Die op 351. CVL oproepen gaat bvb wel, maar digitaal dataverkeer kennelijk niet.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.kapotte Infoxx.]
aah beperkt bruikbaar?![]()
Precies, dat is op 350. Wat je krijgt als de Sync lijn kapot is bij een analoog beeldscherm.quote:wel beeld.. beetje dubbel, beetje knipperen?
4 maar eventjes, toemaar.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.regen in MAN Lions.]
uhm met wat geluk komen er 4 per uur
Oeps, Regio's. Kon er met m'n duffe kop al niet bij dat er Lions City's in Fryslan rondreden.quote:
lwdquote:Op woensdag 17 september 2008 12:49 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Voor welke standplaats rij jij dan?
Wat leuk; ik ookquote:
vanmorgen had ik inderdaad de 351 met rotte infoxxquote:Op woensdag 17 september 2008 21:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die op 351. CVL oproepen gaat bvb wel, maar digitaal dataverkeer kennelijk niet.
Kan het overigens zijn dat er nieuwe software op die dingen zit?
De laatste keer zag ik een beeldvullend Connexxion logo op de Infoxx terminal.
Heb ook gemerkt dat de halte palen nu tijd tot volgende bus doorgeven ipv van
absolute aankomst tijd. Heb geen idee of dat werkelijke tijd is of dat het volgens dienst-
regeling zou moeten zijn. De 350 waar ik op stond te wachten was namelijk precies op tijd.
Aan de andere kant had ik het gevoel dat de tijd van de bus waar ik uitstapte (die was aan
de vroege kant) aan de late kant begon te knipperen alvorens helemaal te verdwijnen.
[..]
Precies, dat is op 350. Wat je krijgt als de Sync lijn kapot is bij een analoog beeldscherm.
quote:Geding Connexxion tegen busstaking
Busbedrijf Connexxion heeft een kort geding aangespannen om te voorkomen dat buschauffeurs in Zaandam maandag het werk neerleggen. De zaak dient morgen in Utrecht. De chauffeurs willen dat er in de bussen een apart communicatiesysteem komt zodat ze elkaar kunnen waarschuwen als er problemen zijn.
Ze hebben Zaandam gekozen als plaats om actie te voeren omdat daar in 2004 iemand in een bus werd neergestoken.
Connexxion wil geen extra communicatie- apparatuur. Het huidige systeem, waarbij de chauffeurs contact hebben met de centrale verkeersleiding, werkt volgens het bedrijf goed.
eh ja gister in de bus naar huis ook.. 2 idioten achter in de bus... VMBO tuig.. roept gewoon van achteruit de bus als het ventilatie luik open mag.. sjoof hoort hem natuurlijk niet.. en meneer roept meteen maar een hele van dale vol schelwoorden door de bus richting de sjoof..quote:Op zaterdag 20 september 2008 10:00 schreef Willy84 het volgende:
Het tuig moet gewoon met hun poten van chauffeurs afblijven, niet lopen schelden, tieren en de aso uithangen en zelfs een geldig kaartje hebben. Goh we vragen wel veel hier in Nederland.
Wat dacht je daar van?
*doet de verwarming achterin vol aan.quote:eh ja gister in de bus naar huis ook.. 2 idioten achter in de bus... VMBO tuig.. roept gewoon van achteruit de bus als het ventilatie luik open mag.. sjoof hoort hem natuurlijk niet.. en meneer roept meteen maar een hele van dale vol schelwoorden door de bus richting de sjoof..
hehe mja:Pquote:Op zaterdag 20 september 2008 17:58 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
*doet de verwarming achterin vol aan.
Rtvnoord.nlquote:GRONINGEN - Een Arrivabus heeft zaterdagmiddag klemgezeten onder een slagboom van de Borgbrug bij Ruischerbrug in de stad Groningen.
De bus wilde over de brug rijden toen de slagboom naar beneden kwam. Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren is nog onbekend. Niemand raakte gewond. De brug is voor het scheepvaartverkeer ruim een uur gestremd geweest.
Zo aan die brug te zien is het geen vaart waar vrachtschepen langskomen, dus: net goed! Opbokken met je pleziervaart uit de stadquote:
Wel goed gemikt, precies achter de voorwagen.quote:Op zondag 21 september 2008 16:12 schreef Peterselieman het volgende:
Schijnt dat de bomen eerst naar beneden gingen en toen pas de waarschuwingslichten werden aangezet
Zijn daar foto's van gemaakt?quote:Op maandag 22 september 2008 15:08 schreef J_TM het volgende:
Ter gelegenheid van de autoloze zondag keerden de Berkhof geledes (en een enkele Integro) even terug in Amsterdam voor pendeldiensten.
Ik ben bij het GVU geweest.. Wat ontzettend waardeloos is dat daar zeg.quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, maar ik had destijds geen B rijbewijsEn heb nog een lijntje naar Qbuzz lggen, maar dat was geen sollicitatie als chauffeur.
Ja, ik weet. Vooral het technisch onderhoud is met rasse schreden uitgehold.quote:Op maandag 22 september 2008 21:30 schreef blup het volgende:
[..]
Ik ben bij het GVU geweest.. Wat ontzettend waardeloos is dat daar zeg..
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-14346quote:"Reed 21 Juni 2008 zonder geldige APK tussen vliegbasis Leeuwarden en Station Leeuwarden"
ik prefereer O408en!quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat deze bussen er snel uit mogen gaan. December is een mooie optie.
Ik prefereer een Citaro G.
Dan ga ik toch echt voor z'n opvolger, de O550.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik prefereer O408en!
als t aan mij lag trapten we al die laagvloerse rommel er uit!
lekker weer t comfort van een O408!
Dat doen ze ook. 't Probleem is dat ze elke keer weer voor (on)bepaalde tijd uit oplegging wordenquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat deze bussen er snel uit mogen gaan.
Wil ooit nog 'ns een keer een ritje maken in een Scania.quote:December is een mooie optie.
Ik prefereer een Citaro G.
Ik heb hem ook al eens op lijn 10 gespot zelfsquote:Op woensdag 24 september 2008 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de Scania moet je naar Arriva Waterland gaan, maar de beste Scania's rijden in het noorden. 7830 rijdt zn slagen op lijn 20 Assen - Meppel en de 7831 rijdt op lijn 100 Heerenveen - Groningen en af en toe op lijn 14 Drachten - Leeuwarden.
En daar bij het GVU solliciteren is al helemaal een zooitje ongeregeld.quote:Op dinsdag 23 september 2008 00:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja, ik weet. Vooral het technisch onderhoud is met rasse schreden uitgehold.
neeeeeeeeeeeeeeeee, fijnste bussen waar ik in gereden heb.quote:Dat deze bussen er snel uit mogen gaan. December is een mooie optie.
Afgewezen soms?quote:Op woensdag 24 september 2008 11:02 schreef blup het volgende:
[..]
En daar bij het GVU solliciteren is al helemaal een zooitje ongeregeld.
Als iemand het interesseert typ ik 't wel..
Sowieso, maar als dat niet gebeurd was had ik er zelf ook nog eens goed over na moeten denken. Ze verwachten van je dat je een gehele maand in 'interne' opleiding komt geheel onvergoed in je eigen tijd. En DAN nog maar afwachten of je er dáár doorheen komt. Ik weet niet hoe dat voor jou is maar een maand geen inkomen plus het risico dat je daarna nog uitvalt is mij echt TE groot. Bovendien verdient het ook niet bijster goed.quote:
Vraag me af wat er toch met die twee van cXX ex-Midnet is gebeurd.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:13 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik heb hem ook al eens op lijn 10 gespot zelfs
Erg mooie bus! Zou er wel eens in willen rijden, maar dat zal er wel niet in zitten
Die twee bussen reden op de stadsdienst in Soest, later ook in Amersfoort.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vraag me af wat er toch met die twee van cXX ex-Midnet is gebeurd.
waren t er maar 2?quote:Op woensdag 24 september 2008 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die twee bussen reden op de stadsdienst in Soest, later ook in Amersfoort.
That's all I know.
Dat hele geleidingssysteem gaat de prullenbak in. Alleen bij het halteren zal het nog gebruikt gaan worden. Voor de rest rijdt de chauffeur gewoon.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Bussen nieuws uit Eindhoven:
http://www.ed.nl/regio/ei(...)r-van-de-Phileas.ece
Heb er al eentje een proefrit zien maken
Ze klinken niet meer als of ze gaan opstijgen
quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Bussen nieuws uit Eindhoven:
http://www.ed.nl/regio/ei(...)r-van-de-Phileas.ece
Heb er al eentje een proefrit zien maken
Ik begrijp dat het eerst "diesel electrische treinen" waren (gas generator aan-quote:Ze klinken niet meer alsof ze gaan opstijgen
Diesel zal ook wel een generator aandraaien.. en de electromotoren zullen op hun buurt wel weer energie opleveren waneer er geen vermogen gevraagt word??quote:Op vrijdag 26 september 2008 17:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp dat het eerst "diesel electrische treinen" waren (gas generator aan-
gedreven electrische tram op banden) met individueel aangedreven wielen.
Nu worden het kennelijk een soort Prius'en (traditionele aandrijving plus een electrische hulpmotor).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |