Ah oke. Wat is je leeftijd? Je kan tot je 26ste soliciteren. Gezien je gebruikersnaam zit je al aan de maximum leeftijd.quote:Op zondag 8 november 2009 19:20 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Mijn vooropleiding is havo profiel natuur en gezondheid, dus inclusief wiskunde b1.
Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.quote:Op zondag 8 november 2009 20:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In welke maten ben je gebonden om na de opleiding bij de LVL in Nederland te blijven werken? Of zou je ook zomaar in het buitenland aan het werk kunnen gaan?
En hoe zit dat in landen zoals Aruba, Bonaire en Curacao?quote:Op zondag 8 november 2009 20:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
Geen ideequote:Op zondag 8 november 2009 20:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En hoe zit dat in landen zoals Aruba, Bonaire en Curacao?
Ik heb me daar inmiddels voor ingeschrevenquote:Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Geen idee
Ben je al eens bij voorlichtingsdag geweest eigenlijk, daar kun je al die vragen stellen
Is leuk hoor Op het gebied van hoe luchtverkeersleiding werkt was er voor mij niks nieuws, maar het is sowieso tof om door de radarzaal te lopen, en mee te kijken met een verkeersleiderquote:Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
Ik ben zaterdag naar de voorlichtingsdag geweest! Erg leuk moet ik zeggen! en je hoort een hoop dingen die niet op de site te lezen zijn!quote:Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
Hehe sorry. Ik was al begonnen maar had nog niks kunnen vindenquote:Op woensdag 11 november 2009 15:03 schreef Piles het volgende:
Het wordt nog druk hier
Maar lees het topic eens door, die vraag komt elke keer weer terug
Bij de start van de opleiding verdien je ca. ¤26.500 p.j., weet niet precies welke 4/5 jaar je bedoelt? Als je de duur van de opleiding bedoelt, ja die start daar. Als je het 'bond' bedoelt waarbij je ¤45.000 moet terug betalen als je binnen 5 jaar stopt (aflopend per jaar) dan nee. Die start pas als je alles gehaald hebt, wil je daarvoor stoppen met de opleiding kost het je niks en krijg je een (of meerdere afhankelijk van duur van het dienstverband) maandsalaris mee.quote:Op maandag 2 november 2009 15:14 schreef switchblade3000 het volgende:
Ten eerste praktisch; Stel je rolt door de 5 testen heen en je mag de opleiding beginnen (eerste jaar sowieso A'dam dus), krijg je vanaf dat moment het startsalaris (oftewel, is dat waar de 4/5 jaar beginnen?) Uit de informatie die ik heb zou ik zeggen ja maar zonder teveel nadruk op het praktische deel te willen leggen is wel belangrijk om dat zeker te weten.
In principe wordt je brevet volgens mij gewoon erkend in het buitenland, maar je zult altijd moeten omscholen naar het luchtruim/vliegveld daar. Verkeersleiders van de Luchtmacht komen soms ook richting LVNL en die krijgen dan een verkort traject in vergelijking met de mensen zonder ervaring.quote:Op zondag 8 november 2009 20:10 schreef Piles het volgende:
[..]
Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
Nice. Maar ik neem aan dat als je de opleiding hebt afgerond je een minimaal aantal jaren bij de LVNL in dienst moet blijven?quote:Op woensdag 11 november 2009 15:10 schreef Surferboy het volgende:
In principe wordt je brevet volgens mij gewoon erkend in het buitenland, maar je zult altijd moeten omscholen naar het luchtruim/vliegveld daar. Verkeersleiders van de Luchtmacht komen soms ook richting LVNL en die krijgen dan een verkort traject in vergelijking met de mensen zonder ervaring.
Hou ons op de hoogte!quote:Op woensdag 18 november 2009 11:08 schreef sjaaapje het volgende:
14 januari om 13.00 uur moet in Amsterdam zijn voor de eerste testen
Ja dat klopt maar de stof die je krijgt is compleet hetzelfde als de stof die je krijgt tijdens de eerste capaciteitentest. Maar goed daar ga ik me dus niet druk om maken want die DAT test heb ik ruimschoots gehaald.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:25 schreef sjaaapje het volgende:
Volgens mij moet je inderdaad gewoon de capaciteitstest doen. Wat ik begreep is dat de DAT-test is om te kijken of je aan de gestelde 'havo' eis voldoet.
Wil jij ook de selectierondes voor september 2010 doen?
4 als blijkt dat ik niet door het interview (2e ronde) ben geraaktquote:Op donderdag 19 november 2009 08:37 schreef sjaaapje het volgende:
Oke, ben erg benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van de capaciteitentest. naar aanleiding van de voorlichtingsdag heb ik een soort oefentoets ontvangen. Die is niet extreem pittig, maar ook niet heel makkelijk.
Er zijn nu 3 mensen hier op het forum die voor september 2010 gaan! ben benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |