Onvrede over EU in grote EU-landenquote:Veel inwoners van de vijf grootste EU-landen zijn niet erg tevreden met de Europese Unie, zo blijkt uit een onderzoek van The Financial Times onder 6700 ondervraagden in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Bijna 45% vindt dat ze er op achteruit zijn gegaan sinds hun land zich aansloot bij de EU. Ruim 20% vindt zelfs dat hun land uit de EU moet stappen.
Van de geënquêteerden meent slechts 25% dat hun leven er beter op is geworden sinds hun land zich aansloot bij de EU.
Verder vindt een minderheid van 35% dat een invoering van een Europese grondwet een positieve invloed zou kunnen hebben op hun land. Die invoering werd twee jaar geleden geblokkeerd toen de bevolking van Frankrijk en Nederland in een referendum tegenstemden.
Face it, de meerderheid is gek. Altijd al geweest.quote:Op maandag 19 maart 2007 17:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Onvrede over EU in grote EU-landen
Ik denk dat het hier de symbolen van de evangelisten betreft, gij paapken.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Vergeef me mijn onwetendheid, maar wat heeft Bach met semi-Egyptische beeltenissen te maken?
http://www.goines.net/Poster_art1/poster_26.htmlquote:1973 Five colors 18" x 24"
Client: Tom Luddy, The Pacific Film Archive, University Art Museum, 2625 Durant Avenue, Berkeley CA 94720. Telephone (510) 642-1413 All signed copies to The Poster, San Francisco
Irish stonework and a bit from the Book of Kells seemed just right for the Fifth Evangelist, as Bach has been called. Matthew, Mark, Luke and John and Johann. The first edition of this design was for a sedate film about Anna Magdalena Bach, shown once or twice at the Pacific Film Archive and so crashingly dull that it played nowhere else, far as I know. The poster's reincarnation as general publicity for the California Bach Society came somewhat later. Artists probably invented recycling.
Ik geef het toe, ik ben een slecht mens. Ik moest aan rohypnol denken.quote:for a sedate film about Anna Magdalena Bach
Toch knap van die mof, zulke kermismuziek zonder bpm-meter en scratchnaalden.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:43 schreef Aoristus het volgende:
bagger van toen bagger nog met ch geschreven werd.
Ik heb vandaag weer eens geleerd dat, ook voor ´´reviewers´´, het componeren van een Engelse zin nog heel moeilijk kan zijn:quote:Op maandag 19 maart 2007 18:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Kijk eens aan. Toch iets interessants opgedaan vandaag, naast oeverloos gezeur over Citrix.
quote:´´The medium is the massage"
Waarbij ik moet opmerken dat ik echt naar de adelaar heb moeten speuren.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:45 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik denk dat het hier de symbolen van de evangelisten betreft, gij paapken.
Was hij niet degene die een vreselijke dood stierf? Op het IDFA draaide daar iets over, ze hadden wat haren bewaard en dat werd onderzocht. Er bleken zeer zware metalen aanwezig te zijn.quote:Op maandag 19 maart 2007 18:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Toch knap van die mof, zulke kermismuziek zonder bpm-meter en scratchnaalden.
Joods-liberale dominantie van je opvoeding?quote:Op maandag 19 maart 2007 19:02 schreef sigme het volgende:
ik heb geen benul van Bach of evangelisten
Dat zou ik zo niet weten, maar paapse kerkmuziek staat ver van mijn opvoeding en van de familiehistorie af. Mijn vader heeft zich wat gebeterd overigens, ik denk met name dankzij een in klassieke muziek geinteresseerde vriendin. Die vroeger tuba speelde in een klassiek orkest.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:03 schreef Apropos het volgende:
[..]
Joods-liberale dominantie van je opvoeding?
quote:Op maandag 19 maart 2007 19:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Was hij niet degene die een vreselijke dood stierf? Op het IDFA draaide daar iets over, ze hadden wat haren bewaard en dat werd onderzocht. Er bleken zeer zware metalen aanwezig te zijn.
Komt van al die E's natuurlijk
Zo'n 100 jaar voor de uitvinding van anestesie; dat moet aangenaam geweest zijn.quote:Bach had vanaf 1747 een oogziekte. Aan het eind van de lente van 1749 kreeg Bach een beroerte. Door die beroerte ging zijn gezichtsvermogen sneller achteruit. Tegen de zomer was hij al vrijwel blind geworden. Begin 1750 besloot Bach zich hieraan te laten opereren. De operatie mislukte echter, waardoor Bach volledig blind werd. Desondanks werkte hij hard aan de voltooiing van Die Kunst der Fuge. Toen zijn gezondheid verder achteruit ging, dicteerde Bach vanaf zijn ziekbed een laatste koraalvoorspel aan zijn schoonzoon. Op 18 juli 1750 kreeg Bach volkomen onverwachts zijn gezichtsvermogen weer terug, maar een paar uur later werd hij getroffen door een beroerte. Hij overleed tien dagen later aan de gevolgen van zijn beroerte. De oorzaak van zijn beroerte was hoge koorts.
Net als Bach zelf, dus dat is geen verschoning.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:07 schreef sigme het volgende:
Overigens ook vérre van paaps.
Yep, dat was 'm. Die blindheid kwam door die metalen. Hij moet een vreselijke lijdensweg hebben gehad voordat hij stierf. Dat van Jezus was er niets bijquote:Op maandag 19 maart 2007 19:08 schreef Autodidact het volgende:
[..].
[..]
Zo'n 200 jaar voor de uitvinding van anestesie; dat moet aangenaam geweest zijn.
Oh, het is geen paap? Ik vraag pardon; dat zal dan de reden zijn dat vaders vriendinlief Bach kent buiten de liefde voor muziek, die komt uit een goeds kerks geslacht.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:08 schreef Apropos het volgende:
[..]
Net als Bach zelf, dus dat is geen verschoning.
Een steile Lutheraan.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, het is geen paap? Ik vraag pardon; dat zal dan de reden zijn dat vaders vriendinlief Bach kent buiten de liefde voor muziek, die komt uit een goeds kerks geslacht.
Ik denk dat de Lutheranen het wel gebruiken.quote:Inmiddels heb ik her en der wel eens een kerkdienst meegemaakt; klopt het dat een koor in de kerk voorbehouden is aan papen?
7) is een lekker wijf.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
In mijn ogen zou een goed mod aan het volgende moeten voldoen:
1 De mogelijke mod is een topper in de discussie, en heeft dat al een poos laten zien;
2 De toegevoegde waarde van de user aan het debat staat buiten kijf;
3 Is gebleken respectvol user te zijn. Respect voor andermans opvattingen, en bovenals respect vol in de richting van andere users;
4 Is een echter Fok!ker, die vol overgave en enthousiastme deelneemt aan dit Forum. Hij/zij is dan ook veelvuldig hier aanwezig.
5 De kandidaat is in staat zich terughoudend op te stellen en weet wat zijn/haar rol is: de discussie te "modereren" en dus in goede banen te leiden....
6 De kandidaat is van onbesproken gedrag. Een note-je een keer is niet erg, maar een ban is niet acceptabel.
Dat komt door die vele varkensquote:Op maandag 19 maart 2007 19:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
7) is een lekker wijf.
hmmm, zo wordt de spoeling dun..
Alle veranderingen van na de Dordtse Synode en de daaruit volgende Statenvertaling zijn uiteraard verwerpelijk.quote:Op maandag 19 maart 2007 19:26 schreef sigme het volgende:
Kijk, ik ben inmiddeld wel wat ingewijd in het verschijnsel zingen op hele noten, en de lichtzinnigen die dat niet doen.
Kerkmuziek?quote:Op maandag 19 maart 2007 19:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zou ik zo niet weten, maar paapse kerkmuziek staat ver van mijn opvoeding en van de familiehistorie af. Mijn vader heeft zich wat gebeterd overigens, ik denk met name dankzij een in klassieke muziek geinteresseerde vriendin. Die vroeger tuba speelde in een klassiek orkest.
Overigens ook vérre van paaps.
Yay, eindelijk een haalbaar criterium!quote:Op maandag 19 maart 2007 19:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
7) is een lekker wijf.
hmmm, zo wordt de spoeling dun..
zwijnen bedoel je?quote:
Bron? Foto?quote:Op maandag 19 maart 2007 19:49 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Yay, eindelijk een haalbaar criterium!![]()
Ah, iets te verbergen. Dat zegt genoeg; geen mod-materiaal.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:41 schreef Elseetje het volgende:
Dat laat ik graag over aan je verbeelding
Niks te verbergen, maar het is nog geen seizoen voor bikini foto'squote:Op maandag 19 maart 2007 20:48 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ah, iets te verbergen. Dat zegt genoeg; geen mod-materiaal.
Veel varkens maken de spoeling dun.quote:
2324. Veel varkens maken de spoeling dun,quote:[..]
Bron?
quote:Foto?
Doe je een hoofdloze badpakfoto. Een goed lichaam is al voldoende. Dan haal je minstens de PLORK-categorie..quote:Op maandag 19 maart 2007 20:48 schreef Elseetje het volgende:
Niks te verbergen, maar het is nog geen seizoen voor bikini foto's
-herstel, wel iets te verbergen; mijn identiteit-
Dat is waar maar ik ben dan ook een van de weinige fookers die pleit voor minder mensen en minder Nederlanders in het bijzonder.quote:Op maandag 19 maart 2007 20:50 schreef sigme het volgende:
Veel varkens maken de spoeling dun.
2324. Veel varkens maken de spoeling dun,
d.w.z. waar veel menschen iets (bijv. een middagmaal, eene erfenis) moeten verdeelen, krijgt een ieder weinig. De uitdrukking, die sedert de 16de eeuw voorkomt, wil eig. zeggen, dat waar veel varkens zijn, de spoeling meer moet worden aangelengd en dus van minder kwaliteit is. Zie Gheurtz, 72: Veel verckens maecken dun spuelinghe; Sart. II, 7, 83: Hoe meerder verckens, hoe dunner spoelingh; Spieghel, 286; De Brune, 479; Huygens, Korenbl. II, 185: Daer de verckens veel zijn, daer valt de spoelingh dun; Hooft, Brieven, 270; Winschooten, 264: Daar veel kinderen sijn, daar smaldeeld het soo: of op zijn boers: veel varkens maaken de spoelingh dun; J.v.d. Veens, Zinnebeelden (a. 1703), bl. 254; Langh van sop maakt schralen drank en veel verkens dunne spoeling; Tuinman I, 82; Sewel, 742; Harrebomée III, 338 a. Voor het Nd. vgl. Taalgids V, 179; Wander IV, 452: viel Schweine machen dünnen Trank; vül Swîn mâken den Drank dünn (Eckart 476; 112; Dirksen I, 81); voor Zuid-Nederland zie Schuermans, 775 b; De Bo, 1075 b: veel verkens maken dun spoel; in het Antw. Idiot. 1336: daar veul verkens zijn, is de spuling dun; in het Waasch Idiot. 143 a: waar veel verkens sijn, is de bras dun; 175 a: waar de varkens dik zijn, daar is de spoeling dun, veel kinderen, magere keuken. Volgens Tuerlinckx, 550 zegt men in het Hagelandsch: waar de kudde groot is, is de spoeling dun. In het Friesch: folle bargen meitse tinne drank; Gron. veul zwienen geft dunne drank = veul monden moaken leege schuddels (Molema, 371); Twente: völle biggen maakt 'n drank dunne.
[..]
[afbeelding]
http://www.time.com/time/(...)0585,00.html?cnn=yesquote:Attorneygate is getting stickier and stickier. All of Washington is now anxiously awaiting the release of documents later today that could well determine the fate of Attorney General Alberto Gonzales. Meanwhile, the specifics of one firing, that of San Diego Prosecutor Carol Lam, is getting curioser and curioser.
http://www.chicagotribune.com/news/local/chi-070319pelosi,1,1596904.story?coll=chi-news-hed&ctrack=1&cset=truequote:House Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) added her voice to the growing chorus of discontent over the Justice Department's firing of eight federal prosecutors, saying today, "I believe we need a new attorney general.''
http://www.tpmmuckraker.com/archives/002799.phpquote:Q: He will remain in office for the rest of the administration?
SNOW: Well, we hope so.
ah, beer & zeug.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:00 schreef sigme het volgende:
Een mannetjeszwijn heet een beer.
Overigens sta ik redelijk symphatiek tegenoverde club van 10 miljoen.
r35sp3cTquote:Op maandag 19 maart 2007 21:08 schreef sigme het volgende:
Napalm, rotjong. Ok, ik heb wel zo'n lijst; ik heb even tijd nodig om er iets leesbaars van te maken.
Coming up zodra het zomer is, maar plork is nvtquote:Op maandag 19 maart 2007 20:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
Doe je een hoofdloze badpakfoto. Een goed lichaam is al voldoende. Dan haal je minstens de PLORK-categorie..
ZOmer, zomer. Een Napalm leeft vandaag.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:20 schreef Elseetje het volgende:
Coming up zodra het zomer is, maar plork is nvtEnneh, badpakken heb ik niet, alleen bikini's
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
Ik ben wel benieuwd naar de naam van de gecastreerde vlinder.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:17 schreef sigme het volgende:
Jajaja. beesten.
Speciaal voor jou in elkaar geknutseld.
Oh, bron is de Van Dale.
quote:Op maandag 19 maart 2007 21:23 schreef Napalm het volgende:
[..]
ZOmer, zomer. Een Napalm leeft vandaag.
Trouwens, ben meer van de sokini`s.Napalm heeft vast wel andere dames die hij zich in bikini kan voorstellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt vast blond, maar wat is een sokini?
quote:Op maandag 19 maart 2007 21:29 schreef sigme het volgende:
Elseetje, pas op voor Napalm hoor:
[afbeelding]
maar geen foksters.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:25 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Napalm heeft vast wel andere dames die hij zich in bikini kan voorstellen
bi·ki·ni (de ~ (m.), ~'s)quote:Op maandag 19 maart 2007 21:25 schreef Elseetje het volgende:
Klinkt vast blond, maar wat is een sokini?
Ah, dat gebeurde er met het zuigende doosje. Ik vroeg me al af waar ze opeens gebleven was..quote:Op maandag 19 maart 2007 21:29 schreef sigme het volgende:
Elseetje, pas op voor Napalm hoor:
[afbeelding]
Volgens mij moet jij even een bezoekje brengen aan Foksters! sexy en gewaagd #25quote:Op maandag 19 maart 2007 21:36 schreef Napalm het volgende:
[..]
maar geen foksters.
[..]
bi·ki·ni (de ~ (m.), ~'s)
1 tweedelig badpak voor vrouwen dat bestaat uit een broekje en een bovenstukje
bi= 2
solo=1
so·ki·ni (de ~ (m.), ~'s)
1 éédelig badpak voor vrouwen dat bestaat uit een broekje of een bovenstukje![]()
[..]
Ah, dat gebeurde er met het zuigende doosje. Ik vroeg me al af waar ze opeens gebleven was..
Toch een meisje genomen, huh. Misschien toch eens een slurfdier laten zuigen, misschien hebben die een loden pijpje.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:36 schreef Napalm het volgende:
Ah, dat gebeurde er met het zuigende doosje. Ik vroeg me al af waar ze opeens gebleven was..
Wat Fortuyn betreft zie ik het verband niet, wat Van Gogh betreft: Ja, ze had die kankerlijer moeten d'ruit zetten met zijn dubbele paspoort.quote:Op zondag 18 maart 2007 19:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is Verdonk niet indirect verantwoordelijk geweest voor -het gebrek aan- veiligheid rondom Theo en Pim?
Van Gogh weigerde toch persoonsbescherming?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat Fortuyn betreft zie ik het verband niet, wat Van Gogh betreft: Ja, ze had die kankerlijer moeten d'ruit zetten met zijn dubbele paspoort.
Van Gogh is om die reden een held, want wat moet je nog in een land, waar dreigementen de "discussie" winnen? Verdonk heeft er inderdaad geen bal mee te maken.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:41 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Van Gogh weigerde toch persoonsbescherming?
Dat vond ik zo gek in de Reporterdocumentaire van gisteren. Hirsi Ali zei dat Van Gogh gevaar liep en dat ze dat tegen de minister (ik neem aan Donner of Remkes, volgens mij heeft Verdonk er weinig mee te maken) had gezegd. En nu is hij dood. In de documentaire werd niet gezegd dat Van Gogh persoonsbescherming was aangeboden, maar dat hij weigerde.
Waar? Waarover?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:53 schreef pberends het volgende:
Mooi, m'n column wordt geplaatst. Alleen wordt het pas volgende week maandag.
Over een onderwerp dat ons allen raakt, waar eigenlijk de wereld op draait, elk belangrijk issuequote:
Waarom gaat dat zo traag eigenlijk?quote:Op maandag 19 maart 2007 22:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Over een onderwerp dat ons allen raakt, waar eigenlijk de wereld op draait, elk belangrijk issue.
Waar; Fok FP-columns natuurlijk.
Geld, Bier en Vrouwen.quote:Op maandag 19 maart 2007 22:55 schreef pberends het volgende:
Over een onderwerp dat ons allen raakt, waar eigenlijk de wereld op draait, elk belangrijk issue.
Slaap lekkerquote:Op maandag 19 maart 2007 23:29 schreef Elseetje het volgende:
Whoeps, te lang onder onde douche gestaanNu snel slapen!
rare rentepercentages bereken ze daar ivg met die van de ECB en FEDquote:516 Teletekst ma 19 mrt
China verhoogt de rente opnieuw
` De Chinese centrale bank heeft zondag
de rente verhoogd met 0,27%.Op lenen
staat nu een jaarrente van 6,39%.China
neemt de stap om te voorkomen dat de
economie oververhit raakt.
De Chinese economie groeit nu al vier
jaar achtereen met meer dan 10%.In een
jaar tijd groeide de export met 51% en
nam het aantal leningen met bijna 37%
toe.Premier Wen Jiabao zei onlangs dat
die groei niet vol te houden is.
Daar komt bij dat de inflatie vorige
maand steeg naar 2,7%.China probeert de
inflatie onder de 3% te houden.Daarom
werd een renteverhoging al verwacht.De
rente werd in 2006 twee keer verhoogd.
Was ook het eerste dat me opviel toen ik het bericht lasquote:Op dinsdag 20 maart 2007 00:06 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
rare rentepercentages bereken ze daar ivg met die van de ECB en FED
No shit, Sherlock.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 00:47 schreef Godslasteraar het volgende:
goeie genade, wat is dit toch een freak-forum![]()
Waar erger je je vanavond aan danquote:Op dinsdag 20 maart 2007 00:47 schreef Godslasteraar het volgende:
goeie genade, wat is dit toch een freak-forum![]()
quote:Voormalig CDA-minister Agnes van Ardenne haalt vandaag ongekend hard uit naar VVD-fractievoorzitter Mark Rutte en Henk Kamp. Van Ardenne, tot voor kort minister van Ontwikkelingssamenwerking, vindt dat beide VVD'ers per direct de Tweede Kamer moeten verlaten. Dat zegt ze vandaag in een interview met de Volkskrant.
Volgens Van Ardenne ''verkrachten'' Kamp en Rutte de rechtstaat door de loyaliteit van de PvdA-politici Albayrak, Aboutaleb en Arib in twijfel te trekken. De CDA-politica, die afgelopen periode nota bene in het kabinet zat met Henk Kamp, neemt het de VVD bijzonder kwalijk dat zij onlangs de PVV van Geert Wilders de ruimte gaven voor drie spoeddebatten over dubbele nationaliteiten.
Van Ardenne: ''De VVD dreigt in extreem vaarwater te komen en zou intern orde op zaken moeten stellen. Juist mensen van wie ik het niet verwacht halen stenen weg onder het fundament van de Nederlandse rechtsstaat. De VVD-top is het zicht kwijtgeraakt op wat de kiezer wil. ''
De voormalige collega van Kamp meent dat de liberalen ''nu in de rouwtijd zitten''. ''Alle mannen zouden daar hun baard moeten laten groeien. Maar wat doen ze? Ze springen op de bagagedrager van Wilders.''
Zit daar ook de invloed van de APR in die voornemens is om de F1 uit Amsterdam en omgeving van de tv te houden in ruil voor islamitische familiezenders?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:21 schreef Godslasteraar het volgende:
ik heb een serieuze post geplaatst: De negatieve impact van de Islam op Europa II.
en er nu alweer spijt van![]()
enfin, ik ga maar eens wat doen.
Geeft dat jou een houvast?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:39 schreef sigme het volgende:
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
Scholing maakt niet intelligenter.
Ik vind het een domme stelling, want scholing geeft richting. Iemand kan best intellectueel zijn (quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:48 schreef sigme het volgende:
Mij? Nee, ik zoek niet speciaal houvast. Waarop?
Eh, tsja. Als maat van intelligentie niet-gevolgde opleiding gebruiken wordt daarvan niet overtuigender. Het is ook niet exclusief voorbehouden aan scholen om kennis over te dragen, 't zou een mooie boel worden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik vind het een domme stelling, want scholing geeft richting. Iemand kan best intellectueel zijn (), maar als er niets aan ontwikkeld wordt dan blijft alleen de potentie (
) over.
![]()
Goeie reden om niet mee te doenquote:Prijsvraag 7:
Win een Ohmibod iPod Vibrator!
Winnaars:
DomainAdmin
Weirdow
Iemand die niets met zijn vermogens doet is per definitie geen intellectueel. Je zult toch echt opleiding genoten moeten hebben om aan te tonen dat je iets weet te doen met die informatie en kennis.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh, tsja. Als maat van intelligentie niet-gevolgde opleiding gebruiken wordt daarvan niet overtuigender. Het is ook niet exclusief voorbehouden aan scholen om kennis over te dragen, 't zou een mooie boel worden.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Iemand die niets met zijn vermogens doet is per definitie geen intellectueel. Je zult toch echt opleiding genoten moeten hebben om aan te tonen dat je iets weet te doen met die informatie en kennis.
Zo, koffie, dat eerst, en dan aan de slag.![]()
in·tel·lec·tu·eel1 (de ~ (m.), -elen)quote:Op dinsdag 20 maart 2007 08:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Iemand die niets met zijn vermogens doet is per definitie geen intellectueel.
Quequote:Je zult toch echt opleiding genoten moeten hebben om aan te tonen dat je iets weet te doen met die informatie en kennis.
Export 51% groei in 1 jaarquote:Op dinsdag 20 maart 2007 00:06 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
rare rentepercentages bereken ze daar ivg met die van de ECB en FED
"omdat ze dan pas weer ruimte hebben"quote:Op maandag 19 maart 2007 22:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waarom gaat dat zo traag eigenlijk?
Bij de columns is er een zekere planning, zodat het aantal columns dat per dag/week verschijnt ongeveer gelijk is. Vermoedelijk is deze hele week al 'volgeboekt'quote:Op maandag 19 maart 2007 22:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waarom gaat dat zo traag eigenlijk?
Hernoem dan de straatnaam.quote:Derde hennepvondst Tilburgse straat in maand tijd
(Novum) - In een straat in Tilburg is dit weekeinde voor de derde keer in ruim een maand tijd een hennepkwekerij ontdekt. De meest recente ontdekking in de Nijverstraat werd zaterdagochtend gedaan, meldt de politie maandag.
In de woning werden zaterdag 130 hennepplanten aangetroffen. Tegen de 45-jarige exploitant is proces-verbaal opgemaakt. Eind februari werd in dezelfde straat al een hennepplantage met 610 planten ontdekt. In een ander pand werd op 14 februari een kwekerij aangetroffen met 595 planten.
Wij beschermen niemand meer, ook onszelf niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Banmeldtopic - Wie ban je nu? deel XXX
Dat zou eens tijd worden. Ik kreeg bijna het gevoel dat hij, net zoals een bekende jodenhater hier op FOK!, beschermd werd door de crew.
Wetenschappelijke instelling, het woord wetenschap zit er in, beredeneer het nu nog even zelf.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:10 schreef sigme het volgende:
[..]
in·tel·lec·tu·eel1 (de ~ (m.), -elen)
1 iem. met een verstandelijke, wetenschappelijke instelling
Wat is "niets doen met zijn vermogens"?
[..]
Que![]()
Nee hoor; en er zijn er zat die een hoop opleiding genoten hebben en niets te doen weten met de informatie die toch ooit in hun hoofd moet hebben gezeten.
Er zijn erg veel wetenschappers die geen wetenschappelijke opleiding genoten hebben. Je kan zelfs promoveren zonder voorgaande 'diplomaatjes'.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wetenschappelijke instelling, het woord wetenschap zit er in, beredeneer het nu nog even zelf.
Eh, ja, sterker nog, het is 'm, zou ik zeggen, behalve dat ik het niet zo persoonlijk zie.quote:Deze discussie lijkt veel op de "ik heb geen opleiding genoten, maar ben wel heel erg slim hoor".![]()
Als er een hard verband had bestaan had het eraan bijgedragen wanneer alle opgeleiden een vaststaande intellectialiteit zouden hebben. Maar het verband oorzaak - gevolg is er niet. Niet de ene kant op en niet de andere kant op. Hooguit kan je uit gevolgde opleiding een zekere intelligentie afleiden -> maar dat rechtvaardigt -zelfs niet als er keihard verband zou zijn- geen conclusie obv nietgevolgd onderwijs.quote:Je laatste zin is het omdraaien van zaken. Daar had ik het niet over. Oorzaak, gevolg...
http://www.nos.nl/nosjournaal/columns/moskou/index.htmlquote:Wegen Rusland rijk land onwaardig 20-03-07
Correspondenten Peter d'Hamecourt en Geert Groot Koerkamp houden een weblog bij vanuit hun standplaats Moskou.
Russische wegen rijk land onwaardig
Door Peter d'Hamecourt
Moskou, 19 maart - De sneeuw is dit jaar sneller weg dan andere jaren. Dat is fijn. Hoewel, het verdijnen van de sneeuw legt een probleem bloot dat met het jaar erger lijkt te worden. De wegen! Elk jaar komen zeker 35.000 mensen om in het verkeer in Rusland.
Alcohol is een boosdoener, maar niet minder de kwaliteit van de wegen. Zelfs in Moskou holt de kwaliteit van het wegennet achteruit. Buiten Moskou neemt het probleem zelfs rampzalige vormen aan. Het provinciestadje waar ik nogal eens kom, 130 kilometer ten zuiden van Moskou, is nauwelijks nog bereikbaar. Gaten, scheuren en sporen in het wegdek zorgen voor onverwachte bewegingen van het verkeer om je heen en van je eigen auto.
Het stadje waar ik het over heb, heeft zo’n 60.000 inwoners. Dat levert nogal wat verkeer op. De snelweg die langs het stadje gaat op een afstand van zo’n tien kilometer mag die naam nauwelijks hebben vanwege de slechte kwaliteit van het wegdek.
De weg die het stadje verbindt met die snelweg is veranderd in een terrein voor autocrosses nu de sneeuw is verdwenen. In het stadje zelf lijkt het gemeentebestuur de strijd tegen het wegkwijnende wegennet zelfs te hebben opgegeven.
Hoe is het mogelijk dat in een land dat bulkt van de rijkdom dit fenomeen niet wordt aangepakt? En is dat belangrijk? Behalve het grote aantal verkeersdoden dat een slecht wegennet oplevert, zit er nog een andere kant aan dit fenomeen.
Ik las een analyse van een Amerikaan die beleggers adviseert waar hun geld in te steken in de moeilijke wereld van de zich ontwikkelende markten. Aangekomen bij Rusland slaakte hij een diepe zucht. Hij kwam tot de conclusie dat in principe alles in orde is voor investeringen.
Een gezonde financiële positite van de staat. Een goed opgeleide bevolking en op het eerste gezicht een stabiele politieke situatie. Maar nadere inspectie van alle juichende cijfers leverde een ander beeld op. Rusland weigert hardnekkig te investeren in zijn infrastructuur.
De analist kwam tot de volgende conclusie: de Russische economie is een strip-economie. Dat betekent dat een kleine groep mensen aan de top, gevolgd door de subtop en uiteindelijk gevolgd door een broze middenklasse bezeten is van slechts één ding: het strippen van Ruslands rijkdom. Met andere worden; verpatsen wat je verpatsen kunt en na ons de zondvloed. Wegwezen dus met je geld uit een strip-economie was zijn advies.
Misschien is de man een zwartkijker, maar hobbelend over praktisch ontbrekende provinciale wegen, nota bene aan de pereferie van de hoofdstad, kon ik mij iets voorstellen bij zijn sombere analyse. Slechte wegen zeggen meer over een land dan je op het eerste gezicht zou denken.
Ik heb mij braaf laten leidenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:45 schreef sigme het volgende:
Even pluggen:
Digitale stemwijzers hebben veel invloed op het stemgedrag
Bijverdiensten parlementariërs
Was echt een geweldig stuk inderdaad.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 01:21 schreef Aoristus het volgende:
Je had gelijk Duke, "Als dit programma me niet bevalt, dan komt je foto op het Internet" .
Ja, en dan?
(Levi bij Dwdd)
Hij is als vrijheidsstrijder op aan het komen voor snelwegen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:44 schreef sigme het volgende:
Ik mis MrX soms wel. Heeft die het druk of zo?
Alleen beleggers ?!?, iedereen wordt genaaid.quote:Europarlementariër Joop Post 'belazerde' beleggers
(Novum) - Europarlementariër Joop Post (CDA) heeft geld van beleggers geïnvesteerd in projecten met een cruiseschip en breedbeeldtelevisie zonder dat zij daarvan op de hoogte waren. De beleggers voelen zich 'belazerd' en eisen hun geld via de rechter terug, schrijft de Volkskrant dinsdag. Het geld was bestemd voor een kuuroord in Zuid-Spanje.
De krant baseert zich op verslagen van de curator van het in 2005 failliet verklaarde bedrijf van Post, Holland SeaView Investments (HSI). Met HSI wilde Post een kuuroord opzetten, maar het miljoenenproject mislukte. Post had negen beleggers gevonden die een miljoen euro in het project staken. Door onder meer '11 september' en het verslechterde investeringsklimaat kwam het kuuroord nooit van de grond.
Gebleken zou zijn dat HSI ook activiteiten ontwikkelde rond projecten met een cruiseschip en breedbeeldtelevisie. Beleggers hebben zich nu verenigd en procederen tegen het bedrijf dat de politicus adviseerde, TMF. Ze procederen niet tegen Post, omdat zij vermoeden dat bij hem geen geld te halen is. De zaak ligt bij de Hoge Raad. Post heeft aangegeven met het project zo'n driehonderdduizend euro te hebben verloren.
Eh, ja, dat kan, maar in de praktijk gebeurt dat alleen maar bij minder 'wetenschappelijke' studies en meestal op eigen kosten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 09:37 schreef sigme het volgende:
Er zijn erg veel wetenschappers die geen wetenschappelijke opleiding genoten hebben. Je kan zelfs promoveren zonder voorgaande 'diplomaatjes'.
Da's natuurlijk helemaal niet waar. Een wetenschappelijke instelling vereist vooral een bepaalde manier van denken. Kunnen lezen is daarvoor overigens niet vereist.quote:Voor een wetenschappelijke instelling is al helemáál geen opleiding nog - kunnen lezen en nadenken volstaat.
Ja hoor eens, *ik* leg geen verband tussen nietgevolgde opleiding en intelligentie; laat staan dat ik gebrek aan intelligentie afleid uit gebrek aan opleiding. Dat er verder ook geen sluitend of causaal verband bestaat tussen opleiding en wetenschappelijkheid, of tussen denkwijze en wetenschappelijkheid, of leesvaardigheid en denkvermogen, is allemaal óók waar.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eh, ja, dat kan, maar in de praktijk gebeurt dat alleen maar bij minder 'wetenschappelijke' studies en meestal op eigen kosten.
[..]
Da's natuurlijk helemaal niet waar. Een wetenschappelijke instelling vereist vooral een bepaalde manier van denken. Kunnen lezen is daarvoor overigens niet vereist.
(alsof ze het kunnen verstaan)quote:De gemeente Rijssen Holten bezoekt 25 augustus het metalfestival Elsrock om te controleren op godslasterlijke teksten. Burgemeester Bort Koelewijn kondigde dinsdag aan dat de gemeente de organisatie strafrechtelijk wil laten vervolgen als de teksten niet door de beugel kunnen.
quote:You are the one we despise
Day in day out your words compromise lives
I will love watching you die
Soon it will be and by your own demise
Buried in hypocrisy
Lacerate your faith in god
Morally diseased
On the cross of Calvary your body bashed, defeated, stabbed
Blessing as you hate
Loyal to your enemies
Monetary faith
As him you'll pay for the lies of your prophecy
Satan wants you dead
Kill the christian, kill the christian
Kill the christian
Armies of darkness unite
Destroy their temples and churches with fire
Where in his world will you hide
Sentenced to death, the anointment of christ
In due time your path leads to me
Put you out of your misery
The death of prediction
Kill the christian
Kill the christian...dead!
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 07:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
O God, ze is definitief gek geworden.
[..]
Tsja, hier ben ik het toch wel redelijk mee eens, de teneur eerder, zeg maar, want of ze het fundament van de rechtsstaat weghalen, of ze het verkrachten en of het niet is wat "de kiezer" wil...quote:Van Ardenne: ''De VVD dreigt in extreem vaarwater te komen en zou intern orde op zaken moeten stellen. Juist mensen van wie ik het niet verwacht halen stenen weg onder het fundament van de Nederlandse rechtsstaat. De VVD-top is het zicht kwijtgeraakt op wat de kiezer wil. ''
De voormalige collega van Kamp meent dat de liberalen ''nu in de rouwtijd zitten''. ''Alle mannen zouden daar hun baard moeten laten groeien. Maar wat doen ze? Ze springen op de bagagedrager van Wilders.''
quote:Modern humans were living in northern Africa far earlier than previously thought, according to scientists. A new analysis of a 160,000-year-old fossilized jawbone from Morocco shows that the homo sapiens in the area had started having long childhoods, one of the hallmarks of humans living today.
It is known that the species homo sapiens emerged in Africa 200,000 years ago, but the oldest fossils that resemble modern humans come from sites in Europe dated to around 20,000 to 30,000 years ago.
The latest find shows that the key time in the development of a complex human society came much earlier than previously thought. The longer people had to learn and develop their brains as children, the more sophisticated their society could become. The new study pushes the date that modern humans emerged back by more than 100,000 years.
"When you look across primates as a whole or mammals you see things that tend to grow fast and reproduce young, they don't tend to be as socially complex as things like great apes and humans," said Tanya Smith of the Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology in Leipzig. "That has social implications. You can imagine being parents and having your kids grow up at 10 or 12 versus 16 or 18, it has a lot of implications for your social structure."
By looking at the teeth of a 160,000-year-old human fossil found at Jebel Irhoud in Morocco, she found remarkable similarities to modern humans. "If you were to take a jawbone of an 8-year-old today and compare it with the relative degree of dental development with this individual from Morocco, they would be nearly identical."
She said that the results, published last week in the Proceedings of the National Academy of Sciences, were unexpected. "We know that earlier fossil humans show a more rapid period of growth and development. At a given age they show more teeth erupted than a living human today. This is the earliest evidence of something that ... hadn't been detected before in the fossil record older than maybe 20,000-30,000 years ago."
Analysing teeth is an established proxy for understanding the development of ancient humans. "In studying the teeth we understand more how growth and development would be characterised in a species and how it's changed through time," said Dr Smith.
She said that as children grow a record of lines is left behind in their teeth, similar to rings in a tree. "These lines are left behind in the dental hard tissues and they persist for millions of years. You can count them and measure them. By knowing their spacing you know the speed of growth, and by knowing their number you know the time."
Chris Stringer, research leader in human origins at the Natural History Museum in London, said that the new study was important because the Jebel Irhoud site was often neglected by palaeontologists.
Source: China Daily/The Guardian
Ik vind alleen de conclusie, dat Rutte en Kamp dan maar de kamer uit zouden moeten, een beetje vergaand. Rare uitspraak ook voor iemand van een andere partij.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:03 schreef Monidique het volgende:
Tsja, hier ben ik het toch wel redelijk mee eens.
Dat we allemaal afrikaantjes zijn wisten we toch al?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
Uiteindelijk zijn we allemaal marokkanen:
[..]
Ik heb het ook helemaal niet over opleiding. Je kunt prima een volwaardige wetenschappelijke instelling hebben zonder opleiding, maar dat is slechts voor de zeer intelligente èn nieuwsgierige èn analytisch ingestelde mensen weggelegd. Die laatste drie eigenschappen gaan overigens ook niet altijd hand in hand. In elk geval helpt het wel om zo'n opleiding achter de rug te hebben, als je anderen er per se van wilt overtuigen dat je toch echt wel heel erg intelligent bent hoor.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja hoor eens, *ik* leg geen verband tussen nietgevolgde opleiding en intelligentie; laat staan dat ik gebrek aan intelligentie afleid uit gebrek aan opleiding.
Godslasteraars naar gods evenbeeld.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een tolerante atheisten.
Allemaal 1 paspoort zou moeten werken dus.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
Uiteindelijk zijn we allemaal marokkanen:
Ja maar dat we allemaal Marokkaantjes zijn niet...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:08 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat we allemaal afrikaantjes zijn wisten we toch al?![]()
Dat bestaat er dus juist wel: wetenschap is niet veel meer dan een manier van denken en redeneren, die echter maar door verbazingwekkend weinig mensen beheerst wordt. Sommige mensen hebben die manier van denken al vroeg ontwikkeld (of altijd al gehad), anderen hebben daar een opleiding voor nodig. In elk geval helpt zo'n opleiding sowieso wel om de ruwe kantjes een beetje bij te schaven.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:55 schreef sigme het volgende:
Dat er verder ook geen sluitend of causaal verband bestaat [..] tussen denkwijze en wetenschappelijkheid
Nou, ik lees niet dat we allemaal marokkaantjes zijn, ik lees dat zij als eerste ontwikkeld warenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar dat we allemaal Marokkaantjes zijn niet...![]()
En ook als eerste weer opgehouden met ontwikkelen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:15 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nou, ik lees niet dat we allemaal marokkaantjes zijn, ik lees dat zij als eerste ontwikkeld waren
Het is toch veel mooier dat zij het eerste ontwikkelde volk zijn, dan dat we allemaal maar uit één hoek komen? Voor de meeste mensen is het besef een afrikaantje te zijn al erg genoegquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom laat je me niet in mijn waan.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:18 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Het is toch veel mooier dat zij het eerste ontwikkelde volk zijn, dan dat we allemaal maar uit één hoek komen? Voor de meeste mensen is het besef een afrikaantje te zijn al erg genoeg![]()
Stel je dan voor, het besef dat ze dan nog waarschijnlijk van domme afrikaantjes afstammen, en niet van de ontwikkelde marokkaantjes! Zo beter?![]()
Daar heb je gelijk inquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:13 schreef Lemmeb het volgende:
Overigens:
[..]
Dat bestaat er dus juist wel: wetenschap is niet veel meer dan een manier van denken en redeneren,
En trouwens, de denkwijze kan je volgens mij wel leren, en daarvoor zijn er zeker opleidingen, maar lang niet alle opleidingen leren die denkwijze aan (integendeel, zou ik haast zeggen).quote:die echter maar door verbazingwekkend weinig mensen beheerst wordt. Sommige mensen hebben die manier van denken al vroeg ontwikkeld (of altijd al gehad), anderen hebben daar een opleiding voor nodig. In elk geval helpt zo'n opleiding sowieso wel om de ruwe kantjes een beetje bij te schaven.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:49 schreef bladieha het volgende:
Tsja, je zal maar heel veel van je denkbeeldige vriendje houden.
Dan wil je niet dat er nare dingen over gezegd of geschreven worden, of dat hun naam ongepast gebruikt wordt.
Als er dan iemand anders een ander denkbeeldig vriendje er op na houdt, nou, dan maken we die gewoon dood!
Want dat moet van mijn denkbeeldige vriendje.
Gelovigen..., muahahahaha, de grootste groep sukkels in de wereld.![]()
![]()
Dat las ik laatst ergens; dat de uitdrukking de wet van de remmende voorsprong exclusief Nederlands is. Is dat zo?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En ook als eerste weer opgehouden met ontwikkelen.
Ach denk je dat zoiets ook maar ene ruk helpt? Ook met het geloof moet de verandering gewoon van binnenuit komen. Van buitenaf er hard tegenaan schoppen werkt enkel averrechts en een zorgt voor veel irritaties aan beide kanten.quote:
Lemmeb! Heb je koorts?!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Van zo'n typische VVD-bralaap die vanuit Bloemendaal regelrecht de hogere bestuursfuncties in is gerold om vervolgens in de politiek te belanden kun je moeilijk zeggen dat hij in de maatschappij staat. En die 6500 euro per dag betalende nevenfuncties hebben ongetwijfeld ook vrij weinig met 'in de maatschappij staan' te maken.
Inderdaad. Dat geldt imho alleen voor een select stel WO-opleidingen. En op het HBO kun je het gerust vergeten. Hetgeen natuurlijk niet inhoudt dat er op het HBO geen scholieren kunnen zitten met een wetenschappelijke instelling, al verwacht ik wel dat die daar zwaar gefrustreerd zullen rondlopen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef sigme het volgende:
En trouwens, de denkwijze kan je volgens mij wel leren, en daarvoor zijn er zeker opleidingen, maar lang niet alle opleidingen leren die denkwijze aan (integendeel, zou ik haast zeggen).
Als dat maakt dat jij 's nachts beter kan slapenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef du_ke het volgende:
Ik ben zo blond dat ik helemaal niet van de Marokkanen af kan stammen.
Neehoor. Jij hebt gewoon een heel verkeerd beeld van me.quote:
Moet je jezelf niet zo rot neerzettenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor. Jij hebt gewoon een heel verkeerd beeld van me.
Er was laatst uit onderzoek gebleken dat mensen in een handjevol generaties compleet blank kunnen worden ondanks 'zwarte' genen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef du_ke het volgende:
Ik ben zo blond dat ik helemaal niet van de Marokkanen af kan stammen.
Ook in HBO opleidingen zitten gradaties. Ik zat op een vrij kleine HBO die erg gericht was op onderzoek (toegepast onderzoek weliswaar) en op wat daarbij in de voorbereiding komt kijken. De bacheloropleiding op de universiteit is natuurlijk wel anders en wat lastiger maar het basisidee scheelt niet zoveel.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat geldt imho alleen voor een select stel WO-opleidingen. En op het HBO kun je het gerust vergeten. Hetgeen natuurlijk niet inhoudt dat er op het HBO geen scholieren kunnen zitten met een wetenschappelijke instelling, al verwacht ik wel dat die daar zwaar gefrustreerd zullen rondlopen.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Er was laatst uit onderzoek gebleken dat mensen in een handjevol generaties compleet blank kunnen worden ondanks 'zwarte' genen.
Dus..
wat ik denk is dat er de komende jaren een geweldige tegenreactie vorm zal krijgen tegen religies. De teneur die ik meen waar te nemen is dat voor meer en mensen religie synoniem is voor gezeik en gelazer. En dat zie je ook op de frontpage terug. Er groeit een hele generatie godslasteraars opquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach denk je dat zoiets ook maar ene ruk helpt? Ook met het geloof moet de verandering gewoon van binnenuit komen. Van buitenaf er hard tegenaan schoppen werkt enkel averrechts en een zorgt voor veel irritaties aan beide kanten.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:25 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Als dat maakt dat jij 's nachts beter kan slapen(vraag je je toch af waar dat mooie bruine kleurtje van die afrikaantjes heen is gegaan in al die eeuwen...
)
Jaja, altijd opletten als er ergens het woord dus staat. Sommigen zetten na de dus zaken die dus jammer genoeg is het mooie weer vandaag alweer voorbij.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:28 schreef du_ke het volgende:
[..]! Dan werkten er negers in het veen. Of als keuterboertjes langs de Vecht.
Ik weet het niet en als die tegenbeweging zich alleen of voornamelijk op de Islam zal richten krijg je er volgens mij alleen maar meer gezeik voor terug.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:28 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
wat ik denk is dat er de komende jaren een geweldige tegenreactie vorm zal krijgen tegen religies. De teneur die ik meen waar te nemen is dat voor meer en mensen religie synoniem is voor gezeik en gelazer. En dat zie je ook op de frontpage terug. Er groeit een hele generatie godslasteraars op![]()
Leuke vraag.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat las ik laatst ergens; dat de uitdrukking de wet van de remmende voorsprong exclusief Nederlands is. Is dat zo?
Taalkennis. Godslasteraar spreekt Duits; kan Elseetje niet wat Frans? Engels zou sowieso voldoende vertegenwoordigd moeten zijn. Ik spreek niks, helaas. Ja, net genoeg om me te redden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:34 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Leuke vraag.Ik zou het opmerkelijk vinden als het een exclusief Nederlandse uitdrukking zou zijn. Het is niet iets dat ik als typisch Nederlands beschouw, maar ik zou ook geen buitenlandse voorbeelden kunnen noemen. (En heb geen idee hoe je dit zou kunnen vinden)
De eerste industriegebieden van Europa vallen er zeker wel onder (De kolen en staalindustrie Wallonië, Engeland, Noord Frankrijk).quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:34 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Leuke vraag.Ik zou het opmerkelijk vinden als het een exclusief Nederlandse uitdrukking zou zijn. Het is niet iets dat ik als typisch Nederlands beschouw, maar ik zou ook geen buitenlandse voorbeelden kunnen noemen. (En heb geen idee hoe je dit zou kunnen vinden)
Interesting times!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik weet het niet en als die tegenbeweging zich alleen of voornamelijk op de Islam zal richten krijg je er volgens mij alleen maar meer gezeik voor terug.
Een algemene teruggang van geloof in onze samenleving zou ik natuurlijk wel van harte toejuichen.
Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:36 schreef Lemmeb het volgende:
Och, van mij mogen best geloven hoor, vooral al die domme mensen. Dat geeft hen een beetje structuur en normen en waarden, en dan heb ik er in elk geval minder last van.
Alleen aan de islam heb ik echt een broertje dood.
ik zou geen Duits of Engels equivalent kennen, maar wat betreft uniciteit van gezegden etc. hoef je je heel weinig illusies te maken.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Taalkennis. Godslasteraar spreekt Duits; kan Elseetje niet wat Frans? Engels zou sowieso voldoende vertegenwoordigd moeten zijn. Ik spreek niks, helaas. Ja, net genoeg om me te redden.
1. dat het import isquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:40 schreef du_ke het volgende:
Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?
Wat PJ zegt. Plus het feit dat we die extreme grefo's allang onder de duim hebben, al moeten we natuurlijk wel waakzaam blijven.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?
OK non argumenten dus.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
1. dat het import is
2. dat er echt geen ontwikkeling in zit
3. dat het politiek-correct is om de een af te zeiken en de ander te knuffelen.
Hoe bedoel je? Volgens mij zijn er vrij weinig uitdrukkingen rechtstreeks vertaalbaar of gelijk. De pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet is een voorbeeld van eentje die exact vertaald wel bestaat, en er zijn er die niet letterlijk vertaald toch een precies pendant hebben (komt voor de bakker - consider it done, bijvoorbeeld). Maar volgens mij zijn dat uitzonderingen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:42 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik zou geen Duits of Engels equivalent kennen, maar wat betreft uniciteit van gezegden etc. hoef je je heel weinig illusies te maken.
Was dat onder de duim hebben maar zo Denk dat in pakweg Rouveen, Staphorst of Urk de sfeer heel wat onderdrukkender is dan in de Schilderswijk. Ze komen nu weer meer op. Ze zitten verdomme zelfs in de regering als reactie op het gekanker over moslims zijn ook de grefo's volgens mij fanatieker geworden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat PJ zegt. Plus het feit dat we die extreme grefo's allang onder de duim hebben, al moeten we natuurlijk wel waakzaam blijven.
Volgens mij vind je de meeste (in elk geval de algemene) uitdrukkingen in iets andere vorm ook wel terug in andere landen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Volgens mij zijn er vrij weinig uitdrukkingen rechtstreeks vertaalbaar of gelijk. De pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet is een voorbeeld van eentje die exact vertaald wel bestaat, en er zijn er die niet letterlijk vertaald toch een precies pendant hebben (komt voor de bakker - consider it done, bijvoorbeeld). Maar volgens mij zijn dat uitzonderingen.
Zweeds ... maar ik zou geen vergelijkbare uitdrukking weten in het Zweeds.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:35 schreef sigme het volgende:
Taalkennis. Godslasteraar spreekt Duits; kan Elseetje niet wat Frans? Engels zou sowieso voldoende vertegenwoordigd moeten zijn. Ik spreek niks, helaas. Ja, net genoeg om me te redden.
Zoals?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
OK non argumenten dus.
Had ook niks anders verwacht overigens.
1 maakt geen ruk uit we importeren vanaf de 16e eeuw al andersgelovigen.
drogredeneringquote:En we zitten er nu eenmaal mee.
Gunstig? Wil u toelichten hoe en waarom een zekere ontwikkeling 'gunstig' isquote:2 nonsens. De demografische ontwikkelingen zijn zelfs redelijk gunstig.
Tsja, jij zegt het. Ik zie er weinig gevaar in. Geen sharia, geen hoofddoek, geen jihad, wèl respect voor de democratie en wèl westerse normen en waarden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Was dat onder de duim hebben maar zo Denk dat in pakweg Rouveen, Staphorst of Urk de sfeer heel wat onderdrukkender is dan in de Schilderswijk. Ze komen nu weer meer op. Ze zitten verdomme zelfs in de regering als reactie op het gekanker over moslims zijn ook de grefo's volgens mij fanatieker geworden.
Behalve dan natuurlijk dat vrouwen onderdrukt worden en geen vrijheid van uiting hebben (denk bijvoorbeeld aan het feit dat er genoeg fundamentalisten zijn die vrouwen verbieden een broek te dragen, of make up, hakken, etc.)quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tsja, jij zegt het. Ik zie er weinig gevaar in. Geen sharia, geen hoofddoek, geen jihad, wèl respect voor de democratie en wèl westerse normen en waarden.
Wat die refo's betreft snap ik werkelijk niet waar je je druk om maakt.
Ja, maar om nou te zeggen dat dat van na 1600 stamt..quote:
Nee, snap ook niet waar hij dat vandaan haalt...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, maar om nou te zeggen dat dat van na 1600 stamt..
Niemand kan dat een Nederlandse vrouw verbieden, behalve die vrouw zelfquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:55 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Behalve dan natuurlijk dat vrouwen onderdrukt worden en geen vrijheid van uiting hebben (denk bijvoorbeeld aan het feit dat er genoeg fundamentalisten zijn die vrouwen verbieden een broek te dragen, of make up, hakken, etc.)
Wie zegt dat vrouwen zelf geen fundamentalisten kunnen zijn?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Niemand kan dat een Nederlandse vrouw verbieden, behalve die vrouw zelf.
Ikke niet - maar dan is het dus geen opgelegd verbod door anderen. En dan noemen we het vrije wil, geen onderdrukkingquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:56 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wie zegt dat vrouwen zelf geen fundamentalisten kunnen zijn?
Och, dat vind ik helemaal niet zo erg. Al die overdreven emancipatie is maar niks, dat leidt alleen maar tot ongewenste kinderloosheid. Alleen die hoofddoekjes vind ik echt enorm naargeestig.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:55 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Behalve dan natuurlijk dat vrouwen onderdrukt worden en geen vrijheid van uiting hebben (denk bijvoorbeeld aan het feit dat er genoeg fundamentalisten zijn die vrouwen verbieden een broek te dragen, of make up, hakken, etc.)
Geen sharia wel eigenrecht, wel hoofddoek (of kopdoeke), weinig op met democratie, normen en waarden die niet lijken op die in de rest van Nederland. Sorry maar ik ken genoeg Staphorsters en Rouveners om te weten hoe compleet verrot die dorpen zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tsja, jij zegt het. Ik zie er weinig gevaar in. Geen sharia, geen hoofddoek, geen jihad, wèl respect voor de democratie en wèl westerse normen en waarden.
Wat die refo's betreft snap ik werkelijk niet waar je je druk om maakt.
Tsk, zo kan je alle onderdrukking vrije wil noemen. Ook nederlandse vrouwen kunnen onderdrukt worden. Door de familie, door de man, door de gemeenschap. Je er niet van bewust zijn betekend niet dat je 'naar westerse maatstaven' niet onderdrukt wordt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Ikke niet - maar dan is het dus geen opgelegd verbod door anderen. En dan noemen we het vrije wil,.
Meester-debater doekje. Waarom ga ik hier nog op in?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:47 schreef du_ke het volgende:
OK non argumenten dus.
Had ook niks anders verwacht overigens.
Ja, wel de tolerante, ontwikkelde figuren, niet de eitenneukers uit de rif.quote:1 maakt geen ruk uit we importeren vanaf de 16e eeuw al andersgelovigen.
We kunnen ze er ook weer uitgooien hoor.quote:En we zitten er nu eenmaal mee.
Ik heb het dan ook niet over demografie, maar over de weg naar beschaving. Daar zit geen schot in.quote:2 nonsens. De demografische ontwikkelingen zijn zelfs redelijk gunstig.
Dat betekent dat je toegeeft dat het gewoon waar is.quote:3calimerogehuil zoals gewoonlijk.
Vind jij, vindt niet iedereen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Och, dat vind ik helemaal niet zo erg. Al die overdreven emancipatie is maar niks, dat leidt alleen maar tot ongewenste kinderloosheid. Alleen die hoofddoekjes vind ik echt enorm naargeestig.
Ze liften mee op het religie-geknuffel van islamofiel links. Zou ik in hun positie ook doen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:49 schreef du_ke het volgende:
Was dat onder de duim hebben maar zo Denk dat in pakweg Rouveen, Staphorst of Urk de sfeer heel wat onderdrukkender is dan in de Schilderswijk. Ze komen nu weer meer op. Ze zitten verdomme zelfs in de regering als reactie op het gekanker over moslims zijn ook de grefo's volgens mij fanatieker geworden.
Volgens Wikipedia komt de uitdrukking uit een boek van de historicus Jan Romein.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat las ik laatst ergens; dat de uitdrukking de wet van de remmende voorsprong exclusief Nederlands is. Is dat zo?
Aangezien een Nederlandse historicus deze uitdrukking geïntroduceerd heeft, zou het dus best wel eens exclusief Nederlands kunnen zijn.quote:In Dialectiek van de vooruitgang uit zijn bundel "Het onvoltooid verleden" formuleerde hij de wet van de remmende voorsprong. Hierin beschrijft hij een steeds weerkerend fenomeen in de economische geschiedenis waarbij de vernieuwers of trendsetters op een bepaald ogenblik worden bijgehaald en zelfs achtergelaten door de trendvolgers.
Sorry, maar je hebt een nogal verknipt beeld van de moderne refo.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geen sharia wel eigenrecht, wel hoofddoek (of kopdoeke), weinig op met democratie, normen en waarden die niet lijken op die in de rest van Nederland. Sorry maar ik ken genoeg Staphorsters en Rouveners om te weten hoe compleet verrot die dorpen zijn.
En ondertussen vind iedereen de gezusters Lap geweldig.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:55 schreef Elseetje het volgende:
Jij geeft ook extremen als voorbeeld (ja joh, alle moslims willen de sharia invoeren), er zijn ook christelijke tegenhangers, en genoeg ook.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sorry, maar je hebt een nogal verknipt beeld van de moderne refo.
Je kan er niet omheen dat je de vrijheid alleen per wet aan mensen kan gunnen. Als ze ervan geen gebruik wensen te maken is dat vrije wil. Zichzelf beperken uit vrije wil.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:59 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Tsk, zo kan je alle onderdrukking vrije wil noemen. Ook nederlandse vrouwen kunnen onderdrukt worden. Door de familie, door de man, door de gemeenschap. Je er niet van bewust zijn betekend niet dat je 'naar westerse maatstaven' niet onderdrukt wordt.
Wie? En hoe is dat een reactie op wat ik zei?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En ondertussen vind iedereen de gezusters Lap geweldig.
[..]Sefardische Joden rond 1536, Hoogduitse Joden rond 1630, Hugenoten eind 17e eeuwquote:
quote:Zo’n 12.000 hugenoten kwamen in Amsterdam terecht, daarmee was rond 1700 een kwart van de Amsterdammers Frans; er waren Franse buurten en kroegen en een Franse kerk (de Waalse Kerk). Veel hugenoten kwamen terecht in het boekenvak, omdat dit gilde vreemdelingen toeliet. Van de 230 uitgevers die Amsterdam tussen 1680 en 1730 telde, waren er 80 hugenoots. De kerken die ontstonden uit deze groepen van vluchtelingen werden bekend onder de naam "Refuge".
Nee niet echt. Moslims vormen een onderdeel van onze samenleving en zullen dat blijven doen.quote:drogredenering
[..]
Met gunstig doel ik cijfers die snel toekruipen naar wat onder "autochtonen" gemiddeld is. Toenemende ontmoskeeïng, stijgend opleidingsniveau, kleinere gezinnen etc.quote:Gunstig? Wil u toelichten hoe en waarom een zekere ontwikkeling 'gunstig' is?Is dat bij toe- of afname, en waarom?
Sorry sigme, je lult er omheen. Dat is net zoiets als stellen dat al het succes maakbaar is.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kan er niet omheen dat je de vrijheid alleen per wet aan mensen kan gunnen. Als ze ervan geen gebruik wensen te maken is dat vrije wil. Zichzelf beperken uit vrije wil.
Vrije wil kwalificeren als 'onderdrukking' is een beetje zoals onechte ijsbeertjes. "Jaja mevrouwtje, u zegt wel dat u dat zelf wilt, u denkt wel dat u dat zelf wilt, maar neemt u van ons aan, wij weten het beter, u wil eigenlijk iets heel anders maar dat weet u nog niet. "
De dominee, maar dan van een ander geloof..
Oh ja, daar ging dat stuk waar ik dat uithaalde ook over, over Jan Romein. Ben de rest van de context kwijt. Misschien Historisch Nieuwsblad.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:00 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia komt de uitdrukking uit een boek van de historicus Jan Romein.
[..]
Aangezien een Nederlandse historicus deze uitdrukking geïntroduceerd heeft, zou het dus best wel eens exclusief Nederlands kunnen zijn.
Het zal jou verbazen hoeveel moslims dat eigenlijk zouden willen. Verschillende onderzoeken hebben al aangetoond dat het om meer dan de helft van alle westerse moslims zou gaan. Ik zal eens kijken of ik wat linkjes voor je kan vinden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:02 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Jij geeft ook extremen als voorbeeld (ja joh, alle moslims willen de sharia invoeren)
Een enkeling.quote:er zijn ook christelijke tegenhangers, en genoeg ook.
Haha en dan kom je zelf kort daarna met de volgende zinnenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Meester-debater doekje. Waarom ga ik hier nog op in?
[..]
Sorry maar je maakt jezelf echt compleet belachelijk.quote:Ja, wel de tolerante, ontwikkelde figuren, niet de eitenneukers uit de rif.
[..]
We kunnen ze er ook weer uitgooien hoor.
[..]
Ik heb het dan ook niet over demografie, maar over de weg naar beschaving. Daar zit geen schot in.
[..]
Neehoor ik geef er alleen mee aan dat ik best een beetje medelijden met je hebquote:Dat betekent dat je toegeeft dat het gewoon waar is.![]()
Nou, we zeuren wel over grefovrouwen die geen broek mogen dragen, maar je mag niks zeggen over de manier waarop dat onder moslims gebeurd. We knuffelen die Halal-musten, in plaats van ze weg te honen. En zelfs GL heeft een fractiemedewerkster die volledig gehoofddoekt mannen de hand weigert. De zogenaamde emancipatiepartijquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef Elseetje het volgende:
Wie? En hoe is dat een reactie op wat ik zei?
Zien wat je wilt zien is een kunst.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het zal jou verbazen hoeveel moslims dat eigenlijk zouden willen. Verschillende onderzoeken hebben al aangetoond dat het om meer dan de helft van alle westerse moslims zou gaan. Ik zal eens kijken of ik wat linkjes voor je kan vinden.
[..]
Een enkeling.
Que?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:04 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Sorry sigme, je lult er omheen. Dat is net zoiets als stellen dat al het succes maakbaar is.
De meiden van Halal. Vrijwel iedereen vindt die geweldig, terwijl ze eigenlijk een verwerpelijk en extreem vrouwonvriendelijk systeem propageren.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wie? En hoe is dat een reactie op wat ik zei?
Heb jij er wekelijks mee te maken?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sorry, maar je hebt een nogal verknipt beeld van de moderne refo.
Zie je? Weer geen enkel inhoudelijk antwoord van de meester-debater. Het is goed met je, ga maar verder met zuigen en trollen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:05 schreef du_ke het volgende:
Haha en dan kom je zelf kort daarna met de volgende zinnen
Sorry maar je maakt jezelf echt compleet belachelijk.
Neehoor ik geef er alleen mee aan dat ik best een beetje medelijden met je heb![]()
Tuurlijk mag je wel zeuren over het gebrek aan emancipatie onder moslimvrouwen. Maar alleen daarover zeuren en ontkennen dat het onder andere fundamentalisten ook voorkomt is 'selectieve verontwaardiging' (dat gebruiken jullie toch zo graag?)quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, we zeuren wel over grefovrouwen die geen broek mogen dragen, maar je mag niks zeggen over de manier waarop dat onder moslims gebeurd. We knuffelen die Halal-musten, in plaats van ze weg te honen. En zelfs GL heeft een fractiemedewerkster die volledig gehoofddoekt mannen de hand weigert. De zogenaamde emancipatiepartij, eerder de partij van selectieve emancipatie.
Ik zie niet wat ik wil zien. Het is gewoon zo.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:06 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zien wat je wilt zien is een kunst.
Waar is het erger? Waar gebeurt het vaker? Waar is het onbespreekbaar? Waar dekt GL het toe? Ik weet het antwoord wel.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:07 schreef Elseetje het volgende:
Tuurlijk mag je wel zeuren over het gebrek aan emancipatie onder moslimvrouwen. Maar alleen daarover zeuren en ontkennen dat het onder andere fundamentalisten ook voorkomt is 'selectieve verontwaardiging' (dat gebruiken jullie toch zo graag?)
Wat niet klopt is dat niet elke vrouw zich vrijwillig naar de druk van de omgeving voegt, het woord druk zegt het al. Dat het juridisch 'vrijwillig' heet maakt niks uit voor de dagelijkse werkelijkheid, en is feitelijk schermen met termen om feiten uit de weg te gaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Que?
Nee hoor. Als een vrouw meent dat ze niet in een broek hoort, hoort het tot haar vrijheid dat te vinden. En als ze er van overtuigd is dat dat zo hoort, dan heet het vrijwillig.
Maar leg me gerust uit waarom dat niet klopt.
Ik kom ook uit zo'n dorp, heb er 19 jaar gewoond.quote:
Als dat is wat je verstaat onder "de sharia invoeren" snap ik niet waar je je druk om maakt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:08 schreef Lemmeb het volgende:
in Canada is het al (bijna?) zover.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar is het erger? Waar gebeurt het vaker? Waar is het onbespreekbaar? Waar dekt GL het toe? Ik weet het antwoord wel.Dat is pas selectieve verontwaardiging, je druk maken over grefo's terwijl de grote steden overspoeld worden door een tsunami van achterlijkheid.
Je komt zelf enkel met domme sneren en dan zou ik daar inhoudelijke argumenten tegenover moeten stellen (wat ik overigens in andere posts in deze discussie al regelmatig gedaan heb) waarna jij weer alleen met termen als geitenneukers komt. Lijk wel gekquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zie je? Weer geen enkel inhoudelijk antwoord van de meester-debater. Het is goed met je, ga maar verder met zuigen en trollen.
Ik maak me niet druk om grefo's, ook niet om moslims. Ik maak me druk om achterlijke mensen die alleen maar het kwaad van de ene religie willen zien en niet het kwaad dat alle religie al heeft gebracht en zal brengen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar is het erger? Waar gebeurt het vaker? Waar is het onbespreekbaar? Waar dekt GL het toe? Ik weet het antwoord wel.Dat is pas selectieve verontwaardiging, je druk maken over grefo's terwijl de grote steden overspoeld worden door een tsunami van achterlijkheid.
Had al een antwoord gegevenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:07 schreef sigme het volgende:
Du_ke? Wanneer zijn demografische ontwikkelingen 'gunstig' te noemen?
Het lijkt inderdaad maar een lullig, niets zeggend stapje, wat daar in Canada is gebeurd. Maar de volgende stap is gewoon dat niet-moslims er ook onder zullen vallen, en dan zijn de rapen gaar.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:10 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als dat is wat je verstaat onder "de sharia invoeren" snap ik niet waar je je druk om maakt.
Nou ik kom uit een plaats vlakbij Staphorst en Rouveen en die plaats is zelf ook voorzien van een flinke portie Grefo's waaronder enkele goede vrienden van me.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik kom ook uit zo'n dorp, heb er 19 jaar gewoond.
Dat is juist precies wat al die mulitkultiknuffelaars doen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:10 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik maak me niet druk om grefo's, ook niet om moslims. Ik maak me druk om achterlijke mensen die alleen maar het kwaad van de ene religie willen zien en niet het kwaad dat alle religie al heeft gebracht en zal brengen.
Lekker voor je. Maken dat je er wegkomt, heb ik ook gedaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ik kom uit een plaats vlakbij Staphorst en Rouveen en die plaats is zelf ook voorzien van een flinke portie Grefo's waaronder enkele goede vrienden van me.
Lemmeb, waar heb je het nou over? Over die gekke religieuze rechtbanken daar?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:08 schreef Lemmeb het volgende:
Die sharia is echt dichterbij dan je denkt, in Canada is het al (bijna?) zover.
Dat is nou juist typisch GL wat jij aankaart: wel afgeven op gereformeerden, maar de hoofddoekenziekte wel toelaten bij de fractie.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:10 schreef Elseetje het volgende:
Ik maak me niet druk om grefo's, ook niet om moslims. Ik maak me druk om achterlijke mensen die alleen maar het kwaad van de ene religie willen zien en niet het kwaad dat alle religie al heeft gebracht en zal brengen.
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is juist precies wat al die mulitkultiknuffelaars doen.
Waarom zou dat de volgende stap zijn?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad maar een lullig, niets zeggend stapje, wat daar in Canada is gebeurd. Maar de volgende stap is gewoon dat niet-moslims zich er ook onder zullen vallen, en dan zijn de rapen gaar.
Waarom zou een vrouw geen hoofddoekje mogen dragen?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is nou juist typisch GL wat jij aankaart: wel afgeven op gereformeerden, maar de hoofddoekenziekte wel toelaten bij de fractie.
Waarom mag niemand met een hakenkruis over straat?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef Elseetje het volgende:
Waarom zou een vrouw geen hoofddoekje mogen dragen?
Variaties op een thema.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
[..]Sefardische Joden rond 1536, Hoogduitse Joden rond 1630, Hugenoten eind 17e eeuw
Klopt, maar is een drogredenering voor argumentatie bij de vraag Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?.quote:[..]
[..]
Nee niet echt. Moslims vormen een onderdeel van onze samenleving en zullen dat blijven doen.
Maar dat betekent dat je het gunstig vind als de islam krimpt / niet groeit. Waarom?quote:[..]
Met gunstig doel ik cijfers die snel toekruipen naar wat onder "autochtonen" gemiddeld is. Toenemende ontmoskeeïng, stijgend opleidingsniveau, kleinere gezinnen etc.
Waarom zou je die twee willen vergelijken?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom mag niemand met een hakenkruis over straat?
Dat is in NL toch niet verboden?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom mag niemand met een hakenkruis over straat?
Omdat het beiden uniformen van een totalitaire stroming zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:19 schreef Elseetje het volgende:
Waarom zou je die twee willen vergelijken?
ghighighiquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Omdat het beiden uniformen van een totalitaire stroming zijn.
Sterk antwoord.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:20 schreef Elseetje het volgende:
ghighighi
Ontken het maar weer, om nogal voor de hand liggende redenen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Waarom zou dat de volgende stap zijn?
Kun jij mij garanderen dat dat niet de volgende stap is, als moslims aan de macht komen?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Waarom zou dat de volgende stap zijn?
Nergens om niet - maar het is niet vrijwilliger of gedwongener dan vrouwen die geen broek aanmogen van zichzelf, of geen make-up, of geen baan, en geen pasje van de bankrekeningquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Waarom zou een vrouw geen hoofddoekje mogen dragen?
Snap je dat nou echt niet? PJ heeft het toch al aardig voorgekauwd hoor.quote:
Je gaat er dus vanuit dat moslims aan de macht komen? Ja, dan zou dat best wel eens de volgende stap kunnen zijn, als je er heel wat over slaat.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Kun jij mij garanderen dat dat niet de volgende stap is, als moslims aan de macht komen?
Ik weet wel zeker dat dat de volgende stap is. Het staat namelijk zo in de Koran. Dat moet jij toch weten.
Ik denk dat jij nog steeds niet helemaal bent ingegaan op het feit dat niet alles even vrijwillig is. Ik zou zulke uitspraken doen nádat er gekeken is of het vrijwillig is, en dan niet jouw juridiche variant. Er zijn vrouwen met hoofddoekjes die die helemaal vrijwillig dragen, ook vrouwen die dat niet vrijwillig doen. Zelfde geldt voor een rok dragen, make-up loos door het leven gaan etc. etc.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Nergens om niet - maar het is niet vrijwilliger of gedwongener dan vrouwen die geen broek aanmogen van zichzelf, of geen make-up, of geen baan, en geen pasje van de bankrekening.
Neuh, ik snap alleen jouw opmerking niet, dat is allesquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Snap je dat nou echt niet? PJ heeft het toch al aardig voorgekauwd hoor.
Ja, voor de verandering had het verzoek om gelijke behandeling eindelijk een positief effect, afschaffing van autorisatie van reeds bestaande religieuze rechtbanken.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:24 schreef Autodidact het volgende:
Die sharia voor moslims (ik geloof alleen in Ontario) werd toch afgewezen?
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Lemmeb, waar heb je het nou over? Over die gekke religieuze rechtbanken daar?
In dat geval is het de moeite waard je even in te lezen.
Korte samenvatting: de overheid erkende daar rechtsgeldigheid van religieuze rechtbanken (die zich aan de canadese wet moesten houden), en liet van bepaalde religieuze rechtbanken de uitspraken standaard door een rechter ondertekenen (alle partijen van te voren accoord). Er waren er een aantal - geen moslimrechtbanken.
Toen wilden moslims er ook een - dat kon uiteraard niet geweigerd worden, dat leverde een rel op en eind van het liedje was dat de overheid ophield met het autoriseren van religieuze rechtbanken.
Daar geloof ik dus niks van. Traditie, groepsdruk, je afzetten tegen het westen, "hoer" genoemd worden op straat: dat is de bron van die gekte.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:26 schreef Elseetje het volgende:
Er zijn vrouwen met hoofddoekjes die die helemaal vrijwillig dragen
Er stond eigenlijk hetzelfde als wat PJ drie posts daaronder schreef, alleen dan in andere bewoordingen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:26 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Neuh, ik snap alleen jouw opmerking niet, dat is alles
Zelfde geldt voor een rokje dragen, met make-up door het leven gaan etc. etc.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:26 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nog steeds niet helemaal bent ingegaan op het feit dat niet alles even vrijwillig is. Ik zou zulke uitspraken doen nádat er gekeken is of het vrijwillig is, en dan niet jouw juridiche variant. Er zijn vrouwen met hoofddoekjes die die helemaal vrijwillig dragen, ook vrouwen die dat niet vrijwillig doen. Zelfde geldt voor een rok dragen, make-up loos door het leven gaan etc. etc.
Als het zo doorgaat wel ja. En daar heb ik absoluut geen trek in.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Je gaat er dus vanuit dat moslims aan de macht komen?
Wat sla ik over dan?quote:Ja, dan zou dat best wel eens de volgende stap kunnen zijn, als je er heel wat over slaat.
Ja variaties op het thema "afwijkende geloven die nu wel in Nederland te vinden zijn en waarvan de in- en aanpassing met horten en stoten gaat"quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:18 schreef sigme het volgende:
Dank du_ke, overheen gekeken.
[..]
Variaties op een thema.
[..]
De groep moslims in Nederland groeit vanaf de jaren 40 en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dat maakt het dus niet erger of minder erg dan extreme grefo's. Dat het import is is dus redenering die geen stand houdt.quote:Klopt, maar is een drogredenering voor argumentatie bij de vraag Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?.
[..]
Omdat van mij de geloven wel op mogen rotten.quote:Maar dat betekent dat je het gunstig vind als de islam krimpt / niet groeit. Waarom?
Alles wat volgens de Canadese wet is verboden, was deze 'moslimrechtbanken' ook verboden.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef pberends het volgende:
Moslimrechtbanken? Lijkt me geen goed idee voor onze bi-culturelen, dan zouden velen hun beide handjes verliezen.
Als het hoe doorgaat?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat wel ja. En daar heb ik absoluut geen trek in.
[..]
Als het zo doorgaat in Canada? In Nederland? Je ziet in deze landen moslims steeds meer macht verwerven?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat wel ja. En daar heb ik absoluut geen trek in.![]()
Het was voor mij niet duidelijk dat tussen de genoemde ontwikkelingen in Canada en het invoeren van de sharia de moslims aan de macht waren gekomen.quote:Wat sla ik over dan?
Juist wel, aangezien de groep extreme grefo's sinds die tijd alleen maar kleiner is geworden (en nu in absolute aantallen zelfs kleiner is dan de groep moslims). Maw: extreme gereformeerdheid is geen gevaar meer, maar we hebben moslims ervoor in de plaats gekregen, die nog veel gevaarlijker en talrijker zijn. En bedankt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:
De groep moslims in Nederland groeit vanaf de jaren 40 en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dat maakt het dus niet erger of minder erg dan extreme grefo's.
zit daar dan nog iets tussen ofzo?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ik kom uit een plaats vlakbij Staphorst en Rouveen en die plaats is zelf ook voorzien van een flinke portie Grefo's waaronder enkele goede vrienden van me.
Uiteraard, als het zo doorgaat, in beide landen. Jij ziet dat niet?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat in Canada? In Nederland? Je ziet in deze landen moslims steeds meer macht verwerven?
Juist door de verkeerde benadering van moslims, gaan de grefo's zich weer meer roeren. Dom beleid is de oorzaak van al die reli-ellende en EchtGaaf.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:39 schreef Lemmeb het volgende:
Juist wel, aangezien de groep extreme grefo's sinds die tijd alleen maar kleiner is geworden (en nu in absolute aantallen zelfs kleiner is dan de groep moslims). Maw: extreme gereformeerdheid is geen gevaar meer, maar we hebben moslims ervoor in de plaats gekregen, die nog veel gevaarlijker en talrijker zijn. En bedankt.
Behalve dat die geloven die jij opnoemde geen afwijkende geloven waren, slechts -door alle partijen herkend- verschillende uitleggen / invullingen, van hetzelfde geloof.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja variaties op het thema "afwijkende geloven die nu wel in Nederland te vinden zijn en waarvan de in- en aanpassing met horten en stoten gaat"
Dat het import is, wordt als argument niet weerlegd door het argument 'we zitten er nu eenmaal mee'.quote:[..]
De groep moslims in Nederland groeit vanaf de jaren 40 en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dat maakt het dus niet erger of minder erg dan extreme grefo's. Dat het import is is dus redenering die geen stand houdt.
Kortom: je vind de islam ook maar niks.quote:[..]
Omdat van mij de geloven wel op mogen rotten.
En belangrijker vind ik nog dat het er op wijst dat ze intergreren in onze samenleving.
Hooguit passieve "macht" in de zin dat het aantal mensen dat zich moslim noemt toeneemt. Ik zie deze "macht" vooralsnog niet op een verontrustende manier tot uiting komen nee. Het heeft mijn leven tot vandaag nog niet beïnvloed en ik ondervind eerder last - zij het vrij minimaal - van de reacties op deze vermeende dreiging dan van de "dreiging" zelf.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Uiteraard, als het zo doorgaat, in beide landen. Jij ziet dat niet?
De groep extreme grefo's is kleiner dan de groep extreme Moslims?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Juist wel, aangezien de groep extreme grefo's sinds die tijd alleen maar kleiner is geworden (en nu in absolute aantallen zelfs kleiner is dan de groep moslims). Maw: extreme gereformeerdheid is geen gevaar meer, maar we hebben moslims ervoor in de plaats gekregen, die nog veel gevaarlijker en talrijker zijn. En bedankt.
True. Nu die moslims zo geknuffeld worden zien die refo's hun kans ook weer schoon. Dat krijg je er nou van. En EchtGaaf.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Juist door de verkeerde benadering van moslims, gaan de grefo's zich weer meer roeren. Dom beleid is de oorzaak van al die reli-ellende en EchtGaaf.![]()
Zo doorgaat als in Canada? Waar religieuze rechtbanken dankzij de moslims afgeschaft werden?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Uiteraard, als het zo doorgaat, in beide landen. Jij ziet dat niet?
dát is idd een interessant fenomeen, de aanleiding daarvan ligt imo bij de aanslagen van 9-11. Kan me herinneren dat ik kort daarop een stel godsdienstfanaten op het CS in A'dam zag staan met een groot bord + foto van de brandende twintowers waarmee ze de omstanders duidelijk wilden maken dat dat de straf van god was. Heb er toen serieus over nagedacht om zo'n navulling voor een aansteker te halen, ze van achter te besluipen en dat bord in de hens te steken. Heb er tot de dag van vandaag spijt van dat ik dat niet gedaan hebquote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou het Jodendom wijkt toch behoorlijk af van het vroege protestantisme en de restanten van het katholicisme die de boventoon voerden in de 16e en 17e eeuw in Nederland.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Behalve dat die geloven die jij opnoemde geen afwijkende geloven waren, slechts -door alle partijen herkend- verschillende uitleggen / invullingen, van hetzelfde geloof.
[..]
Dat het import is maakt het ook niet erger dan Grefo's.quote:Dat het import is, wordt als argument niet weerlegd door het argument 'we zitten er nu eenmaal mee'.
[..]
Ik vind geloven eigenlijk maar niks dus ook de Islam. Maar als mensen willen geloven moeten ze dat toch vooral zelf weten. Al of niet geloven moet je niet afdwingen. Maar minder gelovigen lijkt me geen slechte ontwikkeling.quote:Kortom: je vind de islam ook maar niks.
Is het een teken van intergratie om een gemiddeld geboortetal te hebben? Hmm. Nou ja, dat kan.
mja, zou heel goed kunnen. Mischien meer iets voor dat talen-subforum, ik weet het in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Volgens mij zijn er vrij weinig uitdrukkingen rechtstreeks vertaalbaar of gelijk. De pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet is een voorbeeld van eentje die exact vertaald wel bestaat, en er zijn er die niet letterlijk vertaald toch een precies pendant hebben (komt voor de bakker - consider it done, bijvoorbeeld). Maar volgens mij zijn dat uitzonderingen.
Die 2 lopen inderdaad wel in elkaar over. Maar tussen die 2 en Meppel zit nog de Lankhorstquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:40 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
zit daar dan nog iets tussen ofzo?
Ja, dus? Ik begrijp je punt niet helemaal.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor een rokje dragen, met make-up door het leven gaan etc. etc.
Kortom: volstrekt onbruikbare onzin. Wordt alleen in stelling gebracht als het schikt en is onmeetbaar.
Jazeker.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
De groep extreme grefo's is kleiner dan de groep extreme Moslims?
Omdat de gewone moslim niet snel de hand zal bijten van diegene die hem al die jaren gevoed heeft (lees: de PvdA). En omdat moslims er vooralsnog voor gekozen hebben zich niet op deze manier te organiseren, maar liever samenscholen in allerlei schimmige ongrijpbare extremistische clubjes als Milli Görüþ.quote:Waarom heeft er dan nog geen Moslimvariant op de SGP plaatsgenomen in het parlement?
mmm, zit daar toevallig een fietsenmaker "Pot"?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die 2 lopen inderdaad wel in elkaar over. Maar tussen die 2 en Meppel zit nog de Lankhorst.
Actie en reactie. Moslims hebben helemaal geen meerwaarde ten opzichte van andere gelovigen, maar het ongefundeert stigmatiseren en in de grond trappen van een bevolkinsgroep maakt ze vanzelf heel knuffelbaar hoorquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
True. Nu die moslims zo geknuffeld worden zien die refo's hun kans ook weer schoon. Dat krijg je er nou van. En EchtGaaf.
waarom halen die mensen die altijd roepen, 'nederland voor de nederlanders', nazi-duitsland erbij? Waren ze zo nationalistisch dat ze het geweldig vonden dat een andere natie ze 5 jaar overheersten?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:55 schreef Monidique het volgende:
"Ik ben een jood!"
een vriend van mij maakt over een tijdje een tussenstop in Dubai. Hij zou voor de gelegenheid zijn Bush t-shirt aantrekken, en een petje met daarop "I am a Jew!"quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:55 schreef Monidique het volgende:
"Ik ben een jood!"
Heb je ook cijfers die je beweringen kunnen onderbouwen. Want je sneer naar de PvdA is wel erg kansloos natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jazeker.
[..]
Omdat de gewone moslim niet snel de hand zal bijten van diegene die hem al die jaren gevoed heeft (lees: de PvdA). En omdat moslims er vooralsnog voor gekozen hebben zich niet op deze manier te organiseren, maar liever samenscholen in allerlei schimmige ongrijpbare extremistische clubjes als Milli Görüþ.
Nee dat is weer een stukje de andere kant op (vanaf mijn perspectief in Meppel gezien). Maar ook tussen Meppel en Staphorst in inderdaad.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:54 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
mmm, zit daar toevallig een fietsenmaker "Pot"?
'' hhm hhm hhm''quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:55 schreef Monidique het volgende:
"Ik ben een jood!"
Dat komt terug op de enige zinnige meting van vrijwilligheid. Kan het anders zonder ervoor bestraft te worden? Ja. Doet iemand dat dan niet - dan is het vrijwillig.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:51 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ja, dus? Ik begrijp je punt niet helemaal.
daar heb ik ooit nog eens een brommer gekochtquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dat is weer een stukje de andere kant op (vanaf mijn perspectief in Meppel gezien). Maar ook tussen Meppel en Staphorst in inderdaad.
ik zou zeggen, probeer het eens uitquote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:56 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Actie en reactie. Moslims hebben helemaal geen meerwaarde ten opzichte van andere gelovigen, maar het ongefundeert stigmatiseren en in de grond trappen van een bevolkinsgroep maakt ze vanzelf heel knuffelbaar hoor
Je kan het ook omkeren. Kan jij bewijzen dat die vrouwen geen dwang ondervinden, en het dus vrijwillig doen?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat komt terug op de enige zinnige meting van vrijwilligheid. Kan het anders zonder ervoor bestraft te worden? Ja. Doet iemand dat dan niet - dan is het vrijwillig.
Dat die vrijwilligheid zich tussen allerlei groepsdruk, culturele imprint, bijgeloof etc maar moet zien te vormen doet daaraan weinig af.
Eigenlijk zijn er - op het gebied van vrijwilligheid- eigenlijk 2 filosofische uitkomsten uit debat, voor zover ik weet: de ene die ik nu neem (alles vrijwillig tenzij dwang kan worden aangetoond) en de andere (die wetenschappelijker meer verantwoord is): er *is* geen vrije wil; slechts een hardnekkige illusie dat mensen iets authentiek denken te willen.
Ga je nou in het SC-topic en beetje om bronnen zitten zeuren? Heb ik dat ooit bij jou gedaan dan? Zullen we anders deze hele discussie weer even opnieuw gaan voeren, alleen dan mèt bronvermelding?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je ook cijfers die je beweringen kunnen onderbouwen. Want je sneer naar de PvdA is wel erg kansloos natuurlijk.
We (jij en ik) hadden het de hele tijd over de vergelijking 'moslims' versus 'extreme grefo's', een vergelijking waar je overigens zelf mee begonnen bent. Dit zijn twee groepen die imho redelijk te vergelijken zijn. Dan moet je er niet ineens wat anders van maken.quote:Dus hoeveel extreme moslims (vergelijkbaar met extreme grefo's zeg maar SGP volk) stemmen er op de PvdA?
het lijkt wel of die man een slechte imitatie van de Tegenpartij wou makenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Monidique het volgende:
"Als het me niet bevalt wat... ik zeg u één ding... als het me niet bevalt wat... het programma dat u maakt, dan komt uw foto wel op het internet."
- "Ok. En dan?"
"En dan?"
- "Ja?"
"Nou."
- "En dan?"
"Ik zeg het maar van tevoren."
- "Ja, ik ben ook op tv, dus op het internet, dat kan allemaal, maar wat gebeurt er dan?"
"Wat er dan gebeurt?"
- "Ja, wat gebeurt er dan? U zet mijn foto op het internet, wat gebeurt er dan?"
"Dan weten de mensen wie die programmamaker is..."
- "Ja, maar dat weten ze nu ook, het komt op tv, er kijken een miljoen mensen naar..."
"Ja?"
- "Het klinkt een beetje als een bedreiging, zeg maar, ik wil de bedreiging in zijn volheid begrijpen."
Man maakt close-up-foto.
Ja met brommers weten ze wel raad in Staphorst en omgevingquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:01 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
daar heb ik ooit nog eens een brommer gekocht![]()
Het is zelfs de naam van een vrij groot knooppuntquote:de Lankhorst staat verder niet in mijn bosatlas, dus bestaat het niet.![]()
Nou, je zag toch dat de genocideontkenners zich ook erg thuisvoelen in de PvdA?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 12:57 schreef du_ke het volgende:
Dus hoeveel extreme moslims (vergelijkbaar met extreme grefo's zeg maar SGP volk) stemmen er op de PvdA?
in die omgeving is alles grootquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:05 schreef du_ke het volgende:
Het is zelfs de naam van een vrij groot knooppunt.
quote:De gemeente Rijssen controleert op het metalfestival Elsrock in augustus op godslasterlijke taal. Eventueel volgt er een rechtszaak tegen de organisatie. Elsrock leidde vorig jaar tot beroering in het streng gereformeerde Rijssen.
Ja geweldig inderdaad. Ze doen ook volop ana censuur op hun site http://www.nationalealliantie.com/ bij het commentaar op het betreffende nieuwsbericht stonden gisteravond nog heel wat verwijzingen naar dwdd.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Monidique het volgende:
"Als het me niet bevalt wat... ik zeg u één ding... als het me niet bevalt wat... het programma dat u maakt, dan komt uw foto wel op het internet."
- "Ok. En dan?"
"En dan?"
- "Ja?"
"Nou."
- "En dan?"
"Ik zeg het maar van tevoren."
- "Ja, ik ben ook op tv, dus op het internet, dat kan allemaal, maar wat gebeurt er dan?"
"Wat er dan gebeurt?"
- "Ja, wat gebeurt er dan? U zet mijn foto op het internet, wat gebeurt er dan?"
"Dan weten de mensen wie die programmamaker is..."
- "Ja, maar dat weten ze nu ook, het komt op tv, er kijken een miljoen mensen naar..."
"Ja?"
- "Het klinkt een beetje als een bedreiging, zeg maar, ik wil de bedreiging in zijn volheid begrijpen."
Man maakt close-up-foto.
Volgens mij lopen hier twee discussies langs elkaar. Er zijn mensen die extreme moslims met extreme grefo's vergelijken, en mensen die moslims gelijk stellen aan extreme grefo's. Gaat een beetje mank...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ga je nou in het SC-topic en beetje om bronnen zitten zeuren? Heb ik dat ooit bij jou gedaan dan? Zullen we anders deze hele discussie weer even opnieuw gaan voeren, alleen dan mèt bronvermelding?
Anyway, wou je soms ontkennen dat het aantal moslims het aantal extreme grefo's ver overstijgt in Nederland? En dat de PvdA een halve moslimpartij geworden is?
[..]
We (jij en ik) hadden het de hele tijd over de vergelijking 'moslims' versus 'extreme grefo's', een vergelijking waar je overigens zelf mee begonnen bent. Dit zijn twee groepen die imho redelijk te vergelijken zijn. Dan moet je er niet ineens wat anders van maken.
Ah ok het misverstand gaat om de definities. Ok naar mijn idee bestaan gematigde en extreme moslims gewoon. Net als gematigde en extreme grefo's katholieken en joden. En een vergelijking tussen extremen lijkt me ook zinvoller dan tussen een hele groep en een extreem deel van een andere groep.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ga je nou in het SC-topic en beetje om bronnen zitten zeuren? Heb ik dat ooit bij jou gedaan dan? Zullen we anders deze hele discussie weer even opnieuw gaan voeren, alleen dan mèt bronvermelding?
Anyway, wou je soms ontkennen dat het aantal moslims het aantal extreme grefo's ver overstijgt in Nederland? En dat de PvdA een halve moslimpartij geworden is?
[..]
We (jij en ik) hadden het de hele tijd over de vergelijking 'moslims' versus 'extreme grefo's', een vergelijking waar je overigens zelf mee begonnen bent. Dit zijn twee groepen die imho redelijk te vergelijken zijn. Dan moet je er niet ineens wat anders van maken.
Daarom schreef ik ook "We (jij en ik)", uiteraard doelende op mijzelf en du_ke.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:09 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Volgens mij lopen hier twee discussies langs elkaar. Er zijn mensen die extreme moslims met extreme grefo's vergelijken, en mensen die moslims gelijk stellen aan extreme grefo's. Gaat een beetje mank...
quote:De gemeente Rijssen controleert op het metalfestival Elsrock in augustus op godslasterlijke taal. Eventueel volgt er een rechtszaak tegen de organisatie. Elsrock leidde vorig jaar tot beroering in het streng gereformeerde Rijssen.
Wellicht dat ze er iets in horen als ze de CD achteruit draaien.quote:Unholy Blasphemies - Morbid Angel
Rise through the gate, Iak Sakkath
From depths beyond the sky
The realm of evil gods
Painful... They eat your mind
[Chorus]
Evil undisguised
Breathe in pain
Blackened souls remain
Ghouls who pray the death of god
Destroy Jehovah's church
Vomit upon the cross
And burn the book of lies
[Chorus]
(solo Brunelle)
[Repeat 2:nd verse]
[Chorus]
(solo Azagthoth)
Yog sothoth evil one
Come forth and taste the blood
Infant entrails
Are hung upon the twisted cross
Eensch.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah ok het misverstand gaat om de definities. Ok naar mijn idee bestaan gematigde en extreme moslims gewoon. Net als gematigde en extreme grefo's katholieken en joden.
Wat mij betreft niet in het geval van moslims. 'Gewone' moslims zijn wat mij betreft naar Nederlandse maatstaven al extreem genoeg om direct te vergelijken met 'extreme' refo's.quote:En een vergelijking tussen extremen lijkt me ook zinvoller dan tussen een hele groep en een extreem deel van een andere groep.
Daarnet hadden we het nog over het aantal moslims dat op de PvdA stemt, nu heb je het ineens over moslimministers.quote:En zelfs de PvdA lijkt me nog niet voor de helft een moslimpartij. Dan zou er ook wel minstens een moslimminister zijn geweest.
Ja. Ik kan ze dat vragen, en het antwoord serieus nemen.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je kan het ook omkeren. Kan jij bewijzen dat die vrouwen geen dwang ondervinden, en het dus vrijwillig doen?
Ok dan verschillen we daarover van meningquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eensch.
[..]
Wat mij betreft niet in het geval van moslims. 'Gewone' moslims zijn wat mij betreft naar Nederlandse maatstaven al extreem genoeg om direct te vergelijken met 'extreme' refo's.
Een halve moslimpartij moet toch minstens een flink aantal moslimbewindslieden hebben?quote:Daarnet hadden we het nog over het aantal moslims dat op de PvdA stemt, nu heb je het ineens over moslimministers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |