abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:41:04 #151
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49773068
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:09 schreef m@x het volgende:

[..]

Joehoe voor jongste

Naar welke speeltuin gaan ze? Als het die ene is met die knorrige opa en oma dan zorg ik dat ik uit de buurt blijf. Het was me daar afgelopen woensdag ook veeeeeeeeels te druk
Ja die dus, maar alleen `s ochtends en die ouwe gebouwen zitten er niet meer. Ze hebben nu plaats gemaakt voor een verlopen veertiger
Saartje
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:59:17 #152
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49773652
Dan is het vast en zeker een andere want afgelopen woensdag zaten die twee monumenten er gewoon nog. Wij wilden ook 's ochtends gaan.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 25 mei 2007 @ 20:02:54 #153
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49773752
Of ik kom gewoon op gunstigere tijdstippen daar
Saartje
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:18:48 #154
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49926886
Maneki, wat zag jongste er schattig uit met z'n colbertje
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:52:45 #155
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49941522
Oh je hebt hem gezien Hij vond het geweldig zei hij! Hij was verkleed als politie trouwens
Saartje
  zondag 3 juni 2007 @ 12:04:12 #156
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_50055590
Hij is geslaagd voor z`n A Nu gaat hij door voor B
Saartje
pi_50055950
super, gefeliciteerd

moest je nu mee in het water?
  † In Memoriam † zondag 3 juni 2007 @ 15:39:18 #158
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50061927
wat goed

hier hebben we ook een mijlpaal: luca kan zelf op- en afstappen (het fietsen zelf ging al )
pi_50062239
Luca, super

allemaal zaken die hier nog moeten plaatsvinden, zucht...
  zondag 3 juni 2007 @ 16:15:33 #160
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_50062789
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:19 schreef lily het volgende:
super, gefeliciteerd

moest je nu mee in het water?
Ja, 1 minuut watertrappelen
Nou ja, hij vond het geweldig dus dat is ook wat waard
Saartje
  zondag 3 juni 2007 @ 17:16:07 #161
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50064505
Oh jee, is dat standaard dat meedoen met het afzwemmen? Ik heb er nog nooit eerder iemand over gehoord. Van harte gefeliciteerd Maneki voor jou en je zoon! En dus toch voor B

Luca, ook geweldig . Lily, dat komt voor jou allemaal ook nog wel. Hoewel ik je frustraties wel kan voorstellen. Ik heb diezelfde frustraties mbt de zindelijkheid van Job.

Wij gingen hier pannekoeken eten en hadden ook vriendjes en vriendinnetjes uitgenodigd. Een vriendinnetje van Katja zou komen en was er al eind van de ochtend. Tegen de middag wilde ze terug naar huis omdat ze nog cake wilde bakken. Katja wilde natuurlijk mee, maar dat mocht niet van het vriendinnetje. Die wilde alleen en zei dat haar moeder het niet goed vond als Katja meeging. Dus vriendinnetje ging weg en Katja was helemaal verdrietig. Daarom besloot ik om ook maar cake te gaan maken om Katja te troosten. Na een tijdje kwam het vriendinnetje weer terug met als verrassing de cake die ze had gebakken als toetje! Het moest van haar moeder een verrassing zijn, dus daarom mocht Katja niet mee . Dus jullie begrijpen dat ik het hele weekend cake heb gegeten .
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:38:41 #162
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_50095331
Maneki gefeliciteerd met de dipoma A voor je zoon... wat heerlijk zeg. En nu op voor B, ik heb begrepen dat dat veel sneller gaat.

TIcootje hoe reageerde Priscil op het goede nieuws eigenlijk?

Twan was afgelopen donderdag ook een beetje fotograaf bij ons trouwen, hij was supertrots. Ook mocht in het stadhuis een akte tekenen. In deze akte staat:
quote:
Trouwakte

Hierbij ga ik akkoord met het huwelijk van Diaan en Peaceman echte namen dan natuurlijk

Ik ben getuige geweest van de huwelijksplechtigheid op 31-05-2007 en heb zelfs geholpen met het aangeven van de ringen!! Hierbij zet ik mijn handtekening als bewijs.

En dan de handtekening van Twan.
Ik was hierdoor zeer ontroerd, we wisten van niets. Had de ambtenaar bedacht. Twan was supertrots en deed alsof hij dagelijks een handtekening zette. zodra fototoestel weer gerepareerd is, volgt een fotootje.
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator maandag 4 juni 2007 @ 22:01:40 #163
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50107997
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:53 schreef lily het volgende:
allemaal zaken die hier nog moeten plaatsvinden, zucht...
Ik zeg helemaal maar niks

We hadden vanmiddag een ware crisis, en dat allemaal veroorzaakt door een simpele splinter. Ik weet niet of jullie die sirene hebben gehoord rond 6 uur? Dat was Eva. Helemaal hysterisch door het feit dat we die splinter moesten verwijderen. Jeroen is bovenop haar gaan liggen, ik had haar vingertje in de houdgreep en in 1 simpele beweging was de splinter er gelukkig uit, maar man o man wat een drama.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:23:46 #164
37150 livelink
pi_50113905
Och jee, Katja had vandaag ook een splinter en dat was ook zo'n drama om die eruit te krijgen. Daarvoor hebben wij haar met z'n 2en vast moeten houden en we hebben een ijsje moeten beloven. Maar ik weet ook wel dat het best verrekte pijn doet, zo'n splinter eruit halen.

Katja was helemaal hysterisch toen het gebeurd was. Ze bleef er bijna in. Op een gegeven moment stond ze naast me te hikken van het huilen dat er een zucht in haar buik zat die er niet meer uitkon

Dus ik heb haar op schoot genomen, stevig vastgehouden en inderdaad kwamen er toen 2 hele diepe zuchten en toen kalmeerde ze eindelijk.
pi_50117172
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:01 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal maar niks
hoe bedoel je?
  Jubileum moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 08:36:51 #166
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50117325
Ik bedoel dat dit soort mijlpalen bij Eva niet plaatsvinden voorlopig, als ze dat al ooit gaan doen. Dan bedoel ik zwemdiploma´s, fietsen etc.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50119108
ah zo

ben beetje traag van begrip vandaag

Ach, ik gaf het ook een vette knipoog. Ik lig er allemaal niet wakker van. Damon nl ook niet dus...
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:42:47 #168
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_50193479
Maneki-junior gefeliciteerd met je A-diploma!

Luca wat goed! Op- en afstappen is ook het moeilijkste aan fietsen.

Ik ben stiekem een beetje trots..
Mijn anti-held roept al tijden dat ie wel eens paard wil rijden.

Met pasen stonden we aan het eind van de middag in de rij voor een ponyritje maar vlak voor we aan de beurt waren moesten we noodgedwongen uit de rij (Hanne plaste dwars door een (droge)luier heen). Erg sneu voor beiden want ze wouden zo graag paardje rijden, maar alles was nat dus gingen we linea recta naar de auto terug.

Als je vroeg wat hij op zijn verjaardag wilde hebben heeft meneer nog wel een paar keer gezegd dat hij wel een paard wou Maar het was niet iets waar dag-in-dag-uit over gepraat werd.

Gisteren was hier de jaarlijkse braderie en jawel er konden ook ponyritjes gemaakt worden!
Dus gister eerst een rondje over de braderie gedaan, pappa ging eten maken met Wilyan en ik ging met Hanne terug voor een ponyritje.
Daarna was Wilyan aan de beurt... Toen meneer daar in de rij stond begon ie terug te krabbelen. Ik heb heel even door gezet en toen hij een cap op kreeg vond hij het toch wel interessant. Ik heb hem op het paard gezet en ik hoefde van hem niet eens mee te lopen!

Ik vind het zó jammer dat ik geen camera mee had want dat koppie was onbeschrijvelijk zo trots.
Omdat het zo lekker rustig was mocht hij als bonus ook nog eens twee rondjes i.p.v. één. Na het eerste ritje kon je aan zijn gezicht zien dat hij het jammer vond dat hij er al weer af moest en ik vroeg of hij nog een keer wou. Wilyan: "Jaaa? Mag dat? " dus nog twee rondjes gedaan..
Hij heeft het paard nog even bedankt met een aai en een "dankjewel paardje"

Normaal hoor je niks uit hem als hij iets gedaan heeft maar nu rende hij thuis gekomen meteen naar Michiel "PAPPA! IK HEB VIER RONDJES OP HET PAARD GEDAAN!"

Ik vind het toch wel knap van hem dat hij het durfde en ook nog zo leuk vond.
(Aangezien hij zelf fietsen/springen op een trampoline al eng en 'gevaarlijk' vind.. )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:54:52 #169
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50199849
Zijn er hier ook kinderen die als kleuter al naar de voorschoolse of naschoolse opvang zijn gegaan? En hoe ging dat?
pi_50201252
Sinds kort gaan onze meiden op mijn werkdagen naar de voorschoolse opvang. Dat is gewoon een groepje kinderen in een lokaaltje op school.
Ik breng ze, en dan hangen we samen de jassen en tassen al bij hun eigen lokaal. Daarna lopen we naar de opvang en gaan ze even spelen tot het tijd is.
Misschien gaat dit veranderen na de zomer, als de nieuwe afspraken ingaan, in hoop het niet want dit is heel prettig zo.
Met naschoolse opvang heb ik geen ervaring .
Zolang er was is, is er leven.
pi_50201494
Damon gaat op maandag en vrijdag naar de naschoolse opvang. Het is hetzelfde kindercentrum waar David dan al de hele dag zit.

Damon wordt om 15.00 door een taxi van school opgehaald en ernaartoe gebracht.

Dat gaat allemaal hartstikke goed

Het is er ook echt superleuk. Er is van alles te doen; Allerlei speelruimten, computers, een keuken waar ze samen iets kunnen maken en eten.
Een bibliotheek voor eventueel huiswerk (absoluut niet verplicht ). Een ruimte waar ze zich kunnen terugtrekken met een boek ofzo.
Buiten een grote speelplaats en zelfs een kruidentuin voor kinderen die tuinieren leuk vinden.

Ik vind het jammer dat ik geen kind meer ben
  donderdag 7 juni 2007 @ 18:47:35 #172
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50210220
Maar euhm, afgezien van dat het allemaal leuk opgezet is enzo, hoe gaat het? Hebben ze het er naar hun zin? En vooral, gingen ze daar meteen met het begin van de kleuterschool al heen? Konden ze dat wel allemaal handelen/onthouden? Vinden ze het niet erg om niet door een ouder in de klas gebracht te worden?
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:10:54 #173
37150 livelink
pi_50210948
Katja zit sinds ze naar school gaat op de naschoolse opvang. Ze wordt met de bus vanuit school opgehaald en daar naartoe gebracht. Het ging vanaf dag 1 goed en ze heeft het er prima naar haar zin.

Ze knutselt er vooral veel en ze spelen veel buiten. In de vakantie gaan ze dagjes uit, naar de film of naar een speeltuin. Er zijn ook slaapfeestjes, waar Katja altijd bij wil zijn. Ik denk eigenlijk dat het voor de kinderen minder leuk wordt als ze wat ouder worden. Juist die kleuters vinden het leuk. En wat scheelt is dat Katja daarvoor op het kdv zat, dus ze was al gewend aan opvang.
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:24:00 #174
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50211342
Juist de kleuters, volgens jou. Ja misschien werkt dat zo. Ik weet het niet zo goed allemaal. Hoef ook niet nu iets te beslissen hoor maar ik moet er vaak aan denken.
  donderdag 7 juni 2007 @ 19:45:35 #175
37150 livelink
pi_50212067
Ik bedoel eigenlijk dat het bij kleuters allemaal vooral draait om spelen, liefst met veel andere kinderen erbij. Op de naschoolse opvang is dat ook precies wat er gebeurt. Ter illustratie, ik heb wel eens een vrije dag waarbij ik me verheug op het feit dat ik Katja van school kan halen en samen met haar leuke dingen kan doen. Maar 9 van de 10 keer gaat ze dan vanuit school al mee naar een klasgenootje om daar te gaan spelen. En dan doet ze exact hetzelfde als op de naschoolse opvang.

Terwijl kinderen van 11/12 jaar (groep 8) volgens mij na schooltijd veel liever andere dingen doen en graag de vrijheid krijgen. Ik ben bang dat de naschoolse opvang voor die leeftijden echt niet meer leuk is. Maar ja, dat is voor mij gelukkig ook nog van later zorg.
pi_50212326
Sven (net kleuter) zit nu in zijn eerste week Naschoolse opvang. Op dinsdag en vrijdag gaat hij daarheen. Eeegisteren dus voor het eerst geweest, dat was van kwart over 3 tot ongeveer kwart over 5. Morgen gaat hij van 12 uur tot kwart over 5 (op vrijdagmiddag zijn de kleuters vrij) Het zit gewoon bij hem in de school dus dat is wel makkelijk. Vanmiddag toen ik hem uit school haalde vroeg hij of hij nog even op het plein mocht blijven spelen, want dat vind hij zo leuk .... nou Sven, dat mag morgen dus weer
Ik ben alleen benieuwd hoe het met het eten gaat morgen, boterhammetje eten is dus morgen ook op school.

Hoe het echt bevalt kan ik waarschijnlijk over een paar weken goed inschatten.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_50212428
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 18:47 schreef Luchtbel het volgende:
Maar euhm, afgezien van dat het allemaal leuk opgezet is enzo, hoe gaat het? Hebben ze het er naar hun zin? En vooral, gingen ze daar meteen met het begin van de kleuterschool al heen? Konden ze dat wel allemaal handelen/onthouden? Vinden ze het niet erg om niet door een ouder in de klas gebracht te worden?
Damon vind het niet erg om niet door een van ons ernaartoe gebracht te worden. Vind dat zelfs gewoon spannend en leuk.

En ja, hij heeft het er heel erg naar z'n zin...(altijd al)

anders zei ik niet dat het allemaal hartstikke goed gaat, natuurlijk
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:10:23 #178
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_50212931
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:55 schreef lily het volgende:

anders zei ik niet dat het allemaal hartstikke goed gaat, natuurlijk
Sorry....

Ja misschien werkt het gewoon zo, spannend en leuk en sluit het best aan bij de behoefte van de kinderen op die leeftijd. Spelen met kindjes en/of op het plein.

Op de school waar Jolie straks heen gaat, gaan de kleuters iedere dag tot 13:15 naar school en op woensdag zijn ze vrij. Die vrije woensdag gaat ze waarschijnlijk gewoon naar het gastgezin, zodat er nog maar twee middagen over zijn waar wat mee moet. Misschien kan ze dan met iemand meerijden naar de oppas of gaat ze naar de naschoolse opvang. Maar het lijkt me gewoon zo veel voor zo'n klein kindje, dat het me nu al raakt. Ook het zonder je eigen moeder in de klas komen. Maar dat is vast mijn gevoel vooral. Ik wilde gewoon even kijken hoe het andere kinderen vergaat.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:28:29 #179
37150 livelink
pi_50213507
Oh, al die angsten zijn zo herkenbaar. Bij mij gaat het gezegde "Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest" altijd heel erg op. Alle doemscenario's gaan altijd door mijn hoofd en ik zag er ook vreselijk tegenop dat Katja zowel naar school als naar de BSO moest en dat al dat nieuwe ook nog tegelijk kwam en dat het zo zwaar zou zijn voor haar.
En het ging vanaf de eerste dag eigenlijk gewoon goed, maar ik heb er nachtmerries van gehad.
En ik heb er ook niks van geleerd, want over Job maak ik me weer net zo druk. En dan bedenk ik weer dat Job zo'n ander kind is als Katja en dat het voor hem vast heel moeilijk gaat worden en dat hij het vast niet naar zijn zin zal hebben op school en op de BSO en, en..... enz.
  FOK!fossiel donderdag 7 juni 2007 @ 20:34:19 #180
2628 Karin
pi_50213732
Bram gaat op dinsdag en donderdag naar de naschoolse opvang (voorschoolse hebben ze helaas niet hier, als ik straks weer aan het werk ben gaat Peet later beginnen) en hij blijft over. Ik vind het ook nogal veel voor zo'n kleintje maar Bram heeft het er prima naar zijn zin. Bram gaat met een groep van zo'n 20 kinderen en 2 leidsters lopend naar de naschoolse toe (10 minuutjes lopen ofzo). Dat leek mij echt doodeng, ik zou in mijn uppie niet eens 2 kinderen zover krijgen. Ik had dus gevraagd of ik een keertje meemocht, geen probleem. En dat ging toch gestructureerd De oudste kinderen moesten de jongste een handje geven en de weg wijzen en die namen hun taak echt bloedserieus. Ze moeten 1 "gevaarlijke" weg over en dan houden de leidsters het verkeer tegen. Ik stond er echt versteld van hoe veilig het allemaal ging.

Verder heeft Bram het enorm naar zijn zin op de naschoolse. Bram vindt het zowieso erg leuk om met wat oudere kinderen te spelen dus die zit daar echt perfect. Ze hebben ook hele leuke spelletjes en speelgoed voor wat oudere kinderen, ook allemaal nieuw dus. Verder heeft Bram een heel leuk vriendje op dinsdag (overblijf en naschoolse), zit wel bij hem op school maar niet in de klas. Dat hij laatst in de vakantie de hele dag ging was hij enorm blij dat hij een dag met Timo mocht spelen. In de vakanties doen ze inderdaad hele leuke dingen.
In het begin was het allemaal erg wennen maar hij zit nu 3 maanden op school en hij vind het allemaal erg leuk, moet hem soms echt meesleuren van de naschoolse.
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:27:05 #181
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50218523
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:14 schreef snoopy het volgende:
Leah, wat een toestanden Heeft ie zichzelf wel eens ernstig verwond?
Nee, *hout zoekt*, maar dat komt grotendeels op conto van mijn moederinstinct .
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:15 schreef livelink het volgende:
Even een beetje off-topic hier, maar is Freek niet gewoon een jongetje dat weinig slaap nodig heeft?
Ik vraag dat omdat mijn zus ook echt heel weinig slaap nodig heeft en het een tijd heeft geduurd voordat mijn ouders zich dat realiseerden. Daarna mocht ze gewoon 's avonds en 's nachts op haar kamer spelen en rommelen, zolang de rest van de familie er maar niet wakker van werd.
Als Freek niet naar school gaat 's middags, moet ie echt bijslapen, dan zit hij huilend van vermoeidheid aan de boterhammen. Hij is erg druk en bewegelijk, en redt het gewoon niet met minder slaap. Ligt er ook strikt om 7 uur in, want hij valt domweg om.
We hebben geprobeerd om hem dan later naar bed te doen, niet te laten slapen 's middags (echt wéken volgehouden), maar dat maakt niets uit. Hij slaapt er niet langer om, s'nachts.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:30:55 #182
37150 livelink
pi_50218693
Och hemel, dat is niet erg handig van Freek, 's nachts niet slapen en overdag moe zijn. Moeilijk hoor, ik zou ook echt geen idee hebben hoe je dat tij moet keren. En als het helemaal donker is in zijn kamer, helpt hem dat met slapen of is hij dan nog steeds wakker?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 00:59:27 #183
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50223977
Dat helpt, maar dan kan ie dus dat potje niet vinden
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50226953
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 00:59 schreef Leah het volgende:
Dat helpt, maar dan kan ie dus dat potje niet vinden
Glow in the dark stickertjes op het potje plakken (en 1 erin als richtpunt )
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_50228476
hihi, leuk idee! alleen glowen die helaas niet de hele nacht!
  Jubileum moderator maandag 11 juni 2007 @ 20:36:34 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50345885
Even trots doen

Eva kan al langere tijd tot 20 tellen maar vandaag kon ze ineens van 10 naar 1 terug tellen
Ik stond echt versteld, zo knap!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50346070
Eva!

Ik vroeg me af hoe het met de kleding gaat Lois? Staat me iets bij van maar één shirt aan willen en dat leek me praktisch gezien zo lastig los van het feit dat een andere kleur af en toe ook leuk is
grį mo chroķ
  Jubileum moderator maandag 11 juni 2007 @ 20:44:20 #188
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50346311
Ze heeft nog steeds haar voorkeuren hoor, en dan het liefst shirtjes die ik niet meer bij kan kopen lijkt wel.
Maar we hebben haar wel zover dat ze af en toe een alternatief kiest, zodat ze niet de hele week in hetzelfde loopt.
Haar groene, tot de draad toe versleten shirtje, ligt ergens verstopt want als ze het ziet wil ze het gelijk weer aan. Dat kan echt niet meer, de gaten zitten erin, zovaak heeft ze het vorige zomer gedragen Het gaat in haar fotoboek als ze wat ouder is.
Eva ♥ en Iris ♥
  Hoofdredactie Fotografie maandag 11 juni 2007 @ 22:27:45 #189
95752 crew  Chell
Kluns
pi_50352147
Ach ja dat shirtje van Eva
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2007 @ 23:04:34 #190
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50354285
quote:
Op maandag 11 juni 2007 20:44 schreef Lois het volgende:
Ze heeft nog steeds haar voorkeuren hoor, en dan het liefst shirtjes die ik niet meer bij kan kopen lijkt wel.
Maar we hebben haar wel zover dat ze af en toe een alternatief kiest, zodat ze niet de hele week in hetzelfde loopt.
Haar groene, tot de draad toe versleten shirtje, ligt ergens verstopt want als ze het ziet wil ze het gelijk weer aan. Dat kan echt niet meer, de gaten zitten erin, zovaak heeft ze het vorige zomer gedragen Het gaat in haar fotoboek als ze wat ouder is.
is het niet mogelijk om gedeeltes uit dat shirtje te gebruiken op een nieuw shirt? appliceren ofzo?
lijkt me wel een uitdaging
  Jubileum moderator dinsdag 19 juni 2007 @ 19:33:55 #191
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50625400
Zo handig ben ik niet Lady, en trouwens ik wil het shirtje zo laten voor in haar album.

Vandaag moest Eva weer naar de orthoptiste. Haar brilletje is kapot gemaakt door een klasgenootje, en hoewel Jeroen het tijdelijk geplakt heeft moet ze toch een nieuwe. Het was toch tijd voor haar controle en zo konden we gelijk haar ogen nog laten meten, voor het geval ze nieuwe glazen moest. Om nou net een nieuwe bril te hebben en dan weer een andere sterkte vonden we iets te gortig, de glazen van Eva kosten toch zo'n 80 euro per stuk.
Ze is uitgebreid bekeken, en ze heeft vrijwillig allerlei oogmetingen laten uitvoeren. Ik was zo ontzettend trots, en ook de orthoptiste vond dat ze heel erg vooruit was gegaan, qua toelaten van onderzoeken.
Het goede nieuw is dat ze qua sterkte gelijk is gebleven en dat ze geen lui oog heeft
Het minder goede nieuws is dat ze wel enorm scheel is, erger nog dan dat het al was en het komt nu ook sneller op als ze haar bril af doet. Eerst duurde het een uurtje, nu is het vrijwel gelijk als ze hem afzet.
Het is dus noodzakelijk dat ze zsm geopereerd wordt, de 1e keer is het wel grotendeels verholpen maar ze heeft zo'n grote afwijking dat ze toen al zeiden dat het waarschijnlijk niet in 1 keer zou lukken (dat was in 2004).
Dus nu 24 juli naar de oogarts, voor een pre-operatie screening en dan gaan ze de operatie inplannen.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:09:01 #192
37150 livelink
pi_50628905
Ach, arme Eva. Weer een operatie. Maar wel fijn dat haar ogen niet verder achteruit zijn gegaan. En bijna nog fijner dat ze nu zo goed meewerkt met al dit soort dingen. Knap hoor

Hoe gaat het bij de schoolgaande kleuters hier met briefjes en andere informatie die van school af moet komen?

Katja heeft vaak briefjes bij zich, maar zo mogelijk nog vaker komt ze thuis zonder briefje, maar wel met de vrolijke mededeling dat er wel een heel belangrijk briefje was uitgedeeld.
Waar die briefjes dan blijven mag Joost weten. Wat dat betreft lijkt Katja enorm op mij. Ze raakt ergens tussen school en thuis gewoon alles kwijt. Zo hebben wij ook echt complete evenementen gemist op school omdat we de brief nooit gekregen hadden. Kom je 's avonds thuis en dan krijg je het verwijt van je kind dat alle papa's en mama's vandaag op school waren, behalve jullie!

Vrijdag was het weer zover. 's Avonds zegt Katja ineens dat ze een hele belangrijke brief mee had gekregen. Brief was natuurlijk nergens te vinden. Katja in de stress, zegt huilend dat ik de school moet bellen, want het was echt heel belangrijk, mama. Het hele weekend zat ze in de zenuwen vanwege die brief. Maandag heeft ze vrij, dus vanochtend gaf ik John maar opdracht om achter de brief aan te gaan. En gelukkig, de brief is binnen . Was inderdaad een belangrijke brief

Maar is mijn kind nu de enige die dat soort dingen altijd kwijt raakt of vergeet?
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 22:38:16 #193
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50632588
nee hoor, hier komt informatie ook standaard nooit aan
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2007 @ 08:02:49 #194
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50641044
meneer gaat vandaag naar julianatoren op schoolreis.
en nu maar duimen voor een beetje fatsoenlijk weer
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:06:28 #195
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_50641069
Morgen gaat Priscil naar het dolfinarium... Volgens mij werd het vandaag nog wel een beetje redelijk weer, maar morgen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:09:35 #196
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_50641978
Als er briefjes op school uitgedeeld worden stopt Wilyan ze (als enige van zijn klas) gelukkig (tot nu toe) altijd zelf in zijn tas.

Wel grappig, dan zie je een hele horde kleuters naar buiten komen met briefjes in hun hand behalve die van mij. Ik ben echt reuze blij dat hij het zo uit zichzelf in zijn tas stopt, hij is ook wel het type dat van alles kwijtraakt onderweg. (hij lijkt op zijn moeder )

Laatst waren ze aan het buitenspelen en moest Wilyan plassen. Hij was alleen te laat bij de wc en had dus een ongelukje. Juf kwam bij het ophalen even vertellen over het hoe en wat, en dat zijn kleren nog binnen lagen maar dat ze die dan 's middags wel aan hem mee zou geven.
Ik kom thuis, wil zijn beker uit de tas halen.... Huh? Zitten zijn broek en boxer in de tas. Ik heb hem gevraagd of hij ze zelf er in had gedaan omdat de juf tegen mij zei dat het nog binnenlag. Ja, dat waren ZIJN kleren en die moesten mee naar huis.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2007 @ 09:40:48 #197
37843 lady-wrb
kortaf
pi_50642709
netjes hoor noli.
die van mij laat zijn hoofd nog liggen als het niet vast had gezeten
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:37:02 #198
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_50644584
Het lijkt soms ook meer op een dwangmatige-in-de-tas-prop-tic dan dat het een simpele-oplossing-voor-iets is.

Vaak heeft hij ook iets van een auto'tje ofzo mee. Een briefje in je hand houden is dan ook moeilijk want je moet immers je auto beethouden, dus alles wat dan verder nog mee moet word letterlijk in de tas gepropt. Met als uitzondering de knutsels want die worden meteen bij moeders afgeleverd en geweigerd nog zelf beet te houden.

Maxi, Midi & Mini
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:54:15 #199
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_50645200
Dinsdag 26 juni hebben we Wilyan's eerste rapport bespreking.
Ik ben benieuwd.

Ik ben heel benieuwd hoe hij zich gedraagt in de klas. Hij reageert namelijk altijd in uitersten. Als hij blij is staat hij letterlijk te springen van blijdschap en als hij verdrietig is dan huilt hij alsof hem het grootste onrecht ter wereld aan gedaan is (zelfs om iets heel kleins).
Juf gaf vorige week ook al aan dat ze er iets van meegekregen had.. Ze waren aan het kleuren met wasco-krijtjes en Wilyan gebruikte alleen maar zwart. Juf zei dat Wilyan ook maar even een ander kleurtje moest pakken. Wilyan wou niet, dus juf drong nog even wat aan.. Nou, woest dat ie was! Juf zei met haar eigen bewoording: "Hij keek naar me alsof ie me bij-wijze-van dood wou hebben. "

Hij zit zó vast in zijn ritme/regelmaat en rituelen. Dat ik er zelf soms gewoon moe van word.

• Ik moet echt niet een minuut te laat bij school aan komen..
  • Ik moet op een -voor hem- duidelijk zichtbare plek staan.
    Want als hij me niet meteen als hij buiten komt ziet dan raakt hij in paniek.
    Huilen gaat dan ook altijd op standje sirene.
    De meeste ouders beginnen het nu na een paar weken door te krijgen dat dat Wilyan is, maar in het begin schrokken ze zich wild..
  • Maxi, Midi & Mini
    pi_50645427
    Spannend Noli.

Ik vond het best vreemd (en stiekem niet leuk) om andere volwassenen over jouw kind te horen praten. Ondertussen ben ik het wel gewend

Ik zag trouwens dat hij fietst
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')