Ja, dat is wel zo.... Maar als ik eraan dank kan ik al helemaal misselijk worden. Daar hoort namelijk niet geknipt te worden.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:55 schreef livelink het volgende:
Ik weet niet of je daar veel keuzemogelijkheden in hebt, Ticootje? Volgens mij is het inknippen of inscheuren op zo'n moment. Maar zoveel verstand heb ik er niet van![]()
Ik zou gewoon tegen de verloskundige zeggen dat ze maar niet moet knippen. Want ja, dat doet ze natuurlijk gewoon maar voor de lolquote:Op maandag 30 juli 2007 16:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hetzelfde beeld heb ik met inknippen hoor. Daar moeten we het ook nog even over hebben.... Ook dat lijkt mij helemaal niets!
Ik zou niet teveel van die films gaan kijken iigquote:Op maandag 30 juli 2007 17:00 schreef Ticootje het volgende:
ik denk dat ik eens moet gaan kijken naar zwangerschapsgym ofzo. Zo kan ik me tenminste voorbereiden op de bevalling en krijg ik een echter beeld over bevallen...
Nouhou ik heb het wel gevoeld hoor :-X kon bij mij ook niet tijdens een wee omdat het heel snel moest gebeuren dus dat zal wel schelen. Ook geen tijd voor verdoving dus. Maar ik neem aan dat inscheuren net zo pijnlijk is (zo niet pijnlijker) en op dat moment moet je kind er gewoon UIT, linksom of rechtsom, het is echt allemaal anders dan je van te voren denkt. De dingen waar je je vooraf druk over maakt lijken achteraf echt belachelijk banaal. Maar ja, dat weten we allemaal achteraf pas hequote:Op maandag 30 juli 2007 16:54 schreef Vivi het volgende:
[..]
En dat inknippen voel je helemaal niet, want dat doen ze 'in" een wee..(die voel je wel nml.) Ik heb er 0,0 van gevoeld hoor, echt. van het inknippen dan]
Ik ben bij een gyn... Ik mag volgende week alweer. Ik zal het allemaal eens voorleggen en hopen dat die niet in lachen uitbarst...quote:Op maandag 30 juli 2007 17:04 schreef livelink het volgende:
Zwangerschapsgym is ook pas voor over een paar maanden, Ticootje.
Ik denk dat je het beter bij de verloskundige aan kunt kaarten. Of eventueel bij de huisarts als het nog te lang duurt voordat je bij de vk moet zijn. Je maakt jezelf echt gek zo.
quote:Op maandag 30 juli 2007 16:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb echt beelden in mn hoofd van druppels bloed die van het kindje af druipen....
Jawel johquote:
Ik moest dat ook niet hoor. Ik zat er de hele zwangerschap al tegen aan te hikken maar had niks tegen de vlos gezegd omdat ik ook dacht dat het als het zover was het me allemaal niks meer uit zou maken. Maar toen Mikael geboren was en ze hem om mijn borst wilde leggen ging ik bijna over mijn nek. En dat terwijl Mikael heel mooi schoon wasquote:Op maandag 30 juli 2007 15:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb eigenlijk een beetje een vraagje....
Bij de bevallingsdocu's zie je dat als het kindje geboren wordt dat ze dan het kindje meteen bij je leggen. Dat lijkt mij dus helemaal niets! Kan je niet regelen dat ze het kindje eerst een beetje schoonmaken voordat ze het bij je leggen?? Of is dit heel bot?
grappig om die verschillen te zien. Ik wil dus juist dat de tweede niet gewassen word pas op dag 2. Ik vind het dus heerlijk ruiken en heb er van genoten. Bij mara en nu hoop ik weer.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:35 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik moest dat ook niet hoor. Ik zat er de hele zwangerschap al tegen aan te hikken maar had niks tegen de vlos gezegd omdat ik ook dacht dat het als het zover was het me allemaal niks meer uit zou maken. Maar toen Mikael geboren was en ze hem om mijn borst wilde leggen ging ik bijna over mijn nek. En dat terwijl Mikael heel mooi schoon wasMaar ik ha dme er zo druk om gemaakt dat ik toch min of meer "geschreeuwd" heb dat ze hem weg moesten halen en eerst schoon moesten maken. Dus als je dat niet wil zal ik het wel aangeven.
En dat heeft helemaal niks te maken met poepluiers, je eigen kind of weet ik veel wat. Ik hou daar ook niet van simpel zat.
als ik nog een keer zou gaan bevallen (gaat niet gebeuren hoor) dan zou ik wel een schaar eisen die niet bot isquote:Op maandag 30 juli 2007 20:27 schreef easy-going het volgende:
[..]
[..]
Jawel joh![]()
Oja, en inknippen voel je in principe niets van, dat doen ze idd. tijdens een wee
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:29 schreef just me het volgende:
[..]
als ik nog een keer zou gaan bevallen (gaat niet gebeuren hoor) dan zou ik wel een schaar eisen die niet bot is![]()
Aiquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:29 schreef just me het volgende:
[..]
als ik nog een keer zou gaan bevallen (gaat niet gebeuren hoor) dan zou ik wel een schaar eisen die niet bot is![]()
Toen ik van Freek beviel (en hij met een rotgang weggehaald werd), was er een verpleegkundige die iets huidsmeer van hem haalde, en dat onder mijn neus wreef. Nu zal niet iedereen dat als prettig ervaren, maar ik vond het zo goed! Hij rook naar vers brood, vond ik, en toen ik hem uren later weer op de couveuse afdeling zag, rook ie nog precies zoquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:22 schreef phileine het volgende:
Dat witte smeer is ontzettend goed voor de huid, ook die van jezelf. Vroeger smeerden vroedvrouwen het op hun eigen huid, een van de beste verjongende huidcrémes die er bestaan.
Goed dat je die eigenschap iig geval herkent!quote:Op maandag 23 juli 2007 13:15 schreef Pruk het volgende:
Ik ben juist de persoon die zich ergens druk over maakt omdat het niet geregeld is
Tenzij je schoonmoeder ook jouw verloskundige is kan ze toch lekker wachten op een kaartje?quote:Klein voorbeeldje:Wanneer bellen naar familie?
Mijn schoonmoeder zou bij mij juist averechts werken, volgens mij zou mijn ontsluiting dan minder worden (komt ook bij dat binnen notime de hele familie het weet)
Kan je het maken om schoonmama wel te bellen om aan te geven dat kind gearriveerd is, maar dat je ze nog niet wilt ontvangen, terwijl mijn eigen ouders dat wel mogen?
Groot gelijk, maar maak het niet te dramatisch. Iedereen zal het kind wel ff vast willen houden (vooral moeders die 'het allemaal al een keer gedaan hebben'. Maar spreek lekker met je man af dat het kind zeer beslist absoluut niet naar beneden gaat. Mooie tussenweg.quote:Kind blijft bij mama.
Ik houd er niet van dat iedere wildvreemde (voor mij kind is iedereen wildvreemd behalve papa, mama en de kraamverzorgster) aan mijn kind zit. Ik wil zelf kunnen beslissen wie mijn kind vasthoudt en hoeveel.
Op een geboortekaartje staat 'bel even op' of 'tussen 8 en 19 uur rusten moeder en kind'.quote:Hoeveelheid bezoek eerste periode.
Ik zit er niet op te wachten om de complete familie met alle 3743 neefjes en nichtjes de eerste week/weken op bezoek te hebben.
Ja, leer ook nog even om je eigen paniek aan te pakken. Relativeer het eens een beetje.quote:Volgens mij mis ik dan ook nog best belangrijke dingen. Hebben jullie ook zo'n lijstje gemaakt?
Vind je dat niet een beetje lomp? Zo'n kaartje komt vaak pas dagen later aan. Ik kan me voorstellen dat de (a.s.) vader het nieuws bijvoorbeeld ook best graag met zijn moeder wil delen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:52 schreef mgerben het volgende:
Tenzij je schoonmoeder ook jouw verloskundige is kan ze toch lekker wachten op een kaartje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |