abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zaterdag 8 december 2007 @ 15:06:40 #1
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_55124702
Ik gooide hem dicht dus nu een nieuwe deel 19 alweer!

De laatste posts:
quote:
Op donderdag 6 december 2007 19:12 schreef De_Hertog het volgende:
[ afbeelding ]

Harlan Coben - The Innocent

Ook een auteur die ik via het boekenfestijn heb ontdekt. Lekkere wegleestriller, al mis ik een beetje de humor die in andere boeken die ik van hem heb gelezen zat. Aan de andere kant misbruikt hij het fenomeen 'cliffhanger' hier wat minder. Kortom, al met al nog steeds een fijn boek dat wederom vraagt om doorlezen.
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:01 schreef ASquare het volgende:
Ik lees "The dwarves of death" van Jonathan Coe en "Dagboek 1976" van Jan Wolkers.

Jonathan Coes andere boeken vond ik fijne boeken, behalve "The accidental woman". En Wolkers' dagboeken zijn gewoon leuk, dus dit vast ook!
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:04 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Nu echt begonnen in:

[ afbeelding ]

Secretum - Rita Monaldi & Francesco Sorti

geleend uit de bieb van mijn zwager
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  zaterdag 8 december 2007 @ 15:20:58 #2
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_55124942
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:04 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Nu echt begonnen in:

[ afbeelding ]

Secretum - Rita Monaldi & Francesco Sorti

geleend uit de bieb van mijn zwager
leuk :d want vond je van imprimatur? Vind secretum net als imprimatur en veritas een genot om te lezen. Melani, wat een figuur Ben alleen al zo lang op het vervolg aan het wachten maar volgens mij komt die binnen kort.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_55124982
Ik ga vanavond beginnen aan Stephen King's The Stand (die ik overigens al bijna twee maanden ongelezen in de kast heb staan):



Hoop wel dat ik erdoorheen kom en dat het niet te moeilijk is.
pi_55124992
Omdat ik de laatste tijd iets te weinig tijd heb gehad om te lezen, ben ik nog steeds bezig in 'Een schitterend gebrek'. Wel bijna uit, overigens
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_55125453
Jacco Pekelder - Sympathie voor de RAF: De Rote Armee Fraktion in Nederland, 1970-1980.

Goed geschreven, veel achtergrondinformatie, en het schetst een mooi tijdsbeeld.
Aanrader voor non-fictie liefhebbers.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 8 december 2007 @ 15:58:25 #6
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_55125505


Ben pas op een derde, dus kan er nog geen oordeel over vellen. Maar voorlopig bevallen de stijl en ironie van Vonnegut me erg goed.
pi_55125765
ik lees nu voor de 3e keer de kronieken van de Belgarion van David Eddings, ben nu bij deel 4 van deze serie.


super spannend fantasy verhaal wat heerlijk wegleest en waar je meteen helemaal inzit vanaf deel 1.

"Lang geleden bracht de kwade god Torak oorlog tussen mensen en goden. Maar Belgarath de Tovenaar wist de mensen ertoe te brengen de Orbus die hen zou beschermen weer op te eisen. De voorspelling luidde evenwel dat zo lang de Orbus bij Riva lag, de mensen veilig zouden zijn.

Het was maar een verhaal en Garion geloofde niet in voorspellingen of tovenaars, ook al had hij jarenlang de bedreigende achtervolging gevoeld van de man zonder schaduw.

Hij was grootgebracht op een rustige boerderij door zijn tante Pol. Hoe kon hij vermoeden dat degenen die hij liefhad hem in aanraking zouden brengen met onvoorspelbare magie en verschrikkelijke gevaren?

Voor korte tijd waren zijn onschuldige dromen veilig en ongehinderd door zijn vreemde erfenis.
Voor heel korte tijd…"
do you have the guts to smell my nuts?
pi_55125772
Willem Schinkel - "Denken in een tijd van Sociale Hypochondrie"
[KNE]-Mod
pi_55125964
Max Havelaar. De laatste honderd pagina's er in één keer doorheen gejaagd. Geweldig. The Catcher in the Rye ligt al klaar. Een wereld van verschil, doch ook leuk.
pi_55126846
sorry, maar ik lees Daphne Deckers-Schudden voor gebruik...

Ik ben de laatste tijd niet echt in the mood om een heel dik boek te lezen....gewoon korte verhalen!
vet shitt...
pi_55128395
Goed dat je je excuses aanbiedt.
  zaterdag 8 december 2007 @ 18:26:52 #12
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_55128655
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 16:28 schreef Mainport het volgende:
Max Havelaar. De laatste honderd pagina's er in één keer doorheen gejaagd. Geweldig. The Catcher in the Rye ligt al klaar. Een wereld van verschil, doch ook leuk.
tip: ik zou the catcher in the rye maar goed lezen. je leraar vindt dat een erg mooi boek en gaat er veel over vragen
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  Moderator zondag 9 december 2007 @ 12:05:40 #13
42184 crew  DaMart
pi_55142012
Ga vandaag beginnen in:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  FOK!fotograaf zondag 9 december 2007 @ 15:34:20 #14
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_55146785
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 15:20 schreef No-P het volgende:

[..]

leuk :d want vond je van imprimatur? Vind secretum net als imprimatur en veritas een genot om te lezen. Melani, wat een figuur Ben alleen al zo lang op het vervolg aan het wachten maar volgens mij komt die binnen kort.
Ik vond imprimatur een mooi boek en een genot om te lezen en secretum bevalt ook zeer goed. Melani blijft grappig nu ook weer in secretum.

Er is nu net een nieuw boek uit van Monaldi en Sorti. Maar dat is er niet een in de reeks van Melani.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_55150649
Heb net dit boek uit:



Vond het een erg mooi boek, ontzettend griezelig omdat het zo echt is gegaan.

Heb gister deze gekocht:


Ben benieuwd hoe die is, ben nog niet begonnen maar komt morgen wel.
  zondag 9 december 2007 @ 21:22:23 #16
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_55154340
Ben nu bezig in De geschiedenis van mijn kaalheid van Marek van der Jagt (lees: Arnon Grunberg), maar het weet me niet bijzonder veel te boeien. Komt naar mijn mening niet eens in de buurt van Blauwe Maandagen / Figuranten.

Ook heb ik nog Een Schitterend Gebrek en De donkere kamer van Damokles liggen, maar deze moeten voor de 20e ingeleverd worden bij de bieb, dus 't gaat denk ik niet lukken die op tijd uit te lezen...
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_55157970
quote:
Op zondag 9 december 2007 21:22 schreef PimpofPersia het volgende:
Ben nu bezig in De geschiedenis van mijn kaalheid van Marek van der Jagt (lees: Arnon Grunberg), maar het weet me niet bijzonder veel te boeien. Komt naar mijn mening niet eens in de buurt van Blauwe Maandagen / Figuranten.
Ik lees op dit moment Omdat ik u begeer van Grunberg, vlijmscherp en grappig. Ik vond De geschiedenis van mijn kaalheid trouwens wel erg mooi. Die andere Van der Jagt, iets met 'Gstaadt' in de titel, vond ik dan weer een ranzig boek waar ik jeuk van kreeg (over een gast met huidschilfers die de hele dag in een tobbe zit te weken, als hij tenminste niet met z'n moeder ligt te neuken)
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_55170064
Ik heb vorige week the DaVinci Code maar weer eens gelezen en ben nu weer begonnen in Angels & Demons. Het leest zo lekker makkelijk weg .
Tap tap tap
pi_55170613


Ik ken de de schrijver verder niet, en weet ook niet wat ik hier van kan verwachten.
pi_55201706
pi_55218043
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:03 schreef Kolkus het volgende:
[ afbeelding ]
Gaaf Moet ook snel even iets van hem lezen, gister Factotum gezien en luister al een tijdje naar wat van z'n readings, erg komisch
  woensdag 12 december 2007 @ 17:09:02 #22
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_55221374
Nog steeds Fante. Weinig tijd gehad de laatste tijd.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_55221621
Ahh danku bol.com, morgen Jack Kerouac - Visions of Cody in de bus!
  woensdag 12 december 2007 @ 17:54:31 #24
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_55222395
Kerouac, . Teringhippie, .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 12 december 2007 @ 17:54:44 #25
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_55222402
Nou, dat was ook weer wat overdreven hè. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 12 december 2007 @ 17:55:00 #26
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_55222407
Kerouac. Meh. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 12 december 2007 @ 18:53:05 #27
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_55223982
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:22 schreef Revolverheld het volgende:

[..]

Ik lees op dit moment Omdat ik u begeer van Grunberg, vlijmscherp en grappig. Ik vond De geschiedenis van mijn kaalheid trouwens wel erg mooi. Die andere Van der Jagt, iets met 'Gstaadt' in de titel, vond ik dan weer een ranzig boek waar ik jeuk van kreeg (over een gast met huidschilfers die de hele dag in een tobbe zit te weken, als hij tenminste niet met z'n moeder ligt te neuken)
Ik heb De Geschiedenis van mijn kaalheid nu uit en hij werd inderdaad steeds beter. Toch leuk

(Zal me toch maar eens wagen een Gstaad 95/98, al hoor ik ook van diverse kanten dat het boek echt de ranzigheid zelve is... )
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_55225242
Iemand had mij Hyperion van Dan Simmons aangeraden. Nou ik kom niet eens langs het eerste hoofdstuk; waar gelijk al zonder uitleg met termen als De Ware Stem van de Boom, Het Masteen, Shrike en de Ousters gegooid wordt.

Ik leg het voorlopig maar weg
  Redactie Frontpage vrijdag 14 december 2007 @ 18:46:13 #29
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_55275031
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:54 schreef JAM het volgende:
Kerouac, . Teringhippie, .
Juist ja...

Kerouac was een enorme conservatieve kerel. De so called hippie's hebben hem in totaal verkeerd voetlicht gesteld. Het was gewoon een redelijk domme footballer met een alcohol probleem. Maar Dylan Adepten en andere idioten dwepen met hem alsof het Gods eigen zoon is...

Ik vind overigens On the road het beste boek dat ik ooit gelezen heb
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_55276672
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 18:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Juist ja...

Kerouac was een enorme conservatieve kerel. De so called hippie's hebben hem in totaal verkeerd voetlicht gesteld. Het was gewoon een redelijk domme footballer met een alcohol probleem. Maar Dylan Adepten en andere idioten dwepen met hem alsof het Gods eigen zoon is...

Ik vind overigens On the road het beste boek dat ik ooit gelezen heb
Mwah Dylan komt weer een beetje voort uit Beat, dus wat leidt tot wat? Ik ben gek van Kerouac omdat hij nooit een kwaad woord over iemand schrijft, omdat hij constant een innerlijke zoektocht beschrijft met een ongekende openheid en eerlijkheid, van de hoogtepunten van genot tot aan de depressieve dalen in alle eenzaamheid, en dat in een schrijfvorm die -hoevaak het ook gezegd wordt- echt het meeste wegheeft van soepel lopende jazz, een stroom aan woorden en gedachtes die je een blik geven in het Amerika van de jaren '50. Daar heeft Dylan niets mee te maken, en hippies al helemaal niet. (wat jouw punt ook een beetje was, maar ik snap je tegenstelling niet helemaal; on the road beste boek ooit, maar een domme footballer met een alcoholprobleem?)
pi_55290756
Extremely Loud & Incredibly Close door Jonathan Safran Foer

I Am Legend door Richard Matheson
  zaterdag 15 december 2007 @ 14:21:29 #32
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_55290794
De laatste Harry Potter. Gewoon lekker in het Nederlands.
  zaterdag 15 december 2007 @ 15:30:03 #33
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_55291801


en gister heb ik Mannen die vrouwen haten van Stieg Larsson gekocht.

Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_55291817
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 15:30 schreef Lief-visje het volgende:
[ afbeelding ]
Die heb ik ook nog klaarliggen.
pi_55312620


Halverwege. Leest lekker weg en staan leuke dingen in voor met name mensen die geïnteresseerd zijn in de gebruiken van vroegâh. Wel aardig, maar ken mooiere boeken.
  zondag 16 december 2007 @ 22:51:25 #36
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_55324035
quote:
Halverwege. Leest lekker weg en staan leuke dingen in voor met name mensen die geïnteresseerd zijn in de gebruiken van vroegâh. Wel aardig, maar ken mooiere boeken.
Ben ik nu ook net in bezig, maar ben pas op pagina 30. Het is wel duidelijk dat Japin een toneelachtergrond heeft, echt te merken aan de haast Shakespeariaanse dialogen (of ben ik de enige die dat vindt? ). Enerzijds best mooi, aan de andere kant leest het wel lastiger. Maar helaas spreekt het thema me niet zo aan, dus ik weet niet of ik 'm ook uit ga lezen...
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_55324717
Het heeft niet zozeer te maken met zijn toneelachtergrond, meer met zijn poging tot mooischrijverij.
  dinsdag 18 december 2007 @ 17:01:18 #38
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_55365147


Heb net Weg van Lila uit. Gaat erg richting Kluun, maar het is meer autobiografisch voor mijn gevoel. En dit keer over het verlies van voogdij van dochtertje. Lila had wel wat van Luna weg, moet ik zeggen.

Geen zware literatuur, maar wel een fijn boek om in 1x uit te lezen!
pi_55422593
Ik ga even mezelf quoten.
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 18:06 schreef dwerg het volgende:
Ik heb vorige week Blind Faith van Ben Elton gelezen, en ben net begonnen aan The Book of Dave van Will Self. Overeenkomst aan beide boeken is het overstroomde Londen van de toekomst, maar dat is het enige. Het boek van Ben Elton is makkelijk leesbaar, Will Self kost toch wat meer moeite (al is dat ook weer niet zo heel erg).
Dinsdag stond in de nrc.next een uitgebreide recensie van The Book of Dave, en die begon met de woorden 'eindelijk weer eens een boek waar je moeite voor moet doen'.
I intend to live forever, or die trying.
pi_55445577
Ik maak graag reclame voor het boek wat ik net uit heb:

pi_55446726
Net begonnen in Bonjour Tristesse, naar aanleiding van iemand die 'm hier aan het lezen was
pi_55446785


Wel geinig.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:03:11 #43
141024 Moron
.... Oh Crap
pi_55447241


Scarlett Thomas - De verdwijning van Thomas Lumas
I picture your face.. In the back of my eyes
pi_55447303


Kan iemand mij vertellen waarom Vestdijk zo'n grote naam is? Ik heb er zo weinig mee, ik val steeds in slaap. Ik heb tot nu toe nog maar 2 Vestijkromans uitgelezen, Terug tot Ina Damman en Else Böhler. Vreselijk, vreselijk.
pi_55447768
Ik heb iets van Pastorale 43 gelezen, naar het schijnt zijn populairste roman, maar dat kan me absoluut niet pakken. Vlak geschreven oorlogsverhaal.
  zondag 23 december 2007 @ 09:27:47 #46
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_55484245
For a Few Demons More - Kim Harrison
"Moord is de meest extreme vorm van censuur." George Bernard Shaw (1856-1950)
  zondag 23 december 2007 @ 14:51:01 #47
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_55490639
Heb Een schitterend gebrek net uit maar 't was toch niks. Boek wordt steeds zwakker naarmate het einde vordert, met name omdat Japin er allemaal filosofische en levensbeschouwelijke monologen van bijfiguren instopt die waarschijnlijk niemand zullen interesseren. Was eigenlijk van plan hierna aan De zwarte met het witte hart te beginnen maar dat stel ik nu dus maar even uit...

In plaats daarvan heb ik naast mijn bed een mooi stapeltje van 5 boeken gemaakt die ik deze vakantie nog wel wil uitlezen (Arnon Grunberg - Tirza; Jan Wolkers - Terug naar Oegstgeest; Bret Eston Ellis - American Psycho; WF Hermans - De donkere kamer van Damokles; *random vage auteur* - hoe ik mijn collegegeld betaalde). Waarbij die laatste een of ander kado was.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  maandag 24 december 2007 @ 00:10:00 #48
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_55504782

Bijna uit maar de manier waarop het geschreven is vind ik niet zo heel goed.. ik ben pas een 'beginner' wat het lezen van boeken aangaat maar dat mens legt alles zo langdradig uit.. totaal onnodig en het leidt op een gegeven moment tot irritatie

Verhaal opzich is eigenlijk weinig mis mee, best een leuk boek
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_55516714
Ik ben bezig in The great Gatsby en in het gemeen vind ik het tot nog toe zeer aardig. Maar, het frustreert me ook en doet me zelfs dom voelen door zinnen en fragmenten daarvan, zoals "...girls...relieving the orchestra for a moment of the burden of the banjo" en "and I was looking at an elegant young roughneck whose elaborateness of speech just missed being absurd". Het eerste kan ik alleen duiden met een vreemde speculatie en het tweede strookt niet met hoe mijnheer Gatsby (op wie het sloeg) spreekt. Wie vertelt me dat ik dom ben en helpt me verder?
  Moderator maandag 24 december 2007 @ 20:59:14 #50
42184 crew  DaMart
pi_55520550
Ik ga nu beginnen in Satiren van Juvenalis.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_55521878
Bezig in Ham on Rye van Charles Bukowski
pi_55580083
Ik heb Jaws van Peter Benchley gelezen.

peter benchley is een grote geluksvogel dat zijn beroerde (ik wou eigenlijk beroemde schrijven) novelle door Spielberg in een meesterwerk is veranderd. Spielberg moet wel een heel legertje scriptdoctors hebben losgelaten op dit wanproduct. En wat voor een wanproduct, Benchley heeft alle registers de kast uitgetrokken om dit verhaal te doorspekken met de meest zouteloze karakters, waardeloze hersenspinsels en absurde dialogen. En toch heeft zijn 'Jaws' de wereld uiteindelijk veranderd. . . Oja en dat einde Ik dacht dat iemand de laatste pagina's uit mijn boek had gescheurd. Nog geen drie pagina's voor het einde is er geen spoortje spanning te herkennen, vervolgens krijg je nog een bladzijde met pure drek en dan in twee pagina's krijg je ongeveer de hele laatste act van de film. TROEP!!! Ik heb het boek maar cadeau gedaan voor kerst, want dit wil ik niet nooit meer herlezen.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_55580778
quote:
Op donderdag 27 december 2007 19:47 schreef steeg het volgende:
Ik heb Jaws van Peter Benchley gelezen.

want dit wil ik niet nooit meer herlezen.
Dat je überhaupt de moeite hebt genomen het geheel uit te lezen
pi_55594730
quote:
Op maandag 24 december 2007 21:57 schreef Dylanesque het volgende:
Bezig in Ham on Rye van Charles Bukowski
En uit Vechtgraag figuur dat wel van een drankje houdt, maar schrijft (misschien juist daardoor) wel goed
pi_55598290
Midden in "Dans met een Engel" van Ake Edwardson. Op zich wel aardig, maar redelijk traag en veel uitweidingen over zaken die er niet toe lijken te doen. Ik ken betere Zweedse thrillers.
pi_55598631
Zojuist A Spot of Bother van Mark Haddon gekocht
pi_55599183
een boek gekregen met kerst: 'De Elfde Plaag' door Wilbur Smith, een boek over mystieke gebeurtenissen in Egypte in de Oudheid, het boek leest makkelijk weg, opvallend is dat men voor die tijd bijzonder veel kennis vd menselijk anatomie heeft
pi_55599234
Life of Pi - Yann Martel
Het gaat nog een beetje stroef, maar ik kom er wel .
Tap tap tap
pi_55600325
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 13:21 schreef CherryLips het volgende:
Life of Pi - Yann Martel
Het gaat nog een beetje stroef, maar ik kom er wel .
Zeg even wat je er van vond, absoluut mijn favoriete boek.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_55600461
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:01 schreef Nosh het volgende:

[..]

Zeg even wat je er van vond, absoluut mijn favoriete boek.
Ik zie 'm wel altijd liggen, aanrader dus?
pi_55600582
Kreeg weer zin om wat boeken van Michael Crichton te lezen. Dus ben begonnen in Jurassic Park, daarna gelijk verder gegaan in The Lost World waar ik nu nog steeds in bezig ben

Verder ben ik Hitchhiker's guide to the galaxy: The Restaurant at the End of the Universe aan het lezen als onderdeel van de 5 delige set. Echter die heb ik dus even aan de kant gelegd om weer wat Crichton te verslinden
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55656965
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 18:37 schreef Dylanesque het volgende:
Net begonnen in Bonjour Tristesse, naar aanleiding van iemand die 'm hier aan het lezen was
Ah, Françoise Sagan.
Al uit?
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_55657054
Ben net begonnen in Vallei der Koningen van Wilbur Smith, op aanraden van mijn vader.
Zoals ik het zie is het niet geheel mijn smaak, maar ik geef het een kans.

Close-up heb ik eergisteren uitgelezen, van Esther Verhoef. Spannend, maar geen verrassend einde.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  zondag 30 december 2007 @ 17:23:21 #64
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_55657483
God als misvatting van Richard Dawkins. Had ik voor kerst gevraagd en ook gekregen.

Tot nu toe ben ik weinig tegengekomen wat ik niet allang zelf bedacht of elders (bijvoorbeeld op Fok) gelezen had, maar een stukje bevestiging van je eigen denkbeelden is altijd fijn natuurlijk. En het leest lekker weg.
pi_55657811
Doen! van Tiggelaar, boek over groei en verandering.
pi_55657927
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:07 schreef Blinky het volgende:
Close-up heb ik eergisteren uitgelezen, van Esther Verhoef. Spannend, maar geen verrassend einde.
Is het wat? Esther Verhoef? Tijdje geleden kreeg ik Rendez Vous, maar na anderhalve bladzijde heb ik het weggelegd. Eerste indruk was dat het een vervelend boek was.

Nu bezig in Hoog Spel van Katja Staartjes. Gaat over haar beklimming van de Mount Everest.
pi_55658652
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:40 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Is het wat? Esther Verhoef? Tijdje geleden kreeg ik Rendez Vous, maar na anderhalve bladzijde heb ik het weggelegd. Eerste indruk was dat het een vervelend boek was.

Nu bezig in Hoog Spel van Katja Staartjes. Gaat over haar beklimming van de Mount Everest.
Close-up is wel spannend geschreven. Rendez-vous heb ik ook gelezen en ook wel redelijk vlug uit. Close-up is wel spannender in elk geval. En het leest heerlijk weg.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_55658884
Ik ben straal vergeten waar Close-up over gaat. Maar Rendez-vous vond ik wel goed. Kreeg er echt zo'n ontzettende zin van om naar Frankrijk te verhuizen.
pi_55659177
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:03 schreef Blinky het volgende:

[..]

Ah, Françoise Sagan.
Al uit?
Nee, nog niet heel ver zelfs Wil eigenlijk eerst Naked Lunch van William S. Burroughs uitlezen, maar daarna verder in Sagan
pi_55659587
quote:
Op zondag 30 december 2007 18:09 schreef Blinky het volgende:

[..]

Close-up is wel spannend geschreven. Rendez-vous heb ik ook gelezen en ook wel redelijk vlug uit. Close-up is wel spannender in elk geval. En het leest heerlijk weg.
quote:
Op zondag 30 december 2007 18:20 schreef Elseetje het volgende:
Ik ben straal vergeten waar Close-up over gaat. Maar Rendez-vous vond ik wel goed. Kreeg er echt zo'n ontzettende zin van om naar Frankrijk te verhuizen.
Mooi! Dus ik moet me toch maar door de eerste pagina's heenworstelen.
pi_55660806
quote:
Op zondag 30 december 2007 18:50 schreef Liejannuh het volgende:

[..]


[..]

Mooi! Dus ik moet me toch maar door de eerste pagina's heenworstelen.
Ik vond het zeker de moeite waard! Verwacht alleen geen superspannend boek: dat kunnen de Nederlandse literair schrijvende dames niet.
pi_55661557
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 14:01 schreef Nosh het volgende:

[..]

Zeg even wat je er van vond, absoluut mijn favoriete boek.
Uit .
In het begin kon ik maar moeilijk op gang komen, maar ik was ook afgeleid door wat dingen en kon ook niet langer dan een kwartier rustig zitten lezen . Maar daarna las ik hem zo uit. Het is wel enorm doordenken, op het eind, hoe het nou eigenlijk zit.

Straks begin ik in:

Volgens mij raadde iemand hem eens aan in dit topic .
Tap tap tap
pi_55661559
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 30 december 2007 @ 20:08:02 #74
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_55661576
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:07 schreef Strolie75 het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe, die is wel leuk, toch vond ik Microserfs leuker, denk ik.
[KNE]-Mod
  zondag 30 december 2007 @ 20:13:54 #75
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_55661740
De Lincoln advocaat was absoluut een topper, heb er echt van genoten.. lekker spannend geschreven!

Ga nu beginnen in een boekje van Mike Gayle, m'n legendarische ex... moet volgens de reviews op diverse sites tegenvallen maar ik ga het toch een kans geven
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:55:24 #76
161014 LRN
Erase & Rewind
pi_55722038
Jennifer Lee Carrell - Het shakespeare geheim.

Opzich wel leuk, alleen af en toe een beetje verwarrend geschreven.
pi_55722094
Net uit:


Nu begonnen in:
pi_55722216
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Net uit:
[ afbeelding ]

Nu begonnen in:
[ afbeelding ]
Wat vond je van die Pessl? Ik kwam er niet doorheen omdat ze in mijn ogen veel teveel onnodige literatuurreferenties maakte, tot aan het opschepperige toe
pi_55722469
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:01 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Wat vond je van die Pessl? Ik kwam er niet doorheen omdat ze in mijn ogen veel teveel onnodige literatuurreferenties maakte, tot aan het opschepperige toe
Och, ik las daar overheen het voegde m.i. wel iets toe aan het idee dat je alle boekenkennis van de wereld kan hebben, maar toch over de simpelste dingen heen kan kijken, zoals de hoofdpersoon dat doet.
Verder vond ik het erg traag op gang komen, en het 'final exam' op het eind wat flauw. Maar wel vermakelijk en de plotwendingen waren allemaal net-niet-te-ongeloofwaardig. Oh en de taal vond ik prachtig, ze schrijft, tja, hoe zeg je dat, met een soort ritme wat er prettig is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2008 14:13:10 ]
pi_55757691


Net uit, wel veel dingen die open bleven aan het einde.
...
pi_55757828
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:12 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Och, ik las daar overheen het voegde m.i. wel iets toe aan het idee dat je alle boekenkennis van de wereld kan hebben, maar toch over de simpelste dingen heen kan kijken, zoals de hoofdpersoon dat doet.
Verder vond ik het erg traag op gang komen, en het 'final exam' op het eind wat flauw. Maar wel vermakelijk en de plotwendingen waren allemaal net-niet-te-ongeloofwaardig. Oh en de taal vond ik prachtig, ze schrijft, tja, hoe zeg je dat, met een soort ritme wat er prettig is.
Traag op gang komen klopte wel, toen ben ik gestopt Maar hij staat hier nog wel, dan zal ik er toch weer eens in beginnen
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 19:56:26 #82
42184 crew  DaMart
pi_55932362
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:59 schreef DaMart het volgende:
Ik ga nu beginnen in Satiren van Juvenalis.
Ik moet zeggen dat Satiren me toch een beetje tegenviel. Had er wat meer van verwacht.

Ik blijf overigens nog even bij de klassiekers, ben vandaag namelijk begonnen in Het verhaal van Aeneas.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 08:16:02 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_56016598
net uit :



nu bezig in :


En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 14 januari 2008 @ 09:30:36 #84
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_56017353
quote:
Op maandag 14 januari 2008 08:16 schreef Bosbeetle het volgende:
net uit :

[ afbeelding ]
Tof!

* Frollo zet meteen Franks Wild Years op.
  maandag 14 januari 2008 @ 09:39:35 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56017477
Leaving dirty Jersey van James Salant:



Autobiografie van een mid-upperclass jongen uit New Jersey (Salant, dus) die naar een afkickkliniek gaat om van de heroine af te komen en vervolgens in de neerwaartse spiraal van crystal meth verslaving terechtkomt. Ben nog niet ver genoeg in het boek voor een doorwrochte analyse (...) , maar het leest wel 'lekker' snel weg.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 14 januari 2008 @ 09:41:17 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56017499
quote:
Op maandag 14 januari 2008 08:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
En ... wat vond je ervan?
Ik raakte zo ontroerd door het verhaal, gecombineerd met de tekeningen en de spitsvondige wijze waarop de verschillende nationaliteiten werden uitgebeeld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 11:17:02 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_56019294
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

En ... wat vond je ervan?
Ik raakte zo ontroerd door het verhaal, gecombineerd met de tekeningen en de spitsvondige wijze waarop de verschillende nationaliteiten werden uitgebeeld.
Ja erg goed boek ik heb hem bijna uit (3 kwart na 1 treinreis) Zeker een aanrader. Het is het enige oorlogsboek dat ik heb maar wel gelijk eentje om U tegen te zeggen. Voordat ik begon met lezen dacht ik trouwens dat het truukje met de nationaliteiten dat was (echt een truukje) maar het is veel meer dan dat, het geeft het verhaal duidelijkheid maar de nationaliteiten hebben ook echt karaktereigenschappen van de beesten. Verder vind ik dat het mooi de strijd weergeeft die hij met zn vader heeft hij wil hem wel als held afbeelden maar in de oorlog waren er voornamelijk gewoon mensen.
Kortom erg sterk boek en dat kan ik al zeggen voordat ik hem uit heb.

nog bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen zodat ik uiteindelijk toch op de aankoop over ben gegaan
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 11:18:29 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_56019329
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:30 schreef Frollo het volgende:

[..]

Tof!

* Frollo zet meteen Franks Wild Years op.
Dit boek is zeker een aanrader ik wil geen biografie lezen van tom waits omdat hijzelf altijd alles bij elkaar liegt. In dit boek is het niet anders en daardoor geeft het juist een goed beeld van tom waits. En het is über hilarisch. "I rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_56022179
quote:
Op maandag 14 januari 2008 08:16 schreef Bosbeetle het volgende:
net uit :

[ afbeelding ]
Daar ben ik al een tijdje in bezig Af en toe een interviewtje, leuk
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 13:28:57 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_56022360
quote:
Op maandag 14 januari 2008 13:20 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Daar ben ik al een tijdje in bezig Af en toe een interviewtje, leuk
Zitten echt goede interviews tussen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_56049508
  • Het zijn net mensen: Beelden uit het Midden-Oosten
    auteur: Joris Luyendijk

    (Klik voor informatie over het boek:)
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

  • Zonen van de veroveraars: De herrijzenis van de Turkishe volken
    auteur: Hugh Pope

    (Klik voor informatie over het boek:)
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  • pi_56066283
      woensdag 16 januari 2008 @ 15:18:24 #93
    79801 tuvokki
    knuffels en koekjes!
    pi_56074711
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 15:34 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

    [..]

    Ik vond imprimatur een mooi boek en een genot om te lezen en secretum bevalt ook zeer goed. Melani blijft grappig nu ook weer in secretum.

    Er is nu net een nieuw boek uit van Monaldi en Sorti. Maar dat is er niet een in de reeks van Melani.
    Ben nu op 1/3 van imprimatur. Leuk boek. Als die uit is begin in (eindelijk) in koele meren des doods van Frederik van Eeden.
    Hoeveel gram onnozelheid past er eigenlijk in je brein?
    -- TGW
      zondag 20 januari 2008 @ 20:10:41 #94
    69880 Lief-visje
    Krankzinnig Gewoon !!!
    pi_56185848
    Ik heb net Mannen die vrouwen haten uit van Stieg Larson. Wat een geweldige thriller van het begin tot het eind heeft het me bezig gehouden. Echt een aanrader.
    Sometimes people write the things that they can't say !
    Everyone has secrets !
    pi_56206530


    Sneeuweieren van Ricus van de Coevering.

    Je kunt merken dat het een debuut is, waarschijnlijk juist omdat het iets te netjes gecomponeerd is en de thematiek al te zeer benadrukt is. Maar ik was er toch van onder de indruk. Het einde was rauw en net zo donker als de lucht op bovenstaande foto.


      maandag 21 januari 2008 @ 20:04:46 #96
    37950 JAM
    Sic transit gloria mundi.
    pi_56206830
    Celine.
    "The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
    pi_56242580
      woensdag 23 januari 2008 @ 14:20:21 #98
    69880 Lief-visje
    Krankzinnig Gewoon !!!
    pi_56250152
    Boek: Stieg Larsson - De vrouw die met vuur speelde


    De vrouw die met vuur speelde is het tweede deel uit de Millennium-trilogie van Stieg Larsson, die de Glazen Sleutel 2006 won met het eerste deel Mannen die vrouwen haten. Ook in dit boek bestaan de hoofdpersonen uit Mikael Blomkvist, uitgever van het tijdschrift 'Millennium' en Lisbeth Salander, een uiterst slimme hacker met helaas een sociale stoornis. Wanneer Blomkvist benaderd wordt door Dag Svensson, die zijn boek met opzienbarende onthullingen over vrouwenhandel in Zweden bij hem wil laten uitgeven, hapt Blomkvist meteen toe. Maar enkele weken voordat het boek uitgegeven zou worden, worden Dag en zijn vriendin dood aangetroffen in hun appartement. Op het vuurwapen dat bij de plaats van het misdrijf is achtergelaten zitten onder andere de vingerafdrukken van Lisbeth Salander, die naar ieders weten al een jaar spoorloos is verdwenen. Na nog meer onomstotelijk bewijs opent de politie de jacht op Lisbeth. Maar Mikael Blomkvist twijfelt aan Lisbeths schuld in deze zaak en stelt zelf een onderzoek in, waarbij hij dingen over haar te weten komt die bepaalde personen angstvallig verborgen proberen te houden. Meer en meer namen blijken betrokken te zijn bij niet alleen het onderzoek naar de vrouwenhandel, maar ook bij de ongelukkige jeugd van Lisbeth. Deze laat zich op haar beurt niet in de val lokken en probeert zelf af te rekenen met de personen die haar leven dwarsbomen.

    Even slikken
    Zelden zijn boeken zo spannend als deze. Vanaf het begin wordt de lezer het verhaal ingezogen en is het lastig om het boek neer te leggen. De vrouw die met vuur speelde bevat meer dan 560 pagina’s. Voor sommigen misschien even slikken, maar het boek is zeker de moeite van het lezen waard. Het tweede deel rondom het tijdschrift 'Millennium' is goed op zichzelf te lezen zonder voorkennis van het eerste deel, hoewel het soms wel wenselijk zou kunnen zijn wat meer over de onderwerpen te weten die soms worden aangehaald. Zeker is wel dat dit boek nieuwsgierig maakt naar het voorgaande deel. Vooral in het begin is het soms wel even puzzelen wie bij wie hoort en waarom, ook omdat het voornamelijk Zweedse namen zijn die niet altijd even goed blijven hangen.

    Genade
    Het verhaal wisselt prettig van vertelstandpunt, doordat er afgewisseld wordt tussen de hoofdpersonen, politie en criminelen. Halverwege het verhaal weet Larsson de nieuwsgierigheid van de lezer te tergen door op het punt, wanneer de grootste verwarring rond het moordonderzoek heerst en alle ogen op Lisbeth Salander gericht zijn, juist níet vanuit haar standpunt te vertellen. Meesterlijk. Een punt van kritiek is dat Larsson soms nogal veel woorden nodig heeft om situaties te beschrijven en hierdoor valt hij hier en daar in herhaling. Ook lijkt hij aandelen Ikea te hebben gehad, want deze winkel wordt nogal wat keren genoemd. Daarentegen is hij een ster in het uitwerken van personages. Op een klein deel van de finale na is het boek zeer geloofwaardig, maar bovendien heerlijk spannend. Tijd dus voor een trip naar de boekhandel, om bij thuiskomst in je Ektorp te gaan zitten en te smöllen van dit boek.
    Sometimes people write the things that they can't say !
    Everyone has secrets !
    pi_56251147
    Ben nu bezig met " Jack Kerouac on te road"
    pi_56251182
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 15:04 schreef LeRiChIe het volgende:
    Ben nu bezig met " Jack Kerouac on te road"
    2 posts boven je staat ie op de kaft naast Neal Cassady (Dean Moriarty), van wie ik een boek aan t lezen ben
      woensdag 23 januari 2008 @ 15:11:33 #101
    95427 Hephaistos.
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_56251285
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 15:04 schreef LeRiChIe het volgende:
    Ben nu bezig met " Jack Kerouac on te road"
    Vond het maar een maar een tegenvaller eigenlijk, na alle juichverhalen erover. Ik zie het geniale niet zo in ieder geval...
    pi_56251331


    Ik vind het tot nu toe wel mooi, ben pas op blz. 73. Het verhaal is dan volgens mij nog niet echt begonnen. Ik vind dat Meijsing de mensen goed beschrijft, je ziet ze zo voor je. Het is wel een beetje barok allemaal.
    pi_56251457
    Who killed Martin Hannett? - Colin Sharp

      woensdag 23 januari 2008 @ 15:22:20 #104
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_56251554
    Ben nu bezig in Norwegian Wood van Murakami. Dat betekent bijna 3 uit, nog 9 te gaan.
    pi_56251793
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 15:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    Ben nu bezig in Norwegian Wood van Murakami. Dat betekent bijna 3 uit, nog 9 te gaan.
    Ik moet er nog 2 (Underground niet meegerekend)
      woensdag 23 januari 2008 @ 15:45:59 #106
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_56252114


    Nog 1 hoofsstuk en dan issie uit. De hele serie... uit, klaar, over, schluss!

    Daarna is het wachten op het laatste boek van The Wheel of Time of de pocket uitvoering (ja, ik ben cheap soms ) van The Elves of Cintra (T.Brooks).

    Anders moet ik toch echt eens aan Pratchet beginnen, of heeft iemand nog suggesties voor een leuke fantasy serie?
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
    pi_56252536

    Pas heb ik de verzamelaars gelezen, nu ben ik bezig in de verraders. Verrassend leuke boeken

    Als dit boek uit is (vanavond zal dat wel zijn) begin ik weer in de Aardkinderen van Jean M. Auel
    Beginnend met Stam van de Holebeer
    Vivre
    pi_56253709
    Schaduwkind van Thomese. In principe zou je dit tussen lunch en koffie uit kunnen lezen, maar het is mij iets te pretentieus.
      zaterdag 26 januari 2008 @ 02:13:58 #109
    159734 PimpofPersia
    Strak in trainingspak
    pi_56313714
    De Elementen -Harry Mulisch

    Tsja, beetje overdreven geschreven allemaal. Het loopt gewoon niet lekker, misschien door het gebruik van een vertelstijl vanuit de tweede persoon (je...). Verder erg veel verwijzingen naar mythologie, soms een beetje té veel, en erg veel filosofische hersenspinsels, die vaak maar één alinea duren maar dan wel in één zin gepropt worden met tienduizenden komma's, wat het lezen er niet beter op maakt. Nee, op De Aanslag en Twee Vrouwen na heeft het werk van Mulisch me weinig weten te boeien. Siegfried legde ik ook maar zo snel mogelijk weg...
    Want ik ben kaler dan kaal
    Strakker dan strak
    Wreder dan wreed
    Vetter dan vet
      zaterdag 26 januari 2008 @ 03:08:27 #110
    95427 Hephaistos.
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_56314134


    Pearl Abraham - The Romance Reader

    Opgroeien in een ultra-orthodox Joods gezin, beschreven door de ogen van een opstandig tienermeisje. Prachtig boek tot nu toe. De manier waarop Abraham schrijft zorgt ervoor dat je je als lezer ook echt druk gaat maken over de vraag of je nu wel of niet een badpak aan moet trekken tijdens het vrouwen-zwemuurtje.
    pi_56340187
    De biografie over Bloem. Goed geschreven, goede dichter, rare man.

    The real is always way ahead of what we can imagine.
    pi_56340356

    Jean M. Auel - Stam van de Holebeer

    Welbekend boek denk ik
    Vivre
    pi_56377167
    sofie's world door jostein gaarder. tot nu toe vind ik m n beetje houterig geschreven, maar het is in principe ook wel n beetje een kinderboek. ik merk van mezelf dat ik het soms niet serieus neem, de manier waarop de schrijver schrijft, hmm.

    gisteren joe speedboot uitgelezen, die was mooi, lekker tragisch-deprimerend. wel veel meer van verwacht.
    pi_56381367
    de bijbel
      Moderator dinsdag 29 januari 2008 @ 12:48:47 #115
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_56383243
    Ik herlees zen en de kunst van het moteronderhoud
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_56383430
    In Europa - Gert Mak
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      dinsdag 29 januari 2008 @ 14:32:55 #117
    185491 Shitonya
    Same shit, different day
    pi_56385951
    Het kotsende meisje - H. Brusselmans
    Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
      dinsdag 29 januari 2008 @ 14:40:10 #118
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_56386146
    Nicci French - Het Veilige Huis



    [ Bericht 57% gewijzigd door Tazmaniac op 29-01-2008 15:08:57 ]
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
      dinsdag 29 januari 2008 @ 14:48:17 #119
    141024 Moron
    .... Oh Crap
    pi_56386374


    Renske de Greef - Was alles maar konijnen
    I picture your face.. In the back of my eyes
    pi_56387621
    Gister deze gekocht:


    Erg grappig aangezien we zelf 3 katten hebben, helaas veel te kort boekje, iets van 60 pagina's. Maar wel leuk.

    Daarnaast ook deze gekocht:


    Lees zijn columns altijd dus dit leek me een geschikte aankoop. Wil het eerste deel ook nog halen maar die kon ik niet vinden.
    pi_56459615
    Ik ga zo beginnen in
      vrijdag 1 februari 2008 @ 16:30:01 #122
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_56461345
    Ben gisteravond begonnen aan 'de eenhoorn' van Iris Murdoch http://nl.wikipedia.org/wiki/Iris_Murdoch

    Ik heb het boek al jaren in huis, heb het gekregen van mijn schoonmoeder i.v.m. mijn eenhoornverzameling. Gisteren had ik niks meer te lezen en kwam 'de eenhoorn' tegen in een doos. Omdat ik me zo verveelde ben ik er maar mee begonnen maar verrassend genoeg boeit het me! Daar ben ik echt blij om, lees veel te weinig boeken.

    En door deze wiki pagina kom ik er ook achter dat ze een bizarre romanschrijfster was. Daar kwam ik binnen 14 blz. al achter, van een zonnige dag tot een angstig voorgevoel, binnen luttelele seconden.. En dat in geschreven woorden.
    Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
    Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
    Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
      vrijdag 1 februari 2008 @ 18:32:14 #123
    128491 J-net
    Prettig gestoord
    pi_56463755
    K heb net het boek van Hosseini uit 'Duizend schitterende zonnen'. Mooi boek, dat zeker maar k vind het niet de hype die het nu is.....
    ~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
    pi_56523685
    The Dark Tower: Drawing of the Three -Stephen King
    No amount of money ever bought a second of time.
    pi_56523767
      Moderator maandag 4 februari 2008 @ 23:22:27 #126
    42184 crew  DaMart
    pi_56537586
    Aeneas zijn avonturen zijn voorbij, dus tijd voor een ander boek:

    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
      dinsdag 5 februari 2008 @ 10:43:19 #127
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_56542166
    The Art of War - Sun Tzu

    Voor studie en eigen interesse. Altijd leuk om oude Chinese wijsheden/spreuken te gebruiken in een modern plan!
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
    pi_56543391
    Het is de bedoeling dat ik een artikel ga schrijven of Het schervengericht van A.F.Th.

    Ik heb nooit eerder iets van die man gelezen. Nou ja. Het leven uit één dag heb ik gelezen. En Asbestemming. Ik ben benieuwd of het me gaat lukken. Heeft iemand hier zich al aan dat boek gewaagd? Is het te doen zonder de rest van de cyclus gelezen te hebben?
      dinsdag 5 februari 2008 @ 12:20:27 #129
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56543741
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 11:53 schreef _Arual_ het volgende:
    Het is de bedoeling dat ik een artikel ga schrijven of Het schervengericht van A.F.Th.

    Ik heb nooit eerder iets van die man gelezen. Nou ja. Het leven uit één dag heb ik gelezen. En Asbestemming. Ik ben benieuwd of het me gaat lukken. Heeft iemand hier zich al aan dat boek gewaagd? Is het te doen zonder de rest van de cyclus gelezen te hebben?
    Allememachies, kon je geen dunner boek vinden?

    Ik heb het gelezen, het is best goed, maar komt erg langzaam op gang. Ik heb toch doorgezet omdat ik nu eenmaal fan van Van der Heijden ben (al heb ik juist 'Het leven uit een dag' en 'Asbestemming' niet gelezen) en gewoon niet kon geloven dat hij me zou teleurstellen. En gelukkig was dat ook niet zo: het boek wordt erg aangrijpend, maar zoals gezegd duurt het wel even voordat je daar bent.

    Het is op zich redelijk goed te lezen als je de rest van de cyclus (op dat moment bestaande uit 'De Movo tapes' en 'Drijfzand koloniseren'; inmiddels aangevuld met 'MIM') niet kent, maar de kans bestaat dat de passages in de ik-persoon je weinig zeggen. Daarom deze spoiler:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Tja, wat zal ik zeggen? Als je al weinig met Van der Heijden hebt, dan zal dit boek je mening vast niet veranderen en kun je het net zo goed links laten liggen. Maar als je het toch móét lezen voor het artikel, dan kon je nog wel eens aangenaam verrast worden.
    pi_56543949
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 12:20 schreef Frollo het volgende:

    [..]

    Allememachies, kon je geen dunner boek vinden?

    Ik heb het gelezen, het is best goed, maar komt erg langzaam op gang. Ik heb toch doorgezet omdat ik nu eenmaal fan van Van der Heijden ben (al heb ik juist 'Het leven uit een dag' en 'Asbestemming' niet gelezen) en gewoon niet kon geloven dat hij me zou teleurstellen. En gelukkig was dat ook niet zo: het boek wordt erg aangrijpend, maar zoals gezegd duurt het wel even voordat je daar bent.

    Het is op zich redelijk goed te lezen als je de rest van de cyclus (op dat moment bestaande uit 'De Movo tapes' en 'Drijfzand koloniseren'; inmiddels aangevuld met 'MIM') niet kent, maar de kans bestaat dat de passages in de ik-persoon je weinig zeggen. Daarom deze spoiler:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Tja, wat zal ik zeggen? Als je al weinig met Van der Heijden hebt, dan zal dit boek je mening vast niet veranderen en kun je het net zo goed links laten liggen. Maar als je het toch móét lezen voor het artikel, dan kon je nog wel eens aangenaam verrast worden.
    Ik heb op zich geen hekel aan Van der Heijden. Wat ik gelezen heb, beviel me prima. Het is meer dat zijn boeken vaak zo enorm dik zijn en dan ook nog moeilijk op gang komen. En als er dan geen noodzaak is om ze te lezen, dan komt er op een of andere manier altijd een ander boek tussen. Nu die noodzaak er wel is, bijt ik me er gewoon in vast. Zo heb ik de afgelopen jaren al heel wat meer 'ontdekkingen' gedaan.

    Ik ga me wel goed inlezen. Gewoonlijk bestaat dat inlezen uit het raadplegen van de recensies over het betreffende boek, en wat interviews met de auteur. Nu zal ik ook recensies en artikelen over de andere boeken in de cyclus lezen. Misschien ga ik ook maar eens op jacht naar uittreksels van de overige Homo-Duplex-boeken.

    Ik was alleen bang dat dit boek totaal onbegrijpelijk zou zijn zonder De Movo Tapes. En dan wordt het wel héél erg veel leeswerk. Ik krijg een vast bedrag per artikel, heel dikke boeken zijn daarom sowieso niet al te verstandig. Ik heb ook artikelen geschreven over verschillende boeken van A. Alberts. De vergaderzaal bijvoorbeeld, 74 bladzijdes schoon aan de haak. Dit boek beschouw ik maar als compensatie.
    pi_56551867
    Ben zondag begonnen in deze:



    En deze heb ik zondag uitgelezen:

    You may say I'm a dreamer / But I'm not the only one - John Lennon
    pi_56555862
      woensdag 6 februari 2008 @ 13:15:47 #133
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_56560155
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 12:44 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    Ik heb op zich geen hekel aan Van der Heijden. Wat ik gelezen heb, beviel me prima. Het is meer dat zijn boeken vaak zo enorm dik zijn en dan ook nog moeilijk op gang komen. En als er dan geen noodzaak is om ze te lezen, dan komt er op een of andere manier altijd een ander boek tussen. Nu die noodzaak er wel is, bijt ik me er gewoon in vast. Zo heb ik de afgelopen jaren al heel wat meer 'ontdekkingen' gedaan.

    Ik ga me wel goed inlezen. Gewoonlijk bestaat dat inlezen uit het raadplegen van de recensies over het betreffende boek, en wat interviews met de auteur. Nu zal ik ook recensies en artikelen over de andere boeken in de cyclus lezen. Misschien ga ik ook maar eens op jacht naar uittreksels van de overige Homo-Duplex-boeken.

    Ik was alleen bang dat dit boek totaal onbegrijpelijk zou zijn zonder De Movo Tapes. En dan wordt het wel héél erg veel leeswerk. Ik krijg een vast bedrag per artikel, heel dikke boeken zijn daarom sowieso niet al te verstandig. Ik heb ook artikelen geschreven over verschillende boeken van A. Alberts. De vergaderzaal bijvoorbeeld, 74 bladzijdes schoon aan de haak. Dit boek beschouw ik maar als compensatie.
    ik heb eerst het schervengericht gelezen en pas daarna de Movo tapes. Het was wel goed te doen, maar toen ik de movo tapes had gelezen kwam alles wat beter op het rijtje. Het schervengericht is als alleenstaande roman te lezen, maar om er een artikel over te schrijven is het misschien handig om wat samenvattingen over de Movo Tapes te lezen.

    Ik heb zelf net nooit meer slapen - wf Hermans en de twijfel van Salaï - Monaldi & Sorti uit.
    Ben nu begonnin in Het Veld - Mc Taggart en Grover - Schröder
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      woensdag 6 februari 2008 @ 13:19:36 #134
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56560227
    quote:
    Op dinsdag 5 februari 2008 12:44 schreef _Arual_ het volgende:

    Ik krijg een vast bedrag per artikel
    Waar schrijf je voor dan?
    pi_56569376
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 13:15 schreef No-P het volgende:

    [..]

    ik heb eerst het schervengericht gelezen en pas daarna de Movo tapes. Het was wel goed te doen, maar toen ik de movo tapes had gelezen kwam alles wat beter op het rijtje. Het schervengericht is als alleenstaande roman te lezen, maar om er een artikel over te schrijven is het misschien handig om wat samenvattingen over de Movo Tapes te lezen.

    Ik heb zelf net nooit meer slapen - wf Hermans en de twijfel van Salaï - Monaldi & Sorti uit.
    Ben nu begonnin in Het Veld - Mc Taggart en Grover - Schröder
    Misschien spreekt Het schervengericht me wel zo aan dat ik de Movo Tapes sowieso wil lezen.

    Het is wel zo dat ik Het schervengericht anders lees dan de 'normale lezer'. Als je voor de lol een boek leest, ga je niet eerst 20 recensies lezen. Ik begin dus met meer voorkennis, weet beter waar ik op moet letten.
    quote:
    Op woensdag 6 februari 2008 13:19 schreef Frollo het volgende:

    [..]

    Waar schrijf je voor dan?
    Dit is - even checken in mijn agenda - een artikel voor Biblion. Voor hun uittrekselbank.
      woensdag 6 februari 2008 @ 21:41:09 #136
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_56570215
    Natsuo Krino - Grotesk. Over twee Japanse zussen, waarvan er eentje de hoer speelde en werd vermoord. De overgebleven zus vertelt. Mooi, raar boek.
    Hierna staat de nieuwste titel van Diana Gabaldon op de planning. Ik heb haar Reiziger-cyclus (soort historische fantasy) gelezen. In dit boek staan drie korte verhalen over een van de hoofdpersonen uit die reeks.
      woensdag 6 februari 2008 @ 21:42:34 #137
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_56570257
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 15:39 schreef vencodark het volgende:
    Gister deze gekocht:
    [ afbeelding ]

    Erg grappig aangezien we zelf 3 katten hebben, helaas veel te kort boekje, iets van 60 pagina's. Maar wel leuk.
    Enig werkje. Heb hem ook in de kast staan. Wel zo uit
    pi_56573176
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 14:48 schreef Moron het volgende:
    [ afbeelding ]

    Renske de Greef - Was alles maar konijnen
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 17:34 schreef Toad het volgende:
    Ik maak graag reclame voor het boek wat ik net uit heb:

    [ afbeelding ]
    Iemand die het ook wil uitleggen? Reclame maken is oké, maar ik twijfel of ik dit boek wil kopen en kan nergens een recensie vinden die me over de streep trekt.

    Bedankt.
    pi_56576164
    Gister Orpheus Emerged van Kerouac uitgelezen, apart boekje uit 1945, waar Kerouac nog niet in de free-flowing-stijl was begonnen, en geen onderdeel van z'n Duluoz-Legend. Niet heel erg bijzonder, maar wel leuk om zo'n vroeg werkje van 'm te lezen.
      donderdag 7 februari 2008 @ 10:26:27 #140
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_56577666
    De Customer Marketing Methode - J. Curry

    Das gewoon 'de vader van'! Zoonlief had het in ieder geval goed begrepen... Jammer dat ik een hekel heb aan studieboeken, maar het is echt nodig voor mijn eindopdracht.

    Als ik de boel ingeleverd heb ga ik weer beginnen aan een interessante Fantasy serie!
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
    pi_56586725


    Net in begonnen Ben benieuwd of ie zo mooi is als zijn andere boeken.
    pi_56586775
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 23:22 schreef DaMart het volgende:
    Aeneas zijn avonturen zijn voorbij, dus tijd voor een ander boek:

    [ afbeelding ]
    Die staat vrij hoog op mijn to-read-list
    pi_56588301
    quote:
    Op donderdag 7 februari 2008 18:12 schreef VonHinten het volgende:
    [ afbeelding ]

    Net in begonnen Ben benieuwd of ie zo mooi is als zijn andere boeken.
    Ik loop steeds vast in dit boek. Het is wat mij betreft iets te gek en over the top. Normaal vind ik dat juist het toffe van Irving, maar hier vond ik het tamelijk vermoeiend.
      vrijdag 8 februari 2008 @ 00:24:54 #144
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_56594752
    Volgens hem, volgens haar



    1,5jaar te laat, maar who cares!
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
      FOK!fotograaf vrijdag 8 februari 2008 @ 12:27:38 #145
    36170 Buurvrouw_Rietman
    Papa van Sara en Merel!
    pi_56600739
    Nu even tussendoor bezig met 'Comeback' van Rick de Leeuw
    Joe Hoe Hoei Hoei
    B-Seen Fotografie.nl
      vrijdag 8 februari 2008 @ 12:33:37 #146
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56600818
    Momenteel even niets.
    Ik probeel al een week in Heren van de thee van Hella Haasse te beginnen, maar ik kom maar niet verder dan de eerste pagina.
    Naast m'n bed liggen wat tijdschriften (Zone 5300, Geschiedenis Magazine en PC Gameplay en voorlopig doe ik het daar maar mee.
      vrijdag 8 februari 2008 @ 12:39:16 #147
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_56600912
    Leaving dirty Jersey is uit. Beetje dubbel gevoel over. Enerzijds ging het wel allemaal erg lang door over de gekte die Crystal Meth veroorzaakt, maar anderzijds is dat nu eenmaal ook het wezenloze effect van die drug. Ander kritiekpuntje is dat de loutering van de schijver en ik-persoon opeens wel erg snel plaatsvond. Toch overwegend met plezier gelezen

    Gisteravond begonnen in Elizabeth George's Een onafwendbaar einde. Een soort zijsprong van de Inspecteur Lynley reeks:
    quote:
    Toby is zeven, Joel elf en Ness vijftien wanneer hun grootmoeder hen dumpt op de stoep van hun tante Kendra. Kendra Osborne, een mooie vrouw van veertig, heeft weinig omkijken naar de schuchtere Joel en de geestelijk gehandicapte Toby. Joel is op school een vaak gepeste eenling, die zich plichtsgetrouw over zijn broertje ontfermt. Hun zusje Ness daarentegen daalt steeds verder af in een wereld van junks, dealers en geweld.
    Als Joel en Toby op een dag in elkaar worden geslagen, zoekt Joel bescherming bij een ex-vriendje van Ness. Maar deze crimineel vraagt daar wel iets voor terug en Joel slaat daarmee een pad in dat regelrecht naar een desastreuze ontknoping leidt...
    Leest lekker weg en de spanning wordt meteen al goed opgebouwd.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      Moderator vrijdag 8 februari 2008 @ 20:53:09 #148
    42184 crew  DaMart
    pi_56609733
    quote:
    Op maandag 4 februari 2008 23:22 schreef DaMart het volgende:
    Aeneas zijn avonturen zijn voorbij, dus tijd voor een ander boek:

    [ afbeelding ]
    Wat een geweldig boek is dat zeg .

    Maar ja, hij is uit, dus tijd voor een ander boek. Heb nog twee verhalen uit 4x Stephen King te lezen, dus die nu eerst .
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_56615869

    "Paulo loves Jessica. He thinks that together they are complete--a family of two. But Jessica can't be happy until she has a baby, and the baby stubbornly refuses to come. Can a man and a woman ever really be a family of two?

    Megan doesn't love her boyfriend anymore. After a one-night stand with an Australian beach bum, she finds that even a trainee doctor can slip up on the family planning. Should you bring a child into the world if you don't love its father?

    Cat loves her life. After bringing up her two younger sisters, all she craves is freedom. Her older boyfriend has done the family thing before and is in no rush to do it all again. But can a modern woman really find true happiness without ever being in the family way?

    Three sisters. Three couples. Two pregnancies. Six men and women struggling with sex, love and the meaning of family. And one more bitter-sweet bestseller from the author of Man and Boy. "

    Hij leek me wel grappig (olé voor boekentafel bij V&D ). Lekker wijvenboek als voorproefje van de nieuwe Sophie Kinsella volgende maand .
    Tap tap tap
    pi_56616453
    Ik ben bezig in deel 3 van de Aardkinderen - De Mammoetjagers.
    Ik blijf deel 1 het mooiste vinden, bij dit deel vind ik het begin erg onduidelijk met al die namen, ze lijken zoveel op elkaar dat ik soms echt terug moet bladeren om te kijken wie nou hoe heette en wat diegenes plaats in het verhaal is.

    Ondertussen ben ik ook weer bezig in Insomnia, van Stephen King.
    Dit boek is echt één van mijn favoriete boeken, ik kan het ook blijven lezen zonder dat het me gaat vervelen. Heerlijk hoe je in dat verhaal meegezogen kan worden.
    Vivre
      zaterdag 9 februari 2008 @ 09:31:11 #151
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_56618799
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
      zaterdag 9 februari 2008 @ 19:28:12 #152
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_56627620
    Morgen een weekje naar Frankrijk om daar helemaal niks te doen behalve het lezen van boeken. Mee gaan Waiting for the Barberians van Coetzee, Reis naar het einde van de nacht van Celine, Lady Chatterlay's Lover van D.H. Lawrence, wat columns van Brusselmans en De Gevarendriehoek van afth van der Heijden.

    Heerlijk, het grote nietsdoen.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_56665928
    Brian Greene - De ontrafeling van de kosmos



    Wat een geweldig boek!
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_56665999
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 20:07 schreef CherryLips het volgende:

    [..]

    Uit .
    In het begin kon ik maar moeilijk op gang komen, maar ik was ook afgeleid door wat dingen en kon ook niet langer dan een kwartier rustig zitten lezen . Maar daarna las ik hem zo uit. Het is wel enorm doordenken, op het eind, hoe het nou eigenlijk zit.

    Straks begin ik in:
    [ afbeelding ]
    Volgens mij raadde iemand hem eens aan in dit topic .
    Kleine geschiedenis van bijna alles (Ned. vertaling) vond ik ook echt een geweldig boek!
    Als je die interessant vind kan je meteen door met Brian Greene
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      FOK!fotograaf woensdag 13 februari 2008 @ 09:44:46 #155
    36170 Buurvrouw_Rietman
    Papa van Sara en Merel!
    pi_56698254
    quote:
    Het verloren Labyrint - Kate Mosse

    Juli 2005: Bij archeologische opgravingen aan de voet van de Pyreneeën ontdekt Alice Tanner twee eeuwenoude skeletten. Het zijn niet alleen de oude botten die haar een onprettig gevoel geven, de gehele tombe straalt een overweldigende, kwaadaardige kracht op haar uit. Op de wand van de grafkamer is een labyrint gekerfd, en bij een van de skeletten vindt ze een ring met eenzelfde labyrint. Het bange besef dringt tot Alice door dat ze iets verstoord heeft dat verborgen had moeten blijven, en dat ze op een of andere manier een verbinding heeft gelegd met een huiveringwekkend verleden, haar verleden? Wanneer ook de politie zich met de vondst bemoeit, besluit Alice om op eigen houtje naspeuringen te doen en stuit ze op zeer merkwaardige zaken...

    Juli 1209: 800 jaar eerder in Carcassonne, aan de vooravond van de beestachtige kruistocht die de Languedoc uit elkaar zal reten, krijgt een 16-jarig meisje een mysterieus boek van haar vader, dat volgens zijn zeggen het geheim van de heilige graal herbergt. Hoewel Alaïs de vreemde woorden en symbolen niet kan begrijpen, beseft ze dat het haar lotsbestemming is om dit geheim tegen elke prijs, hoe hoog ook, te beschermen. Terwijl Carcassonne door legers omsingeld en hermetisch afgesloten is, moet Alaïs alles op alles zetten om het geheim van het labyrint veilig te stellen... Verlies, intrige, geweld en passie bepalen voortaan haar leven terwijl ze vecht tegen de ongebroken boze kracht van haar tegenstander. Tot het noodlot haar, net als Alice, naar dezelfde grot voert, waar alles beslist zal worden...
    Joe Hoe Hoei Hoei
    B-Seen Fotografie.nl
    pi_56698425
    Gister Women van Charles Bukowski uitgelezen. Ouwe viespeuk dattie is. Nu begonnen in The Sirens of the Titan van Kurt Vonnegut Jr., nadat Slaughterhouse 5 me goed was bevallen.
      woensdag 13 februari 2008 @ 12:00:24 #157
    95427 Hephaistos.
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_56700711


    De rest van Nederland had hem op z'n Middelbare School-lijst staan geloof ik, maar ik ben er inmiddels ook in begonnen.
      woensdag 13 februari 2008 @ 20:43:27 #158
    128491 J-net
    Prettig gestoord
    pi_56712020
    K heb net de Boekendief uit, echt lezen! Super boek
    ~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
    pi_56722127
    Ik heb het Schervengericht uit. Er zijn dunnere boeken waar ik langer over gedaan heb. Ik vond het echt een briljant boek! Ik had verwacht dat het literatuur om de literatuur zou zijn, maar het is een enorm spannende thriller. Het is gebaseerd op waargebeurde feiten. Maar die feiten zijn zo krankzinnig dat ze wel fictie lijken. Het boek is ook goed te volgen als je niks, of zoals ik, weinig van die geschiedenis weet. Het boek was ook te volgen zonder eerst de movo-tapes te hebben gelezen.

    Vooral het hoofdstuk "De twintig eenzaamste minuten uit de geschiedenis van de mensheid" heeft indruk gemaakt.

    Het deed me op een of andere manier zelfs aan Stephen King denken. Een gevangenis die anders is dan een buitenstaander het zou verwachten. Een creatieve hoofdpersoon, en een engerd die hem het leven zuur maakt.

    Op naar de Movo Tapes.
      donderdag 14 februari 2008 @ 10:43:24 #160
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_56722354
    quote:
    Op donderdag 14 februari 2008 10:29 schreef _Arual_ het volgende:
    Ik heb het Schervengericht uit. Er zijn dunnere boeken waar ik langer over gedaan heb. Ik vond het echt een briljant boek! Ik had verwacht dat het literatuur om de literatuur zou zijn, maar het is een enorm spannende thriller. Het is gebaseerd op waargebeurde feiten. Maar die feiten zijn zo krankzinnig dat ze wel fictie lijken. Het boek is ook goed te volgen als je niks, of zoals ik, weinig van die geschiedenis weet. Het boek was ook te volgen zonder eerst de movo-tapes te hebben gelezen.

    Het deed me op een of andere manier zelfs aan Stephen King denken. Een gevangenis die anders is dan een buitenstaander het zou verwachten. Een creatieve hoofdpersoon, en een engerd die hem het leven zuur maakt.

    Op naar de Movo Tapes.
    Zo, dat heb je snel gedaan!
    quote:
    Vooral het hoofdstuk "De twintig eenzaamste minuten uit de geschiedenis van de mensheid" heeft indruk gemaakt.
    Yep, precies daaraan dacht ik toen ik op 5 februari schreef dat het op een gegeven moment erg aangrijpend wordt, maar dat je daarvoor behoorlijk ver in het boek moet zijn.
    pi_56738585
    Michael Connely - The Overlook
    Stephen King - Duma Key
    Nathaniel Hawthorne - The Scarlet Letter
    pi_56748020
    José Saramago - Het verzuim van de dood
    You may say I'm a dreamer / But I'm not the only one - John Lennon
    pi_56748700
    Charles Bukowski - The Flash of Lightning Behind the Mountain: New Poems
    pi_56754619


    Geleend bij de bieb, ooooit jaren terug al eens gelezen maar kan me er weinig van herinneren, behalve de tekeningen.
    Heel mooi boek en leest makkelijk weg, ondanks de kleine lettertjes.
      vrijdag 15 februari 2008 @ 18:18:17 #165
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_56754718
    Ik lees nu twee boeken. Thomas More's Utopia. Erg interessant boekje! En daarnaast Terry Jones' Barbarians. Die laatste geeft een alternatieve versie van de Romeinse overheersing en de germaanse invallen in de 5e eeuw. Wel een beetje moeilijk te lezen en niet echt ontzettend betrouwbaar, maar wel humoristisch.
    pi_56769252
    Vaders en dochters van Martin Bril.
    Wel een vermakelijk boekje maar ook niet meer dan dat.
    "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
    pi_56770509
    quote:
    Op woensdag 13 februari 2008 09:44 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
    [ afbeelding ]
    [..]
    Vind je het wat?
    Ik geloof dat dat werkelijk het slechtst geschreven boek is dat ik ooit gelezen heb

    Ik ben in deze bezig:

    Apart boek...
      zaterdag 16 februari 2008 @ 22:00:37 #168
    176471 oh-oh
    Sure...fine...whatever...
    pi_56779919
    Ik lees nu Everything is brightly illuminated - Jonathan Safran Foer ( net in begonnen , bevalt goed ) en herlees De grote vrouw - Meir Shalev. De boeken van Shalev worden alleen maar mooier van vaker lezen.
    Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
    Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
    'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
    ( Groucho Marx )
      zaterdag 16 februari 2008 @ 22:58:47 #169
    204345 Dreverhaven
    Sadder and wiser
    pi_56781435
    Bouwval van Kellendonk. En er ligt een stapeltje boeken van Henry Miller op de stoel naast m'n bed, maar ik ben er nog niet aan toegekomen.
    pi_56787917
    Ik heb op advies van mijn dochter The KiteRunner gelezen en echt genoten van dat boek.

    Gelukkig heb ik toen het uit was een ander goed boek kunnen vinden in de bibiliotheek.





    Sterling is a small, ordinary New Hampshire town where nothing ever happens -- until a student enters the local high school with an arsenal of guns and starts shooting, changing the lives of everyone inside and out.
      zondag 17 februari 2008 @ 20:09:12 #171
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_56798610
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 19:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Morgen een weekje naar Frankrijk om daar helemaal niks te doen behalve het lezen van boeken. Mee gaan Waiting for the Barberians van Coetzee, Reis naar het einde van de nacht van Celine, Lady Chatterlay's Lover van D.H. Lawrence, wat columns van Brusselmans en De Gevarendriehoek van afth van der Heijden.

    Heerlijk, het grote nietsdoen.
    Wegens cadeaus die ik de avond ervoor kreeg heb ik uiteindelijk Celine, The Dice Man van Luke Rhinehart en Zwaarmoedige Verhalen voor bij de Centrale Verwarming van Heere Heeresma gelezen. Alledrie zeker lezenswaardig.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_56813537
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 22:00 schreef oh-oh het volgende:
    Ik lees nu Everything is brightly illuminated - Jonathan Safran Foer ( net in begonnen , bevalt goed ) en herlees De grote vrouw - Meir Shalev. De boeken van Shalev worden alleen maar mooier van vaker lezen.
    Heb Extreem luid en ongelooflijk dichtbij van hem gelezen... een van de betere romans die ik ooit heb gelezen!
    Ben dus ook wel benieuwd naar deze
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_56813704
    quote:
    Op zondag 17 februari 2008 11:53 schreef itsme het volgende:
    Ik heb op advies van mijn dochter The KiteRunner gelezen en echt genoten van dat boek.

    Gelukkig heb ik toen het uit was een ander goed boek kunnen vinden in de bibiliotheek.


    [ afbeelding ]


    Sterling is a small, ordinary New Hampshire town where nothing ever happens -- until a student enters the local high school with an arsenal of guns and starts shooting, changing the lives of everyone inside and out.
    Laat even weten hoe hij was, ik heb vaker boeken van Picoult gelezen en zelfs m'n scriptie over Keeping Faith gedaan, maar deze heb ik nog niet gelezen .
    Tap tap tap
    pi_56818437
    Curtis Sittenfeld-de man van mijn dromen.Mooi verhaal

    http://www.seventyeight.n(...)manvanmijndromen.jpg
    pi_56820799
    Net William S. Burroughs - Junky uit.
    pi_56857928
    En nu begonnen in John Lydon - Rotten, 'The authorized autobiography (Johnny Rotten & The Sex Pistols)'
      donderdag 21 februari 2008 @ 15:47:25 #177
    187626 huppelthepubbel
    ik wist nie dat t kon
    pi_56885936
    ben nu bezig in possession van Byatt..helaas een 'verplicht'boek voor mijn studie...want het is erg saai. het gegeven is wel leuk, en de film vond ik ook prima te pruimen, maar al die brieven en gedichten...dat gezwets over Life en Love en Art en weet ik veel... dat wordt pagina's skippen!
    pi_56904991
    [imghttp://www.afth.nl/upload/74159_1297_1141222396725-heijden_drijfzandkoloniseren_135_omlijnd.gif[/img]

    Ook weer om een artikel over te schrijven.
    pi_56904999


    Ook weer om een artikel over te schrijven.
    pi_56943879
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 12:54 schreef Dylanesque het volgende:
    En nu begonnen in John Lydon - Rotten, 'The authorized autobiography (Johnny Rotten & The Sex Pistols)'
    O dat boek heb ik ook op mijn TBR staan.

    Goed?

    Ik lees nu
    pi_56944634


    Het krijsen van de bossen - Brigitte Aubert

    Een vriend van me is er helemaal lyrisch van en had hem aan me gegeven, ik ben nu halverwege en het leest op zich lekker weg, lekker veel zelfspot van de hoofdpersoon, maar ik vind het geen pareltje of zo.
    Tap tap tap
    pi_56945368
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 12:37 schreef itsme het volgende:

    [..]

    O dat boek heb ik ook op mijn TBR staan.

    Goed?

    Ik lees nu
    [ afbeelding ]
    Als je ook maar iets met punk of The Sex Pistols (of PiL) hebt, is dit absoluut een aanrader
    pi_56946116
    Kluun - Komt een vrouw bij de dokter.

    Vivre
    pi_56946491
    quote:
    Op zondag 24 februari 2008 14:09 schreef Strychnine het volgende:
    Kluun - Komt een vrouw bij de dokter.

    Ik heb echt m'n ogen uit m'n kop gejankt bij dat boek, ongelofelijk zeg .
    Tap tap tap
    pi_56972325
    De erfenis van Matebian

    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_56972522

    De hindi bindi club. Erg leuk boek!
    pi_56973345


    Nog nooit wat van de beste man gelezen Nu dus maar even verandering in brengen.
    You may say I'm a dreamer / But I'm not the only one - John Lennon
    pi_56973407
    Hallo

    Ik kom hier eigenlijk een beetje informatie inwinnen.. ik heb zelf vroeger een lidmaatschap gehad bij een kleine bibliotheek op het dorp en weet eigenlijk niet meer hoe dat opgezegd is. Maar de laatste tijd krijg ik steeds meer zin om gewoon een goed boek te pakken en te gaan lezen.
    Tijdje terug De Davinci Code gekregen en dat boek vond ik geweldig. Nu zat ik eens te kijken op de site van plaatselijke bibliotheek en vroeg ik me af wat een normale prijs is voor abonnementen en dergelijke? Hoeveel boeken leest iemand gemiddeld? Nog dingen waar ik op moet letten?

    Nja dat was het wel eventjes..

    Groetjes
    een boeken-noob
    pi_56974208
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 21:43 schreef Thrilled het volgende:
    Hallo

    Ik kom hier eigenlijk een beetje informatie inwinnen.. ik heb zelf vroeger een lidmaatschap gehad bij een kleine bibliotheek op het dorp en weet eigenlijk niet meer hoe dat opgezegd is. Maar de laatste tijd krijg ik steeds meer zin om gewoon een goed boek te pakken en te gaan lezen.
    Tijdje terug De Davinci Code gekregen en dat boek vond ik geweldig. Nu zat ik eens te kijken op de site van plaatselijke bibliotheek en vroeg ik me af wat een normale prijs is voor abonnementen en dergelijke? Hoeveel boeken leest iemand gemiddeld? Nog dingen waar ik op moet letten?

    Nja dat was het wel eventjes..

    Groetjes
    een boeken-noob
    Dag Thrilled

    Ik ben lid bij de bibliotheek in Nijmegen. Een jaarabonnement kost me daar 34 euro, en ik betaal ook nog eens tien cent per boek dat ik leen. Je kunt ook een abonnement nemen voor 42 euro, dan hoef je geen leengeld meer te betalen. Als je zowat iedere week zeker 2 boeken / tijdschriften leent, is dat een optie, maar ik kom momenteel niet aan dat aantal.

    Ik vind het abonnement vrij duur, mijn vorige bieb was 25 euro all-in, en daar hadden ze veel meer boeken. Nou ja, niet veel meer boeken, maar omdat het in een kleinere stad was had je nog wel eens de kans dat een populair boek toch nog zonder reserveren te lenen was.

    Een andere bieb is geen optie, bibliotheek Nijmegen heeft alle mini-biebjes in de omgeving geannexeerd, en daar gelden dus ook dezelfde tarieven. Ik zou naar Arnhem kunnen gaan, maar dat is toch weer een stuk verder weg, en dan heb ik nog treinkosten. En de Universiteitsbieb, daar neus je nu eenmaal niet echt rond.
      maandag 25 februari 2008 @ 22:18:41 #190
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_56974384
    Extremely loud and incredibly close van Foer

    en

    Het schervengericht van AFTH: Ik vind het spannend, maar ook wat langzaam, dus daarom leg ik het af en toe weg. Ook vind ik het te zwaar om mee te slepen naar mn verschillende slaapplekken (ouders, vriend). Niet als in 'te zware kost' maar gewoon te veel kilo's .
    pi_56974736
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 22:18 schreef egeltje1985 het volgende:
    Extremely loud and incredibly close van Foer

    en

    Het schervengericht van AFTH: Ik vind het spannend, maar ook wat langzaam, dus daarom leg ik het af en toe weg. Ook vind ik het te zwaar om mee te slepen naar mn verschillende slaapplekken (ouders, vriend). Niet als in 'te zware kost' maar gewoon te veel kilo's .
    Ik las ergens op internet dat iemand Het schervengericht in tweeën had gescheurd, zodat het beter hanteerbaar was. Prachtig boek trouwens. Je kunt er helemaal in wegzakken. Ik houd van dikke boeken, bij dunne boeken denk ik altijd: hè jammer, nu al uit, had nog door willen lezen
    pi_56974765
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 22:12 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    Dag Thrilled

    Ik ben lid bij de bibliotheek in Nijmegen. Een jaarabonnement kost me daar 34 euro, en ik betaal ook nog eens tien cent per boek dat ik leen. Je kunt ook een abonnement nemen voor 42 euro, dan hoef je geen leengeld meer te betalen. Als je zowat iedere week zeker 2 boeken / tijdschriften leent, is dat een optie, maar ik kom momenteel niet aan dat aantal.

    Ik vind het abonnement vrij duur, mijn vorige bieb was 25 euro all-in, en daar hadden ze veel meer boeken. Nou ja, niet veel meer boeken, maar omdat het in een kleinere stad was had je nog wel eens de kans dat een populair boek toch nog zonder reserveren te lenen was.

    Een andere bieb is geen optie, bibliotheek Nijmegen heeft alle mini-biebjes in de omgeving geannexeerd, en daar gelden dus ook dezelfde tarieven. Ik zou naar Arnhem kunnen gaan, maar dat is toch weer een stuk verder weg, en dan heb ik nog treinkosten. En de Universiteitsbieb, daar neus je nu eenmaal niet echt rond.
    Dank je wel voor een snelle reactie

    Hier in de bibliotheek zijn er eigenlijk maar 2 echte keuze's:

    Minikaart ¤ 7,50
    Basiskaart ¤ 32,50
    Sterkaart ¤ 47,50

    Meeleeskaart ¤ 2,50
    Duplicaatkaart ¤ 2,50

    Wat mag ik lenen met een minikaart?
    - 10 boeken per jaar

    Wat mag ik lenen met een basiskaart?
    - 60 romans per jaar, daarbinnen 5 per keer
    - studieboeken onbeperkt, daarbinnen 10 per keer

    Wat mag ik lenen met een sterkaart?
    - romans onbeperkt per jaar, daarbinnen 10 per keer
    - studieboeken onbeperkt per jaar

    Wat mag ik lenen met meeleeskaart?
    - romans onbeperkt per jaar, daarbinnen 10 per keer
    - studieboeken onbeperkt per jaar

    Dus ik denk dat ik morgen even langs ga, lidmaatschap aanvragen Waarschijnlijk een basis-kaart dan, maar maken ze nou onderscheid tussen een boek en een roman?
    pi_56975396
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 22:12 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    en ik betaal ook nog eens tien cent per boek dat ik leen.
    Dat is ook apart. Daar heb ik nog nooit van gehoord, je bent toch al lid?
    Heb via school een pasje waar ik ook boeken mee kan lenen in heel Nederland (of alleen in mijn provincie Zeeland, weet niet meer zeker). Is ideaal omdat ik niet meer speciaal abonnement hoef af te sluiten.
      maandag 25 februari 2008 @ 23:02:46 #194
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_56975660
    Dat is ook duur zeg, hier in Amsterdam betaal je geloof ik nu 23 per maand als volwassene. Zonder beperkingen in wat/hoeveel je mag lenen. De collectie is huuuge. Er zijn ook wel 15 filialen ofzo!
    pi_56975668
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 22:54 schreef vencodark het volgende:

    [..]

    Dat is ook apart. Daar heb ik nog nooit van gehoord, je bent toch al lid?
    Heb via school een pasje waar ik ook boeken mee kan lenen in heel Nederland (of alleen in mijn provincie Zeeland, weet niet meer zeker). Is ideaal omdat ik niet meer speciaal abonnement hoef af te sluiten.
    Ah nog een zeeuw Ik woon in Vlissingen en ga denk ik naar de bibliotheek aan de kousteensedijk in Middelburg.
    pi_56975930
    Hier moet je bij sommige abonnementen ook extra per boek betalen. De boeken die ik wilde lezen hadden ze amper, dus ik heb het maar stopgezet toen het op m'n 18e ineens een stuk duurder werd.
    Tap tap tap
      maandag 25 februari 2008 @ 23:39:07 #197
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_56976573
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 22:31 schreef _Arual_ het volgende:

    [..]

    Ik las ergens op internet dat iemand Het schervengericht in tweeën had gescheurd, zodat het beter hanteerbaar was. Prachtig boek trouwens. Je kunt er helemaal in wegzakken. Ik houd van dikke boeken, bij dunne boeken denk ik altijd: hè jammer, nu al uit, had nog door willen lezen
    Haha, dat wil ik mn boek nou ook weer niet aandoen. En in principe hou ik ook wel van dikke boeken, behalve als ze zo zwaar zijn dat je in bed met elke bladzijde 'mee moet draaien' (dus op je andere zij moet gaan liggen bij de andere bladzijde). Ik klink net als een fragiel meisje zonder spieren zeg... Maar zo erg is het nou ook weer niet.

    Voor mn studie (nederlandse taal en cultuur) lees ik trouwens bijna nooit dikke boeken nu ik ervoer nadenk. die krijgen we gewoon niet opgedragen. Misschien door tijdgebrek ofzo...
    pi_56985306
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 22:18 schreef egeltje1985 het volgende:
    Extremely loud and incredibly close van Foer
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_56992839
    Nou terug van de bibliotheek, basiskaart aangevraagd. Kreeg nog korting omdat ik student ben dus 27,50 betaald. Eerste boek: Het Bernini Mysterie Volgens mij erg bekend boek en waarschijnlijk heeft iedereen hem hier al gelezen of wel een mening over?
      dinsdag 26 februari 2008 @ 20:19:03 #200
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_56995662
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 18:44 schreef Thrilled het volgende:
    Nou terug van de bibliotheek, basiskaart aangevraagd. Kreeg nog korting omdat ik student ben dus 27,50 betaald. Eerste boek: Het Bernini Mysterie Volgens mij erg bekend boek en waarschijnlijk heeft iedereen hem hier al gelezen of wel een mening over?
    super goed boek, heerlijk spannend

    in 2009 komt de verfilming ervan uit (die zal waarschijnlijk minder zijn) maar ik ga hem absoluut kijken
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
      dinsdag 26 februari 2008 @ 20:51:46 #201
    3155 MeneerTim
    de verschrikkelijke.
    pi_56996520
    quote:
    Op zaterdag 9 februari 2008 19:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Lady Chatterlay's Lover van D.H. Lawrence
    Lieve hemel, dus daar ben je mee bezig? Ga liever stukkies typen!

    Je weet toch dat wetenschappers allemaal een beetje kicken op de metafoor van Lady Chatterley's Lover die Amartya Sen gebruikte: Twee mannen moeten eruit zien te komen wie het kenkersaaie boek van D.H.Lawrence moet lezen. In alle mogelijk uitkomsten kan niet worden voldaan aan de twee voorwaarden van het liberalisme: Het Pareto optimum en klassiek-liberale vrijheid.

    Marjolijn Februari is erop gepromoveerd.
    pi_56998057
    Remember Me? van Sophie Kinsella.
    Chicklit .
    Tap tap tap
      woensdag 27 februari 2008 @ 10:12:34 #203
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_57005516


    Stond voor een paar euro bij bol.com dus dat is het proberen wel waard
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
      FOK!fotograaf woensdag 27 februari 2008 @ 11:06:24 #204
    36170 Buurvrouw_Rietman
    Papa van Sara en Merel!
    pi_57006626
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:30 schreef ColdFeet het volgende:

    [..]

    Vind je het wat?
    Ik geloof dat dat werkelijk het slechtst geschreven boek is dat ik ooit gelezen heb
    Ik ben al bij hoofdstuk 2
    Het boek kan me nog niet echt boeien, en de omstandigheden zijn er op het moment ook niet echt na om veel te lezen.

    De biebkosten in Hengelo zijn als volgt ingedeeld:
    quote:
    Abonnementen 2008
    -Geldig voor het lenen of verlengen van boeken en beeld & geluid materialen.
    -Maximaal 12 materialen op uw bibliotheekpas.

    Jeugd abonnement gratis
    voor 0 – 16 jaar
    onbeperkt jeugdboeken en beeld & geluid per jaar.

    Junior abonnement ¤ 12,-
    voor 16 – 17 jaar
    onbeperkt boeken en beeld & geluid per jaar.

    Abonnementen voor volwassenen.

    Basis abonnement ¤ 27,- voor 50 materialen per jaar.

    Groot abonnement ¤ 44,- voor 100 materialen per jaar.

    Top abonnement ¤ 67,- voor een onbeperkt aantal materialen per jaar.
    Wij hebben op het moment een Top abonnement maar ik zit er aan te denken om een stapje omlaag te gaan.
    Joe Hoe Hoei Hoei
    B-Seen Fotografie.nl
    pi_57006867
    Ik zat zo te rekenen:
    60 boeken per jaar voor 27,50
    is zo'n 5 boeken per maand.
    1.25 boek per week..

    zo veel tijd heb ik echt niet dus ik hoef geen hoger abonnement
      woensdag 27 februari 2008 @ 11:18:18 #206
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_57006880
    Is het misschien niet handig om een Bieb topic in TTK te openen?
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_57006896
    quote:
    Leeftijdsgroep Jaarabonnement
    jonger dan 18 jaar gratis
    18 t/m 25 jaar ¤ 19,50
    26 t/m 64 jaar ¤ 27,35
    65 jaar en ouder ¤ 19,50
    tijdschriftenabonnement ¤ 7,50 (geen korting voor 65+ of ooievaarspas)
    inschrijfgeld 18 jaar en ouder ¤ 2,50 (alleen nodig als u zich voor de eerste keer inschrijft)
    cursisten basiseducatie gratis
    ooievaarspashouders gratis
    Valt mee hier in Den Haag dan Opgegroeid met gratis gebruik ervan, en sinds m'n 18e maar aan het betalen, die 2 tientjes is het onbeperkt gratis lenen (max. 7 tegelijk dacht ik) wel waard
    pi_57006926
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 11:18 schreef Copycat het volgende:
    Is het misschien niet handig om een Bieb topic in TTK te openen?
    Even ontopic dan, ik ga vanavond beginnen in Catch 22 van Joseph Heller
      woensdag 27 februari 2008 @ 11:23:57 #209
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_57006978
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 11:20 schreef Dylanesque het volgende:
    Even ontopic dan, ik ga vanavond beginnen in Catch 22 van Joseph Heller
    Een van mijn favorieten. Maar ik klen ook genoeg mensen die het helemaal niets vinden.
    Benn og steeds bezig in 'Onafwendbaar einde'. Hierna ga ik beginnen in The girl next van Jack Ketchum over een afschuwelijke martelzaak in de VS.
    http://www.fantasticficti(...)m/girl-next-door.htm

    Pasgeleden de film gezien en nu erg benieuwd naar het huiveringwekkende boek.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      Moderator woensdag 27 februari 2008 @ 11:27:46 #210
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_57007044
    Ik ga vandaag of morgen beginnen in

    quote:
    Wilson argues that melancholia is necessary to any thriving culture; that it is the muse of great literature, painting, music, and innovation; and that it is the force underlying original insights. He reveals that its time to throw off the shackles of positivity and relish the blues that make us human.
    &

    quote:
    Synopsis

    In Infinite Ascent, David Berlinski, the acclaimed author of The Advent of the Algorithm, A Tour of the Calculus, and Newton's Gift, tells the story of mathematics, bringing to life with wit, elegance, and deep insight a 2,500-year-long intellectual adventure.

    Berlinski focuses on the ten most important breakthroughs in mathematical history-and the men behind them. Here are Pythagoras, intoxicated by the mystical significance of numbers; Euclid, who gave the world the very idea of a proof; Leibniz and Newton, co-discoverers of the calculus; Cantor, master of the infinite; and Godel, who in one magnificent proof placed everything in doubt.

    The elaboration of mathematical knowledge has meant nothing less than the unfolding of human consciousness itself. With his unmatched ability to make abstract ideas concrete and approachable, Berlinski both tells an engrossing tale and introduces us to the full power of what surely ranks as one of the greatest of all human endeavors
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      Moderator woensdag 27 februari 2008 @ 11:29:12 #211
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_57007072
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 11:23 schreef Copycat het volgende:

    [..]

    Een van mijn favorieten. Maar ik klen ook genoeg mensen die het helemaal niets vinden.
    Benn og steeds bezig in 'Onafwendbaar einde'. Hierna ga ik beginnen in The girl next van Jack Ketchum over een afschuwelijke martelzaak in de VS.
    http://www.fantasticficti(...)m/girl-next-door.htm

    Pasgeleden de film gezien en nu erg benieuwd naar het huiveringwekkende boek.
    Ik vind catch 22 eigenlijk gewoon M*A*S*H
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      woensdag 27 februari 2008 @ 11:31:35 #212
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_57007126
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
    Ik vind catch 22 eigenlijk gewoon M*A*S*H
    Ik vind het wel wat zwarter qua humor. Het vervolg (Closing Time als ik het goed heb) vond ik helaas stukken minder vermakelijk.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_57007213
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 11:23 schreef Copycat het volgende:

    [..]

    Een van mijn favorieten. Maar ik klen ook genoeg mensen die het helemaal niets vinden.
    Benn og steeds bezig in 'Onafwendbaar einde'. Hierna ga ik beginnen in The girl next van Jack Ketchum over een afschuwelijke martelzaak in de VS.
    http://www.fantasticficti(...)m/girl-next-door.htm

    Pasgeleden de film gezien en nu erg benieuwd naar het huiveringwekkende boek.
    Ik ben op het moment nog bezig in Rotten, de autobiografie van John Lydon, erg goed Maar die gaat vandaag wel uit, dus vanavond aan Catch22, ben benieuwd of het een favoriet wordt of dat ik één van die mensen ben
      woensdag 27 februari 2008 @ 11:37:16 #214
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_57007250
    Oe, die bio van Johnny Rotten lijkt me ook wel wat!
    Mental note maakt.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_57010788
    Ben nu bezig in:



    Om zo een opstap te kunnen maken tot:



    * Friek_ benieuwd is.

    [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2008 14:21:54 ]
      woensdag 27 februari 2008 @ 15:02:51 #216
    179525 Nemain
    Zo winnen we de oorlog nooit
    pi_57011601


    Kerouac - On the Road.
    Ik vind het nogal verwarrend, maar dat komt waarschijnlijk mede door het ontbreken van alinea's en (duidelijke) hoofdstukken. Het gaat in één stuk door.



    Couperus - Van oude menschen, de dingen die voorbij gaan.
    Ik heb hier zoveel negatieve verhalen over gehoord, maar het valt me tot nu toe erg mee.



    Multatuli - Max Havelaar
    Bijna uit, was verplicht voor de studie. Tja, ik had verwacht dat het verhaal een stuk meeslepender zou zijn. Maar doordat telkens de verteller ertussendoor kwam met commentaar en uitwijdingen, kon ik niet echt 'meeleven' met Havelaar.
    En daarom, voor wij elkander weer vergeten
    Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
    pi_57011725
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 15:02 schreef Nemain het volgende:
    [ afbeelding ]

    Kerouac - On the Road.
    Ik vind het nogal verwarrend, maar dat komt waarschijnlijk mede door het ontbreken van alinea's en (duidelijke) hoofdstukken. Het gaat in één stuk door.
    Heb je The Original Scroll-uitgave? In de pocketversie die ik ook heb zijn er duidelijke hoofdstukken aangebracht, die in de originele scroll wel ontbreken inderdaad.
      woensdag 27 februari 2008 @ 15:26:29 #218
    179525 Nemain
    Zo winnen we de oorlog nooit
    pi_57012066
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 15:10 schreef Dylanesque het volgende:

    [..]

    Heb je The Original Scroll-uitgave? In de pocketversie die ik ook heb zijn er duidelijke hoofdstukken aangebracht, die in de originele scroll wel ontbreken inderdaad.
    Ik heb de jubileumeditie die een tijdje terug bij de Bruna te koop was, en dat is echt in één lijn doorgaan tot het eind. Maar dat past wel bij het verhaal, denk ik dan maar.
    En daarom, voor wij elkander weer vergeten
    Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
    pi_57012177
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 15:26 schreef Nemain het volgende:

    [..]

    Ik heb de jubileumeditie die een tijdje terug bij de Bruna te koop was, en dat is echt in één lijn doorgaan tot het eind. Maar dat past wel bij het verhaal, denk ik dan maar.
    Dat is inderdaad ook precies hoe die destijds geschreven is, op één lange rol papier.. vervolgens was het een onmogelijke taak die rol gepubliceerd te krijgen natuurlijk, hij heeft dat ding jaren meegesleept
    pi_57032138
    Na Duma key uitgelezen te hebben 2 dagen geleden, ben ik in iets lichts begonnen.




    Waking Beauty van Elyse Friedman
    Wel grappig.

    Een dikke lelijkerd wordt wakker als een enorm mooie vrouw.
    Ze loopt in de stad en bouuwvakkers maken opmerkingen. avances. Ze is zo nieuwsgierig dat ze een van hen in een steegje mee neemt en zich oraal laat bevredigen. (tot schrik van de bewuste bouwvakker)

    Ik dacht bij mijzelf, dit kan geen Amerikaanse schijfster zijn. Is het ook niet. Canadees.
      donderdag 28 februari 2008 @ 12:39:40 #221
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_57032457
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 15:10 schreef Dylanesque het volgende:

    [..]

    Heb je The Original Scroll-uitgave? In de pocketversie die ik ook heb zijn er duidelijke hoofdstukken aangebracht, die in de originele scroll wel ontbreken inderdaad.
    In de pocket versie (penquin) die ik heb ook. Lijkt me wel interessant om hem in de originele scroll uitgave te lezen. Dat moet toch het gevoel extra overbrengen.
    pi_57032607
    Iemand hier 'In Europa' van Geert Mak gelezen?!

    Ben namelijk van plan binnenkort het boek aan te schaffen
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      donderdag 28 februari 2008 @ 13:27:17 #223
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_57033667
    "Oudste": deel twee van de Erfgoed trilogie (die nu waarschijnlijk uit 4 boeken zal gaan bestaan) van Christopher Paolini.
    pi_57033953
    Nemain, ik weet dat veel mensen Couperus niets vinden, maar ik vond 'Van oude mensen...' erg mooi. Het leest ook prima weg, als je een beetje aan het taalgebruik gewend bent. Is best spannend.

    DubzOne, ja, ik. Vond het ontzettend interessant. Maar ik ken genoeg mensen die dat niet vonden. Heb je 'De eeuw van mijn vader' gelezen?

    Wegens algehele scriptiestress heb ik weinig tijd voor lezen en hou ik me hoofdzakelijk bezig met


    Prima boek Maar niet voor op vakantie.
    pi_57034351
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 13:37 schreef ColdFeet het volgende:


    DubzOne, ja, ik. Vond het ontzettend interessant. Maar ik ken genoeg mensen die dat niet vonden. Heb je 'De eeuw van mijn vader' gelezen?
    Nee, ik heb nog niks van Geert Mak gelezen... dus ik dacht dat In Europa wellicht een goede inwijding zou zijn
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      donderdag 28 februari 2008 @ 14:00:28 #226
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_57034558
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 13:37 schreef ColdFeet het volgende:


    Wegens algehele scriptiestress heb ik weinig tijd voor lezen en hou ik me hoofdzakelijk bezig met
    [ afbeelding ]

    Prima boek Maar niet voor op vakantie.
    Nadat ik daar ooit een Leuke recensie over heb gelezen ben ik er toch wel benieuwd naar. Maar dan puur voor de hobby.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_57034793
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 13:53 schreef DubzOne het volgende:

    Nee, ik heb nog niks van Geert Mak gelezen... dus ik dacht dat In Europa wellicht een goede inwijding zou zijn
    Sja, als het je interesseert verslind je m (dat kost alsnog best veel tijd ), maar als het je niet ligt, ben je het erg snel zat, denk ik. Ken veel mensen die na 300 pagina's stopten.
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 14:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Nadat ik daar ooit een Leuke recensie over heb gelezen ben ik er toch wel benieuwd naar. Maar dan puur voor de hobby.
    Ik ben echt wel enthousiast, het is een leuk, goed geschreven en helder boek. Aanrader voor nerds zoals ik, die zitten te klooien met het maken van betekenisvolle grafieken om meetdata in weer te geven. Zucht.
      donderdag 28 februari 2008 @ 23:24:36 #228
    179525 Nemain
    Zo winnen we de oorlog nooit
    pi_57049599
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 13:37 schreef ColdFeet het volgende:
    Nemain, ik weet dat veel mensen Couperus niets vinden, maar ik vond 'Van oude mensen...' erg mooi. Het leest ook prima weg, als je een beetje aan het taalgebruik gewend bent. Is best spannend.
    Op dit moment (ik heb nu ongeveer 1/4 gelezen) vind ik het leuker dan Max Havelaar. En het taalgebruik vind ik eigenlijk best mooi. Ik hoorde van medestudenten dat ze het te hoogdravend vonden en te moeilijk, ik daarentegen vond hun favoriet de Camera Obscura juist een vervelend boek. Ga lekker verder lezen in bed zo
    En daarom, voor wij elkander weer vergeten
    Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
      Moderator vrijdag 29 februari 2008 @ 14:00:57 #229
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_57060552
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 13:37 schreef ColdFeet het volgende:


    Wegens algehele scriptiestress heb ik weinig tijd voor lezen en hou ik me hoofdzakelijk bezig met
    [ afbeelding ]

    Prima boek Maar niet voor op vakantie.
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 14:00 schreef I.R.Baboon het volgende:

    [..]

    Nadat ik daar ooit een Leuke recensie over heb gelezen ben ik er toch wel benieuwd naar. Maar dan puur voor de hobby.
    dankzij jou gebeurt mij nu hetzelfde maar dan uit werk en hobby standpunten
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_57061780
    De Vliegeraar van Khaled Hosseini lees ik op het moment. Ik ben nu bij hoofdstuk 7
    Vivre
      vrijdag 29 februari 2008 @ 22:30:53 #231
    141024 Moron
    .... Oh Crap
    pi_57072150


    Markus Zusak - De Boekendief
    I picture your face.. In the back of my eyes
      zaterdag 1 maart 2008 @ 14:31:33 #232
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57081218
    Afgelopen week Zomerhitte en Terug naar Oegstgeest van Wolkers gelezen. Nu bezig in Een vlucht regenwulpen van 't Hart. Jaja, ik ben terug bij de Nederlandsche literatuur .
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 1 maart 2008 @ 23:31:03 #233
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_57095230
    De Lonely Planet van Midden Amerika. Elke avond 5 minuten voordat ik als een blok in slaap donder.

    Al veel te lang geen literatuur meer. Alleen maar mijn eigen schrijfsels.
    pi_57107752
    Zit nu op 3-kwart van Het Bernini Mysterie en bevalt me heel erg goed dit boek. Vind het geweldig als je in het begin wordt overladen met puzzelstukjes die gaandeweg allemaal op zijn plaats vallen. Als dat nog gecombineerd wordt met de hedendaagse en realistische praktijken is dat helemaal super..

    Alleen jammer dat ik zelf niet veel verstand heb van dat wetenschapsgedoe over materie en anti-materie dus soms moest ik het even 3 keer lezen
    pi_57141907
    'Het slimme onbewuste' van Ap Dijksterhuis. Heel interessant!
    pi_57157167


    Bij de bieb gehaald. Ooooooit weleens gelezen maar herinner me er weinig meer van. Heb dr zin in.
    pi_57172622
    Bezig in Charles Bukowski - Notes of a Dirty Old Man

    en Céline - Kanonnevoer net bij de bieb gehaald
    pi_57173490
    pi_57173640
    bernini mysterie is bijna uit, maar het einde vind ik wat zwakjes eerlijk gezegd
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      woensdag 5 maart 2008 @ 15:53:03 #240
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_57175865
    Heej mensen,

    heeft er iemand ervaring met de boeken van Harlan Coben (de Myron Bolitar reeks)?
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
    pi_57201206
    Terug van de bieb en dit maal meegenomen:

    De stad der blinden
    José Saramago

      donderdag 6 maart 2008 @ 17:48:59 #242
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57201415
    quote:
    Op vrijdag 29 februari 2008 14:54 schreef Strychnine het volgende:
    De Vliegeraar van Khaled Hosseini lees ik op het moment. Ik ben nu bij hoofdstuk 7
    Film gezien gisteren.
    Is het boek een beetje om doorheen te komen? Want in dat geval ga ik hem ook lezen .
    Heb je 'A thousand splendid suns' al gelezen? (is ook van Hosseini).
    Niet meer actief op Fok!
      vrijdag 7 maart 2008 @ 09:14:57 #243
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_57215442
    Het boek is wel goed doorheen te komen. Makkelijk geschreven, met een stuk drama erin. Scoort altijd.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Duizend schitterende zonnen niet in begonnen, en waarschijnlijk laat ik die ook liggen.

    Ik heb de laatste 2 maanden weinig gelezen. Grover net uit en nu begonnen in "Publieke werken" van Thomas Roosenboom
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_57217491
    * FranticDJ is begonnen in feist's Magiër

    En ik ben verslaafd.. Heb rad des tijds serie ook al liggen om te lezen... Maar vrees dat ik eerst feist ga lezen hehehe
    pi_57217601
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2008 17:48 schreef Viking84 het volgende:

    [..]

    Film gezien gisteren.
    Is het boek een beetje om doorheen te komen? Want in dat geval ga ik hem ook lezen .
    Heb je 'A thousand splendid suns' al gelezen? (is ook van Hosseini).
    Zo'n bestsellers zijn altijd makkelijk doorheen te komen, anders verkopen ze niet zoveel!
    Ik heb beide boeken gelezen en vond het beide goede boeken. 'A thousand splendid suns' vond ik denk ik net iets aangrijpender dan 'de vliegeraar', maar beide zijn zeker de moeite waard!
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
    pi_57224953
    Mensen in vredesnaam, hoe durven sommigen hun boek te publiceren

    De stad der blinden staat vol met zinnen waar geen einde aan komt

    Echt een letterlijke quote (hoe zou ik zoiets kunnen verzinnen )
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ben nu 30 bladzijdes ver en die lange zinnen komen maar terug. Ik krijg het gevoel alsof ik veeeel te snel die zinnen oplees.. 20x te veel in een zin mijn 'stem' verlaag om een tussenstuk in een zin te lezen (Pieter zou gaan varen, zoals hij eerder die dag had gezegd, maar besloot toch van niet). 2 komma's oké, maar in dit stukje alleen al zitten 11 komma's..

    Of stel ik me nu aan?
      FOK!fotograaf zaterdag 8 maart 2008 @ 08:52:41 #247
    36170 Buurvrouw_Rietman
    Papa van Sara en Merel!
    pi_57238307
    Een tijdje geleden besteld bij de bieb nu binnen, en hij moet binnen 3 weken were terug dus maar meteen in begonnen:



    Tot nu bevalt hij goed.
    Joe Hoe Hoei Hoei
    B-Seen Fotografie.nl
    pi_57238392
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2008 17:11 schreef Thrilled het volgende:
    Mensen in vredesnaam, hoe durven sommigen hun boek te publiceren

    De stad der blinden staat vol met zinnen waar geen einde aan komt

    [...]

    Ben nu 30 bladzijdes ver en die lange zinnen komen maar terug. Ik krijg het gevoel alsof ik veeeel te snel die zinnen oplees.. 20x te veel in een zin mijn 'stem' verlaag om een tussenstuk in een zin te lezen (Pieter zou gaan varen, zoals hij eerder die dag had gezegd, maar besloot toch van niet). 2 komma's oké, maar in dit stukje alleen al zitten 11 komma's..

    Of stel ik me nu aan?
    Saramago staat nu eenmaal bekend om zijn lange zinnen... Bij het eerste boek dat ik van hem las (Evangelie van Jezus Christus - aanrader!) vond ik het ook vervelend, maar gaandeweg wen je (ik iig) eraan. Hij heeft niet voor niets de Nobelprijs voor de literatuur gewonnen hé?
    You may say I'm a dreamer / But I'm not the only one - John Lennon
    pi_57239760
    The Body Farm - Patricia Cornwell

    M'n eerste Cornwell, ik moet nog even wennen aan het taalgebruik en ik wacht nog tot het echt spannend wordt, maar ik ben nog niet zover .
    Tap tap tap
      zaterdag 8 maart 2008 @ 15:31:22 #250
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_57244202


    Doeschka Meijsing - De tweede man
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
    pi_57244350
    Cleese encounters
    Go hard or go home
      zondag 9 maart 2008 @ 11:09:15 #252
    185261 Scaurus
    Memento mori
    pi_57258974
    Tolstoy - Anna Karenina

    Goethe - Die Leiden des junge Werthers

    Remarque - Im Westen nicht Neues
    Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
    Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
    pi_57261685
    Ik heb de afgelopen week voor mijn literatuurmondeling De Avonden & De donkere kamer van Damocles gelezen.
    Die laatste heb ik net een uur uit. Allebei 2 geweldige boeken .

    Toen ik begon aan de avonden vond ik er niets aan, maar ondertussen hadden we het in de les over dit boek en de 'achterliggende gedachte" en toen ik weer verder ging lezen was het heel anders. Ik zag overal symbolen,motieven enz die voor het wereldbeeld van frits stonden en het werd veel prettiger om te lezen.

    De donkere kamer van damocles heb ik echt in een ruk uitgelezen. Hermans heeft een fijne schrijfstijl. Alleen jammer dat
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


    [ Bericht 3% gewijzigd door Simoontjuh op 09-03-2008 13:59:00 ]
      zondag 9 maart 2008 @ 13:59:42 #254
    185261 Scaurus
    Memento mori
    pi_57261828
    De Avonden
    Dat boek heeft mij wekenlang depressief gehouden
    Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
    Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
    pi_57265765
    De donkere kamer van Damocles Geweldig boek!! Hermans is en blijft mijn favoriete Nederlandse auteur.

    Simoontje:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_57266767
    De mammoetjagers - Jean M. Auel

    Ik heb hem bijna uit, dan kan ik aan deel 4 beginnen
    Al blijft deel 1 het beste imho
    Vivre
    pi_57272916
    quote:
    Op zondag 9 maart 2008 17:16 schreef ColdFeet het volgende:
    De donkere kamer van Damocles Geweldig boek!! Hermans is en blijft mijn favoriete Nederlandse auteur.

    Simoontje:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Inderdaad, maar toch is dat punt in een spannend verhaal weergegeven en ik wil altijd alle antwoorden Het maakt het boek verder absoluut niet minder ofzo
    pi_57300105
    Stad der blinden is uit! Moet zeggen dat zodra je aan de schrijfstijl gewend bent geraakt het geen probleem is om er doorheen te komen..
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Nu op naar het volgende boek.. iemand suggesties voor een goed tweede-wereldoorlog boek?
    Oorlogswinter/Engelandvaarders heb ik vroeger al eens gelezen, weet verder niet of er veel goede oorlogsboeken zijn..
    pi_57318984
    Ik ben bezig in Madeleine van Amanda Sthers:

    Sthers schrijft echt verrassend goed en helder. Ik kan me helemaal in haar schrijfstijl vinden. Zij is een jongedame van eind 20 en als je dan al zulke boeken kunt schrijven... petje af hoor. Ik heb van haar het toneelstuk 'Le vieux juif blonde' gelezen en haar boek 'Chicken street'. Als ik Madeleine uit heb, heb ik haar debuutroman 'ma place sur la photo' nog liggen. Heerlijke schrijfster!

    oh ja, het is een Frans boek
    Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
      woensdag 12 maart 2008 @ 00:04:00 #260
    133939 egeltje1985
    Elegant als een egel
    pi_57319183
    Ik heb bij Het Schervengericht eindelijk dat hoofdstuk bereikt over die 20 eenzaamste minuten. Wel mooi inderdaad. En ik vind het nog steeds wel een boeiend boek. Maar het duurt allemaal wel wat lang zeg... Maar ik zet stug door...

    Verder lees ik enkel studieboeken, best saaie studieboeken ook nog eens.
      woensdag 12 maart 2008 @ 13:10:46 #261
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57326180
    Ik ben eindelijk eens van mijn aversie jegens Nederlandse literatuur af en ben ook weer meer gaan lezen.
    Momenteel lees ik ook Hermans, namelijk 'Au pair'. 'Onder professoren' moet ik ook nog eens lezen, aangezien ik ook in Groningen studeer .
    Hierna ga ik wat biografieën lezen, denk ik, oa ook die van Hermans .
    Niet meer actief op Fok!
      woensdag 12 maart 2008 @ 13:52:09 #262
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_57326913
    Spaans Vuur - Wouter van Mastricht



    Aardige historische thriller, ook al is het een beetje simpel geschreven.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_57392795
    Normal variants of Microcephalin and ASPM do not account for brain size variability
    Roger P. Woods, Nelson B. Freimer, Joseph A. De Young, Scott C. Fears, Nancy L. Sicotte, Susan K. Service, Daniel J. Valentino, Arthur W. Toga and John C. Mazziotta
    Human Molecular Genetics, 2006, Vol 15, No 12
    I feel kinda Locrian today
      zaterdag 15 maart 2008 @ 12:12:18 #264
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_57393123
    Eindelijk Werther van Goethe in het Duits. En omdat ik 'm al meerdere malen in het Nederlands heb gelezen, valt het me nog erg mee. Ondanks m'n slechte middelbare school Duits.
      zaterdag 15 maart 2008 @ 13:19:38 #265
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_57394106
    Heb Zusak - de boekendief nu binnen. Ga er zo mee beginnen

    ondertussen lees ik Grunberg - tirza nog even uit.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
      zaterdag 15 maart 2008 @ 14:23:05 #266
    185261 Scaurus
    Memento mori
    pi_57394853
    Marcus Tullius Cicero's De Officiis en Gesprekken in Tusculum.
    Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
    Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
      zaterdag 15 maart 2008 @ 15:56:42 #267
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57396121
    I.M. van Connie Palmen.
    Quote uit het boek:
    Ischa: "Was ik David, dan dichtte ik psalmen. Niet voor God, maar voor Connie Palmen."

    Hoe lief .
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 15 maart 2008 @ 15:57:11 #268
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57396131
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 14:23 schreef Scaurus het volgende:
    Marcus Tullius Cicero's De Officiis en Gesprekken in Tusculum.
    Lees je dat boek voor de lol?
    Niet meer actief op Fok!
      zaterdag 15 maart 2008 @ 19:31:25 #269
    69880 Lief-visje
    Krankzinnig Gewoon !!!
    pi_57399748
    Van de week deze boeken nogmaals gelezen.



    Ik blijf ze indrukwekkend vinden.
    Sometimes people write the things that they can't say !
    Everyone has secrets !
    pi_57400798
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 19:31 schreef Lief-visje het volgende:
    Van de week deze boeken nogmaals gelezen.
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    Ik blijf ze indrukwekkend vinden.
    Ik had ze ook allebei, maar ik ben mijn woestijn kwijt, geen idee waar die heen kan zijn gevlogen vanuit mijn kast
    Inderdaad mooie boeken
    Vivre
      zaterdag 15 maart 2008 @ 22:59:29 #271
    185261 Scaurus
    Memento mori
    pi_57404103
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 15:57 schreef Viking84 het volgende:
    Lees je dat boek voor de lol?
    Ja, waarom niet? Cicero's proza is mooi en hij is makkelijk te begrijpen. Vooral zijn De Officiis is om van te smullen, zeker aanraden voor zij die zich graag verdiepen in deugdenethiek en 'het goede leven'.
    Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
    Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
    pi_57422637
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2008 23:53 schreef Blinky het volgende:
    Ik ben bezig in Madeleine van Amanda Sthers:
    [ afbeelding ]
    Sthers schrijft echt verrassend goed en helder. Ik kan me helemaal in haar schrijfstijl vinden. Zij is een jongedame van eind 20 en als je dan al zulke boeken kunt schrijven... petje af hoor. Ik heb van haar het toneelstuk 'Le vieux juif blonde' gelezen en haar boek 'Chicken street'. Als ik Madeleine uit heb, heb ik haar debuutroman 'ma place sur la photo' nog liggen. Heerlijke schrijfster!

    oh ja, het is een Frans boek
    Uit! Heerlijk boek, in het middenstuk gingen de ontwikkelingen opeens vrij snel. Het verhaal deed mij in eerste instantie erg denken aan 'Eugenie Grandet' van Balzac. Beide dames zijn zelfstandig, maar leven in een terughoudendheid waardoor het lijkt alsof ze in hun gedachten gevangen zitten waardoor ze niet vrijuit kunnen doen en laten wat ze willen. Amanda Sthers is eind twintig, maar ze schrijft alsof ze al meerdere levens heeft geleefd. Prachtig en een echte aanrader...
    Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
    pi_57422836
    Ik heb Het Parfum van Süskind net uit (wat een ellende zeg, snap echt de ophef niet) en ben vanmiddag begonnen in:



    Ben er vroegah eens aan begonnen, had hem toen bij de bieb gehaald maar ben nooit verder gekomen dan blz tien of zo. Nu hoeft het boek tenminste niet na drie weken terug .
    Tap tap tap
    pi_57423838
    Dit topic
    pi_57432616
    quote:
    Op zaterdag 15 maart 2008 13:19 schreef No-P het volgende:


    ondertussen lees ik Grunberg - tirza nog even uit.
    Dat vond ik wel een aardige roman!
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      maandag 17 maart 2008 @ 15:01:11 #276
    209515 Alexey-s
    www.acoustic-funk.com
    pi_57432657
    De Vliegeraar, gaaf boek
    Opera is when a guy gets stabbed in the back and, instead of bleeding, he sings
      dinsdag 18 maart 2008 @ 23:31:36 #277
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_57465663
    Ik lees op het moment The Great Gatsby van F. Scott Fitzgerald. Vroeger had ik hem al een keer gelezen voor mijn literatuurlijst. Al is lezen een groot woord, snel doorscannen is een betere omschrijving. En wast toen niet heel erg onder de indruk. Maar omdat ik nu in verschillende boeken de laatste tijd verwijzingen er naar toe kwam, heb ik het weer een kans gegeven. Dat bleek een terechte keuze, want het boek maakt zijn klassiekerstatus waar.
    pi_57469571
    Ik ben al een tijdje bezig in Chuck Palahniuk - Invisible Monsters, maar kom er eerlijk gezegd maar langzaam doorheen. Zit op een kwart maar 't heeft me nog niet gegrepen, terwijl ik Choke in één ruk heb uitgelezen. Iemand bekend met Chuck (auteur van Fight Club)?
    pi_57469850
    Daggerspell, door Katharine Kerr.

    Ik zweer het, deze dame wist me in het eerste hoofdstuk al te ontroeren. Da's zeldzaam voor een boek dat door mij gelezen wordt. (Of ik ben gewoon een emo, kan ook nog...) Ik word desondanks niet echt in het verhaal getrokken. Aparte ervaring is dat...
    Woods, women and wine.
    Levenswijsheden
      woensdag 19 maart 2008 @ 09:22:00 #280
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_57470084
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 08:43 schreef Dylanesque het volgende:
    Ik ben al een tijdje bezig in Chuck Palahniuk - Invisible Monsters, maar kom er eerlijk gezegd maar langzaam doorheen. Zit op een kwart maar 't heeft me nog niet gegrepen, terwijl ik Choke in één ruk heb uitgelezen. Iemand bekend met Chuck (auteur van Fight Club)?
    Ik heb alleen "Fight Club" gelezen.
    De verfilming vond ik niet eens schokkend anders, hoewel er natuurlijk wel aanpassingen zijn. Vaak is dat wel anders.
    [KNE]-Mod
    pi_57470188
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 09:22 schreef ThE_ED het volgende:

    [..]

    Ik heb alleen "Fight Club" gelezen.
    De verfilming vond ik niet eens schokkend anders, hoewel er natuurlijk wel aanpassingen zijn. Vaak is dat wel anders.
    Die heb ik zelf nieteens gelezen, terwijl die film wel de aanleiding is geweest meer van die schrijver op te zoeken.
      woensdag 19 maart 2008 @ 19:03:30 #282
    209515 Alexey-s
    www.acoustic-funk.com
    pi_57482128
    Khaled Hosseini - Duizend Schitternde Zonnen
    Opera is when a guy gets stabbed in the back and, instead of bleeding, he sings
    pi_57490953


    Atonement leidt je naar het Engelse platteland van 1935, het landgoed van de welgestelde familie Tallis. We volgen de dertienjarige Briony, haar zus Cecilia en Robbie, de zoon van de schoonmaakster. De auteur zet de ontwikkelingen van het verhaal af tegen een meervoudig perspectief met behulp van sprongen in de tijd. Zo zie je een gebeurtenis meerdere malen door de ogen en perceptie van verschillende karakters. Als het boek ongeveer doormidden is wordt overgeschakeld naar het leven van de drie genoemden vier jaar later.

    Een prachtige setting natuurlijk, die McEwan gekozen heeft. Iedereen krijgt allerlei associaties bij de intriges van een gegoede familie in het begin van de vorige eeuw. Weinig woorden zijn nodig een sfeer van romantiek te creëren. Daarom is het zo jammer dat McEwan het er nog eens dik bovenop legt met overbodige beschrijvingen.

    'In de vooravond vormden hoge wolken aan de westelijke hemel een dun geel waas dat met het uur voller werd en zich daarna verdikte totdat er boven de reuzenkruinen van de bomen in het park een gefilterde oranje gloed hing; de bladeren werden nootbruin, de takken die door het lover schemerden oliezwart, en het verdorde gras nam de kleuren van de hemel aan. Een fauvist die verknocht was aan onwaarschijnlijke kleuren zou zich zo een landschap hebben kunnen voorstellen, vooral zodra hemel en aarde een rossige glans kregen en de gezwollen stammen van bejaarde eiken zo zwart werden dat ze blauw gingen lijken. De zon werd dan wel zwakker naarmate ze onderging, maar de temperatuur leek te stijgen. Doordat het windje dat de hele dag enige verlichting had gebracht was gaan liggen en de lucht nu stil en zwaar was.' Als inleidende alinea van een hoofdstuk.

    Soms zijn de taal en beschrijvingen zoals hierboven te hoogdravend voor het verder vrij makkelijke boek. Gelukkig blijft het daarbij en worden ons huis-tuin-en-keuken filosofische terzijdes bespaard, waar sommige schrijvers wel eens een handje van hebben. Enfin, uiteindelijk is Atonement een leuk boek dat een fraai verhaal te bieden heeft.
    pi_57494715
      donderdag 20 maart 2008 @ 10:29:38 #285
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_57495392
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 08:43 schreef Dylanesque het volgende:
    Ik ben al een tijdje bezig in Chuck Palahniuk - Invisible Monsters, maar kom er eerlijk gezegd maar langzaam doorheen. Zit op een kwart maar 't heeft me nog niet gegrepen, terwijl ik Choke in één ruk heb uitgelezen. Iemand bekend met Chuck (auteur van Fight Club)?
    Ik heb twee boeken van hem gelezen: Diary en Haunted. Een beetje een vreemd stijltje, maar ik vond het wel erg intrigerend lezen. Haunted (een verzameling verhalen met als rode draad een aantal wannabe schrijvers gevangen in een vreemd pand) vond ik vooral erg goed.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_57495558
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 10:29 schreef Copycat het volgende:

    [..]

    Ik heb twee boeken van hem gelezen: Diary en Haunted. Een beetje een vreemd stijltje, maar ik vond het wel erg intrigerend lezen. Haunted (een verzameling verhalen met als rode draad een aantal wannabe schrijvers gevangen in een vreemd pand) vond ik vooral erg goed.
    Die namen ben ik allebei tegengekomen ja, Haunted leek me wel interessant door onderstaande:
    quote:
    While on his 2003 tour to promote his novel Diary, Palahniuk read "Guts" to his audiences. It was reported that over 35 people fainted while listening to the readings. On his tour to promote Stranger Than Fiction: True Stories in the summer of 2004, he read the story to audiences again, bringing the total amount of fainters up to 53, and later up to 60, while on tour to promote the softcover edition of Diary. The last fainting occurred on May 28, 2007, in Victoria, British Columbia, Canada, where 5 people fainted, one of which occurred when a man was trying to leave the auditorium, which resulting in him falling and hitting his head on the door . Palahniuk is apparently not bothered by these incidents, which have not stopped fans from reading "Guts" or his other works.
    Wordt je toch nieuwsgierig van
    pi_57498888
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 09:56 schreef Dylanesque het volgende:
    [ afbeelding ]
    Hmmm... eentje om te onthouden!
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      Moderator donderdag 20 maart 2008 @ 14:46:14 #288
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_57500792
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 08:43 schreef Dylanesque het volgende:
    Ik ben al een tijdje bezig in Chuck Palahniuk - Invisible Monsters, maar kom er eerlijk gezegd maar langzaam doorheen. Zit op een kwart maar 't heeft me nog niet gegrepen, terwijl ik Choke in één ruk heb uitgelezen. Iemand bekend met Chuck (auteur van Fight Club)?
    Ik heb stikken ook gelezen (de vertaling van choke dus) en die vond ik wel okay
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
      donderdag 20 maart 2008 @ 17:58:21 #289
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_57504508
    Na een klein uitstapje naar Amerika is het nu weer tijd voor een Murakami. Dit keer is South of the Border, West of the Sun aan de beurt.
      donderdag 20 maart 2008 @ 22:19:56 #290
    12302 Principessa
    zoekt haar kikker
    pi_57510148
    Ik lees nu: de tandelozetijd deel 3, 'Onder het plaveisel het moeras' van A.F.Th. van der Heijden.

    Ik ben eind februari met het eerste boek begonnen en ik glij er door heen. Bij de 'filosofische' stukjes heb ik wat moeite om mijn aandacht er bij te houden. Maar gelukkig zijn er ook licht-filosofische overpeinzingen, waardoor ik mij toch ook een intellectueel voel..
    'De gevarendriehoek' vond ik tot nu toe het beste. 'Het hof van Barmhartigheid' een stuk minder, terwijl dat wel over de buurt gaat waar ik nu woon.
    Vandaag moest ik lachen om deze zin: ' New York, Albert, doe me 'n lol... dat is toch geweest... dat is toch passe... Meer iets voor Nederlandse schrijvers die hun land te klein vinden'
    En ze leefden nog lang en gelukkig
      vrijdag 21 maart 2008 @ 00:08:57 #291
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_57512652
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 22:19 schreef Principessa het volgende:
    Ik lees nu: de tandelozetijd deel 3, 'Onder het plaveisel het moeras' van A.F.Th. van der Heijden.
    Ah, die heb ik ook nog liggen (nadat ik Advocaat Van De Hanen wel prettig vond). Maar goed, nog steeds niet door The World According To Garp heen (ik ben toch niet zo van die klassiekers). Verder nog bezig in Het Verzuim van de Dood van Saramago en zo nu en dan een brief tussen Reve en Bert de Groot (de wisseling tussen Reve en Hermans heb ik nu ook binnen, dus daar wil ik dit weekend aan beginnen).
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
    pi_57513383
    Ik lees nu Jules et Jim van Henri-Pierre Roché. heel fijn boek tot nu toe.
    verder wil ik even melden dat ik blij verrast was toen ik hoorde dat Tirza van Grunberg verfilmt gaat worden. Het eerste wat ik zei toen ik het boek uit had was namelijk: dit is een perfect script. Ik heb dus ook goede hoop!
      vrijdag 21 maart 2008 @ 08:05:28 #293
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_57514601
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 00:08 schreef I.R.Baboon het volgende:

    [..]

    Ah, die heb ik ook nog liggen (nadat ik Advocaat Van De Hanen wel prettig vond). Maar goed, nog steeds niet door The World According To Garp heen (ik ben toch niet zo van die klassiekers). Verder nog bezig in Het Verzuim van de Dood van Saramago en zo nu en dan een brief tussen Reve en Bert de Groot (de wisseling tussen Reve en Hermans heb ik nu ook binnen, dus daar wil ik dit weekend aan beginnen).
    Ik wil die briefwisseling tussen Reve en Hermans ook nog lezen, maar ik heb toch een beetje het gevoel dat ik in andermans privépost zit te snuffelen, dus ik twijfel.
    Om dezelfde reden heb ik het dagboek van Kurt Cobain ook niet gelezen. Hoe denk jij daarover? .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_57514860
    Gisteravond in één ruk 'Heden ben ik nuchter' van Brusselmans uitgelezen, het eerste dat ik van hem lees. Vond het leuk, zullen zeker meer volgen
    pi_57515414
    Brusselmans
    "The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
    Last.fm
      vrijdag 21 maart 2008 @ 13:12:43 #296
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_57519167
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 08:05 schreef Viking84 het volgende:

    [..]

    Ik wil die briefwisseling tussen Reve en Hermans ook nog lezen, maar ik heb toch een beetje het gevoel dat ik in andermans privépost zit te snuffelen, dus ik twijfel.
    Om dezelfde reden heb ik het dagboek van Kurt Cobain ook niet gelezen. Hoe denk jij daarover? .
    Nou, in elk geval een groot deel van brieven van Reve was beschreven om deze later te kunnen publiceren (zoals zijn brieven aan Simon Carmiggelt). Ik heb dan dus niet het gevoel dat ik heel voyeuristisch bezig ben. Misschien is dat met z'n vroege brieven aan Hermans niet zo, maar ik vermoed dat Reve zelf geen problemen met de uitgave zou hebben (zolang hij er maar geld voor ontving). Bij andere schrijvers kan dat natuurlijk een ander verhaal zijn.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 10:19:45 #297
    209515 Alexey-s
    www.acoustic-funk.com
    pi_57535710
    Heb net de Pianoman van Bernlef uit (dat boekje dat je overal gratis krijgt), vond het niet echt bijzonder ofzo...
    Ga nu maar met de Duizend schitternde zonnen van Khaled Hosseini beginnen
    Opera is when a guy gets stabbed in the back and, instead of bleeding, he sings
      zaterdag 22 maart 2008 @ 12:35:59 #298
    185261 Scaurus
    Memento mori
    pi_57537538
    Op mijn nachtkastje ligt Stenen voor een ransuil van Maarten 't Hart. Wat kon hij toen toch al dondersgoed schrijven!
    Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
    Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
      Moderator zondag 23 maart 2008 @ 00:30:28 #299
    42184 crew  DaMart
    pi_57550417
    Ik ga nu beginnen in Geestverschijningen, een verzamelwerk van verhalen van verschillende Nederlandse en Vlaamse auteurs.

    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_57566321
    Ik lees Trainspotting van Irvine Welsh. Het boek van de film, ja.
    pi_57603386
    Nu bezig met De Vliegeraar
    Hoi.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')