Er wordt ondertussen al duchtig gespeculeerd over de acteurs die de rollen in een eventuele speelfilm op zich zullen nemen.quote:Spielberg gaat Kuifjes verfilmen
do 08/03/07 - Na 25 jaar onderhandelen met de Studios Hergé heeft regisseur Steven Spielberg, eigenaar van de filmmaatschappij DreamWorks, beslist om een filmreeks te wijden aan de avonturen van stripheld Kuifje.
Hergé, die in 1983 overleden is, hoopte altijd al dat Spielberg de avonturen van Kuifje zou verfilmen. Bijna was er een akkoord, maar toen Hergé las dat Spielberg de film misschien niet zelf zou regisseren, weigerde de tekenaar door te gaan met het project.
DreamWorks had tot 1 maart de tijd om het akkoord te ondertekenen. "Het is aan de Amerikanen om te beslissen of ze, afhankelijk van het succes, een vervolg maken. Het is nog niet bekend of het een tekenfilm of een speelfilm wordt", aldus Rodwell.
De eerste Spielbergfilm over Kuifje wordt in 2009 of 2010 in de bioscoop verwacht.
vrtnieuws.net
die jongeman heeft wel iets weg van Scorpquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:42 schreef Heero87 het volgende:
Gregory Smith, bekend van de serie Everwood.
volgens mij heb ik eens een strip gelezen waar hij weldegelijk seks heeft...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:56 schreef Frollo het volgende:
Als ze er maar geen love interest in schrijven. Kuifje hoort aseksueel te zijn!
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:58 schreef Herald het volgende:
[..]
volgens mij heb ik eens een strip gelezen waar hij weldegelijk seks heeft...
Iets zegt mij dat die strip niet helemaal officeel was...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:58 schreef Herald het volgende:
[..]
volgens mij heb ik eens een strip gelezen waar hij weldegelijk seks heeft...
iddquote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat die strip niet helemaal officeel was...
http://www.zilverendolfijn.nl/zd/zd.pl?a=fc&c=1&kt=NL&s=c&k=KUIFJE%2CP08&f=sbquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:59 schreef Patch het volgende:
http://www.zilverendolfijn.nl/zd/zd.pl?a=fc&c=1&kt=NL&s=c&k=KUIFJE%2CP03&f=sb
http://www.tienstiens.be/(...)ienskuifjeerotic.htmquote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:04 schreef Herald het volgende:
[..]
http://www.zilverendolfijn.nl/zd/zd.pl?a=fc&c=1&kt=NL&s=c&k=KUIFJE%2CP08&f=sb
Daar zal Studio's Hergé wel over waken. Volgens mij zijn ze daar heel strikt in. Daarom ook dat de onderhandelingen zo lang duurden.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:56 schreef Frollo het volgende:
Als ze er maar geen love interest in schrijven. Kuifje hoort aseksueel te zijn!
Da's waar. De erven Hergé zijn niet makkelijk wat dat alles betreft.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:10 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Daar zal Studio's Hergé wel over waken. Volgens mij zijn ze daar heel strikt in. Daarom ook dat de onderhandelingen zo lang duurden.
dat is tof. ze moeten zijn personage niet veranderen, dat zou funest zijn voor deze legende.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:10 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Daar zal Studio's Hergé wel over waken. Volgens mij zijn ze daar heel strikt in. Daarom ook dat de onderhandelingen zo lang duurden.
quote:Spielberg en Jackson regisseren "Kuifje"
di 15/05/07 - Steven Spielberg en "The lord of the rings"-regisseur Peter Jackson gaan de eerste drie "Kuifje"-films regisseren. Jacksons special effects-team Weta zal 3D-animatie gebruiken om de jonge held tot leven te brengen.
Weta heeft al een test van 20 minuten gemaakt om te laten zien wat het eindresultaat zal zijn. "We willen dat de "Kuifje"-films er als echte actiefilms uitzien", zegt Spielberg.
"Hergés personages zijn herboren als levende wezens die emoties tonen en een ziel hebben die veel verder gaat dan alles wat we tot nu gezien hebben bij computergestuurde figuren".
"Peter en ik vonden dat de film in een traditioneel actieformat gieten de specifieke look van de karakters van Hergé geen eer zou aandoen", besluit de regisseur van onder meer "Minority report" en de "Jurassic Park"- fims.
Onzeker welke verhalen films worden
De regisseurs zullen vanaf eind dit jaar aan het "Kuifje"-project kunnen beginnen nadat ze de opnames voor "Lovely bones" (Jackson) en "Indiana Jones 4" (Spielberg) afgerond hebben.
Jackson en Spielberg gaan elk al zeker één film regisseren. Wie van beiden de derde voor zijn rekening neemt, is nog onduidelijk. Het is ook nog niet bekend welke "Kuifje"-verhalen verfilmd worden.
vrtnieuws.be
Juist niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:36 schreef Frollo het volgende:
Een CGI Kuifje, dat lijkt me... ehm... weird.
Hieruit blijkt welke verhalen ze waarschijnlijk gaan verfilmen.quote:Auditions start for Peter Jackson's Tintin
Auditions are under way in Los Angeles for some of the key supporting roles in three Tintin movies to be directed by Peter Jackson and Steven Spielberg.
Movie website IGN.com reported that auditions were taking place for 16 characters, included identical police officers Thomson and Thompson.
Jackson and Spielberg will direct at least one movie each, with Spielberg filming his in Los Angeles and Jackson in Wellington - but the two have been tight- lipped about casting or which of the 23 Tintin books they will film.
However, if the audition list is accurate, it provides clues to the books likely to make the big screen.
The roles include British Lieutenant Delacourt and soldier Ahmed - who both appear in The Crab with the Golden Claws, set in the Sahara. It is the first Tintin adventure to feature the hard-drinking Captain Haddock.
Other characters on the audition list include pirate Red Rackham, smugglers Max and Gerontium Bird, Tintin's landlady Mrs Finch, the mysterious Sakharine and pickpocket Aristides Silk - who feature in The Secret of the Unicorn and its sequel, Red Rackham's Treasure.
Spielberg recently said the three films would be shot entirely with motion-capture technology similar to that used in The Lord of the Rings and King Kong. Wellington visual effects studio Weta Digital is considered to be at the forefront of using the technology for computer-generated effects.
quote:Andy Serkis gestrikt voor "Kuifje"-films
za 15/12/07 - De Britse acteur Andy Serkis (43) gaat een rol spelen in de "Kuifje"-trilogie van DreamWorks. Het is nog niet bekend welke rol hij voor zijn rekening neemt, maar hij wordt zeker niet Kuifje.
Steven Spielberg en Peter Jackson gaan elk al één film regisseren. Wie van hen de derde film zal maken, is
Jackson (foto) werkte al met Serkis samen aan "The lord of the rings" en "King Kong". Serkis stond model voor de digitaal geanimeerde beelden van de personages Gollum en King Kong.
Welke albums van Hergé verfilmd zullen worden, is nog niet bekend. De voorbereidingen voor de opnames voor de eerste film starten in september 2008.
Bron: www.vrtnieuws.net.
http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_Valley.quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik hoop dat het niet van dat "te echt om CGI te zijn en te nep om live action te zijn" motion capture gepruts wordt zoals in Beowulf, dat vond ik storend.
Je hebt ook mensen die al in die valley zitten.quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:29 schreef Ventilator het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_Valley.
De Uncanny Valley dus!
Ja, haar beste films en prestaties (bij Ivory en Softley) komen dan ook uit de periode voor ze Burton kende. Haar Ophelia was trouwens beter dan die van Winslet.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:18 schreef Ridley het volgende:
Niets meer dan nepotisme is het, SoK. Wou je nou echt gaan beweren dat een aardig maar bij lange na niet briljant actrice als Helena Bonham Carter ooit verder dan wat B-films was gekomen als ze niet met Burton was gaan shacken en vervolgens door hem in elke vrouwelijek hoofdrol mogelijk gecast was?
Ik weet niet, het kan wel denk ik, als het goed aangepakt wordt. Kuifje heeft tenslotte toch ook wereldwijde faam.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Meer ontopic betwijfel ik ten zeerste dat dit in de buurt komt van de Potter-reeks qua opbrengsten.
sinds wanneer is Kuifje een trilogie?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:07 schreef Heero87 het volgende:
Volgens de Britse pers zou de Tintin-trilogie wel eens even succesvol als de Harry Potter - reeks kunnen worden.
De filmreeks wordt een trilogie.quote:Op maandag 31 maart 2008 20:15 schreef Herald het volgende:
[..]
sinds wanneer is Kuifje een trilogie?
Ondertussen lijkt het er op dat Paramount nog steeds de helft betaald en dat Sony Pictures overweegt om de andere helft voor zijn rekening te nemen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dikke problemen voor Spielberg en Jackson. Universal wil niet betalen, het prijskaartje is te hoog (130 miljoen dollar). Ze zouden de helft van de filmkosten gaan betalen. Het gebeurt niet vaak dat onaantastbaar geachte figuren zoals Jackson en Spielberg gewoon een "nee" als antwoord krijgen.
Een combinatie van redenen: er is gewoon een economische crisis aan de gang waardoor men wil besparen, het duo zou vergoed worden door een (erg) groot percentage van de opbrengsten op te strijken, waardoor het project al meer dan 400 miljoen moet opbrengen indien de studio er zelf ook iets aan wil verdienen. Tevens vermoedt men dat de figuur Kuifje in de VS niet populair genoeg is en het feit dat andere motion-capture animatiefilms zoals Beowulf het niet erg goed aan de box-office deden, helpt ook niet.
De andere helft zou betaald worden door Paramount en het dynamische duo zal daar nu gaan bedelen in de hoop dat zij dan maar het hele bedrag gaan ophoesten. Opmerkelijk detail is dat Spielberg met zijn DreamWorks onder de paraplu van Paramount zit en ondertussen stappen aan het ondernemen is om die samenwerking stop te zetten. Op het ene vlak wil hij niet meer samenwerken, maar op het andere had hij wel graag tientallen miljoenen dollars gekregen.
Pijnlijk.
Een 3D-film, wat houdt dat nu eigenlijk in? Betekent dat dat die acteurs enkel de stemmen zullen leveren?quote:
"Billy Elliot" speelt de rol van Kuifje
- De rolverdeling voor de filmversie van de Kuifje-strip "Het geheim van de eenhoorn" is bekend: de hoofdrollen zijn weggelegd voor Jamie Bell, bekend van "Billy Elliot", en Bondacteur Daniel Craig.
De 22-jarige Bell speelt de avontuurlijke reporter Kuifje. Craig vertolkt deze keer de slechterik, Red Rackham.
Regisseur Steven Spielberg wil van "The secret of the unicorn" een 3 D-film maken. De film wordt tegen 2011 in de cinemazalen verwacht.
Striptekenaar Hergé bracht in 1943 "Het geheim van de eenhoorn" uit. Het is een verhaal over een piratenschat waarin de voorvader van kapitein Haddock, ridder François Haddock, een rol opeist.
Andy Serkis zal zijn stem lenen aan beiden Haddocks. Serkis is geen onbekende: hij gaf ook gestalte aan Gollum in "The lord of the rings"-trilogie.
Voor "The secret of the unicorn" zijn ook drie nieuwe personages gecreëerd. Kuifje krijgt concurrentie van een andere reporter, maar er duiken ook een eindredacteur en een Interpol-inspecteur op.
Bron: www.deredactie.be.
quote:Bell, Craig star in Spielberg's "Tintin"
LOS ANGELES (Hollywood Reporter) - Long in the works, Steven Spielberg's big-screen adaptation of the vintage Tintin comic strips has begun filming, with "Defiance" co-stars Jamie Bell and Daniel Craig in lead roles.
Bell ("Billy Elliot") has been cast as the title character, a globe-trotting young reporter, in "The Adventures of Tintin: Secret of the Unicorn." Craig ("Quantum of Solace") will play the villain, Red Rackham. Spielberg is directing the motion-capture 3-D feature.
The film -- scheduled for release in 2011 by Paramount Pictures and Sony Pictures Entertainment -- is the first of two, possibly three, installments. It's being produced by Spielberg, Kathleen Kennedy and Peter Jackson, who will direct the sequel. Jackson's Weta Digital effects house developed the performance-capture technology the directors will use.
Andy Serkis, Simon Pegg, Nick Frost, Gad Elmaleh, Toby Jones and Mackenzie Crook round out the voice cast.
The screenplay, written by Steven Moffat, Edgar Wright and Joe Cornish, is based on the character created in 1929 by Herge (the pen name of Georges Remi). Tintin's adventures played out in comic strips that were collected in two dozen books.
The original "Unicorn" book is the first of a two-part tale involving pirate treasure. It focuses on Captain Haddock's ancestor, Sir Francis Haddock, and his fight against the nefarious seaman Rackham. The follow-up was "Red Rackham's Treasure."
"Unicorn" featured two gun-toting siblings known as the Bird Brothers and a butler named Nestor. But new characters have been created for Spielberg's film to flesh out Tintin's world; they include a rival reporter, a bellowing editor and an American Interpol inspector.
Serkis, well known for having embodied Gollum in Jackson's "The Lord of the Rings" trilogy, is playing both Haddocks. Pegg and Frost are playing Inspectors Thompson and Thomson, respectively.
The "Tintin" film project has been in the works for decades. Spielberg first optioned the material in 1983, and he and Jackson spent much of 2008 running animation tests and developing the script, which Paramount and Universal originally were going to co-produce.
After Universal, which is now in place to distribute the newly independent DreamWorks' films, declined to provide its half of the proposed $130 million budget in September, Paramount offered to fund the entire production. As Spielberg's DreamWorks was at that moment extricating itself from Paramount, the director eventually sought out Sony as a new financial partner.
As a result, Paramount will release the film domestically and in all English-speaking territories and Asia, excluding India. Sony Pictures Releasing International will distribute the film in Europe, Latin America, India and the rest of the world.
quote:Both Jackson and Spielberg have previously indicated the Tintin adaptations would feature groundbreaking computer animation technology.
"Herge's characters have been reborn as living beings, expressing emotion and a soul which goes far beyond anything we've seen to date with computer animated characters," Spielberg said in a 2007 interview.
Jackson said although the movies would be computer generated, the characters would not look cartoonish.
"Instead we're making them look photorealistic," Jackson said. "The fibres of their clothing, the pores of their skin and each individual hair. They look exactly like real people - but real Herge people!"
quote:Kuifje-film Spielberg in najaar 2011 in première
vrijdag 29 mei 2009 | 06:25
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
LOS ANGELES (ANP) - De Kuifje-film van de Amerikaanse regisseur Steven Spielberg gaat in het najaar van 2011 in Europa in première. Dat meldde het filmvakblad Variety donderdag (lokale tijd).
De productie van de 3D-animatiefilm De Avonturen van Kuifje: Het Geheim van de Eenhoorn begon in januari. De film van Spielberg is de eerste in een reeks over de Vlaamse stripheld van tekenaar Hergé, oftewel Georges Remi. De tweede film wordt geregisseerd door de Nieuw-Zeelander Peter Jackson.
Vanaf eind december 2011 is Spielbergs film pas in de Amerikaanse bioscopen te zien. Het is ongebruikelijk dat een film eerst buiten de VS in première gaat, maar producenten Paramount Pictures en Sony Pictures Entertainment verwachten dat de film overzee meer succes zal hebben.
quote:Kuifje-film put niet uit twee, maar uit drie strips
FILM/STRIPS — BRUSSEL - De langverwachte Kuifje-animatiefilm van Peter Jackson brengt drie strips samen. Ook uit 'De krab met de gulden scharen' wordt geput.
Een film is iets anders dan een strip, zegt Marcel Wilmet, de woordvoerder van de Studio's Hergé. 'Een film heeft veel dynamiek nodig. Om die reden was al beslist dat de eerste Dreamworks-film van Kuifje twee verhalen zou bundelen: Het geheim van de eenhoorn en De schat van Scharlaken Rackham.'
Maar de Amerikaanse producent moest ook omgaan met het gegeven dat het nieuwe doelpubliek Kuifje niet kent. Twee mannen die alles samen doen, zonder aandacht van en voor vrouwen? Hoe zijn die weirdo's bijeen gekomen? Dus heeft Dreamworks ook een stuk geplukt uit de strip De krab met de gulden scharen.
Dat negende album, dat in 1941 gepubliceerd werd, is in de reeks belangrijk omdat Kuifje daarin voor het eerst Kapitein Haddock ontmoet. Leuk detail: toen die strip destijds op de Amerikaanse markt kwam, moest Hergé enkele negers vervangen door Turken, en mocht Haddock zijn whiskyfles niet aan de mond zetten.
Het wordt dus uitkijken hoe de film daarmee omgaat. Dreamworks kocht alle rechten, waardoor in principe alles kan. 'Bepaalde accenten zijn wel gewaarborgd', zegt Wilmet. 'Kuifje mag geen vriendin krijgen en niet vrijen. Dat de film in de jaren 1940 gesitueerd zal zijn, maakt dat aanvaardbaarder.'
Maar Wilmet heeft vertrouwen in de aanpak van de regisseur Peter Jackson. 'Hij is een enorme fan van Kuifje. Die man is hier geweest, met zijn vrouw. Hij stond haast te huilen toen hij al die originele tekeningen zag. Hij is het trouwens die Spielberg overtuigd heeft om door te zetten.'
Kortom, Jackson mag zijn gang gaan, zeker in vergelijking met de productie van de tekenfilms, toen de biograaf Phillippe Godin zo ongeveer naast de monteurs zat te controleren. 'We zoeken zeker geen conflict', aldus Wilmet. (vpb)
Bron: De Standaard.
Dat is ook het verschil. De stills vind ik totaal niet indrukwekkend. Vooral Kuifje vind ik niet erg tof geanimeerd (dus qua uiterlijk).quote:Op maandag 1 november 2010 11:32 schreef TJLinden het volgende:
Ik snap al die negatieve reacties niet helemaal... (hier doel ik met name op de reacties op Empire, niet alleen op chansadres)
Er is nog maar een piepklein tipje van de sluier opgelicht; persoonlijk vind ik de stills er best tof uitzien en met zo'n begaafd duo aan het roer + een ervaren en lekker diverse voice/motion capture-cast zal het toch zeker wel een mooi eindproduct worden?
Ik ben nog steeds enthousiast.
Ik ook! Die Inca!!! *rilquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:35 schreef Ace1 het volgende:
Best tof
Vroeger nachtmerries gehad van De 7 kristallen bollen
kuifje is een racist in de 1e 2 boeken :dquote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:28 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik ga deze film wel in de bioscoop kijken, de Kuifje albums blijven een briljant stuk geschiedenis uit de 20e eeuw
kuifje was zijn tijdsgeest niet vooruitquote:Op zondag 22 mei 2011 16:12 schreef Domtorentje het volgende:
[..]
kuifje is een racist in de 1e 2 boeken :d
Nice, ziet er mooi uit, al blijft het toch moeilijk blijkbaar om een menselijk gezicht natuurgetrouw te animeren.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:06 schreef Timo20 het volgende:
Klik op de TinTin poster (linksboven) voor de nieuwe trailer!
Now this gets me excited!!!
Ik word de laatste tijd zo ziek van al die john williams soundtracks ... altijd het zelfde pompeuze hollywood geluid het lijkt wel of dat in alle films zit.quote:
Er is niets mis met CGI, MITS het goed gedaan wordt, wat ik hier niet echt zie. Ik had liever cell-shaded gezien zodat je VEEL dichter bij de stijl van Herge had kunnen blijven.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:20 schreef gniffie het volgende:
Hollywood
Waarom verneukte CGI, hou het dan lekker bij getekend
Cell shaded zou veel beter passen idd, maar CGI trekt natuurlijk veel meer kijkers. En alles voor het geldquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er is niets mis met CGI, MITS het goed gedaan wordt, wat ik hier niet echt zie. Ik had liever cell-shaded gezien zodat je VEEL dichter bij de stijl van Herge had kunnen blijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Bosbeetle op 19-07-2011 16:15:35 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Ah jij hebt hem al in de kast staan?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 01:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik ben blij dat ik de twee speelfilms een tijdje geleden heb gevonden; die zijn een stuk leuker dan dat CGI-gepruts.
Nee, ik heb die twee speelfilms in de kast staan met Jean-Pierre Talbot als Kuifje.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 01:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ah jij hebt hem al in de kast staan?
ik vind t nu juist heel erg op de strips lijken, t ziet er beter uit dan verwacht.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jawel, maar daarmee kun je veel dichter bij de originele versie blijven.
geloof het wel jaquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:03 schreef Dale. het volgende:
Vraagje... zie ik het nou goed maar draait ie vandaag al???
http://www.pathe.nl/bioscoop/eindhoven
waaromquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:16 schreef Dale. het volgende:
Engels of Nederlands...? Welke zal ik kiezenhmmmmmmmmm Nederlands denk ik...
Omdat ik de tekenseries altijd in het Nederlands heb gezienquote:
Jij hebt iets gemist in je jeugd... van kuifje zijn behalve strips ook tekenseries geweest.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
Kuifje klinkt stoerder dan TinTinIn de subs staan ook gewoon de nederlandse namen.
En het is geen tekenfilm.
En die waren echt geweldigquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:09 schreef Dale. het volgende:
[..]
Jij hebt iets gemist in je jeugd... van kuifje zijn behalve strips ook tekenseries geweest.
Daar hadden we videobanden van en ik keek altijd samen met een vriendin. De serie heb ik inmiddels op DVD.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:09 schreef Dale. het volgende:
[..]
Jij hebt iets gemist in je jeugd... van kuifje zijn behalve strips ook tekenseries geweest.
Ik zeg deze film is geen tekenfilm.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:09 schreef Dale. het volgende:
[..]
En waarom denk jij dat ik denk dat de film een tekenfilm isquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:50 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ik zeg deze film is geen tekenfilm.
Overigens zitten veel dan die beelden in de film.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:16 schreef Dale. het volgende:
Engels of Nederlands...? Welke zal ik kiezenhmmmmmmmmm Nederlands denk ik...
quote:
Dacht dat je hier zei "Omdat ik tekenseries..."quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:23 schreef Dale. het volgende:
Omdat ik de tekenseries altijd in het Nederlands heb gezien?
I knowquote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:45 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dacht dat je hier zei "Omdat ik tekenseries..."
nou ik vond het bij Toy Story 3 of dispicable me een stuk beter gedaan. juist met animatie films is het een stuk makkelijker om er effectief gebruik van te maken lijkt me.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
3D die niets toevoegt, waar hebben we dat eerder gehoord?
Oh ja, bij elke 3D film ooit gemaakt die niet Avatar heette
hergé is toch een belgquote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:11 schreef Godshand het volgende:
Kan mij de tekenfilms nog wel herinneren, waren ook leuk
Heb bijna alle strips
Al iets gehoord van de chauvinistische Fransen? Zijn ze al boos dat het geen zuiver Franse produktie was, zoals Asterix?
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hergequote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:36 schreef Captain_Maximum het volgende:
Het is een Franstalige strip, maar volgens mij komt Kuifje (het stripboek en de personage) uit België.
Ah, meer mensen weten ditquote:
Hier ben ik het mee eens, vond het echt een leuke film, en mijn familie met mij.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:32 schreef Kloktijd het volgende:
Net bij de 3D versie van deze film geweest. Ik ging zonder verwachtingen de bioscoop in en heb me geen minuut verveeld. De animaties waren geweldig! Het leek wel Indiana Jones samengevoegd met Pirates of the Caribean. Door het 3D-brilletje vond ik de animaties eigenlijk nog mooier dan dat ze al waren.
Het is zeker geen kinderfilm. Er wordt veel gedronken en geschoten in de film. Ook zullen kleine kinderen het verhaal niet helemaal kunnen volgen.
Echt een aanrader
Please.....quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:10 schreef Joker89 het volgende:
een echte aanrader en misschien wel het beste wat Spielberg tot dusverre in zijn carrière gedaan heeft![]()
.
Zonnebloem zorgt wel voor veel humor idd, misschien komt hij in de volgende film aan de beurtquote:Op woensdag 9 november 2011 21:17 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
Ik was bang dat kapitein Haddock zou gaan tegenvallen na het zien van de trailer, niets was minder waar.
Leuke film, een eerbetoon aan de Kuifje strips en prachtige 3D effecten!
Aanrader.
Alleen miste ik deze baas wel een beetje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De animaties zien er ook voortreffelijk uit. Voor de rest een heel erg goede avonturen film, ik ging naar de bios met het idee hmm eens kijken of ze er een kuifje gevoel in hebben kunnen krijgen (en dat het geen verkapte indiana jones is), en ik moet zeggen dat is ze zeker gelukt!
8.9 / 10En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:
Haha als janssen en jansen niet slapstick zijn dan klopt er iets niet met de filmquote:Op donderdag 17 november 2011 16:53 schreef HeatWave het volgende:
Vond het zeker een leuke film, alleen de humor was met iets te slapstick soms, nou hoort dat ook bij Kuifje, maar je moet toch een minpunt verzinnen.
in 3d IMAX is het echt erg cool allemaal.
Ja, dat zeg ik toch?quote:Op donderdag 17 november 2011 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Haha als janssen en jansen niet slapstick zijn dan klopt er iets niet met de film
Noem een betere film van Spielberg.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:32 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Please.....![]()
Niet persoonlijk bedoeld verder hoor!![]()
Ik vond het mooi gemaakt, maar daar is ook alles mee gezegd. Warrig verhaal, weinig diepgang, het kon me gewoon echt niet boeien.Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat de strips van Kuifje me ook nooit geinteresseerd hebben, maar ik vond het (zoals iemand hierboven al zegt) gewoon een lekker wegkijkertje. Zeker niet meer dan dat en zeker niet wat ik verwacht had van een samenwerking tussen Spielberg
en Jackson.
Serieus?quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:22 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Noem een betere film van Spielberg.
Ik ben erg benieuwd.
Dat zijn twee erg goede ja.quote:Op zondag 20 november 2011 13:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
Schindler's List en Saving Private Ryan > Alle andere fims bij elkaar
Schindler's List is de mooiste film ooit gemaaktquote:Op zondag 20 november 2011 14:11 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Dat zijn twee erg goede ja.
Saving Private Ryan en Shindler's List (alhoewel ik daar zelf niet echt fan van was), ok, vergelijkbaar niveau maar de rest vond ik toch wat minder maar misschien War Horse nog.quote:Op zondag 20 november 2011 13:21 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Serieus?
Films als Saving Private Ryan, Schindler's List, The Color Purple, E.T., Indiana Jones, Close Encounters of the Third Kind, (de eerste) Jaws, etc......vond ik toch echt veel en veel betere films waarbij Kuifje nog geen eens in de schaduw mag staan. Maar goed, meningen verschillen.
Vergelijkbaar niveau?quote:Op zondag 20 november 2011 16:10 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Saving Private Ryan en Shindler's List (alhoewel ik daar zelf niet echt fan van was), ok, vergelijkbaar niveau maar de rest vond ik toch wat minder maar misschien War Horse nog.
quote:Op zondag 20 november 2011 16:10 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Saving Private Ryan en Shindler's List (alhoewel ik daar zelf niet echt fan van was), ok, vergelijkbaar niveau maar de rest vond ik toch wat minder maar misschien War Horse nog.
Ik vond deze kuifje denk ik beter of gelijk aan indiana jones... dat is ook de enige film die een beetje er mee te vergelijken is. Die anderen zijn ook top films trouwens (al vind ik E.T. en jaws minder)quote:Op zondag 20 november 2011 13:21 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Serieus?
Films als Saving Private Ryan, Schindler's List, The Color Purple, E.T., Indiana Jones, Close Encounters of the Third Kind, (de eerste) Jaws, etc......vond ik toch echt veel en veel betere films waarbij Kuifje nog geen eens in de schaduw mag staan. Maar goed, meningen verschillen.
Ik denk dat je E.T. en Jaws in het tijdframe moet zien waarin ze gemaakt zijn.quote:Op zondag 20 november 2011 17:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vond deze kuifje denk ik beter of gelijk aan indiana jones... dat is ook de enige film die een beetje er mee te vergelijken is. Die anderen zijn ook top films trouwens (al vind ik E.T. en jaws minder)
quote:Op woensdag 16 mei 2007 09:08 schreef PeRi het volgende:
Dit wil ik volgen. Een 3D Kuifje lijkt me weird.
Vijf jaar later piepen jullie zeker wel andersquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:36 schreef Frollo het volgende:
Een CGI Kuifje, dat lijkt me... ehm... weird.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
[..]
Vijf jaar later piepen jullie zeker wel anders
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |