Maar is dat niet slecht voor je huid? Ik wil juist iets wat zo goed mogelijk beschermd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:44 schreef Jenny_ het volgende:
Babaria olie! Ik was zo bruin als een drol. Helaas alleen in Spanje verkrijgbaar dus mocht je er heen gaan...
Mmm, ja het is olie natuurlijk dus ik denk dat het dan niet zo goed is. Ik denk dat je dan toch aan de wat duurdere merken moet denken zoals Biodermal:quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:47 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Maar is dat niet slecht voor je huid? Ik wil juist iets wat zo goed mogelijk beschermd.
is dat geen zelf-bruinende creme? ik denk dat TS juist níet bruin wilt wordenquote:Op woensdag 7 maart 2007 14:54 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Mmm, ja het is olie natuurlijk dus ik denk dat het dan niet zo goed is. Ik denk dat je dan toch aan de wat duurdere merken moet denken zoals Biodermal:
[afbeelding]
Ik wil me vooral zoveel mogelijk beschermen om niet nog meer beschadiging op te lopen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:30 schreef Thrilled het volgende:
[..]
is dat geen zelf-bruinende creme? ik denk dat TS juist níet bruin wilt worden
linkje doet t nietquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:37 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb n hele lichte huid die zeer snel verbrand en ik gebruik sinds 2 jaar l'óreal solar expertise factor 60 en dit is echt veruit de beste zonnecreme ooit gehad! Ik kan zomaar een paar uur in de volle zon zonder te verbranden en t mooiste: mn huid blijft zelfs koel aanvoelen. Deze is ook als beste getest, hij ruikt lekker, smeert soepel en volledig uit (is niet zo'n dikke pap)
http://www.lorealparis.nl/Catalog/franchise.asp?idfranchise=%7BFA9EF5E9%2D0F19%2D469F%2DA7D7%2D2B6F78053AE0%7D&idobjLien=%7BDE42C0EC%2D65A7%2D4C05%2DB0C6%2DF921B86D36B7%7D&type=
Dan is het beste advies "blootstelling aan de zon voorkomen en als dat niet lukt, smeren met minimaal een factor 30".quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:32 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik wil me vooral zoveel mogelijk beschermen om niet nog meer beschadiging op te lopen.![]()
Dus dat is echt het allerbeste tegen nog meer beschadiging? Ik hou van de zon dus dan zal ik me wel insmeren met zo'n factor als ik in de zon kom.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dan is het beste advies "blootstelling aan de zon voorkomen en als dat niet lukt, smeren met minimaal een factor 30".
En na het zonnen (en douchen) een lekkere creme gebruiken, gewoon een lekkere bodycreme of eventueel after sun, het maakt niet zo heel veel uit (persoonlijk vind ik de geur van after sun niet lekker, dus neem gewoon mijn normale bodycreme, dat zorgt ook voor goede hydratatie).quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:38 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dus dat is echt het allerbeste tegen nog meer beschadiging? Ik hou van de zon dus dan zal ik me wel insmeren met zo'n factor als ik in de zon kom.Ik wil vanaf nu m'n huid zo jong mogelijk houden.
Ik smeer hetzelfde op mijn gezicht als op de rest van mijn lichaam. Werkt goedquote:Op maandag 12 maart 2007 17:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar smeren jullie dezelfde creme die je op je armen enzo smeert ook op je gezicht of heb je daar dan weer een speciale creme voor?
Bij Hermien.quote:
Die is kapot!quote:
Nee OK.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
tussen 12 en 15 met alleen aftersun in de zon is
Het ligt er ook aan wat je zelf wilt: heb je liever een vette creme of liever niet? Hoeveel wil je uitgeven?quote:Op maandag 9 april 2007 13:22 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb nog steeds geen zonnebrandcreme, iedereen prijst weer iets anders aan en ik weet gewoon niet wat ik moet kiezen. Is er geen bepaalde creme die zeg maar 'aanbevolen' wordt (ongeacht de prijs)?
Het moet zeker geen vet en plakkerig spul zijn want daar kan ik echt niet tegen. Gewoon wat het comfortabelst is.quote:Op maandag 9 april 2007 17:25 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan wat je zelf wilt: heb je liever een vette creme of liever niet? Hoeveel wil je uitgeven?
Wil je een mousse, (blanke) spray of gewoon een creme in een fles?
Nee dat klopt niet hoor, je wordt met een hoge factor ook gewoon bruin. Alleen met sunblocks dringt er echt niets meer door. Ik zou proberen nu met het lekkere weer vast wat te wennen aan de zon met een vrij hoge factor en dan kan je altijd wat lager gaan. Je hebt er natuurlijk nog minder aan om op dag 1 te verbranden en vervolgens de rest van de tijd als kreeftje in een tshirt moet rondlopen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:23 schreef Fronsertje het volgende:
Niet geheel offtopic vraagje, ik ben zelf vrij wit en word lastig bruin, nu ga ik begin mei 8 dagen naar Turkije beetje rondhangen, als ik zonnebrand neem met hoge factor, zal ik minder snel verbranden maar word je dan nog wel bruin?
oftewel hoe hoger de beschermingsfactor hoe minder bruin je wordt? of zie ik dat verkeerd.
Thx, ik was idd van plan van te voren de boel alvast te laten wennen door nu gebruik te maken van dit topweer, zat er zelfs aan te denken een bodempje te leggen met een zonnebank. Het horror scenario in je laatste zin moet natuurlijk voorkomen worden. Thx voor je uitleg, nu opzoek naar een fijne zonnebrandcreme maar daar staan er genoeg van in dit topic.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:32 schreef Étoile het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet hoor, je wordt met een hoge factor ook gewoon bruin. Alleen met sunblocks dringt er echt niets meer door. Ik zou proberen nu met het lekkere weer vast wat te wennen aan de zon met een vrij hoge factor en dan kan je altijd wat lager gaan. Je hebt er natuurlijk nog minder aan om op dag 1 te verbranden en vervolgens de rest van de tijd als kreeftje in een tshirt moet rondlopen.
Ik zie wel dat het heel persoonlijk is. Ik vind insmeren altijd heel vies. De Nivea mousse heb ik aan mijn moeder gegeven, ik vond het plakkerig spul wat niet lekker introk (het liet voor mijn gevoel een laagje achter)quote:Op donderdag 12 april 2007 22:26 schreef Plukie86 het volgende:
Nivea mousse is erg goed, plakt niet, smeert lekker en kun je lang mee. Wel een hoge factor nemen als je een witte huid hebt, ik heb factor 20.
Verbranden is inderdaad verschrikkelijk. Ik zou hier gewoon met een "middel" zonnebrand aan de zon wennen (bijvoobeeld factor 8 of 12) en in Turkije 20 ofzo smeren.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:40 schreef Fronsertje het volgende:
[..]
Thx, ik was idd van plan van te voren de boel alvast te laten wennen door nu gebruik te maken van dit topweer, zat er zelfs aan te denken een bodempje te leggen met een zonnebank. Het horror scenario in je laatste zin moet natuurlijk voorkomen worden. Thx voor je uitleg, nu opzoek naar een fijne zonnebrandcreme maar daar staan er genoeg van in dit topic.
Nee, de factor geeft aan hoeveel malen je langer in de zon kan blijven zonder verbranding.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:23 schreef Fronsertje het volgende:
Niet geheel offtopic vraagje, ik ben zelf vrij wit en word lastig bruin, nu ga ik begin mei 8 dagen naar Turkije beetje rondhangen, als ik zonnebrand neem met hoge factor, zal ik minder snel verbranden maar word je dan nog wel bruin?
oftewel hoe hoger de beschermingsfactor hoe minder bruin je wordt? of zie ik dat verkeerd.
Ja, want dna ben je onbeschermd.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:37 schreef Gert het volgende:
Een vraagje over after sun (mag hier vast ook wel even) : is het werkelijk zo schadelijk als je (enige tijd)na het aanbrengen van after sun, toch weer de zon in gaat?
Ik vandaag zoeken in de Etos, nergens meer de mousse te vinden!quote:Op donderdag 12 april 2007 22:26 schreef Plukie86 het volgende:
Nivea mousse is erg goed, plakt niet, smeert lekker en kun je lang mee. Wel een hoge factor nemen als je een witte huid hebt, ik heb factor 20.
Dat is trouwens een hele goede tipquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:31 schreef SHE het volgende:
[..]
En voor verstandig zonnen: ALTIJD douchen na een dag strand/zonnebank en je goed insmeren met een voedende creme of after sun.
De lotions van Shiseido en Vichy heeft ook een fijne lotion voor het gezicht met SPF20...zit in een klein tubetje.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:10 schreef Ska-te het volgende:
Wat ik lastig vind is dat ik mijn gezicht wel wil beschermen tegen de zon. Maar AL die zonnebrandcreme's zo vet zijn dat ik er puistjes van krijg......
Iemand een tip??????
Same herequote:Op zaterdag 14 april 2007 18:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
1. Het moet zeker niet vet, plakkerig en kleverig zijn.(Dat is ook de hoofdreden dat ik me nooit insmeer.)
En die plakt bij mij dus welquote:
Check! Alleen gebruik ik factor 20quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:44 schreef _Nienna_ het volgende:
Ik zweer bij Garnier Ambre Solaire![]()
[afbeelding]
De spray dus. Plakt niet, niet vettig, trekt direct in. Gewoon wat spuiten, beetje uitsmeren en klaar. Ik houd niet zo van die cremes, met dat intrekken enzo, tussendoor extra smeren wordt meteen een knoeiboel dan. Ik gebruik factor 30, ik verbrand echt ontzettend snel
En de aftersun spray van Garnier ruikt trouwens ook ontzettend lekker vind ikZit in eenzelfde sprayfles, maar is lichtblauw van kleur. Net zo handig
Even in gaan slaan danquote:Op zondag 15 april 2007 11:31 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Check! Alleen gebruik ik factor 20![]()
Nu trouwens 2 voor de prijs van een (scheelt je 13,99) bij de Kruidvat![]()
Dan word je voor 80 euro belazerd, want geen enkele creme doet iets met je DNAquote:Op zaterdag 14 april 2007 20:08 schreef PowerPoes het volgende:
Roosje, Er zijn hier genoeg suggesties om uit te proberen, dus ga richting stad en sla in! Je zegt in het topic dat iedereen weer wat anders gebruikt...wat had je dan verwacht? Elk mens ervaart producten anders! ik snap echt even niet waarom je zo lang wacht met het kopen suncare...het is stralend (letterlijk en figuurlijk) weer!
Lancaster heeft zonneproducten gericht op het behoudt van DNA ofzo...vrij prijzige lijn (iets van E80 meen ik)
quote:Op zondag 15 april 2007 14:54 schreef AnnekeM het volgende:
Notenmelk van de Kruidvatruikt heerlijk en trekt ook goed in.
Verder ben ik dol op de after sun van NiveaWel koud uit de koelkast, heerlijk op een licht verbrande huid!
Notenmelk van Kruidvat is echt het meest smerige spul tegen de zon vind ik. Zo dik als pudding, supermoeilijk uit te smeren.quote:Mensen neem in ieder geval GEEN notencreme van het Kruitvat merk, bah! Ik heb een kwartier m'n handen staan wassen en ze zijn nog steeds vet.
Pin me er niet op vast, maar je huid dikker maken kan écht alleen maar door in de zon te gaan liggen en niet onder de zonnebank. Je huid wordt wel bruiner, maar niet dikker. Dikke kans dat als je gaat zonnen toch verbrand omdat je huid nog niet is gewend aan zoveel zonlicht.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, de factor geeft aan hoeveel malen je langer in de zon kan blijven zonder verbranding.
Hoe hoger de factor/SPF, hoe langer je in de zon kan blijven.
Het is pertinente onzin, dat je niet bruin wordt met factor.
Zonnen zonder bescherming is gewoon oerdom. Hell, ik smeer het zelfs dagelijks op mijn gezicht, ook in andere jaargetijden. En dat zou iedereen moeten doen, die geen voortijdige veroudering wenst.
Anyway; voorbruinen ( je huid verdikken ) is altijd verstandig.
Doe dit bij een professionele zonnestudio; liefst 1 waar geen kansloze troela achter de balie staat, maar iemand die haar vak verstaat.
Door eerst gebruik te maken van een paar zonnebaden in een zonnestudio, verdik je je huid, waardoor deze beter tegen straling kan.
Tevens kun je zo verantwoord een kleur opbouwen.
Zonnen is een studio is ook veel veiliger, dan buiten. De zonnebanken hebben namelijk een aangepaste dosis straling die ze afgeven. Buiten weet je nooit hoeveel straling je op je huid krijgt..daarom > SMEREN!
Ik zweer zelf bij alle producten van Australian Gold.
Tja die fout heb ik dus helaas wel gemaakt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Het is pertinente onzin, dat je niet bruin wordt met factor.
Zonnen zonder bescherming is gewoon oerdom. Hell, ik smeer het zelfs dagelijks op mijn gezicht, ook in andere jaargetijden. En dat zou iedereen moeten doen, die geen voortijdige veroudering wenst.
Die wordt wel veel genoemd zie ik.quote:Op zondag 15 april 2007 20:45 schreef Judeljuud het volgende:
Ik ben flink verkleurd in de zon vanmiddag. Mét factor 30 van Garnier Ambre Solaire.![]()
Oke dus over de spray van Garnier Ambre Solaire is volgens veel goed? Heeft die ook iets aparts voor je gezicht?quote:Op zondag 15 april 2007 21:18 schreef Judeljuud het volgende:
" Natalie± Ja, ik ken het...maar de spray is beter hoor!
Is er een link naar die test?quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:17 schreef Étoile het volgende:
De consumentenbond heeft een tijd geleden een test gedaan en daar kwam Ambre Solair als beste uit, die gebruik ik nu, ben er wel tevreden over.
[afbeelding]
Dat had ik dus ook behalve dan dat ik me wel verbrandde, ik denk dat je het gewoon beter wel kan doen anders loop je misschien ook beschadiging op.quote:Op zondag 15 april 2007 21:26 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik smeer me echt nooit in, maar ik verbrand ook nooit (ook niet een beetje). Ik kan me dus toch beter maar insmeren? Vind het altijd zo onprettig aanvoelen en omdat ik toch niet verbrand laat ik het altijd maar.
Nee, volgens mij niet. Ik heb zelf ook een behoorlijk gevoelige huid (ben vaak allegisch ook nog voor smeerspulletjes) en ik gebruik de spray ook gewoon voor m'n gezicht. Al spuit ik dat dan wel eerst in m'n handen. Direct in je gezicht spuiten is...uhm...niet prettig?quote:Op zondag 15 april 2007 21:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Oke dus over de spray van Garnier Ambre Solaire is volgens veel goed? Heeft die ook iets aparts voor je gezicht?
quote:Zonnebrandtest
Het televisieprogramma Kassa testte onlangs de verschillende zonnebrandmiddelen. We willen je de uitslag niet onthouden. Over het algemeen schoren de meeste merken goed en kregen ze een waardering van 7,5 of hoger. Bijna 900 mensen vulden de productpeiling in. Daarbij werden heel wat merken genoemd. Hier volgt de uiteindelijke lijst:
1. Solar Expertise (L'Oréal) - 9,3
2. Vision - 9,1
3. Ultrasun - 9,1
4. Lancaster - 8,9
5. P20 (Riemann) - 8,7
6. Vichy - 8,6
7. Garnier (Ambre Solaire) - 8,3
8. Nivea - 8,0
9. Ombra (Aldi) - 7,8
10. Delial - 7,7
11. Kruidvat – 7,5
Prijs/kwaliteit
Het ene merk is stukken duurder dan het andere merk, maar een goede kwaliteit kan dat waard zijn. De verhouding tussen prijs en kwaliteit werd gemiddeld door 73,4 procent als goed bestempeld. Negatieve uitschieter was Nivea. Slechts 46,7 procent vindt de verhouding prijs/kwaliteit van dat merk goed. Het merk Vision daarentegen scoort juist heel hoog: maar liefst 96,9 procent noemt die prijs/kwaliteitverhouding goed.
Bescherming
Het allerbelangrijkste van een zonnebrandmiddel is natuurlijk dat het ook daadwerkelijk beschermt tegen verbranding. Gemiddeld wordt dit in 86,7 procent van de gevallen als goed gezien. Een aantal merken scoren zelfs 100 procent: Solar Expertise (L'Oréal), Vision en Ultrasun. Dit is ook de top 3 meest gewaardeerde zonnebrandmiddelen. Zonnebrandmiddelen van het Kruidvat beschermen slechts volgens 61,1 procent goed, dat daarmee het slechtst scoort.
Geur
Voor de beste geur moet je Solar Expertise (L'Oréal) aanschaffen. Maar liefst 100 procent noemt de geur van dat middel goed. Ook hoog scoren Vichy en Ombra (Aldi) met beiden 88,9 procent. P20 (Riemann) en Kruidvat scoren het slechtst met respectievelijk 63 en 66,7 procent die de geur van het middel als goed kwalificeert.
Openen en sluiten tube of flacon
Niets zo vervelend als een niet goed te openen of te hersluiten tube of flacon zonnebrand. Over het algemeen is men hier echter tevreden over: gemiddeld 89,6 procent noemt dit goed. Maar liefst 100 procent vindt de tubes of flacons van Vichy en Lancaster goed te openen of sluiten. Het minst goed scoren P20 (Riemann), Delial en Kruidvat met respectievelijk 81,5, 82,6 en 83,3 procent die de kwalificatie goed geven.
Ik zie dat die van Loreal het beste uit de test komt.quote:Op maandag 16 april 2007 08:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ga nooit naar buiten zonder mijn gezicht te hebben ingesmeerd met een beschermende factor, ook in de winter niet.
Dan gebruik ik Olaz dagcreme met spf 15.
In de zomer en op wintersport gebruik ik deze:
[afbeelding]
Factor 50 dus en beschermt tegen verbranding en gaat huidveroudering, pigmentvlekken en rimpelvorming tegen. Het smeert goed (geen witte waas!) en ruikt prima. Het kost iets van 15 euro, en ik doe er een seizoen mee.
En ik word gewoon ook bruin.
Voor mijn lichaam gebruik ik een spray van het huismerk van Kruidvat of Nivea, factor 20/30.
De meeste schade loop je op als kind:quote:Op maandag 16 april 2007 09:17 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik zie dat die van Loreal het beste uit de test komt.Dus ik ga denk ik toch voor die. Maar zou ik door me nooit in te smeren en altijd maar uren achtereen in de tuin te zitten veel beschadiging hebben opgelopen? En zou daar nog iets aan te doen zijn?
![]()
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met beschermen. Ook als je er nu nog niets merkt van onbeschermd zonnen, is er wel onomkeerbare schade aangericht, die zich meestal pas vele jaren later uit in de vorm van huidveroudering of huidkanker.quote:Overmatige blootstelling aan UV-straling tijdens jeugdjaren telt extra zwaar.
Bij kinderen komt de beschadiging van de huid door UV-straling extra hard aan. Dit komt omdat zij nog in de groei zijn. De kinderhuid heeft minder tijd om beschadigde huidcellen te herstellen. Bovendien ontstaan op jonge leeftijd moedervlekken die in deze periode extra kwetsbaar zijn voor beschadiging. Kinderen dragen huidcellen die op jeugdige leeftijd beschadigd zijn hun hele leven met zich mee. Hoe vaker iemand verbrandt voor het vijftiende levensjaar, hoe groter de kans op huidkanker op latere leeftijd.
Zie mijn post boven die met het artikel, die is speciaal voor het gezicht.quote:Op maandag 16 april 2007 09:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Oja en heeft die van Loreal ook een aparte voor je gezicht en moet je dan de creme of de spray kiezen of heb je daarin geen keuze?
Bron: Elsevier.quote:'Zonnebrand bevat schadelijke stoffen'
woensdag 20 juli 2005 15:07
Volgens TNO en de Technische Universiteit Delft zitten in veel zonnebrandcrèmes stoffen die schadelijk zijn voor de hormoonhuishouding. De instellingen onderzochten 28 crèmes op verzoek van Milieudefensie en Stichting Natuur en Milieu.
Het blijkt dat in de zonnebrandcrèmes van Tropical Brown, Zwitsal en de huismerken van Etos en Trekpleister de meeste schadelijke stoffen zitten.
Volgens de onderzoekers gaat het om hormoonverstorende stoffen die onder meer kunnen leiden tot geboorteafwijkingen, verminderde vruchtbaarheid, ontwikkelingsstoornissen in de puberteit, al hangen de effecten af van de mate en duur van blootstelling, stelt Milieudefensie in een persbericht.
Daarbij speelt volgens de milieuclub mee dat mensen ook hormoonverstorende stoffen binnenkrijgen via andere cosmetica, of voeding en kleren. De crèmes van Vichy, Delial en huismerk Schlecker zijn het minst schadelijk volgens het onderzoek.
In een reactie stelt de Nederlandse Cosmeticavereniging (NCV) dat alle zonnebrandcrèmes 'even veilig' zijn. In een persbericht schrijft de NCV dat de producten aan alle wettelijke eisen voldoen, en dat stoffen waarvan bewezen is dat ze hormoonverstorend zijn verboden zijn, en dus niet in de crèmes zitten.
Niet verboden
Ook de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) die de crèmes steekproefsgewijs controleert, is het niet eens met de conclusies van het onderzoek. Volgens een woordvoerster zijn de stoffen die de onderzoekers hebben gevonden 'niet verboden.'
In 2001 liet de VWA al een bewering onderzoeken dat zonnebrandcrèmes effect hebben op de hormoonhuishouding, maar uit het onderzoek kwamen geen resultaten die de bewering staafden.
Alle partijen hopen dat zonaanbidders ondanks de tegenstrijdige berichten zich wel gewoon blijven insmeren - zij het dan met de minst schadelijke crème, zegt Milieudefensie.
Ja; Nee.quote:Op maandag 16 april 2007 09:17 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar zou ik door me nooit in te smeren en altijd maar uren achtereen in de tuin te zitten veel beschadiging hebben opgelopen? En zou daar nog iets aan te doen zijn?![]()
Uit het artikel van de consumentenbond:quote:Op maandag 16 april 2007 09:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Als je erg verbrand bent is insmeren met yoghurt en komkommerplakjes erop iig erg goed... Als klein kindje speelde ik de hele dag buiten en een keer insmeren was dan dus veel te weinig en dan kwam ik thuis met zere armen![]()
Nu let ik er een stuk beter op, maar ik vind het wel jammer dat ik zo bleek blijf eigenlijk. Die van garnier vind ik ook erg fijn, en de aftersun vind ik erg lekker ruiken! Kruidvat huismerk vind ik niet goed en ik had het gevoel dat die ook snel slechter werd. Nu heb ik die van de etos en hij bevalt wel, het is alleen de vraag hoe lang de bescherming werkend blijft.
quote:In plaats van en aftersun-product kan ik net zo goed komkommer gebruiken. Fabel. Komkommer verkoelt, maar verzorgt niet
Ongeveer 1 jaar dus!quote:Op maandag 16 april 2007 09:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Nu heb ik die van de etos en hij bevalt wel, het is alleen de vraag hoe lang de bescherming werkend blijft.
Ik dacht ook altijd dat het hielp, het voelde in elk geval verkoelend aan.quote:Op maandag 16 april 2007 10:05 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wat betreft de komkommer: het leek in elk geval goed te hydrateren: de volgende dag waren de komkommertjes flink uitgedroogd en waren m'n armen minder pijnlijk. Anders is het natuurlijk nog een goede placebo.
Heb ik ook gedaan!quote:Op maandag 16 april 2007 12:11 schreef Lollifant het volgende:
Ik heb die ambre solaire net gehaald bij de kruidvat! 2 voor de prijs van 1.![]()
In het rekje vooraan in de winkel was inderdaad niet veel meer. Alleen factor 40 enzo. In het gewone vak waar ze normaal staan was alles nog aardig vol.quote:Op maandag 16 april 2007 12:20 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan!Alleen dan vorige week dinsdag en toen was het meeste al weg. Hebben ze het opnieuw aangevuld? Ik heb spray factor 15 en gezichtscreme met factor 20. Gisteren de hele dag mee in de zon gezeten en niet verbrand.
Dat wilt toch niet zeggen dat alle producten hetzelfde zijn?quote:Op maandag 16 april 2007 15:22 schreef schatje het volgende:
Garnier is een dochteronderneming van L'Oréal. Dus het maakt niet zoveel uit.
Ik had vorig jaar een flacon Solar Expertise, en ik vond m helemaal niet zo super eigenlijk. Het plakte toch wel redelijk, en die draaidop werd vies.quote:Op maandag 16 april 2007 15:09 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen Solar Expertise (L'Oréal) en Garnier (Ambre Solaire). De 1 scoort het best en de ander wordt veel genoemd. Ik denk dat ik morgen 1 van de 2 ga kopen maar welke?
Die heb ik ook, factor 15. Smeert inderdaad goed uit! En ruikt lekker. Ik heb er ook de after sun van, die is ook erg lekker.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:21 schreef Elefes het volgende:
Ik gebruik altijd zonnebrandcreme van Garnier, smeert goed uit (ik kan absoluut niet tegen dat vette gedoe) en ook al heb ik een lichte huid, ik verbrand er niet mee als ik goed smeer.
Zo ziet het er ongeveer uit:
[afbeelding]
koop geen zonnebrandcreme maar besteed je geld aan een cursus "besluiten nemen" of een cursus "niet meer uitstellen" ofzoquote:Op maandag 16 april 2007 17:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Oke voor dat ik een beslissing ga nemen heb ik nog een paar vragen.![]()
1. Is er bekend of 1 van de 2 misschien kankerverwekkend is? Zoja welke?
2. Zit in 1 van de 2 misschien cacouboter?
(Het verband tussen cacao en puistjes is een mythe. Je huid lust er juist wel pap van. Kijk daarom bij de aankoop van een nieuwe creme of zonnebrand eens of er cacaoboter in verwerkt zit. Dat maakt je huid elastischer en beter bestand tegen uv-straling.)
3. Als ik Solar Expertise (L'Oréal) kies, kan ik dan kiezen tussen creme en een spray en welke kan ik het beste kiezen? En welke factor? En heb je er een aparte voor je gezicht voor?
4. Als ik Garnier (Ambre Solaire) kies moet ik de spray nemen heb ik gelezen, maar welke factor? En heb je er een aparte voor je gezicht voor?
5. Welke houdt de huid het jongst?
6. Als jij hier allemaal tussen moest kiezen, wat koos je dan?![]()
Ja ik heb soms inderdaad moeite met kiezen ja.quote:Op maandag 16 april 2007 17:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
koop geen zonnebrandcreme maar besteed je geld aan een cursus "besluiten nemen" of een cursus "niet meer uitstellen" ofzo
Kijk eigenlijk wil ik Solar Expertise (L'Oréal) nemen aangezien die op 1 staat en dit:quote:Op maandag 16 april 2007 17:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Oke voor dat ik een beslissing ga nemen heb ik nog een paar vragen.![]()
1. Is er bekend of 1 van de 2 misschien kankerverwekkend is? Zoja welke?
2. Zit in 1 van de 2 misschien cacouboter?
(Het verband tussen cacao en puistjes is een mythe. Je huid lust er juist wel pap van. Kijk daarom bij de aankoop van een nieuwe creme of zonnebrand eens of er cacaoboter in verwerkt zit. Dat maakt je huid elastischer en beter bestand tegen uv-straling.)
3. Als ik Solar Expertise (L'Oréal) kies, kan ik dan kiezen tussen creme en een spray en welke kan ik het beste kiezen? En welke factor? En heb je er een aparte voor je gezicht voor?
4. Als ik Garnier (Ambre Solaire) kies moet ik de spray nemen heb ik gelezen, maar welke factor? En heb je er een aparte voor je gezicht voor?
5. Welke houdt de huid het jongst?
6. Als jij hier allemaal tussen moest kiezen, wat koos je dan?![]()
Omdat die in de aanbieding is.quote:Op maandag 16 april 2007 17:42 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Maar, veel hebben het er hier over Garnier (Ambre Solaire) terwijl die op 7 in de test staat. Ik kom er niet echt achter waarom veel die hebben?
Ik had gewoon even al mijn vragen in een rijtje gezet, mag dat soms niet?quote:Op maandag 16 april 2007 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Dit kun je toch niet ménen!
Koop ze gewoon allebeiquote:Op maandag 16 april 2007 17:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik had gewoon even al mijn vragen in een rijtje gezet, mag dat soms niet?
Ik denk dat ik voor die ga. Maar deze lijkt me alleen voor je gezicht. Heeft iemand misschien een plaatje van dat merk maar dan voor je lichaam?quote:Op maandag 16 april 2007 08:54 schreef cinnamongirl het volgende:
In de zomer en op wintersport gebruik ik deze:
[afbeelding]
Factor 50 dus en beschermt tegen verbranding en gaat huidveroudering, pigmentvlekken en rimpelvorming tegen. Het smeert goed (geen witte waas!) en ruikt prima. Het kost iets van 15 euro, en ik doe er een seizoen mee.
En ik word gewoon ook bruin.
www.google.nlquote:Op maandag 16 april 2007 17:56 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor die ga. Maar deze lijkt me alleen voor je gezicht. Heeft iemand misschien een plaatje van dat merk maar dan voor je lichaam?
maar na dit rijtje vragen komen er wel weer meer hoorquote:Op maandag 16 april 2007 17:57 schreef PowerPoes het volgende:
Nadat iemand je waslijst met vragen heeft beantwoord kan het nog altijd blijken dat het door jou gekozen product niet bevalt, omdat iedereen suncare verschillend ervaart (zoals de meeste dingen in het leven).
Alles mag, maar het is wel erg zonde van alle energie die je er in steekt. Wat verwacht je dat het je oplevert?quote:Op maandag 16 april 2007 17:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik had gewoon even al mijn vragen in een rijtje gezet, mag dat soms niet?
Bekende merken hebben vaak ook een website met al hun producten erop. Voor actuele informatie kun je 't beste even daar gaan kijkenquote:Op maandag 16 april 2007 17:56 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor die ga. Maar deze lijkt me alleen voor je gezicht. Heeft iemand misschien een plaatje van dat merk maar dan voor je lichaam?
Ooit wel eens van niet kunnen kiezen gehoord? Daar heb ik wel vaker last van namelijk.quote:Op maandag 16 april 2007 18:08 schreef Miss_S het volgende:
het gaat hier ook niet om zonnebrand maar om aandacht
Ja sorry voor die waslijst maar ik heb soms nogal wat moeite met een keuze te nemen, ik word er soms zelf ook gek van maar goed. Laat verder ook allemaal zitten. Het is inderdaad maar zonnebrandcreme.quote:Op maandag 16 april 2007 17:57 schreef PowerPoes het volgende:
Nadat iemand je waslijst met vragen heeft beantwoord kan het nog altijd blijken dat het door jou gekozen product niet bevalt, omdat iedereen suncare verschillend ervaart (zoals de meeste dingen in het leven).
En hoe komt dat? Waarom vind je het zo moeilijk om te kiezen?quote:Op maandag 16 april 2007 18:19 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ooit wel eens van niet kunnen kiezen gehoord? Daar heb ik wel vaker last van namelijk.
Let's not go there!quote:Op maandag 16 april 2007 18:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Waarom vind je het zo moeilijk om te kiezen?
Ja wist ik dat maar! Dat zou ook een stuk makkelijker voor mij zijn. Ik wil nu bijvoorbeeld gewoon de beste vandaar dat ik alles tegen elkaar af probeer te wegen.quote:Op maandag 16 april 2007 18:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Waarom vind je het zo moeilijk om te kiezen?
Ik denk niet dat er tussen de beste en de op een na beste zoveel verschil zit. Hooguit in prijs. Uiteindelijk zullen ze allemaal echt wel doen wat ze beloven. Of je 't een prettige zonnebrandcrème is, moet je toch zelf ervaren.quote:Op maandag 16 april 2007 18:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja wist ik dat maar! Dat zou ook een stuk makkelijker voor mij zijn. Ik wil nu bijvoorbeeld gewoon de beste vandaar dat ik alles tegen elkaar af probeer te wegen.
Dan blijven we oeverloos merken afwegen. Da's dan weer echt iets voor LIF.quote:Op maandag 16 april 2007 18:26 schreef DarkElf het volgende:
ja das idd niet echt iets voor Lif Waarom iemand niet kan kiezen.
Mijn ervaring met creme (het merendeel van wat ik gebruikt heb) is dat ze vettig zijn, en zeker in de warmte vind ik dat niet prettig. Spray bevalt me over het algemeen beter. Persoonlijk zou ik eerder voor de spray-variant gaat om die reden.quote:Op maandag 16 april 2007 19:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ja oke ik zal gewoon eens met eentje beginnen.Ik begin gewoon met het hetgeen dat op 1 staat in de test. Maar toch heb ik nog 1 vraag.
Welke vinden jullie het fijnst, de creme of spray van Solar Expertise (L'Oréal)? De creme van Garnier (Ambre Solaire) blijkt bijvoorbeeld niet fijn te zijn. Is dat ook zo met dat andere merk? En verder weet ik gewoon niet welke factor ik dan moet nemen.
Nu ik weet hoeveel beschadiging ik waarschijnlijk heb opgelopen wil ik zeker wel smeren. Nu maakt me dat wit zijn ook niet meer zoveel uit.quote:Op maandag 16 april 2007 21:23 schreef PowerPoes het volgende:
Wil jij trouwens uberhaupt wel smeren? Ik heb zo'n indruk dat je denkt dat je niet bruin wordt als je een factor gebruikt i.p.v. olijfolie.
Een bescherming van minimaal SPF20 is aan te raden.
Ja die is er nog, maar de meeste hebben alleen factor 30 en hoger.quote:Op woensdag 18 april 2007 09:35 schreef Nuna het volgende:
Is die actie er trouwens nog van de Kruidvat? Ga ik vanmiddag even langs
Zal vast nog niet allemaal uitverkocht zijn in de 5 Kruidvatten hier![]()
Oh, dat is toch wel een beetje teveel van het goede. Met 15 kan ik het ook goed reddenquote:Op woensdag 18 april 2007 09:36 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ja die is er nog, maar de meeste hebben alleen factor 30 en hoger.
Als het gaat regenen hoef je niet te smeren nee.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar is factor 30 wel hoog genoeg? Of had ik toch beter die van 50 kunnen nemen? En zoals ik al zei lijkt het mij zo snel opgaan, ik kan dus denk ik het beste alleen maar smeren als ook de zon 'echt' gaat schijnen anders is het op voordat het weer mooi weer wordt.
O dus die voor kinderen zijn alleen maar duurder? Dat is het enige verschil? Als het niet heel veel verschilt in prijs had ik net zo goed factor 50 kunnen nemen.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:12 schreef Mexoryl het volgende:
Ik heb de Solar Expertise Kids Melk gekocht. Normaal is deze per ml ongeveer zo duur als zijn Vichy en La Roche-Posay soortgenoten, maar nu voor de helft.De PPD zal wel hoger dan 20 zijn, dus goede bescherming tegen UVA. Omdat ik het waard ben.
![]()
Nee als het gaat regenen niet maar als het nou weer is net zoals vandaag, wolken met af en toe zon ertussendoor maar niet warm, moet het dan ook? Of alleen bij een zalige straalblauwe hemel en heerlijk warm weer?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:39 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Als het gaat regenen hoef je niet te smeren nee.Je kunt toch gewoon het weerbericht checken?
Factor 30 is al behoorlijk hoog. Je doet er echt wel een hele zomer mee hoor. Kun je volgend jaar weer een nieuw topic openen.
Heeft Solar Expertise (L'Oréal) ook aftersun?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:17 schreef Nuna het volgende:
Ik heb nu de Garnier Ambre Solaire gekocht én de 'gratis' aftersun erbij. Nou laat de zon maar komen.
jaquote:Op woensdag 18 april 2007 18:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Heeft Solar Expertise (L'Oréal) ook aftersun?
Het gaat niet om de warmte, maar om de kracht van de zon. Die is in april of zich nog niet zo hoog, maar je had vandaag best kunnen verbranden want de zon heeft de hele dag aan de hemel gestaan.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nee als het gaat regenen niet maar als het nou weer is net zoals vandaag, wolken met af en toe zon ertussendoor maar niet warm, moet het dan ook? Of alleen bij een zalige straalblauwe hemel en heerlijk warm weer?
Die voor kinderen beschermen beter. Hogere bescherming tegen UVB (SPF) en UVA. Er zit ook niet van dat vieze parfum in, zoals in de meeste versies.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
O dus die voor kinderen zijn alleen maar duurder? Dat is het enige verschil? Als het niet heel veel verschilt in prijs had ik net zo goed factor 50 kunnen nemen.
Je moet wolken ook zien als een soort filter, dan is zonnebrandcreme echt niet nodig. Gewoon als de zon schijnt en je veel buiten bent zou ik gaan smerenquote:Op woensdag 18 april 2007 18:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nee als het gaat regenen niet maar als het nou weer is net zoals vandaag, wolken met af en toe zon ertussendoor maar niet warm, moet het dan ook? Of alleen bij een zalige straalblauwe hemel en heerlijk warm weer?
Hier moet je wel mee uitkijken: ook door de wolken heen kun je verbranden. Als de bewolking niet al te dik is komt er dus (beetje logisch ook wel) toch nog wat straling doorheen. Als je dan veel buiten bent is het wel aan te raden om in te smeren.quote:Op donderdag 19 april 2007 08:07 schreef Nuna het volgende:
[..]
Je moet wolken ook zien als een soort filter, dan is zonnebrandcreme echt niet nodig. Gewoon als de zon schijnt en je veel buiten bent zou ik gaan smeren.
En dan nu:quote:Op woensdag 18 april 2007 18:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Heeft Solar Expertise (L'Oréal) ook aftersun?
quote:Op donderdag 26 april 2007 07:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dan nu:
Alle Garniers, L'Oréals, voor:
Tadaaaaaaaaaaaaaa
3,99 bij de Zeeman!
Uhuh..UV straling is er alleen als de zon schijnt.quote:Op donderdag 19 april 2007 08:07 schreef Nuna het volgende:
[..]
Je moet wolken ook zien als een soort filter, dan is zonnebrandcreme echt niet nodig. Gewoon als de zon schijnt en je veel buiten bent zou ik gaan smeren.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Alleen de UV straling is gewoon minder als het bewolkt is. Zelfs stof en andere deeltjes in de lucht kunnen de hoeveelheid UV verminderen.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Uhuh..UV straling is er alleen als de zon schijnt.
![]()
straling is straling en jij weet nooit hoeveel straling er in de lucht is.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:19 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet. Alleen de UV straling is gewoon minder als het bewolkt is. Zelfs stof en andere deeltjes in de lucht kunnen de hoeveelheid UV verminderen.
Oke.quote:Op donderdag 26 april 2007 07:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dan nu:
Tadaaaaaaaaaaaaaa
3,99 bij de Zeeman!
bedankt voor het postenquote:Op donderdag 26 april 2007 07:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dan nu:
Tadaaaaaaaaaaaaaa
3,99 bij de Zeeman!
Dan moet ik wel heel extreem veel beschadiging hebben door me nooit in te smeren.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:44 schreef SHE het volgende:
[..]
straling is straling en jij weet nooit hoeveel straling er in de lucht is.
je moet dus hoe dan ook, smeren.
Op je snuffert, ook als het bewolkt is.
ja.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:53 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dan moet ik wel heel extreem veel beschadiging hebben door me nooit in te smeren.
Nouja het is toch zo? Ik heb altijd uuuuurenlang, onbeschermd in de tuin liggen zonnen (als de zon scheen uiteraard).quote:
nouja, ik weet niet, maar zoals altijd..? overdrijf je het wel.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:55 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nouja het is toch zo? Ik heb altijd uuuuurenlang, onbeschermd in de tuin liggen zonnen (als de zon scheen uiteraard).
Nee echt, ik had er t/m vorig jaar dan een obsessie voor, ik word zo langzaam bruin dat ik zoú en móést verkleuren. Ik heb zo vaak zo lang in de zon gelegen en altijd onbeschermd dat ik toch wel beschadiging moet hebben lijkt me.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nouja, ik weet niet, maar zoals altijd..? overdrijf je het wel.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat een beetje onzin. Als je echt veel buiten bent, zou ik inderdaad wel even wat opsmeren. Maar als je niet al te lang buiten bent, vind ik het een beetje overdreven om te gaan smeren (als het bewolkt is dan).quote:Op donderdag 26 april 2007 17:44 schreef SHE het volgende:
[..]
straling is straling en jij weet nooit hoeveel straling er in de lucht is.
je moet dus hoe dan ook, smeren.
Op je snuffert, ook als het bewolkt is.
Volgens mijn vrijwel rimpelvrije omoe niet hoor; en ik geloof haarquote:Op donderdag 26 april 2007 18:14 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ieder zijn mening natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat een beetje onzin. Als je echt veel buiten bent, zou ik inderdaad wel even wat opsmeren. Maar als je niet al te lang buiten bent, vind ik het een beetje overdreven om te gaan smeren (als het bewolkt is dan).
Haha, dat is net zoiets als: 'Mijn opa heeft altijd als een ketter gerookt en toch ook nog 90 geworden.'quote:Op donderdag 26 april 2007 18:15 schreef SHE het volgende:
[..]
Volgens mijn vrijwel rimpelvrije omoe niet hoor; en ik geloof haar![]()
Dan heb je ook wel eens pittige brandwonden opgelopen lijkt me, als je echt een lichte huid hebt?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:55 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nouja het is toch zo? Ik heb altijd uuuuurenlang, onbeschermd in de tuin liggen zonnen (als de zon scheen uiteraard).
ambvre solaire factor 30 meegenomen voor maar 4 euroquote:Op donderdag 26 april 2007 07:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dan nu:
Tadaaaaaaaaaaaaaa
3,99 bij de Zeeman!
Nou dat verbrandde gevoel ken ik wel ja.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:18 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dan heb je ook wel eens pittige brandwonden opgelopen lijkt me, als je echt een lichte huid hebt?
Ooit huilend van de pijn/irritatie in bed gelegen, of bij de dokter gezeten?
de inhoud van de spray is toch hetzelfde als die van de gewone milk..?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:42 schreef MaLo het volgende:
Ik heb mijn mening over Ambre Solaire bijgesteld. De spray vond ik plakken, maar de gewone milk vind ik heel erg fijn! Deze plakt totaal niet, ruikt lekker, smeert lekker en beschermt volgens mij goed!
Ik heb geen idee. Ik vond de spray in ieder geval erg plakken met het opbrengen. Dat vind ik met de gewone milk nietquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:53 schreef martin85 het volgende:
[..]
de inhoud van de spray is toch hetzelfde als die van de gewone milk..?
behalve dat je de een sprayend op je lichaam aanbrengt..
quote:
Garnier Ambre Solaire UV Sensitive
De huid is op bepaalde zones in het gezicht dunner en kwetsbaarder dan op de rest van het lichaam. Het gezicht wordt ook meer blootgesteld aan de zon en is ook daardoor kwetsbaarder voor de schadelijke effecten van de zon.
Als je voor zonnebescherming kiest voor je gezicht, is het essentieel om een hoge SPF factor te kiezen die je gezicht beschermt tegen zonnebrand. Maar ook bescherming tegen vroegtijdige huidveroudering is erg belangrijk. Daarom is deze crème zo doeltreffend; factor 50+ biedt het gezicht 50 keer meer bescherming tegen zonnebrand. Met Mexoryl® XL en SX, een breed scala aan UVA/UVB fitersystemen, beschermt het ook tegen pigmentvlekken en huidveroudering. Handig in gebruik. Het wordt direct opgenomen door de huid en laat geen vette plekken achter. Het bevat ook een hydraterende complex, cactus nutriflavones en pure vitamine E, om de huid te beschermen door het te hydrateren en het natuurlijk vochtpeil van de huid hoog te houden tijdens blootstelling aan de zon. Gehydrateerd en beschermd, je huid is beter beschermd tegen de schadelijke effecten van de zon.
Praktisch alle dagcremes tegenwoordig bevatten bescherming tegen UVA/UVB stralen, een SPF dus.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:46 schreef snowqueen911 het volgende:
[afbeelding]
kent iemand deze? ultra-vloeibare bf20 voor het gezicht van vichy
ik wil namelijk iets met ene factor, voor iedere dag
is deze ook aan te raden om dagelijks te gebruiken, of alleen voor het zonnebaden?
en blijft hij mooi mat of krijg je er een glimhoofd van?
dat valt erg tegen moet ik zeggenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
Praktisch alle dagcremes tegenwoordig bevatten bescherming tegen UVA/UVB stralen, een SPF dus.
Kijk maar eens op de verpakkingen van dagcremes.
Heb geen ervaring met dit product, wel met de andere zonneproducten van Vichy. Ik vond ze lekker smeren, niet te vet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:46 schreef snowqueen911 het volgende:
[afbeelding]
is deze ook aan te raden om dagelijks te gebruiken, of alleen voor het zonnebaden?
Ik wilde er eentje zonder, maar die was niet te vinden bij de normale drogisterijmerken (Nivea, Garnier, L'oreal, etc.). Ik heb nu een Nivea dagcreme, maar ook die beschermt tegen UVA en UVB stralen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:57 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
dat valt erg tegen moet ik zeggen
maar ik wil iets dat niet vet is en de verpakking beweert dat over deze
bovendien is het parfum vrij, en zonder conserveermiddelen, en met een extra sterke UVA bescherming
vroeg me dus alleen nog af of ie net zo fijn is als ie klinkt, iemand ervaring?
Ik heb hier een proefje van gehad en ik vond hem erg fijn! Smeert lekker uit en ik kreeg er geen glimhoofd van (maar ik moet de eerste creme nog vinden waar ik een glimhoofd van krijgquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:46 schreef snowqueen911 het volgende:
[afbeelding]
ja daar heb je gelijk in, maar bij de potjes waarop staat het het UVA/UVB bescherming heeft, en er staat geen factor bij, dan is het vaak maar SPF 4 of 6quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:16 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik wilde er eentje zonder, maar die was niet te vinden bij de normale drogisterijmerken (Nivea, Garnier, L'oreal, etc.). Ik heb nu een Nivea dagcreme, maar ook die beschermt tegen UVA en UVB stralen.
Het staat er niet altijd even uitgebreid op.
Een gewone dagcreme die beschermt is volgens mij een stuk minder vet/plakkerig dan een echte zonnebrandcreme.
Jij bent toch best een Clinique-fan? Die hebben wel een hogere factor in de dagcreme hoor.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:39 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
ja daar heb je gelijk in, maar bij de potjes waarop staat het het UVA/UVB bescherming heeft, en er staat geen factor bij, dan is het vaak maar SPF 4 of 6
Dacht dat het iets van 8 was, maar ben daar idd ook niet zeker van. Ik vind dat voor normaal gebruik genoeg, kan me voorstellen dat je echt in de zomer een wat hogere factor wilt hebben. Ik gebruik daar gewone zonnebrandcreme voor die ik dan dunnetjes opsmeer. Dat werkt ookquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:39 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
ja daar heb je gelijk in, maar bij de potjes waarop staat het het UVA/UVB bescherming heeft, en er staat geen factor bij, dan is het vaak maar SPF 4 of 6
SPF heeft alleen betrekking op UVB. Voor UVA is de PPD een veel gebruikte standaard, maar wordt niet overal toegepast. Onder de nieuwe EU aanbevelingen moet de PPD minstens 1/3 zijn van de SPF om in aanmerking te komen voor het UVA logo. Dit logo zal pas vanaf volgend jaar veel gebruikt worden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
Praktisch alle dagcremes tegenwoordig bevatten bescherming tegen UVA/UVB stralen, een SPF dus.
Kijk maar eens op de verpakkingen van dagcremes.
Er staat dan op: bescherming tegen UVA en UVB straling, dus neem aan dat het wel goed zitquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:11 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
SPF heeft alleen betrekking op UVB. Voor UVA is de PPD een veel gebruikte standaard, maar wordt niet overal toegepast. Onder de nieuwe EU aanbevelingen moet de PPD minstens 1/3 zijn van de SPF om in aanmerking te komen voor het UVA logo. Dit logo zal pas vanaf volgend jaar veel gebruikt worden.
ja dat is waar! Misschien moet ik eens naar die superdefense gaan kijken. die schijnt ook fijn te zijn!quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jij bent toch best een Clinique-fan? Die hebben wel een hogere factor in de dagcreme hoor.
Ik zou het niet als zonnebrandolie gebruikenquote:Op maandag 28 mei 2007 14:41 schreef brian99 het volgende:
olijfolie schijnt ook goed te werken en geeft een permanente bruine kleur schijnt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar er bestaat dus geen spul om je zonnebeschadiging zo ver mogelijk terug te draaien?
Je lichaam is in staat om de beschadiging van je DNA weer te repareren, dmv ''nucleotide excisie repair''. Dus vrijwel direct nadat de beschadiging is opgetreden, wordt het alweer gerepareerd.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar er bestaat dus geen spul om je zonnebeschadiging zo ver mogelijk terug te draaien?
ja hij is 'vers' zegmaar. in de winkel is hij rond de 30 euro.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:34 schreef ColdFeet het volgende:
Wat kost dat in de winkel? En is ie van dit jaar?
En dan de belangrijkste vraag: waarom gebruik je m niet zelf?quote:Op zondag 10 juni 2007 00:12 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
ja hij is 'vers' zegmaar. in de winkel is hij rond de 30 euro.
er zit nog een plastic seal omhene dus hij is echt zeker nieuw.
wow als je eens ziet hoeveel zonnebrandcreme ik hier heb staanquote:Op zondag 10 juni 2007 00:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En dan de belangrijkste vraag: waarom gebruik je m niet zelf?
Weet iemand dat misschien? Is er misschien spul waar ik dat eventueel mee zou kunnen 'testen'?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ja maar mijn rechterzij zit er wel helemaal mee onder. Toen ik ze pas had had ik er ook een helemaal boven aan m'n buik en die heb ik wel weg kunnen schrobben. Maar zijn het dan wel pigmentvlekken aangezien die ene wel weg ging en wat ik nu heb niet?
Misschien was dat een net iets andere plek?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar hoe komt het dan dat ik ze er eerder op een andere plek wel uit heb gekregen? Hoe weet ik zeker dat het pigmentvlekken zijn?
Ik weet het niet meer precies maar wel dat ik ze kon wegschrobben, en die ik nu bedoel niet. Misschien komt het omdat ze op een plek zitten waar schrobben moeilijker gaat?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:52 schreef MaLo het volgende:
[..]
Misschien was dat een net iets andere plek?
Mijn dochtertje heeft ook (veel) pigmentvlekken. Bij één plek was het zo, dat het eerst een donkerder plek werd. Daarna werd de plek wat dikker en ging hij een soort van vervellen. Sindsdien is de plek helemaal wit en pigmentloos.
Misschien dat dit bij jou ook zo'n plek was?
Je blijft hoopvol hequote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:07 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer precies maar wel dat ik ze kon wegschrobben, en die ik nu bedoel niet. Misschien komt het omdat ze op een plek zitten waar schrobben moeilijker gaat?
Daar is een sunblock ook voor bedoeldquote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:01 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb mijn lóreal sun experise facor 55 gebruik in griekenland en wauw ! helemaal nie verbrand! jippie!
Niet elke sunblock werkt even goedquote:
Met factor 55 ben je echt wel zeker van je zaak hoor.. Een sunblock = een sunblock.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:34 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Niet elke sunblock werkt even goed![]()
Nu nog een sunblock vinden die niet als vaseline op je huid ligt. Dat is namelijk minder prettig als je in het zand ligtquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:52 schreef Nuna het volgende:
[..]
Met factor 55 ben je echt wel zeker van je zaak hoor.. Een sunblock = een sunblock.
Ja, daar heb ik natuurlijk niets over gezegd haha. Daar kan natuurlijk wel een enorm verschil inzitten. Maar de goedkopere merken werken net zo goed hoor, alleen die voelen waarschijnlijk minder fijn aan.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nu nog een sunblock vinden die niet als vaseline op je huid ligt. Dat is namelijk minder prettig als je in het zand ligtEn het vlekt je kleren enzo.
* herinnert zich een sessie zonnebaden en snorkelen in de Indische oceaan... Alles goed en wel, maar je moet daarna echt een uur douchen
Goh, bij het ene merk smeert ze wel goed en bij de andere niet? Je bent wel erg koppig he, ik denk dat mensen hun eigen huid toch wel beter kennen dan jou.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:56 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik natuurlijk niets over gezegd haha. Daar kan natuurlijk wel een enorm verschil inzitten. Maar de goedkopere merken werken net zo goed hoor, alleen die voelen waarschijnlijk minder fijn aan.
Als je met een factor 55 smeert en na 15 min. al verbrand, dan doe je naar mijn mening toch echt iets niet goed.
Dat zeg ik toch ook niet? Maar kom op, factor 55 smeren en dan na 15 min. nóg verbranden?! Ik heb zelf ook een hele witte huid, maar zelfs ik krijg dat niet voor elkaar.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Goh, bij het ene merk smeert ze wel goed en bij de andere niet? Je bent wel erg koppig he, ik denk dat mensen hun eigen huid toch wel beter kennen dan jou.
In Spanje zit de Delial in exact dezelfde fles als Ambre Solaire in Nederland, alleen de kleur is anders.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:45 schreef miki het volgende:
Ikzelf zweer sinds een paar jaar bij Ambre Solaire. Vroeger had ik altijd Nivea, dan kon ik nog de hoogste factor kopen, ik verbrandde toch (heb ook een hele lichte huid die heel snel verbrand). Toen Ambre Solaire gekocht, en ik wil geen andere meer. Koop meestal factor 20 of 30, en dat is prima, zelfs in hele warme landen. Sindsdien niet meer noemenswaardig verbrand.
Overigens heb ik het idee dat Delial hetzelfde is als Ambre Solaire, het is (sinds kort) ook van Garnier, en ruikt exact hetzelfde.
Delial = Ambre Solairequote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:50 schreef MaLo het volgende:
[..]
In Spanje zit de Delial in exact dezelfde fles als Ambre Solaire in Nederland, alleen de kleur is anders.
En het smeersel zelf is ook precies hetzelfde, ik heb het getest met mijn laatste restje Ambre Solaire en de nieuwe fles van Delial in Spanje. Het smeert en ruikt exact hetzelfde.
Dus ja, ik denk ook dat Delial en Ambre Solaire inmiddels hetzelfde zijn.
Clinique Superdefense SPF25 als dagcreme het hele jaar door: heel fijn want hij trekt snel in vooreen mat resultaat, het voelt niet 'zwaar op je gezicht aan oid. Daarnaast heb ik de Clinique City Block Sheer SPF25, een puur minerale zonnebrandcreme. oil-free! Deze is iets dikker dan de Superdefense maar alsnog niet zo vettig als zonnebrandcreme en heeft een heel subtiel tintje.quote:Op zondag 24 mei 2009 14:49 schreef Psych-case het volgende:
Wat voor soort zonnebrandcreme gebruiken jullie voor op het gezicht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |