chamberlain met de oorlogsverklaring, niet ?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:04 schreef pyl het volgende:
Drama in drie foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Juist geen oorlogsverklaring, maar de papieren verzekering van 'Peace for our time', afgegeven door Hitler c.s. na het overleg met o.a. (de goedgelovige) Chamberlain te Munchen over Tsjechoslowakije, eind september 1938. Weldra bleek het een papieren tijger te zijn. Een afschuwelijke blunder met verregaande consequenties.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:29 schreef Pumatje het volgende:
chamberlain met de oorlogsverklaring, niet ?
Ja het zijn mooie foto's, maar wat is de historische waarde van de foto's??quote:Op woensdag 5 maart 2008 02:05 schreef Xebrozius het volgende:
Lijkt me duidelijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De eerste zal nog vaak gebruikt worden om de waanzin in Irak weer te geven. Dermate mooie foto dat dit nu al een klassieker is.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:31 schreef Schuttingbeer het volgende:
[..]
Ja het zijn mooie foto's, maar wat is de historische waarde van de foto's??
Zulke foto's zijn er ook genoeg van de Franse kant. Allemaal vrolijk enzo. Het probleem is dat niemand wist wat het effect van moderne wapens op dienstplichtige massalegers was.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:08 schreef rood_verzet het volgende:
Ik heb een foto rond het begin van de eerste wereldoorlog, daar zie je Duitse soldaten marcheren terwijl ze worden aangemoedigd, ze zien er nog vrolijk uit.
Ik kan hem helaas niet vinden, maar deze foto toont aan dat men nog in zalige onwetendheid is van wat hen te wachten staat.
Misschien de kiem van dat drama:quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:04 schreef pyl het volgende:
Drama in drie foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Krimoorlog was de eerste oorlog waar foto's werden gemaakt. Vaak moest hiervoor minutenlang geposeerd worden, vandaar dat het met name landschappen zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:24 schreef Herald het volgende:
mooi topic, verbaas me steeds dat er al zo lang foto's worden gemaakt.
Als ik zo vrij mag zien, ziet hier drie generaties strijdende boeren in 1899:quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:28 schreef Mof het volgende:
De eerste gefilmde beelden van een oorlog stammen uit de Tweede Boerenoorlog (1899-1902). Wanneer iemand hier overigens nog fotomateriaal van heeft liggen houd ik mij zéér aanbevolen. Ik heb al aardig wat verzameld, maar blijf het enorm interessant vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |