abonnement Unibet Coolblue
pi_56928012
Plaats hier je eigen top-3 van historische foto's.

Voor mij, in willekeurige volgorde:


Bevoorrading in Normandië - 1944


Verbinding van de oost en de westkust van de Verenigde Staten - 1869


Afrikaner Boeren in de Tweede Boerenoorlog - 1902

[ Bericht 6% gewijzigd door remlof op 24-02-2008 15:11:36 ]
Ja, dat is een pseudoniem.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:27:15 #2
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_56928575
Vanwaar die 3e foto?
When all else fails, you always have delusion.
pi_56928865
Deze:



Menselijke veerkracht, trots, geloof en hoop.
Wie, ik?
pi_56928984
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:43 schreef Schuttingbeer het volgende:
Deze:

[ afbeelding ]

Menselijke veerkracht, trots, geloof en hoop.
pi_56929011
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:27 schreef Mirel het volgende:
Vanwaar die 3e foto?
Heeft te maken met mijn persoonlijke interesse. De Afrikaners die in die, voor velen onbekende, tijd die als afstammelingen van Nederlanders het weten op te nemen tegen het machtige Groot-Brittanië. En nog bijna winnen ook. Mannen in keurige zakenkleding. Ze zouden zo in een bank kunnen werken, maar toch met een geweer in hun handen.
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_56929033
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:43 schreef Schuttingbeer het volgende:
Deze:

[ afbeelding ]

Menselijke veerkracht, trots, geloof en hoop.
, , , en .
Zyggie.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:53:09 #7
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56929062
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 16:55 schreef Mof het volgende:
Plaats hier je eigen top-3 van historische foto's.

Voor mij, in willekeurige volgorde:

[ afbeelding ]
Bevoorrading in Normandië - 1944

[ afbeelding ]
Verbinding van de oost en de westkust van de Verenigde Staten - 1869

[ afbeelding ]
Afrikaner Boeren in de Tweede Boerenoorlog - 1902

Mooie foto's
pi_56938983
tvp
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_56939184


VJ-Day 1945



Murderous acre, Spion kop, Suid Afrika



Foto's van Frank Hurley in het algemeen.

[ Bericht 57% gewijzigd door Stephen_Dedalus op 24-02-2008 00:50:46 ]
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_56944779

Britse soldaten na een gasaanval, WWI.


Sovjet-eenheden vallen aan tijdens de slag om Stalingrad


Nazi-bijeenkomst in Nürnburg
  zondag 24 februari 2008 @ 15:16:37 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_56947914
Willen jullie bij het plaatsen van foto's wel even op de grootte in kb letten? Een foto van 4 megabyte is vrij zinloos als ze op FOK! toch geresized worden naar 610px horizontaal en het maakt het topic nauwelijks te openen als je een niet zo snelle verbinding hebt.
pi_56948017
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:49 schreef Jim.Beam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
je weet dat deze foto in scene is gezet?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_56948121
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:20 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

je weet dat deze foto in scene is gezet?
Dat geld voor meer foto´s hier getoont... die van de amerikaanse vlag op Iwo Jima is ook een gereconstrueerde foto
pi_56948245
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:20 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

je weet dat deze foto in scene is gezet?
Doet dat afbreuk dan ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_56948365
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:31 schreef Roi het volgende:

[..]

Doet dat afbreuk dan ?
Als je het plaatje de titel "Menselijke veerkracht, trots, geloof en hoop" wil geven wel ja, aangezien ik er niet veel trots, geloof en hoop vanaf zie stralen...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:44:34 #16
185261 Scaurus
Memento mori
pi_56948556
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_56957061
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:37 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Als je het plaatje de titel "Menselijke veerkracht, trots, geloof en hoop" wil geven wel ja, aangezien ik er niet veel trots, geloof en hoop vanaf zie stralen...
En wat heeft het in scene zetten van de foto daar nou weer mee te maken?

De scene is een "remake" van een historisch moment, toen er geen fotograaf aanwezig was. Neil Armstong's "one small step for man, but a great leap for mankind" was vantevoren bedacht. Doet echter geen afbreuk aan de historische waarde van het moment.
pi_56957108
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:44 schreef Scaurus het volgende:
[ afbeelding ]
Spaanse Burgeroorlog, correct?
pi_56957149
quote:
Op zondag 24 februari 2008 22:22 schreef Suvorov het volgende:

[..]

Spaanse Burgeroorlog, correct?
Yep. The Godfather van de in scene gezette foto
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_56957237
quote:
Op zondag 24 februari 2008 22:20 schreef Suvorov het volgende:

[..]

En wat heeft het in scene zetten van de foto daar nou weer mee te maken?

De scene is een "remake" van een historisch moment, toen er geen fotograaf aanwezig was. Neil Armstong's "one small step for man, but a great leap for mankind" was vantevoren bedacht. Doet echter geen afbreuk aan de historische waarde van het moment.
Wat ik weet over die foto is dat deze gemaakt is op 1 mei, Dag van de Arbeid, en dat Rusland zooo graag deze foto wou hebben voor hun land, dat ze terwijl er aan 2 kanten van de Rechstag nog gevochten werd een soldat en fotograaf het dak op zijn gegaan en daarna deze foto hebben gemaakt. Dit is dus niet een remake maar een voorbedachte foto, voor mij is zo'n foto net zo mooi als dat er leven op mars is
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_56957245
[quote]Op zondag 24 februari 2008 00:19 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[ afbeelding ]

VJ-Day 1945
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_56957388
quote:
Op zondag 24 februari 2008 22:26 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Wat ik weet over die foto is dat deze gemaakt is op 1 mei, Dag van de Arbeid, en dat Rusland zooo graag deze foto wou hebben voor hun land, dat ze terwijl er aan 2 kanten van de Rechstag nog gevochten werd een soldat en fotograaf het dak op zijn gegaan en daarna deze foto hebben gemaakt. Dit is dus niet een remake maar een voorbedachte foto, voor mij is zo'n foto net zo mooi als dat er leven op mars is
Niet juist. Quote van Wiki:
quote:
The original flag raising happened at 10:40 PM on April 30, 1945 when 23-year old Mikhail Minin climbed the statue and inserted the flag into the mounted statue, Germania's, crown. As this happened at night it was too dark to take a photograph. The next day the flag was taken down by Nazi holdouts who were only defeated after a few days of fighting. Finally on May 2, 1945 Khaldei scaled the now pacified Reichstag to take his picture with two hand picked soldiers: Georgian Meliton Kantaria (to please Stalin who was also Georgian) and the Russian Mikhail Yegorov.[1]
Het is dus wel een "remake" en 1 mei heeft er niks mee te maken...

En wat maakt het uit dat er rond de Reichstag nog gevochten werd? De Sovjets waren bovenop de Reichstag, het symbool van Berlijn, de hoofdstad van de aartsvijand, geweest en hadden daar de Sovjetvlag geplant. Het lijkt me juist een nog sterker staaltje van menselijke moed en kracht om in vijandelijk gebied je vlag te planten op zo'n belangrijk gebouw.
  zondag 24 februari 2008 @ 22:32:54 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56957431
quote:
Op zondag 24 februari 2008 22:23 schreef Roi het volgende:
Yep. The Godfather van de in scene gezette foto
Nietus. .
Ik ga naar huis.
  zondag 24 februari 2008 @ 22:35:39 #24
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56957504




De bemanning van de Bismarck in het water. De Destroyer waarvan de foto is gemaakt voer enkele minuten later weg na een uboot alarm, een mannetje of duizend in het water achterlatend.
Ik ga naar huis.
pi_56957694
De foto waar ik nu nog steeds kippenvel van krijg:



Staat bij mij op 1 2 en 3...
pi_56957866

Of deze dan... Ik heb geloof ik ergens gelezen dat deze beul in de VS een restaurant is begonnen...
pi_56977634

Winston Churchill, Franklin D. Roosevelt en Joseph Stalin tijdens de conferentie van Jalta.

Gewoon omdat dé leiders van de geallieerden tijdens WO2 er samen op staan en het grote gevolgen heeft gehad voor de latere machtsverhoudingen in Europa tijdens de koude oorlog.
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
pi_56980740
Yalta, de conferentie waar oost europa van de ene dictator werd afgepakt en aan de andere dictator werd verkocht.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_56981139
Frappant dat alle historische foto's (op één na) iets met oorlog te maken hebben
pi_56981207
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:48 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Yalta, de conferentie waar oost europa van de ene dictator werd afgepakt en aan de andere dictator werd verkocht.
Lol, over je sig: sprak Bismarck Engels? Geef het citaat óf in het Duits weer, óf gewoon in het Nederlands.

En in het Duits issie toch ook veul mooier dan in 't Engels:

"Nicht durch Reden oder Majoritätsbeschlüsse werden die großen Fragen der Zeit entschieden, sondern durch Eisen und Blut."

pi_56981300
Secrets never die. Only people.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 14:13:59 #32
185261 Scaurus
Memento mori
pi_56986308


Geen foto van historisch belang, maar toch intrigerend. Rechtsboven Adolf Hitler, de latere dictator. Linksonder Ludwig Wittgenstein, een van de grootste filosofen van de 20ste eeuw. Zo'n samenkomst van belangrijke historische actoren vind ik vaak fascinerend.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:49:13 #33
111528 Viajero
Who dares wins
pi_56990078
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:13 schreef Scaurus het volgende:
[ afbeelding ]

Geen foto van historisch belang, maar toch intrigerend. Rechtsboven Adolf Hitler, de latere dictator. Linksonder Ludwig Wittgenstein, een van de grootste filosofen van de 20ste eeuw. Zo'n samenkomst van belangrijke historische actoren vind ik vaak fascinerend.
Bedankt hiervoor!

Ik heb even gegoogled en er zijn zelfs theorieen dat de jonge Wittgenstein (uit een bekende, rijke Joodse familie) de aanleiding was voor Hitlers antisemitisme.

Stel dat de ouders Wittgenstein hun zoon naar een andere school hadden gestuurd, hoe had de geschiedenis dan gelopen?

Fascinerend zulke ogenschijnlijk kleine toevalligheden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:24:03 #34
185261 Scaurus
Memento mori
pi_56991032
Mmm, lijkt me onwaarschijnlijk. Wittgenstein sloeg een klas over, Hitler bleef zitten. Het is de vraag of de twee meer dan een paar woorden gewisseld hebben. Heb je betrouwbare bronnen? De hypothese klinkt in ieder geval opwindend.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:30:36 #35
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56991189
Misschien is het projectie, maar jonge Adolf zag er wel uit als een ratje zeg. Echt zo'n vervelend kutkind.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:39:14 #36
111528 Viajero
Who dares wins
pi_56991401
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:24 schreef Scaurus het volgende:
Mmm, lijkt me onwaarschijnlijk. Wittgenstein sloeg een klas over, Hitler bleef zitten. Het is de vraag of de twee meer dan een paar woorden gewisseld hebben. Heb je betrouwbare bronnen? De hypothese klinkt in ieder geval opwindend.
Nee, een onbetrouwbare bron over een boek van onbekende kwaliteit:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Jew_of_Linz

Het klinkt in elk geval wel spannend idd, en het zou gekund hebben.

L_V, waar ben je? Schijn je licht op deze affaire voor ons!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:49:19 #37
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56991655
quote:
Op zondag 24 februari 2008 22:48 schreef Suvorov het volgende:
[ afbeelding ]
Of deze dan... Ik heb geloof ik ergens gelezen dat deze beul in de VS een restaurant is begonnen...
Heb je dan ook gelezen dat een aantal familieleden van deze beul enkele minuten eerder zijn omgekomen bij een bom aanslag, gepleegd door de persoon die hij doodschiet.

Niet dat ik het daarmee goed wil praten, maar een foto is niets zonder context.

1. Karremans toast met Karadciz. Je weet gewoon niet wat je met deze foto aan moet. Zeker niet als je erop terugkijkt met de wetenschap wat erna gebeurd is.


The falling man. 9-11. Mooie foto. Gruwelijk onderwerp.
2.

De val van de berlijnse muur. Met die hamer die door de muur heenbreekt, Symbolischer kan haast niet.
3.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_56991658
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Misschien is het projectie, maar jonge Adolf zag er wel uit als een ratje zeg. Echt zo'n vervelend kutkind.
Ach ja, een lekker verveelde tronie.

Overigens, linksboven is Markus Reicher, die later als garagemonteur bij Schönmacher & Finkelstein in Düsseldorf heeft gewerkt. Ook niet geheel onbelangrijk.
pi_56991713

Waarschijnlijk de enigste foto ooit die van een Mughal-heerser is gemaakt; namelijk die van de allerlaatste Mughal-heerser Bahadur Sjah II.


Mustafa Kemal (Atatürk), uitkijkend over het slagveld in Gallipoli, 1915.


Een foto van Abülmecit II, de laatste Kalief van de Islam, met zijn gezin.
pi_56991966
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:49 schreef Sjoewe het volgende:


The falling man. 9-11. Mooie foto. Gruwelijk onderwerp.
2. [ afbeelding ]
ik heb wel eens een documentaire gezien over die foto, waarin men ook onderzocht wie precies die man had kunnen zijn... waarbij je een nogal pijnlijk portret te zien kreeg van de mogelijke nabestaanden van een puertoricaanse, streng katholieke kelner die toen werkte in het restaurant op het WTC ...
waarbij die nabestaanden ook niet konden en wilden accepteren dat hun vader, man en zoon de dood door zelfmoord gekozen kon hebben (wat hem volgens hun denkwijze niet meer in de hemel liet zijn)..

gedurende de documentaire kwam de filmmaker ook op een andere potentieel slachtoffer, mar ergens had ik ook het idee dat dat mogelijk ook kwam omdat hij die familie de 'last' wilde ontnemen..
sowieso een heel diepgravend en 'pijnlijk' portret over de mensen achter nieuwsfoto's, zeker zo'n ingrijpende foto.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:07:00 #41
185261 Scaurus
Memento mori
pi_56991985
Laatste Kalief van de Islam... had eerder verwacht dat deze baardige man een Weense psycholoog of Griekse schrijver was.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:11:28 #42
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_56992070
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik heb wel eens een documentaire gezien over die foto, waarin men ook onderzocht wie precies die man had kunnen zijn... waarbij je een nogal pijnlijk portret te zien kreeg van de mogelijke nabestaanden van een puertoricaanse, streng katholieke kelner die toen werkte in het restaurant op het WTC ...
waarbij die nabestaanden ook niet konden en wilden accepteren dat hun vader, man en zoon de dood door zelfmoord gekozen kon hebben (wat hem volgens hun denkwijze niet meer in de hemel liet zijn)..

gedurende de documentaire kwam de filmmaker ook op een andere potentieel slachtoffer, mar ergens had ik ook het idee dat dat mogelijk ook kwam omdat hij die familie de 'last' wilde ontnemen..
sowieso een heel diepgravend en 'pijnlijk' portret over de mensen achter nieuwsfoto's, zeker zo'n ingrijpende foto.
Mja het misleidende aan deze foto is dat het er maar 1 is uit een serie van 7 of 8 frames. Op de andere foto's fladdert de man maar wat zonder controle. Alleen op deze foto is het zo 'sierlijk' als deze.
Het maakt in iedergeval de kracht van de foto goed zichtbaar. Je legt een eigenlijk onzichtbaar moment vast in de tijd.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:13:08 #43
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56992106
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, een onbetrouwbare bron over een boek van onbekende kwaliteit:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Jew_of_Linz

Het klinkt in elk geval wel spannend idd, en het zou gekund hebben.

L_V, waar ben je? Schijn je licht op deze affaire voor ons!
Tja, ik heb veel over Hitler en zijn jeugd gelezen, maar geen enkele van die werken noemt Wittgenstein als zijn klasgenoot. Terwijl het me toch een redelijk belangrijk punt lijkt.. Ik zal eens in de boeken duiken.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:20:57 #44
111528 Viajero
Who dares wins
pi_56992261
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja, ik heb veel over Hitler en zijn jeugd gelezen, maar geen enkele van die werken noemt Wittgenstein als zijn klasgenoot. Terwijl het me toch een redelijk belangrijk punt lijkt.. Ik zal eens in de boeken duiken.
Dat doet mijn twijfelachtige bron ook niet, maar op een school met 300 leerlingen zullen twee 15 jarige jochies elkaar toch wel eens op het schoolplein zijn tegengekomen ook al zaten ze niet bij elkaar in de klas?

Wordt Wittgenstein uberhaupt genoemd in jouw boeken? En zo ja, hoe?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 18:23:57 #45
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56992329
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat doet mijn twijfelachtige bron ook niet, maar op een school met 300 leerlingen zullen twee 15 jarige jochies elkaar toch wel eens op het schoolplein zijn tegengekomen ook al zaten ze niet bij elkaar in de klas?
Vast wel. Maar klassefoto's werden nu eenmaal alleen van klassen gemaakt, niet van toevallige schoolgenoten. Dus deze twee op 1 foto...? ALS Wittgenstein het al is...? Uitermate onwaarschijnlijk. Bovendien was de lagere school in Braunau nou niet echt van het formaat 'reusachtig'.
quote:
Wordt Wittgenstein uberhaupt genoemd in jouw boeken? En zo ja, hoe?
Niet dat ik me herinner.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_56992601
Drie foto's die ik zelf aangrijpend vind; geen ''Top 3''.





Het idee dat de president korte tijd later het slachtoffer zal worden van een aanslag....




De Britten bij Duinkerken.




De eerste Amerikaanse tegenstoot in de Tweede Wereldoorlog: de aanval op Guadalcanal.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_56993491
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 18:07 schreef Scaurus het volgende:
Laatste Kalief van de Islam... had eerder verwacht dat deze baardige man een Weense psycholoog of Griekse schrijver was.
Als ik niet van hem gehoord had, zou ik dat wellicht ook gedacht kunnen hebben. Overigens was hij naast Kalief, waar in 1924 een einde aan kwam, ook schilder van beroep.
pi_56997574
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:16 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Lol, over je sig: sprak Bismarck Engels? Geef het citaat óf in het Duits weer, óf gewoon in het Nederlands.

En in het Duits issie toch ook veul mooier dan in 't Engels:

"Nicht durch Reden oder Majoritätsbeschlüsse werden die großen Fragen der Zeit entschieden, sondern durch Eisen und Blut."

Ik voer als excuus aan dat de Duitsers de oorlog hebben verloren....beide.



De Somme 1916


De Krimoorlog, de eerste gefotografeerde oorlog.


Victoria, Koningin van het verenigd koninkrijk van Groot Brittanië en Ierland, Keizerin van India. 1890
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 26 februari 2008 @ 21:52:06 #49
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_56997823
Tsar Bomba, ~53MegaTon met een wolk van 64km hoog. De schokgolf ging drie keer de aarde om...


Voetstap op de maan:



http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_57001857
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 21:52 schreef Ps2K het volgende:



[ afbeelding ]


hahahahaha.... supermooi!!!
Wie, ik?
pi_57007312
1 Hiroshima


2 wtc


3 maanlanding


[ Bericht 95% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 27-02-2008 18:29:44 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_57016009
Collega's op werk waren er trouwens vol van overtuigd dat het fake is die maanlanding
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_57017252
Sorteer jij pallets op je werk?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_57017394
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:23 schreef Scaurus het volgende:
Sorteer jij pallets op je werk?
Ik loop stage als waterbeheerder voor Amsterdam. Nice try.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_57019526
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:34 schreef Burakius het volgende:
Collega's op werk waren er trouwens vol van overtuigd dat het fake is die maanlanding
Er zijn veel mensen die daarvan overtuigd zijn!
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:35:04 #56
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57022010
1. Operatie barbarossa ( hier vechten de katjusha's terug )



2. Pearl Harbor



3. Cuba Crisis, met Fidel.. Een held.



en de mooiste



[ Bericht 20% gewijzigd door Pumatje op 27-02-2008 22:41:10 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57037342
Martin Luther King Jr., augustus 1963



Mandela en De Klerk, mei 1990



Boris Jeltsin, augustus 1991

pi_57088339




purpose and will versus modern machine
pi_57096893
Geweldige topic dit
pi_57104577
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:34 schreef Burakius het volgende:
Collega's op werk waren er trouwens vol van overtuigd dat het fake is die maanlanding
Moet je ff die topics in TRU erover doorlezen.
-
pi_57108208
Die van Che is trouwens gewoon een normale foto, maar mooi uitgesneden!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 2 maart 2008 @ 17:32:29 #62
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57108327
Che was dan wel een vuile communist, fotogeniek was ie zeker!
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 2 maart 2008 @ 17:51:29 #63
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57108769
wauwww sommige foto's zitten echt nog van vroeger op je netvlies gebrand...
impressive!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_57126579

verschrikkelijke gebeurtenis maar indrukwekkende foto.

edit:
was al geplaatst zo te zien, toch maar laten staan.
  maandag 3 maart 2008 @ 23:55:31 #65
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57140665
Chernobyl


1 van de 11 foto's van Robert Capa op Omaha. (what if.. niet bijna alle foto's vernietigd waren door een fout)


Gettysburg
pi_57141410







[ Bericht 40% gewijzigd door Cesare-Borgia op 04-03-2008 00:46:29 ]
  dinsdag 4 maart 2008 @ 00:44:56 #67
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57141555


Kerst 1914 aan het Front, vijandige soldaten vergeten te vechten om samen schnaps en whiskey te drinekn
pi_57144606
tvp
pi_57144768
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 09:56 schreef kloonclown het volgende:
tvp
Gamertag: Jewcookie
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:35:16 #70
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57145184


Kon het origineel niet meer vinden, vind het een historische foto omdat het de eerste 'echte' spookfoto is.



hier liep het spoor dood.



Ook wel belangrijk dacht ik zo

[ Bericht 98% gewijzigd door the_RAVEN op 04-03-2008 10:50:47 ]
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:50:16 #71
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57145398
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 00:44 schreef rood_verzet het volgende:
[ afbeelding ]

Kerst 1914 aan het Front, vijandige soldaten vergeten te vechten om samen schnaps en whiskey te drinekn
wat doet Jurgen Raymann op die foto?
pi_57145435
Erg indrukewekkende foto's!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 11:36:11 #73
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57146247
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 10:50 schreef Prosac het volgende:

[..]

wat doet Jurgen Raymann op die foto?
Lol, ja hij lijkt er wel erg veel op
  dinsdag 4 maart 2008 @ 11:51:06 #74
40566 Ericr
Livewrong
pi_57146532


Einszatsgruppen aan het werk



Paniek op Wall Street, de grootste crash in de beursgeschiedenis



De Hindenburg gaat in vlammen op.
pi_57146658
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 00:44 schreef rood_verzet het volgende:
[ afbeelding ]

Kerst 1914 aan het Front, vijandige soldaten vergeten te vechten om samen schnaps en whiskey te drinekn
mooi idd dat beide kanten het kanonnenvoer het beu was en er mee kapte
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:13:04 #76
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57146968
Eerste zwarte student V.S.


Befaamde steuntje in de rug



Niet echt een foto maar zeer relevant:




[ Bericht 41% gewijzigd door the_RAVEN op 04-03-2008 12:24:54 ]
  dinsdag 4 maart 2008 @ 13:38:40 #77
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57148561
Meneer de President

Iemand heeft u overboden op ebay

*godverdomme

[ Bericht 16% gewijzigd door Pumatje op 04-03-2008 20:25:55 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57149217
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 10:50 schreef Prosac het volgende:

[..]

wat doet Jurgen Raymann op die foto?
!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 17:16:29 #79
193177 Mof
Een mof
pi_57153008
Top-3 heb ik eigenlijk al gepost, maar deze 3 vond ik toch te mooi om niet te posten:



Een stapel bizonschedels, c.a. 1870.


Poolse Joden tijdens de opstand in het ghetto van Warschau.


Pinterton, Lincoln en McClernand tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog.
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_57153806
Drama in drie foto's:






Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_57154238
.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:29:26 #82
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57157291
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 18:04 schreef pyl het volgende:
Drama in drie foto's:


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
chamberlain met de oorlogsverklaring, niet ?


op wikipedia staat de audio daarvan, erg mooi om te horen, het is echt 1 van de meest historische momenten in de geschiedenis van Europa die is vastgelegd.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57159608
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:29 schreef Pumatje het volgende:

chamberlain met de oorlogsverklaring, niet ?
Juist geen oorlogsverklaring, maar de papieren verzekering van 'Peace for our time', afgegeven door Hitler c.s. na het overleg met o.a. (de goedgelovige) Chamberlain te Munchen over Tsjechoslowakije, eind september 1938. Weldra bleek het een papieren tijger te zijn. Een afschuwelijke blunder met verregaande consequenties.

Peace for our time
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 5 maart 2008 @ 01:10:33 #84
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57164747
jaja ik ken peace for our time wel, het fragment met foto helaas staat ( nog ) niet in mijn geheugen gebrand


Ja, idiiotos allemaal destijds, Denemarken helemaal, die accepteerde en hechtte waarde aan een Non-agressiepact.. zo debiel waren we nog neit niet
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 5 maart 2008 @ 02:05:11 #85
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_57165351
Lijkt me duidelijk:





  woensdag 5 maart 2008 @ 09:04:18 #86
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57166948
onderste is erg mooi, niet in scene gezet?
  woensdag 5 maart 2008 @ 10:31:33 #87
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_57168448
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 02:05 schreef Xebrozius het volgende:
Lijkt me duidelijk:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja het zijn mooie foto's, maar wat is de historische waarde van de foto's??
Wie, ik?
  woensdag 5 maart 2008 @ 12:33:46 #88
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_57171386
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 10:31 schreef Schuttingbeer het volgende:

[..]

Ja het zijn mooie foto's, maar wat is de historische waarde van de foto's??
De eerste zal nog vaak gebruikt worden om de waanzin in Irak weer te geven. Dermate mooie foto dat dit nu al een klassieker is.

Tijdens de Europese tournee die in 1900 begon, groeide Houdini uit tot de legende die hij tot ver na zijn dood zou blijven. Binnen enkele weken verschenen er Houdini-imitators op de Europese podia. Dit is er een van... En dat geeft wel weer hoe gek die lui waren...

De laatste is een zeer beroemde foto, in (volgens mij) 1956 maakte een fotograaf allerlei misdaadfoto's voor de politie en pers, waaronder deze vrouw. Zij heeft zelfmoord gepleegd door te springen en in haar val de auto verpletterd. Toch ligt ze daar als zijnde een geposeerde foto, alsof het vooropgezet was.
Jammer dat ik de naam van die fotograaf kwijt ben maar hij is er voor verantwoordelijk dat fotojournalistiek in zijn huidige vorm bestaat. Hij was een van de grondleggers. Vanuit historisch oogpunt dus sowieso interresant
  woensdag 5 maart 2008 @ 13:11:07 #89
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57172142
ow dat was die poolse new yorker...... hoe heet ie nou ook alweer
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:08:27 #90
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57178375
Ik heb een foto rond het begin van de eerste wereldoorlog, daar zie je Duitse soldaten marcheren terwijl ze worden aangemoedigd, ze zien er nog vrolijk uit.

Ik kan hem helaas niet vinden, maar deze foto toont aan dat men nog in zalige onwetendheid is van wat hen te wachten staat.
pi_57178554
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:08 schreef rood_verzet het volgende:
Ik heb een foto rond het begin van de eerste wereldoorlog, daar zie je Duitse soldaten marcheren terwijl ze worden aangemoedigd, ze zien er nog vrolijk uit.

Ik kan hem helaas niet vinden, maar deze foto toont aan dat men nog in zalige onwetendheid is van wat hen te wachten staat.
Zulke foto's zijn er ook genoeg van de Franse kant. Allemaal vrolijk enzo. Het probleem is dat niemand wist wat het effect van moderne wapens op dienstplichtige massalegers was.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:24:16 #92
3767 Herald
Come get some
pi_57178672
mooi topic, verbaas me steeds dat er al zo lang foto's worden gemaakt.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:39:09 #93
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57178950
jezus, woog die aap van een Lincoln een kilotje of 15 ofzo ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:46:25 #94
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_57179121
Ik vind dit een hele mooie:

Kleurenfoto van een neergestortte Royal Australian Airforce kist in Nam.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_57179676
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 18:04 schreef pyl het volgende:
Drama in drie foto's:


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Misschien de kiem van dat drama:


Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_57180096
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:24 schreef Herald het volgende:
mooi topic, verbaas me steeds dat er al zo lang foto's worden gemaakt.
De Krimoorlog was de eerste oorlog waar foto's werden gemaakt. Vaak moest hiervoor minutenlang geposeerd worden, vandaar dat het met name landschappen zijn.


Hussaar, vermoedelijk begin van de Krimoorlog (1854)


De Franse 'Ironclad' Lave in 1854


Brits kamp 'Balaklava' in 1855.

De eerste gefilmde beelden van een oorlog stammen uit de Tweede Boerenoorlog (1899-1902). Wanneer iemand hier overigens nog fotomateriaal van heeft liggen houd ik mij zéér aanbevolen. Ik heb al aardig wat verzameld, maar blijf het enorm interessant vinden.
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_57180200
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:28 schreef Mof het volgende:
De eerste gefilmde beelden van een oorlog stammen uit de Tweede Boerenoorlog (1899-1902). Wanneer iemand hier overigens nog fotomateriaal van heeft liggen houd ik mij zéér aanbevolen. Ik heb al aardig wat verzameld, maar blijf het enorm interessant vinden.
Als ik zo vrij mag zien, ziet hier drie generaties strijdende boeren in 1899:

Ja, dat is een pseudoniem.
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:33:29 #98
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_57180216


Iraanse soldaten op weg naar het front tijdens de Iran-Irak oorlog. De bloedigste oorlog van de afgelopen 50 jaar.





Market Garden.

[ Bericht 5% gewijzigd door AryaMehr op 05-03-2008 19:59:57 ]
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:51:08 #99
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57180648
Bekende Market Garden foto. Ik heb ooit ergens gelezen dat geen van deze soldaten levend terug zou zijn gekomen uit Arnhem.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:26:09 #100
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57181472
Die waren van Frost. Ware helden, zijn voor onze vrijheid gestorven.



Frost himself.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:34:28 #101
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57181704


Behoeft ook geen uitleg, lijkt me.
Ik ga naar huis.
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:33:19 #102
193177 Mof
Een mof
pi_57183339
Toch weer eentje tussendoor.



Een ingekleurde Britse foto. We schrijven 1881 in Zuid Afrika. In een gebied vol onvriendelijke Zulu's, met wie nog geen twee jaar gelezen een bloedige oorlog werd gevochten, en vijandige boeren, tegen wie de Engelsen een oorlog zijn begonnen, zal het geen pretje voor de normale Engelse militair zijn geweest. Desondanks is er voor het Britse officierencorps kosten nog moeite gespaard om stoelen, tafels, kleden en servies mee te zeulen zodat er wel thee gedronken kan worden.


Is dit niet prachtig?


Ja, dat is een pseudoniem.
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:05:58 #103
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_57184446
tvp
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  donderdag 6 maart 2008 @ 00:22:39 #104
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_57188390
'k moet zeggen dat dit wel een kwaliteitstopic is! Chapeau
Wie, ik?
pi_57188537
  donderdag 6 maart 2008 @ 01:11:37 #106
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57189042
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 00:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[ afbeelding ]
al gepost en de historische gebeurtenis omtrend deze foto acht ik niet van grote waarde,

zo hield elk land wel ( als ik t woord even stelen mag een papieren tijger vast voor de nieuwe grote europese oorlog.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57190606
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 01:11 schreef Pumatje het volgende:
... en de historische gebeurtenis omtrend deze foto acht ik niet van grote waarde,

zo hield elk land wel ( als ik t woord even stelen mag een papieren tijger vast voor de nieuwe grote europese oorlog.
Dan onderschat je toch de betekenis van deze beroemde foto. De foto staat symbool voor het failliet van de politiek van appeasement, voor het failliet van de goedgelovige, op juridische prinicpes gevoerde internationale politiek van het vrije westen jegens de immorele, oorlogszuchtige politiek van Hitler en trawanten. Had Chamberlain op de Conferentie van München tezamen met Daladier (Frankrijk) een vuist getoond (zoals Churchill had gewild) en het Sudetenland niet aan Hitler overgeleverd dan had laatstgenoemde minstens het signaal gehad dat hij in Centraal Europa niet zomaar zijn gang kon gaan.

Afijn, het triomfalisme van Chamberlain op de foto was, zo bleek spoedig, nergens, maar dan ook nergens op gebaseerd. En hij meende nog wel de wereld een enorme dienst te hebben bewezen: peace for our time! Hij dacht hoop te geven, maar achteraf bleek dat Europa definitief de weg naar de verdoemenis had ingeslagen.

Het definitieve failliet ook van al wat nobel was aan het volkenrecht, dat in de jaren dertig toch al bij voortduring was geschonden. Een schoolvoorbeeld ook van een tot mislukken gedoemde Gesinnungsethik in de politiek. En zo kun je nog wel even doorgaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door pyl op 06-03-2008 15:58:33 ]
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  donderdag 6 maart 2008 @ 14:46:30 #108
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57197405
het is maar hoe je het bekijkt
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57197444
Da's ook weer zo.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_57197578
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 08:47 schreef pyl het volgende:

[..]

Dan onderschat je toch de betekenis van deze beroemde foto. De foto staat symbool voor het failliet van de politiek van appeasement, voor het failliet van het goedgelovige, op juridische prinicpes gevoerde internationale politiek van het vrije westen jegens de immorele, oorlogszuchtige politiek van Hitler en trawanten. Had Chamberlain op de Conferentie van München tezamen met Daladier (Frankrijk) een vuist getoond (zoals Churchill had gewild) en het Sudetenland niet aan Hitler overgeleverd dan had laatstgenoemde minstens het signaal gehad dat hij in Centraal Europa niet zomaar zijn gang kon gaan.

Afijn, het triomfalisme van Chamberlain op de foto was, zo bleek spoedig, nergens, maar dan ook nergens op gebaseerd. En hij meende nog wel de wereld een enorme dienst te hebben bewezen: peace for our time! Hij dacht hoop te geven, maar achteraf bleek dat Europa definitief de weg naar de verdoemenis had ingeslagen.

Het definitieve failliet ook van al wat nobel was aan het volkenrecht, dat in de jaren dertig toch al bij voortduring was geschonden. Een schoolvoorbeeld ook van een tot mislukken gedoemde Gesinnungsethik in de politiek. En zo kun je nog wel even doorgaan.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er geen oorlog was gekomen als Chamberlain niet had toegegeven, Hitler was al sinds 1922 of daaromtrent uit op een grote oorlog (en dan mn in het oosten), voor Lebensraum.

De foto symboliseert vooral de schromelijke miskenning hiervan door Hitlers opponenten (blijkbaar hadden ze Mein Kampf niet gelezen).
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:00:23 #111
193177 Mof
Een mof
pi_57197724
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:54 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er geen oorlog was gekomen als Chamberlain niet had toegegeven, Hitler was al sinds 1922 of daaromtrent uit op een grote oorlog (en dan mn in het oosten), voor Lebensraum.

De foto symboliseert vooral de schromelijke miskenning hiervan door Hitlers opponenten (blijkbaar hadden ze Mein Kampf niet gelezen).
Wellicht was dit 'Verraad van Munchen' zoals het in Tsjechoslovakije genoemd werd een treffend voorbeeld van misplaatst opportunisme. Desondanks ben ik ervan overtuigd dat Hitler méér succes had geboekt in een eventuele oorlog in 1938. In die laatste maanden toelopend naar de Tweede Wereldoorlog waren het met name de latere geallieerden (Nederland inclusief) die uit het dal van de Krach van '29 wisten te klimmen. Duitsland was hier al verder mee, en had naar mijn mening Engeland relatief makkelijk kunnen verslaan.
Ja, dat is een pseudoniem.
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:25:01 #112
40566 Ericr
Livewrong
pi_57198210


De Wright Brothers, eerste vlucht ooit.



Hilary bedwingt Everest, samen met Tenzing Norgay



De eerste vliegende mens, Bob Beamon.
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:47:39 #113
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57198787

Om de een of andere reden blijft die vreemde stand van Hitler zijn hoofd me altijd bij.


Gewoon een genie


Foto die de schokkende waarheid aan het licht brengt door gebruik van nieuwe media.
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:56:22 #114
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_57198996
Prachtige foto's, even een tvp.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_57199316
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 13:11 schreef the_RAVEN het volgende:
ow dat was die poolse new yorker...... hoe heet ie nou ook alweer
Arhur Felling oftwel Weegee.
anonieme razernist
  donderdag 6 maart 2008 @ 16:16:32 #116
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_57199463
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:47 schreef the_RAVEN het volgende:

Om de een of andere reden blijft die vreemde stand van Hitler zijn hoofd me altijd bij.
Wat is er zo vreemd aan dan?
  donderdag 6 maart 2008 @ 16:27:02 #117
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57199697
hij kijkt zo Marokkaans
"Wat kijk je nou..."



iemand btw enig idee wie de personen om hem heen zijn?
  donderdag 6 maart 2008 @ 16:34:55 #118
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_57199876
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 16:27 schreef the_RAVEN het volgende:
hij kijkt zo Marokkaans
"Wat kijk je nou..."



iemand btw enig idee wie de personen om hem heen zijn?
Marokkanen kijken toch ook meestal alsof ze op elk moment op de foto gezet kunnen worden? Onze bromsnor wil gewoon een mooi kodak-momentje bij de Eiffeltoren.

Vind hem meer nichterig staan btw.
  donderdag 6 maart 2008 @ 16:39:26 #119
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57199968
het is inderdaad ook wel een beetje

Hitler: "Schiet nu maar op met die foto, ik mot poepuh"
Nazi links: "Volgens mij geeft ie al kopjes"
Nazi rechts: "ik geloof dat ik ergens in ben gaan staan"

!zucht! mijn humor is vandaag ver te zoeken

btw meer foto's minder gelul vanaf nu

[ Bericht 19% gewijzigd door the_RAVEN op 06-03-2008 16:48:37 ]
pi_57199997
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:00 schreef Mof het volgende:
Desondanks ben ik ervan overtuigd dat Hitler méér succes had geboekt in een eventuele oorlog in 1938.
Met zo'n armoedig leger?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_57200655

Een verschrikkelijke foto genomen in Auschwitz.
  donderdag 6 maart 2008 @ 17:42:50 #122
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57201289
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:00 schreef Mof het volgende:

[..]

Wellicht was dit 'Verraad van Munchen' zoals het in Tsjechoslovakije genoemd werd een treffend voorbeeld van misplaatst opportunisme. Desondanks ben ik ervan overtuigd dat Hitler méér succes had geboekt in een eventuele oorlog in 1938. In die laatste maanden toelopend naar de Tweede Wereldoorlog waren het met name de latere geallieerden (Nederland inclusief) die uit het dal van de Krach van '29 wisten te klimmen. Duitsland was hier al verder mee, en had naar mijn mening Engeland relatief makkelijk kunnen verslaan.
Die overtuiging is duidelijk gebaseerd op het gebrek aan informatie.
De opbouw van de Duitsche Krijgsmacht was volgens schema pas in 1947 compleet, Hitler heeft veel en veel te vroeg aangevallen en veel te vroeg een grote bek getoont, de Appeasement politiek die de Fransen en Engelsen voerden had hij beter uit kunnen buiten. in 1938 was Duitsland zo enorm kwetsbaar..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57201570
prachtig deze foto's.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  donderdag 6 maart 2008 @ 18:01:13 #124
193177 Mof
Een mof
pi_57201676
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 17:42 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Die overtuiging is duidelijk gebaseerd op het gebrek aan informatie.
De opbouw van de Duitsche Krijgsmacht was volgens schema pas in 1947 compleet, Hitler heeft veel en veel te vroeg aangevallen en veel te vroeg een grote bek getoont, de Appeasement politiek die de Fransen en Engelsen voerden had hij beter uit kunnen buiten. in 1938 was Duitsland zo enorm kwetsbaar..
Ongetwijfeld, desondanks was ook een land als Engeland allesbehalve klaar voor een oorlog.
Ja, dat is een pseudoniem.
  donderdag 6 maart 2008 @ 22:44:19 #125
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57209251
Wel veel oorlog en leed hier zeg!

Vorige week stonden in de Elsevier enkele foto's van Steve Schapiro. Maakte prachtige tijdbeelden. Kan ze nu niet vinden, kut.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_57210047
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 16:40 schreef Apropos het volgende:

[..]

Met zo'n armoedig leger?
mwah voorbij de buurlanden alles behalve.
Echter is het de vraag of de SU dan eerder binnengevallen zou hebben
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:44:06 #127
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57211061
Iets minder oorlog dan:

Challenger


Yeltsin bezopen


Eurotunnel
  vrijdag 7 maart 2008 @ 00:06:19 #128
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57211675
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:44 schreef the_RAVEN het volgende:
Iets minder oorlog dan:

Challenger
[ afbeelding ]

Yeltsin bezopen
[ afbeelding ]

Eurotunnel
[ afbeelding ]
die laatste is echt een heel mooi moment net als de invoering van de euro
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_57212154
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:33 schreef Mof het volgende:
Toch weer eentje tussendoor.

[ afbeelding ]

Een ingekleurde Britse foto. We schrijven 1881 in Zuid Afrika. In een gebied vol onvriendelijke Zulu's, met wie nog geen twee jaar gelezen een bloedige oorlog werd gevochten, en vijandige boeren, tegen wie de Engelsen een oorlog zijn begonnen, zal het geen pretje voor de normale Engelse militair zijn geweest. Desondanks is er voor het Britse officierencorps kosten nog moeite gespaard om stoelen, tafels, kleden en servies mee te zeulen zodat er wel thee gedronken kan worden.


Is dit niet prachtig?


Dit is wel erg Monty Python!
pi_57212222
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 17:12 schreef andre347 het volgende:
[ afbeelding ]
Een verschrikkelijke foto genomen in Auschwitz.
Bah .
pi_57227706


Val van de Berlijnse muur




Waternoodramp van 1953




Rotterdam na het bombardement van de Duitse Luftwaffe
Forza Alfa Romeo!
pi_57236120
Nou ja,geen absolute top, wel een prachtig stukje wetenschaphistorie:



Einstein die avond na avond Bohr een probleem voorschotelde, en Bohr die avond na avond met een oplossing kwam. Bohr heeft veel invloed gehadop het moderne denken, zowel fysisch als filosofisch. Een foto van dezelfde bijeenkomst, de Solvay conferentie te Brussel:



Zoveel genieën bij elkaar op 1 foto, waaronder 17 Nobelprijswinnaars, prachtig
-
  zaterdag 8 maart 2008 @ 01:27:06 #133
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57236277
Bijna net zoveel geleerdheid als op het staatsieportret van Thomas Jefferson!
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:05:24 #134
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57240428
Van die Berlijnse muur staat me een andere foto in mijn geheugen, kan hem even niet vinden

Even wat culturele foto's die mij altijd bijgebleven zijn en zeker een stempel achtergelaten hebben.





Kan helaas geen mooiere Woodstock foto vinden.
pi_57240736
tvp
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:30:48 #136
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57240894
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:11:00 #137
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57241679
zeer mooie foto, ik ken hem niet. Wat is het verhaal van de foto?
pi_57241713
Arnhem, toch?
Moeder, waar is mijn pils?
pi_57241984
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 15:47 schreef the_RAVEN het volgende:
[ afbeelding ]
Om de een of andere reden blijft die vreemde stand van Hitler zijn hoofd me altijd bij.

[ afbeelding ]
Gewoon een genie

[ afbeelding ]
Foto die de schokkende waarheid aan het licht brengt door gebruik van nieuwe media.
Die foto van Hitler wou ik ook posten. Blijf toch een raar idee als je bedenkt dat ik ook op die plek heb gestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2008 13:43:38 ]
pi_57243574

De arrestatie van Gavrilo Princip na zijn moordaanslag op Franz Ferdinand. - 1914


Een Duitse Heinkel He 111 bombardeert Londen. - 1940


Het standbeeld van Saddam Hussein wordt ten gronde gericht. - 2003
pi_57259478
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 01:27 schreef Scaurus het volgende:
Bijna net zoveel geleerdheid als op het staatsieportret van Thomas Jefferson!
Gezien je studie kan ik je die uitspraak denk ik wel vergeven
-
pi_57260015
quote:
Op zondag 9 maart 2008 11:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Gezien je studie kan ik je die uitspraak denk ik wel vergeven
Inderdaad. Het is een feit van algemene bekendheid dat een domme beta een alfa is!
pi_57261814
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:12 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Arnhem, toch?
Volgens mij een Amerikaanse sergeant die in Duitsland door een scherpschutter werd gedood.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_57261859
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 01:13 schreef Haushofer het volgende:
Nou ja,geen absolute top, wel een prachtig stukje wetenschaphistorie:

[ afbeelding ]

Einstein die avond na avond Bohr een probleem voorschotelde, en Bohr die avond na avond met een oplossing kwam. Bohr heeft veel invloed gehadop het moderne denken, zowel fysisch als filosofisch. Een foto van dezelfde bijeenkomst, de Solvay conferentie te Brussel:

[ afbeelding ]

Zoveel genieën bij elkaar op 1 foto, waaronder 17 Nobelprijswinnaars, prachtig
Haushofer, die bovenste foto is toch genomen tijdens hun ontmoeting in Leiden, niet tijdens de conferentie in Brussel?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_57262350
quote:
Op zondag 9 maart 2008 14:01 schreef Apropos het volgende:

[..]

Haushofer, die bovenste foto is toch genomen tijdens hun ontmoeting in Leiden, niet tijdens de conferentie in Brussel?
Ja, klopt, bij Ehrenfest thuis

Had ik al gezegd dat een historisch besef belangrijk is in de wetenschap?
-
pi_57268219




pi_57269228
Wie zijn het eigenlijk? Heeft het iets met Turkije te maken
pi_57270880
Ja het is dezelfde gast, Deniz Gezmis heet die. heb een linkje op de foto's naar zn wikipedia. Deze foto's zijn gemaakt toen die samen met twee andere activisten gearresteerd werd en uiteindelijk allen de doodstraf kregen. Hij is een icoon voor de linkse Turken en staat bekend om zijn radicale acties, de rechtse Turken ook wel de grijze wolven genoemd noemen hem de zwarte pagina's uit de Turkse geschiedenis of nog erger een moordenaar.

Zie hem maar als iemand die een bank beroofde om de armen het geld te geven.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:22:42 #149
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57272416
De gast was een Marxist en Leninist, dat wel. Niet echt kosjer dus.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 9 maart 2008 @ 22:23:57 #150
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57272456
En iemand die (onschuldige) gijzelaars neemt is natuurlijk sowieso een crimineel.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 9 maart 2008 @ 22:37:41 #151
193177 Mof
Een mof
pi_57272754
Heb eerlijk gezegd nog nooit van de man gehoord.

Vind wel dat hij iets van een 'Ché Guevarra-look' heeft op die tweede foto.
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_57275041
Crimineel in een goede zin.
  maandag 10 maart 2008 @ 00:19:29 #153
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57275407
Hoe kan je het gijzelen van militairen die niets met de zaak te maken hebben maar gewoon door Uncle Sam gestuurd zijn rechtvaardigen?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  maandag 10 maart 2008 @ 00:37:38 #154
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57275871
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:22 schreef Scaurus het volgende:
De gast was een Marxist en Leninist, dat wel. Niet echt kosjer dus.
Dat kan natuurlijk niet, genoeg reden om hem als crimineel neer te zetten
pi_57276113
Hij wilde niet dat Turkije zich ging bemoeien met de Amerikaanse economie en dergelijke, hij had voor de gijzelingen die hem uiteindelik nekten ook nog een paar protestactie's gevoerd tegen de Amerikanen in Istanbul.

Er zijn veel meer dingen gebeurt dan Turkije beweert, er zijn een paar Turkse boeken die ik heb gelezen over hem waarin dat duidelijk wordt maar het bericht blijft altijd binnen een bepaalde grens hangen. Als je naar dat boek gaat vragen in een boekenzaak in Turkije loop je al gevaar zo gestoord rechts zijn ze daar.

Ik vind het trouwens wel strak dat je hem kent, ik ken veel mensen die geschiedenis studeren maar nog nooit over hem hebben gehoord.
  maandag 10 maart 2008 @ 00:58:27 #156
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57276273
Eerlijk gezegd ken ik hem alleen door jou Wikipedia link.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  maandag 10 maart 2008 @ 10:48:20 #157
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57279988
ja, lekker intressant wat er in turkije is gebeurd.
Vind het ook echt zulke belangrijke stukjes niet...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 10 maart 2008 @ 11:21:46 #158
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57280682
draag dan in ieder geval bij met nieuwe fotos:

Cuban missile crisis

Jesse James


Katrina


[ Bericht 17% gewijzigd door the_RAVEN op 10-03-2008 11:40:56 ]
  maandag 10 maart 2008 @ 14:26:04 #159
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57283924
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:21 schreef the_RAVEN het volgende:
draag dan in ieder geval bij met nieuwe fotos:

Cuban missile crisis
[ afbeelding ]
Jesse James
[ afbeelding ]

Katrina
[ afbeelding ]

zegt ie terwijl ie een foto van een moment post die ik al heb gepost.

Wat boeit het iemand nu wat er ooit in Turkije is gebeurd
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 10 maart 2008 @ 14:38:21 #160
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57284133
wil meer foto's zien dus moest er vlug een paar verzinnen

ssst post foto's
  maandag 10 maart 2008 @ 14:59:53 #161
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57284487
quote:
Op maandag 10 maart 2008 14:26 schreef Pumatje het volgende:

Wat boeit het iemand nu wat er ooit in Turkije is gebeurd
Mij! Ik vind het mooi, al die verschillende historische foto's met een verhaal erachter.
  maandag 10 maart 2008 @ 15:35:30 #162
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57285184
quote:
Op maandag 10 maart 2008 14:26 schreef Pumatje het volgende:
Wat boeit het iemand nu wat er ooit in Turkije is gebeurd
Flikker toch op. Turkse geschiedenis is zeker boeiend, al is het maar omdat het zo'n 'vreemde' geschiedenis is.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  maandag 10 maart 2008 @ 16:06:48 #163
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_57285735
Geweldig topic dit. Echt heel boeiend.

Kleine toevoeging van mij:


De gijzeling van het Israelisch Olympisch team in 1972.


En iets dichter bij huis.. De bijlmerramp van '92.
  maandag 10 maart 2008 @ 16:13:56 #164
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57285852
quote:
Op maandag 10 maart 2008 15:35 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Flikker toch op. Turkse geschiedenis is zeker boeiend, al is het maar omdat het zo'n 'vreemde' geschiedenis is.
och guttegut
Nee, turkse historie intresseert me niets, en de rest van de wereld is echt niet veranderd doordat er in Turkije een of andere putch niet heeft kunnen plaatsvinden. Je bent vast zelf Turks en vind dat belangrijk dus - iedereen-moet-dat-belangrijk-vinden.

turkije


Ik denk dat dit een stukje belangrijker is



rosetta's stone.




Eerste zoogdier in de ruimte, laikaaa!


en de ontdekking van ...
door de curies


[ Bericht 26% gewijzigd door Pumatje op 10-03-2008 16:26:09 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57285999
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:13 schreef Pumatje het volgende:

[..]

He Falafel
Dat maak ik zelf wel uit.

En je bent zeker turks?

Probeer je naast al je Moksee's en Neven-activiteiten ook nog eens ons je historie op te dringen ofzo?

op wereldschaal is het echt niet boeiend en personen mogen zelf uitmaken wat ze boeiend vinden.
quote:
Wat boeit het iemand nu wat er ooit in Turkije is gebeurd
Jij bent degene die voor anderen probeert te bepalen wat boeiend is en wat niet. Laten we nu maar ophouden het topic te verzieken.




Willem I wordt tot Duits keizer gekroond in de spiegelzaal van Versailles. Het begin van nogal wat ellende (understatement).

Natuurlijk geen foto, maar de meeste foto's die ik indrukwekkend vind zijn al langsgekomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2008 16:22:55 ]
  maandag 10 maart 2008 @ 16:38:42 #166
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57286350
Toevalligerwijs heb ik daar vanmorgen nog college over gehad. Wat een ijzervreter, die Bismarck! Mijn professor vertelde dat Wilhelm I bij deze ceremonie de zaal uitbeende omdat men 'Leve keizer Wilhelm' had geroepen, in plaats van 'Leve Wilhelm, keizer van Duitsland'.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_57286360
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:13 schreef Pumatje het volgende:

[..]

och guttegut
Nee, turkse historie intresseert me niets, en de rest van de wereld is echt niet veranderd doordat er in Turkije een of andere putch niet heeft kunnen plaatsvinden. Je bent vast zelf Turks en vind dat belangrijk dus - iedereen-moet-dat-belangrijk-vinden.

turkije
Als je werkelijk van geschiedenis houdt dan is alles interessant, dat is bij jou dus niet het geval.
  maandag 10 maart 2008 @ 16:51:10 #168
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57286601
ik houd van geschiedenis hoor.
maar niet alles vind ik evenboeiend. denk dat, dat bij iedereen wel het geval is.
misschien heb ik iets te extrovert gereageerd .
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57286734


Sinds dat mijn vader over deze jongen vertelde en de foto liet zien vergat ik hem nooit meer. Erdal Eren had tijdens de derde staatsgreep in Turkije (12 september 1980) schijnbaar een turkse soldaat vermoord tijdens de rellen. Terwijl de grens voor de doodstraf 18 jaar was toentertijd (en nu nog natuurlijk) werd hij alsnog op zijn 16e opgehangen door de Turken.

Jammer hoe er haast niks is veranderd in Turkije sinds toen.
  maandag 10 maart 2008 @ 17:00:32 #170
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57286769
Laat anderen dan in hun waarde en ga niet pissen op iemand's andere interesses. Het is nu wel zo gepast dat je je excuses aanbiedt: ik ben namelijk geen Turk.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  maandag 10 maart 2008 @ 17:14:48 #171
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57286998
Ik ook niet, ben wel altijd geinteresseerd in geschiedenis van andere landen. Turkije is ook wel fascinerend in die zin dat het eigenlijk bestaat bij de gratie van de militaire macht lijkt het.
  maandag 10 maart 2008 @ 18:28:24 #172
193177 Mof
Een mof
pi_57288187
Interessante discussie, maar is daar geen los topic voor te maken?



Lyndon B. Johnson neemt de eed af in Air Force One na de moord op Kennedy.
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_57289628
Drie sleutelmomenten in de Frans-Duitse verhouding, 1918 - 1940:





Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  maandag 10 maart 2008 @ 19:45:33 #174
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57289840
tjah haha, ik heb daar altijd wel de humor van in kunnen zien.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 10 maart 2008 @ 21:05:00 #175
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_57291774
tvp
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
pi_57292174
Drie hoogtepunten uit de naoorlogse romance:





Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_57293318
Drie momenten van glorie voor Il Duce:





Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 11 maart 2008 @ 00:03:23 #178
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57296575
quote:
Op maandag 10 maart 2008 21:21 schreef pyl het volgende:
Drie hoogtepunten uit de naoorlogse romance:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
vertel eens wat meer over die foto's als je wilt
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 11 maart 2008 @ 00:06:26 #179
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57296618
Eerste foto: links Konrad Adenauer, rechts Charles de Gaulle
Derde foto: links Francois Mitterand, rechts Helmut Kohl
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  dinsdag 11 maart 2008 @ 00:12:47 #180
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57296736
ja, de gebeurtenissen waarvan de foto's vastgelegd zijn bedoel ik, niet de namen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 11 maart 2008 @ 00:30:27 #181
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57297102
Het gaat denk ik niet om de gebeurtenissen, maar om de staatshoofden van aartsvijanden Frankrijk en Duitsland die resp. elkaar omhelzen en de hand geven na bijna een eeuw van constante haat en nijd.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_57297337
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 00:30 schreef Scaurus het volgende:
Het gaat denk ik niet om de gebeurtenissen, maar om de staatshoofden van aartsvijanden Frankrijk en Duitsland die resp. elkaar omhelzen en de hand geven na bijna een eeuw van constante haat en nijd.
Wel meer dan een eeuw.
pi_57298192

Stalin met Yezhov


Stalin zonder Yezhov


Lenin met onder andere Trotski


Lenin zonder Trotski en nog een paar tegenstanders

Historische foto's omdat ze zo duidelijk de geschiedsvervalsing aangeven in het oude Rusland. Je laat je tegenstanders, " de vijanden van de staat " gewoon verdwijnen.


Meer van dit soort foto's vind je hier: http://www.newseum.org/berlinwall/commissar_vanishes/main.htm
Some weasel took the cork out of my lunch...
  dinsdag 11 maart 2008 @ 09:10:23 #184
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57300296
leuke bijdrage adfundum


Altijd ongeloofelijk gevonden wat ze met die vent gedaan hebben:

poging 1: "Guseva thrust a knife into Rasputin's abdomen, and his entrails hung out of what seemed like a mortal wound"

tijdje later

poging 2: "where they served him cakes and red wine laced with a massive amount of cyanide. According to legend, Rasputin was unaffected, although Vasily Maklakov had supplied enough poison to kill five men."

poging 3: Yusupov ran upstairs to consult the others and then came back down to shoot Rasputin through the back with a revolver. Rasputin fell, and the company left the palace for a while. Yusupov, who had left without a coat, decided to return to grab one, and, while at the palace, he went to check up on the body. Suddenly, Rasputin opened his eyes, grabbed Yusupov by the throat and strangled him.""

poging 4: " the other conspirators arrived and fired at him. After being hit three times in the back, Rasputin fell once more. As they neared his body, the party found that, remarkably, he was still alive, struggling to get up."

poging 5: "They clubbed him into submission and, after wrapping his body in a sheet, threw him into an icy river, and he finally met his end there—as had both his siblings before him.

conclusie Three days later, the body of Rasputin, poisoned, shot four times and badly beaten, was recovered from the Neva River and autopsied. The cause of death was hypothermia. His arms were found in an upright position, as if he had tried to claw his way out from under the ice. In the autopsy, it was found that he had indeed been poisoned, and that the poison alone should have been enough to kill him.

Yet another report, also supporting the idea that he was still alive after submerging through the ice into the Neva River, is that after his body was pulled from the river, water was found in the lungs, showing that he didn't die until he was submerged into the water.

fascinerend, ook de foto laat de blik zien van een man die zijn legende evenaard

[ Bericht 1% gewijzigd door the_RAVEN op 11-03-2008 09:15:25 ]
pi_57300714

eerste foto (1827)


vietnam-foto


William H. Bonney alias Billy the Kid

[ Bericht 15% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 11-03-2008 09:43:35 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_57305095
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:38 schreef Scaurus het volgende:
Toevalligerwijs heb ik daar vanmorgen nog college over gehad. Wat een ijzervreter, die Bismarck! Mijn professor vertelde dat Wilhelm I bij deze ceremonie de zaal uitbeende omdat men 'Leve keizer Wilhelm' had geroepen, in plaats van 'Leve Wilhelm, keizer van Duitsland'.
Hij weigerde Bismarck na afloop de hand te drukken, geloof ik. Dat 'ie is weggebeend, is mij niet bekend.
Bismarck deed dat met het oog op de machtsverhoudingen in het nieuwe Rijk.

Hij was overigens een hystericus wanneer 'ie niet in het publieke domein verkeerde.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_57308107

Adnan Menderes, de 9e Premier
van Turkije, krijgt de strop. - 1961
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:02:01 #188
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_57312888
Flikker nou eens op met die Turkse foto's, buiten Ataturk is er niets wat aan de wereldgeschiedenis heeft bijgedragen.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:05:18 #189
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57312980
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:02 schreef Jim.Beam het volgende:
Flikker nou eens op met die Turkse foto's, buiten Ataturk is er niets wat aan de wereldgeschiedenis heeft bijgedragen.
Boeiend, het gaat toch om je persoonlijke top 3?

Daarnaast zijn hier ook allerlei Amerikaanse en Nederlandse foto's geplaatst die geen hol hebben bijgedragen aan de wereldgeschiedenis.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:39:36 #190
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_57313860
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:02 schreef Jim.Beam het volgende:
Flikker nou eens op met die Turkse foto's, buiten Ataturk is er niets wat aan de wereldgeschiedenis heeft bijgedragen.
Inderdaad.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:14:02 #191
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_57314714
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:02 schreef Jim.Beam het volgende:
Flikker nou eens op met die Turkse foto's, buiten Ataturk is er niets wat aan de wereldgeschiedenis heeft bijgedragen.
Juist
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:47:23 #192
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_57315541
Laat iedereen even in z'n waarde zeg. Al zou ik drie foto's plaatsen van de brand in het plaatselijke kerkje 20 jaar geleden. Het is een persoonlijke top 3.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:48:51 #193
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_57315593
In de trant van de laatste foto:


De ophanging van Saddam Hoessein.
  woensdag 12 maart 2008 @ 00:18:23 #194
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57319503
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:02 schreef Jim.Beam het volgende:
Flikker nou eens op met die Turkse foto's, buiten Ataturk is er niets wat aan de wereldgeschiedenis heeft bijgedragen.
Mee eens, alhoewel het wel historie blijft.
Was mijn argument ook, het is echt voor de gehele wereldgeschiedenis echt niet van betekenis geweest en ik kan niet geloven dat dat iemands 3 meest belangrijke foto momenten zijn genomen van het gehele gefotografeerde verloop van de geschiedenis.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57319743
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Misschien is het projectie, maar jonge Adolf zag er wel uit als een ratje zeg. Echt zo'n vervelend kutkind.
Adolf scheen als kind wel braaf te wezen, leerde goed op school.
  woensdag 12 maart 2008 @ 08:57:22 #196
193177 Mof
Een mof
pi_57322018
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 00:30 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Adolf scheen als kind wel braaf te wezen, leerde goed op school.
Hij vond alle leraren intellectuele idioten. Alleen zijn geschiedenisleraar vond hij geweldig. Zonder veel resultaat, hij haalde er nooit een hoog cijfer op.
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_57322303
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 00:30 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Adolf scheen als kind wel braaf te wezen, leerde goed op school.
als kind martelde hij dieren, dus zo braaf was hij nu ook weer niet...
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 12 maart 2008 @ 09:29:32 #198
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57322414
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 00:30 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Adolf scheen als kind wel braaf te wezen, leerde goed op school.
Nah. Wittgenstein en Hitler waren in hetzelfde jaar geboren (1889), maar waar de eerste een klas mocht overslaan, moest de laatste een jaar blijven zitten.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:06:35 #199
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57323872
Dus... ? Dan is het een hersenloze idioot ofzo?
Dat hele leerproces in die jonge jaren heeft echt niet zo'n grote invloed als wat hier wordt beweerd.

Daar is ook geen lijn uit te trekken...blijven zitten of overslaan.. pas als iemand wat ouder is en blijft zitten duid t echt op vertraging en achterstand.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57342345

President Nixon en Elvis Persley.
Leuk feitje: Elvis was de enige persoon ooit die voorbij de bewaking kwam met een pistool in het witte huis, het was een cadeautje voor de president.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:11:03 #201
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57346202
leuke foto


aardbeving San Francisco


De meest bekende albumcover


Soldaat ontsnapt over Berlijnse muur
pi_57347483
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:51 schreef Prosac het volgende:
Bekende Market Garden foto. Ik heb ooit ergens gelezen dat geen van deze soldaten levend terug zou zijn gekomen uit Arnhem.
[ afbeelding ]
Kleine aanvulling; deze foto is genomen nadat de buurt al was verkend en veilig was bevonden terwijl er geen fotograaf in de buurt was. Ik heb nergens gelezen dat deze heren allemaal omgekomen zouden zijn.
pi_57348666
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:11 schreef the_RAVEN het volgende:
[ afbeelding ]
De meest bekende albumcover
Ik denk deze.

pi_57354558
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:11 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik denk deze.

[ afbeelding ]
Beide fout.



Ja, dat is een pseudoniem.
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:54:32 #205
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57354604
Pink Floyd The Beatles
Ze zijn mij allebei even lief
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_57355773
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 09:21 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

als kind martelde hij dieren,
Dat wist ik niet. Wie zegt dat?
pi_57355805
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 09:29 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Nah. Wittgenstein en Hitler waren in hetzelfde jaar geboren (1889), maar waar de eerste een klas mocht overslaan, moest de laatste een jaar blijven zitten.
Mja, een jaar blijven zitten maakt je nog niet gelijk een dictator.

En je hebt genoeg brave kindertjes die een jaar blijven zitten.
pi_57356243
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:02 schreef Jim.Beam het volgende:
Flikker nou eens op met die Turkse foto's, buiten Ataturk is er niets wat aan de wereldgeschiedenis heeft bijgedragen.
Vergeet de Armeense Genocide niet.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_57356533
tvp
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:26:54 #210
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_57376398
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:52 schreef Mof het volgende:

[..]

Beide fout.

[ afbeelding ]

Schaam jullie allemaal!

Dit is natuurlijk de winnaar!!

Trotse papa van Eden
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:29:39 #211
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57377647
Oke, daarover gesproken

wtf is nu de achtergrond van het maken van dat nummer geweest?

gewoon 1 neuknummer maken oid? Of.. was het nu serieus.
Ik herriner me het ineens. was altijd al als 13 jarige enorm geboeid door het sexuele tintje eraan, kon het toen niet zo plaatsen . Vond het wel een leuk nummer ( ja, je bent 13 ) maar was er altijd wel een beetje van onder de indruk
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:03:50 #212
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57378340
Het zijn geen foto's van grote personen, maar bijzonder omdat het vroege kleurenfoto’s zijn, gemaakt door Sergej Prokoedin Gorski. Hij had van de Russische keizer opdracht en toestemming gekregen om het Russische keizerrijk te fotograferen. Klik op de foto's voor een grotere versie:


De laatste Emir van Buchara (Oezbekistan), foto gemaakt in 1911.


Nomaden op de steppe van Golodnaja



Hooiers, bijna aan de pauze toe, gemaakt in 1909.

Op Wikipedia staat nog een grotere collectie van deze foto's, allemaal zo’n 100 jaar oud, die op hun manier stille getuigen zijn van mensen wier leven verder spoorloos verdwenen is, en van wie verder wellicht niets resteert.

Hij maakte z'n foto's overigens door in successie drie zwart-wit foto's te nemen, door een rood, groen en blauw filter en die dan later over elkaar te projecteren. De platen zijn door de Library of Congress gekocht en worden digitaal gerestaureerd en samengevoegd. Dat is te zien in The Empirte That Was Russia
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:11:23 #213
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57378504
De laatste Emir van Buchura was trouwens de laatste directe afstammeling van Genghis Khan, zo las ik pas.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:27:30 #214
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57378839
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:11 schreef Scaurus het volgende:
De laatste Emir van Buchura was trouwens de laatste directe afstammeling van Genghis Khan, zo las ik pas.
Maar DNA onderzoek oppert dat Dzjengis Khan een tamelijk grote invloed heeft gehad op de verspreiding van Y-chromosomen. Dat is natuurlijk wat scherts, maar hij had redelijk wat zonen, en die hadden ook tal van kinderen, dus het lijkt me stug dat dit de enige directe afstammeling is, of gaat het hier om een bepaalde lijn van oudste zonen?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:36:02 #215
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57379036
Nah, hij was de laatste op een troon / in een dynastie die terugging op Genghis Khan. Zoiets.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_57379157
Ik heb altijd gedacht dat die foto van de emir van Buchara een schilderij was. Dit is dus een verrassing voor mij. Maar als je het zo uitvergroot ziet, zie je inderdaad dat het een foto is.

Mooie kaftan heeft ie aan trouwens.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:43:48 #217
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57379204
Wat een fantastische foto's zeg, van die tijd! Ik kan bijna niet geloven dat dit originele foto's van 1910 zijn.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:51:05 #218
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57379377
oke, als er met zulke kwaliteit gefotografeerd kon worden in 1909.. wtf is de deal dan met die pokke foto's van de jaren daarna?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:53:38 #219
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57379433
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:43 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat een fantastische foto's zeg, van die tijd! Ik kan bijna niet geloven dat dit originele foto's van 1910 zijn.
Er zit natuurlijk ook een flink staaltje digitale techniek achter. De glasplaten zijn gedigitaliseerd, met software zijn de platen uitgelijnd, de kleuren zijn zo goed mogelijk gecorrigeerd. Dat is ook veel werk. (Op sommige foto's kun je trouwens heel goed zien hoe er bewogen is tussen de verschillende belichtingen). Een groot aantal is dan ook alleen in lagere resoluties beschikbaar (maar toch nog steeds indrukwekkend).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:54:43 #220
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57379469
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:51 schreef Pumatje het volgende:
oke, als er met zulke kwaliteit gefotografeerd kon worden in 1909.. wtf is de deal dan met die pokke foto's van de jaren daarna?
Het was geen triviale manier van fotograferen. Drie belichtingen zijn nodig. Dat doe je niet ‘even’. Zeker voor persfotografie is dat niet handig.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57379473
1909?? Zulke kwaliteit haalden de camera's in de jaren '60 niet eens
pi_57379487
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 00:16 schreef Skazminko het volgende:
[ afbeelding ]
President Nixon en Elvis Persley.
Leuk feitje: Elvis was de enige persoon ooit die voorbij de bewaking kwam met een pistool in het witte huis, het was een cadeautje voor de president.
Dat wist ik ook niet

Wat betreft mijn top 3:


1. Deze mannen weten dat ze de dood tegemoet gaan, maar riskeren alles voor een vrij Europa..


2. Dit blijft iedereen die het meegemaakt heeft natuurlijk bij...


3. Veel mensen hoopten door deze beelden dat de oorlog voorbij was.. inmiddels 5 jaar later vechten ze er nog..
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:23:44 #223
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_57380026
Die foto's uit 1910 zijn inderdaad indrukwekkend, mooie architectuur. Op de website kun je een kort verhaaltje lezen over de achtergrond van deze gebouwen, wat er mee gebeurde in tijde van de Sovjet Unie en wat het nu is.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 00:29:18 #224
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57388435
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:54 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het was geen triviale manier van fotograferen. Drie belichtingen zijn nodig. Dat doe je niet ‘even’. Zeker voor persfotografie is dat niet handig.
Ja ja.. die nomaden bleven zeker een half uur zo zitten

Ik heb het vaker gezien, bepaalde wo2 foto's ( ergens op fok topic over )

zijn ook super gedetailleerd, high-res.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57388490
mooi topic

check http://www.ww2incolor.com/ voor kleurenfoto's van de tweede wereldoorlog
  zaterdag 15 maart 2008 @ 00:37:25 #226
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57388607
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:29 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ja ja.. die nomaden bleven zeker een half uur zo zitten

Ik heb het vaker gezien, bepaalde wo2 foto's ( ergens op fok topic over )

zijn ook super gedetailleerd, high-res.
http://lcweb2.loc.gov/pp/prokhtml/prokcompos.html voor uitleg. Buiten varieerde het van een paar seconden per belichten tot een minuut of zo. Binnen kon het wel 10 minuten per belichting, dus een half uur voor een foto zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 01:16:28 #227
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57389274
Oké, ik heb het één en ander gemist, maar geen Turkenge-afzeik en links-rechtsgelul meer in dit topic, of je voelt het klappen van mijn zweep, ok?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 01:26:06 #228
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57389443
thx voor de link!

ik vond deze met als bijschrift.

APC



moest ik erg om lachen
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57391293
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 17:46 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Wie zegt dat?
Heb ik ooit een keer in een documentaire gezien en het komt ook voor in de film over Hitlers leven (Rise of Evil)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_57394326
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:54 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het was geen triviale manier van fotograferen. Drie belichtingen zijn nodig. Dat doe je niet ‘even’. Zeker voor persfotografie is dat niet handig.
overigens voor de liefhebbers
de bbc heeft nu al een paar weken op maandag een docu over albert khan die man maakte als eerste kleuren foto`s (dmv 1 foto) en heeft de hele wereld rondgereisd in de jaren 20
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 16 maart 2008 @ 22:18:44 #231
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57421478
Puik topic, ik zal van de week ook eens een top 3 samenstellen.
Huilen dan.
pi_57422921
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

overigens voor de liefhebbers
de bbc heeft nu al een paar weken op maandag een docu over albert khan die man maakte als eerste kleuren foto`s (dmv 1 foto) en heeft de hele wereld rondgereisd in de jaren 20

Daar heb ik al een paar keer naar gekeken. Echt fantastisch.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 17 maart 2008 @ 10:44:45 #233
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57427834
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 01:26 schreef Pumatje het volgende:
thx voor de link!

ik vond deze met als bijschrift.

APC

[ afbeelding ]

moest ik erg om lachen
Ik kan even nergens een percentage vinden maar het Duitse leger vervoerde de meerderheid van haar troepen / voorraden per paard en wagen, leuke foto inderdaad.

Om maar even bij WW2 te blijven:


William H. Simpson, George S. Patton, Jr., Carl Spaatz, Dwight D. Eisenhower, Omar Bradley, Courtney H. Hodges, and Leonard T. Gerow; standing are Ralph F. Stearley, Hoyt S. Vandenberg, Walter Bedell Smith, Otto P. Weyland, and Richard E. Nugent. Ca. 1945

Lagende Hitler


Marine Pfc. Douglas Lightheart (right) cradles his 30-cal. machine gun in his lap, while he and his buddy Pfc. Gerald Churchby take time out for a cigarette, while mopping up the enemy on Peleliu Is.


Sailor reading in his bunk aboard USS CAPELIN at submarine base New London, Conn.


Marlene Dietrich, motion picture actress, autographs the cast on the leg of Tec 4 Earl E. McFarland at a United States hospital in Belgium, where she has been entertaining the GIs." Tuttle, November 24, 1944


Parijs
  maandag 17 maart 2008 @ 10:50:06 #234
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57427936
Ik weet het betreft transportatie van duitse leger..

gaat om het bijschrift.. er staat APC bij.

dat betekent Armored personell carrier.

paard en wagen, een schuilende soldaat, echt aan APC ja
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 17 maart 2008 @ 11:07:56 #235
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57428245
nog meer WW 2:

"The tragedy of this Sudeten woman, unable to conceal her misery as she dutifully salutes the triumphant Hitler, is the tragedy of the silent millions who have been `won over' to Hitlerism by the `everlasting use' of ruthless force."

Erwin Rommel


Zijn tegenstander Monty


Band of Brother IRL


6 aug 1945







Over verkeerde onderschriften gesproken:
delivered to him at 10:30 a.m. on May 14, 1940. At 1:22 p.m., German bombers set the whole inner city of Rotterdam ablaze, killing 30,000 of its inhabitants."* Aerial view of the ruins of Rotterdam. 208-PR-10L-3.
(* Note: This 30,000 which appears in this photos' caption is now seen as inaccurate. Historians believe the number who died was between 800-980. See The Oxford Companion to World War II,
  maandag 17 maart 2008 @ 11:11:39 #236
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_57428303
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:03 schreef Iblis het volgende:
Het zijn geen foto's van grote personen, maar bijzonder omdat het vroege kleurenfoto’s zijn, gemaakt door Sergej Prokoedin Gorski. Hij had van de Russische keizer opdracht en toestemming gekregen om het Russische keizerrijk te fotograferen. Klik op de foto's voor een grotere versie:

[ link | afbeelding ]
De laatste Emir van Buchara (Oezbekistan), foto gemaakt in 1911.

[ link | afbeelding ]
Nomaden op de steppe van Golodnaja

[ link | afbeelding ]

Hooiers, bijna aan de pauze toe, gemaakt in 1909.

Op Wikipedia staat nog een grotere collectie van deze foto's, allemaal zo’n 100 jaar oud, die op hun manier stille getuigen zijn van mensen wier leven verder spoorloos verdwenen is, en van wie verder wellicht niets resteert.

Hij maakte z'n foto's overigens door in successie drie zwart-wit foto's te nemen, door een rood, groen en blauw filter en die dan later over elkaar te projecteren. De platen zijn door de Library of Congress gekocht en worden digitaal gerestaureerd en samengevoegd. Dat is te zien in The Empirte That Was Russia
Ook al weet ik het, ergens ben ik toch altijd verbaasd dat de wereld voor de jaren ’50 ook in kleur was.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 17 maart 2008 @ 11:35:42 #237
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57428805
idem hier..

voor mijn 12e dacht ik serieus dat de wereld voor de 50iger jaren echt zwart-wit was..
fantasie

schuld van geschiedenis boeken in het onderwijs bij mij, hoe meer kleurenfoto's ik tegenkom, hoe meer ik het raar vind dat in geschiedenis boeken inferieure en van slechtere kwaliteit zwart-wit foto's gebruikt zijn.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_57435641
tvp, heb nu ff geen tijd om al die achtergrondverhalen door te lezen.
In het weekend ben ik bij m'n ouders en daar heb ik een mooi boek met foto's van de 20e eeuw liggen, zal dan ff een selectie maken.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 13:06:34 #239
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_57451575
Titanic


Custer
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 maart 2008 @ 22:19:33 #240
862 Arcee
Look closer
pi_57510144
Wat nog niet genoemd is:



6 mei 2002. Aan een van de meest boeiende politieke periodes kwam abrupt een einde toen Pim Fortuyn werd vermoord.



December 1989. Roemeense dictator Nicolae Ceauşescu, die na afgezet te zijn zonder pardon direct ter dood veroordeeld werd en wat getuige de foto ook direct werd uitgevoerd. Niks jarenlange rechtszaak.



15 april 1989, die dag ging de boeken in als de zwartste dag uit de Britse voetbalgeschiedenis. Op Hillsborough kwamen 96 Liverpool-supporters om het leven. Afschuwelijke beelden, zoals die mensen daar in de verdrukking zaten.
pi_57573663
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:05 schreef the_RAVEN het volgende:
Van die Berlijnse muur staat me een andere foto in mijn geheugen, kan hem even niet vinden

Even wat culturele foto's die mij altijd bijgebleven zijn en zeker een stempel achtergelaten hebben.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Kan helaas geen mooiere Woodstock foto vinden.
Ik zou zelf voor deze gekozen hebben:

Jimmi @ Woodstock

Bill Gates die een BSOD krijgt tijdens de introductie van zijn nieuwe windows.

De 1e Satelliet, wat nogal voor wat onrust zorgde bij de Amerikanen.
  maandag 24 maart 2008 @ 12:05:47 #242
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_57576130

Mark Twain op bezoek bij Nikola Tesla. Oude foto ook, gemaakt in 1894.
When all else fails, you always have delusion.
pi_57576622
zijn er filmpjes van die presentatie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 24 maart 2008 @ 12:56:44 #244
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57577177
quote:
Op maandag 24 maart 2008 12:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
zijn er filmpjes van die presentatie
dit is de klassieker
  maandag 24 maart 2008 @ 13:06:32 #245
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_57577355
tvp
.
pi_57618761
tvp en ook kwam ik deze nog tegen:
dat billboard op de achtergrond, vond ik met name interessant. Dit is een foto van Patton die terugkeert in de VS in 1945.

  woensdag 26 maart 2008 @ 14:19:57 #247
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_57622182
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 11:42 schreef BuurmanBolderbast het volgende:
tvp en ook kwam ik deze nog tegen:
dat billboard op de achtergrond, vond ik met name interessant. Dit is een foto van Patton die terugkeert in de VS in 1945.

[ link | afbeelding ]
Euh klopt dat wel?

nvm klopt wel de foto is van 9 juni 1945
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 26 maart 2008 @ 14:39:32 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_57622709
Ik krabte ook even achter m'n oren, omdat het standbeeld van later is. Maar het standbeeld is natuurlijk nagemaakt van de foto die toen al bestond.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 maart 2008 @ 15:32:09 #249
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_57623814
zitten zeer mooie foto's tussen
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_57657499
En natuurlijk:

How you play the cards you are dealt is all that matters.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:22:55 #251
210748 Nautilus
Gebenedijde
pi_57673044
Mijn kroniek van de moderne geschiedenis in drie foto's:







[ Bericht 4% gewijzigd door Nautilus op 28-03-2008 14:27:58 ]
pi_57675219
quote:
Op maandag 24 maart 2008 12:56 schreef Prosac het volgende:

[..]

dit is de klassieker
En het vervolg bij Vista:
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:12:14 #253
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_57675364
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:06 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

En het vervolg bij Vista:
dat is een studenten-remake. (maar dan met Vista)
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:20:34 #254
133012 rood_verzet
The needs of the many
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 31 maart 2008 @ 01:31:42 #255
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_57729481
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:43 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat een fantastische foto's zeg, van die tijd! Ik kan bijna niet geloven dat dit originele foto's van 1910 zijn.
Schitterende foto's om te zien.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 6 april 2008 @ 15:10:59 #256
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_57869512
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 6 april 2008 @ 15:36:23 #257
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_57870099


Tsjernobyl, erg indrukwekkende foto moet ik zeggen. Schaamteloos gejat van GoT, bedankt daarvoor.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_57870242


On August 16, 1960 Joseph Kittinger made the final jump from the Excelsior III at 102,800 feet (31,330 m). Towing a small drogue chute for stabilization, he fell for 4 minutes and 36 seconds reaching a maximum speed of 614 mph (989 km/h) before opening his parachute at 18,000 feet (5,500 m). Pressurization for his right glove malfunctioned during the ascent, causing his hand to swell. He set records for highest balloon ascent, highest parachute jump, longest drogue-fall (14 min) and fastest speed by a man through the atmosphere.



The incident took place near Tiananmen on Chang'an Avenue, which leads into the Forbidden City, Beijing, on June 5, 1989, the day after the Chinese government began cracking down violently on the protests. The man stood alone in the middle of the road as the tanks approached. He held two bags, one in each hand. As the tanks came to a stop, he appeared to be trying to wave them away. In response, the front tank attempted to drive around the man, but the man repeatedly stepped into the path of the tank in a show of nonviolent action.



On April 8, 1994, Cobain's body was discovered in the spare room above the garage at his Lake Washington home by Veca Electric employee Gary Smith. Smith arrived at the house that morning to install security lighting and saw him lying inside. Apart from a minor amount of blood coming out of Cobain's ear, Smith reported seeing no visible signs of trauma, and initially believed that Cobain was asleep. Smith found what he thought might be a suicide note with a pen stuck through it beneath an overturned flowerpot. A shotgun, purchased for Cobain by Dylan Carlson, was found resting on Cobain's chest.
I feel kinda Locrian today
  zondag 6 april 2008 @ 18:29:39 #259
193177 Mof
Een mof
pi_57873628
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:10 schreef Mirel het volgende:
Trouwens http://www.old-picture.com
Ja, dat is een pseudoniem.
  zondag 6 april 2008 @ 19:22:27 #260
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_57874731
topic.
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:20 schreef rood_verzet het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi. Laat niet te raden over wat betreft de boodschap.


Misschien geen echt historisch moment, wel erg mooi. Een Amerikaanse soldaat in een Italiaanse kerk, WO2.

[ Bericht 22% gewijzigd door Frezer op 06-04-2008 19:29:34 ]
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 9 april 2008 @ 12:14:46 #261
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57931553
tvp, geweldig topic!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_57974834
tvp
  dinsdag 15 april 2008 @ 10:16:17 #263
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_58061509
pi_58253753

SS soldaat in gracht nabij Dachau (Lee Miller)


Ali vs Liston (Associated Press )


Moeder en kinderen tijdens de grote depressie (Dorothea Lange)
"That rug really tied the room together".
pi_58359549


Deze indrukwekkende foto van een vermoeide Duitse Waffen-SS soldaat tijdens het Ardennensoffensief in Poteau 1944, staat in mijn ogen symbool voor de Duitse standvastigheid tijdens de laatste maanden van de Tweede Wereldoorlog. Het Derde Rijk stond eind '44 op instorten, maar de Duitse troepen -van de Ardennen tot het Oostfront - weigerden zich over te geven. Tegen beter weten in vervulden ze hun vaderlandse plicht.

Voor meer foto's van Poteau verwijs ik jullie naar deze site.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fonkmeistahh op 28-04-2008 15:08:33 ]
pi_58390842
Niet allemaal zo bekend (en ook niet allemaal foto's) maar ik vind ze wel opmerkelijk :


1969:Apollo 11, na de landing. Eén van de weinige foto's van een object (met mensen erin), de maan en de aarde samen.



1514:De nar is de enige die de ernst van de situatie lijkt te begrijpen als de Russen erin slagen Smolensk te veroveren.


1980 :Het nieuws van Tito's overlijden raakt bekend.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 23:49:46 #267
45512 got.rice
slipkont
pi_58446692
Geweldige foto's allemaal! Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een Foto uit de tweede wereldoorlog waar je amerikaanse en russische soldaten elkaar ziet omhelse/handen geven bij een brug/rivier in Duitsland. Volgends mij na de val van Berlijn als ik het goed heb of tijdens.
.mwep
pi_58448317
pi_58474558
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:43 schreef Fonkmeistahh het volgende:
Deze indrukwekkende foto van een vermoeide Duitse Waffen-SS soldaat tijdens het Ardennensoffensief in Poteau 1944, staat in mijn ogen symbool voor de Duitse standvastigheid tijdens de laatste maanden van de Tweede Wereldoorlog. Het Derde Rijk stond eind '44 op instorten, maar de Duitse troepen -van de Ardennen tot het Oostfront - weigerden zich over te geven. Tegen beter weten in vervulden ze hun vaderlandse plicht.
Standvastigheid? Zeker. Vaderlandse plicht? Mmm... Ik ben van mening dat Stauffenberg c.s. meer hun vaderlandse plicht deden dan zij die trouw bleven aan de eed van trouw die ze aan Hitler hadden afgelegd. Hitler was van zin Duitsland en haar bevolking mee te sleuren in zijn val. Vechten voor je volk > vechten voor een heerser. Deze soldaten die hun vaderlandse plicht vervulden, hebben uiteindelijk voor talloze extra Duitse doden gezorgd zonder ook maar iets wezenlijks aan de uitkomst van de oorlog te hebben veranderd.
  zondag 4 mei 2008 @ 17:26:43 #270
45512 got.rice
slipkont
pi_58474761
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 01:09 schreef beeer het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft mooi Maar volgends mij had je nog een foto waar je de amerikanen en russen bij een brug zag staan zegevieren oid
.mwep
  zondag 4 mei 2008 @ 18:32:20 #271
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_58475730
quote:
Op zondag 4 mei 2008 17:14 schreef Suvorov het volgende:

[..]

Standvastigheid? Zeker. Vaderlandse plicht? Mmm... Ik ben van mening dat Stauffenberg c.s. meer hun vaderlandse plicht deden dan zij die trouw bleven aan de eed van trouw die ze aan Hitler hadden afgelegd. Hitler was van zin Duitsland en haar bevolking mee te sleuren in zijn val. Vechten voor je volk > vechten voor een heerser. Deze soldaten die hun vaderlandse plicht vervulden, hebben uiteindelijk voor talloze extra Duitse doden gezorgd zonder ook maar iets wezenlijks aan de uitkomst van de oorlog te hebben veranderd.
Nee, ze hadden trouw gezworen aan Hitler en een eed afgelegd en die breek je niet in wat voor omstandigheden dan ook. Ik zou mezelf ook kapot vechten voor mijn land zeker in die tijd.
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
pi_58475797
Vergeet de oorlogsmisdaden van de Waffen-SS niet.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 4 mei 2008 @ 18:47:27 #273
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_58475983
quote:
Op zondag 4 mei 2008 18:36 schreef Apropos het volgende:
Vergeet de oorlogsmisdaden van de Waffen-SS niet.
True, maar niet alleen de Waffen-SS pleegde oorlogsmisdaden. De Sovjets konden er ook wat van.
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  zondag 4 mei 2008 @ 18:49:25 #274
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58476025
quote:
Op zondag 4 mei 2008 18:47 schreef Rossoneri het volgende:

[..]

True, maar niet alleen de Waffen-SS pleegde oorlogsmisdaden. De Sovjets konden er ook wat van.
en wat te denken van de rest van de geallieerden. zonder ook maar iets te willen bagataliseren aan de rest
pi_58476351
quote:
Op zondag 4 mei 2008 18:47 schreef Rossoneri het volgende:

[..]

True, maar niet alleen de Waffen-SS pleegde oorlogsmisdaden. De Sovjets konden er ook wat van.
Uiteraard. De Geallieerden waren ook niet onschuldig.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 4 mei 2008 @ 19:13:48 #276
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58476457
Jongens, ik wil plaatjes zien. Over de Waffen-ss open je maar een eigen topic.
  zondag 4 mei 2008 @ 20:38:46 #277
193177 Mof
Een mof
pi_58478372
Om er nog maar een paar interessante foto's tegenaan te gooien:


Mars naar Washington van M. L. King.


Kindsoldaat in de Vietnamoorlog.


Eerste 'film' gevormd door een stel fotocamera's op een rij, gemaakt in 1887.
Ja, dat is een pseudoniem.
  zondag 4 mei 2008 @ 20:59:37 #278
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58478895
Aangrijpend vind ik altijd de shellshockfoto's. Wat oorlog kan doen met een mens






Niet voor weekhartigen.
  zondag 4 mei 2008 @ 21:28:58 #279
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58479669
Schreef ik Latijn of zo? Geen off topicgeneuzel meer, open maar een eigen topic.
  zondag 4 mei 2008 @ 22:11:34 #280
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58480694
quote:
Op zondag 4 mei 2008 21:28 schreef Floripas het volgende:
Schreef ik Latijn of zo? Geen off topicgeneuzel meer, open maar een eigen topic.
ik snap je niet
er worden toch enkel foto's gepost na je vraag ontopic te blijven ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 4 mei 2008 @ 22:12:19 #281
130955 Floripas
Blast from the past
  zondag 4 mei 2008 @ 22:34:11 #282
193177 Mof
Een mof
pi_58481195
quote:
Op zondag 4 mei 2008 22:11 schreef Pumatje het volgende:

[..]

ik snap je niet
er worden toch enkel foto's gepost na je vraag ontopic te blijven ?
Ik raakte al even in paniek.
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_58483512
Voor got.rice, Russische en Amerikaanse soldaten die zegen staan te vieren aan de Elbe:





pi_58483979
tvp
pi_58484160
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 11:51 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Je ziet die soon to be dead kerel echt nog even de fotograaf aankijken
pi_58484384
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:22 schreef Frezer het volgende:
topic.
[..]

Mooi. Laat niet te raden over wat betreft de boodschap.

[ afbeelding ]
Misschien geen echt historisch moment, wel erg mooi. Een Amerikaanse soldaat in een Italiaanse kerk, WO2.
Deze is het groot is mooi...

Morgen even mijn top 3 posten.
  maandag 5 mei 2008 @ 01:53:53 #287
45512 got.rice
slipkont
pi_58484568
quote:
Op maandag 5 mei 2008 00:27 schreef beeer het volgende:
Voor got.rice, Russische en Amerikaanse soldaten die zegen staan te vieren aan de Elbe:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bedankt!, Blijft een mooi gezicht!
.mwep
pi_58488863


Bestrijding van Spartakisten in Berlijn, 1919.




Kapp-putsch, 1921.




Slachtpartij aan het Oostfront. Een vrouw probeert nog te ontkomen.





''Servensnijder'', Kroatisch moordtuig.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 12:45:57 #289
111528 Viajero
Who dares wins
pi_58510052


Trinity site, de eerste atoombom wordt getest. New Mexico, USA, 1945



Lenin roept op tot bergen ellende.



Gavrilo Princip wordt gearresteerd nadat hij geheel eigenhandig de vredelievende naties van Europa in een vernietigende oorlog heeft gestort.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_58521869
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 12:45 schreef Viajero het volgende:


Gavrilo Princip wordt gearresteerd
Is dat niet fout? Is dat niet eigenlijk een omstaander die door de betrokkenen verkeerdelijk als betrokkene werd beschouwd?
quote:
nadat hij geheel eigenhandig de vredelievende naties van Europa in een vernietigende oorlog heeft gestort.
HOAX Gavrilo Princip heeft alleen een klein duwtje gegeven.
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:51:31 #291
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58525741
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 23:15 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Is dat niet fout? Is dat niet eigenlijk een omstaander die door de betrokkenen verkeerdelijk als betrokkene werd beschouwd?
Nee.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:38:19 #292
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58531605
hij gaf een duwtje, wo1 is niet door hem alleen veroorzaakt. zoals al gezegd is
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:50:07 #293
130955 Floripas
Blast from the past
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:28:13 #294
193177 Mof
Een mof
pi_58534086

Locomotieven, Chicago 1942.


Handlangers van John Wilkes Booth aan de galg.


De brandweer van New York rukt uit.


Albert Einstein staat op het punt aan wal te stappen in New York nadat hij voor de nazi's gevlucht is.


Slaven veilinghal, zuiden van de VS.
Ja, dat is een pseudoniem.
pi_58671805


Benito Mussolini en zijn vrouw



Een voormalig gevangene van het concentratiekamp Buchenwald aanschouwt de mensen die er minder goed vanaf kwamen



De Panchen Lama, Mao Zedong (waarschijnlijk verantwoordelijk voor de meeste doden ooit) en de 14e Dalai Lama hier nog vredelievend. Niet veel later, in 1959 kwamen Tibetanen in opstand en moest de Dalai Lama naar India vluchten.
pi_58671835
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:36 schreef _stilte het volgende:
[ afbeelding ]

Benito Mussolini en zijn vrouw

[ afbeelding ]

Een voormalig gevangene van het concentratiekamp Buchenwald aanschouwt de mensen die er minder goed vanaf kwamen

[ afbeelding ]

De Panchen Lama, Mao Zedong (waarschijnlijk verantwoordelijk voor de meeste doden ooit) en de 14e Dalai Lama hier nog vredelievend. Niet veel later, in 1959, kwamen Tibetanen in opstand en moest de Dalai Lama naar India vluchten.
pi_58676394
Volgens mij is die foto niet van Mussolini en zijn vrouw; zijn vrouw is ergens in 1979 overleden. De vrouw op de foto was zover ik weet zijn maitresse.
-
  donderdag 15 mei 2008 @ 01:26:12 #298
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58677023
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 00:23 schreef Haushofer het volgende:
Volgens mij is die foto niet van Mussolini en zijn vrouw; zijn vrouw is ergens in 1979 overleden. De vrouw op de foto was zover ik weet zijn maitresse.
True


en wat is zijn gezicht bewerkt zeg..

jezus mina.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 15 mei 2008 @ 01:27:51 #299
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_58677036
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 00:23 schreef Haushofer het volgende:
Volgens mij is die foto niet van Mussolini en zijn vrouw; zijn vrouw is ergens in 1979 overleden. De vrouw op de foto was zover ik weet zijn maitresse.
Dat klopt, Clara Petacci genaamd.
  donderdag 15 mei 2008 @ 01:36:05 #300
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_58677084
quote:
[ afbeelding ]

Gavrilo Princip wordt gearresteerd nadat hij geheel eigenhandig de vredelievende naties van Europa in een vernietigende oorlog heeft gestort.
Een iets betere foto:

pi_58677290


Tommie Smith en John Carlos met hun stille protest tegen discriminatie in de VS tijdens de Olympische Spelen van Mexico in 1968.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')