abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 september 2006 @ 21:23:19 #1
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_42122776
Er is een luizenexplosie op school (brrrr!).

Onze zoon heeft ze (nog?) niet, maar het lijkt me zinvol om me nu al voor te bereiden.
Wat te doen? Ik ben al van plan hem morgen met een zijn haren vol gel naar school te sturen, omdat luizen daar niet van houden. Hij heeft al een luizencape, maar hij gebruikt hem zelf matig (verandert misschien als hij eenmaal luizen heeft gehad).

En verder heb ik een luizenkam in huis gehaald. Eigenlijk twee, ook een elekrische. Zo eentje. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Verdere tips?

Wat een akelig probleem trouwens. Hoe kan het toch dat "wij" (geboortejaar 1969) er vroeger geen last van hadden op school, en dat het nu schering en inslag lijkt?
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  Jubileum moderator maandag 25 september 2006 @ 21:24:38 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42122838
Bij Eva op school hebben ze toen preventief op de hoofdjes enkele druppeltjes Tea Tree Oil gedruppeld, ze heeft ze niet gehad *afklopt*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 25 september 2006 @ 21:26:55 #3
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42122965
Icaa luizenshampoo eens per week preventief mee wassen bij de da heb je kind vriendelijke.

Rede waarom nu meer luizen is dat er vaak ook meer achterstandskindjes zijn, daar waar de verzorging niet zo goed van is. En het dus te laat wordt ontdekt en er dus veel vaker een uitbraak is.
Komt misschien lullig over. bedoel er niets mee maar hopelijk snapt men me
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 25 september 2006 @ 21:29:04 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42123085
Oh maar "wij" (1968) hadden daar wel last van hoor. Heel erg zelfs .

Op Freeks school stoppen ze alle jassen in een luizenzak, misschien kun je voor de zekerheid steeds zijn jas in een plastic zak doen?
Verder denk ik idd gel en zo kort mogelijk knippen. Er schijnt ook bij reformwinkels een soort preventieve shampoo te koop te zijn (ik meen met iets van teatree olie erin), misschien is dat wat?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 25 september 2006 @ 21:35:22 #5
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42123220
Maar Evenstar, luizen voelen zich het lekkerst op een schoon hoofd. Het is een bakerpraatje dat het iets met "vies" te maken heeft. Vandaar dat advies om een kind gel oid in de haren te doen.

Hoe viezer het haar, hoe minder kans op luizen.
  maandag 25 september 2006 @ 21:53:06 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42123749
juist doordat iedereen veel hygienischer is dan pak 'm beet 30 jaar geleden, komen er nu veel meer luizen voor.

Haarlak, gel e.d. doen 't allemaal goed qua preventie (volgens schoonzus die 'luizenmoeder' is op school). Zo'n luizenzak voor de jas lijkt me ook wel handig idd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 25 september 2006 @ 21:53:12 #7
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_42123753
hier op school ook luizen kyllian heeft het ook nog niet doe wel elke keer een dot gel in zijn haren'
en het is inderdaad dat ze van schoon haar houden.
ben benieuwt hoelang ik hem luis vrij kan houden
  maandag 25 september 2006 @ 21:55:58 #8
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42123893
Vooral die kleintjes van een jaar of vier zitten vaak heel dicht op elkaar te spelen. Moet je maar eens opletten, steevast met de hoofden heel dicht bij elkaar. Springt zo'n luis heel makkelijk over hoor .
  maandag 25 september 2006 @ 22:02:17 #9
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_42124193
Bij Katja op school en dan voornamelijk de kleuterklassen zijn ook luizen. Ik heb ze bij Katja ook nog niet ontdekt en wij doen haar jas tegenwoordig in een plastic zak.

De gel/haarlak tip kende ik nog niet, maar toevallig vertelde Katja mij vanavond dat gel in het haar heel stoer was, dus kennelijk zijn er een hoop medeklasgenootjes die die tip wel al kenden
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_42124430
Hier was het toen ik op de basisschool zat echt altijd raak. Ervaringen van ons zijn dat shampoo niet goed helpt, op een gegeven moment zijn luizen daar gewoon immuum voor.
De lotion die 12 uur in het haar moet blijven zitten hielp wel goed+ het blijven controleren van het haar met kammetje op luizen en neten, neten zitten het meest achter de oren en in de nek (warme plekjes in het haar).
Verder knuffels/beddegoed/kussen/jas enz heet wassen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_42125274
Het feit dat de achterstandskindjes vaker met luizen zitten klopt wel ergens denk ik. Niet omdat ze minder hygiënisch zijn, maar omdat de ouders minder vaak toezien op het compleet uitroeien van de hoofdluis. In elke school zitten wel enkele kinderen die de hele klas opnieuw besmetten, hoe naar dat ook is.
Vroeger (1985) naast zusje met luizen in eenzelfde bed geslapen, niks. 2003, 10 dagen stage lopen, luizen. Kreeg ze toen ook niet weg met shampoo, heb toen schuim gekregen dat er droog in moest en enkele uren in moest werken, dus wat MevrouwKorn al zegt.
  maandag 25 september 2006 @ 22:36:25 #12
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42125774
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Icaa luizenshampoo eens per week preventief mee wassen bij de da heb je kind vriendelijke.

Rede waarom nu meer luizen is dat er vaak ook meer achterstandskindjes zijn, daar waar de verzorging niet zo goed van is. En het dus te laat wordt ontdekt en er dus veel vaker een uitbraak is.
Komt misschien lullig over. bedoel er niets mee maar hopelijk snapt men me
ah my werd hier op cb anders verteld my bad dan.
Dit omdat ik dus via via luizen kreeg en niet wist hoe en wta met arwen te doen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 25 september 2006 @ 22:39:10 #13
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42125897
Ik heb een aantal keren luizen gehad, als kind, maar ook toen ik op diverse KDV's werkte. En ik was toch iedere dag mijn haar .
  maandag 25 september 2006 @ 22:42:30 #14
37150 livelink
pi_42126049
Dat is dus duidelijk te vaak, Leah Ik krijg van dit topic trouwens echt de kriebels.
Die electrische luizenkam ben ik ook wel benieuwd naar of iemand daar ervaring mee heeft.
Het lijkt me zo'n rot idee als hij stopt met zoemen, dat je weet dat je een paar geroosterde luizen er tussen hebt zitten. Maar misschien wel heel effectief.
  maandag 25 september 2006 @ 22:44:33 #15
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42126143
Ik ook . Zit me al sinds de opening van dit topic op mijn hoofd te krabben .
pi_42126752
Hahahahahha Livelink dat van die luizenkam vind ik ook. Zo van hij stopt steeds dus heel je hoofd zit onder.

Bij Bo op school niks in tasjes maar gewoon jasjes naast elkaar aan kapstokjes. Ik ga haar jas maar in een tasje doen inderdaad. (dan kunnen haar luizen tenminste niet overspringen )
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 september 2006 @ 23:03:54 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42126922
Wij hebben ze een keer via het KDV gehad. Op school nog niet (afkloppen).

Je krijgt er wel spontaan jeuk op je hoofd van, van zo'n topic
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 25 september 2006 @ 23:07:51 #18
37150 livelink
pi_42127128
Het zal wel zoiets zijn dat elke ouder wel een paar keer moet meemaken. Ik leg me er al bij voorbaat bij neer. Maar liever niet nu, alsjeblieft.
pi_42127195
Al die rompslomp er omheen lijkt me vreselijk. Beddengoed knuffels enz enz. En dan daarna bij elke zwarte kruimel denken dat het er 1 is
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 25 september 2006 @ 23:17:06 #20
37150 livelink
pi_42127535
Precies. En er liggen een hoop zwarte kruimels bij mij in huis
pi_42127626
piet heeft ook verdacht veel last van jeuk op z'n hoofd de laatste tijd. maar ik heb al een paar keer gecontroleerd met zo'n kam en ik zie echt geen luis of eitje. denk dat 't de warmte is, hij heeft erg dik haar en dat zweet snel. maar nu twijfel ik weer, want hij heeft 't niet de hele zomer gehad. hij zegt zelf steeds dat 't muggenbulten zijn, zou theoretisch ook wel kunnen maar de ergste muggenhausse is hier nu wel voorbij, en op andere plekken wordt hij nu ook minder gestoken, dus dat zou wel erg sterk zijn. misschien toch maar eens van die speciale shampoo kopen en gebruiken, wie weet kijk ik gewoon niet goed genoeg.

icaä, succes, hopelijk heb je al die dingen niet nodig, maar als toch: dan ben ik ook wel benieuwd hoe dat elektrische apparaat bevalt.
pi_42133053
Terug kerende luizen komt vaakt doordat er neten blijven zitten.
Naspoelen met azijn en dan kammen met de luizenkam werkt goed, door de azijn laten de neten los.
Goedemorgen :W
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 07:57:53 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_42133211
Volgens mij ligt er bij René op school zo'n electrisch ding, ik zal eens vragen Luizen schijnen ook niet dol te zijn op superzacht, glad haar.

Wij hebben ze nog nooit op de bolletjes gehad, terwijl een vriendinnetje van René ze wel af en toe heeft. Als je een luizenzak/cape gebruikt lijkt het me ook verstandig om dit met de gymtassen te doen en dus ook de kleding tijdens gymmen... en vraag school om aan de verkleedkleding te denken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_42134363
Mijn kids hebben het vorig jaar 3 keer achter elkaar gehad.Dan word je het na 2x wel zat hoor Meteen luizencape's aangeschaft en als ze het al hebben,dan kun je beter met de lotion aan de gang gaan,dan met de shampoo.Daar bleven ze nl.gewoon van leven en ik haalde het bij de Da.En alles wassen wat ze aan hebben gehad,ook jassen.En dan het beddegoed,de knuffels en alle kleding die losslingert in de kamer.En dan alles stofzuigen,ook de banken en de slaapkamers en de stofzuigerzak erna weggooien.....pffff,lijkt compleet een voorjaarsschoonmaak.

Groetjes,Minoes
pi_42134631
Ik krijg altijd jeuk van verhalen over luizen... Heb ze overigens nog nooit gehad *afklopt*. Heb op de psz toch al een paar plagen doorstaan .

Je kan dingen die je niet kan wassen ook een tijd in een afgesloten plastic zak stoppen, maar ik weet eigenlijk niet meer hoe lang dat dan moest (hmm en halve tip is eigenlijk ook maar niks, maar goed).
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')