Maar is dat niet slecht voor je huid? Ik wil juist iets wat zo goed mogelijk beschermd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:44 schreef Jenny_ het volgende:
Babaria olie! Ik was zo bruin als een drol. Helaas alleen in Spanje verkrijgbaar dus mocht je er heen gaan...
Mmm, ja het is olie natuurlijk dus ik denk dat het dan niet zo goed is. Ik denk dat je dan toch aan de wat duurdere merken moet denken zoals Biodermal:quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:47 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Maar is dat niet slecht voor je huid? Ik wil juist iets wat zo goed mogelijk beschermd.
is dat geen zelf-bruinende creme? ik denk dat TS juist níet bruin wilt wordenquote:Op woensdag 7 maart 2007 14:54 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Mmm, ja het is olie natuurlijk dus ik denk dat het dan niet zo goed is. Ik denk dat je dan toch aan de wat duurdere merken moet denken zoals Biodermal:
[afbeelding]
Ik wil me vooral zoveel mogelijk beschermen om niet nog meer beschadiging op te lopen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:30 schreef Thrilled het volgende:
[..]
is dat geen zelf-bruinende creme? ik denk dat TS juist níet bruin wilt worden
linkje doet t nietquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:37 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb n hele lichte huid die zeer snel verbrand en ik gebruik sinds 2 jaar l'óreal solar expertise factor 60 en dit is echt veruit de beste zonnecreme ooit gehad! Ik kan zomaar een paar uur in de volle zon zonder te verbranden en t mooiste: mn huid blijft zelfs koel aanvoelen. Deze is ook als beste getest, hij ruikt lekker, smeert soepel en volledig uit (is niet zo'n dikke pap)
http://www.lorealparis.nl/Catalog/franchise.asp?idfranchise=%7BFA9EF5E9%2D0F19%2D469F%2DA7D7%2D2B6F78053AE0%7D&idobjLien=%7BDE42C0EC%2D65A7%2D4C05%2DB0C6%2DF921B86D36B7%7D&type=
Dan is het beste advies "blootstelling aan de zon voorkomen en als dat niet lukt, smeren met minimaal een factor 30".quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:32 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik wil me vooral zoveel mogelijk beschermen om niet nog meer beschadiging op te lopen.![]()
Dus dat is echt het allerbeste tegen nog meer beschadiging? Ik hou van de zon dus dan zal ik me wel insmeren met zo'n factor als ik in de zon kom.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dan is het beste advies "blootstelling aan de zon voorkomen en als dat niet lukt, smeren met minimaal een factor 30".
En na het zonnen (en douchen) een lekkere creme gebruiken, gewoon een lekkere bodycreme of eventueel after sun, het maakt niet zo heel veel uit (persoonlijk vind ik de geur van after sun niet lekker, dus neem gewoon mijn normale bodycreme, dat zorgt ook voor goede hydratatie).quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:38 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dus dat is echt het allerbeste tegen nog meer beschadiging? Ik hou van de zon dus dan zal ik me wel insmeren met zo'n factor als ik in de zon kom.Ik wil vanaf nu m'n huid zo jong mogelijk houden.
Ik smeer hetzelfde op mijn gezicht als op de rest van mijn lichaam. Werkt goedquote:Op maandag 12 maart 2007 17:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar smeren jullie dezelfde creme die je op je armen enzo smeert ook op je gezicht of heb je daar dan weer een speciale creme voor?
Bij Hermien.quote:
Die is kapot!quote:
Nee OK.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
tussen 12 en 15 met alleen aftersun in de zon is
Het ligt er ook aan wat je zelf wilt: heb je liever een vette creme of liever niet? Hoeveel wil je uitgeven?quote:Op maandag 9 april 2007 13:22 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb nog steeds geen zonnebrandcreme, iedereen prijst weer iets anders aan en ik weet gewoon niet wat ik moet kiezen. Is er geen bepaalde creme die zeg maar 'aanbevolen' wordt (ongeacht de prijs)?
Het moet zeker geen vet en plakkerig spul zijn want daar kan ik echt niet tegen. Gewoon wat het comfortabelst is.quote:Op maandag 9 april 2007 17:25 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan wat je zelf wilt: heb je liever een vette creme of liever niet? Hoeveel wil je uitgeven?
Wil je een mousse, (blanke) spray of gewoon een creme in een fles?
Nee dat klopt niet hoor, je wordt met een hoge factor ook gewoon bruin. Alleen met sunblocks dringt er echt niets meer door. Ik zou proberen nu met het lekkere weer vast wat te wennen aan de zon met een vrij hoge factor en dan kan je altijd wat lager gaan. Je hebt er natuurlijk nog minder aan om op dag 1 te verbranden en vervolgens de rest van de tijd als kreeftje in een tshirt moet rondlopen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:23 schreef Fronsertje het volgende:
Niet geheel offtopic vraagje, ik ben zelf vrij wit en word lastig bruin, nu ga ik begin mei 8 dagen naar Turkije beetje rondhangen, als ik zonnebrand neem met hoge factor, zal ik minder snel verbranden maar word je dan nog wel bruin?
oftewel hoe hoger de beschermingsfactor hoe minder bruin je wordt? of zie ik dat verkeerd.
Thx, ik was idd van plan van te voren de boel alvast te laten wennen door nu gebruik te maken van dit topweer, zat er zelfs aan te denken een bodempje te leggen met een zonnebank. Het horror scenario in je laatste zin moet natuurlijk voorkomen worden. Thx voor je uitleg, nu opzoek naar een fijne zonnebrandcreme maar daar staan er genoeg van in dit topic.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:32 schreef Étoile het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet hoor, je wordt met een hoge factor ook gewoon bruin. Alleen met sunblocks dringt er echt niets meer door. Ik zou proberen nu met het lekkere weer vast wat te wennen aan de zon met een vrij hoge factor en dan kan je altijd wat lager gaan. Je hebt er natuurlijk nog minder aan om op dag 1 te verbranden en vervolgens de rest van de tijd als kreeftje in een tshirt moet rondlopen.
Ik zie wel dat het heel persoonlijk is. Ik vind insmeren altijd heel vies. De Nivea mousse heb ik aan mijn moeder gegeven, ik vond het plakkerig spul wat niet lekker introk (het liet voor mijn gevoel een laagje achter)quote:Op donderdag 12 april 2007 22:26 schreef Plukie86 het volgende:
Nivea mousse is erg goed, plakt niet, smeert lekker en kun je lang mee. Wel een hoge factor nemen als je een witte huid hebt, ik heb factor 20.
Verbranden is inderdaad verschrikkelijk. Ik zou hier gewoon met een "middel" zonnebrand aan de zon wennen (bijvoobeeld factor 8 of 12) en in Turkije 20 ofzo smeren.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:40 schreef Fronsertje het volgende:
[..]
Thx, ik was idd van plan van te voren de boel alvast te laten wennen door nu gebruik te maken van dit topweer, zat er zelfs aan te denken een bodempje te leggen met een zonnebank. Het horror scenario in je laatste zin moet natuurlijk voorkomen worden. Thx voor je uitleg, nu opzoek naar een fijne zonnebrandcreme maar daar staan er genoeg van in dit topic.
Nee, de factor geeft aan hoeveel malen je langer in de zon kan blijven zonder verbranding.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:23 schreef Fronsertje het volgende:
Niet geheel offtopic vraagje, ik ben zelf vrij wit en word lastig bruin, nu ga ik begin mei 8 dagen naar Turkije beetje rondhangen, als ik zonnebrand neem met hoge factor, zal ik minder snel verbranden maar word je dan nog wel bruin?
oftewel hoe hoger de beschermingsfactor hoe minder bruin je wordt? of zie ik dat verkeerd.
Ja, want dna ben je onbeschermd.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:37 schreef Gert het volgende:
Een vraagje over after sun (mag hier vast ook wel even) : is het werkelijk zo schadelijk als je (enige tijd)na het aanbrengen van after sun, toch weer de zon in gaat?
Ik vandaag zoeken in de Etos, nergens meer de mousse te vinden!quote:Op donderdag 12 april 2007 22:26 schreef Plukie86 het volgende:
Nivea mousse is erg goed, plakt niet, smeert lekker en kun je lang mee. Wel een hoge factor nemen als je een witte huid hebt, ik heb factor 20.
Dat is trouwens een hele goede tipquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:31 schreef SHE het volgende:
[..]
En voor verstandig zonnen: ALTIJD douchen na een dag strand/zonnebank en je goed insmeren met een voedende creme of after sun.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |