Ja, en je zegt erbij dat het woord het al zegt. Het woord zegt alleen wat het test, niet hoe ze dat doen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:16 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Je vraagt wat het inhoudt, dat vertel ik je toch? En bijdehand, absoluut, misplaatst, neen. Nog meer vragen over het vak of de selectie?
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:08 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Dat zit in het woord verstopt? Zit er in het woord verstopt hoe ze dat testen?Reageer dan gewoon niet in plaats van een beetje misplaatst bijdehand te gaan lopen doen.
[..]
Vraag ik daar naar? Nee. Ik vraag gewoon wat zo'n test voor stelt. Jezus zeg, what's the fucking problem?!
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:55 schreef blessed19 het volgende:
[..]
jij gaat nooi de PT redden met zo'n instelling
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:03 schreef overflow- het volgende:
Stand.nl:
Luchtverkeersleiders mogen meer verdienen dan de Balkenende-norm
Eens 44%
Oneens 56%
Wat een onzin. Laat die lui lekker verdienen. Er worden maar iets van 40 man aangenomen elk jaar.
Het standaard Nederlandse volk vindt sowieso dat een ander dan hij/zij zelf altijd teveel verdient, of het nou een medisch specialist of een vuilnisman is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:03 schreef overflow- het volgende:
Stand.nl:
Luchtverkeersleiders mogen meer verdienen dan de Balkenende-norm
Eens 44%
Oneens 56%
Wat een onzin. Laat die lui lekker verdienen. Er worden maar iets van 40 man aangenomen elk jaar.
eerder mensen die daar niet zo opgefokt op reageren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:15 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat ze alleen mensen toelaten die zich laten afkatten als ze normaal iets vragen.
![]()
Je weet dat dit fok is?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:58 schreef blessed19 het volgende:
[..]
eerder mensen die daar niet zo opgefokt op reageren.
In een topic als dit had ik dat niet zo verwachtquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan weet je ook dat er zo op vragen gereageerd kan worden
Ik dacht dat die lui 58k kregen. Opleiding wordt al door de staat betaald dus je wordt al flink in de watten gelegd. Ons land wordt geterroriseerd door jaloerse linkse mensen die hardwerkende mensen ons land uit jagen. Talent loopt hier met de staart tussen de poten weg.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het standaard Nederlandse volk vindt sowieso dat een ander dan hij/zij zelf altijd teveel verdient, of het nou een medisch specialist of een vuilnisman is.
Luchtverkeersleiders mogen van mij best dik verdienen, baan met veel verantwoordelijkheid, en lang niet iedereen kan het.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:33 schreef sander-3 het volgende:
[..]
In een topic als dit had ik dat niet zo verwachtDaarom, als men dan eenmaal begint, ga ik ook niet meer normaal reageren.
Maargoed, laten we erover ophouden..
Ja, jij gaat het maken in het leven.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:42 schreef overflow- het volgende:
[..]
Ik dacht dat die lui 58k kregen. Opleiding wordt al door de staat betaald dus je wordt al flink in de watten gelegd. Ons land wordt geterroriseerd door jaloerse linkse mensen die hardwerkende mensen ons land uit jagen. Talent loopt hier met de staart tussen de poten weg.
Als ik 19 ben wil ik wel 'ns gaan kijken wat er zo moeilijk aan is. Ik ken pi al aardig wat decimalen achter de komma (55) en kan aandelenkoersen achterstevoren opdreunen. Geheugen is wel OK lijkt me.
Die site is wel ongelooflijk irritant.
Startsalaris met 1 deelrating, bij behalen 2e en 3e rating gaat dat omhoog.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:42 schreef overflow- het volgende:
[..]
Ik dacht dat die lui 58k kregen.
In de watten gelegd? Wil absoluut niet zielig doen ofzo, maar de opleiding betekend wel 3 tot 4 jaar complete onzekerheid over je baan/opleiding/toekomst, naast dat de opleiding echt niet makkelijk is. Daar mag best wat tegenover staan!quote:Opleiding wordt al door de staat betaald dus je wordt al flink in de watten gelegd.
Denk niet dat dat echt de specifieke capaciteiten zijn die ze zoeken, mijn collega's zitten over het algemeen niet achter de radar de aandelenkoersen achterstevoren op te zeggen....quote:Als ik 19 ben wil ik wel 'ns gaan kijken wat er zo moeilijk aan is. Ik ken pi al aardig wat decimalen achter de komma (55) en kan aandelenkoersen achterstevoren opdreunen. Geheugen is wel OK lijkt me.
Die site is wel ongelooflijk irritant.
Bij de 1e zet je zeker Fokkers aan de grond en bij de 3e jumbo's? Als je het 1e jaar niet haald stroom je door naar HVA waar je nog wat bij kunt spijkeren.quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:06 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Startsalaris met 1 deelrating, bij behalen 2e en 3e rating gaat dat omhoog.![]()
[..]
In de watten gelegd? Wil absoluut niet zielig doen ofzo, maar de opleiding betekend wel 3 tot 4 jaar complete onzekerheid over je baan/opleiding/toekomst, naast dat de opleiding echt niet makkelijk is. Daar mag best wat tegenover staan!
[..]
Denk niet dat dat echt de specifieke capaciteiten zijn die ze zoeken, mijn collega's zitten over het algemeen niet achter de radar de aandelenkoersen achterstevoren op te zeggen....
Nee, zo werkt het nietquote:Op zondag 25 oktober 2009 14:05 schreef overflow- het volgende:
Bij de 1e zet je zeker Fokkers aan de grond en bij de 3e jumbo's?
Ohquote:Als je het 1e jaar niet haald stroom je door naar HVA waar je nog wat bij kunt spijkeren.
Ik snap niks van je postquote:Op zondag 25 oktober 2009 14:09 schreef Renesite het volgende:
Jullie verdienen te veel he? Waar gaat de luchtverkeersleider nu heen te werken?
Das waar jaquote:Op zondag 25 oktober 2009 14:15 schreef Zith het volgende:
je krijgt bij die introductie wel echt zo'n filmpje te zien met vlotte kakkers die pokeren en meiden die paardrijden (en daarnaast iets vertellen over LVL), schaamde me kapot![]()
D'r zijn grofgezegd 2 afdelingen, Twr/Approach en Area Control. Bij de eerste is je eerste deelrating Ground (Taxiënd verkeer op Schiphol) de 2e Approach (Naderend en vertrekkend verkeer in de nabijheid van Schiphol) en de 3e Tower (Startend en Landend verkeer op Schiphol)quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:05 schreef overflow- het volgende:
[..]
Bij de 1e zet je zeker Fokkers aan de grond en bij de 3e jumbo's? Als je het 1e jaar niet haald stroom je door naar HVA waar je nog wat bij kunt spijkeren.
Per jaar 2 klassen van 18 man.quote:Stressbestendigheid, doorzettingsvermogen en gevoel voor verantwoordelijkheid tellen zwaar mee. Nee dat snap ik ook wel maar het is wel mooi meegenomen. Een goede oefening. Hoeveel man worden er eigenlijk aangenomen?
Zijn beiden gewoon verkeersleider...quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:15 schreef Zith het volgende:
je krijgt bij die introductie wel echt zo'n filmpje te zien met vlotte kakkers die pokeren en meiden die paardrijden (en daarnaast iets vertellen over LVL), schaamde me kapot![]()
Ook en nu?quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:26 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Zijn beiden gewoon verkeersleider...
36 man dus op een animo van? 36 geluksvogels. Daar kom ik nooit bij. Raar dat ze zoveel reclame maken voor die 36 man. De luchtvaart ligt op z'n gat. Er landen/stijgen een stuk minder vliegtuigen > minder werk voor LVl'ers? Of zit ik er naast? Ik zie wel wat ik ga doen na Elektro. Dat verdient ook geweldig.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:22 schreef Surferboy het volgende:
[..]
D'r zijn grofgezegd 2 afdelingen, Twr/Approach en Area Control. Bij de eerste is je eerste deelrating Ground (Taxiënd verkeer op Schiphol) de 2e Approach (Naderend en vertrekkend verkeer in de nabijheid van Schiphol) en de 3e Tower (Startend en Landend verkeer op Schiphol)
Bij ACC wordt het luchtruim boven heel Nederland gecontroleerd, dit luchtruim is opgedeeld in 3 stukken. Elk stuk is een Deelrating!
[..]
Per jaar 2 klassen van 18 man.
Op welke leeftijd mag je gaan rentenieren?quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:36 schreef Surferboy het volgende:
Animo was afgelopen jaar ronde de 2100 volgens mij, heeft verder niet veel te maken met geluk. Ze zijn gewoon opzoek naar een mix van competenties die niet heel veel voorkomt, van die 36 haalt gemiddeld ongeveer iets minder dan de helft de eindstreep. Daarom zijn ze zoveel aan het adverteren, ze zoeken zoveel mogelijk mensen die die competenties bezitten.
Het vliegverkeer is wel minder, maar dit is vooral te merken tijdens de offpeak. Tijdens de echte inbound en outboundpieken is het gewoon vollop druk, dus nog steeds veel nieuwe verkeersleiders nodig. Zeker omdat er nu al een tekort is, en dit alleen maar gaat oplopen als over een jaar of 8 á 10 de pensioengolf bij LVNL in gaat zetten.
Van die 36 haalt ongeveer de helft de eindstreep.quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:47 schreef overflow- het volgende:
[..]
Op welke leeftijd mag je gaan rentenieren?
36/2100 * 100 = 1,71428% dat doorgaat. Klinkt veelbelovend.
Waar ga je heen als je afhaakt? Ik dacht naar HVA. Lijkt me wel shic als ze mij willen hebben. heb ik 0 verliesjaren. Ik heb vorig jaar geïnformeerd: je hoeft niet erg goed in Engels te zijn en zij regelen een kamer voor je.
Je hoeft geen collegegeld te betalen. Scheelt ook al 1650,-.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:03 schreef Surferboy het volgende:
[..]
Van die 36 haalt ongeveer de helft de eindstreep.
58 is pensioenleeftijd voor de huidige klassen, waarschijnlijk gaat dit voor volgende klassen nog wel omhoog. Als je in de selectie of tijdens de opleiding afvalt mag je zelf weten waar je heen gaat, d'r is een opleiding icm de HvA...maar die opleiding voegt aan de opleiding tot verkeersleider weinig toe. Het is alleen een mooi vangnet als je het niet haalt. Je Engels moet wel op een redelijk niveau zijn, het zal worden bijgespijkerd in de opleiding maar een beetje begrip van de Engelse taal is wel handig.
De Lvnl regelt geen kamers, ze hebben alleen een contactpersoon voor je bij een makelaar. Je verdient een redelijk maandsalaris vanaf de start, dus je kunt prima een kamer/appartementje betalen.
Je bedoelt als je de HvA-variant volgt? Dan heb je geen probleem met de IB-groep, je moet alleen je StuFi stopzetten op het moment dat je bij Lvnl je salaris gaat verdienen. Als je voortijdig stopt met je Hbo-studie zul je het wel moeten terugbetalen idd.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:56 schreef overflow- het volgende:
[..]
Je hoeft geen collegegeld te betalen. Scheelt ook al 1650,-.
Als ik nou bij die 1,42% behoor, heb ik dan geen probleem met de IB-groep? Dat zei de decaan bij mij op school. Moet ik al die stufi tergubetalen. net nu m'n aandelen beginnen te stijgen. Na 9 maanden krijg je al salaris dus ja financieel moet 't wel lukken.
Je hoeft je stufi niet gelijk in 1 keer terug te betalen hoorquote:Op zondag 25 oktober 2009 16:56 schreef overflow- het volgende:
[..]
Je hoeft geen collegegeld te betalen. Scheelt ook al 1650,-.
Als ik nou bij die 1,42% behoor, heb ik dan geen probleem met de IB-groep? Dat zei de decaan bij mij op school. Moet ik al die stufi tergubetalen. net nu m'n aandelen beginnen te stijgen. Na 9 maanden krijg je al salaris dus ja financieel moet 't wel lukken.
Ai. Dat is dus stufi + OV. Aangezien ik geen comazuipende student ben en het geld dus op een mooie spaarrekening heb staan, zou het geen groot probleem moeten zijn. Alleen OV is een aderslating: kost iets van 60,- p/m. Via HvA kan ook ja. Heb ik alleen geen zin in. Heb het prima naar m'n zin hier in 't zuidenquote:Op zondag 25 oktober 2009 17:11 schreef Zith het volgende:
[..]
Je hoeft je stufi niet gelijk in 1 keer terug te betalen hoor
Ik ben dinsdag geweest en kreeg donderdag al het nieuws dat ik door benquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:58 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Hey, vandaag het 1e onderdeel van de selectie gehaald!!
nu nog even wachten op de uitslag van de persoonlijkheidstest.
Heb er zin in!!!
nog meer mensen die deze week geweest zijn?
Is deze ogentest voor de medische keuring of ben je nog niet begonnen aan de selectie? en als je nog niet begonnen bent waarom laat je dan je ogen testen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 10:39 schreef Piles het volgende:
Had ik eindelijk een afspraak voor een ogentest, maken ze een typfout in de bevestiging![]()
Niet vandaag, maar vrijdag dus. Weer een week extra
Ik heb bij de sollicitatie aangegeven dat ik een oogafwijking heb, dus dan moet je eerst ogentest doenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:56 schreef sjaaapje het volgende:
Is deze ogentest voor de medische keuring of ben je nog niet begonnen aan de selectie? en als je nog niet begonnen bent waarom laat je dan je ogen testen?
De studieschuld bij LVNL? Die heb je nietquote:Wanneer je bijvoorbeeld in het 2e jaar van de opleiding zou zitten en je bent toch niet goed genoeg en je moet weg, wat gebeurd er dan met de "studieschuld"?
Dat gaat pas in als je een vast contract krijgt. Afhankelijk van de positie vaak na de 2e rating.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:11 schreef sjaaapje het volgende:
ja ik bedoelde die schuld wat surferboy aangeeft. maar als je tijdens de opleiding moet stoppen heb je deze "bond" niet.
is inderdaad niet meer dan logisch dat je de "bond" hebt!
Heb gisteren m'n ogentest gehad, en daar wordt natuurlijk ook op getest. Wat de vereisten zijn weet ik niet, maar ik zou zeggen: schrijf je in en geef aan dat je kleurenblind bent, dan krijg je vanzelf ook een ogentestquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:07 schreef Virus3000 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met kleurenblindheid?
En hoe ging de ogentest?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb gisteren m'n ogentest gehad, en daar wordt natuurlijk ook op getest. Wat de vereisten zijn weet ik niet, maar ik zou zeggen: schrijf je in en geef aan dat je kleurenblind bent, dan krijg je vanzelf ook een ogentest
Of even contact opnemen met Recruitment, die kunnen het vast ook vertellen
Ik moet een bril (goh, dat wist ik nog nietquote:
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik moet een bril (goh, dat wist ik nog niet), maar verder alles in orde
![]()
Dus nu wachten op de oproep voor de capaciteitentest
Normaal doe je niet eens een ogentest vooraf, alleen als je een bepaalde afwijking hebt. Geen idee of een bril daar ook onder valt. Bij mij was er namelijk iets meer aan de handquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:26 schreef sander-3 het volgende:
Hmm.. ik héb een bril, dus wat ik daar verder moet doen. Ik moet nog wachten totdat ik naar die oogtest moet.
Ik ben ingeschreven ja, ik kreeg een mailtje dat ik naar een ogentest moet bij KLM health servicequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Normaal doe je niet eens een ogentest vooraf, alleen als je een bepaalde afwijking hebt. Geen idee of een bril daar ook onder valt. Bij mij was er namelijk iets meer aan de hand
Heb je al gesolliciteerd/ingeschreven? Dan hoor je vanzelf of je een ogentest moet doen, of gelijk de capactiteitentest mag gaan doen
Ah, okquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:39 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ik ben ingeschreven ja, ik kreeg een mailtje dat ik naar een ogentest moet bij KLM health serviceAlleen wanneer dat is weet ik nog niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |