Is een vereiste om met de opleiding te beginnen, staat ook gewoon op de website. Opleiding: minimaal HAVO met een voldoende voor wiskunde A1,A2 of wiskunde B1 of wiskunde B1,B2.quote:Op maandag 10 november 2008 17:41 schreef Maravilla het volgende:
Op welke manier is wiskunde vereist? Belangrijk in de opleiding e.d? Iemand die me daar iets over kan vertellen?
Ah, nog iemand van de Boxquote:Op maandag 10 november 2008 14:36 schreef Thomas_B het volgende:
Eerste twee rondes gehaald!
Donderdag assessment.....
Ja dat had ik inmiddels gevonden, maar ik bedoelde inderdaad hoe het binnen de opleiding zelf van belang is.quote:Op maandag 10 november 2008 17:54 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Is een vereiste om met de opleiding te beginnen, staat ook gewoon op de website. Opleiding: minimaal HAVO met een voldoende voor wiskunde A1,A2 of wiskunde B1 of wiskunde B1,B2.
Maar tijdens de opleiding hoef je geen moeilijke dingen te berekenen (lang niet zo moeilijk als wat ik gehad heb tijdens de Havo (wiskunde B)).
Als je het echt wil zou ik het gewoon proberenquote:Op dinsdag 11 november 2008 14:04 schreef Maravilla het volgende:
Helaas voldoe ik dan niet aan de eisen (VWO wiskunde B1 met een 5).
Inderdaad. Vroeger waren er ook mogelijkheden om een capaciteitentest te doen en als je die dan voldoende afsloot mocht je ook beginnen met de selectie. Ik weet niet hoe dat nu is, dan zou je even moeten bellen met recruitment bij de lvnl.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Als je het echt wil zou ik het gewoon proberen![]()
Zoals Sandyman al zegt is bellen met Recruitment en Selectie altijd handig, voor zover ik weet kun je idd een capaciteitentest doen om aan te tonen dat je het benodigde niveau hebt, deze moet je echter wel zelf bekostigen. (Althans, zo was het bij degene in mijn klas die met een MBO-diploma was ingestroomd)quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:01 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Inderdaad. Vroeger waren er ook mogelijkheden om een capaciteitentest te doen en als je die dan voldoende afsloot mocht je ook beginnen met de selectie. Ik weet niet hoe dat nu is, dan zou je even moeten bellen met recruitment bij de lvnl.
Rustig rondsnuffelen is helemaal niet mogelijkquote:Op zondag 25 januari 2009 16:49 schreef LeonH het volgende:
Denk sowieso dat ik op 7 februari eens ga checken op de voorlichtingsdag. Is dit een gewone open dag waar je rustig kunt rondsnuffelen of meer een presentatie achtig iets?
*schud handenquote:Ik doe nu wel een HBO opleiding Accountancy maar ben nog hevig aan het twijfelen hier over. Goed toekomstperspectief maar weet niet of ik hier nog wel verder in wil gaan.
Moet je even kijken of je voldoet aan de toelatingseisenquote:En ik dacht gelezen te hebben dat wiskunde een pre is? heb ik nu nog niet, maar hoop ik wel op korte termijn te halen. Het gaat voornamelijk toch om het inzicht?
Lijkt me wel een erg hoog salaris voor alleen een HAVO opleiding. Ik snap dat je nog een intensieve opleiding krijgt, maar dan nog vind ik het salaris wel hoog. Klopt het dat de salarissen daar zo hoog liggen?quote:Je wordt direct betaald:
Je opleiding wordt geheel betaald door Luchtverkeersleiding Nederland. Bij aanvang van de opleiding krijg je al direct een salaris. Dat begint ongeveer op 26.500 euro per jaar. Ben je volledig bevoegd, dan verdien je ongeveer 75.000 euro op jaarbasis. Een ervaren luchtverkeersleider verdient circa 120.000 euro per jaar.
Het is dan ook niet alleen een HAVO opleiding. Je opleiding duurt zo'n 4 tot 5 jaar en er is ook nog een behoorlijk afval percentage. Maar die salarissen kloppen wel. In die 4 tot 5 jaar groei je in salaris naar het startsalaris toe.quote:Op maandag 26 januari 2009 00:31 schreef ruben3123 het volgende:
Dit las ik in een vacture op internet voor luchtverkeersleiders:
[..]
Lijkt me wel een erg hoog salaris voor alleen een HAVO opleiding. Ik snap dat je nog een intensieve opleiding krijgt, maar dan nog vind ik het salaris wel hoog. Klopt het dat de salarissen daar zo hoog liggen?
Bel of stuur een mailtje, weet je het gelijkquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
tvp
Het beroep spreekt me erg aan. Alleen heb ik tot nu toe nog niet de juiste vooropleiding.
Ik ben namelijk vanaf het MBO naar het HBO gegaan. Ik heb dus geen wiskunde op Havo niveau gehad. Nu is het wel zo dat ik Wiskunde op het HBO heb. Doen ze daar moeilijk over? Of is Wiskunde op Havo niveau een harde eis?
Ik moet die dag ook op dat tijdstip.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:23 schreef Flash89 het volgende:
Eey gaste
Heb binnekort (23 April) m'n eerste paar Selectietests. En ik ben best nieuwsgierig hoe die gaan. Moet daarvoor naar Amersfoort (Human Company).
Als iemand wat info 'wil' geven ben ik tevreden ^^;
gaat om de eerste 2 tests.. Persoonlijkheid en Capaciteiten... Persoonlijkheidstest is voor iedereen anders dus vraag me dan af wat ze met je doen tijdens die capaciteitentest en hoe ik me daar al dan niet lichtelijk voor kan voorbereiden.
Capaciteitentest heeft het meeste weg van IQ testjes die je wel op het internet kunt vinden. Je kunt hier niet echt voor trainen, alle oefeningen worden tijdens de selectie duidelijk uitgelegd.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:31 schreef Flash89 het volgende:
jij ook succes![]()
heb dr wel vertrouwe in om door te komealleen ben gwoon erg nieuwsgierig over de inhoud van de tests
Voor die capaciteitentest kun je wat iq testjes doen, in die trant moet je het een beetje zoeken (zoals ik ook in mijn vorige post zeg). Persoonlijkheidstest kan je natuurlijk niet oefenen want dat zijn gewoon vragen over jou als persoon.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:46 schreef Kleingeld het volgende:
Is er ergens een site met oefentesten zodat ik me een beetje kan voorbereiden voor de capaciteitentest en persoonlijkheidstest?
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:32 schreef rense1985 het volgende:
ik was wel erg vroeg vandaag aanwezig.. in totaal zo een 24 uur te vroeg.![]()
Valt mee hoor, er is nog steeds een tekort aan luchtverkeersleiders.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Nemen ze nog steeds mensen aan ondanks de crisis? Ik dacht dat het bij de luchtverkeersleiding ook slecht ging?
Oké. Best interessant zo'n baan als luchtverkeersleider. Ze hebben alleen een eis dat je Wiskunde A,B of D hebt gehaald. Nu is het zo dat ik geen Havo diploma heb behaald. Ik een MBO diploma behaald en nu bezig ben met een HBO Vastgoed en makelaardij opleiding. Hierbij krijgen we het vak "Wiskunde en Statistiek". Dit vak heb ik al ruim voldoende afgesloten. Kom ik door dit vak ook in aanmerking voor een baan bij de luchtverkeersleiding?quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:53 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Valt mee hoor, er is nog steeds een tekort aan luchtverkeersleiders.
Zal maar eens even reageren, topic ligt een beetje stil!quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:35 schreef Xeanor het volgende:
Ik sta inmiddels op het punt m'n Bachelor of Science af te ronden aan te uni, en ik overweeg om te solliciteren voor LVL. Iemand een indicatie van hoeveel tijd al die tests in beslag nemen? Ik begin gewoon aan m'n master, maar ergens tussendoor wil ik toch misschien een poging wagen naar een carrière als LVL. Ik ben ervan overtuigd dat ik precies de juiste eigenschappen bezit zoals snel hoofdrekenen, geconcentreerd werken, etc etc. Iets wat ik goed kan, maar juist niet nodig heb aan de uni. Daarnaast zie ik niet zo heel veel plezier in een academische carrière. LVL lijkt me ontzettend gaaf.
Oh, wat ik nog graag even 100% goed wil weten: hoe ziet de werkindeling eruit in een normale week voor een LVL? Hoeveel uren? Hoe lang achter elkaar?
Iemand hier een antwoord op?quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:15 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Oké. Best interessant zo'n baan als luchtverkeersleider. Ze hebben alleen een eis dat je Wiskunde A,B of D hebt gehaald. Nu is het zo dat ik geen Havo diploma heb behaald. Ik een MBO diploma behaald en nu bezig ben met een HBO Vastgoed en makelaardij opleiding. Hierbij krijgen we het vak "Wiskunde en Statistiek". Dit vak heb ik al ruim voldoende afgesloten. Kom ik door dit vak ook in aanmerking voor een baan bij de luchtverkeersleiding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |