En ik heel rotterdamquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:05 schreef ruud_fr het volgende:
de arena vind ik trouwens ook afschuwelijk
Ik vind 'm wel mooiquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Om in Eindhoven te blijven:
[afbeelding]
Dat ze ooit toestemming hebben gekregen om dit gedrocht te bouwen....
En ook deze is prachtigquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:09 schreef Marruk het volgende:
Het Groninger Museum natuurlijk, wat een gedrocht. En zo strategisch tegenover een van de mooiste stations van Nederland geplaatst![]()
[afbeelding]
vind ik wel mooi hoorquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Om in Eindhoven te blijven:
[afbeelding]
Dat ze ooit toestemming hebben gekregen om dit gedrocht te bouwen....
Helemaal mee eens, maar ja het zijn wel gebouwen waar mensen graag in willen wonen, de knusheid van vroegah met de luxe van vandaag. Het is leuk als één stad zo'n wijk neerzet (Helmond), maar dan moet gelijk de rest van Vinexbouwend Nederland ook zo'n wijk neerzetten.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:24 schreef Sorbootje het volgende:
Eigenlijk alle nep-oude gebouwen. Van die jarendertiggebouwen die twee jaar oud zijn.. LELIJK!!
brrrrr
Groninger museum is prachtig!![]()
quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:11 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Echt lelijk vind ik die kraak nog smaak kantoortorens die je veels te veel ziet![]()
Het provinciehuis van Noord-Brabant. Ligt heel mooi markant aan de snelweg en is heel lang te zien. Van binnen is het allemaal best aardig hoor. Zeker in het lage gedeeltequote:Op donderdag 1 maart 2007 10:20 schreef Blik het volgende:
In Utrecht zijn Hoog-Catharijne en de Neudeflat idd mijn favorieten, en in Den Bosch heb je naast de A2 dit gedrocht staan
[afbeelding]
Ik kom heel af en toe in de Neudeflat, ben het eens met de lelijkheid van de buitenkant, maar binnen en zeker helemaal bovenin heb je een prachtig uitzicht, dus wat mij betreft mag die nog even blijven staan.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:44 schreef evilernie22 het volgende:
de neude flat in utrecht lelijk, te groot, zorgt voor veel schaduw en wind... slopen dat ding
Je moet met het creeeren van hoogbouw natuurlijk wel ergens beginnen héquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:44 schreef jpg97 het volgende:
De Vesteda-toren in Eindhoven
Als je dit nu neerzet waar er meerdere hoge gebouwen staan a lá, maar dit gedrocht staat gewoon als een eenling tussen de kleine gebouwen:
[afbeelding]
Dat vind ik juist echt een supermooi station! Vooral die gevel, zo mooi jaren '50.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:00 schreef ruud_fr het volgende:
Centraal Station Rotterdam, i.t.t. de rest van de omgeving
maar er wordt aan gewerkt
[afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk. Wat staan er eigenlijk veel lelijke gebouwen in het mooie Utrecht.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:40 schreef Asmodean het volgende:
het Unnikgebouw op de Uithof in Utrecht vind ik ook wel een kanshebber
[afbeelding]
Het Piazza + naastgelegen Bijenkorf vind ik wel mooi, eigenlijk (als je die Mediamarkt ernaast probeert weg te denken). 's Avonds zie je af en toe van die lichten knipperen in het groene gedeelte.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:41 schreef bleiblei het volgende:
Wat ook eeuwig zonde is, is dat ze in het nieuwe Piazza de bovenste 2 verdiepingen vol hebben gehangen met rare platen met raampjes erin achter de glazen gevel en de rest van de gevel hebben beplakt met groene folie.
Dat is waar. Als Amsterdammer moet ik zeggen dat de Kuip een veel mooier stadion is dan deze nog net niet opstijgende UFOquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[afbeelding]
iemand moet het doen![]()
offtopic en het is nog een klote school ookquote:Op donderdag 1 maart 2007 10:03 schreef Ayurvedwa het volgende:
[afbeelding]
Te lelijk voor woorden... (Albeda college Rotterdam op de Weena)
neejoh.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:49 schreef Bakkioli het volgende:
[afbeelding]
Stadhuis Den Haag
Een groot wil lelijk ding!![]()
lijkt meer op een ziekhuis voor aliensquote:Op donderdag 1 maart 2007 12:49 schreef Bakkioli het volgende:
[afbeelding]
Stadhuis Den Haag
Die vind ik juist wel cool.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:49 schreef Bakkioli het volgende:
[afbeelding]
Stadhuis Den Haag
Dat vind ik dus echt geen lelijk gebouw he, maar een mooi staaltje architectuur!quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:13 schreef pussydeluxe het volgende:
Bij binnenkomst in Den Haag.
[afbeelding]
Wat een gedrocht!quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:17 schreef Krln het volgende:
[afbeelding]
Mezz, poppodium, in Breda. Telkens als ik er langs fiets denk ik dat een dinosaurus er een drol heeft gelegd. Bah :-( Maar wel goeie akoestiek!
De pinda!quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:17 schreef Krln het volgende:
[afbeelding]
Mezz, poppodium, in Breda. Telkens als ik er langs fiets denk ik dat een dinosaurus er een drol heeft gelegd. Bah :-( Maar wel goeie akoestiek!
tjeezquote:Op donderdag 1 maart 2007 14:17 schreef Krln het volgende:
Als je die torens bedoelt: Dat zijn geen stationsgebouwen kneus. Die oude panden, dat zijn de stationsgebouwen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:37 schreef Tyler..Durden het volgende:
[afbeelding]
Stationsgebouwen te Arnhem.
Dit is nog de meest flateuze foto die ik kon vinden van de gebouwen op dit moment.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:40 schreef Gripper het volgende:
Schrijf er dan ook meteen bij dat ze hard bezig zijn daar in Arnhem, dat die ouwe meuk platgaat en dat het nieuwe stationsgebouw een heel mooie glazen constructie wordt, die ontworpen is om mooi samen te vallen met de Essent~ en Arcadis-toren ernaast. het gaat om het totaalplaatje....
Fijn, dank je.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:42 schreef Richboy het volgende:
[..]
Als je die torens bedoelt: Dat zijn geen stationsgebouwen kneus. Die oude panden, dat zijn de stationsgebouwen.
Is dat dit?quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:55 schreef De_Hertog het volgende:
Ik nomineer de oudbouw van FNWI in Nijmegen. Als je dat ziet begrijp je waar de term 'leerfabriek' vandaan komt. Gelukkig wordt het binnenkort gesloopt. Geen leuke foto van te vinden overigens.
Jep, alhoewel dat nog niet de meest lelijke kant is.quote:
Misschien kun je hier een 'betere' foto vinden?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jep, alhoewel dat nog niet de meest lelijke kant is.
Ik vind hem mooi!quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:44 schreef jpg97 het volgende:
De Vesteda-toren in Eindhoven
Als je dit nu neerzet waar er meerdere hoge gebouwen staan a lá, maar dit gedrocht staat gewoon als een eenling tussen de kleine gebouwen:
[afbeelding]
ufo? in eindhoven doen ze dat beter:quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:40 schreef bietser het volgende:
[..]
Dat is waar. Als Amsterdammer moet ik zeggen dat de Kuip een veel mooier stadion is dan deze nog net niet opstijgende UFO
Barbaar. Het Groninger museum was lelijk geweest als het níet tussen het station en die oude herenhuizen had gestaan. Die gebouwen naast het station bij de bussen, díe zijn lelijk. Anonieme gele blokken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:09 schreef Marruk het volgende:
Het Groninger Museum natuurlijk, wat een gedrocht. En zo strategisch tegenover een van de mooiste stations van Nederland geplaatst![]()
[afbeelding]
quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:20 schreef nietzman het volgende:
[..]
Barbaar. Het Groninger museum was lelijk geweest als het níet tussen het station en die oude herenhuizen had gestaan. Die gebouwen naast het station bij de bussen, díe zijn lelijk. Anonieme gele blokken..
Niet echt. Om het in al zijn lelijkheid te bewonderen moet je een foto hebben van het oude plein voor de ingang eigenlijk, en daar staat nu de nieuwbouw. Dat maakt het ook een mindere kandidaat voor de prijs trouwens, het is wel een enorm lelijk gebouw maar het gaat binnen afzienbare tijd toch wegquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Misschien kun je hier een 'betere' foto vinden?
MY GODquote:Op donderdag 1 maart 2007 14:17 schreef Krln het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een containerschipquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
[afbeelding]
of bedoel je de andere kant. Het alles overheersende CWI enzo
Mmmm, ben je er wel eens geweest als de zon niet op het gebouw schijnt?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:37 schreef Frollo het volgende:
De inktpot is prachtig juist! Art-decoarchitectuur roeleert sowieso.
Nee, alleen vanuit de trein gezien.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mmmm, ben je er wel eens geweest als de zon niet op het gebouw schijnt?
Of 's avonds er langs gefietst?
Eensch. En die akoestiek valt ook wel mee op zich.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:17 schreef Krln het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die klomp (nep) ijzer/alu ervoor! Was me nieteens opgevallen!!quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[afbeelding]
(oudenrijn, let op de mus rechtsvoor, die is wél leuk)
ga je mond wassen joh!!!quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:49 schreef Bakkioli het volgende:
[afbeelding]
Stadhuis Den Haag
Vanaf de straatkant, dus niet vanaf de kant die je op de foto ziet, is goed te zien dat het een mus betreftquote:Op donderdag 1 maart 2007 20:25 schreef releaze het volgende:
Die klomp (nep) ijzer/alu ervoor! Was me nieteens opgevallen!!
De lelijkste utregse gebouwen zijn allemaal al wel opgenoemd. De inktpot vind ik wel geinig, helemaal met de ufo eropOhja nog zo'n lelijk ding, als je het een gebouw mag noemen: de euromast!
[afbeelding]
brr!
Het is een oude communicatie bunker. Wat verwacht je? Binnenzwembad en een gevel van italiaans marmer?quote:Op donderdag 1 maart 2007 08:45 schreef apestaartje het volgende:
Als derde, om weer terug te keren in Eindhoven: 'De Bunker'. Dat studentencomplex. Het doet zijn naam eer aan
nou, je kan zeggen wat je wilt, maar ik zie er echt geen mus in. Hoogstens een slurfloze olifantquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vanaf de straatkant, dus niet vanaf de kant die je op de foto ziet, is goed te zien dat het een mus betreft
Op zijn vorige plek :
[afbeelding]
Mediamarkt? Vertel?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De nieuwe Mediamarkt in Tilburg ergert me ook alweer... alle panden waar discotheken in zitten in Tilburg-Centrum ook. Zoveel van de lelijkste gebouwen van Nederland staan in Tilburg...
Een oude communicatie bunker?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:38 schreef __________ het volgende:
[..]
Het is een oude communicatie bunker. Wat verwacht je? Binnenzwembad en een gevel van italiaans marmer?
Ja, met name het deel dat je ziet aan de kant van het Heuvelplein. In gok dat daar de Mediamarkt komt. De hoge gebouwen van het project zie ik wel zitten. Tilburg kan dat op sommige plaatsen best hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:45 schreef BrauN het volgende:
[..]
Mediamarkt? Vertel?
Of heb je het over dat Pieter Vreedeplein project?
Ook zoiets. Vergelijk deze betonnen kolos nu eens met het veel mooiere gebouw in Rijswijk van het CBS. Ik verdenk hier de overheid ook van dat ze gezegd hebben: ach, het is maar voor die domme ex-mijnwerkers. We maken er een goedkope bunker van.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:34 schreef Mr.Mills het volgende:
[afbeelding]
CBS in Heerlen maakt toch wel een goede kans lijkt me.
Gemeentehuis Assen?quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:08 schreef Djeez het volgende:
[afbeelding]
Het Provinciehuis van Drenthe, gevestigd in Assen. Ook wou ik ons stadhuis nog posten, maar die fotootjes zijn wel ontieglijk klein!
Nee man, dat is het Drents Museum, dat was vroeger het Stadhuis!quote:
Ja, na bijna elke foto van een lelijk gebouw post wel iemand dat hij of zij dat juist heel mooi vindt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:21 schreef Geerd het volgende:
Nou waar blijven de echte lelijke foto's ??
Het is maar net waar je van houdt.
Nee, die snelweg die daar eerst liep en die die jaren-60-uitbouw met pis en visgeur, dat was tof.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vind hem mooi!
Wat ik lelijk vind is dat ze in heel veel plaatsen in de oude binnenstad ineens alles modern moeten maken. Daarmee kan je een stad echt verzieken. Gooi dan ook nog een deel van de oude gebouwen tegen de grond en zet daar een paar hoge gebouwen neer, meestal in roodtinten, color coörinate dat met de de betegeling (meestal rood en/of geel) van de grote open vlakte die je ervoor maakt en je heb weer een stad verneukt.
Enschede is een goed voorbeeld.
Die stad heel helemaal geen sfeer meer.![]()
[afbeelding]
Hoe de hell kan jequote:Op donderdag 1 maart 2007 15:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
MY GODWie bedenkt zoiets.
In Utrecht vind ik MC Vredenburg erg lelijk
En de inktpot, (gebouw van de NS) echt om te huilen
[afbeelding]
[afbeelding]
(overvecht)
[afbeelding]
(oudenrijn, let op de mus rechtsvoor, die is wél leuk)
De inktpot is juist zo'n mooi en karaktervol gebouw!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 07:35 schreef Q. het volgende:
Hoe de hell kan jede Inktpot
ooit lelijk vinden?
Die zijn echt erg jaquote:
Het is inderdaad best schattig in zijn onbeholpenheid. Ze hebben het op een chip willen doen lijken, en dat betekent dat er in elk geval over het uiterlijk is nagedacht. Dat kun je niet echt zeggen van veel andere betonnen kolossen in dit topic, waarbij rol van de architect uit weinig anders bestond dan uitrekenen of de boel niet zou instorten.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:03 schreef Triptamine het volgende:
Phillips/NXP Semiconductors Kathedraal(Nijmegen):
[afbeelding]
Grote foto iemand? Deze vind ik zo lelijk dat ie mooi is.
Voor de duidelijkheid: dat zwarte stuk is een ander gebouw er achter, het hoort er niet bij of zo. En dat vind ik persoonlijk een stuk lelijker, trouwens.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:03 schreef Triptamine het volgende:
[afbeelding]
Dat klopt, feit blijft dat het gewoon lelijk is en totaal niet lijkt op een chip.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het is inderdaad best schattig in zijn onbeholpenheid. Ze hebben het op een chip willen doen lijken, en dat betekent dat er in elk geval over het uiterlijk is nagedacht. Dat kun je niet echt zeggen van veel andere betonnen kolossen in dit topic, waarbij rol van de architect uit weinig anders bestond dan uitrekenen of de boel niet zou instorten.
Die nieuwe philips toren? Lelijk?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:46 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dat klopt, feit blijft dat het gewoon lelijk is en totaal niet lijkt op een chip.
Dat zwarte gebouw erachter is idd ook lelijk, net als de ROC die ze er vlak bij nieuwbouwen![]()
Hij is best vet, maar hij past niet bij de rest van de omgeving.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:00 schreef Echo99 het volgende:
Het Agora Theater in Lelystad. Het is nu af maar er zijn blijkbaar nog geen foto's op internet.
Ja, het hele gebouw is KNAL oranje![]()
[afbeelding]
edit: Nog een paar plaatjes
[afbeelding]
Het allerergste is nog dat bovenstaande afbeelding exact het uitzicht van uit mijn kantoor is![]()
[afbeelding]
Een tekening van 500 meter hoogte ziet er overigens wel aardig uit![]()
beetje fantasieloos. De trend is tegenwoordig een knik in je gebouw. Architecten moeten niet te veel trends volgen. Ze moeten ook in de gaten hebben wat mensen mooi vinden. Met hoogbouw hebben de meeste mensen niet veel op. Zeker niet als het er zo modern uit ziet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Die nieuwe philips toren? Lelijk?
Ik vind m prachtig.
[afbeelding]
Vooral 's nachts ziet ie er goed uit.
Wat een afschuwelijk lelijk ding.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:12 schreef Sensation89 het volgende:
Metzo College Doetinchem:
[afbeelding]
Ik vind Hoogbouw wel okee. Wat eigenlijk het ergste is, zijn nieuwe gebouwen met een oude look. A la Brandevoort in Helmondquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
beetje fantasieloos. De trend is tegenwoordig een knik in je gebouw. Architecten moeten niet te veel trends volgen. Ze moeten ook in de gaten hebben wat mensen mooi vinden. Met hoogbouw hebben de meeste mensen niet veel op. Zeker niet als het er zo modern uit ziet.
Ik vind het ook juist een heel mooi gebouw.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:52 schreef HostiMeister het volgende:
Die nieuwe philips toren? Lelijk?
Ik vind m prachtig.
[afbeelding]
Vooral 's nachts ziet ie er goed uit.
Als ik zo de foto beoordeel, vind ik dit een mooi gebouw! Smaken blijken weer erg te verschillen in dit topic!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:12 schreef Sensation89 het volgende:
Metzo College Doetinchem:
[afbeelding]
De Bunker, volgens mij ben ik daar vorig jaar in de zomer een keer met een toernooi geweest voor een feest daar. Wat een ontieglijk slecht geventileerde ruimte, iedereen zweette zich de tering daar.quote:Op donderdag 1 maart 2007 08:45 schreef apestaartje het volgende:
Als derde, om weer terug te keren in Eindhoven: 'De Bunker'. Dat studentencomplex. Het doet zijn naam eer aan en van buiten af straalt het alleen maar viezigheid uit. 'Helaas' heb ik geen betere foto.
[afbeelding]
Jouw nominaties? Bij welke Nederlandse gebouwen (Belgische mogen ook) krimp je zowat in elkaar als je ernaar kijkt?
Maarssen CSquote:Op donderdag 1 maart 2007 22:52 schreef bleiblei het volgende:
Dat betonnen ding tegenover Maarssen CS is ook extreem lelijk trouwens.
Ach het is weer wat anders dan de gemiddelde vinexwijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik vind Hoogbouw wel okee. Wat eigenlijk het ergste is, zijn nieuwe gebouwen met een oude look. A la Brandevoort in Helmond.
Weet ik veelquote:
Zernike is behoorlijk lelijk inderdaad, zien we het academiegebouw daarentegenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:08 schreef du_ke het volgende:
Universiteitsgebouwen doen het goed inderdaad.
[afbeelding]
Zernikegebouw in Groningen (onderhand deels voorzien van uitbreiding)
En het WSN gebouw (ook Groningen)
[afbeelding]
Ga een ander topic zoeken jij, deze hoort hiet nietquote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:33 schreef Marruk het volgende:
[..]
Zernike is behoorlijk lelijk inderdaad, zien we het academiegebouw daarentegen
[afbeelding]
![]()
Ik vind dat gebouw echt heel goed gelukt. Verbaas me iedere keer weer over als ik er langs kom. Het is helemaal in stijl met de Amsterdamse grachtenpanden alleen in een modern jasje. Hadden ze dan in oude stijl iets moeten bouwen? Dat is geen gezicht vind ik. Niet bang zijn voor moderne achitectuur.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:18 schreef Rio het volgende:
Op het Rokin (A'dam) staat middden tussen de oude gebouwen een heel modern groen gebouw. Afschuwelijk.
ik zou dr niet op school willen zitten... T ziet er zo leeg uit in mijn ogen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:42 schreef Serendips het volgende:
[..]
Als ik zo de foto beoordeel, vind ik dit een mooi gebouw! Smaken blijken weer erg te verschillen in dit topic!
Daar staan meestal zoveel fietsen voor dat je er ook niets meer van zietquote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:33 schreef Marruk het volgende:
[..]
Zernike is behoorlijk lelijk inderdaad, zien we het academiegebouw daarentegen
[afbeelding]
![]()
dat is juist mooi manquote:Op donderdag 1 maart 2007 12:49 schreef Bakkioli het volgende:
[afbeelding]
Stadhuis Den Haag
Die is wel mooi, behalve dan dat het blauwe wit had moeten zijn, of desnoods grijs of zwart.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:03 schreef Triptamine het volgende:
[afbeelding]
Dat is een vreselijk ding.quote:
Zeker op deze foto vind ik de Arena erg mooiquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[afbeelding]
iemand moet het doen![]()
Anders ga je even totaal offtopic.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 02:03 schreef bolivian het volgende:
An sich is er niets mis met de karakteristieke zuidzijde van de Grote Markt te Groningen (in de betere Hanzetraditie). Maar die vreselijk ontsierende neon reclame, wát een blamage,.
[afbeelding]
Helemaal mee eens, het ontsiert de neude en de oude gracht gewoon. Jammer dat dit gedrocht niet tegen de vlakte gaat bij de herindeling van het stationsgebied.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:44 schreef evilernie22 het volgende:
de neude flat in utrecht lelijk, te groot, zorgt voor veel schaduw en wind... slopen dat ding
Idd, echt een lelijke kut gebouw is dat.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Anders ga je even totaal offtopic.
In Rotterdam staat naast het Groothandelsgebouw een wanstaltig gebouw. Ik heb er geen goede foto van helaas, maar op deze foto is het gebouw wel gedeeltelijk te zien. Je ziet het altijd vanuit de trein, en dan is het zo mogelijk nog lelijker.
[afbeelding]
Het is dat witte gebouw met het blauwe dak in het midden. Met de bomen ervoor.
Je somt gewoon alle flats in Tilburg op, zonder enige beargumentatie.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:16 schreef Petra76 het volgende:
Tilburg heeft er teveel om op te noemen, ook de meeste nieuwbouw ziet er gewoon niet uit.
[afbeelding]
Woontoren de Stadheer achter het station oftewel de Vogelkooikes in de volksmond
[afbeelding]
Woningen uit het project Diamantkruising bij de Ringbaan Oost. Wie wil er in hemelsnaam zo'n lelijke voordeur![]()
[afbeelding]
Het Leypark is een mooi park, maar die twee lelijke zwarte woontorens passen daar gewoon niet
[afbeelding]
En ja natuurlijk Westpoint (ik noem het de discoflat wanwege de veelkleurige verlichting 's avonds.)
Arena is prachtigquote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:25 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Zeker op deze foto vind ik de Arena erg mooi![]()
Idd, die is echt lelijk.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:16 schreef Petra76 het volgende:
[afbeelding]
En ja natuurlijk Westpoint (ik noem het de discoflat wanwege de veelkleurige verlichting 's avonds.)
jaren terug werd voor deze moskee geld ingezameld, ik had volgens mij ook wat geld opgestuurd, is echt mooi geworden zegquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:38 schreef FlyingFox het volgende:
[afbeelding]
Deze in Tilburg mag van mij wel plat. Niet lelijk qua uiterlijk, maar wel lelijk voor de sfeer in de hele buurt.
Het gebouw wat er voor de fik in de jaren 60 stond was echt mooi, doodzonde!quote:
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:07 schreef Hoedendoosch het volgende:
Een scheepsbrug op een paal. Van mij mogen de Duitsers voor een keer even terug komen voor een preciesie bombardement.
Ja, dát is nou eens een écht lelijk gebouw.quote:
Met dank aan de Amerikanen die de stad plat hebben gegooid.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:51 schreef apestaartje het volgende:
Trouwens, de architectuur rondom het station in Nijmegen heeft een hoog DDR-gehalte.
Dat vind ik best een mooi gebouw. Jammer van die parkeergarage ernaast.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:09 schreef parselmouth het volgende:
Waarom heeft niemand LUMC nog genoemd?
[afbeelding]
CBS gebouw? Rijswijk? Het staat echt in Voorburg hoor en is zowel van binnen als van buiten spuuglelijk. Het enige mooie is het uitzicht vanaf de hogere verdiepingen!quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ook zoiets. Vergelijk deze betonnen kolos nu eens met het veel mooiere gebouw in Rijswijk van het CBS. Ik verdenk hier de overheid ook van dat ze gezegd hebben: ach, het is maar voor die domme ex-mijnwerkers. We maken er een goedkope bunker van.
Hoe kom ik nou aan Rijswijk?quote:Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
CBS gebouw? Rijswijk? Het staat echt in Voorburg hoor en is zowel van binnen als van buiten spuuglelijk. Het enige mooie is het uitzicht vanaf de hogere verdiepingen!
[afbeelding]
Wat een onzin. Is een icoon voor Nederland en Rotterdam na de Tweede Wereldoorlog. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:07 schreef Hoedendoosch het volgende:
Die Fallus in Rotterdam:
[afbeelding]
Een scheepsbrug op een paal. Van mij mogen de Duitsers voor een keer even terug komen voor een preciesie bombardement.
In Heerlen kun je wel leuk verdwalen in het gebouw, maar het is ook erg lelijk.quote:Op zondag 4 maart 2007 20:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Hoe kom ik nou aan Rijswijk?In vergelijking met de betonnen blok in Heerlen is dit een stuk beter. [afbeelding]
Het LUMC is inderdaad lelijk. Maar met de faculteit sociale wetenschappen op een steenworp afstand steekt het tenminste niet af tegen de rest. Dat gebouw is IMO nog lelijker.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:09 schreef parselmouth het volgende:
[afbeelding]
Ik stel voor dat ze het helemaal platgooien, wat moois ervoor in de plaats zetten en dan wordt het misschien nog wat met Heerlenquote:Op zondag 4 maart 2007 20:15 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
In Heerlen kun je wel leuk verdwalen in het gebouw, maar het is ook erg lelijk.
Nouja, zowel Voorburg als Heerlen gaan naar niewbouw verhuizen. Geen idee wat de rijksgebouwendienst gaat doen met deze pronkstukken van ellende.
Herbouw Lange Lies en Lange Jan!quote:Op zondag 4 maart 2007 21:39 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Ik stel voor dat ze het helemaal platgooien, wat moois ervoor in de plaats zetten en dan wordt het misschien nog wat met Heerlen.
Het moet ook niet gaan roken natuurlijkquote:Op zondag 4 maart 2007 21:48 schreef Mr.Mills het volgende:
Liever niet, laat de smerige lucht maar in Geleen
Grappig, dat dacht ik vanmiddag nog!quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:37 schreef lurf_doctor het volgende:
[afbeelding]
En die damwandprofielgebouwen die je op veel industrie-terreinen ziet vind ik ook extreem lelijk![]()
Die wilde ik ook gaan plaatsen. Elke keer als ik met de trein door Leiden kom denk ik het weer, hoe hebben ze het verzonnenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:09 schreef parselmouth het volgende:
[afbeelding]
Misschien moeten ze nog maar eens een keer terugkomen. Met een paar héle kleine en héél erg plaatselijk geworpen bommetjes. Maar goed, dat rode geval tegenover station Nijmegen (de eerste foto op deze collage, die ik al eerder postte) schijnt over niet al te lange tijd al tegen de vlakte te gaan.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Met dank aan de Amerikanen die de stad plat hebben gegooid.
Ik vind hem inderdaad best mooi.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
jaren terug werd voor deze moskee geld ingezameld, ik had volgens mij ook wat geld opgestuurd, is echt mooi geworden zeg![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
wat is er met de sfeer in de buurt eigenlijk? in wat voor een buurt staat de moskee?
wel leuk trouwens dat die boom in het midden nog steeds staat![]()
[afbeelding]
Misschien in de war met CBR gebouw in Rijswijkquote:Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
CBS gebouw? Rijswijk? Het staat echt in Voorburg hoor en is zowel van binnen als van buiten spuuglelijk. Het enige mooie is het uitzicht vanaf de hogere verdiepingen!
[afbeelding]
In het donker ziet het er nog wel leuk uit met die lichtjes, zo overdag vind ik het maar een lelijk blok.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Westpoint is alleen mooi als het donker is... maar hij is wél indrukwekkend
Dat gebouw is iets wat je moet waarderen. Opzich zo slecht nog niet. Grootste gebouw van nederland (vloer opp).quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Anders ga je even totaal offtopic.
In Rotterdam staat naast het Groothandelsgebouw een wanstaltig gebouw. Ik heb er geen goede foto van helaas, maar op deze foto is het gebouw wel gedeeltelijk te zien. Je ziet het altijd vanuit de trein, en dan is het zo mogelijk nog lelijker.
[afbeelding]
Het is dat witte gebouw met het blauwe dak in het midden. Met de bomen ervoor.
vergeleken met het gebouw wat er achter staat (Unnik) is het Educatorium een supermooi gebouw.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:37 schreef oxylus11 het volgende:
[afbeelding]
Het Educatorium in Utrecht. .....Beton is zo lelijk![]()
Dat geloof ik echt niet. Bron?quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat gebouw is iets wat je moet waarderen. Opzich zo slecht nog niet. Grootste gebouw van nederland (vloer opp).
Groothandelsgebouw ja, dat lelijke ding er naast (Weenahof) niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat gebouw is iets wat je moet waarderen. Opzich zo slecht nog niet. Grootste gebouw van nederland (vloer opp).
Het Groothandelsgebouw vindt niemand lelijk hoop ik. Als dat wel zo is die persoon niet goed bij zijn of haar hoofd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Groothandelsgebouw ja, dat lelijke ding er naast (Weenahof) niet.
Mwa, vergis je niet in de wansmaak van de gemiddelde nederlander hoor.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het Groothandelsgebouw vindt niemand lelijk hoop ik. Als dat wel zo is die persoon niet goed bij zijn of haar hoofd.
Ah, verkeerd gelezenquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Groothandelsgebouw ja, dat lelijke ding er naast (Weenahof) niet.
Google, Weenahof.nl. Ik wist dat dat ding Weenahof heette, bewoners van dat dingen waren bang dat hun lelijke kutgebouw in elkaar zou storten door de RSR-boortunnel. Kwestie van goed het AD/RD lezen.quote:
Kan die boormachine er dan niet nog een paar keer onderdoor?quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Google, Weenahof.nl. Ik wist dat dat ding Weenahof heette, bewoners van dat dingen waren bang dat hun lelijke kutgebouw in elkaar zou storten door de RSR-boortunnel. Kwestie van goed het AD/RD lezen.
Het is dat dit gebied al grotendeels plat gaat, anders zouden ze daar mogen beginnen:quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:43 schreef Q. het volgende:
Kunnen we niet wat duitsers huren voor een aantal precisiebombardementen? Ik weet nog wel meer lelijke dingen in Rotterdam die plat mogen.
Ik weet er eigenlijk maar een paar te noemenquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:43 schreef Q. het volgende:
Kunnen we niet wat duitsers huren voor een aantal precisiebombardementen? Ik weet nog wel meer lelijke dingen in Rotterdam die plat mogen.
Echt verschrikkelijk idd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is dat dit gebied al grotendeels plat gaat, anders zouden ze daar mogen beginnen:
[afbeelding]
Dan maar de hele Lijnbaan. Ook goed.
Oei ja, dat is inderdaad een heel lelijk stukje centrum! Terwijl het echt een hele toffe winkelstraat zou moeten zijn, het ligt tussen de markt (dinsdag en zaterdag) en de Koopgoot, dus druk bezocht. Maar op de hoek, tegenover de juwelier gaan ze volgens mij iets moois en nieuws neerknallen en aan de overkant zijn ze al een hele tijd bezig met slopen. Hopelijk werken ze van de markt naar de Koopgoot toe en nemen ze heel de Hoogstraat onder handen, want dit is echt zondequote:Op woensdag 7 maart 2007 20:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is dat dit gebied al grotendeels plat gaat, anders zouden ze daar mogen beginnen:
[afbeelding]
Dan maar de hele Lijnbaan. Ook goed.
Ja er gaat zoveel gebeuren daar.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:21 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Oei ja, dat is inderdaad een heel lelijk stukje centrum! Terwijl het echt een hele toffe winkelstraat zou moeten zijn, het ligt tussen de markt (dinsdag en zaterdag) en de Koopgoot, dus druk bezocht. Maar op de hoek, tegenover de juwelier gaan ze volgens mij iets moois en nieuws neerknallen en aan de overkant zijn ze al een hele tijd bezig met slopen. Hopelijk werken ze van de markt naar de Koopgoot toe en nemen ze heel de Hoogstraat onder handen, want dit is echt zonde.
Yes it is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:34 schreef parselmouth het volgende:
Geweldig
Die markthal staat op de plek waar die basisschool nu staat, innit?
wat een coole musquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vanaf de straatkant, dus niet vanaf de kant die je op de foto ziet, is goed te zien dat het een mus betreft
Op zijn vorige plek :
[afbeelding]
Inderdaad zeer lelijk jaquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:14 schreef soylent het volgende:
Aula/congrescentrum van de TU Delft
Afzichtelijk betonblok annex UFO
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
DIe vind ik helemaal niet lelijk zo op die foto. Wellicht dat het erg slecht bij de omgeving past, maar zo op het oog geen lelijk gebouw.quote:
Inderdaad. Het gebouw van Civiele Techniek is ook niet alles. Allemaal semi-atoombunkers.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:14 schreef soylent het volgende:
Aula/congrescentrum van de TU Delft
Afzichtelijk betonblok annex UFO
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef Asmodean het volgende:
Die van de TU Delft is wel echt afzichtelijk ja
Universiteitsgebouwen doen het echt verdacht goed in dit topic.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die is dan weer wel mooi.
Ik krijg bij dat gebouw een beetje het 9/11 gebouw. Ja, het is keilelijk, maar stiekum hoop je d'r op dat ze echt zo'n keilelijk bakbeest bouwen. 'n beetje hopen op een slechte afloop, enzo.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Want dit komt er dus waarschijnlijk (Gemeente Utrecht moet nog 'ja' zeggen). Het wordt het hoogste gebouw van Nederland (bijna van Europa) die antenne bij Lopik niet meegerekend. http://www.bellevanzuylen.info/
Eens is.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Vind je dat mooiquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die is dan weer wel mooi.
Erasmus MC is sowieso een kutziekenhuis......quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:45 schreef parselmouth het volgende:
[afbeelding]
Ook echt behoorlijk droevig...
Vind het nog wel meevallen. De hoogte en grootte van het gebouwen maken veel goed.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:45 schreef parselmouth het volgende:
[afbeelding]
Ik vind de hoogbouw erg mooiquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:45 schreef parselmouth het volgende:
[afbeelding]
Psies!quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:11 schreef LadyBlack het volgende:
De ub in Groningen! Zeker als je bedenkt dat ze er de Broerkerk voor naar beneden hebben gehaald!!
Waarom is die imitatie van een kartonnen doos en een prop papier die er naast ligt, niet ontzettend lelijk?quote:
Ziet er bekend uit... Nieuw-Vennep?quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:39 schreef Dennis121 het volgende:
Ook een goede kandidaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:39 schreef Dennis121 het volgende:
Ook een goede kandidaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
godsgruwelijk. Dáár moet gewoon de fik in!quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:39 schreef Dennis121 het volgende:
Ook een goede kandidaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat idee kreeg ik nou ook.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
godsgruwelijk. Dáár moet gewoon de fik in!
Ik vind dat juist weer prachtige jaren 50-wederopbouw, het Dijkzigt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:55 schreef soylent het volgende:
[..]
Ik vind de hoogbouw erg mooiHet lagere oude ziekenhuisgebouw, dat is pas een gedrocht. Klein en totaal niet meer van deze tijd... M'n ma heeft er gelegen, en ik ben er zelf soms ook poliklinisch te vinden, donkere krappe catacomben, 't doet oosteuropees aan..
Mensen uit Brabant hebben sowieso geen recht van sprekenquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ah, Haarlemmermeer! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: teruggeven aan de natuur, dan heb we een luchthaven in het water nog ook..
Mee eens! En zeker uit Tilburg!quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:19 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Mensen uit Brabant hebben sowieso geen recht van spreken![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Mee eens! En zeker uit Tilburg!Ben dan ook import-Brabander
![]()
Ik geloof dat dit gebouw (HvA) officieel is uitgeroepen tot lelijkste gebouw van of Nederland of alleen Amsterdam.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:33 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit is een beetje wat ik bedoel (Wibautstraat A'dam)![]()
Ik snap idd niet dat die oostblok gebouwen er nog staanquote:Op donderdag 1 maart 2007 10:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je moet met het creeeren van hoogbouw natuurlijk wel ergens beginnen hé.
Ik vind in Eindhoven idd. de Bunker afgrijselijk, maar ook die torens aan de binnenring bij het station waar inkasso unie oid. inzit.
Dat ding met dat rode dak. Dat gebouw met die rare ramen ervoor hoort bij hetzelfde complex geloof ik.
Leg me dan eens uit waarom architecten helemaalquote:Op zondag 11 maart 2007 15:56 schreef tudoros het volgende:
Belangrijk is wel de redenatie:
Ik ben net toevallig in Brandevoort (neo klassieke woningbouw anno 1999 - Helmond) geweest en moet zeggen dat zulks een bijzondere ervaring was. Die 'gezelligheid' van vroeger - inclusief retro jaren 30 bouw - vinden architecten vaak alleen maar burgelijk, truttig en inhoudsloos.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:06 schreef gronk het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit waarom architecten helemaalop retro-jaren 30 bouw
(nog even afgezien van 't feit dat zo'n uitsteeksel als 'LEON', iets verderop, gewoon ontzettend pauperig is.)
rabo gebouw utrechtquote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:44 schreef thettes het volgende:
[afbeelding]
UvA Roeterseilandcomplex
[afbeelding]
Rabobank bij Utrecht CS (geheel links)
De projectonwikkelaar heeft meestal ook een groot oor naar zijn opdrachtgever én belangrijker: naar de vastgoedman.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:53 schreef gronk het volgende:
Dat gaat qua argumentatie een beetje naar 'je kunt hier in holland nog zo je best doen, pizza's maken kunnen alleen italianen', en 'pizza's maken die ook al in italie worden gemaakt is saai en onorigineel, en neemt geen stelling in'. En daarom maar door blijven modderen met onooglijke liflafjes.
Als architecten echt iets zouden willen doen aan 'echt wonen', dan zouden ze de afmetingen van een vinex-woning openbreken. Of experimenteren met andere materialen
Regelmatig. Had m ook kunnen nomineren.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:00 schreef sanni het volgende:
Is onderstaand gebouw al langs geweest?
[afbeelding]![]()
Hij heeft het over de Gildeveste.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
rabo gebouw utrecht
Valt toch best mee?
Lijkt net een grote voetbalschoenquote:Op zondag 11 maart 2007 22:00 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]![]()
quote:
'De schoen' van ING, persoonlijk vind ik het een hoogstaand staaltje van architectuur (niet sarcastischquote:Op zondag 11 maart 2007 22:00 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]![]()
Buitenlandse zaken Den Haag.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:40 schreef Overlast het volgende:
Ministerie van Buitenlandse zaken Den Haag, Vu Amsterdam.
Geen foto's helaas.
Ja dat is dus het hele punt. Een architect wil graag vernieuwen en iets anders doen. Maar het probleem is dat de geijkte Hollandse gebouwen zo geijkt zijn, is omdat mensen dat mooi vinden. In tegenstelling tot wat de architect voor wilde ideeën heeft. Die zijn wild, omdat ze niet algemeen gewaardeerd worden.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:38 schreef tudoros het volgende:
Jaren 30 woningen zijn een aftreksel van de ideeën en overtuigingen van die tijd, maar om de huidige tijdsgeest te vertalen in een woning door tegen normale woningen een 'gezellige' gevel van een 'gezellige' stijl aan te plakken, getuigd natuurlijk van weinig fantasie. Belangrijker: het getuigd van het niet weten van een antwoord op de vraag wat wonen nu in het heden betekent en het in gebreke blijven van stelling nemen.
Is er ook nog een foto van die kerk toen hij er nog stond?quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:28 schreef nietzman het volgende:
[..]
Psies!
En dan te bedenken dat ze nog wel het plan hadden om die kerk tot bieb om te bouwen, maar dat was natuurlijk weer te duur. Tegenwoordig zouden ze zo'n sloop er niet meer doorkrijgen, maar toen moest er zonodig een kippenhok neergezet worden..
[afbeelding].
Precies. Het is leuk om een rietveld-stoel te maken; het is iets anders om die op te leggen aan 2000 werknemers als een inkoper belt met de vraag 'of-je nog een moderne stoel hebt'.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:43 schreef speknek het volgende:
Doe mij maar gewoon een Neo-Neo-Renaissance. Architectuur is een publiek goed, waar heel veel mensen elke dag naar moeten kijken, en niet voor de meerdere eer en glorie van de architect.
Dan weet jij volgens mij niet hoe de bouwpraktijk in elkaar zit.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:53 schreef gronk het volgende:
Dat gaat qua argumentatie een beetje naar 'je kunt hier in holland nog zo je best doen, pizza's maken kunnen alleen italianen', en 'pizza's maken die ook al in italie worden gemaakt is saai en onorigineel, en neemt geen stelling in'. En daarom maar door blijven modderen met onooglijke liflafjes.
Als architecten echt iets zouden willen doen aan 'echt wonen', dan zouden ze de afmetingen van een vinex-woning openbreken. Of experimenteren met andere materialen
quote:Op zondag 11 maart 2007 22:00 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]![]()
quote:
de apenrotsquote:Op zondag 11 maart 2007 22:47 schreef Fredo24 het volgende:
[..]
Buitenlandse zaken Den Haag.
[afbeelding]
so truequote:Op maandag 12 maart 2007 23:04 schreef speknek het volgende:
Zoetermeer, daar classificeert praktisch de complete stad als 'lelijkste gebouw van Nederland'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |