Systeem voorkeuren -> Delen -> Computernaam?quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:24 schreef Remzz het volgende:
Hoe verander ik de naam van mijn werkgroep?
Op een Mac...nietquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:24 schreef Remzz het volgende:
Als je je Mac wil benaderen via SMB, moet je eerste Windows File Sharing op de Mac aanzetten.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:30 schreef Remzz het volgende:
Klopt dat is de computernaam, maar ik bedoel de naam die ik zie(op een andere windows computer in het netwerk) als ik verbinding maak met de mac. In de meeste gevallen: "Werkgroup" "Werkgroep" of "Mshome"
Dit is Stevie W zijn telefoon-dingetje, dat een speciaal signaal gaf, waardoor hij gratis kon bellen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:20 schreef TwyLight het volgende:
[afbeelding]
kudo's voor de gene die weet wat het bovenstaande apparaatje doet.en door wie die gemaakt is
Hier is je antwoord...quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:35 schreef Remzz het volgende:
Ik kan hem ook wel benaderen, kan vanaf het begin al mijn bestanden op zowel de mac als op de windows computer zien geen probleem.
Alleen wil het printen nog steeds niet lukken en nu las ik ergens dat dat opgelost zou kunnen worden als je alle computers in dezelfde werkgroep hebt staan.
Jaquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dit is Stevie W zijn telefoon-dingetje, dat een speciaal signaal gaf, waardoor hij gratis kon bellen.
Tenminste, volgens de films "Pirates of Silicon Valley" dan
Applicaties > Utilities > Directory Access > SMB/CIFS > Workgroupquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:24 schreef Remzz het volgende:
Utilities zijn toch hulpprogramma's in het engels? Ik kan daar Directory Access(o.i.d. in het Nederlands) niet vinden...quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Applicaties > Utilities > Directory Access > SMB/CIFS > Workgroup
Adreslijsttoegangquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:52 schreef Remzz het volgende:
[..]
Utilities zijn toch hulpprogramma's in het engels? Ik kan daar Directory Access(o.i.d. in het Nederlands) niet vinden...
Click&Buy is vet irritant, dan koop je iets en dan gaan ze dat pas 2 weken later van je rekening afschrijven ofzoquote:Op donderdag 22 maart 2007 17:15 schreef Tomasso het volgende:
Gvd, het is zo irritant he, dat niet elk bedrijf werkt met Click&Buy.
Ik snap Pay-Pal niet![]()
Nee je kan ook geld overmaken naar je paypal rekeningquote:Op donderdag 22 maart 2007 17:19 schreef super-muffin het volgende:
Voor Pay-Pal moet je toch een creditcard hebben?
Mja, dat moet je dan ook niet vergetenquote:Op donderdag 22 maart 2007 17:18 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Click&Buy is vet irritant, dan koop je iets en dan gaan ze dat pas 2 weken later van je rekening afschrijven ofzo.
Dan ben je het al lang weer vergeten en gaat er ineens weer geld van je rekening af
Dan kan je gewoon op Cancel klikken en dan gaat ie door naar de volgende stap.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:33 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Mja, dat moet je dan ook niet vergeten
Maar laatst toen ik een Paypal account aan wilde maken, werd er opeens om m'n CC nummer etc gevraagd... Nee, ik wil niet via CCHad ik bij de stap ervoor geloof ik al aangegeven
Oké ga ik maar eens doen dan.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:20 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nee je kan ook geld overmaken naar je paypal rekening. duurt wel meestal 2 tot 3 dagen tot het er op staat, maar het kan wel.
Time Machinequote:Op donderdag 22 maart 2007 19:36 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Oké ga ik maar eens doen dan.
Trouwens, ik heb net een 250 gb LaCie Porsche besteld
Is die bijgeleverde backup app wat of kan ik daar voor beter wat anders gebruiken?
Zegt meneer die het dom vond dat wij betalen voor software en muziekquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:31 schreef Geqxon het volgende:
Elke keer als je Leopard illegaal download sterft er een katje
Ja maar Apple is heilig.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:00 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Zegt meneer die het dom vond dat wij betalen voor software en muziek
Wat vind je van de snelheid van het scherm?quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:40 schreef Geqxon het volgende:
Toffe GSM! Extreem hufterproof, en zelfs mijn oma kan er mee bellen. Lekker dun, past goed in de zak. En de speakerfunctie is enorm zuiver. Very nice
De uiteindelijke versie koop ik wel.quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:31 schreef Geqxon het volgende:
Elke keer als je Leopard illegaal download sterft er een katje
Alleen bij het switchen van compleet zwart naar compleet wit (zwart = inactief + klok / wit = actief menu) duurt het even. De backlight is zwak, maar goed genoeg. Je ziet wel duidelijk waar de LEDjes zitten die het scherm beschijnen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:44 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Wat vind je van de snelheid van het scherm?
En de kwaliteit van de frontlight?
quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:56 schreef Geqxon het volgende:
Trouwens, linksboven en rechtsboven bij het Macbook scherm zitten twee magneetjes. En omdat de motofone zo licht is kan ik hem daar aan laten kleven.
Ik heb gezegd dat ik hem niet hoef, maar liever een flatfee UMTS kaart krijgquote:Op donderdag 22 maart 2007 18:33 schreef XL het volgende:
Ik krijg een splinternieuwe laptop voor mijn nieuwe baan.![]()
Ik kan ze alvast beloven dat ik hem alleen zakelijk zal gebruiken![]()
Ik geloof dat ik mag kiezen tussen Dell of HP![]()
Ik raad je aan de map-manier te vergeten, en iTunes het te laten doen. Werkt veel beter. Je kunt ook instellen dat je handmatig zelf de map-structuur regelt, maar als je dan iets aanpast mag je het ook gelijk in iTunes aan gaan zitten passen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:25 schreef Sjoewe het volgende:
Hoi lieve Appelaartjes,
ik heb een vraag. Het is me vanmiddag gelukt om mijn windows schijf te mounten op de MBP en ik wilde de zut eens in iTunes gaan laden.
Echter hoe doe je dat goed. Als ik een map kopieer naar de mp3 map van iTunes en hem in iTunes toevoeg, maak iTunes nieuwe mappen aan op basis van de ID3-tag. Dat wil ik helemaal niet, want ik heb mijn muziek met bloed,zweet en tranen juist op mapbasis geordend.
Zijn er manieren om het wel goed te laden, of heb ik daarvoor een ander programma nodig?
Ja, maar dat wil ik niet. iTunes flikkert alles door elkaar. Ik wil niet dertig mappen met onbekende artiest of de ene helft van een album in de ene map en de rest in het andere.quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik raad je aan de map-manier te vergeten, en iTunes het te laten doen. Werkt veel beter. Je kunt ook instellen dat je handmatig zelf de map-structuur regelt, maar als je dan iets aanpast mag je het ook gelijk in iTunes aan gaan zitten passen.
Ach, ik ben zelf ook ooit eens zo naief geweest. Tot ik erachter kwam hoe lekker iTunes werkt.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:01 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil ik niet. iTunes flikkert alles door elkaar. Ik wil niet dertig mappen met onbekende artiest of de ene helft van een album in de ene map en de rest in het andere.
Ik heb best vaak een los nummertje nodig en dan wil ik gewoon gelijk de map kunnen pakken.
Je shit goed taggen en compilaties maken waar mogelijk. Filemanagement heb je een computer voor, dat doe je toch niet met de hand.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:01 schreef Sjoewe het volgende:
Ja, maar dat wil ik niet. iTunes flikkert alles door elkaar. Ik wil niet dertig mappen met onbekende artiest of de ene helft van een album in de ene map en de rest in het andere.
Je kunt ook gewoon sleur&pleuren vanuit iTunes. 8).quote:Ik heb best vaak een los nummertje nodig en dan wil ik gewoon gelijk de map kunnen pakken.
Ik raad je aan onder je Windows machine met het heersende "Tag & Rename" programm even alles door te lopenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:10 schreef Sjoewe het volgende:
Mja ik dacht dat ik alles goed getagged had, maar iTunes is het e rniet mee eens.
Maar het is duidelijk, ik ben zeker koppig
Gewoon in iTunes pleuren dus en nooit meer naar de mapstructuur omkijken dus?
Mja dat wordt een vakantie klusje...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik raad je aan onder je Windows machine met het heersende "Tag & Rename" programm even alles door te lopen
Weet niemand. Maar ik zou igg tot 15 april wachten. Want dan is er een special event van Apple. Ik denk niet dat er een nieuwe ipod aangekondigd zal worden (want het is een video & audio event voor pro's), maar je weet het nooit zeker.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:51 schreef Rock-shocker het volgende:
Hoe groot is de kans dat Apple binnen afzienbare tijd met een geheel nieuwe iPod op de proppen komt? Anders is de kans groot dat mijn vijf jaar oude tweede generatie binnen afzienbare tijd met pensioen gaat.
Ah okay zoiets vermoedde ik al. Ik wist dat er een event was, maar wist niet meer precies wanneer. Thanksquote:Op vrijdag 23 maart 2007 01:36 schreef magnifor het volgende:
[..]
Weet niemand. Maar ik zou igg tot 15 april wachten. Want dan is er een special event van Apple. Ik denk niet dat er een nieuwe ipod aangekondigd zal worden (want het is een video & audio event voor pro's), maar je weet het nooit zeker.
Systeemvoorkeuren (oid) > Keyboard & Muis (oid) > Toetsenbord snellkoppelingen (oid) > Toetsenbordtoegang (oid): Alleen tekstvelden en lijsten (oid).quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:00 schreef warrel het volgende:
Ohjee, ik heb ooit een toetsencombinatie gedaan, die op MacFreak stond. Zoals jullie waarschijnlijk ook weten, is MF er mee gestopt en weet ik niet meer hoe ik het ongedaan kan maken.
Ik heb iets met appeltje en een getal gedaan, waardoor elke keer als ik op 'tab' druk, deze elk mogelijk te selecteren dingetje blauw maakt waardoor ik deze met 'return' of de spatiebalk kan besturen. Maar dit is gewoon niet leuk, én niet mooi voor de interface.
Wie weet de combinatie?!
Bij iLap dacht ik dat je ironisch refereerde aan het schoonmaak doekje bij iCleanquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:12 schreef Jarno het volgende:
Gisteren m'n iLap en iClean (kap nah met die i's) spul binnen gehad. Beide tof spul. Die iLap maakt het liggen op de bank (! ) met je MB een stuk prettiger, ook als je even aan tafel zit is het wel erg prettig 'm er even onder te zetten. Of het echt goed koelt weet ik niet, maar qua werkhouding is het wel een stuk prettiger. En met iClean (van Monster) wordt je scherm écht goed schoon, goed spul!
En dan ben ik nu wel ff klaar met de toebehoren en accesoires geloof ik..
De tering, je hebt wel een enorme moneystream richting Apple gegenereerdquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:12 schreef Jarno het volgende:
Gisteren m'n iLap en iClean (kap nah met die i's) spul binnen gehad. Beide tof spul. Die iLap maakt het liggen op de bank (! ) met je MB een stuk prettiger, ook als je even aan tafel zit is het wel erg prettig 'm er even onder te zetten. Of het echt goed koelt weet ik niet, maar qua werkhouding is het wel een stuk prettiger. En met iClean (van Monster) wordt je scherm écht goed schoon, goed spul!
En dan ben ik nu wel ff klaar met de toebehoren en accesoires geloof ik..
Moeten ze dan niet royalties aan Apple betalen vanwege hun iNaam en omdat er op staat dat het voor Macbooks is?quote:
Geen idee. Hij zit wel in een bijna net zo mooie doos al die van de MB zelf.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Moeten ze dan niet royalties aan Apple betalen vanwege hun iNaam en omdat er op staat dat het voor Macbooks is?
Zou het niet vreemd vinden
http://www.raindesigninc.com/ilap.htmlquote:
Hmz, beetje duur en zoveel last heb ik niet van warmte ontwikkeling. Waar ik wel last van heb zijn die vertragingen/hivkups die ik aan geheugen wijt (weit? weid? wijd?). Dus eerst die 2 maal 512 maar eens vervangen door 2 maal 1GBquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
http://www.raindesigninc.com/ilap.html
Mooi? Mwah. Dit soort dingen doe je niet omdat het zo enorm mooi is, maar omdat het gewoon een stuk prettiger werkt in onhandige situaties.
Als ik 2Gig heb, ga ik ook spannender dingen doen dan surfen Jarno!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:34 schreef Jarno het volgende:
Ik zat gisteren Lost te kijken en m'n fan bleef uit. Dus kennelijk doet het wel íets, die plaat alu onder je MB. Maar goed, zoals ik al zei, het ging mij vooral om het prettiger werken op de bank of in bed.
Om half 1 's middags?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:29 schreef super-muffin het volgende:
Nasi met kip en ei eten achter je PowerBook eten met de Beatles op!
Oppakken in Finder. Naar "Bibliotheek" slepen. En droppen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:14 schreef Sjoewe het volgende:
Ik snap echt niks van iTunes. Dan voeg ik een aantal mappen toe. Dan gaat er zo'n metertje lopen maar dat betekend helegaar niet dat ze vervolgens ook in iTunes verschijnen.
Hoe moet je eigenlijk goed importen? Via voeg toe aan bibliotheek of via importeer
Moet hij buiten roken? Jij hebt duidelijk de broek aanquote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:36 schreef AudreyHepburn het volgende:
Oh en het feit dat ik uberhaupt op de MBP mocht, was omdat Sjoewe woest door de kamer aan het rennen was omdat ie zijn Frontrow afstandsbediening kwijt was. Die ik net gevonden heb binnen 30 seconden toen meneer na een kwartier zoeken woest buiten een sigaretje ging roken..
En dan wordt het ook van mijn windows schijf naar de mac HD gekopieerd?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Oppakken in Finder. Naar "Bibliotheek" slepen. En droppen.
Als je in hebt gesteld dat iTunes zelf de bibliotheek moet beheren wel. En anders voor de zekerheid even schrijfrechten uitzettenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:47 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
En dan wordt het ook van mijn windows schijf naar de mac HD gekopieerd?
Mooi. Lukt het je al van je mappenstructuur af te komen? Het programma "Tag & Rename" nog geprobeert?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:56 schreef Sjoewe het volgende:
Het gaat goed, want bij de song info staat als locatie mn mac HD
tnx
Ben ik ff blij dat ik iig dáár niet op gewacht heb met de aanschaf van m'n MB.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:49 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Leopard uitgesteld?
http://tweakers.net/nieuws/46844
Want zo is het met Macs. Het enige waar je spijt van hebt is dat je 'm niet eerder gekocht hebt.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ben ik ff blij dat ik iig dáár niet op gewacht heb met de aanschaf van m'n MB.
Ik switch denk ik sowieso pas vanaf 10.5.1 of .2 ofzo. De .0 releases zijn over het algemeen niet de meest probleemloze.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ben ik ff blij dat ik iig dáár niet op gewacht heb met de aanschaf van m'n MB.
Uhuh.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:08 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Want zo is het met Macs. Het enige waar je spijt van hebt is dat je 'm niet eerder gekocht hebt..
Dat zou je bij het plaatselijk museum even na moeten vragen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:25 schreef Sjoewe het volgende:
Wat voor geheugen moet er in een iBook want dan bestel ik ook een reepje voor Au3
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:10 schreef Rock-shocker het volgende:
Onbevestigd bericht. Hoeft dus geen moer van waar te zijn. Dus is er geen moer van waar.
Voor jezelf acht keer meer dan voor de liefde van je leven. Wat moet jullie relatie prettig zijnquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:46 schreef Sjoewe het volgende:
2 gig voor de MBP
en 256 mb voor de iBook aaahw.
Love come's in small packagesquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Voor jezelf acht keer meer dan voor de liefde van je leven. Wat moet jullie relatie prettig zijn
Niet denken, gewoon doenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:02 schreef Remzz het volgende:
Ik ben nog steeds heel erg aan het twijfelen of ik nu een MB koop...
Eigenlijk ben ik nog heel erg blij met mijn iBook is echt niets mis mee... als ik hem zou kopen is het eigenlijk alleen maar om de superdrive en de hogere schermresolutie dan is het misschien een beetje jammer...
Aan de andere kant in mijn iBook intussen ook wel toe aan een nieuwe accu en dat kost me ook zo weer 130 euro...
Het was sowieso natuurlijk een kwestie van tijdquote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:14 schreef ChOas het volgende:
Woei!
Apple TV gehacked
http://digg.com/apple/XviD_fully_functional_on_Apple_TV
*ktschhhhhh*....quote:
512 MB is ook prima voor een iBook G4, Au3. Ik heb jaren met plezier Jaguar, Panther en Tiger gedraaid op zo'n machine en nooit het gevoel gehad dat er te weinig geheugen in zat.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:59 schreef AudreyHepburn het volgende:
* AudreyHepburn hapt.
Ik heb anderhalf jaar met 256 MB gewerkt, en ik heb straks het dubbele. Da's wel prima voor mij. Ik hoef niet zo nodig nu heel veel geld aan geheugen in mijn iBook te stoppen wat ik nooit heel erg gemist heb met mijn gebruik. Ben zelf al een jaar lang te lui om er iets aan te doen, het is dat Sjoe nu ging bestellen en zei "Moet jij ook ?" dat het nu eindelijk gebeurd is..
Ik ben gewoon aan het incalculeren dat ik over een tijdje, ooit, misschien een MB ga kopen..
.
Ja, precies. Panther is sneeeeelquote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:40 schreef TwyLight het volgende:
Op school 1,5 jaar gelezen hadden we eMac's en die hadden ook maar 256MB geheugen voor zover ik weet, ook prima mee kunnen werken onder Panther.
Zonder het bericht al te lezen, Let me guess, Perian install?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:14 schreef ChOas het volgende:
Woei!
Apple TV gehacked
http://digg.com/apple/XviD_fully_functional_on_Apple_TV
Jep. Het tofste vind ik eigenlijk dat op zo'n Apple TV een vrij normale installatie van OS X staat, dus dat het ook niet eens heel moeilijk is. Ook op de iPhone vertelde Steve al dat ze OS X kunnen gebruiken. Geeft wel aan hoe flexibel het OS isquote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zonder het bericht al te lezen, Let me guess, Perian install?
op het GLR stonden eMac 700mhz 700+nogwat MB en dat was traaag!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:40 schreef TwyLight het volgende:
Op school 1,5 jaar gelezen hadden we eMac's en die hadden ook maar 256MB geheugen voor zover ik weet, ook prima mee kunnen werken onder Panther.
Ik zie nu eindelijk een beetje concurrentie voor Windows Media Center komen, nu moet er alleen nog een TiVo mogelijkheid in zitten en dan ga ik em ook kopen..quote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep. Het tofste vind ik eigenlijk dat op zo'n Apple TV een vrij normale installatie van OS X staat, dus dat het ook niet eens heel moeilijk is. Ook op de iPhone vertelde Steve al dat ze OS X kunnen gebruiken. Geeft wel aan hoe flexibel het OS is
Ik gok dat Apple het niet expres tegen heeft gehouden, waarom zouden ze?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was sowieso natuurlijk een kwestie van tijd
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 18:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik gok dat Apple het niet expres tegen heeft gehouden, waarom zouden ze?
Thought soquote:We've gotten Perian installed on the Apple TV, as well as an SSH client. Surely Apple could have come up with a more clever password than "frontrow"?
Niet dat ik ga betalen ofzo.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:29 schreef Geqxon het volgende:
Dat is nog wel betaalbaar.
Ik ga downloaden. CS2 komt hier toch niet aangezien ik een intel mac heb.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:32 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat CS2 voor studentenprijzen gedumpt gaat worden.
Ben jij zo'n hip en trendy koffiebar figuur?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:33 schreef Sjoewe het volgende:
Soms is het erg fijn om op een reclame bureau te werken.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ben jij zo'n hip en trendy koffiebar figuur?
Mja we hebben wel een Nespresso.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat is een goed T&R programma voor OSX...?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mooi. Lukt het je al van je mappenstructuur af te komen? Het programma "Tag & Rename" nog geprobeert?
TriTag werkt prima maar is lang niet zo uitgebreid. Wel filename -> tag, tag -> filename en zo.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 10:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wat is een goed T&R programma voor OSX...?
Whehe, toen ik achttien werd kreeg ik van mijn ouders een eigen espressoapparaat kado. Anderen krijgen rijlessen ofzo. Maar ik kreeg een espressoapparaat. Iets waar ik oneindig meer aan gehad heb dan welk rijbewijs dan ook.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Helaas is ie nu nog maar een uurtje uitrusten en twee kwartjes waard.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:03 schreef YPPY het volgende:
Echt niet, die pc heeft me een week vakantie en een boel geld gekost.
Dan kan ik hem maar beter gebruiken tot hij uit elkaar valt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helaas is ie nu nog maar een uurtje uitrusten en twee kwartjes waard.
Ja, op de zelfde plaats als bij een pc. o nee, die heeft de macbook zeker niet?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:13 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dan kan ik hem maar beter gebruiken tot hij uit elkaar valt.
Zit er eigenlijk een deleteknop op dit ding?
Zal niet al te lang duren.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:13 schreef YPPY het volgende:
[..]
FN+Backspace.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:13 schreef YPPY het volgende:
[..]
Zit er eigenlijk een deleteknop op dit ding?
www.macmiep.nlquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:35 schreef YPPY het volgende:
De backspace had ik al wel gevonden, maar ik zat al te verversen met de F5 en dat ging dus niet.Bedankt voor de tip Geqxon. Ik ga proberen het uit mijn hoofd te leren, elke keer deze pagina openen om het op te zoeken schiet ok niet op natuurlijk.
Ik deed Apple + Kquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Refreshen: Appletje+R
Sluiten: Appeltje+Q
Info: Appeltje+i
Koffiezetten: Appletje+K
En druk ook eens op F9 of F10, bij voorkeur met Shift ingedruktquote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Refreshen: Appletje+R
Sluiten: Appeltje+Q
Info: Appeltje+i
Koffiezetten: Appletje+K
Het is een leuke feature, maar niet handig want het duurt way to long.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En druk ook eens op F9 of F10, bij voorkeur met Shift ingedrukt
Pwnd.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:27 schreef Jarno het volgende:
Lig je even op bed je rijstewafel uit te kotsen, is je mac gelijk gekaapt.!
oprottenquote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik geloof dat m'n Desktop pc hard aan het doodgaan is... iig de HD denk ik.
Ik kan niet eens Windows meer opnieuw installeren of de schijf formatteren, dus ik blijf met die Random Hangs en restarts zitten, KUT PC ik flikker dat ding zo het raam uit...
Heeft een Low Level Format nog nut en levert het performance problemen op?
Vertel mij wat, ik heb gisteren heel m'n dag verneukt door dat ding proberen te fixen.. hoezo frustratiequote:
Kan inderdaad ook ja.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 15:50 schreef TwyLight het volgende:
Ik forceer stop altijd programma's door rechter-muisknop te doen op het programma in de dock en alt ingedrukt te houden.
Dan verandert Stop naar Forceer Stop.
Is dat album art op je desktop ? Zo ja: Hoe ???quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:43 schreef TwyLight het volgende:
Mijn desktop pwnd [afbeelding]
[[url=http://www.puregfx.net/desktop/23-03-2007/desktop.th.png]afbeelding][/url]
[[url=http://www.puregfx.net/desktop/23-03-2007/desktop.windows.th.png]afbeelding][/url]
www.coversutra.comquote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:06 schreef ChOas het volgende:
[..]
Is dat album art op je desktop ? Zo ja: Hoe ???
Hoe krijg je de kleur van de finder zo smooth? Ik heb nu metaal kleurtje.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:43 schreef TwyLight het volgende:
[[url=http://www.puregfx.net/desktop/23-03-2007/desktop.th.png]afbeelding][/url]
[[url=http://www.puregfx.net/desktop/23-03-2007/desktop.windows.th.png]afbeelding][/url]
Met deze installer kan je de finder en de schermpjes zo maken, ik heb er echter met shapeshifter nog een theme overheen gegooid die het nog ff iets mooier maakt en die mijn menubar en rechtermuisknop schermpje ook verandertquote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:54 schreef magnifor het volgende:
[..]
Hoe krijg je de kleur van de finder zo smooth? Ik heb nu metaal kleurtje.
Bedankt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:56 schreef TwyLight het volgende:
![]()
[..]
Met deze installer kan je de finder en de schermpjes zo maken, ik heb er echter met shapeshifter nog een theme overheen gegooid die het nog ff iets mooier maakt en die mijn menubar en rechtermuisknop schermpje ook verandert [afbeelding]
http://gui.interacto.net/
en ik heb dit theme er overheen:
http://macthemesforums.net/viewtopic.php?t=16778714
Moet je Sjoewe niet warm houden?quote:
Die is echt fantastischquote:Op zondag 25 maart 2007 04:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik kon het niet laten om toch nog één aflevering van South Park te kijken "Cartman Sucks"![]()
Geniale aflevering trouwensIk ga nu heerlijk slapen
Dat einde is mooi, dat Kyle zo stomme jodenkop trekt en Cartman vervolgens niks meer kan zeggen omdat z'n moeder zijn foto had gevonden onder het bureau...Cartman: "Laaammmme"quote:Op zondag 25 maart 2007 14:32 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Die is echt fantastisch
'I put Butters' penis in my mouth so that would make him gay!'
Je kan elkaar toch wel warm houden zonder een siamese tweeling te zijn?quote:Op zondag 25 maart 2007 15:08 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
We zijn geen Siamese tweeling..
Das ook geen humor voor mensen met kinderen..quote:
Imho is het sowieso geen humor, magoed.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Das ook geen humor voor mensen met kinderen..
Ja, en ik kan zaterdagnacht ook weleens wat anders aan het doen zijn geweest dan Sjoewe warmhouden. Werken bijvoorbeeld. En vervolgens sjekkies roken met de technici op mijn werk en over Macs praten. En bierdrinken en aan onze ballen krabben en andere onvrouwelijke dingen doen.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je kan elkaar toch wel warm houden zonder een siamese tweeling te zijn?
Werken op zondagnacht? Dat mag nietquote:Op zondag 25 maart 2007 15:56 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ja, en ik kan zaterdagnacht ook weleens wat anders aan het doen zijn geweest dan Sjoewe warmhouden. Werken bijvoorbeeld. En vervolgens sjekkies roken met de technici op mijn werk en over Macs praten..
Om 03:53 's morgens? Oke...quote:Op zondag 25 maart 2007 15:56 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ja, en ik kan zaterdagnacht ook weleens wat anders aan het doen zijn geweest dan Sjoewe warmhouden. Werken bijvoorbeeld. En vervolgens sjekkies roken met de technici op mijn werk en over Macs praten..
Nou, als de duivel me had willen halen had ie op dit punt in mijn leven al wel genoeg bewijsmateriaal verzameld en had ie het al lang gedaan.quote:
Ik werk bij een concertzaal. En we zaten na te borrelen na het concert van de avond. En toen trok iemand opeens een gloednieuwe MBP tevoorschijn en ging het gesprek een uur lang alleen maar over Macs. Tot grote spijt van mijn vrouwelijke collega's.quote:Op zondag 25 maart 2007 15:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Om 03:00 's morgens? Oke...![]()
Sjekkies bah...
Je weet dat je je niet bij me hoeft te verantwoorden he?quote:Op zondag 25 maart 2007 16:00 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik werk bij een concertzaal. En we zaten na te borrelen na het concert van de avond. En toen trok iemand opeens een gloednieuwe MBP tevoorschijn en ging het gesprek een uur lang alleen maar over Macs. Tot grote spijt van mijn vrouwelijke collega's..
Nee.quote:Op zondag 25 maart 2007 16:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je weet dat je je niet bij me hoeft te verantwoorden he?
Maar kon je je vrouwelijke collega's niet overhalen om een mac te halen
Hey, als jij zo graag om 03:00 's nachts bij een stel in het zweet werkende automonteurs wilt doorbrengen in een veel te warme garage met hitsige atmosfeer moet je zelf weten, maar ga mij er niet betrekken..quote:Op zondag 25 maart 2007 16:07 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Nee.. Maar de Macusers waren toch in de meerderheid.
.
Oh en over dat verantwoorden: jij weet natuurlijk ook niet dat ik 's nachts werk.. Het zou ook wel een beetje raar zijn als ik bijv. bij een garage werkte en om drie uur 's nachts doodleuk nogsteeds zat te zuipen met de monteurs ofzo.
.
Niet ?quote:Op zondag 25 maart 2007 16:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hey, als jij zo graag om 03:00 's nachts bij een stel in het zweet werkende automonteurs wilt doorbrengen in een veel te warme garage met hitsige atmosfeer moet je zelf weten, maar ga mij er niet betrekken..
Geen. Maar Duke3d is al jaren open source: http://icculus.org/duke3d/quote:Op zondag 25 maart 2007 16:12 schreef Geqxon het volgende:
Tof, ik heb een Duke Nukem 3D schijfje gevonden
Nu nog installeren. Het is een DOS-game, maar DOSBox heeft er nogal wat moeite mee, en CrossOver pakt het niet eens. Iemand nog meer emulator tips?
instructies:quote:MacOSX/ppc port.
Known issue:
MacOS X: netcode has byteswap issues when playing with x86 players.
quote:To use:
Make sure SDL and SDL_mixer are installed on your system. MacOS X users should build/install these in "the unix way"...i.e., configure scripts, not Project Builder.
Make sure you've got a Duke3D ATOMIC EDITION cd-rom. You might be able to get away with the shareware version or one of the other retail versions, but I haven't tried.
You'll need some way to install the game from the cd-rom under DOS. DOSemu worked for me. VMware, VirtualPC, Bochs, or a real DOS/Windows system may or may not work. (People have told me this can actually all be done in Linux directly, after all. Google for it.)
Once you have the game installed, and run setup.exe under DOS to generate a duke3d.cfg file. Select any sound card for music and FX playback (we use this as a on/off switch for audio).
Copy the installed game dir to your Linux system.
Get the source code from Subversion:
svn co svn://svn.icculus.org/duke3d/trunk/ duke3d
cd duke3d/source
make
You should have a "duke3d" binary now. Copy it to the game dir.
There are some .con files in the "testdata" dir you get from the duke3d Subversion. Copy them to the game dir, CAPITALIZED, so they overwrite the ones that came with the original game.
Run game, be happy.
If you get really bad audio output under win32, edit your Duke3d.cfg file so "MixRate" is "8000" and not "44000". YMMV.
On BeOS, the "make" lines above should be "make beos=true".
On MacOS X, the "make" lines above should be "make macosx=true".
On Solaris, the "make" lines above should be "make solaris=true".
On Linux/ppc, the "make" lines above should be "make linux_ppc=true".
On FreeBSD, the "make" lines above should be "gmake freebsd=true".
On Windows, there are Visual C++ 6.0 and Visual Studio.NET project files in the "duke3d" directory.
Heel misschien dan, als je het op je knietjes aan me vraagtquote:
Tofquote:Op zondag 25 maart 2007 16:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Geen. Maar Duke3d is al jaren open source: http://icculus.org/duke3d/
Dus die zou je kunnen proberen om te compilen en dan draaien. Zal vast wel SDL nodig hebben (en dat werkt onder OSX).
[..]
instructies:
[..]
Okay, nou wil ik paypal.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:12 schreef TwyLight het volgende:
www.coversutra.com
en als je inplaats van de normale cd hoes ook de vinyl cover wil:
http://sophiestication.de/index.php/2007/03/vinyl-replacement/
Ik geloof dat Roxio's Toast ermee om kon gaan, maar daar fik je alleen cd's of images mee. Of andere brandapplicaties.. mounten heb ik eerlijk gezegd nooit geprobeerd. Maar misschien heb je geluk en kan het wel.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:13 schreef Sjoewe het volgende:
hihihi, waarmee open je .bin bestandjes op een Apple
Sja, wat zit erin hequote:Op zondag 25 maart 2007 18:13 schreef Sjoewe het volgende:
hihihi, waarmee open je .bin bestandjes op een Apple
Foto's van m'n oma d'r tamme woestijn gnoe.quote:
quote:Op zondag 25 maart 2007 18:27 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Foto's van m'n oma d'r tamme woestijn gnoe.
Je kan met Toast ook dingen mountenquote:Op zondag 25 maart 2007 18:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik geloof dat Roxio's Toast ermee om kon gaan, maar daar fik je alleen cd's of images mee. Of andere brandapplicaties.. mounten heb ik eerlijk gezegd nooit geprobeerd. Maar misschien heb je geluk en kan het wel.
Mooie site, maar ik mis de Screenshots... van dezelfde makers als AppZapper toch?quote:Op zondag 25 maart 2007 18:28 schreef TwyLight het volgende:
Disco
http://discoapp.com/quote:Op zondag 25 maart 2007 18:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Mooie site, maar ik mis de Screenshots... van dezelfde makers als AppZapper toch?
Ik brand wel eens films voor vriendenquote:Op zondag 25 maart 2007 18:32 schreef Geqxon het volgende:
Disco is voor mensen die niet weten hoe ze in OS X moeten branden.
En branden is voor mensen met weinig opslagruimte == paupers.
En ik maar denken dat die kindjes daar zo hard werkenquote:Op zondag 25 maart 2007 18:59 schreef Jarno het volgende:
Ja, ik had ook zo'n boekje besteld via iPhoto, maar worden die boekjes ook in Taiwan gedrukt ofzo? Duurt laaaaaaaang.
Niemand is slechter geworden door die propaganda van ze...quote:Op zondag 25 maart 2007 19:00 schreef Anthraxx het volgende:
Hij heeft gewoon losse foto's besteld. Maar laat die kindertjes in Taiwan maar zwoegen hoor. Van een beetje kinder arbeid is nog nooit iemand doodgegaan.
Maak even iets mooiers dan.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:35 schreef Geqxon het volgende:
Nee, dat downloaden ze dan zelf maar.
Daarnaast ziet de GUI van Disco er totaal niet uit. Zogenaamd hip met dat zwarte kijk mij anders dan de rest zijn gothic feel. Oe oe, "Legal in 48 states", gevaarlijk hoor
Welke Adium theme is dat?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:43 schreef TwyLight het volgende:
En ga je die toevallig nog online zetten?quote:
quote:Op zondag 25 maart 2007 20:50 schreef TwyLight het volgende:
Hey blaxje, toffe icons: http://iconfactory.com/freeware/preview/vend
Ik zou wel willen maar ik weet niet waar dat wordt opgeslagenquote:Op zondag 25 maart 2007 21:05 schreef Tomasso het volgende:
En ga je die toevallig nog online zetten?
Jaquote:Op zondag 25 maart 2007 21:10 schreef Tomasso het volgende:
En kan ik de originele icons altijd nog terugzetten?
quote:Op zondag 25 maart 2007 21:14 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik zou wel willen maar ik weet niet waar dat wordt opgeslagen.
quote:Op zondag 25 maart 2007 20:50 schreef TwyLight het volgende:
Hey blaxje, toffe icons: http://iconfactory.com/freeware/preview/vend
Niet iedereen heeft vrienden hoor, dat is gemeen van je!quote:Op zondag 25 maart 2007 18:34 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik brand wel eens films voor vrienden [afbeelding].
Jij niet?
Toch nog ff, hoe verander de icons van de prullenbak en die daarnaast?quote:Op zondag 25 maart 2007 22:49 schreef Tomasso het volgende:
Hoe zorg ik er trouwens voor dat de icons in het dock veranderen? En waar had je ze vandaan Twylight?
Veel vragen, ik weet het
Never mind
Heb jij ze voor een studentenprijs?quote:Op zondag 25 maart 2007 23:03 schreef TwyLight het volgende:
Pixadex
(Een soort iPhoto voor al je iconsik heb er op het moment boven de 4000
)
Je kan ze met dit programma niet opslaan, maar wel beheren en het beruchte .iContainer formaat.
Candybar
(Hiermee kan je gemakkelijk alle systeem icons veranderen, mappen, programma's, drives en meer. en het programma maakt automatisch backups dus als je weer terug wil kan dat altijd.)
Als je in Candybar icons verandert vraagt die altijd, indien nodig of je de Finder en/of Dock wil herstarten zodat de nieuwe icons zichtbaar zijn.
Zelf kan je trouwens ook je dock herstarten door gewoon in Systeem Monitor naar het proces 'dock' te zoeken en die te stoppen, hij start vanzelf weer. [afbeelding]
Het is geen windowsquote:Op maandag 26 maart 2007 00:22 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga echt zo enorm hard lachen als TwyLight door al dat gecustomize zijn OS X eens hard verneukt.
Je bent gewoon jaloers dat mijn OS X 3 dubbel zo hard pwnd als die van jouquote:Op maandag 26 maart 2007 00:22 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga echt zo enorm hard lachen als TwyLight door al dat gecustomize zijn OS X eens hard verneukt.
Ik vind mijn standaard look veel mooier dan al die niet bij elkaar passende componenten en iconen. Want over mijn look is nagedacht door een horde hippe graphic-freaks (+Ive), en die van jou niet.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:44 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers dat mijn OS X 3 dubbel zo hard pwnd als die van jou [afbeelding]
Steve is iGod, dus onstervelijk.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:04 schreef Anthraxx het volgende:
De paus is ook heilig maar dat is nog geen reden om hem te aanbidden, zijn kont te likken of alles vergoddelijken voor wat hij doet.
Kan dat Steve Jobs aanbid gedoe eens kappen? Als de beste man doodgaat zitten jullie zeker allemaal in rouw?
Ik moest een beetje binnenmonds kotsenquote:Op maandag 26 maart 2007 11:10 schreef Remzz het volgende:
Sowiezo de verheerlijking van Apple, ik kan hier haast niet zeggen dat ik Windows ook een prima besturingsysteem vind
En anders kapt Macfreak er even mee, zowat de grootste site voor de NL'se mac-community.quote:Op maandag 26 maart 2007 11:38 schreef Jarno het volgende:
Grreeeeeeat. Gaat goed met de Mac sites, nu staat InsanelyMac ook al te koop..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |