abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:35:10 #1
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32749218


Wat is het?
Audiocrobbler is een plugin (voor de populairste media/music players) die bijhoudt wat je luistert. het zendt de naam en nummer van het liedje naar de server van Audioscrobbler en het houdt een profiel van je bij. die gegevens kan je van iedereen bekijken en laten bekijken.

Er zijn al heel veel mensen die Audioscrobbler gebruiken, maar dat zal je waarschijnlijk niet zo interessant vinden. De Audioscrobbler server rekent uit welke mensen ongeveer dezelfde smaak hebben met jou, gebaseerd op de meest beluisterde nummers.

Met die informatie kan Audioscrobbler suggesties genereren voor nieuwe artiesten die je misschien wel leuk vindt.
Je kan net zoals bij Whatpulse een groep maken, het lijkt me dus leuk om een Fok! groep te maken.

Wat is Last.fm?
Last.fm is een ingebouwde radiozender in de site, en sinds de recente revamp van Audioscrobbler ook de 'officiële' naam van de service. Het idee achter last.fm is niet te vergelijken met normale online zenders, er is geen specifieke playlist vooraf die kan worden gestreamed. Last.fm kijkt echter naar jouw eigen muzieksmaak (zoals die is geregistreerd via je Audioscrobbler plug-in), en past haar playlist daarop aan.

En dat niet alleen, maar je hebt ook de optie om een radiozender te horen die specifiek alleen liedjes van een bepaalde artiest en verwante artiesten speelt, of muziek toegespitst op een bepaald genre. Bovendien kun je ook nog radiostreams beluisteren die weer kijken naar de smaak van andere AS/Last.fm gebruikers, in het geval dat je iemand tegenkomt wiens smaak je wel bevalt, of als je gewoon nieuwsgierig bent naar de artiesten die in zijn profiel staan.

Als je overigens een 'subscriber' bent (zie ook hieronder voor meer info), dan heb je meer specifieke radio-mogelijkheden, waaronder eentje waarbij alleen maar muziek wordt gespeeld die jijzelf of een andere AS-gebruiker zelf ook een keer gespeeld hebt.

Voor meer info over de speler kun je ook even hier kijken.

Wat heb je eraan?
Als het je alleen om de statistieken gaat, dan helemaal niks. Het is misschien wel leuk om alles bij te houden. Als het niet goed uitpakt maakt het ook niet uit, er is niks te verliezen.
De last.fm speler biedt weer andere mogelijkheden. Als je bijvoorbeeld op je werk zit of in het buitenland, of gewoon ergens weg van je eigen computer of muziekcollectie, heb je nu toch de mogelijkheid om naar je eigen muziek te luisteren met deze service. En verder heeft het alle andere functies van een webradio.

Waar kan ik me aanmelden?
Hier. Je hebt er niet eens een email adres voor nodig.

Ik vind het maar traag/buggy af en toe. Is dat normaal?
Er wordt continu aan de site gebouwd door de ontwikkelaars, en door goede mond-tot-mond-reclame zijn er dagelijks honderden nieuwe gebruikers. Daardoor kan het wel eens voorkomen dat de site er even uitligt, of dat er door de grote drukte wel eens een server even overbelast is. Maar geen paniek, alle statistieken (mits goed getagged) worden netjes door je plug-in opgeslagen, en zo gauw de server weer een beetje draait, worden die statistieken alsnog verwerkt. Als je specifieke problemen ondervindt, kun je natuurlijk ook altijd even de forums raadplegen.

En is dit een gratis service?
Jazeker. Je kunt er overigens voor kiezen om een geheel vrijblijvende donatie te doen (het makkelijkste is via paypal), wat je extra privileges geeft, die je hier nog even rustig kunt nalezen.

En waar kan ik dan de plugins vinden?
Hier, maar hieronder staan de links ook. Er zijn plugins voor de volgende players:


Winamp

Windows Media Player 9/10

iTunes (Windows)

foobar2000

er zijn er nog meer, maar dan moet je even op de site kijken.


Is dit wel veilig? Geen spyware ofzo?
Ja, het is volkomen veilig. Audioscrobbler is open source. Hier is er meer over te vinden op de site.
voor meer info, hier is de site van Audioscrobbler, en hier staat de FAQ.

En waar is dan die befaamde Fok! group?
Deze kun je hier vinden. Er is er ook eentje speciaal voor Fok! Trivia-spelers, overigens.

Vorige delen:
Fok! Audioscrobbler group
Fok! Audioscrobbler group deel II
Fok! Audioscrobbler group deel III
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:37:01 #2
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32749271
Even een terugvindpost plaatsen.
pi_32749453
Wow, een deel IV alweer
de pony doet het bij mij weer overigens
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:49:08 #4
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_32749533
Sorry voor de ordinaire tvp maar ik kan vanavond pas op m'n eigen computer. Het lijkt me wel iets om te installeren
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:55:36 #5
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32749692
Ha, de pony doet het bij mij nu ook!

Leuk bedacht zeg, die Popular->Obscure-slider!

Bij de standaardinstelling komt Rachel Stevens (ex-S Club 7) als meest gerecommendeerd uit de bus. Niet zo vreemd als je bedenkt dat mijn vriendin zich de afgelopen week weer eens suf heeft zitten luisteren naar Robbie Williams, Kylie Minogue en Kim Wilde
pi_32749991
Inderdaad leuk die slider. Ik heb net mijn enige obscure item (Jenny DeVoe) geluisterd en gedismissed. Blijkbaar heb ik toch een te platte smaak .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:11:28 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32750038
Gaaf, die slider!
Er staan overigens leuke recomendations bij nu, ik had er al lang niet meer naar gekeken, maar ik zal het toch wat meer gaan bijhouden nu.

En natuurlijk de slider ver naar rechts hè.
pi_32754091
Leuk dat nieuwe recommendations systeem
  vrijdag 2 december 2005 @ 15:39:25 #9
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_32756864
Best geinig, zit er nu een paar daagjes bij......

Kan ik mooi bijhouden hoe goed mijn muzieksmaak wel niet is. :p
Je merkt er verder niks van dat die stats worden bijgehouden. Ik weet nog niet of ik dat als prettig ervaar of dat ik het verontrustend moet vinden.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_32757474
Pony
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32776633
Ik kan nu naar alle radio stations luisteren, wat voorheen alleen beschikbaar was voor subscribers

Edit: Ik zie nu ook dat er staat dat ik subscriber ben

Gebeurt dat na een bepaalde tijd ofzo?

[ Bericht 37% gewijzigd door hesselmid op 03-12-2005 11:50:30 ]
  zaterdag 3 december 2005 @ 12:00:06 #12
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32776988
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 11:44 schreef hesselmid het volgende:
Ik kan nu naar alle radio stations luisteren, wat voorheen alleen beschikbaar was voor subscribers

Edit: Ik zie nu ook dat er staat dat ik subscriber ben

Gebeurt dat na een bepaalde tijd ofzo?
Hi,
For the last week we've been recovering from some server problems, and the site has been somewhat unreliable regarding data collection and browsing statistics.
We were very unlucky with multiple concurrent hardware failures last week, and unfortunately we have lost three weeks of tagging data for a minority of users (including yourself). This does not affect your song submissions, but if you have tagged songs in the last few weeks, you may have to re-tag them.

We apologise unreservedly, and by way of apology we are upgrading accounts for people that have been inconvenienced. Effective immediately, your account now has 'subscriber' privileges for the rest of 2005.
If you were already a subscriber, your subscription will be extended free of charge.

Features available to subscribers can be viewed here.

We've also just released some new features, read about them on the front page of the site.

Regards,
The Last.fm Team
pi_32787184
Hehe. Mijn account is ook geüpgrade, terwijl ik dat hele tag-systeem niet eens gebruik.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zaterdag 3 december 2005 @ 20:23:14 #14
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32789066
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:23 schreef pfaf het volgende:
Ik heb ook gedoneerd...
Gulle gever.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:51:48 #16
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32946994
Geinig:
Tracks played: 11111
http://www.last.fm/user/Peace_man/
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:23:21 #17
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_32949270
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:51 schreef peaceman het volgende:
Geinig:
Tracks played: 11111
http://www.last.fm/user/Peace_man/
quote:
No recently played tracks to display.
En nu niks meer afspelen zeker.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:27:30 #18
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32949356
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:23 schreef Ascaroth het volgende:

[..]


[..]

En nu niks meer afspelen zeker.
Ben nu op mijn werk. Gisteravond voor het laatst dingen geluisterd. Ik kijk er vandaag op en zie bij toeval dat staan... Wel lachen! Maar vanavond/dit weekend gewoon weer door hoor
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:36:11 #19
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_32950880
Ik doneer liedjes
  vrijdag 9 december 2005 @ 19:25:52 #20
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32951996
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:37 schreef peaceman het volgende:
Even een terugvindpost plaatsen.
Precies, heb sinds gisteren ook een Audioscrobbler profiel. Ben benieuwd of 't gaat bevallen.
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 12 december 2005 @ 11:07:10 #21
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33009360
Zie net dat de muziek die m'n vriendin op haar account luistert, ook in mijn Audioscrobbler profiel wordt bijgehouden. Hoe kan ik dit veranderen?
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 12 december 2005 @ 11:08:36 #22
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_33009393
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Zie net dat de muziek die m'n vriendin op haar account luistert, ook in mijn Audioscrobbler profiel wordt bijgehouden. Hoe kan ik dit veranderen?
Hoezo? is haar smaak niet jouw smaak?
Ik geloof wel dat het kan, maar hoe weet ik niet.... Waarschijnlijk weet Frollo dat wel
pi_33009421
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Zie net dat de muziek die m'n vriendin op haar account luistert, ook in mijn Audioscrobbler profiel wordt bijgehouden. Hoe kan ik dit veranderen?
Als het puur gaat om artiesten die je liever niet in je last.fm account hebt, dan kan je complete directories excluden. Deze worden dan niet gesubmit. Wil je vriendin een eigen last.fm account of wil je de jouwe 'puur' houden, dan denk ik dat het het makkelijkste is om per Windows account een eigen Winamp met aparte last.fm plugin op te zetten.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  maandag 12 december 2005 @ 11:10:45 #24
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33009439
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:08 schreef peaceman het volgende:

[..]

Hoezo? is haar smaak niet jouw smaak?
Niet in alle gevallen nee. Maar buiten dat moet het statistisch natuurlijk wel zuiver blijven.
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 12 december 2005 @ 11:11:50 #25
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_33009456
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:09 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als het puur gaat om artiesten die je liever niet in je last.fm account hebt, dan kan je complete directories excluden. Deze worden dan niet gesubmit. Wil je vriendin een eigen last.fm account of wil je de jouwe 'puur' houden, dan denk ik dat het het makkelijkste is om per Windows account een eigen Winamp met aparte last.fm plugin op te zetten.
Okee, dank je. Dat gaan we maar eens proberen dan!

Edit: Bedenk net dat het wellicht ook een optie is om je plugin bij het uitloggen gewoon uit te schakelen. Dat zal ook wel werken denk ik.

[ Bericht 10% gewijzigd door DaisyDuke op 12-12-2005 11:20:16 ]
1,000,000 demons can't be wrong...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')