De GADO had er ook 2, de 7119 en de 7120quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:46 schreef zwahiel het volgende:
Die foto's van die twee geledes zijn overtuigend nep! Die eerste klopt wel, maar tweede dus niet. Hoe je dat kunt zien? Een hogevloers Alliance is alleen in prototype gebouwd zoals al opgemerkt was en die is nooit in HTM kleuren uitgekomen, maar dus alleen voor Hermes (dacht dat hij niet eens in productie genomen was ivm de hoge kosten, wist dat er een prototype was. DO wou de ervaring die het met de Volvo geledes opgedaan had toepassen om te kijken in hoeverre het concept doorgetrokken kon worden naar een Alliance).
Nou, en zulks een feest. Ze stonden vaker in de garage dan dat ze reden, zeker die 7119.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De GADO had er ook 2, de 7119 en de 7120
[ afbeelding ]
achquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, en zulks een feest. Ze stonden vaker in de garage dan dat ze reden, zeker die 7119.
Gaat iemand op termijn naar Dubai?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:34 schreef ReisT het volgende:
Bussentopic #10. Ringlijn jubileumkwartier.
Bussentopic #11. Hobbel de hobbel
Bussentopic #12 - Waar de bussen overal opduiken
[ afbeelding ]
Game on!
paar mensen uit het gespot topic zitten zo nu en dan in Dubaiquote:Op zondag 24 augustus 2008 03:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gaat iemand op termijn naar Dubai?
Daar stroomt een karrenvracht aan nieuwe bussen binnen. Mercedes-Benz is nog oververtegenwoordigd, maar Neoplan en Solaris drukken hun neuzen tegen het venster.
Busfoto.nl werkt met een database en dynamische adressen, waardoor de foto's tov andere busfotowebsites zeer snel en gemakkelijk zijn op te zoeken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:44 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
(Die klote busfoto site werkt met koekjes en je kunt niks cutenpast-en)
Gelijk heb je hoor, word ook enorm veel van BuzzyBee gejat, ook busfoto's. Nu is rechtsklikken verbieden helaas geen doen op een forum, dus deze week komt er een antihotlinkbeveiliging op mijn eigengehoste foto's.quote:Op zondag 24 augustus 2008 23:59 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Busfoto.nl werkt met een database en dynamische adressen, waardoor de foto's tov andere busfotowebsites zeer snel en gemakkelijk zijn op te zoeken.
De copypaste of rechtermuisknop is van de site afgehaald omdat ik nogal eens foto's op andere sites tegenkom. Als je veel tijd en geld uitgeeft aan de hobby is het dan niet leuk als mensen je fotos zonder moeite overnemen.
Elke foto heeft een permalink; deze staat onder elke foto op de rij " URL ". Klik deze aan en je kunt het adres kopieren van de adresbalk en plaatsen op Fok.
Groetjes van de webmaster van een " klote busfoto site"
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is al de tweede Berkhof met pech deze maand.
Berkhof ST2000NL in standaard uitvoering. Vermoedelijk van Berkhof Heerenveen.quote:
Het soort van die 2e pic ben ik hier in Fryslân nog geen 1 keer tegengekomen. Die ene op de stalling in Bolsward moet incidenteel zijn geweest, wellicht hadden ze er daar op dat moment even te weinig en hebben ze die laten overkomen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Berkhof ST2000NL in standaard uitvoering. Vermoedelijk van Berkhof Heerenveen.
Zijn er ook in 15 meter waaronder als Interliner.
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-13795
Is er ook in uitvoering met Premier kop van Berkhof Valkenswaard (specials).
Die rijden onderandere hier onder en boven Alkmaar als 2300 wagens.
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-17724
Een oudere lichting rijdt/reed in Fryslân als 2100 wagens in NZH geel met wit,
waarvan eentje in Connexxion groen.
Het standaard model zoals boven heb ik ook al eens gespot op de stalling Bolsward.
Precies. En zoals hier nog maar eens vermeld staat, daar is een kleine serie van gebouwd:quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De GADO had er ook 2, de 7119 en de 7120
[ afbeelding ]
Ze waren er toch echt:quote:Op maandag 25 augustus 2008 18:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het soort van die 2e pic ben ik hier in Fryslân nog geen 1 keer tegengekomen.
Voor de duidelijkheid, dat was er dus zo een als op Alex z'n foto. Het standaard model.quote:Die ene op de stalling in Bolsward moet incidenteel zijn geweest, wellicht hadden ze er daar op dat moment even te weinig en hebben ze die laten overkomen.
Yup. Hoewel er ook steeds vaker B95s uit 2400 en 2600 en 2800 serie verschijnen.quote:In Alkmaar zie ik er wel altijd veel van op het station, trouwens
Het scheelt al een heel stuk als ze de bovenkant van het achterraam niet meespuiten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, die MAN's hebben aan de zij- en achterkant wel een oostblok uiterlijk, dus daar mogen ze nog wel wat aan doen. Verder zijn het idd fijne busjes.
quote:En die amba's van xx uit de 81xx en 82xx serie zijn niet te vergelijken met de exemplaren die nu van de band rollen. Die van nu zijn een stuk beter, al zal ik nooit Amba fan worden.
Nou, vertel 'ns. Overtuig me eens.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:46 schreef zwahiel het volgende:
Die foto's van die twee geledes zijn overtuigend nep!
Die tweede 'klopt' anders prima. Hebben ze onder andere in Zweden. Bijna als 2 druppels water.quote:Die eerste klopt wel, maar tweede dus niet.
Dat is dus niet opgemerkt. De lagevloer alliance is in prototype gebouwd en ondergebracht bij Hartmann.quote:Hoe je dat kunt zien? Een hogevloers Alliance is alleen in prototype gebouwd zoals al opgemerkt was
Wordt ook helemaal niet beweerd. Het gaat over de (lage vloer) Alliance B93. Niet de B89.quote:en die is nooit in HTM kleuren uitgekomen,
Je haalt geloof ik maar 4 dingen doorelkaar.quote:maar dus alleen voor Hermes (dacht dat hij niet eens in productie genomen was ivm de hoge kosten, wist dat er
een prototype was.
Dat doen de chassis bouwers wel voor je.quote:DO wou de ervaring die het met de Volvo geledes opgedaan had toepassen om te kijken in hoeverre het concept doorgetrokken kon worden naar een Alliance).
Mja, vandaar misschien mijn opmerking "confused"?quote:Daarbij en dat is misschien het meest opvallende, kijk eens goed naar de nummers van de bussen? Twee bussen met hetzelfde nummer![]()
En waarom niet. HTM had vele jaren eerder ook al een bus met wagennummer 901.quote:Denk 't niet, beide bussen zijn dan 901. Lijkt me niet zo hé
Gij bedoelt de B88 geleed?quote:Heb me echt altijd afgevraagd waarom DO nooit een opvolger van de Volvo's gemaakt heeft / uitgebracht heeft.
Was dus goed mogelijk, zie die B89 geleed. Er stond hen niks in de weg om die verder door te bouwen.quote:> Volgens mij reed je dan in Utrecht niet in Van Hools, maar gewoon in gelede Alliances.
Zou dat heerlijk gevonden hebben, want buiten de Integro's ken ik geen comfortabelere bussen dan een hoge Alliance.
@ die foto's met een lage Alliance, die bedoelde ik dus niet, bedoelde een hoge versie.
quote:[.]
Nog een drieasser!quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:14 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het scheelt al een heel stuk als ze de bovenkant van het achterraam niet meespuiten.
Dan lijken ze ineens heel erg op een MB Citaro.
[ afbeelding ]
van site: http://www.bus-photo.net/showphoto.php?3001
[..]
Ik zeg dan ook niet dat ze er niet zijn cq waren hé, wel ff oplettenquote:Op maandag 25 augustus 2008 20:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze waren er toch echt:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-10339
Zeker weten?
Maar sinds in ieder geval oktober 2007 zie je ze dus, tenzij -zoals ik eerder postte- incidenteel, niet hier in Fryslânquote:[..]
Voor de duidelijkheid, dat was er dus zo een als op Alex z'n foto. Het standaard model.
Van die 2100s stonden er in nov 2006 wel 19. Die bleken in December- toen CXX werkelijk ging rijden-
ineens naar elders verhuisd te zijn want toen reden er in de omgeving allemaal Hermes Alliances B95
rond. Ik kwam ze daarna een heel enkele keer nog wel eens tegen op 98/99.
Dat klopt idd; die Manheimers zag ik gisteren (zondag) nog staan op de stalling van Alkmaarquote:[..]
Yup. Hoewel er ook steeds vaker B95s uit 2400 en 2600 en 2800 serie verschijnen.
Er zijn er ook 2 O408 Manheimers, helemaal wit.
Ben zelfs al eens in een B89 of B91 vervoerd naar Beverwijk, niet geheel duidelijk welke:
Busje had buiten een ander wagen nummer dan binnen.
Het was er nog een met blauw interieur, zoals de Interliner ook had (als iemand dat nog wat zegt).
Ook de 17xx zijn tof, echter wel minder tof want rijden over klinkerweggetjes (zoals tussen Beetgumermolen en Beetgum, lijn 71) geeft aardig wat gerammel en ander onprettig geluidquote:Op maandag 25 augustus 2008 22:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja de nieuwe Amba's.
Dit was een 1700, stamt nog uit de eerste lichting.
Sommige Citaro's kunnen dat ook, niet meer speciaal.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ook de 17xx zijn tof, echter wel minder tof want rijden over klinkerweggetjes (zoals tussen Beetgumermolen en Beetgum, lijn 71) geeft aardig wat gerammel en ander onprettig geluid
De retarder van de Amba's = geniaal
Overigens is er een innovatief systeem bij sommige Duitse vervoerders. Daar hebben bussen (soms trams) viercijferige codes waarbij de eerste twee cijfers voor het jaar van de indienststelling staat.quote:Op maandag 25 augustus 2008 23:03 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag een stdsbus uit Bonn op de pier van Holwerd, schoolkinderen afleveren die naar Ameland gingen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk en type: MAN 362
Eigenaar: Stadtwerke Bonn (SWB)
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Holwerd
Datum: 25 augustus 2008
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: busnummer 9231
Samen met vier Neoplans van Menchen...
En daar hebben we in Fryslân niks aan dus; kortom voor ons is dat nog steeds speciaalquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sommige Citaro's kunnen dat ook, niet meer speciaal.
Althans de GVB-Citaro's (de serie 004-006).
Daar is nu kermis, dus je mag omrijdenquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:47 schreef NoBody122 het volgende:
Ook de 17xx zijn tof, echter wel minder tof want rijden over klinkerweggetjes (zoals tussen Beetgumermolen en Beetgum, lijn 71) geeft aardig wat gerammel en ander onprettig geluid
Als het goed is, is die kermis inmiddels pleite. Gisteren (zondag) idd nog wel door het durp omgereden, lekker langs die krappe kringel in 't weggetje en over dat smalle bruggetjequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 01:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Daar is nu kermis, dus je mag omrijdenmaargoed, ik ben vele honderden keren over ie weg gereden, en de belabberdste snelheid om er overheenis 80.. Met 60 km/h heb je een stuk minder rammels, maar de ideale snelheid voor dat stuk weg is 100 km/h... Zweef je mooi ovr allegaten heen
Met de Rover dan.. Met de Citroën nooit last gehad van hobbels
En dat nummeringssysteem wist ik niet, leuk
Je bedoeld retarder?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 00:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sommige Citaro's kunnen dat ook, niet meer speciaal.
Althans de GVB-Citaro's (de serie 004-006).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |