Er wordt ondertussen al duchtig gespeculeerd over de acteurs die de rollen in een eventuele speelfilm op zich zullen nemen.quote:Spielberg gaat Kuifjes verfilmen
do 08/03/07 - Na 25 jaar onderhandelen met de Studios Hergé heeft regisseur Steven Spielberg, eigenaar van de filmmaatschappij DreamWorks, beslist om een filmreeks te wijden aan de avonturen van stripheld Kuifje.
Hergé, die in 1983 overleden is, hoopte altijd al dat Spielberg de avonturen van Kuifje zou verfilmen. Bijna was er een akkoord, maar toen Hergé las dat Spielberg de film misschien niet zelf zou regisseren, weigerde de tekenaar door te gaan met het project.
DreamWorks had tot 1 maart de tijd om het akkoord te ondertekenen. "Het is aan de Amerikanen om te beslissen of ze, afhankelijk van het succes, een vervolg maken. Het is nog niet bekend of het een tekenfilm of een speelfilm wordt", aldus Rodwell.
De eerste Spielbergfilm over Kuifje wordt in 2009 of 2010 in de bioscoop verwacht.
vrtnieuws.net
die jongeman heeft wel iets weg van Scorpquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:42 schreef Heero87 het volgende:
Gregory Smith, bekend van de serie Everwood.
volgens mij heb ik eens een strip gelezen waar hij weldegelijk seks heeft...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:56 schreef Frollo het volgende:
Als ze er maar geen love interest in schrijven. Kuifje hoort aseksueel te zijn!
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:58 schreef Herald het volgende:
[..]
volgens mij heb ik eens een strip gelezen waar hij weldegelijk seks heeft...
Iets zegt mij dat die strip niet helemaal officeel was...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:58 schreef Herald het volgende:
[..]
volgens mij heb ik eens een strip gelezen waar hij weldegelijk seks heeft...
iddquote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat die strip niet helemaal officeel was...
http://www.zilverendolfijn.nl/zd/zd.pl?a=fc&c=1&kt=NL&s=c&k=KUIFJE%2CP08&f=sbquote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:59 schreef Patch het volgende:
http://www.zilverendolfijn.nl/zd/zd.pl?a=fc&c=1&kt=NL&s=c&k=KUIFJE%2CP03&f=sb
http://www.tienstiens.be/(...)ienskuifjeerotic.htmquote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:04 schreef Herald het volgende:
[..]
http://www.zilverendolfijn.nl/zd/zd.pl?a=fc&c=1&kt=NL&s=c&k=KUIFJE%2CP08&f=sb
Daar zal Studio's Hergé wel over waken. Volgens mij zijn ze daar heel strikt in. Daarom ook dat de onderhandelingen zo lang duurden.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 11:56 schreef Frollo het volgende:
Als ze er maar geen love interest in schrijven. Kuifje hoort aseksueel te zijn!
Da's waar. De erven Hergé zijn niet makkelijk wat dat alles betreft.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:10 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Daar zal Studio's Hergé wel over waken. Volgens mij zijn ze daar heel strikt in. Daarom ook dat de onderhandelingen zo lang duurden.
dat is tof. ze moeten zijn personage niet veranderen, dat zou funest zijn voor deze legende.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 12:10 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Daar zal Studio's Hergé wel over waken. Volgens mij zijn ze daar heel strikt in. Daarom ook dat de onderhandelingen zo lang duurden.
quote:Spielberg en Jackson regisseren "Kuifje"
di 15/05/07 - Steven Spielberg en "The lord of the rings"-regisseur Peter Jackson gaan de eerste drie "Kuifje"-films regisseren. Jacksons special effects-team Weta zal 3D-animatie gebruiken om de jonge held tot leven te brengen.
Weta heeft al een test van 20 minuten gemaakt om te laten zien wat het eindresultaat zal zijn. "We willen dat de "Kuifje"-films er als echte actiefilms uitzien", zegt Spielberg.
"Hergés personages zijn herboren als levende wezens die emoties tonen en een ziel hebben die veel verder gaat dan alles wat we tot nu gezien hebben bij computergestuurde figuren".
"Peter en ik vonden dat de film in een traditioneel actieformat gieten de specifieke look van de karakters van Hergé geen eer zou aandoen", besluit de regisseur van onder meer "Minority report" en de "Jurassic Park"- fims.
Onzeker welke verhalen films worden
De regisseurs zullen vanaf eind dit jaar aan het "Kuifje"-project kunnen beginnen nadat ze de opnames voor "Lovely bones" (Jackson) en "Indiana Jones 4" (Spielberg) afgerond hebben.
Jackson en Spielberg gaan elk al zeker één film regisseren. Wie van beiden de derde voor zijn rekening neemt, is nog onduidelijk. Het is ook nog niet bekend welke "Kuifje"-verhalen verfilmd worden.
vrtnieuws.be
Juist niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:36 schreef Frollo het volgende:
Een CGI Kuifje, dat lijkt me... ehm... weird.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |