Dat gebouw is iets wat je moet waarderen. Opzich zo slecht nog niet. Grootste gebouw van nederland (vloer opp).quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Anders ga je even totaal offtopic.
In Rotterdam staat naast het Groothandelsgebouw een wanstaltig gebouw. Ik heb er geen goede foto van helaas, maar op deze foto is het gebouw wel gedeeltelijk te zien. Je ziet het altijd vanuit de trein, en dan is het zo mogelijk nog lelijker.
[afbeelding]
Het is dat witte gebouw met het blauwe dak in het midden. Met de bomen ervoor.
vergeleken met het gebouw wat er achter staat (Unnik) is het Educatorium een supermooi gebouw.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:37 schreef oxylus11 het volgende:
[afbeelding]
Het Educatorium in Utrecht. .....Beton is zo lelijk![]()
Dat geloof ik echt niet. Bron?quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat gebouw is iets wat je moet waarderen. Opzich zo slecht nog niet. Grootste gebouw van nederland (vloer opp).
Groothandelsgebouw ja, dat lelijke ding er naast (Weenahof) niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat gebouw is iets wat je moet waarderen. Opzich zo slecht nog niet. Grootste gebouw van nederland (vloer opp).
Het Groothandelsgebouw vindt niemand lelijk hoop ik. Als dat wel zo is die persoon niet goed bij zijn of haar hoofd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Groothandelsgebouw ja, dat lelijke ding er naast (Weenahof) niet.
Mwa, vergis je niet in de wansmaak van de gemiddelde nederlander hoor.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het Groothandelsgebouw vindt niemand lelijk hoop ik. Als dat wel zo is die persoon niet goed bij zijn of haar hoofd.
Ah, verkeerd gelezenquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Groothandelsgebouw ja, dat lelijke ding er naast (Weenahof) niet.
Google, Weenahof.nl. Ik wist dat dat ding Weenahof heette, bewoners van dat dingen waren bang dat hun lelijke kutgebouw in elkaar zou storten door de RSR-boortunnel. Kwestie van goed het AD/RD lezen.quote:
Kan die boormachine er dan niet nog een paar keer onderdoor?quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Google, Weenahof.nl. Ik wist dat dat ding Weenahof heette, bewoners van dat dingen waren bang dat hun lelijke kutgebouw in elkaar zou storten door de RSR-boortunnel. Kwestie van goed het AD/RD lezen.
Het is dat dit gebied al grotendeels plat gaat, anders zouden ze daar mogen beginnen:quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:43 schreef Q. het volgende:
Kunnen we niet wat duitsers huren voor een aantal precisiebombardementen? Ik weet nog wel meer lelijke dingen in Rotterdam die plat mogen.
Ik weet er eigenlijk maar een paar te noemenquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:43 schreef Q. het volgende:
Kunnen we niet wat duitsers huren voor een aantal precisiebombardementen? Ik weet nog wel meer lelijke dingen in Rotterdam die plat mogen.
Echt verschrikkelijk idd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is dat dit gebied al grotendeels plat gaat, anders zouden ze daar mogen beginnen:
[afbeelding]
Dan maar de hele Lijnbaan. Ook goed.
Ziet er uit als een grote kruising tussen een robot en een insectquote:
Oei ja, dat is inderdaad een heel lelijk stukje centrum! Terwijl het echt een hele toffe winkelstraat zou moeten zijn, het ligt tussen de markt (dinsdag en zaterdag) en de Koopgoot, dus druk bezocht. Maar op de hoek, tegenover de juwelier gaan ze volgens mij iets moois en nieuws neerknallen en aan de overkant zijn ze al een hele tijd bezig met slopen. Hopelijk werken ze van de markt naar de Koopgoot toe en nemen ze heel de Hoogstraat onder handen, want dit is echt zondequote:Op woensdag 7 maart 2007 20:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is dat dit gebied al grotendeels plat gaat, anders zouden ze daar mogen beginnen:
[afbeelding]
Dan maar de hele Lijnbaan. Ook goed.
Ja er gaat zoveel gebeuren daar.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:21 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Oei ja, dat is inderdaad een heel lelijk stukje centrum! Terwijl het echt een hele toffe winkelstraat zou moeten zijn, het ligt tussen de markt (dinsdag en zaterdag) en de Koopgoot, dus druk bezocht. Maar op de hoek, tegenover de juwelier gaan ze volgens mij iets moois en nieuws neerknallen en aan de overkant zijn ze al een hele tijd bezig met slopen. Hopelijk werken ze van de markt naar de Koopgoot toe en nemen ze heel de Hoogstraat onder handen, want dit is echt zonde.
Yes it is.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:34 schreef parselmouth het volgende:
Geweldig
Die markthal staat op de plek waar die basisschool nu staat, innit?
wat een coole musquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vanaf de straatkant, dus niet vanaf de kant die je op de foto ziet, is goed te zien dat het een mus betreft
Op zijn vorige plek :
[afbeelding]
Inderdaad zeer lelijk jaquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:14 schreef soylent het volgende:
Aula/congrescentrum van de TU Delft
Afzichtelijk betonblok annex UFO
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
DIe vind ik helemaal niet lelijk zo op die foto. Wellicht dat het erg slecht bij de omgeving past, maar zo op het oog geen lelijk gebouw.quote:
Inderdaad. Het gebouw van Civiele Techniek is ook niet alles. Allemaal semi-atoombunkers.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:14 schreef soylent het volgende:
Aula/congrescentrum van de TU Delft
Afzichtelijk betonblok annex UFO
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:42 schreef Asmodean het volgende:
Die van de TU Delft is wel echt afzichtelijk ja
Universiteitsgebouwen doen het echt verdacht goed in dit topic.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die is dan weer wel mooi.
Ik krijg bij dat gebouw een beetje het 9/11 gebouw. Ja, het is keilelijk, maar stiekum hoop je d'r op dat ze echt zo'n keilelijk bakbeest bouwen. 'n beetje hopen op een slechte afloop, enzo.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Want dit komt er dus waarschijnlijk (Gemeente Utrecht moet nog 'ja' zeggen). Het wordt het hoogste gebouw van Nederland (bijna van Europa) die antenne bij Lopik niet meegerekend. http://www.bellevanzuylen.info/
Eens is.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
CBS gebouw? Rijswijk? Het staat echt in Voorburg hoor en is zowel van binnen als van buiten spuuglelijk. Het enige mooie is het uitzicht vanaf de hogere verdiepingen!
Vind je dat mooiquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die is dan weer wel mooi.
Erasmus MC is sowieso een kutziekenhuis......quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:45 schreef parselmouth het volgende:
[afbeelding]
Ook echt behoorlijk droevig...
Vind het nog wel meevallen. De hoogte en grootte van het gebouwen maken veel goed.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:45 schreef parselmouth het volgende:
[afbeelding]
Ik vind de hoogbouw erg mooiquote:Op woensdag 7 maart 2007 23:45 schreef parselmouth het volgende:
[afbeelding]
Psies!quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:11 schreef LadyBlack het volgende:
De ub in Groningen! Zeker als je bedenkt dat ze er de Broerkerk voor naar beneden hebben gehaald!!
Waarom is die imitatie van een kartonnen doos en een prop papier die er naast ligt, niet ontzettend lelijk?quote:
Ziet er bekend uit... Nieuw-Vennep?quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:39 schreef Dennis121 het volgende:
Ook een goede kandidaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:39 schreef Dennis121 het volgende:
Ook een goede kandidaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
godsgruwelijk. Dáár moet gewoon de fik in!quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:39 schreef Dennis121 het volgende:
Ook een goede kandidaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat idee kreeg ik nou ook.quote:Op donderdag 8 maart 2007 20:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
godsgruwelijk. Dáár moet gewoon de fik in!
Ik vind dat juist weer prachtige jaren 50-wederopbouw, het Dijkzigt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:55 schreef soylent het volgende:
[..]
Ik vind de hoogbouw erg mooiHet lagere oude ziekenhuisgebouw, dat is pas een gedrocht. Klein en totaal niet meer van deze tijd... M'n ma heeft er gelegen, en ik ben er zelf soms ook poliklinisch te vinden, donkere krappe catacomben, 't doet oosteuropees aan..
Mensen uit Brabant hebben sowieso geen recht van sprekenquote:Op donderdag 8 maart 2007 20:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ah, Haarlemmermeer! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: teruggeven aan de natuur, dan heb we een luchthaven in het water nog ook..
Mee eens! En zeker uit Tilburg!quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:19 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Mensen uit Brabant hebben sowieso geen recht van spreken![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2007 21:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Mee eens! En zeker uit Tilburg!Ben dan ook import-Brabander
![]()
Ik geloof dat dit gebouw (HvA) officieel is uitgeroepen tot lelijkste gebouw van of Nederland of alleen Amsterdam.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:33 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit is een beetje wat ik bedoel (Wibautstraat A'dam)![]()
Ik snap idd niet dat die oostblok gebouwen er nog staanquote:Op donderdag 1 maart 2007 10:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je moet met het creeeren van hoogbouw natuurlijk wel ergens beginnen hé.
Ik vind in Eindhoven idd. de Bunker afgrijselijk, maar ook die torens aan de binnenring bij het station waar inkasso unie oid. inzit.
Dat ding met dat rode dak. Dat gebouw met die rare ramen ervoor hoort bij hetzelfde complex geloof ik.
Leg me dan eens uit waarom architecten helemaalquote:Op zondag 11 maart 2007 15:56 schreef tudoros het volgende:
Belangrijk is wel de redenatie:
Ik ben net toevallig in Brandevoort (neo klassieke woningbouw anno 1999 - Helmond) geweest en moet zeggen dat zulks een bijzondere ervaring was. Die 'gezelligheid' van vroeger - inclusief retro jaren 30 bouw - vinden architecten vaak alleen maar burgelijk, truttig en inhoudsloos.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:06 schreef gronk het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit waarom architecten helemaalop retro-jaren 30 bouw
(nog even afgezien van 't feit dat zo'n uitsteeksel als 'LEON', iets verderop, gewoon ontzettend pauperig is.)
rabo gebouw utrechtquote:Op zaterdag 10 maart 2007 13:44 schreef thettes het volgende:
[afbeelding]
UvA Roeterseilandcomplex
[afbeelding]
Rabobank bij Utrecht CS (geheel links)
De projectonwikkelaar heeft meestal ook een groot oor naar zijn opdrachtgever én belangrijker: naar de vastgoedman.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:53 schreef gronk het volgende:
Dat gaat qua argumentatie een beetje naar 'je kunt hier in holland nog zo je best doen, pizza's maken kunnen alleen italianen', en 'pizza's maken die ook al in italie worden gemaakt is saai en onorigineel, en neemt geen stelling in'. En daarom maar door blijven modderen met onooglijke liflafjes.
Als architecten echt iets zouden willen doen aan 'echt wonen', dan zouden ze de afmetingen van een vinex-woning openbreken. Of experimenteren met andere materialen
Regelmatig. Had m ook kunnen nomineren.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:00 schreef sanni het volgende:
Is onderstaand gebouw al langs geweest?
[afbeelding]![]()
Hij heeft het over de Gildeveste.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
rabo gebouw utrecht
Valt toch best mee?
Lijkt net een grote voetbalschoenquote:Op zondag 11 maart 2007 22:00 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]![]()
quote:
'De schoen' van ING, persoonlijk vind ik het een hoogstaand staaltje van architectuur (niet sarcastischquote:Op zondag 11 maart 2007 22:00 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]![]()
Buitenlandse zaken Den Haag.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:40 schreef Overlast het volgende:
Ministerie van Buitenlandse zaken Den Haag, Vu Amsterdam.
Geen foto's helaas.
Ja dat is dus het hele punt. Een architect wil graag vernieuwen en iets anders doen. Maar het probleem is dat de geijkte Hollandse gebouwen zo geijkt zijn, is omdat mensen dat mooi vinden. In tegenstelling tot wat de architect voor wilde ideeën heeft. Die zijn wild, omdat ze niet algemeen gewaardeerd worden.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:38 schreef tudoros het volgende:
Jaren 30 woningen zijn een aftreksel van de ideeën en overtuigingen van die tijd, maar om de huidige tijdsgeest te vertalen in een woning door tegen normale woningen een 'gezellige' gevel van een 'gezellige' stijl aan te plakken, getuigd natuurlijk van weinig fantasie. Belangrijker: het getuigd van het niet weten van een antwoord op de vraag wat wonen nu in het heden betekent en het in gebreke blijven van stelling nemen.
Is er ook nog een foto van die kerk toen hij er nog stond?quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:28 schreef nietzman het volgende:
[..]
Psies!
En dan te bedenken dat ze nog wel het plan hadden om die kerk tot bieb om te bouwen, maar dat was natuurlijk weer te duur. Tegenwoordig zouden ze zo'n sloop er niet meer doorkrijgen, maar toen moest er zonodig een kippenhok neergezet worden..
[afbeelding].
Precies. Het is leuk om een rietveld-stoel te maken; het is iets anders om die op te leggen aan 2000 werknemers als een inkoper belt met de vraag 'of-je nog een moderne stoel hebt'.quote:Op maandag 12 maart 2007 11:43 schreef speknek het volgende:
Doe mij maar gewoon een Neo-Neo-Renaissance. Architectuur is een publiek goed, waar heel veel mensen elke dag naar moeten kijken, en niet voor de meerdere eer en glorie van de architect.
Dan weet jij volgens mij niet hoe de bouwpraktijk in elkaar zit.quote:Op zondag 11 maart 2007 16:53 schreef gronk het volgende:
Dat gaat qua argumentatie een beetje naar 'je kunt hier in holland nog zo je best doen, pizza's maken kunnen alleen italianen', en 'pizza's maken die ook al in italie worden gemaakt is saai en onorigineel, en neemt geen stelling in'. En daarom maar door blijven modderen met onooglijke liflafjes.
Als architecten echt iets zouden willen doen aan 'echt wonen', dan zouden ze de afmetingen van een vinex-woning openbreken. Of experimenteren met andere materialen
quote:Op zondag 11 maart 2007 22:00 schreef sanni het volgende:
[afbeelding]![]()
quote:
de apenrotsquote:Op zondag 11 maart 2007 22:47 schreef Fredo24 het volgende:
[..]
Buitenlandse zaken Den Haag.
[afbeelding]
so truequote:Op maandag 12 maart 2007 23:04 schreef speknek het volgende:
Zoetermeer, daar classificeert praktisch de complete stad als 'lelijkste gebouw van Nederland'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |