abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juli 2007 @ 16:57:52 #201
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51963816
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:55 schreef livelink het volgende:
Ik weet niet of je daar veel keuzemogelijkheden in hebt, Ticootje? Volgens mij is het inknippen of inscheuren op zo'n moment. Maar zoveel verstand heb ik er niet van
Ja, dat is wel zo.... Maar als ik eraan dank kan ik al helemaal misselijk worden. Daar hoort namelijk niet geknipt te worden.

Ach laat ook allemaal maar, ik maak me gewoon veel te druk. Ik ben overal zo mee bezig, ik wil alle touwtjes in handen hebben en dat kan nu eenmaal niet....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_51963828
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hetzelfde beeld heb ik met inknippen hoor. Daar moeten we het ook nog even over hebben.... Ook dat lijkt mij helemaal niets!
Ik zou gewoon tegen de verloskundige zeggen dat ze maar niet moet knippen. Want ja, dat doet ze natuurlijk gewoon maar voor de lol
Nee joh, die knip zelf voel je waarschijnlijk helemaal niets van en het alternatief is nog veeeeeeel vervelender.
Ik zou als ik jou was je angsten en twijfels bespreken met je verloskundige. Die kan je dan helpen om er naar toe te werken en het is misschien straks ook fijn om te weten dat de verloskundige weet van de dingen waar je bang van bent.
Er is maar weinig te plannen aan een bevalling en op het moment zelf zal je met zo veel dingen bezig zijn dat bang zijn voor knippen en bloed niet in je op komt. Maar het lijkt me fijn om te proberen een zo zorgeloos mogelijke zwangerschap te hebben.

Daarnaast denk ik dat je later veel profijt zal hebben van het nu al vast oefenen om dingen wat los te laten. De touwtjes strak in handen willen houden kan negatief werken op je bevalling, de kraamtijd en het opvoeden van je kind sprak zij uit ervaring,
  maandag 30 juli 2007 @ 17:00:11 #203
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51963877
ik denk dat ik eens moet gaan kijken naar zwangerschapsgym ofzo. Zo kan ik me tenminste voorbereiden op de bevalling en krijg ik een echter beeld over bevallen...
  maandag 30 juli 2007 @ 17:01:44 #204
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51963911
quote:
Op maandag 30 juli 2007 17:00 schreef Ticootje het volgende:
ik denk dat ik eens moet gaan kijken naar zwangerschapsgym ofzo. Zo kan ik me tenminste voorbereiden op de bevalling en krijg ik een echter beeld over bevallen...
Ik zou niet teveel van die films gaan kijken iig
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51963972
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:54 schreef Vivi het volgende:

[..]

En dat inknippen voel je helemaal niet, want dat doen ze 'in" een wee..(die voel je wel nml. ) Ik heb er 0,0 van gevoeld hoor, echt. van het inknippen dan]
Nouhou ik heb het wel gevoeld hoor :-X kon bij mij ook niet tijdens een wee omdat het heel snel moest gebeuren dus dat zal wel schelen. Ook geen tijd voor verdoving dus. Maar ik neem aan dat inscheuren net zo pijnlijk is (zo niet pijnlijker) en op dat moment moet je kind er gewoon UIT, linksom of rechtsom, het is echt allemaal anders dan je van te voren denkt. De dingen waar je je vooraf druk over maakt lijken achteraf echt belachelijk banaal. Maar ja, dat weten we allemaal achteraf pas he
  maandag 30 juli 2007 @ 17:04:51 #206
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51964004
Zwangerschapsgym is ook pas voor over een paar maanden, Ticootje.
Ik denk dat je het beter bij de verloskundige aan kunt kaarten. Of eventueel bij de huisarts als het nog te lang duurt voordat je bij de vk moet zijn. Je maakt jezelf echt gek zo.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 30 juli 2007 @ 17:06:50 #207
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51964052
quote:
Op maandag 30 juli 2007 17:04 schreef livelink het volgende:
Zwangerschapsgym is ook pas voor over een paar maanden, Ticootje.
Ik denk dat je het beter bij de verloskundige aan kunt kaarten. Of eventueel bij de huisarts als het nog te lang duurt voordat je bij de vk moet zijn. Je maakt jezelf echt gek zo.
Ik ben bij een gyn... Ik mag volgende week alweer. Ik zal het allemaal eens voorleggen en hopen dat die niet in lachen uitbarst...
  maandag 30 juli 2007 @ 17:07:43 #208
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51964083
Vast niet!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51964136
En geloof mij nou maar, je zou niet de eerste zijn die "Gatver!" roept bij het zien van je kind hoor hahah
  maandag 30 juli 2007 @ 17:10:56 #210
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51964190
inscheuren voel je eigenlijk ook nauwelijks hoor, je voelt alleen wat branderige pijn(althans zo voelde ik het)
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 30 juli 2007 @ 17:59:57 #211
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51965251
Een knip geeft wel wat bloed op het bolletje mee, althans hier. Ik zag hetzelf niet zo, maar toen de familie binnenkwam en ik nog in mijn vieze shirtje lag, kreeg ik wel opmerkingen daarover.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_51965286
Die branderige pijn kwam (bij mij) niet van het inscheuren, maar van het hoofdje wat 'stond' De maximaal opgerekte huid veroorzaakt het branderige gevoel.

Het gevoel van dat natte, warme glibberige lijfje op je buik en in je handen zal ik echt NOOIT vergeten. Prachtig! Ze begonnen hem wel meteen schoon te vegen met allerlei doeken enzo.. Als ik die beelden nu zie denk ik: ga toch weg met die rotzooi! Laat mij m'n kind vasthouden!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_51965290
Ticootje, misschien is het ook wel zo dat nu je erover nadenkt dat het enger lijkt dan het is?
Ik bedoel, ik moet er ook niet aandenken (vooral dat inknippen *gruwel*). Maar als het zover is dan overkomt het je volgens mij gewoon en dan ga je ermee om zoals het komt.
Of klinkt dat heel raar?
Overigens als je er zo tegenop ziet lijkt het me altijd goed om het bespreekbaar te maken, anders blijf je er zo over piekeren.
Fake it till you make it...
  maandag 30 juli 2007 @ 19:41:40 #214
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51967843
Van het inscheuren heb ik niks gevoeld. De pijn kwam pas tijdens het hechten.

Het lijkt mij ook goed het nu al te bespreken, nu kun je nog helder nadenken, tijdens de bevalling niet meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 30 juli 2007 @ 19:56:00 #215
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_51968316
Ticootje, wat je ook met de vk of gyn kan bespreken is dat ze tijdens het persen constant een warm washandje tegen je vagina houden, daar word de huis soepeler van. Ik heb dat gehad en van het hoofdje wat stond heb ik totaal geen last gehad ook scheurde ik niet uit door het hoofdje dat ging allemaal prima alleen op het laatst scheurde ik maar daar kon niemand wat aan doen. Mara duwde haar hand zelf naar buiten en ja dat was te veel in 1x.
HEt hechten was wat minder prettig ja. maar het scheuren zelf heb ik niet gevoeld.

Wat ik wel bespreek met de vk is dat ik niet wil dat Mara een flesje krijgt (tenzij het moet voor haar gezondheid anders niet) en dat ze niet gewassen word dat doen we thuis pas of als ik in het zh moet blijven pas op dag 2.
pi_51968347
Je kan ook vast een epi - no (of hoe heet dat?) gebruiken... Schijnt te helpen!
pi_51969380
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb echt beelden in mn hoofd van druppels bloed die van het kindje af druipen....
quote:
Op maandag 30 juli 2007 16:50 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee joh!
Jawel joh

Oja, en inknippen voel je in principe niets van, dat doen ze idd. tijdens een wee (bij mij raakten ze een adertje ofzo, heel die gyn onder het bloed )
Maar het hechten , daar zou ik me maar zorgen over gaan maken
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_51969676
quote:
Op maandag 30 juli 2007 15:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb eigenlijk een beetje een vraagje....

Bij de bevallingsdocu's zie je dat als het kindje geboren wordt dat ze dan het kindje meteen bij je leggen. Dat lijkt mij dus helemaal niets! Kan je niet regelen dat ze het kindje eerst een beetje schoonmaken voordat ze het bij je leggen?? Of is dit heel bot?
Ik moest dat ook niet hoor. Ik zat er de hele zwangerschap al tegen aan te hikken maar had niks tegen de vlos gezegd omdat ik ook dacht dat het als het zover was het me allemaal niks meer uit zou maken. Maar toen Mikael geboren was en ze hem om mijn borst wilde leggen ging ik bijna over mijn nek. En dat terwijl Mikael heel mooi schoon was Maar ik ha dme er zo druk om gemaakt dat ik toch min of meer "geschreeuwd" heb dat ze hem weg moesten halen en eerst schoon moesten maken. Dus als je dat niet wil zal ik het wel aangeven.
En dat heeft helemaal niks te maken met poepluiers, je eigen kind of weet ik veel wat. Ik hou daar ook niet van simpel zat.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 30 juli 2007 @ 20:46:19 #219
82727 klein_spookje
pi_51970075
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:35 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik moest dat ook niet hoor. Ik zat er de hele zwangerschap al tegen aan te hikken maar had niks tegen de vlos gezegd omdat ik ook dacht dat het als het zover was het me allemaal niks meer uit zou maken. Maar toen Mikael geboren was en ze hem om mijn borst wilde leggen ging ik bijna over mijn nek. En dat terwijl Mikael heel mooi schoon was Maar ik ha dme er zo druk om gemaakt dat ik toch min of meer "geschreeuwd" heb dat ze hem weg moesten halen en eerst schoon moesten maken. Dus als je dat niet wil zal ik het wel aangeven.
En dat heeft helemaal niks te maken met poepluiers, je eigen kind of weet ik veel wat. Ik hou daar ook niet van simpel zat.
grappig om die verschillen te zien. Ik wil dus juist dat de tweede niet gewassen word pas op dag 2. Ik vind het dus heerlijk ruiken en heb er van genoten. Bij mara en nu hoop ik weer.
Ok jullie gruwelen nu wel he.
pi_51970150
Ik bedoel ook niet helemaal wassen enzo. Maar wel even goed afdrogen en een doek tussen ons in. In bad is pas de volgende dag gebeurd.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 30 juli 2007 @ 21:12:40 #221
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_51970928
Mijn jongste was érg smerig doordat hij (veel!) in het vruchtwater gepoept had. Volgens mijn man rook hij ook niet al te fris. Ik heb het allemaal niet meegekregen. Al was er een Oger uitgekomen, het had me niks kunnen schelen.

Inknippen of niet? Als je de keuze moet maken tussen een gecontroleerde knip, of zeg, een totaalruptuur, nou, geef me dan die eerste maar. En de keuze tussen een kind met of zonder ademnood, lijkt me ook geen hele ingewikkelde.
Je kunt er van uit gaan dat ze dit soort dingen niet zomaar even voor de lol doen. BIj de geboorte van de jongste ging de bevalling héél snel, maar viel de hartslag weg. Dat werd dus knip en kind eruit. Ben blij dat ze dat zo voortvarend hebben gedaan. Van die knip heb ik nooit meer last. Hechten doen ze over het algemeen ook gewoon met verdoving, en afgezien dat het onprettig was om er nog zo bij te liggen, vond ik het hechten alleszins te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Icaä op 30-07-2007 22:57:53 ]
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  maandag 30 juli 2007 @ 21:19:22 #222
103793 kozakken
Living the life
pi_51971141
Ik denk (een beetje samengevat ) dat je angsten mss op de loop met je gaan. En daarvoor heb je een gyn die je kan helpen om daar grip op te krijgen.
Ach... en al dat smeer en bloed. Kijk gewoon eens bij wat recente bevallingsfoto's en vorm jezelf een oordeel. (Ik heb er wel wat voor je hoor )
En een knip.. tja, dat heb je niet in de hand. Maar je angsten daarover wel!!!!
Bespreken dus! Alles wat je dwars kan zitten. Juist omdat je graag met vertrouwen een bevalling in wil gaan.

en verder..... proberen: los te laten....
Alles komt zoals het komt.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:28:00 #223
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_51971418
Ik zou me niet te veel zorgen maken. Een bevalling is niet te regelen en plannen. Ik wilde graag thuis bevallen maar het werd een ziekenhuisbevalling met een vacuumpomp. En zelfs dat viel uiteindlijk mee want ik had maar een klein scheurtje dat met 5 hechtinkjes gehecht werd. Van het hechten heb ik trouwens niets gevoeld en achteraf ook nooit iets van gemerkt met plassen ofzo. Toen de verloskundige de hechtingen eruit kwam halen, bleek de helft na 5 dagen al verdwenen te zijn. Het kan dus ook allemaal heel erg meevallen
  maandag 30 juli 2007 @ 21:32:22 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51971541
Weet je dat ik me er niks bij voor kan stellen?
Ik kijk juist uit naar het moment dat ik dat wurm aangereikt krijg!
En angst voor de bevalling heb ik ook (nog?) niet? Ik zie dat allemaal wel over een week of 20-22. Ik zal wel moeten dus ik maak me er ook maar niet druk om.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:39:21 #225
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51971760
Bij het hechten ben ik niet verdoofd. Dat is wel iets wat ik de volgende keer echt wel wil, dat ga ik op schrift stellen.

Als je tegen het einde loopt, kan het je niet meer schelen. Bij mij heeft het wel geholpen dat ik door de yoga het gevoel had dat ik voorbereid was, en dat ik had geprobeerd het goed te laten verlopen. Gewoon afwachten hoe het gaat en pen en papier of een laptop meenemen voor het verslag hier.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 30 juli 2007 @ 22:07:33 #226
82727 klein_spookje
pi_51972813
YPPY
hier ook geen verdoving gekregen omdat de meeste inwendig moesten en daar kon ze geen verdoving zetten.
En het enige wat ik nog wilde toen ik kon persen was dat dat kind er uit kwam wie er bij was, wat er gedaan werd en maakte me geen bal meer uit.
  maandag 30 juli 2007 @ 22:12:51 #227
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51972979
Ze hadden bij mij wel meer kunnen verdoven (heb wel 2 prikjes gehad, maar die zaten niet goed), maar dat verhaal zal ik hier maar niet neerzetten, met al die zwangeren.
*OUD heilige*
  dinsdag 31 juli 2007 @ 08:07:11 #228
156412 hestria
erg gastvrij
pi_51980121
ik heb ook geen last gehad van het hechten, ben op 3 plaatsen gehecht, en ze heeft er een soort vloeistof op gedaan, voelde wel een soort van spelden prikjes en wist dat ze bezig was, maar was te druk met miesje bezig. plassen heb ik de eerste 2 dagen onder de douche gedaan, en daarna met een bak met water, als je plast langzaam het water er overheen, werkt perfect! ook van trekken heb ik weinig last van gehad. ze hechten trouwens niet altijd, ik had een scheurtje in de binnenste lippen zeg maar en daar hebben ze niks aan gedaan.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 31 juli 2007 @ 09:40:52 #229
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51981381
Ticootje, ik had precies hetzelfde voor Kai werd geboren. Ik wilde ook het liefst dat alle smurrie zou worden afgeveegd voor ik hem zou krijgen maar toen het moment eenmaal daar was kon het me echt niet meer scholen. Wel ben ik nog steeds blij dat ik heel hard "NEE" heb geroepen toen ze vroegen of ze er even een spiegel bij moesten houden zodat ik Kai kon zien komen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:22:43 #230
393 phileine
española
pi_51982195
Dat witte smeer is ontzettend goed voor de huid, ook die van jezelf. Vroeger smeerden vroedvrouwen het op hun eigen huid, een van de beste verjongende huidcrémes die er bestaan .
mooi he, alles
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2007 @ 10:29:40 #231
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_51982352
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:27 schreef easy-going het volgende:

[..]

[..]

Jawel joh

Oja, en inknippen voel je in principe niets van, dat doen ze idd. tijdens een wee
als ik nog een keer zou gaan bevallen (gaat niet gebeuren hoor) dan zou ik wel een schaar eisen die niet bot is
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Milf dinsdag 31 juli 2007 @ 10:30:51 #232
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51982377
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:29 schreef just me het volgende:

[..]

als ik nog een keer zou gaan bevallen (gaat niet gebeuren hoor) dan zou ik wel een schaar eisen die niet bot is
outch!

Dag lievvie
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_51993339
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:29 schreef just me het volgende:

[..]

Ai

Vandaar het "in principe" (al had er beter "als het goed is" kunnen staan )
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:11:14 #234
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51996669
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:22 schreef phileine het volgende:
Dat witte smeer is ontzettend goed voor de huid, ook die van jezelf. Vroeger smeerden vroedvrouwen het op hun eigen huid, een van de beste verjongende huidcrémes die er bestaan .
Toen ik van Freek beviel (en hij met een rotgang weggehaald werd), was er een verpleegkundige die iets huidsmeer van hem haalde, en dat onder mijn neus wreef. Nu zal niet iedereen dat als prettig ervaren, maar ik vond het zo goed! Hij rook naar vers brood, vond ik, en toen ik hem uren later weer op de couveuse afdeling zag, rook ie nog precies zo .

JustMe !
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51998271
Leah wat mooi en wat lief van haar! Zulke verpleegkundigen zijn echt goud waard!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:07:56 #236
82727 klein_spookje
pi_51998352
Leah, die geur vergeet je noooooit meer.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:12:20 #237
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_51998509
Leah wat ontroerend goed van die verpleegkundige! Daar krijg ik nou kippenvel van!
pi_51998749
Mooi Leah.

Vorige keer had ik alles wat met de bevalling te maken had in schriftje opgeschreven. Bv. Als ik zoveel weken zwanger was (voor 36 weken) en de baby zou zich aankondigen wilde ik naar Veldhoven naar het ziekenhuis, anders naar Weert/Geldrop. Ook over de borstvoeding had ik dingen opgeschreven over hoe ik het wilde en ook een volgorde van bellen naar familie.
Dit keer wil ik voor het geval dat ik weer in het ziekenhuis terecht zou komen meer hameren dat ik een andere houding wil om te bevallen dan het liggen met opgetrokken benen en kin op de borst. Ik wil (zeker als de baby net als Merlijn niet/moeilijk het hoekje om kan) het ook op handen en knieën proberen, in iedergeval iets anders proberen om te voorkomen/voordat dat het uiteindelijk een kunstverlossing wordt. Thuis is dat net iets makkelijker omdat bij de verloskundige de baarkruk al vastligt. Ga wel weer een heleboel opschrijven.
pi_51999190
Mijn verloskundige praktijk werkt samen met het bedrijf Cicli. Ik kon, onder begeleiding van de praktijk en Cicli, een zogenaamd geboorteplan opstellen. Helaas las ik die info te laat op de website van de praktijk en hadden ze mij daar ook nooit over verteld. Het leek me heel interessant daarmee bezig te zijn.

Misschien een tip? Website Cicli
Er staan ook een aantal geboorteplannen te lezen als pdf.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:15:12 #240
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_52000426
Tsja, geboorteplannen. Dat suggereert dat je de bevalling in eigen hand hebt. Is niet zo is mijn ervaring.
Ik ken vrouwen die verschrikkelijk teleurgesteld zijn dat ze niet thuis bevallen zijn, daar bijna een trauma aan over gehouden hebben. Ik niet. Thuisbevallen was ook mijn idee, maar beide keren bleek al vrij snel dat daar geen sprake van kon zijn. Heb ik me snel over heen gezet. Had ik zo'n geboorteplan' gehad, dan was ik vast en zeker dubbel zo teleurgesteld geweest.

Laat het nou over je heen komen, dat lijkt me veel rustiger, en minder frustrerend. Je hebt het toch niet in de hand.

Natuurlijk mag je wel nadenken over hoe je zou willen bevallen, maar volgens mij moet je niet zo ver gaan dat je dat allemaal op papier gaat zetten, want dan maak je het te concreet. Als je werkelijke bevalling toch gaat afwijken van je plan, ben je daar misschien zelfs nog wel ondersteboven van ook! Verspilde energie dus, wat mij betreft.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:28:49 #241
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52000785
Ik heb toen een paar dingen doorgespeeld aan manlief, maar meer met de wetenschap dat nr twee ws ook nog wel even in de couveuse moest.
Dat vond ik zelf wel prettig, want het voelt een beetje alsof een bataljon verpleegsters je kind overneemt .

Dus niet zozeer over de bevalling (want die heb je idd niet in de hand, zelfs niet met een geplande KS ), maar meer over hoe ik graag wilde dat er naderhand voor het kindje gezorgd werd.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_52001639
Ik heb er eigenlijk van te voren niet zo over nagedacht over hoe en wat. Ik zag er ook niet echt tegenop, nou ja wel tegen de bevalling natuurlijk. Maar dat kwam omdat ik dacht dat je je minstens zou voelen of je dood zou gaan van de pijn. En dat bij elke wee.

Ook door de opmerkingen, "als het écht is, dan wéét je het wel". Nou, mooi niet dus. Ik heb een paar uur lang gedacht dat ik gewoon last van m'n darmen had zeg maar. Dat waren de ontsluitingsweëen.

Rond 13.30 heb ik mijn moeder gebeld om even met haar te kletsen of ik nou wel of niet het ziekenhuis zou bellen vanwege die aanhoudende krampen. Zij raadde me aan van wel. Rond 14.00 uur zijn we naar het ziekenhuis gegaan en om 16.15 ben ik bevallen.

Ik heb om 17.00 mijn moeder gebeld. Die had al zo'n vermoeden omdat ik niet eerder teruggebeld had . Daarna heb ik gelijk mijn schoonzus en broer gebeld en mijn schoonouders en rond 18.00 uur was iedereen in het ziekenhuis. Ik lag lekker fris en schoon in mijn ziekenhuis bedje (met een swirl) en die kleine lag ernaast te slapen. Prima, en de volgende dag kwam iedereen nog even langs toen we thuis waren om de boel te versieren. Mijn ouders kwamen so wie so elke dag even langs, soms maar een kwartiertje soms wat langer. Mijn oma overleed 3 dagen nadat de kleine geboren was, dus was voor hun ook wel lekker wat afleiding om niet alleen met triestheid bezig te hoeven zijn.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_52077691
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:15 schreef Pruk het volgende:
Ik ben juist de persoon die zich ergens druk over maakt omdat het niet geregeld is
Goed dat je die eigenschap iig geval herkent!

Nu nog leren om er niet aan toe te geven...
quote:
Klein voorbeeldje:

• Wanneer bellen naar familie?
    Mijn schoonmoeder zou bij mij juist averechts werken, volgens mij zou mijn ontsluiting dan minder worden (komt ook bij dat binnen notime de hele familie het weet)
    Kan je het maken om schoonmama wel te bellen om aan te geven dat kind gearriveerd is, maar dat je ze nog niet wilt ontvangen, terwijl mijn eigen ouders dat wel mogen?
  • Tenzij je schoonmoeder ook jouw verloskundige is kan ze toch lekker wachten op een kaartje?
    Je laat je toch niet met 5 cm ontsluiting door je man naar het ziekenhuis racen terwijl jij op de achterbank je schoonmoeder ligt te bellen??? Je hebt wel andere zaken aan je hoofd. Je schoonmoeder heeft toch niets te doen bij de bevalling?
    quote:
  • Kind blijft bij mama.
    Ik houd er niet van dat iedere wildvreemde (voor mij kind is iedereen wildvreemd behalve papa, mama en de kraamverzorgster ) aan mijn kind zit. Ik wil zelf kunnen beslissen wie mijn kind vasthoudt en hoeveel.
  • Groot gelijk, maar maak het niet te dramatisch. Iedereen zal het kind wel ff vast willen houden (vooral moeders die 'het allemaal al een keer gedaan hebben'. Maar spreek lekker met je man af dat het kind zeer beslist absoluut niet naar beneden gaat. Mooie tussenweg.
    quote:
  • Hoeveelheid bezoek eerste periode.
    Ik zit er niet op te wachten om de complete familie met alle 3743 neefjes en nichtjes de eerste week/weken op bezoek te hebben.
  • Op een geboortekaartje staat 'bel even op' of 'tussen 8 en 19 uur rusten moeder en kind'.
    Telefoon uit en deurbel ook. En lekker met je kind bezig zijn.
    quote:
    Volgens mij mis ik dan ook nog best belangrijke dingen. Hebben jullie ook zo'n lijstje gemaakt?
    Ja, leer ook nog even om je eigen paniek aan te pakken. Relativeer het eens een beetje.
    Hoe groot is de kans dat jouw kind op zijn/haar 18e een rechtszaak tegen jou aanspant omdat hij zijn examen niet gehaald heeft omdat hij een slechte jeugd heeft gehad omdat jij overspannen was omdat de buurvrouw een fopspeen voor je kind had gekocht?
    Houd op met alles van tevoren uitsluiten, je windt je op over totaal niets.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:00:06 #244
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_52082311
    Ik heb niet alles gelezen, dus wellicht voegt hetgeen ik schrijf totaal niets toe, maar soit!

Ik had de eerste dagen absoluut geen behoefte aan bezoek. Alleen mijn moeder (ook meteen gebeld toen de weeën begonnen)/zussen/broer, schoonouders en allerbeste vriendin zijn geweest in het zkh. Ik heb zelfs niet eens de telefoon aangenomen. Ik was werkelijk ka-pot! (lett. en fig.). Vriendinnen heb ik geSMSt dat ik bevallen was en dat ik ze zou bellen als ik eraan toe was. Dat heeft bijna iedereen gerespecteerd. Kaartjes hebben we pas een week later op de bus gedaan.

Op een gegeven moment was het veel te druk qua bezoekjes, soms wel 3 op een dag. Ik heb de eerste 3 weken niet eens tijd gehad met mijn kind te gaan wandelen! Toen we ons dat realiseerden hebben we echt een stop gezet op het bezoek. Maximaal één bezoekje per dag. En ja, dan moet je mensen soms echt 'nee' verkopen, en kun je soms pas 4 weken later een afspraak plannen, maar het gaf toen wél de rust die ik nodig had. Als ik het over moest doen zou ik zo'n babyshower geven. Dan ben je er meteen vanaf. Want ik vond al die bezoekjes (zeker van collega's, collega's van mijn lief, verre familie etc) helemaal niet leuk meer. Overkill.

Vrienden van ons hebben op hun kaartje gezet: "We doen het rustig aan. Je kunt tussen 19 en 20 uur bellen om iets af te spreken". Heel slim, want die telefoon gaat anders de hele dag door.

Kind van hand tot hand? No way! Ik was ook heel streng daarin. Nu ben ik nog steeds niet zo scheutig hoor.

Realiseer je heel goed, het is júllie kraamtijd, júllie kindje, dus júllie geven aan wat en hoe.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_52082561
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 16:52 schreef mgerben het volgende:
    Tenzij je schoonmoeder ook jouw verloskundige is kan ze toch lekker wachten op een kaartje?
    Vind je dat niet een beetje lomp? Zo'n kaartje komt vaak pas dagen later aan. Ik kan me voorstellen dat de (a.s.) vader het nieuws bijvoorbeeld ook best graag met zijn moeder wil delen.
    mooi he, alles
      maandag 6 augustus 2007 @ 21:19:38 #246
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_52151037
    Wij doen ook het kaartje pas na een week op de bus. Maar de reden is bij on anders, want hij wordt na 7 dagen (8e dag) besneden. En je nodigt toch tout la famille en je beste vrienden uit voor de besnijdenis, dus die weten sowieso dat het kind geboren is... Dus het geboortekaartje is niet het eerste waardoor mensen weten dat de kleine er is, we gaan de belangrijke mensen natuurlijk wel dezelfde dag nog bellen.

Mocht de besnijdenis uitgesteld worden (geel zien oid), dan sturen we nog steeds het kaartje na een week op.

En ik denk dat ik idd wel wat zaken ga opschrijven, maar vooral voor mezelf, handige dingen die ik in dit topic lees. Niet echt als keiharde regel "gij zult zich hieraan houden, anders zijt gij verdoemd", maar meer omdat ik niet weet of ik er nog aan zal denken om te zeggen tegen de kraam als he kind er eenmaal is...

[ Bericht 10% gewijzigd door DaviniaHR op 06-08-2007 22:24:15 ]
    *O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
    Insanity is heritable. You get it from your children.
    Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
    If you can't beat them, confuse them.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')