Oosthoek | woensdag 16 mei 2007 @ 00:09 |
Het nieuws van de dag! De gerestylede 9-3 is uit! Naar verluid komt deze versie ook met vierwielaandrijving Enkele spyshots van de cabriolet uitvoering: En van de achterkant van de sedan: Vorige topics: Alle Saab-lovers verzamelen!!!! SAAB topic nr. 2! Game on! [ Bericht 10% gewijzigd door Oosthoek op 16-05-2007 00:21:57 ] | |
Oosthoek | woensdag 16 mei 2007 @ 00:17 |
Enkele oudere modellen mogen in een dergelijk topic natuurlijk absoluut niet ontbreken! Daarom hier: De UrSAAB, ofwel de SAAB 92 De SAAB 93 De SAAB 96 (tweetakt uitvoering) De SAAB 99 Turbo De SAAB 900 Turbo 16 S | |
Oosthoek | woensdag 16 mei 2007 @ 00:19 |
Wikipedia levert ons een klein stukje historie over ons merk.quote:Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Saab | |
Duvel | woensdag 16 mei 2007 @ 07:37 |
Die oude 900 is toch wel het mooiste! | |
Z | woensdag 16 mei 2007 @ 07:42 |
Ik weet nog niet wat ik van de nieuwe vind. Saab was nogal karakteristiek, en dat mis ik een beetje bij de nieuwe. En ik hou überhaupt niet van cabrio's dus daar doe ik überhaupt geen uitspaken over | |
Tennessee | woensdag 16 mei 2007 @ 08:08 |
quote:Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt... Maar als je kijkt naar de grote Europese merken en hun herkenbaarheid dan is die bij de meeste merken nog veel verder te zoeken in vergelijking met de vorige eeuw... Ik vind zelf dat Saab eigenlijk nog het meest herkenbaar is... Bij bijvoorbeeld Mercedes, BMW, Volkswagen, Citroën en Renault moet je tegenwoordig nog veel beter kijken om te zien welk merk het is... Dat was vroeger toch wel anders. Een Saab herken je toch nog steeds meestal wel in het allereerste ogenblik, ook al lijken ze niet meer heel erg op de modellen van 20 tot 50 jaar geleden, ze hebben een heel duidelijk herkenbare evolutie doorgemaakt (met wat sprongetjes in het 900/9.3 tijdperk ivm die Amerikanen)... Maar welke auto lijkt er nou nog wél op een model van 20 tot 50 jaar geleden?Eigenlijk alleen nog maar de Kever en de Mini... En die doen het erom... Saab en Mercedes hebben dan vind ik de meest natuurlijke en herkenbare evolutie doorgemaakt (en zijn flink naar elkaar toegegroeid). | |
Aibmi | woensdag 16 mei 2007 @ 08:43 |
Saabrijder meldt zich | |
-Muse- | woensdag 16 mei 2007 @ 13:37 |
quote:Inderdaad! Tijden veranderen, auto's veranderen. Mensen willen geen vierkante bak meer op hun oprit, het is het moderne design wat de meeste aantrekt! Het overkopen van merken en groepen heeft ook veel invloed op het design. De productie mogenlijkheden hebben weer invloed op de kwaliteit, en de steeds strenger wordende wetgeven wat betreft uitstoot en veiligheid helpt ook niet echt mee om het "karakter"van een auto door de jaren heen te behouden. | |
Tennessee | woensdag 16 mei 2007 @ 15:09 |
Mijn eerste Saab was een groene 96 en mijn tweede een bordeauxrode 90... momenteel ben ik autoloos... Mijn volgende wordt hopelijk een 900... | |
Tennessee | woensdag 16 mei 2007 @ 15:10 |
oeps, foutje [ Bericht 95% gewijzigd door Tennessee op 16-05-2007 16:09:55 ] | |
MrDrako | woensdag 16 mei 2007 @ 15:49 |
Wat een lelijke achterkant heeft die nieuwe zeg, en ik hoop dat ze die jostiband aluminium band bij de koplampen ook weghalen. Lijkt wel alsof er een 18 jarig mannetje een poging gedaan heeft zijn auto te "pimpen" met aluminium folie. | |
OG-Loco | woensdag 16 mei 2007 @ 17:11 |
Even een tvp, dan misschien binnenkort een OP brouwen. | |
Duvel | dinsdag 29 mei 2007 @ 21:47 |
Wat is eigenlijk de betere manual: de Haynes of de Bentley? | |
MvdZ | dinsdag 29 mei 2007 @ 22:48 |
Leuk topic! zie nu pas dat er Saab-topics zijn! Ben zelf aangestoken door m'n vader, verschillende saabs gehad afgelopen jaren, ik vond ze altijd super! Als eerst een 900s. Dat was onze eerste saab, kan er niet bijzonder veel van herinneren (behalve dat mijn vinger tussen de kofferbak zat en de kofferbak in het slot viel gebeurde op een tankstation en ik had toen wel een gratis snicker gekregen!:P) Als tweede een 93SE 2.0T automaat (150PK) zag er precies hetzelfde uit als onderstaand plaatje Super wagen,fel ding, 232km/h op de teller, helaas nooit zelf in gereden omdat ik toen nog geen rijbewijs had:( Ik vond hem er super mooi uit zien. M'n oom had destijds de nieuwe 93, wij deze en ik moet zeggen dat ik de oude 93 mooier vind! Als derde een nieuwe 93 1.8i met LPG en allerlei leuke snufjes zoals lm velgen,gps,bluetooth carkit etc. Ik had inmiddels m'n rijbewijs en reed er vaak in. Lekkere auto, maar op gas niet echt pittig, op benzine was ie nog wel te doen. vooral 80 naar 120 in z'n 3 vond ie lekker Gewoon een mooi ding dus. Laatst moest ie weg voor een onderhoudsbeurt en kwam m'n pa thuis met een 97-x 5.3i. De dikste versie met de dikste velgen, net een tank. Uiteraard vroeg ik of ik erin mocht rijden en het mocht. Hij rijdt en zit konings, bij stoplichten het gas vol in drukken is erg leuk,maar zuipt als een gek. Al met al een vette bak, ziet er goed uit, MAAR het is zo GEEN saab... Wat vinden jullie van de 97? Ik heb met meer mensen erover gesproken en het het is gewoon een chevy met een saabstempel.. Ook een grote flop in NL trouwens.. | |
Aibmi | dinsdag 29 mei 2007 @ 22:53 |
quote:Ik vind de 9-7x niet echt een bijzondere auto, gewoon een gerebadgede Trailblazer.. En helemaal niet geschikt voor Nederland. Doe dan maar een mooie 9-5 aero | |
Duvel | woensdag 30 mei 2007 @ 08:01 |
quote:Ik ben het geheel met jouw karakterisering eens. | |
Appeltaarten | dinsdag 5 juni 2007 @ 11:41 |
Hallo Saab liefhebbers, ik ben in het bezit van een 93 2.0i Coupe S en het is een super lekkere Saab. Maar ik ben nu wel aan het twijfelen over aanschaf van een andere. M`n droom Saab is toch de 93 Aero, zie hier de foto`s: (deze wil ik dus eigenlijk wel aanschaffen) Deze staat te koop voor 11.950 als scherpe meeneem prijs met deze voorwaarden. Nieuwe APK bij aflevering (indien nodig), geen garantie op onderdelen en reparaties en levering auto zoals gezien en bereden ( http://www.vanjaarsveld.nl ) Als je 6 mnd bovag garantie wil betaal je 800,- meer en voor 3 mnd garantie vd garage 400,- Heeft iemand ervaringen met deze garage of weet via via er wat over? Ik koop geen saab zonder complete onderhoudshistorie en garantie laat dat duidelijk zijn, en wie kan me ook wat wijzer maken op punten van aandacht waar men op dient te letten bij aankoop van dit beest. | |
Z | dinsdag 5 juni 2007 @ 11:51 |
Prachtige bak! Ik zou iig letten op de standaard dingen, even op de handrem zetten en wat gas geven (kijken of hij goed omhoog komt) en dat soort dingen. En voor het bedrag wat je er voor gaat betalen is het wellicht waard de auto ergens anders te laten keuren. Over het algemeen is het volgens mij zo dat garages wel te vertrouwens zijn, vooral in dit soort prijsklasses, zij hebben totaal geen baat bij slechte mond-tot-mond reclame oid. | |
MvdZ | dinsdag 5 juni 2007 @ 15:53 |
Zeer mooie wagen, die aero's zijn zeker bruut! Maar opzich heeft een 93 2.0i toch wel wat pit? of is het verschil tussen een 2.0i en 2.0T zo groot? 2.0T had150 PK meen ik.. | |
OG-Loco | dinsdag 5 juni 2007 @ 16:25 |
De auto meenemen naar een Saab-dealer, heel simpel. Kost je misschien wel wat, maar dan weet je het zeker. | |
Aibmi | dinsdag 5 juni 2007 @ 17:15 |
quote:De 2.0t heeft 150 pk, de 2.0T 185 | |
Oosthoek | woensdag 6 juni 2007 @ 00:44 |
De aero had 205 pk bij mijn weten. Maar een mooie bak inderdaad. | |
Appeltaarten | woensdag 6 juni 2007 @ 09:47 |
quote:De 2.0t is een lpt (low pressure turbo) met 150 pk, de 2.0T is een hpt (high pressure tubo) met 185 pk en de Aero, ook een 2.0T heeft een hpt met 205pk [ Bericht 2% gewijzigd door Appeltaarten op 06-06-2007 09:55:35 ] | |
Oosthoek | woensdag 6 juni 2007 @ 21:07 |
Dit is ook een erg mooie aero. Scherp prijsje ook. Zal alleen wel veel km's hebben, maar ik hoef jou niet uit te leggen dat dat geen probleem hoeft te zijn http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=25666 | |
Oosthoek | woensdag 6 juni 2007 @ 21:16 |
Holy shit ik zie op het Saabforum nu toch wat GEILS Monte Carlo geel is terug Oh mommy! Ik ga even mn spaarpot kapot slaan. | |
Z | woensdag 6 juni 2007 @ 21:43 |
Een kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind die gele kleur (op elke auto) maar niets. Het wordt er net een soort speelgoedauto van. Misschien moet ik een autzondering maken voor Ferrari's e.d. maar dat zijn gewoon al speelgoedautotjes natuurlijk. | |
Isegrim | woensdag 6 juni 2007 @ 21:46 |
Als ik mijn rijbewijs heb wil ik ook een Saab. | |
Duvel | woensdag 6 juni 2007 @ 22:02 |
quote:Wat voor een dan? | |
OG-Loco | woensdag 6 juni 2007 @ 22:32 |
Saffron Yellow. Ik vind het gaaf, maar niemand zal het kopen. | |
Appeltaarten | woensdag 6 juni 2007 @ 22:49 |
quote:Bedankt voor de link, ik had `t saabforum al een beetje bekeken maar had deze nog niet gevonden. | |
Oosthoek | woensdag 6 juni 2007 @ 23:07 |
quote:Die kleur is gewoon retro man. Bovendien ben ik er van overtuigd dat hij wel redelijk goed verkocht zal worden in die kleur. | |
Duvel | woensdag 6 juni 2007 @ 23:16 |
quote:Nah, in het zwart toch mooier! | |
Isegrim | donderdag 7 juni 2007 @ 05:21 |
quote:Gezien mijn financiële situatie waarschijnlijk een ouwe bak. Ik moet maar even gaan rondkijken wat er binnen mijn budget past. Mijn moeder is Saab-fan en haar beste vriendin ook (die rijdt rally's in een Saab oldtimer, type weet ik zo ff niet, volgens mij een 93). | |
kraaksandaal | donderdag 7 juni 2007 @ 05:37 |
Die Saabs wegen altijd zoveel. Gelijk ben je melkkoe met zo'n auto. | |
Aibmi | donderdag 7 juni 2007 @ 08:13 |
quote:Valt wel mee toch? Misschien als je zo'n ding met een golfje gaat vergelijken. Maar wanneer je een Saab tegenover een vergelijkbare auto van een concurrent zet is hij misschien een beetje zwaarder, maar echt desastreus zal het niet zijn. | |
Duvel | donderdag 7 juni 2007 @ 08:16 |
quote:Een Saab 900 (classic) weegt zo tussen de 1200 en 1250kg, dat is best pittig voor een driedeurs hatchback. Het voordeel is dat je in een tank rijdt. | |
Aibmi | donderdag 7 juni 2007 @ 08:22 |
quote:Voor die tijd zeker een zware bak, maar als je het vergelijkt met auto's van tegenwoordig valt dat best mee. De audi a3, volkswagen golf etc wegen ook allemaal ongeveer 1200 kg. | |
Aibmi | donderdag 7 juni 2007 @ 08:39 |
Voor de mensen die nog een luxe 9000 willen staat er een mooie op het saabforum. Je kunt de foto's hier bekijken Ik vind het zeker een goede deal, 1500 euro voor een 9000 die net vlekkeloos door de keuring is heengekomen, véél opties heeft en slechts 1500 euro kost. Het is dat er hier al een 9000 staat, anders zou ik hem zeker kopen | |
Oosthoek | donderdag 7 juni 2007 @ 10:01 |
quote:Mwah mijn 900i weegt 1146 kilo. Valt wel mee vind ik. Maar voor die tijd misschien redelijk zwaar ja. Is die vriendin degene die met een 96 naar Peking wilde?? | |
Oosthoek | donderdag 7 juni 2007 @ 10:02 |
quote:Hmm zelfs nu zou ik hem nog wel willen kopen. Ziet er op papier érg aantrekkelijk uit namelijk. Een CSE voor 1500!! | |
Duvel | donderdag 7 juni 2007 @ 10:04 |
quote:OK, ik ken ze niet onder de 1200! Zit je nog net in een ander tarief qua wegenbelasting. Heb jij trouwens een idee waar ik een beetje vlot een goedkope Bentley 16V guide kan vinden? | |
Oosthoek | donderdag 7 juni 2007 @ 10:25 |
quote:Hmm ik heb de mijne van Partsforsaabs.com geloof ik (misschien elkparts), maar had een 8V nodig, die waren toen bijna niet verkrijgbaar (inmiddels hergedrukt). Een 16V is eigenlijk overal wel te krijgen. Misschien kun je een oproep op het saabforum zetten, daar zijn genoeg mensen die er een over hebben denk ik. Probeer anders Ebay of marktplaats even. Maare heb je een nieuwe Saab dan? Foto's! | |
Duvel | donderdag 7 juni 2007 @ 11:00 |
quote:Ik zal daar eens kijken, ze hebben 'm op zich ook wel bij Bol of Amazon, maar de levertijd is 4 weken of zo. En ze zijn vrij prijzig. (Alhoewel Amazon US wel weer te doen.) quote:Nee, nog geen nieuwe Saab, misschien over een tijdje. | |
Cyberdogg | donderdag 7 juni 2007 @ 23:37 |
Proleet present! '93 9000cs. 324k gelopen en gaat nog steeds als een kanon. Heerlijke auto blijft. | |
Isegrim | vrijdag 8 juni 2007 @ 18:57 |
quote:Wilde? Ze heeft het gedaan ook. | |
Oosthoek | dinsdag 12 juni 2007 @ 16:55 |
quote:Jaa okay klopt. Wist eigenlijk niet of ze aangekomen waren, er waren problemen toch? Maar zo zie je maar weer dat het een kleine wereld is | |
Isegrim | dinsdag 12 juni 2007 @ 18:16 |
quote:Wel wat technische problemen gehad onderweg en laag in het klassement geëindigd, maar meedoen en het halen was belangrijker dan winnen. | |
Duvel | dinsdag 12 juni 2007 @ 21:20 |
quote:Wel gaaf als je het haalt! | |
Oosthoek | dinsdag 12 juni 2007 @ 23:10 |
Meer foto's van de facelift 9-3 Estate en Sedan: http://saabmedia.net/mode(...)-SC/image/index.html Cabrio: http://saabmedia.net/models/9-3/pressinfo/2008CV/image/index.html Oh en nog beter, de Aero wordt op aanvraag een 280 pk monster met vierwielaandrijving Met voorwielaandrijving wordt hij gedowntuned tot 255 pk. [ Bericht 21% gewijzigd door Oosthoek op 12-06-2007 23:17:11 ] | |
OG-Loco | woensdag 13 juni 2007 @ 07:20 |
En er zal vast wel een Hirsch-frutsel bijkomen om er 300 van te maken. . Saab wordt serieus! | |
Duvel | woensdag 13 juni 2007 @ 07:54 |
quote:Dat was Saab altijd al, natuurlijk. | |
Dr_Frickin_Evil | woensdag 13 juni 2007 @ 11:22 |
Al dat chroom op de voorkant van zo'n nieuwe saab vind ik echt zo lelijk. Net alsof een of andere turk ermee aan de slag is geweest. Tot voor kort vond ik saabs bijna standaard mooi, maar die nieuwe... | |
tupolev141 | woensdag 13 juni 2007 @ 13:48 |
Ik dacht dat ze de 4x4 wilden maken naar het voorbeeld van de Volvo Cross Country en die Audi A6 op hoge poten. Dus verhoogd en met een hoop ruw plastic errond. Net wat ik niet wil. Ik will een gewone lage auto met 4 wielaandrijving Mooie foto's wel op Saabmedia Wel typisch dat ze altijd de geile uitvoeringen fotograferen he. Een basismodel is het dan nét niet | |
Oosthoek | woensdag 13 juni 2007 @ 18:14 |
quote:Is natuurlijk ook zonder te bestellen als je dat wilt. Bovendien zullen die accenten waarschijnlijk alleen voor de aero standaard zijn. | |
OG-Loco | woensdag 13 juni 2007 @ 18:54 |
quote:De 9-5 is niet zonder chroom te bestellen hoor. 9-3 Linear / Vector neus 9-3 Aero neus (ziet er erg goed uit in rood overigens): Nieuwe koplamp (mét geil streepje en 3 LEDjes) | |
Oosthoek | donderdag 14 juni 2007 @ 14:35 |
Check dit De nieuwe aero xwd in aktie: http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44 | |
Oosthoek | donderdag 14 juni 2007 @ 14:43 |
Nog wat anders leuks: een 850 pk 9-3 Check die wheelspin. Zelfs met dikke 100+ nog http://www.youtube.com/watch?v=ncrY18dr4G8&mode=related&search= en een Nurburgringsessie: http://www.youtube.com/watch?v=d6EdUe0NCSE&mode=related&search= | |
Duvel | donderdag 14 juni 2007 @ 15:59 |
Whaha, hm, dat klinkt wel heftig! | |
OG-Loco | donderdag 14 juni 2007 @ 16:02 |
quote:Die wil best. | |
Oosthoek | donderdag 14 juni 2007 @ 17:10 |
quote:Dacht eigenlijk dat hij de chromen accenten om de mistlichten bedoelde. Maar die grille zul je idd met een kwast moeten bewerken om hem zonder chroom te krijgen | |
zwambtenaar | maandag 18 juni 2007 @ 09:00 |
Ik ben verkocht aan de SAAB 9-3. Wat een prachtige auto! Met een half jaar wordt dat mijn nieuwe auto, ik weet het nu al zeker ! | |
zwambtenaar | maandag 18 juni 2007 @ 09:45 |
Oosthoek | maandag 18 juni 2007 @ 10:16 |
Vind je hem met de oude neus mooier dan de nieuwe? Ik ben echt verkocht aan de nieuwe neus. Misschien over een x aantal jaren een tweedehandsje op te kop tikken | |
OG-Loco | maandag 18 juni 2007 @ 19:48 |
De oude is voorlopig net zo mooi. 7 September staat de nieuwe bij de dealert. . Bestellen kan ook al, rekening houdend met een door te voeren prijsstijging, die later als de echte prijzen bekend zijn positief of negatief uit kan vallen. | |
Duvel | woensdag 20 juni 2007 @ 18:57 |
zwambtenaar | woensdag 20 juni 2007 @ 19:26 |
quote:Ik vind de nieuwe neus ook mooier, maar nieuwer is duurder . | |
Oosthoek | donderdag 21 juni 2007 @ 01:21 |
http://video.google.com/videoplay?docid=-8566149970975492492&q=saab&total=4237&start=0&num=10&so=1&type=search&plindex=2 | |
OG-Loco | donderdag 21 juni 2007 @ 18:45 |
Fantastisch . De eerste fatsoenlijk driftbare Saab sinds tijden. | |
tupolev141 | vrijdag 22 juni 2007 @ 00:05 |
Die 180pk sterke, maar vooral ook 400nm leverende TTiD kan volgens mij ook wel XWD gebruiken ipv alles te moeten kwijtraken aan de voorwielen. Als het technisch geen probleem is. Ik kan wel begrijpen dat ze het reserveren voor het ultieme topmodel, maar de veiligheidsspirit van de Zweden indachtig zou ik het op alle modellen aanbieden als optie. Ook al koopt niemand het, het is een marketing argument De 9-3 is de eerste Saab in jaren die mij ook aan de buitenkant erg aanspreekt | |
tupolev141 | woensdag 27 juni 2007 @ 01:33 |
Was net nog es aan het bladeren door foto's en merk nu pas op dat de convertible wel stootstrips heeft op de flanken en de sedan en station niet. | |
Oosthoek | woensdag 27 juni 2007 @ 01:35 |
quote:Klopt. Snap ik ook niet. Op het saabforum werd als verklaring aangenomen dat de deuren van de cabrio door de lengte anders misschien te gevoelig waren voor schade, maar ik blijf het raar vinden. | |
OG-Loco | woensdag 27 juni 2007 @ 08:43 |
Inderdaad. Enige logische verklaring is de grotere lengte van de deuren. | |
Kwarkie | woensdag 27 juni 2007 @ 12:23 |
Binnenkort doe ik mijn 900 Classic een grote beurt + apk kado 1 Jaar in bezit en hij bevalt uitstekend, geen problemen mee gehad en geen olieverbruik De automaat schakelt bij koude start wat moeilijk en de stuurbekrachtiging is niet helemaal top (gevraagd of ze daar bij de grote beurt even naar kunnen kijken) maar voor de rest | |
Koploperkopper | woensdag 27 juni 2007 @ 12:23 |
Hoi, toekomstige 900, 9-3 of 9000 CS bezitter hier. | |
Duvel | woensdag 27 juni 2007 @ 13:16 |
quote:Wat heb je voor 900? | |
Kwarkie | woensdag 27 juni 2007 @ 13:52 |
quote:2.1 16v (1991), automaat,airco, open dakje . | |
Kwarkie | woensdag 27 juni 2007 @ 13:58 |
quote:Je bent er nog niet uit welke? | |
Koploperkopper | woensdag 27 juni 2007 @ 14:04 |
quote:Correct. Ik denk dat de 9000 CS het eerste zal afvallen, 1 op 9.5 gemiddeld is misschien iets te veel van het goede. De 9-3 is nog iets te duur, maar over een half jaar misschien niet. 900 Zou op dit moment mijn voorkeur hebben, heb al een paar mooie gezien, Talladega uitvoeringen zelfs voor 3, 3.5k met <180k KM. Oja, de 9-3 of 900 wordt dan wel de Coupe trouwens. | |
Aibmi | woensdag 27 juni 2007 @ 14:07 |
quote:Ik rij 1:11 in een '92 Saab 9000 CS. De 900 zal wel wat goedkoper zijn ja, maar je mist dan ook de enorme achterbak van de 9000. | |
Kwarkie | woensdag 27 juni 2007 @ 14:12 |
quote:De 900 (Classic iig) heeft een grotere achterbak dan de 9000(!) De 9000 vind ik goedkoper in aanschaf (2.3 turbo's, full options voor 1500-2500 euro) maar zijn daarentegen erg duur in wegenbelasting. Ik moet zeggen dat mijn 3-traps automaat 900 ook rond de 1:9 zit. Maar ik denk dat het nieuwe model 900 (Talladega ja )een goede keuze is, ze zijn in aanschaf niet al te duur en rijden heerlijk (lekkerder dan de classic, heb helaas nog niet in een 9000 mogen rijden) | |
Koploperkopper | woensdag 27 juni 2007 @ 14:20 |
Hmmm ja, waar liggen de grote verschillen eigenlijk tussen de 9-3 en 900? Verder dan een langwerpige reflector over de achterbak tussen de 2 achterlichten op de 900 ben ik niet verder gekomen dan dat verschil qua uiterlijk. (die ook niet altijd aanwezig is geloof ik) | |
Duvel | woensdag 27 juni 2007 @ 14:26 |
quote:Leuk! Met turbo? | |
Kwarkie | woensdag 27 juni 2007 @ 14:40 |
quote:Nee, de 2.1i 16v versies zijn helaas nooit met turbo geleverd, ze zijn zowiezo maar kort geproduceerd (1991-1992 ofzo) | |
Cyberdogg | woensdag 27 juni 2007 @ 15:25 |
quote:Foto? Ik rij ook 1:11. En rij dan redelijk door. Lees: niemand haalt mij in. Zuiniger moet zeker kunnen. | |
Aibmi | woensdag 27 juni 2007 @ 15:47 |
quote: | |
Oosthoek | donderdag 28 juni 2007 @ 02:07 |
quote:De stuurbekrachtiging van de 900 classic is berucht. Laat me raden: soms is hij (vooral met koude start) stug en stuurt hij alsof er geen bekrachtiging aanwezig is tenzij je hard aan het stuur rukt, dan sleur je opeens het stuurwiel 3x rond? Je kunt er niet veel aan verbeteren tenzij je een nieuw stuurhuis monteert. Duur geintje en eigenlijk imho de moeite niet waard. Ik heb er iig mee leren leven. quote:Over de verschillen is een hoop te vinden op het saabforum. De 9-3 schijnt betere stoelen, wegligging, veiligheid etc te hebben. Desondanks denk ik niet dat de 900NG een slechte auto is. | |
Oosthoek | donderdag 28 juni 2007 @ 02:08 |
quote:Mooie bak, koop een paar velgjes, kost niks en zouden hem goed staan! | |
Duvel | donderdag 28 juni 2007 @ 06:38 |
quote:Ik vind de 9-3 wat beter gelijnd lijken. En de kont is er op vooruit gegaan ten opzichte van de 900NG. | |
Cyberdogg | zondag 1 juli 2007 @ 23:10 |
Idd Aibmi haal jezelf een paar Saab velgen. Doen hem goed. {url=http://i160.photobucket.com/albums/t161/CyberdogR/P1010015.jpg{url} | |
Aibmi | zondag 1 juli 2007 @ 23:12 |
quote:Ben wel een beetje een arme student, maakt het wat lastiger. Maar anderzijds zou ik wel een moord plegen voor een setje geschoepte aero's | |
Cyberdogg | zondag 1 juli 2007 @ 23:12 |
Aero velgen moet je hebben. Daar ben ik ook niet rijk genoeg voor. Maar als je bij een saab-sloperij oid rondkijkt moet je wel iets kunnenvinden. DIe wieldoppen die je nu hebt moeten er echt onder weg | |
Z | zondag 1 juli 2007 @ 23:22 |
Ik zag vanmiddag een mooie witte Aero 9000 rijden, jammer dat m'n vriendin de 9000 te groot vindt ... | |
Aibmi | zondag 1 juli 2007 @ 23:23 |
quote:Dan koop je een 9000 en geef je haar wat extra rijlessen | |
Cyberdogg | zondag 1 juli 2007 @ 23:25 |
Inderdaad. 9000 is een perfecte bak. Zo groot is zo'n ding ook weer niet. | |
Aibmi | zondag 1 juli 2007 @ 23:28 |
quote:Valt inderdaad wel mee. Zet er wat parkeersensoren in, en je vriendin durft er ook weer in te rijden. Dat is het enige dat ik namelijk wel eens lastig kan vinden, afstanden achter je inschatten. | |
Z | zondag 1 juli 2007 @ 23:38 |
Ze vindt het vooral onhandig in de stad, en daar wonen we ook nog eens, daar heeft ze wel een beetje gelijk in, een beetje. | |
Aibmi | zondag 1 juli 2007 @ 23:44 |
quote:Ach, zo onhandig is het nou ook weer niet hoor Misschien beetje onnodig, maar het blijft een zeer fijne auto. Waar rijd je nu eigenlijk in? | |
Z | zondag 1 juli 2007 @ 23:47 |
Een 93 uit 2001. Ook leuk hoor. | |
Aibmi | zondag 1 juli 2007 @ 23:53 |
quote:Zeker goed te doen. Ach, dan is een 9000 misschien niet per se nodig. Maar laat je vriendin toch een keer in een 9000 een proefritje maken. Je weet maar nooit | |
Oosthoek | zondag 1 juli 2007 @ 23:54 |
Inderdaad altijd een mooi middel om iemand te overtuigen. | |
Z | zondag 1 juli 2007 @ 23:56 |
Ik zal het een keer proberen. Ze vond 'm iig mooi, de 9000, dat is al wat. | |
Oosthoek | maandag 2 juli 2007 @ 00:01 |
Tijd voor wat plaatjes!! Like, uhm, WOW PORNO! | |
tupolev141 | maandag 2 juli 2007 @ 00:46 |
Heerlijke foto's!! Jammer dat de 9-3 geen vijfdeurs meer is. Maakte de auto ook weer net wat anders. Maar de marketeers vonden dat een aparte koffer beter paste bij hun doelpubliek. Typisch Zweeds he een groen dashboard Heb vroeger nog een Volvo 360 gereden ook. Zag er net zo uit | |
Duvel | maandag 2 juli 2007 @ 08:36 |
quote:!! | |
OG-Loco | maandag 2 juli 2007 @ 18:47 |
Rood leer! Pornobak! . Lekker hoor, | |
Alexxxxx | maandag 2 juli 2007 @ 22:39 |
Merk en type: Saab 900 Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Aalten Datum: 10 juni 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Old Transport Achterhoek | |
Alexxxxx | dinsdag 3 juli 2007 @ 20:02 |
Merk en type: Saab Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Heerenveen Datum: 10 juni 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Vroem | |
MRPhone | woensdag 4 juli 2007 @ 00:31 |
Saab blijft gewoon mooi. Het is dat g3 aanzienlijk goedkoper is anders was het 900 classic geworden. Een 98er 900ng 2.0i (130pk). Rijdt als een kart, maar dat mag ook wel met een Bilstein onderstel. | |
Kwarkie | donderdag 5 juli 2007 @ 15:43 |
De onderste is helaas niet de mooiste foto, maar ik wilde ook mijn Saab even delen Met betrekking tot de bovenste foto, de lampekap van voor de kijkers links is ooit vernieuwd volgens mij en ja, een chrome grill staat op het wensenlijstje (of de huidige grille zwart/zilver spuiten?) Wat vinden jullie van de Diamond Spokes? Je ziet ze niet zoveel alhoewel Aero's natuurlijk veel mooier zijn. Inca's vind ik persoonlijk het mooier onder een rode 900. Mini-lites zullen hem niet misstaan. | |
Oosthoek | donderdag 5 juli 2007 @ 16:15 |
Ben niet zo dol op de diamond spokes. Wel een erg mooie auto in deze kleur. Inca's en minilites kunnen helaas niet onder jouw auto, die kunnen alleen onder een 900 van vóór de nieuwe steek, en die kwam in 1988 (MY89 als ik me niet vergis). PS monteer snel een nieuwe strip op de achterbumper, staat veel mooier als hij er weer op zit, scheelt echt veel! | |
Appeltaarten | donderdag 5 juli 2007 @ 18:47 |
Toekomstbeeld van Saab: De 9-3 sedan De 9-3 wagon De 9-3 coupe cabrio Ik vind ze wel stoer en ze hebben goede lijnen Bekijk deze link voor meer info: http://www.gminsidenews.com/forums/showthread.php?t=40042 | |
Oosthoek | donderdag 5 juli 2007 @ 21:33 |
Leuk om te lezen, maar er wordt wel crap gepraat:quote:Voor het gemak vergeet de schrijver de BMW 1, de Mercedes A en B klasse, de Volvo C30 en wie weet wat nog meer. Het is een zéér goede stap om die markt in te gaan, maar unexplored is ze bij lange na niet, eerder uitgekauwd. | |
Oosthoek | donderdag 5 juli 2007 @ 21:37 |
Oh wacht ik snap het al. Dit is een artikel van november 2006 Die shops waren bedoeld als preview van de 9-3 facelift. Hebben ze de plank toch behoorlijk misgeslagen. | |
Oosthoek | vrijdag 6 juli 2007 @ 22:58 |
Zoekt iemand nog onderdelen voor z'n 9000? Aibmi misschien (geschoepte aero's! ) http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=26925 http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=26884 Zit mooi spul tussen!! | |
Duvel | vrijdag 27 juli 2007 @ 09:07 |
Wie heeft er ervaring met een gescheurde cilinderkop bij een 900 classic? | |
OG-Loco | vrijdag 27 juli 2007 @ 14:11 |
Waarschijnlijk Saab-monteurs. | |
Z | vrijdag 27 juli 2007 @ 14:18 |
Ik mag m'n saab straks ophalen na een beurt en wat 'kleine' dingetjes. O ja, ik moet dan wel even ¤1500 euro afrekenen... | |
Duvel | vrijdag 27 juli 2007 @ 19:43 |
quote:Ik ken er minstens één, maar gewone stervelingen? | |
Oosthoek | vrijdag 27 juli 2007 @ 23:14 |
Gescheurde cilinderkop schijnt wel vaker voor te komen. Op het Saabforum heb ik er wel eens wat over gelezen. Ik heb mijn 900 afgelopen week voorzien van een compleet nieuwe koppeling (wat een verschil!), nieuwe bakolie (Honda MTF2, aanrader) een setje hulpveren aan de achterkant en eindelijk weer een spoiler (was door de vorige eigenaar vastgekit waarna het kreng er afviel nu zit ze goed vast met de schroefjes ). Morgen met een aantal vrienden een vakantietripje Berlijn, Krakau, Tsjechië en Oostenrijk maken. Hopen dat ze er niet teveel moeite mee heeft... | |
Appeltaarten | zaterdag 28 juli 2007 @ 16:12 |
quote:Maak je geen zorgen jou saab red `t wel van Berlijn naar Krakau en Tsjechië en Oostenrijk kan die ook wel aan! Veel plezier! En cruise ze in je 900 | |
StateOfMind | zondag 29 juli 2007 @ 17:59 |
Mijn directeur heeft afgelopen vrijdag een nieuwe 9-5 Station opgehaald, tutti lampioni! Mooie bak! Zal van de week eens een ritje bietsen. Sinds de 9-3 Sportsedan maken ze erg fraaie modellen imho. Die 9-3 van de OP is ook erg | |
Alexxxxx | maandag 30 juli 2007 @ 21:44 |
Merk en type: Saab Eigenaar: Het verschil Land van herkomst: Nederland Locatie: Damwoude Datum: 29 juli 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Fotorit retourtje Antwerpen | |
Duvel | maandag 30 juli 2007 @ 21:46 |
quote:Hm, dan moet ik daar nog maar een keer rondkijken, is sowieso wel een leuk forum voor de liefhebber! | |
Alexxxxx | maandag 30 juli 2007 @ 21:48 |
Ik heb me net 5 minuten gelden aangemeld op het saabfourm iig | |
Duvel | maandag 30 juli 2007 @ 21:57 |
quote:Doe ik ook nog wel als ik een Saab heb (ooit), het is toch ook geschikt voor lurk-only? Als ik er toch niet post lijkt me dat wel ok. | |
Alexxxxx | maandag 30 juli 2007 @ 22:00 |
Ik ga er ook posten uiteraard. | |
Duvel | dinsdag 31 juli 2007 @ 08:03 |
quote:Dat mag ik aannemen! | |
Duvel | woensdag 1 augustus 2007 @ 21:12 |
Wat is trouwens een aardige prijs voor een 900ep uit '92? | |
Aibmi | vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:25 |
Toen ik laatst over de snelweg reed hoorde ik een flinke tik. Zag toen nog niets, en een paar minuten zat er een barstje in de ruit De barst bleef echter groter worden, en na een dag was hij iets van 30 centimeter lang. Kwam dus neer op voorruit vervangen Kosten: 418 euro.. Maar het is wel weer een mooie nieuwe ruit (vorige was sowieso niet heel erg netjes meer) | |
Duvel | vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:56 |
Vierhonderdachttien euro? Kreeg je er een gouden randje bij? Wat voor wagen rij je? | |
Aibmi | vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:02 |
quote:Ja, nee, 92' 9000CS. Tja, het is wel veel geld ja. Maar het is verder wel een geweldige auto | |
Duvel | vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:09 |
quote:Inderdaad veel geld... Voor een 900 is een nieuwe ruit geloof ik iets van 90euro ex, alleen materiaal. Ik denk niet dat ze bijna 400 euro nodig hebben voor de inbouw. Maar een 9000 is een andere auto... | |
Salvad0R | maandag 6 augustus 2007 @ 19:26 |
Saab is lief. Puur Kultuur zeg ik je. | |
j0rrit | maandag 6 augustus 2007 @ 19:47 |
quote:Voor of na overname door GM? | |
_The_General_ | maandag 6 augustus 2007 @ 19:49 |
Bestaat er zoiets als de Saab 95 of 950 special edition! ? | |
Duvel | maandag 6 augustus 2007 @ 22:35 |
quote:Er bestaat een 95, een soort vroege estate-versie van de 96. Die stamt ergens uit de jaren '60 en '70. En er is de 9-5, het huidige model (sinds een jaar of 10 denk ik). | |
Oosthoek | maandag 13 augustus 2007 @ 00:50 |
quote:Ben weer terug en we hebben totaal geen problemen gehad! Op de terugweg nog een tijdlang 150 als cruise-snelheid aangehouden in Duitsland en af en toe een stuk 170 gereden (zelfs bergop), met volledig bepakte kofferruimte en 4 personen, geen enkel probleem. Harder dan 170 durfde ik niet omdat ze dan een beetje rauw begon te klinken (ongeveer 4750 toeren). Desalniettemin zeker niet teleurgesteld door mijn 23 jaar oude beestje met inmiddels 250.000km op de klok. | |
_The_General_ | maandag 13 augustus 2007 @ 10:15 |
quote:Dan hebben we waarschijnlijk de Saab 9-5 special edition. Komen deze special editions veel voor? 230 pk sportuitvoering. | |
Aibmi | maandag 13 augustus 2007 @ 10:41 |
quote:Van een special edition heb ik nog nooit gehoord, kan zijn dat ik dat gemist heb. Wat me aannemelijker is is dat iemand dacht dat de SE in '9-5 SE' stond voor special edition, terwijl het eigenlijk voor Sport Estate staat. | |
Appeltaarten | maandag 13 augustus 2007 @ 22:50 |
quote:Die snelheden zijn netjes vooral met volle bepakking Als die al z`n beurtjes krijgt loopt jou beestje nog zeker een heel stuk!Ik ga die van mij woensdag middag ff klaarmaken voor de trip naar Lowlands!4 man bepakt en bezakt richting een lang feestweekend! | |
nsfw | zaterdag 22 september 2007 @ 20:51 |
NSFW is vanaf vandaag ook troste bezitter van een Saab 900SE 2.0T Cabriolet | |
Z | zaterdag 22 september 2007 @ 21:04 |
Dat is mooi nsfw. | |
Oosthoek | dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:38 |
quote:Foto's! Ik heb gisteravond een deal gemaakt met iemand van het saabforum en een verkoper. Zaterdag een saab met veel roest ophalen, zondag alles eruit trekken met behulp van een paar forumleden. Heb ik weer een nieuwe motorkap (waarvan ik nog wel twijfel of hij wel in zo'n goede staat is ) en wat reserveonderdelen. Top! Gaat wel weer een 900 classic sterven dus | |
Appeltaarten | dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:01 |
Saab Turbo X officieel ter gelegenheid van 30 jaar Saab Turbo * Introductie van Saab XWD, een innovatieve vierwielaandrijving * Uniek design op basis van de klassieke Saab 900 Turbo * Sportchassis met specifiek ontwikkelde wielophanging, remmen en velgen * 2.8-liter V6 Turbo: 280 pk (206 kW)/ 400 Nm, 0 tot 100 km/u in 5,7 seconden Met de introductie van de Saab Turbo X staat Saab tijdens de IAA in Frankfurt dit jaar op geheel eigen wijze stil bij de 30e verjaardag van de turbo. De Turbo X is een pure rijdersauto die binnen het gamma van Saab opvalt door zijn bijzondere prestaties. Met dit Black Limited Edition jubileummodel geeft Saab een knipoog naar het verleden, en komt de wereldberoemde eerste Black 900 Turbo opnieuw tot leven. Met de introductie van de innovatieve Saab XWD-technologie wordt het vizier tegelijkertijd ook nadrukkelijk op de toekomst gericht. foto`s: | |
floris.exe | zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:34 |
Pascal86 | zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:24 |
Paar maanden geleden vondt ik saab fucking gaar maar begint het merk steeds meer te waarderen | |
Appeltaarten | zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:40 |
quote:Vette Saab! | |
nsfw | zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:30 |
quote:Nog eentje die aan het bekeren is | |
tupolev141 | zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:20 |
Nog 80.000km dan mag ik (van mezelf) een nieuwe auto kopen. En ik weet nu al dat het eindelijk een Saab wordt. | |
Duvel | zondag 14 oktober 2007 @ 10:13 |
quote:Turbo-X! | |
nsfw | zondag 14 oktober 2007 @ 12:00 |
quote:Veel rijden de komende tijd dus | |
Pascal86 | zondag 14 oktober 2007 @ 16:00 |
quote:Volvo blijft nummer 1 hoor | |
tupolev141 | zondag 14 oktober 2007 @ 23:13 |
quote:Zal nog 2.5 jaar duren ongeveer. | |
Razz_Gul | zondag 2 maart 2008 @ 10:08 |
Ben ook al een poos op jacht naar een nieuwe auto en momenteel neig ik wat teveel naar een Saab 900s (vanaf 93) ipv de Volvo 460 die het had moeten worden, dit betekend een flink trapje hoger in kosten (belast+verz+benzine) dus kan iemand mij wijzen op de meest opvallende tekortkomingen van de Saab ? (en dit vraag ik in een LIEFHebbers topic ). Hoe vergelijkt Volvo zich tov Saab in t algemeen ? | |
Subzero_X | zondag 2 maart 2008 @ 12:55 |
Wat is de 900 toch een heerlijke auto! Doet me op de een of andere manier denken aan een wo2 jachtvliegtuig | |
allsystemshalt | zondag 2 maart 2008 @ 13:35 |
Pas op je velgen !!! http://www.telegraaf.nl/a(...)enaren__.html?p=22,1 | |
Razz_Gul | zondag 2 maart 2008 @ 18:21 |
quote:ook van de 900-serie ?? hoe zien originele saab velgen er uit dan en wat is er zo bijzonder begeerlijks aan ? zijn ze soms in brons gegoten | |
MvdZ | vrijdag 6 juni 2008 @ 14:46 |
quote:Deze velgen van Saab vind ik toch zo mooooi | |
servus_universitas | zondag 24 augustus 2008 @ 20:36 |
Even een topic kick met een vraag die mij bezighoudt . Een tweedehands Saab 9-3 (het voormalige moderne model, bouwjaar 2005 ofzo) voor rond de 10.000 à 12.000 euro is geen zeldzaamheid. Ik vind dat persoonlijk niet zo heel veel geld voor een auto die in mijn beleving van een behoorlijke hoge klasse is. Hoe kan dat? Hoe kan zo'n hoge klasse auto relatief goedkoop zijn ten opzichte van bijvoorbeeld een tweedehands Volkswagen Golf of een Opel Astra uit hetzelfde bouwjaar? | |
Becherovka | maandag 25 augustus 2008 @ 00:19 |
Tsja, Saabs hebben lage restwaarden, daar staan ze helaas om bekend. Er is nogal een select publiek dat graag gezien wordt in deze auto's en waarschijnlijk is die markt een beetje verzadigd. Misschien rijden typische Saabkopers liever in een nieuwe auto dan een tweedehandse. Genoeg klootjesvolk dat in een Astra of Golf wil rijden, maar die willen (gelukkig) niet in een Saab gezien worden. Doe er je voordeel mee Ter aanvulling: er zijn bijvoorbeeld ook *bijzonder* mooie Saab 9000's te koop (die bekend staan om uitzonderlijke betrouwbaarheid, comfort en snelheid, mits je de juiste uitvoering hebt, voor dit laatste) voor een habbekrats. Onder de 1000 euro is geen uitzondering. Niemand wil ze hebben, terwijl het echt hele goeie auto's zijn. | |
servus_universitas | maandag 25 augustus 2008 @ 08:50 |
Ik weet inderdaad dat er om de Saab een soort nevel hangt van bijzonderheid. Je hebt twee soorten mensen: Saab adepten en Saab haters. In mijn omgeving hoor ik ook heel vaak dat men nog niet dood aangetroffen zou willen worden in een Saab. Hoe is dat zo ontstaan? Want even afgezien van het merk en het vermeende imago, is de Saab 9-3 toch wel een hele mooie auto. | |
servus_universitas | maandag 1 september 2008 @ 21:01 |
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de maandelijkse kosten zo ongeveer zijn van een Saab 9-3 uit pak hem beet 2005/2006? Belasting en verzekering. En issie een beetje zuinig? Het is toch wel een errug mooie bak hoor. | |
JK1982 | donderdag 8 januari 2009 @ 19:22 |
Nou, ik heb de mijne zojuist samengesteld op Saab.nl hoor! Nog even 100 jaar door sparen en hij staat bij me op de oprit. Een Saab 9-3 2.8T V6 Aero XWD 280 pk in Nocturne Blue | |
Koploperkopper | donderdag 8 januari 2009 @ 19:36 |
Kloppen de horror verhalen rond de 9-3 SS? Na een jaar kraken en piepen aan alle kanten e.d.? En de Fiat 1.9 TiD die voorin ligt die niet echt betrouwbaar is (net zoals de Opel 2.2 TiD en Isuzu 3.0 V6 TiD)? (Dan praat ik over het '04> model) | |
Duvel | donderdag 8 januari 2009 @ 19:48 |
(Ik vind Saabs met diesel sowieso niet zo leuk.) | |
PouwelZ | donderdag 8 januari 2009 @ 19:51 |
Even wat bijzondere saab pics om dit topic op te fleuren Saab 9-3 Cabriolet X-Edition Saab 9-X Air Concept Saab 9-4X hmmmm die 9-4x is echt gheyl | |
Koploperkopper | donderdag 8 januari 2009 @ 19:52 |
quote:(Mijn portemonnee wel) Iedere anderhalve week 70 liter 98/V-Power tanken ga ik dus niet doen. | |
Duvel | donderdag 8 januari 2009 @ 19:54 |
quote: | |
tongytongylickylicky | donderdag 8 januari 2009 @ 21:17 |
Op mijn werk (autoverhuur) rij ik dagelijks in de 9-3 en 9-5. En de 9-5....pfffff i love that car!! | |
PouwelZ | donderdag 8 januari 2009 @ 21:26 |
quote:Mijn pappa ook, en ik mocht hem van mijn lieve pappa gebruiken voor mijn roadtrip | |
JK1982 | donderdag 8 januari 2009 @ 21:39 |
Leuk voor je vrienden in die Nexia.. | |
tongytongylickylicky | donderdag 8 januari 2009 @ 22:19 |
quote:En hoe was het verbruik? | |
PouwelZ | donderdag 8 januari 2009 @ 23:57 |
quote:8 op 100, gemiddeld over 4500 kilometer maar geef toe, hij is echt prachtig op die foto [ Bericht 8% gewijzigd door PouwelZ op 09-01-2009 00:05:22 ] | |
PouwelZ | vrijdag 9 januari 2009 @ 00:04 |
quote:De Nexia was inderdaad niet echt geliefd tijdens de roadtrip Maja: Deawoo Nexia VS. Saab 95 2.3t met airco en lederen bekleding en de koelkast aan boord | |
Becherovka | zondag 11 januari 2009 @ 19:51 |
quote:De huidige (MY '08) schijnen goed te zijn. De ouderen kraken wat meer. http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=11337 | |
Koploperkopper | zondag 11 januari 2009 @ 20:10 |
quote:Hmja, '08+ zijn gewoon te duur. Wel mooiere diesel motoren, 1.9 TTiD met 180pk. Denk dat ik beter naar een S60 D5 kan kijken als ik perse diesel wil. Wil namelijk wel een zweed onder m'n gat hebben heb ik besloten. | |
Becherovka | zondag 11 januari 2009 @ 20:13 |
Tsja, als je al afknapt op kraakjes vraag ik me af wanneer je wél tevreden gaat zijn. Kraakjes zijn redelijk DIY te repareren als je geen twee linker handen hebt. | |
Koploperkopper | zondag 11 januari 2009 @ 20:20 |
quote:Dat heb ik dus wel. Ik wil gewoon een zoveel mogelijk onderhoudsvrije auto die degelijk aanvoelt, kraakjes en piepjes vind ik daarbij niet bepaald typerend voor een solide wagen. | |
zhe-devilll | zondag 11 januari 2009 @ 20:41 |
quote:Helaas weet jij niet beter als pauper zijnde. Wel sneu, ik weet dat je liever een luie kraakvrije wagen hebt, ipv die sloopbolide van je. Maar koop eens een staatslot | |
Koploperkopper | zondag 11 januari 2009 @ 20:42 |
quote:Nu heb je me te pakken hoor, kampbewoonster. Ga eens terug naar je stacaravan. | |
zhe-devilll | zondag 11 januari 2009 @ 20:45 |
quote:You got a cheap level, as usual | |
Koploperkopper | zondag 11 januari 2009 @ 20:46 |
quote:Pleurt op en ga aluminiumfoliehoedjes vouwen voor je broer. | |
Duvel | zondag 11 januari 2009 @ 21:11 |
Ga eens terug naar jullie kelder, schobbejakken! | |
Alexxxxx | zondag 11 januari 2009 @ 22:03 |
quote:Dat dus. | |
Becherovka | zondag 11 januari 2009 @ 23:59 |
quote:Koop dan een VW. Prima degelijk en 100% kleurloos. Kun je je geen buil aan vallen. | |
Koploperkopper | maandag 12 januari 2009 @ 00:28 |
quote:Is er iets? | |
Becherovka | maandag 12 januari 2009 @ 01:27 |
Nou, jij wilt een onderhoudsvrije auto die degelijk aanvoelt en ik adviseer een VW. Meer is er niet volgens mij, maar toch leuk dat je het zo grappig vindt. | |
Koploperkopper | maandag 12 januari 2009 @ 01:39 |
quote:Ik heb gezegd dat ik een Zweed onder m'n gat wil hebben. Een VW is duidelijk geen Zweed. Ik wil alleen geen krakende auto als ik voor hetzelfde geld een 9-5 of Volvo kan kopen die wel solide aanvoelt en niet kraakt. | |
Duvel | maandag 12 januari 2009 @ 07:58 |
quote:Dan koop je toch een Volvo? Wat maakt dat verder uit? | |
babybel | donderdag 14 mei 2009 @ 00:41 |
tvp (sorry voor de kick, wil dit topic ff rustig doorlezen morgen, zelf net een saabje gekocht, vandaar). | |
WTFbbq | zondag 17 mei 2009 @ 17:45 |
Wat voor een? Pics! | |
babybel | maandag 25 mei 2009 @ 16:09 |
een saabje 90, 1984, 248.000 gelopen, en over een half jaar belastingvrij (dan komt er ook een gastank in). bij deze de pics: http://s729.photobucket.com/albums/ww293/babybel/ | |
Duvel | maandag 25 mei 2009 @ 17:15 |
Toffe wagen! En alvast met de motorkap open, zoals je 'm nog vaak gaat bekijken? | |
babybel | maandag 25 mei 2009 @ 19:20 |
gevaarlijke opmerking maak je daar mag toch hopen dat dat meevalt [ Bericht 34% gewijzigd door babybel op 25-05-2009 19:33:25 ] | |
Aibmi | maandag 25 mei 2009 @ 20:20 |
Nu het topic weer wat actiever is, kan er ook best wel een fotootje van mijn ouders 'nieuwe' saab bij! Mijn ouders waren laatst 2.5 week naar amerika, dus heb ik 'm lekker meegenomen toen Echt een chille bak.. | |
Duvel | maandag 25 mei 2009 @ 21:00 |
quote:Ik herken het motorblok en ik weet wat er allemaal aan kapot kan. | |
babybel | maandag 25 mei 2009 @ 21:39 |
als je een beetje handig bent dan valt het wel mee met dat motorblokje ;-) @Aibmi: das ook een mooi saabje! (stoeien al 20 jaar met saab in de familie/kennissenkring) | |
WTFbbq | dinsdag 26 mei 2009 @ 00:37 |
quote:Amerikaanse import toevallig? Zo'n H-blok krijg je overigens vrij moeilijk kapot. Ik zou het knap vinden van je. Het is vrijwel altijd de bak of roest die er voor zorgen dat ze op de sloop belanden. Of een ongeluk uiteraard. | |
Dingest | dinsdag 26 mei 2009 @ 04:48 |
Aibmi | dinsdag 26 mei 2009 @ 08:18 |
quote:Yep. Goed de 'side guidance reverse lights' gezien | |
Duvel | dinsdag 26 mei 2009 @ 08:55 |
quote:Die 95 is tof! | |
Roops | dinsdag 26 mei 2009 @ 09:35 |
De laatste saab die ik heb gezien was een Saab Safir | |
WTFbbq | dinsdag 26 mei 2009 @ 11:07 |
Ook leuk! Vlieg je zelf? | |
Roops | dinsdag 26 mei 2009 @ 11:28 |
nee zag deze bij een vliegshow in Volkel. Was een grappig vliegtuigje | |
Dingest | dinsdag 26 mei 2009 @ 13:55 |
quote:Maar helaas is-ie wel geschorst De 96 rijdt (nog) zo nu en dan eens een stukje. In september gekocht van de eerste eigenaresse, die er na 32 jaar nog steeds mee rondreed | |
blup | dinsdag 26 mei 2009 @ 15:12 |
quote:Impreza WRX anyone? | |
PouwelZ | woensdag 27 mei 2009 @ 01:04 |
quote:Mwoa dat vind ik wel erg ver gezocht. Alleen het achterraam en de spoiler daarop lijken echt op elkaar. | |
MvdZ | woensdag 27 mei 2009 @ 10:08 |
quote:Ik vond alleen het interieur niet zo.. [ Bericht 0% gewijzigd door MvdZ op 27-05-2009 11:20:05 ] | |
PouwelZ | donderdag 28 mei 2009 @ 20:13 |
quote: Ik vind t wel sjiek hoor | |
babybel | zaterdag 30 mei 2009 @ 14:37 |
die 95 is zeker tof! | |
mark_dabomb | zaterdag 30 mei 2009 @ 16:28 |
Mijn nieuwste aanwinst (woensdag ophalen): Saab 900NG S 2.0 Turbo Carlsson. 1 van de 25 ooit in NL verkocht. | |
MvdZ | woensdag 3 juni 2009 @ 00:20 |
quote:Hmmmz, nu ik dat plaatje zo zie denk ik . Maar toen ik hem op de autorai zag staan, had ik er nog m'n bedenkingen bij.. | |
Appeltaarten | vrijdag 5 juni 2009 @ 17:07 |
quote:Das een mooie! Veel plezierige kilometers toegewenst | |
PouwelZ | donderdag 6 augustus 2009 @ 00:20 |
Inmiddels oud nieuws maar ik wilde het toch nog even posten, de nieuwe Saab 9-5 komt eraan Hier meer foto's: http://www.autoweek.nl/au(...)t-is-m-echt-Saab-9-5 | |
Duvel | donderdag 6 augustus 2009 @ 07:30 |
Wat een enorm ding! Ziet er wel leuk uit... Alleen die neus, het lijkt alsof het een hond is die zijn kop te ruste legt. | |
-Muse- | donderdag 6 augustus 2009 @ 15:49 |
Mooi ding, alleen heeft de achterkant wel veel weg van de passat coupe. | |
Derek010 | donderdag 6 augustus 2009 @ 16:49 |
Nah, te rond voor een Saab. Lijkt ook teveel op een Jaguar. | |
babybel | maandag 9 november 2009 @ 12:53 |
binnenkort met gastank! *sorry voor de kick, maar dat mag wel gok ik* | |
Duvel | maandag 9 november 2009 @ 13:25 |
Da's een mooie 90 zo te zien? | |
Duvel | dinsdag 26 januari 2010 @ 19:26 |
http://media.gm.com/conte(...)n/2010/Jan/0126_saab Yes! | |
Duvel | dinsdag 26 januari 2010 @ 19:36 |
-knip- En nou toasten op de goede afloop! Hoera! [ Bericht 85% gewijzigd door Anne op 27-01-2010 18:17:06 ] | |
Z | dinsdag 26 januari 2010 @ 20:06 |
quote:Mooi verhaal hoor. Proost dan maar op een goede afloop. [ Bericht 7% gewijzigd door Anne op 27-01-2010 18:17:19 ] | |
Duvel | dinsdag 26 januari 2010 @ 20:09 |
Voor 't zelfde geld gaan Spyker en Saab over een jaar alsnog de afgrond in, maar goed, dan zijn we weer een jaar verder. | |
Unreal88 | dinsdag 26 januari 2010 @ 20:15 |
quote:Ik vind het wel cool Saab | |
Heib | woensdag 27 januari 2010 @ 20:54 |
quote:Het is geen vraag of het gebeurt, maar wanneer het gebeurt. De ontwikkeling van een nieuw model kost ongeveer 1,5 miljard euro. En dan heb je niets bijzonders. Dat geld hebben ze niet. Dat gaan ze ook niet verdienen, want ze maken al 20 jaar geen euro winst. Zonder verdere investeringen blijft het dus kwakkelen, terwijl een merk als SAAB zo hard een paar nieuwe modellen met vernieuwende technologie nodig heeft. De enigen die hier garen bij spinnen zijn Zweedse politici, die bij de verkiezingen populistisch kunnen zeggen. dat ze SAAB gered hebben. Na de verkiezingen gaat de geldkraan dicht en wordt Victor Muller als zondebok afgeserveerd. | |
Duvel | woensdag 27 januari 2010 @ 21:17 |
Een niet onrealistisch scenario... | |
2cv | donderdag 28 januari 2010 @ 02:23 |
En ik hoop dat dat scenario geen werkelijkheid gaat worden. Saab is te tof om af te laten sterven. | |
SameOldGrind | donderdag 28 januari 2010 @ 10:01 |
ah, hier is het opel topic | |
fruityloop | vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:07 |
Een kick met het heugelijke feit dat wij sinds een paar weken de eigenaar zijn van een Saab 9-3 SS 1.8t Arc. Dit is niet onze eigen auto, daar heb ik even geen foto's van, maar wij hebben wel deze kleur en velgen. | |
2cv | vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:51 |
[TK] Saab 96 DeLuxe LPG 1969 | |
2cv | zaterdag 1 januari 2011 @ 04:15 |
Wat zijn de sterke en zwakke punten van een Saab 99 uit 1984 ? Niet alleen wat de auto zelf betreft, maar ook qua onderdelenvoorziening enzo. | |
tupolev141 | zaterdag 1 januari 2011 @ 16:33 |
Als ik een kennis mag geloven waren de 2.0L motorblokken van die dingen onverwoestbaar, maar waren er problemen met waterpomp en versnellingsbak. Is een nogal ongewone layout onder de motorkap omdat de 99 een voorwielaandrijver is, maar de motor toch in langsrichting ligt. | |
Afketser | zaterdag 1 januari 2011 @ 16:35 |
Beste leuke auto's die Saab's... alleen jammer dat ze van binnen Opel's zijn. En Opel's vind ik niet echt leuke auto's. | |
Mercer | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:01 |
Op www.ebay.co.uk zijn die Saab's bijna gratis. Enige nadeel is stuur aan de rechterkant, maar vaak vol leer, cabrio etc etc. | |
Afketser | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:04 |
Moet je wel lange armen hebben om deze in NL te kunnen besturen als het stuur helemaal aan de andere kant zit. | |
Mercer | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:14 |
Ja, of je gaat gewoon rechts zitten. Ik heb net nog even gekeken maar zag er eerlijk gezegd bar weinig tussen staan. | |
Afketser | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:17 |
Het lijkt me ook niet echt fijn rijden hoor met dat stuur aan de rechterkant. | |
Neerlands_Trots | zondag 13 februari 2011 @ 01:14 |
Heb bijna mijn rijbewijs en ben nu al verliefd op dit schatje: http://www.autotrader.nl/(...)er=1&total=134&pos=4 Wat denken jullie ervan? Heb niet zo'n groot budget dusja.. Als 'ie maar rijdt zonder problemen ben ik tevreden. Wat zouden de gemiddelde kosten per maand zijn voor zo'n bak? | |
Z | zondag 13 februari 2011 @ 13:24 |
Ik heb een 9-3 uit 2001, geen idee wat het per maand kost maar het is geen goedkope auto lijkt me. | |
Hyperdude | zondag 13 februari 2011 @ 19:30 |
Doe anders een Google op Jet Cars Nog meer on-topic: Ben bang dat de ¤540 die deze rode bij Jetcars op moet brengen slechts het topje van de ijsberg is. Zou ergens anders kijken en meer besteden aan een auto met onderhoud en historie. Of in een Polo/Starslet/Civic beginnen ipv. oude dure bakken. | |
fruityloop | maandag 14 februari 2011 @ 09:55 |
Over smaak valt niet te twisten, maar als je je wat verdiept, zal je zien dat je vooroordeel niet helemaal terecht is. Het Saab-Opel verhaal komt primair door het feit dat de Saab 9-3 het epsilon platform gebruikt van GM, en dat is ook gebruikt voor de Vectra uit die periode. Belangrijk om te weten is dat een groot deel v/d ingenieurs die er aan werkten van Saab kwamen, en dat het platform zoals dit is gebruikt voor de 9-3, een aantal verfijningen kent die de Vectra niet heeft. Denk hierbij aan een veel subtielere wielophanging, met oa een passief meesturende achteras. | |
fruityloop | maandag 14 februari 2011 @ 10:00 |
Rond die km-stand moet volgens mij ook de distributie-ketting vervangen worden? Maar dat zou je even op saabforum.nl kunnen checken. Gemiddelde kosten hangen oa af van wat je er mee gaat rijden, en echt zuinig zijn deze niet natuurlijk. Reken op 1:10, en zeker niet veel beter dan dat. En met zijn ~1350kg istie ook niet echt goedkoop in de wegenbelasting. | |
Duvel | maandag 14 februari 2011 @ 10:05 |
Kan voor deze prijs alleen maar een ramp op wielen zijn. Niet doen. | |
fruityloop | maandag 14 februari 2011 @ 11:10 |
540 euro en nog ~3 maanden APK is zo verdacht als wat inderdaad, daar zou ik me niet aan branden. | |
Stiggie | maandag 14 februari 2011 @ 11:19 |
Nooit aan Jetcars beginnen. Grootste oplichters die er zijn! | |
fruityloop | woensdag 9 maart 2011 @ 08:50 |
Even een foto van de 9-5 sportcombi. | |
Duvel | woensdag 9 maart 2011 @ 09:53 |
't Doet me denken aan de Mégane station... | |
fruityloop | woensdag 9 maart 2011 @ 12:10 |
Die rondingen misschien wat zijdelings ja, maar verder is het ontwerp toch echt wel wat anders in mijn ogen. De achterlichten kennen bij de Saab bijvoorbeeld geen "hap" uit de zijkant, zegmaar naast de kentekenplaat. | |
Duvel | woensdag 9 maart 2011 @ 12:29 |
't Voordeel van de SAAB is dat het dak recht blijft lopen, in de Mégane station kon ik verbazingwekkend weinig spullen kwijt. | |
fruityloop | woensdag 9 maart 2011 @ 15:00 |
Dat hele lifstylecombi geneuzel kost inderdaad alleen maar praktische binnenruimte. Wat dat betreft is er wel wat te zeggen voor een Dacia Logan MCV, of Fiat Dòblo achtige auto. Lekker vierkant en ruim, maar het ziet er dan weer niet zo denderend uit.. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 9 maart 2011 @ 15:19 |
De mooiste concept ooit van SAAB naar mijn mening, los van die zilveren vleugels. Als dit een voorbode is, dan belooft het veel goeds. Overigens ben ik ook onder de indruk van het IQON-systeem, weet iemand hier iets meer van? Mijn broertje werkt morgen pas meer dus wellicht dat hij het dan kan vragen. | |
fruityloop | woensdag 9 maart 2011 @ 18:49 |
Wat ik begrepen heb is IQON een infotainment systeem op basis van android, maar hoe en wat precies weet ik ook niet jammer genoeg, ik heb ook alleen maar de standaard aankondigingen en youtube demo's gezien. Het is wel een mooie en onderscheidende innovatie, maar het is natuurlijk wel afhankelijk van wat ze er allemaal op/aan kunnen koppelen. Ik heb ruim een jaar geleden een presentatie gezien van qualcomm (die maken chips voor smartphones etc), over de integratie van realtime verkeers- en OV-informatie, icm je eigen agenda op je smartphone. Dan werd er op basis van die info bekeken of je telefoon je een half uur eerder moest wakker maken om met de auto nog op tijd te komen op een afspraak, of dat hij je 15 minuten eerder liet opstaan en je via het OV stuurde om al die files te ontwijken. Maar goed, dat soort specialistische functionaliteit heeft niet echt zin als je et inbouwt in een auto. Informatie samenvoegen en nuttig gebruiken biedt veel mogelijkheden, ook voor in-car navigatie etc, en dan is Android natuurlijk een mooie keus. Kunnen we straks onze Saab rooten, haha. | |
fruityloop | woensdag 27 april 2011 @ 10:21 |
Hmm, wij hebben ook wat raars. Om de zoveel tijd (paar dagen tot 1 week) valt de bovenste helft van ons dashboard uit. Dus het SID display onder de vooruit is blank, het audiosysteem, en het infotainment systeem. Zekering 14 (niet doorgebrand) er in en er weer uit zorgt ervoor dat alles weer gaat werken. Herkent iemand dit, of nog beter, kent iemand de oplossing? | |
Dingest | woensdag 27 april 2011 @ 11:25 |
Volgens mij falen die SID-dingen wel vaker en wordt er een ander (iets moderner) schermpje in gezet. Dat is althans was ik begrijp uit diverse posts/advertenties op het Saabforum | |
fruityloop | woensdag 27 april 2011 @ 12:55 |
Onze schermpjes zijn nog 100% goed, volgens mij gaat het meer om de SID electronica zelf. De schermpjes tonen niet alleen niks meer, maar de knoppen doen ook niks, er is bijvoorbeeld ook geen geluid meer van de richtingaanwijzers en parkeersensoren te horen. | |
Dingest | woensdag 27 april 2011 @ 20:22 |
Het kan ook de hele module zijn die vervangen wordt dan, ik weet het niet precies Kijk eens op het saabforum, misschien dat je daar direct al meer info erover kan vinden en anders kan je altijd nog een vraag stellen. Zitten veel mensen met Saab-kennis die die graag delen | |
fruityloop | donderdag 28 april 2011 @ 08:29 |
Ik zit er ook, maar dan vooral om vragen te stellen. Helaas is het daar een stuk rustiger dan hier. | |
2cv | woensdag 18 mei 2011 @ 00:02 |
Aangezien ik sinds kort ook een Saab heb meld ik me maar even. | |
fruityloop | dinsdag 28 juni 2011 @ 10:02 |
En ze hebben een deal voor het vastgoed. Hopelijk kunnen ze nu eindelijk doorpakken met de 9-5 estate en de nieuwe 9-3 met BMW motoren. | |
tupolev141 | woensdag 29 juni 2011 @ 20:41 |
Ze verdienen echt een kans. Je kan 20 jaar merkverwatering door GM niet in één klap goed maken. De nieuwe 9-3, de eerste die in eigen beheer ontwikkeld wordt is de grote test. Is dat een drol van een auto dan hebben ze voor mij afgedaan. Ben een SAAB fan, maar geen fundamentalist. | |
fruityloop | woensdag 6 juli 2011 @ 11:15 |
Zolang mijn buurman met zijn nét nieuwe 3-serie lease auto nog bewonderend spreekt over het interieur van onze 6 jaar oude 9-3, denk ik dat ze met de níeuwe 9-3 zeker een goede kans maken. | |
fruityloop | donderdag 4 augustus 2011 @ 16:11 |
Hmm, er wordt gesproken over een grote Amerikaanse investeerder, zou Buffet wat geld over hebben? | |
tupolev141 | donderdag 8 september 2011 @ 21:16 |
Wat SAAB nodig heeft is een investeerder die het als hobby bekijkt, en niet als echte investering, tenminste niet op korte termijn. Zo'n mensen bestaan, maar helaas kopen die liever voetbalclubs dan automerken in moeilijkheden. Victor Muller ziet dit ook als hobby, alleen probeert hij het te doen met andermans geld. Ik begin te vrezen dat het autolandschap weer een beetje saaier gaat worden. | |
Tennessee | zondag 6 november 2011 @ 15:25 |
Nog 3 weken en dan mag ik me ook weer een Saab bezitter noemen! Dit is 'm... Aanbetaling gedaan, eind van de maand de rest en dan vroem vroem... [ Bericht 19% gewijzigd door Tennessee op 06-11-2011 15:38:52 ] | |
fruityloop | zondag 6 november 2011 @ 17:19 |
Victor Muller heeft vanaf het begin gezegd dat hij Saab overeind zou houden, no matter what, en hij heeft woord gehouden. Als het aan GM had gelegen, wast het al lang einde oefening geweest. En zo te zien is het gelukt, als de Chinese overheid en GM nu wel eens hun verantwoording nemen. En Chinezen aan het roer? Ach, als we kijken naar wat Geely bij Volvo doet, dan hoeft dat echt niet het einde van de wereld te zijn | |
tupolev141 | maandag 19 december 2011 @ 10:09 |
De fat lady zingt. Het opent misschien wel de deur voor de chinezen om tegen een koopjesprijs binnen te halen waar ze anders honderden miljoenen voor moeten neertellen. | |
thumbnail | maandag 19 december 2011 @ 11:03 |
Saab is failliet. Een reden zou zijn dat GM niet wilde dat de Chinezen Amerikaanse techniek in handen krijgen. De vraag is of die techniek nou wel zo gewild is. | |
cabrioger | maandag 19 december 2011 @ 11:13 |
Ben geen Saab fan maar vind het toch jammer dat ze failliet zijn .Ze maakten in ieder geval hele aparte auto's.Of je ze mooi vind?.Smaken verschillen gelukkig.Saab 96 vond ik wel grappige auto's. En heel succesvol in de rallysport,ooit. | |
Dingest | maandag 19 december 2011 @ 13:51 |
Zat er ook al heel lang aan te komen eigenlijk Ik weet niet of ik er echt rauwig om ben, maar het is wel een beetje zonde. Op het saabforum hebben ze het wel over het rijden van een Memorial Convoy, net als de Saab Support Convoy die ze destijds hadden gedaan. Denk dat ik dan wel met mijn 96 mee ga rijden | |
fruityloop | maandag 19 december 2011 @ 13:55 |
Dat is niet een reden, dat is dé reden. En in de nieuwe 9-5 zitten natuurlijk wel een paar voor Amerikaanse begrippen zéér nieuwerwetse foefjes.. | |
Tennessee | maandag 19 december 2011 @ 23:15 |
Ergens heb ik toch nog de hoop dat Saab op de een of andere manier uit zijn as zal herrijzen... Maar het is een trieste dag... | |
Breaker.Faker | dinsdag 20 december 2011 @ 20:28 |
Ik ben afgelopen jaar naar Trollhättan geweest waar de fabriek en de Saab museum staat. Wat een rijke geschiedenis heeft Saab zeg. Deze merk mag gewoon niet verloren gaan. Het is gewoon triest dat het zo is gelopen. Ik hoop dat Saab nog een doorstart kan maken. | |
LangeJan | woensdag 21 december 2011 @ 18:15 |
Ik heb onlangs ook een Saab in ons wagenpark mogen verwelkomen. Het is een full-options Saab 900 met een handgeschakelde 2.5 V6, model 94. Uitgevoerd met mooie LM-velgen en hij is in de kleur Aubergine metallic Heeft nu bijna 3 ton op de teller, maar rijdt nog super. Binnenkort wel ff de klepstoters vervangen, want er zijn er op zijn minst 2 wel een beetje op. Leuke wagen, creme lederen bekleding, aircotje, stoelverwarming, cruise control, the whole shebang. | |
fruityloop | zondag 15 januari 2012 @ 11:58 |
Zijn er nog mensen hier die naar het We Are Saab event gaan op vliegveld Valkenburg? Helaas kan ik zelf niet. | |
Dingest | zondag 15 januari 2012 @ 14:52 |
Ik wilde wel, maar Katwijk was mij eigenlijk net iets te ver weg met m'n 96 vanuit zuidwest-Drenthe. Ding is niet zo zuinig en de benzine niet zo goedkoop, en ik ben toch niet zo rijk Zie de foto's wel op het Saabforum Bovendien was ik pas tegen 5 uur vannacht thuis van een housewarmingfeestje, vroeg opstaan zat er toch niet meer in | |
Descendent | maandag 2 april 2012 @ 19:34 |
Saab bezitter meldt: 9-3ss, eind 2005, 1.8t op LPG. Just cruizin'; heerlijke (snel)wegwagen! | |
Dingest | maandag 2 april 2012 @ 19:43 |
Oh, voor de 96-liefhebbers onder ons die het destijds gemist hebben: [PROJECT] Saab 96 V4 1976 - Terug op de weg! | |
Paladijn | vrijdag 31 mei 2013 @ 12:50 |
Tijd om het topic weer wat te ontstoffen. ex: huidig: | |
Fer | vrijdag 31 mei 2013 @ 19:22 |
Oh wauw, wist niet dat het bestond. Dit is mijne sinds 2 weken. Een blauw 9-3 uit 2000 met 185pk en automaat. | |
Descendent | vrijdag 31 mei 2013 @ 22:39 |
Nieuwe (oudere) Saab gekcoht; ss verkocht. Al veel aan deze verspijkerd. (velgen audio, leer etc.) | |
Paladijn | zondag 2 juni 2013 @ 23:06 |
En wieldoppen Onder zo'n fraaie wagen hoort lichtmetaal! | |
Fer | zondag 2 juni 2013 @ 23:09 |
Ja dat klopt, maar de banden eronder zijn nieuw en LM heeft geen prioriteit momenteel. Verwacht echter dat die goedkope banden wel snel zullen slijten en dan zoek ik een setje saab velgen. Kan me trouwens niet voorstellen dat ze er niet op gezeten hebben af fabriek. Waarschijnlijk gejat of kapot gereden. | |
eXplorer1 | maandag 3 juni 2013 @ 09:44 |
Mooie SE!!!, wil je niet naar 225pk? heb je eigenlijk een T7 of een T5? (2000 is een overgangsjaar). nevermind, je hebt een T7 [ Bericht 8% gewijzigd door eXplorer1 op 03-06-2013 10:07:55 ] | |
Fer | maandag 3 juni 2013 @ 10:08 |
Dankje, hij is echt heel netjes. Met heel goed zoeken vind je er 3 kleine deukjes ter grote van een golfbal op. Ik wil wel naar 225pk, maar dat komt later wel, eerst de wagen technisch perfect maken. Tis een T7, carter is er al afgeweest, zat slechte een klein beetje sludge in. | |
eXplorer1 | maandag 3 juni 2013 @ 10:22 |
niceee, BS wil zich ook wel manifesteren in je oliekanalen, carter check is niet echt 100% uitsluitsel. ik heb 2 sets Saab velgen liggen (alu 26 en 9-3 anni velgen). Als je ooit interesse hebt stuur maar een DM. Tuning kan ik ook regelen overigens voor de Saab rijdende fokkers, 100¤ voor stage 1, dat is: T7/T5 150/185pk->225pk/350NM (LPG 200pk/350NM). De Aero's zijn een ander verhaal, die kunnen gelijk door naar 265PK. De 150/185PK versie's kunnen ook naar de 250/265PK (alleen benzine) als er een TD04 opzit. | |
Fer | maandag 3 juni 2013 @ 10:33 |
Ja ik zal de olie (vol syntheet natuurlijk) snel weer vervangen, na de zomervakantie. Dan hoop ik dat die restjes ook eruit zijn. Hmm 100¤ is niet duur. | |
eXplorer1 | maandag 3 juni 2013 @ 10:41 |
idd, bij de B205e wordt geadviseerd om 5w40 elke 10k te vervangen om black sludge te voorkomen, met die tuning krijg je ook Opensid trouwens, dan kan je Lambda, temp, errors en nog een boel andere dingen uitlezen op je SID (niet bij T5 trouwens). [ Bericht 21% gewijzigd door eXplorer1 op 03-06-2013 10:46:43 ] | |
JohnB52 | vrijdag 7 juni 2013 @ 09:02 |
Handig. Zie dit topic nu pas! | |
Descendent | maandag 10 juni 2013 @ 10:51 |
Heb e.e.a er al opzitten; Mijn SID geeft SaabRutten aan zeg maar... jou vast wel bekend | |
eXplorer1 | maandag 10 juni 2013 @ 12:21 |
jepszzz is mij bekend ja | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 11:04 |
Tof dat dit ff gekickt is, ik ben ook zeer blij met mijn Saab, sinds een half jaar, is mijn eerste auto! Heb oa wat leuke tweaks gedaan: (alle plaatjes zijn klikbaar) Verder nog dit: Vervangen voor dit: En dit: Verder heb ik nog verlichting bij de voetruimtes maar daar heb ik nog geen foto van gemaakt. De blauwe domelights (die van de deur open/dicht dus) heb ik weer teruggezet naar wit, had er vrij snel spijt van. | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 11:58 |
Waar blijven je velgen? Niet eens orginele wieldoppen, Tsssss | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 12:41 |
Er komen ooit nog wel velgen onder, maar er moeten eerst nog wat andere dingen gebeuren, zoals een defecte speaker vervangen. | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 13:03 |
Welke is er stuk? Ik heb deze er in van voren: http://www.ebay.nl/itm/He(...)&hash=item5ae8011f80 Achter is nog standaard, en in de deur moet nog AS3 gezet worden. | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 13:04 |
Deur (as3) rechts heel erg, kraakt als de neten, links kraakt een beetje. Dus moet eigenlijk 2 nieuwe AS3 maarja waar vind je die. | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 13:07 |
Hoeft helemaal geen as3 in hoor, als t maar 4 ohm is voldoet het prima! http://www.ebay.nl/itm/He(...)&hash=item5ae8012042 Of je kan bij een luidspreker reparateur die rubbers laten vernieuwen. Maar dat is reteduur. | |
eXplorer1 | donderdag 20 juni 2013 @ 13:09 |
Delano, ik heb nog meerdere sets Saab wieldoppen liggen | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 13:11 |
Ongetwijfeld, maar daar ga ik nu ff geen geld aan uit geven, deze zijn voor mij meer dan goed genoeg en waren erg goedkoop. | |
eXplorer1 | donderdag 20 juni 2013 @ 13:12 |
Wie had het over "geld aan uit geven"? | |
DX11 | donderdag 20 juni 2013 @ 13:14 |
Al zou je ze gratis geven (wat ik je niet aanraad, je kunt ze op het saabforum echt wel verkopen) moet het alsnog verzonden worden enz, en deze zitten goed voorlopig totdat ik geld voor velgen heb PS als je reageert moet je deel 4 openen | |
JohnB52 | donderdag 20 juni 2013 @ 13:14 |
Dat ze erg goedkoop waren, straalt er ook vanaf |