abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 maart 2007 @ 17:50:07 #1
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47442612
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Iedereen is welkom, met wellicht een uitzondering voor mensen die liegen over de EU-grondwet.
  maandag 19 maart 2007 @ 17:58:13 #2
93744 Finder_elf_towns
pi_47442916
quote:
Veel inwoners van de vijf grootste EU-landen zijn niet erg tevreden met de Europese Unie, zo blijkt uit een onderzoek van The Financial Times onder 6700 ondervraagden in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Bijna 45% vindt dat ze er op achteruit zijn gegaan sinds hun land zich aansloot bij de EU. Ruim 20% vindt zelfs dat hun land uit de EU moet stappen.

Van de geënquêteerden meent slechts 25% dat hun leven er beter op is geworden sinds hun land zich aansloot bij de EU.

Verder vindt een minderheid van 35% dat een invoering van een Europese grondwet een positieve invloed zou kunnen hebben op hun land. Die invoering werd twee jaar geleden geblokkeerd toen de bevolking van Frankrijk en Nederland in een referendum tegenstemden.
Onvrede over EU in grote EU-landen
pi_47443389
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Onvrede over EU in grote EU-landen
Face it, de meerderheid is gek. Altijd al geweest.
  maandag 19 maart 2007 @ 18:25:58 #5
93744 Finder_elf_towns
pi_47443829
quote:
Wow [insert complete lijst gezichtjes]
pi_47443895
. Doordat de dierenactivisten zich vergisten in het adres, werd echter de woning van de buren getroffen.

Geweldig. De volgende keer willen ze ´m waarschijnlijk doden.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_47444310
Apropos, voor Apropos. & andere liefhebbers.

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47444376
Prachtig! Maar wat is het? Een verzameling van alle Passies?
  maandag 19 maart 2007 @ 18:43:40 #9
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_47444463
bagger van toen bagger nog met ch geschreven werd.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  maandag 19 maart 2007 @ 18:44:24 #10
93744 Finder_elf_towns
pi_47444484
Vergeef me mijn onwetendheid, maar wat heeft Bach met semi-Egyptische beeltenissen te maken?
pi_47444527
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Vergeef me mijn onwetendheid, maar wat heeft Bach met semi-Egyptische beeltenissen te maken?
Ik denk dat het hier de symbolen van de evangelisten betreft, gij paapken.
pi_47444757
quote:
1973 Five colors 18" x 24"

Client: Tom Luddy, The Pacific Film Archive, University Art Museum, 2625 Durant Avenue, Berkeley CA 94720. Telephone (510) 642-1413 All signed copies to The Poster, San Francisco

Irish stonework and a bit from the Book of Kells seemed just right for the Fifth Evangelist, as Bach has been called. Matthew, Mark, Luke and John and Johann. The first edition of this design was for a sedate film about Anna Magdalena Bach, shown once or twice at the Pacific Film Archive and so crashingly dull that it played nowhere else, far as I know. The poster's reincarnation as general publicity for the California Bach Society came somewhat later. Artists probably invented recycling.
http://www.goines.net/Poster_art1/poster_26.html
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 19 maart 2007 @ 18:52:28 #13
93744 Finder_elf_towns
pi_47444769
Kijk eens aan. Toch iets interessants opgedaan vandaag, naast oeverloos gezeur over Citrix.
pi_47444821
quote:
for a sedate film about Anna Magdalena Bach
Ik geef het toe, ik ben een slecht mens. Ik moest aan rohypnol denken.
pi_47444846
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:43 schreef Aoristus het volgende:
bagger van toen bagger nog met ch geschreven werd.
Toch knap van die mof, zulke kermismuziek zonder bpm-meter en scratchnaalden.
pi_47444878
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Kijk eens aan. Toch iets interessants opgedaan vandaag, naast oeverloos gezeur over Citrix.
Ik heb vandaag weer eens geleerd dat, ook voor ´´reviewers´´, het componeren van een Engelse zin nog heel moeilijk kan zijn:
quote:
´´The medium is the massage"
pi_47444885
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47444929
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:45 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik denk dat het hier de symbolen van de evangelisten betreft, gij paapken.
Waarbij ik moet opmerken dat ik echt naar de adelaar heb moeten speuren.
pi_47445114
Voor de wissigheid: ik heb geen benul van Bach of evangelisten, ik vind het gewoon een briljante postermaker. Ik was 'm kwijt - nog steeds als gevolg van het verliezen van al mijn favorieten, een paar maanden geleden. En ik heb zojuist even de moeite genomen POLSC-topics door mij geopend op openingspost te controleren, net zolang tot ik er eentje had met een poster van deze meneer.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:02:45 #20
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_47445121
quote:
Op maandag 19 maart 2007 18:55 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Toch knap van die mof, zulke kermismuziek zonder bpm-meter en scratchnaalden.
Was hij niet degene die een vreselijke dood stierf? Op het IDFA draaide daar iets over, ze hadden wat haren bewaard en dat werd onderzocht. Er bleken zeer zware metalen aanwezig te zijn.
Komt van al die E's natuurlijk
pi_47445155
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:02 schreef sigme het volgende:
ik heb geen benul van Bach of evangelisten
Joods-liberale dominantie van je opvoeding?
pi_47445280
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:03 schreef Apropos het volgende:

[..]

Joods-liberale dominantie van je opvoeding?
Dat zou ik zo niet weten, maar paapse kerkmuziek staat ver van mijn opvoeding en van de familiehistorie af. Mijn vader heeft zich wat gebeterd overigens, ik denk met name dankzij een in klassieke muziek geinteresseerde vriendin. Die vroeger tuba speelde in een klassiek orkest.
Overigens ook vérre van paaps.
pi_47445319
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:02 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Was hij niet degene die een vreselijke dood stierf? Op het IDFA draaide daar iets over, ze hadden wat haren bewaard en dat werd onderzocht. Er bleken zeer zware metalen aanwezig te zijn.
Komt van al die E's natuurlijk
. Metalen van Slayer?
quote:
Bach had vanaf 1747 een oogziekte. Aan het eind van de lente van 1749 kreeg Bach een beroerte. Door die beroerte ging zijn gezichtsvermogen sneller achteruit. Tegen de zomer was hij al vrijwel blind geworden. Begin 1750 besloot Bach zich hieraan te laten opereren. De operatie mislukte echter, waardoor Bach volledig blind werd. Desondanks werkte hij hard aan de voltooiing van Die Kunst der Fuge. Toen zijn gezondheid verder achteruit ging, dicteerde Bach vanaf zijn ziekbed een laatste koraalvoorspel aan zijn schoonzoon. Op 18 juli 1750 kreeg Bach volkomen onverwachts zijn gezichtsvermogen weer terug, maar een paar uur later werd hij getroffen door een beroerte. Hij overleed tien dagen later aan de gevolgen van zijn beroerte. De oorzaak van zijn beroerte was hoge koorts.
Zo'n 100 jaar voor de uitvinding van anestesie; dat moet aangenaam geweest zijn.
pi_47445331
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:07 schreef sigme het volgende:
Net als Bach zelf, dus dat is geen verschoning.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:10:19 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_47445378
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:08 schreef Autodidact het volgende:

[..]

.
[..]

Zo'n 200 jaar voor de uitvinding van anestesie; dat moet aangenaam geweest zijn.
Yep, dat was 'm. Die blindheid kwam door die metalen. Hij moet een vreselijke lijdensweg hebben gehad voordat hij stierf. Dat van Jezus was er niets bij
pi_47445708
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:08 schreef Apropos het volgende:

[..]

Net als Bach zelf, dus dat is geen verschoning.
Oh, het is geen paap? Ik vraag pardon; dat zal dan de reden zijn dat vaders vriendinlief Bach kent buiten de liefde voor muziek, die komt uit een goeds kerks geslacht.

Inmiddels heb ik her en der wel eens een kerkdienst meegemaakt; klopt het dat een koor in de kerk voorbehouden is aan papen?
pi_47445862
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, het is geen paap? Ik vraag pardon; dat zal dan de reden zijn dat vaders vriendinlief Bach kent buiten de liefde voor muziek, die komt uit een goeds kerks geslacht.
Een steile Lutheraan.
quote:
Inmiddels heb ik her en der wel eens een kerkdienst meegemaakt; klopt het dat een koor in de kerk voorbehouden is aan papen?
Ik denk dat de Lutheranen het wel gebruiken.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:24:03 #29
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47445945
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:

In mijn ogen zou een goed mod aan het volgende moeten voldoen:

1 De mogelijke mod is een topper in de discussie, en heeft dat al een poos laten zien;
2 De toegevoegde waarde van de user aan het debat staat buiten kijf;
3 Is gebleken respectvol user te zijn. Respect voor andermans opvattingen, en bovenals respect vol in de richting van andere users;
4 Is een echter Fok!ker, die vol overgave en enthousiastme deelneemt aan dit Forum. Hij/zij is dan ook veelvuldig hier aanwezig.
5 De kandidaat is in staat zich terughoudend op te stellen en weet wat zijn/haar rol is: de discussie te "modereren" en dus in goede banen te leiden....
6 De kandidaat is van onbesproken gedrag. Een note-je een keer is niet erg, maar een ban is niet acceptabel.
7) is een lekker wijf.

hmmm, zo wordt de spoeling dun..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_47446024
Kijk, ik ben inmiddeld wel wat ingewijd in het verschijnsel zingen op hele noten, en de lichtzinnigen die dat niet doen.
pi_47446163
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:24 schreef Napalm het volgende:

[..]

7) is een lekker wijf.

Dat komt door die vele varkens .
pi_47446252
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:26 schreef sigme het volgende:
Kijk, ik ben inmiddeld wel wat ingewijd in het verschijnsel zingen op hele noten, en de lichtzinnigen die dat niet doen.
Alle veranderingen van na de Dordtse Synode en de daaruit volgende Statenvertaling zijn uiteraard verwerpelijk.
pi_47446989
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat zou ik zo niet weten, maar paapse kerkmuziek staat ver van mijn opvoeding en van de familiehistorie af. Mijn vader heeft zich wat gebeterd overigens, ik denk met name dankzij een in klassieke muziek geinteresseerde vriendin. Die vroeger tuba speelde in een klassiek orkest.
Kerkmuziek?
pi_47447028
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:24 schreef Napalm het volgende:

[..]

7) is een lekker wijf.

Yay, eindelijk een haalbaar criterium!
  maandag 19 maart 2007 @ 20:38:42 #35
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47449461
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat komt door die vele varkens .
zwijnen bedoel je?
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:49 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Yay, eindelijk een haalbaar criterium!
Bron? Foto?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_47449606
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

zwijnen bedoel je?
[..]

Bron? Foto?
Dat laat ik graag over aan je verbeelding
  maandag 19 maart 2007 @ 20:48:09 #37
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47449874
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:41 schreef Elseetje het volgende:
Dat laat ik graag over aan je verbeelding
Ah, iets te verbergen. Dat zegt genoeg; geen mod-materiaal.
pi_47449906
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ah, iets te verbergen. Dat zegt genoeg; geen mod-materiaal.
Niks te verbergen, maar het is nog geen seizoen voor bikini foto's

-herstel, wel iets te verbergen; mijn identiteit -
pi_47449994
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

zwijnen bedoel je?
Veel varkens maken de spoeling dun.
quote:
[..]

Bron?
2324. Veel varkens maken de spoeling dun,

d.w.z. waar veel menschen iets (bijv. een middagmaal, eene erfenis) moeten verdeelen, krijgt een ieder weinig. De uitdrukking, die sedert de 16de eeuw voorkomt, wil eig. zeggen, dat waar veel varkens zijn, de spoeling meer moet worden aangelengd en dus van minder kwaliteit is. Zie Gheurtz, 72: Veel verckens maecken dun spuelinghe; Sart. II, 7, 83: Hoe meerder verckens, hoe dunner spoelingh; Spieghel, 286; De Brune, 479; Huygens, Korenbl. II, 185: Daer de verckens veel zijn, daer valt de spoelingh dun; Hooft, Brieven, 270; Winschooten, 264: Daar veel kinderen sijn, daar smaldeeld het soo: of op zijn boers: veel varkens maaken de spoelingh dun; J.v.d. Veens, Zinnebeelden (a. 1703), bl. 254; Langh van sop maakt schralen drank en veel verkens dunne spoeling; Tuinman I, 82; Sewel, 742; Harrebomée III, 338 a. Voor het Nd. vgl. Taalgids V, 179; Wander IV, 452: viel Schweine machen dünnen Trank; vül Swîn mâken den Drank dünn (Eckart 476; 112; Dirksen I, 81); voor Zuid-Nederland zie Schuermans, 775 b; De Bo, 1075 b: veel verkens maken dun spoel; in het Antw. Idiot. 1336: daar veul verkens zijn, is de spuling dun; in het Waasch Idiot. 143 a: waar veel verkens sijn, is de bras dun; 175 a: waar de varkens dik zijn, daar is de spoeling dun, veel kinderen, magere keuken. Volgens Tuerlinckx, 550 zegt men in het Hagelandsch: waar de kudde groot is, is de spoeling dun. In het Friesch: folle bargen meitse tinne drank; Gron. veul zwienen geft dunne drank = veul monden moaken leege schuddels (Molema, 371); Twente: völle biggen maakt 'n drank dunne.
quote:
Foto?
  maandag 19 maart 2007 @ 20:56:55 #40
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47450280
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:48 schreef Elseetje het volgende:

Niks te verbergen, maar het is nog geen seizoen voor bikini foto's

-herstel, wel iets te verbergen; mijn identiteit -
Doe je een hoofdloze badpakfoto. Een goed lichaam is al voldoende. Dan haal je minstens de PLORK-categorie..
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:50 schreef sigme het volgende:

Veel varkens maken de spoeling dun.

2324. Veel varkens maken de spoeling dun,

d.w.z. waar veel menschen iets (bijv. een middagmaal, eene erfenis) moeten verdeelen, krijgt een ieder weinig. De uitdrukking, die sedert de 16de eeuw voorkomt, wil eig. zeggen, dat waar veel varkens zijn, de spoeling meer moet worden aangelengd en dus van minder kwaliteit is. Zie Gheurtz, 72: Veel verckens maecken dun spuelinghe; Sart. II, 7, 83: Hoe meerder verckens, hoe dunner spoelingh; Spieghel, 286; De Brune, 479; Huygens, Korenbl. II, 185: Daer de verckens veel zijn, daer valt de spoelingh dun; Hooft, Brieven, 270; Winschooten, 264: Daar veel kinderen sijn, daar smaldeeld het soo: of op zijn boers: veel varkens maaken de spoelingh dun; J.v.d. Veens, Zinnebeelden (a. 1703), bl. 254; Langh van sop maakt schralen drank en veel verkens dunne spoeling; Tuinman I, 82; Sewel, 742; Harrebomée III, 338 a. Voor het Nd. vgl. Taalgids V, 179; Wander IV, 452: viel Schweine machen dünnen Trank; vül Swîn mâken den Drank dünn (Eckart 476; 112; Dirksen I, 81); voor Zuid-Nederland zie Schuermans, 775 b; De Bo, 1075 b: veel verkens maken dun spoel; in het Antw. Idiot. 1336: daar veul verkens zijn, is de spuling dun; in het Waasch Idiot. 143 a: waar veel verkens sijn, is de bras dun; 175 a: waar de varkens dik zijn, daar is de spoeling dun, veel kinderen, magere keuken. Volgens Tuerlinckx, 550 zegt men in het Hagelandsch: waar de kudde groot is, is de spoeling dun. In het Friesch: folle bargen meitse tinne drank; Gron. veul zwienen geft dunne drank = veul monden moaken leege schuddels (Molema, 371); Twente: völle biggen maakt 'n drank dunne.
[..]

[afbeelding]
Dat is waar maar ik ben dan ook een van de weinige fookers die pleit voor minder mensen en minder Nederlanders in het bijzonder.

Verder vraag ik mij af of een zwijn nu het mannetjesvarken(gelijk schaap-ram) is of dat dat een andere naam kent?
pi_47450399
Een mannetjeszwijn heet een beer.

Overigens sta ik redelijk symphatiek tegenoverde club van 10 miljoen.
pi_47450567
quote:
Attorneygate is getting stickier and stickier. All of Washington is now anxiously awaiting the release of documents later today that could well determine the fate of Attorney General Alberto Gonzales. Meanwhile, the specifics of one firing, that of San Diego Prosecutor Carol Lam, is getting curioser and curioser.
http://www.time.com/time/(...)0585,00.html?cnn=yes
quote:
House Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) added her voice to the growing chorus of discontent over the Justice Department's firing of eight federal prosecutors, saying today, "I believe we need a new attorney general.''
http://www.chicagotribune.com/news/local/chi-070319pelosi,1,1596904.story?coll=chi-news-hed&ctrack=1&cset=true
quote:
Q: He will remain in office for the rest of the administration?

SNOW: Well, we hope so.
http://www.tpmmuckraker.com/archives/002799.php

.
  maandag 19 maart 2007 @ 21:04:20 #43
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47450585
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:00 schreef sigme het volgende:
Een mannetjeszwijn heet een beer.

Overigens sta ik redelijk symphatiek tegenoverde club van 10 miljoen.
ah, beer & zeug.

Ik zou wel een lijstje willen waar ooien, hertestieren cs. benoemd staan.
pi_47450780
Napalm, rotjong. Ok, ik heb wel zo'n lijst; ik heb even tijd nodig om er iets leesbaars van te maken.
  maandag 19 maart 2007 @ 21:14:30 #45
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47451077
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:08 schreef sigme het volgende:
Napalm, rotjong. Ok, ik heb wel zo'n lijst; ik heb even tijd nodig om er iets leesbaars van te maken.
r35sp3cT
pi_47451251
Jajaja. beesten.
Speciaal voor jou in elkaar geknutseld.

Oh, bron is de Van Dale.
  maandag 19 maart 2007 @ 21:20:22 #47
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47451383
tof
pi_47451385
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:56 schreef Napalm het volgende:

[..]

Doe je een hoofdloze badpakfoto. Een goed lichaam is al voldoende. Dan haal je minstens de PLORK-categorie..
Coming up zodra het zomer is, maar plork is nvt Enneh, badpakken heb ik niet, alleen bikini's
  maandag 19 maart 2007 @ 21:23:49 #49
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47451538
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:20 schreef Elseetje het volgende:

Coming up zodra het zomer is, maar plork is nvt Enneh, badpakken heb ik niet, alleen bikini's
ZOmer, zomer. Een Napalm leeft vandaag.

Trouwens, ben meer van de sokini`s.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2007 @ 21:24:43 #50
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47451575
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:17 schreef sigme het volgende:
Jajaja. beesten.
Speciaal voor jou in elkaar geknutseld.

Oh, bron is de Van Dale.
Ik ben wel benieuwd naar de naam van de gecastreerde vlinder.
Carpe Libertatem
pi_47451608
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:23 schreef Napalm het volgende:

[..]

ZOmer, zomer. Een Napalm leeft vandaag.

Trouwens, ben meer van de sokini`s.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Napalm heeft vast wel andere dames die hij zich in bikini kan voorstellen

Klinkt vast blond, maar wat is een sokini?
pi_47451655
Een losse vlinder, !

WBAAAMAMAMAAMWHAHAH!
pi_47451832
Elseetje, pas op voor Napalm hoor:
pi_47451983
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:29 schreef sigme het volgende:
[afbeelding]
pi_47452091
Voor Napalm, om het goed te maken .
  maandag 19 maart 2007 @ 21:36:42 #56
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47452176
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:25 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Napalm heeft vast wel andere dames die hij zich in bikini kan voorstellen
maar geen foksters.
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:25 schreef Elseetje het volgende:

Klinkt vast blond, maar wat is een sokini?
bi·ki·ni (de ~ (m.), ~'s)
1 tweedelig badpak voor vrouwen dat bestaat uit een broekje en een bovenstukje
bi= 2
solo=1
so·ki·ni (de ~ (m.), ~'s)
1 éédelig badpak voor vrouwen dat bestaat uit een broekje of een bovenstukje
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:29 schreef sigme het volgende:
[afbeelding]
Ah, dat gebeurde er met het zuigende doosje. Ik vroeg me al af waar ze opeens gebleven was..

bon nuit overigens!
pi_47452390
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:36 schreef Napalm het volgende:

[..]

maar geen foksters.
[..]

bi·ki·ni (de ~ (m.), ~'s)
1 tweedelig badpak voor vrouwen dat bestaat uit een broekje en een bovenstukje
bi= 2
solo=1
so·ki·ni (de ~ (m.), ~'s)
1 éédelig badpak voor vrouwen dat bestaat uit een broekje of een bovenstukje
[..]

Ah, dat gebeurde er met het zuigende doosje. Ik vroeg me al af waar ze opeens gebleven was..
Volgens mij moet jij even een bezoekje brengen aan Foksters! sexy en gewaagd #25

Ik geloof niet dat je taalles klopt, maar als jij dat leuk vindt moet je vooral aan foksters in sokini denken
pi_47452435
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:36 schreef Napalm het volgende:

Toch een meisje genomen, huh. Misschien toch eens een slurfdier laten zuigen, misschien hebben die een loden pijpje.
pi_47453244
Genoeg gesmeerpijpt.
'truste

Voor de heren die niet zo krek kiek'n op spelling:
pi_47453672
Lekker, hoor.
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2007 @ 22:11:59 #61
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47453883
quote:
Op zondag 18 maart 2007 19:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Is Verdonk niet indirect verantwoordelijk geweest voor -het gebrek aan- veiligheid rondom Theo en Pim?
Wat Fortuyn betreft zie ik het verband niet, wat Van Gogh betreft: Ja, ze had die kankerlijer moeten d'ruit zetten met zijn dubbele paspoort.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_47454927
Het woord 'septici' is meer van toepassing op sommigen die nu sceptici genoemd worden.
pi_47455246
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wat Fortuyn betreft zie ik het verband niet, wat Van Gogh betreft: Ja, ze had die kankerlijer moeten d'ruit zetten met zijn dubbele paspoort.
Van Gogh weigerde toch persoonsbescherming?
Dat vond ik zo gek in de Reporterdocumentaire van gisteren. Hirsi Ali zei dat Van Gogh gevaar liep en dat ze dat tegen de minister (ik neem aan Donner of Remkes, volgens mij heeft Verdonk er weinig mee te maken) had gezegd. En nu is hij dood. In de documentaire werd niet gezegd dat Van Gogh persoonsbescherming was aangeboden, maar dat hij weigerde.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2007 @ 22:44:28 #64
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47455382
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:41 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Van Gogh weigerde toch persoonsbescherming?
Dat vond ik zo gek in de Reporterdocumentaire van gisteren. Hirsi Ali zei dat Van Gogh gevaar liep en dat ze dat tegen de minister (ik neem aan Donner of Remkes, volgens mij heeft Verdonk er weinig mee te maken) had gezegd. En nu is hij dood. In de documentaire werd niet gezegd dat Van Gogh persoonsbescherming was aangeboden, maar dat hij weigerde.
Van Gogh is om die reden een held, want wat moet je nog in een land, waar dreigementen de "discussie" winnen? Verdonk heeft er inderdaad geen bal mee te maken.
pi_47455770
Mooi, m'n column wordt geplaatst. Alleen wordt het pas volgende week maandag.
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2007 @ 22:54:37 #66
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47455820
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:53 schreef pberends het volgende:
Mooi, m'n column wordt geplaatst. Alleen wordt het pas volgende week maandag.
Waar? Waarover?
Carpe Libertatem
pi_47455882
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waar? Waarover?
Over een onderwerp dat ons allen raakt, waar eigenlijk de wereld op draait, elk belangrijk issue .

Waar; Fok FP-columns natuurlijk.
  maandag 19 maart 2007 @ 22:57:36 #68
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_47455963
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:55 schreef pberends het volgende:

[..]

Over een onderwerp dat ons allen raakt, waar eigenlijk de wereld op draait, elk belangrijk issue .

Waar; Fok FP-columns natuurlijk.
Waarom gaat dat zo traag eigenlijk?
pi_47456018
Het is in elk geval dapper en past ook bij zijn opvattingen. Met de wijsheid achteraf was het niet verstandig zonder beveiliging verder te gaan, maar ik ben het met je eens dat je dat in ons land niet af zou moeten vragen.

Het zou eigenlijk ook niet bij hem passen om met beveiligers rond te lopen. Dan lijkt het net op een lange neus trekken (of geitenneuker roepen) naar de pestkoppen van de school veilig achter de rug van de meester, je vader of je grote broer.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_47456024
Moslims, buitenlanders, 9/11, PvdA, geld?
pi_47456089
Windows?
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2007 @ 23:02:24 #72
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47456180
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:55 schreef pberends het volgende:
Geld, Bier en Vrouwen.
Carpe Libertatem
pi_47456265
Bier dus.
pi_47457212
Whoeps, te lang onder onde douche gestaan Nu snel slapen!
pi_47457341
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:29 schreef Elseetje het volgende:
Whoeps, te lang onder onde douche gestaan Nu snel slapen!
Slaap lekker
pi_47457401
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:33 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Slaap lekker
Thnx
pi_47458321
quote:
516 Teletekst ma 19 mrt
China verhoogt de rente opnieuw
` De Chinese centrale bank heeft zondag
de rente verhoogd met 0,27%.Op lenen
staat nu een jaarrente van 6,39%.China
neemt de stap om te voorkomen dat de
economie oververhit raakt.

De Chinese economie groeit nu al vier
jaar achtereen met meer dan 10%.In een
jaar tijd groeide de export met 51% en
nam het aantal leningen met bijna 37%
toe.Premier Wen Jiabao zei onlangs dat
die groei niet vol te houden is.

Daar komt bij dat de inflatie vorige
maand steeg naar 2,7%.China probeert de
inflatie onder de 3% te houden.Daarom
werd een renteverhoging al verwacht.De
rente werd in 2006 twee keer verhoogd.
rare rentepercentages bereken ze daar ivg met die van de ECB en FED
pi_47459172
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 00:06 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Was ook het eerste dat me opviel toen ik het bericht las .
pi_47459180
goeie genade, wat is dit toch een freak-forum
pi_47459194
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 00:47 schreef Godslasteraar het volgende:
No shit, Sherlock.
I´m back.
pi_47459211
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 00:47 schreef Godslasteraar het volgende:
Waar erger je je vanavond aan dan ?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 01:21:05 #82
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_47459558
Je had gelijk Duke, "Als dit programma me niet bevalt, dan komt je foto op het Internet" .
Ja, en dan?

(Levi bij Dwdd)
  dinsdag 20 maart 2007 @ 07:05:21 #83
93744 Finder_elf_towns
pi_47460649
O God, ze is definitief gek geworden.
quote:
Voormalig CDA-minister Agnes van Ardenne haalt vandaag ongekend hard uit naar VVD-fractievoorzitter Mark Rutte en Henk Kamp. Van Ardenne, tot voor kort minister van Ontwikkelingssamenwerking, vindt dat beide VVD'ers per direct de Tweede Kamer moeten verlaten. Dat zegt ze vandaag in een interview met de Volkskrant.

Volgens Van Ardenne ''verkrachten'' Kamp en Rutte de rechtstaat door de loyaliteit van de PvdA-politici Albayrak, Aboutaleb en Arib in twijfel te trekken. De CDA-politica, die afgelopen periode nota bene in het kabinet zat met Henk Kamp, neemt het de VVD bijzonder kwalijk dat zij onlangs de PVV van Geert Wilders de ruimte gaven voor drie spoeddebatten over dubbele nationaliteiten.

Van Ardenne: ''De VVD dreigt in extreem vaarwater te komen en zou intern orde op zaken moeten stellen. Juist mensen van wie ik het niet verwacht halen stenen weg onder het fundament van de Nederlandse rechtsstaat. De VVD-top is het zicht kwijtgeraakt op wat de kiezer wil. ''

De voormalige collega van Kamp meent dat de liberalen ''nu in de rouwtijd zitten''. ''Alle mannen zouden daar hun baard moeten laten groeien. Maar wat doen ze? Ze springen op de bagagedrager van Wilders.''
  dinsdag 20 maart 2007 @ 07:05:43 #84
93744 Finder_elf_towns
pi_47460650
Goedenmorgen trouwens.
pi_47460844
Morgen.
pi_47460901
Môgge.

Goed hersteld, Mutant, complimenten.
pi_47461088
ik heb een serieuze post geplaatst: De negatieve impact van de Islam op Europa II.

en er nu alweer spijt van

enfin, ik ga maar eens wat doen.
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 08:34:52 #88
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47461274
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:21 schreef Godslasteraar het volgende:
ik heb een serieuze post geplaatst: De negatieve impact van de Islam op Europa II.

en er nu alweer spijt van

enfin, ik ga maar eens wat doen.
Zit daar ook de invloed van de APR in die voornemens is om de F1 uit Amsterdam en omgeving van de tv te houden in ruil voor islamitische familiezenders?
pi_47461345
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain

Scholing maakt niet intelligenter.
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 08:44:19 #90
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47461425
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:39 schreef sigme het volgende:

Scholing maakt niet intelligenter.
Geeft dat jou een houvast?
pi_47461491
Mij? Nee, ik zoek niet speciaal houvast. Waarop?
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 08:50:13 #92
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47461521
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:48 schreef sigme het volgende:
Mij? Nee, ik zoek niet speciaal houvast. Waarop?
Ik vind het een domme stelling, want scholing geeft richting. Iemand kan best intellectueel zijn ( ), maar als er niets aan ontwikkeld wordt dan blijft alleen de potentie ( ) over.
pi_47461591
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik vind het een domme stelling, want scholing geeft richting. Iemand kan best intellectueel zijn ( ), maar als er niets aan ontwikkeld wordt dan blijft alleen de potentie ( ) over.
Eh, tsja. Als maat van intelligentie niet-gevolgde opleiding gebruiken wordt daarvan niet overtuigender. Het is ook niet exclusief voorbehouden aan scholen om kennis over te dragen, 't zou een mooie boel worden.
pi_47461647
Prijsvragennieuws week 12
quote:
Prijsvraag 7:
Win een Ohmibod iPod Vibrator!
Winnaars:

DomainAdmin
Weirdow
Goeie reden om niet mee te doen .
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 08:57:36 #95
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47461677
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh, tsja. Als maat van intelligentie niet-gevolgde opleiding gebruiken wordt daarvan niet overtuigender. Het is ook niet exclusief voorbehouden aan scholen om kennis over te dragen, 't zou een mooie boel worden.
Iemand die niets met zijn vermogens doet is per definitie geen intellectueel. Je zult toch echt opleiding genoten moeten hebben om aan te tonen dat je iets weet te doen met die informatie en kennis.

Zo, koffie, dat eerst, en dan aan de slag.
pi_47461706
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Iemand die niets met zijn vermogens doet is per definitie geen intellectueel. Je zult toch echt opleiding genoten moeten hebben om aan te tonen dat je iets weet te doen met die informatie en kennis.

Zo, koffie, dat eerst, en dan aan de slag.
pi_47461954
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 08:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Iemand die niets met zijn vermogens doet is per definitie geen intellectueel.
in·tel·lec·tu·eel1 (de ~ (m.), -elen)
1 iem. met een verstandelijke, wetenschappelijke instelling

Wat is "niets doen met zijn vermogens"?
quote:
Je zult toch echt opleiding genoten moeten hebben om aan te tonen dat je iets weet te doen met die informatie en kennis.
Que
Nee hoor; en er zijn er zat die een hoop opleiding genoten hebben en niets te doen weten met de informatie die toch ooit in hun hoofd moet hebben gezeten.
pi_47461980
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 00:06 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Export 51% groei in 1 jaar .
pi_47461992
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:57 schreef Aoristus het volgende:

[..]

"omdat ze dan pas weer ruimte hebben"

Schijnbaar plaatsen ze een zeer beperkt aantal columns.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 09:19:45 #100
93744 Finder_elf_towns
pi_47462173
Banmeldtopic - Wie ban je nu? deel XXX

Dat zou eens tijd worden. Ik kreeg bijna het gevoel dat hij, net zoals een bekende jodenhater hier op FOK!, beschermd werd door de crew.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 09:19:58 #101
66825 Reya
Fier Wallon
pi_47462181
quote:
Op maandag 19 maart 2007 22:57 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Bij de columns is er een zekere planning, zodat het aantal columns dat per dag/week verschijnt ongeveer gelijk is. Vermoedelijk is deze hele week al 'volgeboekt'
  dinsdag 20 maart 2007 @ 09:20:27 #102
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47462186
quote:
Derde hennepvondst Tilburgse straat in maand tijd

(Novum) - In een straat in Tilburg is dit weekeinde voor de derde keer in ruim een maand tijd een hennepkwekerij ontdekt. De meest recente ontdekking in de Nijverstraat werd zaterdagochtend gedaan, meldt de politie maandag.

In de woning werden zaterdag 130 hennepplanten aangetroffen. Tegen de 45-jarige exploitant is proces-verbaal opgemaakt. Eind februari werd in dezelfde straat al een hennepplantage met 610 planten ontdekt. In een ander pand werd op 14 februari een kwekerij aangetroffen met 595 planten.
Hernoem dan de straatnaam.
  • Blowweg
  • De groene steeg
  • De coffeeshoplaan of zoiets.
  •   dinsdag 20 maart 2007 @ 09:21:56 #103
    89730 Drugshond
    pi_47462222
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 09:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
    Banmeldtopic - Wie ban je nu? deel XXX

Dat zou eens tijd worden. Ik kreeg bijna het gevoel dat hij, net zoals een bekende jodenhater hier op FOK!, beschermd werd door de crew.
    Wij beschermen niemand meer, ook onszelf niet.
      † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 09:28:33 #104
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_47462365
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 09:10 schreef sigme het volgende:

[..]

in·tel·lec·tu·eel1 (de ~ (m.), -elen)
    1 iem. met een verstandelijke, wetenschappelijke instelling

Wat is "niets doen met zijn vermogens"?
    [..]

Que
    Nee hoor; en er zijn er zat die een hoop opleiding genoten hebben en niets te doen weten met de informatie die toch ooit in hun hoofd moet hebben gezeten.
    Wetenschappelijke instelling, het woord wetenschap zit er in, beredeneer het nu nog even zelf.
    Deze discussie lijkt veel op de "ik heb geen opleiding genoten, maar ben wel heel erg slim hoor".

Je laatste zin is het omdraaien van zaken. Daar had ik het niet over. Oorzaak, gevolg...
    pi_47462606
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 09:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wetenschappelijke instelling, het woord wetenschap zit er in, beredeneer het nu nog even zelf.
    Er zijn erg veel wetenschappers die geen wetenschappelijke opleiding genoten hebben. Je kan zelfs promoveren zonder voorgaande 'diplomaatjes'.
    Voor een wetenschappelijke instelling is al helemáál geen opleiding nog - kunnen lezen en nadenken volstaat.
    quote:
    Deze discussie lijkt veel op de "ik heb geen opleiding genoten, maar ben wel heel erg slim hoor".
    Eh, ja, sterker nog, het is 'm, zou ik zeggen, behalve dat ik het niet zo persoonlijk zie.
    Meer eh wetenschappelijk: hoe geldig is de conclusie 'niet intelligent' op basis van het feit 'geen opleiding'. Nou - niet geldig dus.
    quote:
    Je laatste zin is het omdraaien van zaken. Daar had ik het niet over. Oorzaak, gevolg...
    Als er een hard verband had bestaan had het eraan bijgedragen wanneer alle opgeleiden een vaststaande intellectialiteit zouden hebben. Maar het verband oorzaak - gevolg is er niet. Niet de ene kant op en niet de andere kant op. Hooguit kan je uit gevolgde opleiding een zekere intelligentie afleiden -> maar dat rechtvaardigt -zelfs niet als er keihard verband zou zijn- geen conclusie obv nietgevolgd onderwijs.
    pi_47462665
    Aaah heeft zichzelf vandaag tot doel gesteld iedereen te vermaken?
    pi_47462768
    Ik mis MrX soms wel. Heeft die het druk of zo?
    pi_47462800
    pi_47462918
    Rusland kan wel een stukje VVD gebruiken zo te lezen:
    quote:
    Wegen Rusland rijk land onwaardig 20-03-07

Correspondenten Peter d'Hamecourt en Geert Groot Koerkamp houden een weblog bij vanuit hun standplaats Moskou.

Russische wegen rijk land onwaardig
    Door Peter d'Hamecourt

Moskou, 19 maart - De sneeuw is dit jaar sneller weg dan andere jaren. Dat is fijn. Hoewel, het verdijnen van de sneeuw legt een probleem bloot dat met het jaar erger lijkt te worden. De wegen! Elk jaar komen zeker 35.000 mensen om in het verkeer in Rusland.

Alcohol is een boosdoener, maar niet minder de kwaliteit van de wegen. Zelfs in Moskou holt de kwaliteit van het wegennet achteruit. Buiten Moskou neemt het probleem zelfs rampzalige vormen aan. Het provinciestadje waar ik nogal eens kom, 130 kilometer ten zuiden van Moskou, is nauwelijks nog bereikbaar. Gaten, scheuren en sporen in het wegdek zorgen voor onverwachte bewegingen van het verkeer om je heen en van je eigen auto.

Het stadje waar ik het over heb, heeft zo’n 60.000 inwoners. Dat levert nogal wat verkeer op. De snelweg die langs het stadje gaat op een afstand van zo’n tien kilometer mag die naam nauwelijks hebben vanwege de slechte kwaliteit van het wegdek.

De weg die het stadje verbindt met die snelweg is veranderd in een terrein voor autocrosses nu de sneeuw is verdwenen. In het stadje zelf lijkt het gemeentebestuur de strijd tegen het wegkwijnende wegennet zelfs te hebben opgegeven.

Hoe is het mogelijk dat in een land dat bulkt van de rijkdom dit fenomeen niet wordt aangepakt? En is dat belangrijk? Behalve het grote aantal verkeersdoden dat een slecht wegennet oplevert, zit er nog een andere kant aan dit fenomeen.

Ik las een analyse van een Amerikaan die beleggers adviseert waar hun geld in te steken in de moeilijke wereld van de zich ontwikkelende markten. Aangekomen bij Rusland slaakte hij een diepe zucht. Hij kwam tot de conclusie dat in principe alles in orde is voor investeringen.

Een gezonde financiële positite van de staat. Een goed opgeleide bevolking en op het eerste gezicht een stabiele politieke situatie. Maar nadere inspectie van alle juichende cijfers leverde een ander beeld op. Rusland weigert hardnekkig te investeren in zijn infrastructuur.

De analist kwam tot de volgende conclusie: de Russische economie is een strip-economie. Dat betekent dat een kleine groep mensen aan de top, gevolgd door de subtop en uiteindelijk gevolgd door een broze middenklasse bezeten is van slechts één ding: het strippen van Ruslands rijkdom. Met andere worden; verpatsen wat je verpatsen kunt en na ons de zondvloed. Wegwezen dus met je geld uit een strip-economie was zijn advies.

Misschien is de man een zwartkijker, maar hobbelend over praktisch ontbrekende provinciale wegen, nota bene aan de pereferie van de hoofdstad, kon ik mij iets voorstellen bij zijn sombere analyse. Slechte wegen zeggen meer over een land dan je op het eerste gezicht zou denken.
    http://www.nos.nl/nosjournaal/columns/moskou/index.html
    pi_47462927
    quote:
    Ik heb mij braaf laten leiden
    pi_47463169
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 01:21 schreef Aoristus het volgende:
    Je had gelijk Duke, "Als dit programma me niet bevalt, dan komt je foto op het Internet" .
    Ja, en dan?

(Levi bij Dwdd)
    Was echt een geweldig stuk inderdaad.
    pi_47463244
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 09:44 schreef sigme het volgende:
    Ik mis MrX soms wel. Heeft die het druk of zo?
    Hij is als vrijheidsstrijder op aan het komen voor snelwegen.
    pi_47463420
    D-I-S-C-O!
    Allah Al Watan Al Malik
      dinsdag 20 maart 2007 @ 10:08:44 #114
    89730 Drugshond
    pi_47463496
    quote:
    Europarlementariër Joop Post 'belazerde' beleggers

(Novum) - Europarlementariër Joop Post (CDA) heeft geld van beleggers geïnvesteerd in projecten met een cruiseschip en breedbeeldtelevisie zonder dat zij daarvan op de hoogte waren. De beleggers voelen zich 'belazerd' en eisen hun geld via de rechter terug, schrijft de Volkskrant dinsdag. Het geld was bestemd voor een kuuroord in Zuid-Spanje.

De krant baseert zich op verslagen van de curator van het in 2005 failliet verklaarde bedrijf van Post, Holland SeaView Investments (HSI). Met HSI wilde Post een kuuroord opzetten, maar het miljoenenproject mislukte. Post had negen beleggers gevonden die een miljoen euro in het project staken. Door onder meer '11 september' en het verslechterde investeringsklimaat kwam het kuuroord nooit van de grond.

Gebleken zou zijn dat HSI ook activiteiten ontwikkelde rond projecten met een cruiseschip en breedbeeldtelevisie. Beleggers hebben zich nu verenigd en procederen tegen het bedrijf dat de politicus adviseerde, TMF. Ze procederen niet tegen Post, omdat zij vermoeden dat bij hem geen geld te halen is. De zaak ligt bij de Hoge Raad. Post heeft aangegeven met het project zo'n driehonderdduizend euro te hebben verloren.
    Alleen beleggers ?!?, iedereen wordt genaaid.
    Schoenmaker blijf bij je leest, hij had beter timmerman kunnen worden.
    pi_47464549
    New York Post

TURKEY’S SUICIDE

By RALPH PETERS

January 26, 2007 — IT’S hard to watch an old pal hit the skids, making one disastrous decision after another, throwing away a brilliant future. That’s the position we’re in with Turkey - a former ally bent on self-destruction.

A NATO member ideally positioned to serve as a bridge between the West and the Middle East, Turkey’s secular constitution and economic progress should have made it an example for other regional states to emulate. Instead, Turkey has been aping the blighted regimes of the Arab world:

* Exploiting the population’s disgust with government corruption, Islamists gained power through the ballot box - and immediately started dismantling the secular legacy of Kemal Ataturk.

* On the eve of Operation Iraqi Freedom, Turkey stabbed the United States - its only dependable ally - in the back, denying passage to our troops in the fateful illusion that Ankara could save Saddam.

* Turkey strangled its (always faint) chance of membership in the European Union with internal repression, ludicrous prosecutions, farcical legislative efforts to Talibanize society and its stubborn denial of the Armenian genocide.

* Instead of winning Europe’s approval, the government-sponsored anti-American hate speech poisoning Turkey’s media only strengthens European convictions that Turks “aren’t our kind.”

* Impatient to send Turkish troops into Iraq to attack the PKK (a radical Kurdish group with a terrorist past), Ankara might face a startling military embarrassment, further alienate Washington - and finish off its last prayer of EU membership. (The Europeans just want excuses to keep Turkey out - and Turkey has a genius for providing them.)

* Despite the potential for a mutually beneficial relationship with Iraqi Kurdistan - where Turkish businessmen make substantial profits - the Ankara government obsesses about preventing the emergence of a Kurdish state. Betting on Iraq’s Sunni Arabs (who despise the Turks but use them), Turkey has set itself up to lose big if Iraq dissolves.

* With its mischief-making in Iraq, cloak-and-dagger monkey business with Syria and failure to appreciate Iranian deviousness, Turkish foreign policy is in a self-destructive shambles unrivaled since the foundation of the modern Turkish state.

All of this leaves me in sorrow, since I spent decades arguing that Turkey’s strategic importance required us to be patient as this land of enormous potential found its way to the future.

For an enthusiastic visitor to Turkey for three decades, it’s been heartbreaking to watch its society and economy come to life - only to fall prey to Islamist vampires.

With Salafism - the Saudi brand of radical Islam - biting into the Turkish political jugular, the joke is that the despised Bedouins of Arabia have finally conquered the “Ottoman Empire.” The most primitive and backward form of Islam is increasingly at home in the heartlands that had formed the core of the most powerful Muslim state for five centuries.

Now the question isn’t whether our old ally can overcome its internal difficulties, but which of its troubles will overwhelm it first. Will the Islamist destruction of Turkish culture continue, or will a rumored military coup plunge the country back into another period of internal violence and political stasis?

For Washington, it’s all bad news. The march of punitive Islam (punitive, above all, to Muslims) continues to feed on wild-eyed anti-Americanism - but a military coup could lead to a misadventure in northern Iraq similar to Argentina’s Falklands debacle.

Last week’s murder of the Turkish-Armenian journalist Hrant Dink (in which Islamo-nationalists cynically employed a 17-year-old assassin who could only be charged as a juvenile) laid bare the divide in Turkish society: 100,000 Turks turned out to protest the barbarous killing, but the government barely shrugged, since the demagogues now command far greater numbers.

Turkey’s educated elite is in much the same position as Germany’s elite during Hitler’s rise to power. Imagining that the Islamists would sputter out, progressive Turks failed to act. Now Turkish civilization - so great for so many centuries - is unraveling the way Germany’s did in the 1930s. Turkish intellectuals made the classic error of underestimating the common man’s capacity for hatred and lust for blind revenge.

As for the spectacularly virulent and dishonest anti-Americanism in the Turkish media - we need never have a “Who lost Turkey?” debate: The Turks lost it for themselves. Instead of maturing into the Western culture of responsibility, Turks succumbed to the Arab world’s culture of blame.

Having looked down on Arabs for centuries, Turks are now becoming functional Arabs, reclining into fantasies of greatness as surreal as a Sufi mystic’s hashish dreams. Ataturk’s revolutionary vision for a modern Turkish state - betrayed by his own corrupt successors - is fading into the reality of yet another retarded Muslim satrapy.

An even more accurate parallel case than 1930s Germany is today’s Pakistan. Turkey is on the way to becoming another extremist-poisoned garrison state held together solely by its military.

On my last visit, I got a madman’s lecture from a Turkish customs officer on the resurrection of the Ottoman Empire. But instead of returning to that empire’s undeniable glories, 21st- century Turkey appears determined to replay the miserable Ottoman twilight.

I wish we could save Turkey. But we can’t. That’s up to the Turks.

Ralph Peters’ latest book is “Never Quit The Fight.”
    pi_47464688
    Shame

Well, BP is ashamed to announce this to his English readers, but I think everybody should know.

The story from the beginning:
    A month ago, a renounced Islamic writer called Mohamed Omara published a book with the authorization of the minister for religious affairs, in this book Omara quoted an old Muslim cleric "Sheikh Elghazaly" in a fatwa saying that Christians are non-believers, and that it is the right for Muslims to shed their blood and possess their properties.
    And the book was published as such, until Egyptian Christians (Copts) started making noise and a case was filed at the public prosecutor against Mr. Omara and the Minister citing spreading of hatred and disrupting national unity. Copts said that this was an invitation to kill and steal Christians.
    Anyway, later on the fanatic Mr. Omara published a lame apology in the Coptic paper called "Wattani" claiming that he quoted the old cleric without properly revising his work, and these were not his opinions regarding Copts and so.
    Then the Minister for religious affairs also produced an apology and orders were made to collect all printed version of this book and another version is to be printed without this paragraph.

All this is not what BP and every moderate Egyptian is ashamed of, what is really scary is that the weekly paper "Elfagr" conducted a poll on its website asking if readers agree with the original Fatwa regarding Christians or not, and the results were:

- 56.5% Yes
    - 38% No
    - 5.4% No comment

Surprised? Well I'm not.

Waldorf

http://statwald.blogspot.com/2007/01/shame.html
      dinsdag 20 maart 2007 @ 10:50:28 #117
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47464812
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 09:37 schreef sigme het volgende:
    Er zijn erg veel wetenschappers die geen wetenschappelijke opleiding genoten hebben. Je kan zelfs promoveren zonder voorgaande 'diplomaatjes'.
    Eh, ja, dat kan, maar in de praktijk gebeurt dat alleen maar bij minder 'wetenschappelijke' studies en meestal op eigen kosten.
    quote:
    Voor een wetenschappelijke instelling is al helemáál geen opleiding nog - kunnen lezen en nadenken volstaat.
    Da's natuurlijk helemaal niet waar. Een wetenschappelijke instelling vereist vooral een bepaalde manier van denken. Kunnen lezen is daarvoor overigens niet vereist.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    pi_47464943
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 10:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Eh, ja, dat kan, maar in de praktijk gebeurt dat alleen maar bij minder 'wetenschappelijke' studies en meestal op eigen kosten.
    [..]

Da's natuurlijk helemaal niet waar. Een wetenschappelijke instelling vereist vooral een bepaalde manier van denken. Kunnen lezen is daarvoor overigens niet vereist.
    Ja hoor eens, *ik* leg geen verband tussen nietgevolgde opleiding en intelligentie; laat staan dat ik gebrek aan intelligentie afleid uit gebrek aan opleiding. Dat er verder ook geen sluitend of causaal verband bestaat tussen opleiding en wetenschappelijkheid, of tussen denkwijze en wetenschappelijkheid, of leesvaardigheid en denkvermogen, is allemaal óók waar.
    pi_47465020
    quote:
    De gemeente Rijssen Holten bezoekt 25 augustus het metalfestival Elsrock om te controleren op godslasterlijke teksten. Burgemeester Bort Koelewijn kondigde dinsdag aan dat de gemeente de organisatie strafrechtelijk wil laten vervolgen als de teksten niet door de beugel kunnen.
    (alsof ze het kunnen verstaan)
    quote:
    You are the one we despise
    Day in day out your words compromise lives
    I will love watching you die
    Soon it will be and by your own demise

Buried in hypocrisy
    Lacerate your faith in god
    Morally diseased
    On the cross of Calvary your body bashed, defeated, stabbed

Blessing as you hate
    Loyal to your enemies
    Monetary faith
    As him you'll pay for the lies of your prophecy
    Satan wants you dead

Kill the christian, kill the christian
    Kill the christian

Armies of darkness unite
    Destroy their temples and churches with fire
    Where in his world will you hide
    Sentenced to death, the anointment of christ

In due time your path leads to me
    Put you out of your misery

The death of prediction
    Kill the christian

Kill the christian...dead!
    pi_47465142
    .
    pi_47465176
    Wat een tolerante atheisten.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47465186
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:01 schreef Monidique het volgende:
    .
    pi_47465194
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:03 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Allah Al Watan Al Malik
    pi_47465202
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 07:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
    O God, ze is definitief gek geworden.
    [..]
    quote:
    Van Ardenne: ''De VVD dreigt in extreem vaarwater te komen en zou intern orde op zaken moeten stellen. Juist mensen van wie ik het niet verwacht halen stenen weg onder het fundament van de Nederlandse rechtsstaat. De VVD-top is het zicht kwijtgeraakt op wat de kiezer wil. ''

De voormalige collega van Kamp meent dat de liberalen ''nu in de rouwtijd zitten''. ''Alle mannen zouden daar hun baard moeten laten groeien. Maar wat doen ze? Ze springen op de bagagedrager van Wilders.''
    Tsja, hier ben ik het toch wel redelijk mee eens, de teneur eerder, zeg maar, want of ze het fundament van de rechtsstaat weghalen, of ze het verkrachten en of het niet is wat "de kiezer" wil...
    pi_47465208
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

pi_47465266
    Uiteindelijk zijn we allemaal marokkanen:
    quote:
    Modern humans were living in northern Africa far earlier than previously thought, according to scientists. A new analysis of a 160,000-year-old fossilized jawbone from Morocco shows that the homo sapiens in the area had started having long childhoods, one of the hallmarks of humans living today.

It is known that the species homo sapiens emerged in Africa 200,000 years ago, but the oldest fossils that resemble modern humans come from sites in Europe dated to around 20,000 to 30,000 years ago.

The latest find shows that the key time in the development of a complex human society came much earlier than previously thought. The longer people had to learn and develop their brains as children, the more sophisticated their society could become. The new study pushes the date that modern humans emerged back by more than 100,000 years.

"When you look across primates as a whole or mammals you see things that tend to grow fast and reproduce young, they don't tend to be as socially complex as things like great apes and humans," said Tanya Smith of the Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology in Leipzig. "That has social implications. You can imagine being parents and having your kids grow up at 10 or 12 versus 16 or 18, it has a lot of implications for your social structure."

By looking at the teeth of a 160,000-year-old human fossil found at Jebel Irhoud in Morocco, she found remarkable similarities to modern humans. "If you were to take a jawbone of an 8-year-old today and compare it with the relative degree of dental development with this individual from Morocco, they would be nearly identical."

She said that the results, published last week in the Proceedings of the National Academy of Sciences, were unexpected. "We know that earlier fossil humans show a more rapid period of growth and development. At a given age they show more teeth erupted than a living human today. This is the earliest evidence of something that ... hadn't been detected before in the fossil record older than maybe 20,000-30,000 years ago."

Analysing teeth is an established proxy for understanding the development of ancient humans. "In studying the teeth we understand more how growth and development would be characterised in a species and how it's changed through time," said Dr Smith.

She said that as children grow a record of lines is left behind in their teeth, similar to rings in a tree. "These lines are left behind in the dental hard tissues and they persist for millions of years. You can count them and measure them. By knowing their spacing you know the speed of growth, and by knowing their number you know the time."

Chris Stringer, research leader in human origins at the Natural History Museum in London, said that the new study was important because the Jebel Irhoud site was often neglected by palaeontologists.

Source: China Daily/The Guardian
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47465269
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:03 schreef Monidique het volgende:
    Tsja, hier ben ik het toch wel redelijk mee eens.
    Ik vind alleen de conclusie, dat Rutte en Kamp dan maar de kamer uit zouden moeten, een beetje vergaand. Rare uitspraak ook voor iemand van een andere partij.
    pi_47465283
    Ja, zeker.
    pi_47465340
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
    Uiteindelijk zijn we allemaal marokkanen:
    [..]
    Dat we allemaal afrikaantjes zijn wisten we toch al?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:10:06 #130
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47465376
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 10:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja hoor eens, *ik* leg geen verband tussen nietgevolgde opleiding en intelligentie; laat staan dat ik gebrek aan intelligentie afleid uit gebrek aan opleiding.
    Ik heb het ook helemaal niet over opleiding. Je kunt prima een volwaardige wetenschappelijke instelling hebben zonder opleiding, maar dat is slechts voor de zeer intelligente èn nieuwsgierige èn analytisch ingestelde mensen weggelegd. Die laatste drie eigenschappen gaan overigens ook niet altijd hand in hand. In elk geval helpt het wel om zo'n opleiding achter de rug te hebben, als je anderen er per se van wilt overtuigen dat je toch echt wel heel erg intelligent bent hoor.

Afijn, ik stelde slechts vraagtekens bij jouw uitspraak "Voor een wetenschappelijke instelling is al helemáál geen opleiding nog - kunnen lezen en nadenken volstaat.". Er is méér voor nodig dan dat, terwijl kunnen lezen in mijn optiek juist helemaal geen absolute vereiste is.

Voor de rest ben ik het in grote lijnen wel met je eens hoor.
    pi_47465412
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:02 schreef Mutant01 het volgende:
    Wat een tolerante atheisten.
    Godslasteraars naar gods evenbeeld.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:13:03 #132
    89730 Drugshond
    pi_47465461
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:08 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat we allemaal afrikaantjes zijn wisten we toch al?
    Ja maar dat we allemaal Marokkaantjes zijn niet...
    Allah Al Watan Al Malik
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:13:42 #134
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47465469
    Overigens:
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 10:55 schreef sigme het volgende:
    Dat er verder ook geen sluitend of causaal verband bestaat [..] tussen denkwijze en wetenschappelijkheid
    Dat bestaat er dus juist wel: wetenschap is niet veel meer dan een manier van denken en redeneren, die echter maar door verbazingwekkend weinig mensen beheerst wordt. Sommige mensen hebben die manier van denken al vroeg ontwikkeld (of altijd al gehad), anderen hebben daar een opleiding voor nodig. In elk geval helpt zo'n opleiding sowieso wel om de ruwe kantjes een beetje bij te schaven.
    pi_47465524
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja maar dat we allemaal Marokkaantjes zijn niet...
    Nou, ik lees niet dat we allemaal marokkaantjes zijn, ik lees dat zij als eerste ontwikkeld waren
    pi_47465539
    Waarom laat je me niet in mijn waan.
    Allah Al Watan Al Malik
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:16:44 #137
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47465558
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:15 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nou, ik lees niet dat we allemaal marokkaantjes zijn, ik lees dat zij als eerste ontwikkeld waren
    En ook als eerste weer opgehouden met ontwikkelen.
    pi_47465600
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
    Waarom laat je me niet in mijn waan.
    Het is toch veel mooier dat zij het eerste ontwikkelde volk zijn, dan dat we allemaal maar uit één hoek komen? Voor de meeste mensen is het besef een afrikaantje te zijn al erg genoeg
    Stel je dan voor, het besef dat ze dan nog waarschijnlijk van domme afrikaantjes afstammen, en niet van de ontwikkelde marokkaantjes! Zo beter?
    pi_47465633
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:18 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Het is toch veel mooier dat zij het eerste ontwikkelde volk zijn, dan dat we allemaal maar uit één hoek komen? Voor de meeste mensen is het besef een afrikaantje te zijn al erg genoeg
    Stel je dan voor, het besef dat ze dan nog waarschijnlijk van domme afrikaantjes afstammen, en niet van de ontwikkelde marokkaantjes! Zo beter?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47465656
    ff een uurtje bewegen! Toedels!
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_47465692
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:13 schreef Lemmeb het volgende:
    Overigens:
    [..]

Dat bestaat er dus juist wel: wetenschap is niet veel meer dan een manier van denken en redeneren,
    Daar heb je gelijk in .
    quote:
    die echter maar door verbazingwekkend weinig mensen beheerst wordt. Sommige mensen hebben die manier van denken al vroeg ontwikkeld (of altijd al gehad), anderen hebben daar een opleiding voor nodig. In elk geval helpt zo'n opleiding sowieso wel om de ruwe kantjes een beetje bij te schaven.
    En trouwens, de denkwijze kan je volgens mij wel leren, en daarvoor zijn er zeker opleidingen, maar lang niet alle opleidingen leren die denkwijze aan (integendeel, zou ik haast zeggen).
    pi_47465699
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:49 schreef bladieha het volgende:
    Tsja, je zal maar heel veel van je denkbeeldige vriendje houden.
    Dan wil je niet dat er nare dingen over gezegd of geschreven worden, of dat hun naam ongepast gebruikt wordt.

Als er dan iemand anders een ander denkbeeldig vriendje er op na houdt, nou, dan maken we die gewoon dood!
    Want dat moet van mijn denkbeeldige vriendje.

Gelovigen..., muahahahaha, de grootste groep sukkels in de wereld.
    pi_47465712
    Ik ben zo blond dat ik helemaal niet van de Marokkanen af kan stammen .
    pi_47465755
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En ook als eerste weer opgehouden met ontwikkelen.
    Dat las ik laatst ergens; dat de uitdrukking de wet van de remmende voorsprong exclusief Nederlands is. Is dat zo?
    pi_47465776
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ach denk je dat zoiets ook maar ene ruk helpt? Ook met het geloof moet de verandering gewoon van binnenuit komen. Van buitenaf er hard tegenaan schoppen werkt enkel averrechts en een zorgt voor veel irritaties aan beide kanten.
    pi_47465778
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Van zo'n typische VVD-bralaap die vanuit Bloemendaal regelrecht de hogere bestuursfuncties in is gerold om vervolgens in de politiek te belanden kun je moeilijk zeggen dat hij in de maatschappij staat. En die 6500 euro per dag betalende nevenfuncties hebben ongetwijfeld ook vrij weinig met 'in de maatschappij staan' te maken.
    Lemmeb! Heb je koorts?!
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:25:12 #147
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47465808
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef sigme het volgende:
    En trouwens, de denkwijze kan je volgens mij wel leren, en daarvoor zijn er zeker opleidingen, maar lang niet alle opleidingen leren die denkwijze aan (integendeel, zou ik haast zeggen).
    Inderdaad. Dat geldt imho alleen voor een select stel WO-opleidingen. En op het HBO kun je het gerust vergeten. Hetgeen natuurlijk niet inhoudt dat er op het HBO geen scholieren kunnen zitten met een wetenschappelijke instelling, al verwacht ik wel dat die daar zwaar gefrustreerd zullen rondlopen.
    pi_47465816
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef du_ke het volgende:
    Als dat maakt dat jij 's nachts beter kan slapen (vraag je je toch af waar dat mooie bruine kleurtje van die afrikaantjes heen is gegaan in al die eeuwen... )
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:25:46 #149
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47465824
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:24 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Lemmeb! Heb je koorts?!
    Neehoor. Jij hebt gewoon een heel verkeerd beeld van me.
    pi_47465860
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor. Jij hebt gewoon een heel verkeerd beeld van me.
    Moet je jezelf niet zo rot neerzetten
    En dat je wel lief kon zijn wist ik al hoor, je verbergt het alleen graag
    pi_47465873
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:21 schreef du_ke het volgende:
    Er was laatst uit onderzoek gebleken dat mensen in een handjevol generaties compleet blank kunnen worden ondanks 'zwarte' genen.

Dus..
    pi_47465884
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat geldt imho alleen voor een select stel WO-opleidingen. En op het HBO kun je het gerust vergeten. Hetgeen natuurlijk niet inhoudt dat er op het HBO geen scholieren kunnen zitten met een wetenschappelijke instelling, al verwacht ik wel dat die daar zwaar gefrustreerd zullen rondlopen.
    Ook in HBO opleidingen zitten gradaties. Ik zat op een vrij kleine HBO die erg gericht was op onderzoek (toegepast onderzoek weliswaar) en op wat daarbij in de voorbereiding komt kijken. De bacheloropleiding op de universiteit is natuurlijk wel anders en wat lastiger maar het basisidee scheelt niet zoveel.
    pi_47465901
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Er was laatst uit onderzoek gebleken dat mensen in een handjevol generaties compleet blank kunnen worden ondanks 'zwarte' genen.

Dus..
    ! Dan werkten er negers in het veen. Of als keuterboertjes langs de Vecht.
    pi_47465913
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach denk je dat zoiets ook maar ene ruk helpt? Ook met het geloof moet de verandering gewoon van binnenuit komen. Van buitenaf er hard tegenaan schoppen werkt enkel averrechts en een zorgt voor veel irritaties aan beide kanten.
    wat ik denk is dat er de komende jaren een geweldige tegenreactie vorm zal krijgen tegen religies. De teneur die ik meen waar te nemen is dat voor meer en mensen religie synoniem is voor gezeik en gelazer. En dat zie je ook op de frontpage terug. Er groeit een hele generatie godslasteraars op
    pi_47465977
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:25 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Als dat maakt dat jij 's nachts beter kan slapen (vraag je je toch af waar dat mooie bruine kleurtje van die afrikaantjes heen is gegaan in al die eeuwen... )
    pi_47466023
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

! Dan werkten er negers in het veen. Of als keuterboertjes langs de Vecht.
    Jaja, altijd opletten als er ergens het woord dus staat. Sommigen zetten na de dus zaken die dus jammer genoeg is het mooie weer vandaag alweer voorbij.
    pi_47466031
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:28 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

wat ik denk is dat er de komende jaren een geweldige tegenreactie vorm zal krijgen tegen religies. De teneur die ik meen waar te nemen is dat voor meer en mensen religie synoniem is voor gezeik en gelazer. En dat zie je ook op de frontpage terug. Er groeit een hele generatie godslasteraars op
    Ik weet het niet en als die tegenbeweging zich alleen of voornamelijk op de Islam zal richten krijg je er volgens mij alleen maar meer gezeik voor terug.

Een algemene teruggang van geloof in onze samenleving zou ik natuurlijk wel van harte toejuichen.
    pi_47466075
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat las ik laatst ergens; dat de uitdrukking de wet van de remmende voorsprong exclusief Nederlands is. Is dat zo?
    Leuke vraag. Ik zou het opmerkelijk vinden als het een exclusief Nederlandse uitdrukking zou zijn. Het is niet iets dat ik als typisch Nederlands beschouw, maar ik zou ook geen buitenlandse voorbeelden kunnen noemen. (En heb geen idee hoe je dit zou kunnen vinden)
    pi_47466135
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:34 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Leuke vraag. Ik zou het opmerkelijk vinden als het een exclusief Nederlandse uitdrukking zou zijn. Het is niet iets dat ik als typisch Nederlands beschouw, maar ik zou ook geen buitenlandse voorbeelden kunnen noemen. (En heb geen idee hoe je dit zou kunnen vinden)
    Taalkennis. Godslasteraar spreekt Duits; kan Elseetje niet wat Frans? Engels zou sowieso voldoende vertegenwoordigd moeten zijn. Ik spreek niks, helaas. Ja, net genoeg om me te redden.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:36:35 #160
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47466154
    Och, van mij mogen best geloven hoor, vooral al die domme mensen. Dat geeft hen een beetje structuur en normen en waarden, en dan heb ik er in elk geval minder last van.

Alleen aan de islam heb ik echt een broertje dood.
    pi_47466165
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:34 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

De eerste industriegebieden van Europa vallen er zeker wel onder (De kolen en staalindustrie Wallonië, Engeland, Noord Frankrijk).
    pi_47466177
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik weet het niet en als die tegenbeweging zich alleen of voornamelijk op de Islam zal richten krijg je er volgens mij alleen maar meer gezeik voor terug.

Een algemene teruggang van geloof in onze samenleving zou ik natuurlijk wel van harte toejuichen.
    Interesting times!

* trek in koffie en koek, ik ga maar eens even een buurvrouw bellen
    pi_47466216
    dit is de voicemail van ...
    pi_47466255
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:36 schreef Lemmeb het volgende:
    Och, van mij mogen best geloven hoor, vooral al die domme mensen. Dat geeft hen een beetje structuur en normen en waarden, en dan heb ik er in elk geval minder last van.

Alleen aan de islam heb ik echt een broertje dood.
    Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?
    pi_47466346
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Taalkennis. Godslasteraar spreekt Duits; kan Elseetje niet wat Frans? Engels zou sowieso voldoende vertegenwoordigd moeten zijn. Ik spreek niks, helaas. Ja, net genoeg om me te redden.
    ik zou geen Duits of Engels equivalent kennen, maar wat betreft uniciteit van gezegden etc. hoef je je heel weinig illusies te maken.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:44:49 #166
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47466420
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:40 schreef du_ke het volgende:
    1. dat het import is
    2. dat er echt geen ontwikkeling in zit
    3. dat het politiek-correct is om de een af te zeiken en de ander te knuffelen.
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:46:37 #167
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47466491
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat PJ zegt. Plus het feit dat we die extreme grefo's allang onder de duim hebben, al moeten we natuurlijk wel waakzaam blijven.
    pi_47466520
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

1. dat het import is
    2. dat er echt geen ontwikkeling in zit
    3. dat het politiek-correct is om de een af te zeiken en de ander te knuffelen.
    OK non argumenten dus.

Had ook niks anders verwacht overigens.

1 maakt geen ruk uit we importeren vanaf de 16e eeuw al andersgelovigen. En we zitten er nu eenmaal mee.
    2 nonsens. De demografische ontwikkelingen zijn zelfs redelijk gunstig.
    3 calimerogehuil zoals gewoonlijk.
    pi_47466551
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:42 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ik zou geen Duits of Engels equivalent kennen, maar wat betreft uniciteit van gezegden etc. hoef je je heel weinig illusies te maken.
    Hoe bedoel je? Volgens mij zijn er vrij weinig uitdrukkingen rechtstreeks vertaalbaar of gelijk. De pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet is een voorbeeld van eentje die exact vertaald wel bestaat, en er zijn er die niet letterlijk vertaald toch een precies pendant hebben (komt voor de bakker - consider it done, bijvoorbeeld). Maar volgens mij zijn dat uitzonderingen.
    pi_47466605
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat PJ zegt. Plus het feit dat we die extreme grefo's allang onder de duim hebben, al moeten we natuurlijk wel waakzaam blijven.
    Was dat onder de duim hebben maar zo Denk dat in pakweg Rouveen, Staphorst of Urk de sfeer heel wat onderdrukkender is dan in de Schilderswijk. Ze komen nu weer meer op. Ze zitten verdomme zelfs in de regering als reactie op het gekanker over moslims zijn ook de grefo's volgens mij fanatieker geworden.
    pi_47466631
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Volgens mij zijn er vrij weinig uitdrukkingen rechtstreeks vertaalbaar of gelijk. De pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet is een voorbeeld van eentje die exact vertaald wel bestaat, en er zijn er die niet letterlijk vertaald toch een precies pendant hebben (komt voor de bakker - consider it done, bijvoorbeeld). Maar volgens mij zijn dat uitzonderingen.
    Volgens mij vind je de meeste (in elk geval de algemene) uitdrukkingen in iets andere vorm ook wel terug in andere landen.
    pi_47466634
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:42 schreef du_ke het volgende:
    Normen Waarden .
    Zeg dan gewoon tvp
      † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2007 @ 11:50:33 #173
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_47466651
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:35 schreef sigme het volgende:
    Zweeds ... maar ik zou geen vergelijkbare uitdrukking weten in het Zweeds.
    Carpe Libertatem
    pi_47466652
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zeg dan gewoon tvp
    pi_47466654
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

OK non argumenten dus.

1 maakt geen ruk uit we importeren vanaf de 16e eeuw al andersgelovigen.
    Zoals?
    quote:
    En we zitten er nu eenmaal mee.
    drogredenering
    quote:
    Gunstig? Wil u toelichten hoe en waarom een zekere ontwikkeling 'gunstig' is ?Is dat bij toe- of afname, en waarom?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:52:26 #176
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47466723
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Was dat onder de duim hebben maar zo Denk dat in pakweg Rouveen, Staphorst of Urk de sfeer heel wat onderdrukkender is dan in de Schilderswijk. Ze komen nu weer meer op. Ze zitten verdomme zelfs in de regering als reactie op het gekanker over moslims zijn ook de grefo's volgens mij fanatieker geworden.
    Tsja, jij zegt het. Ik zie er weinig gevaar in. Geen sharia, geen hoofddoek, geen jihad, wèl respect voor de democratie en wèl westerse normen en waarden.

Wat die refo's betreft snap ik werkelijk niet waar je je druk om maakt.
    pi_47466766
    Al het geloof in Nederland is import
    pi_47466797
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tsja, jij zegt het. Ik zie er weinig gevaar in. Geen sharia, geen hoofddoek, geen jihad, wèl respect voor de democratie en wèl westerse normen en waarden.

Behalve dan natuurlijk dat vrouwen onderdrukt worden en geen vrijheid van uiting hebben (denk bijvoorbeeld aan het feit dat er genoeg fundamentalisten zijn die vrouwen verbieden een broek te dragen, of make up, hakken, etc.)
    pi_47466817
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:54 schreef Elseetje het volgende:
    Al het geloof in Nederland is import
    Ja, maar om nou te zeggen dat dat van na 1600 stamt..
    pi_47466829
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, maar om nou te zeggen dat dat van na 1600 stamt..
    Nee, snap ook niet waar hij dat vandaan haalt...
    Overigens is 16e eeuw vanaf 1500...
    pi_47466841
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:55 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Behalve dan natuurlijk dat vrouwen onderdrukt worden en geen vrijheid van uiting hebben (denk bijvoorbeeld aan het feit dat er genoeg fundamentalisten zijn die vrouwen verbieden een broek te dragen, of make up, hakken, etc.)
    Niemand kan dat een Nederlandse vrouw verbieden, behalve die vrouw zelf .
    pi_47466861
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Niemand kan dat een Nederlandse vrouw verbieden, behalve die vrouw zelf .
    Wie zegt dat vrouwen zelf geen fundamentalisten kunnen zijn?
    pi_47466894
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:56 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Wie zegt dat vrouwen zelf geen fundamentalisten kunnen zijn?
    Ikke niet - maar dan is het dus geen opgelegd verbod door anderen. En dan noemen we het vrije wil, geen onderdrukking .
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:58:51 #184
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47466910
    quote:

[..]

Och, dat vind ik helemaal niet zo erg. Al die overdreven emancipatie is maar niks, dat leidt alleen maar tot ongewenste kinderloosheid. Alleen die hoofddoekjes vind ik echt enorm naargeestig.
    pi_47466919
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Geen sharia wel eigenrecht, wel hoofddoek (of kopdoeke), weinig op met democratie, normen en waarden die niet lijken op die in de rest van Nederland. Sorry maar ik ken genoeg Staphorsters en Rouveners om te weten hoe compleet verrot die dorpen zijn.
    Of zijn het Westerse normen en waarden dat een wicht van 15 dat zwanger geneukt wordt dat kind moet houden en zo snel mogelijk moet trouwen? Of gezinnen die geterroriseerd worden omdat ze zich niet goed genoeg aan de zondagsrust houden? Jongeren die elk weekend aan het slopen gaan? etc etc etc.
    pi_47466938
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Ikke niet - maar dan is het dus geen opgelegd verbod door anderen. En dan noemen we het vrije wil, .
    Tsk, zo kan je alle onderdrukking vrije wil noemen. Ook nederlandse vrouwen kunnen onderdrukt worden. Door de familie, door de man, door de gemeenschap. Je er niet van bewust zijn betekend niet dat je 'naar westerse maatstaven' niet onderdrukt wordt.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 11:59:41 #187
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47466940
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:47 schreef du_ke het volgende:
    OK non argumenten dus.

Meester-debater doekje. Waarom ga ik hier nog op in?
    quote:
    1 maakt geen ruk uit we importeren vanaf de 16e eeuw al andersgelovigen.
    Ja, wel de tolerante, ontwikkelde figuren, niet de eitenneukers uit de rif.
    quote:
    En we zitten er nu eenmaal mee.
    We kunnen ze er ook weer uitgooien hoor.
    quote:
    Ik heb het dan ook niet over demografie, maar over de weg naar beschaving. Daar zit geen schot in.
    quote:
    3 calimerogehuil zoals gewoonlijk.
    Dat betekent dat je toegeeft dat het gewoon waar is.
    pi_47466969
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Och, dat vind ik helemaal niet zo erg. Al die overdreven emancipatie is maar niks, dat leidt alleen maar tot ongewenste kinderloosheid. Alleen die hoofddoekjes vind ik echt enorm naargeestig.
    Vind jij, vindt niet iedereen.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:00:45 #189
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47466979
    quote:
    Ze liften mee op het religie-geknuffel van islamofiel links. Zou ik in hun positie ook doen.
    pi_47466984
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia komt de uitdrukking uit een boek van de historicus Jan Romein.
    quote:
    In Dialectiek van de vooruitgang uit zijn bundel "Het onvoltooid verleden" formuleerde hij de wet van de remmende voorsprong. Hierin beschrijft hij een steeds weerkerend fenomeen in de economische geschiedenis waarbij de vernieuwers of trendsetters op een bepaald ogenblik worden bijgehaald en zelfs achtergelaten door de trendvolgers.
    Aangezien een Nederlandse historicus deze uitdrukking geïntroduceerd heeft, zou het dus best wel eens exclusief Nederlands kunnen zijn.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:01:15 #191
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47467000
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Geen sharia wel eigenrecht, wel hoofddoek (of kopdoeke), weinig op met democratie, normen en waarden die niet lijken op die in de rest van Nederland. Sorry maar ik ken genoeg Staphorsters en Rouveners om te weten hoe compleet verrot die dorpen zijn.
    Sorry, maar je hebt een nogal verknipt beeld van de moderne refo.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:02:05 #192
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47467025
    quote:
    En ondertussen vind iedereen de gezusters Lap geweldig.
    pi_47467046
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij geeft ook extremen als voorbeeld (ja joh, alle moslims willen de sharia invoeren), er zijn ook christelijke tegenhangers, en genoeg ook.
    pi_47467059
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:59 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Tsk, zo kan je alle onderdrukking vrije wil noemen. Ook nederlandse vrouwen kunnen onderdrukt worden. Door de familie, door de man, door de gemeenschap. Je er niet van bewust zijn betekend niet dat je 'naar westerse maatstaven' niet onderdrukt wordt.
    Je kan er niet omheen dat je de vrijheid alleen per wet aan mensen kan gunnen. Als ze ervan geen gebruik wensen te maken is dat vrije wil. Zichzelf beperken uit vrije wil.

Vrije wil kwalificeren als 'onderdrukking' is een beetje zoals onechte ijsbeertjes. "Jaja mevrouwtje, u zegt wel dat u dat zelf wilt, u denkt wel dat u dat zelf wilt, maar neemt u van ons aan, wij weten het beter, u wil eigenlijk iets heel anders maar dat weet u nog niet. "

De dominee, maar dan van een ander geloof..
    pi_47467063
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En ondertussen vind iedereen de gezusters Lap geweldig.
    Wie? En hoe is dat een reactie op wat ik zei?
    pi_47467080
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Zoals?
    [..]Sefardische Joden rond 1536, Hoogduitse Joden rond 1630, Hugenoten eind 17e eeuw
    quote:
    Zo’n 12.000 hugenoten kwamen in Amsterdam terecht, daarmee was rond 1700 een kwart van de Amsterdammers Frans; er waren Franse buurten en kroegen en een Franse kerk (de Waalse Kerk). Veel hugenoten kwamen terecht in het boekenvak, omdat dit gilde vreemdelingen toeliet. Van de 230 uitgevers die Amsterdam tussen 1680 en 1730 telde, waren er 80 hugenoots. De kerken die ontstonden uit deze groepen van vluchtelingen werden bekend onder de naam "Refuge".
    quote:
    drogredenering
    [..]
    Nee niet echt. Moslims vormen een onderdeel van onze samenleving en zullen dat blijven doen.
    quote:
    Gunstig? Wil u toelichten hoe en waarom een zekere ontwikkeling 'gunstig' is ?Is dat bij toe- of afname, en waarom?
    Met gunstig doel ik cijfers die snel toekruipen naar wat onder "autochtonen" gemiddeld is. Toenemende ontmoskeeïng, stijgend opleidingsniveau, kleinere gezinnen etc.
    pi_47467092
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Je kan er niet omheen dat je de vrijheid alleen per wet aan mensen kan gunnen. Als ze ervan geen gebruik wensen te maken is dat vrije wil. Zichzelf beperken uit vrije wil.

Vrije wil kwalificeren als 'onderdrukking' is een beetje zoals onechte ijsbeertjes. "Jaja mevrouwtje, u zegt wel dat u dat zelf wilt, u denkt wel dat u dat zelf wilt, maar neemt u van ons aan, wij weten het beter, u wil eigenlijk iets heel anders maar dat weet u nog niet. "

De dominee, maar dan van een ander geloof..
    Sorry sigme, je lult er omheen. Dat is net zoiets als stellen dat al het succes maakbaar is.
    pi_47467101
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:00 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia komt de uitdrukking uit een boek van de historicus Jan Romein.
    [..]

Aangezien een Nederlandse historicus deze uitdrukking geïntroduceerd heeft, zou het dus best wel eens exclusief Nederlands kunnen zijn.
    Oh ja, daar ging dat stuk waar ik dat uithaalde ook over, over Jan Romein. Ben de rest van de context kwijt. Misschien Historisch Nieuwsblad.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:05:08 #199
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47467121
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:02 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Jij geeft ook extremen als voorbeeld (ja joh, alle moslims willen de sharia invoeren)
    Het zal jou verbazen hoeveel moslims dat eigenlijk zouden willen. Verschillende onderzoeken hebben al aangetoond dat het om meer dan de helft van alle westerse moslims zou gaan. Ik zal eens kijken of ik wat linkjes voor je kan vinden.
    quote:
    er zijn ook christelijke tegenhangers, en genoeg ook.
    Een enkeling.
    pi_47467139
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Meester-debater doekje. Waarom ga ik hier nog op in?
    [..]
    Haha en dan kom je zelf kort daarna met de volgende zinnen
    quote:
    Ja, wel de tolerante, ontwikkelde figuren, niet de eitenneukers uit de rif.
    [..]

We kunnen ze er ook weer uitgooien hoor.
    [..]

Ik heb het dan ook niet over demografie, maar over de weg naar beschaving. Daar zit geen schot in.
    [..]
    Sorry maar je maakt jezelf echt compleet belachelijk.
    quote:
    Dat betekent dat je toegeeft dat het gewoon waar is.
    Neehoor ik geef er alleen mee aan dat ik best een beetje medelijden met je heb
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:06:07 #201
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47467152
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef Elseetje het volgende:
    Nou, we zeuren wel over grefovrouwen die geen broek mogen dragen, maar je mag niks zeggen over de manier waarop dat onder moslims gebeurd. We knuffelen die Halal-musten, in plaats van ze weg te honen. En zelfs GL heeft een fractiemedewerkster die volledig gehoofddoekt mannen de hand weigert. De zogenaamde emancipatiepartij , eerder de partij van selectieve emancipatie.
    pi_47467161
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het zal jou verbazen hoeveel moslims dat eigenlijk zouden willen. Verschillende onderzoeken hebben al aangetoond dat het om meer dan de helft van alle westerse moslims zou gaan. Ik zal eens kijken of ik wat linkjes voor je kan vinden.
    [..]

Een enkeling.
    Zien wat je wilt zien is een kunst.
    pi_47467170
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:04 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Sorry sigme, je lult er omheen. Dat is net zoiets als stellen dat al het succes maakbaar is.
    Que?

Nee hoor. Als een vrouw meent dat ze niet in een broek hoort, hoort het tot haar vrijheid dat te vinden. En als ze er van overtuigd is dat dat zo hoort, dan heet het vrijwillig.
    Maar leg me gerust uit waarom dat niet klopt.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:06:53 #204
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47467178
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef Elseetje het volgende:

[..]

De meiden van Halal. Vrijwel iedereen vindt die geweldig, terwijl ze eigenlijk een verwerpelijk en extreem vrouwonvriendelijk systeem propageren.
    pi_47467189
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Heb jij er wekelijks mee te maken?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:07:20 #206
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47467192
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:05 schreef du_ke het volgende:
    Haha en dan kom je zelf kort daarna met de volgende zinnen

Sorry maar je maakt jezelf echt compleet belachelijk.

Neehoor ik geef er alleen mee aan dat ik best een beetje medelijden met je heb
    Zie je? Weer geen enkel inhoudelijk antwoord van de meester-debater. Het is goed met je, ga maar verder met zuigen en trollen.
    pi_47467200
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou, we zeuren wel over grefovrouwen die geen broek mogen dragen, maar je mag niks zeggen over de manier waarop dat onder moslims gebeurd. We knuffelen die Halal-musten, in plaats van ze weg te honen. En zelfs GL heeft een fractiemedewerkster die volledig gehoofddoekt mannen de hand weigert. De zogenaamde emancipatiepartij , eerder de partij van selectieve emancipatie.
    Tuurlijk mag je wel zeuren over het gebrek aan emancipatie onder moslimvrouwen. Maar alleen daarover zeuren en ontkennen dat het onder andere fundamentalisten ook voorkomt is 'selectieve verontwaardiging' (dat gebruiken jullie toch zo graag?)
    pi_47467206
    Du_ke? Wanneer zijn demografische ontwikkelingen 'gunstig' te noemen?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:08:56 #209
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47467255
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:06 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Zien wat je wilt zien is een kunst.
    Ik zie niet wat ik wil zien. Het is gewoon zo.

Nogmaals: ik zal even wat links voor je opzoeken over het aantal moslims dat voorstander is van invoering van de sharia. Die sharia is echt dichterbij dan je denkt, in Canada is het al (bijna?) zover.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemmeb op 20-03-2007 12:21:35 ]
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:09:22 #210
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47467266
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:07 schreef Elseetje het volgende:
    Tuurlijk mag je wel zeuren over het gebrek aan emancipatie onder moslimvrouwen. Maar alleen daarover zeuren en ontkennen dat het onder andere fundamentalisten ook voorkomt is 'selectieve verontwaardiging' (dat gebruiken jullie toch zo graag?)
    Waar is het erger? Waar gebeurt het vaker? Waar is het onbespreekbaar? Waar dekt GL het toe? Ik weet het antwoord wel. Dat is pas selectieve verontwaardiging, je druk maken over grefo's terwijl de grote steden overspoeld worden door een tsunami van achterlijkheid.
    pi_47467282
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Que?

Nee hoor. Als een vrouw meent dat ze niet in een broek hoort, hoort het tot haar vrijheid dat te vinden. En als ze er van overtuigd is dat dat zo hoort, dan heet het vrijwillig.
    Maar leg me gerust uit waarom dat niet klopt.
    Wat niet klopt is dat niet elke vrouw zich vrijwillig naar de druk van de omgeving voegt, het woord druk zegt het al. Dat het juridisch 'vrijwillig' heet maakt niks uit voor de dagelijkse werkelijkheid, en is feitelijk schermen met termen om feiten uit de weg te gaan.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:09:49 #212
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47467284
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb jij er wekelijks mee te maken?
    Ik kom ook uit zo'n dorp, heb er 19 jaar gewoond.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:10:07 #213
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_47467290
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:08 schreef Lemmeb het volgende:
    in Canada is het al (bijna?) zover.
    Als dat is wat je verstaat onder "de sharia invoeren" snap ik niet waar je je druk om maakt.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:10:26 #214
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47467302
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waar is het erger? Waar gebeurt het vaker? Waar is het onbespreekbaar? Waar dekt GL het toe? Ik weet het antwoord wel. Dat is pas selectieve verontwaardiging, je druk maken over grefo's terwijl de grote steden overspoeld worden door een tsunami van achterlijkheid.
    pi_47467303
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zie je? Weer geen enkel inhoudelijk antwoord van de meester-debater. Het is goed met je, ga maar verder met zuigen en trollen.
    Je komt zelf enkel met domme sneren en dan zou ik daar inhoudelijke argumenten tegenover moeten stellen (wat ik overigens in andere posts in deze discussie al regelmatig gedaan heb) waarna jij weer alleen met termen als geitenneukers komt. Lijk wel gek .

Ofwel een tip . Lees je eigen post nog eens door en kijk of die uitnodigt tot enige discussie.
    pi_47467316
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik maak me niet druk om grefo's, ook niet om moslims. Ik maak me druk om achterlijke mensen die alleen maar het kwaad van de ene religie willen zien en niet het kwaad dat alle religie al heeft gebracht en zal brengen.
    pi_47467334
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:07 schreef sigme het volgende:
    Du_ke? Wanneer zijn demografische ontwikkelingen 'gunstig' te noemen?
    Had al een antwoord gegeven .
    [Deel 1177] Miscellaneous crap.
    pi_47467349
    .
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:12:37 #219
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47467366
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:10 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Als dat is wat je verstaat onder "de sharia invoeren" snap ik niet waar je je druk om maakt.
    Het lijkt inderdaad maar een lullig, niets zeggend stapje, wat daar in Canada is gebeurd. Maar de volgende stap is gewoon dat niet-moslims er ook onder zullen vallen, en dan zijn de rapen gaar.

Iedereen die een beetje kan nadenken weet dat. Maar moslims ontkennen dit, om nogal voor de hand liggende redenen.
    pi_47467380
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik kom ook uit zo'n dorp, heb er 19 jaar gewoond.
    Nou ik kom uit een plaats vlakbij Staphorst en Rouveen en die plaats is zelf ook voorzien van een flinke portie Grefo's waaronder enkele goede vrienden van me.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:13:13 #221
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47467391
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:10 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik maak me niet druk om grefo's, ook niet om moslims. Ik maak me druk om achterlijke mensen die alleen maar het kwaad van de ene religie willen zien en niet het kwaad dat alle religie al heeft gebracht en zal brengen.
    Dat is juist precies wat al die mulitkultiknuffelaars doen.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:13:44 #222
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47467406
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou ik kom uit een plaats vlakbij Staphorst en Rouveen en die plaats is zelf ook voorzien van een flinke portie Grefo's waaronder enkele goede vrienden van me.
    Lekker voor je. Maken dat je er wegkomt, heb ik ook gedaan.
    pi_47467455
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:08 schreef Lemmeb het volgende:

Die sharia is echt dichterbij dan je denkt, in Canada is het al (bijna?) zover.
    Lemmeb, waar heb je het nou over? Over die gekke religieuze rechtbanken daar?
    In dat geval is het de moeite waard je even in te lezen.

Korte samenvatting: de overheid erkende daar rechtsgeldigheid van religieuze rechtbanken (die zich aan de canadese wet moesten houden), en liet van bepaalde religieuze rechtbanken de uitspraken standaard door een rechter ondertekenen (alle partijen van te voren accoord). Er waren er een aantal - geen moslimrechtbanken.

Toen wilden moslims er ook een - dat kon uiteraard niet geweigerd worden, dat leverde een rel op en eind van het liedje was dat de overheid ophield met het autoriseren van religieuze rechtbanken.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:15:29 #224
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47467459
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:10 schreef Elseetje het volgende:
    Dat is nou juist typisch GL wat jij aankaart: wel afgeven op gereformeerden, maar de hoofddoekenziekte wel toelaten bij de fractie.
    pi_47467461
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is juist precies wat al die mulitkultiknuffelaars doen.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:16:03 #226
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_47467479
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad maar een lullig, niets zeggend stapje, wat daar in Canada is gebeurd. Maar de volgende stap is gewoon dat niet-moslims zich er ook onder zullen vallen, en dan zijn de rapen gaar.
    Waarom zou dat de volgende stap zijn?
    pi_47467488
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat is nou juist typisch GL wat jij aankaart: wel afgeven op gereformeerden, maar de hoofddoekenziekte wel toelaten bij de fractie.
    Waarom zou een vrouw geen hoofddoekje mogen dragen?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:16:57 #228
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47467515
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef Elseetje het volgende:
    Waarom mag niemand met een hakenkruis over straat?
    pi_47467562
    Dank du_ke, overheen gekeken .
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

[..]Sefardische Joden rond 1536, Hoogduitse Joden rond 1630, Hugenoten eind 17e eeuw
    Variaties op een thema.
    quote:
    [..]

[..]

Nee niet echt. Moslims vormen een onderdeel van onze samenleving en zullen dat blijven doen.
    Klopt, maar is een drogredenering voor argumentatie bij de vraag Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?.
    quote:
    [..]

Met gunstig doel ik cijfers die snel toekruipen naar wat onder "autochtonen" gemiddeld is. Toenemende ontmoskeeïng, stijgend opleidingsniveau, kleinere gezinnen etc.
    Maar dat betekent dat je het gunstig vind als de islam krimpt / niet groeit. Waarom?
    pi_47467580
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarom zou je die twee willen vergelijken?
    pi_47467592
    Of klompen! Haha.
    pi_47467596
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat is in NL toch niet verboden?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:20:18 #233
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47467616
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:19 schreef Elseetje het volgende:
    Waarom zou je die twee willen vergelijken?
    Omdat het beiden uniformen van een totalitaire stroming zijn.
    pi_47467626
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Omdat het beiden uniformen van een totalitaire stroming zijn.
    ghighighi
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:21:18 #235
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47467639
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:20 schreef Elseetje het volgende:
    ghighighi
    Sterk antwoord.
    pi_47467666
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ontken het maar weer, om nogal voor de hand liggende redenen.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:23:07 #237
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47467693
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Kun jij mij garanderen dat dat niet de volgende stap is, als moslims aan de macht komen?

Ik weet wel zeker dat dat de volgende stap is. Het staat namelijk zo in de Koran. Dat moet jij toch weten.
    pi_47467700
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:16 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nergens om niet - maar het is niet vrijwilliger of gedwongener dan vrouwen die geen broek aanmogen van zichzelf, of geen make-up, of geen baan, en geen pasje van de bankrekening .
    pi_47467724
    Die sharia voor moslims (ik geloof alleen in Ontario) werd toch afgewezen?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:25:10 #240
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47467758
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:15 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Snap je dat nou echt niet? PJ heeft het toch al aardig voorgekauwd hoor.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:25:14 #241
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_47467760
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kun jij mij garanderen dat dat niet de volgende stap is, als moslims aan de macht komen?

Ik weet wel zeker dat dat de volgende stap is. Het staat namelijk zo in de Koran. Dat moet jij toch weten.
    Je gaat er dus vanuit dat moslims aan de macht komen? Ja, dan zou dat best wel eens de volgende stap kunnen zijn, als je er heel wat over slaat.
    pi_47467800
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Nergens om niet - maar het is niet vrijwilliger of gedwongener dan vrouwen die geen broek aanmogen van zichzelf, of geen make-up, of geen baan, en geen pasje van de bankrekening .
    Ik denk dat jij nog steeds niet helemaal bent ingegaan op het feit dat niet alles even vrijwillig is. Ik zou zulke uitspraken doen nádat er gekeken is of het vrijwillig is, en dan niet jouw juridiche variant. Er zijn vrouwen met hoofddoekjes die die helemaal vrijwillig dragen, ook vrouwen die dat niet vrijwillig doen. Zelfde geldt voor een rok dragen, make-up loos door het leven gaan etc. etc.
    pi_47467814
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Snap je dat nou echt niet? PJ heeft het toch al aardig voorgekauwd hoor.
    Neuh, ik snap alleen jouw opmerking niet, dat is alles
    pi_47467824
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:24 schreef Autodidact het volgende:
    Die sharia voor moslims (ik geloof alleen in Ontario) werd toch afgewezen?
    Ja, voor de verandering had het verzoek om gelijke behandeling eindelijk een positief effect, afschaffing van autorisatie van reeds bestaande religieuze rechtbanken.
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Lemmeb, waar heb je het nou over? Over die gekke religieuze rechtbanken daar?
    In dat geval is het de moeite waard je even in te lezen.

Korte samenvatting: de overheid erkende daar rechtsgeldigheid van religieuze rechtbanken (die zich aan de canadese wet moesten houden), en liet van bepaalde religieuze rechtbanken de uitspraken standaard door een rechter ondertekenen (alle partijen van te voren accoord). Er waren er een aantal - geen moslimrechtbanken.

Toen wilden moslims er ook een - dat kon uiteraard niet geweigerd worden, dat leverde een rel op en eind van het liedje was dat de overheid ophield met het autoriseren van religieuze rechtbanken.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:29:11 #245
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47467909
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:26 schreef Elseetje het volgende:
    Er zijn vrouwen met hoofddoekjes die die helemaal vrijwillig dragen
    Daar geloof ik dus niks van. Traditie, groepsdruk, je afzetten tegen het westen, "hoer" genoemd worden op straat: dat is de bron van die gekte.
    pi_47467911
    Afspraken tussen individuen werden gewoon sneller geaccepteerd door de rechtbanken, dat was eigenlijk de hele opzet. Ze kunnen alsnog een sjaria-overeenkomst afsluiten.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:31:07 #247
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47467969
    quote:

[..]

Neuh, ik snap alleen jouw opmerking niet, dat is alles
    Er stond eigenlijk hetzelfde als wat PJ drie posts daaronder schreef, alleen dan in andere bewoordingen.
    pi_47467991
    quote:

[..]

Ik denk dat jij nog steeds niet helemaal bent ingegaan op het feit dat niet alles even vrijwillig is. Ik zou zulke uitspraken doen nádat er gekeken is of het vrijwillig is, en dan niet jouw juridiche variant. Er zijn vrouwen met hoofddoekjes die die helemaal vrijwillig dragen, ook vrouwen die dat niet vrijwillig doen. Zelfde geldt voor een rok dragen, make-up loos door het leven gaan etc. etc.
    Zelfde geldt voor een rokje dragen, met make-up door het leven gaan etc. etc.
    Kortom: volstrekt onbruikbare onzin. Wordt alleen in stelling gebracht als het schikt en is onmeetbaar.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:32:21 #249
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47468014
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:25 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Je gaat er dus vanuit dat moslims aan de macht komen?
    Als het zo doorgaat wel ja. En daar heb ik absoluut geen trek in.
    quote:
    Ja, dan zou dat best wel eens de volgende stap kunnen zijn, als je er heel wat over slaat.
    Wat sla ik over dan?
    pi_47468024
    Moslimrechtbanken? Lijkt me geen goed idee voor onze bi-culturelen, dan zouden velen hun beide handjes verliezen.
    pi_47468117
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:18 schreef sigme het volgende:
    Dank du_ke, overheen gekeken .
    [..]

Variaties op een thema.
    [..]
    Ja variaties op het thema "afwijkende geloven die nu wel in Nederland te vinden zijn en waarvan de in- en aanpassing met horten en stoten gaat"
    quote:
    Klopt, maar is een drogredenering voor argumentatie bij de vraag Wat maakt de Islam dan zoveel erger dan pakweg extreme grefo's?.
    [..]
    De groep moslims in Nederland groeit vanaf de jaren 40 en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dat maakt het dus niet erger of minder erg dan extreme grefo's. Dat het import is is dus redenering die geen stand houdt.
    quote:
    Maar dat betekent dat je het gunstig vind als de islam krimpt / niet groeit. Waarom?
    Omdat van mij de geloven wel op mogen rotten.

En belangrijker vind ik nog dat het er op wijst dat ze intergreren in onze samenleving.
    pi_47468118
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef pberends het volgende:
    Moslimrechtbanken? Lijkt me geen goed idee voor onze bi-culturelen, dan zouden velen hun beide handjes verliezen.
    Alles wat volgens de Canadese wet is verboden, was deze 'moslimrechtbanken' ook verboden.
    pi_47468176
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

[..]
    Als het hoe doorgaat?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:37:55 #254
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_47468221
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat in Canada? In Nederland? Je ziet in deze landen moslims steeds meer macht verwerven?
    quote:
    Wat sla ik over dan?
    Het was voor mij niet duidelijk dat tussen de genoemde ontwikkelingen in Canada en het invoeren van de sharia de moslims aan de macht waren gekomen.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:39:21 #255
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47468266
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:
    De groep moslims in Nederland groeit vanaf de jaren 40 en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dat maakt het dus niet erger of minder erg dan extreme grefo's.
    Juist wel, aangezien de groep extreme grefo's sinds die tijd alleen maar kleiner is geworden (en nu in absolute aantallen zelfs kleiner is dan de groep moslims). Maw: extreme gereformeerdheid is geen gevaar meer, maar we hebben moslims ervoor in de plaats gekregen, die nog veel gevaarlijker en talrijker zijn. En bedankt.
    pi_47468295
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

zit daar dan nog iets tussen ofzo?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:40:41 #257
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47468315
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:37 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat in Canada? In Nederland? Je ziet in deze landen moslims steeds meer macht verwerven?
    Uiteraard, als het zo doorgaat, in beide landen. Jij ziet dat niet?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:42:04 #259
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47468364
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:39 schreef Lemmeb het volgende:
    Juist wel, aangezien de groep extreme grefo's sinds die tijd alleen maar kleiner is geworden (en nu in absolute aantallen zelfs kleiner is dan de groep moslims). Maw: extreme gereformeerdheid is geen gevaar meer, maar we hebben moslims ervoor in de plaats gekregen, die nog veel gevaarlijker en talrijker zijn. En bedankt.
    Juist door de verkeerde benadering van moslims, gaan de grefo's zich weer meer roeren. Dom beleid is de oorzaak van al die reli-ellende en EchtGaaf.
    pi_47468433
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja variaties op het thema "afwijkende geloven die nu wel in Nederland te vinden zijn en waarvan de in- en aanpassing met horten en stoten gaat"
    Behalve dat die geloven die jij opnoemde geen afwijkende geloven waren, slechts -door alle partijen herkend- verschillende uitleggen / invullingen, van hetzelfde geloof.
    quote:
    [..]

De groep moslims in Nederland groeit vanaf de jaren 40 en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Dat maakt het dus niet erger of minder erg dan extreme grefo's. Dat het import is is dus redenering die geen stand houdt.
    Dat het import is, wordt als argument niet weerlegd door het argument 'we zitten er nu eenmaal mee'.
    quote:
    [..]

Omdat van mij de geloven wel op mogen rotten.

En belangrijker vind ik nog dat het er op wijst dat ze intergreren in onze samenleving.
    Kortom: je vind de islam ook maar niks.
    Is het een teken van intergratie om een gemiddeld geboortetal te hebben? Hmm. Nou ja, dat kan.
    pi_47468489
    Dat zijn schrikbarende ontwikkelingen, ja:

http://www.cbs.nl/en-gb/m(...)007/2006-2103-wm.htm
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:45:29 #262
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_47468497
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hooguit passieve "macht" in de zin dat het aantal mensen dat zich moslim noemt toeneemt. Ik zie deze "macht" vooralsnog niet op een verontrustende manier tot uiting komen nee. Het heeft mijn leven tot vandaag nog niet beïnvloed en ik ondervind eerder last - zij het vrij minimaal - van de reacties op deze vermeende dreiging dan van de "dreiging" zelf.
    pi_47468523
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De groep extreme grefo's is kleiner dan de groep extreme Moslims?

Waarom heeft er dan nog geen Moslimvariant op de SGP plaatsgenomen in het parlement?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:46:06 #264
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47468525
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Juist door de verkeerde benadering van moslims, gaan de grefo's zich weer meer roeren. Dom beleid is de oorzaak van al die reli-ellende en EchtGaaf.
    True. Nu die moslims zo geknuffeld worden zien die refo's hun kans ook weer schoon. Dat krijg je er nou van. En EchtGaaf.
    pi_47468538
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zo doorgaat als in Canada? Waar religieuze rechtbanken dankzij de moslims afgeschaft werden?

Tsja.. daar kan je tegen zijn, natuurlijk.
    pi_47468618
    quote:

[..]

dát is idd een interessant fenomeen, de aanleiding daarvan ligt imo bij de aanslagen van 9-11. Kan me herinneren dat ik kort daarop een stel godsdienstfanaten op het CS in A'dam zag staan met een groot bord + foto van de brandende twintowers waarmee ze de omstanders duidelijk wilden maken dat dat de straf van god was. Heb er toen serieus over nagedacht om zo'n navulling voor een aansteker te halen, ze van achter te besluipen en dat bord in de hens te steken. Heb er tot de dag van vandaag spijt van dat ik dat niet gedaan heb

hoe dan ook, ik zag vergelijkbare types vervolgens ook onmiddellijk op de televisie verschijnen, in de geschreven media etc etc. Maar zij baseren zich op lucht, in de praktijk ontkerkelijkt Nederland/Europa gestadig verder, inclusief moslims. De achterban neemt af, en op een schone dag gaan ze op hun bek, keihard

(en ik ben de beroerdste niet om ze dan nog eens flink na te schoppen )
    pi_47468665
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Behalve dat die geloven die jij opnoemde geen afwijkende geloven waren, slechts -door alle partijen herkend- verschillende uitleggen / invullingen, van hetzelfde geloof.
    [..]
    Nou het Jodendom wijkt toch behoorlijk af van het vroege protestantisme en de restanten van het katholicisme die de boventoon voerden in de 16e en 17e eeuw in Nederland.
    quote:
    Dat het import is, wordt als argument niet weerlegd door het argument 'we zitten er nu eenmaal mee'.
    [..]
    Dat het import is maakt het ook niet erger dan Grefo's.
    quote:
    Kortom: je vind de islam ook maar niks.
    Is het een teken van intergratie om een gemiddeld geboortetal te hebben? Hmm. Nou ja, dat kan.
    Ik vind geloven eigenlijk maar niks dus ook de Islam. Maar als mensen willen geloven moeten ze dat toch vooral zelf weten. Al of niet geloven moet je niet afdwingen. Maar minder gelovigen lijkt me geen slechte ontwikkeling.
    pi_47468679
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 11:48 schreef sigme het volgende:

[..]

mja, zou heel goed kunnen. Mischien meer iets voor dat talen-subforum, ik weet het in ieder geval niet.
    pi_47468702
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:40 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

zit daar dan nog iets tussen ofzo?
    Die 2 lopen inderdaad wel in elkaar over. Maar tussen die 2 en Meppel zit nog de Lankhorst .
    pi_47468707
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor een rokje dragen, met make-up door het leven gaan etc. etc.
    Kortom: volstrekt onbruikbare onzin. Wordt alleen in stelling gebracht als het schikt en is onmeetbaar.
    Ja, dus? Ik begrijp je punt niet helemaal.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:51:19 #272
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47468719
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

De groep extreme grefo's is kleiner dan de groep extreme Moslims?
    Jazeker.
    quote:
    Waarom heeft er dan nog geen Moslimvariant op de SGP plaatsgenomen in het parlement?
    Omdat de gewone moslim niet snel de hand zal bijten van diegene die hem al die jaren gevoed heeft (lees: de PvdA). En omdat moslims er vooralsnog voor gekozen hebben zich niet op deze manier te organiseren, maar liever samenscholen in allerlei schimmige ongrijpbare extremistische clubjes als Milli Görüþ.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:53:09 #273
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_47468775
    http://www.dumpert.nl/mediabase/11771/976549b0/index.html

Geweldig zoals die fotograaf zichzelf voor lul zet.

''ik zet je foto op het internet''
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_47468808
    RATM.
    pi_47468832
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die 2 lopen inderdaad wel in elkaar over. Maar tussen die 2 en Meppel zit nog de Lankhorst .
    mmm, zit daar toevallig een fietsenmaker "Pot"?
    pi_47468857
    "Ik ben een jood!"
    pi_47468876
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

True. Nu die moslims zo geknuffeld worden zien die refo's hun kans ook weer schoon. Dat krijg je er nou van. En EchtGaaf.
    Actie en reactie. Moslims hebben helemaal geen meerwaarde ten opzichte van andere gelovigen, maar het ongefundeert stigmatiseren en in de grond trappen van een bevolkinsgroep maakt ze vanzelf heel knuffelbaar hoor
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:57:31 #278
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_47468926
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:55 schreef Monidique het volgende:
    "Ik ben een jood!"
    waarom halen die mensen die altijd roepen, 'nederland voor de nederlanders', nazi-duitsland erbij? Waren ze zo nationalistisch dat ze het geweldig vonden dat een andere natie ze 5 jaar overheersten?
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_47468930
    quote:
    "Ik ben een jood!"
    een vriend van mij maakt over een tijdje een tussenstop in Dubai. Hij zou voor de gelegenheid zijn Bush t-shirt aantrekken, en een petje met daarop "I am a Jew!"
    pi_47468933
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jazeker.
    [..]

Omdat de gewone moslim niet snel de hand zal bijten van diegene die hem al die jaren gevoed heeft (lees: de PvdA). En omdat moslims er vooralsnog voor gekozen hebben zich niet op deze manier te organiseren, maar liever samenscholen in allerlei schimmige ongrijpbare extremistische clubjes als Milli Görüþ.
    Heb je ook cijfers die je beweringen kunnen onderbouwen. Want je sneer naar de PvdA is wel erg kansloos natuurlijk.

Dus hoeveel extreme moslims (vergelijkbaar met extreme grefo's zeg maar SGP volk) stemmen er op de PvdA?
    pi_47468958
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

mmm, zit daar toevallig een fietsenmaker "Pot"?
    Nee dat is weer een stukje de andere kant op (vanaf mijn perspectief in Meppel gezien). Maar ook tussen Meppel en Staphorst in inderdaad.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 12:59:25 #282
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_47468988
    quote:
    "Ik ben een jood!"
    '' hhm hhm hhm''

*klik klik klik*

And that is the news.''
    pi_47469049
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:51 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ja, dus? Ik begrijp je punt niet helemaal.
    Dat komt terug op de enige zinnige meting van vrijwilligheid. Kan het anders zonder ervoor bestraft te worden? Ja. Doet iemand dat dan niet - dan is het vrijwillig.
    Dat die vrijwilligheid zich tussen allerlei groepsdruk, culturele imprint, bijgeloof etc maar moet zien te vormen doet daaraan weinig af.

Eigenlijk zijn er - op het gebied van vrijwilligheid- eigenlijk 2 filosofische uitkomsten uit debat, voor zover ik weet: de ene die ik nu neem (alles vrijwillig tenzij dwang kan worden aangetoond) en de andere (die wetenschappelijker meer verantwoord is): er *is* geen vrije wil; slechts een hardnekkige illusie dat mensen iets authentiek denken te willen.
    pi_47469056
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee dat is weer een stukje de andere kant op (vanaf mijn perspectief in Meppel gezien). Maar ook tussen Meppel en Staphorst in inderdaad.
    daar heb ik ooit nog eens een brommer gekocht

de Lankhorst staat verder niet in mijn bosatlas, dus bestaat het niet.
    pi_47469106
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:56 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Actie en reactie. Moslims hebben helemaal geen meerwaarde ten opzichte van andere gelovigen, maar het ongefundeert stigmatiseren en in de grond trappen van een bevolkinsgroep maakt ze vanzelf heel knuffelbaar hoor
    ik zou zeggen, probeer het eens uit
    pi_47469120
    "Als het me niet bevalt wat... ik zeg u één ding... als het me niet bevalt wat... het programma dat u maakt, dan komt uw foto wel op het internet."
    - "Ok. En dan?"
    "En dan?"
    - "Ja?"
    "Nou."
    - "En dan?"
    "Ik zeg het maar van tevoren."
    - "Ja, ik ben ook op tv, dus op het internet, dat kan allemaal, maar wat gebeurt er dan?"
    "Wat er dan gebeurt?"
    - "Ja, wat gebeurt er dan? U zet mijn foto op het internet, wat gebeurt er dan?"
    "Dan weten de mensen wie die programmamaker is..."
    - "Ja, maar dat weten ze nu ook, het komt op tv, er kijken een miljoen mensen naar..."
    "Ja?"
    - "Het klinkt een beetje als een bedreiging, zeg maar, ik wil de bedreiging in zijn volheid begrijpen."

Man maakt close-up-foto.
    pi_47469121
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 13:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat komt terug op de enige zinnige meting van vrijwilligheid. Kan het anders zonder ervoor bestraft te worden? Ja. Doet iemand dat dan niet - dan is het vrijwillig.
    Dat die vrijwilligheid zich tussen allerlei groepsdruk, culturele imprint, bijgeloof etc maar moet zien te vormen doet daaraan weinig af.

Eigenlijk zijn er - op het gebied van vrijwilligheid- eigenlijk 2 filosofische uitkomsten uit debat, voor zover ik weet: de ene die ik nu neem (alles vrijwillig tenzij dwang kan worden aangetoond) en de andere (die wetenschappelijker meer verantwoord is): er *is* geen vrije wil; slechts een hardnekkige illusie dat mensen iets authentiek denken te willen.
    Je kan het ook omkeren. Kan jij bewijzen dat die vrouwen geen dwang ondervinden, en het dus vrijwillig doen?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 13:03:30 #288
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47469126
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb je ook cijfers die je beweringen kunnen onderbouwen. Want je sneer naar de PvdA is wel erg kansloos natuurlijk.
    Ga je nou in het SC-topic en beetje om bronnen zitten zeuren? Heb ik dat ooit bij jou gedaan dan? Zullen we anders deze hele discussie weer even opnieuw gaan voeren, alleen dan mèt bronvermelding?

Anyway, wou je soms ontkennen dat het aantal moslims het aantal extreme grefo's ver overstijgt in Nederland? En dat de PvdA een halve moslimpartij geworden is?
    quote:
    Dus hoeveel extreme moslims (vergelijkbaar met extreme grefo's zeg maar SGP volk) stemmen er op de PvdA?
    We (jij en ik) hadden het de hele tijd over de vergelijking 'moslims' versus 'extreme grefo's', een vergelijking waar je overigens zelf mee begonnen bent. Dit zijn twee groepen die imho redelijk te vergelijken zijn. Dan moet je er niet ineens wat anders van maken.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 13:05:11 #289
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_47469183
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Monidique het volgende:
    "Als het me niet bevalt wat... ik zeg u één ding... als het me niet bevalt wat... het programma dat u maakt, dan komt uw foto wel op het internet."
    - "Ok. En dan?"
    "En dan?"
    - "Ja?"
    "Nou."
    - "En dan?"
    - "Ja, ik ben ook op tv, dus op het internet, dat kan allemaal, maar wat gebeurt er dan?"
    "Wat er dan gebeurt?"
    - "Ja, wat gebeurt er dan? U zet mijn foto op het internet, wat gebeurt er dan?"
    - "Ja, maar dat weten ze nu ook, het komt op tv, er kijken een miljoen mensen naar..."
    "Ja?"
    - "Het klinkt een beetje als een bedreiging, zeg maar, ik wil de bedreiging in zijn volheid begrijpen."

Man maakt close-up-foto.
    het lijkt wel of die man een slechte imitatie van de Tegenpartij wou maken
    And that is the news.''
    pi_47469199
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 13:01 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

daar heb ik ooit nog eens een brommer gekocht
    Ja met brommers weten ze wel raad in Staphorst en omgeving .
    quote:
    de Lankhorst staat verder niet in mijn bosatlas, dus bestaat het niet.
    Het is zelfs de naam van een vrij groot knooppunt .
      dinsdag 20 maart 2007 @ 13:05:45 #291
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_47469202
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 12:57 schreef du_ke het volgende:
    Nou, je zag toch dat de genocideontkenners zich ook erg thuisvoelen in de PvdA?
      dinsdag 20 maart 2007 @ 13:06:36 #292
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_47469218
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 13:05 schreef du_ke het volgende:

Het is zelfs de naam van een vrij groot knooppunt .
    in die omgeving is alles groot
    And that is the news.''
    pi_47469236
    @GL
    quote:
    De gemeente Rijssen controleert op het metalfestival Elsrock in augustus op godslasterlijke taal. Eventueel volgt er een rechtszaak tegen de organisatie. Elsrock leidde vorig jaar tot beroering in het streng gereformeerde Rijssen.
    pi_47469282
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Monidique het volgende:
    - "Ok. En dan?"
    "En dan?"
    - "Ja?"
    "Nou."
    - "En dan?"
    "Wat er dan gebeurt?"
    "Ja?"

Man maakt close-up-foto.
    Ja geweldig inderdaad. Ze doen ook volop ana censuur op hun site http://www.nationalealliantie.com/ bij het commentaar op het betreffende nieuwsbericht stonden gisteravond nog heel wat verwijzingen naar dwdd.
    pi_47469285
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ga je nou in het SC-topic en beetje om bronnen zitten zeuren? Heb ik dat ooit bij jou gedaan dan? Zullen we anders deze hele discussie weer even opnieuw gaan voeren, alleen dan mèt bronvermelding?

Anyway, wou je soms ontkennen dat het aantal moslims het aantal extreme grefo's ver overstijgt in Nederland? En dat de PvdA een halve moslimpartij geworden is?
    [..]

We (jij en ik) hadden het de hele tijd over de vergelijking 'moslims' versus 'extreme grefo's', een vergelijking waar je overigens zelf mee begonnen bent. Dit zijn twee groepen die imho redelijk te vergelijken zijn. Dan moet je er niet ineens wat anders van maken.
    Volgens mij lopen hier twee discussies langs elkaar. Er zijn mensen die extreme moslims met extreme grefo's vergelijken, en mensen die moslims gelijk stellen aan extreme grefo's. Gaat een beetje mank...
    pi_47469348
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

[..]

Ah ok het misverstand gaat om de definities. Ok naar mijn idee bestaan gematigde en extreme moslims gewoon. Net als gematigde en extreme grefo's katholieken en joden. En een vergelijking tussen extremen lijkt me ook zinvoller dan tussen een hele groep en een extreem deel van een andere groep.
    En zelfs de PvdA lijkt me nog niet voor de helft een moslimpartij. Dan zou er ook wel minstens een moslimminister zijn geweest.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 13:12:21 #297
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47469364
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 13:09 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Volgens mij lopen hier twee discussies langs elkaar. Er zijn mensen die extreme moslims met extreme grefo's vergelijken, en mensen die moslims gelijk stellen aan extreme grefo's. Gaat een beetje mank...
    Daarom schreef ik ook "We (jij en ik)", uiteraard doelende op mijzelf en du_ke.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 13:14:35 #298
    89730 Drugshond
    pi_47469427
    quote:
    De gemeente Rijssen controleert op het metalfestival Elsrock in augustus op godslasterlijke taal. Eventueel volgt er een rechtszaak tegen de organisatie. Elsrock leidde vorig jaar tot beroering in het streng gereformeerde Rijssen.
    quote:
    Unholy Blasphemies - Morbid Angel
    Rise through the gate, Iak Sakkath
    From depths beyond the sky
    The realm of evil gods
    Painful... They eat your mind

[Chorus]
    Evil undisguised
    Breathe in pain
    Blackened souls remain

Ghouls who pray the death of god
    Destroy Jehovah's church
    Vomit upon the cross
    And burn the book of lies

[Chorus]
    (solo Brunelle)
    [Repeat 2:nd verse]
    [Chorus]
    (solo Azagthoth)

Yog sothoth evil one
    Come forth and taste the blood
    Infant entrails
    Are hung upon the twisted cross
    Wellicht dat ze er iets in horen als ze de CD achteruit draaien.
      dinsdag 20 maart 2007 @ 13:15:42 #299
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_47469458
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 13:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah ok het misverstand gaat om de definities. Ok naar mijn idee bestaan gematigde en extreme moslims gewoon. Net als gematigde en extreme grefo's katholieken en joden.
    Eensch.
    quote:
    En een vergelijking tussen extremen lijkt me ook zinvoller dan tussen een hele groep en een extreem deel van een andere groep.
    Wat mij betreft niet in het geval van moslims. 'Gewone' moslims zijn wat mij betreft naar Nederlandse maatstaven al extreem genoeg om direct te vergelijken met 'extreme' refo's.
    quote:
    En zelfs de PvdA lijkt me nog niet voor de helft een moslimpartij. Dan zou er ook wel minstens een moslimminister zijn geweest.
    Daarnet hadden we het nog over het aantal moslims dat op de PvdA stemt, nu heb je het ineens over moslimministers.
    pi_47469475
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 13:03 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Je kan het ook omkeren. Kan jij bewijzen dat die vrouwen geen dwang ondervinden, en het dus vrijwillig doen?
    Ja. Ik kan ze dat vragen, en het antwoord serieus nemen.

Ik kan ze zelfs, als hun antwoord me niet aanstaat, ze erop wijzen dat niemand ze wat mag aandoen als ze voortaan een andere keuze maken, dat ik er politiebescherming bij lever, dat ze recht hebben op de helft van al het geld en hun kinderen bij ze blijven, dat ze hulp krijgen bij nieuwe huisvesting etc etc etc.

En als ze dan volhouden dat ze toch echt menen dat je je schoonheden moet bedekken, of dat hun plaats naast hun man is, of dat vrouwen uiterlijk te onderscheiden dienen te zijn van mannen, dat ze dat menen.

Uiteindelijk is de enige meting voor vrijwilligheid van iets de overtuiging van de betrokkene. Dus: vragen naar die overtuiging, en het antwoord is het antwoord.
    pi_47469555
    quote:
    Op dinsdag 20 maart 2007 13:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Eensch.
    [..]

Wat mij betreft niet in het geval van moslims. 'Gewone' moslims zijn wat mij betreft naar Nederlandse maatstaven al extreem genoeg om direct te vergelijken met 'extreme' refo's.
    Ok dan verschillen we daarover van mening .
    [..]
    quote:
    Daarnet hadden we het nog over het aantal moslims dat op de PvdA stemt, nu heb je het ineens over moslimministers.
    Een halve moslimpartij moet toch minstens een flink aantal moslimbewindslieden hebben?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')