Wij hebben hier de duinenmars. Maar de afgelopen 2 jaar hebben we niet mee gedaan.
Gister hebben we weer papieren van school gekregen, er is weer hoofdluis.... Priscil goed nagekeken, maar gelukkig niets. Het nakijken ging trouwens een stuk moeilijker omdat mevrouw elke ochtend een bus haarlak erin spuit. Gelijk maar even vertelt dat overdrijven ook een vak is. Maar blijkbaar helpt het dus wel en is Priscil tot nu toe luisvrij.... We blijven wel even checken...
Oeh en nog iets....
Mijn man en ik doen nu allebei aan de lijn. Mijn lief heeft nu toch wel een aardig overgewicht en ik zit nu echt tegen het uiterste van een gezond gewicht. Mijn probleem is een beetje, Priscil ziet nu dat wij per dag "tellen" wat we eten en maaltijden afmeten. Nu ben ik toch wel een beetje bang dat we een "verkeerd" voorbeeld geven omtrend eetgedrag.
Daarbij komt nu natuurlijk ook dat Priscil met ons meeeet, en dus in feite ook het dieet volgt. Ik weet niet of dat nu slecht is....Ook weet ik niet heel goed wat nu een gezond gewicht is voor een meisje van 12, met een lengte van 1.55.
Zijn er hier ouders die ook lijnen en wat doe je dan met het eten voor de kids, apart koken of mee laten eten.
Ik wil wel even duidelijk maken dat we wel gezond dieeten, dus 3 maaltijden per dag en 's avonds veel groente en tussendoor fruit in plaats van snoep. en koek.
Waarom ik dit nu aanhaal??? Priscil hoort ons praten.. En doet nu gewoon mee, want ik heb het idee dat ze dat graag wilt. Maar het is denk ik niet normaal om een kind van 12 te laten dieeten en daardoor dus een verkeerd zelfbeeld te creeren. Ze kwam namelijk met het verhaal dat ze op school maar 2x mocht drinken, en dat is niet goed, want ze moest toch wel 1,5 liter water per dag drinken en zo redde ze dat nooit....
![]()
Tja, van zo'n uitspraak schrik ik dan even...
[ Bericht 32% gewijzigd door Ticootje op 10-05-2007 09:38:19 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.