Ja, ze heeft het er maar druk mee.quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:11 schreef lady-wrb het volgende:
leuk zeg! ze krijgt het nog druk op die manier!
*uit lurkstand*quote:Op woensdag 4 april 2007 22:50 schreef Diaan73 het volgende:
Twan heeft vanmorgen het programma huisje, boompje, beestje gezien. Daarin werd het paasverhaal verteld. Hij moest dat natuurlijk vanavond aan ons doorvertellen. Op een gegeven moment zegt tie: Jezus zit in een grot met een grote steen ervoor. Hij gaat daar dood, maar als de grote steen weg is, is zijn lichaam er niet meer. Hij is weer levend geworden. Dus ikke: goh dat is wel gek. Twan: ja ik snap er ook niets van mama.Geweldig.....
niks mis mee hoorquote:
Ja, dat is dus precies het sprookjesboek dat ik ook heb. Echt heel leuk met hele leuke tekeningen erbij.quote:Op donderdag 5 april 2007 06:48 schreef lady-wrb het volgende:
luca houdt helemaal niet van sprookjes, terwijl ik ze juist zo leuk vind om voor te lezen.
ik heb een sprookjesboek van jacques vriens (grootmoeder, wat heb je grote oren). daar heb ik toen ik stage liep op de pabo uit voorgelezen. ik vind dat zo'n geweldig leuk boek. maar luca vindt daar dus ook geen bal aan.
we lezen nu dolfje weerwolfje boeken en die zijn ook vreselijk leuk.
luca was gisteren aan het spelen met een lieveheersbeestje en zei langs zijn neus weg: wist je dat er ook stouteheersbeestjes zijn?
ik: o ja?
luca: ja die zijn zwart met rode stippen.
hoe hij daar nou bij komt
Aldiquote:Op donderdag 5 april 2007 17:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
niks mis mee hoorwelke dan die bij de straat van de aldi ?
Een verassingquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:39 schreef livelink het volgende:
En is Bram weer veilig en uitgeput thuis, Karin? Hoe heeft hij het gehad? Ik kan me nog herinneren dat Katja voor de eerste keer op schoolreisje ging, helemaal naar Jan Klaassenland in Apeldoorn. Ik vond het ook wel erg spannend.
Waarom mag Priscilla niet weten wat jullie woensdag gaan doen, Ticootje? Dat zou ik als kind (en als volwassene eigenlijk ook nog) echt vreselijk hebben gevonden. Ik wilde juist precies weten wat er allemaal ging gebeuren, ik vond het dan al meer dan eng genoeg.
Haha, die grap is al zo vreselijk oud, en alle kinderen blijven hem leuk vinden... Zelf op de middelbare school nog...quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:25 schreef Karin het volgende:
Bram is weer veilig thuis![]()
Ze hadden zich verstopt in de busErg leuk om al die afgeknoedelde koppies te zien die de bus uit kwamen. Volgens Bram heeft hij het heel erg leuk gehad. Je kon wel merken dat hij heel veel indrukken heeft opgedaan want hij slaapt pas net een kwartiertje ofzo. Wel 10 x naar beneden geweest met een smoesje.
Om je gerust te stellen, mijn oudste is 6,5 en die veegt sinds een jaar zelf zijn billen af. Hij plast nog wel eens in bed (voornamelijk als er iets spannends in gebeurd of gaat gebeuren) of bij onrust.quote:Op zaterdag 21 april 2007 12:53 schreef livelink het volgende:
Mmm, daar was ik al bang voor. Het gaat niet goed bij ons op het plas- en poepfront![]()
Job niet zindelijk te krijgen en Katja die maar niet voor elkaar krijgt om haar billen echt goed af te vegen.
Nou ja, doorploeteren maar.
Nee, joh. Het was alleen maar een vraag. Waarschijnlijk vond Priscilla het hardstikke leuk. Godzijdank is niet ieder kind zoals ik was. Hoe is het gegaan vandaag en wat hebben jullie nu precies gedaan?quote:Op woensdag 25 april 2007 08:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Een verassing![]()
![]()
Het leek ons wel leuk zo...
Ja hij is wel erg milieubewustquote:Op woensdag 25 april 2007 19:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, joh. Het was alleen maar een vraag. Waarschijnlijk vond Priscilla het hardstikke leuk. Godzijdank is niet ieder kind zoals ik was. Hoe is het gegaan vandaag en wat hebben jullie nu precies gedaan?
Maneki, ik zie het helemaal voor me, het velletje rustig omdraaien en nog een keer gebruiken, maar hij luistert dan wel goed naar Cheryl Crow, zie Sheryl Crow roept op tot weinig WC-papiergebruik
We zijn naar duinrell geweest en het tikibad.quote:Op woensdag 25 april 2007 20:04 schreef Diaan73 het volgende:
En wat hebben jullie gedaan???? Maar wat fijn dat het zo geslaagd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:07 schreef Ticootje het volgende:
Vandaag gaat Priscil uitdelen op school, nog voor haar verjaardag. Ze is in de meivakantie jarig geweest. Maar toen we terug kwamen van meivakentie was het weer niet zo goed. Ik heb geen droger, maar een wasrek. Dat had tot gevolg dat ik tot vorig weekend tot over mn oren in de wasgoed zat.
ik was al bang dat ik de enige was die het niet snaptequote:
Maar ik kon mn badkamer niet eens meer in.... En ik had geen broeken meer. Priscil sport vaak, en dus was ook de sportkleding op. Ik kon het niet langer laten liggen. Het was al de was van 2 weken...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:52 schreef snoopy het volgende:
Meen je dat serieus Ticootje? Als je zelfgemaakte traktaties leuker vindt, dan laat je die was toch lekker wat langer liggen?
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:43 schreef bixister het volgende:
en 'leuk' om te lezen dat er wel meer fiets-weigeraars zijn.
Nee hoor, ik herken jouw verhalen die ik hier lees over Piet ook altijd erg... (voorzichtig zijn/niet snel iets durven)quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:10 schreef bixister het volgende:
maar ik dacht echt dat piet zo ongeveer de enige was die zo moeilijk deed, vandaar.
Nou ik zou niet weten wat. Borstels in ieder geval niet. Als je tegen Priscil niet zou zeggen dat ze dr haar moet kammen dan gebeurd dat ook niet.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:39 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Lenen die dames daar van alles van elkaar op school Tico?
Het gaat weer lekker zo..
Owja.. Easy, kom je us melden joh met je Kleuter Sven..
Of zitten we nog een beetje in de ontkenningsfase dat Sven vandaag 4 geworden is!![]()
![]()
wat goedquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hij mag afzwemmenNa een jaar lang, 2 keer per week janken mag hij afzwemmen
Ik ben zo trots
Hij vertelde dat hij eigenlijk ook wel door wil voor B en C. Ik zei dat ik daar nog maar even over na moest denken
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:37 schreef Karin het volgende:
Het is allemaal zo "echt" een kind op de basisschool.
We eten tussen de middag gewoon brood, brengen dan Wilyan naar school en als we dan weer thuis zijn gaat Hanne meteen naar bed. Wilyan moet om 13.00 uur op school zijn en Hanne ligt dan dus voor half twee wel in bed. Om drie uur moet ik haar wakker maken, dat vind ze dan niet altijd even leuk maar het moet gewoon.quote:Noli lijkt me ook erg lastig wegbrengen en ophalen met nog een kind erbij. Heb je geen last met het middagslaapje van Hanne? Dat lijkt me straks ook erg moeilijk. Eerste jaar natuurlijk geen last van maar als die kleine hier aan 1 slaapje zit zal die toch onderbroken moeten worden voor het wegbrengen/ophalen van Bram.
Hoiquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:39 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Owja.. Easy, kom je us melden joh met je Kleuter Sven..
Of zitten we nog een beetje in de ontkenningsfase dat Sven vandaag 4 geworden is!![]()
![]()
Joehoe voor jongstequote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Of je haalt er 2 door de war, of ik snap je niet easy
Jongste is vanmorgen naar school geweest en na een uurtje meekijken mocht ik wel weg van hem. Hij heeft het naar zijn zin gehad en mag woensdag weer. Hij valt wel met zijn neus in de boter want dan vieren de juffen hun verjaardag en gaan ze naar de speeltuin
Oudste mag 2 juni afzwemmen, en ik mag mee het water in om te watertrappelen. Yay
Tuurlijk snap je mij, optie 1 was het dusquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Of je haalt er 2 door de war, of ik snap je niet easy
Jongste is vanmorgen naar school geweest en na een uurtje meekijken mocht ik wel weg van hem. Hij heeft het naar zijn zin gehad en mag woensdag weer. Hij valt wel met zijn neus in de boter want dan vieren de juffen hun verjaardag en gaan ze naar de speeltuin
Oudste mag 2 juni afzwemmen, en ik mag mee het water in om te watertrappelen. Yay
Ja die dus, maar alleen `s ochtends en die ouwe gebouwen zitten er niet meer. Ze hebben nu plaats gemaakt voor een verlopen veertigerquote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:09 schreef m@x het volgende:
[..]
Joehoe voor jongste
Naar welke speeltuin gaan ze? Als het die ene is met die knorrige opa en oma dan zorg ik dat ik uit de buurt blijf. Het was me daar afgelopen woensdag ook veeeeeeeeels te druk![]()
Ja, 1 minuut watertrappelenquote:Op zondag 3 juni 2007 12:19 schreef lily het volgende:
super, gefeliciteerd![]()
moest je nu mee in het water?
Ik was hierdoor zeer ontroerd, we wisten van niets. Had de ambtenaar bedacht. Twan was supertrots en deed alsof hij dagelijks een handtekening zette.quote:Trouwakte
Hierbij ga ik akkoord met het huwelijk van Diaan en Peaceman echte namen dan natuurlijk
Ik ben getuige geweest van de huwelijksplechtigheid op 31-05-2007 en heb zelfs geholpen met het aangeven van de ringen!! Hierbij zet ik mijn handtekening als bewijs.
En dan de handtekening van Twan.
Ik zeg helemaal maar niksquote:Op zondag 3 juni 2007 15:53 schreef lily het volgende:
allemaal zaken die hier nog moeten plaatsvinden, zucht...![]()
Damon vind het niet erg om niet door een van ons ernaartoe gebracht te worden. Vind dat zelfs gewoon spannend en leuk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:47 schreef Luchtbel het volgende:
Maar euhm, afgezien van dat het allemaal leuk opgezet is enzo, hoe gaat het? Hebben ze het er naar hun zin? En vooral, gingen ze daar meteen met het begin van de kleuterschool al heen? Konden ze dat wel allemaal handelen/onthouden? Vinden ze het niet erg om niet door een ouder in de klas gebracht te worden?
Sorry....quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:55 schreef lily het volgende:
anders zei ik niet dat het allemaal hartstikke goed gaat, natuurlijk
Nee, *hout zoekt*, maar dat komt grotendeels op conto van mijn moederinstinctquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:14 schreef snoopy het volgende:
Leah, wat een toestandenHeeft ie zichzelf wel eens ernstig verwond?
![]()
Als Freek niet naar school gaat 's middags, moet ie echt bijslapen, dan zit hij huilend van vermoeidheid aan de boterhammen. Hij is erg druk en bewegelijk, en redt het gewoon niet met minder slaap. Ligt er ook strikt om 7 uur in, want hij valt domweg om.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:15 schreef livelink het volgende:
Even een beetje off-topic hier, maar is Freek niet gewoon een jongetje dat weinig slaap nodig heeft?
Ik vraag dat omdat mijn zus ook echt heel weinig slaap nodig heeft en het een tijd heeft geduurd voordat mijn ouders zich dat realiseerden. Daarna mocht ze gewoon 's avonds en 's nachts op haar kamer spelen en rommelen, zolang de rest van de familie er maar niet wakker van werd.
Glow in the dark stickertjes op het potje plakken (en 1 erin als richtpuntquote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:59 schreef Leah het volgende:
Dat helpt, maar dan kan ie dus dat potje niet vinden
is het niet mogelijk om gedeeltes uit dat shirtje te gebruiken op een nieuw shirt? appliceren ofzo?quote:Op maandag 11 juni 2007 20:44 schreef Lois het volgende:
Ze heeft nog steeds haar voorkeuren hoor, en dan het liefst shirtjes die ik niet meer bij kan kopen lijkt wel.
Maar we hebben haar wel zover dat ze af en toe een alternatief kiest, zodat ze niet de hele week in hetzelfde loopt.
Haar groene, tot de draad toe versleten shirtje, ligt ergens verstopt want als ze het ziet wil ze het gelijk weer aan. Dat kan echt niet meer, de gaten zitten erin, zovaak heeft ze het vorige zomer gedragenHet gaat in haar fotoboek als ze wat ouder is.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:40 schreef lady-wrb het volgende:
netjes hoor noli.
die van mij laat zijn hoofd nog liggen als het niet vast had gezeten
hier van hetzelfde laken een pak....quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:38 schreef lady-wrb het volgende:
nee hoor, hier komt informatie ook standaard nooit aan
dat heb ik ook gevraagd diaanticootje sorryquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:30 schreef Ticootje het volgende:
Hoe was de julianatoren??
quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:56 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat heb ik ook gevraagd diaan.
wil je het letterlijke antwoord dat ik ook kreeg?
hou je vast:
goed.
daar kon ik het mee doen en toen wist ik nog niets
maar ik heb meneer net met geweld uit zijn bed moeten slepen, dus het was wel vermoeiend geweest.
klinkt dat anderen misschien ook bekend in de oren?
dat je vraagt hoe iets was en dat je (áls je al antwoord krijgt) een simpel "goed" te horen krijgt?
quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:56 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat heb ik ook gevraagd diaanticootje sorry
wil je het letterlijke antwoord dat ik ook kreeg?
hou je vast:
goed.
daar kon ik het mee doen en toen wist ik nog niets
maar ik heb meneer net met geweld uit zijn bed moeten slepen, dus het was wel vermoeiend geweest.
dat je vraagt hoe iets was en dat je (áls je al antwoord krijgt) een simpel "goed" te horen krijgt?
absoluutquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:56 schreef lady-wrb het volgende:
quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:41 schreef Genuivere het volgende:
Storm weet ook nooit meer wat hij gedaan heeft op school. 'Dat ben ik vergeten hoor mama'. En dan is ie weer weg om zijn eigen ding te doen.
Wij hebben een andere uitdaging met de briefjes van school van Sverre. Die weigert namelijk om ze af te geven, hij heeft het gekregen van juf en het is vóór hem. Het kost meestal wat improviseren om de briefjes in het bezit te krijgen :-)
laat iemand het anders filmen , kun je het zien en je houdt je aan je woordquote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:34 schreef livelink het volgende:
Knap van Priscil, hoor![]()
En wel een opluchting dat de briefjesmethode niet alleen bij ons niet vlekkeloos verloopt![]()
Katja heeft volgende week een uitvoering op school, maar wij hebben haar moeten beloven dat we niet komen kijkenZe heeft namelijk met de juffrouw afgesproken dat ze niet gaat huilen en ze weet zeker dat ze gaat huilen als wij er zijn. En dat gebeurde inderdaad altijd standaard bij vorige uitvoeringen als ze één van ons zag
![]()
Dus wij moeten ons nog even beraden. Gaan we echt niet of gaan we ons zo verstoppen dat Katja ons niet kan zien?
waarom leg je dat niet voor aan je huisarts of de schoolarts?quote:Op zondag 24 juni 2007 07:58 schreef Stout het volgende:
Hoi
Dat is heel lang geleden, ben ook onwijs druk geweest met vanalles en niks eigenlijk.
Over een paar nachtjes wordt mijn 'kleine' timo alweer 6.... dag kleuter ! (oke die kleuter hebben we allang gedag gezegd)
Waar ik eigenlijk even naar wil vragen, is de lengte van andere 7 jarigen, Merijn lijkt ineens wel een reus te worden.
Hij is nu 139 cm.. schoenmaat 36/37. Herkent iemand dit ? Of moet ik me nu toch zorgen gaan maken ?
Thanx'
Stout
3 jaar met sokken doenquote:Op maandag 25 juni 2007 11:05 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb dit jaar helemaal niks hoeven kopen
alles paste nog van vorig jaar.
maar....... ik mag binnenkort nieuwe sokken kopen.
na 3 jaar zijn zijn ze eindelijk te klein
Nee, helaas kan ik dat niet zeggen. Alle kleding valt opeens uit elkaar. Of er zitten opeens rare vlekken in, die er vervolgens met geen mogelijkheid uit te krijgen zijn. En als je dan vraagt hoe het komt... dat zat er opeens.quote:Op maandag 25 juni 2007 11:18 schreef lady-wrb het volgende:
ja erg he?
ik heb die dingen als maat 26-30 gekocht. en hij heeft haast nooit gaten in zijn sokken.
nu heeftie ook wel heel veel sokken, want als ik leuke zag, dan kocht ik die er gewoon bij.
ik heb een erg braaf kind dat nooit gaten in zijn broeken valt en nooit ergens achter blijft hangen.
en toch is het een echte klauteraar en een zandbakfetisjist. maar zelfs vallen doet hij netjes
Jeetje lady, dat kan straks zo snel gaan.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:17 schreef lady-wrb het volgende:
luca is nu 8 en zit op +/- 1,25 m. we hebben nog een halve meter te gaan.
dus dat zou wel reeël kunnen zijn?
mijn moeder is 163 mijn vader 178 ongeveer.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:56 schreef lady-wrb het volgende:
ook niet als de ouders beiden de 1,70 niet halen en de grootouders van vaders kant misschien net de 1,60 halen? mijn ouders waren trouwens ook niet echt lang (1,68 en 1,76)
Spannend hoor, hoe vind ze het zelf dat ze naar de kleuters mag?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:05 schreef chacama het volgende:
*kijkt heel voorzichtig om het hoekje*
Fleur heeft vandaag afscheid genomen op de PSZ. Na de grote vakantie gaat ze naar de basisschool. Dan kom ik zeker hier mee kletsen....
quote:DL = het aantal maanden onderwijs (uitgaande van tien onderwijsmaanden per leerjaar) dat de leerling vanaf begin groep 3 heeft gehad.
DLE = het niveau van de leerling, uitgedrukt in onderwijsmaanden.
DL en DLE worden steeds vaker gebruikt voor het selecteren van leerlingen (ook voor verwijzing naar de vormen van voortgezet onderwijs) omdat men met deze termen gemakkelijk de leerachterstand kan uitdrukken: bij een DL van 55 en DLE van 40 is de leerling anderhalf jaar achter.
Was dat ook toelatingstest, of was dat alleen om te kijken welk 'instapniveau' die kinderen hebben?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:15 schreef poemojn het volgende:
In Groningen was een school waar kinderen een toets kregen voor ze werden toegelaten.. je kunt niet vroeg genoeg beginnen.
Goeie tip. Ik zal de deur van de kelderkast eens gaan bewerkenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:33 schreef Noli. het volgende:
Fijn dat de kalender werkt Chaca.![]()
Wilyan zijn slaapkamerdeur is een oude panelendeur waarvan de panelen met schoolbord verf zijn, daar maak ik altijd de aftel kalenders op. Ideaal! Ik merk het vaak hoor dat hij het gewoon nodig heeft want tijd is toch wel een heel groot begrip nog voor een net/bijna 4-jarige.
Ik tel af voor de vakantiequote:Op woensdag 25 juli 2007 21:13 schreef livelink het volgende:
Je wordt niet helderder nu je zwanger bent, Ticootje![]()
Ben je nu aan het aftellen naar je vakantie of naar je verjaardag. Of begint je vakantie toevallig precies op je verjaardag, dat kan natuurlijk ook.
Hier een kleuter die vooral mee wil doen met de grote kinderen. Dus ze doet mee met Stand-in-de-mand, boomhut bouwen, bramen plukken en nog veel meer. Ze wordt lekker mee op sleeptouw genomen en voelt zich heel stoer en groot. Ze heeft gelukkig nog niet in de gaten dat ze vooral wordt gedoogd![]()
Job heeft het eindelijk opgegeven om er bij te willen horen en blijft lekker bij ons in de buurt rondkeutelen. Kortom de 1e week van de vakantie is precies zoals vakantie ook hoort te zijn in mijn herinnering.
Jammer is wel dat de anderen binnenkort allemaal weg gaan en wij niet. Dus of het zo gezellig blijft voor Katja en Job is maar de vraag.
quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:27 schreef bixister het volgende:
haha dat klinkt alsof fleur om de haverklap in de kelder wordt opgesloten.
Dat is toch geen oh...trouwens. Dat is super nieuwsquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:58 schreef Noli. het volgende:
Oh, trouwens!Wilyan slaapt sinds we terug zijn van vakantie zonder zijn 'tutje en woef' !
Hij had bij mijn schoonouders ook al eens gelogeerd zonder tutje en woef en daar ging hij ook zonder problemen slapen.
Hij heeft nu na een paar dagen een cadeautje uit gezocht (Cars-autotjes Bliksem Mc Queen en Takel)
Zo leuk om te zien, hij is ook zo verschrikkelijk trots op zich zelf. En wij op hem!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |