abonnement Unibet Coolblue
pi_74515635
Mijn vooropleiding is havo profiel natuur en gezondheid, dus inclusief wiskunde b1.
pi_74516307
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:20 schreef Dordtenaar1983 het volgende:
Mijn vooropleiding is havo profiel natuur en gezondheid, dus inclusief wiskunde b1.
Ah oke. Wat is je leeftijd? Je kan tot je 26ste soliciteren. Gezien je gebruikersnaam zit je al aan de maximum leeftijd.
pi_74517580
In welke maten ben je gebonden om na de opleiding bij de LVL in Nederland te blijven werken? Of zou je ook zomaar in het buitenland aan het werk kunnen gaan?
pi_74517737
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
In welke maten ben je gebonden om na de opleiding bij de LVL in Nederland te blijven werken? Of zou je ook zomaar in het buitenland aan het werk kunnen gaan?
Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
pi_74517807
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
En hoe zit dat in landen zoals Aruba, Bonaire en Curacao?
pi_74517828
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

En hoe zit dat in landen zoals Aruba, Bonaire en Curacao?
Geen idee
Ben je al eens bij voorlichtingsdag geweest eigenlijk, daar kun je al die vragen stellen
pi_74517857
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Geen idee
Ben je al eens bij voorlichtingsdag geweest eigenlijk, daar kun je al die vragen stellen
Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
pi_74517938
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
Is leuk hoor Op het gebied van hoe luchtverkeersleiding werkt was er voor mij niks nieuws, maar het is sowieso tof om door de radarzaal te lopen, en mee te kijken met een verkeersleider
pi_74556310
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb me daar inmiddels voor ingeschreven
Ben je er al eens geweest? En zo ja, wat vond je ervan?
Ik ben zaterdag naar de voorlichtingsdag geweest! Erg leuk moet ik zeggen! en je hoort een hoop dingen die niet op de site te lezen zijn!
pi_74605486
Hallo allemaal!

Ik heb me een tijdje geleden aangemeld voor de selectie en binnenkort word ik verwacht op de eerste selectiedag. Wat voor testen zijn het ongeveer? Moet ik de capaciteitstest zien als een gemiddelde IQ test? En hoe moet ik de persoonlijkheidstest zien? Ik heb wel eens eerder van zo'n ''Myers Briggs Type Indicator'' moeten maken, is dat een beetje vergelijkbaar?

Een hoop vragen, maar als maar 28% doorgaat dan kan een beetje voorbereiding kan geen kwaad
pi_74605588
Het wordt nog druk hier
Maar lees het topic eens door, die vraag komt elke keer weer terug
pi_74605767
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:03 schreef Piles het volgende:
Het wordt nog druk hier
Maar lees het topic eens door, die vraag komt elke keer weer terug
Hehe sorry. Ik was al begonnen maar had nog niks kunnen vinden
pi_74605791
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:14 schreef switchblade3000 het volgende:
Ten eerste praktisch; Stel je rolt door de 5 testen heen en je mag de opleiding beginnen (eerste jaar sowieso A'dam dus), krijg je vanaf dat moment het startsalaris (oftewel, is dat waar de 4/5 jaar beginnen?) Uit de informatie die ik heb zou ik zeggen ja maar zonder teveel nadruk op het praktische deel te willen leggen is wel belangrijk om dat zeker te weten.
Bij de start van de opleiding verdien je ca. ¤26.500 p.j., weet niet precies welke 4/5 jaar je bedoelt? Als je de duur van de opleiding bedoelt, ja die start daar. Als je het 'bond' bedoelt waarbij je ¤45.000 moet terug betalen als je binnen 5 jaar stopt (aflopend per jaar) dan nee. Die start pas als je alles gehaald hebt, wil je daarvoor stoppen met de opleiding kost het je niks en krijg je een (of meerdere afhankelijk van duur van het dienstverband) maandsalaris mee.
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:10 schreef Piles het volgende:

[..]

Zover ik weet kun je alleen bij LVNL aan de slag, en moet je bij een ander bedrijf gewoon weer de opleiding volgen. Verkeersleider van de Luchtmacht kunnen ook niet aan het werk bij LVNL bijvoorbeeld.
Logisch wel, de vorm is hetzelfde, maar de omgeving totaal anders
In principe wordt je brevet volgens mij gewoon erkend in het buitenland, maar je zult altijd moeten omscholen naar het luchtruim/vliegveld daar. Verkeersleiders van de Luchtmacht komen soms ook richting LVNL en die krijgen dan een verkort traject in vergelijking met de mensen zonder ervaring.
pi_74606202
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:10 schreef Surferboy het volgende:

In principe wordt je brevet volgens mij gewoon erkend in het buitenland, maar je zult altijd moeten omscholen naar het luchtruim/vliegveld daar. Verkeersleiders van de Luchtmacht komen soms ook richting LVNL en die krijgen dan een verkort traject in vergelijking met de mensen zonder ervaring.
Nice. Maar ik neem aan dat als je de opleiding hebt afgerond je een minimaal aantal jaren bij de LVNL in dienst moet blijven?
pi_74606477
Staat gewoon op de site, maar inderdaad je hebt een terugbetalingsclausule waarin staat dat je na het afronden van je opleiding 5 jaar in dienst blijft. Verlaat je het bedrijf binnen 1 jaar nadat je klaar bent dan staat er een studieschuld van ca. ¤46.000, dit loopt af naar ¤0 in 5 jaar. Dit wordt gedaan omdat de opleiding zeer kostbaar is. Er is nog overigens nog nooit iemand gestopt nadat hij/zij operationeel aan de slag kon!!

Stop je voordat je helemaal klaar ben met de opleiding hoef je geen cent te betalen en krijg je een maandsalaris mee!
pi_74640172
Ok Surferboy, bedankt.

Het is wat ik zelf ook begrepen had maar wilde het toch even checken. Ik dacht stel dat je al in A'dam moet gaan leven zonder inkomen, dat zou vreemd en lastig zijn, maar goed, dat is dus ook gewoon niet zo.

Voor de volledigheid; met de 4/5 jaar bedoel ik niet 0.8 jaar, maar 4 of 5 jaar. Sandyman meldde al eerder dat de duur van de opleiding enigszins variabel kan zijn, dat er 4 jaar voor staat maar dat dit ook iets langer kan duren, of misschien zelfs korter(?). In een van de vorige delen stond ook een post van iemand die iets niet gehaald had en toen een half jaar zou moest wachten voor een herkansing, dus zodoende.
pi_74649520
Duur van de opleiding is van veel dingen afhankelijk, maar zal ergens tussen de 3 en 5 jaar liggen. Denk dat dat half jaar wachten op een herkansing was in de selectie, niet tijdens de opleiding.
pi_74809282
14 januari om 13.00 uur moet in Amsterdam zijn voor de eerste testen
pi_74809820
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:08 schreef sjaaapje het volgende:
14 januari om 13.00 uur moet in Amsterdam zijn voor de eerste testen
Hou ons op de hoogte!
pi_74810089
Zoals ik jullie al had gemeld heb ik die DAT test gehaald. Nu is die eerste test die bij de LVL afgelegd wordt de capaciteitentest. Hierbij wordt je getest op ruimtelijk inzicht, cijfermatig inzicht en nauwkeurig checken. Maar dat zijn nou juist de dingen die ik tijdens de DAT al gehaald heb. Krijg je daar dan een soort van vrijstelling van? Of moet ik zo'n soort test nogmaals doen?
  woensdag 18 november 2009 @ 12:45:08 #296
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_74812659
De DAT test betekent toch dat je met de selectie's mag beginnen, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je gewoon die eerste selectie moet doen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_74814021
Volgens mij moet je inderdaad gewoon de capaciteitstest doen. Wat ik begreep is dat de DAT-test is om te kijken of je aan de gestelde 'havo' eis voldoet.

Wil jij ook de selectierondes voor september 2010 doen?
pi_74814348
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:25 schreef sjaaapje het volgende:
Volgens mij moet je inderdaad gewoon de capaciteitstest doen. Wat ik begreep is dat de DAT-test is om te kijken of je aan de gestelde 'havo' eis voldoet.

Wil jij ook de selectierondes voor september 2010 doen?
Ja dat klopt maar de stof die je krijgt is compleet hetzelfde als de stof die je krijgt tijdens de eerste capaciteitentest. Maar goed daar ga ik me dus niet druk om maken want die DAT test heb ik ruimschoots gehaald.

Ik ga ook de selectierondes voor september 2010 doen ja. Moet mezelf alleen nog inschrijven
pi_74841213
Oke, ben erg benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van de capaciteitentest. naar aanleiding van de voorlichtingsdag heb ik een soort oefentoets ontvangen. Die is niet extreem pittig, maar ook niet heel makkelijk.

Er zijn nu 3 mensen hier op het forum die voor september 2010 gaan! ben benieuwd!
pi_74852473
quote:
Op donderdag 19 november 2009 08:37 schreef sjaaapje het volgende:
Oke, ben erg benieuwd naar de moeilijkheidsgraad van de capaciteitentest. naar aanleiding van de voorlichtingsdag heb ik een soort oefentoets ontvangen. Die is niet extreem pittig, maar ook niet heel makkelijk.

Er zijn nu 3 mensen hier op het forum die voor september 2010 gaan! ben benieuwd!
4 als blijkt dat ik niet door het interview (2e ronde) ben geraakt
(ben nu al een week aan het wachten op het resultaat)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')