Nou ben ik toch wel benieuwd wat de uitspraken van Wilders zou populistisch maakt. Zijn uitspraken dat men beter de helft uit de Koran kan scheuren of dat politici hun andere nationaliteit moeten neerleggen vind ik niet populair te noemen. Veel Nederlanders willen niet eens over die vervelende uitspraken nadenken. Dit in tegenstelling tot Marijnissen met zijn gemakzuchtige commentaar op onze Minister President (de hardstwerkende die we ooit gehad hebben en één van de meest succesvolle) en het gratis willen maken van OV, wasmachines, voedsel etc.etc.etc.quote:De bekende socioloog Anton C. Zijderveld (1937) maakt zich zorgen over het populisme van de voorman van de Partij voor de Vrijheid (PVV). ,,Het schurkt tegen extreemrechts aan. Heel eng'', vindt de emeritus hoogleraar dat. Wilders' populisme slaat aan bij diverse lagen van de bevolking.
Zijderveld noemt het voorbeeld van een hoogleraar die zich aangesproken voelt door Wilders. ,,Ik schrik me dood als ik dat merk, het doet me denken aan de jaren dertig.''
quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:48 schreef Jarno het volgende:
Oh, leuk, nóg een Wilders topic.
Ten eerste stem ik niet op Wilders (kan straks trouwens ook niet ik weet het ja), en ten tweede is hij geen populist. Integendeel zelfs zou ik zeggen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je wilt gewoon niet bekend staan als populisten-stemmer.
Iemand die populaire uitspraken doet over beleid t.o.v. allochtonen dat nimmer daadwerkelijk ten uitvoer kan worden gebracht is in mijn ogen wel een populist hoor.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:59 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ten eerste stem ik niet op Wilders (kan straks trouwens ook niet ik weet het ja), en ten tweede is hij geen populist. Integendeel zelfs zou ik zeggen.
Nou en? Maxima is geen politica.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:58 schreef NLweltmeister het volgende:
ik lees net op Google dat Wilders voor de Toestemmingswet van WA en Maxima heeft gestemd
Maar heeft wel 2 paspoorten, de bitchquote:
Net als een miljoen andere Nederlanders bij wie dat geen problemen voor de integriteit van het landbestuur kan opleveren omdat ze net las haar ook geen politici zijn. Maxima is niet te vergelijken met een minister of staatssecretaris.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar heeft wel 2 paspoorten, de bitch
Die heeft er bij mijn weten maar één, al zou ze op grond van oude Engelse wetgeving desgewenst de Britse nationaliteit en een bijbehorend paspoort kunnen opvragen.quote:(en de huidige koningin trouwens ook)
Duidelijke taal maakt nog geen populist. Wilders heeft er geen enkele moeite mee zijn gepeperde standpunten te onderbouwen op een wijze die door veel mensen als overtuigend ervaren wordt. Een populist maakt gebruik van oneigenlijke argumenten. Daar is Wilders nog niet op betrapt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:15 schreef dVTB het volgende:
Wat Wilders populistisch maakt, zijn uitspraken als 'tsunami van islamisering', zijn zeer eenzijdige focus op één dominant thema, de wijze waarop hij inspeelt op onderbuikgevoelens en de manier waarop hij zijn punt naar voren brengt: moslims zouden de helft uit de koran moeten scheuren, enzovoort.
Ik denk dat als jij in het verleden een aantal opmerkingen over Religie X had gedaan waardoor je nu noodgedwongen dag en nacht beveiligd moet worden en je huis hebt op een legerbasis je ook enigzins gefixeerd zou raken op één thema. Salman Rushdie zal ook al bijna 20 jaar aan niets anders meer kunnen denken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:15 schreef dVTB het volgende:
Wat Wilders populistisch maakt, zijn uitspraken als 'tsunami van islamisering', zijn zeer eenzijdige focus op één dominant thema, de wijze waarop hij inspeelt op onderbuikgevoelens en de manier waarop hij zijn punt naar voren brengt: moslims zouden de helft uit de koran moeten scheuren, enzovoort.
De enige echte populistische partij die ik bij de afgelopen verkiezingen tegengekomen ben was: http://www.ipnl.nl/quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:59 schreef DenniZZ het volgende:
Wilders is geen populist, alsof hij zich met zijn uitspraken lekker populair maakt
Bos is een populist, die zegt wat wie dan ook maar wil horen.
Punt 4 is zonder twijfel van toepassing op Wilders.quote:Politicologen kennen de volgende kenmerken toe aan populistische politici:afkeer van het partijestablishment; het volk staat op een voetstuk en naar haar wil wordt constant gerefereerd; charismatisch leiderschap; er wordt een beroep gedaan op eenheid en vaderlandsliefde.
Wat een magere doodsverwensing. Van jou had ik wel meer verwacht.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:59 schreef DenniZZ het volgende:
Heb je een strop nodig? Ik wil er wel 1 voor je maken!
" ... de mensen in het land ... "quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:07 schreef ijsbrekertje het volgende:
De kenmerken van populisme volgens Wikipedia:
[..]
Punt 2 ik heb niet helemaal in beeld of Wilders dit vaak doet.
Dat heb je al aangegeven en daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:13 schreef ijsbrekertje het volgende:
@Puzzelaar
En de overige kenmerken? Voldoet Wilders daar naar jou idee aan?
Ik zie nergens een doodsverwensing hoor jij wel?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat een magere doodsverwensing. Van jou had ik wel meer verwacht.
zou je dit even willen toelichten en dat met name het "meest succesvolle" deel?quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:47 schreef buachaille het volgende:
onze Minister President (de hardstwerkende die we ooit gehad hebben en één van de meest succesvolle)
Ach, ik overdrijf misschien een beetje, maar het komt in Nederland niet vaak voor dat iemand (minstens) 4 keer achter elkaar MP wordt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:16 schreef Flashwin het volgende:
[..]
zou je dit even willen toelichten en dat met name het "meest succesvolle" deel?
Nogal ja, 10 zetels maar liefst.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:59 schreef DenniZZ het volgende:
Wilders is geen populist, alsof hij zich met zijn uitspraken lekker populair maakt
Van Geert Wilders kun je nog niet zeggen dat zijn standpunten constant veranderen naar aanleiding van verandering van de publieke opinie. Hiervoor heeft hij zich teveel op één onderwerp geprofileerd en zit hij nog niet lang genoeg - met zijn eigen fractie - in de kamer.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:15 schreef buachaille het volgende:
Populisme is volgens wiki ook het constant veranderen van de partijstandpunten naargelang de publieke opinie verandert. Kijk, en daar komt Jan Marijnissen weer om de hoek kijken.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ach, ik overdrijf misschien een beetje, maar het komt in Nederland niet vaak voor dat iemand (minstens) 4 keer achter elkaar MP wordt.![]()
Denk het niet.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:24 schreef the_legend_killer het volgende:
Bij Balkenende 5 heeft hij 20 zetels
Wat een onzin.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:15 schreef buachaille het volgende:
Populisme is volgens wiki ook het constant veranderen van de partijstandpunten naargelang de publieke opinie verandert. Kijk, en daar komt Jan Marijnissen weer om de hoek kijken.
Veel mensen zijn het wel met hem eens maar die stemmen niet op hem vanwege zijn maffe kapsel.quote:
Generaliseren is ook een vak! Jij bent zeker zo'n shagrokende werkloze SP-stemmer?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:32 schreef Flashwin het volgende:
[..]dit is een grap he? moet wel
indien het serieus is: je vergeet voor het gemak maar even dat de reden dat er binnen kort tijdsbestek zoveel verkiezingen zijn geweest zijn onkunde als staatsman, als staatsleider een rol heeft gespeeld bij het vroegtijdige einde van de regering?
Dat (voornamelijk oudere en gelovige) mensen in Nederland nou zo verward zijn dat elke keer de CDA als gedeeltelijke winnaar uit de verkiezingen komt,doet echt niets af aan zijn onkunde als leider van dit land.
Gut, ik kan me iets heugen met een partijtje, kom, het heeft maar een jaartje bestaan, PFL? Leefbaar Pim? Zoiets, waar Balkenende zonodig mee in zee wou. Een kabinetslid met een belletjequote:Op donderdag 1 maart 2007 15:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
Generaliseren is ook een vak! Jij bent zeker zo'n shagrokende werkloze SP-stemmer?
Degene die trouwens de futiele reden nog weet (wat was het ook al weer, akkefietje met D66 of zo) waarom de kabinetten Balkenende zijn geklapt verdient een goede kist sigaren.
Balkenende I heeft het knap gespeeld door niet met het politieke establishment mee te gaan ten tijde van de LPF met het verketteren van fortuyn. Daar had hij z'n eerste winst aan te danken. En door roeien en ruiten gingen ze! (zie ook het andere topic).quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Gut, ik kan me iets heugen met een partijtje, kom, het heeft maar een jaartje bestaan, PFL? Leefbaar Pim? Zoiets, waar Balkenende zonodig mee in zee wou. Een kabinetslid met een belletje. En toen later nam 'ie er eentje die recht door zee wou. Door riemen en ruiten.
Balkenende I is ná de verkiezingenquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:46 schreef buachaille het volgende:
[..]
Balkenende I heeft het knap gespeeld door niet met het politieke establishment mee te gaan ten tijde van de LPF met het verketteren van fortuyn. Daar had hij z'n eerste winst aan te danken. En door roeien en ruiten gingen ze! (zie ook het andere topic).
Iemand die " Generaliseren is ook een vak! Jij bent zeker zo'n shagrokende werkloze SP-stemmer? " niet doorziet is te serieusquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:52 schreef Posdnous het volgende:
Een TS die Sp-stemmers gelijkstelt met werkloze shagrokers hoef je natuurlijk sowieso al niet serieus te nemen.
Stel je voor zeg! Hij zou toch eens gelijk hebben!quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:52 schreef Posdnous het volgende:
Een TS die Sp-stemmers gelijkstelt met werkloze shagrokers hoef je natuurlijk sowieso al niet serieus te nemen.
Heb SP gestemd (bij gebrek aan beter overigens) en ik rook geen shag.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Stel je voor zeg! Hij zou toch eens gelijk hebben!![]()
Ik heb liever iemand die weet waar het aan ligt!!quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:45 schreef Sant het volgende:
Wilders zegt tenminste waar het op staat!!
Kun je tegenwoordig van een uitkering sigaretten betalen?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:55 schreef Pappie_Culo het volgende:
Heb SP gestemd (bij gebrek aan beter overigens) en ik rook geen shag.
Ben daarentegen (nog) wel werkloos![]()
Gewoon peuken rapen en shag bietsen en daarnaast een beetje zwart bijklussen. Over sigaretten gesproken: gedroogd tabaksblad gaat vanzelf uit als je het in de brand steekt, de tabaksfabrikanten voegen zwavel toe om het te laten smeulen, dus als je een peuk raapt dan moet je goed opschieten. Maar we dwalen af.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kun je tegenwoordig van een uitkering sigaretten betalen?
Nee hoor, reken maar dat ze het hier daadwerkelijk geloven. Zo snugger zijn ze nu ook weer niet.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Iemand die " Generaliseren is ook een vak! Jij bent zeker zo'n shagrokende werkloze SP-stemmer? " niet doorziet is te serieus.
Hij maakt zich er bij een bepaald deel van de bevolking juist bijzonder populair mee.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:59 schreef DenniZZ het volgende:
Heb je een strop nodig? Ik wil er wel 1 voor je maken!
Bos is een populist, die zegt wat wie dan ook maar wil horen.
En Wilders zegt precies wat jij blijkbaar en een paar honderd duizend andere mensen willen horen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:45 schreef Sant het volgende:
Wilders zegt tenminste waar het op staat!!
Is weer eens wat anders dat al die jankende watjes, die zeggen wat de linkse rakkers willen horen, bang om zieltjes te verliezen... is niet voor niets dat Wilders alweer 4 zetels is gestegen in de peilingen... (omtrent dubbel paspoort, etc.)
Wildersss is TOP!!!
Uiteraard is hij bang. Na 9/11, Van Gogh, Fortuyn, cartoon crisis zijn alle zekerheden waar linksen hun vooroordelen op baseren op drift geraakt. Het is ook niet zo moeilijk te bedenken dat ze hard op zoek zijn naar een zondebok.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:10 schreef buachaille het volgende:
Trouwens, wat lult die Zijderveld nou uit zijn nek, "het schurkt tegen extreemrechts aan". Dus het is een gematigde rechtse partij? Hij is gewoon bang.
Dit is wel een bijzonder magere vergelijking. Haast lachwekkend.quote:Zijderveld noemt het voorbeeld van een hoogleraar die zich aangesproken voelt door Wilders. ,,Ik schrik me dood als ik dat merk, het doet me denken aan de jaren dertig.''
En het zal werken tot mensen als Bos en Balkenende hun leugens en suggesties onderuit halen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:51 schreef Elseetje het volgende:
Marijnissen en Wilders zijn allebei populisten.
goh, bos kreeg hele andere kwalificaties bij het populist zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dan is het een slimme vos.
Oh het is dus weer een klaag-topic over: demonisatiieeeehiee.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:06 schreef buachaille het volgende:
[..]
De enige echte populistische partij die ik bij de afgelopen verkiezingen tegengekomen ben was: http://www.ipnl.nl/
Wilder-critici doen er beter aan wat nieuws te verzinnen ipv een jaren-90 term te recyclen om politici te diaboliseren.
Dogmatisch en pragmatisch is ook niet hetzelfde.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Pragmatisme en populisme zijn 2 verschillende dingen.
Heb geen uitkering!quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kun je tegenwoordig van een uitkering sigaretten betalen?
Een compacte beschrijving van democratie, ik had het niet beter kunnen verwoorden. Echt waar andere politici zijn net zo erg. Alleen met andere themas zoals "armoede" en "solidariteit".quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:15 schreef dVTB het volgende:
en jij hebt een varkenskop.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 01:08 schreef Meki het volgende:
het is een duivel
Ja dat bedoel ik dus ook, de pro-wilders-topcis worden gesloten en de anti-wilders-topics blijven open. Het is allemaal overduidelijkquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:12 schreef du_ke het volgende:
Het laatste gesloten Wilders topic is van 26 februari hoor.
Dat valt niet mee.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:15 schreef du_ke het volgende:
Nou dat valt nog wel mee volgens mij.
Nogal. Tis blijkbaar veel politici aangelegen om problemen die Wilders benoemt, plus bijbehorende oplossingen, weg te drukken in een extreem-rechts hoekje, en passant een vergelijking makend met WO2.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:06 schreef Urquhart het volgende:
Die Tweede Wereldoorlog-vergelijkingen om de haverklap, begint ook wel cliché te worden
Ach, moet kunnen naast al die SP bash topics..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:10 schreef JohnDope het volgende:
Kijk dit is weer een lekker Wilders-Bash-Topic en die laat meneer de Moderator gewoon open....
boeheo huilie.quote:
Die WildersBashTopics moeten zeker kunnen, maar die ProWildersTopics moeten dan ook kunnen, alleen die worden dus gesloten.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ach, moet kunnen naast al die SP bash topics..
Open een Wilders fan topic zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die WildersBashTopics moeten zeker kunnen, maar die ProWildersTopics moeten dan ook kunnen, alleen die worden dus gesloten.
Ik ben helemaal geen fan van Wilders, maar ik verwacht van een Moderator dat hij objectief is, maar dat is hij dus niet. Ik denk dat een berisping dan wel op zijn plaats is.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Open een Wilders fan topic zou ik zeggen.![]()
Er is ook een fan topic van dat grietje in zijn partij, moet kunnen dus..
Ik denk dat het dan meer zin heeft om hier je beklag te doen..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen fan van Wilders, maar ik verwacht van een Moderator dat hij objectief is, maar dat is hij dus niet. Ik denk dat een berisping dan wel op zijn plaats is.
Ik heb er wel genoeg over gezegd.... De boodschap is nu wel overgekomenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan meer zin heeft om hier je beklag te doen..
Jullie worden gedemoniseerd?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die WildersBashTopics moeten zeker kunnen, maar die ProWildersTopics moeten dan ook kunnen, alleen die worden dus gesloten.
Inderdaad, weinig anders dan de PvdD en de SP eigenlijk, en wat mij betreft wel populistisch te noemen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:15 schreef dVTB het volgende:
Zo werd Churchill in de jaren 30 ook bejegend. Ik wil ze verder niet vergelijken, maar wat mij betreft hebben we met de islam een groot, modiaal probleem in huis en Wilders is een van de weinigen die er in de politiek mee bezig is.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:15 schreef dVTB het volgende:
IESLAM IES VREDE !!!quote:Op zondag 4 maart 2007 14:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zo werd Churchill in de jaren 30 ook bejegend. Ik wil ze verder niet vergelijken, maar wat mij betreft hebben we met de islam een groot, modiaal probleem in huis en Wilders is een van de weinigen die er in de politiek mee bezig is.
Nu stel je je wel erg hard op. Als je gewoon pagina 23 t/m 347 uit de Koran scheurt, lullen we nergens meer over, toch?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:41 schreef Corelli het volgende:
hebben ze weer een een of andere hoogleraar gevonden die bereidt is de WW2 vergelijking te maken. Wat is het toch een leuk landje waar we in leven.
Wilders is geen populist maar verzet zich TERECHT tegen de toenemende invloed van moslims en Islam in deze maatschappij.
Toen er in de jaren '60 en '70 een 'tsnumami van secularisering' door nederland heenging, en steeds meer mensen ontkerkelijkten, werd er ook niet gevraagd om de paspoorten in te trekken van de vuige atheisten en nietsisten.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zo werd Churchill in de jaren 30 ook bejegend. Ik wil ze verder niet vergelijken, maar wat mij betreft hebben we met de islam een groot, modiaal probleem in huis en Wilders is een van de weinigen die er in de politiek mee bezig is.
Buiten de oorlogstijd zat er dan ook geen hond op Winston Churchill te wachten.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, niemand wilde geloven dat Onkel Adi zulke nare plannen had. Geldt net zo goed voor de islamofielen van nu.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:32 schreef Pappie_Culo het volgende:
Buiten de oorlogstijd zat er dan ook geen hond op Winston Churchill te wachten.
Waarom zouden we dat moeten accepteren, als een meerderheid dat niet wil? Waarom wil jij dat zo graag?quote:Op zondag 4 maart 2007 14:31 schreef gronk het volgende:
naar de islam als belangrijkste religie kan doorstaan.
Knul, over dertig jaar of vijftig jaar is de islam de meerderheid. Simpelweg een kwestie van demografische trends doortrekken.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom zouden we dat moeten accepteren, als een meerderheid dat niet wil? Waarom wil jij dat zo graag?
Het is geen persoonlijke aanval, maar een vraag. Jij gaat er vanuit dat de islam in de meerderheid zal zijn. Ik ben nog niet overtuigd, maar belangrijker: waarom vind jij dat niet erg?quote:Op zondag 4 maart 2007 14:40 schreef gronk het volgende:
Knul, over dertig jaar of vijftig jaar is de islam de meerderheid. Simpelweg een kwestie van demografische trends doortrekken.
Ow, en laat je pathetische persoonlijke aanvalletjes achterwege, alsjeblieft![]()
Simpel. Omdat we in dit land netjes hebben afgesproken dat iedereen gelijk wordt behandeld, en dat daarbij niet gekeken wordt naar ras, achtergrond of geloof. Ik ga er niet vanuit dat rechters die vierde of vijfde-generatie marokkaan of turk zijn opeens heel anders gaan rechtspreken of handhaven. Of heb jij het idee dat de huidige rechterlijke macht heel erg pro-christelijk is? Dat je een lagere verkeersboete krijgt als je aangeeft dat je braaf protestants-christelijk bent?quote:Op zondag 4 maart 2007 14:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is geen persoonlijke aanval, maar een vraag. Jij gaat er vanuit dat de islam in de meerderheid zal zijn. Ik ben nog niet overtuigd, maar belangrijker: waarom vind jij dat niet erg?
quote:Op zondag 4 maart 2007 14:56 schreef gronk het volgende:
Simpel. Omdat we in dit land netjes hebben afgesproken dat iedereen gelijk wordt behandeld, en dat daarbij niet gekeken wordt naar ras, achtergrond of geloof. Ik ga er niet vanuit dat rechters die vierde of vijfde-generatie marokkaan of turk zijn opeens heel anders gaan rechtspreken of handhaven. Of heb jij het idee dat de huidige rechterlijke macht heel erg pro-christelijk is? Dat je een lagere verkeersboete krijgt als je aangeeft dat je braaf protestants-christelijk bent?
Dat jij bang bent voor een islamitische rechtstaat geeft wat mij betreft aan dat je in wezen een racist bent, die bang is dat ooit, eens, degenen die je nu minacht en onderdrukt jou later dezelfde behandeling zullen geven die jij hun nu geeft. Tsja, dan zou ik me ook niet op m'n gemak voelen
Overigens, ik vind 't verbazingwekkend dat ik dit aan jou moet uitleggen, maar het basisidee achter de kapitalistische variant van liberalisme is dat kopers en verkopers bij transacties geen rekening houden met zaken als religie of ras. Da's alleen maar inefficient en marktverkleinend.
Ik sta op dezelfde lijn als Donner. Dat kun je lachwekkend vinden, maar de man heeft absoluut gelijk. Als een meerderheid van nederland de Sharia wil invoeren --voorzover dat niet in strijd is met bestaande wetgeving--, waarom niet? Het blijft een meerderheid.quote:
Als een meerderheid islamieten wil uitzetten, dan moet dat natuurlijk ook kunnen.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:05 schreef gronk het volgende:
Ik sta op dezelfde lijn als Donner. Dat kun je lachwekkend vinden, maar de man heeft absoluut gelijk. Als een meerderheid van nederland de Sharia wil invoeren --voorzover dat niet in strijd is met bestaande wetgeving--, waarom niet? Het blijft een meerderheid.![]()
Welk gedeelte van 'voorzover dat niet in strijd is met de bestaande wetgeving' heb je nou weer niet begrepen?quote:Op zondag 4 maart 2007 15:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als een meerderheid islamieten wil uitzetten, dan moet dat natuurlijk ook kunnen.
Waarom zou je die bestaande wetgeving dan niet kunnen wijzigen, als daar ook een meerderheid voor is? Zal Donner voor z'n Sharia ook moeten doen.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:10 schreef gronk het volgende:
Welk gedeelte van 'voorzover dat niet in strijd is met de bestaande wetgeving' heb je nou weer niet begrepen?
Overigens moet die meerderheid er dan nog wel zijn. En niet alleen in achterbuurten van venlo
Ah, natuurlijk kan dat. Net zoals je ook bestaande wetgeving kunt wijzigen om bepaalde groepen verplicht een rode ster te laten dragen, of te deporteren naar een ander land, of hun eigendommen in beslag te nemen. Maar ergens langs die lijn raak je het etiketje 'democratische rechtsstaat' kwijt.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom zou je die bestaande wetgeving dan niet kunnen wijzigen, als daar ook een meerderheid voor is? Zal Donner voor z'n Sharia ook moeten doen.
Waar haal je die? Bij de NCPN?quote:Op zondag 4 maart 2007 15:14 schreef gronk het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe hoog jou F-score is.
2.8333333333333335quote:
Nee, ik ben toch echt van vrijheid blijheid. Maar moslims en fundamentalistische broeikashysterici zitten dat in de weg.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:28 schreef gronk het volgende:
Ik had ook beter van je verwacht. Je bent toch niet stiekem aan 't trollen, he?
Prinses Maxima in Raad van State binnengeleidquote:
Dat maakt haar nog steeds geen politica.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:59 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Prinses Maxima in Raad van State binnengeleid
21 oktober 2004
Prinses Maxima is gisteren door haar schoonmoeder, Koningin Beatrix, in de Raad van State 'binnengeleid', zoals dat zo mooi heet.
de RvS is het hoogste adviesorgaan van de Regering
Het roept minimaal de schijn van belangenverstrengeling op, Maxima heeft iig meer in te brengen dan ikzelf bv.quote:Op zondag 4 maart 2007 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat maakt haar nog steeds geen politica.
Duitsers igg nietquote:Op maandag 5 maart 2007 08:01 schreef maedel het volgende:
ik vraag me dus af wat er gebeurt met mensen die hier geboren worden uit een koppel met verschillende nationaliteiten (die vaak ook meteen de dubbele nationaliteit krijgen).
Dat zijn er volgens mij zeker zo veel (denk aan Duitsers, Belgen etc.)
Wel dus (zie ander topic).quote:
Het blijkt soms erg lastig te zijn om die andere nationaliteit kwijt te raken.quote:Op maandag 5 maart 2007 08:01 schreef maedel het volgende:
ik vraag me dus af wat er gebeurt met mensen die hier geboren worden uit een koppel met verschillende nationaliteiten (die vaak ook meteen de dubbele nationaliteit krijgen).
Dat zijn er volgens mij zeker zo veel (denk aan Duitsers, Belgen etc.)
Maar wel een bewindslid.quote:Op zondag 4 maart 2007 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat maakt haar nog steeds geen politica.
Maxima is geen lid van de RvS. Ze mag meeluisteren en meekletsen, maar ze heeft geen stemrecht. Ze "heeft zitting" in de raad, zoals meer leden van het Koninklijk Huis nu (Beatrix, W-A) en in het verleden (Claus, Bernhard).quote:
Ja, hij moest z'n lach vaak onderdrukken als hij in de Kamer het woord kreeg. En wat genoot hij van boe-geroep en dergelijke.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:24 schreef gronk het volgende:
Had janmaat nog gevoel voor humor?
(zou best kunnen hoor; wat ik me kan herinneren is dat-ie aan het einde van z'n carriere wel erg verbitterd is geraakt... hij moest eens weten!)
Ow, dat kan ik me best voorstellen. Niks leuker als zo'n stelletje politiek correcte kneuzen op de kast jagen door een 'verspreking'. Da's ook politiek.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:26 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Ja, hij moest z'n lach vaak onderdrukken als hij in de Kamer het woord kreeg. En wat genoot hij van boe-geroep en dergelijke.
Die man had echt plezier in het op de kast jagen van tegenstanders.
PJO toch, ga je nu WB vergelijken met WC? Als er ergens een vergelijk te maken is, dan is het wel tussen AH en GW. Beide zo gek als een deur, bang voor niets en een kutkapper.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:25 schreef PJORourke het volgende:
Ik zie niet zo veel overeenkomsten met AH. Ik schaar Hitler meer onder de linkse luitjes die heulen met antisemitische moslims.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:38 schreef en_door_slecht het volgende:
PJO toch, ga je nu WB vergelijken met WC? Als er ergens een vergelijk te maken is, dan is het wel tussen AH en GW. Beide zo gek als een deur, bang voor niets en een kutkapper.
Hollandse normen en waarden bestaan alleen in de hoofden van bepaalde onderdanige rechtsextremisten met vlaggetjes op hun bomberjack die geen baan kunnen krijgen en de oorzaak daarvan bij 'iedereen' behalve zichzelf zoeken.quote:Op zondag 4 maart 2007 12:18 schreef sanni het volgende:
Wilders is geen populist laten we dat eerst vaststellen. Ik vind zijn standpunten niet
altijd de mijne maar ze maken wel 1 ding duidelijk en dat is dat hij vind dat men eens
meer waarde moet hechten aan bepaalde Hollandse normen en waarden dat tevaak
en teveel te grabbel wordt gegooid om maar geen standpunt in te hoeven nemen.
Lafheid noem ik dat ook wel. Nederlanders zijn door de beugel genomen daar erg goed
in als het om delicate kwesties.![]()
Hitler draaide tenminste nog Wagner.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:53 schreef Beathoven het volgende:
Wat wat zijn deze normen en waarden volgens de PVV? Dat wordt altijd wel geroepen maar het klinkt meer als een romantisering en verlangen naar tijden die men niet gekend heeft en waarvan men denkt dat het toen een groot sprookje was waarin we meer dan perfect waren.
ik denk de christelijke cultuur van een jaar of 50 terugquote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:53 schreef Beathoven het volgende:
Want wat zijn deze normen en waarden eigenlijk volgens de PVV? Dat wordt altijd wel geroepen maar het klinkt meer als een romantisering en verlangen naar tijden die men niet gekend heeft en waarvan men denkt dat het toen een groot sprookje was waarin we meer dan perfect waren.
Hij heeft ongeveer dezelfde visie op medisch-ethische kwesties als de VVD en D66. Voor de jaren 50 moet je bij het kabinet wezen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:05 schreef maedel het volgende:
ik denk de christelijke cultuur van een jaar of 50 terugNee, daar zitten we op te wachten
![]()
Saddam is ondertussen redelijk effectief opgeknoopt. Mission accomplished.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:55 schreef gronk het volgende:
Je hebt 'op de agenda zetten' en 'op de agenda zetten'. In het witte huis zitten ook een paar lui die wat issues 'op de agenda hebben gezet'. Wil niet zeggen dat 't ook de meest effectieve manier is..
'Operatie gelukt, patient overleden'quote:Op zaterdag 10 maart 2007 00:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Saddam is ondertussen redelijk effectief opgeknoopt. Mission accomplished.
Tuurlijk is Wilders een populist. Hij zegt wat er leeft onder de bevolking. Maar naar mijn mening hoeft dat niet perse negatief te zijn. Het is juist goed dat een politicus gehoor geeft aan de problemen van het volk.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:42 schreef Scorpie het volgende:
Zoals al eerder aangegeven: Wilders is mijns inzien geen populist.
Nee joh hij's tof. De enige die problemen durft aan te pakkenquote:
'Bush is de enige die Saddam durfde aan te pakken'quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee joh hij's tof. De enige die problemen durft aan te pakken
Wacht even, ik mis hier iets. Wilders met binnenlands politiek is gelijk aan Bush met zijn buitenland politiek?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:07 schreef gronk het volgende:
[..]
'Bush is de enige die Saddam durfde aan te pakken'
Negeer die troll toch gewoon.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:47 schreef Scorpie het volgende:
Wacht even, ik mis hier iets. Wilders met binnenlands politiek is gelijk aan Bush met zijn buitenland politiek?![]()
![]()
De puinhoop die je krijgt nadat de 'aanpak' van beide heren is gevolgd zullen redelijk vergelijkbaar zijnquote:Op zaterdag 10 maart 2007 16:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wacht even, ik mis hier iets. Wilders met binnenlands politiek is gelijk aan Bush met zijn buitenland politiek?![]()
![]()
Zeggen dat je iets wilt aanpakken is nog niet aanpakken.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee joh hij's tof. De enige die problemen durft aan te pakken
Thee of koffie, melk en/of suiker?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:59 schreef mariatrepp het volgende:
Op maandag 12 maart om 11.00 sta ik weer eens in het Leidse Van der Werfpark om dwars(!) fluitend te protesteren tegen de Leidse intellectuele achterban van Geert Wilders ( De Leidse juristen Kinneging, Ellian, Cliteur )
, [afbeelding]
Zo, nu kunnen ze wel inpakken.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 11:59 schreef mariatrepp het volgende:
Op maandag 12 maart om 11.00 sta ik weer eens in het Leidse Van der Werfpark om dwars(!) fluitend te protesteren tegen de Leidse intellectuele achterban van Geert Wilders ( De Leidse juristen Kinneging, Ellian, Cliteur )
, [afbeelding]
Hij ís je chef!quote:Op zondag 11 maart 2007 11:16 schreef NLweltmeister het volgende:
Wilders is het schoolvoorbeeld van wat ze op een werkplek een 'matennaaier' noemen.
Wat zou je er van vinden als een collega van je jouw positie zo bij je chef ter discussie zou stellen?
quote:Op zondag 11 maart 2007 18:09 schreef en_door_slecht het volgende:
Als ik zo'n chef had, schoot ik hem neer.
Dat meen je niet serieus neem ik aan?quote:
Volkert heeft ook internet op z'n celquote:Op zondag 11 maart 2007 18:09 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Als ik zo'n chef had, schoot ik hem neer.
De rest van de familie Wilders zijn SP-ersquote:Op maandag 12 maart 2007 01:17 schreef Beathoven het volgende:
Heeft Wilders ook een broer die vlaggetjes en andere prullaria van de PVV verkoopt?
Want?quote:Op zondag 11 maart 2007 00:03 schreef gronk het volgende:
Over 'gehad hebben' gesproken: Is wilders eigenlijk homo? Hij ziet er zo verwijfd uit...
Mijn 'gay-dar' gaat af als ik wilders zie. Afgezien daarvan, Fortuyn kwam er tenminste voor uit dat Marokkaanse jongetjes ook hun goede kanten hadden..quote:
goh wat belangrijk.quote:Op maandag 12 maart 2007 08:24 schreef gronk het volgende:
[..]
Mijn 'gay-dar' gaat af als ik wilders zie. Afgezien daarvan, Fortuyn kwam er tenminste voor uit dat Marokkaanse jongetjes ook hun goede kanten hadden..
Dat was blijkbaar belangrijk genoeg om een impeachment procedure te starten.quote:Op maandag 12 maart 2007 08:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
goh wat belangrijk.![]()
Net zo belangrijk dat Clinton zich liet pijpen door Monica. Joh, get a live!
Voor de showquote:Op maandag 12 maart 2007 08:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat was blijkbaar belangrijk genoeg om een impeachment procedure te starten.
En, vind je hem lekker?quote:Op maandag 12 maart 2007 08:24 schreef gronk het volgende:
Mijn 'gay-dar' gaat af als ik wilders zie. Afgezien daarvan, Fortuyn kwam er tenminste voor uit dat Marokkaanse jongetjes ook hun goede kanten hadden..
Fortuyn had veeeel meer flair.quote:
Het zijn verdorie net een stelletje hippies ook idd. Wilders met zijn lange haar, die de student en de arbeider gebruikt voor zijn politieke doel.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 01:56 schreef ZomerDagDromer het volgende:
Het is triest om te zien dat dankzij Wilders het 'Hij seg tuminste waar ut op staat'-volk en de autistische TU-student elkaar weten te vinden. Discriminatie is opvallend genoeg een ware bruggenbouwer!
!
quote:Op dinsdag 20 maart 2007 01:56 schreef ZomerDagDromer het volgende:
De man is een pestkop en een groot gevaar. Het is triest om te zien dat dankzij Wilders het 'Hij seg tuminste waar ut op staat'-volk en de autistische TU-student elkaar weten te vinden. Discriminatie is opvallend genoeg een ware bruggenbouwer!
Dat biedt toch een sprankje hoop in tijden waarin 'het vrije woord' het nieuwe excuus is voor het onverbloemd doen van racistische uitlatingen. Hand in hand op weg naar een blank utopia, met onze klakkende klompjes over een pad van delftsblauwe tegeltjes! Houzee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |