Kleine aanvulling; deze foto is genomen nadat de buurt al was verkend en veilig was bevonden terwijl er geen fotograaf in de buurt was. Ik heb nergens gelezen dat deze heren allemaal omgekomen zouden zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:51 schreef Prosac het volgende:
Bekende Market Garden foto. Ik heb ooit ergens gelezen dat geen van deze soldaten levend terug zou zijn gekomen uit Arnhem.
[ afbeelding ]
Ik denk deze.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:11 schreef the_RAVEN het volgende:
[ afbeelding ]
De meest bekende albumcover
Dat wist ik niet. Wie zegt dat?quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:21 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
als kind martelde hij dieren,
Mja, een jaar blijven zitten maakt je nog niet gelijk een dictator.quote:Op woensdag 12 maart 2008 09:29 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Nah. Wittgenstein en Hitler waren in hetzelfde jaar geboren (1889), maar waar de eerste een klas mocht overslaan, moest de laatste een jaar blijven zitten.
Vergeet de Armeense Genocide niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:02 schreef Jim.Beam het volgende:
Flikker nou eens op met die Turkse foto's, buiten Ataturk is er niets wat aan de wereldgeschiedenis heeft bijgedragen.
Maar DNA onderzoek oppert dat Dzjengis Khan een tamelijk grote invloed heeft gehad op de verspreiding van Y-chromosomen. Dat is natuurlijk wat scherts, maar hij had redelijk wat zonen, en die hadden ook tal van kinderen, dus het lijkt me stug dat dit de enige directe afstammeling is, of gaat het hier om een bepaalde lijn van oudste zonen?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:11 schreef Scaurus het volgende:
De laatste Emir van Buchura was trouwens de laatste directe afstammeling van Genghis Khan, zo las ik pas.
Er zit natuurlijk ook een flink staaltje digitale techniek achter. De glasplaten zijn gedigitaliseerd, met software zijn de platen uitgelijnd, de kleuren zijn zo goed mogelijk gecorrigeerd. Dat is ook veel werk. (Op sommige foto's kun je trouwens heel goed zien hoe er bewogen is tussen de verschillende belichtingen). Een groot aantal is dan ook alleen in lagere resoluties beschikbaar (maar toch nog steeds indrukwekkend).quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:43 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat een fantastische foto's zeg, van die tijd! Ik kan bijna niet geloven dat dit originele foto's van 1910 zijn.
Het was geen triviale manier van fotograferen. Drie belichtingen zijn nodig. Dat doe je niet ‘even’. Zeker voor persfotografie is dat niet handig.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:51 schreef Pumatje het volgende:
oke, als er met zulke kwaliteit gefotografeerd kon worden in 1909.. wtf is de deal dan met die pokke foto's van de jaren daarna?
Dat wist ik ook nietquote:Op donderdag 13 maart 2008 00:16 schreef Skazminko het volgende:
[ afbeelding ]
President Nixon en Elvis Persley.
Leuk feitje: Elvis was de enige persoon ooit die voorbij de bewaking kwam met een pistool in het witte huis, het was een cadeautje voor de president.![]()
Ja ja.. die nomaden bleven zeker een half uur zo zittenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het was geen triviale manier van fotograferen. Drie belichtingen zijn nodig. Dat doe je niet ‘even’. Zeker voor persfotografie is dat niet handig.
http://lcweb2.loc.gov/pp/prokhtml/prokcompos.html voor uitleg. Buiten varieerde het van een paar seconden per belichten tot een minuut of zo. Binnen kon het wel 10 minuten per belichting, dus een half uur voor een foto zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 00:29 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ja ja.. die nomaden bleven zeker een half uur zo zitten![]()
Ik heb het vaker gezien, bepaalde wo2 foto's ( ergens op fok topic over )
zijn ook super gedetailleerd, high-res.
Heb ik ooit een keer in een documentaire gezien en het komt ook voor in de film over Hitlers leven (Rise of Evil)quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:46 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Wie zegt dat?
overigens voor de liefhebbersquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het was geen triviale manier van fotograferen. Drie belichtingen zijn nodig. Dat doe je niet ‘even’. Zeker voor persfotografie is dat niet handig.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
overigens voor de liefhebbers
de bbc heeft nu al een paar weken op maandag een docu over albert khan die man maakte als eerste kleuren foto`s (dmv 1 foto) en heeft de hele wereld rondgereisd in de jaren 20
Ik kan even nergens een percentage vinden maar het Duitse leger vervoerde de meerderheid van haar troepen / voorraden per paard en wagen, leuke foto inderdaad.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:26 schreef Pumatje het volgende:
thx voor de link!
ik vond deze met als bijschrift.
APC
[ afbeelding ]
moest ik erg om lachen
Ook al weet ik het, ergens ben ik toch altijd verbaasd dat de wereld voor de jaren ’50 ook in kleur was.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:03 schreef Iblis het volgende:
Het zijn geen foto's van grote personen, maar bijzonder omdat het vroege kleurenfoto’s zijn, gemaakt door Sergej Prokoedin Gorski. Hij had van de Russische keizer opdracht en toestemming gekregen om het Russische keizerrijk te fotograferen. Klik op de foto's voor een grotere versie:
[ link | afbeelding ]
De laatste Emir van Buchara (Oezbekistan), foto gemaakt in 1911.
[ link | afbeelding ]
Nomaden op de steppe van Golodnaja
[ link | afbeelding ]
Hooiers, bijna aan de pauze toe, gemaakt in 1909.
Op Wikipedia staat nog een grotere collectie van deze foto's, allemaal zo’n 100 jaar oud, die op hun manier stille getuigen zijn van mensen wier leven verder spoorloos verdwenen is, en van wie verder wellicht niets resteert.
Hij maakte z'n foto's overigens door in successie drie zwart-wit foto's te nemen, door een rood, groen en blauw filter en die dan later over elkaar te projecteren. De platen zijn door de Library of Congress gekocht en worden digitaal gerestaureerd en samengevoegd. Dat is te zien in The Empirte That Was Russia
Ik zou zelf voor deze gekozen hebben:quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:05 schreef the_RAVEN het volgende:
Van die Berlijnse muur staat me een andere foto in mijn geheugen, kan hem even niet vinden
Even wat culturele foto's die mij altijd bijgebleven zijn en zeker een stempel achtergelaten hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan helaas geen mooiere Woodstock foto vinden.
dit is de klassiekerquote:Op maandag 24 maart 2008 12:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
zijn er filmpjes van die presentatie
Euh klopt dat wel?quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:42 schreef BuurmanBolderbast het volgende:
tvp en ook kwam ik deze nog tegen:
dat billboard op de achtergrond, vond ik met name interessant. Dit is een foto van Patton die terugkeert in de VS in 1945.
[ link | afbeelding ]
En het vervolg bij Vista:quote:
dat is een studenten-remake.quote:
Schitterende foto's om te zien.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:43 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat een fantastische foto's zeg, van die tijd! Ik kan bijna niet geloven dat dit originele foto's van 1910 zijn.
Mooi. Laat niet te raden over wat betreft de boodschap.quote:
Standvastigheid? Zeker. Vaderlandse plicht? Mmm... Ik ben van mening dat Stauffenberg c.s. meer hun vaderlandse plicht deden dan zij die trouw bleven aan de eed van trouw die ze aan Hitler hadden afgelegd. Hitler was van zin Duitsland en haar bevolking mee te sleuren in zijn val. Vechten voor je volk > vechten voor een heerser. Deze soldaten die hun vaderlandse plicht vervulden, hebben uiteindelijk voor talloze extra Duitse doden gezorgd zonder ook maar iets wezenlijks aan de uitkomst van de oorlog te hebben veranderd.quote:Op maandag 28 april 2008 14:43 schreef Fonkmeistahh het volgende:
Deze indrukwekkende foto van een vermoeide Duitse Waffen-SS soldaat tijdens het Ardennensoffensief in Poteau 1944, staat in mijn ogen symbool voor de Duitse standvastigheid tijdens de laatste maanden van de Tweede Wereldoorlog. Het Derde Rijk stond eind '44 op instorten, maar de Duitse troepen -van de Ardennen tot het Oostfront - weigerden zich over te geven. Tegen beter weten in vervulden ze hun vaderlandse plicht.
Blijft mooiquote:
Nee, ze hadden trouw gezworen aan Hitler en een eed afgelegd en die breek je niet in wat voor omstandigheden dan ook. Ik zou mezelf ook kapot vechten voor mijn land zeker in die tijd.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:14 schreef Suvorov het volgende:
[..]
Standvastigheid? Zeker. Vaderlandse plicht? Mmm... Ik ben van mening dat Stauffenberg c.s. meer hun vaderlandse plicht deden dan zij die trouw bleven aan de eed van trouw die ze aan Hitler hadden afgelegd. Hitler was van zin Duitsland en haar bevolking mee te sleuren in zijn val. Vechten voor je volk > vechten voor een heerser. Deze soldaten die hun vaderlandse plicht vervulden, hebben uiteindelijk voor talloze extra Duitse doden gezorgd zonder ook maar iets wezenlijks aan de uitkomst van de oorlog te hebben veranderd.
True, maar niet alleen de Waffen-SS pleegde oorlogsmisdaden. De Sovjets konden er ook wat van.quote:Op zondag 4 mei 2008 18:36 schreef Apropos het volgende:
Vergeet de oorlogsmisdaden van de Waffen-SS niet.
en wat te denken van de rest van de geallieerden. zonder ook maar iets te willen bagataliseren aan de restquote:Op zondag 4 mei 2008 18:47 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
True, maar niet alleen de Waffen-SS pleegde oorlogsmisdaden. De Sovjets konden er ook wat van.
Uiteraard. De Geallieerden waren ook niet onschuldig.quote:Op zondag 4 mei 2008 18:47 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
True, maar niet alleen de Waffen-SS pleegde oorlogsmisdaden. De Sovjets konden er ook wat van.
ik snap je nietquote:Op zondag 4 mei 2008 21:28 schreef Floripas het volgende:
Schreef ik Latijn of zo? Geen off topicgeneuzel meer, open maar een eigen topic.
Ik raakte al even in paniek.quote:Op zondag 4 mei 2008 22:11 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik snap je niet
er worden toch enkel foto's gepost na je vraag ontopic te blijven?
Deze is het groot is mooi...quote:Op zondag 6 april 2008 19:22 schreef Frezer het volgende:topic.
[..]
Mooi. Laat niet te raden over wat betreft de boodschap.
[ afbeelding ]
Misschien geen echt historisch moment, wel erg mooi. Een Amerikaanse soldaat in een Italiaanse kerk, WO2.
Bedankt!, Blijft een mooi gezicht!quote:Op maandag 5 mei 2008 00:27 schreef beeer het volgende:
Voor got.rice, Russische en Amerikaanse soldaten die zegen staan te vieren aan de Elbe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat niet fout? Is dat niet eigenlijk een omstaander die door de betrokkenen verkeerdelijk als betrokkene werd beschouwd?quote:
HOAX Gavrilo Princip heeft alleen een klein duwtje gegeven.quote:nadat hij geheel eigenhandig de vredelievende naties van Europa in een vernietigende oorlog heeft gestort.
Nee.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:15 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Is dat niet fout? Is dat niet eigenlijk een omstaander die door de betrokkenen verkeerdelijk als betrokkene werd beschouwd?
quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:36 schreef _stilte het volgende:
[ afbeelding ]
Benito Mussolini en zijn vrouw
[ afbeelding ]
Een voormalig gevangene van het concentratiekamp Buchenwald aanschouwt de mensen die er minder goed vanaf kwamen
[ afbeelding ]
De Panchen Lama, Mao Zedong (waarschijnlijk verantwoordelijk voor de meeste doden ooit) en de 14e Dalai Lama hier nog vredelievend. Niet veel later, in 1959, kwamen Tibetanen in opstand en moest de Dalai Lama naar India vluchten.
Truequote:Op donderdag 15 mei 2008 00:23 schreef Haushofer het volgende:
Volgens mij is die foto niet van Mussolini en zijn vrouw; zijn vrouw is ergens in 1979 overleden. De vrouw op de foto was zover ik weet zijn maitresse.
Dat klopt, Clara Petacci genaamd.quote:Op donderdag 15 mei 2008 00:23 schreef Haushofer het volgende:
Volgens mij is die foto niet van Mussolini en zijn vrouw; zijn vrouw is ergens in 1979 overleden. De vrouw op de foto was zover ik weet zijn maitresse.
Een iets betere foto:quote:[ afbeelding ]
Gavrilo Princip wordt gearresteerd nadat hij geheel eigenhandig de vredelievende naties van Europa in een vernietigende oorlog heeft gestort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |