quote:Op donderdag 6 december 2007 19:12 schreef De_Hertog het volgende:
[ afbeelding ]
Harlan Coben - The Innocent
Ook een auteur die ik via het boekenfestijn heb ontdekt. Lekkere wegleestriller, al mis ik een beetje de humor die in andere boeken die ik van hem heb gelezen zat. Aan de andere kant misbruikt hij het fenomeen 'cliffhanger' hier wat minder. Kortom, al met al nog steeds een fijn boek dat wederom vraagt om doorlezen.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:01 schreef ASquare het volgende:
Ik lees "The dwarves of death" van Jonathan Coe en "Dagboek 1976" van Jan Wolkers.
Jonathan Coes andere boeken vond ik fijne boeken, behalve "The accidental woman". En Wolkers' dagboeken zijn gewoon leuk, dus dit vast ook!
quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:04 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Nu echt begonnen in:
[ afbeelding ]
Secretum - Rita Monaldi & Francesco Sorti
geleend uit de bieb van mijn zwager
leuk :d want vond je van imprimatur? Vind secretum net als imprimatur en veritas een genot om te lezen. Melani, wat een figuurquote:Op zaterdag 8 december 2007 15:04 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Nu echt begonnen in:
[ afbeelding ]
Secretum - Rita Monaldi & Francesco Sorti
geleend uit de bieb van mijn zwager
tip: ik zou the catcher in the rye maar goed lezen. je leraar vindt dat een erg mooi boek en gaat er veel over vragenquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:28 schreef Mainport het volgende:
Max Havelaar. De laatste honderd pagina's er in één keer doorheen gejaagd. Geweldig. The Catcher in the Rye ligt al klaar. Een wereld van verschil, doch ook leuk.
Ik vond imprimatur een mooi boek en een genot om te lezen en secretum bevalt ook zeer goed. Melani blijft grappig nu ook weer in secretum.quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:20 schreef No-P het volgende:
[..]
leuk :d want vond je van imprimatur? Vind secretum net als imprimatur en veritas een genot om te lezen. Melani, wat een figuurBen alleen al zo lang op het vervolg aan het wachten
maar volgens mij komt die binnen kort.
Ik lees op dit moment Omdat ik u begeer van Grunberg, vlijmscherp en grappig. Ik vond De geschiedenis van mijn kaalheid trouwens wel erg mooi. Die andere Van der Jagt, iets met 'Gstaadt' in de titel, vond ik dan weer een ranzig boek waar ik jeuk van kreeg (over een gast met huidschilfers die de hele dag in een tobbe zit te weken, als hij tenminste niet met z'n moeder ligt te neuken)quote:Op zondag 9 december 2007 21:22 schreef PimpofPersia het volgende:
Ben nu bezig in De geschiedenis van mijn kaalheid van Marek van der Jagt (lees: Arnon Grunberg), maar het weet me niet bijzonder veel te boeien. Komt naar mijn mening niet eens in de buurt van Blauwe Maandagen / Figuranten.
Gaafquote:
Ik heb De Geschiedenis van mijn kaalheid nu uit en hij werd inderdaad steeds beter. Toch leukquote:Op zondag 9 december 2007 23:22 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Ik lees op dit moment Omdat ik u begeer van Grunberg, vlijmscherp en grappig. Ik vond De geschiedenis van mijn kaalheid trouwens wel erg mooi. Die andere Van der Jagt, iets met 'Gstaadt' in de titel, vond ik dan weer een ranzig boek waar ik jeuk van kreeg (over een gast met huidschilfers die de hele dag in een tobbe zit te weken, als hij tenminste niet met z'n moeder ligt te neuken)
Juist ja...quote:
Mwah Dylan komt weer een beetje voort uit Beat, dus wat leidt tot wat? Ik ben gek van Kerouac omdat hij nooit een kwaad woord over iemand schrijft, omdat hij constant een innerlijke zoektocht beschrijft met een ongekende openheid en eerlijkheid, van de hoogtepunten van genot tot aan de depressieve dalen in alle eenzaamheid, en dat in een schrijfvorm die -hoevaak het ook gezegd wordt- echt het meeste wegheeft van soepel lopende jazz, een stroom aan woorden en gedachtes die je een blik geven in het Amerika van de jaren '50. Daar heeft Dylan niets mee te maken, en hippies al helemaal niet. (wat jouw punt ook een beetje was, maar ik snap je tegenstelling niet helemaal; on the road beste boek ooit, maar een domme footballer met een alcoholprobleem?)quote:Op vrijdag 14 december 2007 18:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Juist ja...
Kerouac was een enorme conservatieve kerel. De so called hippie's hebben hem in totaal verkeerd voetlicht gesteld. Het was gewoon een redelijk domme footballer met een alcohol probleem. Maar Dylan Adepten en andere idioten dwepen met hem alsof het Gods eigen zoon is...
Ik vind overigens On the road het beste boek dat ik ooit gelezen heb![]()
quote:Halverwege. Leest lekker weg en staan leuke dingen in voor met name mensen die geïnteresseerd zijn in de gebruiken van vroegâh. Wel aardig, maar ken mooiere boeken.
Dinsdag stond in de nrc.next een uitgebreide recensie van The Book of Dave, en die begon met de woorden 'eindelijk weer eens een boek waar je moeite voor moet doen'.quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:06 schreef dwerg het volgende:
Ik heb vorige week Blind Faith van Ben Elton gelezen, en ben net begonnen aan The Book of Dave van Will Self. Overeenkomst aan beide boeken is het overstroomde Londen van de toekomst, maar dat is het enige. Het boek van Ben Elton is makkelijk leesbaar, Will Self kost toch wat meer moeite (al is dat ook weer niet zo heel erg).
Dat je überhaupt de moeite hebt genomen het geheel uit te lezenquote:Op donderdag 27 december 2007 19:47 schreef steeg het volgende:
Ik heb Jaws van Peter Benchley gelezen.
want dit wil ik niet nooit meer herlezen.
En uitquote:Op maandag 24 december 2007 21:57 schreef Dylanesque het volgende:
Bezig in Ham on Rye van Charles Bukowski
Zeg even wat je er van vond, absoluut mijn favoriete boek.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:21 schreef CherryLips het volgende:
Life of Pi - Yann Martel
Het gaat nog een beetje stroef, maar ik kom er wel.
Ik zie 'm wel altijd liggen, aanrader dus?quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:01 schreef Nosh het volgende:
[..]
Zeg even wat je er van vond, absoluut mijn favoriete boek.
Ah, Françoise Sagan.quote:Op vrijdag 21 december 2007 18:37 schreef Dylanesque het volgende:
Net begonnen in Bonjour Tristesse, naar aanleiding van iemand die 'm hier aan het lezen was
Is het wat? Esther Verhoef? Tijdje geleden kreeg ik Rendez Vous, maar na anderhalve bladzijde heb ik het weggelegd. Eerste indruk was dat het een vervelend boek was.quote:Op zondag 30 december 2007 17:07 schreef Blinky het volgende:
Close-up heb ik eergisteren uitgelezen, van Esther Verhoef. Spannend, maar geen verrassend einde.
Close-up is wel spannend geschreven. Rendez-vous heb ik ook gelezen en ook wel redelijk vlug uit. Close-up is wel spannender in elk geval. En het leest heerlijk weg.quote:Op zondag 30 december 2007 17:40 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Is het wat? Esther Verhoef? Tijdje geleden kreeg ik Rendez Vous, maar na anderhalve bladzijde heb ik het weggelegd. Eerste indruk was dat het een vervelend boek was.
Nu bezig in Hoog Spel van Katja Staartjes. Gaat over haar beklimming van de Mount Everest.
Nee, nog niet heel ver zelfsquote:
quote:Op zondag 30 december 2007 18:09 schreef Blinky het volgende:
[..]
Close-up is wel spannend geschreven. Rendez-vous heb ik ook gelezen en ook wel redelijk vlug uit. Close-up is wel spannender in elk geval. En het leest heerlijk weg.
Mooi! Dus ik moet me toch maar door de eerste pagina's heenworstelen.quote:Op zondag 30 december 2007 18:20 schreef Elseetje het volgende:
Ik ben straal vergeten waar Close-up over gaat.Maar Rendez-vous vond ik wel goed. Kreeg er echt zo'n ontzettende zin van om naar Frankrijk te verhuizen.
Ik vond het zeker de moeite waard!quote:Op zondag 30 december 2007 18:50 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
[..]
Mooi! Dus ik moet me toch maar door de eerste pagina's heenworstelen.
Uitquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:01 schreef Nosh het volgende:
[..]
Zeg even wat je er van vond, absoluut mijn favoriete boek.
Wat vond je van die Pessl? Ik kwam er niet doorheen omdat ze in mijn ogen veel teveel onnodige literatuurreferenties maakte, tot aan het opschepperige toequote:Op woensdag 2 januari 2008 13:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Net uit:
[ afbeelding ]
Nu begonnen in:
[ afbeelding ]
Och, ik las daar overheenquote:Op woensdag 2 januari 2008 14:01 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Wat vond je van die Pessl? Ik kwam er niet doorheen omdat ze in mijn ogen veel teveel onnodige literatuurreferenties maakte, tot aan het opschepperige toe
Traag op gang komen klopte wel, toen ben ik gestoptquote:Op woensdag 2 januari 2008 14:12 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Och, ik las daar overheenhet voegde m.i. wel iets toe aan het idee dat je alle boekenkennis van de wereld kan hebben, maar toch over de simpelste dingen heen kan kijken, zoals de hoofdpersoon dat doet.
Verder vond ik het erg traag op gang komen, en het 'final exam' op het eind wat flauw. Maar wel vermakelijk en de plotwendingen waren allemaal net-niet-te-ongeloofwaardig. Oh en de taal vond ik prachtig, ze schrijft, tja, hoe zeg je dat, met een soort ritme wat er prettig is.
Ik moet zeggen dat Satiren me toch een beetje tegenviel. Had er wat meer van verwacht.quote:Op maandag 24 december 2007 20:59 schreef DaMart het volgende:
Ik ga nu beginnen in Satiren van Juvenalis.
En ... wat vond je ervan?quote:
Ja erg goed boek ik heb hem bijna uit (3 kwart na 1 treinreis) Zeker een aanrader. Het is het enige oorlogsboek dat ik hebquote:Op maandag 14 januari 2008 09:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ... wat vond je ervan?
Ik raakte zo ontroerd door het verhaal, gecombineerd met de tekeningen en de spitsvondige wijze waarop de verschillende nationaliteiten werden uitgebeeld.
Dit boek is zeker een aanrader ik wil geen biografie lezen van tom waits omdat hijzelf altijd alles bij elkaar liegt. In dit boek is het niet anders en daardoor geeft het juist een goed beeld van tom waits. En het is über hilarisch. "I rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy"quote:Op maandag 14 januari 2008 09:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Tof!
* Frollo zet meteen Franks Wild Years op.
Zitten echt goede interviews tussenquote:Op maandag 14 januari 2008 13:20 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Daar ben ik al een tijdje in bezigAf en toe een interviewtje, leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonen van de veroveraars: De herrijzenis van de Turkishe volken
auteur: Hugh Pope
(Klik voor informatie over het boek:)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben nu op 1/3 van imprimatur. Leuk boek. Als die uit is begin in (eindelijk) in koele meren des doods van Frederik van Eeden.quote:Op zondag 9 december 2007 15:34 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Ik vond imprimatur een mooi boek en een genot om te lezen en secretum bevalt ook zeer goed. Melani blijft grappig nu ook weer in secretum.
Er is nu net een nieuw boek uit van Monaldi en Sorti. Maar dat is er niet een in de reeks van Melani.
2 posts boven je staat ie op de kaft naast Neal Cassady (Dean Moriarty), van wie ik een boek aan t lezen benquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:04 schreef LeRiChIe het volgende:
Ben nu bezig met " Jack Kerouac on te road"
Vond het maar een maar een tegenvaller eigenlijk, na alle juichverhalen erover. Ik zie het geniale niet zo in ieder geval...quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:04 schreef LeRiChIe het volgende:
Ben nu bezig met " Jack Kerouac on te road"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |