Nee joh, ik denk dat de meesten kraamvisite harstikke leuk vinden. Waar het echt om gaat is dat je het gewoon een beetje moeten laten afhangen van de verse moeder.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:45 schreef livelink het volgende:
Wat ik wel jammer vind van dit soort topics is dat ik er heel erg onzeker van word. Eerder heb ik dat al gehad met het topic over kraamcadeautjes, waar cadeautjes en de gevers ervan zo werden afgekraakt dat ik sindsdien echt nauwelijks meer kraamcadeautjes durf te kopen en ik merkte het deze week ook. Ik wilde een afspraak maken met iemand om op kraamvisite te gaan en ik voelde me echt rot toen ik moest bellen. Ik kreeg helemaal het gevoel (mede door dit topic) dat mensen helemaal niet willen dat er kraamvisite komt en het alleen maar vervelend en lastig vinden.
eh... je schoonouders zijn toch ZIJN eigen ouders....quote:Op maandag 23 juli 2007 13:15 schreef Pruk het volgende:
Kan je het maken om schoonmama wel te bellen om aan te geven dat kind gearriveerd is, maar dat je ze nog niet wilt ontvangen, terwijl mijn eigen ouders dat wel mogen?
Als je band met een zus of broer goed is denk ik dat ze het alleen maar leuk vinden als je snel op de stoep staat. En die kraamverzorgster was gekquote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:27 schreef livelink het volgende:
Ik heb zelf eigenlijk nooit onaangekondigd bezoek gehad, maar ben wel eens onaangekondigd langs gekomen. Zo naief was ik vroeger dus wel. Dat is inmiddels 15 jaar geleden, toen mijn zus haar 1e kreeg. Ik kreeg het nieuws van mijn ouders te horen en ben de volgende dag direct afgereisd naar mijn zus. De kraamverpleegster was idd wel narrig, maar mijn zus was wel blij om me te zien, geloof ik.
Na een half uurtje ben ik weer vertrokken en heb weer met plezier de reis van dik een uur teruggemaakt.
Toen mijn zus haar jongste kreeg, belde ik netjes een dag later (want inmiddels had ik wel door dat je niet zomaar op de stoep moest staan) en kreeg de kraamverpleegster aan de telefoon, die mij niet eens wilde doorverbinden naar mijn zus. Ik voelde me toen echt heel rot. Pas een paar dagen later lukte het me om mijn zus een keertje aan de telefoon te krijgen en toen hoorde ik van haar dat de kraamverpleegster niet eens door had gegeven dat ik had gebeld. En ik begreep ook van mijn zus dat het helemaal niet haar bedoeling was geweest dat ik haar niet aan de telefoon kreeg en dat ze het ook jammer vond dat het pas zo lang had geduurd voordat ik haar aan de lijn had en eindelijk een afspraak kon maken om langs te komen.
Ik ben bij mijn zus 's ochtends naar het ziekenhuis gegaan toen ze belden en 's middags nog een keer, had idd een paar uur vrij gevraagd van mijn werk.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:59 schreef hestria het volgende:
ik vond het geweldig dat mijn jongste zusje vrij van school had geregeld en toch even langskwam de dag dat miesje was geboren, vond het zelfs jammer dat mijn middelste zusje pas 4 dagen later kwam.
Daar kan ik me wel een klein beetje iets bij voorstellen.quote:overigens is een kennis een tijdje geleden bevallen, kreeg manlief aan de lijn, die zei dat ze lag te slapen, dus ik zeg, ja natuurlijk bel maar terug als julie uit zijn gerust, nu ruim 1,5 maand later heb ik nog steeds niks gehoort, trouwens zelfde verhaal met mijn schoonouders, die werden ook niet terug gebelt.
Misschien zijn ze nog niet uitgerustquote:Op zaterdag 28 juli 2007 16:59 schreef hestria het volgende:
overigens is een kennis een tijdje geleden bevallen, kreeg manlief aan de lijn, die zei dat ze lag te slapen, dus ik zeg, ja natuurlijk bel maar terug als julie uit zijn gerust, nu ruim 1,5 maand later heb ik nog steeds niks gehoort, trouwens zelfde verhaal met mijn schoonouders, die werden ook niet terug gebelt.
Maar hoe weet je dat dat de reden is dan? Misschien heeft hij er echt niet meer aan gedacht, kan toch? Ik zou gewoon nog een keer bellen hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:36 schreef hestria het volgende:
het waren kennissen dus belde ik pas na 2 weken. En de reden dat ze niet terug bellen is dat hij heel erg zielig is, en geen luier of flesje kan geven(volgens haar moeder) dus is niet zo dat zij niet wil maar hij het allemaal te zwaar vind.
Werken jullie niet met geboortelijsten misschien?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:45 schreef livelink het volgende:
Wat ik wel jammer vind van dit soort topics is dat ik er heel erg onzeker van word. Eerder heb ik dat al gehad met het topic over kraamcadeautjes, waar cadeautjes en de gevers ervan zo werden afgekraakt dat ik sindsdien echt nauwelijks meer kraamcadeautjes durf te kopen en ik merkte het deze week ook. Ik wilde een afspraak maken met iemand om op kraamvisite te gaan en ik voelde me echt rot toen ik moest bellen. Ik kreeg helemaal het gevoel (mede door dit topic) dat mensen helemaal niet willen dat er kraamvisite komt en het alleen maar vervelend en lastig vinden.
Sorry maar ik vind dat eerder een behoorlijk idiote/egocentrische gedachte van jou, alsof de dood van een partner ineens niet meer belangrijk is omdat jij een kind op de wereld hebt gezet?quote:[b]Op zondag 29 juli 2007 13:04 Toen ze kwam kijken was het eerste wat ze zei: "Och mijn arme (naam) dood en dan kan ie helemaal deze kleine niet zien. Leven en dood zo dicht bij elkaar." Enige wat ik dacht: Boeiend ik heb net een kleine gekregen![]()
. Dat vond ik op dat moment wel even naar maar achteraf gezien wel heel logisch natuurlijk.
Snap sowieso niet dat mensen dan doenquote:
Ja daarom zei ik ook dat ik het achteraf wel begreep. Nu schaam ik me ook dood dat ik dat gedacht heb. Maar op dat moment had ik al een hele week de hele dag door hetzelfde gehoord waardoor ik niet eens met zwanger zijn en bevallen bezig geweest was. En toen Mikael geboren was had ik gewoon even geen zin in dat dood gedoe. Ik had net een baby gekregen dat was toch even net iets belangrijkerquote:Op zondag 29 juli 2007 15:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind dat eerder een behoorlijk idiote/egocentrische gedachte van jou, alsof de dood van een partner ineens niet meer belangrijk is omdat jij een kind op de wereld hebt gezet?
Zullen wel hormonen zijn geweest hoop ik maar ik sta even, figuurlijk, met mijn oren te klapperen hoor
Nee, tuurlijk niet... Maar al dat bloed, dat vind ik gewoon helemaal niets.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:22 schreef Lishe het volgende:
Ticootje, ik beloof je bij deze dat het je geen ene reet meer uitmaakt of er wat huidsmeer of bloed op je kindje zit als het er eenmaal is. Echt, echt, echt niet. Je hebt je kind. Het is er, je hebt er keihard voor gewerkt, en het is het allermooiste kindje wat je ooit gezien hebt.
En eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje raar. Ga je straks ook poepluiers verschonen met handschoenen aan?
Je ben dan zo overdondert echt geloof iedereen hier maar..... bloed, huidsmeer wat dan ook het enige wat je wilt zien is je kindje!quote:Op maandag 30 juli 2007 15:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet... Maar al dat bloed, dat vind ik gewoon helemaal niets.
Ja hoor, dat kan. In Nederland is het vrij gebruikelijk dat het kind gelijk bij je wordt gelegd, maar je kan gewoon aangeven dat je dat niet wil. En als je je ter plekke bedenkt kun je altijd nog gelijk je armen uitstrekken en zeggen: 'hier!'quote:Op maandag 30 juli 2007 15:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb eigenlijk een beetje een vraagje....
Bij de bevallingsdocu's zie je dat als het kindje geboren wordt dat ze dan het kindje meteen bij je leggen. Dat lijkt mij dus helemaal niets! Kan je niet regelen dat ze het kindje eerst een beetje schoonmaken voordat ze het bij je leggen?? Of is dit heel bot?
De huidsmeer wassen ze er helemaal niet af, tot de volgende dag, is goed voor het huidje namelijkquote:Op maandag 30 juli 2007 15:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb eigenlijk een beetje een vraagje....
Bij de bevallingsdocu's zie je dat als het kindje geboren wordt dat ze dan het kindje meteen bij je leggen. Dat lijkt mij dus helemaal niets! Kan je niet regelen dat ze het kindje eerst een beetje schoonmaken voordat ze het bij je leggen?? Of is dit heel bot?
Ik snap heel goed dat je me niet snapt hoor. Daarom vroeg ik het ook heel voorzichtig.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:22 schreef Vivi het volgende:
[..]
De huidsmeer wassen ze er helemaal niet af, tot de volgende dag, is goed voor het huidje namelijk
Maar sorry hoor, het is je KIND, hij komt UIT je...ik snap het probleem niet zo goed eigenlijk...
Jamaar, stel je voor dat je VIES word tijdens je bevallingquote:Op maandag 30 juli 2007 16:22 schreef Vivi het volgende:
[..]
De huidsmeer wassen ze er helemaal niet af, tot de volgende dag, is goed voor het huidje namelijk
Maar sorry hoor, het is je KIND, hij komt UIT je...ik snap het probleem niet zo goed eigenlijk...
Ja, gadver dan moet ik weer douchen en dat doe ik normaal alleen met kerst...quote:Op maandag 30 juli 2007 16:40 schreef easy-going het volgende:
[..]
Jamaar, stel je voor dat je VIES word tijdens je bevalling
Het is geen stromend bloed als van een slagaderlijke bloeding ofzo heur....en geloof me, het valt je echt niet op op dat momentquote:Op maandag 30 juli 2007 16:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat je me niet snapt hoor. Daarom vroeg ik het ook heel voorzichtig.
Voor mij is het echt een gruwelgedachte, veel bloed... Ik ben heel bang voor bloed, niet bij mezelf, dat is geen probleem, maar bloed bij anderen daar wordt ik helemaal niet goed van.
Ik denk dat ik gewoon even ga overleggen.
Ik denk dat mijn fantasie gewoon op hol is geslagen.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:42 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het is geen stromend bloed ofzo heur....en geloof me, het valt je echt niet op op dat moment
Uit de klei getrokken, die kinders van jouquote:Op maandag 30 juli 2007 16:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
bij mijn kinders was er geen druppel bloed te bekennen hoorwel roken ze naar natte aarde
Ik heb echt beelden in mn hoofd van druppels bloed die van het kindje af druipen....quote:Op maandag 30 juli 2007 16:43 schreef Vivi het volgende:
Dean was ook niet echt bloody nee
Hij rook echter meer naar natte la
En Ticootje; relax meid, alles sal reg kom
Nee joh!quote:Op maandag 30 juli 2007 16:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb echt beelden in mn hoofd van druppels bloed die van het kindje af druipen....
Hetzelfde beeld heb ik met inknippen hoor. Daar moeten we het ook nog even over hebben.... Ook dat lijkt mij helemaal niets!quote:
Je maakt jezelf helemaal gek, zoals hierboven al werd gezegd, het is gewoon een beetje smeer wat op je kindje zit, en dat is ms her en der wat rood, maar niet van dat helderrood hoor, zoals van een slagaderlijke bloeding. En dat inknippen voel je helemaal niet, want dat doen ze 'in" een wee..(die voel je wel nml.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hetzelfde beeld heb ik met inknippen hoor. Daar moeten we het ook nog even over hebben.... Ook dat lijkt mij helemaal niets!
Weet je eigenlijk kan ik me nu al drukmaken over iets wat over 6 maanden gaat gebeuren![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |