http://lcweb2.loc.gov/pp/prokhtml/prokcompos.html voor uitleg. Buiten varieerde het van een paar seconden per belichten tot een minuut of zo. Binnen kon het wel 10 minuten per belichting, dus een half uur voor een foto zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:29 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ja ja.. die nomaden bleven zeker een half uur zo zitten![]()
Ik heb het vaker gezien, bepaalde wo2 foto's ( ergens op fok topic over )
zijn ook super gedetailleerd, high-res.
Heb ik ooit een keer in een documentaire gezien en het komt ook voor in de film over Hitlers leven (Rise of Evil)quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:46 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Wie zegt dat?
overigens voor de liefhebbersquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het was geen triviale manier van fotograferen. Drie belichtingen zijn nodig. Dat doe je niet ‘even’. Zeker voor persfotografie is dat niet handig.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
overigens voor de liefhebbers
de bbc heeft nu al een paar weken op maandag een docu over albert khan die man maakte als eerste kleuren foto`s (dmv 1 foto) en heeft de hele wereld rondgereisd in de jaren 20
Ik kan even nergens een percentage vinden maar het Duitse leger vervoerde de meerderheid van haar troepen / voorraden per paard en wagen, leuke foto inderdaad.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:26 schreef Pumatje het volgende:
thx voor de link!
ik vond deze met als bijschrift.
APC
[ afbeelding ]
moest ik erg om lachen
Ook al weet ik het, ergens ben ik toch altijd verbaasd dat de wereld voor de jaren ’50 ook in kleur was.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:03 schreef Iblis het volgende:
Het zijn geen foto's van grote personen, maar bijzonder omdat het vroege kleurenfoto’s zijn, gemaakt door Sergej Prokoedin Gorski. Hij had van de Russische keizer opdracht en toestemming gekregen om het Russische keizerrijk te fotograferen. Klik op de foto's voor een grotere versie:
[ link | afbeelding ]
De laatste Emir van Buchara (Oezbekistan), foto gemaakt in 1911.
[ link | afbeelding ]
Nomaden op de steppe van Golodnaja
[ link | afbeelding ]
Hooiers, bijna aan de pauze toe, gemaakt in 1909.
Op Wikipedia staat nog een grotere collectie van deze foto's, allemaal zo’n 100 jaar oud, die op hun manier stille getuigen zijn van mensen wier leven verder spoorloos verdwenen is, en van wie verder wellicht niets resteert.
Hij maakte z'n foto's overigens door in successie drie zwart-wit foto's te nemen, door een rood, groen en blauw filter en die dan later over elkaar te projecteren. De platen zijn door de Library of Congress gekocht en worden digitaal gerestaureerd en samengevoegd. Dat is te zien in The Empirte That Was Russia
Ik zou zelf voor deze gekozen hebben:quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:05 schreef the_RAVEN het volgende:
Van die Berlijnse muur staat me een andere foto in mijn geheugen, kan hem even niet vinden
Even wat culturele foto's die mij altijd bijgebleven zijn en zeker een stempel achtergelaten hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan helaas geen mooiere Woodstock foto vinden.
dit is de klassiekerquote:Op maandag 24 maart 2008 12:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
zijn er filmpjes van die presentatie
Euh klopt dat wel?quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:42 schreef BuurmanBolderbast het volgende:
tvp en ook kwam ik deze nog tegen:
dat billboard op de achtergrond, vond ik met name interessant. Dit is een foto van Patton die terugkeert in de VS in 1945.
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |