abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:42:51 #1
183348 knoets
cy-clis-me
pi_50604938


Wat is het?
Audiocrobbler is een plugin (voor de populairste media/music players) die bijhoudt wat je luistert. het zendt de naam en nummer van het liedje naar de server van Audioscrobbler en het houdt een profiel van je bij. die gegevens kan je van iedereen bekijken en laten bekijken.

Er zijn al heel veel mensen die Audioscrobbler gebruiken, maar dat zal je waarschijnlijk niet zo interessant vinden. De Audioscrobbler server rekent uit welke mensen ongeveer dezelfde smaak hebben met jou, gebaseerd op de meest beluisterde nummers.

Met die informatie kan Audioscrobbler suggesties genereren voor nieuwe artiesten die je misschien wel leuk vindt.
Je kan net zoals bij Whatpulse een groep maken, het lijkt me dus leuk om een Fok! groep te maken.

Wat is Last.fm?
Last.fm is een ingebouwde radiozender in de site, en sinds de recente revamp van Audioscrobbler ook de \'officiële\' naam van de service. Het idee achter last.fm is niet te vergelijken met normale online zenders, er is geen specifieke playlist vooraf die kan worden gestreamed. Last.fm kijkt echter naar jouw eigen muzieksmaak (zoals die is geregistreerd via je Audioscrobbler plug-in), en past haar playlist daarop aan.

En dat niet alleen, maar je hebt ook de optie om een radiozender te horen die specifiek alleen liedjes van een bepaalde artiest en verwante artiesten speelt, of muziek toegespitst op een bepaald genre. Bovendien kun je ook nog radiostreams beluisteren die weer kijken naar de smaak van andere AS/Last.fm gebruikers, in het geval dat je iemand tegenkomt wiens smaak je wel bevalt, of als je gewoon nieuwsgierig bent naar de artiesten die in zijn profiel staan.

Als je overigens een \'subscriber\' bent (zie ook hieronder voor meer info), dan heb je meer specifieke radio-mogelijkheden, waaronder eentje waarbij alleen maar muziek wordt gespeeld die jijzelf of een andere AS-gebruiker zelf ook een keer gespeeld hebt.

Voor meer info over de speler kun je ook even hier kijken.

Wat heb je eraan?
Als het je alleen om de statistieken gaat, dan helemaal niks. Het is misschien wel leuk om alles bij te houden. Als het niet goed uitpakt maakt het ook niet uit, er is niks te verliezen.
De last.fm speler biedt weer andere mogelijkheden. Als je bijvoorbeeld op je werk zit of in het buitenland, of gewoon ergens weg van je eigen computer of muziekcollectie, heb je nu toch de mogelijkheid om naar je eigen muziek te luisteren met deze service. En verder heeft het alle andere functies van een webradio.

Waar kan ik me aanmelden?
Hier. Je hebt er niet eens een e-mailadres voor nodig.

Ik vind het maar traag/buggy af en toe. Is dat normaal?
Er wordt continu aan de site gebouwd door de ontwikkelaars, en door goede mond-tot-mondreclame zijn er dagelijks honderden nieuwe gebruikers. Daardoor kan het wel eens voorkomen dat de site er even uitligt, of dat er door de grote drukte wel eens een server even overbelast is. Maar geen paniek, alle statistieken (mits goed getagged) worden netjes door je plug-in opgeslagen, en zo gauw de server weer een beetje draait, worden die statistieken alsnog verwerkt. Als je specifieke problemen ondervindt, kun je natuurlijk ook altijd even de forums raadplegen.

En is dit een gratis service?
Jazeker. Je kunt er overigens voor kiezen om een geheel vrijblijvende donatie te doen (het makkelijkste is via paypal), wat je extra privileges geeft, die je hier nog even rustig kunt nalezen.

En waar kan ik dan de plugins vinden?
Hier, maar hieronder staan de links ook. Er zijn plugins voor de volgende players:

  • Winamp
  • Windows Media Player 9/10
  • iTunes (Windows)
  • foobar2000

    Er zijn er nog meer, maar dan moet je even op de site kijken.

    Is dit wel veilig? Geen spyware ofzo?
    Ja, het is volkomen veilig. Audioscrobbler is open source. Hier is er meer over te vinden op de site.
    voor meer info, hier is de site van Audioscrobbler, en hier staat de FAQ.

    En waar is dan die befaamde Fok! group?
    Deze kun je hier vinden. Er is er ook eentje speciaal voor Fok! Trivia-spelers, overigens.

    Hoe kom ik erachter of ik een unieke, eigenzinnige smaak heb waarmee ik mij in significante mate onderscheid van de hersenloze massa\'s die als domme schapen achter elke trend aanhollen?
    Kijk hier eens: Mainstream-O-Meter

    Vorige delen:
    Fok! Audioscrobbler group
    Fok! Audioscrobbler group deel II
    Fok! Audioscrobbler group deel III
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel IV
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel V
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel VI
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel VII
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel VIII
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel IX
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel X
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XI
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XII
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XIII
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XIV
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XV
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XVI
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XVII
    Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XVIII

    [ Bericht 2% gewijzigd door knoets op 19-06-2007 10:08:05 ]
  •   dinsdag 19 juni 2007 @ 10:03:38 #2
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_50605362
    Hey knoets, doe 'ns effe [img] en [/img] om het plaatje en Fok! Audioscrobbler/Last.FM group deel XVIII onderaan zetten, dan is de OP helemaal af.
      dinsdag 19 juni 2007 @ 10:09:34 #3
    183348 knoets
    cy-clis-me
    pi_50605534
    Mi scuza dat ik 't eerst vergeten was [alle begin is moeilijk zal ik maar zeggen ]

    Overigens werkt de fan ranking nu wel bij mij, ik luister te veel mainstream muziek, want pas vanaf mn top 100 begon ie Top fan rankings aan te geven [bij Gé Reinders o.a., die ik i.v.m. de top 2000 had geluisterd]
      † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 10:16:24 #4
    34800 bukgeit
    slowcore slut
    pi_50605698
    Deze melding krijg ik wanneer ik de fan-rankings wil uitvoeren:

    [quote]
    Kan scriptbestand C:Documents and SettingsGebruikerLocal SettingsTemporary Internet FilesContent.IE5
      dinsdag 19 juni 2007 @ 10:22:26 #5
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_50605862
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 10:16 schreef bukgeit het volgende:
    Deze melding krijg ik wanneer ik de fan-rankings wil uitvoeren:

    [quote]
    Kan scriptbestand C:Documents and SettingsGebruikerLocal SettingsTemporary Internet FilesContent.IE5
    IE5?
    Heeeeele domme vraag van mij waarschijnlijk, maar je probeert het scriptje toch niet onder Internet Explorer te runnen? Het werkt alleen onder Firefox met de Greasemonkey plug-in.
      † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 10:31:10 #6
    34800 bukgeit
    slowcore slut
    pi_50606097
    Domme vraag misschien, maar ik ben dan ook een domme gebruiker. Ik ga het proberen!
      dinsdag 19 juni 2007 @ 10:35:28 #7
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_50606199
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 10:31 schreef bukgeit het volgende:
    Domme vraag misschien, maar ik ben dan ook een domme gebruiker. Ik ga het proberen!
    Succes!
      † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 10:44:34 #8
    34800 bukgeit
    slowcore slut
    pi_50606474
    Tanks, maar het lukt nog niet. Als ik op downloaden klik, krijg ik alleen het script te zien.
      dinsdag 19 juni 2007 @ 10:48:57 #9
    183348 knoets
    cy-clis-me
    pi_50606601
    Heb je de Greasemonkey al wel geinstaleerd? Als je dat geinstaleerd hebt, laadt ie daarin het script.
      dinsdag 19 juni 2007 @ 11:03:13 #10
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_50607045
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 10:48 schreef knoets het volgende:
    Heb je de Greasemonkey al wel geinstaleerd? Als je dat geinstaleerd hebt, laadt ie daarin het script.
    En gebruik je wel Firefox? Anders kun je Greasemonkey niet installeren.
      † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 11:38:21 #11
    34800 bukgeit
    slowcore slut
    pi_50608203
    Yep, maar nu ga het mis bij het installeren van Greasemonkey. Damn.
      dinsdag 19 juni 2007 @ 12:20:18 #12
    28030 Grobbel
    In Toffee We Crust!
    pi_50609761
    Wat voor foutmelding krijg je bij de installatie van Greasemonkey? Want volgens mij moet je daar ook een recente versie van Java voor geïnstalleerd hebben.
      † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 12:36:06 #13
    34800 bukgeit
    slowcore slut
    pi_50610343
    Dat is inmiddels gelukt, bedankt.
    pi_50611754
    Hoi!
      dinsdag 19 juni 2007 @ 13:22:08 #15
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_50611840
    Daar ben ik weer. Ik heb nu Greasemonkey en het benodigde scriptje geinstalleerd, maar wat nu?
      dinsdag 19 juni 2007 @ 13:22:43 #16
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_50611858
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 13:19 schreef BloodyLotte het volgende:
    Hoi!
    quote:
    Your musical compatibility rating with BloodyLotte is:
    High
    Hoi terug dus.
      dinsdag 19 juni 2007 @ 13:25:49 #17
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_50611962
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 13:22 schreef morgane het volgende:
    Daar ben ik weer. Ik heb nu Greasmonkey en het benodigde scriptje geinstalleerd, maar wat nu?
    Wachten.
    Hij gaat stuk voor stuk je artiesten af (je ziet ze een voor een rood en weer zwart worden) en zodra hij een artiest vind waar je #50 fan of hoger van bent, komt dat erbij te staan. Dat is alles.

    Het kan wel even duren, aangezien hij maar een beperkt aantal requests per minuut naar de last.fm server mag sturen. Reken maar op een minuut of 10 voor je hele top artists lijst.
    pi_50612011
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 13:22 schreef Frollo het volgende:

    [..]


    [..]

    Hoi terug dus.
    Wat gezellig!
      dinsdag 19 juni 2007 @ 13:30:37 #19
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_50612141
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 13:25 schreef Frollo het volgende:

    [..]

    Wachten.
    Hij gaat stuk voor stuk je artiesten af (je ziet ze een voor een rood en weer zwart worden) en zodra hij een artiest vind waar je #50 fan of hoger van bent, komt dat erbij te staan. Dat is alles.

    Het kan wel even duren, aangezien hij maar een beperkt aantal requests per minuut naar de last.fm server mag sturen. Reken maar op een minuut of 10 voor je hele top artists lijst.
    Ik zie het euvel al:
    Last.fm - Artist Fan Rank:
    Please install an updated version of Firefox
    Update Firefox or disable script to remove this alert

    Dus ff Firefox upgraden
      dinsdag 19 juni 2007 @ 13:35:37 #20
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_50612302
    Wat een toestanden toch allemaal.
      dinsdag 19 juni 2007 @ 13:39:30 #21
    49096 cosmick
    Les Yeux Orange
    pi_50612440
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 13:35 schreef Frollo het volgende:
    Wat een toestanden toch allemaal.
    Nergens last van hier.

    TVP, mijn gepaste taste volges AS.
    The Cardigans, The Donnas, The Living End, Sahara Hotnights, Smoosh, Ry Cooder, Fiona Apple, The Shins, The Long Winters, Voicst, The Answer, A Camp, The Ponys, The Hidden Cameras, The Hush Sound, Ryan Adams, Cybermotions, Carla Bruni, Danko Jones, Slayer, Keane, Plastiscines, Crammed Global Soundclash 1980-89, The Fratellis, J-Zone, Howling Bells, Adam Ant, The Pipettes, Liz Phair, Anousheh Khalili, Ali Farka Touré, Drive-By Truckers, The Libertines, Zero 7, Tegan and Sara, Saxon, The Blue Velvets - Golliwogs, Caroline Herring, Joan As Policewoman, Laura Veirs, Tilly and the Wall, Badly Drawn Boy, Persephone's Bees, Alex Smoke, Kraftwerk, Sloan, Girlschool, Let's Go Sailing, Tift Merritt, The Strokes.
      dinsdag 19 juni 2007 @ 13:45:51 #22
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_50612662
    Spo-Dee-O-Dee ‎ (#1 fan)
    Kaja ‎ (#1 fan)
    Yellow Pearl ‎ (#1 fan)
    Ross Curry ‎ (#1 fan)
    Etan (#1 fan)
    Marike Jager ‎ (#2 fan)
    The Sheer ‎ (#3 fan)
    Findel ‎ (#9 fan)
    Twarres ‎ (#9 fan)
    Ilse DeLange ‎ (#23 fan)
    El Pino and the Volunteers (#39 fan)

      dinsdag 19 juni 2007 @ 13:53:42 #23
    183348 knoets
    cy-clis-me
    pi_50612975
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 13:22 schreef Frollo het volgende:

    [..]


    [..]

    Hoi terug dus.
    Ik heb zelfs
    quote:
    Your musical compatibility rating with BloodyLotte is:
    Very High

    You share a few artists in common, including Arctic Monkeys, Yann Tiersen, The Shins, John Mayer, and Imogen Heap.
    High Five Lotte
    pi_50613774
    Whoo!
      dinsdag 19 juni 2007 @ 14:42:34 #25
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_50614810
    Your musical compatibility rating with Ko-en is:
    High

    You share a few artists in common, including Incubus, Kaiser Chiefs, Red Hot Chili Peppers, Damien Rice, and Jamiroquai.

    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')