abonnement Unibet Coolblue
pi_52786320
Praag!!
Praag #2
Praag #3

Iemand al zin gekregen om een mooie OP te maken?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:14:48 #2
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52786421
Ik heb wel zin om rondom de herfstvakantie naar Praag te gaan
pi_52806671
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:14 schreef Mike.Strutter het volgende:
Ik heb wel zin om rondom de herfstvakantie naar Praag te gaan
* moz gaat in de herstvakantie

In Praag stikt het het hele jaar van de toeristen? Want dat is op zich wel jammer. Ach, ik ben er nog nooit geweest en ik moet er toch een keer heen natuurlijk
pi_52807362
vandaag even geen praag alsjeblieft....

(ben ajax fan)
pi_52811510
Praag is cool alleen te veel proppers!
pi_52886936
Hoe is het er ronde de jaarwisseling? Staat Praag garant voor een mooi wit decor?
pi_55720782
Fantastisch weekend gehad!
Wat is Praag mooi zo rond de kerstdagen...
(binnenkort post ik wel wat foto's alhier)
  zondag 10 februari 2008 @ 23:06:58 #8
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_56655615
We gaan eind april met onze studievereniging op studiereis naar Praag. Ik ben er nog niet geweest, dus ik ben benieuwd! Is er nog nog het één en ander te doen voor een student daaro?
pi_56656215
Ben er zelf begin April met de studievereniging, dus ben wel benieuwd naar de andwoorden , en natuurlijk wat kost een biertje in een kroeg een beetje ?
pi_56689163
In de meeste kroegen in het centrum (zijstraatjes) heb je voor ¤1 tot ¤1,25 een halve liter Tsjechisch bier. Dan heb ik het niet over de Sportsbars en Ierse/Engelse pubs die zijn ruim 2 tot 3x zo duur.
pi_57761768
Over 1,5 week zit ik voor een weekje in Praag. Vroeg me af of er dingen zijn die extra goedkoop zijn daar dus de moeite om daar te kopen en mee te nemen ?
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:01:29 #12
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_57762088
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 15:39 schreef copyfile het volgende:
Over 1,5 week zit ik voor een weekje in Praag. Vroeg me af of er dingen zijn die extra goedkoop zijn daar dus de moeite om daar te kopen en mee te nemen ?
De laatste keer dat ik er geweest ben waren sigaretten en sterke drank nog wel een aardig stuk goedkoper. Zeker buiten de grote steden zakt het prijsniveau. In de steden zelfs gaat het steeds meer richting een westers prijsniveau.
pi_57843838
Ik was vorige week nog in Praag. Eind maart, heel veel toeristen. De prijzen voor eten/drinken e.d. in het centrum vond ik niet echt duur, maar bij kleding e.d. lagen de prijzen gewoon hoger dan in NL.
  zaterdag 5 april 2008 @ 08:45:06 #14
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_57844927
Ik vertrek volgende week zondag voor 1 week
pi_57848041
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 08:45 schreef Haunter het volgende:
Ik vertrek volgende week zondag voor 1 week
Veel plezier Zie ook het topic over Praag met reviews over de discotheken mocht je nog uit willen gaan: Disco's in Praag (CZ) (reviews)
pi_58042633
weet iemand hoe het vliegveld van praag is? Ik stap daar over namelijk. Waarschijnlijk moet ik van terminal 2 naar terminal 1. Is dat een beetje makkelijk te doen?
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:24:52 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_58983884
Misschien van de zomer een lang weekend naar Praag. Iemand suggesties voor leuke goedkope hotelletjes/hostels voor 2 personen (wel eigen kamer)?
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:19:31 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_59137063
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 11:24 schreef Blik het volgende:
Misschien van de zomer een lang weekend naar Praag. Iemand suggesties voor leuke goedkope hotelletjes/hostels voor 2 personen (wel eigen kamer)?
Niemand??
pi_59148054
Heb zelf in april met me opleiding in hotel Rhea gezeten. Is denk ik niet echt duur dus. Is wel een beetje een oostblok stijl hotel maar al met al goed te doen. Je zit dan ook bijna naast de supermarkt en de tram. Mischien effe daarom zoeken dus...
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:45:56 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_59148796
zit zo te zien niet echt in het centrum. Moet wel een beetje in het centrum zitten
pi_59149471
Vorig jaar heb ik een paar dagen in het Plaza Alta hotel gezeten. was toen iets van 79 euro meen ik. Maar keek net ff op die site, nu schijn je alweer 150 te betalen. Het was vrder wel een prima hotel van alle gemakken voorzien en met aansluiting op de nachttram.
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:52:48 #22
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59154283
Ik ben zo'n 2 jaar geleden naar Praag geweest, vond het er echt onwijs leuk (omgeving was erg mooi). En goedkoop natuurlijk! Het is alleen jammer dat ik er zo kort was (3/4 dagen), maar ik wil zeker nog eens terug!
Al is het om alleen los te gaan in de winkels daar .

Heb alleen geen idee in welk hotel ik toen heb geslapen, maar die was ook erg cheap.
En het ontbijt daar .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_59372915
Half mei een week in Praag geweest. Retourtje bij Eurolines voor ongeveer 80 euro. Ik verbleef in een klein hotel iets buiten het centrum (tien minuten lopen vanaf metrostation Namesti Miru). Uiteraard alle bezienswaardigheden gezien en regelmatig op een terrasje gezeten. Leuke restaurantjes waar je voor een normale prijs goed kunt eten (vlakbij Muzeum drie gangen voor 20 euro ). Ik ga zeker nog eens terug.
  zondag 22 juni 2008 @ 18:02:18 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_59607069
Zijn er dingen die je absoluut gedaan moet hebben in Praag?
pi_59866257
Als om 6:30 het vliegtuig naar amsterdam vertrekt vanaf Praag, red je dat met bus/metro/tram/taxi, w/e?
pi_59866475
Ik vraag het, want ik ben namelijk van plan zoiets uit te voeren:



Dus 's ochtends aankomen, overdag lekker de binnenstad verkennen en foto'tjes schieten, 's avonds wat eten en/of drinken, en nog meer verkennen en foto'tjes schieten. Dan neem ik of de laatste bus 's avonds naar het vliegveld en blijf ik daar tot boarding time, of ik neem een vroege bus/tram/taxi, 's ochtends...
  donderdag 3 juli 2008 @ 15:12:51 #27
62913 Blik
The one and Only!
pi_59867359
Taxi kan sowieso, die rijden gewoon heel de nacht door lijkt mij. Als je dan om 3:30 a 4:00 een taxi neemt heb je alle tijd om in te checken. Alleen uitchecken uit je hotel is wellicht irritant, misschien dat je een late check-out kan regelen.
pi_59870252
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:12 schreef Blik het volgende:
Taxi kan sowieso, die rijden gewoon heel de nacht door lijkt mij. Als je dan om 3:30 a 4:00 een taxi neemt heb je alle tijd om in te checken. Alleen uitchecken uit je hotel is wellicht irritant, misschien dat je een late check-out kan regelen.
Wie zegt dat ik een hotel ga nemen? Gewoon tot 4 uur door de stad slenteren (of in cafeetjes zitten) Of de laatste bus naar het vliegveld en daar slapen.

Iemand een idee over vliegveld shuttles ofzo?
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:19:25 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_59870367
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:12 schreef Xith het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik een hotel ga nemen? Gewoon tot 4 uur door de stad slenteren (of in cafeetjes zitten) Of de laatste bus naar het vliegveld en daar slapen.

Iemand een idee over vliegveld shuttles ofzo?
Ik zie het idd, je blijft er amper 1 dag

Er rijdt volgens mij ook een bus en metro vanaf het vliegveld, maar ik weet niet of die 's nachts ook rijdt.
pi_59870517
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zie het idd, je blijft er amper 1 dag
Gaaf he!
quote:
bus
Taking Bus 119 to the airport:
Take line A of the metro to Dejvická. Bus 119 leaves from near the station exit and runs from 4.52 in the morning till 0.18 at night. The airport is at the end of the line and the bus stops at all the terminals - 1, 2 and 3. Announcements are made in English at the terminals.

[/quote]

Moet dus geodkomen!
pi_59870790
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:00 schreef Rory78 het volgende:
Fantastisch weekend gehad!
Wat is Praag mooi zo rond de kerstdagen...
(binnenkort post ik wel wat foto's alhier)
Jij hebt blijkbaar een hele ruime definitie van binnenkort
  donderdag 3 juli 2008 @ 18:07:10 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_59871127
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:28 schreef Xith het volgende:

[..]

Gaaf he!
[..]

Taking Bus 119 to the airport:
Take line A of the metro to Dejvická. Bus 119 leaves from near the station exit and runs from 4.52 in the morning till 0.18 at night. The airport is at the end of the line and the bus stops at all the terminals - 1, 2 and 3. Announcements are made in English at the terminals.

Moet dus geodkomen!
[/quote]

Check wel even hoe lang de bus er over doet, en check even of de Metro 's nachts ook rijdt
pi_59873072
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Moet dus geodkomen!
Check wel even hoe lang de bus er over doet, en check even of de Metro 's nachts ook rijdt
[/quote]

Het vliegveld is zo'n 15 km van het centrum, en de bus vertrekt vanaf het centrum, ergens..

En lol @ de quests die verneukt worden...
pi_59928054
pivo.
  donderdag 10 juli 2008 @ 00:08:16 #35
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_60009805
WIj (ik en vriendin) gaan deze vakantie naar Praag. We hebben een hotel en een vliegreis geboekt, maar geen vervoer van vliegveld naar het hotel. We hebben wel een 3-daagse openbaar vervoers-kaart, maar die gaat in zodra je hem gebruikt. Een beetje zonde om een halve dag van de kaart te verbruiken om alleen naar de stad te komen. De eerste dag willen we het vervoer dus 'gewoon' betalen.
Hoeveel geld denken jullie dat we ongeveer nodig hebben de eerste dag? We kunnen natuurlijk pinnen, maar het is natuurlijk altijd handig om alvast wat geld op zak te hebben. We hebben in elk geval geld nodig voor het vervoer op de dag van aankomst. Dan kunnen we dat vast bestellen bij de bank
Guanine en Cytosine! *O*
  donderdag 10 juli 2008 @ 09:08:29 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_60012674
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 00:08 schreef Koenholio het volgende:
WIj (ik en vriendin) gaan deze vakantie naar Praag. We hebben een hotel en een vliegreis geboekt, maar geen vervoer van vliegveld naar het hotel. We hebben wel een 3-daagse openbaar vervoers-kaart, maar die gaat in zodra je hem gebruikt. Een beetje zonde om een halve dag van de kaart te verbruiken om alleen naar de stad te komen. De eerste dag willen we het vervoer dus 'gewoon' betalen.
Hoeveel geld denken jullie dat we ongeveer nodig hebben de eerste dag? We kunnen natuurlijk pinnen, maar het is natuurlijk altijd handig om alvast wat geld op zak te hebben. We hebben in elk geval geld nodig voor het vervoer op de dag van aankomst. Dan kunnen we dat vast bestellen bij de bank
Naar mijn mening ben je gek als je geld gaat bestellen bij een bank. Over het algemeen staat een vliegveld vol met pinautomaten. Als je met de taxi wilt gaan moet je volgens mij rekenen op ongeveer 20 euro. Openbaar vervoer is een stuk goedkoper (helaas niet echt mogelijk voor mezelf aangezien ik pas om 23:30 aankom op het vliegveld)
pi_60012705
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 00:08 schreef Koenholio het volgende:
WIj (ik en vriendin) gaan deze vakantie naar Praag. We hebben een hotel en een vliegreis geboekt, maar geen vervoer van vliegveld naar het hotel. We hebben wel een 3-daagse openbaar vervoers-kaart, maar die gaat in zodra je hem gebruikt. Een beetje zonde om een halve dag van de kaart te verbruiken om alleen naar de stad te komen. De eerste dag willen we het vervoer dus 'gewoon' betalen.
Hoeveel geld denken jullie dat we ongeveer nodig hebben de eerste dag? We kunnen natuurlijk pinnen, maar het is natuurlijk altijd handig om alvast wat geld op zak te hebben. We hebben in elk geval geld nodig voor het vervoer op de dag van aankomst. Dan kunnen we dat vast bestellen bij de bank
1. je pint gewoon als je aankomt
2. je rijdt gewoon zwart
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:52:22 #38
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_60014577
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Naar mijn mening ben je gek als je geld gaat bestellen bij een bank. Over het algemeen staat een vliegveld vol met pinautomaten. Als je met de taxi wilt gaan moet je volgens mij rekenen op ongeveer 20 euro. Openbaar vervoer is een stuk goedkoper (helaas niet echt mogelijk voor mezelf aangezien ik pas om 23:30 aankom op het vliegveld)
Daar heb je een goed punt inderdaad
Had ik ook al aan gedacht. Maar mijn zus heeft bijvoorbeeld wel eens meegemaakt dat ze (om een of andere reden) geen geld meer kon pinnen in het buitenland... zit je daar zonder geld
Je kunt het ook een beetje als back-up zien In elk geval bedankt voor de reacties!
Guanine en Cytosine! *O*
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:57:28 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_60014699
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:52 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt inderdaad
Had ik ook al aan gedacht. Maar mijn zus heeft bijvoorbeeld wel eens meegemaakt dat ze (om een of andere reden) geen geld meer kon pinnen in het buitenland... zit je daar zonder geld
Altijd credit-card meenemen als back-up

Maar op een vliegveld kun je altijd pinnen, er zijn ook altijd banken op vliegvelden. Zelfs in Cambodja stond het vliegveld vol met pinautomaten.
pi_60014939
Ik ben in april in Praag geweest en inderdaad ook met het ov richting centrum gegaan. Je pakt vanaf het vliegveld buslijn 119 of 254. Let even goed op welke je pakt, want er is er 1 die niet naar het centrum gaat. Dit staat gewoon in het engels aangegeven op de zijkant van de bus. Ze rijden om de 15 tot 20 minuten en de rit duurt ongeveer 25 min. Kaartje koop je bij de kiosk of je reist zwart. Wij hebben op de heenweg geen kaartverkoper kunnen vinden, dus let even goed op kioskjes op het vliegveld waar het eventueel kan. Prijs van een ticket is 26 CZK (90 minuten geldig en je mag er overal mee reizen) en voor bagage zou je nog een kaartje voor de helft van de prijs moeten kopen.

Bij de laatste halte Dejvická stap je uit en pak je de metro (A = dacht ik de rode lijn) naar de bestemming waar je moet zijn. Als je pech hebt moet je overstappen en anders ben je met een paar haltes in Praag.

Terugreis is exact hetzelfde. Zorg dat je met de metro naar Dejvická komt en pak daar weer de bus richting vliegveld. Het staat wederom duidelijk aangegeven op de zijkant van de bus.

Trouwens, wij kregen te horen dat een vervoerskaart niet echt nodig was en dat kan ik beamen. Wij hebben slechts voor een paar reizen een ticket gekocht, heel veel gelopen (alles is redelijk op loopafstand, al loop je wel heel erg veel). Daarnaast kan je redelijk gemakkelijk zwart reizen en wordt er nauwelijks gecontroleerd in bus en metro (ben niet met de tram geweest). Ik moet wel zeggen, dit was in het voorseizoen en niet in het hoogseizoen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Miksel op 10-07-2008 12:51:36 ]
pi_60015749
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:10 schreef Miksel het volgende:
Daarnaast kan je redelijk gemakkelijk zwart reizen en wordt er nauwelijks gecontroleerd in bus en metro (ben niet met de tram geweest). Ik moet wel zeggen, dit was in het voorseizoen en niet in het hoogseizoen.
Ik ben in 4 dagen tijd 4x gecontroleerd op metrostations, anderen helemaal niet. Dus er zijn wel degelijk controles en ik zou niet de hele tijd zwart reizen
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:58:10 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_60015964
waarom zou je ook zwart gaan reizen als je te gast bent in een ander land. Vind ik ronduit asociaal
pi_60016003
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:58 schreef Blik het volgende:
waarom zou je ook zwart gaan reizen als je te gast bent in een ander land. Vind ik ronduit asociaal
Sluit ik me bij aan, dat kan je niet maken
pi_60016926
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:58 schreef Blik het volgende:
waarom zou je ook zwart gaan reizen als je te gast bent in een ander land. Vind ik ronduit asociaal
Helemaal mee eens, Praag is daarnaast zo enorm goedkoop dat dat geen eens een reden zou kunnen zijn.
pi_60017036
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:45 schreef Niek. het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, Praag is daarnaast zo enorm goedkoop dat dat geen eens een reden zou kunnen zijn.
Het is niet netjes, ik heb het ook zoveel mogelijk proberen te vermijden, maar soms is het erg lastig om op bepaalde stations kaartjes te krijgen (met name later op de avond als je geen kleingeld hebt). Daarnaast heb je het OV ook niet erg veel nodig imo en kan je veel dingen lopend af.
pi_60017217
Ik ga ook naar Praag toe deze zomer, kom er langs tijdens een trip door europa die we met de auto gaan doen. Planning is om er een dag of 4-5 te blijven. Ik heb eigenlijk 3 vragen:

- Kun je je auto een beetje goed kwijt bij hostels in het centrum?
- Is er doordeweeks qua uitgaan ook een beetje wat te beleven of is dat meer in het weekend?
- Is er genoeg te doen/zien om het daar 4-5 dagen uit te houden? (zijn geen mensen die de hele dag in musea rondhangen en alle kerken gaan bekijken) maar wat interessante bezienswaardigheden bekijken en het centrum beetje verkennen enzo wel natuurlijk.
pi_60017337
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:09 schreef TravelCharlie het volgende:
Vorig jaar heb ik een paar dagen in het Plaza Alta hotel gezeten. was toen iets van 79 euro meen ik. Maar keek net ff op die site, nu schijn je alweer 150 te betalen. Het was vrder wel een prima hotel van alle gemakken voorzien en met aansluiting op de nachttram.
Hey, in dat restaurant daar onder ging ik vaak eten, dat was echt goed te doen. Is in Holesovice toch?
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:56 schreef jap85 het volgende:
- Kun je je auto een beetje goed kwijt bij hostels in het centrum?
- Is er doordeweeks qua uitgaan ook een beetje wat te beleven of is dat meer in het weekend?
- Is er genoeg te doen/zien om het daar 4-5 dagen uit te houden? (zijn geen mensen die de hele dag in musea rondhangen en alle kerken gaan bekijken) maar wat interessante bezienswaardigheden bekijken en het centrum beetje verkennen enzo wel natuurlijk.
- Geen idee.
- Genoeg. Je kan eigenlijk de hele week door uitgaan, zonder dat je echt het idee hebt dat je op een doordeweekse dag bent. Aanrader voor woensdagavond is Mecca, erg toffe club en dan is de entree gratis en is er vodkanight (40 kronen dacht ik).
- 4-5 dagen zonder musea is wel wat lastiger denk ik, maar moet op zich te doen zijn. Je kan naar de dierentuin gaan, 4 euro entree ofzo. Beetje door de stad lopen en terrasjes pakken (al heb je dat na 1-2 dagen wel gezien) en ik ben een keer naar de brouwerij van Staropramen geweest. Krijg je een rondleiding en daarna kan je verschillende soorten bier drinken.

[ Bericht 51% gewijzigd door Sapstengel op 10-07-2008 13:07:12 ]
  donderdag 10 juli 2008 @ 14:24:48 #48
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_60019499
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:02 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Hey, in dat restaurant daar onder ging ik vaak eten, dat was echt goed te doen. Is in Holesovice toch?
[..]

- Geen idee.
- Genoeg. Je kan eigenlijk de hele week door uitgaan, zonder dat je echt het idee hebt dat je op een doordeweekse dag bent. Aanrader voor woensdagavond is Mecca, erg toffe club en dan is de entree gratis en is er vodkanight (40 kronen dacht ik).
- 4-5 dagen zonder musea is wel wat lastiger denk ik, maar moet op zich te doen zijn. Je kan naar de dierentuin gaan, 4 euro entree ofzo. Beetje door de stad lopen en terrasjes pakken (al heb je dat na 1-2 dagen wel gezien) en ik ben een keer naar de brouwerij van Staropramen geweest. Krijg je een rondleiding en daarna kan je verschillende soorten bier drinken.
En een dagje Theresienstadt is natuurlijk een optie als je Praag zelf wel gezien hebt.
(heb ik gehoord... ik moet zelf nog naar Praag gaan dus ik weet niet of het inderdaad zo bijzonder is)
Guanine en Cytosine! *O*
pi_60024167
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:24 schreef Koenholio het volgende:

[..]

En een dagje Theresienstadt is natuurlijk een optie als je Praag zelf wel gezien hebt.
(heb ik gehoord... ik moet zelf nog naar Praag gaan dus ik weet niet of het inderdaad zo bijzonder is)
Een hele dag Theresienstadt is wat lang denk ik, maar wel iets wat je gezien moet hebben als je er tijd voor hebt.
pi_60025127
Mjah een dagdeel is wel okay, een middag ofzo. Maar als je elke avond uit gaat ben je er toch niet voor 10 uur uit waarschijnlijk en vanaf Praag is het nog wel een uurtje rijden. Ben er een paar maanden terug voor de 2e keer geweest, de eerste keer was ik jonger en heb ik er niet zoveel van meegekregen, de vorige keer hadden we een erg toffe gids met interessante verhalen .
pi_60027133
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:38 schreef Remote het volgende:

[..]

Een hele dag Theresienstadt is wat lang denk ik, maar wel iets wat je gezien moet hebben als je er tijd voor hebt.
wij hebben er anders toch echt een volle dag over gedaan. Voordat je doorheb welke bus je moet pakken, dan theresienstadt/concentratiekamp zelf, daarna het museum in de citadel en dan weer helemaal teruglopen naar de bus en erachter komen dat ie maar 1x in de 2u rijdt.

Ben je zo 's avonds pas weer terug
  maandag 21 juli 2008 @ 19:24:58 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_60250533
Iemand tips voor leuke restaurantjes in Praag waar je goed en lekker kunt eten?
pi_60251575
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:24 schreef Blik het volgende:
Iemand tips voor leuke restaurantjes in Praag waar je goed en lekker kunt eten?
In het centrum hebben (zeg maar het gebied afgegrend door de rivier en de grote gele wegen op googlemaps, wilsonova en jecna/resslove) wij toen niet gegeten, nml dezelfde prijzen als in NL. Ons hotel zat in milicova en de trambaan gaat door seifertova. Daar in de buurt is het qua prijzen een stuk beter en je hebt er ook nog wel wat leuke barretjes.

Op milicova tussen lipanska en cajkovskeho oa een standaard italiaans restaurant. Salade vooraf + pizza + ijs + 2 halve liters was 10 euro (afgelopen zomer)

Op seifertova zelf zitten ook een paar ander hele goeie restaurants waar we ook nooit meer dan 8-10 euro kwijt waren voor een hoofdgerecht + 2 halve liters.

We hebben ook nog ergens in een cafe gegeten wat echt heeeeul goed was (lees: buitengewoon uitstekende sparribs ) ergens op de hoek van dalimilova of husinecka en blahnikova ook voor <10 euro incl. 2 pullen.

In het centrum zelf zijn restaurants te over die ongetwijfeld prima zullen zijn, alleen gewoon NL prijzen. Overigens had ik op een gegeven moment enorme honger en toen een klein hapje genomen ergens in een echt tjechisch restaurantje wat niet al te duur was. Naja zonder op te letten dus 15% getipt bleek dat ze al 20% service charge bij de prijs gerekend hadden waren we dus nog veel geld kwijt

dus let daar ff op

En als je van cocktails houdt zit er op husitska wel een leuk barretje Ik hou er totaal niet van maar de andere 3 hadden daar een cocktail van 1,5 liter weggetankt a 30 euro voordat we op stap gingen
  maandag 21 juli 2008 @ 20:12:11 #54
62913 Blik
The one and Only!
pi_60251787
Het is in ieder geval een goed idee om niet hartje centrum uit eten te gaan. Helaas zit ons hotel aan de andere kant van de stad (Mala Strana).

Als er iemand nog goede ideeen heeft, ik hoor het graag
pi_61559968
Lang niet gepost hier!

Ik ga voor minimaal 12 maanden naar praag. Kom daar eind oktober aan. Ook mensen hier die semi-permanent in Praag verblijven?

Wat ik dus zoek:

Een kamer. Prijs onder 10.000 czk p/m. Huisgenoten geen probleem.
pi_61632925
Helaas niet .
pi_61633031
ik ga met 5 leerlingen van mijn school een weekje naar chrudim naar een priveschool om daar wedstrijden te doen en cultuur op te snuiven..
I am Senor Valasco and I drink my milk with TABASCO!
pi_61747342
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:25 schreef kbeurden het volgende:
Lang niet gepost hier!

Ik ga voor minimaal 12 maanden naar praag. Kom daar eind oktober aan. Ook mensen hier die semi-permanent in Praag verblijven?

Wat ik dus zoek:

Een kamer. Prijs onder 10.000 czk p/m. Huisgenoten geen probleem.
Hotel Opatov
pi_61762244
Hotel Twin Opatov? Met die stripbar beneden? .
pi_61762701
Twin Opatov ja maar ik heb daar geen stripbar gezien beneden?!?!
pi_61762784
Oh toen ik er was zat op dat parkeerterreintje beneden zo'n stripbar. En iets daar in de buurt zo'n klein winkelcentrumpje.
pi_61765079
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:24 schreef Sapstengel het volgende:
Oh toen ik er was zat op dat parkeerterreintje beneden zo'n stripbar. En iets daar in de buurt zo'n klein winkelcentrumpje.
Hoelang is het geleden?
Van mij 2 jaar
pi_61765183
Ik was er euhm.. lang geleden. Ik weet niet precies wanneer, maar heb aan de grens nog guldens ingewisseld voor kronen, dus zeker 6 jaar geleden.
pi_61779953
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 00:16 schreef GambinoT het volgende:

[..]

Hotel Opatov
Hotel is leuk voor eerst weken, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een kamer, met huisgenoten oid
pi_61804760
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:22 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Hotel is leuk voor eerst weken, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een kamer, met huisgenoten oid
Oke dat is waar, heb je gelijk in.
Maar als je hier niets vind, kan je daar best even een paar weken zitten en vanuit daar zoeken
pi_66216167
Hoe is het weer in juli in Praag? Het wordt daar toch niet snikheet zomers of wel?

En uitgaan in Praag, is dat voornamelijk in het centrum of zitten de clubs er buiten? Dan kan ik het hotel daar een beetje op uit zoeken, zodat we niet steeds met de taxi hoeven. Al is die misschien niet zo heel duur daar?
pi_66218546
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:23 schreef _Boo_ het volgende:
Hoe is het weer in juli in Praag? Het wordt daar toch niet snikheet zomers of wel?

En uitgaan in Praag, is dat voornamelijk in het centrum of zitten de clubs er buiten? Dan kan ik het hotel daar een beetje op uit zoeken, zodat we niet steeds met de taxi hoeven. Al is die misschien niet zo heel duur daar?

Tussen de 25 en 30 graden wordt het daar wel in de zomer. Ik zou gewoon een hotel in het centrum nemen. Als er een bijzondere club buiten het centrum is, wil je daar ook niet echt graag met je hotel bij zitten.
Een eenvoudig en niet te duur hotel / hostel is bijvoorbeeld => http://www.a-prague.com/h(...)licu-two-golden-keys . Op die website staan nog wel meer hotels.
pi_66587200
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:25 schreef kbeurden het volgende:
Lang niet gepost hier!

Ik ga voor minimaal 12 maanden naar praag. Kom daar eind oktober aan. Ook mensen hier die semi-permanent in Praag verblijven?

Wat ik dus zoek:

Een kamer. Prijs onder 10.000 czk p/m. Huisgenoten geen probleem.
Vraagje, ik kan misschien ook in Praag gaan werken voor minimaal een jaar. Kan ik daar voor een redelijke prijs een kamer vinden? Heb jij daar succes mee gehad? Hoe bevalt het, en hoeveel ben je ongeveer kwijt in de maand? Ik zou in eerste instantie 30.000 kronen p/m gaan verdienen, kan je daar een beetje van rond komen?

Het lijkt me een super ervaring namelijk, maar het is een blijft een grote stap, ook al is Praag natuurlijk niet de andere kant van de wereld.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 1 maart 2009 @ 22:27:01 #70
97111 ukga
Siewosie baas
pi_66598496
Ik zat in Hotel Andels voor 40 euro per nacht p.p. 4 sterren, en dat was het zeker. Ook zat er nog ontbijt bij(al was ik brak van het uitgaan elke dag dat ik pas om 2 uur me bed uit kwam )

http://www.andelshotel.com/ prima hotel uitermate verzorgt hotel. badkamer met vloerverwarming, broekpers, minibar, gratis internet connectie in de kamer, kluis, tv + dvdspeler, elke dag nieuwe handdoeken, om de dag nieuw beddengoed. Helemaal top

Op loop afstand(lees 50 meter) zit een groot winkelcentrum met op de 4de verdieping allemaal eet tentjes(van Burger king tot grieksrestaurant) en bioscoop(engels ondertiteld vaak) en supermarkt/warenhuis en uiteraard (kleding)winkels
De metro naar het nieuwe centrum is op 100 meter afstand en rijdt tot 01:00 en een kaartje tot het centrum is iets van 18 kroon(circa 65 cent) zie kaart in google maps Hetmetro ritje duurt minder dan 5 minuutjes.

Clubben moet je een keer doen in club Karlovy Lazne. Deze telt 5 verdiepingen. wodka red bull/baco is iets van 5 euro. Relaxte sfeer, niet van dat popi-jopi gedrag zoals in Amsterdam centrum tijdens het uitgaan.
De taxi naar hotel Andels(vanuit de club) was 300 kroon, circa 10 euro(was wel een snorder)

Ik was van donderdag ochtend(07:00 vertrek, 08:30 aankomst) tot maandag ochtend, reis koste me ¤350 (vlucht en hotel) De transfer hadden we zelf al uitgevogeld. namelijk het openbaarvervoer. OV planner van Tsjechie

Verder heb ik een hele leuke tijd gehad daar, en viel het me allemaal me hoe modern het was en de sfeer die er hangt is beter dan in de meeste steden in Nederland. Ik ga er zeker nog een keertje heen!

Twee tips; als je een kaartje koopt bij de metro/vliegveld vergeet deze dan niet aftestempelen op het station/perron(wij wisten niet dat dat moest, we zijn de amsterdamse 51 en 54 metro gewend)

ennnn; drink niet te veel Absinth

[ Bericht 5% gewijzigd door ukga op 01-03-2009 22:32:07 (typo) ]
  woensdag 8 april 2009 @ 13:16:51 #71
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_67826346
Omdat de andere topics vol zijn of niet meer te vinden, een nieuw topic. Mensen die recent in Praag zijn geweest, wat zijn de aanraders voor overdag en 's avonds en hoe zit het inmiddels met de prijzen voor eten en drank?
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_67826527
Ik heb weinig aan het topic toe te voegen, maar dit is wel een aardige foto: http://www.bertjuh.nl/panorama/park.html
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
  woensdag 8 april 2009 @ 13:27:49 #73
112251 314
gimme pie!
pi_67826656
niet eten/drinken midden op de grote pleinen, als je twee straten doorloopt heb je het voor de helft van de prijs..

voor 's avonds misschien leuk om naar Karlovy Lazne te gaan, hoewel het voor mij al weer heel wat jaren geleden is.. je gaat naar de Karelsbrug, vanuit het oude centrum richting het diplomatengedeelte, en dan na 20 meter ofzo kijk je links, daar moet je Karlovy Lazne zien staan op de muur.. ff omdraaien en omheen lopen, entree is niet duur en dan heb je 5 verdiepingen club met op iedere verdieping een andere inrichting en DJ


edit: die brug van Bert.Wasbeer moet je hebben dus
pi_67826706
Ik was er vorig jaar.
  donderdag 9 april 2009 @ 15:07:47 #75
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_67865060
Mooie foto en Karlovy Lazne klinkt wel tof. Ik zit deze zomer een kleine week in de stad, dus meer ideeën zijn welkom
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  zondag 12 april 2009 @ 12:41:43 #76
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_67946122
Ik vlieg morgen met mijn vriendin voor een midweek naar Praag. Slapen in hotel Pav, vlakbij Karlovy Lazne. Daar gaan we zeker een avondje heen.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 12 april 2009 @ 15:18:55 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_67950253
Praag is erg leuk. Biertje op het plein is idd niet aan te raden aangezien je 3 euro betaald. 2 straten verderop betaal je inderdaad maximaal de helft
pi_67950289
Pizza Colosseum .

En Karlovy Lazne is leuk idd. Je moet voor de grap ook eens die tent daar naast binnen gaan, Lavka. Topless dames op de bar die je geld aannemen en je biertje aangeven enzo . Enige nadeel is dat de mannen daar constant de vrouwen in ons gezelschap begonnen te versieren, dus die wilden op een gegeven moment weg .

[ Bericht 68% gewijzigd door Sapstengel op 12-04-2009 15:35:02 ]
  maandag 20 april 2009 @ 11:47:09 #79
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_68197319
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:18 schreef Blik het volgende:
Praag is erg leuk. Biertje op het plein is idd niet aan te raden aangezien je 3 euro betaald. 2 straten verderop betaal je inderdaad maximaal de helft
Misschien in het hoogseizoen. Ik heb er vorige week niks van gemerkt en in heel Praag was 't stervensdruk.

Ik heb regelmatig op het plein bij de Astronomische Klok op 't terras gezeten. 60 CZK voor een flink glas van 0.33l of 90 CZK voor een glas van een halve liter.

Omgerekend was die van 0.33l 2,25 euro, en die van een halve liter 3,45 euro. Volgens mij dus niet gek veel duurder dan in NL. Een fluitje hier in NL kost al zowat 2 euro, en dan heb je maar 0,25l.

Maar het kan inderdaad goedkoper, biertje van 0,33l was in 't hotel 47 CZK, omgerekend 1,75 euro.

Denk je een duur biertje in Praag te kopen, is dat min of meer gewoon de gangbare prijs zoals die in Nederland is.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  maandag 20 april 2009 @ 11:49:38 #80
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_68197396
Oh, en de Karlovy Lazne is VÉT! Twee avonden daar doorgebracht.

De Coyote heeft trouwens vuuracts, en een Nederlandse eigenaar. Je moet alleen niet te vroeg op de avond gaan, want dan is 't daar net zo leeg als de Nederlandse kroegen.

Daarnaast is een 4 verdiepingen tellende Hard Rock Cafe, ook mooi om te zien.

[spam] Voor de mensen die bijna 300 foto's willen zien: Klik! [/spam]
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_68317468
terug vind praag
pi_68321869
Vijf, zes en zeven mei naar Praag. Heb daar een sollicitatiegesprek, en heb er gelijk een dag aanvast geplakt als mini-tripje met de vriendin.
Vliegen vanaf Brussel, met z'n tweeën: 120,- euro totaal.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  donderdag 21 mei 2009 @ 20:00:36 #83
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_69270446
Lips zit nu in Praag
Helaas heeft het vanmiddag even geregend... maar we zitten hier nog t/m zondag
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:19:49 #84
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_69285332
Karlovy Lazne is leuk. Vooral de bovenste verdieping. Maar ook de Cross club is de moeite waard. Een hele vage tent.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:11:32 #85
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_69286953
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:00 schreef Lips het volgende:
Lips zit nu in Praag
Helaas heeft het vanmiddag even geregend... maar we zitten hier nog t/m zondag
Veel plezier de komende dagen dan
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_69356236
Maandag 8 juni beginnen met mijn nieuwe baan in Praag. Twee juni al die kant op om een woning te regelen en een bankrekening te openen enzo. Spannend.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_69360273
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:19 schreef henkde_j het volgende:
Karlovy Lazne is leuk. Vooral de bovenste verdieping. Maar ook de Cross club is de moeite waard. Een hele vage tent.
Cross Club .

Echt iedereen moet daar eens gaan kijken inderdaad. Ben de meeste avonden in Praag ook daar geweest.
pi_69364907
Zlatého Stromu is ook een erg vette club in Praag.
  zondag 24 mei 2009 @ 22:08:06 #89
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_69364991
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Cross Club .

Echt iedereen moet daar eens gaan kijken inderdaad. Ben de meeste avonden in Praag ook daar geweest.
(het is trouwens wel een extreem ranzige club) De lucht was er niet te harden toen wij er waren
Maar het sfeertje dat er hangt is echt top
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  maandag 25 mei 2009 @ 14:30:40 #90
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_69382077
tvp... van de zomer een weekje...
pi_69385209
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:08 schreef henkde_j het volgende:

[..]

(het is trouwens wel een extreem ranzige club) De lucht was er niet te harden toen wij er waren
Maar het sfeertje dat er hangt is echt top
Mjah er hangt zo'n semi underground, illegaal feest sfeertje. Mensen met dreadlocks, oude ME-busjes, buiten wat honden enzo. Er word ook aardig wat afgeblowd daar binnen, als je wat nodig hebt is dit de plek waar je moet zijn . Lange vloei en tip is achter de bar verkrijgbaar.

De eigenaar is trouwens een Nederlander. En dat je daar mag blowen is soort van gedoogd door de politie, ze hebben liever dat mensen het daar, met z'n allen binnen doen, dan dat iedereen op random bankjes in het park zwerft.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:19:05 #92
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_69385593
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
De eigenaar is trouwens een Nederlander. En dat je daar mag blowen is soort van gedoogd door de politie, ze hebben liever dat mensen het daar, met z'n allen binnen doen, dan dat iedereen op random bankjes in het park zwerft.
Half Europa heeft toch een gedoogbeleid inmiddels...
Niet dat ik er ooit gebruik van maak.
pi_69385854
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Half Europa heeft toch een gedoogbeleid inmiddels...
Niet dat ik er ooit gebruik van maak.
Klopt, alleen weet ik niet of ze er weg van zijn als je bijvoorbeeld met je joint in je hand over de Karelsbrug loopt.
pi_69386057
Om stijlvol te drinken, Bugsy's cocktailbar. Paar van die barmannen die daar met flessen staan te gooien, meer dan 200 verschillende cocktails en ook altijd wel wat knappe vrouwen binnen.

Als je dan bezopen bent moet je op zoek naar Hot Peppers. Je ziet wel waarom als je daar binnenkomt.
Ja, ik generaliseer.
pi_69386423
Die ken ik niet eigenlijk, maar klinkt wel goed. Ik ben alleen in een crappy cocktailbarretje geweest, weet niet precies meer hoe die heette. Maar hij zat als je vanaf het centrum richting het park op die heuvel loopt, net iets voor de rivier. Echt in zo'n gaar zijstraatje in een vercrackt pand .

DC1 is ook best stylish, alleen soms erg rustig. Zit aan Wenceslas Square, onderaan, tegenover die mega H&M. Je hebt daar aan de overkant zo'n soort van overdekt winkelcentrumpje en daar zit het in.

Hot Peppers is volgens mij ook van een Nederlander . We liepen een keer dronken over Wenceslas toen er een kale, maffia-achtige dude naar ons toe kwam. Hij had een verhaaltje over z'n stripclub en op een gegeven moment zei een meisje uit de groep "ah niet naar luisteren man, is gewoon zo'n propper" Dus die gast ineens: "Ja, maar wel een Nederlandse".
Wij allemaal lachen natuurlijk en in het Nederlands verder, vertelt ie dat ie eigenaar was van een stripclub, we mochten wel ff binnen checken en wat drinken als we dat wilden. Helaas waren de dames in ons gezelschap niet zo gecharmeerd van deze plek dus zijn we maar weer weg gegaan.

Ik weet alleen niet meer zeker of het Hot Pepper was, maar het leek er wel op en het zat ook in een zijstraatje van Wenceslas, misschien twee minuten lopen van de DC1.
pi_69393899
Ik ga deze zomer (eerste keer)
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:37:02 #98
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_69409170
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:14 schreef Grunner het volgende:
Ik ga deze zomer (eerste keer)
Hier nog één Wanneer ga je?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 16:38:06 #99
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_69555238
Ben inmiddels weer thuis na een vakantie via Berlijn, Dresden, Praag, Bratislava, Wenen en Frankfurt
Moet zeggen dat we allebei toch het meest gecharmeerd waren van Praag
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:13:05 #100
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_69555843
Ik mis de Karlovy Lazne.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_69555900
Ik vond de gemiddelde leeftijd erg jong daar. Teveel van die wiggers en breezerchickies (al zijn die laatste niet per se verkeerd ) . Heb me er wel goed vermaakt een avond, maar doe mij maar de Mecca.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:22:50 #102
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_69556027


Die drukte, die muziek, dat licht, binnen roken, goedkoop bier.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_69688242
Van de zomer als het meezit ook een week
Als er nog leuke ideeen zijn, mooie plekjes... deel het!
All management is Strategic Management.
  donderdag 4 juni 2009 @ 08:20:07 #104
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_69690400
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:45 schreef GodsSon het volgende:
Van de zomer als het meezit ook een week
Als er nog leuke ideeen zijn, mooie plekjes... deel het!
Geloof dat er ideeën en mooie plekjes genoeg genoemd zijn in de topics
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_69691838
Is iemand wel eens met de Auto naar praag gegaan? Wij zijn van plan 20 juni daar heen te rijden, dus als iemand ervaringen heeft....:) Mooie plekjes onderweg ofzo...of kunnen we wat verwachten bij de grens?
pi_69692028
Vliegtuig is bijna voor niks
Ps. geen ervaring, ben maar totaan Leipzig met de auto gekomen
All management is Strategic Management.
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:01:31 #107
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_69692530
Ik ben er net met de auto heen geweest, maar wel via Berlijn en Dresden heen en terug via Bratislava, Wenen en Frankfurt
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:18:57 #108
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_69692965
Ik was 170 eu kwijt voor een retourtje in augustus... Vond 't wel meevallen
pi_69693032
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:18 schreef dubidub het volgende:
Ik was 170 eu kwijt voor een retourtje in augustus... Vond 't wel meevallen
Ik zit te kijken voor half juli, retourtje moet als het mee zit voor 40/50¤ pp kunnen
Waar vlieg je mee, vanaf waar?
All management is Strategic Management.
  donderdag 4 juni 2009 @ 10:30:16 #110
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_69693295
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:21 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Ik zit te kijken voor half juli, retourtje moet als het mee zit voor 40/50¤ pp kunnen
Waar vlieg je mee, vanaf waar?
Weet het niet zeker, vriend van me heeft het geregeld . We vliegen met KLM, vanaf Schiphol.
pi_69694176
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:30 schreef dubidub het volgende:

[..]

Weet het niet zeker, vriend van me heeft het geregeld . We vliegen met KLM, vanaf Schiphol.
KLM is idd een stukje duurder
All management is Strategic Management.
pi_69694546
Ik weet dat het met een viegtuig waarscghijnlijk goedkoper kan, maar de reis op zich met de auto vinden wij gewoon leuk.

@Lips. kun je gewoon zonder problemen Tjechie inrijden? het is niet onwaarschijnlijk dat wij ook een omweg via berlijn terug gaan maken. ...:) Iemand nog tips waar we onderweg zeker even moeten stoppen om te genieten van de omgeving?..alle tips zijn welkom...:)
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:44:24 #113
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_69695812
Tjechië inrijden is geen probleem, je moet alleen net voor of op de grens een vignet kopen (geloof ¤ 8,50 voor 7 dagen). Als je via Berlijn gaat moet je echt stoppen in Dresden, wij hebben dat ook gedaan en Dresden heeft ons zeer positief verrast als stad!
Nog een tip, probeer met een zo leeg mogelijke tank in Tjechië aan te komen Wij hadden de auto helaas volgetankt in Berlijn, kwamen we in Tjechië bleek daar de benzine maar iets meer dan een euro te kosten
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:02:21 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_69696382
DResden is zeker een mooie stad, helemaal opnieuw (in oude stijl) opgebouwd na WOII, erg mooi.
  zondag 7 juni 2009 @ 19:09:09 #115
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_69802718
TVP
pi_69811314
Oehh hotel geboekt voor van de zomer
6 dagen praag!
http://prague.corinthia.cz/hotel/en/
All management is Strategic Management.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:26:59 #117
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_69864033
Mijn vriendin en ik zijn eind van 't jaar jarig, en zijn zo idioot geweest om onze verjaardag in de Karlovy Lazne te vieren met een paar goede vrienden. Already booked.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_69871250
Afgelopen weekend naar Sensation Praag geweest. Ik heb me prima vermaakt. Ook een keer wat anders, zo'n groot IJshockeystadion.

Komend weekend het uitgaansleen maar eens verder aan verkenne. Ben eigenlijk mijn buurt hier nog niet uitgeweest sinds ik hier zit.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_69878623
Kan iemand mij hier globaal laten zien wat een paar dagen Praag kost. Ik weet dat iedereen een ander uitgavenpatroon heeft en dat iedereen verschillende dingen wilt. Maar toch ben ik benieuwd.
Het liefst allemaal zo goedkoop mogelijk.
En de vergelijking reis met de auto en reis met het vliegtuig?

Wij willen een paar dagen naar Praag. En dan in een goedkoop hotel/pension en gezellig een paar dagen rondhangen in de stad.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:50:03 #120
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_69880490
Vliegen verschilt nogal per vliegveld en datum van vertrek. Ik heb voor deze zomer een retourtje voor 72 euro vanaf Eindhoven, maar je betaalt ook gemakkelijk het dubbele.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_69882011
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:03 schreef MarkTP het volgende:
Kan iemand mij hier globaal laten zien wat een paar dagen Praag kost. Ik weet dat iedereen een ander uitgavenpatroon heeft en dat iedereen verschillende dingen wilt. Maar toch ben ik benieuwd.
Het liefst allemaal zo goedkoop mogelijk.
En de vergelijking reis met de auto en reis met het vliegtuig?

Wij willen een paar dagen naar Praag. En dan in een goedkoop hotel/pension en gezellig een paar dagen rondhangen in de stad.
Ik vlieg deze zomer voor 65¤ retour, ook vanaf eindhoven (wizz air)
Zo goedkoop mogelijk hotel (www.booking.com voor mooie aanbiedingen) Ik heb gek gedaan, zit nu 6 nachten in een 5* hotel, kost 225¤ p.p (2 personen) incl ontbijt.
Hotel kan je al makkelijk voor 100/150 ¤ voor 5 nachten en 2 personen. Goed zoeken en er komt veel leuks langs
All management is Strategic Management.
pi_69908304
Mijn vriendin komt begin juli hier een weekje heen. Dat heeft 32,- euro gekost (Wizzair had wél 20% korting). Het kan dus erg goedkoop, maar dat hangt van de vertrekdata af.

Biertje (0,5) kost in het centrum 25 kronen (= ongeveer 1,- euro). Hoofdgerecht in een restaurant hoeft niet meer dan 5,- euro te kosten, maar dat hangt natuurlijk erg van het restaurant af. Stappen is ook niet echt duur, openbaar vervoer ook niet. En dan heb je eigenlijk de goedkope dingen wel gehad. Voor de rest is alles hier in rap tempo duurder aan het worden.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_69933645
Ik zoek een leuke jeugdherberg om te overnachten op een slaapzaal of 1-persoonskamer. Max 15 euro voor de slaapzaal of 25 euro voor de eigen kamer. Heeft iemand suggesties? Op Hostelworld zie ik zoveel voorbij komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het moet niet te krakkemikkig/gedateerd zijn, maar hypermodern hoeft ook niet, zolang het maar schoon is.
pi_69934937
Aste

Even willekeurig een data ingegeven, daar is iig genoeg te vinden!
All management is Strategic Management.
pi_69935466
Genoeg te vinden inderdaad, maar niet in mijn prijscategorie. Goedkoopste wat ik vind is een 1-persoonskamer voor bijna 30 euro, ver van het centrum en vooral slechte beoordelingen.
Ik denk dat ik me toch meer op de jeugdherbergen moet richten.
pi_69935548
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:19 schreef Anotis het volgende:
Genoeg te vinden inderdaad, maar niet in mijn prijscategorie. Goedkoopste wat ik vind is een 1-persoonskamer voor bijna 30 euro, ver van het centrum en vooral slechte beoordelingen.
Ik denk dat ik me toch meer op de jeugdherbergen moet richten.
Jeugdherberg? Dat klinkt alsof je tussen de geiten moet slapen. Probeer anders eens een hostel http://www.hostelworld.com/hostels/Prague?source=googleadwordseurotopcities&gclid=CISurJCagpsCFZCB3godajiVdg
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_69935565
Welke data wil je gaan dan, een nacht of meerdere?
4 nachten incl ontbijt voor 92¤ lijkt me toch redelijk aan je voorwaarden te voldoen
All management is Strategic Management.
pi_69935678
3e week van september, ongeveer.
EDIT: voor 4 nachten.
pi_69951553
¤15 is niet heel veel voor een dorm, tenminste niet in Praag, Zelf heb ik een paar nachten in miss sophies geslapen (¤20). Douche was gewoon luxer dan ik thuis heb! Voor de rest gewoon schoon hostel, restaurantje ernaast waar je heerlijk kan ontbijten.

http://www.hostelworld.co(...)phie-s/Prague/10597$
http://www.miss-sophies.com/pictures.php
  donderdag 25 juni 2009 @ 17:05:55 #130
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70364816
Van de zomer een lang weekendje Praag pakken met een maat van me. Flink stappen en overdag een beetje brak cultureel verantwoord doen. Straks maar even 't hele topic lezen. Nog aanraders?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70441019
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:22 schreef Xebber het volgende:


Die drukte, die muziek, dat licht, binnen roken, goedkoop bier.
in de zomer is het qua temperatuur niet te harden in die tent..en dan ook die drukte inderdaad

mijn favorieten; club mecca & zlaty strom
  zondag 28 juni 2009 @ 16:35:01 #132
82589 S-Two
barba macacu
pi_70449763
Ik ga van de zomer met een paar vrienden waarschijnlijk ook een paar dagen naar Praag. We willen misschien overnachten in een hostel maar liever op een camping. Iemand hier die een gezellige en goedkoper camping in/bij Praag weet?

En voor de culturele dingetjes/clubs lees ik het topic nog wel een keer door
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_70450132
In Praag heb je een hele straat met allemaal campings. Vlakbij de dierentuin, in het Noorden. Trojska heet die straat, hier op google maps.
Het zijn eigenlijk grote huizen met een tuin erachter waar een stadscamping van is gemaakt. Wij hebben twee keer op Sokol Troja gestaan http://www.camp-sokol-troja.cz/ . Als student krijg je iig korting en het is dacht ik een euro of 6 per nacht.

Qua gezelligheid, iedereen gebruikt de camping alleen om te overnachten en is de rest van de dag in de binnenstad, dus erg veel is er niet te doen. Wel is er vaak een restaurant met een bar en een klein winkeltje, maar erg druk is het daar niet, ik heb er alleen maar personeel gezien en wat gasten die in de buurt wonen en er een biertje kwamen drinken. Maarja opzich heb je dat ook niet nodig als je met een kwartier in het centrum van Praag bent.
Maarja je kan wel gewoon rustig en stil slapen en er hangt wel een goede sfeer enzo, soms ook een gezinnetje die op doorreis is die er even overnacht en dat soort dingen. Het is iig wel aangenaam.
  zondag 28 juni 2009 @ 17:02:36 #134
82589 S-Two
barba macacu
pi_70450577
Dat klinkt op zich wel goed, want ik denk dat we zelf toch wel constant in Praag zijn. Thanks!
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_70450709
Hier staat trouwens dat er op andere plaatsen in de stad ook nog een aantal campings zijn, maar de meeste resultaten zijn idd in Trojska.
pi_70453094
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:07 schreef Sapstengel het volgende:
Hier staat trouwens dat er op andere plaatsen in de stad ook nog een aantal campings zijn, maar de meeste resultaten zijn idd in Trojska.
zeker goed te doen daar. ik heb zelf ook 2x gekampeerd op 1 van die campings aan de trojska en het is een ideale plek als uitvalbasis om naar praag te gaan. niet alle campings hebben een winkeltje of restaurantje maar je kunt gewoon naar een camping verderop gaan om daar wat inkopen te doen of ff te eten.

voor zover ik nog weet stopt bij halte trojska ook een nachttram (nr 53) zodat je op elk gewenst moment terug kan gaan vanuit t centrum naar je camping
pi_70538352
Ik ben net terug uit Praag. Wat een leuke stad zeg. Heerlijk eten en lekker bier voor weinig... Helaas hadden we niet echt top weer, maar goed, het was allemaal te doen. Karlovy Vary is ook wel een aanrader om eens een dagje aan te doen...
pi_70582544
Ik overweeg binnenkort een weekendje Praag.

Paar vragen
- Hoe kom je het makkelijkst van het vliegveld in het centrum en v.v.?
- Is alles binnen het centrum zo'n beetje op loopafstand?
- Hoe is het openbaar vervoer geregeld? Zijn er bijv. aantrekkelijke dagkaarten of zoiets?
- Wat is een goed, centraal gelegen hotel dat niet meer dan ¤ 150 per nacht kost? Sax bijv.?
pi_70582754
- Metro of taxi. Maar metro is goedkoper. Wel drie kwartier ofzo, aardig stuk. Maar je kan wel direct een dagkaart halen.
- Het meeste is goed te lopen ja. In ieder geval in de echte binnenstad. Rond de Karelsbrug etc. Of anders kan je voor een paar haltes de metro nemen, die gaat elke 5 minuten wel.
- Goed, zoals hierboven ik heb vrijwel alleen de metro gebruikt. Er zijn idd dagkaarten en ook 5 dagenkaarten. Ik geloof ook 3 en vast ook wel 10 ofzo. Hiermee kan je de metro, bus en tram gebruiken. Heb er twee van vorig jaar, een dagkaart was 100 kronen (¤ 3,90) en een 5 dagen kaart was 500 kronen, iets van 19 euro dus.
Je hebt dacht ik ook aparte bus, tram en metrokaarten en die zijn vast goedkoper. Maar alle 3 is een stuk makkelijker en heb het altijd allemaal gebruikt.
- Geen idee, ben alleen in jeugdherbergen en op campings geweest .
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:31:14 #140
62913 Blik
The one and Only!
pi_70583681
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:04 schreef Sapstengel het volgende:
- Metro of taxi. Maar metro is goedkoper. Wel drie kwartier ofzo, aardig stuk. Maar je kan wel direct een dagkaart halen.

SInds wanneer gaat er een directe metro naar het vliegveld? Volgens mij moet je eerst een bus pakken, en vervolgens de metro
pi_70583763
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:31 schreef Blik het volgende:

[..]

SInds wanneer gaat er een directe metro naar het vliegveld? Volgens mij moet je eerst een bus pakken, en vervolgens de metro
Klinkt omslachtig. Is er dan geen rechtstreekse pendelbus?
pi_70583808
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:31 schreef Blik het volgende:

[..]

SInds wanneer gaat er een directe metro naar het vliegveld? Volgens mij moet je eerst een bus pakken, en vervolgens de metro
Oja dat klopt inderdaad, was ik helemaal vergeten.
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:37:04 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_70583864
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Klinkt omslachtig. Is er dan geen rechtstreekse pendelbus?
Vanaf die metro kun je overal in Praag komen, dus ook in de buurt van je hotel. Dat moet je met de directe pendelbus maar afwachten. Werkt op zich prima
pi_70584892
Mja, goed, dat hangt dus af van de stop(s) van de pendelbus.
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:13:46 #145
62913 Blik
The one and Only!
pi_70585056
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:08 schreef k_man het volgende:
Mja, goed, dat hangt dus af van de stop(s) van de pendelbus.
Volgens mij is de metro de laatste stop En het metrostation ligt een beetje buiten de stad
pi_70589685
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:58 schreef k_man het volgende:
Ik overweeg binnenkort een weekendje Praag.

Paar vragen
- Hoe kom je het makkelijkst van het vliegveld in het centrum en v.v.?
- Is alles binnen het centrum zo'n beetje op loopafstand?
- Hoe is het openbaar vervoer geregeld? Zijn er bijv. aantrekkelijke dagkaarten of zoiets?
- Wat is een goed, centraal gelegen hotel dat niet meer dan ¤ 150 per nacht kost? Sax bijv.?
je kan ook een appartement nemen --> http://www.bohemia.nl/OverzichtIndex2.asp?Plaats=Praag&Type=Appartement%20Praag

ze liggen vaak supercentraal (bijv 5min lopen vanaf karelsbrug) en zijn ook erg groot. veel relaxter dan een hotel vind ik
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:00:25 #147
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_70609265
150 per nacht? WTF?

Ik ben met mijn vriendin in 't voorjaar een midweek in Praag geweest in hotel Pav, wat niet meer dan 450 euro was voor ons samen, inclusief vlucht en de hele reutemeteut.

Hotel Pav is klein maar fijn, vriendelijk personeel, op 5 minuten van de Karelsbrug, 5 minuten van de Wenceslas, érg centraal.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_70611960
Ik zat in Hotel Tiepolo (Praag 5, Smichov)...3 sterren. We hadden een groot appartement voor 4 personen inclusief een keuken, zag er netjes uit, afgesloten parkeerplaats, aardig personeel, prima ontbijtje en kostte 420¤ voor een week.

In het openbaar vervoer heb ik alleen gebruik gemaakt van de metro.Dus trams en bussen weet ik niet, maar de metro was in ieder geval goed te doen. Je betaald 100 kroon voor een dagkaart voor het openbaar vervoer volgens mij, dus valt best mee.

In het centrum is alles prima aan te lopen vond ik.
pi_70612327
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:00 schreef Xebber het volgende:
150 per nacht? WTF?

Ik ben met mijn vriendin in 't voorjaar een midweek in Praag geweest in hotel Pav, wat niet meer dan 450 euro was voor ons samen, inclusief vlucht en de hele reutemeteut.

Hotel Pav is klein maar fijn, vriendelijk personeel, op 5 minuten van de Karelsbrug, 5 minuten van de Wenceslas, érg centraal.
Goed, daar zit je dan dus voor een kleine ¤ 100 per nacht. Dan is een maximum van ¤ 150 voor een wat sjieker hotel toch niet zo extreem duur lijkt me.
  zondag 5 juli 2009 @ 16:21:18 #150
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_70670205
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Klinkt omslachtig. Is er dan geen rechtstreekse pendelbus?
Het vliegveld heeft geen metro-station. Je moet eerst bus 119 pakken naar metrostation "Dejvicka". Daar kan je de metro pakken naar het centrum. Een enkeltje met de metro kost 18 kc en voor de bus ben je (geloof ik) 25 kc kwijt. Kost je dus in totaal 1,50 euro.
Het metro systeem is heel simpel en je kan vrijwel overal snel komen. Dan heb je natuurlijk ook nog de tram en de bus. Ze hebben hier ook kaartjes die meerdere dagen geldig zijn. Ik weet de prijs daar echter niet van. Ik heb zelf een maandkaart. Daarmee kan je voor omgerekend 24, euro onbeperkt gebruik maken van de metro, tram en bus. Ideaal.

Ik zit hier nu ondertussen een maand, en nog steeds hoor je elke keer weer dingen over een onbekende leuke bar of club. Qua stappen is dit toch wel een van de beste steden van Europa. Ongelooflijk hoeveel tenten er hier zitten. Vooral in de wijk waar ik woon stikt het ervan. Ik ben gisteren weer wezen stappen in een discotheek op kruipafstand van mijn huis. Super. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Vanaf 18:00 uur na het werk gelijk de kroeg in, en vervolgens om 6 uur thuis kost me gemiddeld 20,- euro.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 5 juli 2009 @ 16:29:50 #151
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_70670513
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:58 schreef k_man het volgende:
- Wat is een goed, centraal gelegen hotel dat niet meer dan ¤ 150 per nacht kost? Sax bijv.?
Ik heb toen ik hier voor het eerst was een tweepersoonskamer geboekt in hostel Florenc. Dat koste geloof ik 35,- euro per nacht voor de kamer. Op www.hostelworld.com kan je die wel vinden.
Het is geen feesthostel ofzo, maar het zijn gewoon flatjes die als hostel verhuurd worden. je hebt wel ene gedeelde douche, maar die deel je hoogstens met 3 anderen.

Goedkoop hostel, schoon, vlakbij het metrostation en binnen 10 minuten lopen sta je op Namesti Republiky, in het centrum. In het centrum zelf is alles prima lopend te doen. Dus, lekker wandelen en goed om je heen kijken. Erg mooie stad!
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_70918626
Nou, het hotel is geboekt. Het is het Prague Imperial Hotel geworden. Vijf sterren voor ¤ 100 per nacht (weliswaar excl. ontbijt) valt me niet tegen.





pi_70918787
Mij te chic.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zondag 12 juli 2009 @ 23:54:19 #154
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_70919621
Mij ook, waarom zoveel betalen per nacht, als je óf slaapt, óf in de stad bent? Of ga je hele dagen in die kamer rondhangen?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_70920397
Laten we het er maar op houden dat onze smaken nogal verschillen: jouw tip van een hostel met een gedeelde douche op de gang... ik moet er niet aan denken.
pi_70920700
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:29 schreef k_man het volgende:
Nou, het hotel is geboekt. Het is het Prague Imperial Hotel geworden. Vijf sterren voor ¤ 100 per nacht (weliswaar excl. ontbijt) valt me niet tegen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
zou er niet willen slapen
overigens zijn dat cinema4d creaties
geen foto's
pi_70920968
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:18 schreef k_man het volgende:
Laten we het er maar op houden dat onze smaken nogal verschillen: jouw tip van een hostel met een gedeelde douche op de gang... ik moet er niet aan denken.
Klinkt mij leuker in de oren.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_70930735
huh? niet willen slapen in zo'n mooi hotel?

Veel plezier k_man! we zien de foto's wel!
  maandag 13 juli 2009 @ 13:54:21 #160
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_70932680
Ga met een groep gasten naar Praag in augustus. Was er van de herfst al een weekend geweest. Prachtige stad! Ff alle clubs die hier staan doornemen en in een overzichtje gooien, worden mooie feestjes! Karlovy Lazne ben ik weleens geweest, inderdaad een aanrader.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_70955230
hey k_man!

mooi hotel heb je geboekt zeg! ik ben ook van plan om met mn vriendin naar praag te gaan, en dat hotel spreekt me erg aan! ze hebben leuke pakketten, voor weinig geld. en het ziet er geweldig uit. wanneer ga je? wat is je vervoer? groetjes
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:26:29 #162
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70959062
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:13 schreef Dynia het volgende:
Ik zat in Hotel Tiepolo (Praag 5, Smichov)...3 sterren. We hadden een groot appartement voor 4 personen inclusief een keuken, zag er netjes uit, afgesloten parkeerplaats, aardig personeel, prima ontbijtje en kostte 420¤ voor een week.

In het openbaar vervoer heb ik alleen gebruik gemaakt van de metro.Dus trams en bussen weet ik niet, maar de metro was in ieder geval goed te doen. Je betaald 100 kroon voor een dagkaart voor het openbaar vervoer volgens mij, dus valt best mee.

In het centrum is alles prima aan te lopen vond ik.
Ik heb ook in Tiepolo overnacht maar vond het een drama om te slapen! Locatie was prima, keuken was aardig (beetje weinig inventaris), ontbijt was super, maar die bedden..... Wat een ramp!!! Heb 4 nachten niet geslapen omdat de spiraalveren in m'n botten staken
Maar als je makkelijk slaapt is het idd een ideale locatie!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_70960581
Oh joh! echt? Ik heb nergens last van gehad...Kan ook schelen dat ik al sliep voordat mijn hooft het kussen raakte...:) Ik had wel vaker gelezen dat de bedden niet top waren, maar ik heb echt prima geslapen daar...misschine verschilt het per kamer...:)

Als je naar Tjechie gaat moet je zeker Karlovy Vary eens aandoen:





Overal waterbronnen, en dan moet je natuurlijk drinken uit zo'n tuitbekertje..

pi_70960994
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:39 schreef binnader het volgende:
hey k_man!

mooi hotel heb je geboekt zeg! ik ben ook van plan om met mn vriendin naar praag te gaan, en dat hotel spreekt me erg aan! ze hebben leuke pakketten, voor weinig geld. en het ziet er geweldig uit. wanneer ga je? wat is je vervoer? groetjes
Begin september, vanaf Eindhoven met WizzAir.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 00:42:53 #165
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_71167655
Maat van me en ik zijn van plan om van 4 aug tot 10 aug in Praag op vakantie gegaan. Beide willen we veel van de stad zien en ook de betere nachtclubs opzoeken. Liefst house/techno gericht!

We vliegen, als het goed is de 4e met Wizz Air en verblijven, als het goed is hierzo. Iemand ervaringen met Bohemia? En, waar we zitten, is dat ook echt "gelegen midden in de historische binnenstad op loopafstand van alle bezienswaardigheden".

Zijn er absolute do of dont's in Praag?

Thx!

edit

kijk ik ik nogmaals bij cheaptickets, is de vlucht opeens weg?!

[ Bericht 7% gewijzigd door arneaux op 21-07-2009 02:02:41 ]
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_71172382
Volgens ij zit je wel midden in het centrum ja...:) kwa clubs etc weet ik het niet

Een kaartje: http://www.pragueexperience.com/maps/map_large.asp?PlaceID=598
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:49:27 #167
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_71187416
Vlucht plus appartement zijn geboekt.

Nu nog places om uit te gaan? Ikzelf hou van hiphop & house, maat van me houdt meer van techno! So, where to go? Roxy schijnt tof te zijn, Karlovy Lázně de Hollywood en verder heb ik eigenlijk een aantal bordelen voorbij zien komen, waar ik niet naar binnen ga.

Dus waarheen gaan we? We hebben zeven nachten.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_71187558
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 00:42 schreef arneaux het volgende:
We vliegen, als het goed is de 4e met Wizz Air en verblijven, als het goed is hierzo. Iemand ervaringen met Bohemia?
Ik klikte even op het linkje en was verbaasd. Bij Bohemia in Praag dacht ik namelijk aan dit hotel: http://www.grand-hotel-bohemia.cz/ Blijkt dat linkje van jou een of ander cheap ass appartementje te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2009 17:55:41 ]
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:41:42 #169
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_71188923
Gaaf he.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_71193300
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:49 schreef arneaux het volgende:
Vlucht plus appartement zijn geboekt.

Nu nog places om uit te gaan? Ikzelf hou van hiphop & house, maat van me houdt meer van techno! So, where to go? Roxy schijnt tof te zijn, Karlovy Lázně de Hollywood en verder heb ik eigenlijk een aantal bordelen voorbij zien komen, waar ik niet naar binnen ga.

Dus waarheen gaan we? We hebben zeven nachten.
ga op vrijdag of zaterdag naar Club Mecca --> http://www.mecca.cz/
ze draaien daar house, weinig toeristen, mooie meiden en man/vrouw verhouding 50/50
pi_71194549
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:49 schreef arneaux het volgende:
Vlucht plus appartement zijn geboekt.

Nu nog places om uit te gaan? Ikzelf hou van hiphop & house, maat van me houdt meer van techno! So, where to go? Roxy schijnt tof te zijn, Karlovy Lázně de Hollywood en verder heb ik eigenlijk een aantal bordelen voorbij zien komen, waar ik niet naar binnen ga.

Dus waarheen gaan we? We hebben zeven nachten.
Chapeau Rouge, Bombay, Roxy (liggen allemaal vlak bij elkaar, Dlouha).

SaSaZu (duur!), Cross Club, en Mecca (allemaal ten noorden van het centrum @ Holesovice).

Infinity (buiten het centrum), Akropolis (buiten het centrum), beide in Vinohrady/Zizkov.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  woensdag 22 juli 2009 @ 18:33:10 #172
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_71223283
Okay superbedankt!
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_71225930
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:46 schreef warezguy05 het volgende:

[..]

ga op vrijdag of zaterdag naar Club Mecca --> http://www.mecca.cz/
ze draaien daar house, weinig toeristen, mooie meiden en man/vrouw verhouding 50/50
Mecca .

Erg vette club en inrichting, goede muziek, mooie vrouwen en relaxed personeel.
pi_71229693
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:33 schreef arneaux het volgende:
Okay superbedankt!
Geen dank. Als je nog meer wilt weten, vraag maar raak,al denk ik dat alles wel zo'n beetje te vinden is in dit topic.

Vlieg je op vrijdag 4 september naar Praag? In dat geval zit je bij 3 vrienden van me in het vliegtuig die mij een weekendje op komen zoeken. Dat wordt dus een weekend van weinig slapen en veel drinken.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_71235814
Tjee, openen jullie ff een topic in UVT ofzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2009 00:04:39 ]
  donderdag 23 juli 2009 @ 01:58:28 #176
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_71238227
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:37 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Geen dank. Als je nog meer wilt weten, vraag maar raak,al denk ik dat alles wel zo'n beetje te vinden is in dit topic.

Vlieg je op vrijdag 4 september naar Praag? In dat geval zit je bij 3 vrienden van me in het vliegtuig die mij een weekendje op komen zoeken. Dat wordt dus een weekend van weinig slapen en veel drinken.
Ik vlieg 3 augustus, t/m de 10 ben ik er.

Hoe is het weer daar dan? Om er maar ff een Holandse vraag uit te persen!
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_71272224
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 01:58 schreef arneaux het volgende:

[..]

Ik vlieg 3 augustus, t/m de 10 ben ik er.

Hoe is het weer daar dan? Om er maar ff een Holandse vraag uit te persen!
De laatste 5 weken was het volkomen kut. Soms wat zon maar meestal erg veel regen. Vandaag was het gewoon tropisch benauwd en toen ik net het kantoor uitliep, werd ik getrakteerd op een gigantische regenbui. Ik weet de vooruitzichten niet. Maar ik hoop dat er verbetering in zit.

Op 3 augustus zit ik bij je in het vliegtuig. Ik vlieg dan na mijn vakantie weer terug naar Praag,
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:30:35 #178
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_71279636
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 01:11 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

De laatste 5 weken was het volkomen kut. Soms wat zon maar meestal erg veel regen. Vandaag was het gewoon tropisch benauwd en toen ik net het kantoor uitliep, werd ik getrakteerd op een gigantische regenbui. Ik weet de vooruitzichten niet. Maar ik hoop dat er verbetering in zit.

Op 3 augustus zit ik bij je in het vliegtuig. Ik vlieg dan na mijn vakantie weer terug naar Praag,
Vorige week was het toch prachtig weer? (vrijdag en zaterdag niet meegerekend)

Oja en dit appartement is wel een aanrader. Niet heel luxe, maar goed te doen (zeker voor de prijs) en op 2 minuten loopafstand van het bekendste plein van Praag.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:44:07 #179
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_71280080
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 01:58 schreef arneaux het volgende:

[..]

Ik vlieg 3 augustus, t/m de 10 ben ik er.

Hoe is het weer daar dan? Om er maar ff een Holandse vraag uit te persen!
14 Daagse vooruitzicht Praag.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_71280690
Ik ben net terug van een week Praag, geweldig

Het weer was zeer wisselend, maar vooral veel dagen met regen (na 12 uur in de middag kan het dan toch ineens 30 graden zijn, maar toch)
Eind vorige week was het echt klote met heel veel regen, dagen ervoor eigenlijk vooral in de ochtend regen!
All management is Strategic Management.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:23:51 #181
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_71315431
Hmm ik hoop toch dat t terasjesweer wordt anders zit je ook heel de dag binnen in je appartement. Thats fucked.

We zitten in "Vojtĕ¨ská", volgens het kaartje direcht naast de rivier iets voor de bocht, redelijk in het centrum dus.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_71315768
Eh, er is wel wat meer te doen dan op terrasjes zitten, toch?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:27:01 #183
82589 S-Two
barba macacu
pi_71319208
Als ik zo naar de voorspellingen kijk moet dat wel goed komen met het weer als ik er zit. Ga maandag weg. Dinsdag wordt het wel kut, maar woensdag (26°C) en donderdag (28°C) prima weer. Daarna gaan we toch verder naar het zuiden, dus wordt het weer alleen maar beter .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zondag 2 augustus 2009 @ 15:07:34 #184
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_71538420
Morgen vliegen!
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_71554434
Is iemand weleens met de trein naar Plzen geweest om de brouwerij daar te bezoeken? Ging dat een beetje gemakkelijk?
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_71582877
In de zomermaanden vinden er trouwens elke vrijdag en zaterdag 80's / 90's feesten plaats in Futurum Music Bar ( http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=futurum+music+bar+prague&sll=50.079699,14.411016&sspn=0.019443,0.055747&ie=UTF8&ll=50.071684,14.410458&spn=0.038893,0.111494&z=14&iwloc=A )

Verwacht een beetje dezelfde muziek als in de 80/90s zaal van Karlovy Lazne, alleen hebben ze hier ook tv's aan de muur hangen waar de bijbehorende videoclip wordt uitgezonden
Daarnaast lopen er in Futurum bijna geen toeristen rond (althans 2 jaar geleden niet) en is het qua drukte en temperatuur heel wat draaglijker. Zeker een aanradertje om even te checken voor degenen die nog gaan of er nu zijn
pi_71771260
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 15:07 schreef arneaux het volgende:
Morgen vliegen!
En, wat vond je er van?

Ik ben dit weekend naar Krakau geweest met vrienden. Ook een zeer mooie stad en een beetje dezelfde categorie als Praag. Alleen net even iets kleiner en minder indrukwekkend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dutch_Courage op 11-08-2009 18:31:47 ]
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_71776577
Zoo, woensdag ook een lang weekendje die kant op, ben benieuwd.

Iemand nog suggesties voor parkeren ? Bij het hotel kost het ruim 30 euro per dag, dat wordt me net ff te gortig.

Als iemand nog suggesties heeft voor bewaakt en betaalbaar parkeren, hoor ik het graag.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:08:37 #189
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_71785746
Kent iemand zlaty strom hier
#FreeHat
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:46:46 #190
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_71790137
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:44 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

En, wat vond je eraan?

Ik ben dit weekend naar Krakau geweest met vrienden. Ook een zeer moeie stad en een beetje dezelfde categorie als Praag. Alleen n;et even iets kleiner en minder indrukwekkend.
Briljante stad. Veel expats ontmoet, veel gezien, veel gedaan, veel gedronken, veel gelachen, een klein beetje ruzie, veel gelopen, nog meer gelopen, een hoop mooie vrouwen gezien, nog meer gelopen.

Het was echt een topvakantie. Absolute aanrader.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_71791512
Nog een aanrader trouwens: de heuvel/berg die in het verlengde ligt van de burcht helemaal oplopen, en dan heb je daar een restaurant waar je vanaf het terras een echt mooi uitzicht hebt op Praag. En het is lekker en vrij betaalbaar eten.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_71796261
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:29 schreef superjojo het volgende:
Nog een aanrader trouwens: de heuvel/berg die in het verlengde ligt van de burcht helemaal oplopen, en dan heb je daar een restaurant waar je vanaf het terras een echt mooi uitzicht hebt op Praag. En het is lekker en vrij betaalbaar eten.
Ik denk dat je Hradcany bedoelt. Dat is op de berg naast het kasteel een daar heb je op verschillende plekken een mooi uitzicht over Praag. Je kan er ook met een soort kabeltrein omhoog, als je te lui bent om te lopen. Daar staat ook een grote uitkijktoren waar je in kan.

Eten en drinken is in Praag nergens duur. In het centrum is het nog steeds iets goedkoper dan Nederland (afgezien van de cafeetjes tegenover de astronomische klok). Het leukste zijn de honderden kleine kroegjes in de zijstraatjes van het centrum. Maar die moet je maar net weten te vinden. Sinds ik hier niet meer als toerist ben krijg je een veel beter beeld van de stad doordat je de leukste plekjes weet die de gemiddelde toerist nooit kan vinden/opzoekt.

Komend weekend komen mijn ouders en broertje langs. Dat wordt dus weer alle bezienswaardigheden afstruinen. Opzich wel leuk, want ik kom erg weinig in het centrum, ook al is het nog geen 10 minuten bij me vandaan.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_71800963
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:08 schreef DuvelDuvel het volgende:
Kent iemand zlaty strom hier
ja, leuke tent is dat! erg kleine dansvloertje maar wel gezellig en daarnaast een aardig grote cocktail kaart (+ normaal geprijsd)!

de stripshows daar zijn helaas niet meer wat ze geweest zijn vroeger gingen de meiden helemaal naakt en had je een aantal keer per avond een 'speciale show' maar volgens mij is dat de laatste 3 jaar niet meer. het is erg braaf geworden...

plannen om erheen te gaan of ben je dr al geweest?
pi_71801273
wat vinden jullie trouwens van dat fooi-beleid bij karlovy lazne? waar ik me altijd dood aan heb ge-ergerd is het feit dat wanneer je bijv 2 biertjes afrekent (70 kronen ofzo) en je geeft n briefje van 100...dat je dan moeite moet gaan doen om die 30kronen wisselgeld terug te krijgen omdat ze die 30kr bijna direct al in de fooienpot stoppen.
niet dat 30kr heel veel geld is (al wordt het toch een aardige fooi als je 10x op een avond iets besteld hebt...),,maar volgens mij is het aan de klant om te bepalen of een barmedewerker fooi verdient of niet
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:30:33 #195
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_71801521
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:15 schreef warezguy05 het volgende:

[..]

ja, leuke tent is dat! erg kleine dansvloertje maar wel gezellig en daarnaast een aardig grote cocktail kaart (+ normaal geprijsd)!

de stripshows daar zijn helaas niet meer wat ze geweest zijn vroeger gingen de meiden helemaal naakt en had je een aantal keer per avond een 'speciale show' maar volgens mij is dat de laatste 3 jaar niet meer. het is erg braaf geworden...

plannen om erheen te gaan of ben je dr al geweest?
Ben dr al geweest. Jaar of 4 geleden. Echt veel mooie vrouwen daar.
Zijn er toevallig een keer terecht gekomen
We moesten 1 keer entree betalen, hadden geen idee waarom tot er ineens een vrouw met een tas het podium op kwam. Wat daar allemaal uit kwam
#FreeHat
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:31:31 #196
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_71801554
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:23 schreef warezguy05 het volgende:
wat vinden jullie trouwens van dat fooi-beleid bij karlovy lazne? waar ik me altijd dood aan heb ge-ergerd is het feit dat wanneer je bijv 2 biertjes afrekent (70 kronen ofzo) en je geeft n briefje van 100...dat je dan moeite moet gaan doen om die 30kronen wisselgeld terug te krijgen omdat ze die 30kr bijna direct al in de fooienpot stoppen.
niet dat 30kr heel veel geld is (al wordt het toch een aardige fooi als je 10x op een avond iets besteld hebt...),,maar volgens mij is het aan de klant om te bepalen of een barmedewerker fooi verdient of niet
Ja daar zijn ze heel makkelijk in. Vind een fooi geven niet erg maar daar gooien ze alles bijna automatisch in die potten.
#FreeHat
pi_71801858
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:31 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ja daar zijn ze heel makkelijk in. Vind een fooi geven niet erg maar daar gooien ze alles bijna automatisch in die potten.
Karlovy Lazne is dan ook wel de ultieme toeristentent. En tja, zo gaan ze nou eenmaal met toeristen om hier...
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_71803271
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:30 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ben dr al geweest. Jaar of 4 geleden. Echt veel mooie vrouwen daar.
Zijn er toevallig een keer terecht gekomen
We moesten 1 keer entree betalen, hadden geen idee waarom tot er ineens een vrouw met een tas het podium op kwam. Wat daar allemaal uit kwam
hehe ja ik kan me nog een show herinneren (9 jaar terug alweer) waarbij een toerist die tijdens de normale stripsessies nogal irritant en opdringerig naar de stripsters was, goed te grazen werd genomen;

toen de show startte mocht hij op een stoel op de catwalk gaan zitten waarbij hij (licht vastgebonden) een lapdance zou krijgen. die kerel helemaal in zn element natuurlijk maar dat begon iets te veranderen toen hij na een tijdje alleen nog maar een boxer aanhad.
op een gegeven moment was de stripster ook redelijk uit de kleren, en begon ze met een dildo (en zichzelf) te spelen en om hem heen te draaien. iedereen keihard lachen natuurlijk want je zag wat het effect van haar showtje tot dusver was door naar zn boxer te kijken zelf zat hij er inmiddels wat minder comfortabel bij....en dit veranderde helemaal toen (met medewerking van een andere stripster die z'n armen vasthield), zn boxer werd uitgetrokken en ze die dildo half in zn reet duwde.
was een memorabel avondje

vorig jaar een wat minder leuk iets gezien; in t stripgedeelte lopen vaak vriendjes v/d beveiliging (maar dan als bezoeker)..type anabolen henkie.
op een geg. moment wilde 1 van de vriendinnen van zo'n type graag naar huis (ze was erg bezopen)..maar dat stond die kerel blijkbaar niet zo aan, dus die kerel gaf haar toch een paar gruwelijke klappen was niet fijn om te zien. en uiteraard werd die meid eruit gezet/gesleept...en niet die kerel
pi_71803342
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:24 schreef Dynia het volgende:
Oh joh! echt? Ik heb nergens last van gehad...Kan ook schelen dat ik al sliep voordat mijn hooft het kussen raakte...:) Ik had wel vaker gelezen dat de bedden niet top waren, maar ik heb echt prima geslapen daar...misschine verschilt het per kamer...:)

Als je naar Tjechie gaat moet je zeker Karlovy Vary eens aandoen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Overal waterbronnen, en dan moet je natuurlijk drinken uit zo'n tuitbekertje..

[ afbeelding ]
Paar jaar geleden dat ik daar ben geweest, maar ik herken het meteen
You dream it, I live it.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 02:26:36 #200
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_71808411
Ik ben iets van 3 jaar terug geweest. Mucha Muchaaa Muchaaaaaa
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:13:24 #201
82589 S-Two
barba macacu
pi_71881821
Ik ben net terug van een tripje door het oosten van Europa, waarbij we ook Praag 4/5 dagen hebben aangedaan. Mijn ervaringen zijn dat het een mooie, sfeervolle stad is. Maar doordat we daarna naar Boedapest zijn gegaan weet ik niet meer precies wat nou waar was.. We zijn in ieder geval naar een wedstrijd van Sparta Praag geweest (tegen Panathinaikos). Was erg mooi, beetje met de locals meeschreeuwen en Sparta aanmoedigen, was een mooie avond. Verder 1 maal op stap geweest. Naar de Roxy, zag er heel tof uit, maar was helaas helemaal leeg. Toen zijn we maar naar de Bombay Bar of iets dergelijks gegaan. Op zich wel leuk, maar niet bijzonder. Eigenlijk wel jammer dat we niet naar Club Mecca of Karlovy Lazne zijn geweest, maar goed.. kom er vast nog wel eens .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:29:57 #202
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_71989738
Praag was tof! Club Mecca was tof, de casino's waren tof, Goldenfingers was tof, gewoon heel relaxt weekje gehad...
pi_72010485
Ik wil eind september ook naar Praag. In welk deel van de stad zou ik een hotel moeten zoeken, zodat ik precies op loopafstand zit van alle bezienswaardigheden? En heeft iemand tips voor een beetje sfeervol hotel?? (Ik wil geen jeugdherberg en geen hotel à 200 euro per nacht. Maar iets ertussen in.)
pi_72011921
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:44 schreef conleche het volgende:
Ik wil eind september ook naar Praag. In welk deel van de stad zou ik een hotel moeten zoeken, zodat ik precies op loopafstand zit van alle bezienswaardigheden? En heeft iemand tips voor een beetje sfeervol hotel?? (Ik wil geen jeugdherberg en geen hotel à 200 euro per nacht. Maar iets ertussen in.)
Ik heb hier gezeten: http://www.falkensteiner.com/en/hotel/prag/

Nagenoeg alles op loopafstand (zijstraat van Wenceslas Square, 20 minuten van Karelsbrug), en mocht je verder weg willen ligt er een metrostation tegenover. Ik betaald zo'n ¤120 voor 4 nachten via http://www.booking.com
pi_72013090
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:44 schreef conleche het volgende:
Ik wil eind september ook naar Praag. In welk deel van de stad zou ik een hotel moeten zoeken, zodat ik precies op loopafstand zit van alle bezienswaardigheden? En heeft iemand tips voor een beetje sfeervol hotel?? (Ik wil geen jeugdherberg en geen hotel à 200 euro per nacht. Maar iets ertussen in.)
Zie eerder in het topic het hotel dat ik geboekt heb.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:53:43 #206
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72070001
Praag ! Club Darling Straathoeren Overige strip clubs
pi_72072448
Ik begin steeds harder te hopen dat dit topic niet illustratief is voor hetgeen ik in Praag zal aantreffen.

Kennelijk trekt de stad een nogal ...ehm... ordinair publiek aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2009 15:38:33 (Singing Doo Daa Ditty ) ]
pi_72072623
Ik heb het ook niet zo op die stripclubs. Ben er wel een keer geweest alleen die hele pimpsfeer staat me niet echt aan. En van die dingen zoals Warezguy zegt, anabolengasten die vrouwen slaan of vrienden zijn met de uitsmijters en bezoekers lastigvallen.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:33:44 #209
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72072693
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:24 schreef k_man het volgende:
Ik begin steeds harder tebhopen dat dit topic niet illustratief is voor hetgeen ik in Praag zal aantreffen.

Kennelijk trekt de stad een nogal ...ehm... ordinair publiek aan.
Er lopen alleen maar aso's Als je niet aso bent en een dikke patser ketting hebt zou ik niet gaan anders gaan ze je zeker beroven daar!
pi_72078463
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:24 schreef k_man het volgende:
Ik begin steeds harder te hopen dat dit topic niet illustratief is voor hetgeen ik in Praag zal aantreffen.

Kennelijk trekt de stad een nogal ...ehm... ordinair publiek aan.
Ach op straat heb je er niet veel last van, hooguit mensen die je kaartjes in handen drukken voor een stripclub, of zoals ze het daar noemen 'Cabaret! Cabaret!'. Dan is het natuurlijk verder ook je eigen keus om daar naar binnen te gaan.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:45:51 #211
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_72080755
Die negers die je heel de nacht lastigvallen met hun ranzige straathoeren
pi_72086115
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:31 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb het ook niet zo op die stripclubs. Ben er wel een keer geweest alleen die hele pimpsfeer staat me niet echt aan. En van die dingen zoals Warezguy zegt, anabolengasten die vrouwen slaan of vrienden zijn met de uitsmijters en bezoekers lastigvallen.
op dat incident na heb ik er nooit problemen gezien. zlaty strom is ook geen tent die puur gericht is op het strippen. het is slechts een onderdeel van.
50% v/d bezoekers komt daar alleen maar voor een hapje, een drankje of om ff uit hun dak te gaan op de dansvloer. om ook deze mensen te laten terugkomen zitten er bij zlaty strom geen rare addertjes onder het gras, wat wel regelmatig voorkomt bij andere oost-europese clubs (zoals; opeens 50euro moeten betalen omdat je een paar minuten aan een tafeltje hebt gezeten...en als je dat niet doet, je de club niet meer "heel" uitkomt )
  maandag 24 augustus 2009 @ 02:24:36 #213
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_72102679
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:33 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Er lopen alleen maar aso's Als je niet aso bent en een dikke patser ketting hebt zou ik niet gaan anders gaan ze je zeker beroven daar!
Wat een onzin.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_72289023
Zo, ik heb weer twee zware stapnachten achter de rug. Vrijdag naar de Karlovy Lazne geweest om even ordinair de toerist uit te hangen. Leuke avond gehad daar. Daarna nog even naar Zlaty Strom, waar ik nog nooit geweest was. Wat mij betreft gewoon een discotheek/bar, ik heb geen stripper gezien. Ze hebben er ook een restaurant bij trouwens. We vervelende bediening. Ik bestel redbull-voka voor een collega, moet ze drie keer vragen wat ik bedoel: "Redbull Vodka, you know, redbull with vodka!". Schenkt ze alleen vodka in. Ik dus vragen of er nog redbull bij komt. Kijkt ze me boos aan, en zegt dat ik vodka had besteld. Ik zeggen dat ik VODKA REDBULL besteld had. Zegt ze dat mijn Engels heel slecht is. Ik werk verdomme de hele dag met Engelse bedrijven en praat hier alleen Engels. Goed, 6 uur lag ik in mijn bed.

Gisteren eerst een feestje gehad bij een Franse collega, en daarna naar Nebe geweest (is wel een leuke tent). Een klein discotheekje in een wijnkelder. Mooie vrouwen. Daarna naar Solidni Nejistota. Ook leuk, maar een beetje rustig. Zag er wel mooi uit allemaal. Daarna door het toedoen van een Macedonische collega per ongeluk in een striptent beland. Nu lag ik om 7 uur in mijn nest.

Voor wat betreft striptenten in Praag, dat hoort er gewoon een beetje bij. Ik zie het als onschuldig vermaak. Als je gewoon naar een "normale" stripclub gaat zul je geen rare dingen meemaken hoor. Zeker geen mannen die vrouwen slaan. Als je in een verpauperde tent terecht komt, tja...
Verder is Praag gewoon een geweldige stad die alles heeft. Een hele mooie binnenstad, veel cultuur, fijne parken en een geweldig uitgaansleven. Bovendien is het hier ook erg veilig.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 30 augustus 2009 @ 19:33:11 #215
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_72289247
Mijn moppie heeft een all-in weekendtrip voor 4 personen gewonnen naar Praag. Dat wordt dus binnenkort weer doorzakken in de Karlovy Lazne.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_72290046
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:25 schreef Dutch_Courage het volgende:

Verder is Praag gewoon een geweldige stad die alles heeft. Een hele mooie binnenstad, veel cultuur, fijne parken.
Vertel daar dan eens wat over, in plaats van kansloze verhalen over een glas wodka. Alsof iemand dat boeit.
pi_72290564
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Vertel daar dan eens wat over, in plaats van kansloze verhalen over een glas wodka. Alsof iemand dat boeit.
Inderdaad!! Als ik dit topic lees lijkt het wel of heel Praag bestaat uit stripclubs....
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:27:14 #218
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_72291190
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Vertel daar dan eens wat over, in plaats van kansloze verhalen over een glas wodka. Alsof iemand dat boeit.
Wat moet je daar over vertellen dan? Dat moet je toch gewoon ervaren? Ik vond dat oude centrum best vet, gewoon, omdat het mooi is en best gezellig was... niets meer, niets minder.
pi_72291815
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Vertel daar dan eens wat over, in plaats van kansloze verhalen over een glas wodka. Alsof iemand dat boeit.
Je reageert nu als een echte Tsjech. Je zou je hier prima thuis voelen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:45:05 #220
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_72297769
Pizzeria bij de Karelsbrug is ook heel leuk om een keer te gaan eten. Goed eten voor weinig geld en vriendelijke bediening.
#FreeHat
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:45:32 #221
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72302667
Ik ben vorige week voor het eerst in Praag geweest, gewoon omdat het toch op de route lag. Mooie stad, moet er nog eens naar terug voor een langer bezoek.

MAAR... dat Karlovy Lazne is gewoon één grote grap. Dat is geen club, dat is een reliek uit lang vervlogen tijden, een museum van vijf verdiepingen waar je kunt kijken hoe men ooit uit ging in Oost-Europa. Er zijn echt ALLEEN toeristen en het is een oude, vervallen zooi! Je kunt er best eens heen gaan, maar denk dan niet dat het een avondje clubben wordt... Zoals gezegd, het is eigenlijk een museum. Ik denk dat er ook weinig mensen zijn die er vaker dan één keer komen.
pi_72305032
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:27 schreef dubidub het volgende:

[..]

Wat moet je daar over vertellen dan? Dat moet je toch gewoon ervaren? Ik vond dat oude centrum best vet, gewoon, omdat het mooi is en best gezellig was... niets meer, niets minder.
Welke buurtjes vond je dan vooral leuk? Wat is er te doen? Welke gebouwen/ musea/ etc. heb je bezocht en hoe beviel dat? Wat zijn de leuke restaurantjes, die een ander niet snel zal ontdekken? Als je een heel verhaal over een of andere club kunt houden, kun je over de cultuur toch ook wel iets verder komen dan 'mooi en best gezellig', lijkt me.

Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of dat Gouden Laantje nou de moeite waard is. Aan de ene kant is het wel één van de bekende dingen van de stad, naar verluid met charmante, kleurrijke oude huisjes. Aan de andere kant moet je er wel toegang voor betalen en is het volgens de LP vooral een vreselijk drukke tourist trap met allemaal souvenirwinkeltjes.
pi_72305752
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:42 schreef k_man het volgende:

[..]
Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of dat Gouden Laantje nou de moeite waard is. Aan de ene kant is het wel één van de bekende dingen van de stad, naar verluid met charmante, kleurrijke oude huisjes. Aan de andere kant moet je er wel toegang voor betalen en is het volgens de LP vooral een vreselijk drukke tourist trap met allemaal souvenirwinkeltjes.
Dat Gouden Laantje stelt niet zoveel voor. Ik ben blij dat ik na zes uur 's avonds ben gegaan, dan is 't namelijk gratis. 't Is ff een foto maken van de huisjes en van Franz Kafka's naamplaatje en dat is 't wel.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:17:53 #224
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_72305827
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:13 schreef Luutgaert het volgende:

[..]

Dat Gouden Laantje stelt niet zoveel voor. Ik ben blij dat ik na zes uur 's avonds ben gegaan, dan is 't namelijk gratis. 't Is ff een foto maken van de huisjes en van Franz Kafka's naamplaatje en dat is 't wel.
Gewoon in de Joodse Wijk dus:



Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_72306070
Die Joodse wijk is overigens ook niet zo bijzonder. De synagoges zijn wel aardig, de begraafplaats ook, maar het is de lange rijen toeristen niet echt waard. Het gebouw van het Nationaal Museum in Praag is bijvoorbeeld al veel indrukwekkender dan al die synagoges.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:48:14 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_72306600
De Joodse begraafplaats vond ik in ieder geval wel de moeite waard. Het Gouden Laantje... Tja. In principe is het niks bijzonders. Maar als je naar de kathedraal gaat betaal je toch al voor het Gouden Laantje, dus kun je het net zo goed bezoeken.
pi_72307181
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:48 schreef Blik het volgende:
De Joodse begraafplaats vond ik in ieder geval wel de moeite waard. Het Gouden Laantje... Tja. In principe is het niks bijzonders. Maar als je naar de kathedraal gaat betaal je toch al voor het Gouden Laantje, dus kun je het net zo goed bezoeken.
Voor zover ik weet is de St Vitus kathedraal gratis. Het Gouden Laantje is volgens de LP onderdeel van een combiticket met een aantal andere dingen in de burcht. Die andere dingen hoef ik niet zo nodig te zien, dus als het laantje ook de moeite niet waard is, hoef ik geen ticket te halen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:38:56 #228
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72307851
Vitus kathedraal is geheel gratis ja, en is zeker een bezoek waard.



Als je er ook zo voor staat is het echt ongelofelijk, echt een erg mooie kathedraal.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:51:31 #229
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_72308224
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:48 schreef Blik het volgende:
De Joodse begraafplaats vond ik in ieder geval wel de moeite waard. Het Gouden Laantje... Tja. In principe is het niks bijzonders. Maar als je naar de kathedraal gaat betaal je toch al voor het Gouden Laantje, dus kun je het net zo goed bezoeken.
Betalen voor de St. Vitus? Daar kan je gratis in hoor.

Het enige waar mijn vriendin en ik voor betaald hebben om boven te komen is bij de foto hieronder:



40 CZK per persoon of zo, de moeite waard.

Uiteindelijk, na een bezoekje aan de St. Vitus, zijn we nog hoger geklommen:



Hier waren we op de berg naast de St. Vitus Kathedraal.

Om vervolgens weer een debiel lange trap af te dalen door het park en uit te komen vlakbij de Karelsbrug.



[ Bericht 11% gewijzigd door Xebber op 31-08-2009 13:58:48 ]
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:05:11 #230
62913 Blik
The one and Only!
pi_72308593
ok, dan hebben we inderdaad betaald voor die overige dingen ipv voor de kathedraal
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:07:49 #231
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72308662
Ik kan me ook nog een trap herinneren in praag volgens mij in het centrum ofzo...die trap is super stijl...en er kwam een groep jongens aan helemaal dronken en die rolde van de trap af van boven naar beneden.
Stonden op en liepen zo weer verder..we lagen helemaal dubbel van het lachen.
pi_72310104
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:38 schreef maickeltje het volgende:
Vitus kathedraal is geheel gratis ja, en is zeker een bezoek waard.

[ afbeelding ]

Als je er ook zo voor staat is het echt ongelofelijk, echt een erg mooie kathedraal.
Mooi!! Wil ik zeker heen!
pi_72310106
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:51 schreef Xebber het volgende:
Het enige waar mijn vriendin en ik voor betaald hebben om boven te komen is bij de foto hieronder:

[ afbeelding ]

40 CZK per persoon of zo, de moeite waard.
Wat is dat dan?
pi_72310195
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat is dat dan?
1,57

Of bedoel je wat er op de foto staat?? Dat weet ik ook niet.
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:04:32 #235
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72310235
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:00 schreef conleche het volgende:

[..]

Mooi!! Wil ik zeker heen!
Zeker de moeite waard, van binnen ook erg mooi, prachtige beelden etc.
pi_72536765
Zo, ik ben weer terug en ik geloof dat de eindconclusie over Praag een positieve is.

De pro's:
- het is een mooie stad,
- over het algemeen redelijk betaalbaar (echter zeker niet spotgoedkoop),
- er is veel, veel meer te zien en doen dan waarvoor ik tijd had (en dan wat je zou denken als je dit topic leest).

De contra's:
- ik vond het op sommige plekken afschuwelijk druk en toeristisch (op enkele van de interessantse plekken echter, ontmoet je niemand),
- veel inboorlingen spreken slecht Engels
- sommige inboorlingen zijn nogal lomp (niet uit onvriendelijkheid, meer uit onbeholpenheid / algemene volksaard, denk ik).

Voorbeelden van dat laatste: de chauffeur van een busje die opeens de deur naast je dichtsmijt zonder van tevoren even te waarschuwen, of de ober die zonder een woord te zeggen ('bedankt, tot ziens') toekijkt als je de zaak verlaat.

Even kort de activiteiten;

vrijdag
- Eind van de middag aangekomen.
- TV-toren en de vlakbij gelegen kerk (met merkwaardige architectuur)

zaterdag
- Door de oude stad gewandeld, vanaf Municipal House tot Karelsbrug en v.v. met onderweg
--- Museum van Cubisme
--- 'Voorstelling' van de astronomische klok
--- Rondleiding door Municipal House
- Wenceslas Square en vlakbij het beeld van Wenceslas die op een dood paard zit

zondag
- Wandelen via enkele kubistische huizen, het zomerpaleis en het balspelhuis naar het kasteel
- Kasteel, inclusief de uitgebreide wisseling van de wacht om 12:00 en St Vitus kathedraal
- Villa Müller (Adolf Loos)
- Nog even terug naar de museumwinkel van het museum voor kubisme om een vaasje te kopen in de museumwinkel

maandag
- Dancing building
- Foto's maken in het (Art Nouveau) hotel
- Terugvliegen

Niet toegekomen aan o.a
- Joodse wijk en Joodse begraafplaats(en)
- Museum voor toegepaste kunst
- Mucha museum
- Loreta
- meer kubistische panden
- meer Art Nouveau panden
- villa Winternitz (Adolf Loos)
- Futura Gallery
- Expo 58 restaurant
- Veletrzni palace (museum voor moderne kunst)
- Baba Werkbund Siedlung
- Vysehrad
- beklimmen van een of meerdere torens in de binnenstad (old town house / powder gate / charles bridge gate)
- etc.
pi_72537185
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:49 schreef k_man het volgende:

- veel inboorlingen spreken slecht Engels
- sommige inboorlingen zijn nogal lomp (niet uit onvriendelijkheid, meer uit onbeholpenheid / algemene volksaard, denk ik).
Ach, dat slechte Engels zie in veel landen, (de jongeren spreken het over het algemeen beter) en zeker in Praag lopen genoeg Engelssprekende Tsjechen rond. En die onvriendelijkheid zie je net zo goed bij toeristen. Wat wel jammer is dat er in sommige dorpjes echt niemand rondloopt die Engels of Duits kan, waardoor je onmogelijk de weg kan vragen.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_72537828
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:58 schreef superjojo het volgende:
En die onvriendelijkheid zie je net zo goed bij toeristen.
Die toeristen hebben er geen baat bij om vriendelijk tegen mij te zijn. Ik zit ook niet echt te wachten op andere toeristen. Het zou inderdaad wel fijn zijn als ze elementaire vormen van beleefdheid in acht nemen, maar die worden al snel over boord gegooid (ook in Nederland) als het ergens heel druk is. Dan gaan mensen (voor)dringen, drukken, etc.
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:37:52 #239
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72547703
Dat je de joodse wijken heb gemist is geen ramp hoor want dat is niet zo heel bijzonder eigenlijk
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:49:01 #240
62913 Blik
The one and Only!
pi_72547972
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:37 schreef maickeltje het volgende:
Dat je de joodse wijken heb gemist is geen ramp hoor want dat is niet zo heel bijzonder eigenlijk
Oneens, vond de Joodse begraafplaats en eigenlijk alles wat je meekrijgt over wat er gebeurt is tijdens WO II best bijzonder.
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:53:10 #241
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_72552794
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:49 schreef k_man het volgende:
- sommige inboorlingen zijn nogal lomp (niet uit onvriendelijkheid, meer uit onbeholpenheid / algemene volksaard, denk ik).
Naar mijn ervaring zijn ze heel erg onvriendelijk uit algemene volksaard. Vooral op straat heb ik dat gemerkt. Ze gaan geen millimeter opzij, maar lopen gewoon recht op je af en gaan er vanuit dat de ander wel even aan de kant gaat. Doe je dat niet, dan wordt 't schouderbangen. Dit heb ik érg veel meegemaakt in de 5 dagen dat ik daar in April was. Mannen, vrouwen, kinderen, fossielen, ze wijken absoluut niet.

Ook als je vriendelijk als toerist een winkel binnenkomt en vrolijk gedag zegt, kijken ze je aan alsof je van een andere planeet komt. Pas als je laat merken dat je wat wilt kopen, zijn ze opeens poeslief.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  donderdag 10 september 2009 @ 17:30:26 #242
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72617432
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Oneens, vond de Joodse begraafplaats en eigenlijk alles wat je meekrijgt over wat er gebeurt is tijdens WO II best bijzonder.
als je goed leest, dan zie je dat ik had getypt de joodse wijken waren totaal niet interessant.

De begraaf plaats en kamp was inderdaad erg bijzonder.



Arbeit macht frei


Ook ben ik nog in een bos geweest wat erg mooi was:


pi_72617671
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:45 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ben vorige week voor het eerst in Praag geweest, gewoon omdat het toch op de route lag. Mooie stad, moet er nog eens naar terug voor een langer bezoek.

MAAR... dat Karlovy Lazne is gewoon één grote grap. Dat is geen club, dat is een reliek uit lang vervlogen tijden, een museum van vijf verdiepingen waar je kunt kijken hoe men ooit uit ging in Oost-Europa. Er zijn echt ALLEEN toeristen en het is een oude, vervallen zooi! Je kunt er best eens heen gaan, maar denk dan niet dat het een avondje clubben wordt... Zoals gezegd, het is eigenlijk een museum. Ik denk dat er ook weinig mensen zijn die er vaker dan één keer komen.
Toen ik er was zat het vol met locals in de meest vreemde kleren (naja kleren). Al zaten die vooral op de bovenste verdieping. Heb me iig 2x prima vermaakt, als is het niet erg netjes nee.
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
  donderdag 10 september 2009 @ 17:59:34 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_72618308
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:30 schreef maickeltje het volgende:

[..]

als je goed leest, dan zie je dat ik had getypt de joodse wijken waren totaal niet interessant.

De begraaf plaats en kamp was inderdaad erg bijzonder.

Allereerst is het mijn mening. En de Joodse begraafplaats in het centrum van Praag in de Joodse Wijk is één van de grootste toeristenpleisters van Praag.

Ik heb het niet over het voormalige kamp.
pi_72628731


[ Bericht 100% gewijzigd door DutchTrain op 11-09-2009 16:16:45 (spammert) ]
dave ruzius
&lt;a href=http://www.nelso.nl&gt;nelso.nl&lt;/a&gt;
pi_72629000


[ Bericht 100% gewijzigd door DutchTrain op 11-09-2009 16:10:58 (dat is pech, bier weg) ]
dave ruzius
&lt;a href=http://www.nelso.nl&gt;nelso.nl&lt;/a&gt;
  vrijdag 11 september 2009 @ 01:47:20 #247
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_72632777
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Allereerst is het mijn mening. En de Joodse begraafplaats in het centrum van Praag in de Joodse Wijk is één van de grootste toeristenpleisters van Praag.

Ik heb het niet over het voormalige kamp.
Die Joodse begraafplaats was idd wel bijzonder om te zien:





quote:
Deze begraafplaats is gelegen in het Joodse gedeelte van Praag, in de wijk Josefov, aan de Josefov U starého hrbitova straat, naast de Klausensynagoge . Het Oude Joodse Kerkhof ligt nabij Oud-nieuwe Synagoge (Staronová synagóga) het belangrijkste historische monument van de Praagse, Joodse stad, en als bewaard gebleven joodse begraafplaats absoluut uniek in de hele wereld.

Op het heuvelachtige, lommerrijke terrein staan ongeveer 12 000 grafstenen, meestal zerken met inscriptie, die in een bizarre wirwar die aan een rotslandschap doet denken het hele kerkhof bedekken. De nauw afgebakende oppervlakte was niet toereikend voor de ongeveer 200 000 mensen die hier begraven liggen; de graven werden daarom in lagen boven elkaar aangelegd. Op iedere grafsteen staan vermeld: de naam van de overledene, de naam van de vader of bij getrouwde vrouwen de naam van de echtgenoot, de datum van overlijden en die van de begrafenis. De overige tekst, in een poëtische taal vervat, beschrijft het verdriet van de nabestaanden en prijst de daden van de overledene.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:19:32 #248
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_72655349
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:47 schreef Xebber het volgende:

[..]

Misschien in het hoogseizoen. Ik heb er vorige week niks van gemerkt en in heel Praag was 't stervensdruk.

Ik heb regelmatig op het plein bij de Astronomische Klok op 't terras gezeten. 60 CZK voor een flink glas van 0.33l of 90 CZK voor een glas van een halve liter.

Omgerekend was die van 0.33l 2,25 euro, en die van een halve liter 3,45 euro. Volgens mij dus niet gek veel duurder dan in NL. Een fluitje hier in NL kost al zowat 2 euro, en dan heb je maar 0,25l.

Maar het kan inderdaad goedkoper, biertje van 0,33l was in 't hotel 47 CZK, omgerekend 1,75 euro.

Denk je een duur biertje in Praag te kopen, is dat min of meer gewoon de gangbare prijs zoals die in Nederland is.
Praag zuigt. Te duur en te veel toeristen. Voor het echte Tsjechië pak je de trein naar Ustí nad Orlici of zo. Stationsrestauratie: menu 65 Kc, bier 12 Kc, Turkse koffie 12 Kc. Ik heb daar in de buurt in een hotelkamer geslapen voor 200 Kc (prive kamer, met gedeeld bad/toilet).
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_72676786
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:19 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Praag zuigt. Te duur en te veel toeristen. Voor het echte Tsjechië pak je de trein naar Ustí nad Orlici of zo. Stationsrestauratie: menu 65 Kc, bier 12 Kc, Turkse koffie 12 Kc. Ik heb daar in de buurt in een hotelkamer geslapen voor 200 Kc (prive kamer, met gedeeld bad/toilet).
delen
pi_72688174
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:19 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Praag zuigt. Te duur en te veel toeristen. Voor het echte Tsjechië pak je de trein naar Ustí nad Orlici of zo. Stationsrestauratie: menu 65 Kc, bier 12 Kc, Turkse koffie 12 Kc. Ik heb daar in de buurt in een hotelkamer geslapen voor 200 Kc (prive kamer, met gedeeld bad/toilet).
Is daar net zoveel te doen als Praag? Kun je daar net zo leuk uitgaan, net zoveel te zien? Ik vind Praag trouwens helemaal niet te duur. Het is stukken goedkoper dan in Nederland. Zelfs in de supermarkt.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  zondag 13 september 2009 @ 01:02:52 #251
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_72689309
quote:
Op zondag 13 september 2009 00:06 schreef Radioheader het volgende:

[..]

Is daar net zoveel te doen als Praag? Kun je daar net zo leuk uitgaan, net zoveel te zien? Ik vind Praag trouwens helemaal niet te duur. Het is stukken goedkoper dan in Nederland. Zelfs in de supermarkt.
Je kan er beter uitgaan. Geen kledingregels bijvoorbeeld in de discotheek, iedereen kan naar binnen. De natuur is er schitterend. Je kan skiën in de winter.
Oké alles gaat wel wat vroeg dicht daar, winkels sluiten tegen 17 uur.
Maar als je een beetje Tsjechisch spreekt, kan je daar in die dorpen veel sneller vrienden maken dan in de grote stad Praag waar je een beetje de anonieme, onaangepaste toerist uithangt.

Je kan in die dorpen ook veel sneller meisjes versieren in de disco (en ook als je nog geen 18 bent kom je gewoon binnen en kan gewoon een Semtex-vodka bestellen ).
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_72710126
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:30 schreef maickeltje het volgende:

Ook ben ik nog in een bos geweest wat erg mooi was:

afbeelding
Dat bos, is dat Divoka Sarka? Ziet er mooi uit.

Over de Joodse wijk moet ik je gelijk geven, zo bijzonder is dat niet. Ik vond vooral de begraafplaats een tourist trap. Veelste duur en zó speciaal is het ook niet. Je kan, als je toch een grote oude begraafplaats wil zien, ook naar Olsanske Hrbitovy gaan. Dit ligt vlakbij de tv toren en is echt enorm. Hier ligt ook Franz Kafka begraven.

Dit weekend waren alle musea gratis en waren er speciale locaties open waar je normaal niet in kan. EU weekend van Cultuur. Onder de binnenstad lopen allerlei tunnels voor de electriciteit. Daar kon je nu dus in.Uur in de rij gestaan en uiteindelijk 20 meter tunnel mogen bekijken, plus wat uitleg. Dat viel een beetje tegen.
Onder het kasteel/Petrin park liggen ook middeleeuwse tunnels, daar was ik ook graag gaan kijken, helaas waren we al zoveel tijd kwijtgeraakt dat we daar geen tijd meer voor hadden (was maar tot 18:00 open). Verder kon je ook in de tunnels onder Starometske Namesti bezoeken. De ingang daarvan zat onder de astronomische klok. Helaas stond daar echt een ENORME rij. Dat hebben we dus ook maar overgeslagen.
Jammer.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_72710337
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:19 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Praag zuigt. Te duur en te veel toeristen. Voor het echte Tsjechië pak je de trein naar Ustí nad Orlici of zo. Stationsrestauratie: menu 65 Kc, bier 12 Kc, Turkse koffie 12 Kc. Ik heb daar in de buurt in een hotelkamer geslapen voor 200 Kc (prive kamer, met gedeeld bad/toilet).
Ik zou Praag toch echt niet duur willen noemen. De helft goedkoper dan Nederland, al moet je natuurlijk niet midden op het old town square je biertje doen of een hapje gaan eten. Je hebt rondom het centrum heel veel restaurantjes waar je voor 10,- euro p.p. een lekkere maaltijd hebt, inclusief twee alcoholische versnaperingen.

Maarja, als je Transnistrië gewend bent, voelt het misschien anders.

Tip: Loop vanaf de karelsbrug aan de kant van het centrum, naar het zuiden richting het Narodni Divadlo (nationaal theater) en Most legii (de brug ten zuiden van de Karelsbrug). Loop via de brug naar de andere kant van de rivier en daar (straatnaam is Vitezna), aan je linker hand zitten drie restaurants naast elkaar, allemaal prima én niet duur. Vooral Olympia is goed.

[ Bericht 15% gewijzigd door Dutch_Courage op 13-09-2009 20:52:06 ]
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_72719359
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:40 schreef Dutch_Courage het volgende:
Over de Joodse wijk moet ik je gelijk geven, zo bijzonder is dat niet. Ik vond vooral de begraafplaats een tourist trap. Veelste duur en zó speciaal is het ook niet. Je kan, als je toch een grote oude begraafplaats wil zien, ook naar Olsanske Hrbitovy gaan. Dit ligt vlakbij de tv toren en is echt enorm. Hier ligt ook Franz Kafka begraven.
Dat lijkt me niet echt vergelijkbaar.

Noem dan de ('nieuwe' maar ondertussen ook al oude) Joodse begraafplaats die daarachter ligt - of de oude Joodse begraafplaats aan de voet van de toren.
  maandag 14 september 2009 @ 00:43:15 #255
2506 Trevor
louder louder marching powder
pi_72719622
Nog een eettip: Mexicaan Cantina. Na Karelsbrug linksaf, trambaan volgen. Dan doorlopen en je komt het vanzelf aan de linkerkant tegen. Heerlijk eten voor een aardige prijs. (Voordeel is dat bij de prijzen alle side dishes in zitten, das in heel veel restaurants niet zo!) Verder tal van goede Tsjechische eettentjes. Het slechtst heb ik gegeten in die hevig gepromote Ierse Pub, vlakbij Wenseclas. Getverdemme, wat vet en smerig.

Over de Tsjechen, dat ze wat stug en chagrijnig overkomen, tsja, das denk ik toch de volksaard. Het is vaak helemaal niet bot bedoeld. Jongeren hebben het zeker minder, en als je wat Tsjechische woorden/zinnen kan zeggen zijn ze blij verrast. Ben in het verleden veel met Tsjechen om gegaan. Prettige mensen, vaak erg gastvrij. Ik voel me er altijd thuis als ik er weer ben.


*Ik zou nog gaan dit jaar, maar ben zo stom geweest om met SkyEurope te boeken*
pi_72719724
quote:
Op maandag 14 september 2009 00:43 schreef Trevor het volgende:
Nog een eettip: Mexicaan Cantina. Na Karelsbrug linksaf, trambaan volgen. Dan doorlopen en je komt het vanzelf aan de linkerkant tegen. Heerlijk eten voor een aardige prijs. (Voordeel is dat bij de prijzen alle side dishes in zitten, das in heel veel restaurants niet zo!) Verder tal van goede Tsjechische eettentjes. Het slechtst heb ik gegeten in die hevig gepromote Ierse Pub, vlakbij Wenseclas. Getverdemme, wat vet en smerig.

Over de Tsjechen, dat ze wat stug en chagrijnig overkomen, tsja, das denk ik toch de volksaard. Het is vaak helemaal niet bot bedoeld. Jongeren hebben het zeker minder, en als je wat Tsjechische woorden/zinnen kan zeggen zijn ze blij verrast. Ben in het verleden veel met Tsjechen om gegaan. Prettige mensen, vaak erg gastvrij. Ik voel me er altijd thuis als ik er weer ben.


*Ik zou nog gaan dit jaar, maar ben zo stom geweest om met SkyEurope te boeken*
Fucking kut voor je man... Wij zaten afgelopen zomer ook nog in de stress door al die negatieve berichten. Gelukkig ging alles nog wel. Krijg je nog geld terug ofzo?
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  maandag 14 september 2009 @ 00:57:26 #257
2506 Trevor
louder louder marching powder
pi_72719916
Ik hoop het, we proberen het geld terug te krijgen via een verzekering van de creditcardmaatschappij. Gaat denk ik wel lukken. Nu een alternatief zoeken, vanaf Eindhoven kan je vrij goedkoop met Wizz (?) Air. Jammer, vond het altijd prettig vliegen met Sky.

Als je een accomodatie zoekt, google eens op Maes House. Waren we vorig jaar met een groep vrienden, was een erg schoon, ruim, net appartement in een rustige buurt, niet heel ver van Wenseclas. Bij binnenkomst rook het naar vers gebakken brood. Goedkoop ook, en de dame die het verhuurt spreekt vloeiend Nederlands

Het meest goedkoop slaap je in Strahov en Podoli (ik geloof rond de 5 euro). Strahov is een soort studentencomplex opgedeeld in Blocks, en zit naast dat enorme stadion op de heuvel. In- en uitchecken gaat nog op de Oostblokmanier, met allemaal formulieren en papiertjes en onzin. Podoli ben ik tevredener over, maar verwacht geen hotel. Is geloof ik een oud militaire kazerne of school ofzo, daar lijkt het iig op. Zit vlakbij een metrostation. Maar verwacht van beiden niet het meest schone en luxe
pi_72729341
Wat eventueel nog een optie kan zijn met de nachttrein naar Praag. Gaat een paar keer per week rechtstreeks vanaf Amsterdam/Utrecht/Arnhem naar Praag. Ik was dolblij dat ik niet bij Sky had geboekt maar tickets had voor de trein, is me heel erg goed bevallen!
Het Czech Inn hostel is trouwens een meer dan prima aanrader! Zowel voor de dorms als privé-kamers.
pi_72736089
quote:
Op maandag 14 september 2009 00:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet echt vergelijkbaar.

Noem dan de ('nieuwe' maar ondertussen ook al oude) Joodse begraafplaats die daarachter ligt - of de oude Joodse begraafplaats aan de voet van de toren.
Het is niet helemaal hetzelfde, nee. Maar als je 12 euro wilt betalen voor het Joodse kerkhof (waar zelfs bordjes staan dat je 50,- Kc moet betalen als je een foto wilt maken ) waar je binnen 5 minuten overheen loopt, kan je ook niet zo goed naar Olsanske gaan. Indrukwekkende graven en mausolea, en bovendien ook erg oud. Ik geloof dat dat kerkhof ook uit de 16e eeuw stamt (ook Joods) toen de kerkhoven in het centrum te vol lagen en een risico werden voor de volksgezondheid.
Olsanske is ook echt enorm. Ik loop er elke dag langs onderweg naar het werk. Dat kleine begraafplaatsje onder de toren vond ik niet zo interessant.

Wat wel leuk is ook even te bekijken, is het Karelsbrug museum. Het is best klein, maar je kan daar wel wat te weten komen over de constructie van de brug. Ook zijn er wat oude fundamenten te zien. Het zit gelijk naast de brug, als je vanit het centrum komt. je kan daar ook een boottochtje boeken. Dat is ook wel leuk om te doen, al vaar je niet echt ver. Je krijgt dan uitleg over de gebouwen langs de kant, en over de twee bruggen die waartussen je je bevindt.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  maandag 14 september 2009 @ 18:38:09 #260
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72736569
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:47 schreef Xebber het volgende:

[..]

Maar het kan inderdaad goedkoper, biertje van 0,33l was in 't hotel 47 CZK, omgerekend 1,75 euro.
'normaal' is in Praag toch minder dan 30 kronen voor een halve liter? In diverse barretjes in het centrum zelfs 24 betaald.

's avonds is Praag trouwens een parodie op zichzelf. Alle zwarte Tsjechen zijn ineens proppers??? Wat is dat voor ongepaste grap?
pi_72736852
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:38 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

'normaal' is in Praag toch minder dan 30 kronen voor een halve liter? In diverse barretjes in het centrum zelfs 24 betaald.

's avonds is Praag trouwens een parodie op zichzelf. Alle zwarte Tsjechen zijn ineens proppers??? Wat is dat voor ongepaste grap?
Overdag zijn het matrozen.

Maar goed, bier is idd in Praag meestal standaard 29/30 kronen, dus een euro voor een halve liter. Prima prijs.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:44:03 #262
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72877503
Wat je ook in praag mee maakt zijn veel zwervers die aan het bedelen waren.

1 Zwerver liep heel erg mank had een zelfgemaakte kruk en vroeg geld om een normale kruk te kopen.
Sommige mensen gaven hem wat andere liepen gewoon door gelukkig heb ik het laatste ook gedaan.

'S avonds zag ik de beste meneer weer bij het station aan het drinken met al zijn vrienden en hij liep dus totaal NIET MANK !
pi_72877642
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:44 schreef maickeltje het volgende:
Wat je ook in praag mee maakt zijn veel zwervers die aan het bedelen waren.

1 Zwerver liep heel erg mank had een zelfgemaakte kruk en vroeg geld om een normale kruk te kopen.
Sommige mensen gaven hem wat andere liepen gewoon door gelukkig heb ik het laatste ook gedaan.

'S avonds zag ik de beste meneer weer bij het station aan het drinken met al zijn vrienden en hij liep dus totaal NIET MANK !
wat een baas
pi_72877901
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:30 schreef maickeltje het volgende:

Ook ben ik nog in een bos geweest wat erg mooi was:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar zat dat bos? Lijkt erg op een bos waar ik ben geweest. Ben toen nog op zo'n pilaar geklommen met een paar vrienden. Nouja geklommen, via de achterkant kon je ongeveer over een heuvel naar boven lopen .

Dat was trouwens bij Turnov, redelijk in het noorden in de buurt van Liberec.
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:00:24 #265
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72878015
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:56 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Waar zat dat bos? Lijkt erg op een bos waar ik ben geweest. Ben toen nog op zo'n pilaar geklommen met een paar vrienden. Nouja geklommen, via de achterkant kon je ongeveer over een heuvel naar boven lopen .

Dat was trouwens bij Turnov, redelijk in het noorden in de buurt van Liberec.
Ik durf het je echt niet te zeggen waar dat bos precies was of hoe het ook al weer heette.
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:00:52 #266
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72878028
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:48 schreef warezguy05 het volgende:

[..]

wat een baas
Inderdaad haha ze zaten gewoon lekker bier te drinken met de centen die hij had verdiend
pi_72886581
Ik heb in Praag nul proppers en nul zwervers gezien.
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:02:19 #268
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_72888024
Slowaakse vrienden van me wonen in Praag, in de wijk Vinorady, net boven het museum aan het Wenceslasplein. Ik heb dus altijd een slaapplek. Ook woont mijn neef er.

Ik ben er al een keer of 3/4 geweest nu en elke keer nemen mn vrienden me mee op pad:

-Weekendje in een huisje in de bergen in Terchova, Slowakije. Auto huren kost in Praag ook geen drol. We hadden een Skoda voor 3 dagen met 3en (5,5 uur rijden naar Slowakije en ofcourse 5,5 uur terug) en waren de man geloof ik 60 euro kwijt incl. benzine en autohuur. Huur van het huisje was voor niks, een van de kennissen kon er dat weekend gratis in, want het was van haar baas. Chill dus. Beetje met skilift naar 1500 meter met 10 man en een rugzak vol bier.
-Een avond zijn we 1 uur buiten Praag naar Detenice geweest. Daar zit een of ander middeleeuws ingerichte schuur, waar een Middeleeuws themarestaurant (Pivovar Detenice - www.detenice.cz) gevestigd is. Voor de show, het eten (flinke broden vooraf en een berg vlees wat met handen gegeten moest worden) en de pullen bier (een stuk of 4) was ik iets meer dan 20 euro kwijt. In de show onder meer buikdanseressen op tafel die je er ook echt op trekken en je bent verplicht mee te swingen (natuurlijk was ik de pineut), mannen met trommels, vuurspuwers, dwergen en trommelaars. Op het eind van de avond werd er een 'heks' in een kooi gestopt en liet die persoon nu net bij onze groep horen haha. Daarna werd ze nog even op de pijnbank gelegd en ging de zweep erop.
Geweldige avond gehad!

Qua stappen ben ik alleen bij Harley's (rockcafé) geweest en bij Aloha (gezellige cocktailbar met 80's/90's muziek). De eerste keer in Praag belandde een vriend en ik bij The Beerfactory. Ofwel een tap op je tafel, een lege pul en zelf tappen! Om 02.00 uur werden we door brede heren in trainingspakken de deur gewezen. Tsjechische uitsmijters..

In februari maar weer eens die kant op!
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:04:59 #269
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_72888117
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:23 schreef k_man het volgende:
Ik heb in Praag nul proppers en nul zwervers gezien.
Ik wel en ze zijn nog erger dan die in aan de Costa Brava. Hoevaak ik het woord 'cabaret' wel niet voorbij heb horen komen.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:39:24 #270
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_72889469
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 21:04 schreef Stuurloos het volgende:

[..]

Ik wel en ze zijn nog erger dan die in aan de Costa Brava. Hoevaak ik het woord 'cabaret' wel niet voorbij heb horen komen.
haha, inderdaad!
Vanuit ons hostel zag ik zelfs 'Cabaret Amsterdam', met mooie rooie verlichting...
pi_73043329
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:49 schreef k_man het volgende:
Zo, ik ben weer terug en ik geloof dat de eindconclusie over Praag een positieve is.

De pro's:
- het is een mooie stad,
- over het algemeen redelijk betaalbaar (echter zeker niet spotgoedkoop),
- er is veel, veel meer te zien en doen dan waarvoor ik tijd had (en dan wat je zou denken als je dit topic leest).

De contra's:
- ik vond het op sommige plekken afschuwelijk druk en toeristisch (op enkele van de interessantse plekken echter, ontmoet je niemand),
- veel inboorlingen spreken slecht Engels
- sommige inboorlingen zijn nogal lomp (niet uit onvriendelijkheid, meer uit onbeholpenheid / algemene volksaard, denk ik).

Voorbeelden van dat laatste: de chauffeur van een busje die opeens de deur naast je dichtsmijt zonder van tevoren even te waarschuwen, of de ober die zonder een woord te zeggen ('bedankt, tot ziens') toekijkt als je de zaak verlaat.

Even kort de activiteiten;

vrijdag
- Eind van de middag aangekomen.
- TV-toren en de vlakbij gelegen kerk (met merkwaardige architectuur)

zaterdag
- Door de oude stad gewandeld, vanaf Municipal House tot Karelsbrug en v.v. met onderweg
--- Museum van Cubisme
--- 'Voorstelling' van de astronomische klok
--- Rondleiding door Municipal House
- Wenceslas Square en vlakbij het beeld van Wenceslas die op een dood paard zit

zondag
- Wandelen via enkele kubistische huizen, het zomerpaleis en het balspelhuis naar het kasteel
- Kasteel, inclusief de uitgebreide wisseling van de wacht om 12:00 en St Vitus kathedraal
- Villa Müller (Adolf Loos)
- Nog even terug naar de museumwinkel van het museum voor kubisme om een vaasje te kopen in de museumwinkel

maandag
- Dancing building
- Foto's maken in het (Art Nouveau) hotel
- Terugvliegen

Niet toegekomen aan o.a
- Joodse wijk en Joodse begraafplaats(en)
- Museum voor toegepaste kunst
- Mucha museum
- Loreta
- meer kubistische panden
- meer Art Nouveau panden
- villa Winternitz (Adolf Loos)
- Futura Gallery
- Expo 58 restaurant
- Veletrzni palace (museum voor moderne kunst)
- Baba Werkbund Siedlung
- Vysehrad
- beklimmen van een of meerdere torens in de binnenstad (old town house / powder gate / charles bridge gate)
- etc.
Ik ga as. vrijdag en ben zeer benieuwd naar wat de 'afschuwelijk toeristische plekken' precies zijn. Zodat ik die kan vermijden als het even kan.
pi_73043384
- Bij de astronomische klok, vooral op het hele uur
- De Karelsbrug
- Het kasteel bij het wisselen van de wacht, elk uur, maar met name om 12:00.
pi_73043567
Haha vooral die klok. Geweldig altijd om die hele horde toeristen te zien die na de voorstelling allemaal zo'n blik hebben van "was dit het nou?".
  zondag 8 november 2009 @ 14:59:40 #274
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_74507232
Ik ben van plan om eind van de maand een weekendje Praag te doen (voor het eerst)

Hoe zit het met de prijzen daar? Ik heb het topic een beetje doorgelezen en weet nu wel dat het bier en andere drank goedkoop is
Maar hoe zit het met andere zaken? Kleding, sieraden, sigaretten, apparatuur etc?

En is het een beetje makkelijk om de weg door de stad te vinden voor een toerist? Spreken ze daar goed Engels?
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  zondag 8 november 2009 @ 16:58:23 #275
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_74511230
Bedankt voor de tips allemaal

Nog 1 vraag, is er in het centrum (of in de buurt) een goedkoop hotel onder de 60/70 euro? Hostels in Oost europa vertrouw ik niet dus daar doe ik niet aan
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_74511567
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:58 schreef J.Herrer het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal

Nog 1 vraag, is er in het centrum (of in de buurt) een goedkoop hotel onder de 60/70 euro? Hostels in Oost europa vertrouw ik niet dus daar doe ik niet aan
Ik had een hotel niet ver van het centrum, Galileo heet het en dat was met expedia.nl 300 euro voor 4 nachten, inclusief vlucht. Hoeveel het hotel alleen kost zou ik je niet durven zeggen......maar het was een prima plek iig.

Wat betreft je andere vraag: ik heb daar helemaal niet gekeken naar kleding ed, dus geen idee hoe duur dat is. Restaurantjes zijn over het algemeen heel goed te betalen, alhoewel we ook een keer Japans hebben gegeten en dat was zeker zo duur als in Nederland. Als je even buiten het centrum gaat is alles ook een stuk goedkoper......

Het viel mij mee hoeveel mensen er Engels spraken, geen last gehad van spraakverwarring in ieder geval en de weg vinden is een piece of cake: zo groot is het allemaal niet en het OV is prima geregeld.
pi_74511853
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:58 schreef J.Herrer het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal
Tuurlijk, alsof je er recht op hebt om binnen 2 uur antwoord te krijgen op al je vragen... Stuk ongeduld.

Ik heb daar niet of nauwelijks gewinkeld; alleen een kubistisch vaasje gekocht en dat was behoorlijk aan de prijs.

Het Engels is niet al te best. Jonge mensen en mensen die veel met toeristen te maken hebben spreken meestal wel een beetje Engels, maar verder niet. Dus als de tram opeens niet blijkt te rijden vanwege werkzaamheden, hoef je er niet op te rekenen dat de buschauffeur je kan vertellen hoe je dan op je bestemming moet komen. En als je in een restaurantje buiten het toeristische centrum komt hoef je er ook niet op te rekenen dat het personeel je in het Engels de kaart uit kan leggen.
  zondag 8 november 2009 @ 17:29:33 #278
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_74512341
Thanks voor de info

En waar kan je het beste je geld inwisselen? Hier bij de GWK of in Praag zelf?
Enne last but not least... doen ze daar moeilijk als je 's avonds een jointje rookt op je hotelkamer? Eventueel op het balkon? Wel ff handig om te weten, ik heb geen zin om daarvoor in de bak te belanden
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_74512496
Niet wisselen, gewoon daar pinnen.

En jointjes roken in je hotel? Hoe kansloos ben je?
pi_74512504
Praag zelf. Bankautomaten genoeg.

Jointje: geen idee.
  zondag 8 november 2009 @ 18:09:06 #281
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_74513556
Ik heb al een aardig hotelletje op het oog

http://www.booking.com/ho(...)m=RD7750001_507706_0

Met de bus van Eurolines voor 99 euro plus nog wat kosten, maakt in totaal zo'n 260 euro voor een weekje Praag niet slecht toch? Of kan het nog goedkoper?

En wat is er mis met een jointje roken? Is gewoon een Nederlandse gewoonte In Parijs deden ze daar ook niet moeilijk over
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_74514003
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:09 schreef J.Herrer het volgende:
Met de bus van Eurolines voor 99 euro plus nog wat kosten, maakt in totaal zo'n 260 euro voor een weekje Praag niet slecht toch? Of kan het nog goedkoper?
Voor dat geld kun je ook met het vliegtuig.
quote:
En wat is er mis met een jointje roken? Is gewoon een Nederlandse gewoonte In Parijs deden ze daar ook niet moeilijk over
Dat het je hersens aantast.
  zondag 8 november 2009 @ 18:45:48 #283
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_74514478
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Voor dat geld kun je ook met het vliegtuig.
En dan komen de kosten van het hotel er nog bovenop zeker
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:26 schreef k_man het volgende:
Dat het je hersens aantast.
Alleen als je onder invloed bent inderdaad, als je weer nuchter bent ben je weer net zo slim (of dom) als normaal
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_74514814
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:45 schreef J.Herrer het volgende:
En dan komen de kosten van het hotel er nog bovenop zeker
Ja, net als bij de bus. Je hebt niet voor 100 euro een hotel én een vlucht.
quote:
Alleen als je onder invloed bent inderdaad, als je weer nuchter bent ben je weer net zo slim (of dom) als normaal
Misschien handig voor je om eens wat wetenschappelijk onderzoek naar blowen te gaan lezen, voor het te laat is...
  zondag 8 november 2009 @ 21:37:44 #285
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_74523527
Met de bus naar Praag.

Zonde van mijn tijd.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 8 november 2009 @ 21:47:23 #286
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_74523999
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, net als bij de bus. Je hebt niet voor 100 euro een hotel én een vlucht.
[..]

Misschien handig voor je om eens wat wetenschappelijk onderzoek naar blowen te gaan lezen, voor het te laat is...
Zoals ik al zei, busreis incl. hotel kost me zo'n 260 euro
Vliegreizen onder de 100 euro heb ik tot dusver niet kunnen vinden
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  zondag 8 november 2009 @ 22:01:50 #287
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74524647
Ik heb HIER geboekt voor de eerste week van februari, tevens prima service en niet erg duur (5 dagen app. + vlucht 200 euro). Succes!
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_74529836
Mijn vlucht naar Praag kostte (retour, inclusief alle toeslagen en belastingen) net geen ¤ 50. Dan ga je niet voor het dubbele bedrag in een bus zitten.
  maandag 9 november 2009 @ 17:36:58 #289
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_74546911
quote:
Op maandag 9 november 2009 00:30 schreef k_man het volgende:
Mijn vlucht naar Praag kostte (retour, inclusief alle toeslagen en belastingen) net geen ¤ 50. Dan ga je niet voor het dubbele bedrag in een bus zitten.
Met vliegtuig? toevallig ook een link naar die reisbureau?
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  maandag 9 november 2009 @ 18:17:09 #290
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74547894
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:36 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Met vliegtuig? toevallig ook een link naar die reisbureau?
Hij zal wel gewoon via de website van Wizz Air hebben geboekt.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
  maandag 9 november 2009 @ 18:23:56 #291
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74548105
Pakje peuken kost ongeveer 3 euro in Praag centrum btw.

Meer info: http://www.sigarettenprijzen.nl/
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_74558615
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:36 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Met vliegtuig? toevallig ook een link naar die reisbureau?
Nee, met een supersonische mug, die de zomer heeft overleefd.
pi_74560047
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:10 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee, met een supersonische mug, die de zomer heeft overleefd.
pi_74565391
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:47 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, busreis incl. hotel kost me zo'n 260 euro
Vliegreizen onder de 100 euro heb ik tot dusver niet kunnen vinden
Beter zoeken. Als je een beetje gunstige datums uitzoekt vlieg je voor ¤30 heen en terug met WizzAir.
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:36:56 #295
168255 J.Herrer
Avatar voor de ekte
pi_74579163
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:10 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee, met een supersonische mug, die de zomer heeft overleefd.
Doe niet zo bijdehand. Alsof je alleen met een vliegtuig kan reizen
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_74579458
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:36 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Doe niet zo bijdehand. Alsof je alleen met een vliegtuig kan reizen
Agree. Je kan op heel veel manieren reizen. Mááár.............jij reageerde op:
quote:
Op maandag 9 november 2009 00:30 schreef k_man het volgende:
Mijn vlucht naar Praag kostte (retour, inclusief alle toeslagen en belastingen) net geen ¤ 50. Dan ga je niet voor het dubbele bedrag in een bus zitten.
En dan is het aantal manieren al wat beperkter.

Voorts zou ik je willen aanraden een beetje om je zelf te lachen. Dat maakt het leven zoveel simpeler en aangenamer.
pi_74584120
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:09 schreef J.Herrer het volgende:
Met de bus van Eurolines voor 99 euro plus nog wat kosten, maakt in totaal zo'n 260 euro voor een weekje Praag niet slecht toch? Of kan het nog goedkoper?

En wat is er mis met een jointje roken? Is gewoon een Nederlandse gewoonte In Parijs deden ze daar ook niet moeilijk over
Ik zou inderdaad even op www.wizzair.com kijken. Met de bus is het wel te doen, maar je bent wel 12 uur bezig. Als je er voor 35,- euro binnen een uur kan zijn, zou ik toch voor dat laatste gaan.

Niks aantrekken van dat flauwe gezeur over blowen hier. Ze zijn hier vrij liberaal. Je moet niet voor de neus van een agent gaan blowen, maar verder zal je er geen problemen mee krijgen. Bovendien doen ze hier ook niet moeilijk mocht je aangehouden worden met een gebruikershoeveelheid. Je kan hier heel makkelijk aan weed komen, en om mij heen zie ik het genoeg mensen doen.
Serieus, Tsjechië is in veel opzichten een vrijer land dan Nederland. Wil jij je biertje drinken op straat? Prima, de politie laat je gewoon met rust. Wil je op elke dag van de week shoppen tot 9 uur 's avonds, ook dat is geen probleem.

Ik zag dat er hier mensen zich afvroegen hoe duur kleren en dergelijke zijn. Het antwoord is dat die duurder zijn dan in Nederland. Kan zomaar 30% schelen. Veel merken die in Nederland verre van exclusief zijn (Jack & Jones, H&M) profileren zich hier alsof het Italiaanse modehuizen zijn.
Door de bank genomen zijn veel dingen iets duurder of gelijk aan het prijsniveau in NL, behalve openbaar vervoer, bier, restaurants en sportwedstrijden.

Tevens heb ik nog een tip voor mensen die nog naar Praag gaan. Na een lange tijd renoveren is het voormalige Communistische mausoleum weer open. Dit mausoleum staat bovenop Vitkov-park, een park dat op zo'n 80 meter hoog ligt ten Oosten van de binnenstad (bus 136 vanaf metrostation Florenc). Interessant gebouw om te bekijken, en bovendien heb je daar nu (de bomen zijn bijna kaal) een mooi uitzicht over bijna de gehele stad. Als je dit park/mausoleum wilt bezoeken, dan is dat perfect lopend te combineren met een bezoekje aan de TV toren (metrostation Jiriho z Podebrad).

Heb je iets meer tijd dan een weekendje, Terezin/Theresienstadt ligt op een uur rijden van Praag (kaarten te koop op metrostation Florenc, opstappen op metrostation Nadrazi Holesovice). Dit was een doorvoerkamp voor Joden naar de vernietigingskampen in Polen. Ik heb Terezin twee weken terug bezocht. Het was ongelofelijk grauw weer, en daardoor maakte het kamp nog meer indruk (meer dan een Auschwitz). Naast het voormalige fort dat als gevangenis diende, was het dorpje zelf omgetoverd tot ghetto. Ik ben zelden op zo'n rare naargeestige plek geweest. Na de oorlog betrokken de originele bewoners hun huizen weer, en deze mensen wonen er nu nog, ondanks het grimmige verleden. Heel bizar om te zien.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_74599225
Toen ik in praag was kwam ik op een gegeven moment ook blowende jongeren tegen, ze deden het wel verscholen en liepen ook meteen weg toen we ze zagen. Snap alleen niet waarom je perse op je vakantie zou willen blowen maargoed

zat in het Winston Churchill hotel, was toen net nieuw. 24u p/d inchecken dmv van een pasje, kon zelfs 24u p/d mijn auto in en uit de garage halen. Was toen volgens mij maar 40 euro per nacht ofzo. Bjina alles lopend gedaan, hotel zat vrij dicht bij het centrum. Alleen soms na een avondje stappen de Taxi gepakt.

[ Bericht 41% gewijzigd door Rev- op 11-11-2009 12:47:34 ]
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:35:26 #299
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_75425066
Ben aan het kijken of rond april weer richting Praag te gaan. Laatste keer was zeker 9 jaar geleden, wordt weer eens tijd!
Nu aan het kijken of wizzair nog wat leuke aanbiedingen heeft.
pi_75433106
Praag, echt een heerlijke stad om eens een lang weekend goed tot rust te komen. En dat terwijl je in een grote hoofdstad bent en flink kan stappen ook!! Geweldige combinatie van knusse gezelligheid, oude gebouwen, winkels en natuur (heuvel met die mini-eiffeltoren erop) en dan ook nog eens goedkope betaalbare prijzen! Ideaal!

Dit jaar voor het eerst geweest met vrienden en hoop er zeker nog eens terug te keren voor een lekker lang weekend!!
pi_75433124
zal morgen eens een mooie nieuwe OP maken, deze is bijna vol geloof ik

edit: vol dus
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_75459612
verder in Praag #5
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')