De GADO had er ook 2, de 7119 en de 7120quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:46 schreef zwahiel het volgende:
Die foto's van die twee geledes zijn overtuigend nep! Die eerste klopt wel, maar tweede dus niet. Hoe je dat kunt zien? Een hogevloers Alliance is alleen in prototype gebouwd zoals al opgemerkt was en die is nooit in HTM kleuren uitgekomen, maar dus alleen voor Hermes (dacht dat hij niet eens in productie genomen was ivm de hoge kosten, wist dat er een prototype was. DO wou de ervaring die het met de Volvo geledes opgedaan had toepassen om te kijken in hoeverre het concept doorgetrokken kon worden naar een Alliance).
Nou, en zulks een feest. Ze stonden vaker in de garage dan dat ze reden, zeker die 7119.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De GADO had er ook 2, de 7119 en de 7120
[ afbeelding ]
ach dat stonden de SM90 treintjes ook he :pquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, en zulks een feest. Ze stonden vaker in de garage dan dat ze reden, zeker die 7119.
Gaat iemand op termijn naar Dubai?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:34 schreef ReisT het volgende:
Bussentopic #10. Ringlijn jubileumkwartier.
Bussentopic #11. Hobbel de hobbel
Bussentopic #12 - Waar de bussen overal opduiken
[ afbeelding ]
Game on!
paar mensen uit het gespot topic zitten zo nu en dan in Dubaiquote:Op zondag 24 augustus 2008 03:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gaat iemand op termijn naar Dubai?
Daar stroomt een karrenvracht aan nieuwe bussen binnen. Mercedes-Benz is nog oververtegenwoordigd, maar Neoplan en Solaris drukken hun neuzen tegen het venster.
Busfoto.nl werkt met een database en dynamische adressen, waardoor de foto's tov andere busfotowebsites zeer snel en gemakkelijk zijn op te zoeken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:44 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
(Die klote busfoto site werkt met koekjes en je kunt niks cutenpast-en)
Gelijk heb je hoor, word ook enorm veel van BuzzyBee gejat, ook busfoto's. Nu is rechtsklikken verbieden helaas geen doen op een forum, dus deze week komt er een antihotlinkbeveiliging op mijn eigengehoste foto's.quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:59 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Busfoto.nl werkt met een database en dynamische adressen, waardoor de foto's tov andere busfotowebsites zeer snel en gemakkelijk zijn op te zoeken.
De copypaste of rechtermuisknop is van de site afgehaald omdat ik nogal eens foto's op andere sites tegenkom. Als je veel tijd en geld uitgeeft aan de hobby is het dan niet leuk als mensen je fotos zonder moeite overnemen.
Elke foto heeft een permalink; deze staat onder elke foto op de rij " URL ". Klik deze aan en je kunt het adres kopieren van de adresbalk en plaatsen op Fok.
Groetjes van de webmaster van een " klote busfoto site"
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is al de tweede Berkhof met pech deze maand.
Berkhof ST2000NL in standaard uitvoering. Vermoedelijk van Berkhof Heerenveen.quote:
Het soort van die 2e pic ben ik hier in Fryslân nog geen 1 keer tegengekomen. Die ene op de stalling in Bolsward moet incidenteel zijn geweest, wellicht hadden ze er daar op dat moment even te weinig en hebben ze die laten overkomen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Berkhof ST2000NL in standaard uitvoering. Vermoedelijk van Berkhof Heerenveen.
Zijn er ook in 15 meter waaronder als Interliner.
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-13795
Is er ook in uitvoering met Premier kop van Berkhof Valkenswaard (specials).
Die rijden onderandere hier onder en boven Alkmaar als 2300 wagens.
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-17724
Een oudere lichting rijdt/reed in Fryslân als 2100 wagens in NZH geel met wit,
waarvan eentje in Connexxion groen.
Het standaard model zoals boven heb ik ook al eens gespot op de stalling Bolsward.
Precies. En zoals hier nog maar eens vermeld staat, daar is een kleine serie van gebouwd:quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De GADO had er ook 2, de 7119 en de 7120
[ afbeelding ]
Ze waren er toch echt:quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het soort van die 2e pic ben ik hier in Fryslân nog geen 1 keer tegengekomen.
Voor de duidelijkheid, dat was er dus zo een als op Alex z'n foto. Het standaard model.quote:Die ene op de stalling in Bolsward moet incidenteel zijn geweest, wellicht hadden ze er daar op dat moment even te weinig en hebben ze die laten overkomen.
Yup. Hoewel er ook steeds vaker B95s uit 2400 en 2600 en 2800 serie verschijnen.quote:In Alkmaar zie ik er wel altijd veel van op het station, trouwens
Het scheelt al een heel stuk als ze de bovenkant van het achterraam niet meespuiten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, die MAN's hebben aan de zij- en achterkant wel een oostblok uiterlijk, dus daar mogen ze nog wel wat aan doen. Verder zijn het idd fijne busjes.
quote:En die amba's van xx uit de 81xx en 82xx serie zijn niet te vergelijken met de exemplaren die nu van de band rollen. Die van nu zijn een stuk beter, al zal ik nooit Amba fan worden.
Nou, vertel 'ns. Overtuig me eens.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:46 schreef zwahiel het volgende:
Die foto's van die twee geledes zijn overtuigend nep!
Die tweede 'klopt' anders prima. Hebben ze onder andere in Zweden. Bijna als 2 druppels water.quote:Die eerste klopt wel, maar tweede dus niet.
Dat is dus niet opgemerkt. De lagevloer alliance is in prototype gebouwd en ondergebracht bij Hartmann.quote:Hoe je dat kunt zien? Een hogevloers Alliance is alleen in prototype gebouwd zoals al opgemerkt was
Wordt ook helemaal niet beweerd. Het gaat over de (lage vloer) Alliance B93. Niet de B89.quote:en die is nooit in HTM kleuren uitgekomen,
Je haalt geloof ik maar 4 dingen doorelkaar.quote:maar dus alleen voor Hermes (dacht dat hij niet eens in productie genomen was ivm de hoge kosten, wist dat er
een prototype was.
Dat doen de chassis bouwers wel voor je.quote:DO wou de ervaring die het met de Volvo geledes opgedaan had toepassen om te kijken in hoeverre het concept doorgetrokken kon worden naar een Alliance).
Mja, vandaar misschien mijn opmerking "confused"?quote:Daarbij en dat is misschien het meest opvallende, kijk eens goed naar de nummers van de bussen? Twee bussen met hetzelfde nummer
En waarom niet. HTM had vele jaren eerder ook al een bus met wagennummer 901.quote:Denk 't niet, beide bussen zijn dan 901. Lijkt me niet zo hé
Gij bedoelt de B88 geleed?quote:Heb me echt altijd afgevraagd waarom DO nooit een opvolger van de Volvo's gemaakt heeft / uitgebracht heeft.
Was dus goed mogelijk, zie die B89 geleed. Er stond hen niks in de weg om die verder door te bouwen.quote:> Volgens mij reed je dan in Utrecht niet in Van Hools, maar gewoon in gelede Alliances.
Zou dat heerlijk gevonden hebben, want buiten de Integro's ken ik geen comfortabelere bussen dan een hoge Alliance.
@ die foto's met een lage Alliance, die bedoelde ik dus niet, bedoelde een hoge versie.
quote:[.]
Nog een drieasser!quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:14 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het scheelt al een heel stuk als ze de bovenkant van het achterraam niet meespuiten.
Dan lijken ze ineens heel erg op een MB Citaro.
[ afbeelding ]
van site: http://www.bus-photo.net/showphoto.php?3001
[..]
Ja de nieuwe Amba's.quote:
Ik zeg dan ook niet dat ze er niet zijn cq waren hé, wel ff oplettenquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze waren er toch echt:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-10339
Zeker weten?
Maar sinds in ieder geval oktober 2007 zie je ze dus, tenzij -zoals ik eerder postte- incidenteel, niet hier in Fryslânquote:[..]
Voor de duidelijkheid, dat was er dus zo een als op Alex z'n foto. Het standaard model.
Van die 2100s stonden er in nov 2006 wel 19. Die bleken in December- toen CXX werkelijk ging rijden-
ineens naar elders verhuisd te zijn want toen reden er in de omgeving allemaal Hermes Alliances B95
rond. Ik kwam ze daarna een heel enkele keer nog wel eens tegen op 98/99.
Dat klopt idd; die Manheimers zag ik gisteren (zondag) nog staan op de stalling van Alkmaarquote:[..]
Yup. Hoewel er ook steeds vaker B95s uit 2400 en 2600 en 2800 serie verschijnen.
Er zijn er ook 2 O408 Manheimers, helemaal wit.
Ben zelfs al eens in een B89 of B91 vervoerd naar Beverwijk, niet geheel duidelijk welke:
Busje had buiten een ander wagen nummer dan binnen.
Het was er nog een met blauw interieur, zoals de Interliner ook had (als iemand dat nog wat zegt).
Ook de 17xx zijn tof, echter wel minder tof want rijden over klinkerweggetjes (zoals tussen Beetgumermolen en Beetgum, lijn 71) geeft aardig wat gerammel en ander onprettig geluidquote:Op maandag 25 augustus 2008 22:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja de nieuwe Amba's.
Dit was een 1700, stamt nog uit de eerste lichting.
Sommige Citaro's kunnen dat ook, niet meer speciaal.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ook de 17xx zijn tof, echter wel minder tof want rijden over klinkerweggetjes (zoals tussen Beetgumermolen en Beetgum, lijn 71) geeft aardig wat gerammel en ander onprettig geluid
De retarder van de Amba's = geniaal
Overigens is er een innovatief systeem bij sommige Duitse vervoerders. Daar hebben bussen (soms trams) viercijferige codes waarbij de eerste twee cijfers voor het jaar van de indienststelling staat.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:03 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag een stdsbus uit Bonn op de pier van Holwerd, schoolkinderen afleveren die naar Ameland gingen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk en type: MAN 362
Eigenaar: Stadtwerke Bonn (SWB)
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Holwerd
Datum: 25 augustus 2008
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 9231
Samen met vier Neoplans van Menchen...
En daar hebben we in Fryslân niks aan dus; kortom voor ons is dat nog steeds speciaalquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sommige Citaro's kunnen dat ook, niet meer speciaal.
Althans de GVB-Citaro's (de serie 004-006).
Daar is nu kermis, dus je mag omrijden maargoed, ik ben vele honderden keren over ie weg gereden, en de belabberdste snelheid om er overheenis 80.. Met 60 km/h heb je een stuk minder rammels, maar de ideale snelheid voor dat stuk weg is 100 km/h... Zweef je mooi ovr allegaten heen Met de Rover dan.. Met de Citroën nooit last gehad van hobbelsquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
Ook de 17xx zijn tof, echter wel minder tof want rijden over klinkerweggetjes (zoals tussen Beetgumermolen en Beetgum, lijn 71) geeft aardig wat gerammel en ander onprettig geluid
Als het goed is, is die kermis inmiddels pleite. Gisteren (zondag) idd nog wel door het durp omgereden, lekker langs die krappe kringel in 't weggetje en over dat smalle bruggetjequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 01:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Daar is nu kermis, dus je mag omrijden maargoed, ik ben vele honderden keren over ie weg gereden, en de belabberdste snelheid om er overheenis 80.. Met 60 km/h heb je een stuk minder rammels, maar de ideale snelheid voor dat stuk weg is 100 km/h... Zweef je mooi ovr allegaten heen Met de Rover dan.. Met de Citroën nooit last gehad van hobbels
En dat nummeringssysteem wist ik niet, leuk
Je bedoeld retarder?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sommige Citaro's kunnen dat ook, niet meer speciaal.
Althans de GVB-Citaro's (de serie 004-006).
Zoals Willy84 het zei, heeft het te maken met de retarder.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 01:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En daar hebben we in Fryslân niks aan dus; kortom voor ons is dat nog steeds speciaal
De gelede Citaro's van Maxx Leeuwarden doen dat niet, trouwens.
een 1700tje is imo stiller op klinkers / matig wegdek dan een 8200?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat ze er niet zijn cq waren hé, wel ff opletten
Aangezien ik me hier pas echt sinds oktober 2007 voor interesseer, is het mij niet volledig bekend wat voor materieel er voorheen allemaal reed
[..]
Maar sinds in ieder geval oktober 2007 zie je ze dus, tenzij -zoals ik eerder postte- incidenteel, niet hier in Fryslân
[..]
Dat klopt idd; die Manheimers zag ik gisteren (zondag) nog staan op de stalling van Alkmaar
Dat type bus gaan wel al een tijdje mee in het Nederlandse straatbeeld, ik herinner me van de NoordNed/Veonn tijd nog de lichtblauwe MB's
[..]
Ook de 17xx zijn tof, echter wel minder tof want rijden over klinkerweggetjes (zoals tussen Beetgumermolen en Beetgum, lijn 71) geeft aardig wat gerammel en ander onprettig geluid
De retarder van de Amba's = geniaal
Die 17xx die ik zondag had niet in ieder gevalquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
een 1700tje is imo stiller op klinkers / matig wegdek dan een 8200?
Ik had anders 't idee dat ze dat geluid constant maken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die 17xx die ik zondag had niet in ieder geval
En @Ofyles2; het mooie aan die retarders vind ik het opvallende, luide, fluitende geluid. Dat geluid ken ik alleen van Amba's, so far
OK man. Wist niet dat je kwaad werdquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[2100 wagens]
Ik zeg dan ook niet dat ze er niet zijn cq waren hé, wel ff opletten
Lijkt er inderdaad op dat ze na de komst van de Fryskers gelijk zijn weggehaald.quote:[..]
Maar sinds in ieder geval oktober 2007 zie je ze dus, tenzij -zoals ik eerder postte- incidenteel, niet hier in Fryslân
ZWN had ze ook, zo is Connexxion er waarschijnlijk aangekomen.quote:[.witte O408.]
Dat klopt idd; die Manheimers zag ik gisteren (zondag) nog staan op de stalling van Alkmaar
Dat type bus gaan wel al een tijdje mee in het Nederlandse straatbeeld, ik herinner me van de NoordNed/Veonn tijd nog de lichtblauwe MB's
quote:[...]
Ik ook nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:58 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
OK man. Wist niet dat je kwaad werd
Ja, voor mij wel; toen ben ik begonnen als part-time buschauffeur, met als bijwerking dat het reilen en zeilen van het busmaterieel me enigszins is gaan interesserenquote:Ik dacht dat ik misschien je geheugen even moest opfrissen.
Bussen zien er soms ook zo heel anders uit he, in andere kleuren.
Op het eind van de concessie kwam Arriva/Noordned eens met een
15 meter donkerblauwe Q-liner bus voorrijden, op 350.
Ik kreeg binnen pas door dat het een van die oude Berkhof Interliners was.
[..]
Lijkt er inderdaad op dat ze na de komst van de Fryskers gelijk zijn weggehaald.
Alle fotos die ik kan vinden zijn van voor die tijd.
Btw, was er toevallig nog iets bizonders met oktober 2007 aan de hand?
I guessquote:[..]
ZWN had ze ook, zo is Connexxion er waarschijnlijk aangekomen.
O408 is waarschijnlijk uit dezelfde tijd als de Alliance, om en nabij 1990.
[..]
Waar houdt het op.. Er is al een tekort aan 12-meter bussen, nu alles weer op volle toeren draait doordeweeksquote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Amba kapot vandaag in Leeuwarden 17xx
Je moet wel oppassen met het spammen van je eigen site, hier worden wel vaker mensen voor gebanned op Fok!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 02:57 schreef busfoto.nl het volgende:
Op mijn site een kleine reportage met een aantal gloednieuwe aardgasbussen voor Groningen:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=779
Dat oranjequote:Op donderdag 28 augustus 2008 02:57 schreef busfoto.nl het volgende:
Op mijn site een kleine reportage met een aantal gloednieuwe aardgasbussen voor Groningen:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=779
Volgens mij is de vooroverbouw niet meer dan bij bijvoorbeeld een Citaro (G)quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat oranje
En ligt dat nou aan mij of heeft die bus een enorme vooroverbouw? (Dat zwaait lekker over de stoep in de bocht)
Ik zal die foto's eens aan die ouwe van mij laten zien. Die is buschauffeur.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:48 schreef Carport het volgende:
[..]
Volgens mij is de vooroverbouw niet meer dan bij bijvoorbeeld een Citaro (G)
De modjes in PTA zijn de beroerdste niet hoor.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:28 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Je moet wel oppassen met het spammen van je eigen site, hier worden wel vaker mensen voor gebanned op Fok!
Mooie bussen trouwens! Wat P+R betreft kan Leeuwarden nog heel wat leren van Groningen, de huidige P+R situatie daar bij het FEC is echt kansloos; wordt door geen hond gebruik van gemaakt
Die foto's hadden eigenlijk nog niet uit mogen lekken voor de presentatie van komende dinsdagquote:Op donderdag 28 augustus 2008 02:57 schreef busfoto.nl het volgende:
Op mijn site een kleine reportage met een aantal gloednieuwe aardgasbussen voor Groningen:
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=779
ja maar geheime plaatjes lekken nou eenmaal altijd uit! net als geheime documentenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die foto's hadden eigenlijk nog niet uit mogen lekken voor de presentatie van komende dinsdag
Die 1700-Amba's hadden ook nooit ingezet moeten worden door Limburg.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Amba kapot vandaag in Leeuwarden 17xx
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:28 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Je moet wel oppassen met het spammen van je eigen site, hier worden wel vaker mensen voor gebanned op Fok!
Foeilelijk zal je bedoelen.quote:Mooie bussen trouwens!
quote:Wat P+R betreft kan Leeuwarden nog heel wat leren van Groningen, de huidige P+R situatie daar bij het FEC is echt kansloos; wordt door geen hond gebruik van gemaakt
Smaken verschillen gewoon, blauw is mijn favoriete kleur en ik vind ze in het blauw mooier dan in hun vorige outfitquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:05 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Foeilelijk zal je bedoelen.
Ik vindt de kleurstelling van cXX niet echt geweldig met dat "ongevallen dienst" groen/groen maar op die
Regioliners hier in de IJmond staat het niet eens zo hele beroerd. Kleuren maken of breken de bus.
Die blauwe Qliners vam cXX zijn niet om aan te zien, terwijl het daarvoor toch zulke nette busjes waren.
Is best wel fijn als je je eigen criticus mag zijn he. Misschien een goeie tip voor onze busfoto man?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 17:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[.busfoto spam.]
De modjes in PTA zijn de beroerdste niet hoor.
Inderdaad, gewoon mod worden, klikken ze nog vaker op je linkjes.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Is best wel fijn als je je eigen criticus mag zijn he. Misschien een goeie tip voor onze busfoto man?
en dat is?quote:Is dat wat ik denk dat 't is, daar boven die harmonica? Nee toch hoop ik.
Precies, dat vraag ik dus netquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:54 schreef Gnittoo het volgende:
[.Is dat wat ik denk dat 't is, daar boven die harmonica? Nee toch hoop ik.]
en dat is?
kennen we die gelede niet lenen voor de spitsdiensten heerenveen joure VV ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Is trouwens niet echt nodig om een gelede in te zetten in de middag op lijn 28 tussen Leeuwarden en Heerenveen. Gister al de discobus gezien en vandaag de 7824 en beide keren zat er nou niet bepaald veel in om 16.30 in Grou.
In plaats van ....?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 23:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kennen we die gelede niet lenen voor de spitsdiensten
Is dat de wereldstad "Joure", mega hoofdstad van wereld gemeente Skarsterlân, buitenwijk van Groningen?quote:heerenveen joure VV ?
Die bus had ik vandaag vanaf ~18:00 mee, tot einde dienst. Die busomloop vertrekt zo rond ~5:50 van de stalling, rijdt dan als eerste een paar slagen op lijn 97 en is uiteindelijk, natuurlijk na x chauffeurswissels, pas kort voor middernacht weer op de stalling terug. Die slagen 97 aan het begin zijn vermoedelijk de reden dat men daar een gelede op heeft gezet. Vóór de zomerdienstregeling was de eerste rit op 97 naar Harlingen ook op een gelede bus trouwensquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Is trouwens niet echt nodig om een gelede in te zetten in de middag op lijn 28 tussen Leeuwarden en Heerenveen. Gister al de discobus gezien en vandaag de 7824 en beide keren zat er nou niet bepaald veel in om 16.30 in Grou.
in plaats van die 8 meter rommel! duhquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 00:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
In plaats van ....?
[..]
Is dat de wereldstad "Joure", mega hoofdstad van wereld gemeente Skarsterlân, buitenwijk van Groningen?
dat zijn nou echt de plekken waar je veel tijd kan inhalen.quote:Sjoofje was wat laat van zn vorige rit.. ( 6 min ) en scheurt dus als een idioot door t busstation, en verderop ook als een idioot door de stad
Net zo beroerd als de Jonckheer geledes?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:51 schreef Willy84 het volgende:
Was gister in Apeldoorn en had daar een Volvo lagevloers standaard. Zag er mooi uit maar rijdt zo beroerd als wat. Veel trillen, heel benauwd binnen (geen airco ofzo) en een heel beroerd irritant motorgeluid.
Zeer beroerd comfort als je het mij vraagt.
Net weer Jonkheers gezien vandaag bij m'n (per) tweemaandelijkse bezoek aan onze hoofdstad.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Net zo beroerd als de Jonckheer geledes?
En wat mag dat dan toch wel zijn, een "Volvo lagevloers standaard"quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:51 schreef Willy84 het volgende:
Was gister in Apeldoorn en had daar een Volvo lagevloers standaard.
quote:Zag er mooi uit maar rijdt zo beroerd als wat. Veel trillen, heel benauwd binnen (geen airco ofzo) en een heel beroerd irritant motorgeluid.
Zeer beroerd comfort als je het mij vraagt.
Heh. Dacht dat daar 15 meter MAN Lions Regio reed.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 10:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.geleed op Joure H'veen.]
in plaats van die 8 meter rommel! duh
Hij bedoelt de Volvo 7700, alhoewel die van Apeldoorn uiterlijk gewoon een Volvo 7000 is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En wat mag dat dan toch wel zijn, een "Volvo lagevloers standaard"
[..]
Deze dus:quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hij bedoelt de Volvo 7700, alhoewel die van Apeldoorn uiterlijk gewoon een Volvo 7000 is.
ja... hooguit 10 seconden ofzoquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:16 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
dat zijn nou echt de plekken waar je veel tijd kan inhalen.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:20 schreef BeefRWijker het volgende:
Net weer Jonkheers gezien vandaag bij m'n (per) tweemaandelijkse bezoek aan onze hoofdstad.
Zou het kunnen dat alle geleede Jonckheers Volvo's zijn en alle 12 meters DAF's?
Zag ook nog een Lions City aardgas op de hielen gevolgd door eentje met zonder, de zgn "oostblok" versie.
Beide he. 11 uitgevallen, 12 vet te laat. 40 minuten staan wachten op een kwartierdienst. Krijg de gloeiende vlekken GVUquote:Op zondag 31 augustus 2008 14:51 schreef Ofyles2 het volgende:
Lijn 11 of 12?
ja maar flesje ! jij moet ook niet met de bus gaan.. treinen zijn meer geschikt voor jou :pquote:Op zondag 31 augustus 2008 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beide he. 11 uitgevallen, 12 vet te laat. 40 minuten staan wachten op een kwartierdienst. Krijg de grafgloeiende kanker GVU
HTF did they manage that!?quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beide he. 11 uitgevallen, 12 vet te laat. 40 minuten staan wachten op een kwartierdienst. Krijg de grafgloeiende kanker GVU
Inderdaad, daar herken ik ze ook aan. De Daf en Volvo badges hangen er niet altijd op, daar aan de achterkant.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:22 schreef J_TM het volgende:
[.Jonckheers.]
Bingo! De Volvo's zijn herkenbaar aan hun open grille
Jij hebt vast even de busfoto site doorgenomen.quote:(op de 445, 461, 465 en de 576 na).
De Citaro's zie ik wel eens in Geuzenveld, als ik via Westpoort ga. Zag daar laatst ook een Jonckheer opquote:En naast Jonckheeren zijn er ook veertig gelede Citaro's en drie standaards.
Close. Ik kwam net uit havens (via Hembrug) bij Slotervaart Molenwerf en stak de Haarlemmerweg over,quote:Waarschijnlijk ben je in de buurt van Marnixstraat geweest,
De Regio lijners (aardgas).quote:want daar vertrekken 'Oostblok'-bussen van de 80-er lijnen (3600-en).
De "Oostblokkers".quote:De 3800/3900-en rijden op de Uithoorn-/Aalsmeer-lijnen.
"Jonckheere's" zelfs dacht ikquote:Op maandag 1 september 2008 01:04 schreef BeefRWijker het volgende:
@Busfotoman, het zijn 'Jonckheer's, geen "Jonckhere"s.
quote:Op maandag 1 september 2008 01:04 schreef BeefRWijker het volgende:
Jij hebt vast even de busfoto site doorgenomen.
Het is overigens 451 ipv 461.
Die ook niet, inderdaad.quote:
Jij hebt makkelijk praten! Je zal maar bus 461 zijn en apetrots op je volvo grille.quote:
Heb ik een keertje gedaan, terug uit A'dam, bij vliegende storm. Was inderdaad heel erg bruut.quote:Op maandag 1 september 2008 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Die waterbus is wel bruut eigenlijk, moet ik ook nog steeds eens een keertje doen.
hehehequote:Op maandag 1 september 2008 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
Een vast vertrekpunt, maar de eindbestemming blijft een verrassing
Heh. Water barrel !!!quote:Op maandag 1 september 2008 19:18 schreef Willy84 het volgende:
Waterbus is idd wel een tip om een keer te doen!
quote:Op maandag 1 september 2008 19:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet geheel bus relaterend maar wel leuk
[ afbeelding ]
vergane glorie?
yez geen digicam bij de hand wel phone cam en dan wordt t niet zo scherp
quote:
Je hebt helemaal gelijk, alleen vind ik nog steeds die nummering van die hogevloers 901 verdacht, lijkt me niet dat ze elkaar opgevolgd hebben eigenlijk. Volgens mij is dat wel een soep.quote:Op maandag 25 augustus 2008 21:33 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Nou, vertel 'ns. Overtuig me eens.
[..]
Die tweede 'klopt' anders prima. Hebben ze onder andere in Zweden. Bijna als 2 druppels water.
[..]
Dat is dus niet opgemerkt. De lagevloer alliance is in prototype gebouwd en ondergebracht bij Hartmann.
En ik denk dat elk type wel eerst als prototype gebouwd is. Bij deze heeft 't alleen wat lang geduurd voordat ze 'm werkelijk in serie gingen bouwen.
[..]
Wordt ook helemaal niet beweerd. Het gaat over de (lage vloer) Alliance B93. Niet de B89.
[..]
Je haalt geloof ik maar 4 dingen doorelkaar.
De 2e foto is een B93 geleed, net als de eerste. Dat is een lagevloer geleede bus. (B93 is er ook in 12m).
Hij is net als alle lagevloer bussen herkenbaar aan de kop met een lage bumber, zonder 'mist lampen'.
Alle hogevloer bussen hebben de hoge bumper met extra schijnwerpers, soms zijn die leeg.
Verder heeft de lage vloer bus een staande motor rechts achter waar de hogevloer bus een liggende
heeft met radiator links achter/onder. De hogevloer bus heeft 3 deuren, de lagevloer 4 deuren.
Alles wijst er op dat de 2e foto een normale B93 is die ergens tussen het prototype van Hartmann en de bussen die in Zweden zijn geleverd in hangt. Latere B93s zijn kennelijk gewijzigd m.b.t. de ventilatie openingen en de hoogte van de deuren. Het zou ook nog zo eens kunnen dat die hogere deuren op special request waren.
Als je alle types bekijkt en je hebt net voor jezelf uitgemaakt waaraan de types te herkennen zijn dan komt er net weer eentje voorbij die dat logenstraft. Blijkbaar kon je bij Den Oudsten allerlei wijzigingen laten aanbrengen van kaal tot luxe, vele opties, u vraag,t wij draaien. Die 'hondekop' is bvb ook een optie.
Connexxion en HTM hebben voornamelijk die hondekop op hun Alliances maar Hermes had/heeft enkel die met de klassieke kop.
[..]
Dat doen de chassis bouwers wel voor je.
[..]
Mja, vandaar misschien mijn opmerking "confused"?
[..]
En waarom niet. HTM had vele jaren eerder ook al een bus met wagennummer 901.
Het zal overduidelijk zijn dat beide wagens niet in de zelfde tijd hebben gereden maar niets
staat in de weg dat de 1e 901 de 2e heeft opgevolgd op de wijze die ik eerder geopperd heb.
[..]
Gij bedoelt de B88 geleed?
[..]
Was dus goed mogelijk, zie die B89 geleed. Er stond hen niks in de weg om die verder door te bouwen.
Die was op een bestaand DAF chassis, net als de 15 meter Interliners, die bleven ook als B89 (Daf of
Volvo) gebouwd worden in tijden dat de B90 en 91 (eigen chassis) al uit waren.
[..]
als iemand ze een complete vloot bussen doneerd denk ikquote:Op donderdag 4 september 2008 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Wanneer gaat het GVU eens waarheidsgetrouwe dienstregelingen publiceren? Vanochtend vielen er weer "zomaar" 3 bussen uit. Het lijkt godverdomme de Congo wel met die lui.
gvu = connexxion?quote:Op donderdag 4 september 2008 17:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als iemand ze een complete vloot bussen doneerd denk ik
breng dan de resterende barrels maar weg uit fryslanquote:Op donderdag 4 september 2008 17:22 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
gvu = connexxion?
Gnittoo wil op z'n vrije dag best een frysker wegbrengen.
TE LAATquote:Op donderdag 4 september 2008 18:48 schreef zwahiel het volgende:
nee houden daar die krengen, hoef ze in de rest van Nederland niet te zien,
quote:hou maar lekker in de voortvarende noordelijke Provincie. Geen probleem.
Zone's verkleinen lijkt me pertinente onzin. De opdrachtgever bepaald straks de tarieven voor de chipkaart en bepaald hoe de zone indeling. Op dit moment bepaald het ministerie van VeW nog de prijs van de strippenkaart.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:17 schreef zwahiel het volgende:
knip
Ook vreemd, hoe kan Veolia beweren dat ze meer mensen in de bussen hebben? Simpel door de zone berekeningen die men maakt, ze berekenen het aantal zones en passagiers. Lekker makkelijk je rijk rekenen als je de zones verkleind en 't buskaartje duurder maakt. In werkelijkheid hou je dan 't zelfde aantal passagiers of daalt het aantal zelf, maar op papier stijgt de zaak.
Jaja, zo kan ik 't ook.
Wordt er eens gereden met een 12m, is het weer niet goedquote:
pffft ik heb ze voller gezien :/ zovol dat je de halve bus moet laten uitstappen bij zo`n beetje elke halte die je tegen komt als er iemand uit wilquote:
Hm, ik ga morgen in die hoek foto's maken, ff zwaaien als je een groene Rover zietquote:Op donderdag 4 september 2008 23:18 schreef NoBody122 het volgende:
Morgen van 'smiddags tot tegen 1:00 alleen maar op lijn 71
En dus blijf jij gewoon lekker hardnekkig doorzeuren over "hogevloers 901".quote:Op donderdag 4 september 2008 11:17 schreef zwahiel het volgende:
[. 2 keer Alliance B93 HTM 901.]
Je hebt helemaal gelijk,
Voor de laatste keer, 't zijn allebei B93, dus lagevloers.quote:alleen vind ik nog steeds die nummering van die hogevloers 901 verdacht,
Nogmaals, het kan als de klassieke kop B93 met nummer 901 een tijdelijkequote:lijkt me niet dat ze elkaar opgevolgd hebben eigenlijk.
't Is niet geheel onmogelijk.quote:Volgens mij is dat wel een soep.
En wat heeft Veolia dan met succes in Limburg gedaan? Want het was anders niet kostendekkend na een jaartje bussen in de concessie, en de provincie hobbelt er gewoon achteraan en geeft goedkeuring. Lekker makkelijk, het zou nog zelfs kunnen dat 't in de concessie staat die ze nu aangenomen hebben....quote:Op donderdag 4 september 2008 20:27 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Zone's verkleinen lijkt me pertinente onzin. De opdrachtgever bepaald straks de tarieven voor de chipkaart en bepaald hoe de zone indeling. Op dit moment bepaald het ministerie van VeW nog de prijs van de strippenkaart.
Overleg tussen opdrachtgever en nemer kan natuurlijk wel altijd..
En blijft dus dooremmeren over "die hogevloers 901".quote:Op vrijdag 5 september 2008 08:25 schreef zwahiel het volgende:
[..]
@BeefRWijker
Ik zeur niet over hogevloers bussen, maar geef je gewoon gelijk :>
Voor de aller aller aller aller allerlaatste keer: alleen het nummer en logo op de kop zijn uit de pas.quote:En dat van die soep blijf ik ook een vreemd iets vinden, teveel dingen kloppen aan die pic gewoon niet...
Als jij het zegt.quote:Toch vreemd wat hij daar doet.
Citaro's zul je bedoelen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:43 schreef J_TM het volgende:
Watzeggie ?
Zonder dollen; dit zouden weleens de nieuwe Integro's kunnen zijn.
quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:47 schreef ReisT het volgende:
Volgens Veolia is de nieuwe Integro... een Amba!
Die dingen rijden nu op de v/h Interliner (v/h Sneltreinbus).
Dat gold al toen de Integro's werden geïntroduceerd. Was kennelijk geen reden om ze nietquote:Tja al het OV moet uiteindelijk toegankelijk worden, ook snelbussen
moeten er dus aan geloven en op een keer lagevloers worden.
Plak er een ster op en misschien wordt 't nog wat.quote:Nou, dan liever zo'n Setra.
De vrekken van Veolia kennende zullen geen Setra's aangeschaft worden.quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:47 schreef ReisT het volgende:
Volgens Veolia is de nieuwe Integro... een Amba! Die dingen rijden nu op de v/h Interliner (v/h Sneltreinbus). Tja al het OV moet uiteindelijk toegankelijk worden, ook snelbussen moeten er dus aan geloven en op een keer lagevloers worden.
Nou, dan liever zo'n Setra.
Precies, vandaar dus die ster (was dan ook een doordenkertje hè).quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Setra IS (een dochter van) Mercedes...
Weten jij en ik, maar niet het grote publiek.quote:(en Neoplan van MAN)
Dat verbaast me niks. Ik heb vaak genoeg Setra's gezien die , zeker van de achterkant , wel heel veel op een Integro leken.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Setra IS (een dochetr van) Mercedes...
Tsssk, doen we neit eens maar aan bronvermelding?quote:
Hebben wij stevig zitten pimpelen vandaag?quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tsssk, doen we neit eens maar aan bronvermelding?
Hij komt nauwelijks verder dan colaquote:Op vrijdag 5 september 2008 23:08 schreef BeefRWijker het volgende:
Hebben wij stevig zitten pimpelen vandaag?
Nee, ik drink geen alcohol, ben van mezefl al gaar genoeg.quote:Op vrijdag 5 september 2008 23:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hebben wij stevig zitten pimpelen vandaag?
Of zo (minder zooi):quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tsssk, doen we niet eens meer aan bronvermelding?
http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?p=271034#p271034
URL naar de foto's a.u.b.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hm, ik ga morgen in die hoek foto's maken, ff zwaaien als je een groene Rover ziet
Ze zouden ook op de Zuidtangent rijden, maar daar is nooit meer iets van gekomen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
De Mercedes Benz Capacity
Dat ding heeft waarschijnlijk een griezielg zieke uitzwaai, zeker als die achteras nog gestuurd is ook.quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
Uit mijn hoofd gezegd: 19,72 meter ongeveer.
Edit: 19,54 meter dus. De bus kan 193 passagiers herbergen.
En de CapaCity is ook uitgerust met camera's t.b.v. het veilig achteruitrijden.quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:35 schreef Willy84 het volgende:
Wat is nou het verschil tussen een gelde Citaro en Capacity? De Capacity is iets langer ofzo en heeft een asje extra?
Toch de andere kant op gegaan En geen bussen er op gezet Maar ik heb me vast voorgenomen eens at meer bussen op de foto te zetten, zolang ze nog rondrijden boeien ze me niet zo heel erg, maar als ze weg zijn, vind ik hettoch leuk om zeop de foto te hebben maar ja dan is het te laat Vandaag 330 fotos gemaakt, waarvan 2 bussen Beide Poolse Setra's.quote:Op zaterdag 6 september 2008 01:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
URL naar de foto's a.u.b. [ afbeelding ]
Van Sindbad Tours?quote:Op zondag 7 september 2008 20:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toch de andere kant op gegaan En geen bussen er op gezet Maar ik heb me vast voorgenomen eens at meer bussen op de foto te zetten, zolang ze nog rondrijden boeien ze me niet zo heel erg, maar als ze weg zijn, vind ik hettoch leuk om zeop de foto te hebben maar ja dan is het te laat Vandaag 330 fotos gemaakt, waarvan 2 bussen Beide Poolse Setra's.
Als dat het verschil tussen 1 type isquote:Op zaterdag 6 september 2008 19:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En de CapaCity is ook uitgerust met camera's t.b.v. het veilig achteruitrijden.
Dat is een verschil.quote:Op zondag 7 september 2008 22:51 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Als dat het verschil tussen 1 type is
En dan ook het gedoe met AdBlue, een toevoeging op basis van ureum.quote:Op maandag 8 september 2008 19:16 schreef Willy84 het volgende:
Dat terwijl EEV pas een halfjaar oud is ofzo. Zeg een jaar, nou dan volgt het zich wel in hoogtempo op.
Denk je de minst vervuilende motor te hebben, is er alweer een minder slechte
(ik weiger over schoner te spreken, want het is minder vuil!)
Waarom zag ik vanmiddag dan een standaardbus?quote:Op maandag 8 september 2008 21:57 schreef Dj-Flash het volgende:
lijn 36 wordt tijdelijk met Gelede bussen gereden door de afsluiting van de coentunnel.
Daar mag ik me helaas niet over uitlaten, maar ik weet het wel.quote:Op maandag 8 september 2008 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
Pff, waarom zijn de Taxi NOF sjoofs zo zuinig op die Fryskerbarrels. Zo zijn ze er over 20 jaar nog
Zie goed wat er in me bericht staat dan zul je het wel vatten wat ik bedoel.quote:Op maandag 8 september 2008 22:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom zag ik vanmiddag dan een standaardbus?
Ik weet ook wel grotendeels waarom, maar een beetje minder zuinig moet toch wel kunnen, want doordat het ding niet echt hard doorreed miste ik vanochtend de sneltrein naar Groningen en moest het met de stoptrein doenquote:Op maandag 8 september 2008 22:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Daar mag ik me helaas niet over uitlaten, maar ik weet het wel.
Dat zei je net nog nietquote:Op maandag 8 september 2008 22:16 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Zie goed wat er in me bericht staat dan zul je het wel vatten wat ik bedoel.
Als de coentunnel binnenkort afgesloten wordt dan gaat het GVB lijn 36 met geleed materieel uitvoeren.
NOF zal dat wel van haar chauffeurs verlangen i.v.m. verbruik en beperking van onderhoudskostenquote:Op maandag 8 september 2008 22:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Daar mag ik me helaas niet over uitlaten, maar ik weet het wel.
zolang NOF ze hier niet gaat rond rijden vind ik t primaquote:Op dinsdag 9 september 2008 02:10 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
NOF zal dat wel van haar chauffeurs verlangen i.v.m. verbruik en beperking van onderhoudskosten
Je citeert mij verkeerd.quote:Op maandag 8 september 2008 22:16 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Zie goed wat er in me bericht staat dan zul je het wel vatten wat ik bedoel.
Als de coentunnel binnenkort afgesloten wordt dan gaat het GVB lijn 36 met geleed materieel uitvoeren.
Dat was geen standaard Frysker of 12m-bus dan.. Wie wat waar?quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:48 schreef Roberto258 het volgende:
Lol ik zat (uh naja ik stond dus) vanmorgen met 85 man in een bus waar er 50 in kunnen
Via Lelystad (A6) of via Alkmaar en dan via de A9 en A5.quote:Op maandag 8 september 2008 22:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Met de auto doe ik ongeveer 2 uur over om in Leiden te komen. Met de trein en bus 4 uur, mits alle overstappen gunstig zijn.
Ik vraag me dus af wat er gebeurt als je die twee systemen met elkaar combineert. Hoeveel kan je de vervuiling dan verminderen. Weet jij waar er op internet betrouwbare informatie is te vinden over de stand van zaken van de hele sector? Dus geen site van 1 fabrikant die stelt dat zijn oplossing de beste is.quote:Op maandag 8 september 2008 21:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dan ook het gedoe met AdBlue, een toevoeging op basis van ureum.
Die brandstofverschoner schijnt overigens onbetrouwbaar te zijn bij extreem lage/hoge temperaturen. Bij -11°C treedt kristallisatie (stolling) op, bij 60°C sublimatie (verdamping).
Ik vermoed dat de Scandinavische vervoerders hun handen af zullen trekken van bussen die op AdBlue rondrijden. Keuze zal dan vallen op MAN of Scania, aangezien deze fabrikanten niet meedoen aan deze hype.
UK?quote:Op donderdag 11 september 2008 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
Wrights willen ook wel in de hens staan zo te zien:
Yes it is.quote:
Het rendement is angstaanjagend laag, slechts 5%. Biologisch gezien is AdBlue ook niet dé optie voor een schoner milieu; het bestandsdeel ureum bevordert eutrofiëring (ongewenste algengroei waardoor rivierwater minder zuurstof kan opnemen, funest voor het leven aldaar).quote:Op woensdag 10 september 2008 22:20 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af wat er gebeurt als je die twee systemen met elkaar combineert. Hoeveel kan je de vervuiling dan verminderen. Weet jij waar er op internet betrouwbare informatie is te vinden over de stand van zaken van de hele sector? Dus geen site van 1 fabrikant die stelt dat zijn oplossing de beste is.
dr rijden ook weer gehuurde O408tjes hier zag ik \o/quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
XX heeft in Fryslân een zodanig tekort aan bussen dat gevallen met een defecte lijnfilm gewoon op dienst moeten. De sjoof had er vandaag in ieder geval wel zin in en het gaspedaal bij de Frysker werd eindelijk weer eens gevonden.
ze zijn volgens mij toebeschoren aan lijn 48quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom rijden die dingen niet rond Leeuwarden?
Gelukkig mocht lijn 95 het vanmiddag met een Frysker doen
quote:GOUDA - Bussen van Connexxion rijden voorlopig niet door een deel van de Goudse wijk Oosterwei. Chauffeurs zijn de bedreigingen van jongeren beu. Ze worden bespuugd, bedreigd en soms beroofd.
Een woordvoerster van Connexxion bevestigde zondag een bericht hierover in De Telegraaf.
Sinds zaterdag rijden de chauffeurs met een boog om sommige delen van de wijk heen. Direct aanleiding was woensdag de beroving van een chauffeur die onder bedreiging van een mes zijn wisselgeld moest afgeven.
Woensdag gaat Connexxion met de gemeente Gouda praten. "We wilden nu in ieder geval een signaal afgeven", aldus de zegsvrouw. Ze benadrukte dat het niet de bedoeling is dat reizigers de dupe worden van de maatregel.
idd!quote:Op zondag 14 september 2008 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
Waarom moeten zulke maatregelen eerste genomen worden, voordat de politiek eens naar de problemen wil kijken?
Daar had je echt niet zo ver voor hoeven te reizen, hoor fles:quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Jenbach, 5 september 2008. Tandemassige Integro is net binnengekomen vanuit Mayrhofen.
[ afbeelding ]
Zoals deze misschien?quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr rijden ook weer gehuurde O408tjes hier zag ik \o/
Dat was met de open dagen van de luchtmacht. Ook voor busspotters een interessant dagjequote:Op dinsdag 16 september 2008 00:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zoals deze misschien?
[ afbeelding ]
http://www.busfoto-nederl(...)yimage.php?pos=-4514
neequote:Op dinsdag 16 september 2008 00:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zoals deze misschien?
[ afbeelding ]
http://www.busfoto-nederl(...)yimage.php?pos=-4514
gebarsten voorruit houd t wel mee op ja plaatwerk hamer je gewoon weer rechtquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
en de O408 nauwelijks schade heeft
Hoe zien ze er dan uit?quote:
Woteffer det mee bie.quote:maar t zijn tenminste wel echte pwn bussen!
Dat kon best nog wel eens meevallen.quote:volgens mij als jeem O408 frontaal op een 8 meter frysker barrel rost.. dat de frysker 40 meter achteruit schiet
quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.Frysker vs O408.]
gebarsten voorruit houd t wel mee op ja
Volgens mij zit er al tig jaren bizonder weinig metalen plaatwerk aan bussen.quote:plaatwerk hamer je gewoon weer recht
Rijdt er ook minstens eentje van in Alkmaar. Volgens een sjoof komen die van Den Helder,quote:Op vrijdag 12 september 2008 17:41 schreef J_TM het volgende:
XX 2440 (smalle instap) gespot op lijn 144.
moauw volgens mij hadden die O408en nog best veel plaatwerk?quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:18 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij zit er al tig jaren bizonder weinig metalen plaatwerk aan bussen.
Dat houdt zo ongeveer bij de bumper wel op.
D'r valt bizonder weinig recht te hameren aan gebarsten glasvezel polyester plaatwerk.
hmm volgens mij zijn t hier gewoon gecharterdenquote:Op dinsdag 16 september 2008 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hoe zien ze er dan uit?
Die witte bussen zijn nl ook in Alkmaar gespot, dan ligt het voor de hand dat er daar meer van zijn.
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat die dingen van Leeuwarden naar Alkmaar zijn verhuisd
en mischien het hele land door trekken al naar gelang waar er vraag naar is.
[..]
Zit ik voor alle zekerheid nog even die 2400 wagens na te trekken komt er een geval-quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moauw volgens mij hadden die O408en nog best veel plaatwerk?
Was toender tijd genieten toen hij reed als lijn 307 tussen Bedum en Groningen... ik met mijn OV'tje deze bus binnenstappend.quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Daar had je echt niet zo ver voor hoeven te reizen, hoor fles:
[ afbeelding ]
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=O550-19
Ik heb het anders met plezier gedaan hoorquote:Op dinsdag 16 september 2008 00:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Daar had je echt niet zo ver voor hoeven te reizen, hoor fles:
[ afbeelding ]
http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=O550-19
quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het anders met plezier gedaan hoor
't gekke is dat dat ie 'm zo nu en dan wel pakt en dan weer niet.quote:En dikke @ zogenaamde "fotopic servers". Op zo'n manier heb je er natuurlijk geen fluit aan, da's duidelijk
Jij komt ook overal hè.quote:
Stokoude TVP: Bekijk de foto van de 1106.quote:Op dinsdag 16 september 2008 19:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moauw volgens mij hadden die O408en nog best veel plaatwerk?
Ja, maar ik had destijds geen B rijbewijs En heb nog een lijntje naar Qbuzz lggen, maar dat was geen sollicitatie als chauffeur.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:09 schreef blup het volgende:
Iemand wel 'ns geprobeerd te solliciteren als buschauffeur trouwens?
quote:Op dinsdag 16 september 2008 21:20 schreef Dichterbijer het volgende:
[.15 meter Qliners.]
Was toender tijd genieten toen hij reed als lijn 307 tussen Bedum en Groningen... ik met mijn OV'tje deze bus binnenstappend.
quote:Helaas hebben ze later de 307 weer fijn ingeruild voor de 161...
Wat dan wel?quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, maar ik had destijds geen B rijbewijs En heb nog een lijntje naar Qbuzz lggen, maar dat was geen sollicitatie als chauffeur.
Volgens mij heb ik die dagen meer fotos van bussen gemakat danb van vliegtuigen Zowel 2008 als 2006quote:Op dinsdag 16 september 2008 02:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat was met de open dagen van de luchtmacht. Ook voor busspotters een interessant dagje
Bij de start van de concessie Noord en West Frieslan in 2006 reed er een ex Haaglanden Integro Qliner zonderquote:Op zaterdag 13 september 2008 13:33 schreef zwahiel het volgende:
kapotte lijnfilms of displays zijn niet alleen in Friesland hoor, in Utrecht kart nu al 2 maanden dezelfde NewAG rond met een defecte lijnfilm... Maken zit er volgens mij niet in, wel heeft hij volgens mij al eens een nieuwe reclame opdruk gehad, maar lijnfilm repareren ho maar...
Triest eigenlijk!
vanmorgen ook een integrotje met kapotte lijnfilm :| en kapotte infoxx schermquote:Op dinsdag 16 september 2008 23:10 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bij de start van de concessie Noord en West Frieslan in 2006 reed er een ex Haaglanden Integro Qliner zonder
film op lijn 351. Toendertijd nog zonder Infoxx. Heden ten dage rijdt er nog steeds een Qliner zonder film op 351.
Vraag me nu af of 't dezelfde bus is. Die heeft dan ondertussen en Infoxx inbouw en kleur ombouw en T100
modificaties ondergaan.
Klopt zo zagen de lange Intregro's er van binnen er inderdaad uit.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:44 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-15255
Als ze allemaal zo waren dan is dat wel enigszins bizonder, ja.
Doet me denken aan vervlogen Interliner tijden van weleer.
[..]
Dan is de kans dat ik jou ken best wel groot, al zal 't waarschijnlijk alleen van gezicht zijn aangezien ik bijzonder slecht ben met namenquote:
Die tijd heb ik niet meer meegemaakt...quote:Op woensdag 17 september 2008 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
vergeet de inbouw van de Albatros niet. Daardoor is achter de chauffeur ook behoorlijk gezaagd en gedaan, waardoor het er niet mooier op is geworden.
En een beroerde airco ook. Voorin de bus schijnt het niet koud te worden en achterin de bus binden ze spontaan de schaatsen onder.quote:Op woensdag 17 september 2008 11:53 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Toen de bussen blauw werden is er ook een extra airco systeem er ingevrot... let wel gevrot... in sommige bussen waren de slangen slecht weggewerkt...
Bron: rtvnoord.nlquote:Busvervoer in stad dit weekend gratis
GRONINGEN - Er kan het komend weekend gratis met de bus worden gereisd in de stad Groningen.
Deze actie van het ov-bureau Groningen Drenthe geldt voor alle stads-, streek- en citybussen.
Verder rijden er zaterdag en zondag Engelse dubbeldekkers langs bezienswaardigheden in de stad. De bussen maken een rondrit van bijna een uur. Een tocht met deze dubbeldekkers is ook gratis.
quote:Op woensdag 17 september 2008 11:53 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Klopt zo zagen de lange Intregro's er van binnen er inderdaad uit.
Toen de bussen blauw werden is er ook een extra airco systeem er ingevrot... let wel gevrot... in sommige bussen waren de slangen slecht weggewerkt...
Die zouden dan van Zuid-Oost Frieslân moeten komen (consessie van Arriva). Connexxion heeft volgens mij helemaal geen Wrights en zo wel, dan in ieder geval niet hier in Frieslânquote:Op woensdag 17 september 2008 13:00 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Die tijd heb ik niet meer meegemaakt...
Btw. hier in Den Bosch rijden de laatste tijd wat meer Wrights rond... letwel: zonder de Arriva logo's. Komen deze uit concessie gebied Friesland?
idd volgens mij is arriva idd deugelijker materiaal aan het wegvoeren vanuit friesland.quote:Op woensdag 17 september 2008 19:02 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die zouden dan van Zuid-Oost Frieslân moeten komen (consessie van Arriva). Connexxion heeft volgens mij helemaal geen Wrights en zo wel, dan in ieder geval niet hier in Frieslân
Dan moeten ze trouwens bij Arriva ook die logo's eraf hebben gehaald, aangezien ze hier gewoon met logo rijden
Je bedoelt dat aquarium waarvoor een deel van de bagage plank moest wijken?quote:Op woensdag 17 september 2008 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
vergeet de inbouw van de Albatros niet. Daardoor is achter de chauffeur ook behoorlijk gezaagd en gedaan, waardoor het er niet mooier op is geworden.
Die ik bedoel is de Infoxx ervan wel werkend maar zeer beperkt bruikbaar.quote:Op woensdag 17 september 2008 11:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vanmorgen ook een integrotje met kapotte lijnfilm :| en kapotte infoxx scherm
wel T100 mods er al op
En hoeveel rijden er daar dan wel van bij jou in de buurt?quote:Op woensdag 17 september 2008 16:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach! in de MAN Lions regio's kan het regenen terweil buiten de zon schijnt )
Arriva en Airco's, a continuing story.quote:Op woensdag 17 september 2008 15:03 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En een beroerde airco ook. Voorin de bus schijnt het niet koud te worden en achterin de bus binden ze spontaan de schaatsen onder.
Trouwens , de airco's van Integro's maken best veel herrie, ik hoor zo'n ding van verre al aan komen door dat geloei van die airco.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Stokoude TVP: Bekijk de foto van de 1106.
Is helaas niet tijdelijk. De Firma Eekels heeft het op haar geweten. En uit de Arrivahoek zijn heel wat verhalen te vertellen over dat Albatros/ProData systeemquote:Op woensdag 17 september 2008 19:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Je bedoelt dat aquarium waarvoor een deel van de bagage plank moest wijken?
Was geen gezicht. Dacht dat dat alleen voor een test was en daarom tijdelijk acceptabel.
aah beperktbruikbaar? wel beeld.. beetje dubbel, beetje knipperen?quote:Op woensdag 17 september 2008 19:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die ik bedoel is de Infoxx ervan wel werkend maar zeer beperkt bruikbaar.
Op 350 rijdt er eentje rond met kapot reizigers Info scherm.
uhm met wat geluk komen er 4 per uurquote:Op woensdag 17 september 2008 19:18 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En hoeveel rijden er daar dan wel van bij jou in de buurt?
wou arriva niet wat wright (:r) rommel ruilen voor wat nieuwere 8 meter fryskers barrels van xx?quote:Op woensdag 17 september 2008 20:23 schreef TommyGun het volgende:
Vandaar al die troep hier
Die op 351. CVL oproepen gaat bvb wel, maar digitaal dataverkeer kennelijk niet.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.kapotte Infoxx.]
aah beperkt bruikbaar?
Precies, dat is op 350. Wat je krijgt als de Sync lijn kapot is bij een analoog beeldscherm.quote:wel beeld.. beetje dubbel, beetje knipperen?
4 maar eventjes, toemaar.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.regen in MAN Lions.]
uhm met wat geluk komen er 4 per uur
Oeps, Regio's. Kon er met m'n duffe kop al niet bij dat er Lions City's in Fryslan rondreden.quote:
lwdquote:Op woensdag 17 september 2008 12:49 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Voor welke standplaats rij jij dan?
Wat leuk; ik ookquote:
vanmorgen had ik inderdaad de 351 met rotte infoxxquote:Op woensdag 17 september 2008 21:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die op 351. CVL oproepen gaat bvb wel, maar digitaal dataverkeer kennelijk niet.
Kan het overigens zijn dat er nieuwe software op die dingen zit?
De laatste keer zag ik een beeldvullend Connexxion logo op de Infoxx terminal.
Heb ook gemerkt dat de halte palen nu tijd tot volgende bus doorgeven ipv van
absolute aankomst tijd. Heb geen idee of dat werkelijke tijd is of dat het volgens dienst-
regeling zou moeten zijn. De 350 waar ik op stond te wachten was namelijk precies op tijd.
Aan de andere kant had ik het gevoel dat de tijd van de bus waar ik uitstapte (die was aan
de vroege kant) aan de late kant begon te knipperen alvorens helemaal te verdwijnen.
[..]
Precies, dat is op 350. Wat je krijgt als de Sync lijn kapot is bij een analoog beeldscherm.
quote:Geding Connexxion tegen busstaking
Busbedrijf Connexxion heeft een kort geding aangespannen om te voorkomen dat buschauffeurs in Zaandam maandag het werk neerleggen. De zaak dient morgen in Utrecht. De chauffeurs willen dat er in de bussen een apart communicatiesysteem komt zodat ze elkaar kunnen waarschuwen als er problemen zijn.
Ze hebben Zaandam gekozen als plaats om actie te voeren omdat daar in 2004 iemand in een bus werd neergestoken.
Connexxion wil geen extra communicatie- apparatuur. Het huidige systeem, waarbij de chauffeurs contact hebben met de centrale verkeersleiding, werkt volgens het bedrijf goed.
eh ja gister in de bus naar huis ook.. 2 idioten achter in de bus... VMBO tuig.. roept gewoon van achteruit de bus als het ventilatie luik open mag.. sjoof hoort hem natuurlijk niet.. en meneer roept meteen maar een hele van dale vol schelwoorden door de bus richting de sjoof..quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:00 schreef Willy84 het volgende:
Het tuig moet gewoon met hun poten van chauffeurs afblijven, niet lopen schelden, tieren en de aso uithangen en zelfs een geldig kaartje hebben. Goh we vragen wel veel hier in Nederland.
Wat dacht je daar van?
*doet de verwarming achterin vol aan.quote:eh ja gister in de bus naar huis ook.. 2 idioten achter in de bus... VMBO tuig.. roept gewoon van achteruit de bus als het ventilatie luik open mag.. sjoof hoort hem natuurlijk niet.. en meneer roept meteen maar een hele van dale vol schelwoorden door de bus richting de sjoof..
hehe mja:Pquote:Op zaterdag 20 september 2008 17:58 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
*doet de verwarming achterin vol aan.
Rtvnoord.nlquote:GRONINGEN - Een Arrivabus heeft zaterdagmiddag klemgezeten onder een slagboom van de Borgbrug bij Ruischerbrug in de stad Groningen.
De bus wilde over de brug rijden toen de slagboom naar beneden kwam. Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren is nog onbekend. Niemand raakte gewond. De brug is voor het scheepvaartverkeer ruim een uur gestremd geweest.
Zo aan die brug te zien is het geen vaart waar vrachtschepen langskomen, dus: net goed! Opbokken met je pleziervaart uit de stadquote:
Wel goed gemikt, precies achter de voorwagen.quote:Op zondag 21 september 2008 16:12 schreef Peterselieman het volgende:
Schijnt dat de bomen eerst naar beneden gingen en toen pas de waarschuwingslichten werden aangezet
Zijn daar foto's van gemaakt?quote:Op maandag 22 september 2008 15:08 schreef J_TM het volgende:
Ter gelegenheid van de autoloze zondag keerden de Berkhof geledes (en een enkele Integro) even terug in Amsterdam voor pendeldiensten.
Ik ben bij het GVU geweest.. Wat ontzettend waardeloos is dat daar zeg. .quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, maar ik had destijds geen B rijbewijs En heb nog een lijntje naar Qbuzz lggen, maar dat was geen sollicitatie als chauffeur.
Ja, ik weet. Vooral het technisch onderhoud is met rasse schreden uitgehold.quote:Op maandag 22 september 2008 21:30 schreef blup het volgende:
[..]
Ik ben bij het GVU geweest.. Wat ontzettend waardeloos is dat daar zeg. .
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-14346quote:"Reed 21 Juni 2008 zonder geldige APK tussen vliegbasis Leeuwarden en Station Leeuwarden"
ik prefereer O408en!quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat deze bussen er snel uit mogen gaan. December is een mooie optie.
Ik prefereer een Citaro G.
Dan ga ik toch echt voor z'n opvolger, de O550.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik prefereer O408en!
als t aan mij lag trapten we al die laagvloerse rommel er uit!
lekker weer t comfort van een O408!
Dat doen ze ook. 't Probleem is dat ze elke keer weer voor (on)bepaalde tijd uit oplegging wordenquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat deze bussen er snel uit mogen gaan.
Wil ooit nog 'ns een keer een ritje maken in een Scania.quote:December is een mooie optie.
Ik prefereer een Citaro G.
Ik heb hem ook al eens op lijn 10 gespot zelfsquote:Op woensdag 24 september 2008 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de Scania moet je naar Arriva Waterland gaan, maar de beste Scania's rijden in het noorden. 7830 rijdt zn slagen op lijn 20 Assen - Meppel en de 7831 rijdt op lijn 100 Heerenveen - Groningen en af en toe op lijn 14 Drachten - Leeuwarden.
En daar bij het GVU solliciteren is al helemaal een zooitje ongeregeld.quote:Op dinsdag 23 september 2008 00:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja, ik weet. Vooral het technisch onderhoud is met rasse schreden uitgehold.
neeeeeeeeeeeeeeeee, fijnste bussen waar ik in gereden heb.quote:Dat deze bussen er snel uit mogen gaan. December is een mooie optie.
Afgewezen soms?quote:Op woensdag 24 september 2008 11:02 schreef blup het volgende:
[..]
En daar bij het GVU solliciteren is al helemaal een zooitje ongeregeld.
Als iemand het interesseert typ ik 't wel. .
Sowieso, maar als dat niet gebeurd was had ik er zelf ook nog eens goed over na moeten denken. Ze verwachten van je dat je een gehele maand in 'interne' opleiding komt geheel onvergoed in je eigen tijd. En DAN nog maar afwachten of je er dáár doorheen komt. Ik weet niet hoe dat voor jou is maar een maand geen inkomen plus het risico dat je daarna nog uitvalt is mij echt TE groot. Bovendien verdient het ook niet bijster goed.quote:
Vraag me af wat er toch met die twee van cXX ex-Midnet is gebeurd.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik heb hem ook al eens op lijn 10 gespot zelfs
Erg mooie bus! Zou er wel eens in willen rijden, maar dat zal er wel niet in zitten
Die twee bussen reden op de stadsdienst in Soest, later ook in Amersfoort.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vraag me af wat er toch met die twee van cXX ex-Midnet is gebeurd.
waren t er maar 2? ?quote:Op woensdag 24 september 2008 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die twee bussen reden op de stadsdienst in Soest, later ook in Amersfoort.
That's all I know.
Dat hele geleidingssysteem gaat de prullenbak in. Alleen bij het halteren zal het nog gebruikt gaan worden. Voor de rest rijdt de chauffeur gewoon.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Bussen nieuws uit Eindhoven:
http://www.ed.nl/regio/ei(...)r-van-de-Phileas.ece
Heb er al eentje een proefrit zien maken
Ze klinken niet meer als of ze gaan opstijgen
quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Bussen nieuws uit Eindhoven:
http://www.ed.nl/regio/ei(...)r-van-de-Phileas.ece
Heb er al eentje een proefrit zien maken
Ik begrijp dat het eerst "diesel electrische treinen" waren (gas generator aan-quote:Ze klinken niet meer alsof ze gaan opstijgen
Diesel zal ook wel een generator aandraaien.. en de electromotoren zullen op hun buurt wel weer energie opleveren waneer er geen vermogen gevraagt word??quote:Op vrijdag 26 september 2008 17:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp dat het eerst "diesel electrische treinen" waren (gas generator aan-
gedreven electrische tram op banden) met individueel aangedreven wielen.
Nu worden het kennelijk een soort Prius'en (traditionele aandrijving plus een electrische hulpmotor).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |