abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 december 2007 @ 09:32:47 #1
55350 Reena
Angelcrusher
pi_55162899


Wat is het?
Audiocrobbler is een plugin (voor de populairste media/music players) die bijhoudt wat je luistert. het zendt de naam en nummer van het liedje naar de server van Audioscrobbler en het houdt een profiel van je bij. die gegevens kan je van iedereen bekijken en laten bekijken.

Er zijn al heel veel mensen die Audioscrobbler gebruiken, maar dat zal je waarschijnlijk niet zo interessant vinden. De Audioscrobbler server rekent uit welke mensen ongeveer dezelfde smaak hebben met jou, gebaseerd op de meest beluisterde nummers.

Met die informatie kan Audioscrobbler suggesties genereren voor nieuwe artiesten die je misschien wel leuk vindt.
Je kan net zoals bij Whatpulse een groep maken, het lijkt me dus leuk om een Fok! groep te maken.

Wat is Last.fm?
Last.fm is een ingebouwde radiozender in de site, en sinds de recente revamp van Audioscrobbler ook de 'officiële' naam van de service. Het idee achter last.fm is niet te vergelijken met normale online zenders, er is geen specifieke playlist vooraf die kan worden gestreamed. Last.fm kijkt echter naar jouw eigen muzieksmaak (zoals die is geregistreerd via je Audioscrobbler plug-in), en past haar playlist daarop aan.

En dat niet alleen, maar je hebt ook de optie om een radiozender te horen die specifiek alleen liedjes van een bepaalde artiest en verwante artiesten speelt, of muziek toegespitst op een bepaald genre. Bovendien kun je ook nog radiostreams beluisteren die weer kijken naar de smaak van andere AS/Last.fm gebruikers, in het geval dat je iemand tegenkomt wiens smaak je wel bevalt, of als je gewoon nieuwsgierig bent naar de artiesten die in zijn profiel staan.

Als je overigens een 'subscriber' bent (zie ook hieronder voor meer info), dan heb je meer specifieke radio-mogelijkheden, waaronder eentje waarbij alleen maar muziek wordt gespeeld die jijzelf of een andere AS-gebruiker zelf ook een keer gespeeld hebt.

Voor meer info over de speler kun je ook even hier kijken.

Wat heb je eraan?
Als het je alleen om de statistieken gaat, dan helemaal niks. Het is misschien wel leuk om alles bij te houden. Als het niet goed uitpakt maakt het ook niet uit, er is niks te verliezen.
De last.fm speler biedt weer andere mogelijkheden. Als je bijvoorbeeld op je werk zit of in het buitenland, of gewoon ergens weg van je eigen computer of muziekcollectie, heb je nu toch de mogelijkheid om naar je eigen muziek te luisteren met deze service. En verder heeft het alle andere functies van een webradio.

Waar kan ik me aanmelden?
Hier. Je hebt er niet eens een e-mailadres voor nodig.

Ik vind het maar traag/buggy af en toe. Is dat normaal?
Er wordt continu aan de site gebouwd door de ontwikkelaars, en door goede mond-tot-mondreclame zijn er dagelijks honderden nieuwe gebruikers. Daardoor kan het wel eens voorkomen dat de site er even uitligt, of dat er door de grote drukte wel eens een server even overbelast is. Maar geen paniek, alle statistieken (mits goed getagged) worden netjes door je plug-in opgeslagen, en zo gauw de server weer een beetje draait, worden die statistieken alsnog verwerkt. Als je specifieke problemen ondervindt, kun je natuurlijk ook altijd even de forums raadplegen.

En is dit een gratis service?
Jazeker. Je kunt er overigens voor kiezen om een geheel vrijblijvende donatie te doen (het makkelijkste is via paypal), wat je extra privileges geeft, die je hier nog even rustig kunt nalezen.

En waar kan ik dan de plugins vinden?
Hier, maar hieronder staan de links ook. Er zijn plugins voor de volgende players:

  • Winamp
  • Windows Media Player 9/10
  • iTunes (Windows)
  • foobar2000

    Kijk sowieso altijd op de site voor de laatste updates.

    Is dit wel veilig? Geen spyware ofzo?
    Ja, het is volkomen veilig. Audioscrobbler is open source. Hier is er meer over te vinden op de site.
    voor meer info, hier is de site van Audioscrobbler, en hier staat de FAQ.

    En waar is dan die befaamde Fok! group?
    Deze kun je hier vinden. Er is er ook eentje speciaal voor Fok! Trivia-spelers, overigens.

    Leuke/handige/zinloze tooltjes
  • Last.fm normalised rankings - Berekent je lijst op basis van gemiddelde tracklengte in plaats van enkel op plays
  • Extensive musical taste meter - Hoe breed is jouw smaak?
  • Hou ook deze last.fm-groepen in de gaten: Greasemonkeys (allerlei scriptjes, Firefox verplicht) en Stats.

    Vorige delen:
    Fok! Audioscrobbler group
    Fok! Audioscrobbler group deel II
    Fok! Audioscrobbler group deel III
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel IV
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel V
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel VI
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel VII
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel VIII
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel IX
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel X
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XI
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XII
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XIII
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XIV
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XV
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XVI
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XVII
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XVIII
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XIX
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XX
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XXII
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XXIII

    Happy Scrobbling!
  •   maandag 10 december 2007 @ 09:34:34 #2
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_55162932
    Oh....sinds ik de laatste was, wil ik dit toch hier ook even kwijt
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 09:12 schreef Maartel het volgende:
    Nou staat weer een artiest niet in m'n top waarvan ik gister nog 20 nummers heb afgespeeld
    Of gaat die wekelijkse top niet t/m zondagavond??
    Nee, ze tellen t/m 13.00 uur. De rest wordt voor volgende week geteld...dus volgende week zie je die artiest verschijnen



    Eén album van de Supersuckers geluisterd en ze staan meteen op nummer 1...ach ja. Lekkere rock&roll, zonder gedoe.
    Laatste album van Feist gekocht Erg mooi en leuk!
    Led Zeppelin...las over het eenmalig concert...is dat nou vandaag? Anyway...toen moest ik het weer even horen.
    En de rest...is redelijk standaard (aan het worden).
      maandag 10 december 2007 @ 09:34:52 #3
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_55162936
    quote:
    Mainstream-O-Meter - Hoe mainstream ben jij?
    Die mag wel uit de OP. Doet het al een tijdje niet meer.
      maandag 10 december 2007 @ 09:36:27 #4
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_55162960
    done
    pi_55163460


    Unique Artists: 86
    Total Tracks: 261
    Total Plays: 476

    Nou. Wel weer duidelijk . Nieuw album Blake Lewis. Acda en de Munnik is ook nog steeds goed. Tegen wat oudere dingen van Leftfield aangelopen. Gare du Nord ontdekt . Nieuw album Jordin. Verder nog wat oudere dingen via de shuffle.
    pi_55163469
    Top Artists for the week ending 9 Dec 2007
    1 Georgia Anne Muldrow & Dudley Perkins 19
    2 CunninLynguists 14
    3 Deltron 3030 13
    4 Big L 12
    4 The Smashing Pumpkins 12
    4 Marley Marl 12
    7 Onyx 10
    7 Aphex Twin 10
    9 Neurosis 8
    10 Oceansize 7
    10 KRS-One 7
    10 Buena Vista Social Club 7
    10 Blue & Exile 7
    10 J-Zone 7

    Unique Artists: 84
    Total Tracks: 257
    Total Plays: 268

    CunninLynguists doen het nogsteeds erg goed. Vrij nieuw in de lijst is Georgia&Dudley, leuke hiphop met erg veel soul invloeden. Aan het einde van het jaar zijn ze bovendien in Breda te bewonderen.
    Verder geen verrassingen.
      maandag 10 december 2007 @ 10:20:35 #7
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_55163742
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 10:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
    [ [url=http://imagegen.last.fm/lastfmred/artists/Dahli00.gif]afbeelding ] [/url]

    Unique Artists: 86
    Total Tracks: 261
    Total Plays: 476

    Nou. Wel weer duidelijk . Nieuw album Blake Lewis. Acda en de Munnik is ook nog steeds goed. Tegen wat oudere dingen van Leftfield aangelopen. Gare du Nord ontdekt . Nieuw album Jordin. Verder nog wat oudere dingen via de shuffle.
    Gare du Nord.
    Leftfield.
      maandag 10 december 2007 @ 10:50:05 #8
    49096 cosmick
    Les Yeux Orange
    pi_55164323
    Toppers for the week ending 9 Dec 2007

    ARTIST(S)
    1 The Donnas 26
    2 The Cardigans 25
    3 The Cranberries 24
    4 Planet71 17
    5 Charlotte Hatherley 15
    6 Elanors 13
    7 Editors 9
    8 Maria Helen 7
    8 Mountain Home 7
    8 Emily Jane White 7

    TRACKS
    1 Elanors – She Had A Dream 13
    2 Emily Jane White – Wild Tigers I Have Known 7
    2 Maria Helen – Worn Out Want Out 7
    2 Mountain Home – The Sparrow 7
    5 Amy Macdonald – This Is The Life 6
    6 The Triangles – Meatblanket 5
    6 Bertie Blackman – Television 5
    8 Brooke Fraser – Lifeline 4
    8 Editors – An End Has A Start 4
    8 Two Gallants – Fly Low Carrion Crow 4

    Verheugend op de "Best Of" van The Cardigans weer wat albums aangeslingerd. Daarnaast vermaak ik mij dagelijks met dit blog .
    pi_55164364
    Aangezien ik langzaam allerlei leuke pagina's en scriptjes ontdek die vaak vele mooiere duidelijkere chartjes maken dan last.fm zelf, vroeg ik me af:
    weet iemand toevallig een site/script/oid die je je overall-chart laat zien, inclusief de posities van de vorige week?

    Bij de weekly chart laten ze stijgen/dalen t.o.v. de vorige week wel netjes zien, maar ik vind dit voor de overall charts eigenlijk veel interessanter
    pi_55166422
    1 Damien Rice 30
    2 The Guggenheim Grotto 23
    3 Loudon Wainwright III 21
    4 Meesters in Chaos 14
    5 Barbara Manning & The Go Luckys! 12
    5 Ray LaMontagne 12
    7 James Yorkston and The Athletes 9
    8 Kathryn Williams 6
    8 Slowdive 6
    10 Jethro Tull 5

    Weinig bijzonders deze week.......
    pi_55168235


    Madina Lake is een tof hardcore/punk bandje
    Vision Divine is power metal, nieuwe album geluisterd,
    Death Before Dishoner Hardcore uit amerika
    Asura is ambient, ook nieuwe album geluisterd life2, en die is zeer goed!
    Candlemass Zeer fijne doom band , album Nighfall heb ik op lp besteld.
    Baroness the red album geluisterd en ik vnd hem goed!
    pi_55168314

    Eigenlijk weinig nieuwe dingen. The Mars Volta ga ik in 013 heen, dus daar luister ik ineens wat meer naar.
    pi_55168875
    Kate Nash 229x
    Jamie T 138x
    Infadels 20x
    The Pigeon Detectives 15x
    Rooney 14x
    The Weepies 10x
    Secondhand Serenade 6x
    KT Tunstall 3x
    The View 3x
    Jamie Kennedy 1x

    Deze week veel Kate Nash, ben vorige week vrijdag naar haar concert in de Melkweg geweest
      maandag 10 december 2007 @ 14:57:48 #14
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_55169134
    Top Artists for the week ending 9 Dec 2007
    Positie | Artiest | Plays | (Overallpositie op 8 dec)


    1 Astrud Gilberto 24 (58)
    2 Róisín Murphy 17 (277)
    2 Michael Andrews 17 (151)
    4 Marc Almond 10 (47)
    4 Curtis Mayfield 10 (186)
    6 The Little Mermaid 9 (132)
    7 Michael Nyman 7 (-)
    8 The Clash 6 (102)
    9 dEUS 5 (217)
    10 Shirley Bassey 3 (80)

    Unique Artists: 127
    Total Tracks: 240
    Total Plays: 246


    Lol, kennelijk heb ik de afgelopen week veel in mijn [soundtrack]-folder vertoefd, getuige Michael Andrews (Donnie Darko), Curtis Mayfield (Superfly), The Little Mermaid, Michael Nyman (Drowning By Numbers) en Shirley Bassey (James Bond).
    Dat gebeurt (ongemerkt) wel vaker, dat ik bijvoorbeeld iets van de Pet Shop Boys luister en vervolgens dagenlang alleen maar artiesten draai die beginnen met een P.

    De nieuwe Roísín Murphy is ook fijn trouwens. Stukken leuker dan de vorige.
      maandag 10 december 2007 @ 17:02:38 #15
    179307 Saboo
    Hoi ik zit op fok
    pi_55171949
    ooh koel, ik heb ook een last.fm

    http://www.last.fm/user/sabo92
    pi_55174840

    Mooi weekje. .

    Jawbreaker als vanouds bovenaan. Ga het uitproberen, ieder die het niet kent.
    Queens of the stone age weer eens herontdekt, met name tot aan Songs for the Deaf. Wat me meteen deed beseffen dat Kyuss schandalig onderbeluisterd is, maar dat terzijde.

    Nieuwkomers in de lijst zijn Chuck Ragan, en Desmond Dekker. De eerste is echt fenomenaal goed. De zanger van de melodieuze punkband Hot Water Music die na het stoppen van die band richting folkkant gaat, en met Feast or Famine een briljante plaat heeft afgeleverd. Prettig doorleefde stem, krachtige teksten, hele grote zeggingskracht. 'It's what you will' is echt een aanrader.

    Desmond Dekker is natuurlijk een absolute koning, en die plaat met The Specials is geweldig. Kachel opstoken en die ska-sound de slaapkamer inhalen. .

    Verder punk en Sage Francis, en dat is punk en Sage Francis, dus ja.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      maandag 10 december 2007 @ 19:28:11 #17
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_55175081
    vreemd... ik kan mijn weeklijst en liedjeslijst niet zien
    pi_55175226


    Mja, het was een spannende strijd zo te zien...
    .
      maandag 10 december 2007 @ 19:35:00 #19
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_55175248
    Nu dus weer wel:
    Top Artists this Week (see more)
    2 Dec 2007 – 9 Dec 2007

    1 Radiohead 26
    2 The Beach Boys 17
    2 Ed Harcourt 17
    4 Arcade Fire 9
    5 David Bowie 6
    5 Badly Drawn Boy 6
    5 Stef Bos 6
    8 ABBA 5
    8 Art Brut 5
    8 Alice in Chains 5

    Weinig bijzonders... al heb ik wat hele albums gedraaid
      maandag 10 december 2007 @ 20:21:46 #20
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_55176316


    Coheed and Cambria, 21 januari, Tivoli.
      maandag 10 december 2007 @ 21:01:22 #21
    121217 Soli
    Still I am...
    pi_55177374
    Sinds ik de nieuwe plugin en nieuwe versie van last.fm heb gedownload scrobbled hij niet meer... Weet iemand waar dit aan kan liggen?

    -edit- ik heb hem weer aan de gang, duurde even maar hij werkt weer

    [ Bericht 26% gewijzigd door Soli op 10-12-2007 21:47:41 ]
    Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
    Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
    Mijn Last.fm
    pi_55190500
    1 Morrissey 195
    2 The Smiths 144
    3 Nick Drake 24
    4 Joy Division 17
    5 Placebo 16
    5 dEUS 16
    7 The Doors 14
    8 Suede 11
    8 The Velvet Underground 11
    10 The Sound 8

    Unique Artists: 144
    Total Tracks: 506
    Total Plays: 696

    Het heeft een paar weken geduurd, maar inmiddels kan ik Nick Drake's muziek ook erg waarderen
    Het hoge aantal total plays verraadt dat ik me momenteel erg 'amuseer' met een enorme lading huiswerk , maar verder weinig bijzonderheden.
    pi_55195928


    Unique Artists: 163
    Total Tracks: 290
    Total Plays: 297

    veel Dubby techno, (of techy dub ) van Rhythm & Sound en Rod Modell

    nieuwe album van Geiom, dubsteppie dingen met idm en oosterse invloeden

    Loscil, goeie downtempo/ambient
    Grails - black tar prophecies, post-krautsludgerock weet ik het het is tof
    nieuwe albums van Scorn( Mick Harris, ex drummer van Napalm Death), Stealth, weer uitgedubde industriele bassaanvallen

    [ Bericht 10% gewijzigd door Yorrit op 11-12-2007 17:34:24 ]
    pi_55196076
    Al twee keer een crash van Last.fm gehad... Maar na een herstart lijkt hij vrolijk verder te scrobblen... (wat een werkwoord ook.... )
    .
    pi_55223099
    Terug vind scrobbler

    pi_55227451
    Weet iemand toevallig hoe die 'My Top Tracks'-greasemonkey-script werkt?
    Ik heb 'm volgens de instructies geinstalleerd en zou nu ergens m'n meest-gedraaide nummers per artiest kunnen bekijken.. maar waar moet ik dat dan precies kunnen zien??
    pi_55227917
    Mjah ben pas iets van anderhalve maand bezig. Al mijn cd's afgaan om mijn smaak er in te krijgen vooral. Nog niet één cd 2 keer geluisterd. Ook vrij weinig losse nummers. Dus aantallen zeggen eigenlijk alleen welke cd's het meeste nummers hebben. . En artiesten die ik wel tof vind maar waar ik (nog) geen cd's van heb komen in de charts nog niet echt aan bod. Oftewel dit is een omslachtige manier om te zeggen dat deze post niet veel meer dan een tvp is. .



    Om toch een poging te doen er wat over te zeggen; Dilla's albums heb ik pas ontdekt, ook al zijn ze niet nieuw. Donuts (hier in de lijst) is gewoon zwaar dope. Hetzelfde geld voor Worldwide van D.I.T.C.. Verder ook wat oude Nederlandse cd's geluisterd. Duvelduvel, Relax en Postmen bewijzen dat ook hier goede hiphop gemaakt kan worden.
    full stops and exclamation marks
      woensdag 12 december 2007 @ 21:17:09 #28
    139186 Gerbilking
    No one I think is in my tree
    pi_55228126
    Hoe krijgen al die mensen hier meer dan 500 plays per week?
    En hebben meer mensen problemen met last.fm en vista?
      woensdag 12 december 2007 @ 23:04:03 #29
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_55231694
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 21:17 schreef Gerbilking het volgende:
    Hoe krijgen al die mensen hier meer dan 500 plays per week?
    En hebben meer mensen problemen met last.fm en vista?
    Toen ik nog studeerde en mijn scriptie aan het maken was, had ik soms zelfs wel 1000 tracks per week...omdat ik gewoon heel veel achter de computer moest werken en tijdens het werken luisterde ik naar muziek. Plus sommige mensen syncen hun Ipod ook met Itunes en die nummers worden dan ook aan je Last FM account toegevoegd...dan loopt het al snel op volgens mij.
    En de meeste mensen die een last fm account hebben, zijn ook gewoon helemaal gek van muziek en luisteren gewoon ook meer dan andere mensen...

    Ik heb Vista en het werkt op zich goed.
    Heb het wel 2 keer moeten installeren, maar daarna ging het prima.
    pi_55232458
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 23:04 schreef Reena het volgende:

    [..]

    Toen ik nog studeerde en mijn scriptie aan het maken was, had ik soms zelfs wel 1000 tracks per week...omdat ik gewoon heel veel achter de computer moest werken en tijdens het werken luisterde ik naar muziek. Plus sommige mensen syncen hun Ipod ook met Itunes en die nummers worden dan ook aan je Last FM account toegevoegd...dan loopt het al snel op volgens mij.
    En de meeste mensen die een last fm account hebben, zijn ook gewoon helemaal gek van muziek en luisteren gewoon ook meer dan andere mensen...

    Ik heb Vista en het werkt op zich goed.
    Heb het wel 2 keer moeten installeren, maar daarna ging het prima.
    Ik luister op een normale schooldag vaak van half 4 tot 12 muziek. Bijna non-stop
    Dus ik zit ook boven het gemiddelde denk ik
    pi_55233977
    De lijst van deze week:
    Top Artists for the week ending 9 Dec 2007



    Unique Artists: 29
    Total Tracks: 73
    Total Plays: 103

    Veel BarlowGirl. Christelijk meidenbandje. Maakt erg leuke muziek. Verder niet zo heel veel muziek geluisterd. Lage aantallen bij de artiesten komt door het shufflen door de hele playlist. The Frames horen er eigenlijk elke week in te staan...
    pi_55235247
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 20:51 schreef Maartel het volgende:
    Weet iemand toevallig hoe die 'My Top Tracks'-greasemonkey-script werkt?
    Ik heb 'm volgens de instructies geinstalleerd en zou nu ergens m'n meest-gedraaide nummers per artiest kunnen bekijken.. maar waar moet ik dat dan precies kunnen zien??
    Als je naar de hoofdpagina van een artiest gaat krijg je je eigen lijst (top tracks, me) tussen top track, last week en top tracks, last six months in. Alleen is er niet altijd iets te zien omdat het script blijkbaar een ondergrens van ongeveer 20(?) plays hanteert voordat een track daar verschijnt.
    pi_55238087
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 21:17 schreef Gerbilking het volgende:
    Hoe krijgen al die mensen hier meer dan 500 plays per week?
    En hebben meer mensen problemen met last.fm en vista?
    Muziek aanhebben als ik ondertussen iets anders doe (lezen, gamen, koken), helpt al.

    En geen problemen met Vista en Foobar + Last.fm.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      donderdag 13 december 2007 @ 11:19:46 #34
    165512 MASD
    Music is dead.
    pi_55239774


    omdat: Beatles
    Long live music.
    pi_55242067
    quote:
    The Beatles? Bestaan die nog?
    pi_55247484
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 21:17 schreef Gerbilking het volgende:
    Hoe krijgen al die mensen hier meer dan 500 plays per week?
    En hebben meer mensen problemen met last.fm en vista?
    Ik heb altijd een playlist van al mijn muziek, maar die heb ik gewoon aan als ik even weg ben. En soms denk ik dat ik even weg ben en kom ik 2 uur 's nachts thuis, heeft ie al wat aardig tracks gespeeld. Maar ik luister sowieso muziek als mijn laptop aanstaat, bijna altijd
    pi_55247936


    Van indie naar IDM en van post-punk weer naar singer/songwriter. Afwisselende week.

    Verder niet zoveel bijzonders aan de horizon. Wat hoogstens opgemerkt kan worden is dat Iron & Wine voor het eerst sinds tijden niet in m'n wekelijkse top tien is beland.

    [ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2007 16:33:48 ]
    pi_55251653
    quote:
    Volkomen terecht
    .
    pi_55251999
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 01:56 schreef Nepthys het volgende:

    [..]

    Als je naar de hoofdpagina van een artiest gaat krijg je je eigen lijst (top tracks, me) tussen top track, last week en top tracks, last six months in. Alleen is er niet altijd iets te zien omdat het script blijkbaar een ondergrens van ongeveer 20(?) plays hanteert voordat een track daar verschijnt.
    Ik zie er niets, ook niet bij mijn meestgedraaide artiesten
    Andere plugins werken wel (die met de verschillen in de charts sinds eerdere weken enzo)..

    Heeft iemand trouwens dat dingetje geinstalleerd waarmee je altijd realtime je wekelijkse charts kunt bekijken?
    Werkt met sql e.d. maar ik krijg het niet helemaal lekker aan de praat, terwijl het me toch wel een erg fijne gadget lijkt
      donderdag 13 december 2007 @ 23:17:57 #40
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_55257865
    Een latertje...



    M'n tagwolk:

    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_55333837


    Deze week een beetje een post-hardcore weekje.
    Seaweed en Quicksand post hardcore/ punk rock uit de jaren 90
    Textures Goeie Nederlandse progressive/math/metal band
    Shiner post-hardcore band uit kansas, The egg is hun beste album.
    pi_55334113
    Ik heb 1008 plays van Arctic Monkeys, tweede plaats is voor The Beatles met nog geen 500 plays.

    Het lijkt wel een obsessie.
    pi_55334215
    1 Polly Paulusma 59
    2 Les Ogres de Barback 43
    3 Manu Chao 22
    4 Maxime Le Forestier 21
    5 Jacques Brel 13
    6 The Guggenheim Grotto 12
    7 Thomas Fersen 11
    7 Kathryn Williams 11
    9 Brian Binmore 8
    10 Shawn Colvin 7

    Fingers and Thumbs van Polly P. is één van de beste platen van het jaar
    Verder veel franstalig deze week
      maandag 17 december 2007 @ 13:08:10 #44
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_55334306
    Top Artists for the week ending 16 Dec 2007
    Positie | Artiest | Plays | (Overallpositie op 16 dec)


    1 Dead Can Dance 21 (45)
    2 Faudel 12 (430)
    2 Pet Shop Boys 12 (1)
    4 Tin Hat Trio 11 (-)
    5 Philip Oakey and Giorgio Moroder 9 (239)
    5 Solo 9 (289)
    7 aka The Junkies 7 (-)
    8 De Jeugd van Tegenwoordig 6 (213)
    8 Kylie Minogue 6 (10)
    8 Kraftwerk 6 (44)
    11 Freezepop 5 (492)
    11 Pete Namlook & Geir Jenssen 5 (218)
    11 Joanna Newsom 5 (384)
    14 Juliet 4 (-)
    14 Suede 4 (27)

    Unique Artists: 58
    Total Tracks: 167
    Total Plays: 173


    Tja, dat konijntje hè...
    pi_55334365
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 13:08 schreef Frollo het volgende:
    11 Joanna Newsom 5 (384)
    Frollo aan de Joanna Newsom?
      maandag 17 december 2007 @ 13:32:08 #46
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_55334910

    Unique Artists: 75
    Total Tracks: 210
    Total Plays: 307

    The Duke Spirit...volgens mij heb ik iets van 15 keer alleen maar het eerste nummer (Lassoo) van hun EP gedraaid, erg leuk nummer! Leuke band ook. Beetje moeilijk om ze te omschrijven...het rockt.
    The Delgados, gekregen van iemand van Last FM. Het nummer "I Fought the Angels" is echt geweldig.
    Puscifer - nog even geluisterd, nadat ik de review op fok frontpage had gelezen...blijft vreemd, maar sommige nummers zijn wel lekker
    Voor de rest veel oude (hardcore) punk (Hüsker Du, Circle Jerks, The Replacements en the Damned) afgewisseld met de wekelijkse kost (Saul Williams, Nine Inch Nails, Goon Moon)
      maandag 17 december 2007 @ 14:22:18 #47
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_55336174
    Die Puscifer plaat trek ik echt slecht.



    Mijn lijstje is nagenoeg hetzelfde als die van vorige week en weinig bijzonderheden. Op 1 The Pixies, die wederom geen verdere uitleg nodig hebben. Dan Steve Reich, wiens 'Works, 1965-1995' ik weer eens helemaal plat draai, het is een 10-cd box met z'n beste werk. Verplichte kost voor iedereen die ook maar iets heeft met moderne klassiek/avant gardisme/minimale/experimentele muziek.

    De rest is redelijk standaard.
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
      maandag 17 december 2007 @ 14:29:23 #48
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_55336327
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 13:10 schreef cafca het volgende:

    [..]

    Frollo aan de Joanna Newsom?
    Toch maar weer 's proberen.

    Als achtergrondmuziek voor tijdens het gamen is het best te doen.
    pi_55336397
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 14:29 schreef Frollo het volgende:

    [..]

    .... achtergrondmuziek voor tijdens het gamen is het best te doen.
    Ah, speel je Elf-bowling?
      maandag 17 december 2007 @ 14:44:10 #50
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_55336734
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 14:31 schreef cafca het volgende:

    [..]

    Ah, speel je Elf-bowling?
    Nee, The Smurfs Nightmare
    pi_55336848
    1. Frank Sinatra 85
    2. The Mars Volta 79
    3. Eels 67
    4. Belle and Sebastian 44
    5. Thievery Corporation 36
    6. The Corrs 30
    6. The Smashing Pumpkins 30
    8. Red Hot Chili Peppers 26
    9. Massive Attack 25
    10. Muse 24

    Heel ongewoon weeklijstje. Maar wel fijn spul allemaal. En voor wie een wenkbrauw optrekt bij The Corrs, da's pubersentiment.
      Moderator maandag 17 december 2007 @ 14:49:50 #52
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_55336915
    1 Spinvis 17
    2 Venemous Concept 10
    3 Stuurbaard Bakkebaard 6
    4 Krang 5
    5 Mono 4
    6 John Frusciante 3
    7 Black Mountain 2
    7 Robert Pollard 2
    7 Pink Anvil 2
    10 Flashbulb, The 1

    volgensmij mis ik echt van elke band ongeveer de helft zoals ik heb de hele cd mercedes van stuurbaard bakkebaard geluisterd en die heeft 10 nummer en er staan er hier maar 6 en hij heeft er ook maar 6 gescrobbled dus
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_55338678

    Screeching Weasel en Kid Dynamite véél gedraaid, ook buiten de pc. Fuck, wat een aanstekelijke punk is dat. Minutemen idem, met als enig verschil dat ze muzikaal vele malen vernuftiger zijn. Double Nickles On The Dime is echt één van de grootste muzikale trips die je je maar kunt voorstellen. 43 nummers, volgestopt met ideeën en vondsten. Briljant.

    Verder veel SD, Refused herondekt, en Lethal Bizzle weer eens opgedoken. Best leuk, die 'poppy' plaat van hem, met Clash-samples, Babyshambles en Kate Nash-samenwerkingen (al is die eerste een hoop onluisterbare poep) en sowieso een luchtiger sfeertje.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_55338877


    Deze week genoten van Madlib's Blunted In The Bombshelter En ik heb Klymaxx en Mary Jane Girls herontdekt.
    Fakkelteit is ook

    En een tagcloudje
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
    pi_55338944
    1 Albert Fish is My Hero 49
    2 Merzbow 37
    3 FFF 32
    4 Xanopticon 31
    4 The Berzerker 31
    6 Nullsleep 29
    7 Bong-Ra 26
    8 Bit Shifter 23
    9 Viper XXL 22
    10 Mochipet 20

    Lekkere charts
    Noise domineert ditmaal met AFIMH en Merzbow aan de top met leuke breakcore, de Australische grindcore van The Berzerker met de heerlijke nintendo geluiden van Bit Shifter en Nullsleep met tot slot de Hardtechno van onze duitse Viper XXL.

    Over paar weken de year charts.
    Daar kijk ik weer naar uit in ieder geval
      maandag 17 december 2007 @ 16:26:39 #56
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_55339122
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:14 schreef Scandalous het volgende:

    Deze week genoten van Madlib's Blunted In The Bombshelter
    Die plaat is echt ZO vet he!! De complete geschiedenis van dub/reggae op een schijfje gepropt
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_55339189
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:26 schreef HAL9000S het volgende:

    [..]

    Die plaat is echt ZO vet he!! De complete geschiedenis van dub/reggae op een schijfje gepropt
    Ja echt geweldig
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
    pi_55339796
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:14 schreef Scandalous het volgende:
    Deze week genoten van Madlib's Blunted In The Bombshelter
    Die was me helemaal ontgaan, dank! !
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_55340357


    Ik vraag me (wederom) af of Last.fm zijn werk goed heeft gedaan.....
    .
      maandag 17 december 2007 @ 17:35:28 #60
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_55340736
    1, Captain Beefheart & His Magic Band, 141
    2, Pixies, 29
    3, John Coltrane, 28
    4, Mahavishnu Orchestra, 20
    5, Syd Barrett, 19
    6, M. Ward, 16
    6, AG Geige, 16
    8, Modest Mouse, 14
    9, Miles Davis, 13
    9, Sepultura, 13
    11, Novembre, 12
    11, Norfolk & Western, 12
    13, Füxa, 11
    13, sHEAVY, 11
    15, Gallery of Mites, 10
    16, Red Sparowes, 7
    16, Ten Years After, 7
    18, Nels Cline / Greg Bendian, 6
    19, Stomu Yamash'ta, 2
    19, Birchville Cat Motel, 2
    19, OM, 2
    19, The Drift, 2
    23, Acid Mothers Temple and the Cosmic Inferno, 1

    Uitzonderlijk veel nummers van een artiest voor mijn doen maar ja, Beefheart
    Veel Pixies ook weer. Blijft goede muziek. Coltrane luister ik eigenlijk te weinige, vorige week eens een inhaalslag gedaan.
    AG Geige, leuke electronische duitste avant-garde (althans toen in 1989).
      maandag 17 december 2007 @ 17:47:28 #61
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_55341041
    Top Artists for the week ending 16 Dec 2007
    1 J Dilla 32
    2 Blu & Exile 30
    3 Madlib 28
    4 These Arms Are Snakes 23
    5 Sticks & Delic 19
    6 De La Soul 17
    7 Mr. Lif 14
    7 Elliott Smith 14
    7 Digable Planets 14
    10 No Use for a Name 12

    Unique Artists: 42
    Total Tracks: 301
    Total Plays: 324

    Drie nieuwe aankopen; Blue & Exile, Sticks & Delic en Elliott Smith.
    Veel hiphop, een enkele punkband en These Arms Are Snakes (steeds meer een vaste klant de laatste tijd).
    pi_55343019

    .

      dinsdag 18 december 2007 @ 18:34:07 #63
    169377 Syb-rund.
    Music connects us all
    pi_55367315
    ligt het aan mij of zijn alle tags oppeens weg?
    fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
      dinsdag 18 december 2007 @ 19:10:15 #64
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_55368198
    Beetje laat maar:

    Top Artists this Week (see more)
    9 Dec 2007 – 16 Dec 2007
    1 Radiohead 30
    2 Rage Against the Machine 12
    3 R.E.M. 10
    4 The Jimi Hendrix Experience 6
    5 Tindersticks 5
    5 The Doors 5
    5 Tom Waits 5
    8 Tom McRae 4
    8 Meat Loaf 4
    10 Golden Earring 3

    Vrij veel oude liefdes. Nieuwe album van Radiohead blijft mooi
    Ow en in mijn artiest overall lijst een revolutie... R.E.M. is van de eerste plaats af....
    pi_55369099
    Dacht ik deze week iets redelijk origineels te hebben, maar nee hoor, iemand is me al weer voor.



    Blunted In The Bombshelter van Madlib dus! Én Shades Of Blue, Madlib's remixes van Blue Note tracks.

    Verder had ik weer eens zin in Curtis Mayfield's Superfly. Pas geleden Purple Rain op tv gezien en dat smaakte naar meer, de cd ook een paar keer geluisterd.

    The Last Shall Be First van Sunz Of Man vind ik na weer eens luisteren toch eigenlijk wel een van de betere Wu Tang albums.

    En Simian Mobile Disco's Attack Decay Sustain Release was nieuw voor me, vond het wel tof electronisch spul.
    full stops and exclamation marks
      dinsdag 18 december 2007 @ 23:29:04 #66
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_55375851


    Niets nieuws, beetje geluisterd naar waar ik zin in had.
    Cobra Starship maakt wel hele leuke rock.

    last.fm is wel teringtraag de laatste tijd en het ligt er atm zelfs uit
    pi_55389584
    kan je ook montly charts doen? Ik wilde namelijk net even kijken wat ik het afgelopen jaar heb geluisterd d.m.v. monthly charts maar dat kan volgens mij niet.
    pi_55403713
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 15:42 schreef Twest1 het volgende:
    kan je ook montly charts doen? Ik wilde namelijk net even kijken wat ik het afgelopen jaar heb geluisterd d.m.v. monthly charts maar dat kan volgens mij niet.
    Ik zie wel Rolling Charts 3 months en 6 months. Ook interessant denk ik...?


    Mijn lijstje:

    Top Artists for the week ending 16 Dec 2007

    Unique Artists: 28
    Total Tracks: 117
    Total Plays: 163



    Het eerste album van Billy Talent weer herontdekt. Prisoners of Today blijft een ongelooflijk lekker nummer. Begint meteen al erg goed.
    Verder Josh Groban, zoals de laatste weken. Lekker rustige ontspannen muziek.
    Glen Hansard en zijn samenwerking met Marketa Irglova zijn verder ook veel aan bod gekomen. Glen Hansard (The Frames) is al fantastisch en dat bleek ook in de geweldige film Once waarin zijn muziek samen met die van Marketa (speelt ook in de film) perfect naar voren komt. Luister- én kijktip!
      donderdag 20 december 2007 @ 12:22:33 #69
    121217 Soli
    Still I am...
    pi_55413200
    AAAH Ik word helemaal gek! Ik heb mijn winamp inmiddels aan het scrobblen, maar nu kan ik last.fm zelf niet installeren! Hij zegt steeds geen verbinding met de server te kunnen maken... Heeft iemand enig idee wat te doen?
    Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
    Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
    Mijn Last.fm
      Moderator zaterdag 22 december 2007 @ 11:54:07 #70
    198822 crew  Rellende_Rotscholier
    Robbertje matten met de wouten
    pi_55460234
    Hmm.. werk nu een paar dagen ermee..
    Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
    pi_55470602
    Exact 1111 plays van Arctic Monkeys hehe.
    pi_55470982
    ik heb bijna 1000x aphex twin.
    pi_55507990
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 20:19 schreef Mhjoezick het volgende:
    ik heb bijna 1000x aphex twin.
    Netjes hoor (Y)
    *Hoopt dat de nieuwe charts snel zullen verschijnen*
    pi_55514921
    Knap hoor, 1000 plays van dezelfde artiest. Ik heb niet meer dan 337 van één artiest
    pi_55514994
    Vaag, mijn overall chartszijn bijgewerkt maar bij Arctic Monkeys zijn er slechts 2 nummers bij, terwijl ik de cd laatst nog heb geluisterd.

    Nouja, het zal wel. Boeit ook weer niet heel veel.
    pi_55516759
    sinds ik de nieuwste update van last.fm heb gedownload maakt hij geen verbinding meer met internet.. weet iemand wat het probleem kan zijn?
    pi_55516966
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 18:54 schreef taart het volgende:
    sinds ik de nieuwste update van last.fm heb gedownload maakt hij geen verbinding meer met internet.. weet iemand wat het probleem kan zijn?
    Heb je de plugin van je media player aangezet ?
    pi_55517103
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 15:04 schreef cafca het volgende:
    Knap hoor, 1000 plays van dezelfde artiest. Ik heb niet meer dan 337 van één artiest
    Ik draai altijd mijn muziek in cd vorm dus dan ben je al snel tien tot twintig songs verder. En nadat ik Aphex live zag 2 weken terug was ik vol in de mood dus ben ik non-stop gaan draaien. Tikt wel aan in zijn geheel.
      maandag 24 december 2007 @ 19:12:04 #79
    122155 arucard
    Amplifier Worship
    pi_55517310

    De nieuwe Earth
    O)))
    pi_55517346
    1 Heideroosjes 137
    2 Bong-Ra 60
    3 Muslimgauze 48
    3 Libido Airbag 48
    5 John B 37
    6 Belladonnakillz 27
    7 Gridlock 26
    8 Genghis Tron 23
    9 Faithless 21
    9 Aphex Twin 21

    De Heideroosjes hebben zoveel plays omdat ik vrijdag naar hun ben gweest in Utrecht in Tivoli Oude Gracht.
    Ze speelde erg goed en voornamelijk liedjes van hun laatste album dat is uitgebracht.

    Voor de rest lekker Grindcore van Libido Airbafg en Genghis Tron, de nodige chill muziek van Aphex Twin, Faithless, Gridlock en Muslimgauze.

    Voor de rest Breakcore en de Drum & Bass sound van John B.
    *Kijkt nog steeds uit naar de Year Charts*
      maandag 24 december 2007 @ 19:40:26 #81
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_55518218
    Top Artists for the week ending 23 Dec 2007
    1 Les Savy Fav 28
    2 Aphex Twin 22
    3 Afghan Whigs 20
    4 Jimi Hendrix 17
    5 ...And You Will Know Us by the Trail of Dead 16
    5 Beastie Boys 16
    5 Y Society 16
    8 MF DOOM 15
    8 Pixies 15
    10 Strike Anywhere 14

    Top Tracks for the week ending 23 Dec 2007
    1 ...And You Will Know Us by the Trail of Dead - How Near How Far 4
    1 Blu & Exile - The World Is (Below The Heavens..) 4
    3 Omega Massif - In Der Mine 3
    3 Omega Massif - geisterstadt 3

    Unique Artists: 119
    Total Tracks: 395
    Total Plays: 422

    Valt weinig over te zeggen eigenlijk, behalve dat The Afghan Whigs vrij nieuw zijn net als Omega Massif.
    pi_55519542
    Dj Shadow


    Pff waar blijft mijn update.
    pi_55519944
    Niet zo heel veel plays deze week:


    1 Polly Paulusma 31
    2 Shawn Colvin 18
    3 The Serenes 14
    4 Kathryn Williams 4
    4 James Yorkston and The Athletes 4
    6 Thomas Fersen 3
    7 Martha Wainwright 2
    8 The Stooges 1
    8 De Kreuners 1
    8 Roky Erickson and The Aliens 1
    pi_55520230


    Weer Madlib op 1, vooral vanwege Beat Konducta: Movie Scenes (en Blunted) en een mixtape van dead prez ook veel gedraaid. + nieuwe album Lupe Fiasco
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
    pi_55520443
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 20:20 schreef Mhjoezick het volgende:
    Dj Shadow


    Pff waar blijft mijn update.
    DJ shadow is zoooo chill
    pi_55520848
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 19:00 schreef Mhjoezick het volgende:

    [..]

    Heb je de plugin van je media player aangezet ?
    ja die staat aan, het probleem zit niet in de connectie tussen iTunes en dat last.fm programma, maar tussen last.fm en internet. Hij upload mijn nummers niet meer naar mn profiel.
    pi_55520882
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 20:54 schreef BloodyLotte het volgende:

    [..]

    DJ shadow is zoooo chill
    Ik draai nu het album endtroducing



    Ik heb me een beetje laten gaan na het Aphex Twin concert.
    pi_55521492


    Alleen The Hollywood Recordings van Sa-Ra Creative Partners was nieuw voor me, wel leuk. En Jaylib's Champion Sound ook, tof, ik had ook niet anders verwacht van een samenwerking van J Dilla en Madlib.
    full stops and exclamation marks
    pi_55521573
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 20:54 schreef BloodyLotte het volgende:
    DJ shadow is zoooo chill
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 21:14 schreef Mhjoezick het volgende:
    Ik draai nu het album endtroducing
    full stops and exclamation marks
    pi_55521669
    quote:
    31 x All I want for Christmas
    pi_55521756
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 21:46 schreef cafca het volgende:

    [..]

    31 x All I want for Christmas
    nee verrassend genoeg heb ik die (nog) niet gedraaid! The Emancipation Of Mimi en Butterfly waren het deze week.
    full stops and exclamation marks
    pi_55522304
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 21:13 schreef taart het volgende:

    [..]

    ja die staat aan, het probleem zit niet in de connectie tussen iTunes en dat last.fm programma, maar tussen last.fm en internet. Hij upload mijn nummers niet meer naar mn profiel.
    opgelost
      maandag 24 december 2007 @ 22:34:03 #94
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_55522779

    Verbaasd over het aantal Nine Inch Nails en A Perfect Circle dat ik blijkbaar geluisterd heb...verder....niet echt veel bijzonders voor mij...
      maandag 24 december 2007 @ 23:52:05 #95
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_55524850


    Veel Haagse electro geluisterd deze week; Legowelt, Polarius, Parallax Corporation. Fucked up is een leuke punkband die ik onlangs ontdekt heb. Verder, op het gebruikelijke spul na, nog wat hiphop (Raekwon) en de godfathers van de liquid DnB (Omni Trio).
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_55525458
    1 Morrissey 66
    2 The Smiths 54
    3 The Damned 12
    3 Sparks 12
    5 Joy Division 7
    5 The Sound 7
    7 Radiohead 6
    8 Patrick Wolf 5
    8 Gang of Four 5
    8 Pixies 5

    Unique Artists: 103
    Total Tracks: 271
    Total Plays: 319


    Niet zo heel veel geluisterd deze week, had te veel andere dingen te doen. The Damned is nieuw, de rest niet.
      dinsdag 25 december 2007 @ 09:46:05 #97
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_55529222
    Top Artists this Week (see more)
    16 Dec 2007 – 23 Dec 2007
    1 Grinderman 8
    2 The Jayhawks 5
    2 Robert Johnson 5
    4 Juliette and the Licks 4
    4 The Jimi Hendrix Experience 4
    6 Tears for Fears 3
    6 The Clientele 3
    6 Jimi Hendrix 3
    6 Electric Light Orchestra 3
    6 The Jam 3

    Bijna alleen maar random geluisterd en dus weinig bijzonders.
    pi_55533419


    The Outside Agence en Negative A vette industiele hardcore.
    Stars is gaaf, leuk album uit, indie electronica.
      dinsdag 25 december 2007 @ 15:46:00 #99
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_55534472
    Waarom krijg ik als naar m'n eigen station luister soms van die dingen die zwaar lame zijn? Alsof ik zit te wachten op Madonna en T.A.T.U.
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      FOK!fotograaf zaterdag 29 december 2007 @ 20:17:50 #100
    36170 Buurvrouw_Rietman
    Papa van Sara en Merel!
    pi_55631719
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 18:54 schreef taart het volgende:
    sinds ik de nieuwste update van last.fm heb gedownload maakt hij geen verbinding meer met internet.. weet iemand wat het probleem kan zijn?
    Ik heb hetzelfde probleem... Hij heeft geen server waar hij mee kan connecten..
    Joe Hoe Hoei Hoei
    B-Seen Fotografie.nl
      maandag 31 december 2007 @ 00:54:20 #101
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_55670292
    Daar is ie dan weer....de laatste van 2007:


    Moest opeens weer even de laatste van Radiohead horen, In Rainbows. Eén van de betere platen die dit jaar verscheen. Ook de beste plaat van 2007 (ja, volgens mij dan he) heb ik een paar keer gedraaid zo te zien (Saul Williams - The Inevitable Rise And Liberation Of Niggy Tardust!).
    Verder wat hardrock momenten gehad zo te zien, AC/DC en Metallica. Was eventjes vergeten hoe vet Master of Puppets ook alweer was. Eén van de beste albums aller tijden.
    De rest is niet zo speciaal...wel speciaal is dat er helemaal geen NIN in the top 10 zit Zal volgende week wel weer anders zijn.

    Ik wens jullie allemaal een mooie en gezellige jaarwisseling toe. Dat 2008 maar een mooi, muzikaal jaar mag worden!
    pi_55670971
    1 Morrissey 159
    2 The Smiths 87
    3 Roxy Music 15
    4 Sparks 12
    5 The Sound 11
    5 Suede 11
    7 Voltaire 9
    7 Klaus Nomi 9
    9 T. Rex 7
    10 Muse 5

    Unique Artists: 148
    Total Tracks: 417
    Total Plays: 526


    Van Sparks eindelijk eens wat anders beluisterd dan alleen maar Kimono My House (Propaganda) maar nog niet echt een goede indruk van gekregen.
    En ook Roxy Music - Avalon Kwam min of meer op het idee door de Top 2000. More Than This
      maandag 31 december 2007 @ 02:13:29 #103
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_55672048


    Niks out of the ordinary... ik ben saai bezig de laatste tijd.
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_55672708


    De eerste 5 van mijn lijst staan er altijd wel in. Verder nog wat post-rock en zo.
      Moderator maandag 31 december 2007 @ 09:26:01 #105
    198822 crew  Rellende_Rotscholier
    Robbertje matten met de wouten
    pi_55673752


    Hmm, toch wat anders als vorige week. Veel naar Kaiser Chiefs geluisterd vanwege nieuwe cd die ik van hun heb. A Perfect Circle en Porcupine Tree een soort van 'ontdekt' deze week. Geldt ook voor Skillet
    Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
      Moderator maandag 31 december 2007 @ 09:33:42 #106
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_55673833
    1 Dub Trio 14
    2 Gorillaz 7
    3 Alice in Chains 4
    4 Beastie Boys 3
    4 Tom Waits 3
    6 The Mission 2
    6 The Sisters of Mercy 2
    6 The Cure 2
    6 Black Mountain 2
    6 The House of Love 2

    De nieuwe dub trio is gooooooeéd En verder heb ik her en der wat nummertjes geluisterd en de compilatie "the dark side of the 80s" heb ik 2 keer gedraaid
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      maandag 31 december 2007 @ 10:50:00 #107
    123099 Promo_Guy
    Pigs in space
    pi_55675332
    1 Lustmord 74
    2 Cock and Ball Torture 52
    3 Heideroosjes 49
    4 Tim Hecker 46
    5 Aphex Twin 42
    6 AFX 39
    7 Juno Reactor 35
    8 Carbon Based Lifeforms 33
    9 Gridlock 29
    10 Merzbow 24

    Lekkere lijst, Ambient domineert hier echter met een tikje Cybergrind, Noise en de goede band de Heideroosjes

    Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst en een muzikaal jaar natuurlijk.
      maandag 31 december 2007 @ 10:53:54 #108
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_55675413
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 03:19 schreef Mhjoezick het volgende:
    [ afbeelding ]

    De eerste 5 van mijn lijst staan er altijd wel in. Verder nog wat post-rock en zo.
    Mooi lijstje


    Niet ecgt veel geluisterd zelf...
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_55678205


    Mooi
    pi_55679416
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 02:13 schreef HAL9000S het volgende:
    [ afbeelding ]

    Niks out of the ordinary... ik ben saai bezig de laatste tijd.
    och ja, wat je saai noemt
    pi_55679590


    niet heel veel thuis geweest afgelopen week, dus een klein lijstje.
    drones van Bass Communion, Tim Hecker en Robert Henke, dubstep van Pinch, Kromestar en Shackleton. Remixalbum van Pole, en nog wat dubtechno onderaan
      maandag 31 december 2007 @ 13:11:35 #112
    169377 Syb-rund.
    Music connects us all
    pi_55679671
    Zo hier mijn laatste van dit jaar

    1 Goregrind waar manga figuren niet veilig zijn
    2 tja, eerste band ooit dus ik heb er nog steeds een zwak voor
    3 Jazz met chaotische metal, is altijd goed, vooral gotcat heeft een godgruwelijk goede intro
    4 onbeschrijfbaar (positief)
    5 Een van de betere doom metal bands die er momenteel bestaan.
    6 Electro gevonden via een joetoep linkje, bijzonder moeilijk te downloaden
    7 beste brutal death ooit ( met o.a invloeden van melodic death metal, grind, trash weet ik het, en prima songwriting)
    8 Een van de weinige deathcore bands die me kunnen blijven boeien in het oerwoud van bout death/metal-core
    9 Opvallend aardig, doet me denken aan losa die met dezelfde agressie speelt
    10 tot slot nog wat raggea achtige achteroverlig muziek iets die ik van een vriendin heb gekregen, verassend relaxed

    Hm appart, hij is nu oppeens veranderd; even aanpassen

    meteen ook even een year ding erbij gegooid

    [ Bericht 19% gewijzigd door Syb-rund. op 01-01-2008 15:10:54 ]
    fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
    pi_55683115
    hoe krijgen jullie allemaal van die vette achtergrond plaatjes ?
    pi_55683176


    Hier gaat het scrobblen ook niet echt lekker zo te zien... Maar goed, so be it...
    .
    pi_55684825
    Wow, voorzover ik weet ben ik voor het eerst Top Listener!
    Maarja, wat wil je met in 2 dagen 247x één liedje
    Jose Vanders - Faces Going Places
    pi_55684827


    1. Heb deze band deze week een beetje ontdekt, terwijl ik de muziek al een tijd had.
    3. Ook nieuw, er zitten wel veelbelovende nummers tussen.
    4. Eigenlijk alleen Paper Planes is een tof nummer, ook een nieuwe voor me deze week.
      maandag 31 december 2007 @ 16:37:10 #117
    49096 cosmick
    Les Yeux Orange
    pi_55685939
    Top week artists


    Top week tracks


    Year rolling chart 2007 / artists
    1 The Cardigans 1,104
    2 Smoosh 572
    3 Sahara Hotnights 552
    4 The Long Winters 399
    5 The Answer 350

    Year rolling chart 2007 / tracks
    1 The Hush Sound – Eileen 61
    2 Plastiscines – Rake 57
    3 The Long Winters – Rich Wife 50
    4 The Long Winters – Honest 46
    4 The Cardigans – For the Boys 46

    . Die good old Cardigans.. volgende maand komt er een verzamelalbum uit met bootlegs, rare tracks etc.. dus die gaan vast weer hoog scoren in '08. Op de valreep nog de nieuwe Nada Surf in de lijst, en veel leuke muziek van oa Headlights, Belaire en Cocoon. Ook leuk om ff de meest gespeelde tracks te zien .
      maandag 31 december 2007 @ 16:55:23 #118
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_55686540
    Top Artists for the week ending 30 Dec 2007
    Positie | Artiest | Plays | (Overallpositie op 30 dec)


    1 Craig Armstrong 19 (20)
    2 Current 93 12 (214)
    3 Daft Punk 9 (125)
    4 Burt Bacharach 6 (-)
    4 Army of Lovers 6 (332)
    6 Prince 3 (94)
    7 Harold Budd, Ruben Garcia And Daniel Lentz 2 (-)
    7 Dusty Springfield 2 (7)
    7 The Cure 2 (279)
    7 The Flirts 2 (-)

    Unique Artists: 48
    Total Tracks: 93
    Total Plays: 101


    Tja, kerst en zo, weinig tijd gehad om lekker muziek te luisteren.

    Rolling year charts for artists
    Positie (Overallpositie op 30 dec) | Artiest | Plays | (Plays overall op 30 dec)


    1 (2) Gustav Mahler 269 (355)
    2 (6) Ben Folds Five 200 (211)
    3 (4) Fountains of Wayne 189 (236)
    4 (1) Pet Shop Boys 185 (377)
    5 (8) Zoot Woman 180 (208)
    6 (7) Dusty Springfield 179 (210)
    7 (13) Tom Waits 168 (175)
    8 (5) Teenage Fanclub 149 (235)
    9 (12) Motorpsycho 141 (176)
    10 (33) Joe Hisaishi 129 (129)
    11 (20) Craig Armstrong 124 (148)
    12 (22) Sam Cooke 119 (142)
    12 (11) Antony and the Johnsons 119 (181)
    14 (42) The Walker Brothers 117 (120)
    15 (15) Lily Allen 116 (162)
    16 (18) Sufjan Stevens 115 (156)
    17 (26) Sophie Ellis-Bextor 113 (137)
    18 (15) Pyotr Ilyich Tchaikovsky 110 (162)
    19 (3) Biosphere 106 (285)
    20 (54) Joan as Police Woman 104 (104)

    Rolling year charts for tracks
    Positie | Artiest - Track | Plays


    1 Pyotr Ilyich Tchaikovsky – The Nutcracker Suite: 8. Waltz of the Flowers 18
    2 Dolly Parton – I Will Always Love You 16
    3 Ben Folds Five – One Angry Dwarf and 200 Solemn Faces 14
    3 Scott Walker – If You Go Away 14
    5 Zoot Woman – Nobody Knows (Part Two) 13
    5 Scott Walker – Jackie 13
    5 Zoot Woman – Losing Sight 13
    5 Joan as Police Woman – Real Life 13
    5 The Walker Brothers – Make It Easy On Yourself 13
    5 Ben Folds Five – Cigarette 13
    5 Gustav Mahler – Symphony No. 1 in D major: III. Feierlich und gemessen, ohne zu schleppen 13

    U ziet, 2007 gaat de boekjes in als het jaar waarin ik Zoot Woman, Ben Folds Five en Scott Walker/The Walker Brothers heb ontdekt en Dusty Springfield heb herontdekt.
    pi_55687361

    Via Madlib kwam ik bij zijn Quasimoto albums en daar heb ik deze week veel naar geluisterd shroom music Oaktown's 357 is jeugdsentiment.

    En mijn overall top 10:
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
    pi_55691221
    Top Artists for the week ending 30 Dec 2007
    1 Roky Erickson 20
    2 Randy California 13
    3 J.J. Cale 12
    4 The Miners Of Muzo 11
    5 The Serenes 6
    6 James Yorkston and The Athletes 5
    7 Hunger 4
    8 The Clique 3
    8 Fela Kuti 3
    10 Kashmir 2

    Unique Artists: 34
    Total Tracks: 94
    Total Plays: 104



    Rolling year charts for artists
    1 The Clientele 135
    2 Natalie Merchant 133
    3 Miles Davis 124
    4 John Wesley Harding 120
    5 Ani DiFranco 112
    6 Thomas Fersen 100
    6 Mike Doughty 100
    8 Randy Newman 99
    9 Ben Folds 98
    9 Rain Parade 98
    11 De Div 97
    12 The Go-Betweens 90
    13 Scott Walker 86
    14 Marike Jager 85
    15 Chet Baker 82
    16 Bert Jansch 77
    17 Johan 74
    18 Bobby Fuller Four 72
    18 Barbara Manning 72
    20 The Chills 71
    pi_55692644


    Diplo is dope! Florida, Sound And Fury, en vooral Fabric Live 24 en Mad Decent Worldwide Radio.

    DJ Hell is nog steeds gewoon DJs Are Not Rockstars. (tags pas ik nog wel eens een keer aan, ooit.)

    Van Sa-Ra ook maar eens de Dark Matter & Pornography mixtape gecheckt. Meer dan op The Hollywood Recordings komen hierop de tags (electro-hop, experimental, funk, generally unclassified beatmaking, hip hop, soultronica) tot hun recht. En dat vind ik tof.

    Zowel The Unseen als The Further Adventures Of Lord Quas (de laatste was nieuw voor me) van Quasimoto geluisterd, allebei goed.

    Soundbombing II van Rawkus Records.

    Ook maar eens de cd van Wouter Hamel geluisterd. Toffe Nederlandse artiest, goed album.

    En M.I.A.'s Piracy Funds Terrorism (met Diplo) voor het eerst geluisterd, ook vet.
    full stops and exclamation marks
    pi_55709186


    1. Indie bandje wat sterk doet denken aan The Beach Boys.
    2. The Lovemakers is een electrorock band
    4. Pinch, dubstep, nieuwe album uit en is erg tof.
    8. The Field Minimal techno een van de betere albums van dit jaar.
      dinsdag 1 januari 2008 @ 21:58:41 #123
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_55710894
    Nou, geen idee waarom maar er wordt bij mij niet meer gescrobbled. Firewall is ook al aangepast maar dat helpt niet. Zijn de servers overbelast?
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_55714626
    Hier ook laatste van afgelopen jaar:

    Unique Artists: 40
    Total Tracks: 73
    Total Plays: 84




    ==============================================================================================================

    Rolling Year Charts (Artists)

    1 BarlowGirl 300
    2 Imogen Heap 271
    3 Jimmy Eat World 252
    4 The Frames 228
    5 Red Hot Chili Peppers 202
    6 Dashboard Confessional152
    7 Damien Rice 123
    8 Vanessa Carlton 105
    9 Foo Fighters 97
    9 Stars 97
    11 Evanescence 95
    12 Muse 93
    13 Okkervil River 90
    14 Brand New 86
    15 Linkin Park 83
    16 Acda en De Munnik 77
    17 Glen Hansard and Marketa Irglova 74
    18 Snow Patrol 69
    19 The Arcade Fire 67
    20 Sarah McLachlan 63
    21 Bloc Party 55

    Rolling Year Charts (Tracks):

    1 Snow Patrol – Chasing Cars 42
    2 Jimmy Eat World – Hear You Me 34
    3 Imogen Heap – Just for Now 29
    3 Imogen Heap – Have You Got It in You? 29
    5 Evanescence – My Immortal 28
    6 Imogen Heap – Loose Ends 26
    7 Brand New – Degausser 25
    8 BarlowGirl – Average Girl 24
    8 Imogen Heap – Goodnight and Go 24
    10 Imogen Heap – Headlock 23
    11 Imogen Heap – Hide and Seek 21
    12 Damien Rice – The Blower's Daughter 20
    13 Ben Folds – Bitches Ain't Shit 19
    13 Terra Naomi – I'm Happy 19
    15 BarlowGirl – I Need You to Love Me 18
    15 Nelly Furtado – All Good Things (Come to an End) 18
    15 BarlowGirl – Psalm 73 (My God's Enough) 18
    15 BarlowGirl – Never Alone (acoustic version) 18

    Een jaar met een periode met heel veel Imogen Heap en BarlowGirl. Verder mijn gebruikelijke artiesten: RHCP, Dashboard Confessional, The Frames en heel veel anderen. Niet echt een jaar met veel nieuwe artiesten. Wie weet wat 2008 gaat brengen...!
    pi_55715314
    quote:
    Op dinsdag 1 januari 2008 21:58 schreef Elegy het volgende:
    Nou, geen idee waarom maar er wordt bij mij niet meer gescrobbled. Firewall is ook al aangepast maar dat helpt niet. Zijn de servers overbelast?
    Geen idee, hier doet ie het gewoon. Nou ja, gewoon, gisteren scrobblede ie sommige nummers van een cd die ik op had staan dubbel.
    full stops and exclamation marks
      woensdag 2 januari 2008 @ 05:01:22 #126
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_55716080
    Nou, het werkt weer. Het is gecached, dus de tracks van gisteren zijn er bijgevoegd. Best vreemd.

    Artiesten:


    Top tracks:


    All time tracks:


    All time artiesten:
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
      donderdag 3 januari 2008 @ 00:47:08 #127
    96599 SlagerKorrel
    wat doe je daar?
    pi_55736300
    2007 top artists:
    1 - Ryan Adams - 358
    2 - The Beautiful Girls - 291
    3 - Bright Eyes - 286
    4 - Amy Winehouse - 281
    5 - Aloe Blacc - 232
    6 - Sufjan Stevens - 231
    7 - John Legend - 227
    8 - Ray Lamontagne - 214
    9 - Opgezwolle - 199
    10 - Antony and the Johnsons - 190

    Ik luister bijna altijd op mijn werk en wil mijn collega's het niet aan doen om teveel van dezelfde artiest te draaien, vandaar dat er niet echt een uitschieter bij is. (Mijn nummer 68, Cassius, heb ik bijvoorbeeld toch nog maar liefst 99x gedraaid...)
    Ik schrok overigens wel van de nummer 2, ik zou de Beautiful Girls in geen enkel toplijstje zelf op 2 zetten...

    Top Tracks 2007 is Typhoon - Bumaye (25x) en daarna het hele album van Amy Winehouse.
    25 Keer. Bizar weinig eigenlijk, maar het zijn mijn collega's weer he...
    ik snij wat lapjes vlees en ik maak leverworstjes klaar
    pi_55745994
    2007 lijstjes:

    top artists:
    1 Morrissey 8,542
    2 The Smiths 5,398
    3 Gene 334
    4 The Sound 318
    5 Joy Division 317
    6 Voltaire 274
    7 Muse 230
    8 Patrick Wolf 207
    9 AFI 200
    10 Five O'Clock Heroes 163
    10 The Doors 163
    12 Radiohead 160
    13 Klaus Nomi 155
    14 Modest Mouse 150
    15 Drs. P 140
    16 The Ark 137
    17 Electric Six 130
    17 Sparks 130
    19 Tiger Army 128
    20 Tom Waits 122

    top tracks
    1 The Smiths - What Difference Does It Make 149
    2 The Smiths - Half a Person 136
    3 The Smiths - This Charming Man 129
    4 The Smiths - William, It Was Really Nothing 128
    5 The Smiths - Stop Me If You Think You've Heard This One Before 126
    etc etc...
    71 The Sound - Contact The Fact 64

    top albums
    1 Morrissey - Ringleader Of The Tormentors 754
    2 The Smiths - Louder Than Bombs 749
    3 The Smiths - The Queen Is Dead 744
    4 Morrissey - You Are the Quarry 646
    5 Morrissey - Bona Drag 607
    etc etc...
    18 Gene - Drawn to the Deep End 268

    Lekker veelzijdig weer
      donderdag 3 januari 2008 @ 17:19:52 #129
    96599 SlagerKorrel
    wat doe je daar?
    pi_55749653
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 14:48 schreef Nepthys het volgende:
    2007 lijstjes:
    (...)
    Lekker veelzijdig weer
    Zo de knetter, wat saai! Gemiddeld bijna 40 liedjes met dezelfde zanger per dag. Het lijkt wel een neurose.
    ik snij wat lapjes vlees en ik maak leverworstjes klaar
      donderdag 3 januari 2008 @ 21:08:54 #130
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_55754924
    quote:
    Op dinsdag 1 januari 2008 21:58 schreef Elegy het volgende:
    Nou, geen idee waarom maar er wordt bij mij niet meer gescrobbled. Firewall is ook al aangepast maar dat helpt niet. Zijn de servers overbelast?
    Daar heb ik nu last van. Laatste twee dagen zijn de nummers die ik thuis heb geluisterd niet gescrobbled. Die ik op mijn werk heb geluisterd staan er wel in.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_55774997
    Afgelopen week volgens Last.fm



    Hoe kan ik gemakkelijk de lijsten voor 2007 maken? Want ik heb op de Last.fm site nog niets gevonden over een optie om een specifiek jaar te kiezen in de charts?
    .
      vrijdag 4 januari 2008 @ 17:04:26 #132
    169377 Syb-rund.
    Music connects us all
    pi_55775158
    quote:
    Op maandag 31 december 2007 15:04 schreef Mhjoezick het volgende:
    hoe krijgen jullie allemaal van die vette achtergrond plaatjes ?
    Ipv de voorgekouwde die je krijgt (op most recent/ popular) of andere dingetjes klikken
    fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
      vrijdag 4 januari 2008 @ 17:09:40 #133
    96599 SlagerKorrel
    wat doe je daar?
    pi_55775277
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 16:56 schreef Tackleberry het volgende:
    Hoe kan ik gemakkelijk de lijsten voor 2007 maken? Want ik heb op de Last.fm site nog niets gevonden over een optie om een specifiek jaar te kiezen in de charts?
    Een specifiek jaar kan ook niet (volgens mij), maar als je rond 1 januari in 'charts' kiest voor 'rolling year chart' ben je er ook.
    ik snij wat lapjes vlees en ik maak leverworstjes klaar
    pi_55777413
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef SlagerKorrel het volgende:
    Een specifiek jaar kan ook niet (volgens mij), maar als je rond 1 januari in 'charts' kiest voor 'rolling year chart' ben je er ook.
    Ah, oke, duidelijk
    .
    pi_55777509
    Rolling year charts (sinds 7 november geregistreerd, dus vandaar de lage aantallen...)

    1 Porcupine Tree 62
    2 The Offspring 52
    3 Arctic Monkeys 30
    4 Acda en De Munnik 28
    5 Kaiser Chiefs 27
    6 Hermano 26
    6 Wolfmother 26
    8 *shels 23
    8 Nickelback 23
    10 Air Traffic 21
    10 Editors 21
    12 Blur 17
    12 Queen 17
    14 Pennywise 14
    15 Green Day 13
    .
      vrijdag 4 januari 2008 @ 19:08:17 #136
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_55777988
    Top Artists for the week ending 30 Dec 2007
    1 Elliott Smith 12
    2 Blackalicious 7
    3 CunninLynguists 6
    3 Panacea 6
    5 RJD2 3
    5 Orko the Sycotik Alien 3
    5 Madvillain 3
    5 Concrete Click 3
    5 Petethepiratesquid 3
    10 Raekwon 2

    Weinig geluisterd vorige week i.v.m. vakantie enzo. Dat zal voor deze week niet anders zijn.
    Een aantal uitprobeer-dingen, waaronder Panacea (hiphop, nieuw album) Petethepiratesquid (screamo) en Orko the Sycotik Alien (ook hiphop).

    Top Artists 2007
    1 De La Soul 149
    2 Beastie Boys 140
    3 The Roots 138
    4 Modest Mouse 135
    5 A Tribe Called Quest 132
    6 The Smashing Pumpkins 131
    7 Buena Vista Social Club 125
    8 MF DOOM 119
    9 Gang Starr 113
    9 CunninLynguists 113
    11 Pete Rock & C.L. Smooth 112
    12 Aphex Twin 103
    13 Aesop Rock 98
    13 Interpol 98
    13 Callisto 98

    Alleen The Smashing Pumpkins, Callisto en Aphex Twin verbazen me een beetje. De rest had ik wel zo hoog verwacht.
      FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 08:55:15 #137
    36170 Buurvrouw_Rietman
    Papa van Sara en Merel!
    pi_55817792
    Mijn artiesten top 9 voor 2007:

    1 Depeche Mode 111
    2 Editors 89
    3 U2 82
    4 Bettie Serveert 73
    5 Tröckener Kecks 69
    6 Radiohead 61
    7 Arctic Monkeys 56
    8 Maximo Park 55
    9 Moke 50
    9 Linkin Park 50

    De Albums voor 2007:

    1 Editors – An End Has A Start
    2 Arctic Monkeys – Favourite Worst Nightmare
    3 Editors – The Back Room
    4 Tröckener Kecks – >tk
    5 Linkin Park – Minutes To Midnight
    6 Fall Out Boy – Infinity On High
    7 Coldplay – X&Y
    7 Depeche Mode – Playing the Angel
    7 Clannad – Past Present
    10 Gorki – Gorky

    En als laatste de tracks:

    1 Bettie Serveert – Tom Boy
    2 Infadels – Love Like Semtex
    2 Jeugd Van Tegenwoordig – Shenkie
    4 Manic Street Preachers – Your Love Alone Is Not Enough
    5 The Fratellis – Chelsea Dagger
    5 I Against I – Space Odyssey
    7 Maximo Park – Our Velocity
    7 Radiohead – Street Spirit [Fade Out]
    7 OK Go – Here It Goes Again
    7 Bettie Serveert – Versace
    Joe Hoe Hoei Hoei
    B-Seen Fotografie.nl
    pi_55818057
    Rare jongens, daar bij last.fm.

    Zit ik lekker naar Sandy Bull te luisteren, maakt last.fm er een heel andere artiest van:

    Ooit zoiets gezien?
    pi_55822392
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 10:09 schreef cafca het volgende:
    Rare jongens, daar bij last.fm.

    Zit ik lekker naar Sandy Bull te luisteren, maakt last.fm er een heel andere artiest van:
    [ afbeelding ]
    Ooit zoiets gezien?
    Ja, all the time. Als er meerdere artiesten genoemd worden in de tag van een nummer. Soms "ziet" Last.fm er dan maar één van.

    Als je wil kun je dat wel gaan aanpassen in die nummers. Zelf doe ik dat niet.
    full stops and exclamation marks
      zondag 6 januari 2008 @ 14:43:21 #140
    169377 Syb-rund.
    Music connects us all
    pi_55823143
    voor de mensen met een ''eclectric'' muzieksmaak hier de nog extremere variant!
    De Omi meter is btw down voor een tijdje (of voor eeuwig..=o )
    fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
    pi_55830542
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 14:10 schreef krioro het volgende:

    [..]

    Ja, all the time. Als er meerdere artiesten genoemd worden in de tag van een nummer. Soms "ziet" Last.fm er dan maar één van.

    Als je wil kun je dat wel gaan aanpassen in die nummers. Zelf doe ik dat niet.
    Ja, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar in dit geval hebben beide artiesten niets met elkaar te maken, behalve het feit dat Steven Fretwell waarschijnlijk de vorige artiest was waar ik iets van geluisterd had......
    pi_55830916
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 19:58 schreef cafca het volgende:

    [..]

    Ja, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar in dit geval hebben beide artiesten niets met elkaar te maken, behalve het feit dat Steven Fretwell waarschijnlijk de vorige artiest was waar ik iets van geluisterd had......
    Oh, dan weet ik ook niet waar het aan ligt.
    full stops and exclamation marks
    pi_55838717
    ...en de eerste weeklijsten van 2008 zijn er.

    1 Morrissey 96
    2 The Smiths 56
    3 Kaizers Orchestra 13
    3 The Black Keys 13
    5 Damien Dempsey 11
    5 The Velvet Underground 11
    7 Joy Division 9
    7 Radiohead 9
    9 Gang of Four 7
    10 The Doors 6

    Ontdekking van de week: Kaizers Orchestra. Wat klinkt dat Noors toch leuk
    Damien Dempsey is Ierse folk, ook wel aardig
    Rubber Factory van The Black Keys, tijdje niet gehoord, maar het blijft een heerlijk album

    en volgens mij is een flink gedeelte van de Doors scrobbles niet meegeteld
      maandag 7 januari 2008 @ 02:35:22 #144
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_55839151
      maandag 7 januari 2008 @ 02:38:01 #145
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_55839161
    Mijne klopt ook niet....alles wat ik zaterdag heb geluisterd, staat er niet in....en ik heb die dag veeeeel geluisterd...

    1 Saul Williams 55
    2 Radiohead 30
    3 Nine Inch Nails 17
    4 Black Light Burns 12
    5 Maxïmo Park 10
    6 Yann Tiersen 7
    7 CocoRosie 6
    8 The Delgados 4
    8 Arctic Monkeys 4
    10 Creedence Clearwater Revival 3

    Unique Artists: 93
    Total Tracks: 191
    Total Plays: 251

    - Saul Williams....tsja, blijft vet. Heb volgens mij zijn 3 albums achter elkaar beluisterd.
    - Black Light Burns, bandje van ex-Limp Bizkit gitarist Wes Borland en zijn maten waaronder Danny Lohner (ex-NIN) en Josh Freese (speelt ongeveer in alle bands die er bestaan). Vond het in het begin niet zo leuk, beetje erg simplistische teksten, maar er zijn wel een paar nummers die goed klinken...misschien toch nog een paar keer luisteren.
    - Maxïmo Park - kreeg hun laatste cd van een vriendin. Had het al, maar deze was gesigneerd, yay! Toen moest ik ze weer even horen.
      maandag 7 januari 2008 @ 09:39:25 #146
    49096 cosmick
    Les Yeux Orange
    pi_55841060
    Top artists:
    1 Nada Surf 35
    2 The Donnas 19
    3 Minipop 14
    4 Springfactory 13
    5 Robert Plant & Alison Krauss 12
    6 Yann Tiersen 10
    7 Keri Noble 9
    8 JJ Heller 8
    8 Headlights 8
    10 Rie Sinclair 6

    Top tracks:
    1 Springfactory – Swedish Folk Highschool 9
    1 Nada Surf – See These Bones 9
    3 The Hampdens – Hype (V. 2) 5
    4 BT – 1.618 4
    4 Nada Surf – Whose Authority 4

    Unique Artists: 55
    Total Tracks: 296
    Total Plays: 572

    Het jaar redelijk fanatiek begonnen . Die splinternieuwe Nada Surf is erg leuk, ietwat mainstream denk ik, maar het luistert lekker weg. BT herondekt ("Binary Universe" mooie trip!), The Donnas blijven rocken en van bandjes als Minipop en Springfactory word ik gewoon vrolijjk.
      maandag 7 januari 2008 @ 10:35:33 #147
    199332 Mhjoezick
    E = Music²
    pi_55842001
    hij is er weer



    Voornamelijk veel psychedelische, ambient en post-rock gedraait.
    pi_55842459
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 10:35 schreef Mhjoezick het volgende:

    Voornamelijk veel psychedelische rock gedraait.
    Hier ook, voornamelijk de 4 Nuggets-boxen

    pi_55842983


    Waarom is er geen plugin voor mijn mp3speler
      maandag 7 januari 2008 @ 11:28:15 #151
    123099 Promo_Guy
    Pigs in space
    pi_55843048
    1 Melt-Banana 38
    2 Promo 33
    3 Cock and Ball Torture 31
    4 Nasenbluten 29
    4 Binärpilot 29
    6 The Flashbulb 28
    7 Steel Hook Prostheses 27
    8 Libido Airbag 26
    9 Stunt Rock 24
    10 The Prodigy 23

    Mooie top 10 om 2008 mee te beginnen
    pi_55844952


    Jon Auer zanger van The Posies heeft een solo album uit.
    Miracle Fortress Geweldige Beach Boys kloon, de psychedelische Beach Boys welteverstaan.
    Leya Fantastische britpop
    Aril Brikha relaxte techno
    Sunny day real estate leuk bandje uit de jaren 90 post hardcore.
    Abattoir Thrash metal uit de jaren 80
    Make good your escape zeer goeie rock band uit de U.K aparte sound.
      maandag 7 januari 2008 @ 16:09:53 #153
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_55850335
    Top Artists for the week ending 6 Jan 2008
    Positie | Artiest | Plays | (Overallpositie op 3 jan)


    1 Kylie Minogue 25 (6)
    2 Biosphere 21 (3)
    3 Hank Williams 17 (153)
    4 Art of Noise 16 (146)
    5 M.I.A. 14 (124)
    6 The Who 13 (226)
    6 Elvis Costello with Burt Bacharach 13 (61)
    8 Gorki 12 (18)
    9 Crowded House 11 (146)
    9 Amy Winehouse 11 (51)

    Unique Artists: 88
    Total Tracks: 308
    Total Plays: 320


    Ik probeer uit alle macht de nieuwe Kylie leuk te vinden ivm met het concert op 23 juni, maar het lukt gewoon niet. Er is een wereld van verschil tussen superoppervlakkige maar leuke liedjes enerzijds en superoppervlakkige en nietszeggende liedjes anderzijds, en X valt helaas in de laatste categorie.

    Verder deze week het gewone werk, gewoon fijne muziek zoals ik die graag luister, met The Who als voor mijn doen tamelijk ruige uitzondering.
    pi_55850827
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 19:58 schreef cafca het volgende:

    [..]

    Ja, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar in dit geval hebben beide artiesten niets met elkaar te maken, behalve het feit dat Steven Fretwell waarschijnlijk de vorige artiest was waar ik iets van geluisterd had......
    Dat doet ie bij mij ook wel eens ja, dan staat er ineens een heel andere artiest bij.

    Weeklijstje:

    niks nieuws, gewoon veel geshuffled en dan krijg je dit
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
    pi_55851195
    1 J.J. Cale 46
    2 The Miners Of Muzo 30
    3 Deep Freeze Mice 29
    4 Tactics 23
    5 The Brian Jonestown Massacre 21
    6 Josef K 20
    7 Minimal Compact 17
    8 Fixkes 14
    9 Shawn Colvin 13
    10 Rosie Thomas 12
    10 The Soft Boys 12
    10 Jake Holmes 12

    JJ Cale is zo'n top-artiest die ik eens in de zoveel tijd weer eens her-ontdek, bliijft heerlijke relaxte muziek.
    The Miners of Muzo idem, beste nederlande garage-rock band ooit.
    Verder, als afwisseling op de top 2000, wat obscure Post-punk en singer-songwriters, en Fikxes natuurlijk
    pi_55851422
    Maar even wat statsjes na een week vakantie en dus niet echt een week lijstje.

    Overall Tracks:
    1 Air 754
    2 Scissor Sisters 689
    3 Zero 7 666
    4 Snow Patrol 515
    5 Nouvelle Vague 491
    6 Groove Armada 469
    7 Nelly Furtado 427
    8 Keane 379
    9 Hooverphonic 366
    10 Deep Dish 358
    11 The Killers 357
    12 Fatboy Slim 339
    13 Moloko 330
    14 Foo Fighters 310
    15 Anouk 306
    16 Oasis 298
    17 Feeling 297
    18 The Kooks 291
    19 Morcheeba 290
    20 Robbie Williams 289
    20 Van Dik Hout 289
    22 Room Eleven 279
    23 Moby 272
    24 Acda en De Munnik 266
    25 Shiny Toy Guns 262

    Top 25 voor 2007.
    1 (24) Acda en De Munnik 266
    2 (25) Shiny Toy Guns 262
    3 (20) Van Dik Hout 252
    4 (6) Groove Armada 237
    5 (19) Morcheeba 225
    6 (1) Air 219
    7 (16) Oasis 212
    8 (20) Moby 208
    9 (44) Blake Lewis 184
    10 (40) Tiga 171
    11 (49) El Pino and the Volunteers 168
    12 (22) Room Eleven 167
    13 (4) Snow Patrol 145
    13 (3) Zero 7 145
    15 (52) Stéphane Pompougnac 140
    16 (15) Anouk 136
    16 (35) Dido 136
    18 (14) Foo Fighters 135
    19 (30) Stevie Ann 133
    20 (10) Deep Dish 124
    21 (5) Nouvelle Vague 116
    22 (34) Jem 114
    23 (67) Ryan Adams 111
    23 (41) Stereophonics 111
    25 (33) Norah Jones 105

    Rolling 3 month charts:
    1 (24) Acda en De Munnik 212
    2 (44) Blake Lewis 172
    3 (20) Van Dik Hout 132
    4 (30) Stevie Ann 109
    5 (78) Leftfield 97
    6 (59) Underworld 90
    7 (72) Gare du Nord 80
    8 (15) Anouk 68
    9 (93) Feist 60
    10 (120) Jordin Sparks 54
    10 (52) Stéphane Pompougnac 54
    10 (19) Morcheeba 54
    13 (16) Oasis 53
    14 (75) Ilse DeLange 52
    15 (9) Hooverphonic 50
    16 (3) Zero 7 48
    16 (48) Felix da Housecat 48
    18 (1) Air 47
    18 (14) Foo Fighters 47
    20 (20) Robbie Williams 46
    21 (136) Buena Vista Social Club 45
    22 (117) Mo' Horizons 43
    23 (34) Jem 41
    24 (83) Chris Daughtry 39
    24 (82) Pearl Jam 39
    24 (4) Snow Patrol 39

    Tussen haakjes de positie op de overalllijst. Erg diverse lijstjes eigenlijk, niet alleen qua genres maar ook de periodes met elkaar. Ik wist altijd wel dat ik iets nieuws heeeeel erg vaak luisterde en daarna een tijdje niet meer, maar dat het zo erg was .

    Top 10 Tracks voor 2007.
    1 3-11 Porter – Surround Me With Your Love 27
    1 Big Muff – My Funny Valentine 27
    3 Shiny Toy Guns – Turn to Real Life 24
    4 Shiny Toy Guns – Le Disko 22
    5 The Ballistic Brothers – Cubafro Con Amigos 21
    5 Dublex Inc. – Tocame 21
    7 Shiny Toy Guns – Don't Cry Out 20
    7 Shiny Toy Guns – Shaken 20
    9 Fantastic Plastic Machine – First Class 77 19
    9 Stéphane Pompougnac – Green Tree 19
    9 Blake Lewis – How Many Words 19
    9 Cam starring Anggun – Summer In Paris 19
    9 Trinity FM – S.O.S. (The Sounds of Silence) 19
    9 Shiny Toy Guns – Photograph 19
    9 Shiny Toy Guns – Rainy Monday 19
    9 Mika – Grace Kelly 19
      maandag 7 januari 2008 @ 17:28:16 #157
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_55852418
    Top Artists for the week ending 6 Jan 2008
    1 God Is an Astronaut 2
    2 Joy Division 1
    2 Dr. Dre 1
    2 John Lennon 1
    2 Busdriver & Radioinactive with Daedelus 1
    2 AC/DC 1
    2 3rd Bass 1
    2 Elliott Smith 1
    2 Frank Zappa 1
    2 Godspeed You! Black Emperor 1
    2 Blue Sky Black Death 1
    2 Gang Starr 1
    2 Eric B. & Rakim 1
    2 Mono 1
    2 Lagwagon 1
    2 DJ Babu 1
    2 The Stooges 1
    2 John Zorn 1

    En dit is dan ook gelijk alles. Vakantie enzo...
    Eén avondje geshuffled denk ik.
    pi_55854552


    Rustig weekje... (qua aantal plays...)
    .
    pi_55854673
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 16:09 schreef Frollo het volgende:
    Ik probeer uit alle macht de nieuwe Kylie leuk te vinden ivm met het concert op 23 juni, maar het lukt gewoon niet. Er is een wereld van verschil tussen superoppervlakkige maar leuke liedjes enerzijds en superoppervlakkige en nietszeggende liedjes anderzijds, en X valt helaas in de laatste categorie.
    Grotendeels moet ik je gelijk geven, maar Like A Drug is wel lekker
    Nieuwe Sophie-album inmiddels trouwens al een kans gegeven?
      maandag 7 januari 2008 @ 21:28:04 #160
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_55858696
    Top Artists this Week (see more)
    30 Dec 2007 – 6 Jan 2008

    1 Fischer-Z 17
    1 Pink Floyd 17
    1 Dusty Springfield 17
    4 Joe Henry 13
    5 The Doors 9
    6 Kate Bush 8
    6 The Good, The Bad & The Queen 8
    6 Creedence Clearwater Revival 8
    9 Counting Crows 7
    10 Deep Purple 6

    Leuk lijstje op zich, maar volgens mij klopt er geen drol van. Ik weet zeker dat ik meer van Kate Bush & The Doors geluisterd heb. Jammer, want dit is niet de eerste keer dat het niet klopt.
    pi_55864703

    Door vakantie bijna niks geluisterd. Maar ik zit echt in een enoooorme Timbaland periode.
      Moderator dinsdag 8 januari 2008 @ 08:46:04 #162
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_55865700
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 21:28 schreef peaceman het volgende:
    Top Artists this Week (see more)
    30 Dec 2007 – 6 Jan 2008

    1 Fischer-Z 17
    fischer-z is tof !
    quote:
    Jammer, want dit is niet de eerste keer dat het niet klopt.
    Ja bij mij klopt het al weken niet
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_55874242
    Hé, mijn niet-kloppende weeklijst lijkt nu toch te zijn geüpdate
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 01:40 schreef Nepthys het volgende:
    1 Morrissey 96
    2 The Smiths 56
    3 Kaizers Orchestra 13
    3 The Black Keys 13
    5 Damien Dempsey 11
    5 The Velvet Underground 11
    7 Joy Division 9
    7 Radiohead 9
    9 Gang of Four 7
    10 The Doors 6
    is nu dit geworden:

    1 Morrissey 139
    2 The Smiths 74
    3 The Doors 17
    4 Kristeen Young 15
    5 Joy Division 14
    5 The Black Keys 14
    7 Kaizers Orchestra 13
    8 Damien Dempsey 11
    8 The Velvet Underground 11
    8 Radiohead 11

    Bij de anderen met lijstjesproblemen ook?
      dinsdag 8 januari 2008 @ 15:19:44 #164
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_55874557
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 19:04 schreef Maartel het volgende:

    [..]

    Grotendeels moet ik je gelijk geven, maar Like A Drug is wel lekker
    Nieuwe Sophie-album inmiddels trouwens al een kans gegeven?
    Hey Maarten, lang niet gezien, kan dat kloppen?

    Ja, Trip the Light Fantastic is leuk. Niet zo goed als Shoot From the Hip, waarop werkelijk geen enkel zwak nummer staat, maar gewoon tof.
      dinsdag 8 januari 2008 @ 19:19:43 #165
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_55880401
    quote:
    Op maandag 7 januari 2008 21:28 schreef peaceman het volgende:
    Top Artists this Week (see more)
    30 Dec 2007 – 6 Jan 2008

    1 Fischer-Z 17
    1 Pink Floyd 17
    1 Dusty Springfield 17
    4 Joe Henry 13
    5 The Doors 9
    6 Kate Bush 8
    6 The Good, The Bad & The Queen 8
    6 Creedence Clearwater Revival 8
    9 Counting Crows 7
    10 Deep Purple 6

    Leuk lijstje op zich, maar volgens mij klopt er geen drol van. Ik weet zeker dat ik meer van Kate Bush & The Doors geluisterd heb. Jammer, want dit is niet de eerste keer dat het niet klopt.
    Bij mij ook een update... Die lijkt een stuk betrouwbaarder!

    Top Artists for the week ending 6 Jan 2008

    1 Dusty Springfield 19
    1 Pink Floyd 19
    3 Fischer-Z 18
    4 The Doors 16
    5 Creedence Clearwater Revival 15
    6 Kate Bush 13
    6 Joe Henry 13
    8 The Beatles 9
    9 The Good, The Bad & The Queen 8
    9 De Dijk 8
    9 ABBA 8
    9 The Who 8
    9 Boudewijn de Groot 8
    14 Neil Young 7
    14 Counting Crows 7
    14 Radiohead 7
    14 Tina Turner 7
    18 Queen 6
    18 R.E.M. 6
    18 Stevie Wonder 6
    18 Deep Purple 6
    18 The Jimi Hendrix Experience 6
    18 The Moody Blues 6

    En ja, Frollo, Fischer-Z is tof!
      dinsdag 8 januari 2008 @ 19:32:30 #166
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_55880704
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 19:19 schreef peaceman het volgende:

    En ja, Frollo, Fischer-Z is tof!
    Ok, ik zal het doorgeven aan Bosbeetle.
      dinsdag 8 januari 2008 @ 19:40:16 #167
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_55880901
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 19:32 schreef Frollo het volgende:

    [..]

    Ok, ik zal het doorgeven aan Bosbeetle.
    Oops
    pi_55897664


    Diplo

    verder The Cool van Lupe Fiasco geluisterd, is tof

    en Prose Combat van MC Solaar weer eens

    verder niks nieuws
    full stops and exclamation marks
      Moderator woensdag 9 januari 2008 @ 14:55:30 #169
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_55898562
    Mijn lijst klopt inmiddels ook. En Frollo zeg maar tegen peaceman dat het klopt dat Fischer-Z tof is want dat zei ik dus al.
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      woensdag 9 januari 2008 @ 14:56:12 #170
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_55898573
    lol
    pi_55989125
    <zeik>
    Kutding scrobbelt al een paar uur niet meer.
    </zeik>
      zondag 13 januari 2008 @ 02:34:31 #172
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_55990141
    quote:
    Op zondag 13 januari 2008 01:37 schreef BloodyLotte het volgende:
    <zeik>
    Kutding scrobbelt al een paar uur niet meer.
    </zeik>
    Ik zie gewoon wat je net geluisterd hebt hoor... volgens mij doet ie het dus weer
    pi_56016804
    Weeklijstje:
    1 The Brian Jonestown Massacre 40
    2 Sandy Bull 33
    3 Dr. Strangely Strange 27
    4 Gary Higgins 25
    5 Pearls Before Swine 24
    6 Quicksilver Messenger Service 22
    7 Josef K 20
    8 John Fahey 19
    9 The Miners Of Muzo 15
    10 Jake Holmes 11
      Moderator maandag 14 januari 2008 @ 08:51:36 #174
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56016875
    1 Tom Waits 42
    2 Björk 13
    3 Pink Floyd 7
    3 Tom Waits & Crystal Gayle 7
    5 Melvins 6
    6 Queens of the Stone Age 4
    7 Frank Zappa 3
    7 Boards of Canada 3
    7 Melvins/Lustmord 3
    7 Enya 3


    had weer eens zin in tom waits
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      maandag 14 januari 2008 @ 09:23:06 #175
    49096 cosmick
    Les Yeux Orange
    pi_56017224
    Top artists
    1 Nada Surf 28
    1 Keri Noble 28
    3 Cocoon 27
    3 Belaire 27
    5 BT 19
    5 The Donnas 19
    7 The Dandy Warhols 16
    8 JJ Heller 13
    9 Rie Sinclair 12
    10 Yann Tiersen 10

    Top tracks
    1 Keri Noble – Emily 5
    2 Nada Surf – The Film Did Not Go 'Round 4
    2 Belaire – You Really Got Me Goin' 4

    Unique Artists: 74
    Total Tracks: 210
    Total Plays: 306

    NIeuwe Nada Surf luistert nog steeds wel lekker weg verder niet zoveel bijzonders .
      maandag 14 januari 2008 @ 09:23:17 #176
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_56017229
    1 Motorpsycho 33
    2 of Montreal 26
    3 Radiohead 20
    4 Agua de Annique 19
    5 Ulver 18
    6 Jaga Jazzist 16
    7 Pavement 15
    7 Helmet 15
    9 Coheed and Cambria 14
    10 The Dillinger Escape Plan 13
    11 Sleepytime Gorilla Museum 12
    11 Sonic Youth 12
    11 High on Fire 12
    14 Neil Young 11
    14 Slint 11
    16 Opeth 10
    17 LCD Soundsystem 9
    17 Goose 9
    19 PJ Harvey 7
    20 *shels 4

    Ik had voor sommige bands nog wat achterstallig luisterwerk liggen. Met een paar dagen thuiswerken kom je dan een heel eind.
      maandag 14 januari 2008 @ 09:30:29 #177
    114177 Diaan73
    Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
    pi_56017348
    Tja ik zal mn weeklijstje ook eens posten. Meestal wordt de muziek hier via Peaceman afgespeeld, maar de ene week 1 dag en de andere 2 dagen luister ik overdag de muziek via mijn account op lastfm. Mijn lijstje van vorige week:

    1 Radiohead 13
    2 R.E.M. 11
    3 Zita Swoon 5
    3 The White Stripes 5
    3 Simply the Best of the 60's 5
    6 Tom McRae 4
    6 The Jayhawks 4
    8 The Doors 3
    8 Stef Bos 3
    8 Wilco 3
    8 Blur 3
    8 Gentleman 3
    8 Deep Purple 3
    14 3 Doors Down 2
    14 16 Horsepower 2
    14 Moondog Jr. 2
    14 The Police 2
    14 Manic Street Preachers 2
    14 Bob Marley & The Wailers 2
    14 Michael Jackson 2
    14 The Waterboys 2
    14 The Strokes 2
    14 Gorillaz 2
    14 Razorlight 2
    14 Franz Ferdinand 2
    14 10cc 2
    14 INXS 2
    14 Nick Cave and the Bad Seeds 2
      maandag 14 januari 2008 @ 09:49:16 #178
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56017603
    Top Artists for the week ending 13 Jan 2008
    Positie | Artiest | Plays | (Overallpositie op 13 jan)


    1 Jacques Brel 21 (155)
    2 Pet Shop Boys 18 (1)
    3 Gustav Mahler 14 (2)
    4 The Blues Brothers 11 (127)
    5 Ramones 10 (237)
    6 Gare du Nord 9 (22)
    6 Stan Getz & João Gilberto 9 (122)
    6 Feist 9 (405)
    6 Easy Star All-Stars 9 (28)
    10 Craig Armstrong 8 (15)

    Unique Artists: 23
    Total Tracks: 147
    Total Plays: 153


    Veel oude favorieten, dingen die ik al sinds de jaren 80 luister. Leuk, maar het wordt ook tijd voor iets nieuws. Maar ja, wat?
    pi_56017616
    Brel
    Getz/Gilberto


    Tip voor iets nieuws: Thomas Fersen
      maandag 14 januari 2008 @ 10:00:17 #180
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56017761
    Iemand het stuk over Last.fm in de Volkskrant van do 10 januari gelezen? Was wel aardig, maar ik denk dat als je Last.fm helemaal niet kent, je er toch een beetje verkeerd beeld van krijgt. Het artikel legde namelijk vrij sterk de nadruk op dat Last.fm zo goed samenwerkt met de iPod én op het feit dat je met Last.fm zo handig nieuwe muziek kunt ontdekken. Waardoor de indruk zou kunnen ontstaan dat Last.fm automatisch nieuwe muziek op je iPod zet of iets dergelijks.

    Maar het was wel een leuk stukje verder. Ik hoop alleen wel dat het niet te veel nieuwe users trekt, want de capaciteitsproblemen waren nu juist net een beetje onder controle.
    pi_56017811
    Laatst wel een stukje in het Brabant Dagblad gelezen, daar werd last.fm met name gepresenteerd als radio-station.
    Ook een beetje verkeerd beeld, maarop zich wel leuk, die aandacht van de media.
      maandag 14 januari 2008 @ 10:04:37 #182
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_56017817
    Op mondiaal niveau zal zo'n Volkskrant artikel vast niet veel verschil maken.
    Ik ben na 5 maand last.fm afwezigheid weer terug.
      maandag 14 januari 2008 @ 10:15:05 #183
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_56017991
    Last.fm kan heel veel dingen zijn en waar het voor de een echt een sociaal gebeuren met friends en fora is, is het voor de ander het dagelijkse radiostation, of concertagenda en wij zien het weer als iets anders. Als je dan toch een succesfactor moet aanwijzen is het denk ik toch die diversiteit van toepasbaarheid die kan worden bereikt met openbaar maken van simpele wat-luister-jij-nu? gegevens van vele mensen.

    Ik vind het niet zo vreemd dat de media daar andere beelden op na houdt. Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik begrijp dat die diversiteit van last.fm niet heel erg aan bod is gekomen? Dat zou jammer zijn.
      maandag 14 januari 2008 @ 10:44:18 #184
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56018560
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 10:15 schreef Vork het volgende:
    Last.fm kan heel veel dingen zijn en waar het voor de een echt een sociaal gebeuren met friends en fora is, is het voor de ander het dagelijkse radiostation, of concertagenda en wij zien het weer als iets anders. Als je dan toch een succesfactor moet aanwijzen is het denk ik toch die diversiteit van toepasbaarheid die kan worden bereikt met openbaar maken van simpele wat-luister-jij-nu? gegevens van vele mensen.

    Ik vind het niet zo vreemd dat de media daar andere beelden op na houdt. Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik begrijp dat die diversiteit van last.fm niet heel erg aan bod is gekomen? Dat zou jammer zijn.
    Oh jawel, het is wel vrij duidelijk aan bod gekomen dat Last.fm een sociale functie heeft en ook interessant is voor lijstjesnerds, muziekontdekkers, concertgangers en noem maar op.

    Het was ook interessant om te lezen dat de VPRO zich voorbij gestreefd voelt door Last.fm als bron van nieuwe muziek. Nota bene Gerard Walhof himself beweert dat de traditionele radio alleen nog luisteraars kan vasthouden door voornamelijk mainstream te draaien.
      maandag 14 januari 2008 @ 10:56:40 #185
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_56018800
    Met 3voor12 bedoel je? Dat is voor mijn gevoel nooit echt helemaal uit de verf gekomen. Ik denk dat dat ook te maken heeft met het ontbreken van een bepaalde mate van interactie, het is toch allemaal wat meer redactioneel en voorgekauwd. Alles leuk en aardig, maar de internetter van nu wil het liefst zoveel mogelijk input geven en daarvoor zo ideaal mogelijke output ontvangen en netwerken natuurlijk. Met last.fm kun je vrij gemakkelijk nieuwe muziek ontdekken, waar je vroeger nog een radioprogramma met redactie en connecties met pluggers e.d. voor nodig had. Ik weet niet of 3voor12 nog van die radioprogramma's maakt, die waren opzich nog best leuk, maar nietmeer van deze tijd.

    Aan de ene kant is het natuurlijk een verrijking voor de muziekliefhebber van niet-mainstream muziek, maar aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat het voor de grotere toegankelijkere mediabronnen zoals gewoon analoge radio betekent dat er alleennogmaar eenheidsworst is te krijgen. Daardoor worden veel muziekstromingen automatisch naar een soort van undergroundscene gedrukt, zonder dat ze uitsterven, omdat de toegankelijkheid van niet-mainstream door netwerken als last.fm natuurlijk ontzettend is verbeterd.

    Maar wat radio de komende jaren wrs. mainstream zal houden is het feit dat veel mensen die radio luisteren dat op hun werk doen en in een werkomgeving komen verschillende muzieksmaken bij elkaar en daardoor zal de traditionele radio qua muziek voornamelijk compromissen moeten sluiten, wat zeer voor mij althans zeer voorspelbare, uitgekauwde, commerciele mainstream muziek oplevert, maar daarmee zal de grootste groep luisteraars wel vrede hebben.
    pi_56018820
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 10:00 schreef Frollo het volgende:
    Iemand het stuk over Last.fm in de Volkskrant van do 10 januari gelezen? Was wel aardig, maar ik denk dat als je Last.fm helemaal niet kent, je er toch een beetje verkeerd beeld van krijgt. Het artikel legde namelijk vrij sterk de nadruk op dat Last.fm zo goed samenwerkt met de iPod én op het feit dat je met Last.fm zo handig nieuwe muziek kunt ontdekken.
    als last.fm hier iets niet goed doet is het samenwerken met de ipod.. volkomen willekeurig scrobbled ie eens in de paar weken eens een keer m'n ipodtracks
      maandag 14 januari 2008 @ 11:01:31 #187
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_56018916
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 10:56 schreef Vork het volgende:
    Maar wat radio de komende jaren wrs. mainstream zal houden is het feit dat veel mensen die radio luisteren dat op hun werk doen en in een werkomgeving komen verschillende muzieksmaken bij elkaar en daardoor zal de traditionele radio qua muziek voornamelijk compromissen moeten sluiten, wat zeer voor mij althans zeer voorspelbare, uitgekauwde, commerciele mainstream muziek oplevert, maar daarmee zal de grootste groep luisteraars wel vrede hebben.
    Na het lezen van de reactie van Frollo, bedacht ik me dat een topic over de dood van radio misschien wel interessant zou zijn. Maar toen kwam ik inderdaad ook tot de conclusie dat vanwege de werkomgeving rdaio niet zal sterven, alleen niet-mainstreamradio.
      maandag 14 januari 2008 @ 11:14:20 #188
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_56019218
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 11:01 schreef pfaf het volgende:
    Na het lezen van de reactie van Frollo, bedacht ik me dat een topic over de dood van radio misschien wel interessant zou zijn. Maar toen kwam ik inderdaad ook tot de conclusie dat vanwege de werkomgeving rdaio niet zal sterven, alleen niet-mainstreamradio.
    Volgens mij is de radio juist populairder dan ooit. Dat zal ongetwijfeld met de werkomgeving samenhangen. Als de radio daadwerkelijk nog zo'n krachtig medium is dan hangt dat denk ik ook samen met de groeiende behoefte aan omgevingsprikkels. Waar men vroeger prima een hele avond thuis een boek kon lezen, zonder herrie, of de hele dag kon werken zonder achtergrondmuziek, is dat voor steeds meer mensen steeds ondenkbaarder geworden. Mensen zitten tegenwoordig actief op internet, tv aan, muziek aan en aan de telefoon tegelijk. Hoeveel meer omgevingsprikkels kan een mens nog aan? Men is zonder radio en met een saaie baan gewoon snel verveeld. Stilte is echt zo vorige eeuw .
      maandag 14 januari 2008 @ 15:04:14 #189
    113173 Quannum
    Well FOK! you!
    pi_56024587
    Tijdje geleden dat ik hier nog eens postte.

    1 Bat For Lashes 18
    2 Thieves Like Us 15
    3 Future Of The Left 9
    4 Thom Yorke 8
    5 Beck 7
    5 Witch 7
    7 Nest 6
    8 Radiohead 5
    9 White Rose Movement 4
    10 Apparat 1


    Een paar leuke nieuwe bands ontdekt, zoals Bat For Lashes ( ), Thieves Like Us en Witch.
    Jusqu'ici tout va bien
      Moderator maandag 14 januari 2008 @ 16:09:04 #190
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56025972
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 11:14 schreef Vork het volgende:

    [..]

    Stilte is echt zo vorige eeuw .
    Tijd om last.fm 4'33" radio te luisteren
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_56026597


    Weinig nieuws afgelopen week.
    pi_56027502
    Kort lijstje...

    Top Artists this Week
    6 Jan 2008 – 13 Jan 2008
    1 The Offspring 58
    2 Stevie Ann 16
    3 Rammstein 13
    4 Dream Theater 11
    .
      maandag 14 januari 2008 @ 17:23:13 #193
    169377 Syb-rund.
    Music connects us all
    pi_56027694


    ik doe later wel een toelichting erbij
    fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
      maandag 14 januari 2008 @ 18:07:36 #195
    123099 Promo_Guy
    Pigs in space
    pi_56028566
    1 Libido Airbag 39
    2 Gut 27
    3 Shitmat 26
    3 The Offspring 26
    3 Peaky Pounder 26
    6 Sunn O))) 23
    6 John B 23
    6 Machinefabriek 23
    9 Sonic Youth 22
    10 Tarmvred 21

    Mooie top 10.

    1. Goeie Cybergrind groep
    2. Porngrind, geen nadere toelichting nodig
    3. Mooie breakcore/jungle artiest met veel gesample etc
    3. Goeie Punk Rock band
    3. Lekkere Industrial Hardcore/Techno held
    6. Dikke en zware Drones soms afgewisseld met Dark Ambient.
    6. Kwaliteits DnB gemaakt door een artiest met een raar kapsel.
    6. Puur Hollandse Ambient hulde aan deze man uit Arnhem.
    9. Mooie Experimentele Noise band =)
    10. Lekkere Rhythmic Noise, het had weg van Industrial Hardcore en die invloeden zijn duidelijk terug te horen

    Zo, ben weer tevreden hiermee.
    pi_56028888



    Hollertronix (Diplo en Low Budget) mixen van alles door elkaar

    Low budget doet het alleen in een iets rustigere stijl, ook vet

    Bonde Do Rolê is toffe baile funk (met rock gitaarriffs erdoor) uit Brazilië

    DJ Cam's Liquid Hip Hop is vette Franse trip hop achtige hip hop

    Peanut Butter Wolf pas ontdekt, My Vinyl Weighs A Ton bewijst dat hij een heel goede hip hop producer is

    Supastarr van DJ Blaqstarr is vette Baltimore club, een mix van hip hop en house
    full stops and exclamation marks
    pi_56029783
    Wat een baggersmaak krioro


    Peanut Butter Wolf op 1 dankzij My Vinyl Weighs A Ton en PBW presents Badd Santa Daarnaast heb ik geluisterd naar De La Soul's 3 Feet High And Rising, want die is nog net zo mooi als vroeger
    En Georgia Anne Muldrow is een geweldige Stones Throw artiest die ik deze week pas heb ontdekt, supermooie soul/jazz/hiphop.
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
      dinsdag 15 januari 2008 @ 00:22:06 #198
    169377 Syb-rund.
    Music connects us all
    pi_56038833
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 17:23 schreef Syb-rund. het volgende:
    [ [url=http://imagegen.last.fm/Tomma/artists/10/Sybje.gif]afbeelding ] [/url]

    ik doe later wel een toelichting erbij
    1Pleymo -> check het topic wat er ergens is ( niemand reageert erin ), beste ''nu metal'' die er is naar mijn mening, maar ik denk dat ik alleen sta met die mening
    2 Experimentele grind, dat grind zo goed kan zijn
    3 Aangename verassing, natuurlijk weer frans want die muziek schopt kont, vooral de vocals zijn opmerkelijk te noemen, van rustig naar beuken en andere tempo's, heerlijk
    4 Experimentele band, met een best aardige atmosfeer in de nummers
    4 II Aangenaam goede band met langzame tempo's en ondanks de best oude albums redelijk uniek vergeleken met hedendaagse band, schijt industrial te zijn
    6 Frans Death/grind dingen er door heen ( en af en toe wat hardcore stukjes) aangenaam weg te luisteren
    7 Heerlijke electro uit frankrijk
    7 II Band die op Houten deathfest komt, even het album opgespind en het was wel te doen opzich
    7 III De heren van Dog Fashion Disco, met naar mijn mening betere en aanstekelijkere muziek dan in hun DFD-tijd
    10 Balkan muziek='), ik kan er niks aan doen maar provakacija is geweldig=o
    fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
    pi_56039107
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 18:56 schreef Scandalous het volgende:
    Wat een baggersmaak krioro
    quote:
    Your musical compatibility rating with belle_starr is:

    Super
    weet ik
    full stops and exclamation marks
      dinsdag 15 januari 2008 @ 08:05:06 #200
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_56041244
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
      dinsdag 15 januari 2008 @ 10:49:30 #201
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_56043490
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 18:56 schreef Scandalous het volgende:
    Wat een baggersmaak krioro
    Nee jij dan... ATCQ, De La Soul.. Madlib..

    Niet toevallig ook bij Georgia Anne Muldrow & Dudley Perkins geweest eind vorig jaar in Breda?

    Top Artists for the week ending 13 Jan 2008
    1 Blockhead 13
    1 Télépopmusik 13
    3 Curtis Mayfield 11
    3 The Goats 11
    5 Bettye LaVette 10
    5 Dr. Who Dat? 10
    7 Koop 9
    8 Del tha Funkee Homosapien 8
    8 Johnson & Jonson 8
    10 Dälek 7
    10 KRS-One 7

    Ik heb de nieuwe Blockhead mogen luisteren en kennis gemaakt met Télépopmusik en The Goats. Verder begin ik Dälek opeens te waarderen en heb ik een nieuw project van Blu (die samen met Exile een van de betere hiphop album van 2007 maakte) gechecked, namelijk Johnson & Jonson.

    Unique Artists: 38
    Total Tracks: 158
    Total Plays: 160
    pi_56043526


    Tja, Nick Drake Bob Dylan Spinvis The Doors en Led Zep gaan nooit vervelen
    pi_56046913
    quote:
    Op dinsdag 15 januari 2008 10:49 schreef Mar10Segovia het volgende:
    Nee jij dan... ATCQ, De La Soul.. Madlib..

    Niet toevallig ook bij Georgia Anne Muldrow & Dudley Perkins geweest eind vorig jaar in Breda?
    nee daar wist ik niks van ...
    Ik ga Blu & Exile ook maar eens luisteren
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
    pi_56047113


    HOJ.

    The Dead Milkmen voor de hillbillypunk, The Selecter voor de 2-tone, Legowelt voor de electro, Iron & Wine voor de mompelmuziek, The Aggrolites voor de reggae, De Hardheid voor de Ska, Roll Deep en Roots Manuva voor de UKWHOT-hiphopgrime en Against me! en Jawbreaker voor de hele prettige ietwat alternatieve punk.

    Het was een mooie week. .
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
      dinsdag 15 januari 2008 @ 13:36:23 #205
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_56047206


    Beatles-weekjes ftw
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      dinsdag 15 januari 2008 @ 21:59:20 #206
    135281 Brahimov
    They misunderestimated me
    pi_56059201



    Een week met weinig muziek, maar wel met de nodige ontdekkingen, dankzij Eurosonicgangers en mede- IRC'ers. De Zwitserse triphop van Aloan kan me erg bekoren
    "Whenever I feel blue, I start breathing again"
    pi_56060313
    1 Morrissey 77
    2 The Smiths 58
    3 The Doors 16
    4 Nick Drake 15
    5 Joy Division 12
    6 Franz Ferdinand 11
    6 Nico 11
    8 The Sound 8
    8 Patrick Wolf 8
    10 The Cure 7

    Unique Artists: 138
    Total Tracks: 358
    Total Plays: 437


    Nico in haar eentje is ook best tof
      dinsdag 15 januari 2008 @ 22:50:48 #208
    160346 Mavro
    Black & Red
    pi_56060607
    Zo, kheb me aangesloten bij de Fok!groep. M'n weeklijstje was niet zo spannend...

    Top Artists this Week (see more)
    6 Jan 2008 – 13 Jan 2008
    1. Patsy Cline
    2. The Rolling Stones
    3. Ashlee Simpson
    4. Dolly Parton
    5. Aerosmith
    6. Amy Macdonald
    7. 3 Doors Down
    8. Amy Winehouse
    9. Elvis Presley
    10. Anouk
    "If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
      dinsdag 15 januari 2008 @ 23:34:50 #209
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_56061920
    Thuis wordt er nog steeds niet gescrobbled. Sinds 1 januari niet meer.

    Vage shit. Firewall blokkeert Last.FM niet. Geen idee waar het aan kan liggen.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_56066686


    En ik maar denken dat ik toch echt meer gedraaid had =p
    Dit is van 6 t/m 13 januari.
    pi_56102438
    TVP.
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
      Moderator donderdag 17 januari 2008 @ 14:28:08 #212
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56102599
    Voor alle fokkers die nog geen lid zijn van mijn groep

    http://www.last.fm/group/(...)vens+ook+toffe+groep

    let wel het is een groep met alleen maar toffe alsmede tevens ook toffe mensen. Dus meldt je louter aan als je tof alsmede tevens ook tof bent. Aan mensen die alleen maar tof zijn hebben we niks. Dus om het duidelijk te maken tof en alsmede tevens ook tof !

    Wij zijn zo tof dat zelfs chopin in onze weeklijst staat
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_56102761
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:
    Voor alle fokkers die nog geen lid zijn van mijn groep

    http://www.last.fm/group/(...)vens+ook+toffe+groep

    let wel het is een groep met alleen maar toffe alsmede tevens ook toffe mensen. Dus meldt je louter aan als je tof alsmede tevens ook tof bent. Aan mensen die alleen maar tof zijn hebben we niks. Dus om het duidelijk te maken tof en alsmede tevens ook tof !

    Wij zijn zo tof dat zelfs chopin in onze weeklijst staat
    Spammen is daarentegen wel tof, maar dan weer niettegenstaande daarentegen niet alsmede ook wel een beetje niet zo tof.....


    en Gazebo kan ook lid worden, begrijp ik?
      Moderator donderdag 17 januari 2008 @ 14:43:13 #214
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56103050
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 14:34 schreef cafca het volgende:

    [..]

    Spammen is daarentegen wel tof, maar dan weer niettegenstaande daarentegen niet alsmede ook wel een beetje niet zo tof.....


    en Gazebo kan ook lid worden, begrijp ik?
    Spammen wie ik
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_56103338
    En nog één van mij van de afgelopen week:

    Unique Artists: 40
    Total Tracks: 129
    Total Plays: 145



    John Frusciante was alweer een tijdje geleden. Toen ik die opzette, dacht ik "laat ik de andere Jo's ook opzetten". En daarom ook John Mayer, Josh Groban en een beetje Johnny Cash.
      donderdag 17 januari 2008 @ 14:55:58 #216
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56103380
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:
    Voor alle fokkers die nog geen lid zijn van mijn groep

    http://www.last.fm/group/(...)vens+ook+toffe+groep

    let wel het is een groep met alleen maar toffe alsmede tevens ook toffe mensen. Dus meldt je louter aan als je tof alsmede tevens ook tof bent. Aan mensen die alleen maar tof zijn hebben we niks. Dus om het duidelijk te maken tof en alsmede tevens ook tof !

    Wij zijn zo tof dat zelfs chopin in onze weeklijst staat
    Het is dat ik al lid ben, anders zou ik het subiet worden!!!
      Moderator donderdag 17 januari 2008 @ 15:11:53 #217
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56103753
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 14:55 schreef Frollo het volgende:

    [..]

    Het is dat ik al lid ben, anders zou ik het subiet worden!!!
    Reeds!
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_56103852
    Edoch, de nummer 1 alsmede de nummer 2 in de lijst werpen bij mij wel degelijk bedenkingen op of dat ik wel zo tof, danwel alsmede tevens zo tof wil zijn........maar desalniettemin is het natuurlijk eveneens wel een supertoffe alsmede tevens retetoffe groep......
      Moderator donderdag 17 januari 2008 @ 15:31:03 #219
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56104357
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 15:15 schreef cafca het volgende:
    Edoch, de nummer 1 alsmede de nummer 2 in de lijst werpen bij mij wel degelijk bedenkingen op of dat ik wel zo tof, danwel alsmede tevens zo tof wil zijn........maar desalniettemin is het natuurlijk eveneens wel een supertoffe alsmede tevens retetoffe groep......
    Niks mis met joy division en/of radiohead (behalve de notering idd)
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_56108051
    Mijn last.fm scrobbelt al 2 dagen niet op mijn site.. hebben meer mensen dit?
    pi_56108288
    Ik heb er af en toe last van, nu doet ie het juist weer wel.
    pi_56108362
    hmhm ik hoop wel dat het later weer geupdate wordt.
    quote:
    Porcupine Tree – Space Transmission 1d, 16h and 14m ago
    sinds toen scrobbelt hij out of the blue nietmeer..
      zaterdag 19 januari 2008 @ 19:15:14 #223
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_56160139
    Mijn lijstje nog van vorige week

    Top Artists for the week ending 13 Jan 2008
    1 The Jimi Hendrix Experience 19
    2 The Doors 8
    3 Zita Swoon 7
    3 The Beatles 7
    3 Queen 7
    3 R.E.M. 7
    7 Meat Loaf 6
    7 The Kinks 6
    7 Tom McRae 6
    10 Kate Bush 5
    10 Boudewijn de Groot 5
    10 Creedence Clearwater Revival 5
    pi_56160241
    Ook handig als Last.fm niet opstart....
    .
    pi_56160854
    Hier scrobbelt 'ie nu ook niks, nouja de nummers komen wel bij 'recently played' te staan maar niet op mijn profiel.
    Let's Rummikub the night away.
    pi_56160919
    heb ik ook 3x achter elkaar gehad, last.fm even opnieuw installeren en hij deed het weer. Heel raar
      Moderator zaterdag 19 januari 2008 @ 19:56:48 #227
    198822 crew  Rellende_Rotscholier
    Robbertje matten met de wouten
    pi_56161013
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 17:35 schreef Mhjoezick het volgende:
    Mijn last.fm scrobbelt al 2 dagen niet op mijn site.. hebben meer mensen dit?

    Heb er nu ook last van..
    Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
    pi_56161837
    Of ik let er niet goed op en zie ik fouten niet gebeuren óf het gaat al ruim 3,5 jaar vlekkeloos hier Al gebruik ik alleen de plugin voor winamp...
      zondag 20 januari 2008 @ 02:08:53 #229
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_56169954
    Nog van afgelopen week...niet dat het iemand echt interesseert

    6 Jan 2008 – 13 Jan 2008
    1 Nine Inch Nails 61
    2 Aphex Twin 43
    3 Mark Lanegan 35
    4 A Perfect Circle 30
    5 Saul Williams 28
    6 Public Enemy 24
    7 Pixies 22
    8 Future Of The Left 14
    8 Screaming Trees 14
    10 Faces 13
    Vreemde mix van vanalles...hiphop, rock, ambient...en nog veel meer
    Zoals het hoort
    pi_56174470
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 19:53 schreef taart het volgende:
    heb ik ook 3x achter elkaar gehad, last.fm even opnieuw installeren en hij deed het weer. Heel raar
    zojuist ook maar even gedaan, aangezien Last.fm niet meer automatisch opstart als ik Windows heb opgestart...
    .
      maandag 21 januari 2008 @ 01:43:41 #231
    114845 Sh0g
    Orenji-kun
    pi_56191163
    1. Breaking Benjamin - 94
    2. Sugarcult - 26
    2. Mêlée - 26
    4. The Automatic - 14
    4. The Kooks - 14
    6. The Classic Crime - 13
    6. The Libertines - 13
    8. Maxeen - 6
    9. Ifu Sarasa - 3
    9. The Early November - 3


    Breaking Benjamin
      maandag 21 januari 2008 @ 01:57:38 #232
    55350 Reena
    Angelcrusher
    pi_56191196


    Ik herinner me niet dat ik zoveel NIN en UNKLE heb geluisterd...maar goed.
    Mark Lanegan...ik ga hem binnenkort zien in de formatie Gutter Twins. Ben erg benieuwd.
    nearLY na een lange tijd weer geluisterd. Blijft mooi. Hopelijk komt er dit jaar een nieuw album uit.
    Death Cab For Cutie. Nooit echt fan van geweest, maar ik kreeg een album van iemand, dus heb er maar naar geluisterd. Was wel aardig, vooral het nummer "We Laugh Indoors".
    Linda Thomson zag ik staan in het Fok topic beste albums van 2007. Iemand noemde dit zijn/haar nummer 1 album van 2007 en schreef er een leuk stukje bij en toen was ik benieuwd. Het klinkt wel aardig. Ze heeft een mooie stem. Ik weet niet zo goed hoe ik de muziek moet omschrijven. Veel gebruikte tags zijn "folk" en "singer-songwriter".
    pi_56191238
    Veel akoestische muziek deze week:

    Top Artists this Week (see more)

    13 Jan 2008 – 20 Jan 2008


    1 Andy McKee 83
    2 Chuck Berry 69
    3 Antoine Dufour 68
    4 Sticks & Delic 61
    5 The Mars Volta 57
    6 Don Ross 47
    6 The Beatles 47
    8 Joe Satriani 32
    9 Devin Townsend 28
    9 Burial 28
    I want a vending machine, with fun sized candy bars, and the glass in front is a magnifying glass. You'll be mad, but it will be too late.
    http://www.last.fm/user/cyntex/charts?rangetype=overall&subtype=artists
      maandag 21 januari 2008 @ 08:39:41 #234
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_56192065
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 02:08 schreef Reena het volgende:
    Vreemde mix van vanalles...hiphop, rock, ambient...en nog veel meer
    Zoals het hoort
    Inderdaad

    13 Jan 2008 – 20 Jan 2008
    1 Dozer 42
    2 Boards of Canada 41
    3 *shels 23
    4 Jimi Tenor 19
    5 The Herbaliser 15
    5 Pavement 15
    7 Helmet 14
    8 Coheed and Cambria 12
    8 Sigur Rós 12
    8 Yann Tiersen 12
    8 Sonic Youth 12
    12 The Books 11
    12 Neutral Milk Hotel 11
    12 High on Fire 11
    15 The Beta Band 10
    15 Zeus 10
    15 Hood 10

    Met een speciale vermelding voor *shels, het bewijs dat er het afgelopen jaar toch nog nieuwe post-rock namen/verrassingen waren te bespeuren (afgezien van de gevestigde orde met nieuwe albums).
      Moderator maandag 21 januari 2008 @ 08:44:20 #235
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56192103
    1 Imani Coppola 27
    2 Dub Trio 10
    3 Cuby + Blizzards 5
    3 Enya 5
    5 The Flaming Lips 4
    5 Tom Waits 4
    5 The Mars Volta 4
    8 Basement Jaxx 3
    8 Jon Brion 3
    8 CAKE 3

    De nieuwe cd van Imani Coppola is erg leuk en die van Dub trio ook De nieuwe mars volta is minder.
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      maandag 21 januari 2008 @ 09:39:52 #236
    49096 cosmick
    Les Yeux Orange
    pi_56192803
    Top Artists this Week 13 Jan 2008 – 20 Jan 2008

    1 Venetian Snares 27
    2 Two Out Of Millions 23
    3 Dodgy 18
    4 The Donnas 13
    5 The Cardigans 12
    6 Benedictum 9
    6 Amon Tobin 9
    8 Out Of My Hair 7
    9 Lisa Portelli 6
    9 Prefuse 73 6

    Unique Artists: 63
    Total Tracks: 147
    Total Plays: 205


    Eeeehm... opzich een gevarieerd weekje met The Donnas, The Cardigans ("Best Of.." is reeds uitgelekt en bevat veel leuks), Dodgy en Out Of My Hair als oude gedienden. Nieuwe eigen hiphoptracks in de vorm van Two Out Of Millions en ietwat foute metal van Benedictum .
      maandag 21 januari 2008 @ 09:49:54 #237
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56192980
    Top Artists for the week ending 20 Jan 2008
    Positie | Artiest | Plays | (Overallpositie op 20 jan)


    1 Joe Hisaishi 32 (19)
    2 Judy Garland 26 (253)
    3 Tom Waits 17 (11)
    4 Shirley Bassey 16 (62)
    5 Le Mystère des voix Bulgares 13 (239)
    7 Róisín Murphy 13 (223)
    7 Candie Payne 12 (428)
    3 Craig Armstrong 12 (13)
    9 Barbra Streisand 11 (125)
    9 Franz Schubert 11 (428)

    Unique Artists: 167
    Total Tracks: 398
    Total Plays: 413


    Judy, Shirley, Barbra... Ik dacht eigenlijk dat ik zo onderhand wel klaar was met m'n merkwaardige voorliefde voor gay-icons, maar blijkbaar zijn zij nog niet klaar met mij...
      Moderator maandag 21 januari 2008 @ 11:17:21 #238
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56194918
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 09:49 schreef Frollo het volgende:
    Top Artists for the week ending 20 Jan 2008
    Positie | Artiest | Plays | (Overallpositie op 20 jan)


    1 Joe Hisaishi 32 (19)
    2 Judy Garland 26 (253)
    3 Tom Waits 17 (11)
    4 Shirley Bassey 16 (62)
    5 Le Mystère des voix Bulgares 13 (239)
    7 Róisín Murphy 13 (223)
    7 Candie Payne 12 (428)
    3 Craig Armstrong 12 (13)
    9 Barbra Streisand 11 (125)
    9 Franz Schubert 11 (428)

    Unique Artists: 167
    Total Tracks: 398
    Total Plays: 413


    Judy, Shirley, Barbra... Ik dacht eigenlijk dat ik zo onderhand wel klaar was met m'n merkwaardige voorliefde voor gay-icons, maar blijkbaar zijn zij nog niet klaar met mij...
    maarja tom waits doet dat weer teniet.
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      maandag 21 januari 2008 @ 11:27:44 #239
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56195169
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:

    [..]

    maarja tom waits doet dat weer teniet.
    idd, ik las deze post en dacht: kom, we gaan Tom Waits maar weer eens opzetten.
    pi_56196528


    Arpanet electro album wireless internet geluisterd.
    The Field fantastisch album met minimal techno
    L.S.G project van Oliver Lieb progressive trance
    De rest is wel bekend.
      Moderator maandag 21 januari 2008 @ 13:03:15 #241
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56197515
    voorbeeld van een tof liedje van imani coppola

    http://www.last.fm/music/Imani+Coppola/+videos/+1-PyzsP3arY9o
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      maandag 21 januari 2008 @ 13:15:50 #242
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_56197856


    Leng Tch'e is een brute Belgische metalcore band. Verder Scorn, een industrieel dubstep project van de drummer van napalm dead... een van de toppers van 2007 die ik afgelopen week pas ontdekt heb. Aanrader. Voor de rest niks bijzonders eigenlijk.
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
      maandag 21 januari 2008 @ 13:18:49 #243
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_56197939
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 09:39 schreef cosmick het volgende:
    Nieuwe eigen hiphoptracks in de vorm van Two Out Of Millions (...)
    Binnenkort in de betere platenzaken te checken?

    Top Artists for the week ending 20 Jan 2008
    1 Little Brother 18
    2 Y Society 17
    3 DJ Shadow 16
    3 Bad Religion 16
    5 Non Phixion 15
    6 Blu & Exile 14
    6 One Be Lo 14
    6 Dr. Octagon 14
    9 Hypnotic Brass Ensemble 12
    10 Jurassic 5 11
    11 Cypress Hill 9
    12 Mobb Deep 8
    13 Lemon Jelly 7
    14 Red Snapper 6
    15 Organized Konfusion 5

    Unique Artists: 52
    Total Tracks: 231
    Total Plays: 234

    Veel hiphop, niet zo bijzonder om er een toelichting bij te geven eigenlijk.
      maandag 21 januari 2008 @ 13:20:46 #244
    49096 cosmick
    Les Yeux Orange
    pi_56198001
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 13:18 schreef Mar10Segovia het volgende:
    [..]
    Binnenkort in de betere platenzaken te checken?
    Dat zou serieus best wel eens kunnen ja .
    pi_56198262
    weereens een lijstje




    wel erg veel joy division, kan me niet herinneren dat ik het zo vaak geluisterd heb

    I-F, veel van zn nieuwe Lost tracks for Lost Minds collectie, tracks in ouwe rauwe bunkeracid stijl

    Scientist, met een van de beste dub-albums ooit, Scientist Rids the World of the Evil Curse of the Vampire.

    dubtechno achtige dingen van Murmur
    60's Surfrock van The Lively Ones
    Jah Division, Dubversies van Joy Division tracks

    Bohren & Der Club of Gore, nieuwe ontdekking, sfeervolle, minimale doom-jazz
    pi_56198512


    Beatles marathon weekje
      maandag 21 januari 2008 @ 13:46:54 #247
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56198606
    quote:
    omg, bijna 400x de Beatles. Dat is ongeveer net zoveel plays als mijn overall #1, en daar heb ik drie jaar over gedaan.
      maandag 21 januari 2008 @ 13:48:48 #248
    189520 Coiler
    Monument van een vent
    pi_56198652


      Moderator maandag 21 januari 2008 @ 13:55:28 #249
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56198793
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 13:30 schreef Yorrit het volgende:


    Bohren & Der Club of Gore, nieuwe ontdekking, sfeervolle, minimale doom-jazz


    Mijn overall nummer 4 met 514 plays en hun nummers zijn niet de kortste. Ik las in een interview met mike patton dat er een nieuwe ipecac release van bohren op stapel staat
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      † In Memoriam † maandag 21 januari 2008 @ 14:06:28 #250
    34800 bukgeit
    slowcore slut
    pi_56199020
    1 Alphabeat 37
    2 Marc Johnson 35
    2 Thomas Helmig 35
    2 Marie Key Band 35
    5 Allan Vegenfeldt 33
    6 Sound Of Seduction 32
    6 Danseorkestret 32
    8 The Fashion 31
    9 Karen Busck 30
    pi_56201747
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 13:30 schreef Yorrit het volgende:
    Scientist, met een van de beste dub-albums ooit, Scientist Rids the World of the Evil Curse of the Vampire.

    Bohren & Der Club of Gore, nieuwe ontdekking, sfeervolle, minimale doom-jazz
    Beiden zo goed op hun eigen manier. .
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_56202236
    1 The Chemical Brothers 39
    2 Eisley 26
    3 Anouk 25
    4 The Bravery 23
    5 Room Eleven 20
    6 Kylie Minogue 18
    7 KT Tunstall 14
    8 Buena Vista Social Club 13
    9 Alice Russell 12
    9 The Roots 12

    Unique Artists: 27
    Total Tracks: 257
    Total Plays: 280
    pi_56202256


    Blu & Exile! Echt een supermooi hiphop album
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
    pi_56202410

    Dankzij Bupatih Fixkes ontdekt, wat een heerlijk lieve muziek!
    En Kinnie Starr heb ik ontdekt via The L Word. Ik kan nergens haar album online vinden, maar het liedje Alright is zo mooi. Da's ook het enige nummer dat ik van haar heb.
    pi_56202413


    Veel (voor mij) nieuwe albums gecheckt afgelopen week. Ik zal mijn reviews beperken tot de top 10.

    Blu & Exile's Below The Heavens ontdekt en gelijk een paar keer gedraaid. Één woord: DOPE.

    (Naast Liquid Hip Hop) ook Mad Blunted Jazz van DJ Cam gecheckt. Heel tof. Relaxte triphop.

    Zowel Ink Is My Drink als The Scenic Route van Panacea geluisterd, De laatste vond ik beter maar het zijn beide wel goede albums. Beetje Pete & Perq-achtig. Rawkus Records leeft nog.

    Yesterday's New Quintet's Angles Without Edges, jazzy werk van Madlib, dus vet.

    Watts Happening van Ohmega Watts, tof hiphop album.

    Egoclapper van 7L & Esoteric is weer eens wat rauwere hiphop voor de verandering. Wel goed.

    Mr. J. Medeiros, ook een artiest van Rawkus Records. Heel goed album, meer de conscious hiphop kant op.

    Guru's Jazzmatazz 3 gecheckt. Lang niet zo goed als de eerste. Steeds minder hiphop en jazz. Leuk voor op de achtergrond of zo.

    Floetic van Floetry is vette Britse nu soul of hoe je het ook noemt. Alleen het nummer Say Yes is al genoeg om me te overtuigen.

    Big Shots, het eerste album van Peanut Butter Wolf, toen nog met MC Charizma, die daarna overleed. Jammer, want samen hebben ze een dope album afgeleverd. Oude stijl hiphop.

    [ Bericht 0% gewijzigd door krioro op 21-01-2008 16:55:41 ]
    full stops and exclamation marks
    pi_56202466
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 09:39 schreef cosmick het volgende:
    Nieuwe eigen hiphoptracks in de vorm van Two Out Of Millions
    die moet ik ook eens gaan luisteren ergens
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 16:41 schreef Scandalous het volgende:
    Blu & Exile! Echt een supermooi hiphop album
    is ze weer nét 8 minuten eerder hoor!
    full stops and exclamation marks
      maandag 21 januari 2008 @ 17:43:32 #259
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_56203528
    Top Artists this Week (see more)
    13 Jan 2008 – 20 Jan 2008

    1 Fleetwood Mac 9
    2 Average White Band 7
    3 Jeff Wayne 6
    4 ABBA 5
    4 The Doors 5
    6 Dusty Springfield 4
    6 The Beatles 4
    6 Radiohead 4
    9 Jeff Buckley 3
    9 Creedence Clearwater Revival 3

    Niet veel geluisterd van de week en dat is te zien... Niettemin een aardig lijstje.
    pi_56204453
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 17:43 schreef peaceman het volgende:
    Top Artists this Week (see more)
    13 Jan 2008 – 20 Jan 2008

    1 Fleetwood Mac 9
    2 Average White Band 7
    3 Jeff Wayne 6
    4 ABBA 5
    4 The Doors 5
    6 Dusty Springfield 4
    6 The Beatles 4
    6 Radiohead 4
    9 Jeff Buckley 3
    9 Creedence Clearwater Revival 3

    Niet veel geluisterd van de week en dat is te zien... Niettemin een aardig lijstje.
    Kwaliteit boven kwantiteit
    pi_56204914
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 17:05 schreef Mhjoezick het volgende:
    [ afbeelding ]

    fanboy
    pi_56205298
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 18:45 schreef Yorrit het volgende:

    [..]

    fanboy
    Van Aphex draai ik elke dag wel SAW2 of/en Drukqs dus dat tikt aan.
    pi_56205333
    1 The Offspring 32
    2 Dream Theater 13
    2 Blind Dog 13
    4 Rammstein 11
    4 Tool 11
    6 The Bees 6

    Blind Dog past lekker in het stonerstraatje.
    The Bees een luistersessie gegund, maar het kon me niet echt boeien.
    Verder geen opvallende namen volgens mij.
    .
      maandag 21 januari 2008 @ 19:05:05 #264
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_56205373
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_56207042
    1 The Miners Of Muzo 42
    2 MAM 24
    3 Group 1850 18
    4 Barbara Manning & The Go Luckys! 17
    5 Rufus Wainwright 11
    5 Nick Cave and the Bad Seeds 11
    5 Dr. Strangely Strange 11
    8 Powerplay 10
    9 Amadou & Mariam 9
    10 Sacred Spirit 8

    Tja, de bassist van de Miners of Muzo had wat "nieuwe" nummer op last.fm gedumpt. Leuk
    Verder gewoon wat losse albums gedraaid, die op mijn werk laptop stonden. Mijn thuis PC is namelijk stuk
    pi_56208464
    1 Frédéric Chopin 38
    2 Daft Punk 20
    3 Coldplay 19
    3 Death Cab for Cutie 19
    5 Eels 10
    6 Eagles 8
    7 Dead Kennedys 7
    7 The Police 7
    7 Patrick Park 7
    10 Wolfgang Amadeus Mozart 6

    Ik moest vorige week leren en dat doe ik altijd met klassieke muziek
      maandag 21 januari 2008 @ 22:42:54 #267
    113173 Quannum
    Well FOK! you!
    pi_56210770
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 02:08 schreef Reena het volgende:
    Nog van afgelopen week...niet dat het iemand echt interesseert

    6 Jan 2008 – 13 Jan 2008
    1 Nine Inch Nails 61
    2 Aphex Twin 43
    3 Mark Lanegan 35
    4 A Perfect Circle 30
    5 Saul Williams 28
    6 Public Enemy 24
    7 Pixies 22
    8 Future Of The Left 14
    8 Screaming Trees 14
    10 Faces 13
    Vreemde mix van vanalles...hiphop, rock, ambient...en nog veel meer
    Zoals het hoort
    Future Of The Left!


    Albumlijstje aangezien ik toch enkel maar album per album beluister:

    1 Ben Folds – Rockin' the Suburbs 12
    1 House of Pain – House of Pain 12
    3 Biohazard – State of the World Address 9
    3 The Flaming Lips – Transmissions From the Satellite Heart 9
    5 Nebula – Apollo 9
    6 White Rose Movement – Kick 7
    7 Surkin – Action Replay 6
    7 DJ Shadow – Endtroducing... 6
    9 Peter Gabriel – So 3
    9 The Smashing Pumpkins – Siamese Dream 3
    9 The First Step – Open Hearts and Clear Minds 3
    12 Burial – Untrue 1

    Some old, some new...
    Weinig plays, dat wel (nieuwe mp3speler )
    Jusqu'ici tout va bien
      dinsdag 22 januari 2008 @ 22:01:43 #268
    123099 Promo_Guy
    Pigs in space
    pi_56235900
    1 The Berzerker 100
    2 Cock and Ball Torture 58
    3 Brian Eno 49
    4 D-Passion 31
    5 Excrementory Grindfuckers 25
    6 Micron 21
    7 Ancient Rites 19
    8 Cannibal Corpse 18
    9 Random 17
    10 N-Vitral 16

    Mooie top 10
    Wel lollig dat The Berzerker uitgerekend op 100 plays is terecht gekomen
    pi_56273778
    Nog niet voor ons, maar toch wel interessant om te weten:
    quote:
    Last.FM wordt online jukebox
    Uitgegeven: 24 januari 2008 11:24
    Laatst gewijzigd: 24 januari 2008 12:23

    AMSTERDAM - Het 'sociale radiostation' Last.FM laat zijn gebruikers alle nummers op de website gratis integraal beluisteren.

    Dat heeft de Londense online muziekdienst woensdag bekendgemaakt. Op Last.FM kunnen gebruikers de muziek waar ze naar luisteren beoordelen. Zo ontstaat een steeds nauwkeuriger beeld van hun muzieksmaak. De site brengt muziekliefhebbers vervolgens in contact met andere gebruikers met een vergelijkbare smaak, en doet muzikale aanbevelingen.

    Tot nu toe was het - enkele uitzonderingen daargelaten - niet mogelijk om zelf nummers op de site uit te zoeken en integraal te beluisteren. Sinds woensdag is daar echter verandering in gekomen.

    On-demand

    De site, die vorig jaar voor 280 miljoen dollar werd overgenomen door het Amerikaanse mediabedrijf CBS, laat zijn twintig miljoen luisteraars nu alle muziek on-demand afspelen. Daartoe heeft het de beschikking over de catalogi van de vier grote platenmaatschappijen EMI, Universal, Warner en Sony/BMG, en een groot aantal onafhankelijke labels.

    Abonnementsdienst

    Ieder individueel nummer kan drie keer gratis vanaf de site worden 'gestreamd'. Daarna krijgen gebruikers reclame voor een binnenkort te introduceren abonnementsdienst te zien, waarmee onbeperkt kan worden geluisterd, of een optie om het nummer te kopen bij een partnersite - zoals iTunes of Amazon MP3.

    Daarnaast hoopt moederbedrijf CBS geld te verdienen aan advertenties op de site.

    Voorlopig is de functie alleen beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Duitsland, maar Last.FM zegt de gratis streaming in de komende maanden wereldwijd te introduceren.

    Onafhankelijke artiesten

    Tegelijkertijd kondigde Last.FM aan dat het artiesten zonder platenlabel de gelegenheid gaat bieden om geld te verdienen met hun muziek. Muzikanten kunnen hun nummers op de site beschikbaar stellen, en ontvangen dan een bedrag voor iedere keer dat het liedje beluisterd wordt.
    nu.nl

    Drie keer gratis streamen is alleen niet zo heel veel, vooral als alle previews door hele tracks worden vervangen.
    pi_56274068
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 13:17 schreef Nepthys het volgende:
    Nog niet voor ons, maar toch wel interessant om te weten:
    [..]

    nu.nl

    Drie keer gratis streamen is alleen niet zo heel veel, vooral als alle previews door hele tracks worden vervangen.
    3 keer streamen is inderdaad erg weinig.
    Verder lijkt me dit wel een goede zet van de muziekindustrie, ze kunnen niet om internet heen. Beter jammer voor de gebruikers.
    Maar betekend dat dan dat de gratis radio ook verdwijnt?


    Ja, Snow Patrol fan.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Zotheid op 24-01-2008 13:55:41 ]
    Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
    [..]
      donderdag 24 januari 2008 @ 13:36:26 #271
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56274179
    De radio moet wel blijven idd!
      Moderator donderdag 24 januari 2008 @ 13:49:57 #272
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56274500
    En dan zul je zien dat het abbonement ook tig keer duurder wordt en dan moet ik naar zo'n reclame site aan zitten kijken.

    *gevalletje van jammer
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_56274820
    en zo wordt een mooi initiatief weer om zeep gebracht door de commercie
    pi_56275633
    Kut :/ Die radio is mijn redding hier op school
    pi_56276531
    Ik denk eigenlijk niet dat het ook voor de radio zal gelden, want door de nummers in willekeurige volgorde te streamen is het blijkbaar mogelijk om de on demand regels te omzeilen. Net zoals je in je eigen playlist wel opeens volledige nummers kunt beluisteren als de player de volgorde bepaalt.

    Ik vraag me ook wel af wat er gaat gebeuren met de muziek die tot nu toe wel vrij de beluisteren of the downloaden was, of die opeens ook een maximum aantal plays krijgen.

    Lees ook de aankondiging op de Last.fm blog en bijbehorend commentaar.

    Artiesten en labels krijgen dan ook betaald voor elke keer dat hun muziek on demand wordt beluisterd. Het principe lijkt ook wel goed voor de beginnende en onafhankelijke artiesten (hoewel die er waarschijnlijk toch maar vrij weinig aan over zullen houden), maar eigenlijk is het natuurlijk wel gewoon een manier om snel geld binnen te halen voor de grote platenlabels...
      donderdag 24 januari 2008 @ 15:24:09 #276
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56276639
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 15:18 schreef Nepthys het volgende:
    Ik denk eigenlijk niet dat het ook voor de radio zal gelden, want door de nummers in willekeurige volgorde te streamen is het blijkbaar mogelijk om de on demand regels te omzeilen. Net zoals je in je eigen playlist wel opeens volledige nummers kunt beluisteren als de player de volgorde bepaalt.
    Ja ok, zoiets dacht ik ook wel. Maar waar ik bang voor ben, misschien gooien ze nu die hele radio er wel uit omdat er toch niks aan te verdienen valt.
      donderdag 24 januari 2008 @ 17:38:53 #277
    23520 TomR
    Fulltime kansloos
      maandag 28 januari 2008 @ 09:24:27 #278
    49096 cosmick
    Les Yeux Orange
    pi_56356068
    Top Artists this Week 20 Jan 2008 – 27 Jan 2008
    1 The Cardigans 69
    2 Myracle Brah 55
    3 Alice Russell 22
    3 Volbeat 22
    5 Dub Syndicate 21
    6 The Donnas 14
    7 Minipop 8
    8 Voicst 7
    9 Planet71 6
    10 DJ Nikoless Skratch 4

    "Best of" van The Cardigans weer in de shuffle, de tweede cd van het leuke gezellige Myracle Brah eindelijk gevonden, Alice Russel voor wat warme soul/funk/jazz, Volbeat om weer wakker te worden,
    Dub Syndicate voor wat fijne diepe dub, Donnas voor wat recht-toe-recht-aan gitaartjes, Minipop is gewoon schattig, de nieuwe Voicst blijft minder de "11-11" maar ik heb maar weer eens een poging gedaan, Planet71 als egoboost en Nikoless Skratch voor wat cut-inspiratie.

    Top Tracks this Week 20 Jan 2008 – 27 Jan 2008
    1 Myracle Brah – Tran Sister 10
    2 The Cardigans – Losers (First Try) 6
    3 The Cardigans - Plain Parade 6

    Leukste nummers van voornoemd "Best Of"-album wat mij betreft. Het energieke "Tran Sister" op 1.
    pi_56356588
    1 Terry Reid 47
    2 Alexander "Skip" Spence 38
    3 John Wesley Harding 35
    4 Moby Grape 28
    5 TC Matic 25
    6 The Miners Of Muzo 21
    7 The Chocolate Watch Band 19
    8 Chocolate Watchband 15
    9 Deep Freeze Mice 12
    10 The Serenes 9


    Tja, duidelijk weer een gevalltetje van verkeerd getagged.....
    pi_56357039
    Top Artists for the week ending 27 Jan 2008
    1 Foo Fighters 54
    2 Newton Faulkner 44
    3 Gare du Nord 33
    4 Mark Ronson 32
    5 Anouk 23
    6 James Blunt 22
    7 Buena Vista Social Club 20
    8 British Sea Power 19
    9 Pigeon detective 18
    10 Robyn 14
    10 Blake Lewis 14

    Unique Artists: 79
    Total Tracks: 323
    Total Plays: 447

    Nieuwe muziek . Nieuwe albums . Newton Faulkner was erg prima, Mark Ronson had erg lekkere remixes er op staan. Nieuwe album van de Foo Fighters is ook erg prima, die van James Blunt mwah mwah. British Sea Power is okay, Pigeon Detective is okay, Robyn was mwah mwah.
      Moderator maandag 28 januari 2008 @ 10:51:08 #281
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56357604
    1 Bohren & der Club of Gore 46
    2 The Mount Fuji Doomjazz Corporation 9
    3 Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O. 5
    4 Melvins 3
    4 Tom Waits 3
    6 Morcheeba 2
    6 Ministry 2
    6 Zu 2
    9 David Bowie 1
    9 Depeche Mode 1

    het was weer een bohren weekje
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_56357792
    Mijn muzieksmaak is overigens zo vaag, dat de meeste mensen uit mijn top-neighbourslijstje niet verder komen dan "Very High" compatibility
    pi_56358045
    Top Artists for the week ending 27 Jan 2008


    Unique Artists: 113
    Total Tracks: 348
    Total Plays: 454
    Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
    [..]
    pi_56358431
    1 Hooverphonic 111
    2 Portishead 72
    3 Rufus Wainwright 66
    4 Eels 25
    5 Architecture in Helsinki 17
    6 Mr. Oizo 15
    6 Modeselektor 15
    8 The Kooks 14
    8 of Montreal 14
    10 Maximo Park 13
    pi_56360283


    Unique Artists: 145
    Total Tracks: 336
    Total Plays: 379


    Dub van Lee Perry & The Upsetters
    weer eens wat Aphex Twin

    heerlijke idm/downtempo van Abfahrt Hinwil - Links Berge Rechts Seen

    meer Bohren

    lofi' ige electronica van Chris Clark.

    dubstep met Skream
    pi_56360985
    He, sinds een weekje ook actief aan het scrobbelen Hieronder mijn eerste lijstje



    Meest afgespeelde tracks afgelopen week:

    Scouting voor Girls - Elvis Ain't Dead 9
    Adele - Chasing Pavements 7
    Soko - I'll Kill Her 6
    AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
    George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
      maandag 28 januari 2008 @ 15:18:25 #287
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_56363123
    1 Motorpsycho 18
    2 Talking Heads 12
    3 Therapy? 11
    4 Captain Beefheart & His Magic Band 9
    4 Irving Klaw Trio 9
    6 Red Sparowes 8
    6 Do Make Say Think 8
    8 Can 7
    8 A Silver Mt. Zion 7
    10 The Dillinger Escape Plan 4

    Een niet al te bijzondere week met niet al teveel muziek, maar wel met gave bands gelukkig
      maandag 28 januari 2008 @ 15:21:19 #288
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_56363174
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 15:18 schreef Vork het volgende:
    6 Do Make Say Think 8


    Ga je ook naar het concert van A Silver Mt. Zion in Doornroosje?
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_56363205
    Ligt het aan mij of is hij kapot.
    Bij Recently Listened Tracks komen er geen nieuwe nummrs meer bij. Now Playing klopt wel, maar daarna slaat hij het niet op.
    Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
    [..]
      maandag 28 januari 2008 @ 15:23:47 #290
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_56363218
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 15:21 schreef -skippybal- het volgende:


    Ga je ook naar het concert van A Silver Mt. Zion in Doornroosje?
    Was wel de planning. Misschien moet ik er maar eens een keer ook een kaartje voor halen .
      maandag 28 januari 2008 @ 15:24:44 #291
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_56363242
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 15:23 schreef Zotheid het volgende:
    Ligt het aan mij of is hij kapot.
    Bij Recently Listened Tracks komen er geen nieuwe nummrs meer bij. Now Playing klopt wel, maar daarna slaat hij het niet op.
    Bij mij submit 'ie niet
    10 in de wachtrij... Mja, zal wel weer zo over zijn.
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      maandag 28 januari 2008 @ 15:28:31 #292
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_56363319
    Gaat prima hier. Zelfs de last.fm similar artists radio doet het nu eindelijk weer eens zonder schokken en allerhande gebuffer. Hoe meer problemen bij de rest, hoe beter het allemaal hier lijkt te draaien .

    Ga zo door!
      maandag 28 januari 2008 @ 16:11:30 #293
    189520 Coiler
    Monument van een vent
    pi_56364091
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 10:23 schreef BliksemSchigt het volgende:

    -knip-

    Unique Artists: 79
    Total Tracks: 323
    Total Plays: 447

    -knip-
    Waar kan je die stats dan uitpoepen? Wil ik ook!
      maandag 28 januari 2008 @ 16:48:06 #294
    51679 Mar10Segovia
    Interspectacular
    pi_56364919
    Top Artists for the week ending 27 Jan 2008
    1 Kylesa 20
    2 Red Snapper 15
    3 Baroness 14
    4 Bettye LaVette 11
    4 The Samuel Jackson Five 11
    6 The Postal Service 10
    6 Don Caballero 10
    6 Up-C Down-C Left-C Right-C ABC + Start 10
    6 Deftones 10
    10 David Bowie 9
    10 Isis 9

    Unique Artists: 33
    Total Tracks: 195
    Total Plays: 209

    Kylesa en Baroness is vanwege het concert van zaterdag.
    Verder had ik de afgelopen week geen zin in hiphop en dat komt niet vaak voor.
      maandag 28 januari 2008 @ 16:50:41 #295
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56364996
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 16:11 schreef Coiler het volgende:

    [..]

    Waar kan je die stats dan uitpoepen? Wil ik ook!
    http://www.last.fm/user/Huge_Cohones/charts/?charttype=weekly&subtype=artist
    pi_56365041
    "Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
      maandag 28 januari 2008 @ 16:53:39 #297
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_56365072
    Mijn lijstje dan ook maar:


    Sonic Youth is er elke week wel te vinden en deze week kaartjes voor Broken Social Scene gehaal dus dat moest ook weer geluisterd worden
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      maandag 28 januari 2008 @ 17:17:44 #298
    189520 Coiler
    Monument van een vent
      maandag 28 januari 2008 @ 17:21:17 #299
    17051 HAL9000S
    you can become gitano...
    pi_56365700


    Aural Vampire: een erg fout, doch erg verslavend Japans 'vampieren' duo die een mix van electro, disco, techno en italo maken met Japanse Vocals.





    Voor de rest alleen maar redelijk bekende shit.
    Cop killer
    Kill all the cops tonight
    Kill them, cop killer
    Kill all the cops in sight
    pi_56365882
    Let's Rummikub the night away.
    pi_56367585
    Weer heel wat afgeluisterd deze week:
    Unique Artists: 233
    Total Tracks: 709
    Total Plays: 873

    1 Morrissey 169
    2 The Smiths 77
    3 AFI 31
    4 Muse 21
    5 The Clash 20
    6 Franz Ferdinand 17
    7 The Mars Volta 14
    7 The Sound 14
    9 Radiohead 11
    9 Suede 11

    De nieuwe Mars Volta is best wel tof en ik realiseerde me weer wat voor een toffe band AFI is, welke stijl ze dan ook gebruiken


    het nieuwe topic: Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XXV

    [ Bericht 10% gewijzigd door TanteMathilde op 28-01-2008 19:02:27 ]
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')