abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51787056
En als toelichting op mijn vorige post: Kind was om 3 uur geboren en ambulance stond bij het verkeerde adres
pi_51788361
Sorry dat ik wat posts heb verwijderd, maar kunnen jullie het er verder niet over hebben

Mocht je al het vermoeden hebben dat iemand in OUD een kloon is van een bekendere fokker, dan nog is het niet netjes daar melding van te maken. Daarbij kan je nooit zeker weten of er sprake is van een kloon; er zijn genoeg vrouwen die pas gaan posten op fok als ze zwanger zijn en er gezellig over willen kletsen met andere zwangere vrouwen

[ Bericht 57% gewijzigd door Isabeau op 24-07-2007 17:26:10 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_51788623
Oops sorry, had het niet eens in de gaten
  dinsdag 24 juli 2007 @ 18:41:58 #104
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_51790900
.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 18:42:50 #105
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_51790935
Mij maakt het trouwens niet uit wie er langskomen en mijn kind vasthouden. Als ik maar niemand in het ziekenhuis ontwaar als ik uit mijn naad aan het scheuren ben .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:01:54 #106
393 phileine
española
pi_51791587
En geloof me, tegen die tijd interesseert dat je dus helemaal geen moer meer, daar heb je het dan veel te druk voor
mooi he, alles
pi_51798447
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
Van mij mag de hele wereld komen kijken! Ik verheug me daar nu al op.
Ik ook!

Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:20:51 #108
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51799560
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:01 schreef MeNicole het volgende:

* Niemand behalve Kevin mag de kleine vasthouden
Maar waarom zou je dat in godsnaam willen doen? Ik heb een hekel aan het feit dat mijn schoonzus haar kind door niemand laat vasthouden (en dus zelfs niet door de grootouders). Doe toch eens gewoon normaal en besef dat andere mensen ook van dat kind houden.

Echt waar.. ik vind het zo belachelijk. Jouw kind door niemand laten vasthouden, maar wel roepen als je hulp nodig hebt omdat je eens ergens naartoe moet
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:22:18 #109
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51799639
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:20 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dat in godsnaam willen doen? Ik heb een hekel aan het feit dat mijn schoonzus haar kind door niemand laat vasthouden (en dus zelfs niet door de grootouders). Doe toch eens gewoon normaal en besef dat andere mensen ook van dat kind houden.

Echt waar.. ik vind het zo belachelijk. Jouw kind door niemand laten vasthouden, maar wel roepen als je hulp nodig hebt omdat je eens ergens naartoe moet
Ze heeft het over net na de geboorte, doe eens rustig zeg..wacht nu eerst maar af hoe jij straks bent, misschien word je wel het ergste hormonster van allemaal
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:23:21 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51799686
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:20 schreef leonieke het volgende:

[..]

Pssst... evendoorlezen...
Het ging erom dat zij niet wilde dat anderen uitgebreid met haar kind gingen zitten knuffelen terwijl zij alleen een korte blik had kunnen werpen net na de KS.
En dat vind ik wel zeer terecht hoor. Het is toch jouw kind tenslotte.
  Milf dinsdag 24 juli 2007 @ 22:25:21 #111
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51799767
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:22 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ze heeft het over net na de geboorte, doe eens rustig zeg..wacht nu eerst maar af hoe jij straks bent, misschien word je wel het ergste hormonster van allemaal
Precies. Net na de geboorte is het wel fijn als eerst de kersverse mama en papa ukkie eens rustig en fijn kunnen bewonderen als eersten. .

( Dat heb ik niet gekunt en iedereen was mij voor en dat vind ik nog steeds erg jammer. Ik had het van te voren moeten melden maar tja, zenuwen he )
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:26:40 #112
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51799829
Ja, ik had het nu nog gelezen. Lezen, reageren, dan verder lezen... Oh ja, hoeveel mensen doen dat nu niet he

Misschien ga ik last hebben van hormonen, misschien niet, maar mensen zullen mijn kind toch mogen vasthouden Ik vind het gewoon belachelijk als je bezoek laat komen, maar dat ze bijna geen blik mogen werpen op het kind (ja, ga je niet te lang boven de wieg staan, misschien wordt ze wakker...).

Maar ik weet wel dat ik liever niet constant bezoek zou hebben in het ziekenhuis Maar dat is natuurlijk een heel andere zaak. En niet omdat ik eerst alleen van het kind wil genieten, maar gewoon omdat ik het zo vervelend zou vinden om niet op mijn plooi te zijn en dan constant happy joy joy te moeten zijn tegen andere mensen. Mijn zus zei ook bv dat ze zo blij was als het bezoek even weg was. Eindelijk even rust, eindelijk een beetje kunnen bijslapen (en ik heb al zo'n behoefte aan slaap ).
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 juli 2007 @ 22:32:07 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_51800083
Toch afwachten Leonieke... Ik had het ook niet van mezelf verwacht, maar die hevige beschermingsdrang. Kijken mag, aankomen niet was de eerste tijd mijn motto
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:34:47 #114
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51800218
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:32 schreef Sjeen het volgende:
Toch afwachten Leonieke... Ik had het ook niet van mezelf verwacht, maar die hevige beschermingsdrang. Kijken mag, aankomen niet was de eerste tijd mijn motto
Maar na 4 maand heeft de grootmoeder nog steeds het kind niet mogen vasthouden? Ze heeft toch zelf ook kinderen opgevoed, toch? Ik vind het toch allemaal een beetje heel erge beschermingsdrang hoor... (vooral omdat haar moeder haar kleinkind wel mag vasthouden...)
pi_51800314
Ik heb destijds helemaal niet laten weten dat ik aan het bevallen was. Ik heb een minuut of 10 na de bevalling mijn ouders/schoonouders/zusje gebeld. Mijn ouders stonden na een klein uur al voor de deur maar mijn schoonouders waren er pas op een vrijdag Amber is op dinsdag geboren. Die wilden niet eerder komen omdat ze het cadeautje nog niet hadden Vond dat wel jammer, want idd het is net zo goed hun kleinkind als dat van mijn ouders.
Mijn zusje was op vakantie dus die kon pas vrijdag komen.

Verder hebben wij de eerste week bijna geen visite gehad. Hebben het heel rustig aan gedaan. Eerst maar even wennen aan met z'n drieen zijn. Ik heb Amber ook niet zomaar aan iedereen gegeven.

[ Bericht 11% gewijzigd door Vicky op 24-07-2007 22:42:32 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:42:08 #116
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51800577
Ik had bij de eerste hetzelfde gevoel als BE, laat het bezoek maar komen! Heerlijk, lekker op bed met mijn trots, iedereen die even binnenkomt.
Ben zelfs kwaad geweest op de kraamhulp dat bezoek wat 2 uur (2 uur!!) had gereden om langs te komen een uur beneden moest wachten tot ze Luuke konden zien. Dat geef ik nu ook aan tijdens de intake, dat IK bepaal of bezoek wel of niet boven mag komen en wanneer.

Ik wilde perse niet dat ze van hand tot hand zou gaan. De verloskundige gaf aan dat ik haar gewoon bij me op bed moest leggen (Op het voedingskussen) zodat iedereen kon kijken. En als ´smoesje´ vertelde ik gewoon dat ze eerst moest wennen aan de geur van papa en mij, dus dat ze niet vastgepakt mocht worden. (Natuurlijk wel door opa´s en oma´s en onze broer en (schoon)zus.) Werkte echt perfect!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 juli 2007 @ 22:46:13 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_51800783
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:34 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar na 4 maand heeft de grootmoeder nog steeds het kind niet mogen vasthouden? Ze heeft toch zelf ook kinderen opgevoed, toch? Ik vind het toch allemaal een beetje heel erge beschermingsdrang hoor... (vooral omdat haar moeder haar kleinkind wel mag vasthouden...)
Nee, gelijk heb je... Ik had het over de eerste twee weken (waarvan Isa een week in ziekenhuis heeft gelegen)...
pi_51800973
Bij ons kwam het bezoek (nabije familie) dezelfde dag nog. Myrthe ziekenhuis, bij Juliette thuis. Bij Juliette hadden we wel de 'regel' dat alleen de opa's en oma's en ouders en kraamverzorgster haar in het begin mochten vasthouden. Gewoon omdat dat bij Myrthe anders ging en een overstuur kind opleverde. De ooms en tantes moesten even wat langer wachten op een rustiger gelegenheid (daar hebben ze er 9 van dus dan wordt het al snel te druk).
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:52:14 #119
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51801051
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee, gelijk heb je... Ik had het over de eerste twee weken (waarvan Isa een week in ziekenhuis heeft gelegen)...
Mja, door mijn frustratie heb ik het inderdaad eerst niet duidelijk uitgelegd. En aangezien ik dacht dat mijn post wijzigen niet duidelijk genoeg ging zijn, heb ik er toch nog maar even een aanvulling bijgeplaatst.

Hopelijk begrijpen jullie nu beter waarom ik zo reageerde.

Ah, ik moet echt iets doen aan mijn temperament
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2007 @ 23:15:43 #120
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_51801991
Pruk, ik had ook een lijstje hoe ik bepaalde zaken graag zou willen rond mijn bevalling en kraamtijd. Maar ik had geen lijstje bedacht voor afwijkende scenario's. En toen werd het een spoedkeizersnee onder narcose en ging alles anders, inclusief de borstvoeding.

Gelukkig had ik dingen van dat lijstje al besproken met mijn lief en met mijn schoonmoeder (een schat, die twee weken haar eigen huishouden vaarwel zei om bij ons te kramen). Niet zozeer hoe ik het geregeld wilde hebben, maar hoe ik voelde over dingen. En daardoor is het toch zo goed mogelijk gegaan. (Kind geen flesje na de keizersnee maar meteen aan de borst enzo)

Dus maak lekker je lijstje, vergeet de afwijkende scenario's niet als je heel zeker wilt zijn, en bespreek het vooral goed met je man!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:19:43 #121
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51809691
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het juist helemaal andersom.
Van mij mag de hele wereld komen kijken! Ik verheug me daar nu al op.
Dat dacht ik van tevoren ook, maar man o man, wat veranderde ik per direct in een leeuwin na de bevalling!
Bezoek heb ik weg zitten kijken en het vasthouden ging ook maar mondjesmaat.
Leah, jouw opmerking over een zoon had ik zelf ook in mijn hoofd, het kostte mij grote moeite de grootouders gelijk te trekken. Ik heb er ook niet actief naar gehandeld. Maar wat een geluk na de bevalling, ze stonden na het eerste telefoontje buiten het zkh te wachten op het tweede telefoontje (moest nog gehecht worden) tot ze mochten komen. En net toen dat telefoontje kwam, had iedereen een sigaretje opgestoken behalve mijn eigen moeder, dus die kwam eerst even alleen Zo speciaal!

Overigens vind ik dat je als bevallende moeder tijdens de bevalling wel onderscheid mag maken, als jij graag je eigen moeder/vader erbij hebt, mag dat toch? Daarna vind ik dat het anders wordt.

Pruk, succes met regelen, doe het lekker zoals het voor jou goed voelt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:22:06 #122
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51809748
Als bevallende wil ik liever niemand erbij hebben.... Dus zowel ouder en schoonouders wachten maar tot ik klaar ben. Ik moet er niet aan denken dat de hele meute op de gang zit te wachten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:24:42 #123
94046 PM-girl
pi_51809818
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:22 schreef Ticootje het volgende:
Als bevallende wil ik liever niemand erbij hebben.... Dus zowel ouder en schoonouders wachten maar tot ik klaar ben. Ik moet er niet aan denken dat de hele meute op de gang zit te wachten.
Ik ook niet, maar als je dat nu graag wil? Ikzelf twijfel er over bij een evt. tweede. Ik vond nu dat we maar erg allenig waren telkens tussen de bezoekjes van de vk door, maar dat is offtopic.
*
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:27:40 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51809880
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:24 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar als je dat nu graag wil? Ikzelf twijfel er over bij een evt. tweede. Ik vond nu dat we maar erg allenig waren telkens tussen de bezoekjes van de vk door, maar dat is offtopic.
Het lijkt mij iets wat je van tevoren zeker wel duidelijk mag maken. Als je het leuk vind kun je zeggen dat je een telefoontje pleegt zodra je naar het zh gaat... of als het begonnen is.

Ik zal mededelen dat er een telefoontje komt als we naar het zh gaan, en een telefoontje als we thuis zijn. Thuis mogen pap en mam dan langskomen.
pi_51810057
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:19 schreef PM-girl het volgende:
En net toen dat telefoontje kwam, had iedereen een sigaretje opgestoken behalve mijn eigen moeder, dus die kwam eerst even alleen Zo speciaal!
haha dat sigaretje zou ik onmiddellijk platgetrapt hebben als ik hun was. maar wel fijn dat je eerst even lekker tijd had met je moeder. wie weet gunden ze jullie die tijd ook wel bewust even?
quote:
Pruk, succes met regelen, doe het lekker zoals het voor jou goed voelt!
pziez. en hopelijk verloopt het allemaal ongeveer zoals je dat graag wil.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:39:46 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51810216
Uiteraard mag iedereen zelf kiezen wie er wel of niet bij de bevalling aanwezig is. Het zou wat zijn als je daar idd mensen bij zou vragen omdat je je daartoe verplicht voelt.

Maar erna, als het dekbed weer netjes dichtgeslagen is vind ik het moeilijk dat er mensen zijn die heel bewust onderscheid maken tussen ouders en schoonouders. Vooral dus om het Leah verhaal.
Scheelt dat ik nog nooit bonje of wat ook met schoonouders heb gehad en daarnaast ook niet super-close met mijn eigen ouders ben.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:45:00 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51810358
Dat vind ik dus wel heel moeilijk.

Voor mijn schoonouders ben ik alleen belangrijk om kinderen te baren. Verder ben ik eigenlijk niet echt welkom (zo voelt dat tenminste). Ik zou het echt vreselijk vinden als ze langskomen en mijn kindje willen vasthouden, want dat is precies waar het hun om te doen is, hoe het dan met mij gaat boeit ze niet. en waarschijnlijk zal ik dan allerlei ongevraagde adviezen krijgen hoe ik de dingen moet doen.

Ik bereid me maar voor op een ramp of weer een flinke confrontatie. Maar die komt er denk ik toch wel als ze erachter komen dat ik zwanger ben.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:46:49 #128
94046 PM-girl
pi_51810408
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:34 schreef bixister het volgende:

[..]

haha dat sigaretje zou ik onmiddellijk platgetrapt hebben als ik hun was. maar wel fijn dat je eerst even lekker tijd had met je moeder. wie weet gunden ze jullie die tijd ook wel bewust even?
[..]
Verslaafd he...
*
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:48:35 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51810461
Maar dan nog vind ik dat de mening van de man/vriend net zo belangrijk is.
Natuurlijk is het leuk als hij je steunt in het geval van een conflict, maar ik kan me ook voorstellen dat hij met een loyaliteitsconflict zit. Het zijn ook zijn ouders en het is ook hun kleinkind.

Die ongewenste adviezen krijg je trouwens toch wel, of ze je nou wel of niet aardig vinden, die krijg je van iedereen, Truus op de hoek, de cassiere in de supermarkt etc. etc. dus die van je schoonouders kunnen er ook nog wel bij denk ik dan.
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 juli 2007 @ 10:48:57 #130
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_51810472
De (toenmalige) vriendin van mijn schoonpapa voelde zich overigens wel achtergesteld, nu nog steeds geen idee waarom trouwens. Maar daar had ze wel vaker last van... Ze voelde zich ook achtergesteld door schoonpapa tov zijn twee zonen.

Ik vind het eigenlijk wel heel mooi om te zien dat de opa's en oma zo hun eigen manier hebben van met Isa omgaan, dat maakt het juist speciaal voor Isa. Bij iedereen is er iets anders dat het leuk maakt om bij hem/haar te zijn
pi_51810620
ticootje, wat naar zeg, dat je schoonouders zich zo afwijzend opstellen. ik kan me voorstellen dat het dan extra moeilijk is om hen toch de ruimte te geven voor het grootouderschap. misschien lukt het je door in je achterhoofd te houden dat je de eer aan jezelf houdt als je hen wel die ruimte geeft? anders geef je ze natuurlijk ook wel een enorm goede reden om opnieuw slecht over je te denken/praten.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:03:40 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51810928
Ik had echte en heel verhaal getypt en toen vloog mn sessie eruit... shitzooi

kort samengevat, we hebben al zo vaak geprobeerd, maar het gaat gewoon niet.
pi_51811147
echt shit. en ook zo jammer, voor alle partijen. heb je wel het gevoel dat je partner je goed kan steunen hierin? als jullie het samen in elk geval maar ongeveer eens zijn in hoe je je opstelt ten opzichte van hen, kom je er vast wel uit.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:30:00 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51811657
Voor mijn man is het natuurlijk best moeilijk. Het zijn wel zijn ouders, maar ook hij is heel erg teleurgesteld in de houding van zijn ouders. Het feit dat hij de zwangerschap ook niet bekent maakt bij hun zegt wel genoeg.

Toch wil hij nog een keer gaan praten.... Maar even eerlijk, hoeveel kansen moet je een mens geven. Het houd echt ergens op.

Ik weet zeker dat hij toch wil proberen de relatie weer op te bouwen, dus daar zal ik het echt heel moeilijk mee hebben.
pi_51823318
Je weet toch nooit hoe het loopt. Ik heb mijn zoontje pas 2 dagen later gezien en alleen mn vriend en ouders en schoonouders hebben de kleine gezien. Voor de rest wachtte iedereen netjes af totdat ik bij kennis was.

Het plan was dat mijn vriend en mn moeder bij de bevalling zouden zijn en mn schoonouders gewoon zouden afwachten totdat de baby geboren zou worden. Mijn schoonouders vonden dat heel gewoon en hadden daar geen problemen mee. Nu ben ik weer zwanger en we willen het weer zo doen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 20:22:49 #136
103793 kozakken
Living the life
pi_51830080
Boterhoofd Het kan niet anders dat daar een behoorlijk verhaal aan vast zit. Twee dagen later!

Ik moet trouwens zeggen dat ik dat best logisch vind. Totdat moeders (en vaders ) kindjelief nog niet zelf hebben gezien, ook geen allerhande visite behalve dan mss de grootouders.

Ik wilde mijn moeder perse niet bij de bevalling. Vond dat iets tussen mij en mijn man. Maar ik kan me indenken dat dat anders kan zijn of kan voelen.
Daar had ik ook gerust onderscheid in gemaakt. Let wel: tijdens de bevalling.
Daarna zijn ze echt gewoon 'gelijk' geweest. (Alhoewel ik wel best verschil had in 'gevoel' bij wie ik aan mijn bed had hoor. Maar ook dat vind ik best logisch.)
Maar dat doet niet af aan wat ik graag wilde: gelijke monikken, gelijke kappen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:35:18 #137
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51832342
Ik heb bij de eerste helemaal niemand verteld dat ik aan het bevallen was. Het idee alleen al dat er allerlei mensen op hete kolen zaten te wachten (en/of ongerust te zijn), gaf me het idee dat ik niet rustig zou kunnen bevallen...
En zelfs toen lag ik nog op de klok te kijken, ik wist dat mijn moeder zou bellen rond 11 uur, en ook dat ze ongerust zou worden als ik de telefoon niet opnam (lag al in het ziekenhuis).

Met nr twee kon het niet anders, ik moest immers oppas hebben .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51847177
@ kozakken Ik heb het HELLP-syndroom gehad en daardoor belandde ik op IC nadat mn zoontje met spoed gehaald was.

Ik wil zelf mn moeder en mn vriend erbij hebben omdat ik daar de meeste steun van zal krijgen.
pi_51848293
Niet het hele topic gelezen, maar toch 1 regel die hier op een gegeven moment is ingevoerd; schoenen uit voor het bezoek (en jullie zelf natuurlijk). Jij loopt met een open wond van onderen en al het straatvuil van buiten brengt infectierisico mee. Jij loopt mogelijk de hele dag op blote voeten/sokken en dan neem jij dat mee je bed in. Om dezelfde reden niet het bezoek op je bed laten zitten.
Misschien vind je het overbodig, maar ik had er helemaal niet aan gedacht tot onze kraamverzorgster het opperde.
pi_51848521
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:20 schreef Sidn3y het volgende:
Niet het hele topic gelezen, maar toch 1 regel die hier op een gegeven moment is ingevoerd; schoenen uit voor het bezoek (en jullie zelf natuurlijk). Jij loopt met een open wond van onderen en al het straatvuil van buiten brengt infectierisico mee. Jij loopt mogelijk de hele dag op blote voeten/sokken en dan neem jij dat mee je bed in. Om dezelfde reden niet het bezoek op je bed laten zitten.
Misschien vind je het overbodig, maar ik had er helemaal niet aan gedacht tot onze kraamverzorgster het opperde.
Dat vind ik een hele goede tip!!! Ik ben zelf een voorstander van schoenen uit in huis, maar goed ik krijg het er gewoon niet doorheen thuis. Hier wordt gewoon binnen geskeelerd, gestept en de fiets gaat ook gwoon door het huis heen.

Ik wilde toch al een mooi schoenenrek aanschaffen, degene die we nu hebben staat echt vreselijk in de weg. Misschien dat ik het er toch een keertje doorheen krijg.

En de hond moet natuurlijk ook zn poten vegen (daar verzin ik wel wat op)
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:49:14 #141
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51850880
Ik moest juist verplicht op slippers lopen de hele dag. Toen ik dat 1 keer vergat, zei de kraamhulp er meteen wat van. Zij zou overigens bezoek wegsturen als het genoeg was, maar deed dat niet. Dat vond ik wel vervelend, spreek zoiets duidelijk af.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:15:14 #142
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51851574
hier hebben we de (schoon)ouders pas 4 uur na de bevalling of zo gebeld. opa's, oma's en tantes mochten miesje vasthouden de rest niet, bezoek werd beneden ontvangen en als ik sliep en er was bezoek werd die door de kraamverzorgster tegen gehouden om naar boven te gaan(zusje) was ik op het moment niet vrolijk om maar achteraf had ik zoiets van fijn. hier wil ik deze keer mijn moeder uitnodigen als vangnet voor miesje. en weet nog niet of ik haar bij de bevalling laat zijn hoor!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:46:22 #143
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51899311
Ik heb niet het hele topic gelezen maar voelde me wel geroepen iets te plaatsen, regels opstellen gaat best ver maar is soms wel nodig zeker als je als kraamvrouw niet 100% bent op dat moment.

Ik heb helaas van de week de ervaring gehad dat mijn schoonouders en mijn schoonzus en zwager met hun dochter van 2 jaar oud op maandag middag aan mijn ziekenhuisbed stonden.
Ik met een te laag hb, net een ks achter de rug een ruggenprik die niet lekker werkte en andere pijnstilling die niet lekker viel enz enz. en toen ging mijn schoonmoeder even lekker staan bellen (lees tetteren) met mijn moeder om elkaar uitgebreid te feliciteren, een kind van 2 dat luid stond te krijsen enz
Veelste druk dus, en ik liep letterlijk wit aan en alles draaide. De dame die tegenover me lag belde de zusters want die zag dat ik niet lekker werd..... mensen hebben soms dus echt niet door dat een ks een heftige operatie is en ik had er ook nog even tot aan de 10cm ontsluiting bij weg gepuft.
Het werd heel normaal gevonden dat iedereen maar kon komen zonder te bellen er was de eerste 2 dagen totaal geen overleg daarin, niet zo bedoelt door de mensen maar het gebeurde dus wel.
En dat terwijl er duidelijk aangeplakt hing dat er maar 3 mensen tegelijk op visite mochten komen.

Op dag 3 heb ik mijn moeder en schoonfamilie gebelt en gezegd dat dit dus niet kon ik was hellemaal op, eerst even bellen als je komt, en als tantes of ooms bellen dan geef je ze ons nummer dan spreken wij wel af met ze, dan weten we ook wie er komt en waneer.

Klinkt nu heel erg allemaal, maar je ouders kunnen dus gewoon zo enthousiast zijn over het kleinkind dat ze jou wel eens kunnen vergeten.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:50:05 #144
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51899420
Daarom vond ik het handig om op het kaartje te zetten dat men even moest bellen van te voren.

Ook zoiets, van mijn oudste lag ik al even in het ziekenhuis voordat ie geboren werd, en had ik telefoon op de kamer. In de dagen na zijn geboorte blééf die telefoon maar gaan, gestoord werd ik ervan.

Bij nr twee kreeg niemand dus dat tel.nr. .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51907817
Ik moest ook telkens als ik uit bed ging slippers aan. En ze had zelfs liever als ik weer bij Kevin in bed sliep dat kevin 's avonds voor het naar bed gaan ff ging douchen. Hij nam namelijk wel die bacterien mee.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 28 juli 2007 @ 14:47:34 #146
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51912840
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:50 schreef Leah het volgende:
Daarom vond ik het handig om op het kaartje te zetten dat men even moest bellen van te voren.
Hier stond dat dus ook op het kaartje alleen ging familie mijn moeder of mijn schoonouders bellen om af te spreken.... *zucht* dat schoot dus lekker op. NOT
Mama van Isa en Ties
pi_51913111
Hier zal de enige regel zijn dat mijn schoonzusje zich moet melden/bellen dus als ze met de familie komt. Ze woont 5 min rijden hier vandaan en waagde het er gewoon op. En ik kan het echt niet hebben om haar dan te weigeren. Voelde mij zo een aansteller als ze dan zei "Oke dan niet", dat toontje bracht mij spontaan aan het huilen toen. Ik vond het echt niet erg als zij alleen kwam maar met mijn neefjes van nu 9 en 7 vond ik 2 jaar terug al veels te druk en dan waren ze beneden aan het spelen terwijl ik boven in bed lag.

Ik had hier geen kraamverzorgster die het bezoek weg kon sturen omdat de kraam om 13.30 naar huis (had maar 5 a 6 uur per dag en ze begon om 8.30) ging tijden mijn slaapje en het bezoek meestal na mijn slaapje kwam. In de ochtend kon ze het gelukkig wel doen maar dan kwam meestal mijn schoonmoeder of schoonzusje even koffie drinken en dan nam zij ook meteen haar koffiepauze. Was wel gezellig.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:45:39 #148
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51913925
Wat ik wel jammer vind van dit soort topics is dat ik er heel erg onzeker van word. Eerder heb ik dat al gehad met het topic over kraamcadeautjes, waar cadeautjes en de gevers ervan zo werden afgekraakt dat ik sindsdien echt nauwelijks meer kraamcadeautjes durf te kopen en ik merkte het deze week ook. Ik wilde een afspraak maken met iemand om op kraamvisite te gaan en ik voelde me echt rot toen ik moest bellen. Ik kreeg helemaal het gevoel (mede door dit topic) dat mensen helemaal niet willen dat er kraamvisite komt en het alleen maar vervelend en lastig vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:49:16 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51914035
Ik vind het idd ook wel wat zwaar klinken soms. Maar mss is dat meer de bewoording en het onderwerp van het topic, dan dat het in het echt ook zo was/is?
Ik kan me voorstellen dat je wel denkt 'ik vond het heel leuk dat jullie kwamen, maar het kwam gewoon even niet goed uit'. En dat dat 'leuk' hier weggelaten wordt?

Ik heb nog steeds makkelijk lullen, want ik heb nog geen ervaring, maar wmb is iedereen welkom hoor! En ook alle kadootjes zijn welkom. Sommige zullen vast niet zijn wat ik zelf zou kiezen, maar lekker belangrijk vind ik dan... toch? Het gaat om het idee.
pi_51914563
Bezoek hier in de eerste twee weken heb ik heel erg zwaar gevonden. Schoonmoeder of zusje waren iedere dag wel zo een beetje hier en dan had ik de rest van de familie nog niet ontvangen. Ik kon niet zitten, had een te laag ijzer en hoge bloeddruk dus moest me vooral gedeisd houden. Bezoek krijgen was niet erg, maar het was wel fijn als het aangekondigd was want mensen naar huis sturen omdat het te druk is, is niet goed voor de kraamtranen.
Ander bezoek is eigenlijk altijd prima geregeld geweest maar die kwamen ook pas na een paar weken eens op bezoek, het ergste heb je dan gehad denk van vermoeidheid enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')