Ik heb zelf in oktober mijn eerste test. Eigenlijk 28 augustus al kunnen hebben, maar toen moest ik helaas afzeggen.quote:jvlap:
Hey,
Ik heb me ook even geregistreerd om wat vragen te kunnen stellen.
Ik ben over 2 weken aan de beurt voor de Grading, ik heb nu alleen nog wel een paar vraagjes:
1) Hoe groot is het bord, waarop je de strips kan plaatsen (hoeveel kunnen er naast / boven elkaar)? Ik wil dit graag weten zodat ik weet met wat voor een indeling ik kan gaan werken. Wat is sowieso een goede indeling?
2) Mag een vliegtuig nou ook ónder niveau 7 FIX passeren? In het boek staat op de ene pagina van wel (niveau 7 óf lager), op de andere pagina staat 'alleen op niveau 7'.
3) Mag je in het boek schrijven, oftewel: is het je eigendom?
Alvast bedankt!
Dat wisselt heel erg per groep, maar ik denk gemiddeld toch zeker de helft. Meestal niet door gebrek aan inzet.quote:Op zondag 7 september 2008 10:37 schreef Blue_note het volgende:
Hoeveel procent valt er eigenlijk tijdens de studie zélf nog af?
Is dat dan vooral door gebrek aan inzet?
Als je selectie gaat doen dan krijg je toch gewoon een brief met de datum?quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:30 schreef Blue_note het volgende:
Wat duurt het wachten tot de selectie lang!
Iemand misschien een overzicht wanneer de volgende rondes plaatsvinden?
Reken maar op ongeveer 4 tot 6 weken wachttijd tussen elke ronde, zo was het bij mij tenminste.quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:01 schreef Blue_note het volgende:
Ik weet inderdaad wanneer de eerste selectie zal plaatsvinden. Maar ik bedoelde meer de eventueel daarop volgende rondes.
Aanpassen van de OP gaat helaas niet meer
De eerste 4 ronden samen heb ik in 6 weken doorlopen, het kan dus nogal verschillen.quote:Op woensdag 17 september 2008 08:26 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Reken maar op ongeveer 4 tot 6 weken wachttijd tussen elke ronde, zo was het bij mij tenminste.
Dit werd bij mij helaas een heeeeeele lange, onbetaalde, vakantie.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:48 schreef Surferboy het volgende:
en waarschijnlijk 2 weken aan het eind van Augustus
Je kan toch gewoon je opleiding blijven doen tot het moment dat je aangenomen wordt? De selectie kost je maar een paar dagen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:40 schreef OmegAero het volgende:
Aaaah.. Als ik dit zo lees gaat het bij mij gewoon weer kriebelen om tóch de tests te gaan volgen. Ik heb hier vorig jaar heel lang bij stil gestaan en uiteindelijk toch maar gekozen voor een opleiding aan een Hogeschool. Dit omdat er een kans is dat je niet door alle rondes heen komt en ik vervolgens een jaar zonder school zo zitten. Dit leek mij zo shit, dat ik er gewoon voor gekozen heb om dan maar een normale opleiding te gaan doen.
Maar als ik dat nou weer zo lees, begint het gewoon weer te kriebelen bij mij. Het leek mij zo een mooi beroep. Heb namelijk ook een hele dag een privérondleiding gehad bij Eurcontrol (Maastricht). Beviel me echt allemaal super en wou dus ook heel graag daar naartoe. Helaas is dat het dus toch niet geworden, vanwege bovenstaande reden ..
Ik had een week er voor en drie erna. Misschien dat dat nu anders is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:35 schreef Surferboy het volgende:
Balen!! Maar als het goed is zitten die 2 weken nog voor de AAPRO, daarna heb je d'r ook 2 vrij idd! Welke klas zat je?
Maar ik neem wel aan dat die selectie gewoon overdag is? Is deze dan ook verspreid over meerdere weken ofzo? Want 3 van de 5 dagen vrij nemen bijvoorbeeld zal de school ook niet blij mee zijnquote:Op vrijdag 19 september 2008 18:18 schreef FloggingMolly het volgende:
Je kan toch gewoon je opleiding blijven doen tot het moment dat je aangenomen wordt? De selectie kost je maar een paar dagen.
Klopt, het zijn twee verschillende bedrijven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:50 schreef Blue_note het volgende:
Eurocontrol, is weer iets anders dan LVNL als ik het goed begrijp?
Ik heb net namelijk ook een mail naar Eurocontrol gestuurd, met de vraag of de selectieprocedure nog open staat voor maart 2009.
Ik heb afgelopen week een advertentie gezien waarin EUROcontrol verkeersleiders zocht. Misschien staat die ook wel op de site van eurocontrol.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:50 schreef Blue_note het volgende:
Eurocontrol, is weer iets anders dan LVNL als ik het goed begrijp?
Ik heb net namelijk ook een mail naar Eurocontrol gestuurd, met de vraag of de selectieprocedure nog open staat voor maart 2009.
Is een vereiste om met de opleiding te beginnen, staat ook gewoon op de website. Opleiding: minimaal HAVO met een voldoende voor wiskunde A1,A2 of wiskunde B1 of wiskunde B1,B2.quote:Op maandag 10 november 2008 17:41 schreef Maravilla het volgende:
Op welke manier is wiskunde vereist? Belangrijk in de opleiding e.d? Iemand die me daar iets over kan vertellen?
Ah, nog iemand van de Boxquote:Op maandag 10 november 2008 14:36 schreef Thomas_B het volgende:
Eerste twee rondes gehaald!
Donderdag assessment.....
Ja dat had ik inmiddels gevonden, maar ik bedoelde inderdaad hoe het binnen de opleiding zelf van belang is.quote:Op maandag 10 november 2008 17:54 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Is een vereiste om met de opleiding te beginnen, staat ook gewoon op de website. Opleiding: minimaal HAVO met een voldoende voor wiskunde A1,A2 of wiskunde B1 of wiskunde B1,B2.
Maar tijdens de opleiding hoef je geen moeilijke dingen te berekenen (lang niet zo moeilijk als wat ik gehad heb tijdens de Havo (wiskunde B)).
Als je het echt wil zou ik het gewoon proberenquote:Op dinsdag 11 november 2008 14:04 schreef Maravilla het volgende:
Helaas voldoe ik dan niet aan de eisen (VWO wiskunde B1 met een 5).
Inderdaad. Vroeger waren er ook mogelijkheden om een capaciteitentest te doen en als je die dan voldoende afsloot mocht je ook beginnen met de selectie. Ik weet niet hoe dat nu is, dan zou je even moeten bellen met recruitment bij de lvnl.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je het echt wil zou ik het gewoon proberen
Zoals Sandyman al zegt is bellen met Recruitment en Selectie altijd handig, voor zover ik weet kun je idd een capaciteitentest doen om aan te tonen dat je het benodigde niveau hebt, deze moet je echter wel zelf bekostigen. (Althans, zo was het bij degene in mijn klas die met een MBO-diploma was ingestroomd)quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:01 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Inderdaad. Vroeger waren er ook mogelijkheden om een capaciteitentest te doen en als je die dan voldoende afsloot mocht je ook beginnen met de selectie. Ik weet niet hoe dat nu is, dan zou je even moeten bellen met recruitment bij de lvnl.
Rustig rondsnuffelen is helemaal niet mogelijkquote:Op zondag 25 januari 2009 16:49 schreef LeonH het volgende:
Denk sowieso dat ik op 7 februari eens ga checken op de voorlichtingsdag. Is dit een gewone open dag waar je rustig kunt rondsnuffelen of meer een presentatie achtig iets?
*schud handen Ik doe nu dus HBO Bedrijfseconomie, maar ben al in het vierde jaar, dus dit moet nog ff afquote:Ik doe nu wel een HBO opleiding Accountancy maar ben nog hevig aan het twijfelen hier over. Goed toekomstperspectief maar weet niet of ik hier nog wel verder in wil gaan.
Moet je even kijken of je voldoet aan de toelatingseisen En anders kun je het mooi vragen op de voorlichtingsdagquote:En ik dacht gelezen te hebben dat wiskunde een pre is? heb ik nu nog niet, maar hoop ik wel op korte termijn te halen. Het gaat voornamelijk toch om het inzicht?
Lijkt me wel een erg hoog salaris voor alleen een HAVO opleiding. Ik snap dat je nog een intensieve opleiding krijgt, maar dan nog vind ik het salaris wel hoog. Klopt het dat de salarissen daar zo hoog liggen?quote:Je wordt direct betaald:
Je opleiding wordt geheel betaald door Luchtverkeersleiding Nederland. Bij aanvang van de opleiding krijg je al direct een salaris. Dat begint ongeveer op 26.500 euro per jaar. Ben je volledig bevoegd, dan verdien je ongeveer 75.000 euro op jaarbasis. Een ervaren luchtverkeersleider verdient circa 120.000 euro per jaar.
Het is dan ook niet alleen een HAVO opleiding. Je opleiding duurt zo'n 4 tot 5 jaar en er is ook nog een behoorlijk afval percentage. Maar die salarissen kloppen wel. In die 4 tot 5 jaar groei je in salaris naar het startsalaris toe.quote:Op maandag 26 januari 2009 00:31 schreef ruben3123 het volgende:
Dit las ik in een vacture op internet voor luchtverkeersleiders:
[..]
Lijkt me wel een erg hoog salaris voor alleen een HAVO opleiding. Ik snap dat je nog een intensieve opleiding krijgt, maar dan nog vind ik het salaris wel hoog. Klopt het dat de salarissen daar zo hoog liggen?
Bel of stuur een mailtje, weet je het gelijkquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
tvp
Het beroep spreekt me erg aan. Alleen heb ik tot nu toe nog niet de juiste vooropleiding.
Ik ben namelijk vanaf het MBO naar het HBO gegaan. Ik heb dus geen wiskunde op Havo niveau gehad. Nu is het wel zo dat ik Wiskunde op het HBO heb. Doen ze daar moeilijk over? Of is Wiskunde op Havo niveau een harde eis?
Ik moet die dag ook op dat tijdstip.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:23 schreef Flash89 het volgende:
Eey gaste
Heb binnekort (23 April) m'n eerste paar Selectietests. En ik ben best nieuwsgierig hoe die gaan. Moet daarvoor naar Amersfoort (Human Company).
Als iemand wat info 'wil' geven ben ik tevreden ^^;
gaat om de eerste 2 tests.. Persoonlijkheid en Capaciteiten... Persoonlijkheidstest is voor iedereen anders dus vraag me dan af wat ze met je doen tijdens die capaciteitentest en hoe ik me daar al dan niet lichtelijk voor kan voorbereiden.
Capaciteitentest heeft het meeste weg van IQ testjes die je wel op het internet kunt vinden. Je kunt hier niet echt voor trainen, alle oefeningen worden tijdens de selectie duidelijk uitgelegd.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:31 schreef Flash89 het volgende:
jij ook succes
heb dr wel vertrouwe in om door te kome alleen ben gwoon erg nieuwsgierig over de inhoud van de tests
Voor die capaciteitentest kun je wat iq testjes doen, in die trant moet je het een beetje zoeken (zoals ik ook in mijn vorige post zeg). Persoonlijkheidstest kan je natuurlijk niet oefenen want dat zijn gewoon vragen over jou als persoon.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:46 schreef Kleingeld het volgende:
Is er ergens een site met oefentesten zodat ik me een beetje kan voorbereiden voor de capaciteitentest en persoonlijkheidstest?
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:32 schreef rense1985 het volgende:
ik was wel erg vroeg vandaag aanwezig.. in totaal zo een 24 uur te vroeg.
Valt mee hoor, er is nog steeds een tekort aan luchtverkeersleiders.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nemen ze nog steeds mensen aan ondanks de crisis? Ik dacht dat het bij de luchtverkeersleiding ook slecht ging?
Oké. Best interessant zo'n baan als luchtverkeersleider. Ze hebben alleen een eis dat je Wiskunde A,B of D hebt gehaald. Nu is het zo dat ik geen Havo diploma heb behaald. Ik een MBO diploma behaald en nu bezig ben met een HBO Vastgoed en makelaardij opleiding. Hierbij krijgen we het vak "Wiskunde en Statistiek". Dit vak heb ik al ruim voldoende afgesloten. Kom ik door dit vak ook in aanmerking voor een baan bij de luchtverkeersleiding?quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:53 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Valt mee hoor, er is nog steeds een tekort aan luchtverkeersleiders.
Zal maar eens even reageren, topic ligt een beetje stil!quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:35 schreef Xeanor het volgende:
Ik sta inmiddels op het punt m'n Bachelor of Science af te ronden aan te uni, en ik overweeg om te solliciteren voor LVL. Iemand een indicatie van hoeveel tijd al die tests in beslag nemen? Ik begin gewoon aan m'n master, maar ergens tussendoor wil ik toch misschien een poging wagen naar een carrière als LVL. Ik ben ervan overtuigd dat ik precies de juiste eigenschappen bezit zoals snel hoofdrekenen, geconcentreerd werken, etc etc. Iets wat ik goed kan, maar juist niet nodig heb aan de uni. Daarnaast zie ik niet zo heel veel plezier in een academische carrière. LVL lijkt me ontzettend gaaf.
Oh, wat ik nog graag even 100% goed wil weten: hoe ziet de werkindeling eruit in een normale week voor een LVL? Hoeveel uren? Hoe lang achter elkaar?
Iemand hier een antwoord op?quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Oké. Best interessant zo'n baan als luchtverkeersleider. Ze hebben alleen een eis dat je Wiskunde A,B of D hebt gehaald. Nu is het zo dat ik geen Havo diploma heb behaald. Ik een MBO diploma behaald en nu bezig ben met een HBO Vastgoed en makelaardij opleiding. Hierbij krijgen we het vak "Wiskunde en Statistiek". Dit vak heb ik al ruim voldoende afgesloten. Kom ik door dit vak ook in aanmerking voor een baan bij de luchtverkeersleiding?
Volgens mij is het zo dat je een extra capaciteiten test kun doen. Maar daar weet ik zeker niet het fijne van. Voor zulke specifieke vragen kun je beter gewoon de afdeling recruitment van de LVNL bellen.quote:
Ik zal ze binnenkort een bellen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:41 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat je een extra capaciteiten test kun doen. Maar daar weet ik zeker niet het fijne van. Voor zulke specifieke vragen kun je beter gewoon de afdeling recruitment van de LVNL bellen.
Ik ga komende week maar eens een brief sturen, na een lange tijd van wachtenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:22 schreef J-oy-ce het volgende:
Het lijkt mij helemaal geweldig om luchtverkeersleider te worden. Ik heb op 8 september mijn eerste selectiedag. Ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen in die week hun eerste selectiedag hebben of zich hebben opgegeven voor de klas van 2010.
Ja, best typisch eigenlijkquote:Ik vind het wel vreemd dat het de afgelopen tijd zo rustig is op dit forum, terwijl er voor mijn gevoel heel veel mensen zijn die wel graag luchtverkeersleider willen worden.
Hoezo denk je dat niet door de keuringen heen komt?quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:15 schreef sander-3 het volgende:
Mij lijkt het ook echt een geweldige baan.. Alleen kom ik van never nooit door die keuringen heen.. Al weet ik zeker dat ik het kan.. maar toch..
Nee, ik wil eerst mijn vwo afmaken.. mocht ik in tijdnood komen, dan probeer ik het wel met zo'n DAT test.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:22 schreef Piles het volgende:
[..]
En heb je het al eens geprobeerd?
Heel verstandig, ik ben nu ook eerst mn HBO-studie aan het afmakenquote:Op zaterdag 12 september 2009 23:18 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Nee, ik wil eerst mijn vwo afmaken.. mocht ik in tijdnood komen, dan probeer ik het wel met zo'n DAT test.
Edit: ik wil het in ieder geval een keer geprobeerd hebben
Nee.. dat heeft dezelfde reden waarom ik denk dat ik niet door die keuringen komquote:Op zaterdag 12 september 2009 23:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Heel verstandig, ik ben nu ook eerst mn HBO-studie aan het afmaken
Maar als je nu VWO doet, dat heb je nog tijd genoeg toch
Ah, ik had al zo'n vermoedenquote:Op zaterdag 12 september 2009 23:31 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Nee.. dat heeft dezelfde reden waarom ik denk dat ik niet door die keuringen kom
Misschien eens opnemen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:12 schreef llEstherll het volgende:
Hebben sommige mensen al telefoontjes/mailtjes gekregen van de eerste selectieronde?
Ik ben 2 keer anoniem gebeld... ik vraag me af of zij dat waren of net als vanochtend.... een goed doel-belletje...
Dat kunnen wij voor jou toch niet beantwoorden? Maar ik zou er in ieder geval niet wakker van liggen. Wat zou je nu anders gaan doen als ik zeg dat ze verschrikkelijk moeilijk zijn of dat je ze met een blinddoek nog in kan vullen?quote:Op donderdag 17 september 2009 19:56 schreef agvandenbor het volgende:
Goeieavond,
Ik heb maandag 19 oktober de eerst selectieronde, kan iemand vertellen of de vragen in het engels lastig zijn?
Groeten
Niet naar de gemiddeldes kijken, alleen jij hoeft maar de uitzondering te zijnquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:19 schreef mastertb45 het volgende:
(mocht ik alles al halen natuurlijk, want krijg na enige research aardig de indruk dat het bijna 'mission impossible' is) wel een uitdaging natuurlijk.
LVNL verzorgt inderdaad de verkeersleiding op Eelde, maar sowieso is het eerste jaar op Schiphol-oost. Daarna wordt je afhankelijk van je scores ergens geplaatst, de laatste tijd zijn er geen plaatsen meer geweest op Eelde. Dus als er plek is en je bent Cat 2 dan kun je aangeven dat je er graag naartoe wil, maar als je Cat1 (of Cat3) bent of er is geen plaats dan wordt het 'm niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:19 schreef mastertb45 het volgende:
goeiedag allemaal,
ik heb een vraag:
Ik heb sinds kort ook zeer grote interesse gekregen voor een baan als luchtverkeersleider.
Zijn er echter op een vliegveld als Eelde ook vluchtverkeersleiders werkzaam, of gebeurt het alleen op Schiphol? dit i.v.m. woon-werk verkeer. (mocht ik alles al halen natuurlijk, want krijg na enige research aardig de indruk dat het bijna 'mission impossible' is) wel een uitdaging natuurlijk.
Alvast bedankt
Groeten Teim
!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:39 schreef Piles het volgende:
Maar je wil alleen luchtverkeersleider worden als je in Groningen geplaatst wordt?
Nee je krijgt een maximaal bedrag per maand afhankelijk van de afstand. En de maximale afstand is geloof ik 30km. Maar ook aan het idee gedacht om misschien te gaan verhuizen naar Amsterdam?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:29 schreef mastertb45 het volgende:
haha,
Mijn instelling mankeert niks aan, ben juist erg gemotiveerd.
Alleen ik slaap nu de hele week op een marine-kazerne (den helder) omdat mijn woon-werk verkeer een te grote afstand bedraagt. Daar wil ik nou juist vanaf en daarom een baan wat dichter bij huis vinden.
Krijg je ook eventuele reiskosten als je elke dag Groningen-Adam op neer zou rijden?
Nog steeds naar je zin in de toren?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:01 schreef Surferboy het volgende:
Je mag natuurlijk zover weg wonen als je zelf wil, of het slim is is een tweede. Het eerste jaar is gewoon 8:45 beginnen en tegen 16:00 weer weg. Dus dan sta je behoorlijk in de file. Reiskostenvergoeding is ongeveer 200 euro bij meer dan 30km.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:37 schreef Surferboy het volgende:
Nee, verschrikkelijk!Hoe is de opleiding? Ik ben benieuwd wat het opleidingsniveau is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:29 schreef mastertb45 het volgende:
haha,
Mijn instelling mankeert niks aan, ben juist erg gemotiveerd.
Alleen ik slaap nu de hele week op een marine-kazerne (den helder) omdat mijn woon-werk verkeer een te grote afstand bedraagt. Daar wil ik nou juist vanaf en daarom een baan wat dichter bij huis vinden.
Krijg je ook eventuele reiskosten als je elke dag Groningen-Adam op neer zou rijden?
Ah oke! Wat zou nou zo'n beetje de praktische eigenschappen waar je over moet beschikken?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:12 schreef Surferboy het volgende:
Theoretische opleidingsniveau is m.i. niet heel hoog (denk simpele HBO-studie), 't praktische gedeelte is hetgeen waar de meesten afvallen. Maar dat niveau is lastig te omschrijven omdat het met niks te vergelijken is.
De opleiding bevalt super, op sommige momenten wel zwaar en soms ook stressvol. Maar zou niet anders willen, het werk is uitdagend, de collega's zijn leuk en het salaris is ook tijdens de opleiding al erg goed!!
Ten eerste, het is geen rocket science. Wiskundig moet je echt niet in een moeilijk vlak gaan zoeken, voornamelijk gaat het om hoofdrekenen en logisch nadenken. Als je niet voldoet aan de standaard eisen die gesteld worden op de website kun je altijd contact opnemen met recruitment die je bijvoorbeeld een test kunnen laten maken die jou niveau kan aanwijzen waardoor je alsnog met de opleiding zou kunnen beginnen. En nogmaals, het niveau van de opleiding ligt theoretisch echt niet hoog. Het is veel stof in een korte periode, waardoor het lastig lijkt, maar als je het ongeveer ziet als een 3 jarige MBO opleiding in 8 maand tijd, dan zit je redelijk op een te verwachten niveau.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:Misschien heb jij wel antwoord op mijn vraag. Ik heb mijn MBO diploma gehaald en ben nu bezig met een HBO opleiding. Tijdens die HBO opleiding heb ik wiskunde in mijn pakket gehad en dat vak heb ik ook voldoende afgerond. Het niveau is hoger dan het niveau van de wiskunde dat op de HAVO krijgt. Alleen je raad het al, ik heb geen wiskunde gehad op de HAVO. Zou dat een probleem kunnen zijn?
Ik heb ze een mail gestuurd en daar heb ik inmiddels antwoord op gekregen. Ik zal met diploma's of cijferlijsten moeten komen van Wiskunde op mijn HBO opleiding. Pas dan kunnen ze beoordelen of ik toegelaten zal worden. Word ik niet toegelaten op basis van die cijferlijst dan moet ik een Differentiële Aanleg Test (kortweg DAT) volgen. Die test bestaat uit een taalmodule en een rekenmodule. Die rekenmodule bestaat volgens jou alleen uit logisch nadenken. Maar wat vragen ze met die taalmodule?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:15 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ten eerste, het is geen rocket science. Wiskundig moet je echt niet in een moeilijk vlak gaan zoeken, voornamelijk gaat het om hoofdrekenen en logisch nadenken. Als je niet voldoet aan de standaard eisen die gesteld worden op de website kun je altijd contact opnemen met recruitment die je bijvoorbeeld een test kunnen laten maken die jou niveau kan aanwijzen waardoor je alsnog met de opleiding zou kunnen beginnen. En nogmaals, het niveau van de opleiding ligt theoretisch echt niet hoog. Het is veel stof in een korte periode, waardoor het lastig lijkt, maar als je het ongeveer ziet als een 3 jarige MBO opleiding in 8 maand tijd, dan zit je redelijk op een te verwachten niveau.
Heb ze weer even een mailtje gestuurdquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:18 schreef Sandyman het volgende:
Ik heb geen idee hoe die test eruit ziet, maar het zal gewoon zijn om te laten zien dat je een bepaald niveau hebt op bepaalde vlakken. Ik weet alleen dat 1 persoon uit onze klas met alleen mavo is toegelaten tot de opleiding omdat hij zo'n test met positief gevolg had afgelegd. Maar de regels van recruitment die veranderen ook vrij regelmatig, dus hoe zo'n test eruit ziet weet ik echt niet.
Nou dan mag je wel eens leren zoekenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:41 schreef mastertb45 het volgende:
Weet iemand wanneer de volgende open dag is?
Kan op de site niets hierover vinden.
Ik heb inmiddels contact met ze gehad. Het is een soort IQ test die ze afnemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb ze een mail gestuurd en daar heb ik inmiddels antwoord op gekregen. Ik zal met diploma's of cijferlijsten moeten komen van Wiskunde op mijn HBO opleiding. Pas dan kunnen ze beoordelen of ik toegelaten zal worden. Word ik niet toegelaten op basis van die cijferlijst dan moet ik een Differentiële Aanleg Test (kortweg DAT) volgen. Die test bestaat uit een taalmodule en een rekenmodule. Die rekenmodule bestaat volgens jou alleen uit logisch nadenken. Maar wat vragen ze met die taalmodule?
Ja hoor, in september zal er ook wel weer een klas starten, net als dit jaarquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:39 schreef sjaaapje het volgende:
maar mijn vraag is dus of er nog een opleiding start in september? en wanneer de selectietesten hiervoor zijn?
Op een of andere manier heb ik dat gevoel helemaal niet dat LVL iets voor jou is...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:39 schreef sjaaapje het volgende:
hallo,
ik heb me ook eens aangemeld omdat het beroep mi echt geweldig lijkt en ik denk dat het bij me past. ik ga 7 november naar een voorlichtingsdag.
aangezien ik bezig ben met het afronden van mijn huidige opleiding waarmee ik in april klaar ben kan ik nog niet soliciteren voor de klas van april. want wil wel het diploma van deze opleiding op zak hebben.
maar mijn vraag is dus of er nog een opleiding start in september? en wanneer de selectietesten hiervoor zijn?
Knap dat je dat aan 1 zin kan zien, en de LVNL daar 5 testen voor nodig heeftquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Op een of andere manier heb ik dat gevoel helemaal niet dat LVL iets voor jou is...
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Knap dat je dat aan 1 zin kan zien, en de LVNL daar 5 testen voor nodig heeft
Misschien is recruiter meer iets voor je
gelukkig heb ik dit stukje in 2 sec onder me werk getypt.. vraag me af of jij dan ook van hoogstaande kwaliteit typt... me vraag is toch duidelijk of niet dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het stukje wat hij heeft geschreven is nou niet van een overweldigende kwaliteit
bedankt voor je reactie. ik ben de site al in de gaten aant houden maar misschien wist iemand het mij wel te vertellen voordat het op de site staat.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja hoor, in september zal er ook wel weer een klas starten, net als dit jaar
Wanneer de selecties zijn is nog niet bekend, staat iig nog niet op de site. Dus gewoon de komende maanden www.luchtverkeersleider.nl -> Dit is wat ik wil (Solliciteren) -> Start Selectie Klassen 2010 in de gaten houden
Daar kunnen nog wat toeslagen bij komen, maar ik dacht aan 1500 euro netto, als ik het goed onthouden hebquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:58 schreef mastertb45 het volgende:
die 26000 euro per jaar als startsalaris, weet iemand hoeveel daar netto van over blijft?
Klim je tijdens de opleiding al snel qua salaris? of pas als je de opleiding hebt afgerond?
wat een vragen
Aldus www.luchtverkeersleider.nlquote:Onze arbeidsvoorwaarden
Wij vragen veel van onze mensen. Logisch dus dat daar een stevig pakket arbeidsvoorwaarden tegenover staat. Naast een goed salaris heb je uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden:
Salaris
Bij aanvang van de opleiding ontvang je direct al een salaris van 26.500 euro bruto per jaar. Dit loopt tijdens de opleiding verder op. Na het afronden van je opleiding verdien je ongeveer 75.000 euro. Een ervaren luchtverkeersleider verdient rond de 120.000 euro.
Toeslagen die in het salaris zijn meegenomen:
- een onregelmatigheidstoeslag voor de onregelmatige diensten (overdag, s avonds, s nachts, in het weekend en op feestdagen)
- 8% vakantiegeld
- een eindejaarsuitkering
Vakantie en vrije tijd
- een 38-urige werkweek
- minimaal 24 vakantiedagen
- veel compensatie voor het werken op feestdagen
- vrije tijd als anderen werken
- stoppen met werken als je 58 jaar wordt
Meer arbeidsvoorwaarden? Ga naar "alles lezen".
ik dacht: hou het makkelijk zodat Dirk-Kuijt me ook kan volgen.. ik dacht namelijk dat dit een forum was en geen nederlands les.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
sjaaapje, nog steeds aan het werk tijdens je laatste 2 posts? Jezus wat een spelfouten voor iemand met een VWO diploma... Ik wil mezelf zeker niet betitelen als spelling wonder maar met mijn VMBO diploma (momenteel bezig met mijn HBO opleiding) haal ik uit die paar stukjes tekst van jou toch minimaal 10 fouten. Best schrijnend als je het mij vraagt.
Oh oké. Geen nederlands les.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:31 schreef sjaaapje het volgende:
[..]
ik dacht: hou het makkelijk zodat Dirk-Kuijt me ook kan volgen.. ik dacht namelijk dat dit een forum was en geen nederlands les.
goed.. dan kunnen we nu misschien aardig tegen elkaar doen! en even over je eerdere vragen over de DAT test.. die heb ik namelijk op de middelbare moeten afleggen: De DAT meet negen belangrijke capaciteiten, te weten Denken met Figuren, Woordenlijst, Denken met Getallen, Denken met Woorden, Ruimtelijk Inzicht, Taalgebruik, Snelheid en Nauwkeurigheid, Woordbeeld en Praktisch Inzicht.quote:
Een DAT test op een middelbare school is compleet anders dan een DAT test voor de toelating tot de opleiding tot LVL. Ik heb al contact met ze gehad en ze vertelde mij dat het gewoon een soort IQ test is. Je Wiskundige en taal inzicht worden er getest. Ik heb al wat van die IQ tests op internet gedaan en ik kom steeds uit op een IQ van rond de 130. Ik neem aan dat die DAT test voor mij dus geen probleem hoeft te zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:39 schreef sjaaapje het volgende:
[..]
goed.. dan kunnen we nu misschien aardig tegen elkaar doen! en even over je eerdere vragen over de DAT test.. die heb ik namelijk op de middelbare moeten afleggen: De DAT meet negen belangrijke capaciteiten, te weten Denken met Figuren, Woordenlijst, Denken met Getallen, Denken met Woorden, Ruimtelijk Inzicht, Taalgebruik, Snelheid en Nauwkeurigheid, Woordbeeld en Praktisch Inzicht.
Copy past gedaan soms? Op deze site staat namelijk exact hetzelfde als dat jij mij verteld.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:39 schreef sjaaapje het volgende:
[..]
goed.. dan kunnen we nu misschien aardig tegen elkaar doen! en even over je eerdere vragen over de DAT test.. die heb ik namelijk op de middelbare moeten afleggen: De DAT meet negen belangrijke capaciteiten, te weten Denken met Figuren, Woordenlijst, Denken met Getallen, Denken met Woorden, Ruimtelijk Inzicht, Taalgebruik, Snelheid en Nauwkeurigheid, Woordbeeld en Praktisch Inzicht.
oke fijn dat ik dat ook weer weet! wanneer wil je je dan inschrijven voor de opleiding? nog voor de klas van april 2010?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Een DAT test op een middelbare school is compleet anders dan een DAT test voor de toelating tot de opleiding tot LVL. Ik heb al contact met ze gehad en ze vertelde mij dat het gewoon een soort IQ test is. Je Wiskundige en taal inzicht worden er getest. Ik heb al wat van die IQ tests op internet gedaan en ik kom steeds uit op een IQ van rond de 130. Ik neem aan dat die DAT test voor mij dus geen probleem hoeft te zijn.
jazeker was dat copy/paste dacht je dat ik dat zo uit mijn hoofd weet? was in de brugklas!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:48 schreef sjaaapje het volgende:
[..]
oke fijn dat ik dat ook weer weet! wanneer wil je je dan inschrijven voor de opleiding? nog voor de klas van april 2010?
Geen idee. Ik volg momenteel een opleiding tot Makelaar dus ik heb niet zo'n enorme haast. Die opleiding hou ik intussen wel aan. Het beroep van LVL lijkt me wel een enorme uitdaging dus ik wil het sowieso een keer proberen. Ik krijg morgen, als het goed is, met de post een inschrijving voor de DAT. Als ik die haal dan gaan ik eerst eens kijken bij een voorlichtingsdag bij de LVL.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:48 schreef sjaaapje het volgende:
[..]
oke fijn dat ik dat ook weer weet! wanneer wil je je dan inschrijven voor de opleiding? nog voor de klas van april 2010?
Dan zul je april '10 niet meer halen denk ikquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Geen idee. Ik volg momenteel een opleiding tot Makelaar dus ik heb niet zo'n enorme haast. Het beroep van LVL lijkt me wel een enorme uitdaging dus ik wil het sowieso een keer proberen. Ik krijg morgen, als het goed is, met de post een inschrijving voor de DAT. Als ik die haal dan gaan ik eerst eens kijken bij een voorlichtingsdag bij de LVL.
dan ben ik benieuwd.. wanneer is je huidige opleiding dan afgelopen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Geen idee. Ik volg momenteel een opleiding tot Makelaar dus ik heb niet zo'n enorme haast. Het beroep van LVL lijkt me wel een enorme uitdaging dus ik wil het sowieso een keer proberen. Ik krijg morgen, als het goed is, met de post een inschrijving voor de DAT. Als ik die haal dan gaan ik eerst eens kijken bij een voorlichtingsdag bij de LVL.
Hahaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan zul je april '10 niet meer halen denk ik
Gelukkig maar, scheelt weer een concurrent
Ik moet nog 1 jaar theorie en 1 jaar stage.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:56 schreef sjaaapje het volgende:
[..]
dan ben ik benieuwd.. wanneer is je huidige opleiding dan afgelopen?
Deels volgens mij: ze selecteren de beste x-aantal, en mocht je het toch kunnen maar niet bij de beste zitten dan kom je op de reservelijstquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zo gaat dat daar toch niet, of wel? Ze selecteren toch niet op een bepaald aantal personen maar op het feit of iemand het kan of niet?
Wederom van de site: gemiddeld 14 wekenquote:Hoe lang is trouwens het voortraject?
Het is nog 22 weken tot 1 aprilquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Deels volgens mij: ze selecteren de beste x-aantal, en mocht je het toch kunnen maar niet bij de beste zitten dan kom je op de reservelijst
[..]
Wederom van de site: gemiddeld 14 weken
ben je wel van plan eerst je opleiding af te maken?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik moet nog 1 jaar theorie en 1 jaar stage.
Maar ik zit op een particuliere opleiding dus ik heb geen aanwezigheidsplicht. Gewoon tentamens maken en voor de rest is vinden ze het daar wel best. Dus als ik wil heb ik alle ruimte om het voortraject tot LVL te volgen zonder dat ik mijn huidige opleiding op hoef te zeggen.
Eind november zijn de laatste capaciteitentesten, dus dan moet je 'binnen' zijnquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het is nog 22 weken tot 1 april
Dat moet toch te halen zijn denk ik zo.
Geen idee. Als ik de kans krijgt om LVL te worden dan ga ik de opleiding tot Makelaar niet afmaken. Maar in het begin ga ik de opleding zeker aanhouden. Je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:03 schreef sjaaapje het volgende:
[..]
ben je wel van plan eerst je opleiding af te maken?
De capaciteitentest is de eerste test uit 5? Of hoe moet ik dat precies zien?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Eind november zijn de laatste capaciteitentesten, dus dan moet je 'binnen' zijn
gelijk heb je! ik maak mijn opleiding af omdat ik nog maar 5 maanden hoef, en ik dan iets achter de hand heb..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Geen idee. Als ik de kans krijgt om LVL te worden dan ga ik de opleiding tot Makelaar niet afmaken. Maar in het begin ga ik de opleding zeker aanhouden. Je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren.
Bekijk www.luchtverkeersleider.nl eens, daar staat alles keurig uitgelegdquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
De capaciteitentest is de eerste test uit 5? Of hoe moet ik dat precies zien?
Hier hetzelfde, plus dat je tenminste niet met een IBG-schuld begintquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:09 schreef sjaaapje het volgende:
[..]
gelijk heb je! ik maak mijn opleiding af omdat ik nog maar 5 maanden hoef, en ik dan iets achter de hand heb..
klopt en die is voor de klas van april 2010 de laatste keer van 23 tm 27 novemberquote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
De capaciteitentest is de eerste test uit 5? Of hoe moet ik dat precies zien?
ja helemaal mee eens! en ik heb al 3 jaar achter de rug dat wil ik niet weggooien.. aangezien de kans voor lvl zeer klein is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, plus dat je tenminste niet met een IBG-schuld begint
Scoor je hoog genoeg wordt je sowieso geplaatst, maar aangezien ze nooit genoeg hebben die zo hoog scoren wordt de klas aangevuld met mensen die minder gescoord hebben. Dus ja dan heb je een soort van concurrentie.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Deels volgens mij: ze selecteren de beste x-aantal, en mocht je het toch kunnen maar niet bij de beste zitten dan kom je op de reservelijst
[..]
Wederom van de site: gemiddeld 14 weken
Ik had rond de 1700 netto euro over, maar ik had volgens mij nog het oude contract dat was voor de trainee's iets beter. Na het eerste jaar ga je klimmen, ben nu 2,5 jaar bezig en zit op ongeveer 2600 euro netto. Vanaf het behalen van je ratings gaat het hard omhoog.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:58 schreef mastertb45 het volgende:
die 26000 euro per jaar als startsalaris, weet iemand hoeveel daar netto van over blijft?
Klim je tijdens de opleiding al snel qua salaris? of pas als je de opleiding hebt afgerond?
wat een vragen
Volgens mij is dat een check van de AIVD (weet dit niet zeker), aangezien luchtverkeersleider een geclassificeerd is als een veiligheidsfunctie, waar een bepaalde eis van het ministerie aan vast zit.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik ben de site eens goed aan het doornemen. In fase 5 doen ze een referentiecheck. Wat houd dat precies in? Checken ze je familie, school of je leidinggevende bij je bijbaantjes?
Ja, maar in hoeverre heb je daar voordeel aan als je luchtverkeersleider wilt worden?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:02 schreef Sandyman het volgende:
Dat staat gewoon op de website van de hogeschool van Amsterdam linkje. Je begint aan een opleiding aviation: air traffic management. In het eerste jaar doe je gewoon dezelfde selectie's voor de opleiding als ieder ander en wordt je wel of niet toegelaten.
Dat is in principe moeilijk te zeggen, maar als jij het in je hebt dan haal je de selectie's ook zonder dat je deze studie volgt. Het voordeel van de studie is dat als je toegelaten wordt tot de selectie en het uiteindelijk tot luchtverkeersleider schopt, je daarnaast nog een afgeronde HBO opleiding hebt. Mocht je de selectie halen en uiteindelijk toch niet luchtverkeersleider worden en tijdens de opleiding worden afgetest, dan kun je nog steeds doorgaan met deze opleiding waardoor je uiteindelijk toch nog een HBO diploma haalt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:53 schreef Dropdown het volgende:
[..]
Ja, maar in hoeverre heb je daar voordeel aan als je luchtverkeersleider wilt worden?
welke selectie viel je precies af? of wat noem je de laatste?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 15:34 schreef Ralphmeister het volgende:
Ik ben zelf 3 jaar geleden geweest, niet geschoten is altijd mis zeg maar..
In ieder geval is het een leuke ervaring, jammer dat ik bij de laatste selectie af viel..
quote:(Novum) - Ruim zeventig medewerkers van de Luchtverkeersleiding Nederland verdienen meer dan de Balkenende-norm van 181 duizend euro. Een 'senior consultant' toucheerde zelfs ruim 440 duizend euro. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Luchtverkeersleiding.
Ophef over salarissen luchtverkeersleiding
Onder de grootverdieners bij de Luchtverkeersleiding, die al het civiele luchtverkeer boven Nederland in goede banen moet leiden, zijn de leden van het bestuur en de directie, plus tientallen luchtverkeersleiders. Zij verdienen jaarlijks bedragen tot zo'n 270 duizend euro. De 'senior consultant' die 441.934 euro verdiende, was tot 1 oktober de bestuursvoorzitter.
De SP wil dat minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) snel een einde maakt aan de hoge salarissen. "Het werk van de luchtverkeersleiding is buitengewoon lastig en verantwoordelijk, maar hogere beloningen dan de minister-president zijn zeker in de publieke sector buitensporig", zegt SP-Kamerlid Ronald van Raak.
Ik vind het rechtvaardiger dat een luchtverkeersleider het krijgt, dan wanneer een stoffige directeur van een multinational het krijgt ofzoquote:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:58 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Hey, vandaag het 1e onderdeel van de selectie gehaald!!
nu nog even wachten op de uitslag van de persoonlijkheidstest.
Heb er zin in!!!
Ik mag maandag eerst voor een ogentest, dus ik helaas nietquote:nog meer mensen die deze week geweest zijn?
Wat houdt die persoonlijkheidstest precies in?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:58 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Hey, vandaag het 1e onderdeel van de selectie gehaald!!
nu nog even wachten op de uitslag van de persoonlijkheidstest.
Heb er zin in!!!
nog meer mensen die deze week geweest zijn?
Dat zit stiekem al een beetje verstopt in het woord. Daar krijg je gewoon heel veel vragen en stellingen die je moet beantwoorden waarna er een bepaalde persoonlijkheid uitrolt. Wie ben je, hoe denk je, waar liggen je prioriteiten etc. etc. Oftewel een test over je persoonlijkheid. Dat ik er eigenlijk ook nog antwoord op geefquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:32 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Wat houdt die persoonlijkheidstest precies in?
Volkomen eensquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:00 schreef PLAE@ het volgende:
Beetje ophef vandaag dus in de media. Onzin mijn inziens. De balkenendenorm is een onzinnig verzinsel.
Of je ook de vragen nog even hier zet, zodat iedereen het uit z'n hoofd kan leren en een 10 haaltquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:58 schreef Sandyman het volgende:
Dat ik er eigenlijk ook nog antwoord op geef
Dat zit in het woord verstopt? Zit er in het woord verstopt hoe ze dat testen? Reageer dan gewoon niet in plaats van een beetje misplaatst bijdehand te gaan lopen doen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:58 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dat zit stiekem al een beetje verstopt in het woord. Daar krijg je gewoon heel veel vragen en stellingen die je moet beantwoorden waarna er een bepaalde persoonlijkheid uitrolt. Wie ben je, hoe denk je, waar liggen je prioriteiten etc. etc. Oftewel een test over je persoonlijkheid. Dat ik er eigenlijk ook nog antwoord op geef
Vraag ik daar naar? Nee. Ik vraag gewoon wat zo'n test voor stelt. Jezus zeg, what's the fucking problem?!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Of je ook de vragen nog even hier zet, zodat iedereen het uit z'n hoofd kan leren en een 10 haalt
Je vraagt wat het inhoudt, dat vertel ik je toch? En bijdehand, absoluut, misplaatst, neen. Nog meer vragen over het vak of de selectie?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:08 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat zit in het woord verstopt? Zit er in het woord verstopt hoe ze dat testen? Reageer dan gewoon niet in plaats van een beetje misplaatst bijdehand te gaan lopen doen.
Ja, en je zegt erbij dat het woord het al zegt. Het woord zegt alleen wat het test, niet hoe ze dat doen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:16 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Je vraagt wat het inhoudt, dat vertel ik je toch? En bijdehand, absoluut, misplaatst, neen. Nog meer vragen over het vak of de selectie?
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:08 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat zit in het woord verstopt? Zit er in het woord verstopt hoe ze dat testen? Reageer dan gewoon niet in plaats van een beetje misplaatst bijdehand te gaan lopen doen.
[..]
Vraag ik daar naar? Nee. Ik vraag gewoon wat zo'n test voor stelt. Jezus zeg, what's the fucking problem?!
Nee, ik denk dat ze alleen mensen toelaten die zich laten afkatten als ze normaal iets vragen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:55 schreef blessed19 het volgende:
[..]
jij gaat nooi de PT redden met zo'n instelling
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:03 schreef overflow- het volgende:
Stand.nl:
Luchtverkeersleiders mogen meer verdienen dan de Balkenende-norm
Eens 44%
Oneens 56%
Wat een onzin. Laat die lui lekker verdienen. Er worden maar iets van 40 man aangenomen elk jaar.
Het standaard Nederlandse volk vindt sowieso dat een ander dan hij/zij zelf altijd teveel verdient, of het nou een medisch specialist of een vuilnisman is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:03 schreef overflow- het volgende:
Stand.nl:
Luchtverkeersleiders mogen meer verdienen dan de Balkenende-norm
Eens 44%
Oneens 56%
Wat een onzin. Laat die lui lekker verdienen. Er worden maar iets van 40 man aangenomen elk jaar.
eerder mensen die daar niet zo opgefokt op reageren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:15 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ze alleen mensen toelaten die zich laten afkatten als ze normaal iets vragen.
Je weet dat dit fok is?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:58 schreef blessed19 het volgende:
[..]
eerder mensen die daar niet zo opgefokt op reageren.
In een topic als dit had ik dat niet zo verwacht Daarom, als men dan eenmaal begint, ga ik ook niet meer normaal reageren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat er zo op vragen gereageerd kan worden
Ik dacht dat die lui 58k kregen. Opleiding wordt al door de staat betaald dus je wordt al flink in de watten gelegd. Ons land wordt geterroriseerd door jaloerse linkse mensen die hardwerkende mensen ons land uit jagen. Talent loopt hier met de staart tussen de poten weg.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het standaard Nederlandse volk vindt sowieso dat een ander dan hij/zij zelf altijd teveel verdient, of het nou een medisch specialist of een vuilnisman is.
Luchtverkeersleiders mogen van mij best dik verdienen, baan met veel verantwoordelijkheid, en lang niet iedereen kan het.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:33 schreef sander-3 het volgende:
[..]
In een topic als dit had ik dat niet zo verwacht Daarom, als men dan eenmaal begint, ga ik ook niet meer normaal reageren.
Maargoed, laten we erover ophouden..
Ja, jij gaat het maken in het leven.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:42 schreef overflow- het volgende:
[..]
Ik dacht dat die lui 58k kregen. Opleiding wordt al door de staat betaald dus je wordt al flink in de watten gelegd. Ons land wordt geterroriseerd door jaloerse linkse mensen die hardwerkende mensen ons land uit jagen. Talent loopt hier met de staart tussen de poten weg.
Als ik 19 ben wil ik wel 'ns gaan kijken wat er zo moeilijk aan is. Ik ken pi al aardig wat decimalen achter de komma (55) en kan aandelenkoersen achterstevoren opdreunen. Geheugen is wel OK lijkt me.
Die site is wel ongelooflijk irritant.
Startsalaris met 1 deelrating, bij behalen 2e en 3e rating gaat dat omhoog.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:42 schreef overflow- het volgende:
[..]
Ik dacht dat die lui 58k kregen.
In de watten gelegd? Wil absoluut niet zielig doen ofzo, maar de opleiding betekend wel 3 tot 4 jaar complete onzekerheid over je baan/opleiding/toekomst, naast dat de opleiding echt niet makkelijk is. Daar mag best wat tegenover staan!quote:Opleiding wordt al door de staat betaald dus je wordt al flink in de watten gelegd.
Denk niet dat dat echt de specifieke capaciteiten zijn die ze zoeken, mijn collega's zitten over het algemeen niet achter de radar de aandelenkoersen achterstevoren op te zeggen....quote:Als ik 19 ben wil ik wel 'ns gaan kijken wat er zo moeilijk aan is. Ik ken pi al aardig wat decimalen achter de komma (55) en kan aandelenkoersen achterstevoren opdreunen. Geheugen is wel OK lijkt me.
Die site is wel ongelooflijk irritant.
Bij de 1e zet je zeker Fokkers aan de grond en bij de 3e jumbo's? Als je het 1e jaar niet haald stroom je door naar HVA waar je nog wat bij kunt spijkeren.quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:06 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Startsalaris met 1 deelrating, bij behalen 2e en 3e rating gaat dat omhoog.
[..]
In de watten gelegd? Wil absoluut niet zielig doen ofzo, maar de opleiding betekend wel 3 tot 4 jaar complete onzekerheid over je baan/opleiding/toekomst, naast dat de opleiding echt niet makkelijk is. Daar mag best wat tegenover staan!
[..]
Denk niet dat dat echt de specifieke capaciteiten zijn die ze zoeken, mijn collega's zitten over het algemeen niet achter de radar de aandelenkoersen achterstevoren op te zeggen....
Nee, zo werkt het niet Het werkt met zone-dekking, niet met mandekking, om het zo maar te zeggenquote:Op zondag 25 oktober 2009 14:05 schreef overflow- het volgende:
Bij de 1e zet je zeker Fokkers aan de grond en bij de 3e jumbo's?
Ohquote:Als je het 1e jaar niet haald stroom je door naar HVA waar je nog wat bij kunt spijkeren.
Ik snap niks van je postquote:Op zondag 25 oktober 2009 14:09 schreef Renesite het volgende:
Jullie verdienen te veel he? Waar gaat de luchtverkeersleider nu heen te werken?
Das waar jaquote:Op zondag 25 oktober 2009 14:15 schreef Zith het volgende:
je krijgt bij die introductie wel echt zo'n filmpje te zien met vlotte kakkers die pokeren en meiden die paardrijden (en daarnaast iets vertellen over LVL), schaamde me kapot
D'r zijn grofgezegd 2 afdelingen, Twr/Approach en Area Control. Bij de eerste is je eerste deelrating Ground (Taxiënd verkeer op Schiphol) de 2e Approach (Naderend en vertrekkend verkeer in de nabijheid van Schiphol) en de 3e Tower (Startend en Landend verkeer op Schiphol)quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:05 schreef overflow- het volgende:
[..]
Bij de 1e zet je zeker Fokkers aan de grond en bij de 3e jumbo's? Als je het 1e jaar niet haald stroom je door naar HVA waar je nog wat bij kunt spijkeren.
Per jaar 2 klassen van 18 man.quote:Stressbestendigheid, doorzettingsvermogen en gevoel voor verantwoordelijkheid tellen zwaar mee. Nee dat snap ik ook wel maar het is wel mooi meegenomen. Een goede oefening. Hoeveel man worden er eigenlijk aangenomen?
Zijn beiden gewoon verkeersleider...quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:15 schreef Zith het volgende:
je krijgt bij die introductie wel echt zo'n filmpje te zien met vlotte kakkers die pokeren en meiden die paardrijden (en daarnaast iets vertellen over LVL), schaamde me kapot
Ook en nu?quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:26 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Zijn beiden gewoon verkeersleider...
36 man dus op een animo van? 36 geluksvogels. Daar kom ik nooit bij. Raar dat ze zoveel reclame maken voor die 36 man. De luchtvaart ligt op z'n gat. Er landen/stijgen een stuk minder vliegtuigen > minder werk voor LVl'ers? Of zit ik er naast? Ik zie wel wat ik ga doen na Elektro. Dat verdient ook geweldig.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:22 schreef Surferboy het volgende:
[..]
D'r zijn grofgezegd 2 afdelingen, Twr/Approach en Area Control. Bij de eerste is je eerste deelrating Ground (Taxiënd verkeer op Schiphol) de 2e Approach (Naderend en vertrekkend verkeer in de nabijheid van Schiphol) en de 3e Tower (Startend en Landend verkeer op Schiphol)
Bij ACC wordt het luchtruim boven heel Nederland gecontroleerd, dit luchtruim is opgedeeld in 3 stukken. Elk stuk is een Deelrating!
[..]
Per jaar 2 klassen van 18 man.
Op welke leeftijd mag je gaan rentenieren?quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:36 schreef Surferboy het volgende:
Animo was afgelopen jaar ronde de 2100 volgens mij, heeft verder niet veel te maken met geluk. Ze zijn gewoon opzoek naar een mix van competenties die niet heel veel voorkomt, van die 36 haalt gemiddeld ongeveer iets minder dan de helft de eindstreep. Daarom zijn ze zoveel aan het adverteren, ze zoeken zoveel mogelijk mensen die die competenties bezitten.
Het vliegverkeer is wel minder, maar dit is vooral te merken tijdens de offpeak. Tijdens de echte inbound en outboundpieken is het gewoon vollop druk, dus nog steeds veel nieuwe verkeersleiders nodig. Zeker omdat er nu al een tekort is, en dit alleen maar gaat oplopen als over een jaar of 8 á 10 de pensioengolf bij LVNL in gaat zetten.
Van die 36 haalt ongeveer de helft de eindstreep.quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:47 schreef overflow- het volgende:
[..]
Op welke leeftijd mag je gaan rentenieren?
36/2100 * 100 = 1,71428% dat doorgaat. Klinkt veelbelovend .
Waar ga je heen als je afhaakt? Ik dacht naar HVA. Lijkt me wel shic als ze mij willen hebben. heb ik 0 verliesjaren. Ik heb vorig jaar geïnformeerd: je hoeft niet erg goed in Engels te zijn en zij regelen een kamer voor je.
Je hoeft geen collegegeld te betalen. Scheelt ook al 1650,-.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:03 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Van die 36 haalt ongeveer de helft de eindstreep.
58 is pensioenleeftijd voor de huidige klassen, waarschijnlijk gaat dit voor volgende klassen nog wel omhoog. Als je in de selectie of tijdens de opleiding afvalt mag je zelf weten waar je heen gaat, d'r is een opleiding icm de HvA...maar die opleiding voegt aan de opleiding tot verkeersleider weinig toe. Het is alleen een mooi vangnet als je het niet haalt. Je Engels moet wel op een redelijk niveau zijn, het zal worden bijgespijkerd in de opleiding maar een beetje begrip van de Engelse taal is wel handig.
De Lvnl regelt geen kamers, ze hebben alleen een contactpersoon voor je bij een makelaar. Je verdient een redelijk maandsalaris vanaf de start, dus je kunt prima een kamer/appartementje betalen.
Je bedoelt als je de HvA-variant volgt? Dan heb je geen probleem met de IB-groep, je moet alleen je StuFi stopzetten op het moment dat je bij Lvnl je salaris gaat verdienen. Als je voortijdig stopt met je Hbo-studie zul je het wel moeten terugbetalen idd.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:56 schreef overflow- het volgende:
[..]
Je hoeft geen collegegeld te betalen. Scheelt ook al 1650,-.
Als ik nou bij die 1,42% behoor, heb ik dan geen probleem met de IB-groep? Dat zei de decaan bij mij op school. Moet ik al die stufi tergubetalen . net nu m'n aandelen beginnen te stijgen. Na 9 maanden krijg je al salaris dus ja financieel moet 't wel lukken.
Je hoeft je stufi niet gelijk in 1 keer terug te betalen hoorquote:Op zondag 25 oktober 2009 16:56 schreef overflow- het volgende:
[..]
Je hoeft geen collegegeld te betalen. Scheelt ook al 1650,-.
Als ik nou bij die 1,42% behoor, heb ik dan geen probleem met de IB-groep? Dat zei de decaan bij mij op school. Moet ik al die stufi tergubetalen . net nu m'n aandelen beginnen te stijgen. Na 9 maanden krijg je al salaris dus ja financieel moet 't wel lukken.
Ai. Dat is dus stufi + OV. Aangezien ik geen comazuipende student ben en het geld dus op een mooie spaarrekening heb staan, zou het geen groot probleem moeten zijn. Alleen OV is een aderslating: kost iets van 60,- p/m. Via HvA kan ook ja. Heb ik alleen geen zin in. Heb het prima naar m'n zin hier in 't zuiden .quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:11 schreef Zith het volgende:
[..]
Je hoeft je stufi niet gelijk in 1 keer terug te betalen hoor
Ik ben dinsdag geweest en kreeg donderdag al het nieuws dat ik door benquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:58 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Hey, vandaag het 1e onderdeel van de selectie gehaald!!
nu nog even wachten op de uitslag van de persoonlijkheidstest.
Heb er zin in!!!
nog meer mensen die deze week geweest zijn?
Is deze ogentest voor de medische keuring of ben je nog niet begonnen aan de selectie? en als je nog niet begonnen bent waarom laat je dan je ogen testen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:39 schreef Piles het volgende:
Had ik eindelijk een afspraak voor een ogentest, maken ze een typfout in de bevestiging
Niet vandaag, maar vrijdag dus. Weer een week extra
Ik heb bij de sollicitatie aangegeven dat ik een oogafwijking heb, dus dan moet je eerst ogentest doenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:56 schreef sjaaapje het volgende:
Is deze ogentest voor de medische keuring of ben je nog niet begonnen aan de selectie? en als je nog niet begonnen bent waarom laat je dan je ogen testen?
De studieschuld bij LVNL? Die heb je nietquote:Wanneer je bijvoorbeeld in het 2e jaar van de opleiding zou zitten en je bent toch niet goed genoeg en je moet weg, wat gebeurd er dan met de "studieschuld"?
Dat gaat pas in als je een vast contract krijgt. Afhankelijk van de positie vaak na de 2e rating.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:11 schreef sjaaapje het volgende:
ja ik bedoelde die schuld wat surferboy aangeeft. maar als je tijdens de opleiding moet stoppen heb je deze "bond" niet.
is inderdaad niet meer dan logisch dat je de "bond" hebt!
Heb gisteren m'n ogentest gehad, en daar wordt natuurlijk ook op getest. Wat de vereisten zijn weet ik niet, maar ik zou zeggen: schrijf je in en geef aan dat je kleurenblind bent, dan krijg je vanzelf ook een ogentestquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:07 schreef Virus3000 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met kleurenblindheid?
En hoe ging de ogentest?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb gisteren m'n ogentest gehad, en daar wordt natuurlijk ook op getest. Wat de vereisten zijn weet ik niet, maar ik zou zeggen: schrijf je in en geef aan dat je kleurenblind bent, dan krijg je vanzelf ook een ogentest
Of even contact opnemen met Recruitment, die kunnen het vast ook vertellen
Ik moet een bril (goh, dat wist ik nog niet ), maar verder alles in ordequote:
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik moet een bril (goh, dat wist ik nog niet ), maar verder alles in orde
Dus nu wachten op de oproep voor de capaciteitentest
Normaal doe je niet eens een ogentest vooraf, alleen als je een bepaalde afwijking hebt. Geen idee of een bril daar ook onder valt. Bij mij was er namelijk iets meer aan de handquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:26 schreef sander-3 het volgende:
Hmm.. ik héb een bril, dus wat ik daar verder moet doen. Ik moet nog wachten totdat ik naar die oogtest moet.
Ik ben ingeschreven ja, ik kreeg een mailtje dat ik naar een ogentest moet bij KLM health service Alleen wanneer dat is weet ik nog niet.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Normaal doe je niet eens een ogentest vooraf, alleen als je een bepaalde afwijking hebt. Geen idee of een bril daar ook onder valt. Bij mij was er namelijk iets meer aan de hand
Heb je al gesolliciteerd/ingeschreven? Dan hoor je vanzelf of je een ogentest moet doen, of gelijk de capactiteitentest mag gaan doen
Ah, okquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:39 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik ben ingeschreven ja, ik kreeg een mailtje dat ik naar een ogentest moet bij KLM health service Alleen wanneer dat is weet ik nog niet.
Neuh, donderdag kreeg ik een mailtje.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah, ok
Is het allang geleden, want mij waren ze volgens mij vergeten
Ah, okquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:15 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Neuh, donderdag kreeg ik een mailtje.
Maakt me op zich niet zo veel uit, maar het zou wel leuk zijn als het een beetje snel is...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah, ok
Wil je nog mee voor de selectie van november? Of heb je nog geen haast?
Eind november is de laatste selectie voor de klas van april, anders wordt het september Zou tof zijn als je dat ngo haalt iddquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:31 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Maakt me op zich niet zo veel uit, maar het zou wel leuk zijn als het een beetje snel gaat...
Idd, daar zul je zelf nu niet veel meer aan kunnen doenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:39 schreef sander-3 het volgende:
Ik denk ook trouwens dat dat niet echt aan mij is, maar dat dat ligt aan hoe snel LVNL is met o.a. die ogentest.
Vanaf de start van je opleiding begint je salaris idd, en ook die 4/5 jaarquote:Op maandag 2 november 2009 15:14 schreef switchblade3000 het volgende:
Ten eerste praktisch; Stel je rolt door de 5 testen heen en je mag de opleiding beginnen (eerste jaar sowieso A'dam, krijg je vanaf dat moment het startsalaris (oftewel, is dat waar de 4/5 jaar beginnen?) Uit de informatie die ik heb zou ik zeggen ja maar zonder teveel nadruk op het praktische deel te willen leggen is wel belangrijk om dat zeker te weten.
Geen idee Gewoon invullen bij je sollicitatie, en dan hoor je wel hoe of wat lijkt mequote:Ten tweede; Hoe zit het met medicijngebruik...
Dan kom je hopelijk samen met mij in september te zittenquote:Op woensdag 4 november 2009 14:53 schreef Piles het volgende:
Half jaar uitgesteld. Gisteren de laatste plaatsen voor april vergeven, en ik ben nu aan de beurt
Voor mij ook, alleen hoop ik dat LVNL daar ook zo over denkt.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:28 schreef VliegVlieg het volgende:
Ik ga hier maar een tvp'tje neerzetten. Ik volg nu de opleiding Aviation aan de Hva met het idee om luchtverkeersleider te worden. Dit is de ideale baan voor mij. Eerst even mijn propedeuse halen.
Zit de klas van april al vol?quote:Op woensdag 4 november 2009 14:53 schreef Piles het volgende:
Half jaar uitgesteld. Gisteren de laatste plaatsen voor april vergeven, en ik ben nu aan de beurt
Nee, maar de laatste batch voor die klas (eind november 1e selectie) wel. Dus als je er nu niet bij zit, kom je niet meer in de klas van april.quote:
Treindienstleider is compleet iets anders dan LVL.quote:Op zondag 8 november 2009 12:56 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Als ik het zo lees was ik kennelijk nog net op tijd ik mag op 26 november aantreden voor de 1e selectiefase. Ben wel benieuwd in wat voor opzicht deze capaciteitentest en persoonlijkheidstest anders zijn dan die van mijn huidige baan als treindienstleider.
Wat is je vooropleiding? Ik meende dat je voor treindienstleider minimaal Mavo/MBO nodig had.quote:Op zondag 8 november 2009 18:42 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Dat het vak anders is begrijp ik ook wel, anders had ik er niet op gesolliciteerd. De opmerking ging ook niet over de beroepen zelf, maar over de testen die daar aan vooraf gaan. Ik bedoel hoeveel verschillende soorten testen kunnen er nu eenmaal zijn? Maar ik heb intussen al genoeg informatie verzameld door de afgelopen threads en wat googlen.
Ah oke. Wat is je leeftijd? Je kan tot je 26ste soliciteren. Gezien je gebruikersnaam zit je al aan de maximum leeftijd.quote:Op zondag 8 november 2009 19:20 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Mijn vooropleiding is havo profiel natuur en gezondheid, dus inclusief wiskunde b1.
Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.quote:Op zondag 8 november 2009 20:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In welke maten ben je gebonden om na de opleiding bij de LVL in Nederland te blijven werken? Of zou je ook zomaar in het buitenland aan het werk kunnen gaan?
En hoe zit dat in landen zoals Aruba, Bonaire en Curacao?quote:Op zondag 8 november 2009 20:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
Geen ideequote:Op zondag 8 november 2009 20:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En hoe zit dat in landen zoals Aruba, Bonaire en Curacao?
Ik heb me daar inmiddels voor ingeschrevenquote:Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Geen idee
Ben je al eens bij voorlichtingsdag geweest eigenlijk, daar kun je al die vragen stellen
Is leuk hoor Op het gebied van hoe luchtverkeersleiding werkt was er voor mij niks nieuws, maar het is sowieso tof om door de radarzaal te lopen, en mee te kijken met een verkeersleiderquote:Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
Ik ben zaterdag naar de voorlichtingsdag geweest! Erg leuk moet ik zeggen! en je hoort een hoop dingen die niet op de site te lezen zijn!quote:Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
Hehe sorry. Ik was al begonnen maar had nog niks kunnen vindenquote:Op woensdag 11 november 2009 15:03 schreef Piles het volgende:
Het wordt nog druk hier
Maar lees het topic eens door, die vraag komt elke keer weer terug
Bij de start van de opleiding verdien je ca. ¤26.500 p.j., weet niet precies welke 4/5 jaar je bedoelt? Als je de duur van de opleiding bedoelt, ja die start daar. Als je het 'bond' bedoelt waarbij je ¤45.000 moet terug betalen als je binnen 5 jaar stopt (aflopend per jaar) dan nee. Die start pas als je alles gehaald hebt, wil je daarvoor stoppen met de opleiding kost het je niks en krijg je een (of meerdere afhankelijk van duur van het dienstverband) maandsalaris mee.quote:Op maandag 2 november 2009 15:14 schreef switchblade3000 het volgende:
Ten eerste praktisch; Stel je rolt door de 5 testen heen en je mag de opleiding beginnen (eerste jaar sowieso A'dam dus), krijg je vanaf dat moment het startsalaris (oftewel, is dat waar de 4/5 jaar beginnen?) Uit de informatie die ik heb zou ik zeggen ja maar zonder teveel nadruk op het praktische deel te willen leggen is wel belangrijk om dat zeker te weten.
In principe wordt je brevet volgens mij gewoon erkend in het buitenland, maar je zult altijd moeten omscholen naar het luchtruim/vliegveld daar. Verkeersleiders van de Luchtmacht komen soms ook richting LVNL en die krijgen dan een verkort traject in vergelijking met de mensen zonder ervaring.quote:Op zondag 8 november 2009 20:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
Nice. Maar ik neem aan dat als je de opleiding hebt afgerond je een minimaal aantal jaren bij de LVNL in dienst moet blijven?quote:Op woensdag 11 november 2009 15:10 schreef Surferboy het volgende:
In principe wordt je brevet volgens mij gewoon erkend in het buitenland, maar je zult altijd moeten omscholen naar het luchtruim/vliegveld daar. Verkeersleiders van de Luchtmacht komen soms ook richting LVNL en die krijgen dan een verkort traject in vergelijking met de mensen zonder ervaring.
Hou ons op de hoogte!quote:Op woensdag 18 november 2009 11:08 schreef sjaaapje het volgende:
14 januari om 13.00 uur moet in Amsterdam zijn voor de eerste testen
Ja dat klopt maar de stof die je krijgt is compleet hetzelfde als de stof die je krijgt tijdens de eerste capaciteitentest. Maar goed daar ga ik me dus niet druk om maken want die DAT test heb ik ruimschoots gehaald.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:25 schreef sjaaapje het volgende:
Volgens mij moet je inderdaad gewoon de capaciteitstest doen. Wat ik begreep is dat de DAT-test is om te kijken of je aan de gestelde 'havo' eis voldoet.
Wil jij ook de selectierondes voor september 2010 doen?
4 als blijkt dat ik niet door het interview (2e ronde) ben geraaktquote:Op donderdag 19 november 2009 08:37 schreef sjaaapje het volgende:
Oke, ben erg benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van de capaciteitentest. naar aanleiding van de voorlichtingsdag heb ik een soort oefentoets ontvangen. Die is niet extreem pittig, maar ook niet heel makkelijk.
Er zijn nu 3 mensen hier op het forum die voor september 2010 gaan! ben benieuwd!
krijg je dan een herkansing ofzo?quote:Op donderdag 19 november 2009 15:22 schreef Empeee het volgende:
[..]
4 als blijkt dat ik niet door het interview (2e ronde) ben geraakt
(ben nu al een week aan het wachten op het resultaat)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |