abonnement Unibet Coolblue
pi_61765139
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 17:35 schreef Surferboy het volgende:
Balen!! Maar als het goed is zitten die 2 weken nog voor de AAPRO, daarna heb je d'r ook 2 vrij idd! Welke klas zat je?
Ik had een week er voor en drie erna. Misschien dat dat nu anders is.
pi_61768880
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 18:18 schreef FloggingMolly het volgende:
Je kan toch gewoon je opleiding blijven doen tot het moment dat je aangenomen wordt? De selectie kost je maar een paar dagen.
Maar ik neem wel aan dat die selectie gewoon overdag is? Is deze dan ook verspreid over meerdere weken ofzo? Want 3 van de 5 dagen vrij nemen bijvoorbeeld zal de school ook niet blij mee zijn
En als je dan nou door de selectie heen bent, heb je dan nog altijd de keus om ja of nee te zeggen ?
pi_61768988
Mijn eerste selectie is van 13.00 tot 17.00...

Mijn mening, is dat als je echt iets wilt, het gewoon moet doen en proberen. Wat maken die paar dagen in 3 maanden uit?

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2008 21:15:14 ]
pi_61769060
Daar heb je zeker gelijk in, maar waar het mij wel om gaat is dat ik niet straks bijvoorbeeld in december te horen krijg dat ik niet aangenomen ben en vervolgens mijn studie al opgezegd had. Dat betekent dat ik in feite gewoon een jaar weggegooid heb. Dát zou ik nou net heel erg zonde vinden.
pi_61769989
Tuurlijk, ben ik zeker met je eens. Maar je hoeft je studie toch niet op voorhand op te zeggen als je met de selectie begint?
pi_61770644
Ja, dat is dus precies wat ik me afvraag. Hoeveel tijd die selectie opslokt..
  zaterdag 20 september 2008 @ 03:26:44 #32
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_61774706
Zoals ik uit bovenstaande begrijp duurt de selectieperiode nu 12 weken. In die twaalf weken heb je (weet niet precies hoe het nu allemaal loopt) zo'n 4 selectiedagen, soms alleen een gesprek, soms een hele dag op pad. Als je de selectie gehaald hebt kun je altijd nog nee zeggen (ik zou het knap dom vinden aangezien niet zoveel mensen de selectie halen, maar toch ). Daarna heb je nog altijd kans om tijdens de opleiding af te vallen, maar mocht dat onverhoopt gebeuren, dan kun je toch gewoon je studie weer oppakken waar je gebleven was? Ik zou gewoon de selectie proberen, dan kun je jezelf later nooit verwijten dat je het niet geprobeerd hebt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_61778460
ik vroeg me af of er ook veel dames op de opleiding zitten, en of er ook veel dames zijn die uiteindelijk het beroep uitoefenen?:)
pi_61778742
is het alleen mogelijk om na het behalen van het diploma alleen in amsterdam of rotterdam te kunnen werken?
pi_61780585
Karin: Er zijn een heleboel vrouwelijke verkeersleidsters, en het worden er steeds meer! In de nieuwe klassen is ongeveer 1/3 vrouw, 'tis in ieder geval geen specifiek 'mannen' beroep!

Blessed:

LVNL verzorgt Luchtverkeersleiding op Schiphol(-oost), Eelde (Groningen), Rotterdam en Beek (Maastricht). Waar je komt te werken hangt af van hoe je presteert en waar er vraag is. (En deels ook je eigen voorkeur)

Maar met het brevet kun je in principe overal op de wereld terecht, alleen zul je omgeschoold moeten worden naar de plaatselijke situatie.
pi_61780828
Oh oke, en is er echt zo een groot tekort aan nieuwe aanmeldingen? Want daar is zoveel reclame voor. Terwijl ik eigenlijk best het idee heb dat er veel animo voor is.
Mijn buurman is piloot en zegt dat het tekort zo extreem is dat je zelfs kans maakt al heb je geen voldoende voor wiskunde.
pi_61781992
Voldoende voor Wiskunde is volgens mij gewoon een harde eis, maar het tekort is inderdaad groot...volgens mij niet zozeer een tekort aan aanmeldingen, maar wel een tekort aan mensen die de selectie helemaal doorlopen. (Maar laat dit je vooral niet afschrikken, het gaat er niet om wie het niet kunnen..maar of jij het wel kan! Ik had zelf ook geen idee hoe of wat, en maar gewoon begonnen aan de selectie...ben nu al weer 1,5 jaar bezig en het bevalt nog steeds enorm goed!!)
  vrijdag 26 september 2008 @ 19:21:21 #38
227671 Cith
Of Scotland
pi_61938114
tvp! Heb m'n HBO net afgerond en zit een halfjaartje te nietsen tot ik aan m'n (pre-)master kan beginnen, en ondertussen even checken of ik hier kans op zou kunnen hebben. Heb ik net een batch gemist en moet ik lang wachten op de nieuwe, is m'n sollicitatie van vandaag juist net op tijd?
C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
pi_62106357
Eurocontrol, is weer iets anders dan LVNL als ik het goed begrijp?

Ik heb net namelijk ook een mail naar Eurocontrol gestuurd, met de vraag of de selectieprocedure nog open staat voor maart 2009.
pi_62117627
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:50 schreef Blue_note het volgende:
Eurocontrol, is weer iets anders dan LVNL als ik het goed begrijp?

Ik heb net namelijk ook een mail naar Eurocontrol gestuurd, met de vraag of de selectieprocedure nog open staat voor maart 2009.
Klopt, het zijn twee verschillende bedrijven.
Als ik me niet vergis regelt Eurocontrol het luchtverkeer boven een bepaalde hoogte (wat dus eigenlijk overvliegt) van de Benelux en een gedeelte van Duitsland. LVNL regelt op bepaalde vliegvelden in Nederland en de ground control (onder die bepaalde hoogte) in Nederland

Ik ben overigens 1 november op de open dag te vinden, wil er toch wel eens kijken en meer weten over de opleiding
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:45:00 #41
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_62127413
Eurocontrol regelt het verkeer boven flight level 245 (24.500 voet). LVNL regelt het verkeer in Nederland wat daar onder zit en verder al het vliegverkeer op Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Groningen.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_62156140
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:50 schreef Blue_note het volgende:
Eurocontrol, is weer iets anders dan LVNL als ik het goed begrijp?

Ik heb net namelijk ook een mail naar Eurocontrol gestuurd, met de vraag of de selectieprocedure nog open staat voor maart 2009.
Ik heb afgelopen week een advertentie gezien waarin EUROcontrol verkeersleiders zocht. Misschien staat die ook wel op de site van eurocontrol.

Verder is het geloof ik niet mijn soort werk. Ik houd me liever bezig met andere zaken in de luchtvaart. ( en ik ben al te oud om de opleiding in te mogen )
pi_62165985
Mensen die voor de klas van april 2009 in aanmerking willen komen moeten voor 16 november 2008 hun sollicitatieformulier insturen (dit kan via internet)
8 november is er nog een open dag bij de LVNL (op schiphol oost) waar je een presentatie krijgt over hoe de selectieprocedure in werking gaat, wat de opleiding inhoud en waar je uiteindelijke werkplek is. Ook krijg je een rondleiding op de operationele zaal waar je ons luchtverkeersleiders aan het werk ziet en vragen kunt stellen aan de mensen die je rondleiden. (ook hiervoor kun je je online aanmelden)

Grt

Peter
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_62169971
Peter,

Weet jij dan misschien ook de test data?
Ik heb de eerste test 14-10 . Weet jij dan misschien de data (ongeveer) van de eventueel volgende testen?
pi_62170613
Hoi Blue,

Nee die weet ik niet want de testen (op de grading na) worden allemaal door externe bureau's afgenomen.
Voor die info kun je het beste mailen met de afdeling recruitment. recruitment@lvnl.nl

succes,

Peter
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_62178737
Dankje.

Eerst er maar eens door proberen te komen .
pi_62241537
Deze week (vandaag tot en met zaterdag) staan we als LVNL Luchtverkeersleiding nederland op de studiebeurs in de jaarbeurs in utrecht.
Mocht je interesse hebben zou ik zeker een keer langsgaan, ikzelf heb er vandaag gestaan en ook morgen en zaterdag ben ik aanwezig op de stand op de beurs.
We zijn te vinden in de HBO/WO hal nummer 12 in de jaarbeurs!

grt

Peter
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_62323210
Over 2 dagen is het eindelijk zover.

Krijg je bij de eerste ronde een soort van IQ test in het Engels? Althans, zo staat het ongeveer in de uitnodiging.
Dus denken aan ruimtelijk inzicht, getallenreeksen etc?
pi_62361279
volgens mij zijn de eerste testen allemaal in het nederlands. Maar dat zouden sandyman en surferboy wat beter moeten weten die zijn nog in opleiding dus zijn de selectie testen wat korter geleden voor hen..
Air Traffic Control: We control the skies to keep you safe
pi_62361999
Morgen is het dan zover.

In de uitnodiging staat dat het om testen in het Engels gaat, en een persoonlijkheidstest in het Nederlands.
We zullen zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')