de inhoud van de spray is toch hetzelfde als die van de gewone milk..?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:42 schreef MaLo het volgende:
Ik heb mijn mening over Ambre Solaire bijgesteld. De spray vond ik plakken, maar de gewone milk vind ik heel erg fijn! Deze plakt totaal niet, ruikt lekker, smeert lekker en beschermt volgens mij goed!
Ik heb geen idee. Ik vond de spray in ieder geval erg plakken met het opbrengen. Dat vind ik met de gewone milk nietquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:53 schreef martin85 het volgende:
[..]
de inhoud van de spray is toch hetzelfde als die van de gewone milk..?
behalve dat je de een sprayend op je lichaam aanbrengt..
quote:
Garnier Ambre Solaire UV Sensitive
De huid is op bepaalde zones in het gezicht dunner en kwetsbaarder dan op de rest van het lichaam. Het gezicht wordt ook meer blootgesteld aan de zon en is ook daardoor kwetsbaarder voor de schadelijke effecten van de zon.
Als je voor zonnebescherming kiest voor je gezicht, is het essentieel om een hoge SPF factor te kiezen die je gezicht beschermt tegen zonnebrand. Maar ook bescherming tegen vroegtijdige huidveroudering is erg belangrijk. Daarom is deze crème zo doeltreffend; factor 50+ biedt het gezicht 50 keer meer bescherming tegen zonnebrand. Met Mexoryl® XL en SX, een breed scala aan UVA/UVB fitersystemen, beschermt het ook tegen pigmentvlekken en huidveroudering. Handig in gebruik. Het wordt direct opgenomen door de huid en laat geen vette plekken achter. Het bevat ook een hydraterende complex, cactus nutriflavones en pure vitamine E, om de huid te beschermen door het te hydrateren en het natuurlijk vochtpeil van de huid hoog te houden tijdens blootstelling aan de zon. Gehydrateerd en beschermd, je huid is beter beschermd tegen de schadelijke effecten van de zon.
Praktisch alle dagcremes tegenwoordig bevatten bescherming tegen UVA/UVB stralen, een SPF dus.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:46 schreef snowqueen911 het volgende:
[afbeelding]
kent iemand deze? ultra-vloeibare bf20 voor het gezicht van vichy
ik wil namelijk iets met ene factor, voor iedere dag
is deze ook aan te raden om dagelijks te gebruiken, of alleen voor het zonnebaden?
en blijft hij mooi mat of krijg je er een glimhoofd van?
dat valt erg tegen moet ik zeggenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
Praktisch alle dagcremes tegenwoordig bevatten bescherming tegen UVA/UVB stralen, een SPF dus.
Kijk maar eens op de verpakkingen van dagcremes.
Heb geen ervaring met dit product, wel met de andere zonneproducten van Vichy. Ik vond ze lekker smeren, niet te vet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:46 schreef snowqueen911 het volgende:
[afbeelding]
is deze ook aan te raden om dagelijks te gebruiken, of alleen voor het zonnebaden?
Ik wilde er eentje zonder, maar die was niet te vinden bij de normale drogisterijmerken (Nivea, Garnier, L'oreal, etc.). Ik heb nu een Nivea dagcreme, maar ook die beschermt tegen UVA en UVB stralen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:57 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
dat valt erg tegen moet ik zeggen
maar ik wil iets dat niet vet is en de verpakking beweert dat over deze
bovendien is het parfum vrij, en zonder conserveermiddelen, en met een extra sterke UVA bescherming
vroeg me dus alleen nog af of ie net zo fijn is als ie klinkt, iemand ervaring?
Ik heb hier een proefje van gehad en ik vond hem erg fijn! Smeert lekker uit en ik kreeg er geen glimhoofd van (maar ik moet de eerste creme nog vinden waar ik een glimhoofd van krijgquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:46 schreef snowqueen911 het volgende:
[afbeelding]
ja daar heb je gelijk in, maar bij de potjes waarop staat het het UVA/UVB bescherming heeft, en er staat geen factor bij, dan is het vaak maar SPF 4 of 6quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:16 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik wilde er eentje zonder, maar die was niet te vinden bij de normale drogisterijmerken (Nivea, Garnier, L'oreal, etc.). Ik heb nu een Nivea dagcreme, maar ook die beschermt tegen UVA en UVB stralen.
Het staat er niet altijd even uitgebreid op.
Een gewone dagcreme die beschermt is volgens mij een stuk minder vet/plakkerig dan een echte zonnebrandcreme.
Jij bent toch best een Clinique-fan? Die hebben wel een hogere factor in de dagcreme hoor.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:39 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
ja daar heb je gelijk in, maar bij de potjes waarop staat het het UVA/UVB bescherming heeft, en er staat geen factor bij, dan is het vaak maar SPF 4 of 6
Dacht dat het iets van 8 was, maar ben daar idd ook niet zeker van. Ik vind dat voor normaal gebruik genoeg, kan me voorstellen dat je echt in de zomer een wat hogere factor wilt hebben. Ik gebruik daar gewone zonnebrandcreme voor die ik dan dunnetjes opsmeer. Dat werkt ookquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:39 schreef snowqueen911 het volgende:
[..]
ja daar heb je gelijk in, maar bij de potjes waarop staat het het UVA/UVB bescherming heeft, en er staat geen factor bij, dan is het vaak maar SPF 4 of 6
SPF heeft alleen betrekking op UVB. Voor UVA is de PPD een veel gebruikte standaard, maar wordt niet overal toegepast. Onder de nieuwe EU aanbevelingen moet de PPD minstens 1/3 zijn van de SPF om in aanmerking te komen voor het UVA logo. Dit logo zal pas vanaf volgend jaar veel gebruikt worden.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:13 schreef Elefes het volgende:
[..]
Praktisch alle dagcremes tegenwoordig bevatten bescherming tegen UVA/UVB stralen, een SPF dus.
Kijk maar eens op de verpakkingen van dagcremes.
Er staat dan op: bescherming tegen UVA en UVB straling, dus neem aan dat het wel goed zitquote:Op woensdag 16 mei 2007 23:11 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
SPF heeft alleen betrekking op UVB. Voor UVA is de PPD een veel gebruikte standaard, maar wordt niet overal toegepast. Onder de nieuwe EU aanbevelingen moet de PPD minstens 1/3 zijn van de SPF om in aanmerking te komen voor het UVA logo. Dit logo zal pas vanaf volgend jaar veel gebruikt worden.
ja dat is waar! Misschien moet ik eens naar die superdefense gaan kijken. die schijnt ook fijn te zijn!quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jij bent toch best een Clinique-fan? Die hebben wel een hogere factor in de dagcreme hoor.
Ik zou het niet als zonnebrandolie gebruikenquote:Op maandag 28 mei 2007 14:41 schreef brian99 het volgende:
olijfolie schijnt ook goed te werken en geeft een permanente bruine kleur schijnt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar er bestaat dus geen spul om je zonnebeschadiging zo ver mogelijk terug te draaien?
Je lichaam is in staat om de beschadiging van je DNA weer te repareren, dmv ''nucleotide excisie repair''. Dus vrijwel direct nadat de beschadiging is opgetreden, wordt het alweer gerepareerd.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:34 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar er bestaat dus geen spul om je zonnebeschadiging zo ver mogelijk terug te draaien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |