Dit stuk spreekt mij ook heel erg aan...quote:Zaken zoals onderwijs, medische zorg en openbaar vervoer, daarvan vind ik dat de overheid meer vinger in de pap moet hebben en er wordt wat mij betreft teveel geprivatiseerd. Tussen deze instellingen onderling mag er best wat concurrentie zijn, maar het moet niet ten koste gaan van de gebruikers.
maar:quote:Wat betreft de migratie en intergratie, mag het wat mij betreft streng blijven. Duidelijk en kordaat handelen. Ook moeten de intergratie-regels strenger worden/blijven, ook "kromme" dingen zoals een dubbele paspoorten zijn niet welkom.
Stel je zit op het VWO en je wilt huisarts worden dan moet dat gewoon kunnen en zou je daar gesteund moeten worden door de overheid door studifinanciering maar als je eenmaal aan het werk bent en goed verdiend dan mag je daar als het aan mij ligt ook 60% van gaan inleveren. Er zijn natuurlijk ook mensen die op hun 17e in de bouw beginnen en daar hun leven lang hard werken en op hun 60e kapot zijn, voor dat soort mensen heb ik respect en zouden van mij ook wel meer mogen verdienen.quote:Mits economisch vluchteling, ja. Politieke vluchtelingen niet.
neequote:Op zondag 25 februari 2007 14:45 schreef SRS-Engineering het volgende:
Oke bijna iedereen kan bouwvakker worden ( het is maar net hoe goed je in het vak kunt uitoefenen )
Als je het goed gezien had probeerde ik dat standpunt juist te verdedigen.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:59 schreef Sloffie het volgende:
[..]
neega jij maar eens een jaar meelopen op de bouw....
en trouwens... lang niet iedereen wil dat nog geen eens proberen!
kijk dat vind ookquote:Op zondag 25 februari 2007 19:40 schreef SRS-Engineering het volgende:
[..]
Als je het goed gezien had probeerde ik dat standpunt juist te verdedigen.
Hoogopgeleide mensen moeten meer respect hebben voor laagopgeleiden en anders om.
Geweldig stuk humorquote:Op zondag 25 februari 2007 11:50 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Zoals al eerder aangehaald, de Nederlandse Staat is op dit moment ook naar mijn idee teveel een verzorgingsstaat. De overheid zou hoofdzakelijk als een uiterste vangnet moeten functioneren. Voor dat vangnet zouden mensen het zelf maar moeten zien te reden, welliswaar met overheid als steun (in de vorm van bijvoorbeeld financiele voordelen).
[...]
Ik denk dat de VVD o.a. door deze punten beter bij mij passen, misschien komen niet alle punten helemaal over met de VVD, maar ja bij wie is dat wel zo.
Noem mij 1 goede/ economische reden waarom een ondernemer zijn pand gaat aanpassen voor een rolstoelgebruiker die naar alle waarschijnlijkheid een aanzienlijk ziekteverzuim zal hebben gezien de ernst van diagnose, en niet gewoon een student aanneemt die voor 8 euro het uur wel wil werken. Nog afgezien van het feit dat een student goedkoper is voor de werknemer qua uurloon.quote:Bovendien ben ik van mening dat er gekort moet worden in uitkeringen. Bijna iedereen kan werken, ben je bij wijze van spreken vanaf je nekt verlamd, kun je nog telemarketeren.
In de bouw gebeurt zo'n ongeluk misschien een keer per jaar in heel het land inderdaad, als arts heb je constant risico.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:12 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Geloof me als jij in de bouw werkt bijvoorbeeld hijskraan machinist dan kun je doden op je geweten krijgen
lees trouwens mijn argumenten tussen in de bouw werken en studeren eens door en je weet hoe ik daar over denk.
Overigens wel komisch dat iemand die arts wil worden de vvd verdedigt aangezien ze het nogal op bezuinigen hebben op artsen en de medische scene![]()
Noem mij 1 goede reden dat ik een mongool financieel moet ondersteunen omdat de ouders het zielig vonden om abortus te plegen...quote:Op zondag 25 februari 2007 20:03 schreef hollander76 het volgende:
Noem mij 1 goede/ economische reden waarom een ondernemer zijn pand gaat aanpassen voor een rolstoelgebruiker die naar alle waarschijnlijkheid een aanzienlijk ziekteverzuim zal hebben gezien de ernst van diagnose, en niet gewoon een student aanneemt die voor 8 euro het uur wel wil werken. Nog afgezien van het feit dat een student goedkoper is voor de werknemer qua uurloon.
Van mij hoeven ze het ook niet te laten adopteren/aborteren. Maar dan moeten ze ook niet als huilies met hun handje bij de overheid schooien.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:29 schreef Hijacking het volgende:
je kunt niet verwachten dat een vrouw die zoveel maanden zwanger is haar kind laat adopteren omdat het kind het syndroom van down heeft.
Stel je voor dat we het deden zoals jij wou dan was jij niet eens geboren![]()
Omdat jij ook op hulp rekent als je in een rolstoel komt.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:21 schreef Devolution het volgende:
[..]
Noem mij 1 goede reden dat ik een mongool financieel moet ondersteunen omdat de ouders het zielig vonden om abortus te plegen...
quote:Kijk ik weet dat er mensen zijn die echt niet kunnen werken en niet geboren zijn met een afwijking. Daarvoor wil ik best geld afgeven via de staat enzo, maar om de werkende man op te laten draaien voor mensen die vanaf hun geboorte al zo beperkt waren dat ze niet kunnen werken vind ik echt te ver gaan.
Het krijgen van een kind met het syndroom van Down afdoen als "huillie" geeft al een beetje aan hoe oud jij bent. Mentaal gezien.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:41 schreef Devolution het volgende:
[..]
Van mij hoeven ze het ook niet te laten adopteren/aborteren. Maar dan moeten ze ook niet als huilies met hun handje bij de overheid schooien.
Om zo snel mogelijk weer aan het werk te kunnen, dáár verwacht ik hulp van.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:34 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Omdat jij ook op hulp rekent als je in een rolstoel komt.
Ik heb niet gezegd dat ik tegen het geven van financiele hulp voor mensen die later (na de geboorte dus) invalide zijn geworden, ben. Die mensen kunnen er niets aan doen vaak, in tegenstelling tot de mensen die al met de geboorte zo zijn, dat was een duidelijke keuze van de ouders. Dan moeten die ouders ook zo flink zijn om dat kind voor de rest van zijn leven financieel te verzorgen.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:34 schreef Puzzelaar het volgende:
Omdat jij ook op hulp rekent als je in een rolstoel komt.
Ik doe het krijgen van een kind met het syndroom van Down niet af als huilie, ik doe de ouders die eerst zo'n kind nemen en vervólgens hun handje ophouden bij moedertje overheid huilies. En dat jij dan vind dat ik mentaal gezien een kind ben oid kan mij persoonlijk aan mijn reet roesten. Je zal wel anders piepen als iedereen zomaar geld zou krijgen (uitkering oid) van de overheid, en jij er hard voor moet werken.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:35 schreef Puzzelaar het volgende:
Het krijgen van een kind met het syndroom van Down afdoen als "huillie" geeft al een beetje aan hoe oud jij bent. Mentaal gezien.
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op zondag 25 februari 2007 22:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Om zo snel mogelijk weer aan het werk te kunnen, dáár verwacht ik hulp van.
Ja en wie komt in de problemen? Het gehandicapte kind!quote:Op zondag 25 februari 2007 22:57 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik tegen het geven van financiele hulp voor mensen die later (na de geboorte dus) invalide zijn geworden, ben. Die mensen kunnen er niets aan doen vaak, in tegenstelling tot de mensen die al met de geboorte zo zijn, dat was een duidelijke keuze van de ouders. Dan moeten die ouders ook zo flink zijn om dat kind voor de rest van zijn leven financieel te verzorgen.
Je "neemt" geen kind met syndroom van Down.quote:Ik doe het krijgen van een kind met het syndroom van Down niet af als huilie, ik doe de ouders die eerst zo'n kind nemen en vervólgens hun handje ophouden bij moedertje overheid huilies. En dat jij dan vind dat ik mentaal gezien een kind ben oid kan mij persoonlijk aan mijn reet roesten. Je zal wel anders piepen als iedereen zomaar geld zou krijgen (uitkering oid) van de overheid, en jij er hard voor moet werken.
Zelfbenoemd door de regering, inderdaad.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:03 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Geweldig stuk humor![]()
De Nederlandse Staat als verzorgingstaat![]()
(..)
Ik hoop dat je weet dat 99% van de mensen die naar voedselbanken gaat schulden heeft, geen huursubsidie aanvraagt, geen bijzondere bijstand aanvraagt, etc.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:03 schreef hollander76 het volgende:
[..]
In het hele land zijn er voedselbanken die steeds helaas steeds meer mensen moet helpen en de Nederlandse Staat is teveel een verzorgingsstaatDuizenden mensen door het hele land zijn aangewezen op de vrijwillige goedheid van anderen omdat de Staat te schraal is om deze mensen te helpen. Dit zijn mensen die maandelijks nog geen 250 euro over hebben om een gezin van 4 man te onderhouden!
"Ik wil een nieuwe tv!" "Ik wil een nieuwe computer!"quote:Op zondag 25 februari 2007 23:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je weet dat 99% van de mensen die naar voedselbanken gaat schulden heeft, geen huursubsidie aanvraagt, geen bijzondere bijstand aanvraagt, etc.
Zolang er parkeerproblemen zijn bij voedselbanken neem ik het bestaansrecht ervan niet zo serieus.quote:Op zondag 25 februari 2007 23:27 schreef Skv het volgende:
[..]
"Ik wil een nieuwe tv!" "Ik wil een nieuwe computer!"
"Weet je wat? We lenen gewoon weer E 10.000,- want dan kunnen we ze allebei kopen!"
Dat soort mongolen dus.
Over je tante, door de VVD zal zij kunnen werken.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:00 schreef Hijacking het volgende:
[..]
kijk dat vind ook
Dit onderwerp is gemaakt door een kotertje wat denkt dat hij het later helemaal maakt en dat hij dik meer hoort te verdienen want hij studeert ! en dat kan ik niet uitstaan.
( Overigens doe ik zelf ook hbo dus niet dat ik een bouwvakker ben ofzow omdat ik die zo verdedig)
Kortom mensen moeten gewoon vaker dingen vanaf een andere kant zien en lief tegen elkaar zijn![]()
Omdat mongooltjes ook recht op een leven hebben....quote:Op zondag 25 februari 2007 20:21 schreef Devolution het volgende:
[..]
Noem mij 1 goede reden dat ik een mongool financieel moet ondersteunen omdat de ouders het zielig vonden om abortus te plegen...
Kijk ik weet dat er mensen zijn die echt niet kunnen werken en niet geboren zijn met een afwijking. Daarvoor wil ik best geld afgeven via de staat enzo, maar om de werkende man op te laten draaien voor mensen die vanaf hun geboorte al zo beperkt waren dat ze niet kunnen werken vind ik echt te ver gaan.
Ik zat al te kijken hoe lang het zou duren voor Hitler (voor de afwisseling) genoemd zou wordenquote:Op maandag 26 februari 2007 20:15 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Omdat mongooltjes ook recht op een leven hebben....
Je lijkt Hitler wel man, die liet ook afgekeurde arisch kindjes afvoeren omdat het niet goed was voor het ras. Je zou goddomme iedereen met een afwijking die een paar centen moet kosten afmaken, hou je niet veel over hoor![]()
quote:Op zondag 25 februari 2007 20:21 schreef Devolution het volgende:
[..]
Kijk ik weet dat er mensen zijn die echt niet kunnen werken en niet geboren zijn met een afwijking. Daarvoor wil ik best geld afgeven via de staat enzo, maar om de werkende man op te laten draaien voor mensen die vanaf hun geboorte al zo beperkt waren dat ze niet kunnen werken vind ik echt te ver gaan.
Dude, mensen ruimen omdat het belastingtechnisch goed uitkomt is écht een vreemd psychotisch idee.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:26 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik zat al te kijken hoe lang het zou duren voor Hitler (voor de afwisseling) genoemd zou wordenJe weet niet waar je over praat man. Dat ik iets (gedeeltelijk) vind wat Hitler vond maakt mij nog niet een Hitler-sympathisant. Enne, als je iedereen met een afwijking zou doodmaken zoals jij suggesteert, hou je nog heel wat mensen over hoor. En bovendien zal de belasting dan heel wat lager zijn. Niet dat ik voor dit idee ben, dat heb ik namelijk nergens gezegd. 1 Punt voor jou voor selectief lezen
![]()
Als je dit schrijft naar aanleiding van mijn bericht dan had je mischien met iets beter lezen kunnen ontdekken dat ik het zei omdat de TS de uitkeringen verder wou inkortenquote:Op maandag 26 februari 2007 20:54 schreef L0t.. het volgende:Ik wil ook nog even ingaan op mensen die zeggen dat een uitkering geen vetpot is en dat je met een uitkering de eindjes aan elkaar moet knopen. Dit lijkt mij ook de bedoeling van een uitkering, net genoeg geld om rond te kunnen komen. Het is niet bedoeld om sigaretten, bier, hondenvoer etc. van te kopen. Maar vaak genoeg zie ik een 'zielige' familie op tv, maar dan zitten pa en ma ondertussen wel met een peuk in dr hand en loopt er een hond rond. Tjsa....![]()
.. Dat ze nu niet moeten zeiken als ze niet meer financieel kunnen rondkomen. Hadden ze maar eerder bij na moeten denken.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:42 schreef Hijacking het volgende:
je ouders krijgen kindje en deze heeft het syndroom van down. Dan ga jij dus tegen je ouders zeggen ..
Oké. Maar ik heb het niet specifiek tegen jou maar tegen de vele mensen die hier altijd mee aan komen zetten. Waar ik me dus aan irriteerquote:Op maandag 26 februari 2007 20:59 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Als je dit schrijft naar aanleiding van mijn bericht dan had je mischien met iets beter lezen kunnen ontdekken dat ik het zei omdat de TS de uitkeringen verder wou inkorten![]()
Serieus, ben je nou echt zo dom of lijkt het maar zo? Je laat het overkomen alsof gehandicapten alleen mensen met het syndroom van Down kunnen zijn. Er zijn genoeg handicaps die je van te voren helemaal niet kunt waarnemen. Mijn broertje is mentaal gehandicapt maar fysiek mankeert er niks aan hem. Zoiets kun je als ouders dus niet weten van te voren.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:04 schreef Devolution het volgende:
[..]
.. Dat ze nu niet moeten zeiken als ze niet meer financieel kunnen rondkomen. Hadden ze maar eerder bij na moeten denken.
Nou links is niet blij hoor, even gequote van de GroenLinks-site: 'De kerncentrale in Borssele moet zo snel mogelijk worden gesloten. De bouw van nieuwe centrales is voor ons uitgesloten.'quote:Even iets anders.. Ik ben ook voor kernenergie. Ik hoop ook dat de overheden (niet alleen die van Nederland) er meer geld in zullen pompen. Het is een mooie manier om energie op te wekken en speciaal voor de milieuhippies is het ook nog eens minder slecht voor het milieu. "Links" blij, "rechts" blij.![]()
Nouja, volgens GL zijn de nadelen van kernafval nóg groter dan de vervuiling door fossiele brandstoffen.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:42 schreef Skv het volgende:
Wel vreemd van GroenLinks eigenlijk. Door de fossiele brandstoffen vervuilen we de lucht en het water. Hierdoor sterven vele planten en dieren. Met kernenergie heb je geen uitstoot van rook e.d. dus alle plantjes blijven vrolijk groeien.
Of denk ik nu krom?
Lijkt me wel, een Tsjernobyl II lijkt mij vrij catastrofaal voor het milieu. Maar aan de andere kant is vervuiling door fossiele brandstoffen ook funest voor het milieu, dan moet er meer geld worden gestoken in onderzoek naar schonere brandstoffen aangezien zonne- en windenergie niet rendabel zijn.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:53 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nouja, volgens GL zijn de nadelen van kernafval nóg groter dan de vervuiling door fossiele brandstoffen.
Bij kernfusie is er vrijwel geen gevaar, Tsjernobyl was kernsplitsing.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:56 schreef Hijacking het volgende:
de kans op ontploffing van een kerncentrale + dat we niet weten wat we met het afval meoten doen wegen niet op tegen de energie volgens mij is ( correct me if im wrong ) het spul waar ze die kernenergie aan ontrekken ook zelfdzaam ofzow dus het kan uitgeput raken
ik vind dus zaken zoals windenergie veel beter![]()
Kernfusie is nog in de ontwikkelingsfase, hoor. Niet voor regulier gebruik geschikt op dit moment.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:02 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Bij kernfusie is er vrijwel geen gevaar, Tsjernobyl was kernsplitsing.
Daarom. Als er nu wat meer onderzoeksgeldnaar toe gaat, kan er misschien een oplossing voor het radioactieve afval gevonden worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 03:30 schreef Skv het volgende:
Ben afgelopen donderdag nog naar een debat met Mark Rutte geweest, hij vertelde dat er per jaar per kerncentrale 1,5³ radioactief afval ontstaat. Daar kan je dus wel met een stad of wat een jaar lang energie van trekken, zonder ozon-aantastende uitstoot.Met nieuwe technieken is men zelfs in staat dit op het terrein van de centrale op te slaan en de halveringstijd te versnellen.
En hoe dodelijk is die 1,5³ ? Want dat vertelt Mark Rutte er natuurlijk niet bij. Mocht er ooit iets misgaan, dan is het ook goed mis. En hoe zit het met de centrales in Zweden, want daar is het ook al een tijd goed mis met de kerncentrales.....quote:Op dinsdag 27 februari 2007 03:30 schreef Skv het volgende:
Ben afgelopen donderdag nog naar een debat met Mark Rutte geweest, hij vertelde dat er per jaar per kerncentrale 1,5³ radioactief afval ontstaat. Daar kan je dus wel met een stad of wat een jaar lang energie van trekken, zonder ozon-aantastende uitstoot.Met nieuwe technieken is men zelfs in staat dit op het terrein van de centrale op te slaan en de halveringstijd te versnellen.
Maar hoezo 1,5^3? Waar komt dat cijfer vandaan? 1,5^3 wát?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:51 schreef hollander76 het volgende:
[..]
En hoe dodelijk is die 1,5³ ? Want dat vertelt Mark Rutte er natuurlijk niet bij. Mocht er ooit iets misgaan, dan is het ook goed mis. En hoe zit het met de centrales in Zweden, want daar is het ook al een tijd goed mis met de kerncentrales.....
1,5m³ bedoelt hij waarschijnlijkquote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:47 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Maar hoezo 1,5^3? Waar komt dat cijfer vandaan? 1,5^3 wát?
Ik heb ooit eens gehoord dat er uit Borssele per jaar maar een paar staven met kernafval getransporteerd worden voor verdere verwerking, terwijl de centrale enorm veel energie levert in vergelijking met centrales waarbij fossiele brandstoffen gebruikt worden.
Ik snap dan ook nog steeds niet waarom de linkse partijen zo tegen kernenergie zijn; het vervuilt in ieder geval veel minder dan de centrales die we nu hebben, het enige wat de lucht in gaat is water. Kernenergie zou een heel goede tussenoplossing zijn tot men over 50 jaar verder is met de zoektocht naar goedkopere/schonere/oneindige energie, [waterstof].
Dit was een tijdje geleden ook op de radio, kernenergie is gewoon de oplossing voor al uw problemen![]()
Mensen die er van jongs af aan over nadenken zullen bij de VVD uitkomenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 15:41 schreef Rens_Wilders het volgende:
Dat wordt nog wat met Nederland, bijna alleen VVD-pubers hier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |