Ik ben het helemaal met je eens, Nederland is nu teveel verzorgingsstaat.quote:Op zondag 25 februari 2007 00:38 schreef --Christiaan-- het volgende:
VVD
-knip-
Bovendien ben ik van mening dat er gekort moet worden in uitkeringen. Bijna iedereen kan werken, ben je bij wijze van spreken vanaf je nekt verlamd, kun je nog telemarketeren.
Nu jullie.
Mits economisch vluchteling, ja. Politieke vluchtelingen niet.quote:Op zondag 25 februari 2007 00:59 schreef K-mail het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, Nederland is nu teveel verzorgingsstaat.
Misschien ben ik nog wel een graadje erger (lees meer richting Wilders) dan jij. Ik vind dat Nederland bijv. moet korten op de integratie. (en niet zo'n beetje ook)
Ja, maar kijk eens naar de uitleg die ik daarover geef, lijkt me ook van toepassing op je tante?quote:Op zondag 25 februari 2007 01:04 schreef Hijacking het volgende:
Ik vind dat tegenwoordig mensen te erg de hoogte van uitkeringen bashen en het immigratie beleid....
een uitkering is heus geen vet pot ( ik kan het weten want mn tante heeft er een en die moet de eindjes bij elkaar binden. )
Verder k-mail snap ik niet waarom de integratie moet inkorten dat is juist goed![]()
Thuiswerken is óók een optie.quote:Op zondag 25 februari 2007 01:06 schreef Hijacking het volgende:
Mijn tante heeft een zoontje ...
Als ze kinderopvang neemt dan gaat ze er meer op achteruit dan dat als ze als telemarketier werkt.
Dan lijkt me de keuze snel gemaakt of je in de uitkering gaat zitten of dat je minder je zoontje gaat zien en er slechter op word
Sja, dat moet ook hè, je tante KRIJGT het geld...quote:Op zondag 25 februari 2007 01:04 schreef Hijacking het volgende:
( ik kan het weten want mn tante heeft er een en die moet de eindjes bij elkaar binden. )
Tsja, misschien gaan ze ook weer weg dan, maar ik bedoel natuurlijk dat het immigratiebeield scherper moet zijn!quote:Op zondag 25 februari 2007 01:04 schreef Hijacking het volgende:
Ik vind dat tegenwoordig mensen te erg de hoogte van uitkeringen bashen en het immigratie beleid....
een uitkering is heus geen vet pot ( ik kan het weten want mn tante heeft er een en die moet de eindjes bij elkaar binden. )
Verder snap ik k-mail niet waarom de integratie moet inkorten dat is juist goed![]()
Het stomme is dat ik wel het idee heb dat het er steeds meer worden, loop maar eens rond in R'dam par example...quote:Op zondag 25 februari 2007 01:45 schreef Hijacking het volgende:
ik denk zelf dat het immigratie beleid niet scherper kan aangezien nu alleen nog mensen toegelaten worden die in hun eigenland ernstig gevaar lopen ( en zelfs daarin zijn we erg streng denk bijvoorbeeld aan homo's terug sturen naar homohatende landen enzovoorts ) zowiezo komen gelukszoekers er niet in
ja het worden er meer maar dan zijn het geen allochtonen/buitenlanders meer dan zijn het gewoon nederlanders want ze zijn in nederland geboren.... dus het llijken meer buitenlanders(waarschijnlijk betekent het woord buitenlander bij jou : mensen met een andere huidskleur)quote:[..]
Het stomme is dat ik wel het idee heb dat het er steeds meer worden, loop maar eens rond in R'dam par example...
Beetje kort door de bocht, wie zoekt zal vinden.quote:Op zondag 25 februari 2007 01:09 schreef Hijacking het volgende:
Bedrijven zitten niet te wachten op mensen met een lage opleiding die een uitkering hebben en verder ook boven middelbare leeftijden zijn om daar in te investeren.
Nonsens. Mijn ouders werken beiden, en ze hebben vier kinderen, waarvan er eentje vijf is.quote:en verder weet iedereen dat werken en kinderen lastig te combineren zijn.
Dat vind ik een beetje naïef, immers, je kiest nu voor een paar jaar, en daarna ga je weer anders kijken. Naar mijn mening moet je dat niet doen, je moet naar je eigen denkbeelden kijken. En GroenLinks in het kabinet zou sowieso een drama zijn, meer aandacht voor milieu dan voor economiequote:Op zondag 25 februari 2007 11:26 schreef Merel1808 het volgende:
GroenLinks;
Want ik ben (zoals Christiaan al aanhaalt in de OP) de komende 12-15 jaar nog wel aan het studeren, en GL wil vooral veel geld geven aan studenten. Na mijn studie kijk ik wel weer verder![]()
Tja, mijn eigen denkbeelden willen niet dat de regering gaat korten op studiefinanciering, schoolgelden, studentenhuisvesting, etc, zolang ik nog aan het studeren ben. Zo egoïstisch ben ik dan ook wel weer.quote:Op zondag 25 februari 2007 11:29 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje naïef, immers, je kiest nu voor een paar jaar, en daarna ga je weer anders kijken. Naar mijn mening moet je dat niet doen, je moet naar je eigen denkbeelden kijken. En GroenLinks in het kabinet zou sowieso een drama zijn, meer aandacht voor milieu dan voor economie.
?????quote:Op zondag 25 februari 2007 11:26 schreef Merel1808 het volgende:
GroenLinks;
Want ik ben (zoals Christiaan al aanhaalt in de OP) de komende 12-15 jaar nog wel aan het studeren, en GL wil vooral veel geld geven aan studenten. Na mijn studie kijk ik wel weer verder![]()
Zoals al eerder aangehaald, de Nederlandse Staat is op dit moment ook naar mijn idee teveel een verzorgingsstaat. De overheid zou hoofdzakelijk als een uiterste vangnet moeten functioneren. Voor dat vangnet zouden mensen het zelf maar moeten zien te reden, welliswaar met overheid als steun (in de vorm van bijvoorbeeld financiele voordelen).quote:Op zondag 25 februari 2007 00:46 schreef poepeneesje het volgende:
VVD, ik leg morgen wel uit. Nu eerst even slapen, het kan wel een heel interessant topic worden.
Precies, ik bekijk het geheel, maar jij bekijkt alleen dán, dat bedoelde ikquote:Op zondag 25 februari 2007 11:45 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Tja, mijn eigen denkbeelden willen niet dat de regering gaat korten op studiefinanciering, schoolgelden, studentenhuisvesting, etc, zolang ik nog aan het studeren ben. Zo egoïstisch ben ik dan ook wel weer.
Ik denk dat je altijd wel stemt op iets waar je zelf wat aan hebt, jij stemt op VVD omdat je later zelf ook zo'n type met een hoog inkomen bent, niet omdat je zelf putjesschepper bent en graag meer wil betalen
Sterk betoog.quote:Op zondag 25 februari 2007 11:50 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Zoals al eerder aangehaald, de Nederlandse Staat is op dit moment ook naar mijn idee teveel een verzorgingsstaat. De overheid zou hoofdzakelijk als een uiterste vangnet moeten functioneren. Voor dat vangnet zouden mensen het zelf maar moeten zien te reden, welliswaar met overheid als steun (in de vorm van bijvoorbeeld financiele voordelen).
Zaken zoals onderwijs, medische zorg en openbaar vervoer, daarvan vind ik dat de overheid meer vinger in de pap moet hebben en er wordt wat mij betreft teveel geprivatiseerd. Tussen deze instellingen onderling mag er best wat concurrentie zijn, maar het moet niet ten koste gaan van de gebruikers.
Wat betreft de migratie en intergratie, mag het wat mij betreft streng blijven. Duidelijk en kordaat handelen. Ook moeten de intergratie-regels strenger worden/blijven, ook "kromme" dingen zoals een dubbele paspoorten zijn niet welkom.
Ik denk dat de VVD o.a. door deze punten beter bij mij passen, misschien komen niet alle punten helemaal over met de VVD, maar ja bij wie is dat wel zo.
Arts.quote:
En daarna heel erg lang van groot belang te zijn voor dit land? Tja, het zal wel moeten. Om kinderarts te worden kún je niet korter naar school dan dit.quote:Op zondag 25 februari 2007 12:02 schreef Puzzelaar het volgende:
Ben ik de enige die het een beetje vreemd vindt dat iemand van plan is om 15 jaar van de staatskas te trekken? Of 15 jaar lang schulden op te lopen?
Kijk, als jij je eerste loonstrookje krijg na 32 jaar leren, en daar meteen 54% van moet afgeven, ben je het daar dan nog steeds mee eens?quote:Op zondag 25 februari 2007 12:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Arts.
En ik heb afgelopen keer GL gestemd. Dit mede voor de studentenplannen die zij hebben uitgezet. Het hoeft geen partij te zijn die Nederland zal regeren maar icm met een Pvda / Sp kunnen zij een hoop toevoegen. Mbt het milieu, en de samenleving. Zoals Chris wel aangaf, economie is niet het belangrijkste punt van GL maar goed, VVD is dan ook weer voor de rijkere tak van het land. Kliekjes scheiden van elkaar. Rijk en Arm.
Neen, 1 is het afhankelijk of het überhaupt doorgevoerd gaat worden. En daarnaast VVD maakt een te grote scheiding in rijk en arm. Mocht je een prima salaris hebben dan kom je er met de VVD prima vanaf maar voor de grote middenklasse partijen is GL een beter alternatief. Voorlopig iig. Ik denk nu als student en over tig jaar pas als Werknemer of Gever in de samenleving. En zolang ik student ben wil ik een fijn studenten bestaan hebben en zeker ook voor de mensen die na mij student gaan worden. En voor mijn toekomstig eigen kinderen.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:39 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Kijk, als jij je eerste loonstrookje krijg na 32 jaar leren, en daar meteen 54% van moet afgeven, ben je het daar dan nog steeds mee eens?
...quote:Op zondag 25 februari 2007 11:28 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht, wie zoekt zal vinden.
[..]
Nonsens. Mijn ouders werken beiden, en ze hebben vier kinderen, waarvan er eentje vijf is.
Precies, en om 6 uur kun je naar huis, met je 38-urige werkweek. Man, artsen werken drie keer zo lang en hebben een veel grotere verantwoordelijkheid. Als het de shift van de arts is en zijn assistent doet iets fout terwijl de arts met een andere patiënt bezig is, is dit toch de schuld van de arts.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:49 schreef Hijacking het volgende:
[..]
....
kort door de bocht zegt diejesus heb je wel eens je openingspost gelezen je weet wel die met die 2 dure woordendat ook erg kort door de bocht..
En je kunt wel zeggen wie zoekt zal vinden maar dat werkt gewoon niet zo en het is kut argument . Bedoel heb je uberhaupt wel mn argument gelezen ze is te duur te weinig ervaring in die sector en waarom zou een bedrijf in zo iemand investeren als ze het ook makkelijk in een jong iemand kunnen doen. Dat gaat gewoon niet werken (figuurlijk dan) .
Trouwens even over jouw idee dat een bouwvakker veel minder dient te verdienen dan een art in verband met de studie tijd .
Een arts studeert inderdaad 12 jaar maar wat is dat nou die 12 studie jaren dat is gewoon binnen zitten terwijl je elke maand je stufi krijgt en je nog wat kunt verdienen met een bijbaantje
Als bouwvakker zit je met enige regelmaat in kut weer terwijl je rug molt door te veel bukken en er weinig voor betaalt krijg . Wat ik hier mee wil zeggen wie ben jij om te bepalen wie veel moet verdienen en wie weinig
Net alsof artsen de enige hoogopgeleiden zijn. Er zijn ook hoogopgeleiden met een dik salaris die 'maar' 38 uur werken hoor.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Precies, en om 6 uur kun je naar huis, met je 38-urige werkweek. Man, artsen werken drie keer zo lang en hebben een veel grotere verantwoordelijkheid. Als het de shift van de arts is en zijn assistent doet iets fout terwijl de arts met een andere patiënt bezig is, is dit toch de schuld van de arts.
Er zijn ook laagopgeleiden die veel verdienen, dat is gewoon geluk hebben. Het gros werkt echter wél hard.quote:Op zondag 25 februari 2007 13:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Net alsof artsen de enige hoogopgeleiden zijn. Er zijn ook hoogopgeleiden met een dik salaris die 'maar' 38 uur werken hoor.
nee, maar een arts kan het verschil uitmaken tussen leven en dood. Een bouwvakker zorgt 'alleen' dat je huis gebouwd wordt. Verder kan bijna iedereen een bouwvakker worden, maar heel wat minder mensen hebben de capaciteit om arts te worden en daarom vind ik het terecht dat er zulk soort banen zijn waar het salaris hoog is en andere banen waar het salaris juist laag is.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:00 schreef Hijacking het volgende:
dat 3x zo lang werken is je eigen keuze en in elk beroep heb je wel je verantwoordelijkheden ( in de bouw kunnen er ook door fouten doden vallen bv)
Ik vind dat als je jaren gestudeerd hebt, dat je dan wel (heel wat) meer verdient dan iemand die na zn vmbo opleiding maar gestopt is en in de bouw gegaan is "omdat ie niet van het schoolleven hield".quote:Trouwens dit kan zo lang doorgaan wat ik alleen wou laten zien is de andere kant van het verhaal
Als ik namelijk zo je reacties lees zie ik een jongetje van 16 die vwo doet en wel even denkt dat die weet hoe de wereld in elkaar zit, en dat die vind dat hij zoveel moet verdienen omdat hij gaat studeren en anderen zo weinig )
Uitleg gaarne.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:01 schreef Devolution het volgende:
Ik ben ook meer van de VVD kant.
Het is ook je eigen keuze, maar dan mág je toch ook meer verdienen? Je hebt er immers ook meer voor gedaan.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:00 schreef Hijacking het volgende:
dat 3x zo lang werken is je eigen keuze en in elk beroep heb je wel je verantwoordelijkheden ( in de bouw kunnen er ook door fouten doden vallen bv)
Trouwens dit kan zo lang doorgaan wat ik alleen wou laten zien is de andere kant van het verhaal
Als ik namelijk zo je reacties lees zie ik een jongetje van 16 die vwo doet en wel even denkt dat die weet hoe de wereld in elkaar zit, en dat die vind dat hij zoveel moet verdienen en anderen zo weinig. Wat ik wil laten zien is dat aan alles een andere kant zit
En die zal de SP er wel weer bij krijgenquote:Op zondag 25 februari 2007 14:01 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik hoor net op de radio dat CDA en PvdA samen 15 zetels kwijt zijn in de peilingen, ik denk ik meld het even.
Ik denk eerlijk gezegd dat het eerder rechts gaat worden, als ik hoor waaróm ze zijn gezakt. Iets over hoofddoeken ende zo.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
En die zal de SP er wel weer bij krijgen
quote:Op zondag 25 februari 2007 14:04 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het eerder rechts gaat worden, als ik hoor waaróm ze zijn gezakt. Iets over hoofddoeken ende zo.
12 jaar studeren vind ik eigenlijk niet echt veel voor doen want ik weet hoe het studenten leven isquote:Op zondag 25 februari 2007 14:02 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Het is ook je eigen keuze, maar dan mág je toch ook meer verdienen? Je hebt er immers ook meer voor gedaan.
Donequote:
Bij vrijetijdskunde wellicht. Bij geneeskunde moet je tijdens je studie al drie nachten in de week klaarstaan.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:07 schreef Hijacking het volgende:
[..]
12 jaar studeren vind ik eigenlijk niet echt veel voor doen want ik weet hoe het studenten leven is![]()
als je nu in een bedrijf werkt en je begint door als iets laags en je werkt je door tot de top en je zorgt er voor dat je bedrijf het echt goed doet dan vind ik dat je het verdient om wat meer te krijgen![]()
Ben ik het ook mee eens.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:09 schreef SRS-Engineering het volgende:
VVD
Omdat ik het niet normaal vind dat mensen die geestelijk/lichamelijk gezond zijn niet werken en omdat ik vind dat als je iemand vermoord daar niet met 4 jaar mee weg mag komen.
Jij hebt dus duidelijk nooit gestudeerd.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:07 schreef Hijacking het volgende:
[..]
12 jaar studeren vind ik eigenlijk niet echt veel voor doen want ik weet hoe het studenten leven is![]()
als je nu in een bedrijf werkt en je begint door als iets laags en je werkt je door tot de top en je zorgt er voor dat je bedrijf het echt goed doet dan vind ik dat je het verdient om wat meer te krijgen![]()
Geloof me als jij in de bouw werkt bijvoorbeeld hijskraan machinist dan kun je doden op je geweten krijgenquote:Op zondag 25 februari 2007 14:01 schreef Devolution het volgende:
Ik ben ook meer van de VVD kant. Ik heb met veel partijen niet zoveel problemen, maar van Groenlinks en PvdD snap ik echt niets. Ze stellen het milieu boven al het andere lijkt wel, en het lijkt mij niet dat mensen het daardoor beter krijgen. En dat iswel de taak van overheid vind ik.
[..]
nee, maar een arts kan het verschil uitmaken tussen leven en dood. Een bouwvakker zorgt 'alleen' dat je huis gebouwd wordt. Verder kan bijna iedereen een bouwvakker worden, maar heel wat minder mensen hebben de capaciteit om arts te worden en daarom vind ik het terecht dat er zulk soort banen zijn waar het salaris hoog is en andere banen waar het salaris juist laag is.
[..]
Ik vind dat als je jaren gestudeerd hebt, dat je dan wel (heel wat) meer verdient dan iemand die na zn vmbo opleiding maar gestopt is en in de bouw gegaan is "omdat ie niet van het schoolleven hield".
telt een pogin tot ookquote:Op zondag 25 februari 2007 14:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij hebt dus duidelijk nooit gestudeerd.
Hou op voordat je jezelf nog meer voor lul zet.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:13 schreef Hijacking het volgende:
[..]
telt een pogin tot ook![]()
maarja ik ken wel mensen die p Universitair niveau studeren en als ik zie hoe dat er aan toe gaat kun je niet zeggen van dat is erger dan in de bouw werken
Ik wil helemaal geen arts wordenquote:Op zondag 25 februari 2007 14:12 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Geloof me als jij in de bouw werkt bijvoorbeeld hijskraan machinist dan kun je doden op je geweten krijgen
lees trouwens mijn argumenten tussen in de bouw werken en studeren eens door en je weet hoe ik daar over denk.
Overigens wel komisch dat iemand die arts wil worden de vvd verdedigt aangezien ze het nogal op bezuinigen hebben op artsen en de medische scene![]()
Iedereen kan bouwvakker worden, slechts een klein gedeelte van de bevolking is slim genoeg om dokter te worden. Kwestie van vraag en aanbod, daarom verdient een dokter meer.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:12 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Geloof me als jij in de bouw werkt bijvoorbeeld hijskraan machinist dan kun je doden op je geweten krijgen
lees trouwens mijn argumenten tussen in de bouw werken en studeren eens door en je weet hoe ik daar over denk.
Overigens wel komisch dat iemand die arts wil worden de vvd verdedigt aangezien ze het nogal op bezuinigen hebben op artsen en de medische scene![]()
Dat is onzin niet iedereen kan bouwvakker worden.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:38 schreef Merkie het volgende:
[..]
Iedereen kan bouwvakker worden, slechts een klein gedeelte van de bevolking is slim genoeg om dokter te worden. Kwestie van vraag en aanbod, daarom verdient een dokter meer.
Oké, niet iedereen, maar wel een groot veelvoud van het aantal mensen wat dokter kan worden.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:41 schreef SRS-Engineering het volgende:
[..]
Dat is onzin niet iedereen kan bouwvakker worden.
Dit stuk spreekt mij ook heel erg aan...quote:Zaken zoals onderwijs, medische zorg en openbaar vervoer, daarvan vind ik dat de overheid meer vinger in de pap moet hebben en er wordt wat mij betreft teveel geprivatiseerd. Tussen deze instellingen onderling mag er best wat concurrentie zijn, maar het moet niet ten koste gaan van de gebruikers.
maar:quote:Wat betreft de migratie en intergratie, mag het wat mij betreft streng blijven. Duidelijk en kordaat handelen. Ook moeten de intergratie-regels strenger worden/blijven, ook "kromme" dingen zoals een dubbele paspoorten zijn niet welkom.
Stel je zit op het VWO en je wilt huisarts worden dan moet dat gewoon kunnen en zou je daar gesteund moeten worden door de overheid door studifinanciering maar als je eenmaal aan het werk bent en goed verdiend dan mag je daar als het aan mij ligt ook 60% van gaan inleveren. Er zijn natuurlijk ook mensen die op hun 17e in de bouw beginnen en daar hun leven lang hard werken en op hun 60e kapot zijn, voor dat soort mensen heb ik respect en zouden van mij ook wel meer mogen verdienen.quote:Mits economisch vluchteling, ja. Politieke vluchtelingen niet.
neequote:Op zondag 25 februari 2007 14:45 schreef SRS-Engineering het volgende:
Oke bijna iedereen kan bouwvakker worden ( het is maar net hoe goed je in het vak kunt uitoefenen )
Als je het goed gezien had probeerde ik dat standpunt juist te verdedigen.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:59 schreef Sloffie het volgende:
[..]
neega jij maar eens een jaar meelopen op de bouw....
en trouwens... lang niet iedereen wil dat nog geen eens proberen!
kijk dat vind ookquote:Op zondag 25 februari 2007 19:40 schreef SRS-Engineering het volgende:
[..]
Als je het goed gezien had probeerde ik dat standpunt juist te verdedigen.
Hoogopgeleide mensen moeten meer respect hebben voor laagopgeleiden en anders om.
Geweldig stuk humorquote:Op zondag 25 februari 2007 11:50 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Zoals al eerder aangehaald, de Nederlandse Staat is op dit moment ook naar mijn idee teveel een verzorgingsstaat. De overheid zou hoofdzakelijk als een uiterste vangnet moeten functioneren. Voor dat vangnet zouden mensen het zelf maar moeten zien te reden, welliswaar met overheid als steun (in de vorm van bijvoorbeeld financiele voordelen).
[...]
Ik denk dat de VVD o.a. door deze punten beter bij mij passen, misschien komen niet alle punten helemaal over met de VVD, maar ja bij wie is dat wel zo.
Noem mij 1 goede/ economische reden waarom een ondernemer zijn pand gaat aanpassen voor een rolstoelgebruiker die naar alle waarschijnlijkheid een aanzienlijk ziekteverzuim zal hebben gezien de ernst van diagnose, en niet gewoon een student aanneemt die voor 8 euro het uur wel wil werken. Nog afgezien van het feit dat een student goedkoper is voor de werknemer qua uurloon.quote:Bovendien ben ik van mening dat er gekort moet worden in uitkeringen. Bijna iedereen kan werken, ben je bij wijze van spreken vanaf je nekt verlamd, kun je nog telemarketeren.
In de bouw gebeurt zo'n ongeluk misschien een keer per jaar in heel het land inderdaad, als arts heb je constant risico.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:12 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Noem mij 1 goede reden dat ik een mongool financieel moet ondersteunen omdat de ouders het zielig vonden om abortus te plegen...quote:Op zondag 25 februari 2007 20:03 schreef hollander76 het volgende:
Noem mij 1 goede/ economische reden waarom een ondernemer zijn pand gaat aanpassen voor een rolstoelgebruiker die naar alle waarschijnlijkheid een aanzienlijk ziekteverzuim zal hebben gezien de ernst van diagnose, en niet gewoon een student aanneemt die voor 8 euro het uur wel wil werken. Nog afgezien van het feit dat een student goedkoper is voor de werknemer qua uurloon.
Van mij hoeven ze het ook niet te laten adopteren/aborteren. Maar dan moeten ze ook niet als huilies met hun handje bij de overheid schooien.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:29 schreef Hijacking het volgende:
je kunt niet verwachten dat een vrouw die zoveel maanden zwanger is haar kind laat adopteren omdat het kind het syndroom van down heeft.
Stel je voor dat we het deden zoals jij wou dan was jij niet eens geboren![]()
Omdat jij ook op hulp rekent als je in een rolstoel komt.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:21 schreef Devolution het volgende:
[..]
Noem mij 1 goede reden dat ik een mongool financieel moet ondersteunen omdat de ouders het zielig vonden om abortus te plegen...
quote:Kijk ik weet dat er mensen zijn die echt niet kunnen werken en niet geboren zijn met een afwijking. Daarvoor wil ik best geld afgeven via de staat enzo, maar om de werkende man op te laten draaien voor mensen die vanaf hun geboorte al zo beperkt waren dat ze niet kunnen werken vind ik echt te ver gaan.
Het krijgen van een kind met het syndroom van Down afdoen als "huillie" geeft al een beetje aan hoe oud jij bent. Mentaal gezien.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:41 schreef Devolution het volgende:
[..]
Van mij hoeven ze het ook niet te laten adopteren/aborteren. Maar dan moeten ze ook niet als huilies met hun handje bij de overheid schooien.
Om zo snel mogelijk weer aan het werk te kunnen, dáár verwacht ik hulp van.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:34 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Omdat jij ook op hulp rekent als je in een rolstoel komt.
Ik heb niet gezegd dat ik tegen het geven van financiele hulp voor mensen die later (na de geboorte dus) invalide zijn geworden, ben. Die mensen kunnen er niets aan doen vaak, in tegenstelling tot de mensen die al met de geboorte zo zijn, dat was een duidelijke keuze van de ouders. Dan moeten die ouders ook zo flink zijn om dat kind voor de rest van zijn leven financieel te verzorgen.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:34 schreef Puzzelaar het volgende:
Omdat jij ook op hulp rekent als je in een rolstoel komt.
Ik doe het krijgen van een kind met het syndroom van Down niet af als huilie, ik doe de ouders die eerst zo'n kind nemen en vervólgens hun handje ophouden bij moedertje overheid huilies. En dat jij dan vind dat ik mentaal gezien een kind ben oid kan mij persoonlijk aan mijn reet roesten. Je zal wel anders piepen als iedereen zomaar geld zou krijgen (uitkering oid) van de overheid, en jij er hard voor moet werken.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:35 schreef Puzzelaar het volgende:
Het krijgen van een kind met het syndroom van Down afdoen als "huillie" geeft al een beetje aan hoe oud jij bent. Mentaal gezien.
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op zondag 25 februari 2007 22:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Om zo snel mogelijk weer aan het werk te kunnen, dáár verwacht ik hulp van.
Ja en wie komt in de problemen? Het gehandicapte kind!quote:Op zondag 25 februari 2007 22:57 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik tegen het geven van financiele hulp voor mensen die later (na de geboorte dus) invalide zijn geworden, ben. Die mensen kunnen er niets aan doen vaak, in tegenstelling tot de mensen die al met de geboorte zo zijn, dat was een duidelijke keuze van de ouders. Dan moeten die ouders ook zo flink zijn om dat kind voor de rest van zijn leven financieel te verzorgen.
Je "neemt" geen kind met syndroom van Down.quote:Ik doe het krijgen van een kind met het syndroom van Down niet af als huilie, ik doe de ouders die eerst zo'n kind nemen en vervólgens hun handje ophouden bij moedertje overheid huilies. En dat jij dan vind dat ik mentaal gezien een kind ben oid kan mij persoonlijk aan mijn reet roesten. Je zal wel anders piepen als iedereen zomaar geld zou krijgen (uitkering oid) van de overheid, en jij er hard voor moet werken.
Zelfbenoemd door de regering, inderdaad.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:03 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Geweldig stuk humor![]()
De Nederlandse Staat als verzorgingstaat![]()
(..)
Ik hoop dat je weet dat 99% van de mensen die naar voedselbanken gaat schulden heeft, geen huursubsidie aanvraagt, geen bijzondere bijstand aanvraagt, etc.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:03 schreef hollander76 het volgende:
[..]
In het hele land zijn er voedselbanken die steeds helaas steeds meer mensen moet helpen en de Nederlandse Staat is teveel een verzorgingsstaatDuizenden mensen door het hele land zijn aangewezen op de vrijwillige goedheid van anderen omdat de Staat te schraal is om deze mensen te helpen. Dit zijn mensen die maandelijks nog geen 250 euro over hebben om een gezin van 4 man te onderhouden!
"Ik wil een nieuwe tv!" "Ik wil een nieuwe computer!"quote:Op zondag 25 februari 2007 23:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je weet dat 99% van de mensen die naar voedselbanken gaat schulden heeft, geen huursubsidie aanvraagt, geen bijzondere bijstand aanvraagt, etc.
Zolang er parkeerproblemen zijn bij voedselbanken neem ik het bestaansrecht ervan niet zo serieus.quote:Op zondag 25 februari 2007 23:27 schreef Skv het volgende:
[..]
"Ik wil een nieuwe tv!" "Ik wil een nieuwe computer!"
"Weet je wat? We lenen gewoon weer E 10.000,- want dan kunnen we ze allebei kopen!"
Dat soort mongolen dus.
Over je tante, door de VVD zal zij kunnen werken.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:00 schreef Hijacking het volgende:
[..]
kijk dat vind ook
Dit onderwerp is gemaakt door een kotertje wat denkt dat hij het later helemaal maakt en dat hij dik meer hoort te verdienen want hij studeert ! en dat kan ik niet uitstaan.
( Overigens doe ik zelf ook hbo dus niet dat ik een bouwvakker ben ofzow omdat ik die zo verdedig)
Kortom mensen moeten gewoon vaker dingen vanaf een andere kant zien en lief tegen elkaar zijn![]()
Omdat mongooltjes ook recht op een leven hebben....quote:Op zondag 25 februari 2007 20:21 schreef Devolution het volgende:
[..]
Noem mij 1 goede reden dat ik een mongool financieel moet ondersteunen omdat de ouders het zielig vonden om abortus te plegen...
Kijk ik weet dat er mensen zijn die echt niet kunnen werken en niet geboren zijn met een afwijking. Daarvoor wil ik best geld afgeven via de staat enzo, maar om de werkende man op te laten draaien voor mensen die vanaf hun geboorte al zo beperkt waren dat ze niet kunnen werken vind ik echt te ver gaan.
Ik zat al te kijken hoe lang het zou duren voor Hitler (voor de afwisseling) genoemd zou wordenquote:Op maandag 26 februari 2007 20:15 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Omdat mongooltjes ook recht op een leven hebben....
Je lijkt Hitler wel man, die liet ook afgekeurde arisch kindjes afvoeren omdat het niet goed was voor het ras. Je zou goddomme iedereen met een afwijking die een paar centen moet kosten afmaken, hou je niet veel over hoor![]()
quote:Op zondag 25 februari 2007 20:21 schreef Devolution het volgende:
[..]
Kijk ik weet dat er mensen zijn die echt niet kunnen werken en niet geboren zijn met een afwijking. Daarvoor wil ik best geld afgeven via de staat enzo, maar om de werkende man op te laten draaien voor mensen die vanaf hun geboorte al zo beperkt waren dat ze niet kunnen werken vind ik echt te ver gaan.
Dude, mensen ruimen omdat het belastingtechnisch goed uitkomt is écht een vreemd psychotisch idee.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:26 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik zat al te kijken hoe lang het zou duren voor Hitler (voor de afwisseling) genoemd zou wordenJe weet niet waar je over praat man. Dat ik iets (gedeeltelijk) vind wat Hitler vond maakt mij nog niet een Hitler-sympathisant. Enne, als je iedereen met een afwijking zou doodmaken zoals jij suggesteert, hou je nog heel wat mensen over hoor. En bovendien zal de belasting dan heel wat lager zijn. Niet dat ik voor dit idee ben, dat heb ik namelijk nergens gezegd. 1 Punt voor jou voor selectief lezen
![]()
Als je dit schrijft naar aanleiding van mijn bericht dan had je mischien met iets beter lezen kunnen ontdekken dat ik het zei omdat de TS de uitkeringen verder wou inkortenquote:Op maandag 26 februari 2007 20:54 schreef L0t.. het volgende:Ik wil ook nog even ingaan op mensen die zeggen dat een uitkering geen vetpot is en dat je met een uitkering de eindjes aan elkaar moet knopen. Dit lijkt mij ook de bedoeling van een uitkering, net genoeg geld om rond te kunnen komen. Het is niet bedoeld om sigaretten, bier, hondenvoer etc. van te kopen. Maar vaak genoeg zie ik een 'zielige' familie op tv, maar dan zitten pa en ma ondertussen wel met een peuk in dr hand en loopt er een hond rond. Tjsa....![]()
.. Dat ze nu niet moeten zeiken als ze niet meer financieel kunnen rondkomen. Hadden ze maar eerder bij na moeten denken.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:42 schreef Hijacking het volgende:
je ouders krijgen kindje en deze heeft het syndroom van down. Dan ga jij dus tegen je ouders zeggen ..
Oké. Maar ik heb het niet specifiek tegen jou maar tegen de vele mensen die hier altijd mee aan komen zetten. Waar ik me dus aan irriteerquote:Op maandag 26 februari 2007 20:59 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Als je dit schrijft naar aanleiding van mijn bericht dan had je mischien met iets beter lezen kunnen ontdekken dat ik het zei omdat de TS de uitkeringen verder wou inkorten![]()
Serieus, ben je nou echt zo dom of lijkt het maar zo? Je laat het overkomen alsof gehandicapten alleen mensen met het syndroom van Down kunnen zijn. Er zijn genoeg handicaps die je van te voren helemaal niet kunt waarnemen. Mijn broertje is mentaal gehandicapt maar fysiek mankeert er niks aan hem. Zoiets kun je als ouders dus niet weten van te voren.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:04 schreef Devolution het volgende:
[..]
.. Dat ze nu niet moeten zeiken als ze niet meer financieel kunnen rondkomen. Hadden ze maar eerder bij na moeten denken.
Nou links is niet blij hoor, even gequote van de GroenLinks-site: 'De kerncentrale in Borssele moet zo snel mogelijk worden gesloten. De bouw van nieuwe centrales is voor ons uitgesloten.'quote:Even iets anders.. Ik ben ook voor kernenergie. Ik hoop ook dat de overheden (niet alleen die van Nederland) er meer geld in zullen pompen. Het is een mooie manier om energie op te wekken en speciaal voor de milieuhippies is het ook nog eens minder slecht voor het milieu. "Links" blij, "rechts" blij.![]()
Nouja, volgens GL zijn de nadelen van kernafval nóg groter dan de vervuiling door fossiele brandstoffen.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:42 schreef Skv het volgende:
Wel vreemd van GroenLinks eigenlijk. Door de fossiele brandstoffen vervuilen we de lucht en het water. Hierdoor sterven vele planten en dieren. Met kernenergie heb je geen uitstoot van rook e.d. dus alle plantjes blijven vrolijk groeien.
Of denk ik nu krom?
Lijkt me wel, een Tsjernobyl II lijkt mij vrij catastrofaal voor het milieu. Maar aan de andere kant is vervuiling door fossiele brandstoffen ook funest voor het milieu, dan moet er meer geld worden gestoken in onderzoek naar schonere brandstoffen aangezien zonne- en windenergie niet rendabel zijn.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:53 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nouja, volgens GL zijn de nadelen van kernafval nóg groter dan de vervuiling door fossiele brandstoffen.
Bij kernfusie is er vrijwel geen gevaar, Tsjernobyl was kernsplitsing.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:56 schreef Hijacking het volgende:
de kans op ontploffing van een kerncentrale + dat we niet weten wat we met het afval meoten doen wegen niet op tegen de energie volgens mij is ( correct me if im wrong ) het spul waar ze die kernenergie aan ontrekken ook zelfdzaam ofzow dus het kan uitgeput raken
ik vind dus zaken zoals windenergie veel beter![]()
Kernfusie is nog in de ontwikkelingsfase, hoor. Niet voor regulier gebruik geschikt op dit moment.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:02 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Bij kernfusie is er vrijwel geen gevaar, Tsjernobyl was kernsplitsing.
Daarom. Als er nu wat meer onderzoeksgeldnaar toe gaat, kan er misschien een oplossing voor het radioactieve afval gevonden worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 03:30 schreef Skv het volgende:
Ben afgelopen donderdag nog naar een debat met Mark Rutte geweest, hij vertelde dat er per jaar per kerncentrale 1,5³ radioactief afval ontstaat. Daar kan je dus wel met een stad of wat een jaar lang energie van trekken, zonder ozon-aantastende uitstoot.Met nieuwe technieken is men zelfs in staat dit op het terrein van de centrale op te slaan en de halveringstijd te versnellen.
En hoe dodelijk is die 1,5³ ? Want dat vertelt Mark Rutte er natuurlijk niet bij. Mocht er ooit iets misgaan, dan is het ook goed mis. En hoe zit het met de centrales in Zweden, want daar is het ook al een tijd goed mis met de kerncentrales.....quote:Op dinsdag 27 februari 2007 03:30 schreef Skv het volgende:
Ben afgelopen donderdag nog naar een debat met Mark Rutte geweest, hij vertelde dat er per jaar per kerncentrale 1,5³ radioactief afval ontstaat. Daar kan je dus wel met een stad of wat een jaar lang energie van trekken, zonder ozon-aantastende uitstoot.Met nieuwe technieken is men zelfs in staat dit op het terrein van de centrale op te slaan en de halveringstijd te versnellen.
Maar hoezo 1,5^3? Waar komt dat cijfer vandaan? 1,5^3 wát?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:51 schreef hollander76 het volgende:
[..]
En hoe dodelijk is die 1,5³ ? Want dat vertelt Mark Rutte er natuurlijk niet bij. Mocht er ooit iets misgaan, dan is het ook goed mis. En hoe zit het met de centrales in Zweden, want daar is het ook al een tijd goed mis met de kerncentrales.....
1,5m³ bedoelt hij waarschijnlijkquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:47 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Maar hoezo 1,5^3? Waar komt dat cijfer vandaan? 1,5^3 wát?
Ik heb ooit eens gehoord dat er uit Borssele per jaar maar een paar staven met kernafval getransporteerd worden voor verdere verwerking, terwijl de centrale enorm veel energie levert in vergelijking met centrales waarbij fossiele brandstoffen gebruikt worden.
Ik snap dan ook nog steeds niet waarom de linkse partijen zo tegen kernenergie zijn; het vervuilt in ieder geval veel minder dan de centrales die we nu hebben, het enige wat de lucht in gaat is water. Kernenergie zou een heel goede tussenoplossing zijn tot men over 50 jaar verder is met de zoektocht naar goedkopere/schonere/oneindige energie, [waterstof].
Dit was een tijdje geleden ook op de radio, kernenergie is gewoon de oplossing voor al uw problemen![]()
Mensen die er van jongs af aan over nadenken zullen bij de VVD uitkomenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:41 schreef Rens_Wilders het volgende:
Dat wordt nog wat met Nederland, bijna alleen VVD-pubers hier.
Ah, dus je bent VVD'er puur vanwege economische redenen?quote:Op zondag 25 februari 2007 00:38 schreef --Christiaan-- het volgende:
Okay, een eng onderwerp voor menig PUBer hier, maar toch ga ik het aansnijden. Nu kunnen jullie zeggen dat dit infaam en abject is, maar toch ga ik het met jullie proberen te hebben over politiek. Welke partij ben jij voor, en niet geheel onbelangrijk, vanwege welke standpunten, en niet omdat "mijn pappie ook SP stemt".
Nouja, ik Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Ik vind dat de meeste hogere inkomens dit ook verdienen. Feit is dat er voor een hoger inkomen meestal meer werk moet worden verzet, is dit niet in tijd (werkweken van meer dan honderd uur zijn niet ongewoon voor menig arts, danwel in studiejaren. Immers, als bouwvakker kun je na je VMBO (16) nog even een opleiding gaan doen voor bouwvakker en op je 20e klaar zijn. Bij een arts zit dit anders. Eerst even je VWO (18), hopen dat je ingeloot wordt, en als je geluk hebt ben je op je 24[/sup]e[/sup] basisarts. Hierna mag je je nog mooi gaan specialiseren, en dan ben je dertig. Als je het echt goed wilt doen promoveer je nog, en kun je op je 32e eens beginnen met werken. Scheelt toch mooi weer twaalf jaar, en zie ook het verschil in werktijd.
Bovendien ben ik van mening dat er gekort moet worden in uitkeringen. Bijna iedereen kan werken, ben je bij wijze van spreken vanaf je nekt verlamd, kun je nog telemarketeren.
Nu jullie.
Ja, VVD-pubers die alleen aan geld denken is ook niet wenselijk nee.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:41 schreef Rens_Wilders het volgende:
Dat wordt nog wat met Nederland, bijna alleen VVD-pubers hier.
Weet jij wel waarover je praat? Je neigt naar het liberalisme toe hè? Weet je uberhaupt wel wat het liberalisme inhoudt?quote:Op maandag 26 februari 2007 20:26 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik zat al te kijken hoe lang het zou duren voor Hitler (voor de afwisseling) genoemd zou wordenJe weet niet waar je over praat man. Dat ik iets (gedeeltelijk) vind wat Hitler vond maakt mij nog niet een Hitler-sympathisant. Enne, als je iedereen met een afwijking zou doodmaken zoals jij suggesteert, hou je nog heel wat mensen over hoor. En bovendien zal de belasting dan heel wat lager zijn. Niet dat ik voor dit idee ben, dat heb ik namelijk nergens gezegd. 1 Punt voor jou voor selectief lezen
![]()
Ach, ik ken ook een paar van die JOVD mannetjes. Ze brengen het niet zo letterlijk als je aangeeft en als puntje bij paaltje komt hebben ze het over hun papa's geld, maar erg ver onloopt het het niet.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:28 schreef Stupiditeit het volgende:
Welke PUBers zijn nog meer lid van de VVD?VVD-lovers hier, dus ik ben benieuwd
. Ik kan je nu vertellen dat verhaaltjes zoals ''boehoehoehoe, mijn geld, blijf af!'' niet gewaardeerd worden binnen de partij. Niet bij jong, en ook niet bij oudliberalen.
Gast, ken je dat verhaal van die klok en die klepel?quote:Op zondag 25 februari 2007 00:38 schreef --Christiaan-- het volgende:
Okay, een eng onderwerp voor menig PUBer hier, maar toch ga ik het aansnijden. Nu kunnen jullie zeggen dat dit infaam en abject is, maar toch ga ik het met jullie proberen te hebben over politiek. Welke partij ben jij voor, en niet geheel onbelangrijk, vanwege welke standpunten, en niet omdat "mijn pappie ook SP stemt".
Nouja, ik Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Ik vind dat de meeste hogere inkomens dit ook verdienen. Feit is dat er voor een hoger inkomen meestal meer werk moet worden verzet, is dit niet in tijd (werkweken van meer dan honderd uur zijn niet ongewoon voor menig arts, danwel in studiejaren. Immers, als bouwvakker kun je na je VMBO (16) nog even een opleiding gaan doen voor bouwvakker en op je 20e klaar zijn. Bij een arts zit dit anders. Eerst even je VWO (18), hopen dat je ingeloot wordt, en als je geluk hebt ben je op je 24[/sup]e[/sup] basisarts. Hierna mag je je nog mooi gaan specialiseren, en dan ben je dertig. Als je het echt goed wilt doen promoveer je nog, en kun je op je 32e eens beginnen met werken. Scheelt toch mooi weer twaalf jaar, en zie ook het verschil in werktijd.
Nu jullie.
Goed, deze mensen worden op politiek inhoudelijk gebied ook niet echt serieus genomen. Dat is gewoon slap borrelpraat als je helemaal kapot bent van het zuipen bij een congres of zo. Wat ik wil zeggen dat als je claimt dat je waarden en normen liberaal zijn, dat je met zulk soort praat niet echt serieus genomen wordt binnen liberale clubs.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:37 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ach, ik ken ook een paar van die JOVD mannetjes. Ze brengen het niet zo letterlijk en als puntje bij paaltje komt het ze het over hun papa's geld, maar erg ver onloopt het het niet.
Niets tegen de VVD ofzo, alhoewel heel wat meer dan vroeger, maar die JOVD staat me totaal niet aan.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:39 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Goed, deze mensen worden op politiek inhoudelijk ook niet echt serieus genomen. Dat is gewoon slap borrelpraat als je helemaal kapot bent van het zuipen bij een congres of zo. Wat ik wil zeggen dat als je claimt dat je waarden en normen liberaal zijn, dat je met zulk soort praat niet echt serieus genomen wordt binnen liberale clubs.
Dat kan. Ieder z'n voorkeur. Je hebt ook helaas rotte appels binnen mijn club.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:40 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Niets tegen de VVD ofzo, alhoewel heel wat meer dan vroeger, maar die JOVD staat me totaal niet aan.
Waar ben je actief? Vriend van me is nu nummer zes op de lijst voor Provinciale staten, VVD.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:19 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Weet jij wel waarover je praat? Je neigt naar het liberalisme toe hè? Weet je uberhaupt wel wat het liberalisme inhoudt?![]()
Ken je klassiekers, randdebiel.
Edit: Liberalisme staat voor humaniteit.
Verder ben ik ook actief JOVD'er en wellicht ook nog landelijk actief voor de VVD binnenkort.
Bij mijn weten is liberalisme nog altijd individuele vrijheid..quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:19 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Weet jij wel waarover je praat? Je neigt naar het liberalisme toe hè? Weet je uberhaupt wel wat het liberalisme inhoudt?![]()
Ken je klassiekers, randdebiel.
Edit: Liberalisme staat voor humaniteit.
Verder ben ik ook actief JOVD'er en wellicht ook nog landelijk actief voor de VVD binnenkort.
Ja Krijnquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Waar ben je actief? Vriend van me is nu nummer zes op de lijst voor Provinciale staten, VVD.
Tevens voorzitter JOVD Twente. Ben zelf ook lid van de JOVD.
Als je nog wat uitspraken van me hoort waar je het (absoluut) niet mee eens bent, hoor ik dat graag.
Discussie kan alleen maar nuttig zijn.
Wellicht dat een ander hier op wil reageren, maar ik heb geen zin om op een forum een heel betoog te houden om de VVD op bepaalde gebieden te verdedigen. Dat kost te veel tijd en vind ik het niet waard. Uiteraard ben ik, als lidzijnde van de partij, niet met alle punten eens, en dat hoeft ook niet, maar naast D66 en VVD zijn er geen andere partijen die bij mijn gedachtegang passen. Meer woorden wil ik er ook niet aan kwijt over de VVD inhoudelijkquote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:41 schreef Amootje het volgende:
Ik vraag me af uit wat voor milieu een ieder van jullie komt. Als ik kijk naar het aantal VVD-ers hier heb ik sterk het idee dat veel van jullie pappa's of mamma's een goede baan hebben met bijpassend huis, auto en niet teveel kinderen.
Maar dat terzijde, ik las ergens op pagina 1 of 2 van dit topic dat iemand vond dat er teveel geprivatiseerd werd en dat de overheid meer dingen moest blijven beheersen en dat was dan aan VVD-stemmer. Ik wil deze persoon niet teleurstellen, maar de VVD is een partij van economie, dus alles moet vrij zijn, vrije markt, vrije handel en geen overheidsbemoeienis. Oftewel: de VVD wil juist dat alles zo'n beetje geprivatiseerd wordt.
Daarnaast is een voordeel van privatisering dat er veel efficienter gewerkt gaat worden, het gaat ineens om doelstellingen die je moet halen, je moet ineens presteren en je krijgt niet zomaar meer een ambtenaarsloontje zonder al teveel te doen. Daarbij wordt er misschien meer geconcurreerd, en wat wil je als je gaat concureren? Jezelf onderscheiden!! Hoe? Door meer te bieden dan de ander, kwaliteit, service, noem maar op!!
De VVD heeft gelijk, economie is de basis, zonder handel zijn we niks en hebben we niks. Maar er is meer, namelijk een samenleving, een thuis, een gezin, een uitkering, natuur en milieu en dat voor iedereen die iets minder in die economie zit!! Een simpele arbeider die onmisbaar is voor het hele proces wordt door een 'rijken-partij' als de VVD benadeelt. Gun die mensen ook een loonsverhoging, ook als ze toevallig minder opleiding hebben. Bouwvakkers zogenaamd simpeler dan artsen?? Nou en!! Je hebt ze allemaal nodig hoor!!
En wat doe je voor mensen die niet (meer) kunnen werken? Jij kijkt wat we wel kunnen, inderdaad ja... maar wat ik hier veel zie is theorie. Ja in theorie kan een 50 jarige met handicap zo weer aan de slag, maar kijk eens naar de praktijk, zou jij zo iemand aannemen als succesvol ondernemer zijnde? Die subsidie die werkgevers krijgen blijkt nou eenmaal niet genoeg... Accepteer nu maar gewoon dat je een bepaalde groep hebt die niets meer kan in de commerciele wereld, veel van die mensen hebben dat zelf ook al gedaan. Dus die geef je een uitkering, maar daarnaast richt je je op de toekomst, wat doe je om te voorkomen dat er nog meer van zulke gevallen komen? En gebeurt het steeds weer, dan zorg je dat ze vanaf het begin een het apparaat komen van reïintegratie, de WIA >> wat kan je nog wel??
En allochtonen, ja duidelijk en simpel iedereen die vlucht met goede redenen omwille van veiligheid: bied ze hulp!! Iedereen die komt omdat hier kansen liggen, helaas dat gaat niet door. Maar hoe dan ook, beslis dit sneller zonder nauwkeurigheid te verliezen!
En bestaande asielzoekers? Iemand die zijn/haar kinderen hier ter wereld gebracht heeft, ze Nederlands geleerd heeft en ze naar Nederlandse scholen gestuurd heeft en die kinderen niks anders weten dan Nederland voor jaren lang. Die laat je blijven, het systeem heeft gefaalt en dan kan je kiezen tussen oplossen door iedereen alsnog weg te sturen of je fout te erkennen en voor die groep een uitzondering te maken d.m.v. generaal pardon.
Ethische kwesties?
Abortus, verworven recht in Nederland, maar laten we mensen die dit overwegen de tijd geven om zeker te zijn van alle gevolgen. Maar ook bewust van de alternatieven, steun d.m.v. bijstand als ze het kind houden, of misschien adoptie om toch geen leven te beëindigen.
RIjksambtenaren die vanuit geloofsovertuiging geen homo's willen trouwen, sorry maar Nederland was/is een overwegend religigeus (groot deel christelijk) land en vrijheid van kerk en godsdienst hebben een hoge plaats in de grondwet gekregen, dus laat iemand alstublieft in z'n waarde als bijvoorbeeld christen. En tegelijk laat je de homo in z'n waarde door hem te trouwen door een ambtenaar die hiertoe bereid is.
Nog veel meer kan ik vertellen, maar genoeg voor nu
Raad zelf maar welke partij hier bij hoort
Ken je klassiekers, kan ik alleen maar schreeuwen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Bij mijn weten is liberalisme nog altijd individuele vrijheid..
Humaniteit is een ander woord voor 'sociaal'.
Moet je politicologie gaan doen in Leiden... zitten ook allemaal van die sociaal-liberalistjes.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:55 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Ken je klassiekers, kan ik alleen maar schreeuwen.
Als het goed is zit in jouw definitie van liberalisme het woord sociaal er ook in, dus humaniteit. Is een liberaal er bij gebaat als zijn omgeving lig te sterven of te verroten? Maar goed, das een andere discussie. Ik ben in ieder geval geen klassiek liberaal.
Inderdaad, Krijnquote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:45 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Ja KrijnHij is echt een zeer toffe gast. Met hem in het projectgroep gezeten van de LJD en heeft ook wat tips gegeven bij mijn bestuursgezeik. Arnhem e.o. ...
Tja, discussies op een forum voeren... Na 2 jaar heb ik dat afgeleerd.![]()
Ben het met je eens, maar op de manier waarop je het brengt (bracht) kwam het een beetje over als een quasi-liberaal-links gedachtengoed. Morgen ga ik verder inhoudelijk in op (hopelijk een aantal nieuwe) argumenten. Nu maar eens slapen..quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:55 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Ken je klassiekers, kan ik alleen maar schreeuwen.
Als het goed is zit in jouw definitie van liberalisme het woord sociaal er ook in, dus humaniteit. Is een liberaal er bij gebaat als zijn omgeving lig te sterven of te verroten? Maar goed, das een andere discussie. Ik ben in ieder geval geen klassiek liberaal.
Ik houd niet van dat woord sociaal voor het woord liberaal, ik noem het liever ontplooiingsliberaal, maar goed. Oh, ik hoorde juist dat de studie politicologie juist niet zo liberaal is qua mensen dan. Ach, who cares, ik hoop dat het niveau daar hoger ligt dan alleen maar links - ''rechts'' hokjes.quote:Op woensdag 28 februari 2007 00:51 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Moet je politicologie gaan doen in Leiden... zitten ook allemaal van die sociaal-liberalistjes.
Uhm, nu doe ik organisatie binnen het bestuur, en als alles gaat zoals ik hoop wordt het na de goedkeuring van andere bestuursleden en ledenvergadering politiek en verenigingsaangelegenhedenquote:Op woensdag 28 februari 2007 02:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Inderdaad, KrijnHeb ook meerdere projecten met hem gedaan (doen beide Bestuurskunde), prima kerel. Heb zijn poster nu ook groot op mijn raam hangen
Welke functie vervul je zelf bij de JOVD/VVD?
Doe zelf nog weinig aan opbouwende functies. Meer de lezingen en debatten afgaan.
Discussie aangaan vind ik prachtig, liever in de realiteit, maar op een forum gaat het ook prima. Vooral tegen mensen die erg links zijn. Daar zit een uitdaging in
[..]
Ben het met je eens, maar op de manier waarop je het brengt (bracht) kwam het een beetje over als een quasi-liberaal-links gedachtengoed. Morgen ga ik verder inhoudelijk in op (hopelijk een aantal nieuwe) argumenten. Nu maar eens slapen..
ontplooiingsliberaal... dat klinkt helemaal als een jeukwoord. Nieuw liberalisme, modern liberalisme, welvaarts liberalisme oke.quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:32 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Ik houd niet van dat woord sociaal voor het woord liberaal, ik noem het liever ontplooiingsliberaal, maar goed. Oh, ik hoorde juist dat de studie politicologie juist niet zo liberaal is qua mensen dan. Ach, who cares, ik hoop dat het niveau daar hoger ligt dan alleen maar links - ''rechts'' hokjes.
Ik heb nergens gezegd dat ik op de VVD stem omdat dat ik alleen op economisch gebied met hen eens ben. Ik heb geen zin om op een forum uit te leggen waarom ik bij de VVD terecht kom, en niet bij andere partijen. En ja, mijn ouders zijn alles behalve rijk, ze zijn allochtoon, spreken niet goed Nederland en ze zijn er nog meer kenmerken wat niet typisch is voor een liberaal. En juist mijn achtergrond versterkt mijn voorkeur voor de VVD. Maar ik geloof in individuele vrijheid op immateriel gebied, en daaruit volgt ook een bepaald vrijheid op materieel gebied, je kunt ze niet van elkaar loskoppelen, daar is de samenleving niet bij gebaat. Wellicht is jouw beeld over de VVD gewoon te kortzichtig, en scheer jij alles over één kam. Sociaal liberalen? Tja, ik vind het vrij overbodig dat het woordje sociaal voor liberalen staat, maar goed.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:42 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ontplooiingsliberaal... dat klinkt helemaal als een jeukwoord. Nieuw liberalisme, modern liberalisme, welvaarts liberalisme oke.
Het niveau is zo hoog als je het zelf maakt, maar wat me opvalt is dat er wel heel veel mensjes zijn die door hun papa's centjes op de vvd stemmen en ondertussen toch ook wel een sociale rol zien weggelegd voor de overheid. Vandaar sociaal liberalisten. Dat woord van jou ken ik niet.
Maar ik snap het niet zo goed. Je bent 17 of 18, je stemt op een de vvd omdat je het op economisch gebied zeer met ze eens bent. Je woont thuis, je hebt geen baan, je hebt geen eigen huis in je bezit en je hebt geen eigen bedrijf... wat heeft de vvd jóú op economisch gebied te bieden? Begrijp met niet verkeer hor... Go vrije markt! Maar ik snap je motivatie niet zo.
Ik denk dat je er niet zo zwaar op moet ingaan. Het is hier een of ander puberforum met toevallig een topic met de noemer 'politiek'. Meeste mensen die hier gaan reageren hebben (naar mijn verwachting) een minimale kennis van politiek, of praten hun ouders na. Toen ik klein was wou ik ook dat GroenLinks won, omdat mijn ouders daar op stemden. Denk dat een dergelijke discussie en uitleg van het liberalisme meer in een ander subforum (Politiek) kan, dan hier. Laten we het een beetje luchtig houden, anders snapt de helft van de kinderen hier het niet meer.quote:Op woensdag 28 februari 2007 07:44 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Uhm, nu doe ik organisatie binnen het bestuur, en als alles gaat zoals ik hoop wordt het na de goedkeuring van andere bestuursleden en ledenvergadering politiek en verenigingsaangelegenheden. En verder ben ik vz van een commissie wat met mensenrechten te maken heeft
Liberaal links gedachtegoed
Nou ja, ik bracht het expres zo om te laten zien dat het liberalisme van de VVD en JOVD een vorm van ontplooiingsliberalisme is, want volgens mij hadden bepaalde VVDstemmers dat niet echt door. Ook jammer dat deze mensen een gebrek hebben aan historisch en filosofisch kennis met betreking tot het liberalisme. Wellicht een cursusje liberalisme?
En ja, ook op economisch gebied geloof ik voor een zeer groot deel in het liberalisme. Anders had ik ook wel terecht gekund bij GroenLinks, aangezien zij ook liberalen zijn op moreel gebied.
![]()
quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:14 schreef Elwood1802 het volgende:
Jongen, ga er maar niet tegenin hier op fok! want het is hier één en al linkse teringellende wat de klok slaat
quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik denk dat je er niet zo zwaar op moet ingaan. Het is hier een of ander puberforum met toevallig een topic met de noemer 'politiek'. Meeste mensen die hier gaan reageren hebben (naar mijn verwachting) een minimale kennis van politiek, of praten hun ouders na. Toen ik klein was wou ik ook dat GroenLinks won, omdat mijn ouders daar op stemden. Denk dat een dergelijke discussie en uitleg van het liberalisme meer in een ander subforum (Politiek) kan, dan hier. Laten we het een beetje luchtig houden, anders snapt de helft van de kinderen hier het niet meer.
Kortzichtig geblaat zal je wel vaker tegenkomen in een politieke (borrelpraat) discussie. Het is de kunst de kernwaarden van iemands mening te destilleren en op basis daarvan iemands echte mening te ontdekken. Dan kan je iemands eigenlijke politieke standpunt verklaren en door de kortzichtige blik heenprikken.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:43 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik op de VVD stem omdat dat ik alleen op economisch gebied met hen eens ben. Ik heb geen zin om op een forum uit te leggen waarom ik bij de VVD terecht kom, en niet bij andere partijen. En ja, mijn ouders zijn alles behalve rijk, ze zijn allochtoon, spreken niet goed Nederland en ze zijn er nog meer kenmerken wat niet typisch is voor een liberaal. En juist mijn achtergrond versterkt mijn voorkeur voor de VVD. Maar ik geloof in individuele vrijheid op immateriel gebied, en daaruit volgt ook een bepaald vrijheid op materieel gebied, je kunt ze niet van elkaar loskoppelen, daar is de samenleving niet bij gebaat. Wellicht is jouw beeld over de VVD gewoon te kortzichtig, en scheer jij alles over één kam. Sociaal liberalen? Tja, ik vind het vrij overbodig dat het woordje sociaal voor liberalen staat, maar goed.Om nou mijn motivatie hier neer te plempen waarom ik denk dat de VVD het beste bij mijn gedachtegoed past is niet nodig. Ik heb mijn punt wel gemaakt... Namelijk dat de pubers hier schreeuwen ''Ik ben VVD'er omdat ik vind dat ik hard leer, dus iedereen moet later van mijn geld af en de uitkeringen moeten omlaag'' niet weten wat de kernwaarden van het liberalisme is. Ik vind het behoorlijk triest dat dat hun enige uitleg is waarom ze op de vvd stemmen, en helemaal als je nog niet werkt, en zelf niet echt geld verdiend en vrij veel profiteert van de staat, dat is helemaal bizar.
LOLquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik denk dat je er niet zo zwaar op moet ingaan. Het is hier een of ander puberforum met toevallig een topic met de noemer 'politiek'. Meeste mensen die hier gaan reageren hebben (naar mijn verwachting) een minimale kennis van politiek, of praten hun ouders na. Toen ik klein was wou ik ook dat GroenLinks won, omdat mijn ouders daar op stemden. Denk dat een dergelijke discussie en uitleg van het liberalisme meer in een ander subforum (Politiek) kan, dan hier. Laten we het een beetje luchtig houden, anders snapt de helft van de kinderen hier het niet meer.
quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:59 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Kortzichtig geblaat zal je wel vaker tegenkomen in een politieke (borrelpraat) discussie. Het is de kunst de kernwaarden van iemands mening te destilleren en op basis daarvan iemands echte mening te ontdekken. Dan kan je iemands eigenlijke politieke standpunt verklaren en door de kortzichtige blik heenprikken.
Maar een mening zoals die van de TS word je niet veel wijzer van. Als het aan hem ligt kan iedere werkeloze de telemarketing in. Hij denkt idd dat de VVD er is om rijken te supporten en privileges te geven en bouwvakkers zijn dom en arm, dus die verdienen dat niet, want die hebben er niet jaren voor gestudeerd. Dat soort gedachtegangen pikt een a-politiek iemand, die waarschijnlijk niet uit een bouwvakkersgezin komt, sneller op dan de "kernwaarden van het liberalisme".
Maargoed, in een gesimplificeerde wereld waarin alleen bouwvakkers en artsen wonen en de VVD uitsluitend tot doel heeft die laatste groep als structureel belangrijker te achten, arbeidsongeschikten in de telemarketing te laten werken en de uitkeringen laag te houden zodat de artsen meer hebben heeft ie wel een punt natuurlijk
Ik hoor je nu al de hele tijd over de "kernwaarden van het liberalisme", zoals "bepaalde vrijheden" en "zelfontplooiing", maar dat klinkt wel heel abstract. Van mij hoef je de VVD niet te verdedigen, maar ben wel benieuwd wat je eronder verstaat, voordat je mensen die toevallig niet Hayek en Hall hebben gelezen voor randdebielen gaat uitmaken.
maar daardoor krijg je wel steeds minder mensen met 'dure' afwijkingen, als je mensen die die 'dure' afwijkingen hebben niet laat voortplanten, heel simpel hoor...quote:Op maandag 26 februari 2007 20:15 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Omdat mongooltjes ook recht op een leven hebben....
Je lijkt Hitler wel man, die liet ook afgekeurde arisch kindjes afvoeren omdat het niet goed was voor het ras. Je zou goddomme iedereen met een afwijking die een paar centen moet kosten afmaken, hou je niet veel over hoor![]()
Dat hoeft voor mij ook weer niet, stereotype denken schiet je ook niks mee op. Denk alleen dat er van andere partijen weinig pubers zijn die hun (uitgesproken gemotiveerde) mening in dit topic willlen/kunnen verkondigen. Blijft op deze manier helaas een beetje een eenzijdig (gelukkig wel goed onderbouwt) verhaal.. Zou heb mooi vinden als anderen hier hun inhoudelijke mening nog spuien. Daarbij doel ik vooral op de linkse sectie van Fok! Ben wel toe aan enkele tegenargumenten.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:50 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Ja, het is thread in pub, laten we de traditionele rechts-links hokjes aanhouden en de stereotypen die erbij horen.
Dan noem je inderdaad ook wat op ja. Daar is onderhand 54% allochtoon dacht ik.quote:Op zondag 25 februari 2007 11:13 schreef K-mail het volgende:
[..]
Het stomme is dat ik wel het idee heb dat het er steeds meer worden, loop maar eens rond in R'dam par example...
Hij zegt nergens dat hij ervoor is, wat hij in de laatste regel nog even duidelijk neerzet,quote:Op maandag 26 februari 2007 20:44 schreef Skv het volgende:
[..]
Dude, mensen ruimen omdat het belastingtechnisch goed uitkomt is écht een vreemd psychotisch idee.
quote:Op maandag 26 februari 2007 20:26 schreef Devolution het volgende:
[..]
... Enne, als je iedereen met een afwijking zou doodmaken zoals jij suggesteert, hou je nog heel wat mensen over hoor. En bovendien zal de belasting dan heel wat lager zijn. Niet dat ik voor dit idee ben, dat heb ik namelijk nergens gezegd. ...
Dat ligt er wel aan hoeveel aandacht er voor het milieu en voor de economie komen. Het moet niet zo zijn dat de economie totaal verwaarloosd wordt, immers, zonder economie kunnen we geen flikker. Maar we moeten zeker ook niet economie boven alles zetten.quote:Op zondag 25 februari 2007 11:29 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
... En GroenLinks in het kabinet zou sowieso een drama zijn, meer aandacht voor milieu dan voor economie.
Mijn probleem met privatisering is dat het dan via een kapitalistisch systeem gaat lopen, dat houd in dat er zo weinig mogelijk in geïnvesteerd wordt zodat de mensen die er afhankelijk van zijn zelfs on de meest ermbarmelijke omstandigheden nog steeds gebruik maken van je dienst en dat er op die manier zo veel mogelijk geld aan verdiend wordt.quote:Op zondag 11 maart 2007 22:29 schreef Funz het volgende:
Het is niet zozeer de privatisering an sich, maar bij de NS heeft het gewoon weinig zin. Je kan met zoveel vervoersbedrijven als je wil de rails op gaan, uiteindelijk zul je het toch eens moeten worden over tijden e.d. omdat je geen 2 treinen tegelijk ergens kan hebben, wat inhoudt dat je als bedrijf gewoon nauwelijks zult kunnen concurreren. Met de busbedrijven kan het weer wel, er kunnen meerdere bussen op de weg rijden, nietwaar? Al is het makkelijker als je één bedrijf hebt, maarja, dat is bij meer dingen zo.
Jup, maar het kan ook zijn dat een bedrijf ook echt moeite doet om de kwaliteit te garanderen, wat uiteindelijk beter is voor de naam van het bedrijf (dus de winst, want daar gaat 't uiteindelijk om)quote:Op maandag 12 maart 2007 22:10 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Mijn probleem met privatisering is dat het dan via een kapitalistisch systeem gaat lopen, dat houd in dat er zo weinig mogelijk in geïnvesteerd wordt zodat de mensen die er afhankelijk van zijn zelfs on de meest ermbarmelijke omstandigheden nog steeds gebruik maken van je dienst en dat er op die manier zo veel mogelijk geld aan verdiend wordt.
Alleen bedrijven met een kleine afzet mark (exclusieve bedrijven dus) doen nog moeite om kwaliteit te behouden, ze zijn immers afhankelijk van een kleine groep mensen die alleen het beste van het beste, én die bereid zijn om er veel geld voor te betalen. Dure auto's, exlusieve gitaren, exotische restaurants noem maar op. De rest werkt allemaal via de eerdere formule imho.quote:Op maandag 12 maart 2007 22:17 schreef Funz het volgende:
[..]
Jup, maar het kan ook zijn dat een bedrijf ook echt moeite doet om de kwaliteit te garanderen, wat uiteindelijk beter is voor de naam van het bedrijf (dus de winst, want daar gaat 't uiteindelijk om)
Maar, inderdaad, bij de meeste bedrijven heb je gelijk.
Ja, maar je verneukt wel je rug, en je krijgt meerdere problemen met je gezondheid als bouwvakker, integendeel heeft een arts daar geen last van.quote:[b]Op zondag 25 februari 2007 00:38 als bouwvakker kun je na je VMBO (16) nog even een opleiding gaan doen voor bouwvakker en op je 20e klaar zijn.
My thoughts!quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:33 schreef TJDoornbos het volgende:
Ze moeten de vervoersbedrijven gewoon weer in Staats handen nemen want nog ff en er rijdt nergens nog fatsoenlijk vervoer en op tijd komen doen ze ook niet meer aan!!
Gelul, heeft niets met verdienen te maken, is slechts een kwestie van vraag en aanbod.quote:Op zondag 25 februari 2007 00:38 schreef --Christiaan-- het volgende:
Nouja, ik Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Ik vind dat de meeste hogere inkomens dit ook verdienen.
Bouwvakker zijn is fysiek belastender (kijk maar hoeveel stratenmakers op hun 50e nog dat werk doen).quote:Feit is dat er voor een hoger inkomen meestal meer werk moet worden verzet, is dit niet in tijd (werkweken van meer dan honderd uur zijn niet ongewoon voor menig arts, danwel in studiejaren. Immers, als bouwvakker kun je na je VMBO (16) nog even een opleiding gaan doen voor bouwvakker en op je 20e klaar zijn.
Basisartsen die zich specialiseren werken gewoon (en worden goed betaald, 40000 euro/jaar is heel normaal), het is niet alsof dat voltijds studeren is.quote:Bij een arts zit dit anders. Eerst even je VWO (18), hopen dat je ingeloot wordt, en als je geluk hebt ben je op je 24[/sup]e[/sup] basisarts. Hierna mag je je nog mooi gaan specialiseren, en dan ben je dertig. Als je het echt goed wilt doen promoveer je nog, en kun je op je 32e eens beginnen met werken. Scheelt toch mooi weer twaalf jaar, en zie ook het verschil in werktijd.
Denk je dat? Hoe bedien jij je computer dan? En wat als je IQ 60 is?quote:Bovendien ben ik van mening dat er gekort moet worden in uitkeringen. Bijna iedereen kan werken, ben je bij wijze van spreken vanaf je nekt verlamd, kun je nog telemarketeren.
quote:Nu jullie.
quote:Bovendien ben ik van mening dat er gekort moet worden in uitkeringen. Bijna iedereen kan werken, ben je bij wijze van spreken vanaf je nekt verlamd, kun je nog telemarketeren.
TS is van 1991 aldus zijn profiel, die heeft natuurlijk nog nooit voor zijn brood hoeven werken. Dat is makkelijk oordelen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:24 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dit is weer zo'n heerlijke uitspraak voor iemand die er thuis heel warmpjes bij zit of iemand die denkt in Wilders zen heil te moeten zoeken.
Idd, krijgt ruimschoots zakgeld van moeders. Niet dat ik al zo'n ouwe zak ben, maar met 16 jaar heb ik al véél meer levenservaring als de meeste mensen die ik ken. Sommige mensen zijn op dat gebied zo onwijs naïf. Die reageren ook super verbaasd als je zegt dat je iedere zaterdag om half 7 van huis fiets om bij de boer te gaan werkenquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
TS is van 1991 aldus zijn profiel, die heeft natuurlijk nog nooit voor zijn brood hoeven werken. Dat is makkelijk oordelen.
Wow, wat een levenservaring, je hebt een baantjequote:Op woensdag 14 maart 2007 20:37 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Idd, krijgt ruimschoots zakgeld van moeders. Niet dat ik al zo'n ouwe zak ben, maar met 16 jaar heb ik al véél meer levenservaring als de meeste mensen die ik ken. Sommige mensen zijn op dat gebied zo onwijs naïf. Die reageren ook super verbaasd als je zegt dat je iedere zaterdag om half 7 van huis fiets om bij de boer te gaan werken![]()
Omdat dit topic zijn doel ver voorbij is geschoten in PUB.quote:Op woensdag 14 maart 2007 18:26 schreef Thomas B. het volgende:
TS is wel opvallend stil in z'n topic...
Het is dan wel gericht naar TS, maar ik wil hier wel even op reageren. Dat de wereld niet zo mooi is als jij denkt dat TS denkt dat het is, wil nog niet zeggen dat we maar even voor iedereen moeten betalen die niet werkt en zegt (al dan niet naar waarheid) dat hij/zij dit ook niet kan. Jij komt met een emotioneel argument (erg voorspelbaar bij dit soort onderwerpen). In dit geval is het iemand die (naar ik aanneem) wel al eens gewerkt heeft, wellicht al vele jaren, en tijdens deze arbeidsjaren ook geld betaald heeft aan de overheid. Nu deze persoon niet meer kan werken, krijgt hij/zij een maandelijks bedrag om van te leven. Toch vind ik dat dit bedrag omlaag kan, want er zijn nog genoeg mensen (familieleden) die voor een deel kunnen zorgen voor deze persoon, en dit samen met een (lager dan nu zijnde) uitkering zou voldoende moeten zijn voor deze persoon om te kunnen leven.quote:[b]Op woensdag 14 maart 2007 20:24
Dit is weer zo'n heerlijke uitspraak voor iemand die er thuis heel warmpjes bij zit of iemand die denkt in Wilders zen heil te moeten zoeken.
Een hele goede kennis van de familie heeft een hersenbloeding gehad. Heeft ene half jaar zitten janken, is nu langzaam herstellende. Deze man, hoogst intelligent en muzikaal, is linkszijdig verlamd, hogere hersenfuncties zijn kapot, concentratie storenissen en zo labiel als een deur zou moeten werken? Omdat ie anders teert op jouw centen? Hoe dúrf je zoiets uberhoupt in gedachten te nemen en dan ook nog op te schrijven.
Nee, gasten zo als jij, die moeten eelt op hun barst krijgen, de wereld is lang niet zo mooi als dat je denkt.
Er is een verschil tussen PUB niveau en gezer zoals jij het uitslaat. Heeft niets met het doel te maken, maar gewoon met het spuien van compleet ongefundeerde onzin. Daar moet je mee oppassen. Niet iedereen die je nog tegen komt zal het pikken als je zo ongenuanceerd jouw 'mening' loopt te ventileren.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:54 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Omdat dit topic zijn doel ver voorbij is geschoten in PUB.
truequote:Op woensdag 14 maart 2007 22:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen PUB niveau en gezer zoals jij het uitslaat. Heeft niets met het doel te maken, maar gewoon met het spuien van compleet ongefundeerde onzin. Daar moet je mee oppassen. Niet iedereen die je nog tegen komt zal het pikken als je zo ongenuanceerd jouw 'mening' loopt te ventileren.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:52 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wow, wat een levenservaring, je hebt een baantje![]()
Hey, dat bedoel ik niet hoor, ik bedoel dat het niveau hier te hoog is geworden voor PUB.quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen PUB niveau en gezer zoals jij het uitslaat. Heeft niets met het doel te maken, maar gewoon met het spuien van compleet ongefundeerde onzin. Daar moet je mee oppassen. Niet iedereen die je nog tegen komt zal het pikken als je zo ongenuanceerd jouw 'mening' loopt te ventileren.
Idd, het is ook een heel erg moeilijk en gecomplimeerd onderwerp waar ik zelf ook niet helemaal uit ben wat ik er van vindquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:58 schreef Devolution het volgende:
[..]
Het is dan wel gericht naar TS, maar ik wil hier wel even op reageren. Dat de wereld niet zo mooi is als jij denkt dat TS denkt dat het is, wil nog niet zeggen dat we maar even voor iedereen moeten betalen die niet werkt en zegt (al dan niet naar waarheid) dat hij/zij dit ook niet kan. Jij komt met een emotioneel argument (erg voorspelbaar bij dit soort onderwerpen). In dit geval is het iemand die (naar ik aanneem) wel al eens gewerkt heeft, wellicht al vele jaren, en tijdens deze arbeidsjaren ook geld betaald heeft aan de overheid. Nu deze persoon niet meer kan werken, krijgt hij/zij een maandelijks bedrag om van te leven. Toch vind ik dat dit bedrag omlaag kan, want er zijn nog genoeg mensen (familieleden) die voor een deel kunnen zorgen voor deze persoon, en dit samen met een (lager dan nu zijnde) uitkering zou voldoende moeten zijn voor deze persoon om te kunnen leven.
Oh enne, voor je van mij hetzelfde zegt... Ik leef niet op het geld van mijn ouders, alles betaal ik zelf. Niet dat dat een geweldig argument tegen mij zou zijn mocht dat niet zo zijn, maar goed.
Ha, mensen in PUB kunnen geen hoog niveau hebben? Maar opzich valt het niveau toch wel mee, er wordt alleen wat meer onderbouwd als dat jij doet in je OP.quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:11 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Hey, dat bedoel ik niet hoor, ik bedoel dat het niveau hier te hoog is geworden voor PUB.
Is het niveau te hoog geworden voor PUB of voor jou?quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:11 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Hey, dat bedoel ik niet hoor, ik bedoel dat het niveau hier te hoog is geworden voor PUB.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:14 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Is het niveau te hoog geworden voor PUB of voor jou?
Ik ben geen dudequote:Op woensdag 14 maart 2007 22:07 schreef punkjunk het volgende:
[..]
![]()
Dude, je praat waar je verstand hebt. Nu wil ik niet staan op te scheppen met levenservaring bla bla bla en ik was er al bang voor dat iemand er zo op in zou gaan (zou ik ook doen) maar ik vergelijking met een zoot mensen die ik dagelijks tege kom (4vwo op een shcool van 1600 leerlingen) merk ik dat ik een stuk meer weet van hoe het in het leven te keer gaat als een hele hoop andere mensen. Dat ik een stuk meer te verduren heb gehad in me leven en dat ik ook veel minder snel in paniek raak oid. Miss ligt het ook in mijn aard, dat weet ik niet. Maar als iemand 500 euro zakgeld mee krijgt op schoolreisje naar Parijs (wat ik overigens zelf moet betalen) en dat dat dan als normaal ervaren wordt dan kijk ik daar héél erg van op
.
nicequote:Op woensdag 14 maart 2007 22:14 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Haha sorry, en wat voor een niet-dudequote:Op woensdag 14 maart 2007 22:19 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik ben geen dude![]()
Ik ben 18, heb ook dingen meegemaakt, maar omg, hoe zou ik nu al kunnen weten hoe het leven zit.Dat mag je zeggen als je 80 bent.
Kan me trouwens niet voorstellen dat het als normaal ervaren wordt dat iemand 500 euro zakgeld meekrijgt. Meeste mensen zouden daar geen vrienden mee maken hoor![]()
Maargoed, whatever![]()
quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:25 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Haha sorry, en wat voor een niet-dude(zo weer goed?
)
Gezond verstand?quote:En dat bedoelde ik ook met levenservaring, het is bij nader inzien niet het juiste woord maar weet jij een betere?
Ik heb dit topic geopend voor de vaste PUBers, maar het gros van de mensen die hier zitten is geen PUBer meer, vandaar.quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:14 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja maar je post is nog steeds bullshitquote:Op woensdag 14 maart 2007 22:30 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ik heb dit topic geopend voor de vaste PUBers, maar het gros van de mensen die hier zitten is geen PUBer meer, vandaar.
Je betaalt premies om in geval van ongeluk een fatsoenlijk leven te kunnen blijven leiden. Dat dient dus niet gekort te worden, dat is schending van het pacta sunt servanda beginsel.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:58 schreef Devolution het volgende:
[..]
Het is dan wel gericht naar TS, maar ik wil hier wel even op reageren. Dat de wereld niet zo mooi is als jij denkt dat TS denkt dat het is, wil nog niet zeggen dat we maar even voor iedereen moeten betalen die niet werkt en zegt (al dan niet naar waarheid) dat hij/zij dit ook niet kan. Jij komt met een emotioneel argument (erg voorspelbaar bij dit soort onderwerpen). In dit geval is het iemand die (naar ik aanneem) wel al eens gewerkt heeft, wellicht al vele jaren, en tijdens deze arbeidsjaren ook geld betaald heeft aan de overheid. Nu deze persoon niet meer kan werken, krijgt hij/zij een maandelijks bedrag om van te leven. Toch vind ik dat dit bedrag omlaag kan, want er zijn nog genoeg mensen (familieleden) die voor een deel kunnen zorgen voor deze persoon, en dit samen met een (lager dan nu zijnde) uitkering zou voldoende moeten zijn voor deze persoon om te kunnen leven.
Oh enne, voor je van mij hetzelfde zegt... Ik leef niet op het geld van mijn ouders, alles betaal ik zelf. Niet dat dat een geweldig argument tegen mij zou zijn mocht dat niet zo zijn, maar goed.
Waarschijnlijk bespaart Geert meer geld als ie gewoon iedereen in Nederland ene uitkering gaat geven als wanneer ie mensen gaat inhuren voor te onderzoeken of het van geval tot geval wel terecht is.quote:Op donderdag 15 maart 2007 08:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Ligt eraan waarom je een uitkering hebt. De door PunkJunk genoemde man moet gewoon een goede uitkering krijgen maar er zijn er zat waarvan het redelijk discutabel is of ze wel een uitkering verdienen. Ik ken een gozer die heeft ooit een ongeluk gehad en hij kan een aantal dingen niet maar zit wel 24/7 online te klieren en filmpjes in elkaar te zetten. Die mogen ze van mij korten want die kan echt nog wel wat!!
Oftewel dat moet je van geval per geval bekijken maar dat er teveel aan uitkeringen betaald word ben ik met Geert eens!!
Mooie manier om werk te creëren dus.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:10 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bespaart Geert meer geld als ie gewoon iedereen in Nederland ene uitkering gaat geven als wanneer ie mensen gaat inhuren voor te onderzoeken of het van geval tot geval wel terecht is.
Gast, wat een onzinquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:54 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Omdat dit topic zijn doel ver voorbij is geschoten in PUB.
Je begrijpt me verkeerd. Alles wat Geert wilt doen is geld dat "wij" betalen niet aan de verkeerde man betaald word (geld weggooien dus). Dit zou overigens ook compleet anders zijn als Wilders niet zo goed te been was en zelf zen uitkering hard nodig heeft.quote:Op donderdag 15 maart 2007 18:51 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Mooie manier om werk te creëren dus.
'Geef iedereen nou maar gewoon een uitkering'Ook liever lui dan moe.
Ehh nou volgens mij is dit al het geval hoor. Mensen worden individueel beoordeeld op arbeidsongeschiktheid -> WIA.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:22 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd. Alles wat Geert wilt doen is geld dat "wij" betalen niet aan de verkeerde man betaald word (geld weggooien dus). Dit zou overigens ook compleet anders zijn als Wilders niet zo goed te been was en zelf zen uitkering hard nodig heeft.
Maar op het moment dat er van geval tot geval gekeken moet worden of iemand een uitkering krijgt moet je onwijs veel mensen in gaan huren, krijg je een administratieve last waar je niet blij van wordt en krijg je alleen maar corruptie.
Das niet echt de oplossing vanh et probleem heh.
Simpel. Negatieve discriminatie mag niet, en positieve dus ook niet. Om over het enorme bedrag dat over de balk gegooid is nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:46 schreef TJDoornbos het volgende:
Wat vind PUB trouwens van de Vlinderkwestie Hangjeugd in Marokko op 'vlinderjacht'
En wat defineer je dan als nutteloze uitkeringen?quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:29 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ehh nou volgens mij is dit al het geval hoor. Mensen worden individueel beoordeeld op arbeidsongeschiktheid -> WIA.
En wat mij betreft word er beter geld uitgegeven aan de controle op uitkeringen dan dat er nutteloze uitkeringen uitgekeerd worden, ik denk dat de kosten van al die onnodige uitkeringen toch wel een stuk hoger liggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |