Ik dacht ook altijd dat het hielp, het voelde in elk geval verkoelend aan.quote:Op maandag 16 april 2007 10:05 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wat betreft de komkommer: het leek in elk geval goed te hydrateren: de volgende dag waren de komkommertjes flink uitgedroogd en waren m'n armen minder pijnlijk. Anders is het natuurlijk nog een goede placebo.
Heb ik ook gedaan!quote:Op maandag 16 april 2007 12:11 schreef Lollifant het volgende:
Ik heb die ambre solaire net gehaald bij de kruidvat! 2 voor de prijs van 1.![]()
In het rekje vooraan in de winkel was inderdaad niet veel meer. Alleen factor 40 enzo. In het gewone vak waar ze normaal staan was alles nog aardig vol.quote:Op maandag 16 april 2007 12:20 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan!Alleen dan vorige week dinsdag en toen was het meeste al weg. Hebben ze het opnieuw aangevuld? Ik heb spray factor 15 en gezichtscreme met factor 20. Gisteren de hele dag mee in de zon gezeten en niet verbrand.
Dat wilt toch niet zeggen dat alle producten hetzelfde zijn?quote:Op maandag 16 april 2007 15:22 schreef schatje het volgende:
Garnier is een dochteronderneming van L'Oréal. Dus het maakt niet zoveel uit.
Ik had vorig jaar een flacon Solar Expertise, en ik vond m helemaal niet zo super eigenlijk. Het plakte toch wel redelijk, en die draaidop werd vies.quote:Op maandag 16 april 2007 15:09 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen Solar Expertise (L'Oréal) en Garnier (Ambre Solaire). De 1 scoort het best en de ander wordt veel genoemd. Ik denk dat ik morgen 1 van de 2 ga kopen maar welke?
Die heb ik ook, factor 15. Smeert inderdaad goed uit! En ruikt lekker. Ik heb er ook de after sun van, die is ook erg lekker.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:21 schreef Elefes het volgende:
Ik gebruik altijd zonnebrandcreme van Garnier, smeert goed uit (ik kan absoluut niet tegen dat vette gedoe) en ook al heb ik een lichte huid, ik verbrand er niet mee als ik goed smeer.
Zo ziet het er ongeveer uit:
[afbeelding]
koop geen zonnebrandcreme maar besteed je geld aan een cursus "besluiten nemen" of een cursus "niet meer uitstellen" ofzoquote:Op maandag 16 april 2007 17:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Oke voor dat ik een beslissing ga nemen heb ik nog een paar vragen.![]()
1. Is er bekend of 1 van de 2 misschien kankerverwekkend is? Zoja welke?
2. Zit in 1 van de 2 misschien cacouboter?
(Het verband tussen cacao en puistjes is een mythe. Je huid lust er juist wel pap van. Kijk daarom bij de aankoop van een nieuwe creme of zonnebrand eens of er cacaoboter in verwerkt zit. Dat maakt je huid elastischer en beter bestand tegen uv-straling.)
3. Als ik Solar Expertise (L'Oréal) kies, kan ik dan kiezen tussen creme en een spray en welke kan ik het beste kiezen? En welke factor? En heb je er een aparte voor je gezicht voor?
4. Als ik Garnier (Ambre Solaire) kies moet ik de spray nemen heb ik gelezen, maar welke factor? En heb je er een aparte voor je gezicht voor?
5. Welke houdt de huid het jongst?
6. Als jij hier allemaal tussen moest kiezen, wat koos je dan?![]()
Ja ik heb soms inderdaad moeite met kiezen ja.quote:Op maandag 16 april 2007 17:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
koop geen zonnebrandcreme maar besteed je geld aan een cursus "besluiten nemen" of een cursus "niet meer uitstellen" ofzo
Kijk eigenlijk wil ik Solar Expertise (L'Oréal) nemen aangezien die op 1 staat en dit:quote:Op maandag 16 april 2007 17:15 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Oke voor dat ik een beslissing ga nemen heb ik nog een paar vragen.![]()
1. Is er bekend of 1 van de 2 misschien kankerverwekkend is? Zoja welke?
2. Zit in 1 van de 2 misschien cacouboter?
(Het verband tussen cacao en puistjes is een mythe. Je huid lust er juist wel pap van. Kijk daarom bij de aankoop van een nieuwe creme of zonnebrand eens of er cacaoboter in verwerkt zit. Dat maakt je huid elastischer en beter bestand tegen uv-straling.)
3. Als ik Solar Expertise (L'Oréal) kies, kan ik dan kiezen tussen creme en een spray en welke kan ik het beste kiezen? En welke factor? En heb je er een aparte voor je gezicht voor?
4. Als ik Garnier (Ambre Solaire) kies moet ik de spray nemen heb ik gelezen, maar welke factor? En heb je er een aparte voor je gezicht voor?
5. Welke houdt de huid het jongst?
6. Als jij hier allemaal tussen moest kiezen, wat koos je dan?![]()
Omdat die in de aanbieding is.quote:Op maandag 16 april 2007 17:42 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Maar, veel hebben het er hier over Garnier (Ambre Solaire) terwijl die op 7 in de test staat. Ik kom er niet echt achter waarom veel die hebben?
Ik had gewoon even al mijn vragen in een rijtje gezet, mag dat soms niet?quote:Op maandag 16 april 2007 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Dit kun je toch niet ménen!
Koop ze gewoon allebeiquote:Op maandag 16 april 2007 17:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik had gewoon even al mijn vragen in een rijtje gezet, mag dat soms niet?
Ik denk dat ik voor die ga. Maar deze lijkt me alleen voor je gezicht. Heeft iemand misschien een plaatje van dat merk maar dan voor je lichaam?quote:Op maandag 16 april 2007 08:54 schreef cinnamongirl het volgende:
In de zomer en op wintersport gebruik ik deze:
[afbeelding]
Factor 50 dus en beschermt tegen verbranding en gaat huidveroudering, pigmentvlekken en rimpelvorming tegen. Het smeert goed (geen witte waas!) en ruikt prima. Het kost iets van 15 euro, en ik doe er een seizoen mee.
En ik word gewoon ook bruin.
www.google.nlquote:Op maandag 16 april 2007 17:56 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor die ga. Maar deze lijkt me alleen voor je gezicht. Heeft iemand misschien een plaatje van dat merk maar dan voor je lichaam?
maar na dit rijtje vragen komen er wel weer meer hoorquote:Op maandag 16 april 2007 17:57 schreef PowerPoes het volgende:
Nadat iemand je waslijst met vragen heeft beantwoord kan het nog altijd blijken dat het door jou gekozen product niet bevalt, omdat iedereen suncare verschillend ervaart (zoals de meeste dingen in het leven).
Alles mag, maar het is wel erg zonde van alle energie die je er in steekt. Wat verwacht je dat het je oplevert?quote:Op maandag 16 april 2007 17:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik had gewoon even al mijn vragen in een rijtje gezet, mag dat soms niet?
Bekende merken hebben vaak ook een website met al hun producten erop. Voor actuele informatie kun je 't beste even daar gaan kijkenquote:Op maandag 16 april 2007 17:56 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor die ga. Maar deze lijkt me alleen voor je gezicht. Heeft iemand misschien een plaatje van dat merk maar dan voor je lichaam?
Ooit wel eens van niet kunnen kiezen gehoord? Daar heb ik wel vaker last van namelijk.quote:Op maandag 16 april 2007 18:08 schreef Miss_S het volgende:
het gaat hier ook niet om zonnebrand maar om aandacht
Ja sorry voor die waslijst maar ik heb soms nogal wat moeite met een keuze te nemen, ik word er soms zelf ook gek van maar goed. Laat verder ook allemaal zitten. Het is inderdaad maar zonnebrandcreme.quote:Op maandag 16 april 2007 17:57 schreef PowerPoes het volgende:
Nadat iemand je waslijst met vragen heeft beantwoord kan het nog altijd blijken dat het door jou gekozen product niet bevalt, omdat iedereen suncare verschillend ervaart (zoals de meeste dingen in het leven).
En hoe komt dat? Waarom vind je het zo moeilijk om te kiezen?quote:Op maandag 16 april 2007 18:19 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ooit wel eens van niet kunnen kiezen gehoord? Daar heb ik wel vaker last van namelijk.
Let's not go there!quote:Op maandag 16 april 2007 18:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Waarom vind je het zo moeilijk om te kiezen?
Ja wist ik dat maar! Dat zou ook een stuk makkelijker voor mij zijn. Ik wil nu bijvoorbeeld gewoon de beste vandaar dat ik alles tegen elkaar af probeer te wegen.quote:Op maandag 16 april 2007 18:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Waarom vind je het zo moeilijk om te kiezen?
Ik denk niet dat er tussen de beste en de op een na beste zoveel verschil zit. Hooguit in prijs. Uiteindelijk zullen ze allemaal echt wel doen wat ze beloven. Of je 't een prettige zonnebrandcrème is, moet je toch zelf ervaren.quote:Op maandag 16 april 2007 18:24 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja wist ik dat maar! Dat zou ook een stuk makkelijker voor mij zijn. Ik wil nu bijvoorbeeld gewoon de beste vandaar dat ik alles tegen elkaar af probeer te wegen.
Dan blijven we oeverloos merken afwegen. Da's dan weer echt iets voor LIF.quote:Op maandag 16 april 2007 18:26 schreef DarkElf het volgende:
ja das idd niet echt iets voor Lif Waarom iemand niet kan kiezen.
Mijn ervaring met creme (het merendeel van wat ik gebruikt heb) is dat ze vettig zijn, en zeker in de warmte vind ik dat niet prettig. Spray bevalt me over het algemeen beter. Persoonlijk zou ik eerder voor de spray-variant gaat om die reden.quote:Op maandag 16 april 2007 19:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ja oke ik zal gewoon eens met eentje beginnen.Ik begin gewoon met het hetgeen dat op 1 staat in de test. Maar toch heb ik nog 1 vraag.
Welke vinden jullie het fijnst, de creme of spray van Solar Expertise (L'Oréal)? De creme van Garnier (Ambre Solaire) blijkt bijvoorbeeld niet fijn te zijn. Is dat ook zo met dat andere merk? En verder weet ik gewoon niet welke factor ik dan moet nemen.
Nu ik weet hoeveel beschadiging ik waarschijnlijk heb opgelopen wil ik zeker wel smeren. Nu maakt me dat wit zijn ook niet meer zoveel uit.quote:Op maandag 16 april 2007 21:23 schreef PowerPoes het volgende:
Wil jij trouwens uberhaupt wel smeren? Ik heb zo'n indruk dat je denkt dat je niet bruin wordt als je een factor gebruikt i.p.v. olijfolie.
Een bescherming van minimaal SPF20 is aan te raden.
Ja die is er nog, maar de meeste hebben alleen factor 30 en hoger.quote:Op woensdag 18 april 2007 09:35 schreef Nuna het volgende:
Is die actie er trouwens nog van de Kruidvat? Ga ik vanmiddag even langs
Zal vast nog niet allemaal uitverkocht zijn in de 5 Kruidvatten hier![]()
Oh, dat is toch wel een beetje teveel van het goede. Met 15 kan ik het ook goed reddenquote:Op woensdag 18 april 2007 09:36 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ja die is er nog, maar de meeste hebben alleen factor 30 en hoger.
Als het gaat regenen hoef je niet te smeren nee.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar is factor 30 wel hoog genoeg? Of had ik toch beter die van 50 kunnen nemen? En zoals ik al zei lijkt het mij zo snel opgaan, ik kan dus denk ik het beste alleen maar smeren als ook de zon 'echt' gaat schijnen anders is het op voordat het weer mooi weer wordt.
O dus die voor kinderen zijn alleen maar duurder? Dat is het enige verschil? Als het niet heel veel verschilt in prijs had ik net zo goed factor 50 kunnen nemen.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:12 schreef Mexoryl het volgende:
Ik heb de Solar Expertise Kids Melk gekocht. Normaal is deze per ml ongeveer zo duur als zijn Vichy en La Roche-Posay soortgenoten, maar nu voor de helft.De PPD zal wel hoger dan 20 zijn, dus goede bescherming tegen UVA. Omdat ik het waard ben.
![]()
Nee als het gaat regenen niet maar als het nou weer is net zoals vandaag, wolken met af en toe zon ertussendoor maar niet warm, moet het dan ook? Of alleen bij een zalige straalblauwe hemel en heerlijk warm weer?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:39 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Als het gaat regenen hoef je niet te smeren nee.Je kunt toch gewoon het weerbericht checken?
Factor 30 is al behoorlijk hoog. Je doet er echt wel een hele zomer mee hoor. Kun je volgend jaar weer een nieuw topic openen.
Heeft Solar Expertise (L'Oréal) ook aftersun?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:17 schreef Nuna het volgende:
Ik heb nu de Garnier Ambre Solaire gekocht én de 'gratis' aftersun erbij. Nou laat de zon maar komen.
jaquote:Op woensdag 18 april 2007 18:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Heeft Solar Expertise (L'Oréal) ook aftersun?
Het gaat niet om de warmte, maar om de kracht van de zon. Die is in april of zich nog niet zo hoog, maar je had vandaag best kunnen verbranden want de zon heeft de hele dag aan de hemel gestaan.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nee als het gaat regenen niet maar als het nou weer is net zoals vandaag, wolken met af en toe zon ertussendoor maar niet warm, moet het dan ook? Of alleen bij een zalige straalblauwe hemel en heerlijk warm weer?
Die voor kinderen beschermen beter. Hogere bescherming tegen UVB (SPF) en UVA. Er zit ook niet van dat vieze parfum in, zoals in de meeste versies.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
O dus die voor kinderen zijn alleen maar duurder? Dat is het enige verschil? Als het niet heel veel verschilt in prijs had ik net zo goed factor 50 kunnen nemen.
Je moet wolken ook zien als een soort filter, dan is zonnebrandcreme echt niet nodig. Gewoon als de zon schijnt en je veel buiten bent zou ik gaan smerenquote:Op woensdag 18 april 2007 18:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nee als het gaat regenen niet maar als het nou weer is net zoals vandaag, wolken met af en toe zon ertussendoor maar niet warm, moet het dan ook? Of alleen bij een zalige straalblauwe hemel en heerlijk warm weer?
Hier moet je wel mee uitkijken: ook door de wolken heen kun je verbranden. Als de bewolking niet al te dik is komt er dus (beetje logisch ook wel) toch nog wat straling doorheen. Als je dan veel buiten bent is het wel aan te raden om in te smeren.quote:Op donderdag 19 april 2007 08:07 schreef Nuna het volgende:
[..]
Je moet wolken ook zien als een soort filter, dan is zonnebrandcreme echt niet nodig. Gewoon als de zon schijnt en je veel buiten bent zou ik gaan smeren.
En dan nu:quote:Op woensdag 18 april 2007 18:16 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Heeft Solar Expertise (L'Oréal) ook aftersun?
quote:Op donderdag 26 april 2007 07:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dan nu:
Alle Garniers, L'Oréals, voor:
Tadaaaaaaaaaaaaaa
3,99 bij de Zeeman!
Uhuh..UV straling is er alleen als de zon schijnt.quote:Op donderdag 19 april 2007 08:07 schreef Nuna het volgende:
[..]
Je moet wolken ook zien als een soort filter, dan is zonnebrandcreme echt niet nodig. Gewoon als de zon schijnt en je veel buiten bent zou ik gaan smeren.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Alleen de UV straling is gewoon minder als het bewolkt is. Zelfs stof en andere deeltjes in de lucht kunnen de hoeveelheid UV verminderen.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Uhuh..UV straling is er alleen als de zon schijnt.
![]()
straling is straling en jij weet nooit hoeveel straling er in de lucht is.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:19 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet. Alleen de UV straling is gewoon minder als het bewolkt is. Zelfs stof en andere deeltjes in de lucht kunnen de hoeveelheid UV verminderen.
Oke.quote:Op donderdag 26 april 2007 07:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dan nu:
Tadaaaaaaaaaaaaaa
3,99 bij de Zeeman!
bedankt voor het postenquote:Op donderdag 26 april 2007 07:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dan nu:
Tadaaaaaaaaaaaaaa
3,99 bij de Zeeman!
Dan moet ik wel heel extreem veel beschadiging hebben door me nooit in te smeren.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:44 schreef SHE het volgende:
[..]
straling is straling en jij weet nooit hoeveel straling er in de lucht is.
je moet dus hoe dan ook, smeren.
Op je snuffert, ook als het bewolkt is.
ja.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:53 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dan moet ik wel heel extreem veel beschadiging hebben door me nooit in te smeren.
Nouja het is toch zo? Ik heb altijd uuuuurenlang, onbeschermd in de tuin liggen zonnen (als de zon scheen uiteraard).quote:
nouja, ik weet niet, maar zoals altijd..? overdrijf je het wel.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:55 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nouja het is toch zo? Ik heb altijd uuuuurenlang, onbeschermd in de tuin liggen zonnen (als de zon scheen uiteraard).
Nee echt, ik had er t/m vorig jaar dan een obsessie voor, ik word zo langzaam bruin dat ik zoú en móést verkleuren. Ik heb zo vaak zo lang in de zon gelegen en altijd onbeschermd dat ik toch wel beschadiging moet hebben lijkt me.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nouja, ik weet niet, maar zoals altijd..? overdrijf je het wel.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat een beetje onzin. Als je echt veel buiten bent, zou ik inderdaad wel even wat opsmeren. Maar als je niet al te lang buiten bent, vind ik het een beetje overdreven om te gaan smeren (als het bewolkt is dan).quote:Op donderdag 26 april 2007 17:44 schreef SHE het volgende:
[..]
straling is straling en jij weet nooit hoeveel straling er in de lucht is.
je moet dus hoe dan ook, smeren.
Op je snuffert, ook als het bewolkt is.
Volgens mijn vrijwel rimpelvrije omoe niet hoor; en ik geloof haarquote:Op donderdag 26 april 2007 18:14 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ieder zijn mening natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat een beetje onzin. Als je echt veel buiten bent, zou ik inderdaad wel even wat opsmeren. Maar als je niet al te lang buiten bent, vind ik het een beetje overdreven om te gaan smeren (als het bewolkt is dan).
Haha, dat is net zoiets als: 'Mijn opa heeft altijd als een ketter gerookt en toch ook nog 90 geworden.'quote:Op donderdag 26 april 2007 18:15 schreef SHE het volgende:
[..]
Volgens mijn vrijwel rimpelvrije omoe niet hoor; en ik geloof haar![]()
Dan heb je ook wel eens pittige brandwonden opgelopen lijkt me, als je echt een lichte huid hebt?quote:Op donderdag 26 april 2007 17:55 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nouja het is toch zo? Ik heb altijd uuuuurenlang, onbeschermd in de tuin liggen zonnen (als de zon scheen uiteraard).
ambvre solaire factor 30 meegenomen voor maar 4 euroquote:Op donderdag 26 april 2007 07:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dan nu:
Tadaaaaaaaaaaaaaa
3,99 bij de Zeeman!
Nou dat verbrandde gevoel ken ik wel ja.quote:Op donderdag 26 april 2007 19:18 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dan heb je ook wel eens pittige brandwonden opgelopen lijkt me, als je echt een lichte huid hebt?
Ooit huilend van de pijn/irritatie in bed gelegen, of bij de dokter gezeten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |