Ik moet er nog 2quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ben nu bezig in Norwegian Wood van Murakami. Dat betekent bijna 3 uit, nog 9 te gaan.
Allememachies, kon je geen dunner boek vinden?quote:Op dinsdag 5 februari 2008 11:53 schreef _Arual_ het volgende:
Het is de bedoeling dat ik een artikel ga schrijven of Het schervengericht van A.F.Th.
Ik heb nooit eerder iets van die man gelezen. Nou ja. Het leven uit één dag heb ik gelezen. En Asbestemming. Ik ben benieuwd of het me gaat lukken. Heeft iemand hier zich al aan dat boek gewaagd? Is het te doen zonder de rest van de cyclus gelezen te hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja, wat zal ik zeggen? Als je al weinig met Van der Heijden hebt, dan zal dit boek je mening vast niet veranderen en kun je het net zo goed links laten liggen. Maar als je het toch móét lezen voor het artikel, dan kon je nog wel eens aangenaam verrast worden.![]()
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 12:20 schreef Frollo het volgende:
[..]
Allememachies, kon je geen dunner boek vinden?
Ik heb het gelezen, het is best goed, maar komt erg langzaam op gang. Ik heb toch doorgezet omdat ik nu eenmaal fan van Van der Heijden ben (al heb ik juist 'Het leven uit een dag' en 'Asbestemming' niet gelezen) en gewoon niet kon geloven dat hij me zou teleurstellen. En gelukkig was dat ook niet zo: het boek wordt erg aangrijpend, maar zoals gezegd duurt het wel even voordat je daar bent.
Het is op zich redelijk goed te lezen als je de rest van de cyclus (op dat moment bestaande uit 'De Movo tapes' en 'Drijfzand koloniseren'; inmiddels aangevuld met 'MIM') niet kent, maar de kans bestaat dat de passages in de ik-persoon je weinig zeggen. Daarom deze spoiler:Ik heb op zich geen hekel aan Van der Heijden. Wat ik gelezen heb, beviel me prima. Het is meer dat zijn boeken vaak zo enorm dik zijn en dan ook nog moeilijk op gang komen. En als er dan geen noodzaak is om ze te lezen, dan komt er op een of andere manier altijd een ander boek tussen. Nu die noodzaak er wel is, bijt ik me er gewoon in vast. Zo heb ik de afgelopen jaren al heel wat meer 'ontdekkingen' gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tja, wat zal ik zeggen? Als je al weinig met Van der Heijden hebt, dan zal dit boek je mening vast niet veranderen en kun je het net zo goed links laten liggen. Maar als je het toch móét lezen voor het artikel, dan kon je nog wel eens aangenaam verrast worden.
Ik ga me wel goed inlezen. Gewoonlijk bestaat dat inlezen uit het raadplegen van de recensies over het betreffende boek, en wat interviews met de auteur. Nu zal ik ook recensies en artikelen over de andere boeken in de cyclus lezen. Misschien ga ik ook maar eens op jacht naar uittreksels van de overige Homo-Duplex-boeken.![]()
Ik was alleen bang dat dit boek totaal onbegrijpelijk zou zijn zonder De Movo Tapes. En dan wordt het wel héél erg veel leeswerk. Ik krijg een vast bedrag per artikel, heel dikke boeken zijn daarom sowieso niet al te verstandig. Ik heb ook artikelen geschreven over verschillende boeken van A. Alberts. De vergaderzaal bijvoorbeeld, 74 bladzijdes schoon aan de haak. Dit boek beschouw ik maar als compensatie.
ik heb eerst het schervengericht gelezen en pas daarna de Movo tapes. Het was wel goed te doen, maar toen ik de movo tapes had gelezen kwam alles wat beter op het rijtje. Het schervengericht is als alleenstaande roman te lezen, maar om er een artikel over te schrijven is het misschien handig om wat samenvattingen over de Movo Tapes te lezen.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 12:44 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb op zich geen hekel aan Van der Heijden. Wat ik gelezen heb, beviel me prima. Het is meer dat zijn boeken vaak zo enorm dik zijn en dan ook nog moeilijk op gang komen. En als er dan geen noodzaak is om ze te lezen, dan komt er op een of andere manier altijd een ander boek tussen. Nu die noodzaak er wel is, bijt ik me er gewoon in vast. Zo heb ik de afgelopen jaren al heel wat meer 'ontdekkingen' gedaan.
Ik ga me wel goed inlezen. Gewoonlijk bestaat dat inlezen uit het raadplegen van de recensies over het betreffende boek, en wat interviews met de auteur. Nu zal ik ook recensies en artikelen over de andere boeken in de cyclus lezen. Misschien ga ik ook maar eens op jacht naar uittreksels van de overige Homo-Duplex-boeken.![]()
Ik was alleen bang dat dit boek totaal onbegrijpelijk zou zijn zonder De Movo Tapes. En dan wordt het wel héél erg veel leeswerk. Ik krijg een vast bedrag per artikel, heel dikke boeken zijn daarom sowieso niet al te verstandig. Ik heb ook artikelen geschreven over verschillende boeken van A. Alberts. De vergaderzaal bijvoorbeeld, 74 bladzijdes schoon aan de haak. Dit boek beschouw ik maar als compensatie.
Misschien spreekt Het schervengericht me wel zo aan dat ik de Movo Tapes sowieso wil lezen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:15 schreef No-P het volgende:
[..]
ik heb eerst het schervengericht gelezen en pas daarna de Movo tapes. Het was wel goed te doen, maar toen ik de movo tapes had gelezen kwam alles wat beter op het rijtje. Het schervengericht is als alleenstaande roman te lezen, maar om er een artikel over te schrijven is het misschien handig om wat samenvattingen over de Movo Tapes te lezen.
Ik heb zelf net nooit meer slapen - wf Hermans en de twijfel van Salaï - Monaldi & Sorti uit.
Ben nu begonnin in Het Veld - Mc Taggart en Grover - Schröder
Dit is - even checken in mijn agenda - een artikel voor Biblion. Voor hun uittrekselbank.quote:
Enig werkje. Heb hem ook in de kast staan. Wel zo uitquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:39 schreef vencodark het volgende:
Gister deze gekocht:
[ afbeelding ]
Erg grappig aangezien we zelf 3 katten hebben, helaas veel te kort boekje, iets van 60 pagina's. Maar wel leuk.![]()
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:48 schreef Moron het volgende:
[ afbeelding ]
Renske de Greef - Was alles maar konijnen
Iemand die het ook wil uitleggen? Reclame maken is oké, maar ik twijfel of ik dit boek wil kopen en kan nergens een recensie vinden die me over de streep trekt.quote:Op vrijdag 21 december 2007 17:34 schreef Toad het volgende:
Ik maak graag reclame voor het boek wat ik net uit heb:
[ afbeelding ]
Die staat vrij hoog op mijn to-read-listquote:Op maandag 4 februari 2008 23:22 schreef DaMart het volgende:
Aeneas zijn avonturen zijn voorbij, dus tijd voor een ander boek:
[ afbeelding ]
Ik loop steeds vast in dit boek. Het is wat mij betreft iets te gek en over the top. Normaal vind ik dat juist het toffe van Irving, maar hier vond ik het tamelijk vermoeiend.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:12 schreef VonHinten het volgende:
[ afbeelding ]
Net in begonnenBen benieuwd of ie zo mooi is als zijn andere boeken.
Leest lekker weg en de spanning wordt meteen al goed opgebouwd.quote:Toby is zeven, Joel elf en Ness vijftien wanneer hun grootmoeder hen dumpt op de stoep van hun tante Kendra. Kendra Osborne, een mooie vrouw van veertig, heeft weinig omkijken naar de schuchtere Joel en de geestelijk gehandicapte Toby. Joel is op school een vaak gepeste eenling, die zich plichtsgetrouw over zijn broertje ontfermt. Hun zusje Ness daarentegen daalt steeds verder af in een wereld van junks, dealers en geweld.
Als Joel en Toby op een dag in elkaar worden geslagen, zoekt Joel bescherming bij een ex-vriendje van Ness. Maar deze crimineel vraagt daar wel iets voor terug en Joel slaat daarmee een pad in dat regelrecht naar een desastreuze ontknoping leidt...
Wat een geweldig boek is dat zegquote:Op maandag 4 februari 2008 23:22 schreef DaMart het volgende:
Aeneas zijn avonturen zijn voorbij, dus tijd voor een ander boek:
[ afbeelding ]
Kleine geschiedenis van bijna alles (Ned. vertaling) vond ik ook echt een geweldig boek!quote:Op zondag 30 december 2007 20:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Uit.
In het begin kon ik maar moeilijk op gang komen, maar ik was ook afgeleid door wat dingen en kon ook niet langer dan een kwartier rustig zitten lezen. Maar daarna las ik hem zo uit. Het is wel enorm doordenken, op het eind, hoe het nou eigenlijk zit.
Straks begin ik in:
[ afbeelding ]
Volgens mij raadde iemand hem eens aan in dit topic.
quote:Het verloren Labyrint - Kate Mosse
Juli 2005: Bij archeologische opgravingen aan de voet van de Pyreneeën ontdekt Alice Tanner twee eeuwenoude skeletten. Het zijn niet alleen de oude botten die haar een onprettig gevoel geven, de gehele tombe straalt een overweldigende, kwaadaardige kracht op haar uit. Op de wand van de grafkamer is een labyrint gekerfd, en bij een van de skeletten vindt ze een ring met eenzelfde labyrint. Het bange besef dringt tot Alice door dat ze iets verstoord heeft dat verborgen had moeten blijven, en dat ze op een of andere manier een verbinding heeft gelegd met een huiveringwekkend verleden, haar verleden? Wanneer ook de politie zich met de vondst bemoeit, besluit Alice om op eigen houtje naspeuringen te doen en stuit ze op zeer merkwaardige zaken...
Juli 1209: 800 jaar eerder in Carcassonne, aan de vooravond van de beestachtige kruistocht die de Languedoc uit elkaar zal reten, krijgt een 16-jarig meisje een mysterieus boek van haar vader, dat volgens zijn zeggen het geheim van de heilige graal herbergt. Hoewel Alaïs de vreemde woorden en symbolen niet kan begrijpen, beseft ze dat het haar lotsbestemming is om dit geheim tegen elke prijs, hoe hoog ook, te beschermen. Terwijl Carcassonne door legers omsingeld en hermetisch afgesloten is, moet Alaïs alles op alles zetten om het geheim van het labyrint veilig te stellen... Verlies, intrige, geweld en passie bepalen voortaan haar leven terwijl ze vecht tegen de ongebroken boze kracht van haar tegenstander. Tot het noodlot haar, net als Alice, naar dezelfde grot voert, waar alles beslist zal worden...
Zo, dat heb je snel gedaan!quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb het Schervengericht uit. Er zijn dunnere boeken waar ik langer over gedaan heb. Ik vond het echt een briljant boek! Ik had verwacht dat het literatuur om de literatuur zou zijn, maar het is een enorm spannende thriller. Het is gebaseerd op waargebeurde feiten. Maar die feiten zijn zo krankzinnig dat ze wel fictie lijken. Het boek is ook goed te volgen als je niks, of zoals ik, weinig van die geschiedenis weet. Het boek was ook te volgen zonder eerst de movo-tapes te hebben gelezen.
Het deed me op een of andere manier zelfs aan Stephen King denken. Een gevangenis die anders is dan een buitenstaander het zou verwachten. Een creatieve hoofdpersoon, en een engerd die hem het leven zuur maakt.
Op naar de Movo Tapes.
Yep, precies daaraan dacht ik toen ik op 5 februari schreef dat het op een gegeven moment erg aangrijpend wordt, maar dat je daarvoor behoorlijk ver in het boek moet zijn.quote:Vooral het hoofdstuk "De twintig eenzaamste minuten uit de geschiedenis van de mensheid" heeft indruk gemaakt.
Vind je het wat?quote:
Wegens cadeaus die ik de avond ervoor kreeg heb ik uiteindelijk Celine, The Dice Man van Luke Rhinehart en Zwaarmoedige Verhalen voor bij de Centrale Verwarming van Heere Heeresma gelezen. Alledrie zeker lezenswaardig.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Morgen een weekje naar Frankrijk om daar helemaal niks te doen behalve het lezen van boeken. Mee gaan Waiting for the Barberians van Coetzee, Reis naar het einde van de nacht van Celine, Lady Chatterlay's Lover van D.H. Lawrence, wat columns van Brusselmans en De Gevarendriehoek van afth van der Heijden.
Heerlijk, het grote nietsdoen.
Heb Extreem luid en ongelooflijk dichtbij van hem gelezen... een van de betere romans die ik ooit heb gelezen!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:00 schreef oh-oh het volgende:
Ik lees nu Everything is brightly illuminated - Jonathan Safran Foer ( net in begonnen , bevalt goed ) en herlees De grote vrouw - Meir Shalev. De boeken van Shalev worden alleen maar mooier van vaker lezen.
Laat even weten hoe hij was, ik heb vaker boeken van Picoult gelezen en zelfs m'n scriptie over Keeping Faith gedaan, maar deze heb ik nog niet gelezenquote:Op zondag 17 februari 2008 11:53 schreef itsme het volgende:
Ik heb op advies van mijn dochter The KiteRunner gelezen en echt genoten van dat boek.
Gelukkig heb ik toen het uit was een ander goed boek kunnen vinden in de bibiliotheek.
[ afbeelding ]
Sterling is a small, ordinary New Hampshire town where nothing ever happens -- until a student enters the local high school with an arsenal of guns and starts shooting, changing the lives of everyone inside and out.
O dat boek heb ik ook op mijn TBR staan.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:54 schreef Dylanesque het volgende:
En nu begonnen in John Lydon - Rotten, 'The authorized autobiography (Johnny Rotten & The Sex Pistols)'
Als je ook maar iets met punk of The Sex Pistols (of PiL) hebt, is dit absoluut een aanraderquote:Op zondag 24 februari 2008 12:37 schreef itsme het volgende:
[..]
O dat boek heb ik ook op mijn TBR staan.
Goed?
Ik lees nu
[ afbeelding ]
Ik heb echt m'n ogen uit m'n kop gejankt bij dat boek, ongelofelijk zegquote:Op zondag 24 februari 2008 14:09 schreef Strychnine het volgende:
Kluun - Komt een vrouw bij de dokter.
Dag Thrilledquote:Op maandag 25 februari 2008 21:43 schreef Thrilled het volgende:
Hallo
Ik kom hier eigenlijk een beetje informatie inwinnen.. ik heb zelf vroeger een lidmaatschap gehad bij een kleine bibliotheek op het dorp en weet eigenlijk niet meer hoe dat opgezegd is. Maar de laatste tijd krijg ik steeds meer zin om gewoon een goed boek te pakken en te gaan lezen.
Tijdje terug De Davinci Code gekregen en dat boek vond ik geweldig. Nu zat ik eens te kijken op de site van plaatselijke bibliotheek en vroeg ik me af wat een normale prijs is voor abonnementen en dergelijke? Hoeveel boeken leest iemand gemiddeld? Nog dingen waar ik op moet letten?
Nja dat was het wel eventjes..
Groetjes
een boeken-noob
Ik las ergens op internet dat iemand Het schervengericht in tweeën had gescheurd, zodat het beter hanteerbaar was. Prachtig boek trouwens. Je kunt er helemaal in wegzakken. Ik houd van dikke boeken, bij dunne boeken denk ik altijd: hè jammer, nu al uit, had nog door willen lezenquote:Op maandag 25 februari 2008 22:18 schreef egeltje1985 het volgende:
Extremely loud and incredibly close van Foer
en
Het schervengericht van AFTH: Ik vind het spannend, maar ook wat langzaam, dus daarom leg ik het af en toe weg. Ook vind ik het te zwaar om mee te slepen naar mn verschillende slaapplekken (ouders, vriend). Niet als in 'te zware kost' maar gewoon te veel kilo's.
Dank je wel voor een snelle reactiequote:Op maandag 25 februari 2008 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dag Thrilled
Ik ben lid bij de bibliotheek in Nijmegen. Een jaarabonnement kost me daar 34 euro, en ik betaal ook nog eens tien cent per boek dat ik leen. Je kunt ook een abonnement nemen voor 42 euro, dan hoef je geen leengeld meer te betalen. Als je zowat iedere week zeker 2 boeken / tijdschriften leent, is dat een optie, maar ik kom momenteel niet aan dat aantal.
Ik vind het abonnement vrij duur, mijn vorige bieb was 25 euro all-in, en daar hadden ze veel meer boeken. Nou ja, niet veel meer boeken, maar omdat het in een kleinere stad was had je nog wel eens de kans dat een populair boek toch nog zonder reserveren te lenen was.
Een andere bieb is geen optie, bibliotheek Nijmegen heeft alle mini-biebjes in de omgeving geannexeerd, en daar gelden dus ook dezelfde tarieven. Ik zou naar Arnhem kunnen gaan, maar dat is toch weer een stuk verder weg, en dan heb ik nog treinkosten. En de Universiteitsbieb, daar neus je nu eenmaal niet echt rond.
Dat is ook apart. Daar heb ik nog nooit van gehoord, je bent toch al lid?quote:Op maandag 25 februari 2008 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
en ik betaal ook nog eens tien cent per boek dat ik leen.
Ah nog een zeeuwquote:Op maandag 25 februari 2008 22:54 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is ook apart. Daar heb ik nog nooit van gehoord, je bent toch al lid?![]()
Heb via school een pasje waar ik ook boeken mee kan lenen in heel Nederland (of alleen in mijn provincie Zeeland, weet niet meer zeker). Is ideaal omdat ik niet meer speciaal abonnement hoef af te sluiten.![]()
Haha, dat wil ik mn boek nou ook weer niet aandoen. En in principe hou ik ook wel van dikke boeken, behalve als ze zo zwaar zijn dat je in bed met elke bladzijde 'mee moet draaien' (dus op je andere zij moet gaan liggen bij de andere bladzijde). Ik klink net als een fragiel meisje zonder spieren zeg... Maar zo erg is het nou ook weer niet.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:31 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik las ergens op internet dat iemand Het schervengericht in tweeën had gescheurd, zodat het beter hanteerbaar was. Prachtig boek trouwens. Je kunt er helemaal in wegzakken. Ik houd van dikke boeken, bij dunne boeken denk ik altijd: hè jammer, nu al uit, had nog door willen lezen
quote:Op maandag 25 februari 2008 22:18 schreef egeltje1985 het volgende:
Extremely loud and incredibly close van Foer
super goed boek, heerlijk spannendquote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:44 schreef Thrilled het volgende:
Nou terug van de bibliotheek, basiskaart aangevraagd. Kreeg nog korting omdat ik student ben dus 27,50 betaald. Eerste boek: Het Bernini MysterieVolgens mij erg bekend boek en waarschijnlijk heeft iedereen hem hier al gelezen of wel een mening over?
Lieve hemel, dus daar ben je mee bezig? Ga liever stukkies typen!quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Lady Chatterlay's Lover van D.H. Lawrence
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |