abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74265114
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:39 schreef sander-3 het volgende:
Ik denk ook trouwens dat dat niet echt aan mij is, maar dat dat ligt aan hoe snel LVNL is met o.a. die ogentest.
Idd, daar zul je zelf nu niet veel meer aan kunnen doen
pi_74310371
Ik hoop dat die KLM lui een beetje opschieten...
Er gaat niets boven Groningen
pi_74317089
Hallo,

Ik speel al een tijdje met het idee om de opleiding bij LVNL te beginnen...laatst hoorde ik de reclame nog eens voorbij komen op de radio en ik denk dat dit dan ongeveer het moment moet zijn, mijn master moet ik wel kunnen afronden voor maart/april dus dat komt allemaal goed uit. Ik ben nu (net) 24 geworden en ik denk dat ik wel voldoende potentieel heb om de functie goed uit te kunnen voeren, maar goed er is maar 1 manier om daar achter te komen...

Ik kwam toevallig ergens bij eind deel 2 terecht na een google search en heb toen 3, 4 en 5 gelezen, maar ik heb nog een tweetal vragen (voorlopig ):

Ten eerste praktisch; Stel je rolt door de 5 testen heen en je mag de opleiding beginnen (eerste jaar sowieso A'dam dus), krijg je vanaf dat moment het startsalaris (oftewel, is dat waar de 4/5 jaar beginnen?) Uit de informatie die ik heb zou ik zeggen ja maar zonder teveel nadruk op het praktische deel te willen leggen is wel belangrijk om dat zeker te weten.

Ten tweede; Hoe zit het met medicijngebruik...Wordt je gezondheid beoordeeld op dat je door een test komt, of is het gebruik van medicijnen een automatische diskwalificatie. Ik stel me zo voor dat bepaalde medicijnen natuurlijk meteen uitgesloten zijn (als je er suf van wordt of wat dan ook) maar bestaat hiervan een 'dopinglijst' of is dat puur ter beoordeling van een dokter per geval? Op google heel even gezocht maar kon het niet direct vinden, weet iemand hier iets over?
pi_74317188
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:14 schreef switchblade3000 het volgende:
Ten eerste praktisch; Stel je rolt door de 5 testen heen en je mag de opleiding beginnen (eerste jaar sowieso A'dam, krijg je vanaf dat moment het startsalaris (oftewel, is dat waar de 4/5 jaar beginnen?) Uit de informatie die ik heb zou ik zeggen ja maar zonder teveel nadruk op het praktische deel te willen leggen is wel belangrijk om dat zeker te weten.
Vanaf de start van je opleiding begint je salaris idd, en ook die 4/5 jaar
quote:
Ten tweede; Hoe zit het met medicijngebruik...
Geen idee Gewoon invullen bij je sollicitatie, en dan hoor je wel hoe of wat lijkt me
pi_74329404
Ok...bedankt.

Tsja, dat tweede is inderdaad een puntje om met 'de autoriteiten' te overleggen.

We zullen zien...
pi_74347550
Vandaag de Differentiële Aanleg Test gehad omdat ik geen Wiskunde op Havo niveau heb gehad. Ik heb er best een goed gevoel over. Even afwachten op de uitslag.
pi_74386093

Half jaar uitgesteld. Gisteren de laatste plaatsen voor april vergeven, en ik ben nu aan de beurt
pi_74391785
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:53 schreef Piles het volgende:

Half jaar uitgesteld. Gisteren de laatste plaatsen voor april vergeven, en ik ben nu aan de beurt
Dan kom je hopelijk samen met mij in september te zitten
pi_74393354
Ik ga hier maar een tvp'tje neerzetten. Ik volg nu de opleiding Aviation aan de Hva met het idee om luchtverkeersleider te worden. Dit is de ideale baan voor mij. Eerst even mijn propedeuse halen.
pi_74394887
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:28 schreef VliegVlieg het volgende:
Ik ga hier maar een tvp'tje neerzetten. Ik volg nu de opleiding Aviation aan de Hva met het idee om luchtverkeersleider te worden. Dit is de ideale baan voor mij. Eerst even mijn propedeuse halen.
Voor mij ook, alleen hoop ik dat LVNL daar ook zo over denkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door sander-3 op 04-11-2009 19:24:48 ]
Er gaat niets boven Groningen
pi_74399521
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:53 schreef Piles het volgende:

Half jaar uitgesteld. Gisteren de laatste plaatsen voor april vergeven, en ik ben nu aan de beurt
Zit de klas van april al vol?
pi_74400598
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:57 schreef Empeee het volgende:

[..]

Zit de klas van april al vol?
Nee, maar de laatste batch voor die klas (eind november 1e selectie) wel. Dus als je er nu niet bij zit, kom je niet meer in de klas van april.
pi_74421881
Ah...Te laat dus...Maar goed het had dus waarschijnlijk niks uitgemaakt als ik de sollicitatie begin deze week meteen had ingevuld, want jij (Piles) hebt die natuurlijk al eerder ingevuld, tenzij de 'pre-selectie' ook al op kwaliteit gaat (cijfers, diplomas etc) ipv wie het eerst komt...?

Gisteren ochtend stond er op de site 'nog 4 dagen solliciteren'...Toen dacht ik nou dan zoek ik morgen even die diploma's op...is het vandaag vol...Just too slow .

Tsja, ik ga het denk ik alsnog invullen en dan maar gaan voor september twenty-ten...Dan word ik al wel 25 volgend jaar september maar goed. Kan ik in de tussentijd nog wat ervaring opdoen met de lijn van werk waar ik anders met mijn opleiding in kom te zitten, rustig naar een open dag van LVNL gaan etc...Misschien niet heel verkeerd, April kwam in principe goed uit maar ja...Goede maand September.

Enig idee wanneer die volgende batches ook vol zitten? Ik neem aan dat je gewoon nu alles in kan vullen en dan tzt opgeroepen worden voor de volgende selectieprocedure? Of kan je nu alsnog aan de selectieprocedure meedoen maar dan hoe dan ook pas in sept '10 beginnen?
pi_74422224
Ik ben vanmiddag al gelijk gebeld door het bureau wat de capaciteitentest en persoonlijkheidstest afneemt, en dat is 14 januari
Dus dat is de eerste batch voor de klas van september lijkt me dan.

Gewoon solliciteren dus, voor je weer te laat bent
pi_74425802
Ruim geslaagd voor de DAT test
  donderdag 5 november 2009 @ 18:20:12 #271
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_74428028
Gefeliciteerd. Succes met de selectie's!
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_74503787
Als ik het zo lees was ik kennelijk nog net op tijd ik mag op 26 november aantreden voor de 1e selectiefase. Ben wel benieuwd in wat voor opzicht deze capaciteitentest en persoonlijkheidstest anders zijn dan die van mijn huidige baan als treindienstleider.
pi_74512122
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:56 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Als ik het zo lees was ik kennelijk nog net op tijd ik mag op 26 november aantreden voor de 1e selectiefase. Ben wel benieuwd in wat voor opzicht deze capaciteitentest en persoonlijkheidstest anders zijn dan die van mijn huidige baan als treindienstleider.
Treindienstleider is compleet iets anders dan LVL.
pi_74514396
Dat het vak anders is begrijp ik ook wel, anders had ik er niet op gesolliciteerd. De opmerking ging ook niet over de beroepen zelf, maar over de testen die daar aan vooraf gaan. Ik bedoel hoeveel verschillende soorten testen kunnen er nu eenmaal zijn? Maar ik heb intussen al genoeg informatie verzameld door de afgelopen threads en wat googlen.
pi_74514879
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:42 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Dat het vak anders is begrijp ik ook wel, anders had ik er niet op gesolliciteerd. De opmerking ging ook niet over de beroepen zelf, maar over de testen die daar aan vooraf gaan. Ik bedoel hoeveel verschillende soorten testen kunnen er nu eenmaal zijn? Maar ik heb intussen al genoeg informatie verzameld door de afgelopen threads en wat googlen.
Wat is je vooropleiding? Ik meende dat je voor treindienstleider minimaal Mavo/MBO nodig had.
pi_74515635
Mijn vooropleiding is havo profiel natuur en gezondheid, dus inclusief wiskunde b1.
pi_74516307
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:20 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Mijn vooropleiding is havo profiel natuur en gezondheid, dus inclusief wiskunde b1.
Ah oke. Wat is je leeftijd? Je kan tot je 26ste soliciteren. Gezien je gebruikersnaam zit je al aan de maximum leeftijd.
pi_74517580
In welke maten ben je gebonden om na de opleiding bij de LVL in Nederland te blijven werken? Of zou je ook zomaar in het buitenland aan het werk kunnen gaan?
pi_74517737
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In welke maten ben je gebonden om na de opleiding bij de LVL in Nederland te blijven werken? Of zou je ook zomaar in het buitenland aan het werk kunnen gaan?
Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
pi_74517807
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
En hoe zit dat in landen zoals Aruba, Bonaire en Curacao?
pi_74517828
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

En hoe zit dat in landen zoals Aruba, Bonaire en Curacao?
Geen idee
Ben je al eens bij voorlichtingsdag geweest eigenlijk, daar kun je al die vragen stellen
pi_74517857
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Geen idee
Ben je al eens bij voorlichtingsdag geweest eigenlijk, daar kun je al die vragen stellen
Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
pi_74517938
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
Is leuk hoor Op het gebied van hoe luchtverkeersleiding werkt was er voor mij niks nieuws, maar het is sowieso tof om door de radarzaal te lopen, en mee te kijken met een verkeersleider
pi_74556310
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
Ik ben zaterdag naar de voorlichtingsdag geweest! Erg leuk moet ik zeggen! en je hoort een hoop dingen die niet op de site te lezen zijn!
pi_74605486
Hallo allemaal!

Ik heb me een tijdje geleden aangemeld voor de selectie en binnenkort word ik verwacht op de eerste selectiedag. Wat voor testen zijn het ongeveer? Moet ik de capaciteitstest zien als een gemiddelde IQ test? En hoe moet ik de persoonlijkheidstest zien? Ik heb wel eens eerder van zo'n ''Myers Briggs Type Indicator'' moeten maken, is dat een beetje vergelijkbaar?

Een hoop vragen, maar als maar 28% doorgaat dan kan een beetje voorbereiding kan geen kwaad
pi_74605588
Het wordt nog druk hier
Maar lees het topic eens door, die vraag komt elke keer weer terug
pi_74605767
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:03 schreef Piles het volgende:
Het wordt nog druk hier
Maar lees het topic eens door, die vraag komt elke keer weer terug
Hehe sorry. Ik was al begonnen maar had nog niks kunnen vinden
pi_74605791
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:14 schreef switchblade3000 het volgende:
Ten eerste praktisch; Stel je rolt door de 5 testen heen en je mag de opleiding beginnen (eerste jaar sowieso A'dam dus), krijg je vanaf dat moment het startsalaris (oftewel, is dat waar de 4/5 jaar beginnen?) Uit de informatie die ik heb zou ik zeggen ja maar zonder teveel nadruk op het praktische deel te willen leggen is wel belangrijk om dat zeker te weten.
Bij de start van de opleiding verdien je ca. ¤26.500 p.j., weet niet precies welke 4/5 jaar je bedoelt? Als je de duur van de opleiding bedoelt, ja die start daar. Als je het 'bond' bedoelt waarbij je ¤45.000 moet terug betalen als je binnen 5 jaar stopt (aflopend per jaar) dan nee. Die start pas als je alles gehaald hebt, wil je daarvoor stoppen met de opleiding kost het je niks en krijg je een (of meerdere afhankelijk van duur van het dienstverband) maandsalaris mee.
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
In principe wordt je brevet volgens mij gewoon erkend in het buitenland, maar je zult altijd moeten omscholen naar het luchtruim/vliegveld daar. Verkeersleiders van de Luchtmacht komen soms ook richting LVNL en die krijgen dan een verkort traject in vergelijking met de mensen zonder ervaring.
pi_74606202
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:10 schreef Surferboy het volgende:

In principe wordt je brevet volgens mij gewoon erkend in het buitenland, maar je zult altijd moeten omscholen naar het luchtruim/vliegveld daar. Verkeersleiders van de Luchtmacht komen soms ook richting LVNL en die krijgen dan een verkort traject in vergelijking met de mensen zonder ervaring.
Nice. Maar ik neem aan dat als je de opleiding hebt afgerond je een minimaal aantal jaren bij de LVNL in dienst moet blijven?
pi_74606477
Staat gewoon op de site, maar inderdaad je hebt een terugbetalingsclausule waarin staat dat je na het afronden van je opleiding 5 jaar in dienst blijft. Verlaat je het bedrijf binnen 1 jaar nadat je klaar bent dan staat er een studieschuld van ca. ¤46.000, dit loopt af naar ¤0 in 5 jaar. Dit wordt gedaan omdat de opleiding zeer kostbaar is. Er is nog overigens nog nooit iemand gestopt nadat hij/zij operationeel aan de slag kon!!

Stop je voordat je helemaal klaar ben met de opleiding hoef je geen cent te betalen en krijg je een maandsalaris mee!
pi_74640172
Ok Surferboy, bedankt.

Het is wat ik zelf ook begrepen had maar wilde het toch even checken. Ik dacht stel dat je al in A'dam moet gaan leven zonder inkomen, dat zou vreemd en lastig zijn, maar goed, dat is dus ook gewoon niet zo.

Voor de volledigheid; met de 4/5 jaar bedoel ik niet 0.8 jaar, maar 4 of 5 jaar. Sandyman meldde al eerder dat de duur van de opleiding enigszins variabel kan zijn, dat er 4 jaar voor staat maar dat dit ook iets langer kan duren, of misschien zelfs korter(?). In een van de vorige delen stond ook een post van iemand die iets niet gehaald had en toen een half jaar zou moest wachten voor een herkansing, dus zodoende.
pi_74649520
Duur van de opleiding is van veel dingen afhankelijk, maar zal ergens tussen de 3 en 5 jaar liggen. Denk dat dat half jaar wachten op een herkansing was in de selectie, niet tijdens de opleiding.
pi_74809282
14 januari om 13.00 uur moet in Amsterdam zijn voor de eerste testen
pi_74809820
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:08 schreef sjaaapje het volgende:
14 januari om 13.00 uur moet in Amsterdam zijn voor de eerste testen
Hou ons op de hoogte!
pi_74810089
Zoals ik jullie al had gemeld heb ik die DAT test gehaald. Nu is die eerste test die bij de LVL afgelegd wordt de capaciteitentest. Hierbij wordt je getest op ruimtelijk inzicht, cijfermatig inzicht en nauwkeurig checken. Maar dat zijn nou juist de dingen die ik tijdens de DAT al gehaald heb. Krijg je daar dan een soort van vrijstelling van? Of moet ik zo'n soort test nogmaals doen?
  woensdag 18 november 2009 @ 12:45:08 #296
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_74812659
De DAT test betekent toch dat je met de selectie's mag beginnen, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je gewoon die eerste selectie moet doen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_74814021
Volgens mij moet je inderdaad gewoon de capaciteitstest doen. Wat ik begreep is dat de DAT-test is om te kijken of je aan de gestelde 'havo' eis voldoet.

Wil jij ook de selectierondes voor september 2010 doen?
pi_74814348
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:25 schreef sjaaapje het volgende:
Volgens mij moet je inderdaad gewoon de capaciteitstest doen. Wat ik begreep is dat de DAT-test is om te kijken of je aan de gestelde 'havo' eis voldoet.

Wil jij ook de selectierondes voor september 2010 doen?
Ja dat klopt maar de stof die je krijgt is compleet hetzelfde als de stof die je krijgt tijdens de eerste capaciteitentest. Maar goed daar ga ik me dus niet druk om maken want die DAT test heb ik ruimschoots gehaald.

Ik ga ook de selectierondes voor september 2010 doen ja. Moet mezelf alleen nog inschrijven
pi_74841213
Oke, ben erg benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van de capaciteitentest. naar aanleiding van de voorlichtingsdag heb ik een soort oefentoets ontvangen. Die is niet extreem pittig, maar ook niet heel makkelijk.

Er zijn nu 3 mensen hier op het forum die voor september 2010 gaan! ben benieuwd!
pi_74852473
quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:37 schreef sjaaapje het volgende:
Oke, ben erg benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van de capaciteitentest. naar aanleiding van de voorlichtingsdag heb ik een soort oefentoets ontvangen. Die is niet extreem pittig, maar ook niet heel makkelijk.

Er zijn nu 3 mensen hier op het forum die voor september 2010 gaan! ben benieuwd!
4 als blijkt dat ik niet door het interview (2e ronde) ben geraakt
(ben nu al een week aan het wachten op het resultaat)
pi_74853750
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:22 schreef Empeee het volgende:

[..]

4 als blijkt dat ik niet door het interview (2e ronde) ben geraakt
(ben nu al een week aan het wachten op het resultaat)
krijg je dan een herkansing ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')