Mooi lijstjequote:Op maandag 31 december 2007 03:19 schreef Mhjoezick het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste 5 van mijn lijst staan er altijd wel in. Verder nog wat post-rock en zo.
och ja, wat je saai noemtquote:Op maandag 31 december 2007 02:13 schreef HAL9000S het volgende:
[ afbeelding ]
Niks out of the ordinary... ik ben saai bezig de laatste tijd.
Geen idee, hier doet ie het gewoon. Nou ja, gewoon, gisteren scrobblede ie sommige nummers van een cd die ik op had staan dubbel.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 21:58 schreef Elegy het volgende:
Nou, geen idee waarom maar er wordt bij mij niet meer gescrobbled. Firewall is ook al aangepast maar dat helpt niet. Zijn de servers overbelast?
Zo de knetter, wat saai! Gemiddeld bijna 40 liedjes met dezelfde zanger per dag. Het lijkt wel een neurose.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:48 schreef Nepthys het volgende:
2007 lijstjes:
(...)
Lekker veelzijdig weer
Daar heb ik nu last van. Laatste twee dagen zijn de nummers die ik thuis heb geluisterd niet gescrobbled. Die ik op mijn werk heb geluisterd staan er wel in.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 21:58 schreef Elegy het volgende:
Nou, geen idee waarom maar er wordt bij mij niet meer gescrobbled. Firewall is ook al aangepast maar dat helpt niet. Zijn de servers overbelast?
Ipv de voorgekouwde die je krijgt (op most recent/ popular) of andere dingetjes klikkenquote:Op maandag 31 december 2007 15:04 schreef Mhjoezick het volgende:
hoe krijgen jullie allemaal van die vette achtergrond plaatjes ?
Een specifiek jaar kan ook niet (volgens mij), maar als je rond 1 januari in 'charts' kiest voor 'rolling year chart' ben je er ook.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:56 schreef Tackleberry het volgende:
Hoe kan ik gemakkelijk de lijsten voor 2007 maken? Want ik heb op de Last.fm site nog niets gevonden over een optie om een specifiek jaar te kiezen in de charts?
Ah, oke, duidelijkquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:09 schreef SlagerKorrel het volgende:
Een specifiek jaar kan ook niet (volgens mij), maar als je rond 1 januari in 'charts' kiest voor 'rolling year chart' ben je er ook.
Ja, all the time. Als er meerdere artiesten genoemd worden in de tag van een nummer. Soms "ziet" Last.fm er dan maar één van.quote:Op zondag 6 januari 2008 10:09 schreef cafca het volgende:
Rare jongens, daar bij last.fm.
Zit ik lekker naar Sandy Bull te luisteren, maakt last.fm er een heel andere artiest van:
[ afbeelding ]
Ooit zoiets gezien?
Ja, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar in dit geval hebben beide artiesten niets met elkaar te maken, behalve het feit dat Steven Fretwell waarschijnlijk de vorige artiest was waar ik iets van geluisterd had......quote:Op zondag 6 januari 2008 14:10 schreef krioro het volgende:
[..]
Ja, all the time. Als er meerdere artiesten genoemd worden in de tag van een nummer. Soms "ziet" Last.fm er dan maar één van.
Als je wil kun je dat wel gaan aanpassen in die nummers. Zelf doe ik dat niet.
Oh, dan weet ik ook niet waar het aan ligt.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar in dit geval hebben beide artiesten niets met elkaar te maken, behalve het feit dat Steven Fretwell waarschijnlijk de vorige artiest was waar ik iets van geluisterd had......
Hier ook, voornamelijk de 4 Nuggets-boxenquote:Op maandag 7 januari 2008 10:35 schreef Mhjoezick het volgende:
Voornamelijk veel psychedelische rock gedraait.
Dat doet ie bij mij ook wel eens ja, dan staat er ineens een heel andere artiest bij.quote:Op zondag 6 januari 2008 19:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar in dit geval hebben beide artiesten niets met elkaar te maken, behalve het feit dat Steven Fretwell waarschijnlijk de vorige artiest was waar ik iets van geluisterd had......
Grotendeels moet ik je gelijk geven, maar Like A Drug is wel lekkerquote:Op maandag 7 januari 2008 16:09 schreef Frollo het volgende:
Ik probeer uit alle macht de nieuwe Kylie leuk te vinden ivm met het concert op 23 juni, maar het lukt gewoon niet.Er is een wereld van verschil tussen superoppervlakkige maar leuke liedjes enerzijds en superoppervlakkige en nietszeggende liedjes anderzijds, en X valt helaas in de laatste categorie.
fischer-z is tof !quote:Op maandag 7 januari 2008 21:28 schreef peaceman het volgende:
Top Artists this Week (see more)
30 Dec 2007 – 6 Jan 2008
1 Fischer-Z 17
Ja bij mij klopt het al weken nietquote:Jammer, want dit is niet de eerste keer dat het niet klopt.
is nu dit geworden:quote:Op maandag 7 januari 2008 01:40 schreef Nepthys het volgende:
1 Morrissey 96
2 The Smiths 56
3 Kaizers Orchestra 13
3 The Black Keys 13
5 Damien Dempsey 11
5 The Velvet Underground 11
7 Joy Division 9
7 Radiohead 9
9 Gang of Four 7
10 The Doors 6
Hey Maarten, lang niet gezien, kan dat kloppen?quote:Op maandag 7 januari 2008 19:04 schreef Maartel het volgende:
[..]
Grotendeels moet ik je gelijk geven, maar Like A Drug is wel lekker![]()
Nieuwe Sophie-album inmiddels trouwens al een kans gegeven?
Bij mij ook een update... Die lijkt een stuk betrouwbaarder!quote:Op maandag 7 januari 2008 21:28 schreef peaceman het volgende:
Top Artists this Week (see more)
30 Dec 2007 – 6 Jan 2008
1 Fischer-Z 17
1 Pink Floyd 17
1 Dusty Springfield 17
4 Joe Henry 13
5 The Doors 9
6 Kate Bush 8
6 The Good, The Bad & The Queen 8
6 Creedence Clearwater Revival 8
9 Counting Crows 7
10 Deep Purple 6
Leuk lijstje op zich, maar volgens mij klopt er geen drol van. Ik weet zeker dat ik meer van Kate Bush & The Doors geluisterd heb. Jammer, want dit is niet de eerste keer dat het niet klopt.
Oopsquote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ok, ik zal het doorgeven aan Bosbeetle.
Ik zie gewoon wat je net geluisterd hebt hoor... volgens mij doet ie het dus weerquote:Op zondag 13 januari 2008 01:37 schreef BloodyLotte het volgende:
<zeik>
Kutding scrobbelt al een paar uur niet meer.
</zeik>
Oh jawel, het is wel vrij duidelijk aan bod gekomen dat Last.fm een sociale functie heeft en ook interessant is voor lijstjesnerds, muziekontdekkers, concertgangers en noem maar op.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:15 schreef Vork het volgende:
Last.fm kan heel veel dingen zijn en waar het voor de een echt een sociaal gebeuren met friends en fora is, is het voor de ander het dagelijkse radiostation, of concertagenda en wij zien het weer als iets anders. Als je dan toch een succesfactor moet aanwijzen is het denk ik toch die diversiteit van toepasbaarheid die kan worden bereikt met openbaar maken van simpele wat-luister-jij-nu? gegevens van vele mensen.
Ik vind het niet zo vreemd dat de media daar andere beelden op na houdt. Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik begrijp dat die diversiteit van last.fm niet heel erg aan bod is gekomen? Dat zou jammer zijn.
quote:Op maandag 14 januari 2008 10:00 schreef Frollo het volgende:
Iemand het stuk over Last.fm in de Volkskrant van do 10 januari gelezen? Was wel aardig, maar ik denk dat als je Last.fm helemaal niet kent, je er toch een beetje verkeerd beeld van krijgt. Het artikel legde namelijk vrij sterk de nadruk op dat Last.fm zo goed samenwerkt met de iPod én op het feit dat je met Last.fm zo handig nieuwe muziek kunt ontdekken.
Na het lezen van de reactie van Frollo, bedacht ik me dat een topic over de dood van radio misschien wel interessant zou zijn. Maar toen kwam ik inderdaad ook tot de conclusie dat vanwege de werkomgeving rdaio niet zal sterven, alleen niet-mainstreamradio.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:56 schreef Vork het volgende:
Maar wat radio de komende jaren wrs. mainstream zal houden is het feit dat veel mensen die radio luisteren dat op hun werk doen en in een werkomgeving komen verschillende muzieksmaken bij elkaar en daardoor zal de traditionele radio qua muziek voornamelijk compromissen moeten sluiten, wat zeer voor mij althans zeer voorspelbare, uitgekauwde, commerciele mainstream muziek oplevert, maar daarmee zal de grootste groep luisteraars wel vrede hebben.
Volgens mij is de radio juist populairder dan ooit. Dat zal ongetwijfeld met de werkomgeving samenhangen. Als de radio daadwerkelijk nog zo'n krachtig medium is dan hangt dat denk ik ook samen met de groeiende behoefte aan omgevingsprikkels. Waar men vroeger prima een hele avond thuis een boek kon lezen, zonder herrie, of de hele dag kon werken zonder achtergrondmuziek, is dat voor steeds meer mensen steeds ondenkbaarder geworden. Mensen zitten tegenwoordig actief op internet, tv aan, muziek aan en aan de telefoon tegelijk. Hoeveel meer omgevingsprikkels kan een mens nog aan? Men is zonder radio en met een saaie baan gewoon snel verveeld. Stilte is echt zo vorige eeuwquote:Op maandag 14 januari 2008 11:01 schreef pfaf het volgende:
Na het lezen van de reactie van Frollo, bedacht ik me dat een topic over de dood van radio misschien wel interessant zou zijn. Maar toen kwam ik inderdaad ook tot de conclusie dat vanwege de werkomgeving rdaio niet zal sterven, alleen niet-mainstreamradio.
Tijd om last.fm 4'33" radio te luisterenquote:
1Pleymo -> check het topic wat er ergens is ( niemand reageert erinquote:Op maandag 14 januari 2008 17:23 schreef Syb-rund. het volgende:
[ [url=http://imagegen.last.fm/Tomma/artists/10/Sybje.gif]afbeelding ] [/url]
ik doe later wel een toelichting erbij
quote:
weet ikquote:Your musical compatibility rating with belle_starr is:
Super
Nee jij dan... ATCQ, De La Soul.. Madlib..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |