Het is helemaal niet vreemd om dingen van te voren alvast even te overdenken en af te speken hoor.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:15 schreef Pruk het volgende:
Ik ben zelf een regelrechte regelmiep die heel erg veel behoefte heeft aan zekerheid en dergelijke.
Een zwangerschap is voor mij dus al een hele klusAllemaal nieuw en eng natuurlijk.
Maarja, dan komt de bevalling en de kraamtijd. Niemand die me van te voren kan vertellen wat en hoe dat zal zijn en hoe ik me eronder zou voelen. Toch heb ik wel bepaalde ideeen over hoe ik het wel en hoe ik het niet zou willen.
Moet ik die dingen op papier zetten? Vanaf wanneer? Als ik mijn man voorzichtig probeer te vertellen hoe ik erover denk zegt ie dat ik me er nog niet druk over moet maken. Ik ben juist de persoon die zich ergens druk over maakt omdat het niet geregeld is
Klein voorbeeldje:
-Wanneer bellen naar familie? Mijn schoonouders wonen redelijk dichtbij, maar mijn eigen ouders wonen aan de andere kant van het land. Persoonlijk denk ik dat ik het erg prettig vind om te weten dat mijn moeder in de buurt is, die zou ik dus graag willen bellen als ik naar het ziekenhuis ga. Mijn schoonmoeder zou bij mij juist averechts werken, volgens mij zou mijn ontsluiting dan minder worden (komt ook bij dat als je die belt dat bijvoorbeeld de vliezen gebroken zijn, dat binnen notime de hele familie het weet en ik daar ook voor pas), die wil ik het liefst niet in het ziekenhuis hebben (zeker niet als je binnen 24 uur weer naar huis mag).
-Kind blijft bij mama. Ik houd er niet van dat iedere wildvreemde (voor mij kind is iedereen wildvreemd behalve papa, mama en de kraamverzorgster) aan mijn kind zit. Ik wil zelf kunnen beslissen wie mijn kind vasthoudt en hoeveel. Ik wil dus ook niet dat als ik boven in bed lig, het kind hier beneden bij het bezoek zit. Het bezoek komt maar boven (dit ook naar aanleiding van de geboorte van mijn neefje waarbij mijn schoonmoeder de hele dag met het kind zat te leuren).
-Hoeveelheid bezoek eerste periode. Ik zit er niet op te wachten om de complete familie met alle 3743 neefjes en nichtjes de eerste week/weken op bezoek te hebben.
Volgens mij mis ik dan ook nog best belangrijke dingen. Hebben jullie ook zo'n lijstje gemaakt? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ben ik echt zo ongelooflijke tutmoeder dat ik mijn kind niet aan iedereen wil geven? Graag jullie ideeen/meningen over hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Persoonlijk den ik dat het vrij logisch is dat een barende vrouw meer behoefte heeft aan eigen moeder dan aan schoonmoederquote:Op maandag 23 juli 2007 13:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Pruk, voor het bezoek zou ik gewoon een agenda naast de telefoon leggen. Je man kan dan een afspraak met mensen maken en zo voorkom je al die neefjes en nichtjes in de eerste weken. Kind blijft bij mama lijkt mij heel vanzelfsprekend, als ik eerlijk ben. Ik vind dat je het eigenlijk niet kan maken om tegen je schoonmoeder te zeggen is dat zij niet welkom is en je eigen moeder wel. Als je niet zo goed met je schoonouders op kan schieten is het misschien juist een idee om ze wél in het ziekenhuis te ontvangen: je kan een verpleegkundige vragen een oogje in het zeil te houden en zo voorkom je ook dat ze te lang blijven, naar jouw zin. Thuis zijn mensen eerder geneigd te blijven dan in het ziekenhuis.
Maar jouw partner heeft misschien wél behoefte naar zijn moeder. Ze mogen toch niet de kamer op zolang jij nog "bezig" bent tenzij je dit zelf aangeeft. Dus je kunt er ook geen last van hebben.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:35 schreef Pruk het volgende:
[..]
Persoonlijk den ik dat het vrij logisch is dat een barende vrouw meer behoefte heeft aan eigen moeder dan aan schoonmoeder![]()
Stel dat je het kind er in het ziekenhuis zo uitpoept en maar heel even hoeft te blijven, dan is er sowieso al geen mogelijk dat ze naar het ziekenhuis komen.
Teugels laten vieren is niet iets wat echt bij Pruk pastquote:Op maandag 23 juli 2007 13:37 schreef kozakken het volgende:
Verder: geniet en laat echt je eigen teugels ook wat vieren. Dingen gaan zoals ze gaan. Je kleintje komt toch voorop!
Ja dat weet ik niet zo goed. Er zijn ook massa's mensen die het beter met hun schoonmoeder kunnen vinden dan met hun eigen moeder.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:35 schreef Pruk het volgende:
[..]
Persoonlijk den ik dat het vrij logisch is dat een barende vrouw meer behoefte heeft aan eigen moeder dan aan schoonmoeder![]()
Stel dat je het kind er in het ziekenhuis zo uitpoept en maar heel even hoeft te blijven, dan is er sowieso al geen mogelijk dat ze naar het ziekenhuis komen.
Ik zou ze persoonlijk samen laten komen of desnoods na elkaar want je lief kan best erg behoefte hebben aan zijn mams net als jij aan jou mams...quote:Op maandag 23 juli 2007 13:35 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ja, maar dan ben ik wellicht heel egoistisch, door wat ik de afgelopen tijd met mijn schoonmoeder heb meegemaakt vind ik dat ik het volste recht heb om echt knetterhard te zeggen dat ik haar er niet bij wil hebben (en op de gang is voor mij echt te dichtbij). Zeker niet tijdens het bevallen zelf, ok, misschien als de bevalling achter de rug is dat ze dan echt wel gebeld moeten worden, maar zolang ik bij de bevalling het meeste werk moet leveren (op het kind na dan), vind ik dat ik moet kunnen aangeven wie ik daar bij wil hebben. Of juist niet erbij wil hebben.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:38 schreef nikky het volgende:
[..]
Maar jouw partner heeft misschien wél behoefte naar zijn moeder. Ze mogen toch niet de kamer op zolang jij nog "bezig" bent tenzij je dit zelf aangeeft. Dus je kunt er ook geen last van hebben.
Nee, niet egoistisch vind ik. Ik vind zeker dat je zelf moet bepalen wie je bij je bevalling wilt hebben. Als je je moeder aan je zijde wilt (tijdens het bevallen dus) en schoonma niet dan kun je dit gewoon zeggen hoor. Vind ik niet raar. Bevallen is geen feestjequote:Op maandag 23 juli 2007 13:45 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ja, maar dan ben ik wellicht heel egoistisch, door wat ik de afgelopen tijd met mijn schoonmoeder heb meegemaakt vind ik dat ik het volste recht heb om echt knetterhard te zeggen dat ik haar er niet bij wil hebben (en op de gang is voor mij echt te dichtbij). Zeker niet tijdens het bevallen zelf, ok, misschien als de bevalling achter de rug is dat ze dan echt wel gebeld moeten worden, maar zolang ik bij de bevalling het meeste werk moet leveren (op het kind na dan), vind ik dat ik moet kunnen aangeven wie ik daar bij wil hebben. Of juist niet erbij wil hebben.
en dit kan misschien heel hard overkomen, maar ik weet op dit moment echt even niet hoe ik het anders zou moeten zeggen
ja, tuurlijk, daar moet je aan denken. Maar de afgelopen tig keer heb ik daar ook aan gedacht en was ik telkens weer de persoon die gekwetst en belazerd achterbleef. En elke keer probeer ik weer stoer wel naar de verjaardagen en familiefeestjes te gaan en kom ik als een dweil terug. Ik heb ook al eens tegen mijn man gezegd dat ik elke keer wel weer voor hem meega, maar dat het altijd van mijn kant moet komen. Op basis daarvan heeft hij toen zijn ouders hier thuis uitgenodigd om het uit te praten en daar is het eigenlijk alleen maar erger van geworden (dat beaamt hij trouwens ook). Ik heb toen ook al aangegeven dat ik niet wilde dat mijn kind hier de dupe van zou worden, maar dat ik er toen al (en toen was ik een paar weken zwanger) moeite mee had om straks zoiets moois te moeten delen met iemand die mijn leven zo zuur maakt. Ja, dat vonden zij ook jammer, maar dat was ongeveer de enige reactie die ze gaven...quote:Op maandag 23 juli 2007 13:47 schreef Mibos het volgende:
Snap dat de relatie op zijn zachtst gezegd niet oke is maar het blijft ten alle tijde wel de mam van je lief en daar moet je (is MIJN persoonlijke mening) wel aan denken. Hij wordt tenslotte papa...
Tuurlijk, maar dat lijkt me logisch. Het lijkt me helemaal niet prettig bevallen als er heel veel mensen op de gang zitten. Als je ouders ver weg wonen is het wel logisch dat je ze vast inseint als je naar het ziekenhuis gaat. Misschien kunnen die in jouw huis wachten op jullie telefoontje?quote:Op maandag 23 juli 2007 13:45 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ja, maar dan ben ik wellicht heel egoistisch, door wat ik de afgelopen tijd met mijn schoonmoeder heb meegemaakt vind ik dat ik het volste recht heb om echt knetterhard te zeggen dat ik haar er niet bij wil hebben (en op de gang is voor mij echt te dichtbij). Zeker niet tijdens het bevallen zelf, ok, misschien als de bevalling achter de rug is dat ze dan echt wel gebeld moeten worden, maar zolang ik bij de bevalling het meeste werk moet leveren (op het kind na dan), vind ik dat ik moet kunnen aangeven wie ik daar bij wil hebben. Of juist niet erbij wil hebben.
En mijn hele huis schoonmakenquote:Op maandag 23 juli 2007 13:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat lijkt me logisch. Het lijkt me helemaal niet prettig bevallen als er heel veel mensen op de gang zitten. Als je ouders ver weg wonen is het wel logisch dat je ze vast inseint als je naar het ziekenhuis gaat. Misschien kunnen die in jouw huis wachten op jullie telefoontje?
Als ik een kloon zou zijn zou ik het dan hardop zeggenquote:Op maandag 23 juli 2007 14:06 schreef livelink het volgende:
ben je trouwens een kloon, je verhaal over je problemen met je schoonfamilie komt me zo bekend voorAan de andere kant ben je natuurlijk niet de enige die problemen heeft met zijn schoonfamilie
Ik wil het liefst proberen van te voren een oplossing te creeren waarbij niemand zich vervelend of gekwest voelt. Met mezelf met stip op 1 zeg maar, dat welquote:Op maandag 23 juli 2007 14:12 schreef J1981 het volgende:
Kortom, laat het even bezinken en doe op dat moment waar je je het beste bij voelt.
Er zijn hier genoeg die zich als kloon melden omdat niet de hele wereld al hoeft te weten dat ze zwanger zijn. Zie bijvoorbeeld ook Hello_Dolly, die geeft al direct aan dat ze een kloon is.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:12 schreef Pruk het volgende:
[..]
Als ik een kloon zou zijn zou ik het dan hardop zeggenIk hoop eigenlijk dat ik de enige ben met zulke problemen met schoonfamilies
Ik heb geloof ik meteen aangegeven dat ik een oude lurker benquote:Op maandag 23 juli 2007 14:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Er zijn hier genoeg die zich als kloon melden omdat niet de hele wereld al hoeft te weten dat ze zwanger zijn. Zie bijvoorbeeld ook Hello_Dolly, die geeft al direct aan dat ze een kloon is.
Als mijn schoonmoeder zich met "Mam" voorgesteld had, had ik haar best "Mam" willen noemen, maar ze zei wat anders. Maarja, ik ben dus oprecht wel blij dat het bij mij niet zo ernstig is als bij jou (hmm, klinkt een beetje flauw, het is niet alsof ik dit jou toewens, ik hoop voor jou dat het ooit normaal zal gaan, is ook wel prettig voor je man denk ik).quote:Op maandag 23 juli 2007 14:16 schreef Ticootje het volgende:
Pruk, ik snap je wel hoor.
Ik kan helemaal niet goed opschieten met schoonma. (onder andere omdat ik weiger haar mam te noemen) Maar het contact is ondertussen al flink verwatert, mijn man heeft ook al geen contact gehad sinds januari. Hij is het ook een beetje zat (gelukkig). Maar hij heeft het wel erg moeilijk mee, het blijven wel zijn ouders. Maar wat dat betreft weten mijn schoonouders niet eens dat ik zwanger ben. En eigenlijk vind ik dat prima!!! Want zo heb ook ook geen bemoeienis van ze.
Ja dat had ik begrepen. Maar je kan nu toch vast aangeven aan je schoonouders dat het een enorm emotionele ervaring voor je is (de bevalling) en dat je er gezien de situatie geen behoefte aan hebt ze meteen om je heen te hebben, maar dat je ze het wel meteen laat weten (telefoontje o.i.d.) als de kleine geboren is. Ze kunnen vervolgens (na een uur - twee uur - 's avonds - de volgende dag)* naar hun kleinkind komen kijken. Ik denk dat ook zij dat best zullen snappen, ze weten tenslotte ook hoe de vork in de steel zit. Je bent dan duidelijk naar hen toe.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:14 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik wil het liefst proberen van te voren een oplossing te creeren waarbij niemand zich vervelend of gekwest voelt. Met mezelf met stip op 1 zeg maar, dat wel
En de as vader? Mag die ook behoefte hebben aan zijn ouders?quote:Op maandag 23 juli 2007 13:35 schreef Pruk het volgende:
[..]
Waarom vraag je in de OP dan nog naar meningen hierover? Als jij vindt dat je dit kan maken moet je het gewoon doen.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:45 schreef Pruk het volgende:
[..]
en dit kan misschien heel hard overkomen, maar ik weet op dit moment echt even niet hoe ik het anders zou moeten zeggen
Dat lijkt mij ook hartstikke rot! Gelukkig heeft Karin dat ook goed begrepen, en hoewel het niet nodig was mijn ouders dat ook verteld en die bleven dan ook netjes weg tot ik Iris had geknuffeld.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:15 schreef cattie het volgende:
Ik lees het zo dat MeNicole eerst zelf de baby wilde vasthouden voordat familie enz dat zou doen. Dat had ik ook besproken met mijn man. Bij een keizersnee wel ouders bellen enz, maar mijn man zou dan de enige zijn die voor mij de baby vast zou mogen houden. Lijkt me zo rot als je uit de narcose komt en de halve familie heeft je kind al gezien en aangeraakt en zelf heb je dat nog niet gedaan.
Ik denk dat je jezelf, je vriend/man en je toekomstige kindje een ENORME dienst bewijst door daar dan zo snel mogelijk aan te gaan werken. Niet alleen wat betreft bezoek en omgang met je schoonouders, maar in ongeveer ELK aspect van een kind krijgen en daarna verzorgen en opvoeden zul je dat echt moeten kunnen, anders wordt het voor iedereen een drama. Bijna niets zal gaan lopen zoals je van te voren in je hoofd had, het is constant aanpassen, constant flexibel zijn, constant improviseren en vooral heel vaak denken "als het niet precies gaat op de manier die ik had gedacht is het eigenlijk ook wel goed" . Als je nu al weet dat dat een zwak punt van je is, dan zou ik er nu alle prioriteit aan geven om daar aan te gaan werken. [/einde preekmodus]quote:Op maandag 23 juli 2007 13:39 schreef Pruk het volgende:
[..]
Teugels laten vieren is niet iets wat echt bij Pruk pastHelaas.
quote:Op maandag 23 juli 2007 21:14 schreef Leah het volgende:
Ik dacht altijd dat ik als een soort klittenbal aan Hub zou hangen tijdens de bevalling. Niet was minder waar, hij moest braaf op een stoeltje een meter of wat van me vandaan zitten (hij rook naar koffie nl), en als ie wat zei, kon ik alleen maar puffen "Hou. Je. Mond." Heel knus was het
.
Weet je wat ook helpt? Stel dat je een zoon krijgt, zou jij het leuk vinden om later op een zijspoor gezet te worden?quote:Op maandag 23 juli 2007 21:09 schreef Nijna het volgende:
wel eens over mn grenzen heen walst zeg maar. Maar nu ik het wat meer laat rusten verandert dat gelukkig ook.
Ik probeer me in haar enthousiasme te verplaatsen, maar hou daarbij ook wel mijn eigen gevoel in de gaten. En dan lijkt ze ineens veel minder een boeman (want dat is ze eigenlijk helemaal niet, alleen maar een dolenthousiaste oma).
Dat had ik ook hoor Ticootje, dat is toch een beetje inherent aan het feit van het hebben van een partner met kinderen uit een vorige relatie. Het is toch jammer dat hij dat allemaal al wél een keer (of meerdere keren) heeft meegemaakt.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:29 schreef Ticootje het volgende:
Mijn lief vind dat ik me niet moet bezig houden met dit soort dingen....
Ach, hij weet mijn enthousiasme soms goed te verpesten... Voor hem is het allemaal de 2e keer. Iedere keer als ik met iets zit dan weet hij er alweer antwoord op, ik weet niet hoor maar ik kan me er zo kwaad om maken soms. Mannen....
Maar goed, ik heb dus gezegd dat ik geen bezoek wil in het ziekenhuis, hij vond dat dus al raar. Heerlijk he, 2 verschillende meningen.
Soms denk ik dat ik de enige ben die elke dag met de zwangerschap bezig is.
Dat soort dingen helpen inderdaad wel.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:17 schreef Leah het volgende:
[..]
Weet je wat ook helpt? Stel dat je een zoon krijgt, zou jij het leuk vinden om later op een zijspoor gezet te worden?
Dat hielp bij mij echt, toen ik me dat realiseerde. Het kindje is voor schoonouders net zo kleinkind als voor je eigen ouders. Jouw gevoel is er misschien anders bij (bij mij wel), maar hun gevoel voor het kindje niet.
Dat is ook precies wat mij helpt!quote:Op maandag 23 juli 2007 21:17 schreef Leah het volgende:
[..]
Weet je wat ook helpt? Stel dat je een zoon krijgt, zou jij het leuk vinden om later op een zijspoor gezet te worden?
Dat hielp bij mij echt, toen ik me dat realiseerde. Het kindje is voor schoonouders net zo kleinkind als voor je eigen ouders. Jouw gevoel is er misschien anders bij (bij mij wel), maar hun gevoel voor het kindje niet.
quote:Op maandag 23 juli 2007 22:28 schreef kozakken het volgende:
[..]
Wapen en tegelijkertijd ontwapenend)
Mijn kind ging pas logeren toen ie drie wasquote:Op maandag 23 juli 2007 22:28 schreef Nijna het volgende:
als ik de a.s. grootouders hoor over logeren in de toekomst en dat soort dingen. Moet er nog even niet aan denken (maar daar groei je vast ook wel in...).
Maar hee, dan heb je toch ook wel een waszak van een vent als die dat accepteert? Ik kan heus niet altijd even goed met mijn schoonouders, maar ik zou me niet kunnen voorstellen dat Hub zich dan maar op laat leggen dat ze ze niet meer mogen zien... Dan gaat ie desnoods maar alleen met ze, maar ik zou daar dus nooit tussen gaan zitten.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:36 schreef livelink het volgende:
En natuurlijk doen ze in de ogen van (meestal) de schoondochter toch wel iets fout waarna ze direct gestraft worden en ze hun kleinkinderen weer een tijd niet mogen zien.
Regelmiep lijkt me niet het juiste woord.quote:
Dit is trouwens iets wat ik niet wil hoor, dat heb ik zowel mijn man als mijn schoonouders duidelijk gemaakt. Maar ik heb ook duidelijk gemaakt dat ik het niet prettig vind om constant op mijn tenen te moeten lopen bij hun in de buurt omdat ik bang ben dat ik iets verkeerd doe zonder dat ik weet wat ik verkeerd doe.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:47 schreef livelink het volgende:
Ja, daar is dan inderdaad sprake van een waszak van een vent. Maar ook dat zie ik wel vaker, helaas.
Vrouwen kunnen echt heel slecht zijn, volgens mij laat menig vrouw hun man kiezen tussen zijn ouders en haar. En dan kiezen mannen toch vaak voor de vrouw. Je hebt gelijk, we dwalen af. Maar het is iets wat me bezig houdt, omdat ik het de laatste tijd toch vaak zie om me heen.
Ik hou er over op.
En dit is gewoon zo'n goede uitspraak dat ik die gewoon even wil quoten.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:17 schreef Leah het volgende:
[..]
saai? dat niet, maar lijkt me helemáál geen pretje al die meegluurders naar jouw kind. (en naar jouzelf, want je hangt uiteraard ook wel es over dat bedje.)quote:Op maandag 23 juli 2007 23:28 schreef Pruk het volgende:
Mijn moeder vond het wel een goed idee om de webcam boven het bedje te hangen en iedereen een linkje te geven van de site zodat er helemaal geen bezoek nodig was, maar dat vond ik ook weer zo saai
Je kan er een doekje voorhangen tochquote:Op maandag 23 juli 2007 23:43 schreef bixister het volgende:
[..]
saai? dat niet, maar lijkt me helemáál geen pretje al die meegluurders naar jouw kind. (en naar jouzelf, want je hangt uiteraard ook wel es over dat bedje.)
Toch vind ik dat dus heel jammer. Plus het feit zwangerschapshormonen doet dat geen goed.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:30 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat had ik ook hoor Ticootje, dat is toch een beetje inherent aan het feit van het hebben van een partner met kinderen uit een vorige relatie. Het is toch jammer dat hij dat allemaal al wél een keer (of meerdere keren) heeft meegemaakt.
Drenthe is vertegenwoordigd hoorquote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het juist helemaal andersom.
Van mij mag de hele wereld komen kijken!Ik verheug me daar nu al op.
![]()
dit is een goeie jaquote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:24 schreef E.T. het volgende:
Ik ontving trouwens het bezoek boven in de slaapkamer.. voor veel mensen de beste aanwijzing dat ze niet zo lang blijven zitten. Als je beneden gewoon op de bank zit, nodigt dat toch onbewust meer uit tot blijven hangen.
Delegatie uit Limburg is zich ook al aan het voorbereidenquote:
Ik ook!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
![]()
Maar waarom zou je dat in godsnaam willen doen? Ik heb een hekel aan het feit dat mijn schoonzus haar kind door niemand laat vasthouden (en dus zelfs niet door de grootouders). Doe toch eens gewoon normaal en besef dat andere mensen ook van dat kind houden.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:01 schreef MeNicole het volgende:
* Niemand behalve Kevin mag de kleine vasthouden
Ze heeft het over net na de geboorte, doe eens rustig zeg..wacht nu eerst maar af hoe jij straks bent, misschien word je wel het ergste hormonster van allemaalquote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat in godsnaam willen doen? Ik heb een hekel aan het feit dat mijn schoonzus haar kind door niemand laat vasthouden (en dus zelfs niet door de grootouders). Doe toch eens gewoon normaal en besef dat andere mensen ook van dat kind houden.
Echt waar.. ik vind het zo belachelijk. Jouw kind door niemand laten vasthouden, maar wel roepen als je hulp nodig hebt omdat je eens ergens naartoe moet![]()
Pssst... evendoorlezen...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat in godsnaam willen doen? Ik heb een hekel aan het feit dat mijn schoonzus haar kind door niemand laat vasthouden (en dus zelfs niet door de grootouders). Doe toch eens gewoon normaal en besef dat andere mensen ook van dat kind houden.
Echt waar.. ik vind het zo belachelijk. Jouw kind door niemand laten vasthouden, maar wel roepen als je hulp nodig hebt omdat je eens ergens naartoe moet![]()
Precies. Net na de geboorte is het wel fijn als eerst de kersverse mama en papa ukkie eens rustig en fijn kunnen bewonderen als eersten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:22 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ze heeft het over net na de geboorte, doe eens rustig zeg..wacht nu eerst maar af hoe jij straks bent, misschien word je wel het ergste hormonster van allemaal
Maar na 4 maand heeft de grootmoeder nog steeds het kind niet mogen vasthouden? Ze heeft toch zelf ook kinderen opgevoed, toch? Ik vind het toch allemaal een beetje heel erge beschermingsdrang hoor... (vooral omdat haar moeder haar kleinkind wel mag vasthouden...)quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:32 schreef Sjeen het volgende:
Toch afwachten Leonieke... Ik had het ook niet van mezelf verwacht, maar die hevige beschermingsdrang. Kijken mag, aankomen niet was de eerste tijd mijn motto
Nee, gelijk heb je... Ik had het over de eerste twee weken (waarvan Isa een week in ziekenhuis heeft gelegen)...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar na 4 maand heeft de grootmoeder nog steeds het kind niet mogen vasthouden? Ze heeft toch zelf ook kinderen opgevoed, toch? Ik vind het toch allemaal een beetje heel erge beschermingsdrang hoor... (vooral omdat haar moeder haar kleinkind wel mag vasthouden...)
Mja, door mijn frustratie heb ik het inderdaad eerst niet duidelijk uitgelegd. En aangezien ik dacht dat mijn post wijzigen niet duidelijk genoeg ging zijn, heb ik er toch nog maar even een aanvulling bijgeplaatst.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, gelijk heb je... Ik had het over de eerste twee weken (waarvan Isa een week in ziekenhuis heeft gelegen)...
Dat dacht ik van tevoren ook, maar man o man, wat veranderde ik per direct in een leeuwin na de bevalling!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het juist helemaal andersom.
![]()
Ik ook niet, maar als je dat nu graag wil? Ikzelf twijfel er over bij een evt. tweede. Ik vond nu dat we maar erg allenig waren telkens tussen de bezoekjes van de vk door, maar dat is offtopic.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:22 schreef Ticootje het volgende:
Als bevallende wil ik liever niemand erbij hebben.... Dus zowel ouder en schoonouders wachten maar tot ik klaar ben. Ik moet er niet aan denken dat de hele meute op de gang zit te wachten.
Het lijkt mij iets wat je van tevoren zeker wel duidelijk mag maken. Als je het leuk vind kun je zeggen dat je een telefoontje pleegt zodra je naar het zh gaat... of als het begonnen is.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:24 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar als je dat nu graag wil? Ikzelf twijfel er over bij een evt. tweede. Ik vond nu dat we maar erg allenig waren telkens tussen de bezoekjes van de vk door, maar dat is offtopic.
haha dat sigaretje zou ik onmiddellijk platgetrapt hebben als ik hun was.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:19 schreef PM-girl het volgende:
En net toen dat telefoontje kwam, had iedereen een sigaretje opgestoken behalve mijn eigen moeder, dus die kwam eerst even alleenZo speciaal!
pziez. en hopelijk verloopt het allemaal ongeveer zoals je dat graag wil.quote:Pruk, succes met regelen, doe het lekker zoals het voor jou goed voelt!
Verslaafd he...quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:34 schreef bixister het volgende:
[..]
haha dat sigaretje zou ik onmiddellijk platgetrapt hebben als ik hun was.maar wel fijn dat je eerst even lekker tijd had met je moeder. wie weet gunden ze jullie die tijd ook wel bewust even?
[..]
Dat vind ik een hele goede tip!!! Ik ben zelf een voorstander van schoenen uit in huis, maar goed ik krijg het er gewoon niet doorheen thuis. Hier wordt gewoon binnen geskeelerd, gestept en de fiets gaat ook gwoon door het huis heen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:20 schreef Sidn3y het volgende:
Niet het hele topic gelezen, maar toch 1 regel die hier op een gegeven moment is ingevoerd; schoenen uit voor het bezoek (en jullie zelf natuurlijk). Jij loopt met een open wond van onderen en al het straatvuil van buiten brengt infectierisico mee. Jij loopt mogelijk de hele dag op blote voeten/sokken en dan neem jij dat mee je bed in. Om dezelfde reden niet het bezoek op je bed laten zitten.
Misschien vind je het overbodig, maar ik had er helemaal niet aan gedacht tot onze kraamverzorgster het opperde.
Hier stond dat dus ook op het kaartje alleen ging familie mijn moeder of mijn schoonouders bellen om af te spreken.... *zucht* dat schoot dus lekker op. NOTquote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:50 schreef Leah het volgende:
Daarom vond ik het handig om op het kaartje te zetten dat men even moest bellen van te voren.
Nee joh, ik denk dat de meesten kraamvisite harstikke leuk vinden. Waar het echt om gaat is dat je het gewoon een beetje moeten laten afhangen van de verse moeder.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:45 schreef livelink het volgende:
Wat ik wel jammer vind van dit soort topics is dat ik er heel erg onzeker van word. Eerder heb ik dat al gehad met het topic over kraamcadeautjes, waar cadeautjes en de gevers ervan zo werden afgekraakt dat ik sindsdien echt nauwelijks meer kraamcadeautjes durf te kopen en ik merkte het deze week ook. Ik wilde een afspraak maken met iemand om op kraamvisite te gaan en ik voelde me echt rot toen ik moest bellen. Ik kreeg helemaal het gevoel (mede door dit topic) dat mensen helemaal niet willen dat er kraamvisite komt en het alleen maar vervelend en lastig vinden.
eh... je schoonouders zijn toch ZIJN eigen ouders....quote:Op maandag 23 juli 2007 13:15 schreef Pruk het volgende:
Kan je het maken om schoonmama wel te bellen om aan te geven dat kind gearriveerd is, maar dat je ze nog niet wilt ontvangen, terwijl mijn eigen ouders dat wel mogen?
Als je band met een zus of broer goed is denk ik dat ze het alleen maar leuk vinden als je snel op de stoep staat. En die kraamverzorgster was gekquote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:27 schreef livelink het volgende:
Ik heb zelf eigenlijk nooit onaangekondigd bezoek gehad, maar ben wel eens onaangekondigd langs gekomen. Zo naief was ik vroeger dus wel. Dat is inmiddels 15 jaar geleden, toen mijn zus haar 1e kreeg. Ik kreeg het nieuws van mijn ouders te horen en ben de volgende dag direct afgereisd naar mijn zus. De kraamverpleegster was idd wel narrig, maar mijn zus was wel blij om me te zien, geloof ik.
Na een half uurtje ben ik weer vertrokken en heb weer met plezier de reis van dik een uur teruggemaakt.
Toen mijn zus haar jongste kreeg, belde ik netjes een dag later (want inmiddels had ik wel door dat je niet zomaar op de stoep moest staan) en kreeg de kraamverpleegster aan de telefoon, die mij niet eens wilde doorverbinden naar mijn zus. Ik voelde me toen echt heel rot. Pas een paar dagen later lukte het me om mijn zus een keertje aan de telefoon te krijgen en toen hoorde ik van haar dat de kraamverpleegster niet eens door had gegeven dat ik had gebeld. En ik begreep ook van mijn zus dat het helemaal niet haar bedoeling was geweest dat ik haar niet aan de telefoon kreeg en dat ze het ook jammer vond dat het pas zo lang had geduurd voordat ik haar aan de lijn had en eindelijk een afspraak kon maken om langs te komen.
Ik ben bij mijn zus 's ochtends naar het ziekenhuis gegaan toen ze belden en 's middags nog een keer, had idd een paar uur vrij gevraagd van mijn werk.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:59 schreef hestria het volgende:
ik vond het geweldig dat mijn jongste zusje vrij van school had geregeld en toch even langskwam de dag dat miesje was geboren, vond het zelfs jammer dat mijn middelste zusje pas 4 dagen later kwam.
Daar kan ik me wel een klein beetje iets bij voorstellen.quote:overigens is een kennis een tijdje geleden bevallen, kreeg manlief aan de lijn, die zei dat ze lag te slapen, dus ik zeg, ja natuurlijk bel maar terug als julie uit zijn gerust, nu ruim 1,5 maand later heb ik nog steeds niks gehoort, trouwens zelfde verhaal met mijn schoonouders, die werden ook niet terug gebelt.
Misschien zijn ze nog niet uitgerustquote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:59 schreef hestria het volgende:
overigens is een kennis een tijdje geleden bevallen, kreeg manlief aan de lijn, die zei dat ze lag te slapen, dus ik zeg, ja natuurlijk bel maar terug als julie uit zijn gerust, nu ruim 1,5 maand later heb ik nog steeds niks gehoort, trouwens zelfde verhaal met mijn schoonouders, die werden ook niet terug gebelt.
Maar hoe weet je dat dat de reden is dan? Misschien heeft hij er echt niet meer aan gedacht, kan toch? Ik zou gewoon nog een keer bellen hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:36 schreef hestria het volgende:
het waren kennissen dus belde ik pas na 2 weken. En de reden dat ze niet terug bellen is dat hij heel erg zielig is, en geen luier of flesje kan geven(volgens haar moeder) dus is niet zo dat zij niet wil maar hij het allemaal te zwaar vind.
Werken jullie niet met geboortelijsten misschien?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:45 schreef livelink het volgende:
Wat ik wel jammer vind van dit soort topics is dat ik er heel erg onzeker van word. Eerder heb ik dat al gehad met het topic over kraamcadeautjes, waar cadeautjes en de gevers ervan zo werden afgekraakt dat ik sindsdien echt nauwelijks meer kraamcadeautjes durf te kopen en ik merkte het deze week ook. Ik wilde een afspraak maken met iemand om op kraamvisite te gaan en ik voelde me echt rot toen ik moest bellen. Ik kreeg helemaal het gevoel (mede door dit topic) dat mensen helemaal niet willen dat er kraamvisite komt en het alleen maar vervelend en lastig vinden.
Sorry maar ik vind dat eerder een behoorlijk idiote/egocentrische gedachte van jou, alsof de dood van een partner ineens niet meer belangrijk is omdat jij een kind op de wereld hebt gezet?quote:[b]Op zondag 29 juli 2007 13:04 Toen ze kwam kijken was het eerste wat ze zei: "Och mijn arme (naam) dood en dan kan ie helemaal deze kleine niet zien. Leven en dood zo dicht bij elkaar." Enige wat ik dacht: Boeiend ik heb net een kleine gekregen![]()
. Dat vond ik op dat moment wel even naar maar achteraf gezien wel heel logisch natuurlijk.
Snap sowieso niet dat mensen dan doenquote:
Ja daarom zei ik ook dat ik het achteraf wel begreep. Nu schaam ik me ook dood dat ik dat gedacht heb. Maar op dat moment had ik al een hele week de hele dag door hetzelfde gehoord waardoor ik niet eens met zwanger zijn en bevallen bezig geweest was. En toen Mikael geboren was had ik gewoon even geen zin in dat dood gedoe. Ik had net een baby gekregen dat was toch even net iets belangrijkerquote:Op zondag 29 juli 2007 15:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind dat eerder een behoorlijk idiote/egocentrische gedachte van jou, alsof de dood van een partner ineens niet meer belangrijk is omdat jij een kind op de wereld hebt gezet?
Zullen wel hormonen zijn geweest hoop ik maar ik sta even, figuurlijk, met mijn oren te klapperen hoor
Nee, tuurlijk niet... Maar al dat bloed, dat vind ik gewoon helemaal niets.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:22 schreef Lishe het volgende:
Ticootje, ik beloof je bij deze dat het je geen ene reet meer uitmaakt of er wat huidsmeer of bloed op je kindje zit als het er eenmaal is. Echt, echt, echt niet. Je hebt je kind. Het is er, je hebt er keihard voor gewerkt, en het is het allermooiste kindje wat je ooit gezien hebt.
En eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje raar. Ga je straks ook poepluiers verschonen met handschoenen aan?
Je ben dan zo overdondert echt geloof iedereen hier maar..... bloed, huidsmeer wat dan ook het enige wat je wilt zien is je kindje!quote:Op maandag 30 juli 2007 15:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet... Maar al dat bloed, dat vind ik gewoon helemaal niets.
Ja hoor, dat kan. In Nederland is het vrij gebruikelijk dat het kind gelijk bij je wordt gelegd, maar je kan gewoon aangeven dat je dat niet wil. En als je je ter plekke bedenkt kun je altijd nog gelijk je armen uitstrekken en zeggen: 'hier!'quote:Op maandag 30 juli 2007 15:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb eigenlijk een beetje een vraagje....
Bij de bevallingsdocu's zie je dat als het kindje geboren wordt dat ze dan het kindje meteen bij je leggen. Dat lijkt mij dus helemaal niets! Kan je niet regelen dat ze het kindje eerst een beetje schoonmaken voordat ze het bij je leggen?? Of is dit heel bot?
De huidsmeer wassen ze er helemaal niet af, tot de volgende dag, is goed voor het huidje namelijkquote:Op maandag 30 juli 2007 15:20 schreef Ticootje het volgende:
Bij de bevallingsdocu's zie je dat als het kindje geboren wordt dat ze dan het kindje meteen bij je leggen. Dat lijkt mij dus helemaal niets! Kan je niet regelen dat ze het kindje eerst een beetje schoonmaken voordat ze het bij je leggen?? Of is dit heel bot?
Ik snap heel goed dat je me niet snapt hoor. Daarom vroeg ik het ook heel voorzichtig.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:22 schreef Vivi het volgende:
[..]
De huidsmeer wassen ze er helemaal niet af, tot de volgende dag, is goed voor het huidje namelijk
Maar sorry hoor, het is je KIND, hij komt UIT je...ik snap het probleem niet zo goed eigenlijk...
Jamaar, stel je voor dat je VIES word tijdens je bevallingquote:Op maandag 30 juli 2007 16:22 schreef Vivi het volgende:
[..]
De huidsmeer wassen ze er helemaal niet af, tot de volgende dag, is goed voor het huidje namelijk
Maar sorry hoor, het is je KIND, hij komt UIT je...ik snap het probleem niet zo goed eigenlijk...
Ja, gadver dan moet ik weer douchen en dat doe ik normaal alleen met kerst...quote:Op maandag 30 juli 2007 16:40 schreef easy-going het volgende:
[..]
Jamaar, stel je voor dat je VIES word tijdens je bevalling
Het is geen stromend bloed als van een slagaderlijke bloeding ofzo heur....en geloof me, het valt je echt niet op op dat momentquote:Op maandag 30 juli 2007 16:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat je me niet snapt hoor. Daarom vroeg ik het ook heel voorzichtig.
Voor mij is het echt een gruwelgedachte, veel bloed... Ik ben heel bang voor bloed, niet bij mezelf, dat is geen probleem, maar bloed bij anderen daar wordt ik helemaal niet goed van.
Ik denk dat ik gewoon even ga overleggen.
Ik denk dat mijn fantasie gewoon op hol is geslagen.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:42 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het is geen stromend bloed ofzo heur....en geloof me, het valt je echt niet op op dat moment
Uit de klei getrokken, die kinders van jouquote:Op maandag 30 juli 2007 16:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
bij mijn kinders was er geen druppel bloed te bekennen hoorwel roken ze naar natte aarde
Ik heb echt beelden in mn hoofd van druppels bloed die van het kindje af druipen....quote:Op maandag 30 juli 2007 16:43 schreef Vivi het volgende:
Dean was ook niet echt bloody nee
Hij rook echter meer naar natte la
En Ticootje; relax meid, alles sal reg kom
Nee joh!quote:Op maandag 30 juli 2007 16:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb echt beelden in mn hoofd van druppels bloed die van het kindje af druipen....
Hetzelfde beeld heb ik met inknippen hoor. Daar moeten we het ook nog even over hebben.... Ook dat lijkt mij helemaal niets!quote:
Je maakt jezelf helemaal gek, zoals hierboven al werd gezegd, het is gewoon een beetje smeer wat op je kindje zit, en dat is ms her en der wat rood, maar niet van dat helderrood hoor, zoals van een slagaderlijke bloeding. En dat inknippen voel je helemaal niet, want dat doen ze 'in" een wee..(die voel je wel nml.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hetzelfde beeld heb ik met inknippen hoor. Daar moeten we het ook nog even over hebben.... Ook dat lijkt mij helemaal niets!
Weet je eigenlijk kan ik me nu al drukmaken over iets wat over 6 maanden gaat gebeuren![]()
Ja, dat is wel zo.... Maar als ik eraan dank kan ik al helemaal misselijk worden. Daar hoort namelijk niet geknipt te worden.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:55 schreef livelink het volgende:
Ik weet niet of je daar veel keuzemogelijkheden in hebt, Ticootje? Volgens mij is het inknippen of inscheuren op zo'n moment. Maar zoveel verstand heb ik er niet van![]()
Ik zou gewoon tegen de verloskundige zeggen dat ze maar niet moet knippen. Want ja, dat doet ze natuurlijk gewoon maar voor de lolquote:Op maandag 30 juli 2007 16:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hetzelfde beeld heb ik met inknippen hoor. Daar moeten we het ook nog even over hebben.... Ook dat lijkt mij helemaal niets!
Ik zou niet teveel van die films gaan kijken iigquote:Op maandag 30 juli 2007 17:00 schreef Ticootje het volgende:
ik denk dat ik eens moet gaan kijken naar zwangerschapsgym ofzo. Zo kan ik me tenminste voorbereiden op de bevalling en krijg ik een echter beeld over bevallen...
Nouhou ik heb het wel gevoeld hoor :-X kon bij mij ook niet tijdens een wee omdat het heel snel moest gebeuren dus dat zal wel schelen. Ook geen tijd voor verdoving dus. Maar ik neem aan dat inscheuren net zo pijnlijk is (zo niet pijnlijker) en op dat moment moet je kind er gewoon UIT, linksom of rechtsom, het is echt allemaal anders dan je van te voren denkt. De dingen waar je je vooraf druk over maakt lijken achteraf echt belachelijk banaal. Maar ja, dat weten we allemaal achteraf pas hequote:Op maandag 30 juli 2007 16:54 schreef Vivi het volgende:
[..]
En dat inknippen voel je helemaal niet, want dat doen ze 'in" een wee..(die voel je wel nml.) Ik heb er 0,0 van gevoeld hoor, echt. van het inknippen dan]
Ik ben bij een gyn... Ik mag volgende week alweer. Ik zal het allemaal eens voorleggen en hopen dat die niet in lachen uitbarst...quote:Op maandag 30 juli 2007 17:04 schreef livelink het volgende:
Zwangerschapsgym is ook pas voor over een paar maanden, Ticootje.
Ik denk dat je het beter bij de verloskundige aan kunt kaarten. Of eventueel bij de huisarts als het nog te lang duurt voordat je bij de vk moet zijn. Je maakt jezelf echt gek zo.
quote:Op maandag 30 juli 2007 16:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb echt beelden in mn hoofd van druppels bloed die van het kindje af druipen....
Jawel johquote:
Ik moest dat ook niet hoor. Ik zat er de hele zwangerschap al tegen aan te hikken maar had niks tegen de vlos gezegd omdat ik ook dacht dat het als het zover was het me allemaal niks meer uit zou maken. Maar toen Mikael geboren was en ze hem om mijn borst wilde leggen ging ik bijna over mijn nek. En dat terwijl Mikael heel mooi schoon wasquote:Op maandag 30 juli 2007 15:20 schreef Ticootje het volgende:
grappig om die verschillen te zien. Ik wil dus juist dat de tweede niet gewassen word pas op dag 2. Ik vind het dus heerlijk ruiken en heb er van genoten. Bij mara en nu hoop ik weer.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:35 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik moest dat ook niet hoor. Ik zat er de hele zwangerschap al tegen aan te hikken maar had niks tegen de vlos gezegd omdat ik ook dacht dat het als het zover was het me allemaal niks meer uit zou maken. Maar toen Mikael geboren was en ze hem om mijn borst wilde leggen ging ik bijna over mijn nek. En dat terwijl Mikael heel mooi schoon wasMaar ik ha dme er zo druk om gemaakt dat ik toch min of meer "geschreeuwd" heb dat ze hem weg moesten halen en eerst schoon moesten maken. Dus als je dat niet wil zal ik het wel aangeven.
En dat heeft helemaal niks te maken met poepluiers, je eigen kind of weet ik veel wat. Ik hou daar ook niet van simpel zat.
als ik nog een keer zou gaan bevallen (gaat niet gebeuren hoor) dan zou ik wel een schaar eisen die niet bot isquote:Op maandag 30 juli 2007 20:27 schreef easy-going het volgende:
[..]
[..]
Jawel joh![]()
Oja, en inknippen voel je in principe niets van, dat doen ze idd. tijdens een wee
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:29 schreef just me het volgende:
[..]
als ik nog een keer zou gaan bevallen (gaat niet gebeuren hoor) dan zou ik wel een schaar eisen die niet bot is![]()
Aiquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:29 schreef just me het volgende:
[..]
als ik nog een keer zou gaan bevallen (gaat niet gebeuren hoor) dan zou ik wel een schaar eisen die niet bot is![]()
Toen ik van Freek beviel (en hij met een rotgang weggehaald werd), was er een verpleegkundige die iets huidsmeer van hem haalde, en dat onder mijn neus wreef. Nu zal niet iedereen dat als prettig ervaren, maar ik vond het zo goed! Hij rook naar vers brood, vond ik, en toen ik hem uren later weer op de couveuse afdeling zag, rook ie nog precies zoquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:22 schreef phileine het volgende:
Dat witte smeer is ontzettend goed voor de huid, ook die van jezelf. Vroeger smeerden vroedvrouwen het op hun eigen huid, een van de beste verjongende huidcrémes die er bestaan.
Goed dat je die eigenschap iig geval herkent!quote:Op maandag 23 juli 2007 13:15 schreef Pruk het volgende:
Ik ben juist de persoon die zich ergens druk over maakt omdat het niet geregeld is
Tenzij je schoonmoeder ook jouw verloskundige is kan ze toch lekker wachten op een kaartje?quote:Klein voorbeeldje:Wanneer bellen naar familie?
Mijn schoonmoeder zou bij mij juist averechts werken, volgens mij zou mijn ontsluiting dan minder worden (komt ook bij dat binnen notime de hele familie het weet)
Kan je het maken om schoonmama wel te bellen om aan te geven dat kind gearriveerd is, maar dat je ze nog niet wilt ontvangen, terwijl mijn eigen ouders dat wel mogen?
Groot gelijk, maar maak het niet te dramatisch. Iedereen zal het kind wel ff vast willen houden (vooral moeders die 'het allemaal al een keer gedaan hebben'. Maar spreek lekker met je man af dat het kind zeer beslist absoluut niet naar beneden gaat. Mooie tussenweg.quote:Kind blijft bij mama.
Ik houd er niet van dat iedere wildvreemde (voor mij kind is iedereen wildvreemd behalve papa, mama en de kraamverzorgster) aan mijn kind zit. Ik wil zelf kunnen beslissen wie mijn kind vasthoudt en hoeveel.
Op een geboortekaartje staat 'bel even op' of 'tussen 8 en 19 uur rusten moeder en kind'.quote:Hoeveelheid bezoek eerste periode.
Ik zit er niet op te wachten om de complete familie met alle 3743 neefjes en nichtjes de eerste week/weken op bezoek te hebben.
Ja, leer ook nog even om je eigen paniek aan te pakken. Relativeer het eens een beetje.quote:Volgens mij mis ik dan ook nog best belangrijke dingen. Hebben jullie ook zo'n lijstje gemaakt?
Vind je dat niet een beetje lomp? Zo'n kaartje komt vaak pas dagen later aan. Ik kan me voorstellen dat de (a.s.) vader het nieuws bijvoorbeeld ook best graag met zijn moeder wil delen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:52 schreef mgerben het volgende:
Tenzij je schoonmoeder ook jouw verloskundige is kan ze toch lekker wachten op een kaartje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |