abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52786320
Praag!!
Praag #2
Praag #3

Iemand al zin gekregen om een mooie OP te maken?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:14:48 #2
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52786421
Ik heb wel zin om rondom de herfstvakantie naar Praag te gaan
pi_52806671
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:14 schreef Mike.Strutter het volgende:
Ik heb wel zin om rondom de herfstvakantie naar Praag te gaan
* moz gaat in de herstvakantie

In Praag stikt het het hele jaar van de toeristen? Want dat is op zich wel jammer. Ach, ik ben er nog nooit geweest en ik moet er toch een keer heen natuurlijk
pi_52807362
vandaag even geen praag alsjeblieft....

(ben ajax fan)
pi_52811510
Praag is cool alleen te veel proppers!
pi_52886936
Hoe is het er ronde de jaarwisseling? Staat Praag garant voor een mooi wit decor?
pi_55720782
Fantastisch weekend gehad!
Wat is Praag mooi zo rond de kerstdagen...
(binnenkort post ik wel wat foto's alhier)
  zondag 10 februari 2008 @ 23:06:58 #8
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_56655615
We gaan eind april met onze studievereniging op studiereis naar Praag. Ik ben er nog niet geweest, dus ik ben benieuwd! Is er nog nog het één en ander te doen voor een student daaro?
pi_56656215
Ben er zelf begin April met de studievereniging, dus ben wel benieuwd naar de andwoorden , en natuurlijk wat kost een biertje in een kroeg een beetje ?
pi_56689163
In de meeste kroegen in het centrum (zijstraatjes) heb je voor ¤1 tot ¤1,25 een halve liter Tsjechisch bier. Dan heb ik het niet over de Sportsbars en Ierse/Engelse pubs die zijn ruim 2 tot 3x zo duur.
pi_57761768
Over 1,5 week zit ik voor een weekje in Praag. Vroeg me af of er dingen zijn die extra goedkoop zijn daar dus de moeite om daar te kopen en mee te nemen ?
  dinsdag 1 april 2008 @ 16:01:29 #12
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_57762088
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 15:39 schreef copyfile het volgende:
Over 1,5 week zit ik voor een weekje in Praag. Vroeg me af of er dingen zijn die extra goedkoop zijn daar dus de moeite om daar te kopen en mee te nemen ?
De laatste keer dat ik er geweest ben waren sigaretten en sterke drank nog wel een aardig stuk goedkoper. Zeker buiten de grote steden zakt het prijsniveau. In de steden zelfs gaat het steeds meer richting een westers prijsniveau.
pi_57843838
Ik was vorige week nog in Praag. Eind maart, heel veel toeristen. De prijzen voor eten/drinken e.d. in het centrum vond ik niet echt duur, maar bij kleding e.d. lagen de prijzen gewoon hoger dan in NL.
  zaterdag 5 april 2008 @ 08:45:06 #14
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_57844927
Ik vertrek volgende week zondag voor 1 week
pi_57848041
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 08:45 schreef Haunter het volgende:
Ik vertrek volgende week zondag voor 1 week
Veel plezier Zie ook het topic over Praag met reviews over de discotheken mocht je nog uit willen gaan: Disco's in Praag (CZ) (reviews)
pi_58042633
weet iemand hoe het vliegveld van praag is? Ik stap daar over namelijk. Waarschijnlijk moet ik van terminal 2 naar terminal 1. Is dat een beetje makkelijk te doen?
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:24:52 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_58983884
Misschien van de zomer een lang weekend naar Praag. Iemand suggesties voor leuke goedkope hotelletjes/hostels voor 2 personen (wel eigen kamer)?
  donderdag 5 juni 2008 @ 09:19:31 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_59137063
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 11:24 schreef Blik het volgende:
Misschien van de zomer een lang weekend naar Praag. Iemand suggesties voor leuke goedkope hotelletjes/hostels voor 2 personen (wel eigen kamer)?
Niemand??
pi_59148054
Heb zelf in april met me opleiding in hotel Rhea gezeten. Is denk ik niet echt duur dus. Is wel een beetje een oostblok stijl hotel maar al met al goed te doen. Je zit dan ook bijna naast de supermarkt en de tram. Mischien effe daarom zoeken dus...
  donderdag 5 juni 2008 @ 16:45:56 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_59148796
zit zo te zien niet echt in het centrum. Moet wel een beetje in het centrum zitten
pi_59149471
Vorig jaar heb ik een paar dagen in het Plaza Alta hotel gezeten. was toen iets van 79 euro meen ik. Maar keek net ff op die site, nu schijn je alweer 150 te betalen. Het was vrder wel een prima hotel van alle gemakken voorzien en met aansluiting op de nachttram.
  donderdag 5 juni 2008 @ 20:52:48 #22
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59154283
Ik ben zo'n 2 jaar geleden naar Praag geweest, vond het er echt onwijs leuk (omgeving was erg mooi). En goedkoop natuurlijk! Het is alleen jammer dat ik er zo kort was (3/4 dagen), maar ik wil zeker nog eens terug!
Al is het om alleen los te gaan in de winkels daar .

Heb alleen geen idee in welk hotel ik toen heb geslapen, maar die was ook erg cheap.
En het ontbijt daar .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_59372915
Half mei een week in Praag geweest. Retourtje bij Eurolines voor ongeveer 80 euro. Ik verbleef in een klein hotel iets buiten het centrum (tien minuten lopen vanaf metrostation Namesti Miru). Uiteraard alle bezienswaardigheden gezien en regelmatig op een terrasje gezeten. Leuke restaurantjes waar je voor een normale prijs goed kunt eten (vlakbij Muzeum drie gangen voor 20 euro ). Ik ga zeker nog eens terug.
  zondag 22 juni 2008 @ 18:02:18 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_59607069
Zijn er dingen die je absoluut gedaan moet hebben in Praag?
pi_59866257
Als om 6:30 het vliegtuig naar amsterdam vertrekt vanaf Praag, red je dat met bus/metro/tram/taxi, w/e?
pi_59866475
Ik vraag het, want ik ben namelijk van plan zoiets uit te voeren:

Dus 's ochtends aankomen, overdag lekker de binnenstad verkennen en foto'tjes schieten, 's avonds wat eten en/of drinken, en nog meer verkennen en foto'tjes schieten. Dan neem ik of de laatste bus 's avonds naar het vliegveld en blijf ik daar tot boarding time, of ik neem een vroege bus/tram/taxi, 's ochtends...
  donderdag 3 juli 2008 @ 15:12:51 #27
62913 Blik
The one and Only!
pi_59867359
Taxi kan sowieso, die rijden gewoon heel de nacht door lijkt mij. Als je dan om 3:30 a 4:00 een taxi neemt heb je alle tijd om in te checken. Alleen uitchecken uit je hotel is wellicht irritant, misschien dat je een late check-out kan regelen.
pi_59870252
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:12 schreef Blik het volgende:
Taxi kan sowieso, die rijden gewoon heel de nacht door lijkt mij. Als je dan om 3:30 a 4:00 een taxi neemt heb je alle tijd om in te checken. Alleen uitchecken uit je hotel is wellicht irritant, misschien dat je een late check-out kan regelen.
Wie zegt dat ik een hotel ga nemen? Gewoon tot 4 uur door de stad slenteren (of in cafeetjes zitten) Of de laatste bus naar het vliegveld en daar slapen.

Iemand een idee over vliegveld shuttles ofzo?
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:19:25 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_59870367
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:12 schreef Xith het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik een hotel ga nemen? Gewoon tot 4 uur door de stad slenteren (of in cafeetjes zitten) Of de laatste bus naar het vliegveld en daar slapen.

Iemand een idee over vliegveld shuttles ofzo?
Ik zie het idd, je blijft er amper 1 dag

Er rijdt volgens mij ook een bus en metro vanaf het vliegveld, maar ik weet niet of die 's nachts ook rijdt.
pi_59870517
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zie het idd, je blijft er amper 1 dag
Gaaf he!
quote:
bus
Taking Bus 119 to the airport:
Take line A of the metro to Dejvická. Bus 119 leaves from near the station exit and runs from 4.52 in the morning till 0.18 at night. The airport is at the end of the line and the bus stops at all the terminals - 1, 2 and 3. Announcements are made in English at the terminals.

[/quote]

Moet dus geodkomen!
pi_59870790
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:00 schreef Rory78 het volgende:
Fantastisch weekend gehad!
Wat is Praag mooi zo rond de kerstdagen...
(binnenkort post ik wel wat foto's alhier)
Jij hebt blijkbaar een hele ruime definitie van binnenkort
  donderdag 3 juli 2008 @ 18:07:10 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_59871127
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:28 schreef Xith het volgende:

[..]

Gaaf he!
[..]

Taking Bus 119 to the airport:
Take line A of the metro to Dejvická. Bus 119 leaves from near the station exit and runs from 4.52 in the morning till 0.18 at night. The airport is at the end of the line and the bus stops at all the terminals - 1, 2 and 3. Announcements are made in English at the terminals.

Moet dus geodkomen!
[/quote]

Check wel even hoe lang de bus er over doet, en check even of de Metro 's nachts ook rijdt
pi_59873072
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 18:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Moet dus geodkomen!
Check wel even hoe lang de bus er over doet, en check even of de Metro 's nachts ook rijdt
[/quote]

Het vliegveld is zo'n 15 km van het centrum, en de bus vertrekt vanaf het centrum, ergens..

En lol @ de quests die verneukt worden...
pi_59928054
pivo.
  donderdag 10 juli 2008 @ 00:08:16 #35
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_60009805
WIj (ik en vriendin) gaan deze vakantie naar Praag. We hebben een hotel en een vliegreis geboekt, maar geen vervoer van vliegveld naar het hotel. We hebben wel een 3-daagse openbaar vervoers-kaart, maar die gaat in zodra je hem gebruikt. Een beetje zonde om een halve dag van de kaart te verbruiken om alleen naar de stad te komen. De eerste dag willen we het vervoer dus 'gewoon' betalen.
Hoeveel geld denken jullie dat we ongeveer nodig hebben de eerste dag? We kunnen natuurlijk pinnen, maar het is natuurlijk altijd handig om alvast wat geld op zak te hebben. We hebben in elk geval geld nodig voor het vervoer op de dag van aankomst. Dan kunnen we dat vast bestellen bij de bank
Guanine en Cytosine! *O*
  donderdag 10 juli 2008 @ 09:08:29 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_60012674
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 00:08 schreef Koenholio het volgende:
WIj (ik en vriendin) gaan deze vakantie naar Praag. We hebben een hotel en een vliegreis geboekt, maar geen vervoer van vliegveld naar het hotel. We hebben wel een 3-daagse openbaar vervoers-kaart, maar die gaat in zodra je hem gebruikt. Een beetje zonde om een halve dag van de kaart te verbruiken om alleen naar de stad te komen. De eerste dag willen we het vervoer dus 'gewoon' betalen.
Hoeveel geld denken jullie dat we ongeveer nodig hebben de eerste dag? We kunnen natuurlijk pinnen, maar het is natuurlijk altijd handig om alvast wat geld op zak te hebben. We hebben in elk geval geld nodig voor het vervoer op de dag van aankomst. Dan kunnen we dat vast bestellen bij de bank
Naar mijn mening ben je gek als je geld gaat bestellen bij een bank. Over het algemeen staat een vliegveld vol met pinautomaten. Als je met de taxi wilt gaan moet je volgens mij rekenen op ongeveer 20 euro. Openbaar vervoer is een stuk goedkoper (helaas niet echt mogelijk voor mezelf aangezien ik pas om 23:30 aankom op het vliegveld)
pi_60012705
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 00:08 schreef Koenholio het volgende:
1. je pint gewoon als je aankomt
2. je rijdt gewoon zwart
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:52:22 #38
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_60014577
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Naar mijn mening ben je gek als je geld gaat bestellen bij een bank. Over het algemeen staat een vliegveld vol met pinautomaten. Als je met de taxi wilt gaan moet je volgens mij rekenen op ongeveer 20 euro. Openbaar vervoer is een stuk goedkoper (helaas niet echt mogelijk voor mezelf aangezien ik pas om 23:30 aankom op het vliegveld)
Daar heb je een goed punt inderdaad
Had ik ook al aan gedacht. Maar mijn zus heeft bijvoorbeeld wel eens meegemaakt dat ze (om een of andere reden) geen geld meer kon pinnen in het buitenland... zit je daar zonder geld
Je kunt het ook een beetje als back-up zien In elk geval bedankt voor de reacties!
Guanine en Cytosine! *O*
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:57:28 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_60014699
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:52 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt inderdaad
Had ik ook al aan gedacht. Maar mijn zus heeft bijvoorbeeld wel eens meegemaakt dat ze (om een of andere reden) geen geld meer kon pinnen in het buitenland... zit je daar zonder geld
Altijd credit-card meenemen als back-up

Maar op een vliegveld kun je altijd pinnen, er zijn ook altijd banken op vliegvelden. Zelfs in Cambodja stond het vliegveld vol met pinautomaten.
pi_60014939
Ik ben in april in Praag geweest en inderdaad ook met het ov richting centrum gegaan. Je pakt vanaf het vliegveld buslijn 119 of 254. Let even goed op welke je pakt, want er is er 1 die niet naar het centrum gaat. Dit staat gewoon in het engels aangegeven op de zijkant van de bus. Ze rijden om de 15 tot 20 minuten en de rit duurt ongeveer 25 min. Kaartje koop je bij de kiosk of je reist zwart. Wij hebben op de heenweg geen kaartverkoper kunnen vinden, dus let even goed op kioskjes op het vliegveld waar het eventueel kan. Prijs van een ticket is 26 CZK (90 minuten geldig en je mag er overal mee reizen) en voor bagage zou je nog een kaartje voor de helft van de prijs moeten kopen.

Bij de laatste halte Dejvická stap je uit en pak je de metro (A = dacht ik de rode lijn) naar de bestemming waar je moet zijn. Als je pech hebt moet je overstappen en anders ben je met een paar haltes in Praag.

Terugreis is exact hetzelfde. Zorg dat je met de metro naar Dejvická komt en pak daar weer de bus richting vliegveld. Het staat wederom duidelijk aangegeven op de zijkant van de bus.

Trouwens, wij kregen te horen dat een vervoerskaart niet echt nodig was en dat kan ik beamen. Wij hebben slechts voor een paar reizen een ticket gekocht, heel veel gelopen (alles is redelijk op loopafstand, al loop je wel heel erg veel). Daarnaast kan je redelijk gemakkelijk zwart reizen en wordt er nauwelijks gecontroleerd in bus en metro (ben niet met de tram geweest). Ik moet wel zeggen, dit was in het voorseizoen en niet in het hoogseizoen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Miksel op 10-07-2008 12:51:36 ]
pi_60015749
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:10 schreef Miksel het volgende:
Daarnaast kan je redelijk gemakkelijk zwart reizen en wordt er nauwelijks gecontroleerd in bus en metro (ben niet met de tram geweest). Ik moet wel zeggen, dit was in het voorseizoen en niet in het hoogseizoen.
Ik ben in 4 dagen tijd 4x gecontroleerd op metrostations, anderen helemaal niet. Dus er zijn wel degelijk controles en ik zou niet de hele tijd zwart reizen
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:58:10 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_60015964
waarom zou je ook zwart gaan reizen als je te gast bent in een ander land. Vind ik ronduit asociaal
pi_60016003
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:58 schreef Blik het volgende:
waarom zou je ook zwart gaan reizen als je te gast bent in een ander land. Vind ik ronduit asociaal
Sluit ik me bij aan, dat kan je niet maken
pi_60016926
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:58 schreef Blik het volgende:
Helemaal mee eens, Praag is daarnaast zo enorm goedkoop dat dat geen eens een reden zou kunnen zijn.
pi_60017036
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:45 schreef Niek. het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, Praag is daarnaast zo enorm goedkoop dat dat geen eens een reden zou kunnen zijn.
Het is niet netjes, ik heb het ook zoveel mogelijk proberen te vermijden, maar soms is het erg lastig om op bepaalde stations kaartjes te krijgen (met name later op de avond als je geen kleingeld hebt). Daarnaast heb je het OV ook niet erg veel nodig imo en kan je veel dingen lopend af.
pi_60017217
Ik ga ook naar Praag toe deze zomer, kom er langs tijdens een trip door europa die we met de auto gaan doen. Planning is om er een dag of 4-5 te blijven. Ik heb eigenlijk 3 vragen:

- Kun je je auto een beetje goed kwijt bij hostels in het centrum?
- Is er doordeweeks qua uitgaan ook een beetje wat te beleven of is dat meer in het weekend?
- Is er genoeg te doen/zien om het daar 4-5 dagen uit te houden? (zijn geen mensen die de hele dag in musea rondhangen en alle kerken gaan bekijken) maar wat interessante bezienswaardigheden bekijken en het centrum beetje verkennen enzo wel natuurlijk.
pi_60017337
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:09 schreef TravelCharlie het volgende:
Vorig jaar heb ik een paar dagen in het Plaza Alta hotel gezeten. was toen iets van 79 euro meen ik. Maar keek net ff op die site, nu schijn je alweer 150 te betalen. Het was vrder wel een prima hotel van alle gemakken voorzien en met aansluiting op de nachttram.
Hey, in dat restaurant daar onder ging ik vaak eten, dat was echt goed te doen. Is in Holesovice toch?
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:56 schreef jap85 het volgende:
- Kun je je auto een beetje goed kwijt bij hostels in het centrum?
- Is er doordeweeks qua uitgaan ook een beetje wat te beleven of is dat meer in het weekend?
- Is er genoeg te doen/zien om het daar 4-5 dagen uit te houden? (zijn geen mensen die de hele dag in musea rondhangen en alle kerken gaan bekijken) maar wat interessante bezienswaardigheden bekijken en het centrum beetje verkennen enzo wel natuurlijk.
- Geen idee.
- Genoeg. Je kan eigenlijk de hele week door uitgaan, zonder dat je echt het idee hebt dat je op een doordeweekse dag bent. Aanrader voor woensdagavond is Mecca, erg toffe club en dan is de entree gratis en is er vodkanight (40 kronen dacht ik).
- 4-5 dagen zonder musea is wel wat lastiger denk ik, maar moet op zich te doen zijn. Je kan naar de dierentuin gaan, 4 euro entree ofzo. Beetje door de stad lopen en terrasjes pakken (al heb je dat na 1-2 dagen wel gezien) en ik ben een keer naar de brouwerij van Staropramen geweest. Krijg je een rondleiding en daarna kan je verschillende soorten bier drinken.

[ Bericht 51% gewijzigd door Sapstengel op 10-07-2008 13:07:12 ]
  donderdag 10 juli 2008 @ 14:24:48 #48
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_60019499
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:02 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Hey, in dat restaurant daar onder ging ik vaak eten, dat was echt goed te doen. Is in Holesovice toch?
[..]

- Geen idee.
- Genoeg. Je kan eigenlijk de hele week door uitgaan, zonder dat je echt het idee hebt dat je op een doordeweekse dag bent. Aanrader voor woensdagavond is Mecca, erg toffe club en dan is de entree gratis en is er vodkanight (40 kronen dacht ik).
- 4-5 dagen zonder musea is wel wat lastiger denk ik, maar moet op zich te doen zijn. Je kan naar de dierentuin gaan, 4 euro entree ofzo. Beetje door de stad lopen en terrasjes pakken (al heb je dat na 1-2 dagen wel gezien) en ik ben een keer naar de brouwerij van Staropramen geweest. Krijg je een rondleiding en daarna kan je verschillende soorten bier drinken.
En een dagje Theresienstadt is natuurlijk een optie als je Praag zelf wel gezien hebt.
(heb ik gehoord... ik moet zelf nog naar Praag gaan dus ik weet niet of het inderdaad zo bijzonder is)
Guanine en Cytosine! *O*
pi_60024167
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 14:24 schreef Koenholio het volgende:

[..]

En een dagje Theresienstadt is natuurlijk een optie als je Praag zelf wel gezien hebt.
(heb ik gehoord... ik moet zelf nog naar Praag gaan dus ik weet niet of het inderdaad zo bijzonder is)
Een hele dag Theresienstadt is wat lang denk ik, maar wel iets wat je gezien moet hebben als je er tijd voor hebt.
pi_60025127
Mjah een dagdeel is wel okay, een middag ofzo. Maar als je elke avond uit gaat ben je er toch niet voor 10 uur uit waarschijnlijk en vanaf Praag is het nog wel een uurtje rijden. Ben er een paar maanden terug voor de 2e keer geweest, de eerste keer was ik jonger en heb ik er niet zoveel van meegekregen, de vorige keer hadden we een erg toffe gids met interessante verhalen .
pi_60027133
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:38 schreef Remote het volgende:

[..]

Een hele dag Theresienstadt is wat lang denk ik, maar wel iets wat je gezien moet hebben als je er tijd voor hebt.
wij hebben er anders toch echt een volle dag over gedaan. Voordat je doorheb welke bus je moet pakken, dan theresienstadt/concentratiekamp zelf, daarna het museum in de citadel en dan weer helemaal teruglopen naar de bus en erachter komen dat ie maar 1x in de 2u rijdt.

Ben je zo 's avonds pas weer terug
  maandag 21 juli 2008 @ 19:24:58 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_60250533
Iemand tips voor leuke restaurantjes in Praag waar je goed en lekker kunt eten?
pi_60251575
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:24 schreef Blik het volgende:
Iemand tips voor leuke restaurantjes in Praag waar je goed en lekker kunt eten?
In het centrum hebben (zeg maar het gebied afgegrend door de rivier en de grote gele wegen op googlemaps, wilsonova en jecna/resslove) wij toen niet gegeten, nml dezelfde prijzen als in NL. Ons hotel zat in milicova en de trambaan gaat door seifertova. Daar in de buurt is het qua prijzen een stuk beter en je hebt er ook nog wel wat leuke barretjes.

Op milicova tussen lipanska en cajkovskeho oa een standaard italiaans restaurant. Salade vooraf + pizza + ijs + 2 halve liters was 10 euro (afgelopen zomer)

Op seifertova zelf zitten ook een paar ander hele goeie restaurants waar we ook nooit meer dan 8-10 euro kwijt waren voor een hoofdgerecht + 2 halve liters.

We hebben ook nog ergens in een cafe gegeten wat echt heeeeul goed was (lees: buitengewoon uitstekende sparribs ) ergens op de hoek van dalimilova of husinecka en blahnikova ook voor <10 euro incl. 2 pullen.

In het centrum zelf zijn restaurants te over die ongetwijfeld prima zullen zijn, alleen gewoon NL prijzen. Overigens had ik op een gegeven moment enorme honger en toen een klein hapje genomen ergens in een echt tjechisch restaurantje wat niet al te duur was. Naja zonder op te letten dus 15% getipt bleek dat ze al 20% service charge bij de prijs gerekend hadden waren we dus nog veel geld kwijt

dus let daar ff op

En als je van cocktails houdt zit er op husitska wel een leuk barretje Ik hou er totaal niet van maar de andere 3 hadden daar een cocktail van 1,5 liter weggetankt a 30 euro voordat we op stap gingen
  maandag 21 juli 2008 @ 20:12:11 #54
62913 Blik
The one and Only!
pi_60251787
Het is in ieder geval een goed idee om niet hartje centrum uit eten te gaan. Helaas zit ons hotel aan de andere kant van de stad (Mala Strana).

Als er iemand nog goede ideeen heeft, ik hoor het graag
pi_61559968
Lang niet gepost hier!

Ik ga voor minimaal 12 maanden naar praag. Kom daar eind oktober aan. Ook mensen hier die semi-permanent in Praag verblijven?

Wat ik dus zoek:

Een kamer. Prijs onder 10.000 czk p/m. Huisgenoten geen probleem.
pi_61632925
Helaas niet .
pi_61633031
ik ga met 5 leerlingen van mijn school een weekje naar chrudim naar een priveschool om daar wedstrijden te doen en cultuur op te snuiven..
I am Senor Valasco and I drink my milk with TABASCO!
pi_61747342
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:25 schreef kbeurden het volgende:
Lang niet gepost hier!

Ik ga voor minimaal 12 maanden naar praag. Kom daar eind oktober aan. Ook mensen hier die semi-permanent in Praag verblijven?

Wat ik dus zoek:

Hotel Opatov
pi_61762244
Hotel Twin Opatov? Met die stripbar beneden? .
pi_61762701
Twin Opatov ja maar ik heb daar geen stripbar gezien beneden?!?!
pi_61762784
Oh toen ik er was zat op dat parkeerterreintje beneden zo'n stripbar. En iets daar in de buurt zo'n klein winkelcentrumpje.
pi_61765079
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:24 schreef Sapstengel het volgende:
Oh toen ik er was zat op dat parkeerterreintje beneden zo'n stripbar. En iets daar in de buurt zo'n klein winkelcentrumpje.
Hoelang is het geleden?
Van mij 2 jaar
pi_61765183
Ik was er euhm.. lang geleden. Ik weet niet precies wanneer, maar heb aan de grens nog guldens ingewisseld voor kronen, dus zeker 6 jaar geleden.
pi_61779953
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 00:16 schreef GambinoT het volgende:

[..]

Hotel Opatov
Hotel is leuk voor eerst weken, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een kamer, met huisgenoten oid
pi_61804760
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:22 schreef kbeurden het volgende:

[..]

Hotel is leuk voor eerst weken, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een kamer, met huisgenoten oid
Oke dat is waar, heb je gelijk in.
Maar als je hier niets vind, kan je daar best even een paar weken zitten en vanuit daar zoeken
pi_66216167
Hoe is het weer in juli in Praag? Het wordt daar toch niet snikheet zomers of wel?

En uitgaan in Praag, is dat voornamelijk in het centrum of zitten de clubs er buiten? Dan kan ik het hotel daar een beetje op uit zoeken, zodat we niet steeds met de taxi hoeven. Al is die misschien niet zo heel duur daar?
pi_66218546
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:23 schreef _Boo_ het volgende:
Hoe is het weer in juli in Praag? Het wordt daar toch niet snikheet zomers of wel?

En uitgaan in Praag, is dat voornamelijk in het centrum of zitten de clubs er buiten? Dan kan ik het hotel daar een beetje op uit zoeken, zodat we niet steeds met de taxi hoeven. Al is die misschien niet zo heel duur daar?

Tussen de 25 en 30 graden wordt het daar wel in de zomer. Ik zou gewoon een hotel in het centrum nemen. Als er een bijzondere club buiten het centrum is, wil je daar ook niet echt graag met je hotel bij zitten.
Een eenvoudig en niet te duur hotel / hostel is bijvoorbeeld => http://www.a-prague.com/h(...)licu-two-golden-keys . Op die website staan nog wel meer hotels.
pi_66587200
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:25 schreef kbeurden het volgende:
Lang niet gepost hier!

Wat ik dus zoek:

Vraagje, ik kan misschien ook in Praag gaan werken voor minimaal een jaar. Kan ik daar voor een redelijke prijs een kamer vinden? Heb jij daar succes mee gehad? Hoe bevalt het, en hoeveel ben je ongeveer kwijt in de maand? Ik zou in eerste instantie 30.000 kronen p/m gaan verdienen, kan je daar een beetje van rond komen?

Het lijkt me een super ervaring namelijk, maar het is een blijft een grote stap, ook al is Praag natuurlijk niet de andere kant van de wereld.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 1 maart 2009 @ 22:27:01 #70
97111 ukga
Siewosie baas
pi_66598496
Ik zat in Hotel Andels voor 40 euro per nacht p.p. 4 sterren, en dat was het zeker. Ook zat er nog ontbijt bij(al was ik brak van het uitgaan elke dag dat ik pas om 2 uur me bed uit kwam )

http://www.andelshotel.com/ prima hotel uitermate verzorgt hotel. badkamer met vloerverwarming, broekpers, minibar, gratis internet connectie in de kamer, kluis, tv + dvdspeler, elke dag nieuwe handdoeken, om de dag nieuw beddengoed. Helemaal top

Op loop afstand(lees 50 meter) zit een groot winkelcentrum met op de 4de verdieping allemaal eet tentjes(van Burger king tot grieksrestaurant) en bioscoop(engels ondertiteld vaak) en supermarkt/warenhuis en uiteraard (kleding)winkels
De metro naar het nieuwe centrum is op 100 meter afstand en rijdt tot 01:00 en een kaartje tot het centrum is iets van 18 kroon(circa 65 cent) zie kaart in google maps Hetmetro ritje duurt minder dan 5 minuutjes.

Clubben moet je een keer doen in club Karlovy Lazne. Deze telt 5 verdiepingen. wodka red bull/baco is iets van 5 euro. Relaxte sfeer, niet van dat popi-jopi gedrag zoals in Amsterdam centrum tijdens het uitgaan.
De taxi naar hotel Andels(vanuit de club) was 300 kroon, circa 10 euro(was wel een snorder)

Ik was van donderdag ochtend(07:00 vertrek, 08:30 aankomst) tot maandag ochtend, reis koste me ¤350 (vlucht en hotel) De transfer hadden we zelf al uitgevogeld. namelijk het openbaarvervoer. OV planner van Tsjechie

Verder heb ik een hele leuke tijd gehad daar, en viel het me allemaal me hoe modern het was en de sfeer die er hangt is beter dan in de meeste steden in Nederland. Ik ga er zeker nog een keertje heen!

Twee tips; als je een kaartje koopt bij de metro/vliegveld vergeet deze dan niet aftestempelen op het station/perron(wij wisten niet dat dat moest, we zijn de amsterdamse 51 en 54 metro gewend)

ennnn; drink niet te veel Absinth

[ Bericht 5% gewijzigd door ukga op 01-03-2009 22:32:07 (typo) ]
  woensdag 8 april 2009 @ 13:16:51 #71
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_67826346
Omdat de andere topics vol zijn of niet meer te vinden, een nieuw topic. Mensen die recent in Praag zijn geweest, wat zijn de aanraders voor overdag en 's avonds en hoe zit het inmiddels met de prijzen voor eten en drank?
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_67826527
Ik heb weinig aan het topic toe te voegen, maar dit is wel een aardige foto: http://www.bertjuh.nl/panorama/park.html
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
  woensdag 8 april 2009 @ 13:27:49 #73
112251 314
gimme pie!
pi_67826656
niet eten/drinken midden op de grote pleinen, als je twee straten doorloopt heb je het voor de helft van de prijs..

voor 's avonds misschien leuk om naar Karlovy Lazne te gaan, hoewel het voor mij al weer heel wat jaren geleden is.. je gaat naar de Karelsbrug, vanuit het oude centrum richting het diplomatengedeelte, en dan na 20 meter ofzo kijk je links, daar moet je Karlovy Lazne zien staan op de muur.. ff omdraaien en omheen lopen, entree is niet duur en dan heb je 5 verdiepingen club met op iedere verdieping een andere inrichting en DJ

edit: die brug van Bert.Wasbeer moet je hebben dus
pi_67826706
Ik was er vorig jaar.
  donderdag 9 april 2009 @ 15:07:47 #75
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_67865060
Mooie foto en Karlovy Lazne klinkt wel tof. Ik zit deze zomer een kleine week in de stad, dus meer ideeën zijn welkom
  zondag 12 april 2009 @ 12:41:43 #76
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_67946122
Ik vlieg morgen met mijn vriendin voor een midweek naar Praag. Slapen in hotel Pav, vlakbij Karlovy Lazne. Daar gaan we zeker een avondje heen.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  zondag 12 april 2009 @ 15:18:55 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_67950253
Praag is erg leuk. Biertje op het plein is idd niet aan te raden aangezien je 3 euro betaald. 2 straten verderop betaal je inderdaad maximaal de helft
pi_67950289
Pizza Colosseum .

En Karlovy Lazne is leuk idd. Je moet voor de grap ook eens die tent daar naast binnen gaan, Lavka. Topless dames op de bar die je geld aannemen en je biertje aangeven enzo . Enige nadeel is dat de mannen daar constant de vrouwen in ons gezelschap begonnen te versieren, dus die wilden op een gegeven moment weg .

[ Bericht 68% gewijzigd door Sapstengel op 12-04-2009 15:35:02 ]
  maandag 20 april 2009 @ 11:47:09 #79
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_68197319
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:18 schreef Blik het volgende:
Praag is erg leuk. Biertje op het plein is idd niet aan te raden aangezien je 3 euro betaald. 2 straten verderop betaal je inderdaad maximaal de helft
Misschien in het hoogseizoen. Ik heb er vorige week niks van gemerkt en in heel Praag was 't stervensdruk.

Ik heb regelmatig op het plein bij de Astronomische Klok op 't terras gezeten. 60 CZK voor een flink glas van 0.33l of 90 CZK voor een glas van een halve liter.

Omgerekend was die van 0.33l 2,25 euro, en die van een halve liter 3,45 euro. Volgens mij dus niet gek veel duurder dan in NL. Een fluitje hier in NL kost al zowat 2 euro, en dan heb je maar 0,25l.

Maar het kan inderdaad goedkoper, biertje van 0,33l was in 't hotel 47 CZK, omgerekend 1,75 euro.

Denk je een duur biertje in Praag te kopen, is dat min of meer gewoon de gangbare prijs zoals die in Nederland is.
  maandag 20 april 2009 @ 11:49:38 #80
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_68197396
Oh, en de Karlovy Lazne is VÉT! Twee avonden daar doorgebracht.

De Coyote heeft trouwens vuuracts, en een Nederlandse eigenaar. Je moet alleen niet te vroeg op de avond gaan, want dan is 't daar net zo leeg als de Nederlandse kroegen.

Daarnaast is een 4 verdiepingen tellende Hard Rock Cafe, ook mooi om te zien.

[spam] Voor de mensen die bijna 300 foto's willen zien: Klik! [/spam]
pi_68317468
terug vind praag
pi_68321869
Vijf, zes en zeven mei naar Praag. Heb daar een sollicitatiegesprek, en heb er gelijk een dag aanvast geplakt als mini-tripje met de vriendin.
Vliegen vanaf Brussel, met z'n tweeën: 120,- euro totaal.
  donderdag 21 mei 2009 @ 20:00:36 #83
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_69270446
Lips zit nu in Praag
Helaas heeft het vanmiddag even geregend... maar we zitten hier nog t/m zondag
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:19:49 #84
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_69285332
Karlovy Lazne is leuk. Vooral de bovenste verdieping. Maar ook de Cross club is de moeite waard. Een hele vage tent.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:11:32 #85
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_69286953
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:00 schreef Lips het volgende:
Lips zit nu in Praag
Helaas heeft het vanmiddag even geregend... maar we zitten hier nog t/m zondag
Veel plezier de komende dagen dan
pi_69356236
Maandag 8 juni beginnen met mijn nieuwe baan in Praag. Twee juni al die kant op om een woning te regelen en een bankrekening te openen enzo. Spannend.
pi_69360273
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:19 schreef henkde_j het volgende:
Karlovy Lazne is leuk. Vooral de bovenste verdieping. Maar ook de Cross club is de moeite waard. Een hele vage tent.
Cross Club .

Echt iedereen moet daar eens gaan kijken inderdaad. Ben de meeste avonden in Praag ook daar geweest.
pi_69364907
Zlatého Stromu is ook een erg vette club in Praag.
  zondag 24 mei 2009 @ 22:08:06 #89
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_69364991
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Cross Club .

Echt iedereen moet daar eens gaan kijken inderdaad. Ben de meeste avonden in Praag ook daar geweest.
(het is trouwens wel een extreem ranzige club) De lucht was er niet te harden toen wij er waren
Maar het sfeertje dat er hangt is echt top
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  maandag 25 mei 2009 @ 14:30:40 #90
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_69382077
tvp... van de zomer een weekje...
pi_69385209
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:08 schreef henkde_j het volgende:

[..]

(het is trouwens wel een extreem ranzige club) De lucht was er niet te harden toen wij er waren
Maar het sfeertje dat er hangt is echt top
Mjah er hangt zo'n semi underground, illegaal feest sfeertje. Mensen met dreadlocks, oude ME-busjes, buiten wat honden enzo. Er word ook aardig wat afgeblowd daar binnen, als je wat nodig hebt is dit de plek waar je moet zijn . Lange vloei en tip is achter de bar verkrijgbaar.

De eigenaar is trouwens een Nederlander. En dat je daar mag blowen is soort van gedoogd door de politie, ze hebben liever dat mensen het daar, met z'n allen binnen doen, dan dat iedereen op random bankjes in het park zwerft.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:19:05 #92
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_69385593
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
De eigenaar is trouwens een Nederlander. En dat je daar mag blowen is soort van gedoogd door de politie, ze hebben liever dat mensen het daar, met z'n allen binnen doen, dan dat iedereen op random bankjes in het park zwerft.
Half Europa heeft toch een gedoogbeleid inmiddels...
Niet dat ik er ooit gebruik van maak.
pi_69385854
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Half Europa heeft toch een gedoogbeleid inmiddels...
Niet dat ik er ooit gebruik van maak.
Klopt, alleen weet ik niet of ze er weg van zijn als je bijvoorbeeld met je joint in je hand over de Karelsbrug loopt.
pi_69386057
Om stijlvol te drinken, Bugsy's cocktailbar. Paar van die barmannen die daar met flessen staan te gooien, meer dan 200 verschillende cocktails en ook altijd wel wat knappe vrouwen binnen.

Als je dan bezopen bent moet je op zoek naar Hot Peppers. Je ziet wel waarom als je daar binnenkomt.
Ja, ik generaliseer.
pi_69386423
Die ken ik niet eigenlijk, maar klinkt wel goed. Ik ben alleen in een crappy cocktailbarretje geweest, weet niet precies meer hoe die heette. Maar hij zat als je vanaf het centrum richting het park op die heuvel loopt, net iets voor de rivier. Echt in zo'n gaar zijstraatje in een vercrackt pand .

DC1 is ook best stylish, alleen soms erg rustig. Zit aan Wenceslas Square, onderaan, tegenover die mega H&M. Je hebt daar aan de overkant zo'n soort van overdekt winkelcentrumpje en daar zit het in.

Hot Peppers is volgens mij ook van een Nederlander . We liepen een keer dronken over Wenceslas toen er een kale, maffia-achtige dude naar ons toe kwam. Hij had een verhaaltje over z'n stripclub en op een gegeven moment zei een meisje uit de groep "ah niet naar luisteren man, is gewoon zo'n propper" Dus die gast ineens: "Ja, maar wel een Nederlandse".
Wij allemaal lachen natuurlijk en in het Nederlands verder, vertelt ie dat ie eigenaar was van een stripclub, we mochten wel ff binnen checken en wat drinken als we dat wilden. Helaas waren de dames in ons gezelschap niet zo gecharmeerd van deze plek dus zijn we maar weer weg gegaan.

Ik weet alleen niet meer zeker of het Hot Pepper was, maar het leek er wel op en het zat ook in een zijstraatje van Wenceslas, misschien twee minuten lopen van de DC1.
pi_69393899
Ik ga deze zomer (eerste keer)
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:37:02 #98
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_69409170
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:14 schreef Grunner het volgende:
Ik ga deze zomer (eerste keer)
Hier nog één Wanneer ga je?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 16:38:06 #99
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_69555238
Ben inmiddels weer thuis na een vakantie via Berlijn, Dresden, Praag, Bratislava, Wenen en Frankfurt
Moet zeggen dat we allebei toch het meest gecharmeerd waren van Praag
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:13:05 #100
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_69555843
Ik mis de Karlovy Lazne.
pi_69555900
Ik vond de gemiddelde leeftijd erg jong daar. Teveel van die wiggers en breezerchickies (al zijn die laatste niet per se verkeerd ) . Heb me er wel goed vermaakt een avond, maar doe mij maar de Mecca.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')