Maar is dat niet slecht voor je huid? Ik wil juist iets wat zo goed mogelijk beschermd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:44 schreef Jenny_ het volgende:
Babaria olie! Ik was zo bruin als een drol. Helaas alleen in Spanje verkrijgbaar dus mocht je er heen gaan...
Mmm, ja het is olie natuurlijk dus ik denk dat het dan niet zo goed is. Ik denk dat je dan toch aan de wat duurdere merken moet denken zoals Biodermal:quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:47 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Maar is dat niet slecht voor je huid? Ik wil juist iets wat zo goed mogelijk beschermd.
is dat geen zelf-bruinende creme? ik denk dat TS juist níet bruin wilt wordenquote:Op woensdag 7 maart 2007 14:54 schreef Jenny_ het volgende:
[..]
Mmm, ja het is olie natuurlijk dus ik denk dat het dan niet zo goed is. Ik denk dat je dan toch aan de wat duurdere merken moet denken zoals Biodermal:
[afbeelding]
Ik wil me vooral zoveel mogelijk beschermen om niet nog meer beschadiging op te lopen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:30 schreef Thrilled het volgende:
[..]
is dat geen zelf-bruinende creme? ik denk dat TS juist níet bruin wilt worden
linkje doet t nietquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:37 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb n hele lichte huid die zeer snel verbrand en ik gebruik sinds 2 jaar l'óreal solar expertise factor 60 en dit is echt veruit de beste zonnecreme ooit gehad! Ik kan zomaar een paar uur in de volle zon zonder te verbranden en t mooiste: mn huid blijft zelfs koel aanvoelen. Deze is ook als beste getest, hij ruikt lekker, smeert soepel en volledig uit (is niet zo'n dikke pap)
http://www.lorealparis.nl/Catalog/franchise.asp?idfranchise=%7BFA9EF5E9%2D0F19%2D469F%2DA7D7%2D2B6F78053AE0%7D&idobjLien=%7BDE42C0EC%2D65A7%2D4C05%2DB0C6%2DF921B86D36B7%7D&type=
Dan is het beste advies "blootstelling aan de zon voorkomen en als dat niet lukt, smeren met minimaal een factor 30".quote:Op woensdag 7 maart 2007 17:32 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik wil me vooral zoveel mogelijk beschermen om niet nog meer beschadiging op te lopen.![]()
Dus dat is echt het allerbeste tegen nog meer beschadiging? Ik hou van de zon dus dan zal ik me wel insmeren met zo'n factor als ik in de zon kom.quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dan is het beste advies "blootstelling aan de zon voorkomen en als dat niet lukt, smeren met minimaal een factor 30".
En na het zonnen (en douchen) een lekkere creme gebruiken, gewoon een lekkere bodycreme of eventueel after sun, het maakt niet zo heel veel uit (persoonlijk vind ik de geur van after sun niet lekker, dus neem gewoon mijn normale bodycreme, dat zorgt ook voor goede hydratatie).quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:38 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Dus dat is echt het allerbeste tegen nog meer beschadiging? Ik hou van de zon dus dan zal ik me wel insmeren met zo'n factor als ik in de zon kom.Ik wil vanaf nu m'n huid zo jong mogelijk houden.
Ik smeer hetzelfde op mijn gezicht als op de rest van mijn lichaam. Werkt goedquote:Op maandag 12 maart 2007 17:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar smeren jullie dezelfde creme die je op je armen enzo smeert ook op je gezicht of heb je daar dan weer een speciale creme voor?
Bij Hermien.quote:
Die is kapot!quote:
Nee OK.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
tussen 12 en 15 met alleen aftersun in de zon is
Het ligt er ook aan wat je zelf wilt: heb je liever een vette creme of liever niet? Hoeveel wil je uitgeven?quote:Op maandag 9 april 2007 13:22 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb nog steeds geen zonnebrandcreme, iedereen prijst weer iets anders aan en ik weet gewoon niet wat ik moet kiezen. Is er geen bepaalde creme die zeg maar 'aanbevolen' wordt (ongeacht de prijs)?
Het moet zeker geen vet en plakkerig spul zijn want daar kan ik echt niet tegen. Gewoon wat het comfortabelst is.quote:Op maandag 9 april 2007 17:25 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan wat je zelf wilt: heb je liever een vette creme of liever niet? Hoeveel wil je uitgeven?
Wil je een mousse, (blanke) spray of gewoon een creme in een fles?
Nee dat klopt niet hoor, je wordt met een hoge factor ook gewoon bruin. Alleen met sunblocks dringt er echt niets meer door. Ik zou proberen nu met het lekkere weer vast wat te wennen aan de zon met een vrij hoge factor en dan kan je altijd wat lager gaan. Je hebt er natuurlijk nog minder aan om op dag 1 te verbranden en vervolgens de rest van de tijd als kreeftje in een tshirt moet rondlopen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:23 schreef Fronsertje het volgende:
Niet geheel offtopic vraagje, ik ben zelf vrij wit en word lastig bruin, nu ga ik begin mei 8 dagen naar Turkije beetje rondhangen, als ik zonnebrand neem met hoge factor, zal ik minder snel verbranden maar word je dan nog wel bruin?
oftewel hoe hoger de beschermingsfactor hoe minder bruin je wordt? of zie ik dat verkeerd.
Thx, ik was idd van plan van te voren de boel alvast te laten wennen door nu gebruik te maken van dit topweer, zat er zelfs aan te denken een bodempje te leggen met een zonnebank. Het horror scenario in je laatste zin moet natuurlijk voorkomen worden. Thx voor je uitleg, nu opzoek naar een fijne zonnebrandcreme maar daar staan er genoeg van in dit topic.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:32 schreef Étoile het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet hoor, je wordt met een hoge factor ook gewoon bruin. Alleen met sunblocks dringt er echt niets meer door. Ik zou proberen nu met het lekkere weer vast wat te wennen aan de zon met een vrij hoge factor en dan kan je altijd wat lager gaan. Je hebt er natuurlijk nog minder aan om op dag 1 te verbranden en vervolgens de rest van de tijd als kreeftje in een tshirt moet rondlopen.
Ik zie wel dat het heel persoonlijk is. Ik vind insmeren altijd heel vies. De Nivea mousse heb ik aan mijn moeder gegeven, ik vond het plakkerig spul wat niet lekker introk (het liet voor mijn gevoel een laagje achter)quote:Op donderdag 12 april 2007 22:26 schreef Plukie86 het volgende:
Nivea mousse is erg goed, plakt niet, smeert lekker en kun je lang mee. Wel een hoge factor nemen als je een witte huid hebt, ik heb factor 20.
Verbranden is inderdaad verschrikkelijk. Ik zou hier gewoon met een "middel" zonnebrand aan de zon wennen (bijvoobeeld factor 8 of 12) en in Turkije 20 ofzo smeren.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:40 schreef Fronsertje het volgende:
[..]
Thx, ik was idd van plan van te voren de boel alvast te laten wennen door nu gebruik te maken van dit topweer, zat er zelfs aan te denken een bodempje te leggen met een zonnebank. Het horror scenario in je laatste zin moet natuurlijk voorkomen worden. Thx voor je uitleg, nu opzoek naar een fijne zonnebrandcreme maar daar staan er genoeg van in dit topic.
Nee, de factor geeft aan hoeveel malen je langer in de zon kan blijven zonder verbranding.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:23 schreef Fronsertje het volgende:
Niet geheel offtopic vraagje, ik ben zelf vrij wit en word lastig bruin, nu ga ik begin mei 8 dagen naar Turkije beetje rondhangen, als ik zonnebrand neem met hoge factor, zal ik minder snel verbranden maar word je dan nog wel bruin?
oftewel hoe hoger de beschermingsfactor hoe minder bruin je wordt? of zie ik dat verkeerd.
Ja, want dna ben je onbeschermd.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:37 schreef Gert het volgende:
Een vraagje over after sun (mag hier vast ook wel even) : is het werkelijk zo schadelijk als je (enige tijd)na het aanbrengen van after sun, toch weer de zon in gaat?
Ik vandaag zoeken in de Etos, nergens meer de mousse te vinden!quote:Op donderdag 12 april 2007 22:26 schreef Plukie86 het volgende:
Nivea mousse is erg goed, plakt niet, smeert lekker en kun je lang mee. Wel een hoge factor nemen als je een witte huid hebt, ik heb factor 20.
Dat is trouwens een hele goede tipquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:31 schreef SHE het volgende:
[..]
En voor verstandig zonnen: ALTIJD douchen na een dag strand/zonnebank en je goed insmeren met een voedende creme of after sun.
De lotions van Shiseido en Vichy heeft ook een fijne lotion voor het gezicht met SPF20...zit in een klein tubetje.quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:10 schreef Ska-te het volgende:
Wat ik lastig vind is dat ik mijn gezicht wel wil beschermen tegen de zon. Maar AL die zonnebrandcreme's zo vet zijn dat ik er puistjes van krijg......
Iemand een tip??????
Same herequote:Op zaterdag 14 april 2007 18:36 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
1. Het moet zeker niet vet, plakkerig en kleverig zijn.(Dat is ook de hoofdreden dat ik me nooit insmeer.)
En die plakt bij mij dus welquote:
Check! Alleen gebruik ik factor 20quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:44 schreef _Nienna_ het volgende:
Ik zweer bij Garnier Ambre Solaire![]()
[afbeelding]
De spray dus. Plakt niet, niet vettig, trekt direct in. Gewoon wat spuiten, beetje uitsmeren en klaar. Ik houd niet zo van die cremes, met dat intrekken enzo, tussendoor extra smeren wordt meteen een knoeiboel dan. Ik gebruik factor 30, ik verbrand echt ontzettend snel
En de aftersun spray van Garnier ruikt trouwens ook ontzettend lekker vind ikZit in eenzelfde sprayfles, maar is lichtblauw van kleur. Net zo handig
Even in gaan slaan danquote:Op zondag 15 april 2007 11:31 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Check! Alleen gebruik ik factor 20![]()
Nu trouwens 2 voor de prijs van een (scheelt je 13,99) bij de Kruidvat![]()
Dan word je voor 80 euro belazerd, want geen enkele creme doet iets met je DNAquote:Op zaterdag 14 april 2007 20:08 schreef PowerPoes het volgende:
Roosje, Er zijn hier genoeg suggesties om uit te proberen, dus ga richting stad en sla in! Je zegt in het topic dat iedereen weer wat anders gebruikt...wat had je dan verwacht? Elk mens ervaart producten anders! ik snap echt even niet waarom je zo lang wacht met het kopen suncare...het is stralend (letterlijk en figuurlijk) weer!
Lancaster heeft zonneproducten gericht op het behoudt van DNA ofzo...vrij prijzige lijn (iets van E80 meen ik)
quote:Op zondag 15 april 2007 14:54 schreef AnnekeM het volgende:
Notenmelk van de Kruidvatruikt heerlijk en trekt ook goed in.
Verder ben ik dol op de after sun van NiveaWel koud uit de koelkast, heerlijk op een licht verbrande huid!
Notenmelk van Kruidvat is echt het meest smerige spul tegen de zon vind ik. Zo dik als pudding, supermoeilijk uit te smeren.quote:Mensen neem in ieder geval GEEN notencreme van het Kruitvat merk, bah! Ik heb een kwartier m'n handen staan wassen en ze zijn nog steeds vet.
Pin me er niet op vast, maar je huid dikker maken kan écht alleen maar door in de zon te gaan liggen en niet onder de zonnebank. Je huid wordt wel bruiner, maar niet dikker. Dikke kans dat als je gaat zonnen toch verbrand omdat je huid nog niet is gewend aan zoveel zonlicht.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, de factor geeft aan hoeveel malen je langer in de zon kan blijven zonder verbranding.
Hoe hoger de factor/SPF, hoe langer je in de zon kan blijven.
Het is pertinente onzin, dat je niet bruin wordt met factor.
Zonnen zonder bescherming is gewoon oerdom. Hell, ik smeer het zelfs dagelijks op mijn gezicht, ook in andere jaargetijden. En dat zou iedereen moeten doen, die geen voortijdige veroudering wenst.
Anyway; voorbruinen ( je huid verdikken ) is altijd verstandig.
Doe dit bij een professionele zonnestudio; liefst 1 waar geen kansloze troela achter de balie staat, maar iemand die haar vak verstaat.
Door eerst gebruik te maken van een paar zonnebaden in een zonnestudio, verdik je je huid, waardoor deze beter tegen straling kan.
Tevens kun je zo verantwoord een kleur opbouwen.
Zonnen is een studio is ook veel veiliger, dan buiten. De zonnebanken hebben namelijk een aangepaste dosis straling die ze afgeven. Buiten weet je nooit hoeveel straling je op je huid krijgt..daarom > SMEREN!
Ik zweer zelf bij alle producten van Australian Gold.
Tja die fout heb ik dus helaas wel gemaakt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Het is pertinente onzin, dat je niet bruin wordt met factor.
Zonnen zonder bescherming is gewoon oerdom. Hell, ik smeer het zelfs dagelijks op mijn gezicht, ook in andere jaargetijden. En dat zou iedereen moeten doen, die geen voortijdige veroudering wenst.
Die wordt wel veel genoemd zie ik.quote:Op zondag 15 april 2007 20:45 schreef Judeljuud het volgende:
Ik ben flink verkleurd in de zon vanmiddag. Mét factor 30 van Garnier Ambre Solaire.![]()
Oke dus over de spray van Garnier Ambre Solaire is volgens veel goed? Heeft die ook iets aparts voor je gezicht?quote:Op zondag 15 april 2007 21:18 schreef Judeljuud het volgende:
" Natalie± Ja, ik ken het...maar de spray is beter hoor!
Is er een link naar die test?quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:17 schreef Étoile het volgende:
De consumentenbond heeft een tijd geleden een test gedaan en daar kwam Ambre Solair als beste uit, die gebruik ik nu, ben er wel tevreden over.
[afbeelding]
Dat had ik dus ook behalve dan dat ik me wel verbrandde, ik denk dat je het gewoon beter wel kan doen anders loop je misschien ook beschadiging op.quote:Op zondag 15 april 2007 21:26 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik smeer me echt nooit in, maar ik verbrand ook nooit (ook niet een beetje). Ik kan me dus toch beter maar insmeren? Vind het altijd zo onprettig aanvoelen en omdat ik toch niet verbrand laat ik het altijd maar.
Nee, volgens mij niet. Ik heb zelf ook een behoorlijk gevoelige huid (ben vaak allegisch ook nog voor smeerspulletjes) en ik gebruik de spray ook gewoon voor m'n gezicht. Al spuit ik dat dan wel eerst in m'n handen. Direct in je gezicht spuiten is...uhm...niet prettig?quote:Op zondag 15 april 2007 21:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Oke dus over de spray van Garnier Ambre Solaire is volgens veel goed? Heeft die ook iets aparts voor je gezicht?
quote:Zonnebrandtest
Het televisieprogramma Kassa testte onlangs de verschillende zonnebrandmiddelen. We willen je de uitslag niet onthouden. Over het algemeen schoren de meeste merken goed en kregen ze een waardering van 7,5 of hoger. Bijna 900 mensen vulden de productpeiling in. Daarbij werden heel wat merken genoemd. Hier volgt de uiteindelijke lijst:
1. Solar Expertise (L'Oréal) - 9,3
2. Vision - 9,1
3. Ultrasun - 9,1
4. Lancaster - 8,9
5. P20 (Riemann) - 8,7
6. Vichy - 8,6
7. Garnier (Ambre Solaire) - 8,3
8. Nivea - 8,0
9. Ombra (Aldi) - 7,8
10. Delial - 7,7
11. Kruidvat – 7,5
Prijs/kwaliteit
Het ene merk is stukken duurder dan het andere merk, maar een goede kwaliteit kan dat waard zijn. De verhouding tussen prijs en kwaliteit werd gemiddeld door 73,4 procent als goed bestempeld. Negatieve uitschieter was Nivea. Slechts 46,7 procent vindt de verhouding prijs/kwaliteit van dat merk goed. Het merk Vision daarentegen scoort juist heel hoog: maar liefst 96,9 procent noemt die prijs/kwaliteitverhouding goed.
Bescherming
Het allerbelangrijkste van een zonnebrandmiddel is natuurlijk dat het ook daadwerkelijk beschermt tegen verbranding. Gemiddeld wordt dit in 86,7 procent van de gevallen als goed gezien. Een aantal merken scoren zelfs 100 procent: Solar Expertise (L'Oréal), Vision en Ultrasun. Dit is ook de top 3 meest gewaardeerde zonnebrandmiddelen. Zonnebrandmiddelen van het Kruidvat beschermen slechts volgens 61,1 procent goed, dat daarmee het slechtst scoort.
Geur
Voor de beste geur moet je Solar Expertise (L'Oréal) aanschaffen. Maar liefst 100 procent noemt de geur van dat middel goed. Ook hoog scoren Vichy en Ombra (Aldi) met beiden 88,9 procent. P20 (Riemann) en Kruidvat scoren het slechtst met respectievelijk 63 en 66,7 procent die de geur van het middel als goed kwalificeert.
Openen en sluiten tube of flacon
Niets zo vervelend als een niet goed te openen of te hersluiten tube of flacon zonnebrand. Over het algemeen is men hier echter tevreden over: gemiddeld 89,6 procent noemt dit goed. Maar liefst 100 procent vindt de tubes of flacons van Vichy en Lancaster goed te openen of sluiten. Het minst goed scoren P20 (Riemann), Delial en Kruidvat met respectievelijk 81,5, 82,6 en 83,3 procent die de kwalificatie goed geven.
Ik zie dat die van Loreal het beste uit de test komt.quote:Op maandag 16 april 2007 08:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ga nooit naar buiten zonder mijn gezicht te hebben ingesmeerd met een beschermende factor, ook in de winter niet.
Dan gebruik ik Olaz dagcreme met spf 15.
In de zomer en op wintersport gebruik ik deze:
[afbeelding]
Factor 50 dus en beschermt tegen verbranding en gaat huidveroudering, pigmentvlekken en rimpelvorming tegen. Het smeert goed (geen witte waas!) en ruikt prima. Het kost iets van 15 euro, en ik doe er een seizoen mee.
En ik word gewoon ook bruin.
Voor mijn lichaam gebruik ik een spray van het huismerk van Kruidvat of Nivea, factor 20/30.
De meeste schade loop je op als kind:quote:Op maandag 16 april 2007 09:17 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ik zie dat die van Loreal het beste uit de test komt.Dus ik ga denk ik toch voor die. Maar zou ik door me nooit in te smeren en altijd maar uren achtereen in de tuin te zitten veel beschadiging hebben opgelopen? En zou daar nog iets aan te doen zijn?
![]()
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met beschermen. Ook als je er nu nog niets merkt van onbeschermd zonnen, is er wel onomkeerbare schade aangericht, die zich meestal pas vele jaren later uit in de vorm van huidveroudering of huidkanker.quote:Overmatige blootstelling aan UV-straling tijdens jeugdjaren telt extra zwaar.
Bij kinderen komt de beschadiging van de huid door UV-straling extra hard aan. Dit komt omdat zij nog in de groei zijn. De kinderhuid heeft minder tijd om beschadigde huidcellen te herstellen. Bovendien ontstaan op jonge leeftijd moedervlekken die in deze periode extra kwetsbaar zijn voor beschadiging. Kinderen dragen huidcellen die op jeugdige leeftijd beschadigd zijn hun hele leven met zich mee. Hoe vaker iemand verbrandt voor het vijftiende levensjaar, hoe groter de kans op huidkanker op latere leeftijd.
Zie mijn post boven die met het artikel, die is speciaal voor het gezicht.quote:Op maandag 16 april 2007 09:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Oja en heeft die van Loreal ook een aparte voor je gezicht en moet je dan de creme of de spray kiezen of heb je daarin geen keuze?
Bron: Elsevier.quote:'Zonnebrand bevat schadelijke stoffen'
woensdag 20 juli 2005 15:07
Volgens TNO en de Technische Universiteit Delft zitten in veel zonnebrandcrèmes stoffen die schadelijk zijn voor de hormoonhuishouding. De instellingen onderzochten 28 crèmes op verzoek van Milieudefensie en Stichting Natuur en Milieu.
Het blijkt dat in de zonnebrandcrèmes van Tropical Brown, Zwitsal en de huismerken van Etos en Trekpleister de meeste schadelijke stoffen zitten.
Volgens de onderzoekers gaat het om hormoonverstorende stoffen die onder meer kunnen leiden tot geboorteafwijkingen, verminderde vruchtbaarheid, ontwikkelingsstoornissen in de puberteit, al hangen de effecten af van de mate en duur van blootstelling, stelt Milieudefensie in een persbericht.
Daarbij speelt volgens de milieuclub mee dat mensen ook hormoonverstorende stoffen binnenkrijgen via andere cosmetica, of voeding en kleren. De crèmes van Vichy, Delial en huismerk Schlecker zijn het minst schadelijk volgens het onderzoek.
In een reactie stelt de Nederlandse Cosmeticavereniging (NCV) dat alle zonnebrandcrèmes 'even veilig' zijn. In een persbericht schrijft de NCV dat de producten aan alle wettelijke eisen voldoen, en dat stoffen waarvan bewezen is dat ze hormoonverstorend zijn verboden zijn, en dus niet in de crèmes zitten.
Niet verboden
Ook de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) die de crèmes steekproefsgewijs controleert, is het niet eens met de conclusies van het onderzoek. Volgens een woordvoerster zijn de stoffen die de onderzoekers hebben gevonden 'niet verboden.'
In 2001 liet de VWA al een bewering onderzoeken dat zonnebrandcrèmes effect hebben op de hormoonhuishouding, maar uit het onderzoek kwamen geen resultaten die de bewering staafden.
Alle partijen hopen dat zonaanbidders ondanks de tegenstrijdige berichten zich wel gewoon blijven insmeren - zij het dan met de minst schadelijke crème, zegt Milieudefensie.
Ja; Nee.quote:Op maandag 16 april 2007 09:17 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar zou ik door me nooit in te smeren en altijd maar uren achtereen in de tuin te zitten veel beschadiging hebben opgelopen? En zou daar nog iets aan te doen zijn?![]()
Uit het artikel van de consumentenbond:quote:Op maandag 16 april 2007 09:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Als je erg verbrand bent is insmeren met yoghurt en komkommerplakjes erop iig erg goed... Als klein kindje speelde ik de hele dag buiten en een keer insmeren was dan dus veel te weinig en dan kwam ik thuis met zere armen![]()
Nu let ik er een stuk beter op, maar ik vind het wel jammer dat ik zo bleek blijf eigenlijk. Die van garnier vind ik ook erg fijn, en de aftersun vind ik erg lekker ruiken! Kruidvat huismerk vind ik niet goed en ik had het gevoel dat die ook snel slechter werd. Nu heb ik die van de etos en hij bevalt wel, het is alleen de vraag hoe lang de bescherming werkend blijft.
quote:In plaats van en aftersun-product kan ik net zo goed komkommer gebruiken. Fabel. Komkommer verkoelt, maar verzorgt niet
Ongeveer 1 jaar dus!quote:Op maandag 16 april 2007 09:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Nu heb ik die van de etos en hij bevalt wel, het is alleen de vraag hoe lang de bescherming werkend blijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |