abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74511567
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:58 schreef J.Herrer het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal

Nog 1 vraag, is er in het centrum (of in de buurt) een goedkoop hotel onder de 60/70 euro? Hostels in Oost europa vertrouw ik niet dus daar doe ik niet aan
Ik had een hotel niet ver van het centrum, Galileo heet het en dat was met expedia.nl 300 euro voor 4 nachten, inclusief vlucht. Hoeveel het hotel alleen kost zou ik je niet durven zeggen......maar het was een prima plek iig.

Wat betreft je andere vraag: ik heb daar helemaal niet gekeken naar kleding ed, dus geen idee hoe duur dat is. Restaurantjes zijn over het algemeen heel goed te betalen, alhoewel we ook een keer Japans hebben gegeten en dat was zeker zo duur als in Nederland. Als je even buiten het centrum gaat is alles ook een stuk goedkoper......

Het viel mij mee hoeveel mensen er Engels spraken, geen last gehad van spraakverwarring in ieder geval en de weg vinden is een piece of cake: zo groot is het allemaal niet en het OV is prima geregeld.
pi_74511853
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:58 schreef J.Herrer het volgende:
Bedankt voor de tips allemaal
Tuurlijk, alsof je er recht op hebt om binnen 2 uur antwoord te krijgen op al je vragen... Stuk ongeduld.

Ik heb daar niet of nauwelijks gewinkeld; alleen een kubistisch vaasje gekocht en dat was behoorlijk aan de prijs.

Het Engels is niet al te best. Jonge mensen en mensen die veel met toeristen te maken hebben spreken meestal wel een beetje Engels, maar verder niet. Dus als de tram opeens niet blijkt te rijden vanwege werkzaamheden, hoef je er niet op te rekenen dat de buschauffeur je kan vertellen hoe je dan op je bestemming moet komen. En als je in een restaurantje buiten het toeristische centrum komt hoef je er ook niet op te rekenen dat het personeel je in het Engels de kaart uit kan leggen.
  zondag 8 november 2009 @ 17:29:33 #278
168255 J.Herrer
pi_74512341
Thanks voor de info

En waar kan je het beste je geld inwisselen? Hier bij de GWK of in Praag zelf?
Enne last but not least... doen ze daar moeilijk als je 's avonds een jointje rookt op je hotelkamer? Eventueel op het balkon? Wel ff handig om te weten, ik heb geen zin om daarvoor in de bak te belanden
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_74512496
Niet wisselen, gewoon daar pinnen.

En jointjes roken in je hotel? Hoe kansloos ben je?
pi_74512504
Praag zelf. Bankautomaten genoeg.

Jointje: geen idee.
  zondag 8 november 2009 @ 18:09:06 #281
168255 J.Herrer
pi_74513556
Ik heb al een aardig hotelletje op het oog

http://www.booking.com/ho(...)m=RD7750001_507706_0

Met de bus van Eurolines voor 99 euro plus nog wat kosten, maakt in totaal zo'n 260 euro voor een weekje Praag niet slecht toch? Of kan het nog goedkoper?

En wat is er mis met een jointje roken? Is gewoon een Nederlandse gewoonte In Parijs deden ze daar ook niet moeilijk over
pi_74514003
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:09 schreef J.Herrer het volgende:
Met de bus van Eurolines voor 99 euro plus nog wat kosten, maakt in totaal zo'n 260 euro voor een weekje Praag niet slecht toch? Of kan het nog goedkoper?
Voor dat geld kun je ook met het vliegtuig.
quote:
En wat is er mis met een jointje roken? Is gewoon een Nederlandse gewoonte In Parijs deden ze daar ook niet moeilijk over
Dat het je hersens aantast.
  zondag 8 november 2009 @ 18:45:48 #283
168255 J.Herrer
pi_74514478
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:26 schreef k_man het volgende:

[..]

Voor dat geld kun je ook met het vliegtuig.
En dan komen de kosten van het hotel er nog bovenop zeker
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:26 schreef k_man het volgende:
Dat het je hersens aantast.
Alleen als je onder invloed bent inderdaad, als je weer nuchter bent ben je weer net zo slim (of dom) als normaal
pi_74514814
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:45 schreef J.Herrer het volgende:
En dan komen de kosten van het hotel er nog bovenop zeker
Ja, net als bij de bus. Je hebt niet voor 100 euro een hotel én een vlucht.
quote:
Alleen als je onder invloed bent inderdaad, als je weer nuchter bent ben je weer net zo slim (of dom) als normaal
Misschien handig voor je om eens wat wetenschappelijk onderzoek naar blowen te gaan lezen, voor het te laat is...
  zondag 8 november 2009 @ 21:37:44 #285
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_74523527
Met de bus naar Praag.

Zonde van mijn tijd.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 8 november 2009 @ 21:47:23 #286
168255 J.Herrer
pi_74523999
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, net als bij de bus. Je hebt niet voor 100 euro een hotel én een vlucht.
[..]

Misschien handig voor je om eens wat wetenschappelijk onderzoek naar blowen te gaan lezen, voor het te laat is...
Zoals ik al zei, busreis incl. hotel kost me zo'n 260 euro
Vliegreizen onder de 100 euro heb ik tot dusver niet kunnen vinden
  zondag 8 november 2009 @ 22:01:50 #287
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74524647
Ik heb HIER geboekt voor de eerste week van februari, tevens prima service en niet erg duur (5 dagen app. + vlucht 200 euro). Succes!
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_74529836
Mijn vlucht naar Praag kostte (retour, inclusief alle toeslagen en belastingen) net geen ¤ 50. Dan ga je niet voor het dubbele bedrag in een bus zitten.
  maandag 9 november 2009 @ 17:36:58 #289
168255 J.Herrer
pi_74546911
quote:
Op maandag 9 november 2009 00:30 schreef k_man het volgende:
Mijn vlucht naar Praag kostte (retour, inclusief alle toeslagen en belastingen) net geen ¤ 50. Dan ga je niet voor het dubbele bedrag in een bus zitten.
Met vliegtuig? toevallig ook een link naar die reisbureau?
  maandag 9 november 2009 @ 18:17:09 #290
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74547894
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:36 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Hij zal wel gewoon via de website van Wizz Air hebben geboekt.
  maandag 9 november 2009 @ 18:23:56 #291
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74548105
Pakje peuken kost ongeveer 3 euro in Praag centrum btw.

Meer info: http://www.sigarettenprijzen.nl/
pi_74558615
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:36 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Nee, met een supersonische mug, die de zomer heeft overleefd.
pi_74560047
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:10 schreef conleche het volgende:

[..]

pi_74565391
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:47 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, busreis incl. hotel kost me zo'n 260 euro
Vliegreizen onder de 100 euro heb ik tot dusver niet kunnen vinden
Beter zoeken. Als je een beetje gunstige datums uitzoekt vlieg je voor ¤30 heen en terug met WizzAir.
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:36:56 #295
168255 J.Herrer
pi_74579163
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:10 schreef conleche het volgende:

[..]

Doe niet zo bijdehand. Alsof je alleen met een vliegtuig kan reizen
pi_74579458
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:36 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Doe niet zo bijdehand. Alsof je alleen met een vliegtuig kan reizen
Agree. Je kan op heel veel manieren reizen. Mááár.............jij reageerde op:
quote:
Op maandag 9 november 2009 00:30 schreef k_man het volgende:
En dan is het aantal manieren al wat beperkter.

Voorts zou ik je willen aanraden een beetje om je zelf te lachen. Dat maakt het leven zoveel simpeler en aangenamer.
pi_74584120
quote:
Op zondag 8 november 2009 18:09 schreef J.Herrer het volgende:

Ik zou inderdaad even op www.wizzair.com kijken. Met de bus is het wel te doen, maar je bent wel 12 uur bezig. Als je er voor 35,- euro binnen een uur kan zijn, zou ik toch voor dat laatste gaan.

Niks aantrekken van dat flauwe gezeur over blowen hier. Ze zijn hier vrij liberaal. Je moet niet voor de neus van een agent gaan blowen, maar verder zal je er geen problemen mee krijgen. Bovendien doen ze hier ook niet moeilijk mocht je aangehouden worden met een gebruikershoeveelheid. Je kan hier heel makkelijk aan weed komen, en om mij heen zie ik het genoeg mensen doen.
Serieus, Tsjechië is in veel opzichten een vrijer land dan Nederland. Wil jij je biertje drinken op straat? Prima, de politie laat je gewoon met rust. Wil je op elke dag van de week shoppen tot 9 uur 's avonds, ook dat is geen probleem.

Ik zag dat er hier mensen zich afvroegen hoe duur kleren en dergelijke zijn. Het antwoord is dat die duurder zijn dan in Nederland. Kan zomaar 30% schelen. Veel merken die in Nederland verre van exclusief zijn (Jack & Jones, H&M) profileren zich hier alsof het Italiaanse modehuizen zijn.
Door de bank genomen zijn veel dingen iets duurder of gelijk aan het prijsniveau in NL, behalve openbaar vervoer, bier, restaurants en sportwedstrijden.

Tevens heb ik nog een tip voor mensen die nog naar Praag gaan. Na een lange tijd renoveren is het voormalige Communistische mausoleum weer open. Dit mausoleum staat bovenop Vitkov-park, een park dat op zo'n 80 meter hoog ligt ten Oosten van de binnenstad (bus 136 vanaf metrostation Florenc). Interessant gebouw om te bekijken, en bovendien heb je daar nu (de bomen zijn bijna kaal) een mooi uitzicht over bijna de gehele stad. Als je dit park/mausoleum wilt bezoeken, dan is dat perfect lopend te combineren met een bezoekje aan de TV toren (metrostation Jiriho z Podebrad).

Heb je iets meer tijd dan een weekendje, Terezin/Theresienstadt ligt op een uur rijden van Praag (kaarten te koop op metrostation Florenc, opstappen op metrostation Nadrazi Holesovice). Dit was een doorvoerkamp voor Joden naar de vernietigingskampen in Polen. Ik heb Terezin twee weken terug bezocht. Het was ongelofelijk grauw weer, en daardoor maakte het kamp nog meer indruk (meer dan een Auschwitz). Naast het voormalige fort dat als gevangenis diende, was het dorpje zelf omgetoverd tot ghetto. Ik ben zelden op zo'n rare naargeestige plek geweest. Na de oorlog betrokken de originele bewoners hun huizen weer, en deze mensen wonen er nu nog, ondanks het grimmige verleden. Heel bizar om te zien.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_74599225
Toen ik in praag was kwam ik op een gegeven moment ook blowende jongeren tegen, ze deden het wel verscholen en liepen ook meteen weg toen we ze zagen. Snap alleen niet waarom je perse op je vakantie zou willen blowen maargoed

zat in het Winston Churchill hotel, was toen net nieuw. 24u p/d inchecken dmv van een pasje, kon zelfs 24u p/d mijn auto in en uit de garage halen. Was toen volgens mij maar 40 euro per nacht ofzo. Bjina alles lopend gedaan, hotel zat vrij dicht bij het centrum. Alleen soms na een avondje stappen de Taxi gepakt.

[ Bericht 41% gewijzigd door Rev- op 11-11-2009 12:47:34 ]
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:35:26 #299
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_75425066
Ben aan het kijken of rond april weer richting Praag te gaan. Laatste keer was zeker 9 jaar geleden, wordt weer eens tijd!
Nu aan het kijken of wizzair nog wat leuke aanbiedingen heeft.
pi_75433106
Praag, echt een heerlijke stad om eens een lang weekend goed tot rust te komen. En dat terwijl je in een grote hoofdstad bent en flink kan stappen ook!! Geweldige combinatie van knusse gezelligheid, oude gebouwen, winkels en natuur (heuvel met die mini-eiffeltoren erop) en dan ook nog eens goedkope betaalbare prijzen! Ideaal!

Dit jaar voor het eerst geweest met vrienden en hoop er zeker nog eens terug te keren voor een lekker lang weekend!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')