abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51914790
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:45 schreef livelink het volgende:
Wat ik wel jammer vind van dit soort topics is dat ik er heel erg onzeker van word. Eerder heb ik dat al gehad met het topic over kraamcadeautjes, waar cadeautjes en de gevers ervan zo werden afgekraakt dat ik sindsdien echt nauwelijks meer kraamcadeautjes durf te kopen en ik merkte het deze week ook. Ik wilde een afspraak maken met iemand om op kraamvisite te gaan en ik voelde me echt rot toen ik moest bellen. Ik kreeg helemaal het gevoel (mede door dit topic) dat mensen helemaal niet willen dat er kraamvisite komt en het alleen maar vervelend en lastig vinden.
Nee joh, ik denk dat de meesten kraamvisite harstikke leuk vinden. Waar het echt om gaat is dat je het gewoon een beetje moeten laten afhangen van de verse moeder.
De irritaties gaan vooral over onaangekondigd bezoek, opdringerig bezoek en bezoek wat je wensen niet respecteert.
Dus als je lekker een afspraak maakt en de nieuwe mama zegt; gezellig kom volgende week maandag dan is dat toch prima? En als ze zegt; phoe liever even nog niet, want het is al zoooo druk.

Ik denk dat de meesten wel weten hoe "het hoort". Dus de boodschap op het kaartje respecteren, niet te lang blijven hangen, even bellen van tevoren enz enz. Dus als je dat gewoon doet is het echt wel goed hoor!
En ik denk trouwens dat veel (niet alle!) opa's en oma's het niet altijd slecht bedoelen hoor.
Ze zijn ook net grootouders geworden en draven door hun enthousiasme misschien weleens een beetje door

Mijn vader was trouwens zo'n lieverd. Toen mn zus en ik bevallen waren en iedereen zich gelijk op de baby "stortte" zei hij; nee, eerst mijn eigen kind een knuffel want die heeft het zwaar gehad.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 juli 2007 @ 16:21:35 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51914848
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:15 schreef Pruk het volgende:
Kan je het maken om schoonmama wel te bellen om aan te geven dat kind gearriveerd is, maar dat je ze nog niet wilt ontvangen, terwijl mijn eigen ouders dat wel mogen?
eh... je schoonouders zijn toch ZIJN eigen ouders....
  zaterdag 28 juli 2007 @ 16:27:13 #153
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51914973
Ik heb zelf eigenlijk nooit onaangekondigd bezoek gehad, maar ben wel eens onaangekondigd langs gekomen. Zo naief was ik vroeger dus wel. Dat is inmiddels 15 jaar geleden, toen mijn zus haar 1e kreeg. Ik kreeg het nieuws van mijn ouders te horen en ben de volgende dag direct afgereisd naar mijn zus. De kraamverpleegster was idd wel narrig, maar mijn zus was wel blij om me te zien, geloof ik.
Na een half uurtje ben ik weer vertrokken en heb weer met plezier de reis van dik een uur teruggemaakt.

Toen mijn zus haar jongste kreeg, belde ik netjes een dag later (want inmiddels had ik wel door dat je niet zomaar op de stoep moest staan) en kreeg de kraamverpleegster aan de telefoon, die mij niet eens wilde doorverbinden naar mijn zus. Ik voelde me toen echt heel rot. Pas een paar dagen later lukte het me om mijn zus een keertje aan de telefoon te krijgen en toen hoorde ik van haar dat de kraamverpleegster niet eens door had gegeven dat ik had gebeld. En ik begreep ook van mijn zus dat het helemaal niet haar bedoeling was geweest dat ik haar niet aan de telefoon kreeg en dat ze het ook jammer vond dat het pas zo lang had geduurd voordat ik haar aan de lijn had en eindelijk een afspraak kon maken om langs te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 juli 2007 @ 16:29:13 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51915016
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:27 schreef livelink het volgende:
Ik heb zelf eigenlijk nooit onaangekondigd bezoek gehad, maar ben wel eens onaangekondigd langs gekomen. Zo naief was ik vroeger dus wel. Dat is inmiddels 15 jaar geleden, toen mijn zus haar 1e kreeg. Ik kreeg het nieuws van mijn ouders te horen en ben de volgende dag direct afgereisd naar mijn zus. De kraamverpleegster was idd wel narrig, maar mijn zus was wel blij om me te zien, geloof ik.
Na een half uurtje ben ik weer vertrokken en heb weer met plezier de reis van dik een uur teruggemaakt.

Toen mijn zus haar jongste kreeg, belde ik netjes een dag later (want inmiddels had ik wel door dat je niet zomaar op de stoep moest staan) en kreeg de kraamverpleegster aan de telefoon, die mij niet eens wilde doorverbinden naar mijn zus. Ik voelde me toen echt heel rot. Pas een paar dagen later lukte het me om mijn zus een keertje aan de telefoon te krijgen en toen hoorde ik van haar dat de kraamverpleegster niet eens door had gegeven dat ik had gebeld. En ik begreep ook van mijn zus dat het helemaal niet haar bedoeling was geweest dat ik haar niet aan de telefoon kreeg en dat ze het ook jammer vond dat het pas zo lang had geduurd voordat ik haar aan de lijn had en eindelijk een afspraak kon maken om langs te komen.
Als je band met een zus of broer goed is denk ik dat ze het alleen maar leuk vinden als je snel op de stoep staat. En die kraamverzorgster was gek
  zaterdag 28 juli 2007 @ 16:59:48 #155
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51915804
ik vond het geweldig dat mijn jongste zusje vrij van school had geregeld en toch even langskwam de dag dat miesje was geboren, vond het zelfs jammer dat mijn middelste zusje pas 4 dagen later kwam.

overigens is een kennis een tijdje geleden bevallen, kreeg manlief aan de lijn, die zei dat ze lag te slapen, dus ik zeg, ja natuurlijk bel maar terug als julie uit zijn gerust, nu ruim 1,5 maand later heb ik nog steeds niks gehoort, trouwens zelfde verhaal met mijn schoonouders, die werden ook niet terug gebelt.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 17:22:16 #156
43556 miss_dynastie
pi_51916454
Dat is wel heel bot van die kraamverzorgster Livelink, die neemt haar eigen rol even veel te serieus zeg ! Ik zou me overigens niet te rot voelen, als mensen je een kaartje sturen mag je gewoon aannemen dat je welkom bent en ik heb de indruk dat de problemen vooral liggen bij mensen die niet bellen en hun eigen zin maar doen en dat doe jij overduidelijk niet, toch
  zaterdag 28 juli 2007 @ 17:41:40 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51917042
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:59 schreef hestria het volgende:
ik vond het geweldig dat mijn jongste zusje vrij van school had geregeld en toch even langskwam de dag dat miesje was geboren, vond het zelfs jammer dat mijn middelste zusje pas 4 dagen later kwam.
Ik ben bij mijn zus 's ochtends naar het ziekenhuis gegaan toen ze belden en 's middags nog een keer, had idd een paar uur vrij gevraagd van mijn werk.
quote:
overigens is een kennis een tijdje geleden bevallen, kreeg manlief aan de lijn, die zei dat ze lag te slapen, dus ik zeg, ja natuurlijk bel maar terug als julie uit zijn gerust, nu ruim 1,5 maand later heb ik nog steeds niks gehoort, trouwens zelfde verhaal met mijn schoonouders, die werden ook niet terug gebelt.
Daar kan ik me wel een klein beetje iets bij voorstellen.
Als mensen mij gaan bellen tijdens die periode en ik slaap of wat dan ook kan ik ook niet garanderen dat ik terug zou bellen. Volgens mij is dat nou net een van die dingen waar je niet aan toe komt, en er zullen dan wel vast meer van dat soort vezoekjes zijn.
Ik zou zelf gewoon na een weekje of 2 ofzo wel weer een keer gebeld hebben.
pi_51917468
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 16:59 schreef hestria het volgende:
Misschien zijn ze nog niet uitgerust

Uitgerust zijn, wat is dat ook alweer
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 28 juli 2007 @ 18:36:57 #159
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51918309
het waren kennissen dus belde ik pas na 2 weken. En de reden dat ze niet terug bellen is dat hij heel erg zielig is, en geen luier of flesje kan geven(volgens haar moeder) dus is niet zo dat zij niet wil maar hij het allemaal te zwaar vind.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  † In Memoriam † zaterdag 28 juli 2007 @ 18:43:18 #160
43556 miss_dynastie
pi_51918457
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 18:36 schreef hestria het volgende:
het waren kennissen dus belde ik pas na 2 weken. En de reden dat ze niet terug bellen is dat hij heel erg zielig is, en geen luier of flesje kan geven(volgens haar moeder) dus is niet zo dat zij niet wil maar hij het allemaal te zwaar vind.
Maar hoe weet je dat dat de reden is dan? Misschien heeft hij er echt niet meer aan gedacht, kan toch? Ik zou gewoon nog een keer bellen hoor
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:09:15 #161
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51919084
Ik had van te voren een aantal dingen vast laten leggen (zelfs bij de vlos )

- Igv keizersnede geen ruggeprik, maar gewoon hoppa helegaar weg
- Igv keizersnede (dus helegaar weg) alleen manlief met baby laten, verder nog niemand
- Igv 'gewone' bevalling geef ķk aan wanneer er familie gebeld mag/kan worden, dus op het moment dat ik me er goed genoeg voor voelt of behoefte aan heb.
- geen heen en weer wandelende familieleden in de gang, vinyl heeft al genoeg te lijden van al die ziekenhuisbedwielen.

Uiteindelijk liep alleen mijn broertje op de gang te ijsberen omdat hij me naar het ziekenhuis heeft gebracht toen de bevalling begon. Manlief lag er namelijk al in op de longafdeling Mijn schoonouders bleken 2 verdiepingen hoger nagelbijtend te zitten wachten op de longafdeling want die kwamen op bezoek bij manlief en kregen daar te horen van de verpleging dat manlief 2 verdiepingen lager zijn vrouw aan het steunen was bij de bevalling op de verlosafdeling. Mijn ouders stonden startklaar met hun jassen aan, want die hadden inmiddels begrepen dat broerlief op de gang ijsbeerde toen ze hem belden om iets na te vragen. Kortom, nagenoeg de hele familie was vertegenwoordigd in en nabij het ziekenhuis, maar heb alsnog mijn wens/eis doorgedrukt, pas toen ik er na de bevalling aan toe was, mochten ze er bij. Dat is dus na een krappe 3 kwartier geweest dat ik iedereen ging bellen, 1 minuut later was mijn broertje binnen, 5 minuten later mijn schoonouders en 10 minuten later mijn eigen ouders

Kortom, je kan plannen zoveel je wilt, de praktijk wijst vaak anders.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_51919558
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:45 schreef livelink het volgende:
Wat ik wel jammer vind van dit soort topics is dat ik er heel erg onzeker van word. Eerder heb ik dat al gehad met het topic over kraamcadeautjes, waar cadeautjes en de gevers ervan zo werden afgekraakt dat ik sindsdien echt nauwelijks meer kraamcadeautjes durf te kopen en ik merkte het deze week ook. Ik wilde een afspraak maken met iemand om op kraamvisite te gaan en ik voelde me echt rot toen ik moest bellen. Ik kreeg helemaal het gevoel (mede door dit topic) dat mensen helemaal niet willen dat er kraamvisite komt en het alleen maar vervelend en lastig vinden.
Werken jullie niet met geboortelijsten misschien?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:33:12 #163
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51919707
regels opstellen..dat had ik misschien wel moeten doen ja
Dan had voorkomen kunnen worden dat we wel eens tot 23.30 met visite zaten die dachten dat ze op een feestje waren, compleet met bier en andere zaken wat er doorheen ging.
Ik ben op een gegeven moment gewoon met kind en al naar boven vertrokken met de mededeling dat de laatste die wegging het licht maar uit moest doen
Saartje
  zaterdag 28 juli 2007 @ 20:20:31 #164
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51920981
Hier verder een leuke kraamtijd hoor, op dat incident in het ziekenhuis na. Maar de mensen die er toen waren hebben netjes gezegd dat ze door hun enthousiasme even waren vergeten dat ik net een operatie achter de rug had, het begrip is er dus wel alleen emotie overheerste.

Verder hebben we nu veel vakantiegangers dus is het heel erg rustig wat toch wel even lekker is want rust en prive heb je nul zippa nada in het ziekenhuis. Kraamtranen op een volle zaal is echt kut met peren! En dan nog maar over stuwing te zwijgen.

Overigens zeuren over cadeautjes doe ik nooit, ik vind het al leuk als mensen aan me denken, als je dan een pakje krijgt dat je bv minder vind dan doe ik het Isa straks 1x aan en maak een leuke foto ofzo, dan stuur ik die als bedankje naar de gever.
En visite kei welkom! Gisteren was mijn allerbeste vriendin hier zaten samen te snikken om mijn kraamtraantjes zij werd emo van mij en ik van haar ..... *slik*

Mama van Isa en Ties
pi_51921582
Mijn naaste familie, opa's/oma's/broers/zussen en aanhang zijn in het ziekenhuis allemaal vrij vlug na de bevalling geweest. Dat vond ik allemaal prima! Ik zou het wel erg vinden als pas na een paar dagen waren komen kijken. Nu werden ze geleidelijk binnen gelaten door de verloskundige/verpleegsters aangezien ik nog een hele tijd op de verloskamer heb gelegen voor ik naar de afdeling ging (zes uur later).
pi_51931315
Ik heb een hele zware bevalling gehad maar ik vond het toch fijn dat er 's avonds in het ziekenhuis mijn ouders, broertje+vriendin en schoonmoeder plus een lieve tante van mij langskwamen. Dus het is niet altijd zo dat bezoek niet welkom is in het ziekenhuis We hebben deze mensen gebeld toen ik weer terug was op de zaal (moest na de bevalling geopereerd worden en dat duurde erg lang). Was dus pas 4 uur na de geboorte dat we mijn ouders etc. belden. Via de e-mail hebben we een paar dagen later wat vrienden gemeld dat Myrthe er was en die kwamen langs, de kaartjes hebben we na een week verstuurd en daarbij zat een uitnodiging voor het kraamfeest 6 weken later, we hebben 2 feesten gegeven, 1 voor alle familie (mr. bos heeft 9 broers/zussen met veel aanhang erbij) en 1 feest voor collega's, vrienden, buren etc. Alle visite die 'aan het bed kwam' (dus naaste familie, goede vrienden) mochten Myrthe vasthouden maar op de kraamfeesten lag Myrthe lekker in een wipstoeltje naast mij op de bank. Het is ons prima 'bevallen' zo, niet al die mensen apart op visite, maar wel wat naaste familie/vrienden die we graag wel eerder Myrthe lieten zien. Een vriendin van mij heeft ook een kraamfeest gegeven maar dan dus ook voor iedereen (met uitzondering van opa/oma's) en die vond het achteraf toch wel weer erg rustig zonder kraamvisite.
pi_51931666
Ik von de visite ook wel heel fijn hoor. Iedereen wil toch dan met zijn eiegn kind pronken. Ik zag alleen wel op tegen de komst van Kevins oma omdat net een paar dagen daarvoor Kevins opa was overleden, maar ja had weinig keus. Toen ze kwam kijken was het eerste wat ze zei: "Och mijn arme (naam) dood en dan kan ie helemaal deze kleine niet zien. Leven en dood zo dicht bij elkaar." Enige wat ik dacht: Boeiend ik heb net een kleine gekregen . Dat vond ik op dat moment wel even naar maar achteraf gezien wel heel logisch natuurlijk.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 29 juli 2007 @ 13:34:27 #168
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51932288
Livelink, wat een rare kraamhulp zeg. Mag hopen dat zoiets de uitzondering betreft. En juist dat je mensen wil bellen is toch prima? Dan geef je iemand ook de kans nee te zeggen.

Dat terugbellen, dat is hier ook wel gevraagd. Meteen gezegd dat ik daar niet aan toe kom, dat men zelf maar moet bellen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 29 juli 2007 @ 15:12:39 #169
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51934430
quote:
[b]Op zondag 29 juli 2007 13:04 Toen ze kwam kijken was het eerste wat ze zei: "Och mijn arme (naam) dood en dan kan ie helemaal deze kleine niet zien. Leven en dood zo dicht bij elkaar." Enige wat ik dacht: Boeiend ik heb net een kleine gekregen . Dat vond ik op dat moment wel even naar maar achteraf gezien wel heel logisch natuurlijk.
Sorry maar ik vind dat eerder een behoorlijk idiote/egocentrische gedachte van jou, alsof de dood van een partner ineens niet meer belangrijk is omdat jij een kind op de wereld hebt gezet?
Zullen wel hormonen zijn geweest hoop ik maar ik sta even, figuurlijk, met mijn oren te klapperen hoor
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51940115
Leuk topic!
Ik werk in de kraamzorg en heb natuurlijk te maken met alle verschillende wensen die iedereen heeft! Daarom bespreek ik dat altijd de eerste dag, wie mag er wanneer komen, hoe doen we het met telefoontjes, wie neemt er dan op, tijdens de voedingen wel of geen bezoek, hoeveel tegelijk etc. We spreken vaak ook een soort codewoordje af als het de kraamvrouw teveel wordt, bijvoorbeeld: "Heb jij een paracetamolletje voor me, ik heb naweeen".
Dan kan ik daar mooi op inspelen van "Ja maar je moet eigenlijk ook even je ogen dicht doen" en dan staat de visite spontaan op haha.
Bespreek het dus goed met je kraamverzorgende. Zij is diegene die het zoveel makkelijker kan maken voor je!! Dingen waar jij heel veel moeite mee zou hebben (mensen weigeren, wegsturen) zijn voor haar 'doodnormale taken'.

Soms kom ik in een kraamweek dat de moeder wil dat niemand de baby vast houdt. Dat niemand de baby een pink geeft. Dat ze liever helemaal geen visite heeft! Allemaal prima, geef alleen goed je wensen aan. Vergeet niet, het is een heel belangrijke week voor jou en je kindje. DIe week is belangrijk voor je band samen, voor je eigen rust en herstel. voor de voeding. Heb je genoeg rust voor de voeding dan loopt het vaak stukken beter. Heb je die eerste week alle tijd gehad om bij te komen, kan je na de kraamweek zelf stukken meer aan. Gaat je baby echter die eerste dagen al constant van hand tot hand dan heb je vaak een geprikkelde baby die 's nachts geen oog dichtdoet, te onrustig is voor de voedingen etc.
Denk daar goed over na, bespreek het met je partner en zelfs met de familie, en geniet van je kraamweek! Het is een week die je nooit meer over kan doen!
pi_51940159
Andersom kan trouwens ook he! Dat je het juist supergezellig vind die visite, dat je baby dat ook aanvoelt en het allemaal prima vind. Zolang je wel je rust pakt is het allemaal prima!
  zondag 29 juli 2007 @ 20:25:39 #172
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51941712
Mooi gezegd Again!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 29 juli 2007 @ 21:03:59 #173
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51942778
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:15 schreef Again het volgende:

Dat iemand de baby een pink geeft.
Snap sowieso niet dat mensen dan doen

Ik was gewoon te ziek/zwak om echt te kunnen genieten van al het kraamvolk dus dat mocht wel wegblijven. Heb mensen ook ge-smst dat ze niet naar het ziekenhuis hoefden te komen dat ze Zoė wel zouden zien als we thuis waren. Nou liep de kraamtijd jammer genoeg wel anders omdat mijn broertje plots kantje boord lag en ik daar gewoon mijn energie voor nodig had.
pi_51944740
Ja er zijn veel mensen die een pink zo bij een baby naar binnen ploppen. Ik doe het zelf nooit, vind het zo onhygienisch. Leg het ook altijd uit aan de mensen de eerste dag, dat ze daarop letten. Sommigen vinden het overdreven maar wie weet zet ik ze aan het denken..

Rottdog wat vreselijk dat in je kraamweek!!
pi_51951787
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:12 schreef Vivi het volgende:

[..]

Sorry maar ik vind dat eerder een behoorlijk idiote/egocentrische gedachte van jou, alsof de dood van een partner ineens niet meer belangrijk is omdat jij een kind op de wereld hebt gezet?
Zullen wel hormonen zijn geweest hoop ik maar ik sta even, figuurlijk, met mijn oren te klapperen hoor
Ja daarom zei ik ook dat ik het achteraf wel begreep. Nu schaam ik me ook dood dat ik dat gedacht heb. Maar op dat moment had ik al een hele week de hele dag door hetzelfde gehoord waardoor ik niet eens met zwanger zijn en bevallen bezig geweest was. En toen Mikael geboren was had ik gewoon even geen zin in dat dood gedoe. Ik had net een baby gekregen dat was toch even net iets belangrijker
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 30 juli 2007 @ 09:30:24 #176
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51952393
'Tuurlijk is dat voor jou belangrijker, en ik snap ook wel dat als je zelf in een totaal andere "mood" bent dat je dan niet zit te wachten op al dat "dood"gedoe

Maar het klonk nogal bot
  maandag 30 juli 2007 @ 09:33:23 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51952424
Ik had idd net als Vivi even een moment toen ik het las, maar ik snapt je 'achteraf begrijp ik het wel' ook niet zo goed, nu snap beter wat je bedoelde.
  maandag 30 juli 2007 @ 15:20:09 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51961022
Ik heb eigenlijk een beetje een vraagje....

Bij de bevallingsdocu's zie je dat als het kindje geboren wordt dat ze dan het kindje meteen bij je leggen. Dat lijkt mij dus helemaal niets! Kan je niet regelen dat ze het kindje eerst een beetje schoonmaken voordat ze het bij je leggen?? Of is dit heel bot?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 30 juli 2007 @ 15:22:57 #179
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51961107
Ticootje, ik beloof je bij deze dat het je geen ene reet meer uitmaakt of er wat huidsmeer of bloed op je kindje zit als het er eenmaal is. Echt, echt, echt niet. Je hebt je kind. Het is er, je hebt er keihard voor gewerkt, en het is het allermooiste kindje wat je ooit gezien hebt.

En eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje raar. Ga je straks ook poepluiers verschonen met handschoenen aan?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_51961151
En met wat geluk hangt er ook nog een beetje kak aan...
  maandag 30 juli 2007 @ 15:25:08 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51961169
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:22 schreef Lishe het volgende:
Ticootje, ik beloof je bij deze dat het je geen ene reet meer uitmaakt of er wat huidsmeer of bloed op je kindje zit als het er eenmaal is. Echt, echt, echt niet. Je hebt je kind. Het is er, je hebt er keihard voor gewerkt, en het is het allermooiste kindje wat je ooit gezien hebt.

En eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje raar. Ga je straks ook poepluiers verschonen met handschoenen aan?
Nee, tuurlijk niet... Maar al dat bloed, dat vind ik gewoon helemaal niets.
  maandag 30 juli 2007 @ 15:33:29 #182
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51961422
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet... Maar al dat bloed, dat vind ik gewoon helemaal niets.
Je ben dan zo overdondert echt geloof iedereen hier maar..... bloed, huidsmeer wat dan ook het enige wat je wilt zien is je kindje!
Mama van Isa en Ties
pi_51961521
Mijn dochter is gelijk bij me weg gehaald toen ze geboren was. Ze was harstikke blauw en ze zijn een half uur met haar bezig geweest voor ik haar eindelijk vast mocht houden. Geloof me, vies, onder bloed, stront of huidsmeer het had me niks uitgemaakt. Ik vond dat half uur het langste half uur van mijn leven. Eindelijk was ze er en mocht ik haar niet vast houden.
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2007 @ 16:04:19 #184
43556 miss_dynastie
pi_51962289
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:20 schreef Ticootje het volgende:

Bij de bevallingsdocu's zie je dat als het kindje geboren wordt dat ze dan het kindje meteen bij je leggen. Dat lijkt mij dus helemaal niets! Kan je niet regelen dat ze het kindje eerst een beetje schoonmaken voordat ze het bij je leggen?? Of is dit heel bot?
Ja hoor, dat kan. In Nederland is het vrij gebruikelijk dat het kind gelijk bij je wordt gelegd, maar je kan gewoon aangeven dat je dat niet wil. En als je je ter plekke bedenkt kun je altijd nog gelijk je armen uitstrekken en zeggen: 'hier!'
pi_51962523
Of misschien is het een idee om af te spreken met je verloskundige dat ze het op dat moment aan je vraagt? Dan hoeft het niet, maar kan het wel
Op dat moment kon het mij niets schelen wat er allemaal op zat trouwens, hij was er
Zo'n warm, glibberig kindje op m'n buik vond ik zelfs heel speciaal voelen. En douchen moet je toch wel
  maandag 30 juli 2007 @ 16:22:37 #186
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51962825
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:20 schreef Ticootje het volgende:

De huidsmeer wassen ze er helemaal niet af, tot de volgende dag, is goed voor het huidje namelijk

Maar sorry hoor, het is je KIND, hij komt UIT je...ik snap het probleem niet zo goed eigenlijk...
  maandag 30 juli 2007 @ 16:40:28 #187
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51963306
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:22 schreef Vivi het volgende:

[..]

De huidsmeer wassen ze er helemaal niet af, tot de volgende dag, is goed voor het huidje namelijk

Maar sorry hoor, het is je KIND, hij komt UIT je...ik snap het probleem niet zo goed eigenlijk...
Ik snap heel goed dat je me niet snapt hoor. Daarom vroeg ik het ook heel voorzichtig.

Voor mij is het echt een gruwelgedachte, veel bloed... Ik ben heel bang voor bloed, niet bij mezelf, dat is geen probleem, maar bloed bij anderen daar wordt ik helemaal niet goed van.

Ik denk dat ik gewoon even ga overleggen.
pi_51963308
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:22 schreef Vivi het volgende:

[..]

Jamaar, stel je voor dat je VIES word tijdens je bevalling
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 30 juli 2007 @ 16:41:23 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51963328
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:40 schreef easy-going het volgende:

[..]

Jamaar, stel je voor dat je VIES word tijdens je bevalling
Ja, gadver dan moet ik weer douchen en dat doe ik normaal alleen met kerst...
  maandag 30 juli 2007 @ 16:42:26 #190
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51963357
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik snap heel goed dat je me niet snapt hoor. Daarom vroeg ik het ook heel voorzichtig.

Voor mij is het echt een gruwelgedachte, veel bloed... Ik ben heel bang voor bloed, niet bij mezelf, dat is geen probleem, maar bloed bij anderen daar wordt ik helemaal niet goed van.

Ik denk dat ik gewoon even ga overleggen.
Het is geen stromend bloed als van een slagaderlijke bloeding ofzo heur....en geloof me, het valt je echt niet op op dat moment
  maandag 30 juli 2007 @ 16:42:41 #191
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51963365
bij mijn kinders was er geen druppel bloed te bekennen hoor wel roken ze naar natte aarde
Saartje
  maandag 30 juli 2007 @ 16:43:30 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51963383
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:42 schreef Vivi het volgende:

[..]

Het is geen stromend bloed ofzo heur....en geloof me, het valt je echt niet op op dat moment
Ik denk dat mijn fantasie gewoon op hol is geslagen.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:43:54 #193
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51963397
Dean was ook niet echt bloody nee
Hij rook echter meer naar natte la

En Ticootje; relax meid, alles sal reg kom
  maandag 30 juli 2007 @ 16:45:23 #194
37150 livelink
pi_51963440
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
bij mijn kinders was er geen druppel bloed te bekennen hoor wel roken ze naar natte aarde
Uit de klei getrokken, die kinders van jou

Als je trouwens een keizersnede hebt, wordt je kind wel eerst schoongemaakt en ingepakt voordat het bij je neer wordt gelegd. Als Ticootje dat nou liever niet heeft, is het vast geen probleem om aan te geven dat ze de baby eerst een beetje schoon moeten maken.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:46:10 #195
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51963463
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:43 schreef Vivi het volgende:
Dean was ook niet echt bloody nee
Hij rook echter meer naar natte la

En Ticootje; relax meid, alles sal reg kom
Ik heb echt beelden in mn hoofd van druppels bloed die van het kindje af druipen....
pi_51963468
Ticootje ik denk dat het bloed dat op je kindje zit niet zo'n uitwerking op je zal hebben eigenlijk. Het ziet er zo duidelijk anders uit dan bloed uit een wond bijvoorbeeld. Het is meer smeer dat een beetje rood gekleurd is. Als je baby echt druipt van het bloed dan is er iets niet goed gegaan Ik ken het gevoel van naar worden van bloed maar bij een pasgeborene, ook als het niet de mijne is, is het toch heel anders.
Maar je kan het gerust tegen de verloskundige, de verpleegkundige of de gyn. zeggen hoor. Als jou dat een geruster gevoel geeft moet je het gewoon doen. Ze kunnen hem/haar best een beetje afdeppen om het ergste bloed weg te halen, dat kan zelfs in de paar tellen dat het duurt om het kindje van tussen je benen op je buik te tillen. Even een omslagluier er omheen en daarmee het gezichtje wat afdeppen.
Maar echt, ik denk dat het helemaal niet zo naar zal zijn.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:50:08 #197
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51963575
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb echt beelden in mn hoofd van druppels bloed die van het kindje af druipen....
Nee joh!
  maandag 30 juli 2007 @ 16:52:01 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51963624
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:50 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee joh!
Hetzelfde beeld heb ik met inknippen hoor. Daar moeten we het ook nog even over hebben.... Ook dat lijkt mij helemaal niets!

Weet je eigenlijk kan ik me nu al drukmaken over iets wat over 6 maanden gaat gebeuren
  maandag 30 juli 2007 @ 16:54:59 #199
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51963716
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hetzelfde beeld heb ik met inknippen hoor. Daar moeten we het ook nog even over hebben.... Ook dat lijkt mij helemaal niets!

Weet je eigenlijk kan ik me nu al drukmaken over iets wat over 6 maanden gaat gebeuren
Je maakt jezelf helemaal gek, zoals hierboven al werd gezegd, het is gewoon een beetje smeer wat op je kindje zit, en dat is ms her en der wat rood, maar niet van dat helderrood hoor, zoals van een slagaderlijke bloeding. En dat inknippen voel je helemaal niet, want dat doen ze 'in" een wee..(die voel je wel nml. ) Ik heb er 0,0 van gevoeld hoor, echt. van het inknippen dan]

Maak je niet zo druk joh, je hebt er niets aan en het loopt toch altijd anders dan dat je denkt.
  maandag 30 juli 2007 @ 16:55:25 #200
37150 livelink
pi_51963729
Ik weet niet of je daar veel keuzemogelijkheden in hebt, Ticootje? Volgens mij is het inknippen of inscheuren op zo'n moment. Maar zoveel verstand heb ik er niet van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')