Ze waren er toch echt:quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het soort van die 2e pic ben ik hier in Fryslân nog geen 1 keer tegengekomen.
Voor de duidelijkheid, dat was er dus zo een als op Alex z'n foto. Het standaard model.quote:Die ene op de stalling in Bolsward moet incidenteel zijn geweest, wellicht hadden ze er daar op dat moment even te weinig en hebben ze die laten overkomen.
Yup. Hoewel er ook steeds vaker B95s uit 2400 en 2600 en 2800 serie verschijnen.quote:In Alkmaar zie ik er wel altijd veel van op het station, trouwens
Het scheelt al een heel stuk als ze de bovenkant van het achterraam niet meespuiten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, die MAN's hebben aan de zij- en achterkant wel een oostblok uiterlijk, dus daar mogen ze nog wel wat aan doen. Verder zijn het idd fijne busjes.
quote:En die amba's van xx uit de 81xx en 82xx serie zijn niet te vergelijken met de exemplaren die nu van de band rollen. Die van nu zijn een stuk beter, al zal ik nooit Amba fan worden.
Nou, vertel 'ns. Overtuig me eens.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:46 schreef zwahiel het volgende:
Die foto's van die twee geledes zijn overtuigend nep!
Die tweede 'klopt' anders prima. Hebben ze onder andere in Zweden. Bijna als 2 druppels water.quote:Die eerste klopt wel, maar tweede dus niet.
Dat is dus niet opgemerkt. De lagevloer alliance is in prototype gebouwd en ondergebracht bij Hartmann.quote:Hoe je dat kunt zien? Een hogevloers Alliance is alleen in prototype gebouwd zoals al opgemerkt was
Wordt ook helemaal niet beweerd. Het gaat over de (lage vloer) Alliance B93. Niet de B89.quote:en die is nooit in HTM kleuren uitgekomen,
Je haalt geloof ik maar 4 dingen doorelkaar.quote:maar dus alleen voor Hermes (dacht dat hij niet eens in productie genomen was ivm de hoge kosten, wist dat er
een prototype was.
Dat doen de chassis bouwers wel voor je.quote:DO wou de ervaring die het met de Volvo geledes opgedaan had toepassen om te kijken in hoeverre het concept doorgetrokken kon worden naar een Alliance).
Mja, vandaar misschien mijn opmerking "confused"?quote:Daarbij en dat is misschien het meest opvallende, kijk eens goed naar de nummers van de bussen? Twee bussen met hetzelfde nummer![]()
En waarom niet. HTM had vele jaren eerder ook al een bus met wagennummer 901.quote:Denk 't niet, beide bussen zijn dan 901. Lijkt me niet zo hé
Gij bedoelt de B88 geleed?quote:Heb me echt altijd afgevraagd waarom DO nooit een opvolger van de Volvo's gemaakt heeft / uitgebracht heeft.
Was dus goed mogelijk, zie die B89 geleed. Er stond hen niks in de weg om die verder door te bouwen.quote:> Volgens mij reed je dan in Utrecht niet in Van Hools, maar gewoon in gelede Alliances.
Zou dat heerlijk gevonden hebben, want buiten de Integro's ken ik geen comfortabelere bussen dan een hoge Alliance.
@ die foto's met een lage Alliance, die bedoelde ik dus niet, bedoelde een hoge versie.
quote:[.]
Nog een drieasser!quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:14 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het scheelt al een heel stuk als ze de bovenkant van het achterraam niet meespuiten.
Dan lijken ze ineens heel erg op een MB Citaro.
[ afbeelding ]
van site: http://www.bus-photo.net/showphoto.php?3001
[..]
Ik zeg dan ook niet dat ze er niet zijn cq waren hé, wel ff oplettenquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze waren er toch echt:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-10339
Zeker weten?
Maar sinds in ieder geval oktober 2007 zie je ze dus, tenzij -zoals ik eerder postte- incidenteel, niet hier in Fryslânquote:[..]
Voor de duidelijkheid, dat was er dus zo een als op Alex z'n foto. Het standaard model.
Van die 2100s stonden er in nov 2006 wel 19. Die bleken in December- toen CXX werkelijk ging rijden-
ineens naar elders verhuisd te zijn want toen reden er in de omgeving allemaal Hermes Alliances B95
rond. Ik kwam ze daarna een heel enkele keer nog wel eens tegen op 98/99.
Dat klopt idd; die Manheimers zag ik gisteren (zondag) nog staan op de stalling van Alkmaarquote:[..]
Yup. Hoewel er ook steeds vaker B95s uit 2400 en 2600 en 2800 serie verschijnen.
Er zijn er ook 2 O408 Manheimers, helemaal wit.
Ben zelfs al eens in een B89 of B91 vervoerd naar Beverwijk, niet geheel duidelijk welke:
Busje had buiten een ander wagen nummer dan binnen.
Het was er nog een met blauw interieur, zoals de Interliner ook had (als iemand dat nog wat zegt).
Ook de 17xx zijn tof, echter wel minder tof want rijden over klinkerweggetjes (zoals tussen Beetgumermolen en Beetgum, lijn 71) geeft aardig wat gerammel en ander onprettig geluidquote:Op maandag 25 augustus 2008 22:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja de nieuwe Amba's.
Dit was een 1700, stamt nog uit de eerste lichting.
Sommige Citaro's kunnen dat ook, niet meer speciaal.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ook de 17xx zijn tof, echter wel minder tof want rijden over klinkerweggetjes (zoals tussen Beetgumermolen en Beetgum, lijn 71) geeft aardig wat gerammel en ander onprettig geluid
De retarder van de Amba's = geniaal
Overigens is er een innovatief systeem bij sommige Duitse vervoerders. Daar hebben bussen (soms trams) viercijferige codes waarbij de eerste twee cijfers voor het jaar van de indienststelling staat.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:03 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag een stdsbus uit Bonn op de pier van Holwerd, schoolkinderen afleveren die naar Ameland gingen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk en type: MAN 362
Eigenaar: Stadtwerke Bonn (SWB)
Land van herkomst: Duitsland
Datum: 25 augustus 2008
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 9231
Samen met vier Neoplans van Menchen...
En daar hebben we in Fryslân niks aan dus; kortom voor ons is dat nog steeds speciaalquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sommige Citaro's kunnen dat ook, niet meer speciaal.
Althans de GVB-Citaro's (de serie 004-006).
Daar is nu kermis, dus je mag omrijdenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
Ook de 17xx zijn tof, echter wel minder tof want rijden over klinkerweggetjes (zoals tussen Beetgumermolen en Beetgum, lijn 71) geeft aardig wat gerammel en ander onprettig geluid
Als het goed is, is die kermis inmiddels pleite. Gisteren (zondag) idd nog wel door het durp omgereden, lekker langs die krappe kringel in 't weggetje en over dat smalle bruggetjequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 01:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Daar is nu kermis, dus je mag omrijdenmaargoed, ik ben vele honderden keren over ie weg gereden, en de belabberdste snelheid om er overheenis 80.. Met 60 km/h heb je een stuk minder rammels, maar de ideale snelheid voor dat stuk weg is 100 km/h... Zweef je mooi ovr allegaten heen
Met de Rover dan.. Met de Citroën nooit last gehad van hobbels
En dat nummeringssysteem wist ik niet, leuk
Je bedoeld retarder?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sommige Citaro's kunnen dat ook, niet meer speciaal.
Althans de GVB-Citaro's (de serie 004-006).
Zoals Willy84 het zei, heeft het te maken met de retarder.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 01:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En daar hebben we in Fryslân niks aan dus; kortom voor ons is dat nog steeds speciaal
De gelede Citaro's van Maxx Leeuwarden doen dat niet, trouwens.
een 1700tje is imo stiller op klinkers / matig wegdek dan een 8200?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat ze er niet zijn cq waren hé, wel ff opletten
Aangezien ik me hier pas echt sinds oktober 2007 voor interesseer, is het mij niet volledig bekend wat voor materieel er voorheen allemaal reed
[..]
Maar sinds in ieder geval oktober 2007 zie je ze dus, tenzij -zoals ik eerder postte- incidenteel, niet hier in Fryslân
[..]
Dat klopt idd; die Manheimers zag ik gisteren (zondag) nog staan op de stalling van Alkmaar
Dat type bus gaan wel al een tijdje mee in het Nederlandse straatbeeld, ik herinner me van de NoordNed/Veonn tijd nog de lichtblauwe MB's
[..]
De retarder van de Amba's = geniaal
Die 17xx die ik zondag had niet in ieder gevalquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
een 1700tje is imo stiller op klinkers / matig wegdek dan een 8200?
Ik had anders 't idee dat ze dat geluid constant maken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die 17xx die ik zondag had niet in ieder geval
En @Ofyles2; het mooie aan die retarders vind ik het opvallende, luide, fluitende geluid. Dat geluid ken ik alleen van Amba's, so far
OK man. Wist niet dat je kwaad werdquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[2100 wagens]
Ik zeg dan ook niet dat ze er niet zijn cq waren hé, wel ff opletten
Lijkt er inderdaad op dat ze na de komst van de Fryskers gelijk zijn weggehaald.quote:[..]
Maar sinds in ieder geval oktober 2007 zie je ze dus, tenzij -zoals ik eerder postte- incidenteel, niet hier in Fryslân
ZWN had ze ook, zo is Connexxion er waarschijnlijk aangekomen.quote:[.witte O408.]
Dat klopt idd; die Manheimers zag ik gisteren (zondag) nog staan op de stalling van Alkmaar
Dat type bus gaan wel al een tijdje mee in het Nederlandse straatbeeld, ik herinner me van de NoordNed/Veonn tijd nog de lichtblauwe MB's
quote:[...]
Ik ook nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:58 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
OK man. Wist niet dat je kwaad werd
Ja, voor mij wel; toen ben ik begonnen als part-time buschauffeur, met als bijwerking dat het reilen en zeilen van het busmaterieel me enigszins is gaan interesserenquote:Ik dacht dat ik misschien je geheugen even moest opfrissen.
Bussen zien er soms ook zo heel anders uit he, in andere kleuren.
Op het eind van de concessie kwam Arriva/Noordned eens met een
15 meter donkerblauwe Q-liner bus voorrijden, op 350.
Ik kreeg binnen pas door dat het een van die oude Berkhof Interliners was.
[..]
Lijkt er inderdaad op dat ze na de komst van de Fryskers gelijk zijn weggehaald.
Alle fotos die ik kan vinden zijn van voor die tijd.
Btw, was er toevallig nog iets bizonders met oktober 2007 aan de hand?
I guessquote:[..]
ZWN had ze ook, zo is Connexxion er waarschijnlijk aangekomen.
O408 is waarschijnlijk uit dezelfde tijd als de Alliance, om en nabij 1990.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |