Je kan er beter uitgaan. Geen kledingregels bijvoorbeeld in de discotheek, iedereen kan naar binnen. De natuur is er schitterend. Je kan skiën in de winter.quote:Op zondag 13 september 2009 00:06 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Is daar net zoveel te doen als Praag? Kun je daar net zo leuk uitgaan, net zoveel te zien? Ik vind Praag trouwens helemaal niet te duur. Het is stukken goedkoper dan in Nederland. Zelfs in de supermarkt.
Dat bos, is dat Divoka Sarka? Ziet er mooi uit.quote:Op donderdag 10 september 2009 17:30 schreef maickeltje het volgende:
Ook ben ik nog in een bos geweest wat erg mooi was:
afbeelding
Ik zou Praag toch echt niet duur willen noemen. De helft goedkoper dan Nederland, al moet je natuurlijk niet midden op het old town square je biertje doen of een hapje gaan eten. Je hebt rondom het centrum heel veel restaurantjes waar je voor 10,- euro p.p. een lekkere maaltijd hebt, inclusief twee alcoholische versnaperingen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 20:19 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Praag zuigt.Te duur en te veel toeristen. Voor het echte Tsjechië pak je de trein naar Ustí nad Orlici of zo. Stationsrestauratie: menu 65 Kc, bier 12 Kc, Turkse koffie 12 Kc.
Ik heb daar in de buurt in een hotelkamer geslapen voor 200 Kc (prive kamer, met gedeeld bad/toilet).
Dat lijkt me niet echt vergelijkbaar.quote:Op zondag 13 september 2009 20:40 schreef Dutch_Courage het volgende:
Over de Joodse wijk moet ik je gelijk geven, zo bijzonder is dat niet. Ik vond vooral de begraafplaats een tourist trap. Veelste duur en zó speciaal is het ook niet. Je kan, als je toch een grote oude begraafplaats wil zien, ook naar Olsanske Hrbitovy gaan. Dit ligt vlakbij de tv toren en is echt enorm. Hier ligt ook Franz Kafka begraven.
Fucking kut voor je man... Wij zaten afgelopen zomer ook nog in de stress door al die negatieve berichten. Gelukkig ging alles nog wel. Krijg je nog geld terug ofzo?quote:Op maandag 14 september 2009 00:43 schreef Trevor het volgende:
Nog een eettip: Mexicaan Cantina. Na Karelsbrug linksaf, trambaan volgen. Dan doorlopen en je komt het vanzelf aan de linkerkant tegen. Heerlijk eten voor een aardige prijs. (Voordeel is dat bij de prijzen alle side dishes in zitten, das in heel veel restaurants niet zo!) Verder tal van goede Tsjechische eettentjes. Het slechtst heb ik gegeten in die hevig gepromote Ierse Pub, vlakbij Wenseclas. Getverdemme, wat vet en smerig.
Over de Tsjechen, dat ze wat stug en chagrijnig overkomen, tsja, das denk ik toch de volksaard. Het is vaak helemaal niet bot bedoeld. Jongeren hebben het zeker minder, en als je wat Tsjechische woorden/zinnen kan zeggen zijn ze blij verrast. Ben in het verleden veel met Tsjechen om gegaan. Prettige mensen, vaak erg gastvrij. Ik voel me er altijd thuis als ik er weer ben.
*Ik zou nog gaan dit jaar, maar ben zo stom geweest om met SkyEurope te boeken*![]()
Het is niet helemaal hetzelfde, nee. Maar als je 12 euro wilt betalen voor het Joodse kerkhof (waar zelfs bordjes staan dat je 50,- Kc moet betalen als je een foto wilt makenquote:Op maandag 14 september 2009 00:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet echt vergelijkbaar.
Noem dan de ('nieuwe' maar ondertussen ook al oude) Joodse begraafplaats die daarachter ligt - of de oude Joodse begraafplaats aan de voet van de toren.
'normaal' is in Praag toch minder dan 30 kronen voor een halve liter? In diverse barretjes in het centrum zelfs 24 betaald.quote:Op maandag 20 april 2009 11:47 schreef Xebber het volgende:
[..]
Maar het kan inderdaad goedkoper, biertje van 0,33l was in 't hotel 47 CZK, omgerekend 1,75 euro.
Overdag zijn het matrozen.quote:Op maandag 14 september 2009 18:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
'normaal' is in Praag toch minder dan 30 kronen voor een halve liter? In diverse barretjes in het centrum zelfs 24 betaald.
's avonds is Praag trouwens een parodie op zichzelf. Alle zwarte Tsjechen zijn ineens proppers??? Wat is dat voor ongepaste grap?
wat een baasquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:44 schreef maickeltje het volgende:
Wat je ook in praag mee maakt zijn veel zwervers die aan het bedelen waren.
1 Zwerver liep heel erg mank had een zelfgemaakte kruk en vroeg geld om een normale kruk te kopen.
Sommige mensen gaven hem wat andere liepen gewoon door gelukkig heb ik het laatste ook gedaan.
'S avonds zag ik de beste meneer weer bij het station aan het drinken met al zijn vrienden en hij liep dus totaal NIET MANK !
Waar zat dat bos? Lijkt erg op een bos waar ik ben geweest. Ben toen nog op zo'n pilaar geklommen met een paar vrienden. Nouja geklommen, via de achterkant kon je ongeveer over een heuvel naar boven lopenquote:Op donderdag 10 september 2009 17:30 schreef maickeltje het volgende:
Ook ben ik nog in een bos geweest wat erg mooi was:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik durf het je echt niet te zeggen waar dat bos precies was of hoe het ook al weer heette.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waar zat dat bos? Lijkt erg op een bos waar ik ben geweest. Ben toen nog op zo'n pilaar geklommen met een paar vrienden. Nouja geklommen, via de achterkant kon je ongeveer over een heuvel naar boven lopen.
Dat was trouwens bij Turnov, redelijk in het noorden in de buurt van Liberec.
Ik wel en ze zijn nog erger dan die in aan de Costa Brava. Hoevaak ik het woord 'cabaret' wel niet voorbij heb horen komen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:23 schreef k_man het volgende:
Ik heb in Praag nul proppers en nul zwervers gezien.
haha, inderdaad!quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:04 schreef Stuurloos het volgende:
[..]
Ik wel en ze zijn nog erger dan die in aan de Costa Brava. Hoevaak ik het woord 'cabaret' wel niet voorbij heb horen komen.
Ik ga as. vrijdag en ben zeer benieuwd naar wat de 'afschuwelijk toeristische plekken' precies zijn. Zodat ik die kan vermijden als het even kan.quote:Op maandag 7 september 2009 22:49 schreef k_man het volgende:
Zo, ik ben weer terug en ik geloof dat de eindconclusie over Praag een positieve is.
De pro's:
- het is een mooie stad,
- over het algemeen redelijk betaalbaar (echter zeker niet spotgoedkoop),
- er is veel, veel meer te zien en doen dan waarvoor ik tijd had (en dan wat je zou denken als je dit topic leest).
De contra's:
- ik vond het op sommige plekken afschuwelijk druk en toeristisch (op enkele van de interessantse plekken echter, ontmoet je niemand),
- veel inboorlingen spreken slecht Engels
- sommige inboorlingen zijn nogal lomp (niet uit onvriendelijkheid, meer uit onbeholpenheid / algemene volksaard, denk ik).
Voorbeelden van dat laatste: de chauffeur van een busje die opeens de deur naast je dichtsmijt zonder van tevoren even te waarschuwen, of de ober die zonder een woord te zeggen ('bedankt, tot ziens') toekijkt als je de zaak verlaat.
Even kort de activiteiten;
vrijdag
- Eind van de middag aangekomen.
- TV-toren en de vlakbij gelegen kerk (met merkwaardige architectuur)
zaterdag
- Door de oude stad gewandeld, vanaf Municipal House tot Karelsbrug en v.v. met onderweg
--- Museum van Cubisme
--- 'Voorstelling' van de astronomische klok
--- Rondleiding door Municipal House
- Wenceslas Square en vlakbij het beeld van Wenceslas die op een dood paard zit
zondag
- Wandelen via enkele kubistische huizen, het zomerpaleis en het balspelhuis naar het kasteel
- Kasteel, inclusief de uitgebreide wisseling van de wacht om 12:00 en St Vitus kathedraal
- Villa Müller (Adolf Loos)
- Nog even terug naar de museumwinkel van het museum voor kubisme om een vaasje te kopen in de museumwinkel
maandag
- Dancing building
- Foto's maken in het (Art Nouveau) hotel
- Terugvliegen
Niet toegekomen aan o.a
- Joodse wijk en Joodse begraafplaats(en)
- Museum voor toegepaste kunst
- Mucha museum
- Loreta
- meer kubistische panden
- meer Art Nouveau panden
- villa Winternitz (Adolf Loos)
- Futura Gallery
- Expo 58 restaurant
- Veletrzni palace (museum voor moderne kunst)
- Baba Werkbund Siedlung
- Vysehrad
- beklimmen van een of meerdere torens in de binnenstad (old town house / powder gate / charles bridge gate)
- etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |