En ik heel rotterdamquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:05 schreef ruud_fr het volgende:
de arena vind ik trouwens ook afschuwelijk
Ik vind 'm wel mooiquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Om in Eindhoven te blijven:
[afbeelding]
Dat ze ooit toestemming hebben gekregen om dit gedrocht te bouwen....
En ook deze is prachtigquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:09 schreef Marruk het volgende:
Het Groninger Museum natuurlijk, wat een gedrocht. En zo strategisch tegenover een van de mooiste stations van Nederland geplaatst![]()
[afbeelding]
vind ik wel mooi hoorquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Om in Eindhoven te blijven:
[afbeelding]
Dat ze ooit toestemming hebben gekregen om dit gedrocht te bouwen....
Helemaal mee eens, maar ja het zijn wel gebouwen waar mensen graag in willen wonen, de knusheid van vroegah met de luxe van vandaag. Het is leuk als één stad zo'n wijk neerzet (Helmond), maar dan moet gelijk de rest van Vinexbouwend Nederland ook zo'n wijk neerzetten.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:24 schreef Sorbootje het volgende:
Eigenlijk alle nep-oude gebouwen. Van die jarendertiggebouwen die twee jaar oud zijn.. LELIJK!!
brrrrr
Groninger museum is prachtig!![]()
quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:11 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Echt lelijk vind ik die kraak nog smaak kantoortorens die je veels te veel ziet![]()
Het provinciehuis van Noord-Brabant. Ligt heel mooi markant aan de snelweg en is heel lang te zien. Van binnen is het allemaal best aardig hoor. Zeker in het lage gedeeltequote:Op donderdag 1 maart 2007 10:20 schreef Blik het volgende:
In Utrecht zijn Hoog-Catharijne en de Neudeflat idd mijn favorieten, en in Den Bosch heb je naast de A2 dit gedrocht staan
[afbeelding]
Ik kom heel af en toe in de Neudeflat, ben het eens met de lelijkheid van de buitenkant, maar binnen en zeker helemaal bovenin heb je een prachtig uitzicht, dus wat mij betreft mag die nog even blijven staan.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:44 schreef evilernie22 het volgende:
de neude flat in utrecht lelijk, te groot, zorgt voor veel schaduw en wind... slopen dat ding
Je moet met het creeeren van hoogbouw natuurlijk wel ergens beginnen héquote:Op donderdag 1 maart 2007 09:44 schreef jpg97 het volgende:
De Vesteda-toren in Eindhoven
Als je dit nu neerzet waar er meerdere hoge gebouwen staan a lá, maar dit gedrocht staat gewoon als een eenling tussen de kleine gebouwen:
[afbeelding]
Dat vind ik juist echt een supermooi station! Vooral die gevel, zo mooi jaren '50.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:00 schreef ruud_fr het volgende:
Centraal Station Rotterdam, i.t.t. de rest van de omgeving
maar er wordt aan gewerkt
[afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk. Wat staan er eigenlijk veel lelijke gebouwen in het mooie Utrecht.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:40 schreef Asmodean het volgende:
het Unnikgebouw op de Uithof in Utrecht vind ik ook wel een kanshebber
[afbeelding]
Het Piazza + naastgelegen Bijenkorf vind ik wel mooi, eigenlijk (als je die Mediamarkt ernaast probeert weg te denken). 's Avonds zie je af en toe van die lichten knipperen in het groene gedeelte.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:41 schreef bleiblei het volgende:
Wat ook eeuwig zonde is, is dat ze in het nieuwe Piazza de bovenste 2 verdiepingen vol hebben gehangen met rare platen met raampjes erin achter de glazen gevel en de rest van de gevel hebben beplakt met groene folie.
Dat is waar. Als Amsterdammer moet ik zeggen dat de Kuip een veel mooier stadion is dan deze nog net niet opstijgende UFOquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[afbeelding]
iemand moet het doen![]()
offtopic en het is nog een klote school ookquote:Op donderdag 1 maart 2007 10:03 schreef Ayurvedwa het volgende:
[afbeelding]
Te lelijk voor woorden... (Albeda college Rotterdam op de Weena)
neejoh.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:49 schreef Bakkioli het volgende:
[afbeelding]
Stadhuis Den Haag
Een groot wil lelijk ding!![]()
lijkt meer op een ziekhuis voor aliensquote:Op donderdag 1 maart 2007 12:49 schreef Bakkioli het volgende:
[afbeelding]
Stadhuis Den Haag
Die vind ik juist wel cool.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:49 schreef Bakkioli het volgende:
[afbeelding]
Stadhuis Den Haag
Dat vind ik dus echt geen lelijk gebouw he, maar een mooi staaltje architectuur!quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:13 schreef pussydeluxe het volgende:
Bij binnenkomst in Den Haag.
[afbeelding]
Wat een gedrocht!quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:17 schreef Krln het volgende:
[afbeelding]
Mezz, poppodium, in Breda. Telkens als ik er langs fiets denk ik dat een dinosaurus er een drol heeft gelegd. Bah :-( Maar wel goeie akoestiek!
De pinda!quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:17 schreef Krln het volgende:
[afbeelding]
Mezz, poppodium, in Breda. Telkens als ik er langs fiets denk ik dat een dinosaurus er een drol heeft gelegd. Bah :-( Maar wel goeie akoestiek!
tjeezquote:Op donderdag 1 maart 2007 14:17 schreef Krln het volgende:
Als je die torens bedoelt: Dat zijn geen stationsgebouwen kneus. Die oude panden, dat zijn de stationsgebouwen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:37 schreef Tyler..Durden het volgende:
[afbeelding]
Stationsgebouwen te Arnhem.
Dit is nog de meest flateuze foto die ik kon vinden van de gebouwen op dit moment.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:40 schreef Gripper het volgende:
Schrijf er dan ook meteen bij dat ze hard bezig zijn daar in Arnhem, dat die ouwe meuk platgaat en dat het nieuwe stationsgebouw een heel mooie glazen constructie wordt, die ontworpen is om mooi samen te vallen met de Essent~ en Arcadis-toren ernaast. het gaat om het totaalplaatje....
Fijn, dank je.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:42 schreef Richboy het volgende:
[..]
Als je die torens bedoelt: Dat zijn geen stationsgebouwen kneus. Die oude panden, dat zijn de stationsgebouwen.
Is dat dit?quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:55 schreef De_Hertog het volgende:
Ik nomineer de oudbouw van FNWI in Nijmegen. Als je dat ziet begrijp je waar de term 'leerfabriek' vandaan komt. Gelukkig wordt het binnenkort gesloopt. Geen leuke foto van te vinden overigens.
Jep, alhoewel dat nog niet de meest lelijke kant is.quote:
Misschien kun je hier een 'betere' foto vinden?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jep, alhoewel dat nog niet de meest lelijke kant is.
Ik vind hem mooi!quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:44 schreef jpg97 het volgende:
De Vesteda-toren in Eindhoven
Als je dit nu neerzet waar er meerdere hoge gebouwen staan a lá, maar dit gedrocht staat gewoon als een eenling tussen de kleine gebouwen:
[afbeelding]
ufo? in eindhoven doen ze dat beter:quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:40 schreef bietser het volgende:
[..]
Dat is waar. Als Amsterdammer moet ik zeggen dat de Kuip een veel mooier stadion is dan deze nog net niet opstijgende UFO
Barbaar. Het Groninger museum was lelijk geweest als het níet tussen het station en die oude herenhuizen had gestaan. Die gebouwen naast het station bij de bussen, díe zijn lelijk. Anonieme gele blokken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:09 schreef Marruk het volgende:
Het Groninger Museum natuurlijk, wat een gedrocht. En zo strategisch tegenover een van de mooiste stations van Nederland geplaatst![]()
[afbeelding]
quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:20 schreef nietzman het volgende:
[..]
Barbaar. Het Groninger museum was lelijk geweest als het níet tussen het station en die oude herenhuizen had gestaan. Die gebouwen naast het station bij de bussen, díe zijn lelijk. Anonieme gele blokken..
Niet echt. Om het in al zijn lelijkheid te bewonderen moet je een foto hebben van het oude plein voor de ingang eigenlijk, en daar staat nu de nieuwbouw. Dat maakt het ook een mindere kandidaat voor de prijs trouwens, het is wel een enorm lelijk gebouw maar het gaat binnen afzienbare tijd toch wegquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Misschien kun je hier een 'betere' foto vinden?
MY GODquote:Op donderdag 1 maart 2007 14:17 schreef Krln het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een containerschipquote:Op donderdag 1 maart 2007 15:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
[afbeelding]
of bedoel je de andere kant. Het alles overheersende CWI enzo
Mmmm, ben je er wel eens geweest als de zon niet op het gebouw schijnt?quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:37 schreef Frollo het volgende:
De inktpot is prachtig juist! Art-decoarchitectuur roeleert sowieso.
Nee, alleen vanuit de trein gezien.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mmmm, ben je er wel eens geweest als de zon niet op het gebouw schijnt?
Of 's avonds er langs gefietst?
Eensch. En die akoestiek valt ook wel mee op zich.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:17 schreef Krln het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die klomp (nep) ijzer/alu ervoor! Was me nieteens opgevallen!!quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[afbeelding]
(oudenrijn, let op de mus rechtsvoor, die is wél leuk)
ga je mond wassen joh!!!quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:49 schreef Bakkioli het volgende:
[afbeelding]
Stadhuis Den Haag
Vanaf de straatkant, dus niet vanaf de kant die je op de foto ziet, is goed te zien dat het een mus betreftquote:Op donderdag 1 maart 2007 20:25 schreef releaze het volgende:
Die klomp (nep) ijzer/alu ervoor! Was me nieteens opgevallen!!
De lelijkste utregse gebouwen zijn allemaal al wel opgenoemd. De inktpot vind ik wel geinig, helemaal met de ufo eropOhja nog zo'n lelijk ding, als je het een gebouw mag noemen: de euromast!
[afbeelding]
brr!
Het is een oude communicatie bunker. Wat verwacht je? Binnenzwembad en een gevel van italiaans marmer?quote:Op donderdag 1 maart 2007 08:45 schreef apestaartje het volgende:
Als derde, om weer terug te keren in Eindhoven: 'De Bunker'. Dat studentencomplex. Het doet zijn naam eer aan
nou, je kan zeggen wat je wilt, maar ik zie er echt geen mus in. Hoogstens een slurfloze olifantquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Vanaf de straatkant, dus niet vanaf de kant die je op de foto ziet, is goed te zien dat het een mus betreft
Op zijn vorige plek :
[afbeelding]
Mediamarkt? Vertel?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De nieuwe Mediamarkt in Tilburg ergert me ook alweer... alle panden waar discotheken in zitten in Tilburg-Centrum ook. Zoveel van de lelijkste gebouwen van Nederland staan in Tilburg...
Een oude communicatie bunker?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:38 schreef __________ het volgende:
[..]
Het is een oude communicatie bunker. Wat verwacht je? Binnenzwembad en een gevel van italiaans marmer?
Ja, met name het deel dat je ziet aan de kant van het Heuvelplein. In gok dat daar de Mediamarkt komt. De hoge gebouwen van het project zie ik wel zitten. Tilburg kan dat op sommige plaatsen best hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:45 schreef BrauN het volgende:
[..]
Mediamarkt? Vertel?
Of heb je het over dat Pieter Vreedeplein project?
Ook zoiets. Vergelijk deze betonnen kolos nu eens met het veel mooiere gebouw in Rijswijk van het CBS. Ik verdenk hier de overheid ook van dat ze gezegd hebben: ach, het is maar voor die domme ex-mijnwerkers. We maken er een goedkope bunker van.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:34 schreef Mr.Mills het volgende:
[afbeelding]
CBS in Heerlen maakt toch wel een goede kans lijkt me.
Gemeentehuis Assen?quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:08 schreef Djeez het volgende:
[afbeelding]
Het Provinciehuis van Drenthe, gevestigd in Assen. Ook wou ik ons stadhuis nog posten, maar die fotootjes zijn wel ontieglijk klein!
Nee man, dat is het Drents Museum, dat was vroeger het Stadhuis!quote:
Ja, na bijna elke foto van een lelijk gebouw post wel iemand dat hij of zij dat juist heel mooi vindt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:21 schreef Geerd het volgende:
Nou waar blijven de echte lelijke foto's ??
Het is maar net waar je van houdt.
Nee, die snelweg die daar eerst liep en die die jaren-60-uitbouw met pis en visgeur, dat was tof.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vind hem mooi!
Wat ik lelijk vind is dat ze in heel veel plaatsen in de oude binnenstad ineens alles modern moeten maken. Daarmee kan je een stad echt verzieken. Gooi dan ook nog een deel van de oude gebouwen tegen de grond en zet daar een paar hoge gebouwen neer, meestal in roodtinten, color coörinate dat met de de betegeling (meestal rood en/of geel) van de grote open vlakte die je ervoor maakt en je heb weer een stad verneukt.
Enschede is een goed voorbeeld.
Die stad heel helemaal geen sfeer meer.![]()
[afbeelding]
Hoe de hell kan jequote:Op donderdag 1 maart 2007 15:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
MY GODWie bedenkt zoiets.
In Utrecht vind ik MC Vredenburg erg lelijk
En de inktpot, (gebouw van de NS) echt om te huilen
[afbeelding]
[afbeelding]
(overvecht)
[afbeelding]
(oudenrijn, let op de mus rechtsvoor, die is wél leuk)
De inktpot is juist zo'n mooi en karaktervol gebouw!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 07:35 schreef Q. het volgende:
Hoe de hell kan jede Inktpot
ooit lelijk vinden?
Die zijn echt erg jaquote:
Het is inderdaad best schattig in zijn onbeholpenheid. Ze hebben het op een chip willen doen lijken, en dat betekent dat er in elk geval over het uiterlijk is nagedacht. Dat kun je niet echt zeggen van veel andere betonnen kolossen in dit topic, waarbij rol van de architect uit weinig anders bestond dan uitrekenen of de boel niet zou instorten.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:03 schreef Triptamine het volgende:
Phillips/NXP Semiconductors Kathedraal(Nijmegen):
[afbeelding]
Grote foto iemand? Deze vind ik zo lelijk dat ie mooi is.
Voor de duidelijkheid: dat zwarte stuk is een ander gebouw er achter, het hoort er niet bij of zo. En dat vind ik persoonlijk een stuk lelijker, trouwens.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:03 schreef Triptamine het volgende:
Phillips/NXP Semiconductors Kathedraal(Nijmegen):
[afbeelding]
Grote foto iemand? Deze vind ik zo lelijk dat ie mooi is.
Dat klopt, feit blijft dat het gewoon lelijk is en totaal niet lijkt op een chip.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het is inderdaad best schattig in zijn onbeholpenheid. Ze hebben het op een chip willen doen lijken, en dat betekent dat er in elk geval over het uiterlijk is nagedacht. Dat kun je niet echt zeggen van veel andere betonnen kolossen in dit topic, waarbij rol van de architect uit weinig anders bestond dan uitrekenen of de boel niet zou instorten.
Die nieuwe philips toren? Lelijk?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:46 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dat klopt, feit blijft dat het gewoon lelijk is en totaal niet lijkt op een chip.
Dat zwarte gebouw erachter is idd ook lelijk, net als de ROC die ze er vlak bij nieuwbouwen![]()
Hij is best vet, maar hij past niet bij de rest van de omgeving.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:00 schreef Echo99 het volgende:
Het Agora Theater in Lelystad. Het is nu af maar er zijn blijkbaar nog geen foto's op internet.
Ja, het hele gebouw is KNAL oranje![]()
[afbeelding]
edit: Nog een paar plaatjes
[afbeelding]
Het allerergste is nog dat bovenstaande afbeelding exact het uitzicht van uit mijn kantoor is![]()
[afbeelding]
Een tekening van 500 meter hoogte ziet er overigens wel aardig uit![]()
beetje fantasieloos. De trend is tegenwoordig een knik in je gebouw. Architecten moeten niet te veel trends volgen. Ze moeten ook in de gaten hebben wat mensen mooi vinden. Met hoogbouw hebben de meeste mensen niet veel op. Zeker niet als het er zo modern uit ziet.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Die nieuwe philips toren? Lelijk?
Ik vind m prachtig.
[afbeelding]
Vooral 's nachts ziet ie er goed uit.
Wat een afschuwelijk lelijk ding.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:12 schreef Sensation89 het volgende:
Metzo College Doetinchem:
[afbeelding]
Ik vind Hoogbouw wel okee. Wat eigenlijk het ergste is, zijn nieuwe gebouwen met een oude look. A la Brandevoort in Helmondquote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
beetje fantasieloos. De trend is tegenwoordig een knik in je gebouw. Architecten moeten niet te veel trends volgen. Ze moeten ook in de gaten hebben wat mensen mooi vinden. Met hoogbouw hebben de meeste mensen niet veel op. Zeker niet als het er zo modern uit ziet.
Ik vind het ook juist een heel mooi gebouw.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:52 schreef HostiMeister het volgende:
Die nieuwe philips toren? Lelijk?
Ik vind m prachtig.
[afbeelding]
Vooral 's nachts ziet ie er goed uit.
Als ik zo de foto beoordeel, vind ik dit een mooi gebouw! Smaken blijken weer erg te verschillen in dit topic!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:12 schreef Sensation89 het volgende:
Metzo College Doetinchem:
[afbeelding]
De Bunker, volgens mij ben ik daar vorig jaar in de zomer een keer met een toernooi geweest voor een feest daar. Wat een ontieglijk slecht geventileerde ruimte, iedereen zweette zich de tering daar.quote:Op donderdag 1 maart 2007 08:45 schreef apestaartje het volgende:
Als derde, om weer terug te keren in Eindhoven: 'De Bunker'. Dat studentencomplex. Het doet zijn naam eer aan en van buiten af straalt het alleen maar viezigheid uit. 'Helaas' heb ik geen betere foto.
[afbeelding]
Jouw nominaties? Bij welke Nederlandse gebouwen (Belgische mogen ook) krimp je zowat in elkaar als je ernaar kijkt?
Maarssen CSquote:Op donderdag 1 maart 2007 22:52 schreef bleiblei het volgende:
Dat betonnen ding tegenover Maarssen CS is ook extreem lelijk trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |